Poulsen vervangt Schreuder na dit seizoen

door Finn Dekker 47

Poulsen vervangt Schreuder na dit seizoen

door Finn Dekker 47

Laatst geüpdatet

Alfred Schreuder vertrekt aan het einde van het seizoen bij Ajax, zo meldt De Telegraaf dinsdagmiddag. De assistent van Erik ten Hag begon net als de hoofdtrainer in de winterstop van het voorgaande seizoen bij Ajax.

Maar na anderhalf jaar komt er dus aan de samenwerking een einde. De voormalig voetballer wordt de hoofdtrainer bij TSG Hoffenheim. Bij de Duitse club uit de Bundesliga heeft de coach een meerjarig contract getekend. Dat is wat Ajax-watcher Mike Verweij schrijft op Twitter.

Dit seizoen weigerde Ajax al een bod van Red Bull Leipzig op de assistent van Ten Hag. Destijds zou er naar verluidt een bedrag van een miljoen euro mee gemoeid zijn. Nu is er opnieuw sprake van een dergelijk bod.

Christian Poulsen

De vervanger van Schreuder is reeds bekend. Christian Poulsen, oud-middenvelder van Ajax, zal vanaf volgend seizoen de assistent zijn van Ten Hag. Dit brengt Ajax zelf middels de officiële kanalen naar buiten. Zijn contract loopt tot medio 2021. De Amsterdammers bevestigen daarbij ook het nieuws omtrent Schreuder.

Lees meer over:
Plaats reactie

jeppas +3524

Voordat mensen gelijk een oordeel vellen. Poulsen heeft een aantal maanden stage gelopen bij de technische staf. Op basis van deze ervaring is blijkbaar geconcludeerd dat ze hem er graag bij willen. Geef hem een kans In het huidige seizoen zijn er diverse wedstrijden geweest waar het ajax ontbrak aan inzet. Poulsen lijkt mij een gozer die zich alleen op dat vlak kan laten zien. Als speler kon hij namelijk de mouwen opstropen en volle bak geven.

20-03-2019 11:52

JohanvanBasten +0

Kunnen we Poulsen tegen PSV alvast opstellen? :-)

20-03-2019 10:39

Cello +52979 moderator

Tsjonge...
Velen hieronder lijken wel een top-authoriteit te zijn om vast te kunnen stellen of iemand iets wel kan of niet kan.
Velen hebben de ballen verstand van hoe of je moet trainen, laat staan kunnen bepalen of iemand zijn werk goed of slecht doet.
Maar de mening is al klaar. Het vooruitzicht op Christian Poulsen doet ze al walgen, want ze denken te weten dat ie er niets van kan, al helemaal niet de visie en speelwijze van Ajax zou kunnen uitdragen.
Eén van de argumenten is dat Poulsen het helemaal niet uitstraalt ajax-speler te zijn, meer bikkelaar is, meer een verdedigende speler is en dus helemaal niet een dé purist is wbt aanvallend en kort combinatiespel, druk zetten en ga zo maar door.

Maar ja... dat was Alfred Schreuder in zijn actieve voetbalcarriere ook niet. Dat was Peter Bosz in zijn actieve voetbal carriere ook niet. Mannen als Danny Blind en ook Frank de Boer ook niet. Morten Olsen ook niet in zijn actieve voetbal carriere. En wbt Van Gaal al helemaal niet, want die was een gemiddelde voetballer bij o.a. Sparta, echt geen hoogvlieger, die zelfs daarvoor bij Ajax als speler niet goed genoeg werd bevonden.
En toch zat bij al deze voormalige trainers, misschien Danny Blind uitgezonderd, het wel goed.

Neem dan de echte puristen uit het verleden, een Dennis Bergkamp, een Marco van Basten....spelers die het summum waren in hun actieve voetbal carriere, spelers die fantastisch goed waren in het begijpen van de ajax-visie en bovenal de manier van spelen...die, dat soort van spelers faalden als trainer.

Uitzonderingen zijn Cruijff en ook Michels geweest, beide aanvallende spelers in hun actieve carriere, beide begrepen ze hoe het spel gespeeld moest worden en wisten dit over te brengen. Maar het waren uitzonderingen. Een zeldzaamheid.

