AD: 'Mislintat voerde gesprek met Bosz tijdens zomer 2023'

door Jon van Dam 182

AD: 'Mislintat voerde gesprek met Bosz tijdens zomer 2023'

door Jon van Dam 182

Laatst geüpdatet

Sven Mislinat heeft namens Ajax een gesprek gevoerd met Peter Bosz over de functie van hoofdtrainer. Dat meldt het Algemeen Dagblad donderdag. Over en weer was er sprake van veel twijfels, waardoor Bosz uiteindelijk tekende bij PSV.

Afgelopen zomer kwam de naam van Bosz in veel geruchten voor, maar het Algemeen Dagblad weet nu ook dat Ajax daadwerkelijk sprak met de oefenmeester. Mislintat zou begin juni 2023 voor het eerst hebben gesproken met de trainer die in het seizoen 2016/17 al werkzaam was in Amsterdam. 'In de videocall praten Mislintat en Bosz langdurig met elkaar. Een paar dagen eerder heeft Edwin van der Sar zijn vertrek als algemeen directeur aangekondigd, waarmee alvast een mogelijk obstakel is weggepoetst. Er is nog tijd in het sollicitatieproces bovendien: uiterlijk medio juni wil Mislintat een nieuwe Ajax-trainer aan boord hebben.'

'Mislintat merkt dat Bosz terughoudend is: de trainer heeft in de dagen hiervoor al meerdere goede gesprekken gevoerd in Eindhoven', zo vervolgt het medium. Ook Bosz was niet overtuigd. Hij werd aan het twijfelen gebracht door 'de hele aanloop' en 'de context van het gesprek'. Reza Fazeli, Bosz' zaakwaarnemer, had al in april afgetast bij Mislintat. Echter kon hij niet rekenen op veel respons van de Duitser.

Intern bij Ajax veel twijfels over Bosz 

Bij Ajax waren er intern ook veel twijfels over de mogelijke komst van Bosz. Toenmalig algemeen directeur Edwin van der Sar en andere medewerkers van de club stonden niet met smart te wachten op de komst van de trainer. Ze waren van mening dat Bosz in de zomer van 2017 doelbewust inzette op een breuk, om daarna bij Borussia Dortmund aan de slag te kunnen gaan. 'Mislintat krijgt het allemaal mee tijdens zijn vele gesprekken in zijn eerste weken bij Ajax. Niemand raadt hem letterlijk af om voor Bosz te gaan, maar in allerlei terloopse opmerkingen is de teneur helder', zo besluit de krant.

Lees meer over:
Plaats reactie

brullie +7031

Bosz had toch aangegeven dat Ajax geen contact met hem had opgenomen? Wie jokt er hier nu?

03-01-2024 06:53

Steffenhagen +37732

Even los van Bosz : er bestond binnen Ajax weerstand tegen een buitenlandse coach . Dat lag gevoelig binnen de RVC en de directie . Maar wie gaat daar dan over bij Ajax ? En wie zijn die mensen dan die daar kennelijk een mening over mogen hebben ? De aanstelling van een trainer is de hoofdverantwoordelijkheid van een TD. Bij Ajax kennelijk niet , opnieuw niet …

31-12-2023 11:22

DeHeerVanDeMeer +25164

De ego's van sommige waren groter dan de club..

30-12-2023 19:15

Voetballover +3083

Wat een kut ego's die gasten, Bosz laat Eindhoven wekelijks smullen ipv Amsterdam

30-12-2023 12:15

Ajax4proud +10790

Bosz had de held voor Ajax kunnen zijn net als Cruijff een legende is voor Ajax. Nu zal zijn naam voor eeuwig te horen zijn in Eindhoven en er een standbeeld staan. De trainer die Ajax niet wilde hebben omdat hij eerder te vroeg vertrok en een aantal Ajacieden hem niet mogen omdat hij zogenaamd nergens gepresteerd heeft.

In heel Nederland zal men horen wie Bosz is, de baas en natuurlijk record houder die tot nu toe alles heeft gewonnen. De schaal gaat naar Eindhoven want zij zijn de kampioenen van Nederland. Zelfs Feyenoord onder de pinkie. Van iedereen gewonnen en 6x Ajax verslagen want ze dachten dat ze de beste waren maar ze zijn op dit moment niet opgewassen tegen dit PSV.

Ajax heeft zogenaamd weer een tussenjaar.. of zijn het gewoon 7 lamme jaren.

30-12-2023 08:42

Jp777 +8728

vd Sar wat heeft deze man goed gedaan bij Ajax?

30-12-2023 06:22

Ajaxfan31183 +16391

Oh is dat zo , dat svenneke gesprekken had gevoerd met Bosz in juni terwijl die Hagenees eind mei al zijn jawoord al had gegeven en gekregen , de enigste gesprekken die schijnbaar gevoerd zijn met Bosz , zullen over het weer geweest zijn , maar niet over het trainers schap van Ajax , voor de nacompetitie voor Europees voetbal werd die deal al beklonken met Steijn maar pas nadat Sparta werd uitgeschakeld kwam het wereldwijd in het nieuws dat hij de trainer werd , geloof dat dat rond 10 of 11 juni was dat dat naar buiten kwam , maar ja die Rotterdammers kunnen met zo goed stoken als dat volk wat er bij de Telegraaf rond loopt

30-12-2023 00:32

Sentinel +8770

Ajax heeft gewoon heel matig tot heel slecht gehandeld.

29-12-2023 21:07

soewares +2502

Zeg maar gerust ronduit belachelijk

30-12-2023 19:08

Heimwee +6649

Mislintat en Bosz is geweest, kijk vooruit aub.

