BILD: 'VfB Stuttgart wil Ito langer aan zich binden met salarisverhoging'

door Brent Tomassen 423

Bron BILD

BILD: 'VfB Stuttgart wil Ito langer aan zich binden met salarisverhoging'

door Brent Tomassen 423

Bron BILD

Laatst geüpdatet

Hiroki Ito heeft zijn zinnen gezet op een transfer naar Ajax, maar zijn club VfB Stuttgart wil hem onder geen beding laten gaan. Volgens BILD probeert de Duitse club de verdediger langer aan zich te binden door hem een salarisverhoging aan te bieden.

Het huidige contract van Ito loop nog tot medio 2026. De Japanner is zelf al akkoord met Ajax en kent de huidig directeur voetbalzaken van de Amsterdammers, Sven Mislintat, goed. De Duitser haalde Ito in de zomer van 2022 definitief naar VfB Stuttgart, nadat de centrumverdediger het jaar daarvoor al op huurbasis speelde voor de club.

'Ito teleurgesteld in VfB Stuttgart'

'Ajax wil Ito zeker vastleggen en bood vijftien miljoen euro voor de diensten van de Japanner. Maar Stuttgart weigerde en het wil in geen geval Ito deze zomer laten gaan', schrijft de Duitse krant, die heeft vernomen dat Ito teleurgesteld is in zijn huidige werkgever. De tienvoudig Japans international wil graag de overstap naar Amsterdam maken.

Toch lijkt VfB Stuttgart er alles aan te doen om Ito binnenboord te houden, zo weet BILD. 'In plaats daarvan willen CEO Alexander Wehrle en sportief directeur Fabian Wohlgemuth zijn contract, dat loopt tot 2026, aanpassen.' De directie van de Duitse club wil het salaris van Ito fors verhogen en een exitclausule opnemen in het contract van de Japanner van dertig miljoen euro. Ito zelf zou dit bedrag veel te hoog vinden en eist volgens BILD een lager bedrag voor deze clausule.

Bestel nu het derde shirt van het seizoen 2023/24!

Lees meer over:
Plaats reactie

Henkjanklaas +20661

Ik zie Ito graag komen temeer daar we op de back posities grote problemen kennen met slapjanussen als Rensch en Wijndal.
Met alleen Sutalo en Medic komt je er nog niet als je geen betere backs aantrekt, idem kanjer van een verdedigende middenvelder.

10-08-2023 10:34

Rob1976 +9535

Klopt en met blessures ga je er gelijk mega op achteruit

10-08-2023 10:39

Henkjanklaas +20661

Ik zie Ito eerder als LB . Op die positie kan hij toch ook spelen ? Ben niet zeker. Weet jij dit?
Zo ja dan is het qua inzetbaarheid een soort blind: in te zetten centraal, als LB, en zelfs als middenvelder

10-08-2023 10:41

jerryisthename +31942

Ik zou echt moeilijk doen als ik hem was, met dat klote Stuttgart van die klote directeur.
Ajax is gewoon een aanmerkelijke verbetering voor hem. Rot op, man...met die clausule!
Japanners zijn harde werkers, maar hebben veel trots en zijn zeker NIET gek!

09-08-2023 20:30

PJS +5005

Kom op Ito muiten met die zooi.

09-08-2023 17:36

PJS +5005

Als Ito graag naar Ajax wilt gaat de deal er komen.

09-08-2023 17:34

95 +2176

Bal ligt nu bij Ito. Als hij echt op zijn strepen gaat staan dan kunnen ze niet anders. Ben benieuwd of hij dat wil en kan. Gaat wel weer lang duren...

09-08-2023 10:30

Multi +33350

Het is alleen niet Japans eigen om zo in opstand te komen. Dat past daar totaal niet in de cultuur. Wat ook juist wel iets moois heeft. Dus ik ben benieuwd.

09-08-2023 10:35

fluwelenlinker +11855

Gaat niet gebeuren vrees ik. Erg jammer want ik had hem echt graag zien komen.

09-08-2023 10:39

Multi +33350

Die Duitsers slaan helemaal door. Je kan dikke winst op een jongen maken Die zich hard heeft ingezet voor het team. Hij kan Europees gaan spelen, strijden voor een kampioenschap en evt volgend jaar CL. En voor een beter salaris.

Hij wil graag gaan en je krijgt een flink bod. Maar je wil het totaal niet. Voor mijn gevoel meer vanwege een persoonlijke vete, al is dat slechts een invulling.

Zo gaan andere mannen nog wel 2x nadenken om voor Stuttgard uit te komen, zonder een normaal gelimiteerde transfersom. Het mes snijdt aan 2 kanten, onze Duitse vrienden.

09-08-2023 10:29

Llorossi14 +1722

Ik begrijp Stuttgart ook wel weer. Ito speelt er net een jaar en speelt hij weer zo'n goed seizoen, dan kan je nog meer winst maken. Dus vind niet dat Stuttgart helemaal doorslaat.

Zelf zou ik er bij Ajax ook niet vrolijk van worden. Heb je net een goede verdediger gehaald, wil hij in de zomer erna direct weer weg voor de eerste club die langskomt.

Buiten dit verhaal hoop ik wel dat hij bij ons komt voetballen.

09-08-2023 10:48

trodat4030 +97100

Hij speelt er 2 jaar, 1 jaar op huurbasis en 1 jaar als eigen contractspeler.

09-08-2023 12:44

Misdielat +1235

Ik verwacht dat Ito niet gaat komen. VFB Stuttgart maakt er een principe zaak van om het niet te laten gebeuren. Mogelijk is er zelfs sprake van een persoonlijke vete tegen Mislintat en gunnen ze hem dit succes perse niet.
Zoals Bild schrijft: "Der VfB Stuttgart will Abwehr-Ass Hiroki Ito (24) in diesem Sommer unter keinen Umständen ziehen lassen."
Wat Stuttgart betreft gaat dit dus onder geen enkele omstandigheid gebeuren.
Ito heeft nog een contract tot 2026 bij Stuttgart en daar wordt hij aan gehouden. Jammer maar helaas.

Doorschakelen Sven.

09-08-2023 10:18

trodat4030 +97100

Persoonlijke vete tegen Mislintat of willen ze gewoon, heel terecht, een goede speler behouden? Dat kan toch gewoon? Niet achter élke boom staat een vijand...

09-08-2023 12:48

Sies +4520

https://sport.sky.de/fussball/artikel/vfb-stuttgart-transfer-wehrle-aeussert-sich-exklusiv-zu-ajax-angebot-an-ito/12935596/34868 Laatste stand de dingen!

09-08-2023 10:15

Misdielat +1235

De laatste stand van zaken is dus dat er niets is veranderd in het standpunt van Stuttgart: ze willen Ito niet verkopen.

09-08-2023 10:25

Okocha078 +13958

Verwacht dat zowel Ito en Sutalo komen. Sutalo pas naar de voorrondes, tot die tijd neemt Medic zijn plek over en Ito nog deze week. Als Nuamah ook zou komen staat er gewoon een erg sterk team. Ideaal zou zijn als er nog een goedkope 6 zou komen en Klaassen zou vertrekken, ik hoop hierbij op Ao Tanaka. Speelt in de 2e Bundesliga , heeft drive en voetballend vermogen en is basisspeler bij Japan, 24jaar oud. Zou zown 5M moeten kosten.Hopelijk verlengt Fitz-Jim en word hij verhuurd. Sanchez gaat ook nog wel denk ik, helemaal nu zijn maatje Alvarez er ook niet meer is. Wijndal zal helaas nog wel blijven.
Rulli
ASE Sutalo Ito Hato
Tanaka Berghuis VDB
Nuamah Bergwijn Forbs

Als back up:
Ramaj
Rensch Medic Kaplan Wijndal
Tahirovic Taylor Vos
Chico Brobbey Godts

Als Berghuis naar Turkije of Belgie zou gaan, proberen Ziyech terug te halen.
ASE in de Nous rol en Bergwijn in de Tadic rol als spits.

