Ajax kan komst Brighton-back uit het hoofd zetten: 'Die komt niet'

door Timo Suur 411

Bron Voetbal International, Sky Sports

Ajax kan komst Brighton-back uit het hoofd zetten: 'Die komt niet'

door Timo Suur 411

Bron Voetbal International, Sky Sports

Laatst geüpdatet

Tariq Lamptey maakt deze winter niet de overstap naar Ajax, zo meldt Tim van Duijn - Ajax-watcher namens Voetbal International - op X. De rechtsback van Brighton & Hove Albion werd gelinkt aan de Amsterdamse club, maar volgens VI komt Lamptey voorlopig niet naar Ajax.

In het geruchtencircuit werd gemeld dat Lamptey op korte termijn de stap zou maken naar Ajax, maar dit wordt tegengesproken door Van Duijn. Desgevraagd gaat de clubwatcher in op de vermeende komst van de rechtsback. 'Die komt niet', schrijft Van Duijn stellig.

Volgens Daily Mail zou Lamptey in de nadrukkelijke belangstelling staan van Ajax, dat slechts een bedrag van 1,5 miljoen pond zou moeten betalen voor de vleugelverdediger. Dat is omgerekend iets minder dan 1,8 miljoen euro. Komende zomer loopt Lamptey uit zijn contract bij Brighton.

Naar verluidt was Ajax niet de enige club die geïnteresseerd zou zijn in de diensten van Lamptey. Ook clubs als Leicester City, Everton, West Ham United, Fulham, Wolverhampton Wanderers en Sporting Portugal worden in verband gebracht met de Brighton-back, die momenteel ploeggenoot is van voormalig Ajax-speler Joël Veltman.

Tekst gaat verder onder de afbeelding.

Ajax kan komst Brighton-back uit het hoofd zetten: 'Die komt niet'
Na de transfer van Devyne Rensch naar AS Roma zoekt Ajax naar een nieuwe rechtsback.

'Brighton wil Lamptey niet laten gaan deze winter'

Volgens het Engelse Sky Sports is Ajax inderdaad geïnteresseerd in de diensten van Lamptey, maar hij lijkt niet op weg naar de uitgang bij The Seagulls. 'Brighton wil hem niet laten gaan in deze transferperiode', zo valt er te lezen. De vleugelverdediger heeft een aflopend contract, maar Brighton heeft een optie om deze verbintenis met een jaar te verlengen.

Ook werd Ajax afgelopen week gelinkt aan Davide Calabria, een rechtsback van AC Milan. De vleugelverdediger beschikt in Milaan over een aflopend contract en er zal zodoende geen hoog bedrag op tafel moeten komen voor de Italiaan, die open lijkt te staan voor een transfer. Ook Serie A-club Bologna wordt gelinkt aan de winterse komst van Calabria.

Lees meer over:
Plaats reactie

7172AFCA7395 +10344

Ken je die mop van die verdediger van Brighton die op weg was naar ajax ?
Die komt niet.

02-02-2025 09:29

AJAXLOVE +195

ajax bestuur en kopen huren pffffff BAH
kansloos bestuur
zien het niet in dat als je paar players haalt investeert je echter wel 2e kan worden !!!

02-02-2025 13:07

C14 +22461

Gewoon Alders voor de leeuwen gooien.

De 6 (Henderson) komt bij balverlies al tussen de CV's te staan, dus driemans-centrale verdediging. Dan hoeft de back verdedigend niet de betrouwbaarste te zijn. Maar misschien is Alders dat ook wel.

Aan de bal sowieso prima speler voor het laag opbouwen en het toevoegen van voetballend vermogen op het middenveld/flank. Fel en goede mentaliteit ook.

01-02-2025 17:52

WantAmsterdam +116198

Je gooit iemand als Alders niet voor de leeuwen. Je bouwt hem rustig op en laat hem wennen. Alders heeft zelfs in jong niet consequent het vertrouwen gekregen. Ugwu speelde daar ook.

Gewoon Regeer.

01-02-2025 17:54

C14 +22461

Zo zou het moeten zijn inderdaad, maar daar doet Ajax nooit aan, aan rustig opbouwen en een plan met een talent hebben richting Ajax 1. Bounida zou ook voor de leeuwen worden gegooid als hij morgen zou spelen, wat niet het geval zal zijn helaas.

Regeer prima morgen, zeker, maar men heeft het over een aankoop voor rechtsback. Ik zeg niet doen en Alders die vacture in laten vullen.

01-02-2025 18:05

WantAmsterdam +116198

Bounida is iets anders, das een aanvaller.

Een wingback zoals Lamptey is inderdaad niks voor Ajax, dan beter Regeer ja.

01-02-2025 18:06

C14 +22461

Ben ik zeker niet met je eens, dat Bounida een aanvaller is. Dat beeld gaat nu steeds meer heersen omdat de creatieve aanvallende 10 nauwelijks meer wordt ingezet, en op de flanken worden gezet.

Dat betekent niet dat je daar in mee moet gaan. Ik wil weer eens een creatieve aanvallende 10/half bij Ajax zien. Beetje klaar met de lopers.

02-02-2025 23:15

WantAmsterdam +116198

Een pure 10 in een punt naar achteren systeem die verdedigend en opbouwen weinig toevoegt is voor mij gewoon meer een aanvaller.
Bounida kun je nooit anders gebruiken dan een pure 10.