29-12-2023 20:04

AjaxX021 +21

Nobody knows what it will be.

29-12-2023 17:48

WeirdAJAX +12086

Dit is een bevestiging van wat al naar buiten was gekomen. EvdS wilde hem niet. Kan alleen zeggen hoe ongelofelijk jammer het is want we hadden hem zo goed kunnen gebruiken in deze chaos vanaf het begin. Iemand die het voetballend gezien in ieder geval scherp ziet en de rug recht houdt.
Echt ongelofelijk. Snap Edje echt niet in die zin.

29-12-2023 17:33

3sterren +20205

We kunnen wel blijven treuren om wat we NIET hebben, maar we kunnen ook blij zijn om wat we WEL hebben, namelijk een trainer die Akpom weer laat scoren, die Šutalo uitlegt dat verdedigen hetzelfde is als de bal afpakken van de tegenstander en niet hetzelfde is als een assist geven waar een tegendoelpunt uit volgt. Een hoofdtrainer die weer punten weet te pakken, zodat we van die akelige 18e plaats af zijn. Die Brobbey en Taylor weer belangrijk maakt voor het team.
Kortom, een coach die spelers weer in zichzelf laat geloven.

We moeten Schippie niet beoordelen op wat hij in het verleden heeft gepresteerd met bijvoorbeeld PEC, een clubje die met de beste wil van de wereld niet landskampioen zou kunnen worden, onder welke trainer dan ook.

Beoordeel Van ’t Schip maar aan het einde van dit seizoen. Hoe hij heeft gepresteerd met ons aller Ajax, want dat is toch hetgeen wat uiteindelijk telt ? ...

29-12-2023 16:10

Juichtoon +32309

Er is bij Ajax veel twijfel over een heel leger aan mensen die later heel bruikbaar blijken. Er is weinig twijfel over spelers en trainers die er later niks van blijken te kunnen ..
Ajax in een notendop 22 en 23...

29-12-2023 13:48

Soccerskins v2 +43196

Denken jullie dat Reiziger terug zou komen als Ajax hem nu vraagt? Ik zie een staf met Maduro, Vos, Van ‘t Schip (in een dubbele rol als assistent en in het technisch management) en Reizger wel zitten.

29-12-2023 13:13

Pingelaar +13223

Reiziger heeft jong oranje onder zijn hoede toch?

Ik denk daarom (kan nog meer redenen bedenken) niet dat hij nu terug wilt komen.

29-12-2023 13:19

Kuningast +5079

Nog bedankt Edwin, ontzettende zak hooi

29-12-2023 13:07

Schip +23351

Als je nou iets uit het artikel moet halen, is het juist niet dat lijkt me.

29-12-2023 18:33

ArnoAjax +1663

Ik wil die naam Mislintat hier niet meer lezen 😫

29-12-2023 12:22

Web +178830

Hij word nog verdedigd, die liggen onder een steen

29-12-2023 12:50

Chadd +7759

Ze lijden aan het Sven Saviour Complex.

Dat is chronisch en zeer ernstig.

29-12-2023 14:16

MelleAfca +14302

Door wie dan?

29-12-2023 14:28

YRGI +32897

Was hier toch al bekend. Bosz mocht niet komen van Sar. Toen hij vertrok was het al te laat. Ook buitenlandse trainers mochten niet komen van de conservatieve mensen binnen Ajax. Toen kwam 'ie bij Steijn uit...

29-12-2023 12:04

Schip +23351

Lees nou nog eens.

29-12-2023 18:34

Jan Doedel +4281

Sukkels bepaalden blijkbaar alles sinds bekend werd dat Overmars z'n piemeltje aan iedereen wilde laten zien. Overmars is echter wel een geweldige technisch directeur. Dat bewijst hij nou alweer een poosje in Antwerpen.

Flappie was de enige oud-speler die fatsoenlijk kon lezen en schrijven en moest daarom maar algemeen directeur worden. De man is een ramp en alles in zijn handen wordt stront.

Het kan toch niet zo moeilijk zijn als je jaren achtereen veel meer geld te besteden hebt dan de lampen en de havenarbeiders, dat je dan die financiële en sportieve immense voorsprong kunt vasthouden?

Als je het mag geloven is al het geld verdampt en zitten we met veelal ongeschikte spelers voor Ajax.

Knap werk hoor! En nog een lekker bonusje mee ook nog. Prutsers!

29-12-2023 11:28

KaleBalzak +1464

Achteraf is mooi wonen.
Op het moment dat Ajax geen trainer had wilden veel mensen Bosz niet eens.
Het was hier ongeveer 50/50. Nu hij het goed doet is het makkelijk lullen!

29-12-2023 11:25

ajax4ever001 +18362

Ik roep al jaren dat Ajax Bosz terug moest halen maar merendeel hier waren pessimistisch en nu zijn diezelfde personen boos dat Ajax hem niet heeft gehaald.

29-12-2023 13:09

Kryptonite +76738

Omdat Bosz zó goed ook weer niet is en overal heeft gefaald. Maar hij is natuurlijk wel de beste optie na Ten Hag en Slot. Dus als we allemaal van te voren hadden geweten dat het PER SE een kaaskop moet zijn, dan waren we ook allemaal voor Bosz gegaan. Maar de (voetbal)wereld houdt niet op na de landsgrenzen van Nederland. Waarom niet verder kijken dan onze klomp lang is.

29-12-2023 13:29

LukaLitmanen +81896

Leverkusen uitstekend gedaan

Lyon 8e geworden terwijl ze nu laatste staan

29-12-2023 14:16

Chadd +7759

Nee jij zou niet voor Bosz zijn gegaan.

