Champagne kan koud gezet worden: 'Baas is er nagenoeg uit met Ajax'

door Bart Veenstra 141

Bron De Telegraaf

Champagne kan koud gezet worden: 'Baas is er nagenoeg uit met Ajax'

door Bart Veenstra 141

Bron De Telegraaf

Laatst geüpdatet

Youri Baas is nagenoeg akkoord met Ajax wat betreft een verlenging van zijn contract. De linksbenige verdediger heeft nu nog een contract tot de zomer van 2026 en gaat dat contract met twee of drie jaar verlengen, zo meldt Mike Verweij in de podcast van De Telegraaf.

'Youri Baas is er nagenoeg uit met Ajax', zegt de Ajax-watcher. 'Hij gaat verlengen. Ze moeten nog wel precies bepalen of het tot de zomer van 2028 of tot de zomer van 2029 wordt. Ze zijn er over de salarisvoorwaarden helemaal uit. De deal is overigens niet door Kroes gedaan, want Baas wordt begeleid door SEG (bureau dat mede door Kroes is opgericht, red.). Deze deal wordt gedaan door financieel directeur Susan Lenderink. Het is nagenoeg rond, maar het moet alleen nog papier gezet worden.'

Een speler die mogelijk vertrekt bij Ajax in de komende tijd is Jorrel Hato. Eerder werd hij al volop gelinkt aan Arsenal en nu zou Liverpool voor hem in de markt zijn. 'Hij ligt goed bij veel Engelse clubs en dat Liverpool zich aan dat rijtje heeft toegevoegd, is begrijpelijk, omdat Arne Slot hem goed kent', zegt Verweij.

Is Ziyech nog wel welkom bij Ajax?

Aan de andere kant lijkt een terugkeer van Hakim Ziyech geen optie, zo denkt Verweij. Dit komt voornamelijk omdat hij niet zo goed meer zou liggen bij de fans van de club. 'Hij heeft onlangs een heel onverstandige post op social media gezet. Ik denk dat supporters inmiddels wel klaar met hem zijn. Het was naar aanleiding van de rellen na Ajax - Maccabi Tel Aviv. En de vraag is ook: moet Ajax het wel willen gezien zijn leeftijd en de spelers die hij mogelijk in de weg gaat lopen?'

Goedkoop zal Ziyech niet zijn en dat zal mogelijk ook meespelen. 'Veel mensen lijken niet door te hebben hoe slecht de financiële situatie van Ajax is. Als zij niet het transferresultaat hadden van vorig jaar hadden ze afgelopen jaar wel een verlies kunnen hebben van 50, 60 of 70 miljoen euro. Komend jaar wordt ook een financieel bloedbad verwacht. Daar moet de broekriem aangetrokken worden. Valentijn (Driessen, red.) schreef eerder al dat er 80FTE uit zou moeten. Ik denk dat dat de realiteit zal zijn.'

Tekst gaat verder onder de foto.

copyright proshots 26615581
Kan Ajax Hato uit handen houden van Engelse topclubs als Arsenal en Liverpool?

Lof voor Farioli

Ondanks de moeilijke financiële situatie gaat het toch de betere kant op met Ajax en dat heeft de club mede te danken aan trainer Francesco Farioli. De Italiaan was zondag aanwezig bij de wedstrijd tussen de legendes van Ajax en Real Madrid en dat wordt gewaardeerd in de podcast van De Telegraaf.

'In de spelerstunnel hangen foto's van spelers die meer dan honderd duels voor Ajax hebben gespeeld', zegt Verweij. 'Dat is ook een idee van Farioli. Als je je geschiedenis niet kent, heb je geen toekomst. Hij is heel erg met de club begaan. Hij vindt dit heel belangrijk. Het lijkt geen passant - al zal je net zien dat hij in de winterstop weggekocht wordt - maar het is iemand die iets met Ajax heeft en trots is om trainer van Ajax te zijn.'

francesco farioli fc twente ajax 24 25
Farioli staat er goed op bij Ajax.
Lees meer over:
Plaats reactie

Lavie +2271

Baas en Godts verlengen dus waarschijnlijk tot 2029. Hato ligt vast tot 2028, Brobbey, Fitz-Jim en Taylor tot 2027. Rensch is aankomende zomer transfervrij. Het lijkt er steeds meer op dat hij er transfervrij tussenuit gaat piepen. Hato zal wel worden verkocht.

Ik ben een groot voorstander om Blind en Veltman transfervrij terug te halen naar Ajax, Berghuis, Klaassen en Pasveer een jaartje te verlengen met een prestatiecontract. Regeer en Selah-Eddine doen het goed bij Twente en moeten misschien ook worden teruggehaald.

Ook moet er nog een heel elftal worden verkocht:
Gorter
Gaaei
Medic
Avila
Sosa
Mannsverk
Boomen
Tahirovic
Forbs
Akpom
Wijndal

19-11-2024 11:04

WouterB +915

Godts heeft al verlengt

19-11-2024 11:43

Lavie +2271

Yup en Baas ook snel. Rensch zal dus wel vertrekken.

