Blind: 'Schreuder en Ten Hag lijken veel op elkaar, weet nog niet waar de verschillen liggen'

door Brent Tomassen 238

Blind: 'Schreuder en Ten Hag lijken veel op elkaar, weet nog niet waar de verschillen liggen'

door Brent Tomassen 238

Laatst geüpdatet

Daley Blind ziet weinig verschillen in de aanpak van Alfred Schreuder ten opzichte van Erik ten Hag. Verder valt het hem in de voorbereiding op dat de nieuwe aanwinsten zich snel lijken aan te passen. 'Als er iets is waarbij ik ze kan helpen, laat ik merken dat ik er voor ze ben.'

'Ik denk dat we een goede voorbereiding draaien', vertelt Blind in een uitgebreid gesprek met Ajax Life. 'Wat ik zelf prettig vind, is dat we langer bezig zijn dan vorig jaar. Toen speelden we maar één keer negentig minuten, voordat de Johan Cruijff Schaal alweer op het programma stond. Dat kwam ook door het EK. Dit is nu mijn derde week in de voorbereiding. Je voelt dat je fitter wordt. Dat is prettig. Die drie weken voorbereiding heb je wel nodig.'

Met Alfred Schreuder heeft Ajax een nieuwe trainer, maar veel verschillen met zijn voorganger Erik ten Hag ziet de Amsterdammer niet. 'Dat is zo vroeg in de voorbereiding lastig te zeggen. Ten Hag is heel specifiek, heel duidelijk en weet wat hij wil. Schreuder communiceert veel met de spelersgroep. Hij heeft dezelfde visie als Ten Hag. Eigenlijk lijken ze best veel op elkaar. Ik ben er nog niet helemaal achter waar de grote verschillen tussen die twee liggen.'

De verdediger vervolgt: 'Als assistent had Schreuder een iets andere rol, wat minder profilerend. Hij was heel duidelijk in de oefenstof. Hij koos goed de momenten wanneer hij ergens bovenop moest zitten, of de dingen juist los moest laten. Ten Hag en hij vulden elkaar goed aan.'

Aanwinsten

Ajax presenteerde met Steven Bergwijn, Owen Wijndal, Calvin Bassey, Francisco Conceiçao en Brian Brobbey tot op heden vijf nieuwe aanwinsten deze zomer. Blind ziet dat de aanwinsten zich snel thuis voelen bij Ajax. 'Steven Bergwijn kende ik al goed van het Nederlands elftal. Wat hij kan, verbaast me dus niet. Het is een fantastische speler. Brian Brobbey kennen we natuurlijk allemaal. Dat is gewoon een hele leuke jongen. Owen Wijndal ken ik ook deels van Oranje. Bij AZ heeft hij het heel goed gedaan, maar Ajax is toch wat anders. Het moet blijken hoe hij daarmee omgaat.'

Ook Calvin Bassey lijkt zich moeiteloos aan te passen aan zijn nieuwe omgeving. 'Ik heb Bassey vooralsnog maar één keer gesproken. Hij moet misschien een beetje uit zijn schulp kruipen. Dat is logisch als je nieuw bent. Hij komt goed over, heel aardig. Calvin heeft veel interesse in het systeem en in z’n teamgenoten. Ik zie dat hij gelijk met andere jongens optrekt, vooral met spelers die in Engeland hebben gevoetbald. Volgens mij heeft hij geen moeite zich aan te passen.'

Of de spelers zich net zo makkelijk aanpassen aan hun teamgenoten als aan de speelwijze van de Amsterdammers moet nog blijken, maar de 92-voudig international ziet dat vol vertrouwen tegemoet. 'Het Ajax-systeem is toch een systeem op zich. Veel spelers kunnen goed aarden bij Ajax, maar niet bij andere clubs. En andersom. Dat het allemaal spelers zijn met kwaliteit, zie je gelijk op de training. Ik verwacht niet dat daar heel veel problemen ontstaan. Als er iets is waarbij ik ze kan helpen, laat ik merken dat ik er voor ze ben. Iedereen vindt zijn eigen weg daarin. We hebben een team dat nieuwe jongens snel opvangt. We hebben een hele leuke groep. Volgens mij valt niemand buiten de boot.'

Geen leiderstype

Ondanks dat hij één van de oudere spelers in de selectie is, ziet Blind zich nog altijd niet als leiderstype. 'Mensen zetten je vaak neer als leider omdat je een bepaalde persoonlijkheid hebt. Bij een leiderstype komt veel meer kijken dan alleen het woord nemen in de kleedkamer of tactische aanwijzingen geven. Een leider zoals Tadić is, ben ik niet. Hij is echt een voorbeeldprof, een fantastische captain.'

'Soms kan ik een dagje in mezelf zijn. Dan train ik, doe ik m’n ding en ga ik naar huis. Maar als ik Tadić zie, dan is hij elke dag met iedereen bezig. Dat is mooi te zien. Daar probeer ik me ook aan op te trekken. Ik heb zeker dingen van hem opgestoken als leider. Ik kan de uitstraling van een leiderstype nu meer uiten dan voorheen. Daarin ben ik gegroeid. Maar of het echt van nature in me zit? Dat niet.'

Tot slot gaat de Ajacied in op de vraag of hij zijn contract, dat komend seizoen afloopt, gaat verlengen. 'Ajax is mijn club. Ik zeg nooit gelijk "nee" tegen een contractverlenging. We gaan het zien, ik hou alles open', luidt het antwoord van de spelmaker.

Lees meer over:
Plaats reactie

Jan Doedel +4281

Mag hopen dat we t komende seizoen toch verschillen gaan ontdekken.

25-07-2022 15:09

louis60 +11472

Blind over Wijndal:"Bij AZ heeft hij het heel goed gedaan, maar Ajax is toch wat anders. Het moet blijken hoe hij daarmee omgaat." Dat klinkt een beetje twijfelachtig. Ik vind Wijndal nog steeds een verzwakking t.o.v. een gemotiveerde Nico. Maar goed zijn motivatie liep af door een gewenste transfer. Zowel op de LB- als de RB positie moet het blijken hoe we ervoor staan.

25-07-2022 10:30

wijzijndebeste123 +163084

of blind die n concurrent naar beneden praat. bij bassey en sicario alvarez durft hij dat waarschijnlijk niet.

25-07-2022 21:03

BillSplate +9679

Ik hoop dat Blind straks wel de hoofd- en bijzaken gescheiden kan houden.

25-07-2022 07:48

Moooo +3962

Lekker Blind op 6 met een Ihatarren en een Taylor.

Ik zie graag wat spelers vertrekken nogmijn voorkeur Klaassen en Alvarez,

We beschikken over een Regeer, Fitz-Jim Unuvar, Ihatarren, Kudus, Blind, Taylor, haal een Q. Timber op en we winnen de Champions League met beide Timbers,

24-07-2022 23:18

WZAWZDB14 +4620

Blind heeft gewoon al 92 interlands op zn naam staan, nr 10 met meeste interlands ooit...

24-07-2022 22:26

SjakiedeWit +2636

Niet met je eens, Blind heeft zijn tijd gehad…

24-07-2022 20:07

PH2BOT +40011

Nou ik hoor het verschil tussen die twee nu al overduidelijk en beter wisselen plus er ook eens staan als èchte wedstrijdcoach lijkt me niet de grootste opgave om het beter te doen dan Ten Hag want zeker wat die laatste 2 onderdelen betreft was het allemaal niet best onder Erik, die ongetwijfeld de betere puzzelaar van de 2 zal zijn maar dat is - zoals we inmiddels weten- ook niet direct zaligmakend.

24-07-2022 18:47

TheRiviera +5476

Ten Hag was slecht in rouleren omdat hij het niet aan durfde om een winnend elftal te veranderen. Of Schreuder hetzelfde is kunnen we op dit moment niet zeggen.