Je hebt alweer verloren.

29-12-2023 14:20

Kryptonite +76738

Zegt de grootste loser van AS. 🤡

29-12-2023 14:48

3sterren +20205

Dat Bosz in Duitsland en Frankrijk geen landskampioen is geworden wil nog niet zeggen dat hij als trainer heeft gefaald.

Net zo min dat je nu Van der Kooij moet aantrekken als hoofdtrainer voor het volgende seizoen, omdat hij met een amateurclubje Ajax heeft uitgeschakeld in het bekertoernooi.

Hoe kun je Bosz niet hoog aanslaan, terwijl hij Ajax Europees weer op de kaart heeft gezet ? Eerder nog dan Ten Hag ...

29-12-2023 15:36

Slang3 +45700

Hoe kan je intern twijfelen aan de meest Ajax DNA achtige coach. Dat is kwalijk

29-12-2023 11:14

Noam +4075

Ik had ook mijn twijels bij het aanstellen van Bosz. Ik had nooit verwacht dat Bosz dit zou presteren bij PSV als je kijkt naar zijn verleden. Zijn huidige cijfers hebben mij de mond gesnoerd en ik denk velen. We hadden dit niet kunnen weten.

29-12-2023 11:04

LukaLitmanen +81896

Spreek voor jezelf.

Ik en vele anderen hadden dit zien aankomen;

Bij Ajax met Viergever Klaassen Singraven Younes Traore Dolberg slechts 23 tegengoals en finale EL gehaald !!!

Zo knap

29-12-2023 12:31

ajax4ever001 +18362

Ik zeg altijd zo resultaten uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst. In zijn geval heeft het juist goed uitgepakt en dat was een gemiste kans voor Ajax

29-12-2023 13:10

cabenb +1603

Laten we vooruit kijken! Ik wacht op 2 of 3 echte topaankopen!

⭐️⭐️⭐️

29-12-2023 10:45

willem1958 +8740

Waar het in 2017 op stuk liep zal het nu ook op stuk zijn gelopen; zeggenschap.
Indertijd had het technisch hart met oa Bergkamp veel invloed op het spelersbeleid en Bosz wilde daar meer zeggenschap over en dat botste.
Afgelopen zomer zal in de gesprekken duidelijk zijn geweest dat Mislintat als TD voornamelijk het aan- en verkoopbeleid zou bepalen en dat zal wederom bij Bosz niet goed zijn gevallen.
Bosz was al een tijdje beschikbaar en wilde wel komen praten dus als ze Bosz graag hadden willen hebben dan hadden ze PSV voor kunnen zijn maar door te lang dralen en draaien en Bosz te weinig medezeggenschap in aan-en verkopen te willen geven denk ik dat Bosz betere voorwaarden bij PSV zag om te werken en de rest is historie.

29-12-2023 10:40

emieltjuhh +17745

Nou hup ik wil transfers zien

29-12-2023 10:40

Altijdindestraat +39809

Veel wilde Bosz hier ook niet als trainer, was er ook één van, maar ga nu niet ineens terugkrabbelen. Hij is daar trainer, ben deze artikelen erover wel beu moet ik zeggen. Hij had er ook niks van gebakken met deze selectie.

29-12-2023 10:31

cantharel +3522

Met hem had deze selectie er niet gestaan maar spelers als Lang, Dest en een betere middenvelder en CV hadden de voor de helft van het uitgegeven geld al een eind op weg geweest. Ook Tadic was gebleven.

29-12-2023 17:53

godlike +3806

Zelfs Oosting is overwogen. Het is echt lachwekkend aan het worden. Mislintat zag Ajax echt als experiment wat mij betreft. En met slappe beleidsbepalers krijg je een rampscenario.

29-12-2023 09:24

El Pacino +3609

Je praat onzin. De RvC en bestuur wilde een Nederlandse coach. Slot, Ten Hag en Bosz (wilde blijkbaar niet) waren niet beschikbaar. Dan kom je uit op Stein en Oosting. Als iemand schuldig is het aastellen van de coach is het Van der Sar en rest van het bestuur en de RvC.

29-12-2023 10:17

Ajax14AMS +25205

Maar Mislintat mocht absoluut niet praten met Bosz van van der Sar vertelde iedereen mij hier. Dat is gek!
Ik lees nu toch echt: "Niemand raadt hem letterlijk af om voor Bosz te gaan"

Als diamantauge ECHT diamantauge had gehad, dan had hij gezien dat Bosz een veel betere trainer is voor Ajax dan Steijn en hem dus ook gewoon aangesteld in plaats van Steijn, ongeacht wat een ander ervan had gevonden (dat heeft hij namelijk ook bij al die aankopen gedaan).

Nog een leugen ontmaskerd om die gast vrij te pleiten dus...

29-12-2023 08:50

BillSplate +9679

Ja, want al die mensen die intern nee tegen Bosz zeiden, zijn natuurlijk benaderd door het AD en hebben allemaal eerlijk aangegeven dat ze nee gezegd hebben toch? Of zullen ze het politiek en genuanceerd besproken hebben? Denk toch eens even na man. Je gelooft nu letterlijk alles wat er gezegd wordt.

29-12-2023 10:18

wijzijndebeste123 +163057

Hahahaha. Houd aub op zeg. Er staat letterlijk in de reconstructie van het AD dat bij Bosz, Knutsen en Seoane Ajax intern er bij Mislintat op aandrong om hen niet te nemen door continu grote twijfels te uiten en allerlei onzinnige kanttekeningen te plaatsen.