09-08-2023 09:33

Balgevoel +30951

Hoewel ik Hato eigenlijk liever centraal hou, ben ik blij dat met Ito voor een typische voetballende '4' gekozen lijkt te worden en niet voor een sloper. Met Medić en Ito heb je in ieder geval iets dat enigszins lijkt op een complementair duo en in die zin kan ik Sven goed volgen. Het ideale duo, momenteel, voor mij is De Ligt-Martínez (qua 'ontwerp') en Sutalo-Ito (los van of ze komen) lijken daar in eerste instantie wel wat op. Ander niveau, tuurlijk, maar de compositie (zo noemt Sven het volgens mij ook, Duitsers componeren nu eenmaal graag) klopt. Nu hopen dat er snel doorgepakt kan worden. Misschien kan Hato, ook met het oog op z'n lengte en wat Timber bij Arsenal laat zien, die ervaring als back wel goed gebruiken, kleine kans dat hij in de absolute top ooit ook centraal terechtkomt.

09-08-2023 09:51

Patrick67 +9624

Ito is niet te koop mensen. Stuttgart is niet gek.
Geen clausule in z'n contract.
Doorschakelen.

09-08-2023 08:10

ReconditeNL +6480

Zoveel spelers in het verleden die bij Ajax weg wilde, geen clausule in hun contract hadden om te vertrekken en dat Ajax in eerste instantie zei dat ze niet te koop zijn, die uiteindelijk toch verkocht werden. Als de speler graag genoeg hierheen wil komen en Sven is bereid veel voor hem neer te leggen, dan komt hij gewoon.

09-08-2023 09:16

Patrick67 +9624

" dan komt hij gewoon"..

Hij zou sportief gezien een stap terug doen en financieel misschien ook. Het plaatje wat Sven hem zou schetsen is geen enkele garantie. Ajax heeft flink aan aantrekkingskracht ingeboet door het afgelopen seizoen. Geen CL en EL moeten we ook nog afwachten. Ook een Ito kan weten dat Ajax altijd een opleidingsclub en springplank voor aankopen en talenten zal blijven en hierdoor ieder seizoen de beste spelers zullen vertrekken. Niet iedereen heeft hier zin in. Neemt niet weg dat hij een fantastische aankoop zou zijn die er meteen staat en waardoor Hato heel zeker niet meer op LCV zal spelen.

09-08-2023 09:27

ReconditeNL +6480

Van een degradatie kandidaat waar je nooit Europees speelt naar een kampioenskandidaat die normaal gesproken CL speelt is nu een stap terug? Dat is gewoon onzin. Het is niet alsof het de Premier League is, hé? Ja, de Bundesliga is van een hoger algeheel niveau, maar zeker niet zo groot dat dat waar is.

Financieel kan hij er gewoon dik op vooruit gaan. Stuttgart biedt gemiddeld een veel lager salaris dan wat we bij Ajax aanbieden.

Juist omdat het een betere springplank is is het interessant voor spelers als Ito. De kans om te vertrekken naar een topclub in de Premier League en daar basis te staan is veel groter vanuit Ajax dan vanuit Stuttgart.

Ito heeft al duidelijk aangegeven dat hij heel graag naar Ajax wil gaan. Ik snap niet waar je al je aannames op basseert dat hij misschien niet zo geïnteresseerd zou zijn. Feiten zijn nu dat Ito naar Ajax wil, Stuttgart probeert hem te houden door z'n contract op te waarderen. We zullen zien hoe graag hij uiteindelijk naar Ajax wil gaan, maar er is geen reden om te denken dat hij nu ineens liever bij Stuttgart zou blijven.

09-08-2023 09:33

Patrick67 +9624

Financieel gezien heb je gelijk. Sportief gezien is VfB weliswaar een potentiële degradatiekandidaat maar ze hebben ook net een 100 miljoen deal met Porsche afgesloten en er zal de komende jaren flink geinvesteerd worden. Bovendien is Stuttgart een club die in onze Mickey Mouse competitie gewoon minstens om plek 2-6 zouden spelen.

09-08-2023 09:38

Vik86 +42397

Het spel van Ajax ligt ito ook veel beter.. Hij staat in de top 3 van verdedigers die de bal naar voren speelt in de competitie en dat bij een degradant.. Bij ajax zullen veel aanvallen bij hem gaan beginnen en dan komen zijn kwaliteiten echt tot wasdom..

09-08-2023 09:40

ReconditeNL +6480

Exact @Vik86. En ik denk dat Sven hem het project goed heeft uitgelegd en zijn potentiele rol daarin. Het idee lijkt me om weer iets op te bouwen zodat we op termijn weer hoge ogen kunnen gooien in Europa. Als Ito dan als in een soort Blind rol kan spelen, is dat toch echt mega aantrekkelijk voor zo'n speler. Hij heeft zelf al kunnen zien wat mogelijk is bij Ajax door onze prestaties in de Champions League. Dat lijkt me in vele opzichten veel aantrekkelijker dan blijven bij Stuttgart en misschien weer knokken tegen degradatie.

09-08-2023 09:46

Vik86 +42397

Patrick ik denk dat ito wel gaat komen. Hij heeft waarschijnlijk al een beslissing gemaakt anders gaat VFB hem niet een versterkte aanbieding doen.. Ajax kan hem altijd nog meer bieden dan VFB..de best betaalde speler verdient bij VFB een miljoen..

09-08-2023 09:26

Patrick67 +9624

Mogge Vik !
Het klopt idd dat de salarissen bij VfB niet bijzonder hoog zijn en dit zou een overstap naar Ajax natuurlijk beinvloeden. Ik denk dat Sven Mislintat het belangrijkste argument zou zijn om nu te verkassen naar ons omdat het sportieve plaatje door het afgelopen seizoen krassen opgelopen heeft. Hij zou sportief gezien een stap terug doen imo. Niet kwa club, maar de BL is een héél ander niveau.

09-08-2023 09:33

Vik86 +42397

Ja maar het niveau zal aardig omhoog gaan bij ajax.. Daar ben ik echt van overtuigd.. Als ajax nog 4 goed aankopen haalt. Dan ziet het bij ajax er al heel anders uit..ajax heeft heel veel potentie..Daarbij mislintat is bezig om een selectie neer te zetten met verschillende kwaliteiten maar wel complimentair naar elkaar toe..

09-08-2023 09:36

QueSera +1706

Ito is de moeite waard! Kom op Sven!

09-08-2023 07:18

FrancescosRavioli +15367

Een verdediger van een verdedigende ploeg die onderin de Bundesliga is geëindigd?
Ik hoop het. Maar ik heb vooralsnog meer vertrouwen in Sutalo

09-08-2023 08:09

Bramble1988 +9317

Die komt ook!

09-08-2023 08:42

FrancescosRavioli +15367

Ben ik niet zo zeker van. De CL pot van Zagreb is uitgesteld. Als ze aan de eis vast blijven houden dat die pas daarna mag komen, weet je ten eerste niet of de transfermarkt nog open is. Ten tweede kan Ajax de stekker eruit trekken omdat het te lang duurt.

09-08-2023 09:04

QueSera +1706

Heel comfortabel aan de bal, denkt vooruit, is snel, kan een pas uitstellen goeie sliding, scorend vermogen, niet zo kopsterk, kan lb en lcv. Naast een Medic/Satulo of LB echt wel een mooie balans.

09-08-2023 10:11

FrancescosRavioli +15367

Heb je hem tegen teams van formaat zien spelen?

