Hendriks over samenwerking met Athletico Paranaense: 'Staan bekend om hun innovatie en methodologie'

door Brent Tomassen 147

Bron AFC Ajax

Hendriks over samenwerking met Athletico Paranaense: 'Staan bekend om hun innovatie en methodologie'

door Brent Tomassen 147

Bron AFC Ajax

Laatst geüpdatet

Maurits Hendriks, Directeur Sport van Ajax, is blij met de samenwerking tussen de Amsterdamse club en het Braziliaanse Club Athletico Paranaense (Athletico-PR). De exclusieve samenwerking op het gebied van talentontdekking en -opleiding heeft een duur van vijf jaar, met een optie om dit nog eens voor vijf jaar te verlengen.

'Deze samenwerking tekent onze wil en vastberadenheid om het wereldwijde voetbalnetwerk van Ajax uit te breiden en toptalent te scouten', vertelt Hendriks op de website van Ajax. 'We zijn verheugd om Athletico-PR te verwelkomen in ons netwerk. Het is een prachtige club die in Brazilië bekend staat om hun innovatie en methodologie, niet alleen op het veld maar ook daarbuiten. Samen met Athletico-PR kunnen we een win-winsituatie creëren die verder gaat dan de traditionele grenzen van talentontwikkeling.'

CEO Athletico-PR: 'De voordelen zijn grenzeloos'

Ook de CEO van de Braziliaanse club, Alexandre Mattos, reageert op de samenwerking die vanaf het nieuwe seizoen ingaat. 'Het is zonder twijfel een partnership op een hoger niveau. De Braziliaanse en Nederlandse voetbalschool zijn twee reuzen in het wereldvoetbal. De voordelen zijn grenzeloos. Ik denk dat beide clubs kunnen groeien en hun processen voor het aantrekken en opleiden van jonge mensen verder kunnen ontwikkelen.'

In het jaarverslag over het boekjaar 2022/23 liet Ajax weten dat Athletico-PR bekendstaat om zijn eigen trainingsmethodologie en sterke jeugdopleiding. De samenwerking tussen Ajax en de Braziliaanse club bestaat uit het uitwisselen van kennis en deskundigheid op gelijkwaardige basis. In 2022 bereikte Athletico Paranaense nog de finale van de Copa Libertadores, ook wel de Zuid-Amerikaanse Champions League genoemd.

Lees meer over:
Plaats reactie

Gonzalez75 +5889

Als je er jaarlijks 1 of 2 talenten of spelers kunt ophalen die van toegevoegde waarde zijn, waarom niet. Het heet niet voor niets samenwerkingsverband.

05-10-2023 17:02

PJS +5005

Hebben nog 12 spelers die we wellicht kunnen ruilen.

05-10-2023 13:52

Gonzalez75 +5889

🫣🤭😂🤣

05-10-2023 17:00

Berghuis +14390

Verliezen is niet erg, dat zei deze man toch echt....

05-10-2023 11:31

Ajax The Best +16639

Kunnen we geen samenwerking aangaan met een hockeyclub?

Maar even serieus, ik denk dat het goed is dat hij is aangesteld. Het is belangrijk dat we mensen hebben die juist niet met de waan van de dag bezig zijn en meer op de lange termijn gefocust zijn.

04-10-2023 23:53

supporter sinds +7911

Nou echt een blabla verhaal van een manager. Je weet dat er nul komma nul uit gaat komen uit deze samenwerking. Het is gewoon een natte wind voor de bühne. Inhoudelijk staat er namelijk niets - behalve dat ze informatie over methodes en talentontwikkeling gaan uitwisselen. Ondertussen kiezen de talenten uit de regio voor AZ en die behalen er nog resultaten ook mee.

04-10-2023 23:06

Geer64 +139

Je moet je tas pakken mafkees. Je hoort niet bij Ajax pluche zitter

04-10-2023 22:53

Min85Kluivert +885

Welke top spelers zijn opgeleid door deze Braziliaanse club waar ik nog nooit van gehoord heb?

04-10-2023 20:53

AjaxHoorn +32989

Roque die naar Barcelona gaat is het grootste aanvallende talent van Brazilië op het moment.

04-10-2023 21:47

Min85Kluivert +885

OK, dat klinkt goed. Maar hij is de enige? Geen oudere grote namen, die het al gemaakt hebben?

05-10-2023 04:35

PaulusH +3091

In het recent verleden Renan Lodi (Marseille), Lucas Piazon (Braga, was ooit op huurbasis bij Vitesse vanuit Chelsea), Pepê (Porto), Marcos Antonio (vanuit Lazio nu op huurbasis spelende voor PAOK), Alex Sandro was al iets langer geleden net als Neto (Bournemouth) en Marcão (Sevilla) maar komen ook uit de opleiding van Paranaense. Hebben een toptalent met Vitor Roque die voor veel geld naar Barcelona gaat en wonnen vrij recent nog twee maal de Copa Sudamericana (tweede toernooi van Zuid-Amerika). Het laatste 10+ jaar ook constant op hoogste niveau gespeeld volgensmij, geen super bekende club maar best prima.