20-11-2024 10:59

Ans B +19823

Baas ontwikkelt zich steeds meer tot een echte klasbak. Voetballen kon hij altijd al, maar je ziet dat hij verdedigend sterker wordt (hij wint ook heel veel kopduels) én vooral dat hij qua persoonlijkheid aan het groeien is: hij krijgt steeds meer body, letterlijk en figuurlijk. Ik denk dat dit laatste de meest cruciale factor is in zijn ontwikkeling naar de echte top. Ik zag dit m.n. in de wedstrijd tegen PSV, waarin hij niet alleen goed speelde, maar ook onverzettelijkheid en zelfbewustzijn uitstraalde. In mijn ogen bepaalt het tweede voor een heel groot deel het eerste, en ik heb altijd gevonden dat Baas op dat punt nog niet was volgroeit.
Ik kan enorm van hem genieten, vanwege zijn spel, maar ook vanwege de ontwikkeling die hij doormaakt. Iemand zien groeien en opbloeien is misschien wel het mooiste dat er is.

En hij is niet de enige bij Ajax. FJ is qua persoonlijkheid nog in de groei en wordt steeds allrounder (voetballend misschien wel de beste van allemaal), Rensch en Taylor hebben mentaal enorme stappen gezet onder Farioli (zij hadden een trainer die er bovenop zit nodig die hen dat laatste zetje kan geven), Sutalo heeft nu het houvast dat hij nodig had om zijn kwaliteiten te laten zien, Brobbey verzet meer werk dan ooit (dat scoren komt wel weer, maar hij moet wel leren om anders om te gaan met een scoringsdroogte. zodat het minder hoog oploopt; geen overconcentratie meer!), met Godts wordt te veel risico genomen (als énige linkerspits), maar hij ontwikkelt zijn spel wel goed en Traoré is aan zijn tweede jeugd begonnen. Laatstgenoemde blijft een soms irritante speler, maar is wel een echte Ajaxspeler met een prima balbehandeling, veel bravoure en slimme ingevingen.
Berghuis, al speelde hij nog maar nauwelijks, heeft eveneens (weer) een enorme inzet en spelvreugde.

19-11-2024 10:33

Musica Merlo +8202

Heleboel Teletoeter onzin in dit artikel.

19-11-2024 10:32

Joodhannus73 +3579

In de winterstop een buitenspeler en creatieve middenvelder erbij en we doen gewoon mee om plaats twee en wie weet de titel.

19-11-2024 08:11

brullie +7031

Top en de week wordt steed beter zo! Godts langer contract (wat niet betekend dat hij 5 seizoenen blijft, wel goed voor de verkoop) en nu ook Baas, en dan niet te vergeten het mooiste logo weer terug!

19-11-2024 07:00

FrancescosRavioli +15193

Lekker hoor. Er worden zowaar goede keuzes gemaakt bij onze club.

18-11-2024 23:30

BillSplate +9694

In Verweij we trust

18-11-2024 22:50

De-King +20336

Erg mooi nieuws. Baas heeft mij enorm verbaasd. Ik had niet verwacht dat hij dit in zich had dat zeg ik heel eerlijk. Ik heb geen moment gedacht om Baas in het centrum te zetten.

We hebben het geweldig getroffen met Fransesco Farioli. Dankjewel Beuker voor de komst van deze enorm gedreven trainer/coach.

Goede bijdrage van Lenderink voor de verlenging, maar ik vind het wel weer raar dat onze TD dit niet zelf kan regelen. We werken met een ''gemankeerde stagiair'' als onze TD bij een miljoenenbedrijf/club. Dit moeten we en Ajax niet willen. Te veel manco's.

Ik hoop dat Ajax snel de juiste plek voor Kroes gaat vinden want ik zie ook wel dat Alex ook goede dingen aan Ajax toevoegt het belangrijkste in mijn ogen is dat we weer wat rust hebben gecreëerd.

Ajax moet gewoon een echte TD aanstellen in mijn ogen en de juiste plek voor Alex Kroes vinden.

18-11-2024 22:21

wijzijndebeste123 +163598

Spijker op de kop. We hebben een echte TD nodig. Misschien Vivell nogmaals polsen? Zijn contract loopt id zomer af bij Man Utd.

Kroes deed t financiële deel bij SEG. Dus misschien dat hij Lenderink kan opvolgen. De functie van Hendriks lijkt hij me ook geschikt voor.

19-11-2024 00:35

De-King +20336

Om heel eerlijk te zijn zou ik nu niet één twee drie weten wie we zouden moeten aanstellen als TD. Dan zou ik even verder onderzoek moeten doen. Ik dacht dat die TD van Nice ook wel een interessante is, maar dat zeg ik nu even snel.

De functies die je voor Kroes noemt zijn interessant. Zou misschien wel een goede oplossing zijn.

19-11-2024 00:47

wijzijndebeste123 +163598

Je bedoelt Ghisolfi? Die zit nu bij Roma. Was idd een goede geweest.