09-08-2023 12:06

QueSera +1706

Uiteraard alleen wat compilaties van hem gezien. Daarin heeft hij wel wat weg van Blind en dan een tikkie sneller

09-08-2023 13:06

Wu44TyAJAX +51

Kenners van Stuttgart hier? Als ik statistisch Ito vergelijk met bijv sosa (LB) en Mavropanos (cv) komen die er beter uit. Gaat het hier puur om dat ito wel een lcv is, komt op mij over alsof het een bekende is van mislintat.

08-08-2023 23:18

Joneuz +1593

Bekende inderdaad, maar kan lcv en lb spelen. Goede passes, snelheid, onderscheppingen en overzicht. Hoofdduels zijn wel wat minder.

09-08-2023 00:02

fc Barcelona_ke +19255

Hato in het centraal ook, maar met Sutalo komt helemaal goed!

09-08-2023 00:23

Artemio +32157

Ik verwacht dat er nog maximaal 3 spelers bijkomen meer niet.

08-08-2023 23:09

fc Barcelona_ke +19255

ik verwacht meer!
nieuwe rechtbuiten, nieuwe aanvallende middenvelder, nieuwe spits, nieuwe linkercentraal en nieuwe rechtercentraal!

dat betekent ook Alvarez en Kudus officeel vertrekken uit Amsterdam!

mijn wensje: Sutalo, Ito, Spertsyan, Nuamah en spits (geen idee)

09-08-2023 00:36

Ajaxlee +5568

Ik zou tekenen voor jouw lijstje!

09-08-2023 01:01

4-3-3 +3515

RCV, LCV en spits?

09-08-2023 00:45

AjaxHoorn +32989

Ik begrijp Stuttgart wel.

Desalniettemin zou het mooi zijn als hij losgeweekt wordt. Ik denk dat onder Overmars we nu met keuze 3 zouden zitten. Liever dan toch nog ff wachten om te kijken of nummer 1 komt.

08-08-2023 23:04

kolan90 +1242

Denk je? Overmars ging altijd voor keuze 1 en lukte hem vrij snel.

08-08-2023 23:06

JohanCruijf +2968

Helpt ook mee als je CL speelt hè…

08-08-2023 23:41

babanightshift +9059

Sulemana…

08-08-2023 23:44

Spielmacher +10773

Eto´o, Richarlison?

09-08-2023 00:41

AjaxHoorn +32989

Overmars ging zeker niet altijd voor keuze 1.

09-08-2023 06:55

Lassayd +543

Haha liet hij jou zijn lijstjes zien?

09-08-2023 07:43

Lars93 +935

Daramy kwam na een maandenlange soap rondom Sulemana. Magallan heeft meerdere transferwindows geduurd voordat 'ie er eindelijk was. (En wat hebben we daar een plezier aan beleefd...)
Ziyech was een van Overmars' beste aankopen maar werd in paniek gehaald tegen het einde van de transferwindow na de uitschakeling tegen Rostov in de CL.

Nee, Overmars heeft heel veel goede dingen gedaan voor de club, maar laten we alsjeblieft niet doen alsof vroeger alles beter was.

09-08-2023 08:12

AjaxHoorn +32989

Nee Labyad (ah weer zo een). Hij liet dat niet zien maar hij heeft regelmatig aangegeven door te moeten schakelen en dat de opties 2/3/4 soms beter uitpakken dan optie 1.

Of denk jij dat Klaiber de eerste optie was?

09-08-2023 09:14

GeleenAjax +1665

Nee, wel wat anders.... 🤔😉

09-08-2023 09:26

Bramble1988 +9317

Dat was onder Mislintat ook zo geweest, alleen tot vorig jaar kon je gewoon met geld smijten!

09-08-2023 08:43

Rockanje23 +37112

De konstabels Ito lijkt nog verder weg dan die van Sutalo. Ongeacht of hun nou goed of slecht bij Ajax passen hoop ik wel dat Sven op meerdere borden schaakt.

08-08-2023 23:02

Tommyshelby +129683

Stuttgart spelers zitten hooguit op 2M. Voor het geld hoeft ie het niet te doen.

We sturen Wijndal of Sanchez wel de andere kant op. Laat Ito naar Amsterdam komen bitte.

08-08-2023 22:54

Toni21 +3538

Nog beter, stuur Sanchez en Wijndal allebei die kant op en dan mag Ito hun salaris hebben

08-08-2023 22:59

MichelBoerebach +29216

Ik zou Sanchez nog wel willen behouden, want die Rensch kan er werkelijk helemaal niks van!

09-08-2023 00:32

AlexLitmanen10 +14429

Ben je gek?
Ito kost al €20miljoen
Doen we die twee erbij, moeten we nog meer betalen 😂

09-08-2023 07:48

Thaschja +10242

Spertsyan ligt aan ajax zelf .

08-08-2023 22:53

Talentje020 +20069

Is gewoon een laatste reddingspoging van Stuttgart, als Ito echt graag wilt en al rond is dan komt hij gewoon,

08-08-2023 22:52

TheRiviera +5478

Dat is niet hoe het werkt. In werkelijkheid heeft Ito niks te willen.

09-08-2023 02:48

ReconditeNL +6480

Zo werkt het meestal wel in de voetballerij. Spelers hebben de macht, daar hebben we als Ajacieden maar al te vaak mee zitten dealen. Ja, een club kan tegenstribbelen maar als een speler graag genoeg wilt en een club legt veel geld op tafel dan vertrekt de speler 9 van de 10 keer.

09-08-2023 06:35

Talentje020 +20069

Ito heeft een contract dus op papier heeft hij idd niets te willen,

Maar jij weet denk ik ook wel dat in de voetballerij, dat de spelers en vooral hun zaakwaarnemers de touwtjes in handen hebben, Stuttgart heeft niets aan een speler die graag weg wilt, die proberen er nog het maximale uit te persen,

09-08-2023 07:57

3sterren +20205

Remember de broertjes De Boer ?
Die forceerden met succes een vertrek naar Barcelona …

09-08-2023 09:16

TheRiviera +5478

Maar Ajax legt dus duidelijk niet genoeg geld op tafel dat Stuttgart warm maakt. Zolang dat niet gebeurd houd het op.

09-08-2023 09:39

TheRiviera +5478

Maar dat ze het maximale eruit willen persen betekend niet dat Ajax dit moet laten toestaan. We hebben gezien hoe dat werkte bij Bergwijn. Als Stuttgart de speler niet wilt verkopen voor het bedrag wat Ajax heeft geboden dan is het tijd om verder te zoeken. Net zoals met Sutalo zijn we nu te lang bezig met twee verdedigers en de start van de competitie is om de hoek.

09-08-2023 09:40

TheRiviera +5478

Spelers die een vertrek gaan forceren zijn niet de soort spelers die je in je selectie wilt hebben. Als Ito een vertrek zou proberen te forceren door zichzelf negatief op te stellen tegenover Stuttgart dan zou Ajax gelijk de onderhandelingen moeten afkappen.

09-08-2023 09:43

Suk Hyun-Jun +6287

Ik had een bepaalde mate van sympathie opgebouwd voor Stuttgart de laatste jaren. Mooi stadion, fanatieke supporters en een mooi tenue met dezelfde kleuren als ons. Maar die sympathie is op deze manier wel heel snel verdwenen. Wat een nare instelling als club om je zo op te stellen naar een speler die twee seizoenen lang alles op het veld heeft gegeven om de club in de Bundesliga te behouden.

Ze weten ook dondersgoed dat Ito als Japanner niet het type is om te gaan muiten en dat hij niet zal weigeren om te trainen, omdat dat niet bij de cultuur hoort waar hij vandaan komt. Dus proberen ze hem te chanteren met een verbeterd contract.

Als hij al heeft aangegeven te willen vertrekken, waarom ga je hem dan alsnog zo'n aanbod doen? En die gare Duitsers denken dus daadwerkelijk dat deze jongen de halve wereld is overgestoken om drie seizoenen achter elkaar tegen degradatie te gaan strijden, dan ben je de realiteit toch uit het oog verloren? Hij wilt ook graag de kans krijgen om een keer kampioen te worden en in de Champions League uit te komen en dat gierige Stuttgart probeert hem die kans nu te ontnemen.

