Gerucht: Janmaat naar Ajax

door GH 68

Gerucht: Janmaat naar Ajax

door GH 68

Laatst geüpdatet

GERUCHT - Daryl Janmaat heeft een aflopend contract bij Heerenveen. Verlengen van dat contract gaat hij niet doen. Hierdoor ziet Ajax in hem de ideale vervanger van Gregory van der Wiel. 'Ik verwacht niet dat hij bij ons blijft', laat Hansma derhalve weten. Ook Feyenoord en een aantal Duitse clubs zouden interesse hebben in de rechts-back. (Foto: Orange Pictures)

Lees meer over:
Plaats reactie

slenders100 +0

vertonghen vander wiel en sulejmani weg? totale bedrag proberen om 35 miljoen te vangen voor deze 3
en vervanger onze maat janmaat, gouweleeuw en anders lukoki voor plek van sulejmani? en anders haal je toch gewoon van groningen tadic?

02-01-2012 01:32

afca1985 +21454

Off: Wandelgangen van VZ:
Valencia heeft interesse in Mickey 13M willen ze betalen

02-01-2012 00:55

Ajaxfan18 +0

waarom weer n speler van middelmaat?

01-01-2012 15:26

Juranus +0

nee van JAN maat

01-01-2012 19:11

L8 +0

We kunnen wel gaan janken om zijn verleden, maar voor deze prijs vind je nergens een betere. Daarnaast is hij gewoon veel verder dan Ligeon dat is. Ligeon moet je rustig brengen bovendien kan concurrentie geen kwaad.

01-01-2012 13:28

Daneman +1387

mischien is ajax met janmaat wel beter af dan met Greg. Greg is aanvallend een kanjer. Maar Janmaat zal verdedigend beter zijn

01-01-2012 13:16

eros +4817

Eigenlijk vind ik dat je backs zelf op moet leiden. Maar als Greg vertrekt in de zomer, hebben we nog niet heel veel aachter de hand. Ligeon doet het aardig maar zie ik nog niet elke week constant spelen. En achter Ligeon hebben we ook niet veel. Daarnaast is Janmaat transfer vrij, en ik denk toch wel na Greg een van de beter rechtsbacks van nederland. Daarnaast is ook Janmaat nog jong en kan je hem altijd nog verkopen als het niets wordt.
Dus ik zou zeggen doen! desnoods als back up voor Ligeon!

01-01-2012 12:34

ajacied is alle +0

Wat maakt het nou uit waar hij heeft gespeeld?

01-01-2012 12:16

JohnDylan +22501

Wanneer Vd Wiel vertrekt moet er een rechtsback bij komen want iedereen die Jong Ajax regelmatig ziet spelen weet dat Ligeon verdedigend nog veel te kwetsbaar is voor het eerste. Van Rhijn is ook geen optie omdat hij als rechtsback aanvallend veel te weinig brengt en een zeer slechte voorzet heeft. Het liefst zou ik zien dat er geen geld aan een rechtsback wordt uitgegeven en Janmaat lijkt me daarom een goede optie. Hij is nog jong en kan zich bij Ajax door ontwikkelen en daarbij als hij zich niet goed ontwikkeld zal Ligeon hem op termijn voorbijstreven en kan Ajax Janmaat verkopen. Als Ligeon het gewenste niveau van een Ajax rechtsback had gehad dan mocht hij van mij in de basis en maakt het niets uit hoe jong en onervaren hij is maar hij heeft nog niet het juiste niveau en daarom zal zijn jongheid en onervarenheid hem opbreken bij het eerste en zal Ajax een probleem krijgen op rechts.

Janmaat is een paar stappen verder in zijn ontwikkeling en fysiek en verdedigend veel beter dan Ligeon, al hoewel Janmaat ook verdedigend matig is. Het zou alleen zonde zijn om veel geld aan een back uit te geven en ik denk dat Janmaat de beste rechtsback is die je gratis kan ophalen. Nogmaals slaagt hij niet dan zal Ligeon hem voorbijstreven en slaagt hij wel dan is er geen probleem. Het lijkt mij dus een goede zet om hem te halen, zelfs al zou het maar zijn zodat de verdediging dan ook in de breedte wat sterker wordt.

