Ajax-supporters willen Blind terug

door macka 115

Ajax-supporters willen Blind terug

door macka 115

Laatst geüpdatet

AJAX De supporters van Ajax, verenigd in de onofficiële supportersclub AFCA, vak 410, de F-side en Vak 429, hebben geen vertrouwen meer in het bestuur en de trainer van de club.
Zij hopen dat Danny Blind terugkomt om Ajax te redden. In hun ogen zijn het bestuur, technisch directeur Van Geel en trainer Ten Cate schuldig aan miskopen.
De supporters voelen zich benadeeld omdat de prijs voor een seizoenkaart is verhoogd terwijl de beste spelers op het laatste moment zijn verkocht. Het gratis kaartje voor het eerste thuisduel van de UEFA Cup vanwege de CLuitschakeling verandert daar niets aan.

Lees meer over:
Plaats reactie

gerard +317

zeker terug als supost

05-09-2007 07:49

gerard +317

Dit soort artikelen zijn paniek artikelen. Gauw vergeten dus.

05-09-2007 12:09

tomtiedom +308

is het misschien niet tijd dat we onze club weer gaan steunen...is maar een suggestie...ben dat gezeik wel zat onderhand...ja we missen de champions leaugue...ja we spelen gelijk...ok...ZWAAR KUT...maar er is leven na vorige week...dinamo zagreb staan straks op de stoep en de jongens kunnen onze steun goed gebruiken...is het misschien geen toeval dat ajax bet buitens huis speelt dan thuis...hou op met zeiken...en ga steunen...

05-09-2007 16:11

Flokky +0

Tja en dan wel scheinheilig mee vieren als we kampioen, de beker of de uefacup winnen. wil ik ze nog wel eens weer horen dan is iedereen opeens weer een topman/trainer

03-09-2007 19:22

vanmook +0

te triest als het waar is maarja zo zijn de ''suporters''

03-09-2007 19:20

Ajacied1828 +0

die zit bij de rivaal sparta

03-09-2007 19:25

aanvalluh +0

liever ten cate dan blind!

03-09-2007 19:24

Brian +0

wij zijn Ajax, we horen thuis in de CL en t gemakzucht van het bestuur verpest het gewoon, van geel moest nog een middenvelder (type davids) halen.. geld zat, geen wonder dat ze de hele wedstrijd diepe ballen gaan geven..
ben blij als Edgar weer trug is

03-09-2007 19:29

129 +0

blind ?, sukkels

03-09-2007 19:31

RoodWit +62

Martin jol ( HTC moet wel 't jaar afmaken)

03-09-2007 19:40

Afcrules005 +0

laat Henk het maar afmaken hoor dit seizoen, gewoon kampioen worden en iedereen weer de mond snoeren. Je maakt mij niet wijs dat het aan ten cate ligt dat we de cl niet gehaald hebben. De spelers moeten eens leren zich zelf kapot te vechten voor iedere bal en voor elkaar

03-09-2007 19:47

afcajer +0

Gwn Henkie ff houden nog dit seizoen en dan opzoek naar een nieuwe en miss gelijk een nieuwe TD want MVG vind ik ook niet best

03-09-2007 19:51

afca84 +0

diezelfde mensen schreeuwden destijds het hardst om het vertrek van Blind...vertrek van ten Cate heeft echt geen zin nu...bovendien zie ik liever CO terugkomen dan Blind, Co heeft echt een visie

03-09-2007 19:49

Cello +52979 moderator

Ja ben het wel eens met de kritiek, behalve de relatie aankopen en HTC vat ik niet zo....okay hij wilde Colin en voor die aankoop zou hij verantwoordelijk zijn. Maar de rest komt toch grotendeels op conto van MvG en cs. en misschien nog wel het belangrijkste....HTC loopt al sinds Sneijders vertrek (en eigenlijk al daarvoor) te schreeuwen om een creatieve middenvelder, echter bestuur en MvG geven hem die niet!.