05-10-2023 07:53

LOCAmpos +10509

Dat. En clubs als Palmeiras, Sao Paulo en Flamengo hebben zo’n samenwerking niet nodig. Dus mooie braziliaanse ingang waar je talentjes kan stallen vanuit heel zuid amerika voor ze 18 worden. Zo als die venezuolaan die pas in februari 18 wordt. Kun je hem in de winter halen en stallen

05-10-2023 09:06

RvhC74 +5371

Hendriks pleur op met je hockey stick

04-10-2023 20:10

1818 +1039

Druk een punt, laat het net vibreren!

04-10-2023 20:12

AjaxHoorn +32989

Kun je ook vertellen waarom? Of roep je maar wat?

04-10-2023 21:47

Altijdindestraat +40293

Als het blijkt dat deze 'hockeyer' niks te maken heeft gehad met het binnenhalen van Mislintat, komt hij nog van dat stigma af?

04-10-2023 19:59

Vik86 +42397

Je weet hoe het gaat toch..

04-10-2023 20:00

Tinus +10431

Hij was voor dat artikel van de Telegraaf met dat nepnieuws al gedoemd.

05-10-2023 00:09

James Water +289

Nou, er speelt daar in die competitie een mooi clubje, Fluminense. Die zijn innovatief bezig, afwijkende tactiek, goede jeugdopleiding, leuke coach.

04-10-2023 19:48

1991 +7787

Had graag Andre zien komen ipv Tahirovic en Manssverk..

04-10-2023 19:54

Sampaoli +39345

Andre is een topper, maar Liverpool wilde hem hebben en moest 25+ miljoen betalen. Tahirovic en Mannsverk hebben samen 13-15 miljoen gekost.

04-10-2023 19:59

1991 +7787

Liverpool heeft nu Ryan als beoogde 6 gehaald. Hij wilde zelf afgelopen winter naar Ajax, en Klaas heeft een aantal gesprekken met hem gevoerd toen hij in Brazilie was :)

04-10-2023 20:01

Oxxer +164969 moderator

Nope geen Tahirovic, Mannsverk en zeker geen André, zo bijzonder is hij niet. Het is nu te laat Ignacio Miramon was te koop voor een fractie, deze jongen is tig klasse beter dan de 3 hierboven genoemd. Heb de André hype nooit begrepen.

04-10-2023 23:27

1991 +7787

Leek mij eerder een mooie vervanger of toevoeging van Taylor..

04-10-2023 23:53

James Water +289

ik schat Alexsander hoger in dan Andre. heeft een leuke functionele techniek. Zeker als Andre nu 25 mil moet gaan kosten? Verwacht dat Alexsander voor minder op te pikken is.

05-10-2023 11:12

Oxxer +164969 moderator

Fluminense is echt niet de heilige graal en Deniz niet de verlosser. Fluminense is zeer wisselvallig. Fluminense is niet zomaar een clubje, zoals iemand hierboven zegt.

04-10-2023 23:22

James Water +289

Zeg ik dat het zomaar een clubje is? K kom er af en toe en ik vind de club het tegendeel van "zomaar" een clubje.

Begin vorig seizoen was het opbouwen lachwekkend. Het leek nergens op. Nog steeds zijn ze zo wisselvallig als wat. Ene keer lukt alles en zie je wat hun aanpak voor voordelen heeft, de andere keer lijkt het om de D8 van de plaatselijke FC.

De coach een verlosser? Ik zou m niet bij Ajax willen. Maar het ging om "innovatie", en daar is bij deze coach geen gebrek aan.

05-10-2023 10:07

Oxxer +164969 moderator

Fluminense is geen kinderachige ploeg maar zo bijzonder ook weer niet , zie jij ze vaak spelen?

05-10-2023 10:12

James Water +289

Ik zie ze regelmatig spelen op TV, maar door het tijdsverschil kijk ik niet alle competitie wedstrijden van hun. Ik daar een maand of 4 per jaar en dan pak ik de wedstrijden mee die er thuis gespeeld worden. Mijn familie is voor Flu, dus vandaar.

Vind jij een ploeg innovatiever spelen t..o.v. wat we hier in Europa zien? Vaak worden daar Europese taktiecken (deels) gekopieerd. Wat Fluminense laat zien is wat mij betreft toch niet echt vergelijkbaar met wat we hier doen. Ik zeg daarmee niet dat het hier succsesvol zou zijn, of dat het beter is. Het is anders.

05-10-2023 11:00

Oxxer +164969 moderator

@James Water

Nog gefeliceerd met de finaleplek.

Ik heb Flu sinds januari ongeveer 30 x zien spelen vanaf de staatskampioenschappen tot aan vandaag, die finale vs Flamengo waren zij fantastisch, daarna heel wisselvallig. Tijdsverschil is herkenbaar in de zomer heb ik minder slaap nodig en kan ik makkelijker doordeweeks tot laat kijken. Wbt dat het voetbal anders is , absoluut, innovatiever vind ik het niet, wat ik wel zie is dat er veel sneller wordt gespeeld in hoger tempo dan voorheen. Leuk dat jij roots in die regio hebt, voor mij zeer herkenbaar. Wat vind jij van Germán Cano? naar mijn mening 100% de ideale Ajax spits een ongeloofelijke killer in de 16 helaas al 35.