08-08-2023 22:50

BakkalBijter +11702

Dat zeiden United fans vorig jaar ook over ons. Alvarez wilde ook graag naar Dortmund. Ik snap de emotie wel, maar beetje hypocriet.

08-08-2023 23:02

Suk Hyun-Jun +6287

Wat zeiden United fans vorig jaar over ons? Uiteindelijk zijn Martinez en Antony toch gegaan, dus ze hebben niet zo veel te klagen gehad.

En wat heeft Alvarez hier überhaupt mee te maken? Hij was volgens Duitse media persoonlijk akkoord met Dortmund, maar zij zagen er uiteindelijk zelf vanaf, omdat er intern twijfels zouden zijn over de transfer.

08-08-2023 23:09

Suk Hyun-Jun +6287

@leonleon

Geeft niet hoor haha, ik neem 't niet persoonlijk. Ik zal soms ook vast wel een beetje hypocriet kunnen zijn, als is dat niet te bedoeling.

Ajax heeft met Antony toen wel het onderste uit de kan weten te halen ja, maar dat is ook niet zo gek als je zoveel basisspelers in één zomertransferperiode laat vertrekken. Bij elke basisspeler die vertrok werd de waarde van de speler waar interesse voor was vermenigvuldigd, want dat zou betekenen dat Ajax helemaal opnieuw moest gaan bouwen. Wij zitten als opleidings- en verkoopclub in een heel andere situatie dan een PL club.

Overigens mag Stuttgart zich hard opstellen hoor, ze doen maar. Vraag me alleen af wat dit doet met de reputatie van Stuttgart voor spelers uit Japan. Als je zo moeilijk doet over een mooie vervolgstap voor één van je spelers waar ze een veelvoud aan zullen verdienen, dan kan ik mij voorstellen dat Japanse talenten liever voor een andere club in Duitsland kiezen.

Ito heeft twee jaar lang alles op de mat gegeven om Stuttgart te behoeden voor degradatie en dan stel je je zo op? Dat is toch niet erg netjes naar hem toe? Die jongen kan bij ons kampioen worden en de CL in, dan moet je als TD van VfB ook moeten inzien dat dit een hele mooie stap voor die jongen is voor +- 20 miljoen.

08-08-2023 23:27

Intec2.0 +12430

Speler zelf wil naar Ajax.

08-08-2023 22:48

AlexLitmanen10 +14429

Helaas zijn niet alle clubs zo loyaal naar spelers toe als Ajax. Kijk maar eens hoe moeilijk Tottenham doet, ik zou daar niet voor willen spelen

08-08-2023 22:50

Nr.10 +111510

Schiet verdorie nou eens op man, wat een gezanik. Hoe lang zijn we nou al bezig om een paar goede verdedigers naar de club te halen?

08-08-2023 22:46

RSM +3919

Inderdaad wordt er ondertussen een beetje moe van al dat gezeik maar het is wel spannend!

08-08-2023 23:35

jeffrey_van_der_sluis +30516

Sven en Steijn gaven vandaag aan dat er grote namen aankomen, dus ik vertrouw ze!

08-08-2023 22:40

JBxxx +549

Hoop niet dat ze een smerig spelletje onderling spelen en wij straks €20miljoen betalen en hij alsnog wel komt. Zie hem graag komen maar wel marktconform en geen spelletjes om de prijs op te drijven

08-08-2023 22:34

Goudhaantje89 +5436

Ze willen hem niet verkopen !!!!!

08-08-2023 22:35

Harold +10581

Doorschakelen naar nr 2 op de lijst. Het is niet anders.

08-08-2023 22:36

Goudhaantje89 +5436

Dan kun je beter jeugd erin zetten

08-08-2023 22:36

JBxxx +549

Let maar op als Ajax €20 mil bied kan bet ineens wel verkopen

08-08-2023 22:38

Nr.10 +111510

@goudhaantje. Ja? Toch maar door met Aertssen? Jij hebt de voorbereiding zeker niet gezien? Hato staat er al in, met z’n 17 jaar, dus ik weet niet wie jij bedoelt met ‘jeugd’?

08-08-2023 22:48

Nr.10 +111510

Het kan mij persoonlijk geen reet schelen of we 16, 20 of 25 miljoen betalen, als we eindelijk maar eens een goede verdediger aantrekken.

08-08-2023 22:47

3sterren +20205

@JBxxx
Ajax ving vorige maand nog 23 miljoen euro voor bankzitter Bassey, schijnt ook een verdediger te zijn.
Dan vind ik het niet zo vreemd dat men Ito voor minstens zoveel willen verkopen.
Die volgen heus ook wel het internationale transfernieuws …

09-08-2023 09:24

Carrerdecasp +8167

Niks ten nadele van Steijn, maar Bosz was gewoon een hele logische keuze geweest. En dat zijn vaak de beste keuzes. Had ons een halfjaar Heitinga bespaard.

08-08-2023 22:33

Harold +10581

Wat voor jou logische is is voor een ander niet logisch.

08-08-2023 22:37

4EVERAJAX +8409

Denk dat Sar hier wel een behoorlijk aandeel in heeft gehad

08-08-2023 22:40

Danielson +50581

Bosz heeft z'n kans bij ons gehad en heeft het zelf verknald.
Dat gaat bij PSV ook gebeuren.

08-08-2023 22:40

Intec2.0 +12430

Dit wordt elk seizoen gezegd. Bij PSV is alles beter ze beginnen altijd met een vliegende start. Elk seizoen weer.

08-08-2023 22:50

QueSera +1706

Schreuder was ook de ‘logische keuze’ en kijk hoe dat heeft uitgepakt.

09-08-2023 07:11

Ewald +6732

Allemaal afleiding

08-08-2023 22:30

wilbert.b +3109

Tot nu toe kwam alles vrij onverwacht.
Dus ben benieuwd met welke spits ze bezig zijn
Kan echt uitkijken naar het team wat er straks staat aanvullend met de jeugd die de kans moet krijgen

08-08-2023 22:29

Aankoper +1778

Nog even peuren en Ito komt, daarna doorschakelen voor Vitik.

08-08-2023 22:28

AlexLitmanen10 +14429

Als we nu Vitik halen (minder dan €10 miljoen)

Kunnen we daarna rustig afwachten en kijken welke van de twee (Sutalo of Ito) haalbaar/ het goedkoopste is.

Denk niet dat beide gaan komen namelijk. De keuze is mij om het even en beide spelen vooral linkscentraal..
Dan kan Ajax ook verder

08-08-2023 22:48

Aankoper +1778

Vitik speelt meestal rechts centraal, ito links centraal. Dus dan zul je een streep door Sutalo moeten gaan zetten.

08-08-2023 22:57

AlexLitmanen10 +14429

Sutalo kan toch linkscentraal?
Daar speelt hij altijd de laatste potjes

Ideaal is wel een linkspoot en rechtspositie centraal overigens..

08-08-2023 23:03

BakkalBijter +11702

Vitik en Sutalo allebei RCV’s niet?

08-08-2023 23:06

Aankoper +1778

Sorry man, dacht dat sutalo een rechter centrale was. Maar idd hij speelt laatste tijd op links centraal. Zal allebei wel kunnen idd.

08-08-2023 23:19

AlexLitmanen10 +14429

@Bakkalbijter: sutalo kan dus links centraal

09-08-2023 07:50

GiannisAntetokounmpo +8426

Gaat deze transferperiode + voorbereiding de boeken in als een van de meeste frustrerende ooit?

- Spertsyan, sinds half Juni mee bezig!!
- Sutalo, sinds half Juli mee bezig!!
- Ito, meerdere biedingen van Ajax, Speler persoonlijk rond, club wil niet meewerken!!
- En dan heb ik het nog niet eens over spelers als Guler, Guirassy waar Ajax voor ging, maar die onze prachtige club te min vonden.

