Akpom te spreken over Mislintat: 'Hij is echt top, een fantastische man'

door Jesse ter Haar 186

Bron Ajax TV

Akpom te spreken over Mislintat: 'Hij is echt top, een fantastische man'

door Jesse ter Haar 186

Bron Ajax TV

Laatst geüpdatet

Chuba Akpom is klaar om voor de prijzen te gaan met Ajax, zo laat hij blijken in een interview met Ajax TV. De spits heeft positieve eerste weken achter de rug in Amsterdam en dat heeft hij naar eigen zeggen niet in de laatste plaats te danken aan Sven Mislintat.

'Mijn eerste weken in Amsterdam waren goed. Ik moest eerst wachten op mijn werkvisum, maar nu ik die heb kan ik trainen en spelen. Ik heb er zin in', aldus Akpom. 'Het is een fantastische club, met leuke, vriendelijke mensen. Ik voel mij hier erg welkom. Vooral door Sven (Mislintat, red.). Hij heeft mij hier wegwijs gemaakt en mijn familie met open armen ontvangen. Hij is echt top. Een fantastische man.'

Waar veel Ajacieden momenteel actief zijn of al actief zijn geweest voor hun nationale team, had Akpom geen interlandverplichtingen. Hij vertelt over hoe hij de periode door is gekomen. 'Ik had de tijd om naar Engeland te gaan en mijn familie te zien. Ik heb daar zelf ook getraind om fit te blijven. Ik ben deze week fris teruggekomen en helemaal klaar voor de hervatting van het seizoen. Ik heb veel zin in aanstaande zondag. Ik wil spelen en iedereen laten zien wat ik kan.'

Ajax komt direct in een pittig programma terecht. De Amsterdammers spelen opeenvolgend tegen FC Twente, Olympique Marseille en Feyenoord. 'Dat zijn de beste wedstrijden om te spelen', zegt de aanvaller erover. 'Dit zijn de duels waar je je stempel op wilt drukken. Je wilt van toegevoegde waarde zijn. Als we de beste willen zijn, moeten we ook tegen de beste clubs spelen en van hen winnen. Dus let’s go, ik ben er klaar voor. Het is nu tijd om prijzen te winnen.'

Groeien met Ajax

Tegelijkertijd weet Akpom in welke situatie Ajax zich begeeft. Er zijn veel nieuwelingen naar de club gekomen en daar zal een goed geheel van gesmeed moeten worden. De van Middlesbrough overgekomen aanvaller weet dat dat tijd kost. 'Maar we zijn professionals en moeten dat zo snel mogelijk voor elkaar krijgen. Elkaar leren kennen, de manier van leven, het eten, de taal, alles. Er zijn een paar ervaren spelers die de leiding kunnen nemen. We zitten in een proces, maar we hebben de kwaliteit om succesvol te zijn.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Jarikoning +7326

Tuurlijk lopen aankopen met hem weg. Met een normale td waren ze nooit gekocht. Hansworst zoals JD net weer terecht zei

13-09-2023 22:23

Babangida83 +23951

Ik ben heel benieuwd hoe hij over 3 maanden over Mislintat spreekt. Want als je niet presteert, dan is hij keihard.

13-09-2023 17:03

Bergkam +4704

Is zo lastig. Wat hebben we nou van die nieuwelingen gezien. De staf maakt echt wel de juiste keuze, al blijven het nog steeds probeersels.

13-09-2023 10:50

debetweter +10110

Offtopic

Op VZ staat weer een artikel van de telegraaf wat echt lachwekkend is. Steijn en Misinlat zouden al twee weken niet praten, want de uitspraken van Steijn over de aankopen van Misinlat zitten natuurlijk niet lekker.

Het ontbreekt wederom bij de telegraaf aan research, ze hebben niemand een statement kunnen laten maken. Wat een sukkel is die Verweij. Hij moet lekker bij de fabeltjeskrant gaan werken.

13-09-2023 10:29

JTajax +10718

Dat doet hij al

13-09-2023 10:35

JanBiesbos +29236

Moeten nu een keer een bezoekje krijgen begint nu enorm te irriteren

13-09-2023 16:16

ck69 +13126

Niet trainen, mijn god. Dan neem ik aan dat Steijn het aankomende zondag goed neerzet.

13-09-2023 09:23

JanBiesbos +29236

Alleen jammer dat op voorbaat al veel negatieve geluiden van negatieve lui de ronde doen over alles en iedereen. Dat werkt in ,als een soort vergif , op de club en deel van de supporters en verlamt de club.

13-09-2023 08:44

Sander31 +7846

Pierre toch gelijk dat het een luie trainer is? Je moet toch trainen??

13-09-2023 08:31

Hans Verhagen +14140

Ik blijf zeggen dat we vanuit een uitstekende verdediging en een team best een mooi seizoen tegemoet kunnen gaan Deze Akpom kan ik nog niet beoordelen, maar hij maakt voor de camera een uitstekende indruk. Mislintat kan je ook niet ontzeggen dat hij hard gewerkt heeft. De enige die tegenvalt is Steijn die juist voor de teamvorming moet zorgen, maar een tot nu toe verslagen indruk maakt.

13-09-2023 07:02

debetweter +10110

Hey hans helemaal eens. verdedigend hebben we genoeg kwalitiet. Die andere clubs hebben echt niet per definitie betere spelers per positie, integendeel zelfs. We hebben kwaliteiten genoeg binnen de club, alleen nu nog een beetje vertrouwen en tijd nodig

13-09-2023 10:31

Bergkam +4704

Als we zondag een beter resultaat halen dan afgelopen keer in mei (3-1 verlies), dan gaan we al de juiste richting uit.

13-09-2023 06:49

Hans Verhagen +14140

Ik geloof niet dat er 3 tegendoelpunten komen. Er zullen ook veel ruimtes achter hun verdediging komen en dus met snelheid, kan je veel bereiken. Moet hij niet Hlynsson op rechts zetten.

13-09-2023 07:07

Freddy +11491

Zal Berghuis wel worden met een Gaaei die eroverheen knalt.

13-09-2023 08:02

Bergkam +4704

Heb in elk geval hoop dat we vooruitgaan, ondanks de belabberde voorbereiding. Hopelijk kent iedereen de namen van elkaar en is Berghuis op z'n best. Als oud-aanvoerder bij de kuiphuurders moet dat coachen toch een beetje lukken.

13-09-2023 08:23

debetweter +10110

Wie zet je dan op 10?

13-09-2023 10:31

Holadieje +5975

Mikautadze, Akpom, en eventueel Bergwijn als het echt moet. Maar dat is een derde keuze.

13-09-2023 11:05

Bergkam +4704

Blijft héél erg moeilijk. Normaal heb je daar o.a. je oefenwedstrijden en trainingen voor. Maar nu moet het er direct staan. Wij weten bijna niets van de nieuwelingen. Hoop en verwacht dat de staf, die ze in elk geval een beetje aan het werk hebben gezien, de goede beslissing neemt. Maar het blijft vooralsnog een beetje gokken.