02-02-2025 23:18

C14 +22461

Ik snap je punt, maar als de andere twee dat wel doen, moet dat genoeg zijn, zeker als de 6 dan een beetje kantelt:

---Bounida-----------
--------------Regeer---
------Fitz-Jim

op termijn zeg maar, als Taylor weg is, of als je Taylor wisselt. Waarbij de linksback dan ook inverted speelt, en je dan bij balbezit meer zo komt te staan:

---Bounida-----------
Hato--------------Regeer---
---------Fitz-Jim

Ik denk dat er vanalles op te vinden is. Het is gewoon zo'n meerwaarde aanvallend en creërend op het middenveld om een heel technische, handige speler daar te hebben die een mannetje kan passeren, ruimte voor zichzelf kan maken voor een schot, etc.

Het is ook nooit echt geprobeerd met Bounida als half met de punt naar achter te spelen volgens mij, misschien heeft hij die discipline wel. Lijkt me ook wel iemand die de bal wil hebben, en dus zich ook geregeld aanbiedt bij het opbouwen.

Iemand als Nouri als creatieve half is natuurlijk ideaal, maar die vind je nauwelijks meer.

02-02-2025 23:26

WantAmsterdam +116198

Hoe je het ook neerzet het veranderd niks aan het type dat Bounida is een de kwaliteiten die hij wel of niet heeft. Tegen de bal en opbouwend brengt ie niks. Zijn kracht is aanvallende creativiteit en scorebord impact.

02-02-2025 23:30

C14 +22461

Misschien heb je gelijk, ik zal ook wat meer van hem moeten bekijken.

Van wat ik gezien heb, en je zet hem op de flank, zou je hem sowieso wel vrij centraal moeten laten spelen denk ik, dus echt in de half space komend, met dan een back er overheen, dus geen inverted back. Jetten kan dat op termijn zijn.

03-02-2025 19:43

WantAmsterdam +116198

Precies. Als ik hem moet vergelijken met een speler, dan komt een Nabil Fekir bij mij op. Zeer technische, stijlvolle, creatieve en aanvallend ingestelde speler die je liever redelijk centraal/zwervend wilt hebben.
In een 3-4-3 als 10 lijkt me het beste voor hem bij Ajax. Heeft namelijk ook wel heel wat van Litmanen imo. Litmanen was ook meer aanvaller dan middenvelder, maar daarom perfect als 10 onder Louis.

03-02-2025 19:54

C14 +22461

Ja eens, Litmanen inderdaad echt een pure 10.

De ideale invulling van de halven bij de punt naar achter blijft toch types Nouri - Van de Beek, Iniesta - Xavi. Dus beide heel technisch en makkelijk combinerend, maar de een echt een heel creatieve passer met veel over- en inzicht en leepheid en het liefst creatief en handig voetenwerk om zichzelf even vrij te spelen, en de ander met wat meer diepgang, maar niet overdreven.

Op de flanken dan meer snelheid, actie en dribbel, of zoals jij zegt een creatieve aanvaller met wel wat explosiviteit en heel veel creativiteit en handigheid in zijn acties, en dan iets centraler. Het liefst heb je zo'n type dan wel aan de kant van de half met wat diepgang, om zo makkelijker te steken en ruimte te trekken.

03-02-2025 23:24

WantAmsterdam +116198

Helemaal eens. De rol van een Ajax/Barca half is een zeer “demanding roll”. Je moet zeer veelzijdig en compleet zijn daarvoor en dat zijn niet veel op het echt hoge niveau.
Maar ja, dan moet je het maar anders neerzetten. Laat Bounida aan het begin een beetje wennen als vleugel en zet hem daarna op 10 met twee Regeer/vergelijkbare spele en Fitz erachter zou ik zeggen. Niet perfect maar voor de Eredivisie tegen stugge ploegen voetballen zeer gevaarlijk.

03-02-2025 23:30

AJAXLOVE +195

grapje tog ?
hoop ik

02-02-2025 13:08

C14 +22461

Waarom? Sinds wanneer gooit Ajax geen talenten voor de leeuwen?
Oja klopt, sinds Ajax Ajax niet meer is.

02-02-2025 23:13

Eyongtarkaenoh +2562

laat er ook 7 door, nee merci

01-02-2025 17:17

twynestar +28580

heeft nog nooit van Hercules verloren

01-02-2025 19:08

arufred +9820

Denk dat Ome Kroes de uitslag van morgen afwacht.

01-02-2025 16:39

Jeroen90 +1572

Om dan in anderhalve dag nog snel te proberen een transfer af te ronden, en er net niet in te slagen al het papierwerk op tijd aan te leveren.

01-02-2025 17:07

bremovic +2214

Banzuzi in de plek van Henderson?

01-02-2025 16:30

C14 +22461

Fitz-Jim, Taylor en Regeer er voor.

01-02-2025 17:46

AJAXLOVE +195

als hendo niet speelt
sta je al 1-0 achter !!!

en geen ene jeugdje nltje gaat dat oplossen voor je
NEXT

02-02-2025 13:09

Broodjeaap020 +6185

Bounida mee met 1.. wow ik had hier van kunnen dromen! Morgen mss basis

01-02-2025 16:27

Koningtoto +60641

Stond met de reserves te ballen dus geen basis morgen.

01-02-2025 17:02

Broodjeaap020 +6185

Kan gw dat hij basis komt. We hebben geen Lw

01-02-2025 17:48

C14 +22461

Dat laatste kan je sowieso vergeten onder deze trainer. Onder vrijwel elke trainer tegenwoordig helaas.

Pas als het echt niet anders kan, komt Bounida er eens in. Zit nu ook voor het eerst eens bij Ajax 1, puur uit nood weer. Nooit eerder even geroken, betrokken bij, invalbeurtje, niks van dat alles, en zo gaat het altijd bij Ajax, een zogenaamde opleidingsclub.