19-11-2024 01:32

De-King +20336

Ja die bedoelde ik inderdaad. Zonde dat hij al naar Roma is. Maar Vivell is een goede optie? Ik heb totaal geen beeld van de man.

19-11-2024 01:38

Ferd +38442

de functie van Hendriks, als ontslagen ex-Ajacied, lijkt me inderdaad heel geschikt voor Kroes

19-11-2024 04:08

Joodhannus73 +3579

Gewoon weghalen daar. Who the f...ck is Roma?

19-11-2024 08:07

wijzijndebeste123 +163598

Vivell lijkt me sowieso een betere optie dan Kroes. Maar of het echt een topper is durf ik niet te zeggen.

19-11-2024 09:08

Oxxer +163880 moderator

@De-King

Heb hier eerder over gediscussieerd , de enige functies waarin ik Kroes vind passen zijn Operationeel Directeur, oude functie van Rutger Arisz en de rol van Maurits Hendriks. Uiteraard alleen als titulair directeur, altijd verantwoording afleggen aan de statutaire directeuren, helaas bestaan beide functies niet.

19-11-2024 09:40

De-King +20336

Sorry voor de late reactie het was een drukke dag, haha. Ja het is een moeilijke kwestie. Ik zou het ook niet weten, maar ik hoop dat Ajax de juiste plek voor hem vind en hem in ieder geval afhaalt van de functie van TD.

19-11-2024 21:04

Oxxer +163880 moderator

''Sorry voor de late reactie ''

Ik reageer soms helemaal niet,😉

Eigenlijk heeft Kees Vos, de andere founding partner van SEG een betere cv voor TD van Ajax, Kroes deed financiën en administratie, Vos de onderhandelingen met clubs en spelers.

19-11-2024 21:10

De-King +20336

Ik reageer wel graag op mensen die ik serieus kan nemen.

Ik was daarvan op de hoogte inderdaad. Ik vind het vrij frappant om te zien hoe dat Ajax omgaat met de functie van TD. Kijk wat Ajax gedaan heeft sinds Overmars moest vertrekken. Vrij amateuristisch allemaal als je het mij vraagt.

19-11-2024 21:15

Oxxer +163880 moderator

Gebrek aan / te weinig kennis binnen de RVC , daarom zou ik die uitbreiden met 2 x extra technische commissarissen.

19-11-2024 21:19

Bobje99 +7074

Ben benieuwd wat het plafond van Baas is

18-11-2024 22:05

Concrete +3139

Als zijn huis nog redelijk nieuw is dan 260 cm

19-11-2024 21:01

WeirdAJAX +12154

En zo wordt er aan de toekomst gebouwd.

18-11-2024 21:56

Hersenspinsel +8009

En wie heeft er bij getekend?
Godts🤣🤣

18-11-2024 21:10

Rockpotje +9552

Typisch Peppi en Kokki om in hun eigen Podcast een speler aan te dragen waar echt niemand het over heeft en die totaal niet in beeld is. En dan zelf uit gaan leggen waarom het geen goed idee is. Zo kan ik ook nog wel een Podcast beginnen waarin ik met een vriend de wereldproblematiek probeer op te lossen. Om vervolgens aan te geven waarom al onze ideeën totaal niet haalbaar zijn en je het niet moet doen.

18-11-2024 20:58

Spielmacher +10699

Ziyech mag lekker oprotten.

18-11-2024 20:37

Aram +17904

Top van Lenderink!

18-11-2024 20:28

Redlum +1698

Ziyech is inderdaad te laat. Zo jammer, by far mijn favoriete speler van de afgelopen jaren. Maar een terugkeer zou nu waarschijnlijk op een teleurstelling uitlopen.

18-11-2024 20:11

JoshuaSmits +9362

Ik ben zeer tevreden over Baas. Speelt een ijzersterk seizoen. Voor Hato wel vervelend dat Baas zich op "zijn" positie zo ontwikkeld. Hato is een groot talent op cv, maar slechts een aardige/degelijke speler als linksback.

18-11-2024 19:59

Sjjsudj.J +1803

Ik vind het zo interessant dat je Farioli als profielfoto hebt en dit nog steeds niet snapt. Hato gaat nooit bij een topclub belanden op centraal. Hij is de perfecte falseback, daarom heeft Farioli hem daar dus ook neergezet. Hato kan niet koppen en mist eigenlijk alles wat een centrale verdediger heeft. Wel een goed backie, dat wel.

18-11-2024 21:07

JoshuaSmits +9362

Knap dat jij voor mij invult wat ik wel of niet begrijp. Ik begrijp het begrip van Inverted-back ( geen falseback ) prima. Ik vind alleen dat Hato dat niet bijzonder invult. Rensch doet dat aan de andere kant véél beter.

18-11-2024 21:15

BakkalBijter +11628

Ik vind hem juist veel overtuigender op linksback. Centraal vind ik hem niet zo bijzonder. Is verdedigend niet extreem sterk, heeft geen inspeelpass zoals Baas en maakt daar ook te veel fouten.