Zondag om 9pm Botafogo vs Fluminense --->Diego Costa vs Filipe Melo😂😂

05-10-2023 11:54

James Water +289

Bedankt :) Had dat aan het begin van het seizoen niet gedacht.

Cano.... Die voetbald echt met plezier. Leuk in de kleine ruimte, zou bij Ajax denk ik prima passen. Samen met Ganso zijn het af en toe echt 2 oudjes die daar met lol lopen te voetballen. Marcello doet ook leuk mee trouwens, en Filipe Melo... Tsja, ongelofellijk dat hij zich nog staande kan houden. Dat worden echt leuke duels zondag.

Ik kan ook op een manier wel genieten van Kennedy, dat is echt een losgeslagen aanvaller. Ene moment geniaal, andere moment een blind paard. Je weet nooit wat je krijgt. In Alexsander zie ik echt wel potentie.

Support jij nog een team in Brazilie?

05-10-2023 20:10

Oxxer +164969 moderator

Ik kijk Serie A, soms Serie B, soms u17 en u20, met extra aandacht voor de 4 grote clubs uit Rio. Zou het leuk vinden als Botafogo het haalt, laatste titel was 1995. En uiteraard Boca, ik intensief naar de Bra en Arg competities.

05-10-2023 20:18

Cruyffie +2403

Wat heeft de beste man te maken met de huidige malaise, vragen velen zich hier af. Well, alles. Hij heeft samen met Mislintat de touwtjes in handen gepakt na vertrek vd Sar. Op zijn initiatief heeft Ajax afgelopen zomer Landgoed duin en kruidberg afgehuurd, om met de gehele technische afdeling, scouting, trainers etc de vraag te beantwoorden: “wat is Ajax DNA”? En dus om de lijnen voor de toekomst uit te zetten.

Ik weet helaas niet wat zijn antwoord was op die vraag. Ik weet wel dat het Ajax beleid (kopen kopen kopen van B en C voetballers) en het Ajaxvoetbal sindsdien weinig te maken hebben met Ajax DNA. En dat Hendriks in dezen nauw samenwerkte met Mislintat. Logisch ook, als enig verantwoordelijke bestuurder. Dit wordt overigens bizar weinig beniemd: dat Hendriks de énige wettelijk eindverantwoordelijke was voor het technische beleid.

Dus zou de simpele conclusie moeten zijn: Hendriks out.

Ben overigens nog steeds wel benieuwd naar zijn antwoord op de vraag: wat is Ajax DNA. Hoe je die vraag beantwoord, zegt namelijk alles over hoe je de scouting inricht, welk type spelers je wilt scouten (sterk en snel of spelintelligent en technisch?), welk type coach je aanstelt (type steijn of type Bosz), hoe je de jeugdopleiding inricht (waar focus je vooral op: kracht, snelheid en mentaliteit of inzicht, techniek en ruimtelijke orientatie?) etc etc. Die vraag is dus nogal van belang. En ik vermoed dat Hendriks die in een compleet andere richting beantwoordt dan types als Cruijff, Van Gaal, Overmars, Ten Hag en Bosz.

04-10-2023 19:45

Vik86 +42397

Net of hendriks niet weet dat techniek, inzicht etc ook bij het spel hoort.. Hij wil een topsport klimaat creëeren, dat heeft meer met de faciliteiten te maken en hoe je het inricht dat is totaal wat anders dan wat jij opnoemt..

04-10-2023 19:59

Cruyffie +2403

Je maakt zijn rol wel erg klein. Hij was afgelopen half jaar samen met Mislintat verantwoordelijk voor het inhoudelijke (“technische”) beleid. Dus mede verantwoordelijk voor de chaos die nu heerst.

Bovendien gaat het niet om “weten” dat techniek en inzicht belangrijk zijn. Maar om de mate waarin je daar belang aan hecht. Op snelheid en fysiek (waartoe de meeste mensen de neiging hebben, omdat die kenmerken nu eenmaal makkelijk zichtbaar zijn), of leg je de nadruk op minder zichtbare elementen zoals scangedrag, ruimtelijke orientatie, functionele techniek en handelingssnelheid.

Of course, al die facetten moeten aan bod komen. Maar een speler kan nou eenmaal niet álles hebben. Dus de vraag blijft relevant waar je de mééste nadruk op legt als je een speler scout: let je meer op data over fysiek, snelheid en uitstraling, of meer op data over scangedrag, spelinzicht en functionele techniek (zoals een-keer-raken). En bij Ajax zou dit altijd deze laatste kenmerken moeten zijn, omdat die cruciaal zijn voor goed positiespel.

Echter: Mislintat onderbouwde veel van zijn aankopen juist met de andere elementen. “Gaaei is heel snel”. “Sosa is erg snel”. “Forbs wordt de snelste speler van de eredivisie”. En: “Tahirovic is het grootste verdedigend middenvelder talent van europa, hij is lang, heeft een goed fysiek en een goede uitstraling”. “Mannsverk is sterk in duels”. “Sutalo is een echte ajax voetballer, heeft een goede uitstraling”. “Akpom is snel en wendbaar”. “Mikautadze heeft een krachtig schot, sterk in duels”.