13-09-2023 14:50

Hans.D88 +3780

Wij van Ajax adviseren Ajax, wij van Mislintat adviseren Mislintat 😅 Niks mis mee verder hoor, maar nieuwswaarde 0 natuurlijk.

13-09-2023 05:55

Henkjanklaas +20661

Hier duikt ineens “we zijn de beste op” die sterk in het kamp Mislintat zit en gemakshalve Steijn in meerdere reacties hier een kopje kleiner maakt. Ik vind het allemaal heel erg voorbarig. Beter is even rustig een poosje af te wachten. Over een paar maanden gaan we zien of Mislintat de goede spelers van Ajax niveau heeft binnengehaald en of Steijn daar echt iets mee kan. Met “dank” aan de RvC zijn spelers erg laat gekomen en moet Steijn terwijl de competitie al begonnen is er chocola van maken en heel snel ook. Ik zeg eerlijk dat ik ook de neiging heb mijn oordeel over bepaalde spelers te geven. Laat ik het zo zeggen. Ik heb mijn twijfels over diverse aankopen. Ik had liever gezien dat bijv. echt vier of vijf kanjers gehaald konden worden ipv een heel leger. We gaan het zien. Spannend is het wel want we kunnen niet nog zo’n jaar aan.

13-09-2023 01:35

gi0vanni +7318

Alles heeft voor en nadelen, bij de aankoop van 4 a 5 topspelers ga je terug in de tijd toen Ajax nog met tekorten zat. In dat tijdperk had Ajax ook topspelers gemixt met middelmaat. Dat is dus geen garantie op prijzen. En tel daarbij op dat ook dat team ingespeeld had moeten worden. En nog erger dat er dan jeugd op de bank gezet had moeten worden die daar eigenlijk nog niet klaar voor is en waarvan de ontwikkeling stil komt te staan. Van op de bank zitten worden ze niet beter. Tot slot is 4 a 5 topspelers halen makkelijker gezegd dan gedaan. De ED/EL trekt geen topspelers, een verlaagd salaris plafond ook niet en een team waarvan bijna alle bekende namen zijn vertrokken ook niet. Veel mensen vergeten dat Mislintat heeft gezegd dat regelmatig de speler bovenaan het lijstje weigerde te komen omdat ze betere keuzes hadden. .

13-09-2023 05:54

Terror +122

Welke 4 of 5 kanjers? Van welke geld want kanjers kosten meer dan dat we nu per speler hebben uitgegeven.. En die kanjers moet wel europa league willen spelen. Plus voor een lang seizoen heb je een breede selectie nodig, niet alleen een goed elftal

13-09-2023 07:20

4-3-3 +3515

De selectie had toch eigenlijk alleen een keeper, RCV, linksback, 6, rechtsbuiten en een spits nodig om alle posities dubbel bezet te hebben? Als Ajax alle beschikbare middelen alleen voor deze zes posities had gebruikt, had het twee keer zoveel per positie kunnen besteden. Dan is Ajax natuurlijk afhankelijk van wie er in de ED en EL wil spelen, maar kan het voor beoogde aanwinsten het financiële plaatje in ieder geval interessanter maken. Goed scouten is naar mijn idee óók dat niveau spelers weten binnen te halen. Het is nog veel te vroeg om iets zinnigs te kunnen zeggen over de nieuwelingen, dus we zullen nog wel een paar maanden geduld moeten hebben om te zien wat voor vlees Ajax echt in de kuip heeft gehaald.

13-09-2023 10:56

Balgevoel +30951

Laten we even afwachten hoe moeilijk Steijn het vooral zichzelf maakt. Het komt nog altijd wat schizofreen over: je aanstelling te danken hebben aan het 'Plan Mislintat' en gelijktijdig openlijk vraagtekens zetten bij al diens aankopen en 'de andere kant van de medaille' van datzelfde plan en de samenwerking. Vooralsnog kan ik niet zeggen dat ik wild enthousiast ben over wat ik tot nu toe gezien heb van Ajax onder Steijn, volledig losstaand van de persoon. Met één dag trainen kun je bij Fortuna ook gewoon een klassieke 4-3-3 spelen, in plaats van dat bijna wiskundig berekende vierkant op het middenveld met zowel een dubbele 'tien' als een dubbele 'zes'. Rensch leek totaal niet te begrijpen waar hij wel en niet moest lopen, Van den Boomen deed schijnbaar in de ogen van Steijn meer fout dan goed en Brobbey werkt nog steeds hard maar niet erg slim. Dat zijn toch allemaal spelers die hij al wat langer onder z'n hoede heeft. Steijn krijgt - vindt-ie vast heel fijn, haha - van mij nog even de tijd, maar ik vind tegelijkertijd dat we niet blind hoeven te zijn voor sommige - nu al - vrij dubieuze keuzes en een gebrek aan vooruitgang...

13-09-2023 10:44

TeringHenkie +28610

Als Steijn maar niet het voorbeeld volgt van de Telegraaf om zoveel mogelijk Nederlanders op te stellen om een punt te maken dat het niet zijn selectie is!!’

12-09-2023 22:59

JTajax +10718

Neem aan dat Steijn ook gewoon wil slagen bij Ajax toch? Dit is de kans van zijn leven. Mag überhaupt al zeer dankbaar zijn dat hij bij ons coach is. Geen grote clubs getraind, geen hele bijzondere prestaties (wel prima, maar geen Europees gehaald ofzo), geen Ajax verleden en geen grote speler geweest. Als hij nu spatjes krijgt heeft hij echt een plaat voor zijn kop.

12-09-2023 23:36

Hans Verhagen +14140

Hij is verzekerd van een paar miljoen bij ontslag, dus de kans van zijn leven kan je ook anders zien.

13-09-2023 07:16

JTajax +10718

Daar is hij ook van verzekerd als hij blijft. En bij succes volgt er nog veel meer geld

13-09-2023 09:09

Balgevoel +30951

Vind dit serieus een goede vraag. Ik begrijp zijn commentaren ook gewoon níét. Aan het 'Plan Mislintat' heeft hij z'n baan te danken. De andere kant van datzelfde plan is dat het nu, met het vermageren van het salarishuis en het opnieuw moeten opbouwen van kapitaal óp het veld, géén spelers zijn die volgens sommigen voor de hand lagen (Ziyech, Van de Beek, Dest, Lang, Schouten) en híj (Steijn) geacht wordt in staat te zijn daar een eenheid van te smeden. Dan kun je bepaalde opmerkingen over het werk van iemand die jou die kwaliteiten toedicht én over een selectie waar hij toch vooral zélf het meeste uit moet gaan halen, best als dubieus of misschien wel gewoonweg dom tot provocerend beschouwen...