18-11-2024 21:15

Jariebombarie +943

Hato is veel te druistig als cv. Mist gogme. Dat kan zeker nog komen hoor, maar een speler als Baas heeft dat veel meer. Baas is een beetje een Blind.

18-11-2024 21:54

JoshuaSmits +9362

Ik zie ook liever Baas centraal. In mijn ogen is hij de belangrijkste man achterin. Het gaat mij alleen puur om Hato zelf. Voor hem is het lullig, omdat het "zijn" positie is. Als Hato vertrekt ben ik daar minder rouwig om dan als Baas vertrekt.

19-11-2024 10:25

Assie14 +921

Hato mist overzicht. Hij heeft niet door waar de ruimte ligt en waar niet. Hierdoor moet hij vaak zijn eigen verkeerd staan corrigeren met een geweldige tackel en zijn snelheid. Ook in het aanvallende wilt hij te vaak de bal hebben. Als back moet je veel lopen om gaten te maken en het open te trekken. Dwing verdedigers keuzes te maken, maar dit ziet hij niet. Daardoor zal hij een back zijn en blijven tot hij overzicht gaat krijgen op het veld.

19-11-2024 09:26

maarten0909 +6378

Godts ook. Lekker bezig Ajax

18-11-2024 19:35

AjaxDaniel +14523

Jaaaaaaa en Godts ook tot 2029

18-11-2024 19:31

PictureMeRollin +884

Godts ook bijgetekend tot 2029

18-11-2024 19:31

JariJari +15206

Kijk Rensch! 😉

18-11-2024 19:21

maarten0909 +6378

Zo snel kan het idd. Als je maar wilt

18-11-2024 19:25

Babangida83 +23875

Waar een wil is, is een weg. Deals kunnen gecompliceerder zijn, maar als je het rond wilt maken, dan hoeft dat geen maanden te duren. Dan plan je gewoon vervolgafspraken in en maak je het met beide partijen rond.

18-11-2024 20:06

Rolo +13643

Spelers die Ziyech in de weg gaat lopen.... zoals?

18-11-2024 19:14

xstaniox +15070

Faberski?

18-11-2024 19:49

BakkalBijter +11628

Fitz Jim en Taylor lijkt mij

18-11-2024 21:16

Rolo +13643

Op dit moment zijn zowel FJ als Taylor verder dan Hakim.

19-11-2024 07:17

ElSandrini +18095

Heel goed nieuws..... Nu ook doen met Godts. Goede buitenspeler is dat en wordt steeds beter. Vastleggen nu het niet te laat is

18-11-2024 18:35

JohnDylan +21958

Okay, als het van jou moet: https://www.ajax.nl/artikelen/mika-godts-verlengt-contract-18-11-24/

18-11-2024 19:35

Patrick.B +120

Luisteren snel naar je

18-11-2024 19:36

ElSandrini +18095

Ik ga me aanmelden als adviseur.... Zijn we er nog sneller bovenop ;-)

18-11-2024 20:57

WZAWZDB32 +4142

Wat een baas

18-11-2024 18:30

JohnDylan +21958

Lenderink onderhandeld wel erg snel. Goed gedaan!

18-11-2024 17:58

WantAmsterdam +116101

Tegen een vrouw is het moeilijker nee zeggen :)

18-11-2024 18:05

maarten0909 +6378

Moeilijker? Zeg maar gerust onmogelijk

18-11-2024 19:25

willem1958 +8749

Kans is groot dat Ajax volgend seizoen CL speelt dus Baas een verlenging is prima maar het zou voor Hato wel erg vroeg zijn, die jongen is nog zo jong, ik zou denken pak nog een jaartje CL en dan heeft ie het op het hoogste niveau laten zien.
En wie wordt dan LB, Mokio zou wellicht kunnen maar misschien wil Farioli die wel posteren op het middenveld en dan zit je zonder LB omdat de grote clubs zo'n jongen op z'n achtiende al willen inlijven.

Ik zou eerder denken dat Taylor wel een stap wil maken en ik hoop dat er komende zomer nog een soort van transfersyteem bestaat, dan zouden Taylor en Brobbey voor een mooi bedrag weg kunnen.
En Rensch moeten ze gewoon een miljoen erbij geven voor verlenging, wat is één miljoen per jaar meer als je 'm dan kan verkopen voor 20 miljoen bijv?

18-11-2024 17:55

ElSandrini +18095

Hato altijd verlengen.... Vertegenwoordigd veel waarde. Die waarde wordt alleen maar meer als je kunt verlengen

18-11-2024 18:34

mickey2602 +4754

Hato heeft volgens mij dit jaar of vorig jaar nog verlengd,ze waren in ieder geval in gesprek. Wel eens met dat hij momenteel misschien wel de meest waardevolle speler in de selectie is.

18-11-2024 18:58

Oeroeboeroe +18343

Rensch voor 20 miljoen??? Jemig man...