Tja. Het is dus wel degelijk relevant wáár je de nadruk op legt. Als je de nadruk legt op snelheid, fysiek en uitstraling, krijg je niet een team dat briljant balbezitsvoetbal speelt, met spelers die spelintelligentie tonen, positioneel altijd goed staan en technisch extreem vaardig zijn om het positiespel in de kleine ruimte uit te voeren. Exact wat we nu zien gebeuren dus.

Het is eigenlijk heel simpel. Maarja

05-10-2023 13:28

ajax2004v2 +2041

Leuk dat je Cruijff en van Gaal naast elkaar zet, die zouden elkaar namelijk ook tegenspreken

05-10-2023 04:09

profoff +8397

We hebben ook een samenwerking met een Mexicaanse club. Vervolgens kregen we een als rechtsback verklede taxichauffeur

04-10-2023 19:39

Harrier Du Bois +39053

Wat men hier allemaal naar het hoofd van Hendriks gooit siert AS totaal niet, jammer. Over de inhoud of gewoon niet reageren, niet zo moeilijk lijkt me. En nee, ik begin niet eens over de inhoud, totaal geen nut hier blijkbaar

04-10-2023 19:38

eenAjaxfan +20419

Ik schaam me echt rot.
Niet om dit nieuws of vanwege "die hockeyer".
Maar vanwege al die negatieve en ongefundeerde reacties hier.

04-10-2023 19:38

1818 +1039

Weg met deze glibber

04-10-2023 19:33

pafo +1131

We gaan het zien zo een samenwerking.
Kan me nog herinneren de samenwerking in zuid Afrika
dat heeft een paar centjes gekost
en resultaat…….
Gewoon bezigheidstherapie voor Maurits Hendriks

04-10-2023 19:17

AFCA020! +6130

GBA heeft ons daarna wel wat opgeleverd.

Verder is het ook exposure natuurlijk hè. Bijv de samenwerkingen in China en de VS hebben ons geen spelers opgeleverd, maar toch wel miljoenen.
Geelen doet daar hartstikke goed werk mee

ON: die kop van Hendriks alleen al 🤢🤢

04-10-2023 19:35

Ferd +38605

die samenwerking heeft niets gekost want de club schreef altijd zwarte cijfers, op 1 jaar na. En dat ene jaar rode cijfers werd meer dan goed gemaakt door Pienaar en Enoh.

Sportief was het geen groot succes, maar financieel heeft het geen cent gekost

05-10-2023 07:05

PaulusH +3091

En Traore was enkel mogelijk via de Ajax CT constructie, heeft toch mooi bedrag opgeleverd.

05-10-2023 07:57

MisterAFCA +6443

Het is een prachtige club die in Brazilië bekend staat om hun innovatie en methodologie.

Waar blijkt dat precies uit Maupie?

Geef eens een voorbeeld…

04-10-2023 19:09

eenAjaxfan +20419

Willen we ineens bewijs hebben voor een uitspraak. Dat is nieuw.
Zouden we vaker moeten doen.

04-10-2023 19:33

MisterAFCA +6443

Dat zou ik wel willen ja. En niet alleen bij Hendriks hoor. Dat geldt voor de hele voetbalwereld en het journaille wat daaronder valt. Zoveel dingen die zonder onderbouwing op straat gepleurd worden. Mag van mij wel wat meer diepte in, in die voetbalwereld.

Prima altijd van die loze kreten vooraf bij een samenwerking. Maar ik ben wel benieuwd waar ze dan zo innovatief in zijn. Jij niet? Had jij al van dit clubje gehoord hiervoor?

Ik niet.

Hoop gelul en veren in de reet altijd maar er is volgens mij nog nooit iets goeds uit voortgekomen (buiten Steven Pienaar)

04-10-2023 22:55

Aeter +6667

Dikke padjakker

04-10-2023 18:55

Fvy +167

Schandelijke opmerking

04-10-2023 19:50

Aeter +6667

Oké oelewappert.

04-10-2023 21:09

nightgoat +31293

Strafkeurnujrrr!

04-10-2023 18:50

AFCRick +11760

#Hendriksout

04-10-2023 18:49

Siemjo +7918

De hockey knul is er blij mee waarom zit hij er nog is mede verantwoordelijk voor het aantrekken van Mislukitat en hem ze gang liet gaan om voor ruim 100 miljoen te verkwanselen

04-10-2023 18:47

Vik86 +42397

Hij is helemaal niet verantwoordelijk voor het binnen halen van mislintat

04-10-2023 18:52

ajaciedje90 +60462

JaWEl HeB op FaCeB0oK GestaN!

04-10-2023 19:42

MosesD +14706

Als je de feiten een beetje zou kennen, dan weet je dat hij niet verantwoordelijk is voor het halen van Mislintat.

04-10-2023 19:43

ajaxwestland09 +29069

Hendriks ga lekker pinoke helpen ofzo en verdwijn uit de organisatie

04-10-2023 18:42

RadheAjax2021 +17927

Heeft hij ze daar inmiddels ook geleerd hoe je moet verliezen…begrijp nog steeds niet wat deze nietszeggende persoon binnen Ajax doet. Hij had allang al ontslagen moeten worden.

04-10-2023 18:41

MosesD +14706

Ik zou me eens verdiepen in e.e.a. om erachter te komen wat zijn taak is.

