Driessen doet onthulling: 'Kans is groot dat een crisisteam Kroes gaat helpen'

door Jesse ter Haar 158

Bron De Telegraaf

Driessen doet onthulling: 'Kans is groot dat een crisisteam Kroes gaat helpen'

door Jesse ter Haar 158

Bron De Telegraaf

Laatst geüpdatet

Alex Kroes zal zijn eerste periode als algemeen directeur van Ajax benutten door een 'crisisteam' door de club heen te laten gaan, zo verwacht Valentijn Driessen. De chef voetbal van De Telegraaf komt erover te spreken in de voetbalpodcast van de krant.

'Er is het nodige mis bij Ajax en niet alles is bij die aandeelhoudersvergadering op tafel gekomen. Het meeste wat er fout is gegaan, was dit seizoen. Daar ging die aandeelhoudersvergadering niet over', aldus Driessen. 'De kans is groot dat een crisisteam Alex Kroes gaat helpen om de boel weer op orde te krijgen, zodat Ajax met een schone lei aan het seizoen 2024/2025 beginnen.'

Ook collega Mike Verweij komt aan het woord. Hij vertelt over wat er opviel tijdens de aandeelhoudersvergadering. 'Er was best wel wat weerstand binnen de bestuursraad tegen dat Michael van Praag en Leo van Wijk voor drie jaar zijn benoemd. Mensen willen gewoon – en dat zou Van Praag ook uitspreken tijdens de vergadering – dat hij voor de korte termijn zou worden aangesteld en dan samen met Van Wijk plaats zou maken voor andere commissarissen. Dat is niet gezegd en dat zorgt voor wat wrevel.'

Verslaggever Driessen keek eveneens gek op van de termijn die aan de werkzaamheden van Michael van Praag en Leo van Wijk werd gekoppeld. 'Dit is een hele normale termijn. Als je zegt dat je iemand voor een hele korte tijd wilt, dan denk je aan een jaar of anderhalf jaar. Misschien treden ze wel eerder terug als ze hele goede opvolgers vinden, maar vooralsnog staat er een termijn van drie jaar voor. Dat is wel opmerkelijk. Het betekent dat iemand als Louis van Gaal ook zolang adviseur blijft.'

Onderzoek naar Mislintat

Tot slot komt het onderzoek naar het door Sven Mislintat bij Ajax gevoerde beleid op tafel. 'Niemand verwacht dat er iets heel schokkends uit zal komen', vertelt Verweij, die stelt dat onderzoeksbureau KPMG niet op z'n taak is berekend. 'Er is heel veel informatie bij KPMG neergelegd, alleen Mislintat was slim genoeg om aan de voorkant niks geks of strafbaars te doen. Als hij een dealtje gemaakt zou hebben met een zaakwaarnemer, dan komt er over een jaar of vijf, zes misschien een keer een order bij zijn databureau. In feite moet je er veel dieper in dan KPMG ooit zou kunnen.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Voetbaliseengedicht +1054

Volgens een betrouwbare bron zingen Driessen en Verweij onderstaande tijdens de vrijdagmiddagborrel.

90 minuten lang,
voor onze krant de Telegraaf,
gekkenhuis op de redactie,
niemand die ons stoppen kan.

Driessen schijnt de aanjager te zijn. Na twee blikjes bier en een bittergarnituur zingt Verweij ook mee.

21-11-2023 15:00

Bensco +7162

3 jaar is gewoon een goede termijn. Wat kan je bewerkstelligen in 1 tot 1,5 jaar? Helemaal niks. Als je de club bestuur technisch gezond wilt maken heb je gewoon lang de tijd nodig.

21-11-2023 13:10

JanBiesbos +28954

“Het meeste wat fout is gegaan was dit seizoen”… heeft ie onder een steen gelegen ofzo?een dickpic versturende TD ontslagen . In twee jaar 15 man laten vertrekken en 1,5 jaar zonder fatsoenlijke TD rondgelopen. Onervaren hoofdtrainers aangesteld. in eerste jaar dure rommel aangekocht en geen CL gehaald en derde plek. En laatste jaar een TD aangesteld met een verkeerde opdracht en vervolgens zonder AD zitten…en nu moet crisis team komen? Gaat falenteiltje driessen ff alles bepalen?

21-11-2023 07:48

TeringHenkie +28226

Gaaaaaap! Lekker belangrijk!

20-11-2023 23:44

Dolblij +44783

Driessen, idolaat van het begrip, zal in een volgende podcast lopen toeteren dat het vermeende crisisteam Ajax-DNA moet hebben, anders volkomen waardeloos en geldverspilling. Je kunt het nu al uittekenen bij deze achterbakse rat.

20-11-2023 23:16

Appels34 +1613

Wat een niveau. man man man. Inhoudelijk hoef je als journalist tegenwoordig niks meer te kunnen. Elke dag een beetje slap ouwehoeren / bluffen / clicks verzamelen. Verantwoording hoef je nooit af te leggen. Wat een baan

20-11-2023 21:33

Appels34 +1613

Toch vraag ik me af waarom het onderzoek is gestart als niemand verwacht dat er iets uit zal komen. De facturen van de kpmg zijn ook aardig gepeperd dacht ik zo....

Waarom?

Wat zijn dit voor beslissingen?

20-11-2023 21:37

GNBL +89834 moderator

Ja, zo'n onderzoek gaat weer meer dan een ton kosten, en waarvoor eigenlijk? Ja, Ajax dat straks weer voor lul staat.

20-11-2023 21:59

MisterAFCA +6415

U werkt bij KPMG?

20-11-2023 22:03

MisterAFCA +6415

U vaart blind op een doos frikandellen en een fles Azijn?