18-11-2024 19:37

willem1958 +8749

Als hij verlengt voor bijv 3 jaar met nu al 3 jaar in Ajax 1 en ervaring als international dan zal ie niet weggaan voor een paar miljoen, hij is 21.
Of ze zullen een gelimiteerde transferprijs afspreken, dat kan ook maar ook dan haal je die salarisverhoging er makkelijk uit.

19-11-2024 09:48

wijzijndebeste123 +163598

Heerlijke voetballende verdediger. Zegt veel over t enorme voetbalverstand van Farioli dat hij zag dat Baas een hele talentvolle LCV is.

Ziyech moet je niet aan beginnen. Niet vanwege zn uitspraken. Wel op basis van t feit dat hij enorm over the hill is.

18-11-2024 17:51

Artemio +31910

Precies. Het salarishuis moet nog steeds naar beneden dus een overbetaalde 30er is helemaal niet nodig. Ajax heeft in haar selectie al 6 spelers boven de 30. 2 spelers zijn 29.

Ajax doet er verstandig aan om versterking te zoeken in de leeftijdscategorie 23 t/m 27 jaar (mocht dat kunnen). Met Sutalo en Wijndal heb je de enige 2 in de selectie in die leeftijdscategorie.

18-11-2024 17:56

WantAmsterdam +116101

Eens eens en nog eens eens. Zelfde geld voor Eriksen al zou ik die liever zien terugkeren dan Ziyech.

18-11-2024 18:20

behangdelul +32551

Ziyech ook vanwege zijn uitspraken. Als mens moet je dat niet willen zeggen en het is relatief stil in de club, dan zit je er niet op te wachten.

18-11-2024 18:01

twynestar +28253

Precies het gaat niet eens over de inhoud, al steun ik die ook niet in zijn geval, maar je moet het gezeik gewoon niet willen. Lekker jongens die vooral met voetbal bezig zijn.

18-11-2024 18:54

Ferd +38442

niet alleen vanwege de uitspraken van vorige week. Ook het continue gedweep met die veroordeelde crimineel geeft een verkeerd beeld af

19-11-2024 04:11

behangdelul +32551

Dat ook idd. Denk dat ie over niet al te lange tijd hetzelfde pad bewandelt als bijv Quincy.

19-11-2024 12:40

WantAmsterdam +116101

Zijn nog steeds intacte vriendschap met Promes is inderdaad iets wat sws een dealbreaker is voor mij.

19-11-2024 14:38

Robertini +39143

Ook vanwege de uitspraken, zelfs al was hij Messi, dan nog wilde ik hem niet.

Dat gezegd, idd ook sportief/financieel geen goed idee, denk ik. Niet het type Tadic dat echt een leider is.

18-11-2024 19:06

WantAmsterdam +116101

Als we Tadic al noemen. Tadic is fysiek/kwa fitheid het totaal tegenovergestelde van Ziyech. Die laatste heeft dit seizoen alweer een maand/6 wedstrijden moeten missen door een blessure, terwijl Tadic ALTIJD fit was.

18-11-2024 19:20

Robertini +39143

Precies, mentaal en fysiek een compleet ander type.

18-11-2024 20:15

AlmightyAjax +5829

Eerst dacht ik nog wel aan Ziyech, maar je hebt gelijk hij is over the hill. Niet meer aan beginnen.

18-11-2024 20:48

Simpelishetmoeilijkst +25162

Uitspraken helpen hem niet.

18-11-2024 22:16

Koningtoto +60228

Dit zou echt goud zijn. Op een paar foute passjes na speelt hij echt een ijzersterk seizoen. Goed voor de opleiding ook. Geeft die jonge gasten alleen maar meer hoop en meer dromen om in het eerste te spelen.

18-11-2024 17:42

ProfessortjeHlynsson +4359

C'mon, Rensch! Nu jij nog. Ik geloof er nog wel in dat het goed zal komen

18-11-2024 17:38

Bjorn +12406

Mooie verlenging. Baas moet nog veel stappen maken wil hij ooit een transfer naar het buitenland aankunnen.

Ziyech is verleden tijd. Voor mij definitief klaar na zijn Instagram post. Net als Nous weet je hoe hij erin staan, maar je moet dit niet publiekelijk posten. Je kunt nooit winnen, wat je ook zegt. Daarnaast te duur gezien de huidige financiële huishouding.

Focus op verkopen/verhuren van Wijndal, Tahirovic en/of Branco.

18-11-2024 17:36

stefanwillem +12069

Hato met een contract tot 2028. Wat is een realistische prijs? 50 miljoen?

18-11-2024 17:31

emieltjuhh +17841

Ik denk dat Hato ook wel prima past bij Liverpool of Arsenal

18-11-2024 17:39

twynestar +28253

Iets lager, ook vanwege de huidige onzekerheid van het transfersysteem, denk ik.
Regio Alvarez / Kudus, iets boven de 40 miljoen basis.

18-11-2024 18:55

DrFootball +15141

Mooi en doorrr naar Fitz-Jim, Godts en kijken of er met Rensch, Brobbey en Taylor te praten valt over verlenging.