01-01-2012 11:42

Flerenc +1

Op eredivie niveua is Janmaal toch een stapje verder dan Ligoen. Ik begrijp nog steeds niet waarom ze Toivomaki hebben aangekocht (tioen ook al niet) en die gozer moeten ze maar meteen lozen!

01-01-2012 06:01

Monster09 +0

Doe normaaaaaaaaaaaaaaaal hahahaha, als dat zou gebeuren ga ik echt stuk. Ajax is elite je moet dan elite spelers halen niet elke balhaar.

01-01-2012 01:43

Delaney +14812

Janmaat is een goede verdediger die ook wel eens af en toe een goaltje meepikt, en wij mogen misschien wel van Rhijn en Ligeon hebben, je weet maar nooit wanneer je er eentje nodig hebt (kijk maar naar al onze aanvallers) en sowieso als hij toch een aflopend contract heeft en hij gaat naar Ajax en is dan toch niet van waarde of iets anders kun je hem altijd weer verkopen en dan krijgt Ajax ook weer geld en met het salaris van hem zal het ook wel goed komen het is niet zo van Ajax krijgt geld van zijn transfer naar een andere club maar het heeft Ajax ook geld gekost vanwege zijn salaris want iedereen weet dat hij niet even veel gaat verdienen als bijvoorbeeld Sulejmani of Theo Jansssen ofzo en bovendien is hij goed genoeg voor Ajax.

01-01-2012 00:59

Sterretje73 +5272

Bedoelen ze niet Hans Janmaat....veel rechtser krijg je ze niet ;-)

31-12-2011 20:27

huubafca +0

die is hardstikke dood jonguh!!!!!!

01-01-2012 03:02

afca1985 +21454

Hahahah Janmaat hahaha tuurlijk jongen, what da Fock moeten wij met Janmaat.
Lang leve de middelmaat

31-12-2011 19:56

10Sneijder10 +3042

Haha deze gast is echt gek

31-12-2011 19:30

ah89 +0

Goedkope optie, en kan zeker wat toevoegen aan dit Ajax. Redelijk groot, sterk, heeft een doorverkoopwaarde, een nederlander en heeft al best wat ervaring. Dus waarom niet? Dan alleen nog een grote linksback en een verdediger die vast kan wennen achter Vertonghen

31-12-2011 17:21

JohnDylan +22501

Ajax heeft al een grote linksback (Boilesen) en een verdediger die kan wennen achter Vertonghen (Denswil) in huis. Ik zou zeker geen extra linksback en linker centrale verdediger kopen zolang Ajax Boilesen, Koppers, Vertonghen en Denswil heeft.

31-12-2011 17:31

afcalegend +40

hij is een rechtsback maar daar hebben we ligeon en van rhijn die er kunnen spelen

31-12-2011 17:46

JohnDylan +22501

Ligeon is een rechtsback maar nog niet goed genoeg voor in de basis en Van Rhijn brengt aanvallend te weinig als rechtsback en moet je niet op die positie gebruiken. Het is niet voor niets dat De Boer toen die hoofdtrainer werd meteen Vink opdroeg Van Rhijn als centrale verdediger te gebruiken.

31-12-2011 17:51

afcalegend +40

ik dacht omdat je over grote linksback en die anders spelers voor het centrum en links begon dacht dat je dacht dat janmaat een linksback was maar zag daarna in een post al dat je dat al zei

31-12-2011 17:53

Meesmuijres +0

Dit gerucht slaat nergens op, waarom zou je anders het contract van Ligeon verlengen? en van Rhijn kan misschien ook wel op de RB plek dus dikke onzin lijkt mij, dat hem maar lekker in rotjeknor spelen, niet goed genoeg voor Ajax

31-12-2011 16:18

ah89 +0

En wie is dan de backup voor de rechtsachterpositie? Toen Van der Wiel doorbrak waren er ook alternatieven aanwezig. Je kan moeilijk een nog jongere speler gaan opstellen, zeker met het oog op Europees voetbal

31-12-2011 17:24

fc Barcelona_ke +19255

ik vind dat ajax na dit seizoen veel markt bij SC Heerenveen en FC Groningen.
virgil van dijk vervanger vd wiel en zal met ligeon als concurrentie aangaan
lorenzo burnet strijdt met boilesen als linksback
jeffrey gouweleeuw vervangt ooijer op het bank
dusan tadic of narsingh nieuwe rechtsbuiten, dus sulejmani op bank!!
luciano narsingh ''
bas dost goede backup voor blessurevoelig sigthorsson
david texeira!!!''