20-11-2023 22:03

AjaxDeBesteClub +18786

Omdat de bestuurders van Ajax laffe profiteurs zijn die hun functie niet beheersen. Ze voelden de druk toenemen en wilden zelf buiten schot blijven. Daarom besloten ze om Mislintat te slachtofferen. Die had toch al een slecht imago in de media. En daarvoor hebben ze eerst dit kostbare onderzoek geprobeerd en hebben ze het daarna gegooid op dat hij zogenaamd een trainers kamer is 'binnen gestormd'.
Uiteraard is het team niet beter gaan voetballen door het ontslag van een TD. Dat kan alleen als je een slechte trainer haalt en er een goede trainer voor terug komt. Helaas hebben ze dat 2e deel niet begrepen en zullen we de 2e seizoenshelft verder blijven onderpresteren. De laffe bestuurders en corrupte media zullen hun best blijven doen om ons wijs te maken dat het aan de kwaliteit van spelers ligt. Terwijl we met deze spelersgroep makkelijk 3e moeten kunnen worden. Al wordt dat na het puntverlies van Steijn natuurlijk wel lastiger.

20-11-2023 22:04

Appels34 +1613

Vrees dat ik je analye deel, DeBeste

21-11-2023 23:45

nightgoat +30813

Voor allerhande ontkennende wegkijkers uit verschillende "kampen" hangende in hun eigen (on)gelijk;

Het gaat minstens zo'n 3 jaar duren voordat Ajax op alle fronten er enigszins bovenop is.


Edje bedankt, enzovoort.

20-11-2023 21:21

AjaxDeBesteClub +18786

Nee dat hoeft helemaal niet. Er staat al een basis voorb sterk elftal. Onder een goede coach en met een goede technisch directeur, die 2 gerichte aankopen doet, is Ajax volgend jaar nog in de Champions League en kampioen van Nederland.

20-11-2023 21:29

nightgoat +30813

Welja maar goed lezen; "alle" fronten.

De basis inderdaad, die was en is er niet en daarmee begint en blijft de ellende.
Dat is precies mijn punt "de basis" en dan heb ik het niet over een door de middelmaat zakkenende bijeen gegraaid Ajax elftal wat dit jaar zowaar degradatie voetbal kan ontwijken en volgend seizoen weer vrolijk mag gaan "bouwen" aan een Condoleance League waardig elftal.(voor t gemak laat ik nu dan maar bij t "voetbaltechnische" deel)

20-11-2023 21:41

AjaxDeBesteClub +18786

Een voetbalclub is geen hogere wiskunde. Het gaat om een goed elftal, een goede coach en een goede technisch directeur. Met een goede coach en 2 gerichte aankopen kunnen we nog steeds 3e worden en ons dus volgend jaar kwalificeren voor de Champions League. Zeker als we voor die tijd de goede spelers bij elkaar houden en 2 gerichte versterkingen doen.
We zijn de afgelopen 2 seizoenen 15 top spelers verloren. Met een sterk Feyenoord en Psv konden we aan het begin van het seizoen al weten dat het heel lastig zou zijn om kampioen te worden dit jaar. Wél hebben we een aanzienlijk betere selectie dan AZ en Twente. Het zou dus een schande zijn als we geen 3e worden dit jaar. En dat kunnen we volledig schuiven op de bestuurders. Van Gaal, Kroes, Van Praag en Van Halst die Steijn veel te laat hebben ontslagen (ze wilden hem uberhaubt niet ontslaan). En daarna een slechte coach hebben aangenomen om het seizoen af te maken. En dan moeten we blij zijn als ze ons elftal niet verder gaan verzwakken (ipv versterken) in de winterstop.

20-11-2023 21:57

freak31 +5676

Gelukkig is dat absoluut niet waar.

20-11-2023 22:19

Rockanje23 +36927

Was het maar 3 jaar. Ik vrees dat je 5 tot 10 jaar kwijt bent. En dan mag je niet teveel tegenslag krijgen en hopen dat de jeugdopleiding beter gaat functioneren.

20-11-2023 22:32

Dusbaba +15321

Als ze het goed doen tenminste.

20-11-2023 23:38

Jeugd +24585

Vraag me af of Mislintat niet zo langzamerhand een zaak van Smaad kan gaan opstarten.
Wat is er al een hoop geschreven en wat is er schokkend weinig concreet. Ik heb vanaf moment 1 alleen maar insinuaties gezien.

20-11-2023 21:16

TheSpecialOne +8820

Daar is Svennie te gehaaid voor. Hij laat slapende honden lekker slapen en telt ondertussen zijn centjes die hij heeft ''verdiend'' met zijn herstelwerkzaamheden voor Ajax.

20-11-2023 21:33

Myriad +7015

Ik denk niet dat Mislintat spectaculair foutere deals maakte dan andere technische directeuren. Er gaat helemaal niets uit dat onderzoek komen.

De aangekochte spelers zijn ook niet extreem duur. Wat ze duur maakt is dat ze jong en international zijn of spits, zoals Akpom. En als Ajax koopt dan gaat de prijs nog verder omhoog.

De verwijten naar Mislintat zijn dat hij alléén maar jonge spelers heeft gekocht en ook nog eens veel te laat om een normale voorbereiding te draaien. Daar heeft hij een trainer voor gezet die compleet ongeschikt was voor die situatie. Mislintat leefde de natte droom van een scout op de positie van een TD.

En voor die functie miste hij heel veel vaardigheden.

20-11-2023 21:04

Vik86 +42397

The A-TEAM komt hem helpen...

20-11-2023 20:58

B2tob4 +12075

Neem aan dat Alex Kroes ook van de huidige bevindingen van onderzoeksburau KPMG afweet. Hoe kun je dan in vredesnaam als aankomend AD je zo misprijzend uiten in de pers over een voormailg medewerker. Niet alleen tamelijk onbeschoft, maar tevens zeer apart als je geen echte argumenten hiervoor kan aanvoeren!

20-11-2023 20:44

Sti Jn +3101

Kroes wel meer dan de nsb bode.

20-11-2023 21:11

Aram +17835

Kroes en de T zijn zo aan het gillen juist *omdat* er helemaal niets concreets onoirbaars is te vinden in het handelen van Sven.