Nogmaals, over 4(!) dagen begint het.... Kom is op Sven!

08-08-2023 22:25

YRGI +32964

Kan Sven er dan wat aan doen als clubs moeilijk doen?

08-08-2023 22:29

Aankoper +1778

Spertsyan heeft ajax echt aan zichzelf te wijten. Volgens de regels mag het gewoon. Maar er zijn een paar mensen die er moreel over struikelen. Als je gewoon doorpakt is er niks aan de hand.

08-08-2023 22:32

JTajax +10718

Klopt, maar vooral dat ze dat nu pas bedenken. Prima als dat je standpunt is, maar bedenk dat dan lekker in juni

08-08-2023 22:46

Aankoper +1778

Helemaal eens. Niet wachten tot de ‘commotie’ komt en dan je oren laten hangen naar de commotie: iedereen weet dat dit gespeeld moralisme voor de buhne is.

08-08-2023 22:59

Ajaxlee +5568

Geloven jullie nog dat Ito en Sutalo komen? Ik zou het geweldig vinden, maar ik word langzamerhand wel een beetje moedeloos van deze transferperiode. Er blijven spelers gaan, maar gaan er ook nog spelers komen? En dan heb ik het echt over het niveau Ito en Sutalo. Alle inkomende transfers gaan wel heeeel moeizaam. Ik ben ook bang voor wat er op plek 2 of 3 staat achter namen als Ito en Sutalo. Hoeveel minder zijn dat soort jongens? We hebben (voor Ajax-bergrippen) wel echt toppers nodig en niet nog meer bankzitters, 2de Bundesliga spelers en jonge talenten. Nee echt spelers die kwaliteit brengen en er gelijk staan.

08-08-2023 22:24

De-King +20502

Ik denk dat ze beide komen.

08-08-2023 22:25

Ajaxlee +5568

Ik hoop dat je gelijk hebt. Die twee zouden de selectie echt een kwaliteitsimpuls geven!

08-08-2023 22:32

wilbert.b +3109

Ik denk dat we compleet verrast worden en dat ze met andere bezig zijn.

08-08-2023 22:30

Ajaxlee +5568

Ja dat zou kunnen, maar ik ben bang dat het verschil tussen de nummer 1 op de lijst, of de nummer 2 erg groot is. Dat terwijl we (voor Ajax-begrippen) toppers nodig hebben en geen net niet spelers.

08-08-2023 22:33

wilbert.b +3109

Klopt ook. Maar tot nu toe kwamen alle aankopen via betrouw bronnen. Ik denk dat sven al lang is doorgeschakeld .

08-08-2023 22:50

GiiaAfca +9081

Kan je als Stuttgart wel willen maar als Ito naar Damsko wil houd t op

08-08-2023 22:22

Eyongtarkaenoh +2563

vervelende moffen, stuttgart speelt voor degradatie. doe niet zo tof zeg

08-08-2023 22:17

JanBiesbos +29236

Precies dat

08-08-2023 22:17

wilbert.b +3109

Vooor wat het waard is
Vitek stond wissel kwam er jn de 60ste minuut in

08-08-2023 22:12

Sampaoli +39261

Oprecht walgelijk, de negatieve tendens hier.

08-08-2023 22:09

ReconditeNL +6480

En diezelfde mensen die extreem negatief doen zullen weer euforisch zijn zodra Ito binnen is en Sutalo onderweg lijkt. Bipolaire boel hier

08-08-2023 22:12

Sampaoli +39261

Daar zit toch het hele probleem? Het is zo belachelijk opportuun, geen ruimte meer voor nuance. Óf Sven is een compleet geflopte TD en we gaan strijden om plek 3 tot en met 5, óf de supporters moeten onvoorwaardelijk vertrouwen hebben in de TD en we gaan de EL + het kampioenschap binnenslepen. Het is elke transferperiode gekker.

08-08-2023 22:15

wijzijndebeste123 +164877

Dus tis belachelijk dat supporters zich zorgen maken over dat er nog steeds geen enkele kwaliteitsaankoop is gedaan terwijl de competitie over n paar dagen begint en de transfermarkt nog maar 3 weken open is? En tis belachelijk dat supporters blij zijn als er straks op de valreep wel meerdere goede aankopen gedaan worden? Beide zijn in mijn ogen volkomen normale reacties.

08-08-2023 22:17

wijzijndebeste123 +164877

Ik vind Sven helemaal geen geflopte TD. Ben juist een enorme fan van. Maar maak me wel enorme zorgen. Feit is simpelweg dat de competitie begint over n paar dagen en de markt nog maar 3 weken open is en we nog geen enkele kwaliteitsaankoop hebben gedaan.

08-08-2023 22:18

Sampaoli +39261

Jij bent de personificatie van een gebrek aan nuance, klopt. Het geschreeuw om aankopen, maar tegelijkertijd het bekritiseren van ondoordacht beleid. Het ongenuanceerde roeptoeteren over bijvoorbeeld 'geen enkele kwaliteitsaankoop' wat complete onzin is, of het onterecht concluderen dat onze #1 targets niet komen. Allemaal uit pure paniek en totaal ongegrond. Onderbuik-gelul. Stop ermee.

08-08-2023 22:19

De-King +20502

Blijf een beetje vertouwen houden wijzijndebeste123. Wacht deze transferperiode even af en dan kunnen we onze eerste conclusies gaan trekken.

08-08-2023 22:20

JanBiesbos +29236

In de basis staat er een goed ED wasrdig team

08-08-2023 22:21

wijzijndebeste123 +164877

Haha jouw uitspraak dat de kwaliteitsaankopen wel komen is minstens zo ongegrond. Ze zijn er immers nog niet. Feit is dat de competitie over enkele dagen begint en we met n gemankeerd elftal deze wedstrijd in gaan. N verdediging SAE Hato Medic Rensch is heel magertjes. Daarnaast dienen er in 3 weken nog 5-6 aankopen gedaan te worden (gezien dat Kudus en Alvarez vertrekken). Dat is enorm veel dus je zorgen maken over of dat wel lukt gezien de transferperiode is niks vreemds aan. Mijn mening heeft zodoende wel degelijk enige basis. Jouw mening daarentegen over dat "t wel goedkomt" heeft geen enkele fundering.

08-08-2023 22:23

Sampaoli +39261

Nee hoor, want ik vind Tahirovic, Branco én Borges kwaliteitsaankopen. Bovendien doe ik niet compleet paniekerig over aankopen. Lijkt me verstandig dit niet om te draaien nu en/of mij woorden in de mond te leggen, want nergens heb ik geschreven dat het 'wel goed gaat komen'.

Jij vindt dat als er geen 5-6 aankopen gedaan worden we voor plek 3 gaan strijden en dat is zogenaamd genuanceerd? Sure. :')

08-08-2023 22:27

AjaxHoorn +32989

En daarom krijgt Steijn het ook heel zwaar. Het is een gigantisch karwei om een heel nieuw team in te passen als de gewenste versterkingen komen.

Er gaat na 2x puntenverlies gevraagd worden om de exit van Steijn.

08-08-2023 22:29

YRGI +32964

Door wie? Iedereen begrijpt wel dat het moeilijk is voor Steijn hoor. Ja, misschien niet die eencelligen die je er ook tussen hebt zitten.