13-09-2023 10:48

Hans Verhagen +14140

Dat zou ik onder dezelfde noemer plaatsen als de actie van Blind tegen Emmen. Sommige mensen realiseren zich niet dat het niet om hen draait en gooien dan in paar acties het hele seizoen van Ajax te grabbel omdat één iemand een punt wil maken.

13-09-2023 07:18

PaulEast +7927

Jezus, dit is toch niet normaal!!! Waarom is er geen apart trainingsprogramma voor de achterblijvers en de late instromers. Die moeten zo snel mogelijk worden ongetraind. Zeer verontrustend dit. Als het waar is is Steijn rijp voor ontslag.

12-09-2023 22:39

Geus +4770

Dat was ook mijn gedachte…!

12-09-2023 23:17

Hans Verhagen +14140

Ik las het ook direct zo en dacht hetzelfde. Dacht ook aan de woorden van Van Hooijdonk.

13-09-2023 08:54

JohnnyHeitinga3 +8016

Er is dus niet getraind? Dan dient Steijn per direct ontslagen te worden vanwege werkweigering.

Deze week teruggekomen, vorige week dus niet getraind.

12-09-2023 21:44

Oxxer +164720 moderator

Kijktip: the Battle of Britain op Hampden Park is een hele interessante wedstrijd, Bellingham speelt fantastisch, toekomstig Ballon d’Or winnaar.

12-09-2023 21:22

Web +178830

Er eerst een enorme negativiteit rond Ajax
Van buiten af kan ik mij nog wel iets bij voorstellen
Want die hopen dat Ajax op zijn bek gaat
Maar ook hier
De positieve posten zijn op een hand te tellen
2 gelijke spellen wat niet mag, maar als je de kansen gewoon afmaakt dan was de treurnis niet zo
Geef het even de tijd
Een compleet nieuw team, dat straks in de achtervolging gaat, alsof PSV geen misstappen gaat maken
Vorig jaar de eerste zeven wedstrijden gewonnen
En werd het helemaal niets

12-09-2023 20:58

Mv9494 +16642

Tegen Ludo en Fortuna hebben we geen kans gehad.

12-09-2023 21:02

Web +178830

Nee omdat de laatste fase niet de goede keus werd gemaakt
Maar tegen Excelsior had het er wel 8 kunnen maken
Alsof dit ook niet onder het goede Ajax gebeurden

12-09-2023 21:07

Ajax114 +1706

Ik ga je over twee weken vragen wat je van de wedstrijden tegen Twente en Feyenoord vond.

12-09-2023 21:23

Cello +52979 moderator

@Ajax114

Ik vermoed, dat waneer we beide wedstrijden positief doorkomen, dat jij Web helemaal niets gaat vragen!. Om het doodsimpele feit, dat je dan namelijk niet goed meer je negatieve punt kan maken....

12-09-2023 21:30

Laudrup10 +17172

Denk dat ie zich dan helemaal niet op het AS vertoont.

12-09-2023 22:46

Dondy +1879

Letterlijk Brobbey had nog gescoord alleen stond hij helaas buitenspel

13-09-2023 10:38

Ajax1969 +4166

Wat Ludo betreft, ben ik het met je eens. Bij Fortuna hebben we wel kansen gehad, maar waren we heel erg slecht in de afronding.

13-09-2023 18:41

Marco88 +538

Als ik het zo lees hebben ze dus tussentijds helemaal niet getraind? Want hij heeft voor zichzelf getraind in Engeland. Dat lijkt mij toch niet helemaal de bedoeling. Juist nu kan je met individuen aan de slag om dingen erin te prenten en door te nemen.

12-09-2023 20:43

Mv9494 +16642

kan me niet voorstellen datze een week vrij hebben gehad. Zou echt een schande zijn

12-09-2023 20:55

Marco88 +538

Ik ook niet. Maar ja als je 2 dagen even naar Engeland gaat. Hoef je echt niet voor jezelf te trainen om fit te blijven. Dus ik maak mij best zorgen dan. We hebben ook op de socials helemaal niets langs zien komen van een training of een start van een training of wat dan ook. Ik hoop dat ik het mis heb en dat ze gewoon getraind hebben.

12-09-2023 21:03

YRGI +32964

Alles staat of valt met prestaties. Als Feyenoord vorig jaar had gefaald was Te Kloese geen td meer. Nu waren alle aankopen bijna een schot in de roos. We moeten hopen dat in ieder geval de helft goed presteert. Dan kunnen we best nog leuke dingen gaan zien.

12-09-2023 20:40

Frank14 +292

Alles staat of valt met goed voetbal...

12-09-2023 21:19

GarciaDeLaTorre +23047

Ze kiezen straks allemaal de kant van Sven, want onze Maurice heeft in niemand, op Sutalo na, enig vertrouwen 😂

12-09-2023 20:36

YRGI +32964

Ja, dat was heel dom.

12-09-2023 20:41

Web +178830

Alleen omdat hij te ver ging in zijn uitspraken
Denk je nu echt dat de spelers daar wakker van liggen?
Hoeveel spelers zijn bij clubs wel niet de tweede of derde keus
Als ze in de basis staan geven ze alles

12-09-2023 21:02

Odysseus +14334

Ben het vaak met je eens en al helemaal om zaken realistisch en met enig vertrouwen en positiviteit te bekijken. Maar ik denk dat het wel degelijk een negatief effect heeft op het vertrouwen van de spelersgroep.

12-09-2023 22:59

Jake the Snake +17354

Bassey en Wijndal te spreken over Hamstra: ‘Hij was echt top, echt een doorpakker’.

Ik koop niets voor dit soort berichten. Laten we gewoon afwachten of Sven de juiste spelers heeft gehaald.

12-09-2023 20:30

Vik86 +42397

Interland periode is weer voorbij.. We gaan er weer tegen aan... Twente word een makkie.. Akpom 2 goals..

12-09-2023 20:07

HendrikAjax +16899

Een makkie verwacht ik zeker niet maar de positiviteit wordt gewaardeerd

12-09-2023 20:20

Vik86 +42397

Positief moet je altijd zijn als supporter.. Het kan altijd omslaan van iets slechts naar iets goeds en van iets goeds naar iets slechts...

12-09-2023 21:10

MichelKudus +4812

Hoop dat hij erin staat zondag! En dan deze opstelling:

Bergwijn, Akpom, Mikautadze
Tahirovic, Berghuis, vd Boomen
Sosa, Hato, Sutalo, Gaaie
Gorter

12-09-2023 20:03

wijzijndebeste123 +164877

Mannsverk voor vd Boomen en ik ben akkoord

12-09-2023 20:05

MichelKudus +4812

Zat te twijfelen, dus ook prima!👌

12-09-2023 20:05

Vik86 +42397

Vd boomen is het helemaal kwijt..