Enkele passages:
'Mislintat krijgt het allemaal mee tijdens zijn vele gesprekken in zijn eerste weken bij Ajax. Niemand raadt hem letterlijk af om voor Bosz te gaan, maar in allerlei terloopse opmerkingen is de teneur helder. In de directiegesprekken worden er eerst twijfels geuit, vaak verpakt in vragen. Vervolgens wordt de bal sluw bij de technisch directeur gelegd. ,,Uiteraard is het jouw beslissing’’, klinkt het dan.

Dat patroon speelt niet alleen rondom Bosz. Ook rond de Noorse trainer Kjetil Knutsen, bovenaan de lijst van Mislintat, klinken intern twijfels: kan een coach van een kleine club als Bodo/Glimt onder de grote druk in Amsterdam werken? Wordt Ajax dan niet veel te veel in handen gelegd van mensen die de Nederlandse competitie amper kennen: een onbekende Duitser én een onbekende Noor?

Hetzelfde geldt voor een andere serieuze kandidaat: de Zwitser Gerardo Seoane, in het heden coach van Borussia Mönchengladbach. Mislintat zag hem als jonge trainer succes boeken bij Young Boys en kent hem nog van Bayer Leverkusen, waar hij Bosz in 2021 is opgevolgd. Ondanks uitgebreide gesprekken geldt ook voor Seoane: het draagvlak is dun. Bij Ajax wordt nóg een buitenlander als een groot risico beschouwd.'

Wederom word je met de feiten om je oren geslagen. Heerlijk! Je hebt zoals altijd maandenlang totaal uit je nek gekletst. Feitelijk doe je dat je hele leven al.

29-12-2023 10:21

Ajax14AMS +25205

Over met feiten om de oren geslagen worden... Dit wordt leuk:
"Uiteraard is het JOUW beslissing"
"Niemand raadt hem letterlijk af om voor Bosz te gaan"
"Uiteindelijk komt MISLINTAT dus uit bij Steijn."
"MISLINTAT vraagt alle beschikbare data op over Steijn: schuilt in hem wellicht een typische overperformer?"
"En dus maakt MISLINTAT een optelsom"
"Door een trainer met weinig status aan te stellen, hoeft MISLINTAT niet zo bang te zijn dat Steijn hem voor de voeten zal lopen bij de samenstelling van de selectie. Iemand als Bosz zou zélf eisen stellen."

En dan nog iets:
Als jij wilt gaan zwemmen en je wilt daarvoor naar een zwembad, en ik heb daar twijfels bij en zeg dat het veel beter is om in de sloot te springen... Doe je dat dan?
Dat is waar ik deze situatie mee vergelijk. Je wilt zwemmen dus de logische optie is een zwembad, iemand zegt nee die logische optie is niks spring in de sloot (compleet onlogisch), en dan vind jij het dus normaal als iemand niet kiest voor de logische optie, dus maar gewoon de sloot in springt?

29-12-2023 12:27

wijzijndebeste123 +163057

Aan "Uiteraard is het jouw beslissing" ging hetgeen wat ik in mijn vorige post al aangaf vooraf. Dat laat je zielig als je bent bewust weg omdat het niet in je leugenachtige verhaal past.

Verder blijkt uit jouw post dat je geen enkel benul hebt hoe het in een organisatie werkt. Als bestuurder ga je als alles en iedereen in de organisatie zeer negatief is over een bepaald besluit daar niet aan voorbij. Zeker niet als je er net een paar weken rondloopt. Hilarisch ook dat je 2 maanden terug Mislintat continu bekritiseerde omdat hij zogenaamd naar niemand zou luisteren en nu bekritiseer je hem omdat hij wel geluisterd heeft.

Ik ga echt 0 energie meer aan je verspillen. De feiten spreken voor zich.

29-12-2023 12:43

Craain +4953

"Bij Ajax waren er intern ook veel twijfels over de mogelijke komst van Bosz. Toenmalig algemeen directeur Edwin van der Sar en andere medewerkers van de club stonden niet met smart te wachten op de komst van de trainer. Ze waren van mening dat Bosz in de zomer van 2017 doelbewust inzette op een breuk, om daarna bij Borussia Dortmund aan de slag te kunnen gaan"

Wie waren het die twijfels? Bosz doelbewust? Nee hoor. Bosz zag het al aankomen dat hij niet kan vinden met Bergkamp en Spijkerman. Dan houdt het op. Gelijk heeft Bosz.

Je zou ook kunnen zeggen dat vd Sar de wens van Bosz heeft tegengewerkt. Dan is het voor Bosz niet makkelijk te werken. Dan kan Bosz natuurlijk beter gaan. Ik kan Bosz wel zien en de manier waarop hij praat graag bij Ajax had willen blijven.

29-12-2023 08:08

Web +178830

Bosz laat zich niet de aankopen van Sven door de strot drukken
Zo moeilijk is dit niet te begrijpen
En het blijkt dat Bosz het hier goed heeft gezien

29-12-2023 07:38

B2tob4 +12075

Web zegt@:Bosz laat zich niet de aankopen van Sven door de strot drukken

In die fase was Mislintat totaal nog niet bezig met aankopen, staat nergens in het stuk vermeld. Eerst een trainer, dan spelers verkopen, en dan pas nieuwe spelers aantrekken, zoals hier al talloze malen is gememoreerd.
In jouw obsessieve afkeer tegen Mislintat is het bij je voorbarige aannames wel logisch om de waarheid aan te houden....!