Stemmingmakerij. Daar gaan veel mensen in mee. De T de T de T

20-11-2023 21:26

Dude125 +1183

Hij heeft al een rapport ingezien wat nog niet af is?? Zou het??

20-11-2023 21:36

Bergkam +4653

Misschien die Driessen eens verbannen naar Leeuwarden. Kan hij daar eens lekker gaan zitten wroeten bij Cambuur tot zijn pensioen.

20-11-2023 20:39

Aram +17835

Er is zeker behoefte aan een crisisteam.
Om het lekken naar de T tegen te gaan.

20-11-2023 20:39

Babangida83 +23814

Niet veel basis om hem een oplichter voor te noemen. Ben heel erg benieuwd wat Kroes weet, dat ik niet weet.

20-11-2023 20:32

Vik86 +42397

Hij is een voormalig zaakwaarnemer

20-11-2023 20:59

musicradio +3893

laten die 2 lamzakken van die leugen krant aub hun gore rorbek houden as

20-11-2023 20:30

musicradio +3893

hun gore rot bek houden

20-11-2023 20:31

Dude125 +1183

Nou, dat doen ze pas als er een extra kuub zand in gaat als ze op hun rug begraven worden. Marginale zogenaamde Ajax-fan sites zoals.....dat is het ware clickeritis probleem. Verdienmodellen gebaseerd op quotes van horen zeggen en mening=nieuws=feit onzin.

20-11-2023 21:38

Aram +17835

Komt erop neer dat Sven niks onrechtmatigs heeft gedaan. Hoe durft ie! De oplichter.

20-11-2023 20:21

PaulEast +7805

De Telegraaf begint zich al in te dekken en weten ook wel dat hun aanval op en beschuldigingen tegen Mislintat nergens op gebaseerd zijn. De directiven kwamen immers van de RvC en directieleden. Opdracht was stupide. Met alle gevolgen voor de uitvoering.

20-11-2023 20:16

Kryptonite +76738

"Er is heel veel informatie bij KPMG neergelegd, alleen Mislintat was slim genoeg om aan de voorkant niks geks of strafbaars te doen. Als hij een dealtje gemaakt zou hebben met een zaakwaarnemer, dan komt er over een jaar of vijf, zes misschien een keer een order bij zijn databureau. In feite moet je er veel dieper in dan KPMG ooit zou kunnen."

Haha nou wordt ie mooi. Mislintat is slim genoeg om aan de buitenkant de schijn te wekken dat hij niets onzuivers heeft gedaan, maar Dumb en Dumber kan 'ie niet voor de gek houden hoor! Die hadden het al vanaf dag 1 door en die domme onderzoekertjes van KPMG die universitair afgestudeerd zijn snappen er niks van.

20-11-2023 20:03

sucre +15101

Echt te gek voor woorden hoe ze elke keer weer kunnen draaien hoe het hun uitkomt!

20-11-2023 20:11

jorn_de_smet +1785

Niet mijn mooie bedrijfje afbranden he!
Overigens eens met je comment!

20-11-2023 20:48

Appels34 +1613

Wat een niveau. man man man. Inhoudelijk hoef je als journalist tegenwoordig niks meer te kunnen. Elke dag een beetje slap ouwehoeren / bluffen / clicks verzamelen. Verantwoording hoef je nooit af te leggen. Wat een baan

20-11-2023 21:30

Standby +9840

Schaamteloos

20-11-2023 20:00

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25284

Sar heeft er een zooitje van gemaakt is mijn conclusie.

20-11-2023 19:57

AjaxDeBesteClub +18786

De falende bestuurders willen dus zolang mogelijk in het pluche blijven zitten. Laat alsjeblieft niemand zich in de maling nemen door Van Gaal, Van Praag en Kroes. Het zijn hebberige ijdeltuiten die er zitten voor zichzelf ipv voor de club.
Op bestuurlijk niveau is er dus niks veranderd. Er zitten nog steeds ongeschikte mensen die niet weg willen gaan door hun eigenbelangetjes. We hebben nog steeds geen geschikte trainer en technisch directeur, en uiteraard zie je de falende Van Gaal, Kroes en Van Praag daar ook geen aanstalten toe maken.

20-11-2023 19:54

HendrikAjax +16830

Ze zijn bij jouw al gefaald voordat ze begonnen zijn

20-11-2023 20:25

AjaxDeBesteClub +18786

Ik begrijp je wat je bedoeld. Echter zijn Van Faal en Praag al begonnen. En zijn er ook al argumenten te maken waarmee ik kan onderbouwen dat Kroes onbetrouwbaar is en niet in het belang van Ajax handelt.

20-11-2023 21:22

HendrikAjax +16830

Van Praag is afgelopen vrijdag pas aangesteld. Baseer je het bij Kroes alleen op die paar uitspraken in dat boek die heeft gedaan wanneer hij niet in functie was?

20-11-2023 22:42

AjaxDeBesteClub +18786

En dat hij wel degelijk aan de slag kan bij Ajax. Als hij het concurrentie beding aanvecht bij de rechter. Alleen hij zij wacht liever tot andere de puim ruimen om het voor hem straks makkelijker te maken. Dan denk je niet in club belang. Tegelijkertijd heeft hij een paar maanden terug al aan media gelekt dat hij Mislintat weg wilden hebben en doet hij inderdaad een aantal zeer onhandige en onverantwoordelijke uitspraken in het boek.

20-11-2023 23:10

HendrikAjax +16830

Ik betwijfel of dat concurrentie beding aanvechten zo makkelijk gaat als dat jij stelt maar ik heb daar te weinig verstand van om er wat nuttigs over te zeggen.

20-11-2023 23:58

FelixGassenlicht +8934

Van Gaal, Kroes en van Praag hebben gefaald? Waar, wanneer?