01-02-2025 17:48

GvanderK +2750 moderator

Wow verrassend hoor

01-02-2025 16:18

stopperspil +11203

Brighton verliest met 7-0
Ook Ajax-target Tariq Lamptey maakte de wedstrijd vol op linksback. Het werd echter geen gelukkige middag voor de Ghanees international. Hij was direct betrokken bij drie van de eerste vijf tegendoelpunten.

01-02-2025 16:15

ijzerchef +3155

Hij werd natuurlijk gek gemaakt door de interesse van Ajax.

01-02-2025 18:34

DanieldaCruz +1026

Hoe lang hebben we nog?

01-02-2025 16:10

barry1988 +24071

Was ooit een groot talent maar er zaten ook genoeg nadelen aan deze transfer. Vooral benieuwd wie er nog op het lijstje staan.

01-02-2025 16:10

DiAngelo +2410

Die Milan Van Ewijk, die wat te hoog op t veld stond bij Heerenveen is toch n prima rechtsback voor Ajax ?Harde werker, scorend vermogen, goede leeftijd....kent de competitie en zal hopelijk nog wat sterker zijn geworden bij Coventry. Technisch ook niet slecht volgens mij en kan bij Ajax nog n hoop bij leren. Milan Fabrizio Van Ewijk, wat wil je nog meer...

01-02-2025 16:09

Rodsje +14783

Ja betaal jij 15 miljoen?

01-02-2025 16:11

DiAngelo +2410

Ikke nie....is die al zo duur ?? Ik dacht meer aan 6 -8 miljoen eerlijk gezegd.

01-02-2025 16:13

Ajaxsupporter02 +14255

Nee. Echt middelmaat in mijn ogen.

01-02-2025 16:13

Amsterdamnoord +6155

Harde werker dat zijn de types die we willen bij Ajax

01-02-2025 17:42

Wietze0605 +180

Kunt niet 11 sierpaarden hebben

01-02-2025 21:10

Wietze0605 +180

Heb hem geregeld zien voetballen
Bij heerenveen aanvallend zeker goed
Verdedigend ontwikkelde hij zich zou het wel aandurven is jong en talentvol
Helaas niet meer te betalen

01-02-2025 21:10

Haarlemmer +20631

NAC gaat Sowah halen van Club Brugge (ex AZ). Transfervrij. Kan op beide vleugels. Indertijd wilden wij hem ook voor 25 miljoen, maar kozen we voor Antony. Waarom zouden we dit hokje nu niet gewaagd hebben, gratis zelfs.

01-02-2025 16:03

DanieldaCruz +1026

Omdat er zakelijke creativiteit ontbreekt?

01-02-2025 16:51

ajax4ever001 +18626

Vanavond hopen op een stuntje van NEC? Maar zal wel ijdele hoop zijn😄

01-02-2025 16:01

Dit is mijn club +10296

Vorig seizoen 3-1.

01-02-2025 16:46

Berghuis +14373

Dat NEC was wel wat gevaarlijker natuurlijk. Maar niks is onmogelijk.

01-02-2025 17:54

Siemjo +7911

Hoef je ook niet te halen, ging vandaag 3 keer in fout waardoor er een doelpunt viel. Daar wordt Ajax niet beter van. Wie hem gescout heeft zeker heeft met zijn ogen dicht gezeten.

01-02-2025 16:01

AlexLitmanen10 +14429

Stond hij niet op linksback? Misschien dat dat invloed heeft gehad. Veltman is een uitstekende verdediger en die stond er ook in

01-02-2025 16:09

Koekie87 +21012

Zal Kelvin de Lang wel geweest zijn. Weet eigenlijk ook niet wat die gozer nou daadwerkelijk toevoegd bij Ajax en zijn hand vind ik nou ook niet echt zichtbaar.

01-02-2025 16:11

Thaschja55 +1709

Mooi laten in engeland 2 x Gaaiei moet niet

01-02-2025 15:55

Vluimscherp +1682

Een collectieve wanprestatie van Brighton vandaag en voorop in de strijd gaat Lamptey niet bepaald als we Fotmob erbij pakken. Het optreden van onze vriend wordt afgedaan met een 3.8. Alleen keepertje Verbruggen komt met een 3.4 nog slechter uit de bus. Laat Lamptey maar lekker in Engeland blijven ballen.

01-02-2025 15:51

Altijdindestraat +40240

Bounida traint mee.

01-02-2025 15:43

Invincibles +5224

Die moet echt gaan invallen als een van onze weinig overgebleven vleugelspelers z’n dag niet heeft. Kan niet slechter zijn dan Banel of Rasmussen op de flank lijkt mij.

01-02-2025 15:50

AJAXLOVE +195

banel rasmus hahahhahahahahahahahahahah
players for telstar !

02-02-2025 13:10

jeffrey2022 +8253

Belachelijk toch? Niet willen bijtekenen, wel beloond worden..

01-02-2025 15:53

Altijdindestraat +40240

Wat wil je nu, wellicht haalt het hem over de streep. Gezeik op alles en niks.

01-02-2025 15:56

MNJ7 +8717

Minuten geven als ie tekent

01-02-2025 17:52

Wietze0605 +180

Heeft niet gezegd dat hij niet wil bijtekenen
Heeft nog geen accoord bereikt
Wie weet als hij goede wedstrijd speelt dat kroes er nog tonnetje bijdoet 😂

01-02-2025 21:13

Koningtoto +60641

Henderson spreekt toe dus die blijft. Lekker man

01-02-2025 15:38

Altijdindestraat +40240

Waar zijn er beelden te zien?