24-07-2022 19:52

PH2BOT +40011

Bij Erik ontstond een winnend elftal puur o.b.v. toeval. Daarom duurde het ook een hele 1e sz helft voordat hij Schuurs van RCV haalde en werd Ajax verdedigend direct veel stabieler toen Alvarez vast op het middenveld ging spelen. Niet o.b.v. visie maar omdat Alvarez dreigde met weggaan. Martinez heeft hij ook veel te lang op de bank laten zitten. Ten Hag is geen wedstrijdcoach en al helemaal geen Ajax coach ...maar was coach van Ajax ..en dat is beslist niet hetzelfde. 'Wie wil winnen moet niet bang zijn om te verliezen'. Ten Hag was dat altijd wèl. Tottenham, Atalanta, Getafe, Valencia, ASRoma en febr 22 Benfica.... Allemaal potjes die Ajax beslist niet mocht verliezen. En we gingen bij al die wedstrijden ondanks al het gepuzzel van Ten Hag telkens weer opnieuw de bietenbrug op waar we vervolgens zijdelings van af flikkerden. Erik wist deze belangrijke wedstrijden waarin het niet liep nooit alsnog middels adequate wedstrijdcoaching over de streep te trekken. Dan ben je toch echt niet goed genoeg voor het grote werk. Maar we gaan ' t zien. En Antony mag hier niet weg. 'Not for sale' Erik!!

25-07-2022 02:44

TheRiviera +5476

Alvarez heeft nooit specifiek gedreigd met een transfer. Hij had een transferverzoek ingediend vanwege het gesprek aan perspectief. Dat hij destijds nog zonder zijn vriendin en dochter was zou absoluut mee hebben gespeeld. Maar van dreigen is nooit sprake geweest.

Daarnaast heeft Alvarez ook nooit een basisplaats openlijk geëist en Ten Hag is geen coach die spelers perse laat spelen omdat ze anders weg gaan. Dat Alvarez zichzelf weer in de basis knokte is puur vanwege hem zelf. Na de komst van zijn gezin boekte hij enorm veel progressie.

Maar hoe het winnend elftal tot stand kwam is niet relevant. Het punt is dat Ten Hag niet durfde te wisselen hierin.

25-07-2022 07:49

Jan Doedel +4281

@PH2BOT De spijker op zn kop! Mooi geschreven. Velen zullen het er niet mee eens zijn maar dit is t echt wel.

25-07-2022 15:13

Dennisthebeast +3556

Op advies is Daley toch eventjes bij BETER HOREN langs geweest!!! Hij beloofde in zijn eerst komende interview een rectificatie te doen, waarin hij enigszins moet bekennen dat er een duidelijke spraak verschil tussen beide coaches is. Wordt vervolgd……

24-07-2022 18:42

Stefansuarez +19012

Zolang die alvarez of klaassen maar niet samen opsteld

24-07-2022 17:46

Nr.10 +110947

Ik vind wel dat Schreuder’s hoofd met name aan de bovenkant wat breder is. Verder inderdaad veel van hetzelfde.

24-07-2022 17:34

Newbee34 +6716

Blind gaat dus duidelijk niet banken. Dus waar gaat hij spelen ? Lijkt me dan op het middenveld.

24-07-2022 17:02

Juichtoon +32337

Hopelijk laat Schreuder de jongens ook op "CL niveau rennen" en is het tactisch en mentaal minstens va het niveau TH.
De voorbereiding is iig totaal prut en met alle uitgaande en inkomende spelers heeft het team nog geen tel samengespeeld. Dat wordt dus passen, meten en presteren tegelijk.

24-07-2022 16:55

ValentijnDriessen +178

Gaat Ajax nog een nieuwe rechstback halen? Voor mij is de ideale kandidaat Quinten Timber. Heeft vroeger rechtsback gevoetbald en is net zoals Mazraoui een halve middenvelder. Ophalen!

24-07-2022 16:09

Oxxer +163823 moderator

Vroeger???

In zijn loopbaan tot nu 12 wedstrijden als rechtsback in JA onder Heitinga, de rest vooral middenvelder en paar potten hangend op de vleugels.

24-07-2022 16:11

Ozymandias +159568

Quinten wilde zijn contract bij Ajax niet verlengen mede omdat hij niet als rechtsback wilde spelen.

24-07-2022 16:13

Web +178830

Ik zou denken dat hij daar misschien anders over denkt?

24-07-2022 16:19

Ozymandias +159568

Misschien maar het lijkt me waarschijnlijker dat hij het afgelopen seizoen bij FC Utrecht als bevestiging ziet dat hij als '8' moet spelen.

24-07-2022 16:20

Web +178830

Bij Utrecht 8 of bij Ajax back?
Zijn broer zal hem misschien ook aan het denken hebben gezet?

24-07-2022 16:22

Ozymandias +159568

Maar hij heeft niet alleen de keuze tussen Ajax en FC Utrecht.

24-07-2022 16:23

Oxxer +163823 moderator

Op AS blijven nog steeds mensen roepen Quiten kan als rechtsback. Hij wil dat niet.

EDIT: spellingcontrole is ruk op de iPhone

24-07-2022 16:25

036AFCA97 +146646

Snap ik niet.

Als die gozer nou het best speelt op het middenveld, zelf het liefst op het middenveld wil spelen, al eerder niet bij Ajax bleef omdat die hier rechtsback zou spelen en naar clubs kan die hem willen kopen voor het middenveld, waarom blijven mensen dan zoiets zeggen?

Is een beetje als die mensen die bleven roepen dat Eriksen naar Ajax moest komen.

24-07-2022 16:29

linksbinnen +8081

Vorig seizoen zou hij achter Nous moeten aanschuiven, niet wetende of Nous zou gaan verlengen.Hij wilde geen jong of reserverol. Als je nu een goede mogelijkheid hebt om de rechtsback van Ajax te worden denkt hij er wellicht anders over.

24-07-2022 16:50

Oxxer +163823 moderator

Precies dit, en het raar vinden dat Argentijn Nico na 4.5 jaar in Nederland weg wil. Dit soort reaguurders blijft het herhalen, de wens van fans is niet hetzelfde wat de speler ambieert.

24-07-2022 18:29

SjakiedeWit +2636

Voetballers hebben niets te willen. Ze moeten spelen waar het team ze nodig heeft…

24-07-2022 21:11

SjakiedeWit +2636

Denk dat hij naar Feyenoord gaat…

24-07-2022 21:12

Ozymandias +159568

Dat zou mij inderdaad niet verbazen. Alleen vraag ik me wel af of hij het type is wat ze nodig hebben maar daartegenover staat dat ze elke goede speler eigenlijk wel kunnen gebruiken gezien hun tekort aan goede spelers.

24-07-2022 21:17

SjakiedeWit +2636

Dat maakt mij allemaal niets uit, ik focus me op mijn eigen club…

24-07-2022 22:28

Ferd +38316

dat is dan duidelijk, bij Utrecht op 8. Die keuze heeft hij vorig jaar namelijk al gemaakt en die keuze is verstandig geweest.

25-07-2022 04:32

frenkiedejong53 +9792

Vraag.
Hoe verzin je deze naam??

24-07-2022 17:02

Oxxer +163823 moderator

De Europese top speelt nu oefenwedstrijden in de US, de Classico 1-0 winst Barca goal Rapinha en Bayern vs Man City 0-1 Haaland, de ex Ajacieden vielen alle 3 in na de pauze.

Wie gaat er volgens jou banken voor de Ligt, Upamecano €42,5M of Lucas Hernandez €€80M.

24-07-2022 17:16

frenkiedejong53 +9792

Upamecano. Omdat hij een rechtspoot is net als de Ligt.
Volgende week is de duitse Supercup, RB Leipzig tegen Bayern.
Nous gaat een basisplaats krijgen geloof ik. Heeft een hele goede indruk gemaakt deze 2 wedstrijden.
Gravenberch had hele goede acties, maar heeft het pech dat Sabitzer een hele goede vorm te pakken heeft.

24-07-2022 17:25

linksbinnen +8081

@frenkie. Als die vraag voor mij is bedoeld, moet je maar eens elftalopstellingen van vroeger bekijken. Dan kom je ook een linksbinnen tegen. Ben waarschijnlijk wat ouder dan jij.

24-07-2022 17:26

frenkiedejong53 +9792

oxxer heeft dit gevraagd linksbinnen.
En ja, ik ken dat begrip.😉

24-07-2022 17:28

Ferd +38316

Je lult al net zoveel onzin als de echte Valentijn en je hebt al net zoveel feitenkennis. Timber vertrok juist omdat hij op het middenveld wilde spelen waar geen plaats was en Ajax hem kansen bood op rechtsback. Hij wil dus niet op die positie spelen.

25-07-2022 04:32

Knalpot +3606

Schreuder is het tactisch meesterbrein die TH het vak heeft geleerd Daley dat weet toch iedereen.