04-10-2023 19:44

RadheAjax2021 +17927

Paar woorden wat uit z’n bek kwam had ik al zoiets dat hij niet op z’n plaats is bij Ajax met een verzonnen functie. Sinds hij bij Ajax is wat is er dan goed gegaan?

04-10-2023 20:02

MosesD +14706

Je weet vermoedelijk niet eens wat zijn functie inhoudt.

04-10-2023 20:24

RadheAjax2021 +17927

Jij wel dan? Leg het dan uit met je grote bek?

04-10-2023 20:26

MosesD +14706

Grote bek, pfff wat een tokkietalk. Nogmaals verdiep je ns in zaken ipv maar een bttjecte roeptoeteren en de Telegraaf na te papegaaien.

04-10-2023 20:44

RadheAjax2021 +17927

Als je zo een grote waffel hebt leg het uit dan?

04-10-2023 20:56

MosesD +14706

Ga je eens inlezen jongen. Dat domme geschreeuw helpt je niet verder. Je kan het (hoop ik althans)!

04-10-2023 21:20

RadheAjax2021 +17927

Nee serieus leg het me uit grote jongen. Laat eens zien dat je verstand hebt van zaken wat Maurits Hendriks uitvoert. Ik ben razend benieuwd. Je draait er constant om heen omdat je het zelf ook niet weet, of je zelf belachelijk zal maken.

04-10-2023 22:51

MosesD +14706

Jongen hoe oud ben je? Een btje roeptoeteren dat iemand ontslagen moet worden, zonder enige beargumentatie en kennis van zaken. Zoveel domheid. Tragisch.

04-10-2023 23:11

RadheAjax2021 +17927

En jij reageren maar geen antwoord geven? Geeft niks dat je het zelf niet weet maar kom dan niet doen alsof je alle wijsheid in pacht hebt.

04-10-2023 23:13

MosesD +14706

Je roept dat iemand ontslagen moet worden. Zonder argumentatie. Zo vreselijk dom. Maar goed, sterkte met roeptoeteren.

04-10-2023 23:24

RadheAjax2021 +17927

Jij ook sterkte met mensen aanspreken zonder zelf kennis van zaken te hebben.

04-10-2023 23:27

RadheAjax2021 +17927

En iemand dom noemen is wel gevaarlijk, dat wil dus zeggen dat jij over een behoorlijke intelligentie beschikt, zelf reageer je verstrooit en weet je zelf geen antwoord te geven wat Maurits Hendriks doet.

04-10-2023 23:29

MosesD +14706

Ik ga je dat ook niet vertellen. Iemand die zo dom is dat hij maar roept dat iemand ontslagen moet worden zonder ook maar een enkel argument, tja zulke domme typetjes ga ik niets uitleggen. Verspilde moeite.

04-10-2023 23:39

Sampaoli +39345

Oh nee! Hendriks! Hockey! Eng!

Lees wat hij zegt en reageer inhoudelijk. Uitstekende deal gesloten.

04-10-2023 18:41

AjaxHoorn +32989

Je zou maar een fan zijn met het IQ van een garnaal. Allemaal roeptoeteren, napraten en geen flauw idee hebben.

Dan ben je zo simpel dat je dan roept: het ligt aan de rvc en Hendriks. Zo ontzettend simpel. Ik trek het ook slecht. Bijna niemand kan vertellen waarom hij nou precies weg moet. Allemaal onderbuik gevoel.

04-10-2023 21:45

CruijffiaansNouriaans +4457

Yup! Gewoon collectieve woede en 80% van de mensen is niet geleerd om kritisch te denken en gebruikt elke mogelijk om emoties te ventileren. Het moet ergens heen als je jezelf niet in de hand hebt en nooit hebt geleerd om met emoties om te gaan.

05-10-2023 11:15

Aurelius1 +19736

Hendriks zou moeten weten hoe het werkt bij een voetbalclub. Cruijff en Van Gaal, allebei zeer nare, egocentrische en narcistische persoonlijkheden, mogen interviews geven. Het predikaat 'nare man' valt echter alleen Hendriks ten deel, omdat ie van buiten de voetballerij komt, geen credentials heeft en de verkeerde uitstraling heeft. Het is daarom verstandiger om geen interviews te geven en in de luwte te blijven. Alles wat ie zegt valt verkeerd.

04-10-2023 18:37

Johan4ever +10914

@Aurelius1

Als je Cruijff narcistisch noemt en vergelijkt met v.Gaal ben je af...

04-10-2023 18:41

Aurelius1 +19736

Ze zijn allebei even narcistisch, maar Van Gaal was daar veel openlijker in.

04-10-2023 18:44

nightgoat +31293

Aurelius gaat het pas zien als hij het door heeft.

04-10-2023 18:51

KleineReus +6570

Denk niet dat Cruijff een narcist was. Heb hem wel regelmatig onzin horen uitkraaien. Je zag dan juist dat zijn omgeving aan een soort messiascomplex by proxy leidt. Dat voert dan een staaltje hersengymnastiek uit waar je u tegen zegt, om zijn uitspraken toch als geniaal te kunnen kwalificeren

04-10-2023 18:53

Aurelius1 +19736

Afgezet tegen de kennis van de huidige tijd was het merendeel van wat Cruijff zei onzin ja. Hij dacht ook dat ie het wiel had uitgevonden. Op zich is het geen probleem, als man zijnde moet je ook zo denken. En in de voetballerij kom je nergens door aardig te zijn.