31-12-2011 15:38

Flerenc +1

Haha,

Hoe breed wil je je selectie hebben. Weet je niemand die daadwerkelijk wat toevoegt aan Ajax en ook nog haalbaar is?

31-12-2011 16:05

waynelove +2

verdedigend een beetje nonchalant. verder wel sterk.

31-12-2011 14:58

dehunt +0

doe mij gouweleeuw maar, en janmaat erbij. We moeten toch genoeg geld hebben om deze boys binnen te halen!

31-12-2011 14:20

JohnDylan +22501

Dat zou geweldig zijn. Met Gouweleeuw en Janmaat erbij zou de Ajax verdediging in de breedte een stuk sterker worden. Je zou er dan zelfs voor kunnen kiezen om Ligeon een seizoen te verhuren.

31-12-2011 14:33

ELPISTOLERO +3

Tja, van Ligeon word ik voorlopig toch ook niet helemaal wild. Vind dat Ligeon nog weinig heeft laten zien. Transfervrij kan op zich geen kwaad in mijn optiek.

31-12-2011 13:31

zburg1983 +0

idd verdedigd ook als een wijf..

31-12-2011 14:26

mkouwenhoven +24

Veels te kort door de bocht... Laat hem eens 8 wedstrijden in Ajax 1 voetballen en oordeel daarna.

31-12-2011 14:45

JohnDylan +22501

Wat een onzin. Een speler moet in de basis komen wanneer hij aantoont daar aan toe te zijn, hij moet niet een basisplaats krijgen om de kans te krijgen te laten zien er aan toe te zijn. Spelers moeten op de trainingen en tijdens wedstrijden van jeugdteams laten zien dat ze het gewenste niveau hebben. Ligeon heeft dat nog niet gedaan terwijl iemand als Denswil dat wel al heeft gedaan maar nog niet eens bij de selectie is gehaald (komt misschien ook omdat hij een tijdje geblesseerd was) terwijl zijn concurrent (Daley) er als centrale verdediger weinig van bakt.

31-12-2011 14:53

Dille5 +0

Geen Janmaat! Komt enorm tekort ook al is hij gratis. Weet niet waar sommigen heen willen met Ajax maar ik dacht dat we een aantal stappen voorwaarts wouden zetten en niet achteruit! Scouting is ook niets meer als dit waar is. Wisten we al langer dat de scouting niet goed was

31-12-2011 13:25

PietBon +2

Hij is gratis dus het proberen waard. We hebben ook nog Ligeon voor die positie maar misschien is die er nog niet echt klaar voor. Misschien eerst een seizoen verhuren aan een goede middenmoter.

31-12-2011 13:15

dan300491 +1

Gratis is die een overweging waard lijkt me. Of die nu beter is als Ligeon of niet, 2 mannen die op de rechtsback kunnen spelen kan nooit geen kwaad lijkt me met blessures enzo.

31-12-2011 13:11

suske +25

Het uitgangspunt van de lijn Cruijff is onder anderre dat een aankoop veel beter moet zijn dan een speler uit eigen jeugd. In dit geval is Janmaat geen versterking of is hij beter dan de jeugd dus niet doen.

Als je spreekt van echte verbetereringen. Dan komt Janmaat niet in aanmerking spelers van deze kwaliteit hebben we in de jeugd ook!!!!

31-12-2011 13:07

Robinjo1988 +1

Als hij gratis kan komen zou ik dat zeker niet nalaten. Best een aardige speler die ook graag mee opkomt. Momenteel verder als Ligeon..