01-02-2025 15:43

ajax4ever001 +18626

Zo heej. Nottingham Forest wint met 7-0 van Brighton. Verrassend.. nooit verwacht!

01-02-2025 15:25

wijzijndebeste123 +164877

Forest draait een bizar goed seizoen. Brobbey moet eens kijken hoe ontzettend goed een beperkte spits als Wood afwerkt.

01-02-2025 15:36

WantAmsterdam +116198

Leicester 2015/16 light.

01-02-2025 15:43

goajaxgo +14157

En Berghuis gewoon verlengen. Niks verjonging, niks kwaliteitsimpulsen. Straks gewoon nog een paar decennia anti-Ajax voetbal uitzitten.

01-02-2025 15:20

Yeshyeshyall +10983

Mja er komt wel aardig wat jong talent aan met Mokio, Alders, Steur, Verkuijl, Janse, Jetten, Faberski, Konadu, Ugwu. Op zich moet er wel te verjongen zijn

01-02-2025 15:28

DanieldaCruz +1026

Waarvan er uiteindelijk ( hopelijk) 1 of 2 het niveau echt aankan.

01-02-2025 16:53

WantAmsterdam +116198

Blij dat Lamptey hier niet naartoe komt. Mismatch kwa type.
Minder blij dat er verder niks komt. Hoop dat het experiment Kroes als TD/man voor het transferbeleid en onderhandelingen straks beëindigt wordt.

01-02-2025 15:10

wijzijndebeste123 +164877

Als je morgen verliest en Henderson vertrekt mag ik hopen dat eindelijk de pleuris uitbreekt.

01-02-2025 15:11

WantAmsterdam +116198

Ik vrees dat Kroes vast in zijn zadel zit. Wie gaat hem ook ontslaan?

01-02-2025 15:12

wijzijndebeste123 +164877

Ik houd me eraan vast dat intern er 3 weken terug al kritiek begon te ontstaan. Dat zal nu alleen maar meer geworden zijn.

01-02-2025 15:13

WantAmsterdam +116198

Klein beetje hoop zal ik altijd hopen. Maar blijkbaar zijn ze allemaal zo dik binnen Ajax en vinden ze deze gek wel een aardige gozer.

01-02-2025 15:17

DanieldaCruz +1026

Telegraaf en bestuursraad die geen gezichtsverlies wil : ga je het nooit van winnen.
Deze gifbeker gaat helemaal leeg..
En Kroes kennende gaat dat straks met heel heel smerig spel

01-02-2025 16:55

ajaxfan83 +3488

Ik vermoed dat we van de week de sanogo's gaan zien bij Ajax , net zoals een jaar of 10 geleden onder Overmars die we toen met zn allen vervloekte vw dat soort Transfers toen der tijd

01-02-2025 16:12

WantAmsterdam +116198

En terecht. Overmars deed vreselijk transferbeleid 90% van de tijd en is uiteindelijk de reden dat we weer in de shit zitten. Dus als Kroes die kant opgaat, vandaag nog ontslaan.
Daarbij is Kroes niet eens 40% zo goed als TD/ onderhandelen als Overmars.

01-02-2025 16:14

ajaxfan83 +3488

Daar zei Overmars toch wat anders over toen hij onderhandelen met kroes over Gorter .

01-02-2025 16:18

WantAmsterdam +116198

Haha. Je maakt gewoon geen punt ondanks dat je denkt je doet het wel.
Kroes is een waardeloze TD zonder enige TD kwaliteiten. Dat kun je niet tegen spreken.

01-02-2025 16:21

ajaxfan83 +3488

Ik zeg ook niet dat hij een geweldenaar is , maar als je zijn twee voorgangers bezig heb gezien , wie zie je dan liever

01-02-2025 16:38

WantAmsterdam +116198

Zijn voorgangers 100%.
Maar dat is een false dilemma. Ik wil iemand die competent is en bij Ajax past, ik wil duidelijk beleid met Cruijff visie en goed scouten.

Het is mogelijk, andere clubs doen het ons voor.

01-02-2025 16:43

ajaxfan83 +3488

Ik blijf bij mijn mening, als mister Edwin niet zo stront eigenwijs was geweest, dan hadden we er vele malen beter voorgestaan , want denk jij dat als kroes 3 jaar geleden gewoon aan was gesteld als td'er, dat hij ook even 350 mil in het putje had gegooid. Ik denk het namelijk niet trouwens ik weet het wel zeker van niet . Want je kan niet ontkennen dat hij voor de Eagles echt goed werk heeft geleverd en daarom wilde de meerderheid toen binnen Ajax kroes halen alleen van de sar niet ws om dezelfde redenen dat hij Bosz ook niet wilde hebben

01-02-2025 17:02

WantAmsterdam +116198

Natuurlijk had hij dat. Hij doet het met minder geld al dramatisch. Ons salarishuis is groter dan onder Mislintat terwijl we sinds Kroes/De Lange kwa kwaliteit alleen maar achteruit gaan.

Het heeft niks met geld te maken, maar incompetentie. Hoevaak moet dat nog gezegd worden?

01-02-2025 17:22

ajaxfan83 +3488

Ja in jou ogen doet hij het dramatisch terwijl hij de visie volgt die jij graag wil zien , Cruijff zei altijd waarom spelers kopen als het in je eigen jeugd ook rond loopt . Vandaar dat hij samen met Beuker de jeugd heeft aangepakt en dat er steeds meer en meer jeugd spelers weer naar Ajax zijn gaan komen, en dat kroes steur uit de handen van psv heeft gehouden , en dat vanwege jou visie die je wilt zien. Cruijff zei altijd van je moet het niet kopen maar zelf zien op te leiden

01-02-2025 19:27

WantAmsterdam +116198

Hahahahahahahahahaha goeie grap. Kroes volgt visie Cruijff.