Ik weet totaal niet hoe of Christian Poulsen het tot dusver heeft gedaan. Kan dus niet zeggen of ie goed is of niet. Kan niet zeggen of ie wel, danwel niet een aanvulling is binnen de staf op EtH en Winter. Wat ik wel geloof is dat Overmars (maar ook EtH) niet over één nacht ijs gaan. Heus wel Poulsen gevolgd hebben en al helemaal hem goed in de gaten gehouden hebben toen hij bij ons stage liep.

Geef het een kans. Oordelen kan altijd later nog.

19-03-2019 22:23

ETM +3

Opzich met je eens dat er geen gegronde argumenten worden genoemd om te veronderstellen dat Poulsen geen goede zet is. Maar je kunt het ook omdraaien; waarom wel Poulsen.?
Dan zou het idd kunnen dat hij met zn stage heel veel indruk heeft gemaakt, maar ik snap de scepsis bij supporters ook. Op zoveel posities onervaren ex-spelers. Dan ga jij je toch afvragen hoe het met het vakmanschap zit?

20-03-2019 02:47

Klasseman +2

Nu zuinig op ten Hag zijn die moeten we vasthouden. Snap niet dat zijn contract nog niet is aangepast.

19-03-2019 19:51

Ajax114 +1706

Alsjeblieft zeg. Had liever gehad dat Hoffenheim Ten Hag had gehaald.

20-03-2019 00:54

MankeNelis +7

Poulsen vs v Bommelding langs het veld. Elleboog op die rotkop.

19-03-2019 18:31

Puurvoetbal +1

Ex-Feyenoorders, Bosz en Schreuder, verlaten Ajax. In beide gevallen helaas.

19-03-2019 18:23

Mario65 +3

Twee mannen die topwerk hebben verricht voor Ajax.
Waarom moet persé vermeld worden dat zij ex-F'noorders zijn.
Zit daar een bedoeling achter?

19-03-2019 18:49

Puurvoetbal +1

Niet echt, ik ben wel sterk voor rivaliteit ipv haat tussen Ajax en Feyenoord.

19-03-2019 18:56

Noxin +15583

Poulsen, held.

19-03-2019 18:16

bremovic +2213

meulensteen of lijnders erbij halen? winter moet sws weg

19-03-2019 18:02

Intec +0

Waarom zou winter weg moeten ? Ken jij zijn taak en of hij die naar behoren uitvoerd ? Heb nog nooit iets specifieks gehoord dat zijn functie in discussie is. Het lijk mij puur iets persoonlijks terwijl je niks weet wat er achter de schermen echt gaande is.

19-03-2019 20:40

Joodhannus73 +3579

Je ziet gewoon aan de positieve coach stijl en de communicatieve vaardigheden van Schreuder dat het een toptrainer kan worden. Geen wonder dat Hoffenheim hem wil hebben. Goed in de gaten houden deze gast! Poulsen lijkt een prima keus. Maar je ziet op de bank de klik tussen Ten Hag en Schreuder. Moet maar blijken hoe dat met Poulsen gaat. Vind dat Winter er altijd een beetje als lulletje rozenwater bij hangt. Dus hoe gaat dat allemaal verlopen? Zou toch geen voorbode zijn dat Ten Hag naar Bayern gaat..?

19-03-2019 17:32

Intec +0

Welke taken heeft winter ? Oordeel hem daarop. Vind dit zeer goedkoop scoren.

19-03-2019 20:46

alvin01 +848

Als Poulsen komt, komt Bosz ook volgend seizoen.

19-03-2019 16:44

Ozymandias +159568

Deze begrijp ik niet. Hoezo?

19-03-2019 17:03

MPAjax +8442

Ligt eraan of hij de doelstellingen in zijn contract behaald bij Leverkusen dit seizoen en of hij daarna zin heeft om bij Ajax te coachen want toen hij contractloos was en Keizer op de schopstoel zat is hij geen optie geweest.

Wil niet anders was hij allang weer aangetrokken. Ajax fans willen hem graag dus weet zeker dat hij nog een keer benaderd is.

19-03-2019 17:22

Bjorn +12629

Wat is het verband?

19-03-2019 19:48

davidgravemaker +2

Ah, zie het alweer, allemaal Poulsen kenners die hem persoonlijk kennen en natuurlijk allemaal al met hem als trainer op het veld hebben gestaan... Zijn aanstelling is echt niet binnen 1 dag besloten.