18-11-2024 17:28

Artemio +31910

Een prima beloning voor Baas, want hij kwam van ver. Nu is het zaak om stappen te blijven maken in zijn ontwikkeling, want defensief valt er nog veel te verbeteren bij Baas.

18-11-2024 17:22

Okocha078 +13765

Top ,hopelijk tot 2029. Hoop eigenlijk dat Hato nog 1 jaartje blijft en ze Mokio dan klaar hebben staan als opvolger. Denk dat Brobbey en Taylor wel verder gaan willen kijken en Rensch niet gaat verlengen. Als Berghuis niet flink wil inleveren zal Kroes ook niet verlengen denk ik. Plus wat gaat er met Henderson gebeuren?
Hopelijk volgen Godts en FJ snel en tekenen die ook bij

18-11-2024 17:09

fluwelenlinker +11704

Als we CL halen dan zou het goed zijn dat Hato nog een jaartje blijft. En dan staat Mokio klaar om definitief over te nemen.
Rensch zou er verstandig aan doen om bij te tekenen (eventueel met een gelimiteerde transfersom). Bij Ajax is hij verzekerd van een basisplaats en met nog wat extra CL ervaring maakt hij dan goeie kans op een WK-selectie en komt hij toch anders binnen bij een nieuwe club.
Taylor is na dit seizoen klaar om te vertrekken, denk ik. Brobbey zou ik hetzelfde aanraden als Rensch in het vooruitzicht van het WK.
Berghuis is klaar denk ik. Henderson is een twijfelgeval. Hij is het ultieme verlengstuk van de trainer in het veld. Misschien heb je dat toch nog wel nodig volgend jaar want Pasveer zal wellicht ook einde verhaal zijn. We moeten ook weer niet te snel alle ervaring uit de selectie halen tenzij we iemand als Eriksen erbij kunnen halen.

18-11-2024 18:56

Okocha078 +13765

Nee klopt, zou Henderson het liefst nog zijn laatste jaar hier houden. Zou persoonlijk het liefst de basis iig bij elkaar houden, maar 1 grote verkoop is sowieso nodig.Berghuis zou ik alleen behouden als hij heel fors wil inleveren. Eriksen zou ik niet meer aan beginnen, loopt echt op zijn laatste benen en kost je weer een miljoenensalaris.

18-11-2024 19:08

fluwelenlinker +11704

Eriksen bedoelde ik ook eerder als Taylor zou vertrekken en je met Pasveer, Berghuis en Henderson veel ervaring zou verliezen.

18-11-2024 21:09

linksbinnen +8133

Als Hato komende zomer gaat zal dat toch voor de hoofdprijs zijn?

18-11-2024 17:04

twynestar +28253

Voor een mooi bedrag ja. Nog niet genoeg om onze problemen te maskeren (en er moet ook nog ingekocht worden iedere transferperiode) maar die gaat niet voor 20 miljoen.

18-11-2024 18:56

TeringHenkie +28282

Wat een mooi Baas bericht. Aankomende jaren zit het wel goed met onze verdedigers. Nu Rensch nog ff verlengen!

18-11-2024 16:51

Tadic020 +1887

Dat is mooi zo nu hato nog

18-11-2024 16:51

Hersenspinsel +8009

Hato gaat pas in 2028 weg.
Nu 100miljoen
Dan 80 miljoen
2027 60 miljoen.
Wij hebben geen haast.
Misschien willen ze Wijndal en Ávila?

18-11-2024 17:36

twynestar +28253

Wij hebben geen haast... we hebben geen geld bedoel je.
Ajax moet totdat het verder heeft kunnen bezuinigen ieder jaar 2 transfers van de orde van grootte Kudus, Alvarez, Bergwijn doen om onder aan de streep niet verliesgevend te zijn.

Als er een bidding war komt tussen PL clubs, dan heb je dus absoluut haast om daar uiteindelijk wel voor te zwichten in die transferperiode.

18-11-2024 18:59

Hersenspinsel +8009

@twynestar
Daar maak je een essentiele denkfout.
Het belangrijkste ook financieel is dat Ajax geen spelers verkoopt die nodig zijn voor het behalen van de Champions League.
Misschien moet Ajax wel gaan denken in het snijden in de overhead.
Newsflash, daar zijn ze al hard mee bezig.

18-11-2024 19:28

Soccerskins v2 +43275

‘’Als zij niet het transferresultaat hadden van vorig jaar hadden ze afgelopen jaar wel een verlies kunnen hebben van 50, 60 of 70 miljoen’’

Elk jaar dat Ajax geen CL haalt is dit zo. Zonder CL inkomsten moet er een gat van rond de 50M gedicht worden. Haalt Ajax dit seizoen wel meteen groepsfase CL en verkopen ze in de zomer iemand met veel transferwaarde (Sutalo, Hato of Brobbey bijvoorbeeld) staan ze er financieel gezien weer heel anders voor. Binnen één jaar kan de situatie compleet anders zijn.