29-12-2023 08:52

Web +178830

Nee jij denkt dat hij niet gaat over wat de mogelijkheden zijn?
Ongelofelijk dat dit nog een discussie over die Duitser
Heb je zand in je ogen als je de aankopen ziet?
Bizar heel bizar zelfs
Als je nu nog niet ziet dat het kut aankopen zijn, begrijp je weinig tot niets van voetbal
Hij is de hoofdschuldige wat Ajax nu door maakt
En de rest liet het maar toe

29-12-2023 09:45

B2tob4 +12075

Web zegt@: Nee jij denkt dat hij niet gaat over wat de mogelijkheden zijn?

Als je goed leest en interpreteert staat er duidelijk dat Mislintat Bosz op nr 1 had staan, Knutsen en Gerardo Seoane daarna. Maar omdat de Ajax directie perse een Nederlandse trainer wilde (argument iemand met kennis van de Nederlandse competitie) kwam eerst Pascal Jansen in beeld, en daarna pas faalcoach Steijn...!
De trainer werd aangesteld voor de aankopen gedaan werden, en de aankopen eerst aangekocht werden nadat uitgaande spelers van Ajax verkocht waren. Motto van de Ajax directie was immers, eerst verkopen voordat je mag aankopen...!
Het artikel maakt duidelijk en inzichtelijk hoe de keuzes bij Ajax uiteindelijk zijn verlopen! Dat jij de waarheid wat verdraait om je obsessieve afkeer tegen Mislintat te bevestigen is een ander verhaal...!

29-12-2023 10:14

Web +178830

Zo ongelofelijk naïef ben je

29-12-2023 12:46

YugoVik +33034

Web heeft liever vanwege nostalgie van 't schip als coach dan een kwaliteit coach..

29-12-2023 10:30

Web +178830

Waar zeg ik dit?
Bij jou heb ik heel vaak het idee de bal is rond en alles is mogelijk
Gooi de dobbelsteen maar op en misschien valt het de goede kant op
Met de grootste begroting mag je best eens derde staan maar niet op deze plek, en dat stelletje zakt nog door het ijs tegen amateurs

29-12-2023 12:47

YugoVik +33034

Soms zit het mee en soms zit het tegen

29-12-2023 12:52

3sterren +20205

John van ’t Schip is die kwalitatief zeer geschikte coach. Of hij ook een geschikte trainer is zal nog moeten blijken, maar ook daar boekt de oer Ajacied al zichtbare vorderingen bij enkele jonge talenten ...

29-12-2023 15:48

YugoVik +33034

Noem eens de kwaliteiten van van 't schip?

29-12-2023 18:27

DeWijsneus +25641

Hele artikel:

https://archive.is/xv4xo

29-12-2023 07:18

Hans Verhagen +14052

Straks wordt hier weer een peperduur onderzoek aan gewijd, maar de onkunde en de chaos staan hierin al perfect beschreven.

29-12-2023 07:27

Hans Verhagen +14052

Volgens mijn datasysteem moet diegene die Mislintat heeft voorgedragen incognito door het leven gaan.

29-12-2023 06:56

Aurelius1 +19697

Bosz zou nu ontslagen zijn geweest bij Ajax, net als bij zijn drie voorgaande clubs, want hij zou net zo hebben gepresteerd als Steijn met dit spelersmateriaal. Mensen die geloven dat het Bosz is die deze prestaties behaalt met PSV moeten zichzelf natrekken en ff naar de selectie van PSV kijken. Zet daar Pacman op de bank en PSV had ook bovenaan gestaan. Welke club anders? Feyenoord heeft geen betere selectie sinds het vertrek van kokcü, AZ en Ajax al helemaal niet. Logische eerste plaats van PSV, volledig bepaald door de kwaliteit van de selectie.

29-12-2023 03:25

jerryisthename +31669

Oneens. Bosz heeft wel degelijk veel invloed gehad bij PSV - heeft veel lef getoond in veel wedstrijden en vooral aanvallend gevoetbald, wat niet iedereen doet. Zeker niet bij PSV de afgelopen decennia.
Zie oa. die wedstrijd tegen Sevilla - hij deed alles om alsnog te winnen daar door ook zo te wisselen, wat niet iedere trainer had gedaan. Al was het tegen 10 man, hij deed er echt alles aan.
Kijk die wedstrijden tegen Feyenoord maar terug - de hand van Bosz is merkbaar.
De selectie van PSV is sterk en goed in balans, mede door Bosz (' aankopen). Zo kan ik wel doorgaan. Hij heeft er gewoon een geoliede machine van gemaakt.
Maar goed, we weten inmiddels dat jij trainers niet belangrijk vindt. 😂
Wat een onzin weer, Aurelius...my goodness.

29-12-2023 05:57

IndoorNinja +1854

Het heeft allemaal weinig zin Jerry om op hem te reageren. Het is een automatisch bandje dat hij afspeelt.

29-12-2023 06:44

jerryisthename +31669

Ja, is ook zo. Je hebt gelijk. 😉

29-12-2023 10:00

Aurelius1 +19697

Nogmaals, wie zou bovenaan hebben gestaan dan? PSV heeft een betere selectie dan Feyenoord, en al helemaal dan AZ en Ajax. Bosz is drie keer achter elkaar ontslagen, en nu zou het ijkpunt voor zijn kwaliteiten alleen deze drie maanden bij PSV zijn, en niet de drie keer dat hij ontslagen is geweest? Die tellen plots niet meer mee in de bepaling van de kwaliteiten van Bosz. Mental gymnastics.