19-03-2019 15:56

Ajaxxxisdebeste +6

Dat je hem verkoopt voor miljoen te begrijpen het is maar een assistent he... Ik had alleen iemand anders voorgesteld dan Poulsen...

19-03-2019 15:52

Ajax_026 +3083

Ik schat de waarde van Schreuder bijna even groot in als die van Ten Hag en nee ik ben geen Ten Hag hater.

19-03-2019 17:42

AFCA. +3283

Had graag Xavi als assistent gezien.

19-03-2019 15:49

trooop +3885

Poulsen kwam op mij altijd over als een slimme en bedachtzame man. Maar om een gelauwerd tacticus als schreuder, die waarschijnlijk niet voor niets begeerd wordt door hyperambitieuze clubs als rb leipzig, te vervangen door een beginneling? Terwijl je verder alleen aron natte winter hebt? Zo komt in de praktijk zo’n beetje alle macht bij ten hag terecht.
Voor mij is dat geen rooskleurig vooruitzicht, zacht uitgedrukt.

19-03-2019 15:46

Balgobind +1

Top. Poulsen eeuwige krijger. beetje mentaliteit in die ploeg voetballend is niet het probleem

19-03-2019 15:42

mgtow +22318

Prima. Hebben we meteen iemand om Bommeltje te motiveren om normaal te doen aan de zijlijn.

19-03-2019 15:30

AjaxDaniel +14527

Balen, schijnt veel aan de tactiek toe te voegen

19-03-2019 15:06

Freddy Al +11

Krijgt Valentijn Driessen toch nog een beetje zijn zin.

19-03-2019 14:46

Puurvoetbal +1

Extra reden voor Hakim Ziyech om te vertrekken. Schreuder en Ziyech hebben een warme band met elkaar.

19-03-2019 14:34

RaynoFischer +18

Zal sws wel gaan als de juiste club komt en het plaatje klopt met of zonder Schreuder..

19-03-2019 14:37

Puurvoetbal +1

Das waar natuurlijk maar bij twijfel kan een hechte band met mensen binnen de club wel een rol gaan spelen.

19-03-2019 14:45

stefanwillem +12156

das wel humor, kan ie die idioot van Bommel meteen in de eerste minuut een rotschop geven langs de lijn.

19-03-2019 14:32

Ozymandias +159568

Ik vind het jammer dat Schreuder vertrekt gezien zijn tactische en sociale kwaliteiten. Over de aanstelling van Poulsen heb ik geen mening aangezien het volgens mij onmogelijk is om daar een echte mening over te hebben. We hebben namelijk niets waar we hem als trainer op kunnen beoordelen. Het enige wat we kunnen stellen is dat hij onervaren is maar kwaliteit is belangrijker dan ervaring en of hij kwaliteit als trainer kunnen wij onmogelijk inschatten. Ik vertrouw wel op het inzicht van Overmars qua aanstelling van trainers. Bosz, Ten Hag en Schreuder waren zijn keuze's en hebben beide geweldig uitgepakt.

Ik hoop trouwens wel dat Reiziger volgend seizoen Winter vervangt als tweede assistent van Ten Hag. Dit seizoen loopt het niet zo lekker bij Jong Ajax maar dat ligt in mijn ogen niet aan Reiziger maar aan de selectie waar hij mee werkt. Ik blijf erbij dat het enorm knap is dat Reiziger vorig seizoen met een middelmatige selectie kampioen van de Eerste Divisie is geworden. Jong Ajax speelde toen (ondanks dat spelers als Doekhi en De Wit een basisplaats hadden) ook het soort voetbal wat elk elftal van Ajax hoort na te streven. Ik denk dat Reiziger als assistent van Ten Hag de volgende stap in zijn ontwikkeling kan zetten.

19-03-2019 14:29

bremovic +2213

het brein vertrek en de domme blijft achter

19-03-2019 14:25

Ozymandias +159568

Knap dat jij kan inschatten dat Schreuder het brein was. Ben je op veel trainingen van Ajax aanwezig?

19-03-2019 14:31

bremovic +2213

jammer dat hij weg gaat, nu moeten we ook nog even iemand vinden die winter op gaat volgen want dat is echt helemaal niks

19-03-2019 14:05

Intec +0

Waar baseer jij dat op dat Winter niks is ? Is het persoonlijk of wat is het probleem precies ? Ken jij zijn taken en hoe hij ze uitvoerd. praat je veel met Ten Hag of anderen uit de staf. Snap je wijsheid niet precies.