20-11-2023 20:46

AjaxDeBesteClub +18786

1) Van de Vaart assistent willen maken om als verbinding te fungeren tussen een coach, die al ontslagen had moeten zijn, en de spelerselectie (wat VdV een kutelftal noemde op tv).
2) Dat ze Steijn, ondanks zijn historisch slechte resultaten, wilden laten zitten tot de winterstop. Om hem dan 'zijn eigen' aankopen te laten doen.
3) Van het Schip aanstellen (die nergens heeft laten zien een goede coach te zijn) om Ajax tot het einde van het seizoen door deze moeilijke fase heen te slepen. En hoe slecht Van het Schip het ook gaat doen, hij gaat niet ontslagen worden. Ze hadden natuurlijk altijd zo snel mogelijk voor een geschikte lange termijn oplossing moeten gaan ipv nog een jaar lang doormodderen.
4) De komende transferperiode zonder dat ze een technisch directeur hebben. Er valt genoeg te doen, maar de 'hoge' heren hebben nog steeds geen technisch directeur en geen geschikte trainer. Wat natuurlijk de 2 belangrijkste posities zijn binnen een voetbalclub.

20-11-2023 21:25

JanTa +15823

Het bestuursraad moet maar eens een paar octaafjes lager gaan zingen, zij waren het die ruim een jaar nodig hadden om de RvC compleet te krijgen en nog maakte ze daarin de verkeerde keuzes.

20-11-2023 19:51

GNBL +89834 moderator

Mike Verweij, die Transfermarkt.nl raadpleegt om de waarde van een speler aan te duiden, geeft aan dat KPMG geen geschikte partij is om het onderzoek naar Mislintat te verrichten. Ik ben benieuwd wie dan wel een geschikte partij zou zijn geweest; misschien De Telegraaf zelf?

Overigens heb ik hier veel supporters gezien die de uitspraken van Kroes over Mislintat helemaal geweldig vonden. Zij lijken niet in te zien hoe schadelijk het is dat onze toekomstige algemeen directeur een voormalig werknemer van Ajax een oplichter noemt zonder enige vorm van bewijs. Het kan zomaar gebeuren dat Sven het er niet bij laat zitten en Kroes aanklaagt, en dan zitten we dus met een algemeen directeur die wordt aangeklaagd wegens smaad. Alsof Ajax niet al genoeg negatieve aandacht heeft gehad in de media.

20-11-2023 19:46

xerr +2506

Zal best kunnen, maar uitspraak was natuurlijk gedaan voordat hij in dienst is gekomen bij Ajax. Dus mocht het zo ver komen, gaat hooguit om een persoonlijke beschuldiging

20-11-2023 19:59

Nr.10 +110893

Helemaal eens, wat ongelooflijk dom van Kroes om zoiets te roepen. Totaal onnodig, je wint er ook niets mee.

20-11-2023 21:38

niquedegraaff +5289

Misschien is Mislintat wel gewoon onschuldig....

20-11-2023 19:38

Rockanje23 +36927

Dat is hij waarschijnlijk ook, maar dat neemt niet weg dat hij wel een ontzettend slechte TD is gebleken.

20-11-2023 19:42

AjaxDeBesteClub +18786

Je hebt eigenlijk 4 dingen.

1) Selectie samenstelling: Ervaring/talent en posities
2) Individuele spelers: Hoe goed zijn de spelers, en gaan ze worden, voor het bedrag wat ze gekost hebben.
3) Salaris huishouding: salariskosten is met afstand de grootste post voor een profclub, het is dus zeer belangrijk hoe spelers zijn ingeschaald.
4) Verkopen

Van punt 1 kunnen we langzamerhand zeggen dat het onvoldoende is gebleken. Er is iets aan te merken op de positiionele verdeling. Maar vooral over de verhouding tussen talent en ervaring, waardoor er op dit moment meer kwantiteit is dan kwaliteit.
Punt 2 kunnen we na zo een korte en onrustige tijd nog steeds slecht beoordelen. Voor zover ik het kan beoordelen, denk ik dat meer dan de helft van de aankopen kan slagen bij Ajax. Maar dat moet blijken.
En punt 3 en 4 zijn dingen die Sven volgens mij vrij goed heeft gedaan. Daarnaast moeten we ook niet vergeten dat hij begon met een totaal uitgeholde selectie (15 kwaliteit spelers verkocht in 2 jaar tijd) en dat hij in een korte tijd ontzettend veel heeft moeten doen, in een situatie zonder ondersteuning van een algemeen directeur, met ruziemakende scouts. En ook een ruziemakende trainer zonder voetbal verstand, die o.a. verantwoordelijk is geweest (heeft hij zelf meermaals gezegd) voor de selectiesamenstelling.

20-11-2023 20:09

PaulEast +7805

Als je de opdracht krijgt om de spelerssalarissen te saneren, exit Tadic, afspraken met spelers die wegwillen nakomen en eerst spelers verkopen, om het gat in de begroting te dichten moet nakomen krijg je wat je kreeg. Je kunt discussiëren over speler x of y. Maar de opdracht was en is stupide.

20-11-2023 20:23

afcas +3754

Vergeet ook niet dat mislintat zelf aangaf niet genoeg te hebben aan 1 transferperiode. Iets waar een hoop mensen over vielen, maar gezien de uitgaande spelers afgelopen paar transferperiodes en de restricties die hem waren opgelegd best normaal is. Overigens roepen diezelfde mensen die daar over klaagden dat het nu opeens wel eens een paar jaar kan kosten voordat het probleem is opgelost.

20-11-2023 22:29

Dusbaba +15321

Ik dacht eigenlijk dat Van Wijk, Van Gaal en Van Praag al een soort van crisisteam was.

20-11-2023 19:35

Odysseus +14237

Hahahaha, ongelooflijk hoe ze van alles uit hun duim zuigen. En het mag kennelijk gewoon van de hoofdredacteur. Wat een fantasie en een schaamteloosheid je eigen verhaal te verzinnen.