29-12-2023 11:11

jerryisthename +31669

6 maanden, vriend. Waarvan 4,5 in competitieverband.
Als een goede trainer met een goede spelopvatting een tijd niet heel goed heeft gepresteerd door een combinatie van een gebrek aan veel ervaring in de top en koppigheid hier en daar, is hij dan voor altijd en overal een slechte trainer die geen invloed heeft op het succes van een team? Okey....
Laten we anders Steijn gewoon terug halen, want hij deed het net zo goed als Van 't Schip, zeker? Maakt he-le-maal geen reet uit wie voor de groep staat, toch? Whuahahahahajajaja...😂
Wát een BS, man.
Je hebt niet echt de briljante geest van Marcus Aurelius. 😉

29-12-2023 14:38

Aurelius1 +19697

Maar je geeft geen antwoord op de vragen:

- wie zou er in plaats van PSV bovenaan moeten staan?
- En wat is je ijkpunt ten aanzien van Bosz? De drie eerdere ontslagen tellen plots niet meer mee?;

29-12-2023 15:44

jerryisthename +31669

Jij heeft toch aan dat de trainer Bosz niet van belang is geweest? En dat PSV sowieso wel bovenaan had gestaan?
Bosz heeft met ZIJN samengestelde selectie - met spelers die er al waren en ZIJN aankopen - een heel goed team gesmeed. Jij geeft aan dat hij niet belangrijk was hierin en iedere sjappie (als jij) dit goede team bovenaan had laten staan/eindigen.
No way, vriend. Als je nu Bosz bij Feyenoord had laten trainen en Slot bij PSV, dan had Feyenoord ook zeker kans gehad om bovenaan te staan, hoor. AZ en Twente zijn te zwak en Ajax heeft er een zooitje van gemaakt.
Dus ja, Feyenoord had met Bosz wellicht bovenaan kunnen staan ja. Ik vind Bosz nl. een betere trainer dan Slot. Maar jij vind iedere trainer een Jan Doedel. Haha.
Ga gerust door met je onzin, Aurelius, mbt. trainers.
Ajax had zeker met Guus Hiddink destijds de UEFA Cup gewonnen en de CL? 😂
Het maakt allemaal niet uit, toch?
Wat het ijkpunt is ten aanzien van Bosz?
Die man heeft zich simpelweg ontwikkeld; is verstandiger geworden (geen totale kamikaze meer) en alles valt gewoon net goed samen blijkbaar bij PSV met de blijkbaar uitstekende organisatie en samenwerking tussen technische staf en directie.
Moet daar persé een ijkpunt voor gelden? Onzin.
Die drie eerdere ontslagen zijn niet meer van belang, joh. Nu geldt alleen dat hij de Supercup heeft gewonnen en winterkampioen is en gewoon kampioen werd met PSV. Heeft overwinterd in de CL en wellicht haalt hij zelfs de kwartfinale. Het verleden telt niet meer. En zeker niet in Eindhoven.

Maar goed, leef jij altijd in het verleden ofzo?
Beoordeel jij altijd jezelf en iemand anders op zijn verleden? Wel triest.

30-12-2023 11:36

Hans Verhagen +14052

Steijn heeft na zijn handtekening er met voorbedachte een zooitje van gemaakt. Bij die verrekte lampjes zie je spelers beter worden en wordt er goed gevoetbald. Dat komt niet alleen door de selectie. Doorgaans was het spel van Psv niet om aan te gluren.

29-12-2023 07:00

Aurelius1 +19697

Steijn is drie maanden terug nog genomineerd geweest voor beste trainer van de eredivisie en werd een overperformer genoemd. Toen zei ik al: hij heeft helemaal niet overperformed, Sparta had een bovengemiddeld elftal en Steijn was toevallig trainer. Toen zei men hier: neee, je lult maar uit je nek, Steijn is een potentiële toptrainer. Twee maanden later, nadat ie van Mislintat een shitelftal kreeg, kon ie er plots niks meer van. Wat is er in twee maanden met Steijn gebeurd dan? Is ie vergeten z'n blikje spinazie te eten? Nee, ik zal het je zeggen: kwaliteit van het elftal. Men maakt zichzelf hier compleet belachelijk met hun mental gymnastics.

29-12-2023 11:23

AFCAHoorn +22598

Zoek alsjeblieft hulp.

29-12-2023 10:43

MalukuAFCA3th +3434

Nu weten we het wel. Hebben we helemaal niks aan zulke berichten.

29-12-2023 01:37

Heldhaftig +11425

Als het waar is dat Bosz zichzelf naar de uitgang heeft geforceerd dan is dat best een prima reden om niet voor hem te gaan. Alsnog zonde dat het zo uitpakt zoals het nu is uitgepakt.

29-12-2023 00:55

NeeI +107618

Past wel bij de rampspoed Ajax.

29-12-2023 00:27

Web +178830

Dat heeft te maken met autist Sven die doet wat hij in zijn hoofd heeft, en dat heeft Bosz heel goed gezien
Die wil inspraak met de aankopen

29-12-2023 07:40

Ajax4proud +10790

Het mogen wel duidelijk zijn dat Mislintat gefaald heeft. Had hij Bosz gelijk gehaald dan had Ajax er ook anders voor gestaan. Nu valt daar niks meer aan te veranderen. Ajax moet doorgaan met de juiste dingen doen.

Ze hebben de tijd om de juiste trainer te halen. De markt op te gaan voor versterking. Inventariseren voor volgend seizoen. Hato kan aan het einde van het seizoen vertrekken die kan je alvast in calculeren. Kortom er is werk aan de winkel.

29-12-2023 00:22

Robertini +38973

Ik was ook niet de grootste voorstander van Bosz terughalen, maar iedereen kon toch wel zien dat het 100x beter zou zijn geweest dan Maurice f-ing Steijn...

29-12-2023 00:22

Rho1980 +1487

Lekker boeiend, hebben we nu geen reet meer aan

28-12-2023 23:58

Thaschja55 +1620

Donder op met die Mislintat.