03-09-2007 19:35

macka +0

Blind presteerde in Europa beter dan Ten Cate met een veel mindere selectie. Laten we niet vergeten dat Blind het zonder Stam, Gabri, Perez, Davids en Suarez moest doen.

03-09-2007 19:35

ajax19 +0

Danny Blind zal niks toevoegen, maar miss wel in het bestuur!

03-09-2007 19:33

Warrior +1

Blind terug? Ik kan me nog heel goed herinneren dat hij moest opdonderen. Net als ik weet niet hoeveel andere trainers daarvoor. Nu wordt er telkens geroepen om Adriaanse, maar destijds werd hij ook constant onderuit gehaald.
Iedereen opeens vergeten dat het tijdens het trainerschap van Blind ook helemaal niks was tot aan de laatste paar wedstrijden? Het wordt eens tijd dat supporters een beetje naar de realiteit kijken en niet denken dat elke speler of trainer zo maar even naar Ajax wil komen. Of naar deze competitie. Qua salaris kunnen we blijkbaar nog niet eens tippen aan de tweede divisie in Engeland of een ander groot voetballand. Sinds Cruijff raken we al onze beste spelers kwijt, en dat zal ook wel zo blijven. Ajax had nooit Wouters, Koeman en Blind als hoofdtrainer aan moeten stellen. Die hadden voor Ajax gewoon veel te weinig ervaring. Een Ajax-hart is bij lange na niet genoeg. Datzelfde geldt voor van Basten. Ik denk dat Adriaanse nog wel wil, en van Gaal zie ik ook

04-09-2007 23:32

AJAXmichielAJAX +0

Blind? Nee liever niet..Rijkaard Adriaanse Van Gaal ofzo lijkt mij beter
maja Henk mag blijven van mij hoor!

04-09-2007 22:01

babeldeman +1

Ja tuurlijk lijkt me logisch dat we BLind terug willen, die had na die bekerwedstijd echt niet verdient dat hij ontslagen werd die mocht van mij blijven!

04-09-2007 21:14

bergkampinho23 +0

hij zit nog net bij die fietsenwinkel in 010.

04-09-2007 19:04

stefantjuh15 +0

en gelijk hebben ze

04-09-2007 17:44

MokumExtremist +0

Ja doe Blind terug. toen stonden we 21 punten achter op Eihoven en 15 op de kakkies.

04-09-2007 16:38

krulhoofd +0

Het is wel duidelijk dat er wat moet veranderen vanaf volgend seizoen. Andere trainer, andere spelers en die afschuwelijke grachten mogen weg. Opvolgers van Ten Cate zijn er genoeg, zo lijken van Gaal, Foppe, Rijkaard, Hiddink, Adriaanse, Jol wel mooie alternatieven. Spelers zijn er nodig omdat er een heel rijtje mee stopt, of anders wel de stap naar het buitenland wil nemen. Verder zou het een geweldige vooruitgang zijn als de grachten op één of andere manier verdwijnen, zo wordt het stadion al sfeervoller en zitten de fans dichter op het veld.
Mooier kan toch niet?

04-09-2007 15:32

Fred +0

Dit is ZO kortizchtig. Alsof Ajax niet beter speelde dan onder Blind. 5e plek, fantastisch!!

Namen zijn ook nog totaal niet relevant. Eerst maar dit seizoen afmaken, want de kans op het kampioensschap is nog steeds groot. Als we dat halen, mag best Ten Cate blijven. Misschien zit een samenwerking met Rijkaard er dan wel in.

04-09-2007 14:27

Cello +52979 moderator

Nou....ongeacht het eindresultaat dit seizoen, dus zelfs als het kampioenschap en de Uefabeker worden gehaald, HTC had al aangegeven zo-wie-zo maar 2 jaar te blijven. Dus...ongeacht het resultaat, weggaan zou hij toch al.