20-11-2023 19:29

Oxxer +163797 moderator

Chef Sport Telegraaf Marcel van der Kraan is een Feyenoord fan, hij vind dit soort berichtgeving geweldig.

20-11-2023 19:38

Odysseus +14237

😂😭😭😭

20-11-2023 19:28

JoeBlow +8154

Ik krijg toch steeds meer het idee dat Kroes een beetje boven zijn eigen grondwater opereert en dat vooral met stoere uitspraken probeert te compenseren.

Eerst de idiote overeenkomst met AZ waar hij akkoord gaat met 6 maanden inactiviteit nadat hij maar 7 maanden bij AZ heeft gewerkt, dan het roeptoeteren over het ontslaan van mensen en dan nu de ongenuanceerde uitspraken over een oud-werknemer en indirect over een paar huidige spelers waarmee hij eigenlijk ook gelijk de relatie met de RvC op scherp zet.

Jezus, en dan is hij nog niet eens officieel begonnen.

Misschien kan iemand uit de vereniging aan “ideale kandidaat” Kroes uitleggen dat het besturen van een organisatie als Ajax andere vaardigheden vraagt dan het zijn van DGA van een zaakwaarnemers kantoor of een kleine club uit het rechter rijtje of de KKD?

20-11-2023 19:26

GNBL +89834 moderator

Kroes voelt zich vooral gesteund door De Telegraaf en weet dat dit soort populistische kreten het goed doen bij een groot deel van de achterban. Veel supporters hebben nu eenmaal al besloten dat Mislintat de grote schuldige is en verantwoordelijk is voor alle problemen binnen Ajax.

20-11-2023 19:30

JoeBlow +8154

Eens, maar dan zou ook zijn carrière als CEO van Ajax wel eens relatief kort kunnen duren.

20-11-2023 19:33

thepower1990 +35726

Er zijn er hier een paar die leven wel in een hele wonderlijke wereld. Als er niks uit het onderzoek komt is Mislintat voor niks ontslagen....
Zou het ook kunnen dat ze hem ontslagen hebben omdat hij voor 110 miljoen een selectie heeft samen gesteld van een degradatie kandidaat?

20-11-2023 19:20

GNBL +89834 moderator

Een TD stel je altijd aan voor de lange termijn. Dus hem zo snel al ontslaan vanwege zijn aankopen is onzin.

20-11-2023 19:22

Bryan95 +720

Als je op een gegeven moment laatste staat met het aantal miljoenen dat hij heeft uitgegeven, dan is het wel logisch. Je wilt zo'n man dan niet nog 2 transfer periodes laten leiden.

20-11-2023 19:25

GNBL +89834 moderator

Dan ontsla je de trainer en dat wilde Mislintat ook doen. Met Bosz of Slot hadden we nu gewoon bovenin meegedaan.

20-11-2023 19:26

Amp +37352

Als je op een gegeven moment laatste staat, en een volgende trainer draait dat om in een periode van een paar weken met hetzelfde team, dan moeten je pijlen op een ander gericht zijn

20-11-2023 19:28

thepower1990 +35726

Wat hebben we omgedraaid dan? Laatste wedstrijd verliezen we gewoon punten tegen Almere City hoor.
De selectie is en blijft kut die onze Duitse vriend heeft samengesteld en dat is ook precies de reden waarom ie ontslagen is.

20-11-2023 19:32

Bryan95 +720

Lekker makkelijk, de trainer ontslaan omdat iemand anders hem opzadelt met een kut selectie. Met Bosz of Slot had je ook geen kampioen geworden. En bovenin meedoen boeit mij persoonlijk geen reet. AZ doet dat al jaren, wil je dat nastreven?

20-11-2023 19:35

JoeBlow +8154

Als Steijn 5e had gestaan na 9 wedstrijden was hij ook niet ontslagen. De meetlat voor Steijn was nooit of hij 10 punten voorstond op PSV of Feijenoord, maar of er vooruitgang zat in het spel en ontwikkeling van de spelers.

Mislintat zei dat ook nog voor Fortuna uit, dat de trainer de kans moest krijgen om een team te bouwen. Mislintat werd uitgelachen door het journaille en analisten gajes - want ja, die domme data Duitser snapte niet dat Ajax altijd moest winnen. En daar bovenop zaagde Steijn de aankopen publiekelijk doormidden.

Toen begon de glijbaan naar beneden die uiteindelijk Steijn de kop heeft gekost.

20-11-2023 21:47

MalleEppie +15101

Ik vraag me af waar we hadden gestaan als er meteen een capabele coach had gestaan die die nieuwe jongens normaal bejegend had. Ik denk dat we nu eigenlijk in onze 3e voorbereiding zitten. Het is nog steeds te vroeg om de aankopen volledig af te schrijven.

20-11-2023 19:25

JoeBlow +8154

Nee, als er niks uit het onderzoek komt is Mislintat ten onrecht aan de muur gespijkerd als fraudeur en zwendelaar. Onder andere door onze toekomstige CEO. En dat is kwalijk.

20-11-2023 19:37

Dusbaba +15321

Zeer kwalijk.

20-11-2023 23:45

Indy2 +15254

Wat een niveau ....

20-11-2023 19:19

Oxxer +163797 moderator

Veel media en AS users achten iemand schuldig totdat het tegendeel is bewezen, Antony met vermeend huiselijke geweld en fraude Mislintat.

Guilty by public opinion.

20-11-2023 19:19

Nr.10 +110893

Haha Verweij die gewoon stug blijft volhouden, ook al komt er niets uit het onderzoek naar Mislintat. Multinational KPMG, met mensen die gespecialiseerd zijn in dit soort onderzoek, is niet in staat om er achter te komen, maar Mikey ‘Febo’ Verweij heeft het allemaal wel in de gaten. 😂😂😂

20-11-2023 19:16

Babangida83 +23814

Eigenlijk zegt hij dat er een crimineel onderzoek nodig is (of hoe je dat wilt noemen). KPMG kan alleen maar naar de beschikbare cijfers en processen kijken. Niet naar degene die aan de voorkant niet te zien zijn. Alleen alle er ergens geld ontbreekt bij Ajax. Maar dat ontbreekt er niet, want anders had Lenderink natuurlijk al aan de bel getrokken. Dus je kunt er de donder op zeggen dat er niks uit t onderzoek komt.