31-12-2011 13:01

anti-devries +0

die zal wel terug naar 010 gaan...

31-12-2011 12:52

Daantje Makkes +1

Lijkt me een uitstekende speler voor Ajax om zich te ontwikkelen en wat maakt het uit dat hij in Den Haag en Rotterdam heeft gevoetbald. Hij is ook gewoon een voetballer die wil spelen en er zit potentie in hem, dus ik zou het zeker een kans geven.

31-12-2011 12:47

DemyDeZeeuw +1

hahahahhahahahahahahahahahahahhahahaahhahahahaahahhaahahhaahahhahahahahahaha

31-12-2011 12:43

l0l +4

We beschikken volgend jaar over 2 grote problemen in de verdediging eigenlijks 3.

Van der Wiel gaat weg naar Valencia.
Vertonghen zal ook wel weggaan heeft nog een 1-jarige contract.
Linksback positie blijft altijd maar een zwakke schakel.

Ajax moet sowieso investeren in de positie van Vertonghen blijkbaar gaat ie niet bijtekenen dus we moeten een andere vinden.

Daarom is het goed als je nu Janmaat aantrekt voor het wegvallen van Van der Wiel.
Je moet nu al contact zoeken met Chivu voor een eventuele vertrek van Jan.

31-12-2011 12:41

omisom +1

Natuurlijk moeten we de jeugd door laten stromen maar op dit moment hebben we nog geen jeugdspeler die Greg kan vervangen iedereen roept Ligeon maar die heeft mij niet kunnen overtuigen en dan vind ik hem te klein, van Rhijn is volgens mij meer een CV dus waarom niet deze jongen halen zal niet veel kosten maar heeft wel een aantal jaren ervaring bij Heerenveen opgedaan.

31-12-2011 12:39

l0l +4

We krijgen een scenario Blind met Ligeon. Blind deed het het op het begin ook leuk, maar op een gegeven moment was het niks.

In de beker tegen Twente deed ie het als centrale man leuk. Daarna was echt hopen dat ie geen gekke dingen deed.

Je kan een speler niet op 4 wedstrijden beoordelen. Janmaat heeft bovendien al veel Eredivisie wedstrijden gespeeld en heeft ervaring al.

Je moet als verdediging er direct staan je voetbalt namelijk niet 90 minuten op de tegenpartij.

Ik zeg haal hem binnen en neem hem over voor een klein bedrag. Misschien is het een optie om hem te halen en Blind naar Heerenveen te sturen.

31-12-2011 12:43

AFCABart +2

zou slim zijn! niet veel geld uitgeven aan een nieuwe, maar een degelijk persoon het gat laten invullen zodat er niet teveel druk op ligeon komt! zo krijgt die jonge rustig de tijd zich in te passen en heeft die geen dure sterspeler voor zich lopen die toch maar in de weg loopt in de toekomst.

goede manier dus om op een rustige manier de eigen jeugd in te passen!

31-12-2011 12:38

davids4life +0

ben ik met je eens lijkt me logisch op zijn johans

31-12-2011 12:47

Daneman +1387

janmaat en een kei van een CV halen en van de wiel weg, dan gaan we een succesvolle tweede helft tegemoet. We hebben een verdediging op dit moment die niet in balans is. wel veel aanvallende kwaliteiten maar een gebrek aan leiderschap, fysiek, sluwheid. Zoiets als Ooijer maar dan 10 jaar jonger.

31-12-2011 12:33

l0l +4

En vergeet niet jongens Janmaat is geboren in het jaar 1989 dus hij is nog aardig jong en kan veel leren. Het is gewoon uitstekende investering hij is bijna transfervrij en is voor weinig op te halen.

31-12-2011 12:33

vanreenen +10314

Is dit niet gewoon een gerucht? Eerst zou Bas Dost komen, resultaat is bekend. Nu wordt er over Janmaat gesproken!!! Ik wacht het wel af. Hij heeft in elk geval een goede lengte boven al die lilliputters die nu soms de achterhoede bevolken.