04-10-2023 18:57

Johan4ever +10914

@Aurelius1

Voetbaltechnisch was en is Cruijff nog steeds geniaal kijk alleen maar naar zijn leerling Guardiola en andere mensen in de voetballerij die zijn ideeën nog steeds gebruiken...

Niet voor niks zijn de elftallen van Ajax 1972 en Barcelona 2009 de enigste teams in het voetbal die alle prijzen in 1 seizoen hebben gewonnen! Maar da´s logisch...

04-10-2023 19:36

Nr.10 +111574

Zag laatst een filmpje terug, waarin Cruijff in een talkshow bij Barend en van Dorp wat dingetjes op een bord krast over het spelen met een ruit, waarbij oa Jan Mulder met open mond heel theatraal lyrisch doet over alles wat Cruijff zegt. Ziet er allemaal gênant uit, en ja, zo zal Cruijff inderdaad vaak behandeld zijn.

04-10-2023 19:38

Johan4ever +10914

@nr.10

´´Jan Mulder met open mond heel theatraal lyrisch doet over alles wat Cruijff zegt. Ziet er allemaal gênant uit, en ja, zo zal Cruijff inderdaad vaak behandeld zijn.´´

Dat hij zo behandeld wordt komt natuurlijk wel door zijn prestaties als speler en trainer in de voetbalwereld! En niet door een paar reacties hier op AS...😇

En deze behandeling die Cruijff door veel mensen over de hele wereld krijgt, zal jij geen last van hebben...😉

04-10-2023 19:51

Jarivanheumen +5684

Cruijff is een god .

04-10-2023 18:52

ArnoAjax +1691

Waarom zit die vent daar nog??

04-10-2023 18:37

Tinus +10431

Waarom niet?

05-10-2023 00:19

AFCACruijff14 +162556

Ik denk dat Hendriks best wel waarde in een organisatie kan hebben, lijkt me iemand die wat van organisatiekunde en processen weet, maar dat de man zo arrogant, pedant, onsympathiek en glibberig is dat iedereen hem intern al snel haat.

04-10-2023 18:36

MarkP +21773

Wat doet deze hockyer nog bij ajax?

04-10-2023 18:35

richie020xxx +28

Mag deze man nog steeds praten over Ajax in de media….. Hendriks BEK HOUDEN en OPROTTEN!!!!!!

04-10-2023 18:32

Vik86 +42397

Waarom moet hij weg?

04-10-2023 18:33

Ajaxfan31183 +16391

Ws omdat iedereen en dan echt iedereen hem op de toekomst een grote bemoeial noemt

04-10-2023 18:49

Vik86 +42397

Dat is toch zijn functie, om zich te bemoeien..

04-10-2023 18:52

PaulEast +7928

Voor diegene die niet op zoek is naar een zonde bok. Hendriks is vooral aangetrokken om de nieuwe Toekomst vorm te geven. Die plannen liepen enorme vertraging op omdat er te weinig tijd voor was. Van mij mag hij de scouting ook moderniseren.

04-10-2023 18:29

Ozymandias +159568

"De portefeuille van de CSO bevat: Sportpark de Toekomst, project De Nieuwe Toekomst, de jeugdopleiding, het vrouwenvoetbal en de aan alle voetbalselecties ondersteunende specialistische afdelingen. De compositie, de prestaties en de ontwikkeling van Ajax 1 en Jong Ajax, inclusief de daarbij behorende transfers, blijven de verantwoordelijkheid van de directeur voetbalzaken."

Bron: https://www.ajax.nl/artikelen/ajax-stelt-maurits-hendriks-aan/

Hij heeft de jeugdopleiding én alle ondersteunende specialistische afdelingen onder hem. Dat is zo'n helft van de rol van een directeur voetbalzaken.

04-10-2023 18:35

PaulEast +7928

duidelijk

04-10-2023 21:58

JanTa +15865

Scouting moderniseren, die staan wat betreft het 1e elftal al 2 seizoenen stil. Hamstra en Mislintat wisten het wel beter. Niet dus.

04-10-2023 18:35

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25455

Ben je nog niet weg hockeystick

04-10-2023 18:25

AjaxPositivo +6962

Ik gun die man een goede hockeyclub

04-10-2023 18:24

Artemio +32219

HC Amsterdam.

04-10-2023 18:31

DTM1970 +1506

Hendriks verdient 500.000.- per jaar exclusief bonussen. Dat is megalomaan veel geld.
Hij is gekomen omdat Overmars een aantal zaken niet op orde had. Jeugdopleiding en vrouwenvoetbal.
Gaat het goed met de Jeugdopleiding…nee
Gaat het goed met de vrouwen. Niet echt.
Hij is niet gehaald voor Ajax 1. Bemoeit hij zich daarmee…ja
Moeten we op bovenstaande beoordelen… Ja
Dus ongeschikt, geen toevoeging en minimaal 400k plus bonussen te duur.
Ajax moet een TD, trainer en een hoofd jeugdopleiding hebben. Die driehoek bepaald. De rest ondersteunt. Zoals Johan al heeft bepaald en wat elke profclub nu doet!
Dus deze functie van Hendriks is overbodig.
Dezelfde structuur heb je nodig voor de vrouwen maar dan voor maximaal 100k per functie.