20-11-2023 20:42

TheSpecialOne +8820

Je kunt alleen een onregelmatigheid detecteren als de bedragen die in een contract worden overeengekomen niet terug te vinden zijn in de boeken. Als er ''geheime'' mondelinge afspraken worden gemaakt met dito geheime betalingen dan valt er niets onreglementair te ontdekken hoor. Een goede forensische accountant zou dit moeten kunnen ontdekken.

20-11-2023 21:48

Aurelius1 +19690

Allemaal randzaken, om binnenbrandjes te blussen en achterhoedegevechten te voeren. Terwijl alles valt of staat met resultaat. En resultaat is afhankelijk van goede spelers. Nu is dat nou juist hetgene waar Ajax niet mee bezig is, door een passant aan te stellen die nergens op dat vlak iets bewezen heeft.

20-11-2023 19:13

GNBL +89834 moderator

🤡

20-11-2023 19:15

JoeBlow +8154

Het is toch best schandalig. Eerst roepen om een onderzoek omdat je zeker weet dat er gezwendeld is. Als dat onderzoek dan naar verwachting niet het “gewenste” resultaat oplevert, zeg je gewoon dat het verkeerd of incompleet is uitgevoerd en dat het over 6 jaar wel duidelijk zal worden.

Je mag van alles van Mislintat vinden, maar ook voor hem geldt dat hij onschuldig is tot onderzoek anders uitwijst. Het continue insinueren dat er fraude is gepleegd zonder met bewijs te komen is schandalig lasterlijk.

“Tot slot komt het onderzoek naar het door Sven Mislintat bij Ajax gevoerde beleid op tafel. 'Niemand verwacht dat er iets heel schokkends uit zal komen', vertelt Verweij, die stelt dat onderzoeksbureau KPMG niet op z'n taak is berekend. 'Er is heel veel informatie bij KPMG neergelegd, alleen Mislintat was slim genoeg om aan de voorkant niks geks of strafbaars te doen. Als hij een dealtje gemaakt zou hebben met een zaakwaarnemer, dan komt er over een jaar of vijf, zes misschien een keer een order bij zijn databureau. In feite moet je er veel dieper in dan KPMG ooit zou kunnen.“

20-11-2023 19:11

Amp +37352

Had je anders verwacht uit de hoek van verweij, driessen en hun groupies in de media en hier op AS?

20-11-2023 19:30

JoeBlow +8154

Ik ben een optimist en hoop altijd op redelijkheid en fatsoen.

20-11-2023 19:34

Ricoteb +53174

Wat voor vorm zou zo’n crisisteam dan precies moeten zijn? Met Blind, Van Praag en Van Wijk plus Van Gaal als adviseur heb je al een hoop Ajacieden in de RVC. De overige leden zullen spoedig vervangen worden. Als Beuker daadwerkelijk wordt aangesteld, kan je Hendriks ook makkelijk uit z’n contract laten lopen volgend jaar. Dan hoeft Kroes enkel nog een TD aan te stellen, en die TD zal dan een technische staf verzorgen. Tegen de tijd dat Kroes daadwerkelijk kan beginnen, is er op directie niveau toch al een hoop rotzooi opgeruimd volgens mij. Dan weet ik niet wat voor crisisteam er dan moet komen.

Het stuk over Mislintat is dan wel weer hilarisch. Er zijn voor de Telegraaf 2 mogelijkheden: Mislintat is schuldig en dus een oplichter, of Mislintat is schuldig maar is slim genoeg om het te verbergen. Lachwekkend.

20-11-2023 19:08

Amp +37352

Denk dat t dan m.n. gaat om mensen erbij die het stuk onderzoek en begeleiding moeten gaan doen van de uitstroom van wat mensen, aangezien kroes 10% minder personeel wil en blijkbaar in staat is mensen een klap in de nek te geven

20-11-2023 19:32

JoeBlow +8154

Een ding weten we zeker: er zal veel Ajax DNA inzitten!

20-11-2023 19:39

JoeBlow +8154

Ik neem aan dat de meesten uit het netwerk van Kroes komen - en dus voornamelijk vanuit de vereniging komen. Ajax DNA, je weet tog.

20-11-2023 21:48

wijzijndebeste123 +163003

Hahaha. Er zal dus niks gevonden worden bij Mislintat maar toch is hij schuldig want in tegenstelling tot KPMG die uitgebreid onderzoek hebben gedaan, weet Mike zonder onderzoek desondanks dat er allerlei frauduleuze handelingen verricht zijn die we niet kunnen zien?

Spoken zal je nooit zien maar toch bestaan ze want ze laten zich nooit zien. Zoiets?

20-11-2023 19:07

Ajax The Best +16413

Ja over 5-10 jaar komt er iets naar buiten 😂

20-11-2023 19:08

GNBL +89834 moderator

Hahaha ze zijn zich alvast aan het indekken.

20-11-2023 19:15

Wobbo +11146

Dit seizoen? Volgens mij zit de RvC en directie al jaren vol met figuren die uberhaupt niets bij een voetbalclub te zoeken hebben laat staan een topclub als Ajax. Alle luchtfietserij moet er gewoon keihard uit worden geschopt. Ajacieden met een hoop voetbalkennis in alle gelederingen erbij. Zo moeilijk is dat allemaal niet. WEG MET DIE LUI!

20-11-2023 19:05

freak31 +5676

Misllintat valt ook niets te verwijten in deze, dat is natuurlijk een catastrofe om te horen voor Falentijn en FEBO Mikey, maar zo liggen de feiten nu eenmaal…met je indekken ineens, clowns.