08-08-2023 22:31

MelleAfca +14328

@wijzijndebeste123

Je begrijpt het simpelweg gewoon niet zo goed. Verdiep je eens in de financiële situatie van Ajax en daarmee de noodzaak om flink te verkopen voordat er überhaupt iets mogelijk is. Ajax, Mislintat, Lenderink of wie je er ook de schuld van wil geven kan simpelweg niets doen aan het feit dat de selectie drie dagen voor de start van de competitie nog niet op orde is.
Het komt ten eerste door de financiële rotzooi die er het afgelopen jaar gecreërd is, en anderzijds komt het door het feit dat Ajax achter in de voedselketen zit wat betreft transfers. Ajax heeft niet de luxe om vooruit te selecteren maar moet afwachten wat de kapitaal krachtigere clubs beslissen.
Het enige wat wij supporters kunnen doen om Ajax nu te helpen/steunen is om achteruit te gaan zitten, het beleid niet te kritiseren (want dát is dus ongenuanceerd) en gewoon vertrouwen houden. En dit is dus precies waar jij al wekenlang in verzuimd. En met jou velen overigens…

08-08-2023 22:33

wijzijndebeste123 +164877

Haha dan hebben we n hele andere definitie van kwaliteitsaankopen. Tahirovic en Borges zijn prachtige talenten maar geen aankopen die direct bepalend zullen zijn voor Ajax1. Jongens als Ito en Sutalo zijn dat wel. En van die orde hebben we tot dusver nog 0 aankopen gedaan. En idd als Kudus en Alvarez nog vertrekken dan heb je 5-6 kwaliteitsaankopen nodig. Zo vinden ook Steijn en Sven. Er zou immers al een RCV, LCV en n spits komen. Ajax wil waarschijnlijk n controleur ipv Alvarez zei Steijn vandaag. En n vervanger van Kudus zal r ook komen. Zit je op 5 spelers. En dan reken ik de aanvallende middenvelder (Spertsyan was dit) nog niet eens mee. Dus mijn inschatting mbt een competitieve selectie zit dichter bij die van Steijn en Mislintat dan jouw inschatting.

08-08-2023 22:34

Bonie +1052

😂😂😂

08-08-2023 22:56

wilbert.b +3109

Eens rustig afwachten

08-08-2023 22:13

Carrerdecasp +8167

Lijkt erop dat ze bij Stuttgart niet zo dol zijn op onze Sven.

08-08-2023 22:09

JanBiesbos +29236

Fucking irtitante clubs dat dynamo en stuttgart

08-08-2023 22:07

wijzijndebeste123 +164877

Zoals velen intuïtief al langere tijd voelen aankomen komen onze nr 1 targets uiteindelijk niet. T lukt ons in ruim n maand tijd niet eens om 1 CV voor de basis aan te trekken. Dus 5-6 versterkingen voor de basis in 3 weken tijd? Haha, veel beloven en weinig geven, doet een dwaas in vreugde leven. Straks met n zooitje paniekaankopen en b-garnituur strijden voor plek 3.

08-08-2023 22:04

sem +3333

Ik ben ook een beetje huiverig voor het horror scenario wat jij hier schetst. Het is echt te hopen dat Sven zijn top targets weet binnen te slepen.

08-08-2023 22:06

Sampaoli +39261

Chil dat jij dat alvast kan voorspellen. Thanks.

08-08-2023 22:07

De-King +20502

Beetje vroeg om nu al met deze conclusie te komen naar mijn mening. Ik heb nog steeds vertrouwen in Sven.

08-08-2023 22:07

AjaxHoorn +32989

We gaan het zien gap. Liever geen aankopen dan B garnituur. Ik voorspel dat Sven weer jouw avatar is zodra de markt gesloten is 😉

08-08-2023 22:09

wijzijndebeste123 +164877

Haha ik wil niks liever!

08-08-2023 22:14

ReconditeNL +6480

Dramaqueen

08-08-2023 22:10

4EVERAJAX +8409

Toch moeten we positief blijven! Uiteraard denk ik ook is het nou zo moeilijk om een directe vervanger te halen voor Timber. Je weet het al zo lang dat hij gaat en er geen speler achter zit.

08-08-2023 22:39

Steffenhagen +37945

Ajax en aankopen , pfff

08-08-2023 22:00

sem +3333

Zijn toch wel weer bizarre transfersoaps zo met Sutalo en Ito. Het wordt Sven niet makkelijk gemaakt.

08-08-2023 22:00

Brooklyn +4149

Of maakt Sven het misschien zichzelf moeilijk?

08-08-2023 22:10

YRGI +32964

Want jij vindt dat hij sneller moet doorschakelen naar keuze 2?

08-08-2023 22:36

Suavimani +12061

Sven heeft die jongen voor 400.00 euro opgepikt voor ze en hij heeft 2 seizoenen voor ze gespeeld. Nu kan hij een stap omhoog maken en dan gunnen ze hem dat niet. Sterker nog, ze denken serieus dat die jongen gaat bijtekenen als ze met een afkoop clausule van 30 miljoen komen aanzetten.

Stuttgart heeft een reality check nodig. Spelen al 10 jaar geen Europees voetbal meer en vechten jaarlijks tegen degradatie. Kwamen afgelopen seizoen ook bijzonder goed weg. Geen enkele speler van hun zal voorlopig 30 miljoen waard zijn. Eigenlijk is die geboden 15 miljoen al heel royaal.

Lijkt onderhand meer op oud zeer vanuit Stuttgart richting Sven, dan realistische onderhandelingen.

08-08-2023 21:58

Danielson +50581

Ja. Staat in schril contrast met Ajax dat zelden spelers tegen hun zin aan hun contract houdt. Ook in die zin zijn wij een erg chique club.
Het ergste is natuurlijk Spurs: you can check in any time you like, but you can never leave.

08-08-2023 22:22

Suk Hyun-Jun +6287

Alles in deze comment klopt, dit is de spijker op de kop.

- zijn waarde is t.o.v. zijn originele aankoopbedrag verveelvoudigd, 400k > 15 mln +
- strijd al twee jaar tegen degradatie
- en dus ook geen realistisch uitzicht op Europees voetbal of de beker
- door deze matige prestaties is hun selectie waarde ook laag, clausule van 30 mln zou inderdaad nergens op slaan

Wat je op het laatst zegt zou inderdaad zomaar waar kunnen zijn, wellicht is die samenwerking tussen de twee niet op een fijne manier beëindigd. Terwijl Sven notabene Ito zelf voor 400k uit Japan haalde. Ze zouden hem dankbaar moeten zijn dat hij een talent zo goedkoop vastlegt en hem later voor een flink bedrag weer over wilt nemen. Gare mensen daar bij Stuttgart.

08-08-2023 23:02

ajaxcied4life +26075

Oké, ze zijn dus aan het onderhandelen over de hoogte van de exitclausule. Dat stemt mij niet gerust. Ik hoopte dat het appeltje eitje zou zijn.

08-08-2023 21:57

Misdielat +1235

Het is niet zozeer "onderhandelen over de exitclausule". Stuttgart weet dat Ito teleurgesteld is en ze willen als pleister op de wonde zijn contract opwaarderen (dus niet "verlengen"). Fors meer salaris en daarbij ook nog eens een exitclausule van 30 miljoen.
Nou beweert Bild dat Ito gezegd zou hebben, dat 30 miljoen te hoog zou zijn. Dat mag ie vinden, maar iedere exitclausule is beter dan helemaal geen exitclausule; zijn huidige contract heeft dus geen exitclausule (handig gedaan destijds Sven!).

08-08-2023 22:15

ajaxcied4life +26075

Naja, het komt op mij nog steeds over dat Ito bijtekenen als een optie ziet als het bedrag van de exotclausule omlaag gaat.

08-08-2023 22:27

Misdielat +1235

Ik probeer het nog 1 keer: er is geen sprake van "bijtekenen". Er is geen sprake van contractverlenging. Er wordt een opgewaardeerd contract aan Ito aangeboden door VFB.

08-08-2023 22:45

Suk Hyun-Jun +6287

@Misdielat

Ik snap ajaxcied4life wel een beetje. Als hij akkoord gaat met een exit clausule van 25 miljoen dan is dat waarschijnlijk buiten bereiken van Ajax, tenzij Sven groen licht van de RvC en Lenderink heeft gekregen om flink te spenderen.