04-09-2007 15:06

Fred +0

Dat heb ik inderdaad, helaas, ook gehoord. Ik denk dat het van groot belang is dat als je een langere termijn plan heb je dan ook een trainer moet hebben die dat langere termijn plan accepteerd en eraan kan werken.
Ondanks dat hij dit gezegd heeft, denk ik dat hij best nog een jaar of 2 wil blijven als hij een nieuw contract aangeboden krijgt. Alleen dan zal je wel als supporters de trainer moeten steunen en niet na 1 verlies en 1 gelijkspel de trainer verrot schelden en zeggen dat hij verantwoordelijk moet worden gehouden voor het transferbeleid, want dat is hij absoluut niet!

04-09-2007 22:03

Ajaxinhethart +1

@purmerender
Volgens mij hebj ij helemaal niks te willen

04-09-2007 12:49

Ajaxinhethart +1

en ik wil de zuid tribune bijna tot aan het veld. ga eens bij Schalke kijken kut bestuur wat wel mogelijk is. dit ipv altijd maar in onmogelijkheden te denken.

04-09-2007 11:57

Purmerender +0

ja en ik wil dat je nu ff je mond houd.want jij loopt maar wat te babbelen

04-09-2007 12:14

Ajaxinhethart +1

O Ja, naast van gaal wil ik ook Beenhakker. een man met een neusje voor talenten. samen een ijzersterk duo.
en de rest van het bestuur: ga maar een hockeyclub leiden. Kutzooi: 2 dure seizoenkaarten voor een 11-tal wat niet in het linkerrijtje thuishoort.

04-09-2007 11:53

shady +0

bij mijn is
nr1 = van gaal
nr2 = foppe de haan
nr3 = rijkaard
nr4 = adriaanse
nr5 = blind

04-09-2007 11:41

leike +0

er kan een nieuwe trainer komen....ZE BLIJVEN TOCH ZEIKEN.......het moet toch niet zover komen dat de SUPPORTERS het voor het zeggen krijgen.....

04-09-2007 10:53

Ajaxinhethart +1

Ik wil maar 1 man terug, met een absolute volmacht: Louis van Gaal. Ajax man in hart en nieren!

04-09-2007 10:26

Figo +0

Deze supporters zijn niet goed bij hun hoofd. Danny Blind heeft Ajax waardeloos voetbal laten spelen en Ajax op 25 punten laten eindigen van de kampioen.

04-09-2007 09:38

RuudSuperJood1 +0

Is gewoon een stom bericht dit. Ik weet zeker dat de meerderheid van de supporters liever ook Blind niet ziet komen. Ik zie liever Cootje komen.

04-09-2007 08:04

DUS +0

Wat moeten we nou met Blind. Doe ff normaal. Het is echt TE makkelijk om alles weer op de trainer af te schuiven. Ajax moet gewoon leren om beter om te springen met de kansen, dan win je gewoon met 2-4 bij Slavia en is er niks aan de hand.

04-09-2007 07:29

danielp +0

Blind terug alsjeblieft niet, voetbal gaat net een beetje vooruit, nu het resultaat nog.

04-09-2007 07:06

letsgojoduh +97

voorruit jonge zand in je ogen?

04-09-2007 09:17

Raven +0

Wat een onzin dit stuk.. alsof het voetbal onder danny zo goed was. Kijk ben inmiddels ook overtuigd dat HTC een goede assistent is maar geen hoofdcoach, daarvoor maakt hij teveel (tactische) blunders. Maar, hoe hoog ik Danny Blind ook heb zitten, laat die eerst nog maar even rijpen voordat hij het weer gaat proberen.. Ik zie alleen 2003 CL voor me.. wat een fantastische groep toen, allemaal dankzij Co (die had nooit weggehoeven van mij - stond 3e!!!) Koeman kreeg de eer, Co het ontslag. Als hij het volgend jaar overneemt komt er tenminste weer een visie terug in de ArenA.