20-11-2023 18:58

Bryan95 +720

Niks te verwijten ? Misschien niks illegaals, maar genoeg om die man te verwijten

20-11-2023 19:06

freak31 +5676

Vind ik niet vooralsnog….

20-11-2023 19:25

Bryan95 +720

Slechte aankopen vallen hem niet te verwijten? 4 linksbacks in de selectie en geen echte rechtsbuiten ook niet ?

20-11-2023 19:26

VluggeJaapie +2044

Die 4 linksback klopt ook niet helemaal... want de linksbacks die we hadde voldeden niet, wijndal verhuurd, salah Eddinne te ligt bevonden dus aankoop sosa was te bergijpen. Een rechtsbuiten die niet gehaald is klopt wel, dat kan je die duitser wel aanrekenen.

Verder kunnen de aankopen van die duitser nog goed uitpakken... zeker niet allemaal maar zeker wel een paar en je winst op pakken en succes mee kan hebben.

20-11-2023 20:19

freak31 +5676

Wat Vlugge Jaapie hieronder schrijft….

20-11-2023 20:43

Dusbaba +15321

Kroes heeft heel wat uit te leggen als er niets uit dat onderzoek komt.

20-11-2023 18:54

Oxxer +163797 moderator

Waarom?

Kroes heeft Ajax dna, dan mag alles.

20-11-2023 18:55

Dusbaba +15321

Ik zal zelfs een beetje balen als er werkelijk niets uit dat onderzoek komt. Dan is hij dus werkelijk om helemaal niets weggestuurd met pek en veren en compleet zwart gemaakt.

20-11-2023 18:58

MalleEppie +15101

Het was Steijns woord tegen het zijne. Steijn had veel meer vriendjes in de media en oud-spelers. Als je dan onorthodox te werk gaat als TD ben je meteen verdacht bij slechte resultaten. Het kon niet aan Steijn liggen, terwijl inmiddels wel duidelijk is dat Steijn nog net niet Ajax bewust saboteerde met al zijn rare fratsen.

20-11-2023 19:00

Oxxer +163797 moderator

@Johnny D

Dat idee leeft al een tijd bij mij, met dank een Steijn, van Halst, Eringa en Xenofobe Ajax coryfeeën .

20-11-2023 19:06

Dusbaba +15321

Bij mij ook. Vanaf het begin al eerlijk gezegd. Ik schaam mij bijna Ajacied te zijn door de manier waarop dit allemaal is gespeeld en kennelijk nog steeds voortduurt.

20-11-2023 19:10

Oxxer +163797 moderator

Niks meer aan te doen, de uitlatingen van Kroes in de media zijn zeer onhandig en onprofessioneel.

20-11-2023 19:15

Bryan95 +720

Wat heeft Kroes dan gedaan? De beste man is nog niet eens begonnen en op AS beginnen ze nu al

20-11-2023 19:06

Dusbaba +15321

Kroes begint zelf door zijn voorganger een oplichter en charlatan te noemen. Zonder met feiten te komen.

20-11-2023 19:09

Bryan95 +720

Hij zat er niet heel ver van af. Oplichter misschien overdreven , charlatan is wel degelijk correct.

20-11-2023 19:11

Dusbaba +15321

Wat jij wilt.

20-11-2023 19:12

Bryan95 +720

Goede discussie, lastig hè als iemand het niet met je eens is .

20-11-2023 19:13

Dusbaba +15321

Ik word een beetje moe van die zuigerige accounts.

20-11-2023 19:15

GNBL +89834 moderator

Je kunt niet zomaar iemand uitmaken voor oplichter, Bryan95.

20-11-2023 19:16

Bryan95 +720

Jij hebt liever dat iedereen met elkaar meelult. Vindt dit meerdere bijzondere reacties van jou. Ik stel een vraag, jij geeft antwoord , ik geef vervolgens aan dat charlatan wel degelijk correct is en je bent 'geirriteerd'. Als dit jouw al triggert, dan is er waarschijnlijk niet zoveel nodig in het leven om jouw te triggeren. En weer door. Hahaha

20-11-2023 19:19

Bryan95 +720

@GNBL , daar heb je helemaal gelijk in. Al waren de deals wel schimmig en zat er een luchtje aan , kan je dit inderdaad niet roepen zonder bewijs.

Dank je wel. Zo kan je ook reageren in tegenstelling tot Dusbaba

20-11-2023 19:22

Dusbaba +15321

Kijk maar uit. Anders kom ik je een klap in de nek geven.

20-11-2023 19:27

Bryan95 +720

Oké, sorry

20-11-2023 19:29

Flaco +19583

Het is dus duidelijk dat Mislintat niets onrechtmatigs heeft gedaan. En deze randdebielen van de Telegraaf zijn zichzelf alvast aan het indekken. Het is werkelijk schandalig hoe Mislintat door de Nederlandse kliek is geslacht. Deze man heeft nooit een echte kans gekregen en was al bij voorbaat kansloos. Wat overigens niet wil zeggen dat Mislintat geen fouten heeft gemaakt bij de samenstelling van de selectie. Maar de manier waarop hij behandeld is zegt heel veel over het armoedige niveau van de Nederlandse sportjournalistiek en de Nederlandse analisten.

20-11-2023 18:53

Slang3 +45693

"Mislintat was slim genoeg om aan de voorkant niks geks of strafbaars te doen" 🤣🤣🤣🤣🤣🤣

20-11-2023 18:52

Rockanje23 +36927

Het zal heel moeilijk worden om aan te tonen dat Mislintat de boel bedondert heeft. Als hij dat al gedaan heeft, dat is ook maar zeer de vraag. Tot nu toe kan je hem hoogstens verwijten dat hij een slechte onderhandelaar is die veel te veel betaald heeft voor een serie matige voetballers. Dat is ergerlijk, maar niet strafbaar. Het geeft wel zijn incompetentie als TD aan.
Bovendien faalden de toezichthouders van Ajax bij het beoordelen van zijn transacties.