Kroes koopt overbodige nonvoetballers en laat jeugdspelers de deur uit lopen.

Jij snapt gewoon helemaal niks van Cruijff zijn visie en kijk op voetballend. Of je troost hier. Wat een bizarre teksten. Sjezus.

01-02-2025 19:30

ajaxfan83 +3488

Oh vandaar dat hij heel veel jeugdspelers heeft gecontracteerd, of was je dat vergeten. Maar ja , je kan het vergeten zijn, we zijn allemaal mensen

01-02-2025 20:21

Standby +10113

Ik kijk met een schuin oog naar Forest - Brighton. En Lamptey speelt op z'n zachtst gezegd een ongelukkige wedstrijd.

01-02-2025 15:09

EinSteijn +4781

Calabria gaat naar Bologna meldt Romano. Weer mis Alex, jammer.

01-02-2025 15:07

stefanwillem +12156

4 miljoen per jaar. Koekoek.

01-02-2025 15:40

Tizo +1871

Gimenez weg betekent de teloorgang van Feyenoord! Ze krijgen hiermee dezelfde situatie waarbij Ajax elke keer ook werd leeggekocht!

01-02-2025 15:04

rayclarke +19

Spijker op zijn kop. Dat anno 2025 die club feitelijk wordt bestierd door een verenging van 700 ofzo leden waarvan de meerderheid geen enkele inbreng heeft is natuurlijk beschamend. En leidt tot tunneldenken. En een TD....

01-02-2025 15:04

bRiANn +494

https://www.telegraaf.nl/sport/377173021/feyenoord-is-santiago-gimenez-kwijt-spits-onderweg-naar-ac-milan-om-laatste-details-af-te-ronden/?utm_source=whatsapp&utm_medium=referral&utm_campaign=whatsapp

01-02-2025 15:02

wijzijndebeste123 +164877

De topcomment slaat de spijker op de kop. Onze TD is een grenzeloos incompetente blaaskaak die louter door nepotisme een cruciale functie heeft gekregen. Alex staat eind van t seizoen zichzelf bombastisch op de borst te kloppen als we 3e zijn geworden. 😂

01-02-2025 14:57

Bram +2068

Jij bent waarschijnlijk zo'n jongetje geweest dat als hij zijn zin niet kreeg krijsend in het gang pad ging liggen in de Albert Heijn. Nu heel stoer op internet alles afzeiken. Wat een triest bestaan heb je dan

01-02-2025 15:13

wijzijndebeste123 +164877

Haha typisch een Kroes fanaticus. Emotioneel inhoudsloos geschreeuw omdat grote held Alex keihard van zn voetstuk valt. Veeg t kwijl even van jouw mond aub. 😂

01-02-2025 15:14

Rowo +213

Je hebt het er maar druk mee.

01-02-2025 15:37

WantAmsterdam +116198

Ik vind zulke persoonlijke aanvallen veel triester dan kritiek op Kroes.

Is Kroes je secret lover dat je zo getriggert bent door kritiek op hem?
Je zet jezelf alleen maar voor schut.

01-02-2025 15:40

Bram +2068

Wie zet zich nu voor lul? Maar blijf lekker achter je computertje de held uit hangen ipv je club te supporteren

01-02-2025 15:42

wijzijndebeste123 +164877

Al ruim 30 jaar elke thuiswedstrijd in t stadion. Ik gok dat je dat niet overtreft. Internet huilebalk.

01-02-2025 15:44

WantAmsterdam +116198

Ik support Ajax, niet individuele bestuurders.

Kroes is slecht voor Ajax. Dus als je Ajax als club support ben je tegen Kroes.

Nog steeds jij die zich voor schut zet.

01-02-2025 15:49

wijzijndebeste123 +164877

Bram is supporter van AFC Kroes en niet AFC Ajax. Hij denkt dat je een ekte supporter bent als je wanbeleid blindelings steunt. Lol.

01-02-2025 15:57

WantAmsterdam +116198

Er waren tijdens de fluwelen revolutie ook “supporters” die de status quo/5de colonne of Van Gaal steunden.
Totale geen idee van wat Ajax voor moet staan en wat “je club steunen” in realiteit betekent. Als je van onze club houdt dan ben je juist kritisch op mensen binnen onze club. Helemaal op mensen die daar puur vanwege corruptie zitten inplaats van kwaliteiten.

01-02-2025 16:02

Bram +2068

Wow lekker origineel ook

01-02-2025 16:44

Bram +2068

Er komt echt zoveel onzin uit jou. Ga er niet eens meer op in. Fijne wedstrijd morgen

01-02-2025 16:47

DanieldaCruz +1026

Inhoudelijk zeg..

01-02-2025 16:59

DanieldaCruz +1026

Wat zeg jij nu?’

01-02-2025 17:00

WantAmsterdam +116198

Bram heeft op AS denk ik nog geen inhoudelijke geschreven. Logisch dat hij er niet op in gaat. Hij heeft geen argumenten alleen beledigingen en lege kreten als iemand zijn liefje Alex bekritiseert.

01-02-2025 19:10

stefanwillem +12156

Is je boek al af? “De Kroes klaagzang” of zo?

01-02-2025 15:41

JohnDylan +22604

Ik stel voor dat ze Overmars een contract geven van zes maanden als 'directeur uitverkoop' met als enige opdracht de verkoop van Akpom, Vd Boomen, Brobbey, Forbs, Gaaei, Henderson, Medic, Tahirovic, Sosa, Weghorst and Wijndal. Dat kan hij vanuit zijn eigen huis doen zodat hij behalve met Geelen als algemeen directeur nooit in aanraking komt met andere werknemers van Ajax. In ruil mag Overmars 5% van de netto inkomsten op die transfers houden (in plaats van een salaris).