04-09-2007 00:11

Erwin86 +2

vervolg: 27 miljoen euro kan je simpelweg niet afslaan. dit zou tegen Wesley ook niet fair zijn.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat het team redelijk in elkaar zit. je beschikt over een goede aanval met 2 uitermate geschikte invallers (leonardo en rommedahl). je beschikt over 3 verdedigende middenvelders van europese klasse (gabri heitinga en davids) en daarbij als stand-in maduro en vertonghen.

Het zorgenkindje is echter de verdediging. Hier is Grygera vertrokken en daarvoor is Colin terug gekomen. Het is op dit moment zo dat als er één van de vier vaste verdedigers weg valt (ogararu, stam, vermaelen of emanuelson) je moet terugvallen op een verdediger die tekort voor Ajax.

Dit zal ook de reden worden waarom Ajax dit jaar helaas weer naast het kampioenschap zal gaan grijpen. Er zijn dit jaar al vijf tegendoelpunten gevallen waarvan de tranen in m'n ogen zijn gesprongen (slavia uit 2x, groningen thuis 2x en heerenveen thuis 1x).

03-09-2007 23:45

Erwin86 +2

Ik denk dat het allang al vast staat dat Frank Rijkaard volgend jaar trainer van Ajax is. Hij is klaar bij Barcelona, want na een jaar of 3 a 4 moet een trainer normaal gesproken weg zijn bij een club en Ten Cate heeft ook al gezegd dat hij stopt na dit seizoen.

Verder vind ik de reacties over dat Martin van Geel weg zou moeten gaan overdreven. Ik denk dat deze man een hele hoop goede dingen heeft gedaan voor Ajax en dat hij met Luque en Suárez in principe twee waardige vervangers heeft aangetrokken voor Babel en Sneijder. Ik denk dat Suárez zelfs meer rendement op zal leveren als Babel (heeft nu al net zo vaak gescoord als Babel vorig seizoen) Een vervanger voor Sneijder ia niet voor onder de 25 miljoen te koop. Ik denk dat deze jongen namelijk al heeft bewezen dat hij een speler is van uitzonderlijke klasse en dat hij dat zelfs bij één van de grootste clubs uit Europa ook waar kan maken. Door hem te verkopen ga je er dus sowieso op achteruit en een bod van 27 miljo

03-09-2007 23:25

shady +0

ajax had van de 50 miljoen ongeveer 32 miljoen kunnen uitgeven

riquelme 8 miljoen
marquez 4 miljoen (stond op voetbalzone dat ie zoveel waard was)
belleti 3,5 miljoen
motta 6 miljoen
luis fabiano 10 miljoen

dit zijn speler die we hadden kunnen kopen niet dat ik zeg dat ze zouden komen maar had het wel kunnen proberen en dat is niet gebeurt

03-09-2007 23:21

theiceman +0

Ja en dan had je de rest van die 50 miljoen nodig om hun salaris te betalen of dacht je dat ze voor niets kwamen voetballen

03-09-2007 23:25

krulhoofd +0

Als we dan geen kampioen zouden worden weet ik het ook niet meer, maar helaas onmogelijk.
Als opvolgers van Ten Cate zeg ik Rijkaard, Hiddink, Jol of Foppe! Waarvan denk ik toch het liefst Hiddink, ook al komt hij via PSV

03-09-2007 23:30

theiceman +0

Helaas onmogelijk ??? 6 buitenlanders i je team daar is ajax niet voor laat eens wat jeugd doorbreken

03-09-2007 23:32

Jeroen +0

ja en deze spelers wilde ook allemaal komen, droom lekker verder...

04-09-2007 07:45

VanNispen +0

Dat zegt die toch, dat die niet weet of ze willen komen, maar je ken het wel proberen man.. en dát heb ajax niet gedaan, ze hebben gewoon veel te lang op riera gewacht..

04-09-2007 09:37

rakker50 +0

dat doet ajax nooit zoveel geld uitgeven
droom maar fijn

04-09-2007 09:41

radical +0

precies, ze gaan liever voor een lekker jaarresultaat qua geld, dan voor resultaat in de vorm van een CL plaatsing & landstitel etc. Heel erg jammer..