12-09-2023 20:13

Rymesyt +8093

Ik denk dat je meer aan Vd Boomen gaat hebben als het elftal goed gaat draaien. Hij is gewoon niet de man die het elftal voetballend bij de hand kan nemen (praten doet ie wel goed) en gaat dan veel te geforceerd op zoek naar die lange steekbal

12-09-2023 22:33

wijzijndebeste123 +164877

Ik heb juist t idee dat Steijn hem na Heracles thuis de instructie heeft gegeven om niet meer de lange bal te spelen. Sindsdien is er niks over van de initiatief nemende Vd Boomen uit de voorbereiding.

12-09-2023 22:34

Artemio +32157

Vd Boomen is dus een ideale 12e man. Geen basisspeler. Hij heeft een wapen met zijn traptechniek en dat is het dan ook wel. Verder veel te statisch/traag.

13-09-2023 08:06

Dirk +7039

Leuke opstelling..na 50 min. BERWIJN eraf en Gots erin ...

12-09-2023 20:25

insectenverdelg +23512

is Bergwijn fit?

Ik ga toch voor zoveel mogelijk routine

Bergwijn, Brobbey , Mikautadze
Taylor, Mannsverk, Berghuis
Sosa, Hato, Sutalo, Rensch
Gorter

12-09-2023 20:25

MichelKudus +4812

Had maar lichte klachten toch? Dus neem aan van wel!

12-09-2023 20:28

Oxxer +164720 moderator

Te weinig Nederlanders, wordt niks.

12-09-2023 20:34

MichelKudus +4812

Bijna de helft van het team? Meer dan zat! En daarnaast gaat het om de beste 11 en niet om de meeste Nederlanders 😉

12-09-2023 20:40

Oxxer +164720 moderator

Niet zo makkelijk happen, ik hecht meer waarde aan kwaliteit dan aan nationaliteit.

12-09-2023 20:52

MichelKudus +4812

Excuus! En mee eens👌

12-09-2023 21:12

Oxxer +164720 moderator

NP, ik zet niet altijd een emoji.

12-09-2023 21:17

Oxxer +164720 moderator

Jan van Halst kan meteen aan de slag, de beef tussen Mislintat en Steijn oplossen en serieus werk maken waarom nog steeds info richting FEBO Verweij en Valentijn lekt. Als Steijn de bron blijkt is verder gaan een lastig verhaal.

12-09-2023 20:02

Cello +52979 moderator

@oxxer

Probleem is....ik geloof er helemaal niets van!. Dat er ruzie is tussen Mislintat en Steijn. En ja... ik kan begrijpen dat Mislintat niet gelukkig is met Steijns uitspraken (eufemistisch gezegd), maar dan gaat òf Mislintat bij Steijn op het kantoor langs (of omgekeerd) en zal het niet zo zijn, dat beide 2 weken niet met elkaar spreken. Dat laatste....daar geloof ik helemaal niks van!. Dus als er al onenigheid was tussen beide heren dan is het al lang en breed besproken.... ik vermoed zelfs al de dag na de uitspraken van Steijn.
Maar 2 weken elkaar niet spreken.....dat geloof ik gewoon helemaal niet!.

12-09-2023 20:14

Vik86 +42397

Het gaat meer om de uitspraken van steijn tijdens de persco's.. Zijn geloofwaardigheid heeft hij ten grabbel gegooit..

12-09-2023 20:15

Oxxer +164720 moderator

@Cello

Ik geloof niks van wat FEBO Verweij zegt, net wat Vik86 zegt, ik refereer aan de woorden van Steijn na Fortuna

12-09-2023 20:23

MidMid +5715

Het gekke is dat ik die woorden van Steijn heel anders heb opgevat. Hij zijn gewoon letterlijk dat van een paar spelers duidelijk is dat het versterking is, maar dat het voor de rest afwachten is of de aankopen voldoende kwaliteit voor Ajax hebben. Dat is toch ook gewoon zo? Dat daar van gemaakt wordt dat Steijn vindt dat Mislintat slecht heeft ingekocht is vooral wat de Telegraaf er van maakt.

12-09-2023 20:39

Yeshyeshyall +10983

Op zich was dat nog te overzien inderdaad maar hij zei ook dat zij spelers hadden aangedragen en Sven andere keuzes had gemaakt. Dat klinkt toch echt wel als ‘niet mijn voorkeuren’

12-09-2023 20:57

Dusbaba +15425

Je slaat een paar zinnen over. Steijn zei ook nog dat hij zijn voorkeur voor een aantal spelers heeft gegevens, maar dat Sven helaas anders heeft beslist. Die zinnen hebben geen andere meerwaarde dan aangeven dat de spelers die er nu zijn niet de keuze van Steijn zijn en hij het er maar mee moet doen. Er was geen enkele reden dit anders openbaar te maken.

12-09-2023 21:09

HendrikAjax +16899

Ik denk eerder dat er geen lek is en dat die gasten van de Telegraaf het gewoon zelf verzonnen hebben

12-09-2023 20:21

letsvencook +13070

Heb nog wel vertrouwen in de spelersgroep. Aan de selectie te zien zul je gewoon een soort 4231 moeten gaan spelen. Bergwijn is geen echte linksbuiten en forbs/mikautadze zijn geen echte rechtsbuitens. Je 2 buitenste spelers zullen meer in de (links) aanvallende mid en (rechts) aanvallende mid posities komen. Het is aan de vleugelverdedigers om dan breed te blijven voor voorzetten en om ruimte te creëren. Ben alleen benieuwd of steijn dat wel voor elkaar gaat krijgen. Ik zou dan spelen met:

Brobbey
Bergwijn - akpom - berghuis
Mannsverk - tahirovic
Sosa - hato - sutalo - gaaei
Gorter

Heb nog wel vertrouwen in de spelersgroep en sven, in steijn heb ik ondertussen flink minder vertrouwen.

12-09-2023 20:01

wijzijndebeste123 +164877

Eens met je verhaal. Maar Mikautadze moet je altijd opstellen.

12-09-2023 20:03

letsvencook +13070

Wel het type speler dat ik graag zie spelen, maar ben tegen fortuna wel het meest geschrokken van hem en avila. Is niet erg is er pas net, maar zou hem eerst de kans geven in een invalbeurt van 25 minuten pakweg.

12-09-2023 20:04

Oxxer +164720 moderator

Die foto’s zijn verwarrend, ik dacht is hij in gesprek met zichzelf? totdat ik de accountnamen spotte😂

12-09-2023 20:06

Dusbaba +15425

Die Mikautadze snapte helemaal niets van zijn positie in het veld. Praktisch de hele wedstrijd liep hij om zich heen te kijken of hij wel stond waar hij diende te staan van de trainer. Die hebben we nog niet in zijn natuurlijke element gezien. Hoop ik althans.