01-02-2025 14:56

Yeshyeshyall +10983

Haha top idee

01-02-2025 15:23

Simpelishetmoeilijkst +25359

Waarschijnlijk kan hij elders veel meer verdienen dan bij Ajax.

01-02-2025 14:51

Babangida83 +23951

Een rechtsback is ook niet nodig. We hebben Alders. En Ugwu vind ik ook goed, maar is beter op cv volgens kenners. Zou eerder een creatieve middenvelder erbij kopen. Hoeft er niet direct te staan. Al is dat saillant, want als hij veel meer gaat verdienen dan Bounida, hoe kun je dat dan uitleggen...

Op rechtsback heb je nu juist de uitgelezen kans om de selectie een beetje in te krimpen zonder dat het je sportief opbreekt. De opvolger van een verkochte speler, is altijd in het begin minder. Dat is een gegeven, dat zullen we ook moeten accepteren. Als hij beter zou zijn, dan hadden we Rensch wel kunnen behouden.

01-02-2025 14:51

Knakworst +557

Staat ook gewoon in de basis nu tegen Nottingham Forrest.

01-02-2025 14:48

Ajaxcbs123 +1258

Adverson/Godts - Brobbey/Weghorst - Traore/Berghuis
Taylor/Regeer - Fitz Jim/Klaassen
Henderson/Vd Boomen/Mokio
Hato/Wijndal - Baas/Kaplan - Sutalo/Rugani - Gaaei/Alders
Pasveer/Ramaj

Op zich een prima dubbele bezetting. Alleen is Gaaei/Alders dan echt te licht voor rechtsback.

Overbodig;
Tahirovic
Vd Boomen
Banel
Rasmussen

Spelers die je volgens jaar weer terug krijgt;
Sosa
Mannsverk
Akpom?
Forbs
Hlynnson

Bizar grote selectie vd zomer, daar baart mij nog het meeste zorgen. Je raakt gewoon niemand kwijt... Neemt niet weg dat je nu nog een rechtsback moet halen. Maar daar zal ik het ook bij houden. Van de zomer Veltman/Eriksen terug halen voor de ervaring.

01-02-2025 14:48

Bky +56678

Alle overbodige spelers die een jaar later terugkomen zijn makkelijker te verkopen omdat hun boekwaarde deels weer is afgeschreven. Ajax kan dan met een lagere transfersom akkoord gaan zonder dat ze dat op hoeven te vullen.

Liever niet natuurlijk, maar een Tahirovic staat voor 7.5 miljoen in de boeken. Dit jaar is daar waarschijnlijk 1/5de van afgeschreven gezien zijn debiele contract van 5 jaar toentertijd. Volgend jaar is dat 2/5de. In principe kun je hem dan verkopen voor 4.5 miljoen euro zonder problemen.

01-02-2025 14:52

Ajaxcbs123 +1258

Daar heb je een punt.
Al maakt iig Forbs erg weinig minuten... Niet echt gunstig helaas.

01-02-2025 14:52

Bky +56678

Forbs kun je volgend jaar verkopen voor in principe circa 6 miljoen zonder problemen (3/5de van de boekwaarde - 2.5 miljoen loan fee van Wolverhampton). Dat moet te doen zijn.

01-02-2025 14:57

Knakworst +557

Ik zou berghuis alleen niet meer op rechtsbuiten zetten en daarvoor in de plaats dan Forbs terughalen.
Berghuis moet zich richten op de twee 8 posities.
Daarnaast kan regeer zich naast 8 ook richten op 6.

01-02-2025 14:56

AlexLitmanen10 +14429

Berghuis kan wel op het middenveld, maar dan wel op 10. En zo spelen we niet

01-02-2025 16:14

daslogisch1 +10199

Kans is zeer groot dat we het met deze gasten gaan doen. Het is niet anders!

01-02-2025 14:35

r9killer +170

Er is jeugd geloof me maar alleen heb ik het gevoel dat ze bij Ajax daarboven een agenda hebben. Bij bepaalde spelers weetje gewoon dat ze zeker meekunnen in de selectie maar gewoon niet erbij zitten.

01-02-2025 14:32

GNBL +90151 moderator

Gaan we nog een rechtsback halen?!

01-02-2025 14:25

twynestar +28580

dat vraag je aan ons?

01-02-2025 14:26

JohnDylan +22604

Ik hoop van niet, Ajax heeft met Gaaei en Regeer twee opties voor op rechtsback en Alders moet de komende maanden speeltijd krijgen als invaller om hem klaar te stomen voor het komende seizoen. Ajax 1 heeft al 29 spelers onder contract staan voor komend seizoen (en daar reken ik Pasveer, Klaassen, Berghuis en Jong Ajacieden die mogelijk bij het eerste aan zullen sluiten als Alders, Faberski, Janse, Mokio en Steur dus niet bij), laat AFC Chelsea nu eerst maar eens wat spelers overbodige verkopen. Dat zal alleen niet lukken zolang Amateur Alex technisch directeur is. Alle clubs hebben inmiddels door dat hij uit zwakte zich laat verleiden tot de verhuur met optie tot koop van spelers. Waarom een speler kopen als je hem kunt huren met optie tot koop?

01-02-2025 14:34

Opperhoofd +12664

Hebben we geen eigen jeugd meer ?
Vroeger gingen er spelers weg er kwam er jeugd voor in de plaats.