04-09-2007 10:37

krulhoofd +0

ongelooflijk, zo zie je maar hoe snel het kan gaan in de voetbalwereld. Ik zeg Martin Jol (zit ook lekker op de schopstoel) of gouwe ouwe Foppe! Dat vind ik echt de mooiste trainer die er is! Hij heeft zelf gezegd dat hij nog een keer een club wil trainen, al zal hij eerst de OS willen spelen lijkt me.

03-09-2007 23:20

Stub +0

Ik zeg als er volgend jaar een nieuwe trainer moet komen dat Ron Jans de nieuwe man moet zijn. Ik vind hem veruit de sympathiekste trainer van de hele competitie en daarentegen komt hij altijd normaal over en presteert hij zeer goed met groningen wat natuurlijk heel belangrijk is. Wat ik me dan alleen afvraag is of martin V Geel goed met hem zou kunnen samenwerken. Ik vind V Geel toch een bepaalde arrogantie uitstralen, maar je weet het nooit

03-09-2007 23:11

Joriszie +0

Jans vind ik een mooie vent dat zeker maar denk dat ie de ajax cultuur niet trekt.

03-09-2007 23:13

Dwight24 +0

Ik denk dat jans niet in het ajax past.
want wat hij gister liet zien is anti voetbal.
eng om naar te kijken.
Ik wil plezier in het voetbal zien.
Niet dat tijdrekken enz.
Ik vind dat je een trainer moet nemen die een echt ajax hart heeft.
Blind had dat ook.
Speelde in het begin van het seizoen fantastisch maar scoorde niet dat is zijn pech geweest.
Frank de boer zou het wel kunnen denk ik.

03-09-2007 23:21

Stub +0

zoiets moet je nooit gaan gokken. Danny Blind was een degelijke trainer, maar hij kan veel beter worden als hij ervaring opdoet bij kleinere clubs. Ajax kwam nog veels te vroeg. Frank de Boer hetzelfde verhaal. hij moet ervaring opdoen. Ajax heeft wel een trainer nodig met het nodige ervaring.

04-09-2007 00:18

AFCA871 +0

Ik wil van Gaal

03-09-2007 23:04

shady +0

van gaal terug enige die ons kan redden als hij tussen az en ajax moet kiezen kiest ie tog voor ajax en dan gelijk met een lijst komen die weg moeten en een lijst die moeten komen en danny assistent trainer mischien ??

03-09-2007 22:58

hendrik +0

Ach joh, die HTC heeft nog helemaal geen systeem gebracht in het spel van Ajax! Iedereen doet maar wat en blijft maar met de bal lopen! Sorry hoor als ik naar het Ajax van van Gaal(94-95) toen en Az nu kijk dan zie ik daar echt een systeem en wisten/weten de spelers waar ze zich aan moeten houden en wat ze moeten doen. Net als bij Adriaanse... Maar nu?!? Het lijken wel pupillen! Dus HTC; hou de eer aan jezelf en verlaat dit schip!

03-09-2007 22:53

RoodWit +62

ik zeg...niet met een 10 spelen..als je geen echte 10 in huis hebt.

-----------steek-------------
Oguraru-----Stam-----Vermealen
-----------Heitinga-----------
-------Gabri-----Davids-------
--Kennedy--------------Luque--
------------Suarez------------
-----------Huntelaar----------

(Suarez is geen 10)Meer een CF(Center Forward) die om Hunter heen speelt.

03-09-2007 22:44

Joriszie +0

Kennedy heeft bij Twente dacht ik wel vaker op die positie gespeeld.En op rechts vind ik m niet echt denderend....zeg ik... :-)

03-09-2007 22:46

RoodWit +62

ja idd...en zo heeft Luque/Leonardo/etc. ook vroeger wel een paar keer op de 10 gespeeld.

een "10" zijn is een gave ( Bergkamp/Litmanen/Sneijder/etc)
je kunt niet zomaar iemand daar neerzetten met de hoop van..misschien dat het dan beter gaat lopen.Nee, je moet iemand met de "10" zetten..waarvan je weet...dat diegene zich ontpopt tot een spelmaker.