28-12-2023 23:39

Deligt1986 +645

Nou en.... Mislintat, Steijn, Hendriks, Dest, Lang, Bosz blablablabla allemaal niet en nu door!

28-12-2023 23:31

Ajax27 +19086

Met dezelfde aankopen had Bosz ook geen flikker gepresteerd. Maar... dat zal ook het euvel zijn, Bosz zou nooit al deze aankopen hebben geaccepteerd. Die zal minstens 2-3 aankopen hebben geëist die hij graag wilde.

En dat zou precies het verschil hebben gemaakt. 2-3 (vertrouwde) aankopen die iedereen logisch had gevonden, waarschijnlijk Nederlands waren of een eredivisie achtergrond hadden gehad. En die hadden je gewoon bovenin mee laten draaien.

28-12-2023 23:15

Orangesoul +5980

Bij Ajax waren ze bezig met het ultieme masterplan. Bosz wist niet hoe snel hij moest wegkomen daar en met hem alle oud Ajax spelers zijn de club ontvlucht! Onze data duitser kwam met een vreemdelingenlegioen aanzetten die niet zouden misstaan bij Vitesse. De rest is geschiedenis.. De aankopen slash vreemdelingen verpieteren op de bank en de Ajax jeugd light net niet spelers debuteren massaal in Ajax 1. Bij gebrek aan beter en om niet aan gezichtsverlies te lijden en het zogenaamde knockout geslagen Ajax DNA in leven te houden. Wat een geniaal masterplan!

28-12-2023 23:40

profoff +8340

Niet mee eens, je hebt trainers die het maximale uit hun selectie halen en trainers die wat toevoegen. Steijn zat in een andere categorie en bosz had wat toegevoegd

29-12-2023 01:39

Craain +4953

Onzin. Bosz kan het team opbouwen en de spelers beter maken. Dat heeft hij al bewezen.

29-12-2023 08:12

Ajax27 +19086

Waar dan?

Noem bij Ajax eens spelers op die hij beter heeft gemaakt, of bij Dortmund, Leverkusen of Lyon?

Bij Ajax startte hij matig en daardoor werd in paniek Ziyech gehaald. De enige echte goeie tactische zet was om Schone op het middenveld te zetten. Op die positie heeft ie z'n beste jaren bij Ajax gespeeld. Verder was er met Sanchez, Traore, een goeie Dolberg en een doorbrekende de Ligt gewoon erg veel kwaliteit, snelheid en creativiteit. Jongens met ervaring erbij, het was gewoon een goede mix. Maar daar had Vosz weinig mee te maken.

30-12-2023 23:05

Craain +4953

Conflict met Bazoer, Gudelj, Bergkamp en Spijkerman. Na de winterstop is met Ajax eindelijk beter gaan draaien.

Hoe komt dat Schone wel rendeert op het middenveld en de Boer niet? Dat is omdat Bosz hoog druk zetten dan werkt het wel dan hoeft Schone niet steeds te verdedigen.
Sinkgraven omgetoverd tot LCV.
Flankspelers zoals Younes en Traore hoeven niet te veel mee verdedigen op eigen helft, hoe komt dat? Door hoog druk zetten in plaats van mee verdedigen.
De Ligt was goed dankzij hard werkende ervaren Viergever en aan de andere kant was Sanchez goed dankzij de hardwerkende ervaren Veltman. Voor niets pakten Viergever en Veltman veel gele kaarten omdat ze niet alleen op hun eigen positie richten maar ook Sanchez en de Ligt. Heel team werkt het wel.

Onder ten Hag en de Boer laat Dolberg weinig zien maar onder Bosz was hij heel goed. Hoe? Door hoog druk zetten krijgt Dolberg meer bal. Helder? Ik kan nog veel meer op te noemen, Ajax27.

Lyon, Dortmund en Leverkusen is een heel andere koek. Lyon is helaas geen voetballende ploeg, maar meer behoudend elftal. Het is heel moeilijk te werken im Frankrijk want daar wordt meer op schaakspel gevoetbald, behoudend en fysieke voetbal. Je zag dat Ajax en PSV onder Bosz goed doen tegen de Franse ploeg dankzij de voetballende vermogen.

Dortmund draaide op dat moment al niet zo lekker net als Leverkusen. Het zijn geen voetballende ploeg, zeer zeker niet vanuit achterin. Ze voetballen ook meer vanuit de counter, uitbraak voetbal. Geen goede combi voor Bosz

Misschien is Bosz wel te Nederlands voor de buitenlandse clubs, dus moeilijk over te brengen hoe Bosz het wil.

Bij PSV zie je ook hoe goed Bosz het doet...

31-12-2023 06:23

Ajax27 +19086

Je kan een heel verhaal lullen, maar de selectie van PSV os toch kwalitatief en in de breedte gewoon tig keer sterker dan die van Ajax?

Of wou je beweren dat Bosz met dit Ajax 'gewoon' in de top-3 had gestaan met pressievoetbal en wat hoger druk zetten?

01-01-2024 22:32

roodwit007 +14202

begrijpelijk lezen is soms best moeilijk , als je goed leest dan had die prijzen pakker uit Frankrijk geweten dat voor Sven met hem sprak al lang een paar maal contact gehad met Eindhoven .
Pisvee was al akoord met hem dat hij flink mocht investeren hoe maakt niet uit en wat er nog betaald MOET worden maakt ook niet uit immers in eindhoven hoef je niet met de billen bloot zoals in amsterdam waar door de beurs alles op een vergroot glas en zeer zeker was het ook al bekent in april dat er op sven werd gelet en was ajax niet een keer maar tig keren gewaarschuwd de grootste boef loopt nog steeds rond in de arena die hadweken gelden er uit gedonderd moeten worden

28-12-2023 23:12

Ajaxtrouw +6331

Weer duidelijk falen van Mislintat

28-12-2023 23:03

LukaLitmanen +81896

Duidelijk dat Mislintat het liefst Knutsen of Bosz wilde.