24-07-2022 15:47

EzraAjax95 +976

Schreuder heeft meer een alien hoofd en Ten Hag heeft af en toe de Heisenberg uitstraling

24-07-2022 15:43

Oxxer +163823 moderator

https://duckduckgo.com/?q=conehead&t=iphone&iax=images&ia=images

24-07-2022 16:05

Ozymandias +159568

https://image.tmdb.org/t/p/w500/A9MR9xw1v5pDXd0eMJRhjrOJuAg.jpg

24-07-2022 16:48

Oxxer +163823 moderator

Ik twijfel of dat Schreuder is of Arne Slot.

24-07-2022 16:51

036AFCA97 +146646

Dooie boel op AS, na al dat transfergeweld ben ik nu ff aan het afkicken.

Nu maar hopen dat Antony uitspreekt dat hij blijft en dat Timber snel bijtekent.

24-07-2022 15:39

In Bassey we trust +15361

Klopt.. wordt beetje saai he.. waar blijft onze extra spits.

24-07-2022 16:03

SjakiedeWit +2636

Schreuder is meer een zachte vaderfiguur, Ten Hag een bikkelharde prijzenpakker. Ik heb voorkeur voor een prijzenpakker, daar gaat het om…

24-07-2022 15:28

ST +23060

Schreuder is volgens mij iets meer een vaderfiguur. Ten Hag meer de docent. Ben erg blij dat hij er is.

24-07-2022 15:13

AFCAjax +17839

Ik was geen fan van de trainer ten Hag, wel van de persoonlijkheid ten Hag, maar schijnbaar hebben we de trainer ten Hag teruggekregen minus de persoonlijkheid.

24-07-2022 14:41

Wouter.H +11156

Hoofd van schreuder is groter.

24-07-2022 14:40

MichelBoerebach +29111

Het grootste verschil tussen de twee trainers is toch wel het hoofd. Beiden geen haar op de bol, maar waar bij Ten Hag de rondingen goed waarneembaar zijn, zien we bij Schreuder toch meer een soort 'hoekigheid'. Hierbij springt de vlakke bovenkant van het hoofd (het zogenaamde dienblad-syndroom) het meest in het oog.

24-07-2022 14:27

Web +178830

Geweldig

24-07-2022 14:28

MichelBoerebach +29111

Off topic reacties houden de luchtigheid er een beetje in...

24-07-2022 14:48

Web +178830

De reacties van jou springen er vaak uit
Lekker mee door gaan

24-07-2022 15:46

jeppas +3522

Dienblad syndroom :')

24-07-2022 15:23

Dennisthebeast +3556

En het producerende geluid 😁😂

24-07-2022 18:43

Heldhaftig +11443

Heerlijk man

24-07-2022 18:48

Web +178830

Ten Hag, Fred Rutte, Schreuder en Hake
Hebben dezelfde ideeën over voetbal
Ieder legt de nuances iets anders
En de karakters zijn anders
Schreuder is een warmer persoon dan Ten Hag
Dat heeft voor en misschien ook wel nadelen?
Ten Hag was heel duidelijk. Ik vraag mij af of Schreuder dit ook is?

PSV heeft het niet verkeerd gezien om Rutte naast de onervaren Ruud van Nistelrooij te zetten. Waar ik persoonlijk niet een echte trainer in zie? Ik kan er ook naast zitten

Heel erg benieuwd wat wij gaan zien dit seizoen
Er is nog heel veel onduidelijk voor ons
Kijk maar eens na de 6 middenvelders waar ik niemand uit kan sluiten dat hij niet gaat spelen
Kudus, Taylor, Alvarez, Klaassen, Berghuis’ en Blind

24-07-2022 14:21

Lagasj +2905

Schreuder en Ten Hag zijn dus allebei geen Ajax trainers, zo bedoelen ze
Gewoon weer een foute keuze dus.
En dat terwijl Bielsa vrij is. Een enorme blunder dus.
En dan.....
Warm persoon.....ik kan me er in deze tijd niets bij voorstellen anders dan een woke of watje.
Spelers die dergelijke bedragen innen hebben geen warm persoon nodig.
Dat is hun bankdirecteur al.
Ze hebben net als alle andere kindertjes duidelijkheid nodig.
En dat kan wel eens ijskoud en keihard zijn.
Wakker worden man, zou ik zeggen.

24-07-2022 14:26

Web +178830

Vraag maar eens hoe fijn Ziyech dit vond
Ik denk dat Ihattaren daar ook baat bij heeft
Mensen kennis onderschat jij dus

24-07-2022 14:28

S.Ajacied +5193

Inderdaad heel belangrijk hoe je bepaalde personen benaderd. Kan net het verschil maken dat een speler sneller vertrouwen krijgt en door het vuur wil gaan.

24-07-2022 14:40

Web +178830

En wat is een Ajax trainer voor jou?
Iemand die de rest verdediging niet zo serieus neemt?

Denken binnen Ajax toch anders over

24-07-2022 14:41

frenkiedejong53 +9792

Ik had graag eens een buitenlandse trainer gezien.
Als het met Schreuder niks word, krijgen we de Slot of Bosz discussie.

24-07-2022 15:26

Lagasj +2905

Mensenkennis is niet onbelangrijk en sommige spelers hebben een vaderfiguur nodig.
Maar duidelijkheid is een veel grotere en belangrijkere eigenschap.
Dan kan je en menselijk en hard zijn waneer dat nodig is.
Iedereen moet uiteindelijk weten waar hij/zij aan toe is. Dat geeft het individu een grotere vrijheid om zelfstandige beslissingen te maken.
Dat is menselijk. Vrijheid door een zachte hand en duidelijkheid.
Dat gaat n.m.l. prima samen.

24-07-2022 17:02

PuurGeluk +4810

Ruud moet volgens mij lekker spitsentrainer zijn. Ik vind het niet het type om de verantwoordelijkheid van een hele selectie op zich te nemen. Niet qua ervaring maar ook niet als mens. Ik vond hem gewoon nooit heel overtuigend overkomen in interviews. Maar dat is dan weer mijn persoonlijke mening.

24-07-2022 14:29

Web +178830

Daar ga ik helemaal in mee
Ik zie het ook niet gebeuren

24-07-2022 14:31

DeMeervanweleer +7562

Ik denk toch dat ook een trainerswissel verfrissend kan zijn, op een gegeven moment is de chemie een beetje uitgewerkt. Het menselijke aspect van Schreuder kan misschien net goed uitpakken na de Ten Hag discipline. PSV heeft in principe een goed middenveld, maar zodra er een geblesseerd is hebben ze meteen een probleem, dat heeft Ajax veel minder. Bij Ajax zal de juiste invulling met zoveel keuzes nog een hele puzzel worden. Ik hoop dat Blind de nieuwe 6 wordt, brengt zoveel meer voetbal van achteruit dan Alvarez.

24-07-2022 15:12

Ferd +38316

ik zie in Van Nistelrooij wel een trainer, meer dan in Van Bommel bijvoorbeeld. Ik hoop het ergens ook wel, zou goed zijn voor het Nederlandse trainerscorps als er een paar jonge Nederlandse trainers goed gaan presteren bij Europese (sub)topclubs. Maar ik hoop dan ook dat Van Nistelrooij's eerste prijzen pas komen als hij weg is bij die grafclub uit Eindhoven

25-07-2022 04:37

AjaxAdam1900 +3676

Saaie dag op AS. Nu moet ik genieten van het weer

24-07-2022 14:17

Web +178830

Heerlijk toch
Ook nog wielrennen en Formule 1

24-07-2022 14:23

PuurGeluk +4810

Bier koud en F1 op! Prima dagje!

24-07-2022 14:31

In Bassey we trust +15361

World matchplay finale.

24-07-2022 20:59

Masz +3731

Dus Schreuder lijkt op ten Hag.
De aanval is de beste verdediging, dat is des Ajax, wel moet er compact gespeeld worden.
Kunne we zonder spelers als Alvarez compact blijven spelen of wordt het dan een ping pong wedstrijd.
Ik hoop dat de opstellingen iets offensiefer worden en uitgaan van de kracht van Ajax en niet de zwakte.
Schreuder en Blind succes.

24-07-2022 14:16

DonAdam +2360

Schreuder en Ten Hag lijken ook op deze heren:

https://youtu.be/LDHMjO7UbMo

Vergeet niet het aantal Moby's te tellen.