03-09-2007 22:49

Joriszie +0

dus totdat we weer een bergkamp/litmanen/sneijder hebben moeten we niemand op die positie een kans geven? En met een systeem spelen waar iedereen weer de tijd voor nodig heeft om aan te wennen... Ik zou Kennedy 2/3 wedstrijden de kans iig geven.Wie weet heeft die de gave wel.

03-09-2007 22:53

RoodWit +62

ja...ik vind van wel...geen 10 in huis.....dan ook geen 10 opstellen...heel simpel.

dan maar de 4-4-2 hanteren

03-09-2007 22:56

035 +0

Er is iig een trainer nodig die op het mentale vlak ontzettend sterk is. Iemand die het gevoel van de sokken omhoog, shirt in de broek, borst vooruit, wij zijn Ajax wij zijn de Beste, terug brengt.
Maar ik zou zeggen laat HTC het dit seizoen nog maar uitzingen dan zien we daarna wel weer wat er gebeurt.

03-09-2007 22:37

Joriszie +0

Ik zeg kennedy op 10,suarez op rechts,lucky luque op links,huntje spits. Davids en gabri er straks achter
en er staat een top team.

03-09-2007 22:33

Ajacied1828 +0

aanval staat oke maar op dit moment ligt het aan de verdediging en de middelveld

03-09-2007 22:36

hansie403 +123

Ajax moet een keer gaan leren dat het een club is in opbouw. Dat zijn we al sinds 1997. Af en toe waren er leuke teams vol passanten en elke trainer is een passant, ZELFS de td's waren passanten. Ajax kan ervoor kiezen om dit traject te volgen met MvG, maar kan ook zeggen we gaan bouwen met een andere td. Het maakt mij niet uit, maar er moeten geen snelle resultaten verwacht worden!

Een trainer bij Ajax is ook te een passant en dat is wel eens jammer, persoonlijk hoopte ik jaren dat MvB trainer van Ajax zou worden, maar als bondscoach vertoont ie nog minder ckerheidjes dan Wouter Bos en dan sluit hij ook niet uit dat ie trainer wordt bij de kakkerlakken!

Martin Jol als trainer lijkt mij ideaal, maar laat HtC dit seizoen afmaken!

03-09-2007 22:32

Jasmen +0

Het is heel wat anders om bondscoach te zijn dan om dagelijks bezig te zijn bij Ajax. Het gaat erom dat een trainer jongens beter maakt en dat gebeurt de laatste jaren zo verdomd weinig. Sneijder bijv is ook echt niet beter geworden door ten cate maar meer door zichzelf. Babel had denk ik ook meer ingezeten dan dat er nu al in zit. Denk niet dat Martin Jol zo goed is. Het is allemaal kopen kopen kopen maar ontwikkeling zie je bij zn team niet echt. Doet Ten Cate eigenlijk ook

03-09-2007 23:09

Paul +57

Typisch, door het publiek heeft Ajax de laatste jaren ik weet niet hoeveel trainers weggebonjoured. Olsen, Wouters, Adriaanse, Koeman, Blind en nu weer Henk ten Cate. Bovenstaande laat al zien dat het ontslaan van Ten Cate geen ene zak uit zal maken. Hoop dat het bestuur verstandiger is dan de reacties hier.

03-09-2007 22:29

Joriszie +0

sorry hoor,maar ik hou nog vertrouwen in Ten Cate.Kan hij er wat aan doen dat Sneijder alsnog ging.Als luque een beetje is ingespeeld en we davids weer terug hebben gaan we knallen.Fuck die uefa cup maar,gewoon focussen op kampioenschap.

03-09-2007 22:27
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.