Als ze de exit clausule op 20 zetten dan zou dat een wat realistischer bedrag zijn, maar dat betekend niet dat Stuttgart dat alsnog zou accepteren van Ajax, toch? Ze willen juist dat hij nog een seizoen blijft.

Ik hoop dan ook dat Ito geen opgewaardeerd contract tekent en dat Stuttgart er vrede mee kan krijgen dat hij wilt vertrekken.

08-08-2023 23:07

ajaxcied4life +26075

Excuus voor de verwarring. Ik heb het gevoel dat Ito een opwaardering van zijn contract nog steeds als een optie ziet ingeval het bedrag van de exitclausule omlaag gaat.

08-08-2023 23:08

Misdielat +1235

Als Stuttgart Ito aan zijn contract gaat houden, en daar heeft het alle schijn van, en ze willen zijn salaris verdriedubbelen, dan zegt Ito daar geen "nee" tegen, want dat zou niemand doen.
Voorts ga ik er vanuit dat ze bij Stuttgart niet zodanig op hun achterhoofd zijn gevallen dat ze een exitclausule gaan inbouwen dat voor Ajax een acceptabel aankoopbedrag is.

08-08-2023 23:21

Suk Hyun-Jun +6287

@Misdielat

Nou ja, hij heeft vooralsnog geen 'ja' gezegd tegen deze salarisverhoging. Niet zover wij weten in ieder geval. En er is volgens mij ook nergens aangegeven dat het verdriedubbeld word. Als hij niet akkoord gaat met een clausule van 30, met wat voor 'n bedrag dan wel? 25? Dat is ook betaalbaar voor Ajax. Ik denk dat Stuttgart gewoon moet inzien dat hij moeilijk te behouden zal zijn onder deze omstandigheden.

Daarnaast is geld niet alles. Bij Stuttgart speelt hij waarschijnlijk weer om degradatie te voorkomen en bij ons kan hij kampioen worden en de CL in, dat is waarschijnlijk waar hij voor naar Europa toe is gekomen. Bij Stuttgart gaat hij voorlopig geen Europees voetbal spelen, waarschijnlijk.

En het is niet alsof hij bij ons op een houtje moet gaan bijten. Hij kan bij ons ook een mooi salaris verdienen, in combinatie met een titelstrijd en Europees voetbal.

08-08-2023 23:33

ajaxcied4life +26075

Dus zijn ze aan het onderhandelen over de hoogte van de exitclausule, mocht de berichtgeving kloppen.

08-08-2023 23:35

Misdielat +1235

Je hebt nog een contract voor 3 jaar. Je baas zegt dat ie je daar aan gaat houden, maar hij wil je salaris voor die 3 jaar flink verhogen. En daar zeg je dan "nee" tegen? Heel bijzonder.
Je hebt geen exitclausule in je contract. Je baas is een toffe peer en wil een exitclausule in je bestaande contract inbouwen. En daar ga je dan niet mee akkoord? Heel bijzonder allemaal.

08-08-2023 23:41

Suk Hyun-Jun +6287

@Misdielat

Nogmaals: geld is niet alles. Kan jij begrijpen dat Ito misschien helemaal geen zin meer heeft om nog een seizoen tegen degradatie te strijden? Dat hij misschien liever om het kampioenschap strijd, de beker en Europees voetbal wilt spelen? Dat hij de kans wil krijgen om in 2024 de Champions League in te gaan? Dat zijn allemaal doelstellingen die hij in de komende drie jaar nooit met Stuttgart zal kunnen nastreven.

Overigens kan Stuttgart wel zo stoer zijn om te zeggen dat zij hem aan zijn contract gaan houden, maar dit is een overeenkomst tussen twee partijen, het is geen slavenhandel hè? Bovendien heeft Stuttgart niks aan een ontevreden speler, zij hebben gemotiveerde jongens nodig voor een eventuele nieuwe strijd tegen degradatie.

"Je baas is een toffe peer"
Is dat echt zo? Dat zeg jij. Als je het nieuws een beetje gevolgd hebt dan had je kunnen lezen dat hij teleurgesteld is in de houding van Stuttgart. Zo tof lijkt hij ze dus niet te vinden en dat is ook zo gek niet.

09-08-2023 10:03

Misdielat +1235

@Suk Hyun-Jun: "Als je het nieuws een beetje gevolgd hebt dan had je kunnen lezen dat hij teleurgesteld is in de houding van Stuttgart. Zo tof lijkt hij ze dus niet te vinden ...."

Sta mij toe mezelf te citeren:
"Stuttgart weet dat Ito teleurgesteld is en ze willen als pleister op de wonde zijn contract opwaarderen (dus niet "verlengen"). Fors meer salaris en daarbij ook nog eens een exitclausule van 30 miljoen."

09-08-2023 10:11

Suk Hyun-Jun +6287

@Misdielat

Sta mij toe mezelf opnieuw te herhalen: "geld is niet alles. [...] hij misschien liever om het kampioenschap strijd, de beker en Europees voetbal wilt spelen."

Je kan ook gewoon mijn vorige comment in zijn geheel opnieuw lezen, want ik ga mezelf niet constant herhalen.

09-08-2023 10:27

Misdielat +1235

Ik twijfel er niet aan dat Ito liever de overstap naar Ajax maakt. Ito is teleurgesteld dat Stuttgart niet meewerkt, zoals ik al zei.
Maar hij heeft een contract bij ze tot 2026.

09-08-2023 10:31

Suk Hyun-Jun +6287

@Misdielat

Ik ben er geen voorstander van dat spelers gaan muiten. Ze hebben natuurlijk een contract getekend met hun volle verstand. Sowieso past werkweigering niet bij de Japanse cultuur.

Maar het zou Stuttgart wel sieren als ze rekening zouden houden met de situatie van Ito. Iedere speler speelt om prijzen te winnen. Hij is de halve wereld overgestoken en heeft nu twee keer tegen degradatie gestreden. Na twee seizoenen kan ik mij voorstellen dat je daar genoeg van hebt. Nu kan hij bij ons kampioen worden, de beker winnen en Europa in, iets wat bij Stuttgart niet mogelijk is. Dan moet je als clubleiding ook zo volwassen en eerlijk zijn en hem deze transfer gunnen, zoals wij met Antony uiteindelijk ook deden, lijkt mij wel zo vriendelijk naar de speler toe...

Maar kennelijk zien ze dat bij Stuttgart anders.

09-08-2023 10:37

Misdielat +1235

Hier zijn we het helemaal over eens. Stuttgart staat in zijn recht, maar zo ga je niet met spelers om. Ik vermoed dat er iets op het persoonlijk vlak speelt tussen Stuttgart en Mislintat.

09-08-2023 10:52

Suk Hyun-Jun +6287

Ja andere AS'ers suggereerden dat ook. dat er misschien oud zeer is tussen Stuttgart en Sven. Ik weet niet of hun samenwerking op een negatieve manier ten einde is gekomen. Sven heeft namelijk notabene deze Ito zelf gescout en voor maar 400k opgepikt uit Japan. Dat hij hem nu voor 15+ mln wilt overnemen is dan ook een mooi signaal naar je oude club, lijkt mij.

09-08-2023 11:21

036AFCA97 +146682

Zou Mislintat zich al zorgen maken? We hebben geen goeie backs, we hebben geen backup spits, Chico is onze enige echte rechtsbuiten en Sutalo en Ito zijn nog niet binnen.

Ondertussen gaan Alvarez en Kudus zeker nog vertrekken en Berghuis misschien ook wel. Met een beetje pech zet Bayern in op Rulli, ben je hem ook kwijt.

Nogmaals, geen paniek, we hebben nog tot 1 september, maar het voelt alsof er nog zo gigantisch veel moet gebeuren dat we sowieso teleurgesteld gaan worden.