24-07-2022 14:09

036AFCA97 +146646

Off topic:

Denken jullie dat Kudus echt gebruikt gaat worden in de spits? Als een soort Nkunku van Leipzig?

Ik vind juist dat we op 6 en 8 heel weinig opties hebben en voorin aardig wat, dus ik zou me als Kudus zijnde juist richten op een van de middenveld posities.

Aan de andere kant ben ik al blij als die ik de basis staat. Op welke plek maakt me niet zoveel uit.

24-07-2022 14:03

Ajacied1995 +10789

6 en 8 weinig opties? Alvarez blind kudus taylor berghuis klaassen

24-07-2022 14:04

036AFCA97 +146646

Ik vind Berghuis en Klaassen meer opties voor de 10 positie en ik denk dat een fitte Kudus met ritme zowel Taylor als Alvarez uit de basis zou kunnen spelen.

Voorin heeft die met Tadic, Brobbey, Antony en Bergwijn ergere concurrentie in mijn ogen.

24-07-2022 14:23

Artemio +31739

We hebben geen blikvangers op het middenveld. Zijn goede spelers met een bepaald niveau die niet snel onder het niveau zullen zakken.

24-07-2022 16:43

Web +178830

Ik hoop het niet
Want dan word hij wissel achter Tadic

24-07-2022 14:04

MichelBoerebach +29111

Misschien ben ik wel ouderwets, maar een spits moet toch ook wel z'n mannetje kunnen staan als het op koppen aankomt. Ik zie Kudus niet veel luchtduels winnen voorin.

24-07-2022 14:10

4xEC1 +7712

Die kopbal van 'm zat er anders aardig in laatst.

24-07-2022 14:24

PuurGeluk +4810

Die ging er giga hard in!

24-07-2022 14:32

MichelBoerebach +29111

Die heb ik gemist. Was het een luchtduel?

24-07-2022 14:42

036AFCA97 +146646

Moet je ff de samenvatting van Ajax - Salzburg terugkijken. Heerlijke goal. Niet echt een duel, hij stond vrij volgens mij.

24-07-2022 14:43

frenkiedejong53 +9792

Hoeveel pure luchtduels heeft Haller gewonnen en gescoord? 1? Dortmund meegeteld.. corrigeer me gerust.

24-07-2022 15:29

PuurGeluk +4810

Nee niet zozeer. Hij werd goed vrij gelaten

24-07-2022 19:20

AjaxAdam1900 +3676

Ik denk dat hij indd in de spits gaat spelen. Als ik Schreuder zo hoor praten over dat hij een intuïtieve speler is en lastig bespeelbaar is voor verdedigers, gaat hij hem in de spits neerzetten. Hij vindt hem niet betrouwbaar genoeg op het middenveld, omdat het gebleken is dat hij het tactische gedeelte niet helemaal onder de knie heeft.

Overigens zei hij ook dat het nu niet betekent dat hij geen optie meer is voor het middenveld. Maar als een trainer dit zegt, kan je er van uitgaan dat hij weinig op het middenveld gaat spelen

24-07-2022 14:16

Oxxer +163823 moderator

@936AFCA97

NKunku is een paar klasse beter, 3 jaar geleden voordat hij weg ging bij PSG werd hij in Franse kranten genoemd als optie voor Ajax. Was niet duidelijk of de interesse serieus was, zijn transfersom van €15M had Ajax kunnen betalen.

24-07-2022 14:17

036AFCA97 +146646

Pooah, dat was wat geweest!

24-07-2022 14:22

Oxxer +163823 moderator

Idd, geweldige speler, zijn volgende stap is naar de absolute top.

24-07-2022 14:25

frenkiedejong53 +9792

Die gaat bij Real landen.
Kan alles.

24-07-2022 15:30

Oxxer +163823 moderator

Geen uitgemaakte zaak, PL clubs, PSG en zelfs Barca maken tzt een kans. Ligt eraan in welk land hij wil spelen.

24-07-2022 15:43

Pauw +2195

Fitz-Jim is op termijn de beste optie

24-07-2022 14:20

036AFCA97 +146646

Ik ben ook echt fan van Fitz, maar die moet wel wat meer body kweken denk ik. Maar hij kan heerlijk voetballen.

Delgado kijk ik ook naar uit. En Vos!

24-07-2022 14:24

Web +178830

Fritz-Jim Leuke speler. Ook drive in zijn spel

24-07-2022 14:25

Web +178830

Vos word denk ik een sensatie die heeft echt alles
Nog even geduld

24-07-2022 14:26

AlexIbarra +19228

Delgado zette zichzelf voor lul toen hij 20 minuutjes in mocht vallen bij 1 en daarin 2 keer echt knullig ('niet des Ajax') de bal verspeelde.
Waar ik eigenlijk heel blij mee ben want dan weet hij weer ff dat hij nog een hoop moet leren..

Ik zie het echt zitten in die jongen maar de komende 6 maanden wordt het natuurlijk eerst ff puzzelen met de eerste elftal spelers. Als hij gemotiveerd blijft om een jaar lang keihard te werken in Jong, hebben we de opvolger voor Alvarez volgende zomer misschien al in huis.

24-07-2022 15:38

Artemio +31739

Fitz Jim is aan de bal wel waardig voor Ajax 1. Zijn spel zonder bal laat nog te wensen over mbt duels/inhoud/positionering.

24-07-2022 16:45

sAFCAd96 +1849

Het voornaamste voor Kudus is denk ik gewoon minuten maken. Die jongen moet op deze leeftijd onderbroken aan speeltijd komen, dat is gewoon cruciaal voor zijn ontwikkeling. Dat hij talent heeft ziet iedereen.

Verder hoop ik dat ie de “opvolger” wordt van Gravenberch op de half positie in een soort verbindingsrol. Met Blind als 6 en Berghuis als 10. Waarschijnlijk vraag je je af waar ik Taylor zou zetten, nou… op de rechtsback positie. Ik denk oprecht dat hij daar potentie heeft om te spelen als een soort rechtsbinnen(net als Nous). Of het zal gebeuren is een tweede uiteraard.

24-07-2022 14:49

036AFCA97 +146646

Ik zou wel met een middenveld met Taylor, Kudus en Berghuis durven spelen. Lijkt me heerlijk!

24-07-2022 14:54

sAFCAd96 +1849

Dat lijkt me inderdaad wel een heerlijk middenveld! Speel je menig eredivisie club kapot mee. Ben alleen van mening dat dat middenveld wat ervaring/leiderschap mist.

24-07-2022 15:21

Web +178830

In elk team ben je blij met routine in het veld
Op AS zijn scheidbaar andere wetten?
Die vinden dat de oudjes te veel spelen
Zo bijzonder weer
Hebben schijnbaar ook niet door dat het verlengstukken zijn van de trainer?
En jeugdspelers door een simpele aanwijzing goed opgesteld staan ( zoveel baat aan ouderen )
Waarom zou Schreuder in de vakantie met Blind en Tadic gesproken hebben?

Hier zoeken ze de minste kant van Blind
Je moet kijken waar hij goed in is, naar zijn sterke kanten
Hoe veel goals heeft Blind Ajax gekost?
Aan het eind van het jaar verloor hij een kopduel
En hoe vaak komt Blind in een duel?
Heel weinigen omdat positionering erg goed is
Veel minder dan bv Martinez
Blind was samen met Taylor ook nog eens de spelers die de laatste wedstrijden wel goed speelden toen Martinez een blessure had
Hij deed het weer fantastisch in het centrum

Voor mij is nog niets zeker
Word Blind de nummer 6 ( kan hij heel goed )
Komt Blind alsnog in het centrum en Bassie back?
Speelt Wijndal Blind er uit als back
Volgens mij is alles nog open
Waar is het team het beste mee uit?
Jammer doordat Bassie er nog niet was, kon je het nog niet uitproberen

24-07-2022 14:02

frenkiedejong53 +9792

Als Schreuder Blind op linksback zet ipv Wijndal is hij helemaal gek geworden. Zo achterlijk kan geen trainer zijn.
Met andere woorden. Geen enkele Trainer ter wereld zet Blind op linksback als hij ook Wijndal heeft en Bassey.
Geen mening dit. Absolute waarheid.

24-07-2022 15:33

Web +178830

Van Gaal wel bij Oranje

24-07-2022 15:51

frenkiedejong53 +9792

Klopt. Vanuit een 5 mans achterhoede.