12-09-2023 21:11

wijzijndebeste123 +164877

Steijn bedacht ook n belachelijk systeem met twee nummers 10, geen rechtsbuiten en Rensch id Maicon rol. Geen enkele speler had ooit zo gespeeld. Steijn moet spelers in hun kracht gebruiken. Dus Mikautadze als rechtsbinnen id Suarez rol. Bergwijn als linksbinnen aan de andere kant. Akpom/Brobbey id spits. De opkomende backs bespelen de buitenkant (Gaaei, Sosa)..

12-09-2023 21:16

Vik86 +42397

Laat Brobbey maar ff banken..

12-09-2023 20:03

Bky +56678

Ik denk dat dat team echt totaal in twee blokken uit elkaar valt. 4 die aanvallen en 6 die verdedigen zonder enige verbindingsspeler.

12-09-2023 20:04

letsvencook +13070

Ik dacht juist dat mannsverk die verbinding speler is. Overigens zijn in dit systeem de backs heel offensief , die horen meer aan te vallen en hoog op het veld te staan dan te verdedigen. Normaal blijven met dit systeem pakweg 3 man achterin met een of 2 verdedigende middenvelders ervoor.

12-09-2023 20:06

Sies +4520

Precies zoals ik het zie..442

12-09-2023 20:35

letsvencook +13070

442, 4231, 4411, 451 je kan ze allemaal zo noemen zolang ze maar op de goede plek staan in het veld haha

12-09-2023 20:53

Vik86 +42397

De meeste spelers lopen weg met Mislintat. Steijn heeft een groot probleem...

12-09-2023 19:51

Aeter +6639

Onzin, je lult maar wat mee met de analisten en Telegraaf.

12-09-2023 19:57

Vik86 +42397

Hoezo lul ik mee met de analisten en telegraaf..Rare opmerking

12-09-2023 19:59

MichelKudus +4812

Omdat de Telegraaf het heeft gemeld en je er dus vanuit kunt gaan dat gewoon alles koek en ei is tussen Sven en Maurice!

12-09-2023 20:04

Vik86 +42397

Het lijkt me niet dat het koek en ei is, wat steijn heeft gedaan is schadelijk voor zijn geloofwaardigheid..

12-09-2023 20:06

Aeter +6639

Dit is dus weer typisch het uit verband halen en meelullen met Verweij en Driessen. Jij doet dit overigens al jaren en doet dan altijd of je neus bloed. Erg typerend ook m

13-09-2023 15:55

Vik86 +42397

Ik heb zijn persco's gezien

13-09-2023 18:11

Oxxer +164720 moderator

@Vik

Zoals Steijn zich heeft gepresenteerd is hij het probleem.

12-09-2023 20:03

Vik86 +42397

Ja sowieso, hij kan ook geluk hebben dat wij aankomende weekend winnen van Twente..

12-09-2023 20:05

Oxxer +164720 moderator

Het is not done van een trainer zijn leidinggevende in het openbaar voor een dubbeldekker te gooien, er zijn sportclubs, andere sporten, meegerekend waar dit einde oefening is.

12-09-2023 20:10

Vik86 +42397

Ja zo denk ik er ook over. Ben benieuwd.. Als steijn pech heeft dan is het eind volgende week voorbij voor hem..

12-09-2023 20:12

Oxxer +164720 moderator

In dat geval aub een goede ervaren vervanger met optie tot langer, einde van het seizoen staat een grote pot met geld klaar.

12-09-2023 20:18

Vik86 +42397

Ja dat zal wel de beste oplossing zijn..

12-09-2023 20:19

GNBL +90155 moderator

Tja het is geen Lauritsen, maar we doen het er maar mee.

12-09-2023 19:48

Bassey +8227

Wat een guppies hier weer vallen over het vrij zijn, die gasten zijn wel vaker een dag of twee vrij..
Dat soort jongens pakken niet lijnvlucht maar een jet

12-09-2023 19:48

Balgevoel +30951

Is dit interview offline gehaald, of zo? Vind het niet op Ajax.nl of Youtube...

12-09-2023 19:35

trodat4030 +97100

Ajaxtv op ESPN misschien? Die komen meestal wat later op de online kanalen..

12-09-2023 19:41

Balgevoel +30951

Zou wat verklaren inderdaad, thanks!

12-09-2023 19:43

Mv9494 +16642

hoelang hadden ze vrij?

12-09-2023 19:14

VinnieVega +2294

Hoe is dit in vredesnaam mogelijk? Werkelijk waar elke seconde moet Steijn in deze fase aangrijpen om een team te smeden. Ook wel opmerkelijk dat Akpom specifiek Mislintat benoemt als een fijne vent, en over Steijn weinig loslaat.

12-09-2023 19:13

AFCACruijff14 +162335

Ga lekker overal wat achter zoeken zeg.

12-09-2023 19:37

Vik86 +42397

Hoe wil je een team vormen, als de meeste weg zijn voor verplichtingen?

12-09-2023 20:01

AjaxDeBesteClub +18786

Akpom kent koekenbakker Steijn nog waarschijnlijk nog niet.

12-09-2023 20:10

Slang3 +46059

Vrij gekregen, dat geloof je toch niet... Straks op je bek tegen Twente omdat we nog niet ingespeeld zijn

12-09-2023 19:13

YRGI +32964

Er waren maar 4 spelers.

12-09-2023 19:35

Slang3 +46059

Jong Ajax ook op vakantie

12-09-2023 19:47

trodat4030 +97100

Ook interlands, Jong Oranje speelde enkele uren geleden nog.

12-09-2023 19:49

Slang3 +46059

niks te maken met Jong Ajax, daarvan zijn het meerendeel gewoon op de club op een paar na. Er zijn 20 spelers van beide teams niet weg voor interlands, waarvan 5 basisspelers

12-09-2023 19:52

AjaxDeBesteClub +18786

Inderdaad laat die 5 spelers alvast wennen aan de rol die ze in het team moeten krijgen. Steijn mag straks echt niet meer gaan zeuren dat hij geen tijd heeft gehad als hij zelf niet alle tijd benut.

12-09-2023 20:13

Talentje020 +20069

Opmerkelijk dat hij gewoon naar Engeland kon, wellicht om nog wat zaken af te handelen, maar je zou zeggen sat Steijn met de spelers die achterbleven toch vol aan de slag zou moeten en gaan, achter de schermen hoorde ik dat Steijn een luie trainer is en ik hoopte dat het wel mee zou vallen, maar door dit soort verhalen neig ik ook steeds meer naar die gedachten.

12-09-2023 19:05

trodat4030 +97100

Dat hoorde je niet achter de schermen, dat zei v Hooijdonk volmondig hardop op tv...

12-09-2023 19:10

wijzijndebeste123 +164877

Suley van VI heeft ook al eens gesuggereerd dat Steijn geen beelden van de aankopen bekeken heeft.