08-08-2023 21:57

Brooklyn +4149

Zit Sven met de handen in het haar of zit ie rustig met een whisky voor de buis PSV te kijken (net 4-1) is de vraag. Dat met de kennis dat hij er nooit rekening mee heeft gehouden dat Ajax derde zou worden afgelopen seizoen…

08-08-2023 22:02

Harold +10581

Berghuis blijft gewoon bij Ajax

08-08-2023 22:07

AjaxHoorn +32989

Haha dit is wel vaak de gebruikelijke 036AFCA97 post medio augustus op een wedstrijddag van PSV. Ben je toevallig aan het kijken en denk jij fuck 😉.

Fijn dat er geen paniek is. Er komt heus wel wat. Laten we bekijken wat er komt.

Psv gaat er met Vrankx iig voetballend weer op vooruit als je die naast Sangare zet. Zij hebben wel straks een middenveld met Vrankx, Babadi en Veerman. Daar zit aardig wat voetbal in.

Ik hoop op een topper op 10. Want met Benji moet ik het nog zien.

08-08-2023 22:12

036AFCA97 +146682

Ik ben geen PSV aan het kijken en wat ze tegen Sturm Graz doen zegt mij niet veel. Niveau Utrecht.

Tuurlijk komt er wel wat, alleen het duurt allemaal lang. Benji is trouwens uberhaupt geen 10.

08-08-2023 22:23

AjaxHoorn +32989

Dat snap ik. Het ging om de samenstelling van het middenveld. Ik had het anders neer moeten zetten.

08-08-2023 22:26

Godenzoon24 +15387

Rulli naar Bayern noem ik geen pech maar een geschenk uit de hemel! Verder eens al hoop ik dat het goed komt

08-08-2023 22:32

JTajax +10718

Als je Ito en Sutalo kan kopen, en daarbij een spits die op zijn minst een waardige concurrent is voor Brobbey, ben je toch al een heel eind. Borges of Godts op rechts concurreren met Conceicao, de ander op links. Van Axel Dongen er nog achter.
Hato of Ito kan je dan LB zetten, waardoor je met Rensch/Sanchez, Sutalo, Hato, Ito kan spelen. Behoorlijk goede verdediging.
Middenveld is ook aardig met zeker op de 6 en 8 veel keuze. Alleen 10 vind ik mager bezet met Berghuis als beste optie.

08-08-2023 22:52

CircusRensch +1696

OFF:
Ik zit Barca te kijken en die Lamine Yamal is echt een geweldig talent. Beweegt zo makkelijk en functioneel

08-08-2023 21:55

Giovanni36 +1077

Sven mag wel even opschieten, want over 5 weken wachten Twente en de kakkies al. Het elftal moet dan uiteraard nog wennen aan elkaar, mits er nog aankopen aankomen.
Sven kan goed verkopen, maar inkopen doet hij niet voor de juiste prijzen. Misschien kijken naar transfervrije spelers of spelers met 1 jaar contract zoals een bella kotchap, een Paredes van psg , draxler noem maar op.
Een dabast kost 18 mil en schat ik even hoog in als sutalo. Sven moet slim inkopen en niet naar de eigen stal kijken. We zijn verdomme een cl club

08-08-2023 21:55

Engeltje +7352

Europa League helaas

08-08-2023 22:13

Toni21 +3538

Jij vind Ajax een Europa League club???

08-08-2023 22:31

YRGI +32964

Conference League?

08-08-2023 22:39

JTajax +10718

Ik voel een dikke teleurstelling aankomen...

08-08-2023 21:52

Misdielat +1235

AS: "Bild: 'VFB Stuttgart wil Ito langer aan zich binden met salarisverhoging"

"Volgens Bild probeert de Duitse club de verdediger langer aan zich te binden door hem een salarisverhoging aan te bieden."

Sorry AS, maar dit is 2 keer fout. Bild rept namelijk met geen woord over een verlenging van het contract. Lees het stuk nog maar eens na, het staat echt nergens.
Wel wordt gesproken over forse salarisverhoging en het toevoegen van een exitclausule. Dus het lijkt puur te gaan om een opwaardering van het bestaande contract. Dit als pleister op de wonde voor de teleurgestelde Ito.

08-08-2023 21:49

freak31 +5676

Met geld gaan strooien ineens, die tactiek is zo doorzichtig. Daar trapt die Jap toch niet in man. Het gaat niet alleen om geld maar ook om een club waar je heen wilt. Dan ga je toch niet pocherig de portemonnee trekken. Wat een paupers daar bij Stuttgart.

08-08-2023 21:46

TheRiviera +5478

Ik denk dat je de situatie verkeerd begrijpt. Dat Ito naar Ajax wilt is mooi maar hij heeft een contract bij Stuttgart. Een contract is een contract. Wat Ito wilt betekend weinig. Dat zijn contract willen opwaarderen en zo'n hoge exit clausule erin willen zetten geeft aan dat ze de speler absoluut niet kwijt willen en zeer tevreden zijn over hem.

Kudus wilt toch ook weg bij Ajax en ook Ajax heeft hem geprobeerd te laten blijven door hem meer geld te bieden met een verbeterd contract. Daar hoor je niemand over klagen.

08-08-2023 21:55

YRGI +32964

En onder een contract kun je uit. Het zijn werknemers, geen slaven.

08-08-2023 22:40

freak31 +5676

Wat een onzin, als een speler weg wilt moet je hem niet tegen zijn zin proberen te houden.

08-08-2023 22:47

TheRiviera +5478

Op die manier werkt het niet in de voetbal wereld. Een speler kan en mag niet zomaar overstappen ook al wilt hij weg bij de club. In dit geval moet Stuttgart akkoord gaan met een verkoop maar ze zijn absoluut niet verplicht om akkoord te gaan.

09-08-2023 02:33

TheRiviera +5478

Dat kunnen ze doen zoals Ajax nu doet met Kudus maar dat zijn ze niet verplicht. Op basis van de FIFA regelementen kan Ito alleen vertrekken als er wederzijds word besloten om het contract vroegtijdig te beeindigen. In dit geval via een directe transfer naar Ajax.

Volgens de FIFA regelementen kan een speler eenzijdig zijn contract laten ontbinden wanneer een situatie een ''Just Cause'' is. Maar er zijn strenge regels rondom deze optie. Een speler kan niet zomaar vertrekken zonder een acceptabel reden.

Het is klote voor Ajax en de speler die zo te zien graag met elkaar in zee gaan maar als Stuttgart voet bij stuk houd is er niks wat er aan gedaan kan worden.

09-08-2023 02:44

PuurGeluk +4810

Dat hoofdstuk kan ook gesloten worden…

08-08-2023 21:38

Arnold.L +2628

Dan maar Bonucci?

08-08-2023 21:39

De-King +20502

Al krijgen we geld toe dan nog niet.

08-08-2023 21:46

WouterB +915

Want hij wil het?

08-08-2023 21:40

Oudsuyt +50

Niet meteen zo dramatisch doen. Wacht nou gewoon even af.

08-08-2023 21:44

Arnold.L +2628

Transfer Gangnam Style

08-08-2023 21:38

wijzijndebeste123 +164877

T feit dat Ito de afkoopsom te hoog vindt lijkt erop te wijzen dat hij wel degelijk open staat voor verlenging als de afkoopsom acceptabel is. Drama.

08-08-2023 21:37

Ajax14AMS +25205

Offf hij wilt graag dat een club die afkoopsom zsm af kan tikken zodat hij weg kan bij zijn club.

Ligt er net aan hoe je het bekijkt.

08-08-2023 21:38

JTajax +10718

Inderdaad. Ik begin deze transferperiode aardig beu te worden moet ik zeggen.

08-08-2023 21:53

Bonie +1052

Dat zijn de laatste stuiptrekkingen! ❌❌❌

08-08-2023 21:37
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.