24-07-2022 16:57

AlexIbarra +19228

Als iedereen geland is en aangesloten en Coronavrij en opgetraind en ingepast etc., staat Blind gewoon weer ergens basis. Als je Ajax-voetbal wilt spelen, kun je nauwelijks om hem heen.

Ik ben echt fan van Nico maar de realiteit is dat Blind zoveel voetbal aan het geheel toevoegde, dat Nico dat niet kan compenseren met twee goede tackles, een sterke rush of 1 extra voorzet.

Dit jaar gaan we weer zien dat Taylor ondanks dat hij dynamischer is, op een of andere manier toch minder goed de voorste linie kan 'voeden' dan Daley. Of juist dat Taylor en Blind heel goed samenwerken en we geen Alvarez meer nodig hebben.
Of dat Kudus met zijn druistigheid de perfecte aanvulling is voor de rust en routine van Blind, en we met Bassey en Timber nog genoeg snelheid achter dat 'blok' hebben.
Wijndal en Bassey zullen het ook meteen moeten laten zien.

Hoe dan ook, als Daley fit blijft zie ik hem gewoon weer zeker 70% van de minuten spelen dit seizoen.

24-07-2022 15:55

Web +178830

Dat denk is dus ook

24-07-2022 16:25

Artemio +31739

Het zou fijn zijn als er begin deze week nog een besloten oefenwedstrijd wordt gespeeld met de beoogde basiself.

24-07-2022 16:46

Ajacied1995 +10789

Zolang t wisselbeleid maar niet t zelfde is

24-07-2022 13:56

sheckLon +1573

Ik hoop niet dat Schreuder net zo koppig is als Ten Hag, de jeugd amper wat gunt en eens eerder wisselt als het niet loopt. Om maar te zwijgen over het continu opstellen van Alvarez, Klaassen en Haller in de as. Dat zijn dingen die ik niet ga missen.

Oh ja, en ik mag hopen dat Schreuder wat meer gaat rouleren met iedereen zodat ook Blind en Tadic aan het eind van hrt seizoen nog fris zijn. Die waren vorig jaar gewoon opgebrand door Ten Hag

24-07-2022 13:22

ajax4perez +9526

Ik ben sowieso al benieuwd wat de basis elf zal zijn.
Je hebt in ieder geval eigenlijk een bank die nagenoeg het zelfde niveau heeft als de sprekers op het veld

24-07-2022 13:38

Artemio +31739

Eens. Tadic ging dikwijls penalty’s missen. Ik vermoed door zijn vermoeidheid, want hij heeft doorgaans een goede trap.

24-07-2022 16:48

Ajax1204 +38015

Blind is zo'n speler waar je flink op kan mopperen (en ook soms wel terecht), maar je mist 'm pas als hij niet speelt. Al is 100% spelen niet meer realistisch, hij zal zich af en toe moeten schikken in zijn rol.

Achterin is Timber een zekerheidje en voorin Tadic. Ook Pasveer of Gorter - wie het ook moge worden, zal voor de stabiliteit moeten zorgen. De rest zal gerouleerd gaan worden, per wedstrijd gewoon je beste spelers opstellen. Voor Ajax een heerlijke luxe, blij dat we die weer hebben.

24-07-2022 13:16

GVR +3626

In de Champions League met Blind op 6 en Wijndal als verkapte linksbuiten lijkt me nog een beetje spannend, maar in 90% van onze wedstrijden moet dat gewoon kunnen. Ik hoop echt dat Daley dat "alles" spelen uit zijn hoofd zet, want we moeten met deze selectie gewoon meer rouleren. Dat hoort ook bij een topclub.

24-07-2022 13:02

Didulica87 +2304

Daley 7/8 kampioenschappen gewonnen en die 4 jaar dat hij er niet bij was, zijn we geen kampioen geworden. Hij won ook nog de Euro League van ons toen hij voor MAN U speelde. Daley op 6 en Alvarez er in gooien als we het moeilijk krijgen en de voorsprong willen behouden

24-07-2022 13:02

GiiaAfca +9070

Daley hoort gewoon op 6 te staan, kan echt genieten van z’n intelligentie en rust aan de bal. Opbouwend de belangrijkste speler voor Ajax dat heeft die de laatste jaren wel duidelijk gemaakt, jammer dat Erik hem op linksback zette dat was niet te belopen voor hem. Blind in een Pirlo rol teken ik direct voor!! Blind verdient echt veel meer respect

24-07-2022 12:46

Joko +5063

Het is inderdaad van beide niet om aan te gluren, echt zin het komende seizoen 🤔

24-07-2022 12:44

EricAjax1 +7474

Kijk je toch lekker niet

24-07-2022 12:47

Joko +5063

Tuurlijk wel, anders kan ik niet oordelen. Ik verwacht er alleen helemaal niks van.
Als je al een stel anateurs niet tureluurs kan tikken.

24-07-2022 15:02

Tommyshelby +128441

Blind mag nooit op de bank. Lekker op ‘6’ beginnen dit seizoen.

24-07-2022 12:43

RemkoVlaspeer +512

Alfred Schreuder lekt, Ten Hag niet.

24-07-2022 12:28

Bryan95 +720

Kan je deze opmerking toelichten?

24-07-2022 12:47

Mikee +6401

Incontinentie?

24-07-2022 12:52

Artemio +31739

De Telegraaf heeft nu weer een grote mond aangaande scoops van Ajax. Dat was bij Ten Hag weer minder.

24-07-2022 16:49

Bryan95 +720

Ik snap echt niet waarom Blind altijd zoveel kritiek krijgt. Als er een zondebok gekozen moet worden is het altijd Daley. Oké hij is niet de snelste maar dat is hij nooit geweest. Wanneer die weg is ga je pas merken hoe belangrijk die was/is.

24-07-2022 12:23

sAFCAd96 +1849

Ik denk omdat het contrast heel groot is wanneer hij slecht speelt. Het is geen speler die het moet hebben van zijn werklust maar juist van zijn tactische kwaliteiten wat vaak door de neutrale toeschouwer niet wordt opgemerkt. Wel ziet de neutrale toeschouwer dat Blind traag is en eruit wordt gelopen. Op het hoogste niveau is dit vaak cruciaal en dan blijven dit soort dingen hangen.

In mijn ogen is Blind inderdaad ook een hele onderschatte voetballer. Voetbal is meer dan alleen je voeten laten spreken, communicatie/coaching/spelinzicht zijn een van die dingen die vaak niet worden opgemerkt. Ik denk dat Blind hier dan ook hoog op scoort.

24-07-2022 12:36

Bryan95 +720

Daar heb je wel gelijk in, de wedstrijden dat Blind slecht speelt dan is het vaak wel heel slecht, maar zo vaak komen die wedstrijden ook weer niet voor. En ja stel hij staat tegenover een buitenspeler die op de brommer is dan wordt ie er finaal uitgelopen, maar mijn vraag is dan ligt dat dan aan Blind of aan de coach?

24-07-2022 12:43

sAFCAd96 +1849

Ligt eraan, soms kan je niet anders door gebrek aan andere opties of blessures. Maar ik denk dat iedereen weet dat snelheid niet het sterkste punt van Blind is dus neem aan dat de trainer dit ook weet. Zelf heeft Daley door positioneel en anticiperend goed te staan een compensatie hiervoor gevonden om zijn gebrek aan snelheid te maskeren. De trainer moet dus ervoor zorgen dat deze kwaliteiten optimaal benut worden en ervoor waken dat zijn zwaktes zo min mogelijk bloot komen te liggen.

24-07-2022 12:57

DonAdam +2360

De neutrale toeschouwer? De doorsnee supporter bedoel je.

De doorsnee fan ziet alleen wat aan de bal gebeurt, dus dribbelaars die een man passeren zijn de beste spelers op het veld. Volgens hen.

Maar voetbal wordt vooral zonder bal gespeeld. Cruyff zei ooit dat als medespelers hem wilden helpen, ze naar hem toekwamen, maar zei hij, als ze mij wilden helpen moesten ze juist wegblijven. (Want dan kon hij de bal kwijt)

Spelers zelf snappen het vaak ook niet. Al die pseudovedettes komen in de bal, terwijl diepgang veel gevaarlijker is. Met vuile meters trekken aanvallers gaten in de verdediging waar anderen van kunnen profiteren.

PS: Blind speelt zelden slecht, daarom staat hij bij elke coach in de basis. Bij van Gaal nu ook weer, Wijndal en Malacia moeten er echt twee tandjes bijzetten willen ze Daley uit de basis spelen..