12-09-2023 19:11

trodat4030 +97100

En WIST Suley dat aan de hand van feiten of vermoedde hij dat slechts op basis van Steijns opmerking van vorige week.. Je weet hoe journalisten heel vaak hun eigen waarheden verzinnen, toch?

12-09-2023 19:13

wijzijndebeste123 +164877

Suley meldde dit eerder dan vorige week dus t kan niet op basis van de opmerking van Steijn zijn. Hoeft niet waar te zijn natuurlijk. Wel vind ik t opvallend dat van meerdere kanten gesuggereerd wordt dat Steijn geen harde werker is en dat spelers nu alweer vrijaf hadden terwijl hij klaagde nauwelijks met nieuwe spelers te kunnen trainen. Waarom niet elk moment benutten met de overgebleven spelers?

12-09-2023 19:16

trodat4030 +97100

Omdat er welgeteld 4 veldspelers achter zijn gebleven. De rest is állemaal uitgevlogen. Wat wil je daar nou mee trainen? Een hele kleine rondo? Voetvolley? 2 tegen 2?

12-09-2023 19:20

trodat4030 +97100

'Van de veldspelers van Ajax waren alleen Jakov Medić, Gastón Ávila, Branco van den Boomen en Chuba Akpom op het trainingsveld te zien.'

Volgens VI is er dus wel getraind..

https://www.ajaxshowtime.com/bijzaken-en-geruchten/steijn-heeft-pas-donderdag-complete-spelersgroep-weer-bij-elkaar

12-09-2023 19:23

wijzijndebeste123 +164877

‘Ik had de tijd om naar Engeland te gaan en mijn familie te zien. Ik heb daar zelf ook getraind om fit te blijven. Ik ben deze week fris teruggekomen en helemaal klaar voor de hervatting van het seizoen.’

Deze uitspraak wijst er toch wel degelijk op dat ze meerdere dagen vrij hebben gekregen. Akpom is zelfs voor zichzelf gaan trainen. Waarom kon dat bij Ajax niet? Ik vind t erg vreemd dat je spelers meerdere dagen vrijaf geeft in deze fase. Je kan ook individueel met spelers aan de slag. Conditioneel, beelden bekijken, oefeningen in kleine groepen (pass-trap, voorzetten, afwerken, 1 vs 1 etc).

12-09-2023 19:28

trodat4030 +97100

Dat kunnen er ook 4 van de 10 dagen zijn geweest, toch? Helemaal niet vreemd, ik heb ook 2 weekenden in 10 dagen. Als je maar op de juiste dag gaat tellen.. Op vrijdag bijvoorbeeld, 1 dag werken, 2 dagen weekend, 5 dagen werken, 2 dagen weekend. 10 dagen, 6 gewerkt, 4 vrij.... Je kan makkelijk even in die 4 dagen naar Engeland.

12-09-2023 19:37

Cello +52979 moderator

@trodat4030

Dat je het helemaal uit den treuren gaat uitleggen. Sommige mensen willen het niet begrijpen, omdat ze dan namelijk niet meer kritiek kunnen leveren...... hetgeen ze schijnbaar voor lijken te leven.

12-09-2023 19:43

trodat4030 +97100

Dat weet ik en daar confronteer ik hem ook mee ;-)

12-09-2023 19:47

wijzijndebeste123 +164877

Confronteren? Dat suggereert dat jij de waarheid in pacht hebt. We hebben echter een meningsverschil. Ik vind t vreemd dat spelers in deze fase meerdere dagen op rij vrij krijgen en voor zichzelf gaan trainen en jij vindt dit normaal. Prima toch?

12-09-2023 19:51

trodat4030 +97100

Misschien moetje je eigen posts nog eens teruglezen en jezelf nog eens goed afvragen wie er nu doet of hij de waarheid in pacht heeft ;-)

12-09-2023 20:04

AjaxDeBesteClub +18786

Akpom heeft al genoeg vrij gehad. Het is nu zaak dat hij went aan het voetbal dat Ajax wilt gaan spelen.
Als Steijn vorige week nog loopt te zeuren dat hij geen tijd had om de spelers in te werken en nu potentiele basisspelers op vakantie laat gaan, heeft hij geen recht meer van spreken.

12-09-2023 20:23

WTFPers +825

Steijn snapte de onscreen buttons niet, waren in het engels.

Play? Nee dat is hem niet , ben net geweest…..

12-09-2023 21:10

Talentje020 +20069

Hoe weet jij dat? Naast dat Van Hooijdonk dat op TV zei is mij dat ook verteld door iemand die dicht op de selectie zit, en om met een concreet voorbeeld te komen, het schijnt dat vaak bij trainingen ter plekke of last minute wat wordt verzonnen omdat de training niet goed voorbereid is, Bakkati en Maduro schijnen zich daar ook dood aan te irriteren,

12-09-2023 22:15

AFCACruijff14 +162335

Jezus wat een gezeur hier. Alsof een speler 7 dagen in de week moet trainen. Misschien had hij 3 daagjes vrij ofzo. En bijna iedereen was naar de interlands.

12-09-2023 19:38

Vik86 +42397

Hij ging in zijn vrije tijd trainen lijkt me vrij normaal.

12-09-2023 19:59

PaulEast +7927

Vorig jaar hadden Ajax spelers in vergelijking met Feyenoord een veel slechtere conditie. Daar hebben we schijnbaar niets van geleerd.

12-09-2023 22:49

WTFPers +825

En dat is het grote probleem. De spelers(en dus Steijn) waren vrij. Ik snap daar niets van. Avila en akpom hadden gewoon kunnen trainen, samen met nog een paar spelers en Steijn. Je had nu iedere minuut moeten aangrijpen om (al zijn het maar weinig) deze spelers mee te nemen in de speelwijze die Steijn, Maduro, etc voor ogen hebben. Of in het geval van Steijn, om de spelers te leren kennen, want hij wist allemaal niets van deze spelers, hij kende ze niet, etc

12-09-2023 19:00

Dusbaba +15425

Misschien had het te maken dat hij zijn werkvergunning nog niet had en hebben de anderen wel getraind.

12-09-2023 19:05

GGXIII +6513

Hij viel in tegen Fortuna, dus toen was zijn vergunning al rond. Hij had net als de andere gewoon kunnen trainen.

12-09-2023 19:06

Ajax1812 +9171

Hij had wel zijn vergunning. Heeft letterlijk in de laatste wedstrijd voor de interlandbreak gespeeld.

12-09-2023 19:07

Dusbaba +15425

Daar heb je wel een punt natuurlijk ;)

12-09-2023 19:10

Lunsdale +6392

Tuurlijk joh, jij werkt ook 7 dagen in de week, 24 uur lang? Vrijdagmiddag heb je fijn weekend verdiend!

12-09-2023 19:48

Tommyshelby +129683

En hopelijk ben jij een fantastische spits.

12-09-2023 18:58

Koningtoto +60643

Ben ik de enige die het vreemd vind dat hij doodleuk naar Engeland kan en dus vrij heeft, terwijl er echt heel erg veel werk aan de winkel is?