04-10-2023 18:14

Vik86 +42397

Hij is helemaal niet overbodig, jij weet helemaal niet wat hij doet... Johan Cruijff heeft zelfs mee gedaan met de onderzoek van hendriks over de topsport klimaat in Nederland..

Daarbij waaruit blijkt dat hij zich bemoeit met ajax 1?

04-10-2023 18:16

HendrikAjax +16899

Dus omdat Cruijff ooit aan een onderzoek heeft meegedaan van Hendriks kan hij niet meer overbodig zijn?

04-10-2023 18:20

kingisreal +695

Dat vraag ik me dus ook af Vik. Volgens mij weet eigenlijk niemand wat hendriks doet, of zou moeten doen. Zover ik weet moet hij het topsportklimaat terug brengen en moet hij de nieuwe toekomst begeleiden. Maar voor de rest?

04-10-2023 18:22

Vik86 +42397

Nee, omdat hij expertise heeft.. Jij denkt zeker dat alles over 1 nacht gaat.. Jij bent een echte Hendrik..

04-10-2023 18:22

Vik86 +42397

@kingisreal Dat is toch een belangrijke onderdeel van Ajax... Hij heeft de NOC NSF echt omhoog gebracht en geprofessionaliseerd. Ajax heeft ook een upgrade nodig..

04-10-2023 18:24

Sjaakvaak +26608

Haha schei toch uit, hij is pas een jaar bezig hoe wil je nu al gaan oordelen over de stand van de jeugdopleiding en de vrouwen. Hoe kom je er overigens bij dat het dit jaar even slecht/slechter gaat met de jeugd opleiding en de vrouwen? De vrouwen zijn notabene voor het eerst sinds 5 jaar kampioen geworden. Daar gaat het wel degelijk goed.

Dus. Gaat het goed met de vrouwen. Jawel.
Bemoeit hij zich met Ajax 1. Nee, zeker niet.
Klets jij uit je nek. Ja.
Dus ongeschikt om mee te praten.

04-10-2023 18:26

AFCACruijff14 +162556

Vrouwen zijn toch kampioen geworden en hebben nu zicht op de CL?

04-10-2023 18:37

nightgoat +31293

Hendriks is zelf ook ietwat megalomaan dus dat treft.

04-10-2023 18:53

KleineReus +6570

Wellicht kunnen we Bergwijn alvast uitwisselen voor een set leuke sambaballen. Hij is vast iemands kennis toch?

04-10-2023 18:11

Vik86 +42397

Ik denk eerder dat hendriks hem onder handen moet nemen en hem moet laten zien wat top sport inhoud.. Bergwijn laat in niks zien dat hij volledig voor het voetbal leeft..

04-10-2023 18:13

AjaxHato +4612

Dit hadden ze veel vaker moeten doen met Hendriks, laten zien waar hij mee bezig is voor Ajax.
De negatieve hetze is vaak elkaar napraten over Ajax dna.
Nou straks komt Blind terug met Ajax dna, en die heeft toch ook slecht gepresteerd als trainer en td bij Ajax..

04-10-2023 18:05

AFCAViper +4706

Geweldige gozer die Hendriks. Contract voor het leven. #sarcasme

04-10-2023 18:02

Sjaakvaak +26608

Wat doet hij hier precies fout? Behalve zijn afkomst? Gisteren jammerde nog dat je niets ziet van Hendriks zijn werk (daar ging je verder niet op de inhoud verder overigens). Nu zie je er meer van en je kan nog steeds niet op een fatsoenlijk niveau reageren.

04-10-2023 18:12

Vik86 +42397

Hij heeft veel gedaan voor de topsport in Nederland, ik denk dat hij ajax met de nieuwe toekomst naar een volgende level kan brengen...

04-10-2023 18:15

GAjax31 +16276

Wat heeft iedereen tegen die Hendriks? Oprecht benieuwd want ik heb geen goed beeld van wat hij goed en/of verkeerd doet. Lees alleen vaak opmerkingen over hockey, maar dat vind ik niet relevant.

04-10-2023 17:58

trodat4030 +97193

Hij heeft gehockeyd, dat kan natuurlijk niet bij een voetbalclub (ondanks duizenden gecombineerde hockey-/voetbalverenigingen onder 1 naam in ons land).....

04-10-2023 18:00

GAjax31 +16276

Ja precies, dat argument zie ik vaak voorbij komen. Ik sta er zelf neutraal in omdat ik echt geen idee heb of hij goed of slecht werk levert, maar men is vaak zo uitgesproken over Hendriks.. ben gewoon benieuwd waar dat op gebaseerd is naast 'hockey'.

04-10-2023 18:09

trodat4030 +97193

Oftewel, vooringenomenheid.