24-07-2022 14:20

sAFCAd96 +1849

De gemiddelde fan/supporter kan inderdaad ook, wilde het wat breder pakken omtrent de kwaliteiten van Blind. Denk dat je wel begrijpt wat ik bedoel wat betreft het voetbal gedeelte zonder bal ;). Over diepgang gesproken en gaten trekken voor andere spelers, Klaassen is hier ook een hele onderschatte pion in.

24-07-2022 14:36

In Bassey we trust +15361

Omdat meneer nooit zelfkritisch is...

24-07-2022 12:47

Bryan95 +720

Daar heb je wellicht een punt, ik vind alleen wel de fluitconcerten jegens Blind absurd. Er is altijd 1 zondebok, zelfde als met Veltman. Die was ook altijd de lul.

24-07-2022 12:53

In Bassey we trust +15361

Blind wordt ook gewoon minder.. En tijdens een slechte wedstrijd zakt hij zo enorm door de ondergrond.. En dan kan hij nooit zelfkritisch zijn en ook geen kritiek accepteren.. en dat stuit ons tegen de borst..

24-07-2022 12:55

Bryan95 +720

Ik vind het wel meevallen dat Blind minder wordt. Misschien wel nog een stukje langzamer. Overigens heb je me wel aan het denken gezet wst betreft zelfkritiek van Blind. Ben er over gaan nadenken, maar het lijkt inderdaad wel of die wat zelfkritiek mist. Heb hem nooit negatief horen zijn over eigen prestaties.

24-07-2022 13:03

In Bassey we trust +15361

Ik zie hem gewoon liever niet in onze basis.. Daar ben ik heel eerlijk in.

24-07-2022 13:09

Bryan95 +720

Dat kan natuurlijk, meningen verschillen. Ik ben overigens wel benieuwd naar Blind als "6". Wat denk jij van Blind op die positie ?

24-07-2022 13:14

In Bassey we trust +15361

Ik wil een middenveld zien met Alvarez Taylor en Tadic op 10. Of een Ihattaren in vorm.. Als blind perse in de basis zou moeten zou ik hem ook op 6 zetten.

24-07-2022 13:22

Bryan95 +720

Daar ben ik opzich ook wel benieuwd naar, vind Taylor alleen wel wisselvallig, die moet echt constanter gaan worden

24-07-2022 13:25

31xAjax +7870

Dan ben ik benieuwd hoe jij druk wilt zetten met die eerste 3. Tadic zet nooit druk en Alvarez loopt als eerste achteruit.

En vwb Ihattaren, ik ben bang dat dat einde verhaal is....

24-07-2022 13:58

DonAdam +2360

Veltman is reeds twee seizoenen onomstreden bij Brighton, geinig he? Moet je voor de grap eens kijken hoe weinig Nederlandse spelers in de Premier League dat kunnen zeggen.

Mijn conclusie: De gemiddelde fan weet niet eens waar hij naar kijkt.

24-07-2022 14:21

PuurGeluk +4810

Echt waar! Ik ben groot fan van voetballer en persoon Daley Blind! Ik hoop dat ie hier zijn loopbaan afsluit en daarna aan het werk blijft bij Ajax! Ik denk dat ie heel goed zou zijn als jeugd trainer! Nog niet hoofdtrainer maar wel assistent. Of iets in de tactische en technische trend.

24-07-2022 14:40

Amp +37475

Grappig dat hij aangeeft helemaal geen leiderstype te zijn, en hier maar wordt vol gehouden door sommigen dat jij dat echt wel is😆

24-07-2022 12:21

AFCACruijff14 +160980

Wie precies zegt dat hier dan? We zien allemaal toch wel dat hij een teamspeler is die spelers wel helpt, maar niet verbaal zoals Tadic of Klaassen aanwezig is?

24-07-2022 12:34

Amp +37475

Zou je eens wat topics over om rondom blind moeten opzoeken. Is vaak genoeg aangegeven wat een leider hij zou zijn. Een teamspeler is wat anders dan een leider

24-07-2022 12:46

Maxwell_5 +6977

Ik denk dat het grootste verschil, zoals Schreuder zelf al heeft, meer rouleren is.

24-07-2022 12:19

JaapStam +136640

Wie kent hem niet???!!! Daley Blind!!! Is Een Echte Ajacied!!! ❌❌❌

24-07-2022 12:16

PuurGeluk +4810

We love you Daley, we do!

24-07-2022 14:41

Telamon +9192

Het verschil zou als dag en nacht moeten zijn, als Schreuders eerdere uitspraken over via de as te willen voetballen op waarheid berustten.

Maar nu ook hij alweer voor Alvarez en Klaassen lijkt kiezen, alleen al als een optie ziet, is ook Schreuder weer een trainer die full of shit is, net als ik Ten Hag altijd kon volgen in zijn praatjes, maar in vrijwel niks op het veld en in zijn keuzes.

Als Schreuder niet meer variatie in de opbouw, in het spelmaken en aanvallen aanbrengt, door veel meer voetbal op het middenveld te creëren dan Ten Hag deed, dan wordt Ajax wederom onnodig klein gehouden, makkelijk te analyseren en te ontregelen.

Onder Ten Hag hoefden tegenstanders alleen maar compact te spelen, laag of hoog op het veld, en Ajax was al vrijwel kansloos, zelfs tegen kleine clubjes. Pas als een lucky corner of klutsbal erin werd gewerkt, moest dat clubje meer komen en wilden ze er nog weleens aan gaan.

Alleen tegen ruim spelende ploegen zoals in de CL, liep het, om dan tegen de eerste de beste die compacter speelde, Benfica, eruit te vliegen.

Kortom, Ajax was een zeer eenzijdige en voorspelbare one-trick pony, totaal afhankelijk van hoe de tegenstander zich wapende. Op een gegeven moment was alleen het koppeltje Mazraoui-Antony nog gevaarlijk.

Dat moet dus allemaal heel anders.

24-07-2022 12:15

trodat4030 +96403

Komt er weer 1 met het vooroordeel dat Schreuder 'voor Alvarez en Klaassen lijkt te kiezen'. Vertel eens, wie waren de alternatieven op die posities? En bedenk: Blind was de enige 4 in de selectie (buiten Pierie) en 2 vd beschikbare 10en moesten op rechtsbuiten en in de spits (Berghuis en Kudus).

Ik ben benieuwd welke spelers je nu gaat noemen.. Het enige dat overblijft zijn jongens uit Jong.

24-07-2022 12:26

Telamon +9192

@trodat

Niemand moést op rechtsbuiten. De invulling van het middenveld is veel belangrijker dan een positie voorin, zeker in de voorbereiding, want via het middenveld loopt de opbouw, gebeurt het spelmaken en spelverdelen, en begint het creëren.

Je speelt deze wedstrijden niet om te winnen, maar om te werken naar een ideale basis, naar jouw visie.

Zodoende hadden Blind, Taylor, Fitz-Jim, Rensch of Regeer op 6 kunnen spelen,
Taylor, Fitz-Jim, Kudus en Berghuis als 6 en 8 of andersom,
Berghuis, Kudus, Hansen of Rasmussen als rechtsbuiten.

Dus zat opties.

Neem jouw voorkeur voor Blind op 6, Taylor op 8, en dan Berghuis of Kudus op 10, Kudus of Berghuis op rechtsbuiten, en voetballen maar.
Rensch kan dan ook op zijn ideale positie, LCV, dat is ook een 4.

24-07-2022 15:14

trodat4030 +96403

Tuurlijk MOET er wel iemand op rechtsbuiten, we zijn AJAX! We zijn net van die kwiebus af die het lef had om, nota bene mét 2 buitenspelers in de basis, 442 te spelen en nu kom jij bazelen dat je geen rechtsbuiten moet opstellen, terwijl je 1 zin erna gilt dat we naar de basis moeten toewerken. Wat wil je nou?

Er was geen 4, dus Blind MOEST op 4, dus KON hij niet op 6.

Taylor stond al op 8, dan kan hij niet óók nog eens op 6, duh!

Rensch wordt OVERDUIDELIJK deze héle voorbereiding getest als rechtsback, knap dat je hem dan blijkbaar ook op 6 én 4 kan zetten. Is hij een drieling ofzo?