19-03-2019 14:24

Mark10 +1073

Wel weer typisch voor Ajacieden, om bij voorbaat iemand al weer af te zeiken.

19-03-2019 13:56

Ajax#1900 +1

Die jankers hier zijn geen Ajacieden

19-03-2019 14:28

RuffRhythim +24837

Hebben we toch ons "type Poulsen" binnen he?

19-03-2019 13:55

OntlastendeMiddenvelder +1987

Ik hoop dat Poulsen tegen die tijd wel gewoon ook kaal is.

Sinds Bosz hebben er alleen kale mensen aan het roer gestaan en gaat het goed.

Kale mensen worden te weinig gewaardeerd in het voetbal, omdat de geschiedenis vaak wordt geschreven door mensen met haar.

19-03-2019 13:54

AFCA. +3283

Ik zou de rollen omdraaien. Poulsen hoofdtrainer en Ten Hag assistent. Gewoon voor de bühne.
Sinds we kale trainers hebben zijn we geen kampioen meer geworden.

19-03-2019 14:30

Red Devil +3604

We gaan het zien in de voorbereiding en in het nieuwe seizoen.

19-03-2019 13:49

Ajax27 +19221

Heel benieuwd naar de capaciteiten van Poulsen. Als speler het maximale uit zijn carriere gehaald. Heel gedisciplineerd bij al z'n clubs gevoetbald, topfit gebleven, geleefd als een prof. Die discipline kan een hoofdtrainer goed naast zich gebruiken. Of ie nu een tactisch creatief en aanvallend brein/inzicht heeft om een ploeg als hoofdtrainer te vertegenwoordigen, dat zal de tijd uitmaken. Denk iig dat ie als assistent een hoop kan brengen.

19-03-2019 13:48

Web +178830

Dat gevoel heb ik ook, verder kun je er niets zinnigs over zeggen
Zal indruk gemaakt hebben in zijn stage periode.
Kan ook heel goed uit pakken met Ten Hag, Schreuder en Ten Hag lijken denk kwa trainers veel op elkaar, Poulsen lijkt mij een totaal ander persoon
Gisteren had ik het nog over, dat ik bij Ten Hag niet aan zijn tactisch vermogen twijfel, maar als people manager lijkt jij hij mij zwak? Zie hem geen grapjes maken, altijd bloed serieus en dat kan niet.

19-03-2019 13:56

Leviathan +168

Die zag ik niet aankomen maar denk dat het best een goede keuze kan zijn Poulsen

19-03-2019 13:41

Maxwell5 +4

Waar baseer je dat op? Of bedoel je 't gevoelsmatig?

19-03-2019 13:43

Leviathan +168

Nee gevoelsmatig hoor. Denk dat hij best wel een goede kijk erop heeft ook wel genoeg internationale ervaring.

19-03-2019 15:29

juicy +33

Yo Alfred, neem je Erik ook gelijk mee?

19-03-2019 13:39

Web +178830

Poulsen heeft naar mij idee het maximale als voetballer uit zijn carrière gehaald, gezien zijn aanleg
Als hij dat nu ook als trainer doet, kan Ajax nog heel veel aan hem hebben.
Bovendien een prima persoon
Voor de rest kunnen wij er geen zinnig woord over zeggen.
Met zijn stage plek heeft hij indruk gemaakt, anders komen ze niet bij hem terecht

Zegt ook alles over Heitinga, normaal zou hij die stap moeten maken
Twee jaar O19 trainen en coachen dan een paar jaartjes assistent en hoofd trainer.
Aan het eind van het seizoen maar afscheid nemen van Heitinga.

19-03-2019 13:37

esteban +0

christian poulsen. ghehe zou bommetje al bang worden dat ie straks weer vlak bij hem staat. miest er gelijk aan denken

19-03-2019 13:36

rammbo +0

Die Schreuder komt nog eens terug als hoofdtrainer. Ik heb de indruk dat hij in potentie een tactisch genie is en erg goed met de spelers overweg kan.

19-03-2019 13:31

ghouleseddik +0

Dit team had dit seizoen een Poulsen op 't veld kunnen gebruiken.