Alleen door egotrippers en angst voor geen Ajax-DNA, zitten we diep in de shit.

28-12-2023 22:47

Bergkampinho32 +560

Bosz was echt niet gekomen met Mislintat. Hij was niet akkoord gegaan met de aankopen en had daarbij zelf een flinke vinger in de pap geeist, wat Mislintat dan weer niet had geaccepteerd.

28-12-2023 22:45

AlexLitmanen10 +14361

Dus Mislintat was ook nog eens te laat met Bosz.

Die heeft ook echt niks goed gedaan.

28-12-2023 22:27

Nr.10 +110907

Het klinkt eerder alsof hij pas na vertrek van Sar met Bosz kon praten, en het toen al te laat was.

28-12-2023 22:42

AlexLitmanen10 +14361

Sar was er al een tijdje klaar mee

Hoe dan ook Flink zonde (als je de alternatieven hoort)

28-12-2023 22:45

Bensco +7164

Het is niet alleen van der sar geweest natuurlijk. Het halve bestuur wat Bosz heeft meegemaakt zat er nog. De loyaliteit kwestie kan je Bosz wel kwalijk nemen

29-12-2023 07:19

LukaLitmanen +81896

We gooien álle aankopen eruit en gaan met alléén (ex) jeugdspelers werken!!

In de technische staf gaan we met Schip, Heitinga, Boer, Kluivert en Blind werken.

Alleen maar Ekte Ajacieden en 'Ajax DNA' bij Ajax!!

De garantie om de treble te winnen!!

Aankopen en Buitenlanders zijn stom en mensen zonder Ajax verleden zijn incompetent namelijk

28-12-2023 22:11

Ajax1969 +4162

Ja zoiets. Uitstekend idee.
Eerste amateurclub met een stadion waar je een Europacupfinale kan spelen. Vet.

28-12-2023 22:17

Capocapo +12001

Is dit overdrijven om een punt te maken?

28-12-2023 22:19

AlexLitmanen10 +14361

Zeer verdreven dit inderdaad.
Maar ik denk serieus dat het nog beter geweest zou zijn dan de puinhoop die Mislintat en alle verantwoordelijke nu achter gelaten hebben

28-12-2023 22:29

afcas +3761

Aangezien hij het afgelopen half jaar alleen maar liep te klagen over mislintat en de aankopen lijkt het mij van niet.

28-12-2023 23:44

4bier +31367

Ik hoop ook als Ajaxshowtime.com member eens uitgenodigd te worden door de directie van Ajax. De Spartaanse opvoeding van Martin Jol zou ik weer invoeren: betontraplopen in de Arena. Daarbij dient elke fte minstens 40 uur per week op de club te zijn, ook de spelers. En natuurlijk die karaokeset uit Zuid 1!!

28-12-2023 22:01

Breuk +25029

En dat laatste dan per ongeluk laten verdwijnen.

28-12-2023 22:05

4bier +31367

Ik snap echt niet hoe dat microfoongeblaat bijdraagt aan een betere sfeer. Ik hoop dat ze die kale op zondagen voor de walrussen in Dolfinarium laten zingen.

28-12-2023 22:11

Dusbaba +15322

Dat was Co Adriaanse

28-12-2023 22:17

4bier +31367

Nee Jol of van Basten met Aissati in elk geval

28-12-2023 22:19

Capocapo +12001

Martin Jol ook

28-12-2023 22:20

Jarivanheumen +5684

Denk je dat de directie van ajax een racist uitnodigt? Ze zouden jou bij Brobbey aan tafel moeten zetten. Kijken of je hem dan nog een tyfus aap noemt

29-12-2023 07:42

LL +1299

Allemaal mosterd na de maaltijd dit soort berichten. Snap de meerwaarde hier niet van, is allang geschiedenis. Zie liever informatie over het herstelplan, op welke manier we uit deze ellende komen.

28-12-2023 21:54

AFCACruijff14 +160830

De meerwaarde is dat we hier enorm van moeten leren. Los van het boeten want Bosz en PSV gaat nog wel even door.

28-12-2023 21:58

Simpelishetmoeilijkst +25096

Weet je zeker, dat Bosz loyaal is bij PSV? Was hij niet bij ons voorzover ik weet.

28-12-2023 22:14

Capocapo +12001

Lag dat aan Bosz of vd Sar?

28-12-2023 22:21

PuntNaarAchterSVP +5241

Is de wereld zwart of wit?

28-12-2023 22:29

AFCACruijff14 +160830

Ik zie Bosz daar van de zomer niet vertrekken. Ook Bosz wil geen clubhopper zijn.

28-12-2023 22:46

Laudrup10 +17047

Bosz deed een open sollicitatie bij Studio Voetbal maar gesprekken met Bosz konden pas gevoerd worden toen Van der Sar weg was. Bedankt Edwin!!! Toen werd het Steijn..

28-12-2023 21:53

Capocapo +12001

Ja ligt aan Edwin 🤣 Lees je het artikel wel? Bosz had nog niet getekend bij psv toen die met Ajax sprak, hij tekende daar niet vanwege Sar

28-12-2023 22:22

Laudrup10 +17047

Nee maar had wel meerdere gesprekken gevoerd. Als ze direct naar Bosz waren gegaan was hij 100 procent zeker onze trainer

28-12-2023 23:32
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.