18-11-2024 16:49

ajaxrosenberg +1359

En toch (zonder dat we het altijd over Feyenoord hoeven te hebben) was er pas een artikel van VI over de drie topclubs dat Feyenoord er het slechtst voorstaat van de top 3. Hoe slecht moet het daar dan wel zijn?

18-11-2024 17:04

emieltjuhh +17841

Vrienden van feyenooord zitten er in de % hun hebben veel zeggenschap

18-11-2024 17:40

twynestar +28253

Als Feyenoord ieder jaar CL haalt staan ze er prima voor. Maar puur operationeel en op transferresultaat (kijk wat wij nog aan vorderingen open hebben staan de komende pakweg 3 jaar) staan ze er veel slechter voor dan wij.

18-11-2024 19:00

Soccerskins v2 +43275

Feyenoord heeft een fundamenteel probleem en dat is het gebrek aan business seats in de Kuip.

18-11-2024 19:06

Simpelishetmoeilijkst +25162

ajaxrosenberg, gaat al jaren niet best in Rotterdam. Kijk eens naar die roestbak waar ze in spelen. Dat is al een ramp, en dan heb je de rest nog.

18-11-2024 22:22

Qajax +772

Tijd om paar aandelen te kopen!

18-11-2024 17:47

behangdelul +32551

Die 50 mio was voor de bezuinigingsronde van Mislintat. Denk dat Frikanmike nog niet helemaal bij is.

18-11-2024 18:02

mvdk +43864 moderator

Ik denk dat het voor Farioli ook heel goed is om gewoon 5 jaar bij Ajax te blijven. Hij is zelf ook nog jong en bij Ajax kan hij erg veel leren. Vooral door de met regelmaat wisselende selectiespelers moet je veel passen en meten en bij Ajax is dat altijd een uitdaging. Vaak verlies je in de zomer een paar sterkhouders en moet weer weer opnieuw beginnen. Dat lijkt mij voor een beginnende trainer een mooie uitdaging. En als hij er even niet uitkomt belt hij gewoon even met Van Gaal. Farioli is geen Steijn en dat zien vrijwel alle Ajax supporters, dus ik verwacht dat hij meer krediet krijgt als het even wat minder loopt. Puur door zijn houding en werklust.

18-11-2024 16:42

Artemio +31910

Dat lijkt mij een utopie. Met 3 jaar mag je echt blij zijn.

18-11-2024 17:20

fluwelenlinker +11704

Dat denk ik ook maar van mij mag Farioli best de Klopp van Ajax worden.

18-11-2024 17:25

mvdk +43864 moderator

Dat denk ik ook, maar voor zijn ontwikkeling en ook de stabiliteit bij Ajax zou het ideaal zijn.

18-11-2024 18:11

xstaniox +15070

Gezien zijn leeftijd is 5 jaar best mogelijk

18-11-2024 19:53

Simpelishetmoeilijkst +25162

Artemis, ik denk dat je dat, helaas, goed ziet, al is Farioli ideaal voor Ajax, omdat hij een echte liefhebber is van waar Ajax voor staat, mooi, aanvallend voetbal. Men moet niet meer lang wachten zijn contract open te breken, en het ook verlengen.

18-11-2024 22:25

Artemio +31910

Ik verwacht dat zodra Farioli met Ajax hoge ogen gooit in Europa er steeds meer interesse komt in Farioli. Ik volg bijv. de serie A met bovengemiddelde interesse en ik zie een club als AS Roma best gaan voor farioli volgend seizoen.

18-11-2024 22:29

chriseverhard +3558

Sowieso minimaal 3 jaar want als hij na dit seizoen 2x kampioen word en evt g9ed resultaat in Europa dan is hij echt niet meer te houden.
Vooral als er een clubs uit Italië hem wil hebben

18-11-2024 18:15

twynestar +28253

Geloof me, iedere zomer waar Farioli niet vertrekt is mooi meegenomen, inclusief de volgende. Die jongen is hyper ambitieus, heeft vaker laten zien een snelle overstap niet te schuwen (ook toen hij hier kwam) en als Ajax echt goed blijft presteren dan staat hij nu al op de radar bij clubs in grote competities zoals Brighton of Italiaanse topclubs.

18-11-2024 19:02

kaka1988 +2145

Grappig dat ze blijven wijzen op de invloed van het transfer resultaat op de winst/verlies op de jaarrekening ("als ze niet hadden verkocht, dan hadden ze 70 miljoen verlies geleden"). Die transferwinst en/of CL geld is al een kleine 10 jaar het uitgangspunt... Ja het is risicovol, zo blijkt, maar ze halen al jaren iedere zomer tientallen miljoenen binnen... Plus: omdat er in de zomer van 2023 zoveel binnenkwam, is er ook zoveel uitgegeven. Die 2 hangen samen en is geen toevalligheid zoals nu gebracht.

18-11-2024 16:39

mvdk +43864 moderator

De grootste uitgaven waren de salarissen. Ajax verkocht in 2023 een hoop spelers voor ongeveer het aankoopbedrag, maar de salarissen die je betaalde ben je natuurlijk wel gewoon kwijt.