04-10-2023 18:00

Vik86 +42397

Hij wil een top sport klimaat creëeren op de toekomst, maar velen denken dat hij veel invloed heeft met betrekking tot ajax 1

04-10-2023 18:01

The Future +5633

Topsportklimaat creëren.. Voor het geld dat hij kost, had Ajax 4 of 5 specialisten kunnen inhuren/halen om de jeugd beter, mentaal weerbaarder en gemotiveerder te krijgen. Iemand die voor meer dan 500.000 euro per jaar even komt zeggen hoe het allemaal moet, zonder echte verantwoordelijkheid, is weggegooid geld.

04-10-2023 18:04

Vik86 +42397

Hij is goed in wat hij doet.. Zelfs cruijff deed mee met de onderzoek van hendriks over de top sport klimaat in nederland en hoe dat te verbeteren..

04-10-2023 18:07

Chadd +7759

Geen idee, ik mot em gewoon nie.

En zoist maar net.

04-10-2023 18:16

Momo +16233

Door hem hadden we mislintat

04-10-2023 18:24

Bjorn +12727

Flikker op Hendriks.

04-10-2023 17:58

Sjaakvaak +26608

Flikker op gehersenspoelde nepsupporter.

04-10-2023 18:02

HJC +8078

Ik dacht dat Hendriks alleen met het complex vd nieuwe Toekomst bezig was. Nu bemoeit hij zich dus toch met Scouting. Vandaar dat Veltmate weg is en dat er deze zomer zo slecht is gescout

04-10-2023 17:56

trodat4030 +97193

Denk je niet eerder dat het andersom is? Dat ze hier mee bezig gaan omdat Veldmate is vertrokken?

04-10-2023 17:58

Sjaakvaak +26608

Nee, zijn portefeuille omvat "het verder ontwikkelen en behouden van een topsportorganisatie voor de jeugdopleiding en Ajax Vrouwen.". Het samenwerken met een dergelijke club is wel degelijk iets dat óók onder het kopje jeugd valt.

Veldmate is op eigen verzoek weggegaan "Ik waardeer het ook zeer dat Ajax ondanks mijn doorlopende overeenkomst heeft meegewerkt aan een vervroegd vertrek.". Dus stop eens met het verspreiden van zulke leugens.

04-10-2023 18:05

trodat4030 +97193

Dus eigenlijk wordt die club een soort Veldmate? Scouten in Z-Amerika?

04-10-2023 17:55

The Future +5633

Op zich een uitstekende samenwerking op papier. In de praktijk altijd afwachten wat ervan terecht komt. Dat Hendriks dit soort zaken naar buiten toe gaat brengen is echter wel tekenend. Dan is er echt niemand met voetbal knowhow en ontzag meer over binnen de club.

04-10-2023 17:54

Sjaakvaak +26608

Dat is natuurlijk niet waar. Hendriks is verantwoordelijk voor het optuigen van een topsportorganisatie, niet gek dat hij over dergelijke samenwerkingen communiceert.

04-10-2023 18:06

The Future +5633

Normaal gesproken is het gewoon de TD of AD die dat communiceert hoor. Meestal de AD.

04-10-2023 18:07

The Future +5633

Vorige keer bracht Huntelaar het naar buiten trouwens.

04-10-2023 18:14

Sjaakvaak +26608

Nee, vorig jaar was dat de TD (Huntelaar). Dit jaar is het de persoon die verantwoordelijk is over de Toekomst en de jeugd. Niet zo gek want de Ajax Academy, van waaruit de samenwerking is opgetogen, zal daar ook onder vallen.

04-10-2023 18:17

Kryptonite +77014

Data-Brazilianen dus, koste wat het kost weghouden van de club! Geen innovatie-polonaise aan ons Amsterdamse lijf!

04-10-2023 17:54

artreyu10 +1246

Hoop voor je dat je sarcastisch bent?

04-10-2023 18:25

trodat4030 +97193

Hey, er komt geluid uit! ;-)

04-10-2023 17:54

Slang3 +46102

Jammer dat het sportieve nooit het doel is met deze samenwerkingen

04-10-2023 17:53

The Future +5633

Hoezo is dat niet het doel? Het doel is toch van elkaar te leren en er daardoor allebei sportief profijt uit te halen? Of het werkt is een ander verhaal.

04-10-2023 18:01

Slang3 +46102

hoeveel spelers zijn er van die clubs over gekomen, zelfs voor stages 0

04-10-2023 19:26

The Future +5633

Daar gaat het toch niet om? Gaat om kennisuitwisseling. Dat zeggen ze duidelijk. Ga je zo ook nog vragen waarom we hun materiaalman nooit hebben overgenomen? Want dat staat er net zoveel last van.

04-10-2023 19:28

Slang3 +46102

Dat is mijn hele punt toch ook slimme, lees die eerste zin dan 10x

04-10-2023 19:29

1991 +7787

Had toch liever bijv een Fluminense gezien als partner..

04-10-2023 17:52

Vik86 +42397

Klinkt veel belovend..

04-10-2023 17:52

ajax2004v2 +2041

Ajax ooit ook

04-10-2023 17:48

MalleEppie +15200

O nee jongens, dit is dus precies hoe Hendriks de club om zeep brengt!

04-10-2023 17:48

Vik86 +42397

Hahaha ofnie, samenwerking met een Braziliaanse (sub) topclub

04-10-2023 17:49
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.