20-11-2023 18:46

Slang3 +45693

was toch al bewezen van interne waardering dat Ajax niet teveel betaald had. Alleen journalisten als Sjoerd Mossou beweerde dat, maar die weet net hoeveel vingers er aan zijn hand zitten

20-11-2023 18:53

Rockanje23 +36927

Ik heb Sjoerd Mossou niet nodig om te zien dat Sutalo, Avila en Mikautadze hun transferbedrag absoluut niet waar zijn.

20-11-2023 19:04

Bryan95 +720

Haha, nou , ik kan er wel een paar opnoemen. Akpom en Mikautadze is sowieso te veel voor betaald

20-11-2023 19:08

Slang3 +45693

maar dan doe je alsof kwaliteit het enige aspect is dat een transfersom bepaald, dat is dus nooit het geval

20-11-2023 19:11

Rockanje23 +36927

Het zijn niet de transferbedragen alleen die duidelijk maken dat Mislintat slecht werk heeft geleverd. Zijn 12 aankopen hebben bij elkaar 59!! Contractjaren gekregen. Stel dat ze gemiddeld twee miljoen per jaar verdienen, dan kost dit Ajax dus 118 miljoen aan salarissen !
Onbegrijpelijk en volstrekt onverantwoord voor spelers die geen van allen een trackrecord hadden waar je op kon bouwen.

20-11-2023 19:36

Slang3 +45693

oh je bent er zo een. Jij schrijft je miljoenen kostende machines ook in 2 jaar af? Magallan, Kristensen, Orejuela kregen ook 5 jarige contracten. Waar was je toen

20-11-2023 19:38

Rockanje23 +36927

Toen had ik een andere accountnaam en was ik misschien wel de zwaarste Overmars criticus vanwege zijn aan en verkoopbeleid wat ik zwaar onder de maat vond. Werd me hier niet in dank afgenomen kan ik je wel zeggen !

20-11-2023 19:46

Babangida83 +23814

@Bryan, voor Antony is door ManU is ook te veel betaald. En voor Magallan en Orejuela hebben we ook te veel betaald. Zijn er nu verdenkingen van onregelmatigheden?

20-11-2023 20:53

Oxxer +163797 moderator

“ Er is heel veel informatie bij KPMG neergelegd, alleen Mislintat was slim genoeg om aan de voorkant niks geks of strafbaars te doen”

Ik zie graag dat Mislintat een paar gasten aanklaagt voor smaad.

20-11-2023 18:44

twynestar +28183

Ja iemand aanklagen omdat deze zegt dat je slim genoeg was om aan de voorkant niks geks of strafbaars te doen. Ze zien je al aankomen...

20-11-2023 18:50

twynestar +28183

Ja iemand aanklagen omdat deze zegt dat je slim genoeg was om aan de voorkant niks geks of strafbaars te doen. Ze zien je al aankomen...

20-11-2023 18:50

Ajax The Best +16413

Ja bij voorkeur die 2 clowns bij de Telegraaf

20-11-2023 19:10

Oxxer +163797 moderator

Dat zou mooi zijn.

20-11-2023 19:21

barry1988 +23986

Of terwijl dat Mislintat onderzoek gaat niks negatiefs opleveren en de anti-Mislintant gang is zichzelf al aan het indekken.
Ook beginnen de aankopen langzamerhand los te komen en kunnen ze gewoon nog allemaal minimaal tegen break even verkocht worden.
Mislintat heeft echt niet alles goed gedaan en valt genoeg te verwijten maar zo erg als hij werd weggezet (oplichter, charlatan etc) is het echt niet. Zijn grootste fout was meegaan met van der Sar en Steijn aan te stellen ipv zijn eigen kandidaat.

20-11-2023 18:40

GGXIII +6511

Als Driessen en Verweij het zo goed weten dat Mislintat iets strafbaars heeft gedaan, waarom komen zij dan niet met hun bewijzen?.

Ik zou zelfs zeggen laat hun het onderzoek overnemen. Zij weten het zo zeker, hebben blijkbaar bewijzen daarvoor en weten duidelijk waar ze het moeten zoeken. Dan kan ook KPMG stoppen, want die doen hun werk blijkbaar ook niet goed.

20-11-2023 18:40

AFCACruijff14 +160781

Haha Fallentijn over Mislintat. Ja, ze zullen niks vinden maar dat komt omdat hij heel slim gehandeld heeft. Het heeft natuurlijk niks te maken met dat hij misschien gewoon onschuldig is.

20-11-2023 18:36

Breuk +25024

Ja en KPMG is niet competent genoeg.

20-11-2023 18:39

Koekepeer +1452

Ik zou als KPMG was ze aanklagen. Je kunt toch niet zo maar roepen dat een auditpartij niet competent is. Wat een mafklappers bij de Telegraaf

20-11-2023 18:43

Artemio +31631

KPMG had toch een personeelstekort?

20-11-2023 18:47

GNBL +89834 moderator

Ik hoop overigens dat Sven het er niet bij laat zitten en enkele mensen aanklaagt wegens smaad, waaronder onze nieuwe popie jopie AD Kroes.

20-11-2023 18:23

MokumsParadijs +2235

Het onderzoek naar Svendelaar loopt nog toch?

20-11-2023 18:31

Bramble1988 +9247

Ben je de zoon van Sven?

20-11-2023 18:32

Bassey +8186

Weer suggestieve journalistiek.
Je kan natuurlijk ook er uit opmerken dat Sven gewoon zijn werk heeft. Gedaan.
Je kan het er niet mee eens zijn maar dit is neigt naar laster

20-11-2023 18:23

fluwelenlinker +11608

Dus als KPMG geen bezwarende feiten vindt dan gaan Valentijn en Mike tóch nog zeggen dat er wel iets is. Tja, zo kan ik het ook. Belachelijk.
Volgens mij denken zij ook dat de aarde plat is.

20-11-2023 18:22
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.