18-11-2024 16:48

Devid87 +3532

Godzijdank dat we Bergwijn kwijt zijn.

18-11-2024 18:18

twynestar +28253

Het is helaas bijna nooit en/of geweest, we hadden al snel en/en nodig om gezond te zijn. Het is niet alleen risicovol het zorgt er ook voordat als 1 van die 2 bronnen wegvalt, in dit geval de CL, de ander een must wordt. Dan moet je gaan verkopen, heb je geen onderhandelingspositie en blijft er ook weinig over om te herinvesteren. Als je niet saneert kun je zo in een spiraal komen waar Olympique Lyon je alles over kan vertellen.

18-11-2024 19:04

Sjaakie +5806

'Het lijkt geen passant - al zal je net zien dat hij in de winterstop weggekocht wordt - maar het is iemand die iets met Ajax heeft en trots is om trainer van Ajax te zijn.' Huh... 🤔🤔🤔

18-11-2024 16:37

twynestar +28253

Hij doet gewoon een slag om de arm, en dat is terecht want ik heb geen aanleiding om te denken dat Farioli zichzelf 5 jaar bij Ajax ziet blijven. Die springt met Koeman samen op zo'n niet te missen trein, vrees ik. Ook al lijkt hij nu wel iemand die heel blij is waar hij zit.

18-11-2024 19:06

xstaniox +15070

Waar baseer je dit op?
Op t feit dat hij 2 keer FC Bal op het Dak heel snel verlaten heeft en een semi subtopper in Frankrijk voor de grootste club van Nederland, waar hij zijn eerst échte klus begint?

Ik zou ook geen jaren bij die clubs uit Turkije willen zitten, en als dan Ajax langskomt, dan zeg je geen nee

18-11-2024 19:54

Sjaakie +5806

Lijkt meer een slag in de lucht.

18-11-2024 22:10

Sjaakie +5806

Staat dit onder Bijzaken vanwege de bron?

18-11-2024 16:36

xstaniox +15070

Omdat er niets officieel is

18-11-2024 19:55

Tommyshelby +128591

Grote klasse. Fitz-Jim en Godts komen ook in aanmerking wat mij betreft. 2029 voor beiden.

18-11-2024 16:20

ViadeA4 +240

Probleem met dit nieuws is alleen ….. het komt van Mike van de ….. Telegraaf. Normaal gesproken wordt hier gezegd dat dat onzin is ……..

18-11-2024 16:19

Breuk +25097

En Rensch?

18-11-2024 16:19

ViadeA4 +240

Nu moet Hato laten zien dat hij bij Ajax wil doorleren.

18-11-2024 16:18

Slang3 +45810

Hato heeft in de zomer al bijgetekend toch

18-11-2024 16:22

MatthijsDeLigt020 +3079

Die zijn we echt wel kwijt deze zomer, als clubs als Arsenal, Liverpool en Real voor je gaan melden dan hoef je vaak niet lang na te denken als speler. En al helemaal vanwege de financiële situatie zal er meegewerkt worden ga ik vanuit. Met Baas en Mokio kan je het goed opvangen.

18-11-2024 16:27

emieltjuhh +17841

Als je 50 milj kan pakken dan moet je die pakken

18-11-2024 17:41

FelixGassenlicht +8948

Dit is een slimme en realistische jongen, met beide benen op de grond. Ik hoop dat hij zich zo doorontwikkeld, heeft de gun factor.

18-11-2024 16:15

Slang3 +45810

Lekker voor Baas, op basis van een half jaar je contract tegen dikke opwaardering tot 2029 verlengen. Hopelijk is dit zijn niveau en meer, en geen kwestie van vorm

18-11-2024 16:10

ajaxfan83 +3425

Hij heeft tot nu toe veel meer laten zien dan Rensch in de afgelopen 4 seizoenen

18-11-2024 16:15

Slang3 +45810

Rensch zijn debuut seizoen & dit seizoen zijn hoger niveau dan Baas, dus dat klopt al niet. En wat heeft het er überhaupt mee te maken, rare reactie

18-11-2024 16:21

Sjaakie +5806

Rensch beter dan Baas? In geen enkel opzicht.

18-11-2024 16:35

Slang3 +45810

Rensch is de beste verdediger dit seizoen

18-11-2024 16:45

Ajaxsupporter02 +13995

Lekker overdreven ajaxfan.

18-11-2024 16:59

JohnnyDoodle +2589

Mooi! Dat gaat wat vlotter dan bij Rensch…

18-11-2024 16:08

AFCA-pride +17346

Beetje jammer ja, dat dat zo lang duurt (maar komt ook goed).

18-11-2024 16:16

ajaxfan83 +3425

Tsja hij wil anders ook een grootverdiener worden, maar dat gaat helaas niet, dus hij zal vertrekken in de winter

18-11-2024 16:17

Maxwell_5 +6977

Baas krijgt dan ook een upgrade…

18-11-2024 17:06
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.