KFJ en Regeer zijn overduidelijk nog ver verwijderd van de 6 positie in Ajax 1, dus waren ook geen opties, zéker niet tov Alvarez die gewoon heel veel krediet heeft opgebouwd. Dús speelt Alvarez. Absoluut niet mijn favoriet, maar ik snáp het wél.

En op 10 is gewoon een soortgelijke situatie. Berghuis MOEST op rechts, Kudus was in de ogen van Schreuder (en dat beslist híj, niet jij) vooralsnog even de enige optie om Tadic, die nog geen 90 min kon spelen en dus gewisseld MOEST worden, optie als spits. Dan kan hij niet ook nog eens op 10 spelen. Dus bleef er maar 1 optie over, net als op 6. Op 10 was dat domweg Klaassen. Het is allemaal héél logisch te verklaren, alleen weiger jij dat in te zien omdat je stekeblind bent voor de realiteit, alleen maar omdat je Alvarez en Klaassen ziet. En je misbruikt dat om te gaan lopen dooretteren, lekker selectief kijken, lekker selectief schreeuwen en lekker voor je beurt praten.

Goed bezig hoor.........

24-07-2022 19:16

Telamon +9192

@trodat

Waar zeg ik dat er niet met een rechtsbuiten gespeeld zou moeten worden? Ik zeg dat Kudus en Berghuis niet op rechtsbuiten en in de spits moésten. Dat Schreuder die keuze maakt, moet hij weten, maar daar ben ik het niet mee eens.
Het is sowieso geen excuus om Klaassen dan maar op 10 te zetten.
Nee, dat is een bewuste keuze van Schreuder.

Met Berghuis op 10, kan Tadic in de spits, Kudus rechtsbuiten. Wil je Kudus eens als spits proberen, Tadic naar links, Bergwijn naar rechtsbuiten. Of Hansen (weet niet of hij nog fit en erbij is) of Daramy.

Als je werkelijk via de as wil voetballen, dan kom je niet aan met een middenveld met Alvarez en Klaassen, al wat verder in de voorbereiding. Zo lang heb je niet om voor te bereiden. En dan gaat dat ook in tegen je eigen visie.

Dat Rensch steeds maar als rechtsback wordt misbruikt, is ook een keuze van Schreuder, waar ik het dus niet mee eens ben. Het is aan as-speler.

Regeer en KJF brengen veel meer dan Alvarez, het enige wat Alvarez brengt is schijnverdedigen. Statistisch verliest hij iets minder dan de helft van zijn grondduels, wordt geregeld voorbij gelopen en maakt linke overtredingen. En dat is dan zijn enige toegevoegde 'waarde'. Dus alles beter dan Alvarez.
Dat hij speelt, is absurd, zeker bij Ajax.

Berghuis MOEST niet op rechts. Genoeg andere spelers en talenten die je daar neer kon zetten. Nogmaals, in de voorbereiding en bij neerzetten visie niet belangrijkste posities. Tadic speelde de eerste helft gewoon, kon Berghuis gewoon op 10.

Het is in mijn ogen dus niet logisch te verklaren, er waren zat andere opties. Iemand die pretendeert door de as te willen voetballen, kan niet met Alvarez en Klaassen aankomen, dat strookt niet. Dan ga je elders concessies doen, veel voetbal op het middenveld creëren zou dan prioriteit zijn.

Ik zie de bui al hangen ja, na zoveel teleurstellingen en coaches bij Ajax die laf zijn ingesteld, ben ik er helemaal klaar mee, en wordt ik inderdaad snel pissig als ik alweer tekenen zie bij de volgende trainer die er jaren gaat zitten, en die zeer mogelijk mijn plezier bij het kijken naar Ajax verpest.

24-07-2022 20:07

AFCACruijff14 +160980

En daar is geDaante weer met zijn structurele preek...

24-07-2022 12:49

Telamon +9192

Helaas weer nodig. Ik had hoop door Schreuders eerdere uitspraken, maar zijn keuzes tot nog toe stroken daar totaal niet mee.

24-07-2022 15:16

willem1958 +8740

Ik hoop dat Schreuder in twee dingen het anders gaat doen dan Ten Hag.
Als eerste dat hij verticaal voetbal vanuit het middenveld gaat spelen ipv via de flanken en niet doorbreien tot de achterlijn maar vooral afwisselend, dynamisch voetbal met veel afwiiseling in posities zodat het onvoorspelbaar voetbal wordt ipv dat saaie balletje breed.
Als tweede dat Schreuder meer afwisseling van spelers aanhoudt en kijkt wat er per wedstrijd nodig is ipv zoals Ten Hag toch vooral veelal uitging van een vaste kern.

24-07-2022 12:11

Nr.10 +110947

Contract voor het leven graag voor deze man, kan na het voetballen meteen door in de club.

24-07-2022 11:57

Ajaxadam1 +31667

'Owen Wijndal ken ik ook deels van Oranje. Bij AZ heeft hij het heel goed gedaan, maar Ajax is toch wat anders. Het moet blijken hoe hij daarmee omgaat.'

Psychologische oorlogsvoering haha. Volgens mij ziet Daley het meeste kans om de strijd van Wijndal te winnen. Het rare is ook dat iedereen hier in Oranje altijd belachelijk vond dat mensen pleitten voor Malacia of Wijndal boven Daley. En nu het dr strijd is bij Ajax kiest iedereen voor Wijndal. Zegt meteen wat over de objectiviteit die we hebben hier bij Oranje.

24-07-2022 11:55

Amp +37475

Iedereen?

24-07-2022 12:23

Ajaxadam1 +31667

Iedereen behalve ik.... :)

24-07-2022 12:43

Amp +37475

Nah, denk genoeg mensen die hem ook niet meer in de basis van oranje hoeven hoor. Is alleen wel zo dat wijndal het in oranje nog totaal niet heeft laten zien. Daley heeft afgelopen seizoen sinds de winter echter ook steeds meer slordigheden laten zien.

24-07-2022 12:48

Ricoteb +53174

Omdat ik Blind als linksback niet zo zie zitten nee, ook niet bij het Nederlands elftal. Ik denk dat hij veel belangrijker kan zijn in het centrum. Met Wijndal en Bergwijn heb je veel meer snelheid en dynamiek aan de zijkant. En ik heb liever dynamiek aan de zijkant en techniek en inzicht, van Tadic en blind, in het centrum. En sowieso vind ik Wijndal voorlopig een prima indruk maken.

24-07-2022 12:47

AFCACruijff14 +160980

Ik verkies Blind altijd als linksback in Oranje. Helemaal met het 532 systeem.

24-07-2022 12:49

Ajaxadam1 +31667

@AFCACruijff14: ik durf te wedden dat Daley in 532 op linksback in Oranje betrokken was bij minimaal de helft van de laatste 10 tegendoelpunten dat hij op het veld stond.

Dan hoor je niet in de basis en dan kost je het elftal punten.

24-07-2022 14:00

AFCACruijff14 +160980

Hoop geschreeuw, kom maar met voorbeelden zou ik zeggen. Liefst 10.

24-07-2022 14:11

Ajaxadam1 +31667

Wat ik oprecht uit de losse pols schudt:
2x tegen Denemarken
2x tegen Polen
1x tegen Montenegro

Zoveel goals heeft NL ook niet tegen en daarbij heb ik t over als Daley op het veld staat. Ik zal je zo voorzien van meer gedetailleerde informatie ald je dat zelf niet kan zien.

24-07-2022 14:43

AFCACruijff14 +160980

Nee, voorbeelden. Je hoeft niet alle goals te benoemen die Oranje tegen kreeg, alleen graag uitleg waarom Blind er schuld aan had.

Zo kan ik het ook.

24-07-2022 15:03

GVR +3626

Ik vond Wijndal een irritant en arrogant mannetje. Dat vind ik nog steeds. In het laatste interview met Timber vind ik hem ook weer teveel de show te proberen te stelen. Gelukkig word je bij Ajax wel even aangeleerd dat je pas net komt kijken als je het een paar jaar leuk hebt gedaan bij AZ. Owen mag van mij het tegendeel bewijzen en laten zien dat hij echt zo goed is of een klein toontje lager gaan zingen.

24-07-2022 12:55

Jood1983 +927

Ach beetje Amsterdamse bluf, daar zijn we groot mee geworden

24-07-2022 13:50

Ajaxadam1 +31667

@GVR: echt volledig mee eens. Ik dscht dat t aan mij lag maar ik kan die jongen echt niet uitstaan. Die Q&A met Timber was voor mij de bevestiging. Dat meermaals zichzelf de beste back van Nederland noemen. Dat is geen arrogantie, dat is gewoon irritant en geforceerd arrogsnt doen. Hij was/is 4e back van Nederland na Blind, Malacia en Ake.