12-09-2023 18:57

wijzijndebeste123 +164877

Steijn staat er bekend om dat hij spelers (en dus zichzelf) vaak vrijaf geeft. Hij schijnt ook geen beelden van de aankopen bekeken te hebben. En ze pas op t trainingsveld voor t eerst gezien te hebben.

12-09-2023 18:59

eenAjaxfan +20406

Zozo, lekker onderbouwd verhaal...
Ook hier doen we niets mee.
Ga achter je club staan, man.
In plaats van de trainer ongenuanceerd afvallen.

12-09-2023 19:13

Cello +52979 moderator

@Koningtoto

Er is idd genoeg werk te doen bij Ajax. Maar als werknemer heeft ie toch, net als iedere werknemer waar dan ook, gewoon recht op één of meerdere vrije dagen. En in het geval bij Ajax zijn er dan ook nog eens een flink aantal spelers weg ivm interlands.
Dus nee....ik vind het niet heel vreemd. Eerder juist goed om hem nu vrijaf te geven, omdat je toch niet veel verder komt met veel afwezige spelers. Zeker niet wbt inslijpen automatismen.....

12-09-2023 19:07

eenAjaxfan +20406

Hoe dat met het recht op vrije dagen zit weet ik niet.
Maar dat het niet zo vreemd is dat hij deze interlandperiode vrij krijgt ben ik met je eens.

12-09-2023 19:14

trodat4030 +97100

Tuurlijk heb je recht op vrije dagen. Voetballer zijn is toch gewoon een baan? Voor ELKE baan heb je in Nederland arbeidsrechten en vrije dagen zijn daar onderdeel van.

12-09-2023 19:54

AjaxDeBesteClub +18786

Hij heeft tot nu toe alleen maar vrij gehad. Laat hem op vakantie gaan als alles goed loopt. Nu moet hij nog wennen en hebben we Twente en Feyenoord voor de boeg. Het is geen ramp maar sterk vind ik het niet van Steijn.

12-09-2023 20:27

wijzijndebeste123 +164877

Sven zou er een puinhoop van gemaakt hebben. Wapenfeiten tot dusver:
1. Elke aanwinst loopt weg met Sven. Jongens als Sutalo en Mikautadze konden naar grotere clubs maar kozen toch voor ons.
2. Het salarishuis geherstructureerd. Grootverdieners gesleten en lagere basissalarissen ingevoerd (als we geen CL halen krijgen spelers een lager salaris).
3. In 1 transferperiode vervangers gehaald voor spelers die vorig jaar niet goed vervangen zijn (Onana, Mazraoui, Gravenberch, Haller, Antony) en die dit jaar vertrokken zijn (Kudus, Timber, Alvarez). En weer transferwaarde gecreëerd met t aantrekken van veelbelovende spelers (Sutalo, Mikautadze, Mannsverk, Tahirovic, Gaaei, Sosa, Avila, Forbs, Ramaj).
4. Miskopen uit eerdere jaren direct weggedaan voor goede prijzen (o.a. Bassey, Djaramy).

Natuurlijk gaat niet elke aankoop slagen. Maar we hebben n prachtige selectie staan met enorm veel potentie. Tis aan Steijn om ipv te zeuren en zich proberen in te dekken volle bak aan de slag te gaan.

T enige wat je heel duidelijk ziet is dat Ajax-hatende media en supporters van andere club (inclusief de bekende trollen op AS) alles op alles zetten om Sven de deur uit te krijgen voordat we t resultaat van bovenstaande gaan zien. Medesupporter, geef de renovatie de tijd. Er is enorm veel schade hersteld en t resultaat daarvan gaan we de komende maanden zien.

12-09-2023 18:57

Jarivanheumen +5684

Je vergeet één belangrijk detail. Hij heeft een verschrikkelijke slechte trainer aangesteld die niets bij Ajax te zoeken heeft

12-09-2023 19:01

MichelBoerebach +29216

Dat zullen we nog moeten zien. Evenals dat hele rijtje spelers dat hij heeft aangetrokken, overigens.

12-09-2023 19:06

trodat4030 +97100

Medesupporter, geef jij Steijn ook dan even diezelfde tijd? Want sinds vorige week (de opmerking van Steijn over de nieuwe spelers) heb jij volgens mij het idee dat er 2 kampen zijn en heb jij al je kamp gekozen (Mislintat) en ben je opzichtig bezig het 'andere kamp' (Steijn) enigszins aan het proberen te ondermijnen..

12-09-2023 19:19

wijzijndebeste123 +164877

Steijn heeft zelf twee kampen gecreëerd door zich publiekelijk te distantiëren van Mislintat en zijn aankopen. Daarnaast heeft Mislintat al meerdere goede dingen gedaan. Van Steijn blijkt dat vooralsnog niet. Steijn zou van mij de tijd hebben gekregen omdat hij in lastige omstandigheden moet werken. Maar met zijn actie van vorige week wekt hij zelf de indruk er weinig vertrouwen in te hebben. Buiten dat t op zichzelf al zeer oncollegiaal is en funest voor zijn band met de nieuwe spelers.

12-09-2023 19:21

trodat4030 +97100

Ik denk dat dat in de praktijk allemaal wel meevalt. Steijn heeft uitgelegd hoe het gegaan is en meteen wordt het weer een rel in de pers omdat je die opmerking op verschillende manieren kan interpreteren, maar het natuurlijk wel lekker schoppen is als je doet of het allemaal heibel en mot zou zijn.

12-09-2023 19:30

PietjePrecisie +1994

Tja, Steijn beklaagde zich dat Sven de wensen van de staf genegeerd heeft. Dan kun je als aankoop gaan twijfelen of de trainer het wel in je ziet zitten.

12-09-2023 20:09

AjaxDeBesteClub +18786

Die operking bij de nos vond ik vooral slecht. Met 'het is afwachten of de spelers de kwaliteiten hebben die Sven ze toedicht'. Ook de manier hoe hij daarbij keek.
Het is negatief tegenover Sven en de spelers maar ook tegen zichzelf als trainer. Want hij moet weten welke spelers er in zijn selectie zitten en hoe hij wilt gaan spelen.

12-09-2023 20:30

AjaxHoorn +32989

Ik vind wel op het moment dat je TD onder gigantische druk staat en je moet als team een eenheid vormen en bij de eerste de beste vraag zit je eigenlijk een beetje te klagen. Dat je dan bij mij 2-0 achter staat.

Tactisch moet het nog blijken en krijgt hij van mij maanden de tijd.

Op basis van deze uitspraak komt het bij mij over alsof hij nu al gaat wijzen.