31-12-2011 12:25

l0l +4

Het klinkt misschien echt heel erg raar, maar een back en een verdediger moet er direct staan. Ik zie Ligeon niet in uitwedstrijden of in toppers het niveau halen wat een Ajax verdediger moet halen.

Heb liever iemand die er direct staat en dat we weten wat er van hem verwacht wordt.

31-12-2011 12:12

Stickert* +0

Hij loopt alleen maar onze jeugd in de weg! En ook al is hij gratis.. Je zal toch altijd z'n salaris moeten betalen!! Ik zeg: Niet doen!!

31-12-2011 12:07

RoodWit +62

Ben ik het mee eens, geef de jeugd de kans.

31-12-2011 12:08

Daneman +1387

kunt de jeugd wel een kans geven maar dan wordt ajax hooguit derde of vierde. We hebben sluwheid, kracht en leiderschap achterin nodig.

31-12-2011 12:35

RoodWit +62

Je moet een balans vinden tussen oud/jong, ervaren en talentvol.

Ik zeg toch ook nergens dat Ajax "alleen maar" jeugdspelers op moet gaan stellen.

Het is belangrijk om te kijken, of op de positie ook daadwerkelijk ingekocht moet worden. Voordat je gaat inkopen, kijk je eerst in de jeugd of daar potentiële spelers rondlopen die de positie in kunnen vullen.

31-12-2011 12:38

JohnDylan +22501

Het lijkt me in ieder geval slim als Ajax een extra back haalt want Ligeon is verdedigend nog niet goed genoeg en het zou dom zijn om het risico te nemen met alleen hem als rechtsback het seizoen te beginnen. Janmaat is niet geweldig maar hij zou gratis zijn en daarom wel een logische keuze.

31-12-2011 12:06

AFCA0902 +0

Je hebt toch Ligeon en van Rhijn

31-12-2011 12:07

JohnDylan +22501

Ik vind Van Rhijn als centrale verdediger al zwak maar als back nog minder. Aanvallend brengt hij als back veel te weinig voor een Ajax back en hij heeft het ook lastig tegen snelle bewegelijke buitenspelers. Het is niet voor niets dat toen De Boer hoofdtrainer werd bij het eerste Van Rhijn weer centraal ging spelen bij het tweede.

31-12-2011 12:09

AFCA0902 +0

Waarom niet gewoon eigen jeugd voorang geven zoals van Rhijn bijvoorbeeld en ze hadden ook interrese in die Vrsaljko die vind ik toch een stuk beter als Janmaat

31-12-2011 11:52

JohnDylan +22501

Vrsaljko kost erg veel geld en Janmaat is gratis. Als ik mocht kiezen dan zou ik Janmaat zeker deze zomer (gratis) naar Amsterdam halen. Het is zonde om een dure back te kopen omdat Ligeon eraan komt maar Ligeon is er nog niet klaar voor.

31-12-2011 12:17

RobertoStrife +2

Aardig spelertje, mag van mij wel komen als hij transfervrij is.

31-12-2011 11:37

dehunt +0

janmaat is wel 1.84 groot, dit zie ik graag. Alleen moet men gaan kijken of hij het ajax spelletje kan spelen. Verder staat ie wel bekend om zijn drang mee naar voren te gaan. WHO KNOWS

31-12-2011 11:13

PaulAFCA +0

Jong ventje weinig ervaring, inderdaad een ex kakkerlak en heeft ook bij ado gevoetbald..

31-12-2011 11:11

ajaxsva-assende +0

zoveel mensen zijn voor Cruijff, die heeft toch ook bij Feyenoord gespeeld?
maar ik vind Ligeon de beste vervanger voor van der Wiel, als die weggaat

31-12-2011 11:38

mvdk +44249 moderator

Ja das altijd zo he...

31-12-2011 11:09

VDV23 +0

Zeg dan niks...

31-12-2011 11:09

AFCA0902 +0

Janmaat komt uit de jeugd van die Kakkerlakken toch?

31-12-2011 11:07

dehunt +0

speler met potentie, meer kan ik er niet over zeggen!

31-12-2011 11:06

joodtotmendood +0

Lijkt me sterk. Ligeon wordt de vervanger.

31-12-2011 11:05
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.