Pas als je goed bent mag je praatjes hebben en zelfs dsn kan dat heel irritant zijn.

24-07-2022 13:59

GVR +3626

Amsterdamse bluf is voor mij: wij zijn Ajax, wij zijn de beste. Of: welkom bij de beste club van Nederland. Tadic voelt dat precies goed aan. Wijndal had het altijd al over zichzelf en dat is gewoon te. Ik weet niet of het geforceerd is of enthousiasme en karakter, maar ik pruim het allerminst. Hopelijk leert hij zijn plaats kennen.

24-07-2022 19:19

Ajaxadam1 +31667

Precies. Timber bijvoorbeeld, dat is Amsterdamde bluf. Er staan, de beste zijn er er trots op zijn. Hij straalt bravoure uit. Maar wat Wijndal doet is buitengewoon irritsnt en misplaatst.

24-07-2022 21:08

Allesreiniger +3361

Schreuder houdt zijn hand niet op als centenbak bij interviews

24-07-2022 11:53

GVR +3626

Je bedoelt dat hij de kippen niet voert zoals Ten Hag?

24-07-2022 12:55

QueSera +1706

Hij vergeet Antony en Alvarez voor t gemak even.

24-07-2022 11:51

vanreenen +10216

Ik denk dat het grootste verschil is dat TH een scheitbak is. Hij begint nu met een poging om Dumfeies op te (laten) halen. Daarnaast blijft hij maar roepen om Anthony,een roepende in de woestijn! Dat clubje can hem begrijpt nog steeds niet dat ze mazzel hebben met H2. Ik zou gewoon nu beginnen met 80M pond als vraagprijs. Zijn doel is om Ajax te verzwakken want hij is als de dood, de scheitbak, dat M.U. door Ajax wordt vernederd.

24-07-2022 11:49

Ajaxadam1 +31667

Dalot is een hele goede rechtsback en WanBissaka is ook niet misselijk. Snap niet waarom Dumfries er nog bij zou moeten. Erik moet zich focussen op de middenveldposities. Je hebt 1 waardige middenvelder en dat is Bruno Fernandes. Alhoewel ik als een van de weinige McTominay een goede speler vind denk ik dat het niet is waarmee je weer bovenin meedoet.

24-07-2022 11:56

020Dario020 +2068

Dalot is wel ok maar niet goed genoeg voor een club als MU die weer naar de top wilt.

Wan-Bissaka is echt heel erg matig hoor… hij kan hard rennen en heeft een hele goede tackle maar bij Ten Hag moet je als back ook nog kunnen voetballen en dat kan Wan-Bissaka verre van.

24-07-2022 12:38

trodat4030 +96403

Ehm, vertel eens Piet, in welke competitie gaat Ajax ManU tegenkomen? TH wil gewoon een sterke ploeg voor zichzelf zodat hij niet met kerst bij het UWV staat, dit heeft niks met het verzwakken van Ajax te maken en al helemaal niet omdat hij bang zou zijn voor een vernedering tegen Ajax. Als hij voor dat soort dingen bang is, moet hij gaan shoppen in Rotje, want daar spelen ze EL, net als TH met ManU.

24-07-2022 12:15

AFCAMM +11335

Hij is met United bezig. Niet met Ajax. Alsjeblieft zeg.

24-07-2022 12:28

AFCBas86 +92

Zal een verschil opnoemen: je kan eindelijk eens naar een interview met de Ajax coach luisteren.

Voor mij dan ook het enige minpunt van ten Hag. Vakman, maar niet om aan te horen.

24-07-2022 11:35

AFCACruijff14 +160980

Nou ja, ik luisterde recent een interview van ESPN met Schreuder, maar onze trainer praat zo zacht dat hij vrij lastig te verstaan valt haha. Maar inhoudelijk zijn het wel goede teksten ja, komt natuurlijk over dan Ten Hag voor de camera.

24-07-2022 11:40

GVR +3626

Die microfoon stond ook gewoon vrij lullig. Zorgen dat hij goed te verstaan is, hoort het werk te zijn van ESPN. Ook als hij heel rustig praat

24-07-2022 12:57

Oxxer +163823 moderator

Jij hebt liever een coach die leuk overkomt bij interviews? Ik ga de reacties hier met belangstelling volgen als na maanden blijkt dat Schreuder beton voetbal speelt.

24-07-2022 11:41

JaapStam +136640

Frank de Boer was helemaal vreselijk zijn interviews; ''Het is 11 tegen euhhhhh 11''!!!

24-07-2022 11:49

trodat4030 +96403

Dat zegt Bas helemaal niet, hij zegt alleen dat hij liever naar Schreuder luistert dan naar TH.

24-07-2022 12:11

ck69 +13059

"We hebben gedomineerd"

24-07-2022 12:18

Oxxer +163823 moderator

@Terror Jaap

Ik weet dat jij een grote Nico fan bent, vanmiddag speelt ‘LOL tegen Feyenoord, Nico zat gister niet bij de selectie misschien dat hij vanmiddag meedoet.

24-07-2022 12:40

johanisajax +8825

Klopt, ze zijn allebei kaal.

24-07-2022 11:13

AFCACruijff14 +160980

Ik ben fan van Blind, maar ik denk dat hij na dit seizoen beter kan vertrekken. Blind is zeer intelligent, maar word wel steeds langzamer. Ik wil mijn helden niet zien aftakelen. Lekker nog een paar jaar ballen in LA of NY ofzo, lijkt me een mooie afsluiter. Of Blind moet kunnen leven met een mentorrol zoals Huntelaar, die nog wel minuten maakte maar wel als invaller.

24-07-2022 11:09

trodat4030 +96403

Blind takelt nog helemaal niet af en is niet langzamer dan bij zn debuut in Ajax 1. Hij is gewoon in zijn zwakte gezet door TH door hem domweg 70-80 meter ruimte in de rug te laten verdedigen. Daardoor moest hij compensatieverdediger Alvarez steeds opstellen. Blind moet juist een prominente rol in de opbouw krijgen als 6 en zodoende de kleinste ruimte laten verdedigen, dan kan ie mákkelijk nog 2-3 jaar mee.

24-07-2022 11:18

AFCACruijff14 +160980

Hij takelt niet af als voetballer, wel als atleet. Dat zie ik zelfs als grote fan en iemand die Blind altijd verdedigt. Ajax speelt heel hoog en is kwetsbaar op de counter. Dan komt Blind gewoon in de problemen op basis van snelheid. Verder is Daley een fantastische voetballer en een van de meest intelligente spelers die ik ooit zag.

24-07-2022 11:33

In Bassey we trust +15361

2, 3? HAHAHA. wat heb jij gesnoven? We moeten allang stoppen met grey bastard Blind.

24-07-2022 12:09

AFCACruijff14 +160980

Wat precies is het nut van het uitschelden van een clubicoon als Blind? Kansloos.

24-07-2022 12:24

Bruno04 +15733

Niet in top wedstrijden in de CL met een bewegende 10 a la de Bruyne. Die zijn zo slim in tussen de zones spelen dat je ook echt loopvermogen moet hebben om de corrigeren als je als team minder bent.

24-07-2022 12:36

trodat4030 +96403

We spelen niet tegen de Bruyne want City zit mét Ajax in pot 1. Verder moet een type als Blind tegen zo'n type niet in de mandekking spelen, maar vooral de passlijn afschermen. Komt de bal dan toch bij die speler dan moet een CV doordekken.

24-07-2022 12:53

MickS +6232

Kijk, Trodat4030, jij snapt um (geen sarcasme, is serieuze comment)

24-07-2022 14:37

frenkiedejong53 +9792

Niemand in de VS kent Blind. Dus, wat moet ie daar??

24-07-2022 12:03

AFCACruijff14 +160980

Hahaha. Als je dat echt denkt leef je in je eigen wereldje.

24-07-2022 12:23

frenkiedejong53 +9792

Verklaar.
Ik laat me graag verbeteren.

24-07-2022 12:27

frenkiedejong53 +9792

Je hebt gelijk! Sorry, had ik helemaal niet meer in m'n hoofd ( Times Square)
Excuseer.

24-07-2022 12:40
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.