12-09-2023 21:11

Alexander40 +6114

Eens met beide posts (wijzijndebeste123 en trodat4030) die het oneens zijn met elkaar. Grappig dat dat kan

12-09-2023 22:56

Babangida83 +23951

@AjaxDeBeste, en daar heel duidelijk de naam Sven noemen, waarmee hij zich heel duidelijk distantieerde. Dat vond ik niet chique, verre van.

Dat gezegd hebbende vind ik dat we ook Steijn de kans moeten geven. Ik kan mij voorstellen dat het een beetje heet onder de voeten heeft.

13-09-2023 17:12

Juichtoon +32678

Alsof je de kwantummechanica leest...:-). Dat is ook het een én het ander...

13-09-2023 22:32

Been +12549

5. We staan helaas 11e in de competitie

12-09-2023 20:32

De Stift +7094

Het is geweldig dat je zo positief bent. En ik help het je hopen. Alleen is er tot nu toe nog geen reden tot optimisme. Slechts een aankoop is duidelijk goed genoeg (Sutalo). Tahirovic maakt een prima indruk, maar is meer talent dan gearriveerde speler. Van de rest is het afwachten. Spelers bovendien die het spelletje van Ajax totaal niet kennen. Dus dat duurt sowieso een tijd voordat het team goed in elkaar valt. Ondertussen moet er wel direct gepresteerd worden.
Liever dan al die gokjes had ik Sutalo, Almada, Eriksen en Ziyech gezien. Dan weet je zeker dat je direct aan goed voetballen toe. Voeg daar gokjes als Avila, Gaaii en Akpom aan toe en dan had Sven alle veren verdient. Nu is een groot casino. En moeten we hopen dat het balletje op 35 rood valt.

12-09-2023 20:40

Alexander40 +6114

Zowel Eriksen als Ziyech zijn over hun top heen en zouden iedere maand slechter worden en nul restwaarde hebben. Dat is teveel korte termijn denken. Kan slagen als je kampioen wordt maar als je dat niet wordt is er meer verloren want met slechter wordende spelers wordt je ook het jaar erop geen kampioen. Als je nu geen kampioen wordt (en die kans is zeer groot) verwacht ik dat we de komende jaren beter af zijn met deze jonge talenten

12-09-2023 23:02

Odysseus +14334

Almada en Eriksen waren beiden onhaalbaar. En Ziyech zou onverstandig zijn geweest.

12-09-2023 23:24

Spielmacher +10772

Nummer 35 is zwart bij roulette.

13-09-2023 13:34

AjaxHoorn +32989

Hear hear.

12-09-2023 21:09

WTFPers +825

Hee niet in het Engels hè? Steijn moet het ook kunnen begrijpen nl.

12-09-2023 21:14

Robertini +39639

Ik moet het allemaal nog maar zien, ik vind dat de selectie wel heel erg weinig creativiteit heeft en wel zo'n 8 linksbuitens, maar geen rechtsbuiten. Heb in een aantal van die spelers echt 0 vertrouwen, Forbs, Avila en Akpom gaan denk ik echt falen. Enkel Sutalo en Tahirovic heb ik erg vertrouwen in.

Ik hoop dat je gelijk krijgt, maar tot nu toe vind ik het beleid niet geweldig. Vooralsnog waren H2 en Schreuder beter begonnen dan Mislintat en Steijn.

13-09-2023 00:23

Ans B +19983

@wijzijndebeste123
We zitten vrijwel geheel op één lijn (en dat wisten we eigenlijk al).
Alleen wat betreft Steijn sta ik nog iets meer in de afwachtstand. Ik vond zijn uitspraken een grote uitglijder, maar ik sluit nog niet uit dat hij inmiddels wat rustiger denkt en reageert. Hij is wel iemand die - vanuit oprechtheid - de spelers achter zich kan krijgen. Voor mij is het nog een grote vraag of hij 1. voldoende rustig is, en 2. snel een team naar zijn hand kan zetten.

Normaal gesproken zou ik zeggen dat je het best kunt kiezen voor een voorlopig basisteam en pas in de winterstop gaat finetunen. Maar inmiddels ben ik me steeds beter gaan realiseren dat Mislintat juist veel verschillende koppeltjes heeft ingekocht die goed bij elkaar passen, zodat je ook kunt gaan denken aan spelen in verschillende formaties.

Bijvoorbeeld. Op voorhand lijkt Mannverk beter te passen bij vdBoomen; Sosa bij Bergwijn en Akpom; Gaaei bij Berghuis indien deze een vrije rol op rechts krijgt. Ávila past met zijn passing volgens mij juist beter bij Mikauladze als deze vooral in de as speelt. Maar als Sosa speelt is dit beter voor Rensch: dan kan hij de back zijn die meer inschuift naar het middenveld. In dat geval kan Akpom ook regelmatig naar rechts uitwijken om ruimte te maken voor Mikauladze.
M.a.w. je kunt echt gaat denken aan vaste ‘deelformaties’. Als vdBoomen speelt, dan ook ….. etc.

13-09-2023 06:57

Spielmacher +10772

Mikautadze.

13-09-2023 13:37

Ans B +19983

Dank voor je correctie; ik moet nog wennen aan al die nieuwe namen.

13-09-2023 21:53

Pantelinho +2606

Helder overzicht, en eindelijk iemand die objectief kijkt naar wat er gebeurt. Zou daar nog aan willen toevoegen dat hij pas sinds eind Mei bij Ajax aan het werk is. Benieuwd hoeveel AS bezoekers zo een stempel kunnen drukken in de eerste maanden.

13-09-2023 07:30

profoff +8396

1. Zou ik ook doen als ik mikautadze was en uit de krochten van het voetbal naar ajax. Daarnaast is mislintat degene die roept dat mikautadze naar grotere clubs kon. Lekker makkelijk

13-09-2023 10:48

Spielmacher +10772

Tsjah, een speler die je op de laatste dag van de transfermarkt binnenhaalt kon blijkbaar niet naar heel veel andere clubs. Al waren er inderdaad aanwijzingen dat ook Westham United achter hem aan zat (hé, daar hebben we ze weer), net als bij Forbs.

13-09-2023 13:42

Juichtoon +32678

Laten we nog even afwachten met oordelen. Her zou evenzogoed een brandhout selectie kunnen zijn met te weinig (complementaire) kwaliteit.

13-09-2023 22:30

Cruijffthebest +13441

Bla, Bla, Bla en nog eens Bla.
Deze selectie mist teveel kwaliteit en creativiteit, simpel!

12-09-2023 18:48

Vik86 +42397

Zit niet zo te zeuren en ga achter je club staan!, we krijgen het moeilijk genoeg..

12-09-2023 18:56

komopajax777 +13309

Heb je hem weer de zwartkijker!De selectie herbergt juist heel veel kwaliteit en ook creativiteit.Geef het de tijd kneus!

12-09-2023 19:10

Josey Wales +11676

Ook leuk om eens wat positiefs te horen ,ipv al die drek van wat zich journalist mag noemen.

12-09-2023 18:48
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.