01-02-2025 14:08

TheRiviera +5478

Er is genoeg eigen jeugd maar de jeugd heeft niet de gewenste niveau. Niet elke jonge speler die bij Ajax rondloopt is een toptalent. Daarnaast vind dat de jeugd recent best arrogant aan het worden is. Jonge snotneuzen die denken dat ze van alles kunnen eisen.

01-02-2025 14:13

ck69 +13126

Die dartelen ergens onderaan in hun eigen competitie

01-02-2025 14:42

WantAmsterdam +116198

Tja. Dan moet je een plan met de jeugd hebben en hun een eerlijke kans geven.
Gebeurt allemaal niet bij Ajax.

01-02-2025 16:03

marceldenb +2306

Milan van Ewijk zou een interessante kunnen zijn. Ontwikkelt zich goed bij Coventry city.

01-02-2025 13:34

Danielson +50580

Veel te duur inmiddels.

01-02-2025 13:35

MarkAFCA +1161

Marktwaarde van 9 miljoen en nog 2,5 jaar contract. Die ga je niet voor minder dan 15 miljoen krijgen hoor.

Deze Lamptey ook niet voor 1,8 miljoen, dat is onzin. Reken minimaal op een Rensch prijs.

01-02-2025 13:45

Okocha078 +13956

Volgend seizoen gaat een ramp worden. De verhuurde spelers komen waarschijnlijk allemaal terug en Kroes kan ze niet verkopen.
Henderson(als hij er nog is dan) Taylor, Hato en Sutalo zullen wel verpatst worden.
Het lukt hem niet jongens als Lamptey en Moro te halen, maar alleen ons kent ons aankopen als Klaassen,Weghorst, Regeer en Edvartsen.
Farioli en staff zullen ook wel gaan.

Wordt een team vol eenheidsworsten.

Hou mijn hart vast

01-02-2025 13:28

JohnDylan +22604

Het lijkt erop alsof Kroes de spelersgroep wil vergroten in plaats van verkleinen. Non-beloften/jeugd spelers die komend seizoen bij Ajax onder contract staan (Pasveer, Klaassen en Berghuis dus niet meegerekend, gerangschikt op leeftijd):

GK: Gorter, Ramaj en Setford

RB: Gaaei en Regeer
RD: Medic, Šutalo en Gooijer
LD: Ávila, Kaplan en Hato
LB: Sosa, Wijndal en Baas

RM: Fitz-Jim en Hlynsson
CM: Henderson, Vd Boomen, Mannsverk en Tahirović
LM: Taylor

RA: Traoré
ST: Weghorst, Akpom, Brobbey en Rasmussen
LA: Edvardsen, Forbs en Godts

01-02-2025 13:33

Okocha078 +13956

Bizar lijstje als je het zo ziet

01-02-2025 13:35

AlexLitmanen10 +14429

-Medic die gaat wel definitief weg (speelt alles)
-Avila is nog een jaar verhuurd. Die komt dus niet in de zomer terug maar pas in de winter

01-02-2025 14:41

JohnDylan +22604

- Bochum gaat degraderen en Medic is dus verre van definitief weg.
- De tweede seizoenshelft hoort toch ook bij het volgende seizoen?

01-02-2025 14:43

Koekie87 +21012

Vraag me meer af waarom hem het niet lukt om een aantal gasten gewoon te verkopen, wat is dat voor slag gedoe met dat verhuren. Naar mijn idee is dat gewoon een korte termijnsoplossing aangezien veel van die spelers aankomende zomer gewoon weer bij ons op het trainingsveld staan. Schept voor de korte termijn misschien wat ruimte in de salarishuishouding maar niet voor langere termijn.

01-02-2025 13:38

Belnaarhuis +5063

Spelers willen niet verkocht worden als ze daardoor achteruit in salaris gaan. En de meeste verdienen gewoon erg goed voor hun kwaliteiten

01-02-2025 13:50

Bensco +7175

Dat kun je nog niet zeggen. Je kan ook niet verwachten van alle 5 de huurlingen dat ze verkocht zouden worden. medic en sosa maken tot nu toe een redelijke kans op verkoop. Unuvar zijn contract is opgezegd, Forbes zeer waarschijnlijk een nieuwe kans bij Ajax 1 en mannsverk, Hlysson (willen ze die überhaupt wel verkopen l), Akpom en Avila beginnen net dus daar kunnen we nog niks over zeggen. Feit blijft wel dat ze bij Ajax spelen ook niks meer toevoegen behalve een dik salaris. Dan kun je beter verhuren dan ze dwangmatig bij de club houden.

01-02-2025 14:01

JohnDylan +22604

Medic maakt geen enkele kans op verkoop, zijn club gaat kansloos degraderen. Alleen Sosa maakt een redelijk goede kans om door zijn club definitief te worden overgenomen.

"Dan kun je beter verhuren dan ze dwangmatig bij de club houden."

Nee, dat kun je niet want dan zien clubs dat je zwak staat en zal je ook andere spelers niet kunnen verkopen maar alleen verhuren. Dat is wat ik meer dan een jaar geleden voorspelde dat zou gebeuren toen ze Mikautadze verhuurde met een goedkope optie tot koop en dat is ook precies zo uitgekomen. Ajax zit nu in een perpetual loop van verhuur en zal dat zitten tot er een nieuwe technisch directeur is aangesteld die een duidelijk statement af kan geven dat Ajax zich niet meer zal laten verleiden om spelers zo gemakkelijk te verhuren met optie tot koop. Kroes is zwak en de andere clubs ruiken het bloed in het water.

01-02-2025 14:05

Bensco +7175

Mikautadze was een heel ander verhaal. Die ging naar zijn oude club, de kans dat hij zou worden overgenomen was vrij groot. Dat Metz vervolgens zich zo handig uit die deal weet te werken is wel echt een blunder maar toen was Alex nog geen TD

het punt nu is dat er geen geld is, sterker nog, er moet bezuinigd worden op zowel salarissen als op spelerskapitaal. Van een paar spelers is gewoon heel duidelijk dat ze geen kans meer maken op Ajax1. Die moeten gesleten worden. Het probleem is alleen dat Ajax bloedende is. Dat is niet echt te verhullen want je hoeft maar op de eindstand van vorig jaar te kijken en je weet hoe de vlag er bij hangt. Voetbal is dan heel opportunistisch. Dubbel probleem waar je ook nog eens mee kampt is dat sommige een absurd hoog salaris hebben wat ze niet alleen onaantrekkelijk maakt voor clubs maar wat het voor hun ook nog eens onaantrekkelijk maakt om te gaan.

01-02-2025 14:28

Cosey2 +7088

Met CL plek kun je misschien iets meer.

01-02-2025 14:22

Okocha078 +13956

Zeker, dat zou heel veel schelen

01-02-2025 15:34

Wieno +9248

We kunnen ook nog altijd geen AD vinden, of is het dan toch wachten op dat onderzoek naar de aandelen van Kroes, waarna hij alsnog AD gaat worden?

Geelen zou dit graag willen combineren met een oud-speler (Siem de Jong?), maar dan blijven we zitten met Kroes als TD...

De Lang en Beuker blijven ook steeds uit de wind, terwijl zij samen met Kroes het beleid uitvoeren en Kroes geen tekenbevoegdheid heeft...

Het is nog altijd een rommeltje in de top...

01-02-2025 13:19

Rodsje +14783

Tja jammer maar dan is het weer #Kroesout

01-02-2025 13:12

Barra +5529

Kennen jullie die mop van die rechtsback die naar Ajax ging?

01-02-2025 13:04

Gaza +4413

Of die mop van de TD?

01-02-2025 13:16

Bram +2068

Kennen jullie die mop van Barra die doet alsof hij een ajax supporter is?

01-02-2025 13:21

Barra +5529

Nee ken ik niet

01-02-2025 13:43

Cosey2 +7088

Blijf het onbegrijpelijk vinden dat je voor een rechtsback de markt op moet, die moet je zelf op kunnen leiden.

01-02-2025 14:27

Artemio +32157

Lamptey staat vandaag in de basis bij Brighton in de wedstrijd Forest-Brighton.

01-02-2025 12:57

Jarikoning +7325

Tuurlijk komt die niet. Wanbeleid

01-02-2025 12:57

CruyffLegacy +58

Wel lekker onderbouwd!

01-02-2025 12:53

PeterLarsson +13316

Benieuwd welke paniekaankoop in de laatste dagen nog wordt gedaan. Ik gok op contractje voor Fosu Mensah .

01-02-2025 12:45

FarioliTactiek +611

Beter dan niks.. wat ik ook tot de mogelijkheden acht

01-02-2025 13:09

Koekie87 +21012

Liever niks dan aangezien die gozer een abbonement heeft met blessures.

01-02-2025 13:39

CircusRensch +1696

Kan AS de reclame-opbrengst van dat Peaks ofzo niet ter beschikking stellen aan Ajax voor een nieuwe rechtsback? Bij elk artikel krijg ik weer een reclame van die zooi

01-02-2025 12:40

Tommyshelby +129683

Was ook een te interessante speler voor deze falende directie.

01-02-2025 12:39

Panna +5055

Die komt niet, die komt niet en die komt óók niet!

01-02-2025 12:37

JohnDylan +22604

Hebben de Ajax Amateurs geen eigen technisch directeur nodig? Dat lijkt me het juiste niveau voor Amateur Alex.

01-02-2025 12:22

Jake the Snake +17354

Daar komt ie zelfs vandaan.

01-02-2025 12:28

JohnDylan +22604

Precies, lijkt me de perfecte baan voor hem.

01-02-2025 12:29

FysioPat020 +26061

Een bod van 1,8 miljoen op tafel willen leggen voor een PL speler. Ze zullen bij BH&A waarschijnlijk beledigd geweest zijn bij zo'n belachelijk bod. Kroes is een boekhouder die per ongeluk TD geworden is bij een topclub, het klappen vd zweep niet kent, Ajax helemaal kapot gaat saneren en buitenkansjes niet herkent of gewoon steeds weer te laat te is.

01-02-2025 12:29

4Ever14 +6636

"Kroes is een boekhouder die per ongeluk TD geworden is bij een topclub,"

Het was niet perongeluk maar volledig bewust door zijn holmaatjes in de bestuursraad, dan weet je ook al dat de bestuursraad niks anders is dan een tumor. Verder heeft Kroes het gewoon zwaar onderschat en was hij arrogant genoeg om zijn voorgangers belachelijk te maken terwijl hij het nu nog slechter doet dan hun, de ironie.
Als Ajax weer een comeback wilt maken, dan moeten ze zo snel mogelijk van Kroes af zien te komen, hetzelfde geldt voor de bestuursraad.

01-02-2025 12:55

FysioPat020 +26061

Eens. Ik had per ongeluk in aanhalingstekens moeten zetten 😉

01-02-2025 13:01

LOCAmpos +10509

Hij heeft nog 4 maanden contract daar en speelt niet veel. Is denk ik geen belachelijk openingsbod maar nu hij niet komt lijkt het ook het enige bod. Als het al klopt he

01-02-2025 13:58
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.