19-03-2019 13:22

Labrador +10

HAHA heeft driessen toch nog zijn zin

19-03-2019 13:22

ajax2004 +2

Heel erg jammer natuurlijk maar een fantastische uitdaging voor hem. Gun het hem wel.

19-03-2019 13:21

Ajax114 +1706

Waarom Christian Poulsen ? Wat is zijn track record als trainer ? Twee zwakke assistenten komend jaar.

19-03-2019 13:18

IboAFCA +16241

Heeft de afgelopen tijd stage gelopen bij Ten Hag, Erik zak dus wel dusdanig onder de indruk zijn geraakt om hem zo snel door te willen schuiven.

19-03-2019 13:20

Web +178830

Ongelooflijk
Eerst kom je met wat is zijn track, geen flow idee dus, en dan gelijk er achter aan
Twee zwakke assistenten volgend jaar. Heel bijzonder.

19-03-2019 13:22

Rujar +97

Het zijn 'maar ' assistenten. De rol moet je niet groter maken dan het is

19-03-2019 13:25

trodat4030 +97098

Maar je moet ook vooral niet onderschatten hoe belangrijk zij kunnen zijn. Zo schijnt Schreuder op zowel tactisch als op sociaal vlak erg belangrijk te zijn binnen de staf.

19-03-2019 13:27

AFCA2211 +1056

En straks weer geen kampioen? Doorselecteren zou ik zeggen.

19-03-2019 13:44

GoodLuck +1

Gaap.......

19-03-2019 13:27

AFCAMM +11374

Waarom niet Poulsen, volgens jou? Ik vermoed dat ze niet lukraak een naam hebben gekozen. Hij loopt al een tijdje mee.

19-03-2019 13:27

RaynoFischer +18

Loopt al een tijdje mee, kent de club.
Heeft ook stage gelopen bij Ten Hag, verder ook iemand met de juiste mentaliteit.

Ze komen echt niet zomaar bij hem uit, kan prima uitpakken denk ik

19-03-2019 13:31

talent020 +7

waarom Christian Poulsen? die loopt al een tijdje mee binnen Ajax en was in het veld al een verlengstuk van de trainer, denk dat Ten Hag ook erg over hem te spreken is aangezien hij al regelmatig bij 1 meedraait,

19-03-2019 13:38

Redrum +96213

Poulsen vast op 31 maart op de bank zetten om van Bommel aan te pakken.

19-03-2019 13:18

gi0vanni +7314

Poulsen. Mooi dan kan hij ze nog wat extra vechters mentaliteit bijbrengen. Tagliafico is geweldig en een plaag voor iedereen maar die Poulsen had slechts 5 minuten nodig op de super vervelende van Bommel en Toivonen in zijn broekzak te stoppen. Als hij die Matusiwa nu eens dat bijbrengt dan kunnen de tegenstander van Ajax weer eens ouderwets gaan bibberen.

19-03-2019 13:18

AjaxPassion +3899

Als Frenkie Poulsen dan nog kan aanleren wat voetballen is, dan ben ik ook tevreden.

19-03-2019 13:26

trodat4030 +97098

Daar had ie allang aan kunnen beginnen, want volgens mij loopt Christian al n paar maanden stage bij Erik en co..

19-03-2019 13:30

noppenkoning +41476

Als Schreuder 1 miljoen waard is, is Aron Winter zeker 1,5 miljoen waard.

19-03-2019 13:14

PJK54 +1

Ik heb het idee dat hij alles bedacht en Erik de uitvoerder was maar kan me vergissen.

Succes Alfred.

19-03-2019 13:14

grannig mokum1 +1

Dat denk ik ook D, wel jammer dat die weg gaat

19-03-2019 13:16

RaynoFischer +18

Wat een onzin...

Alfred zou heus wel een groot aandeel hebben gehad, dat heet samenwerken
Uiteindelijk bepaald de hoofdtrainer, dus Ten Hag luistert goed naar zijn assistenten

19-03-2019 13:22

PJK54 +1

Goed lezen is ook een kunst met gelijk reageren "Wat een onzin" er staat duidelijk "maar ik kan me vergissen" dus geen vaststaand feit maar een idee wat ik er van had.

19-03-2019 14:42

MPAjax +8442

Schreuder als assistent nam met spelers voor ze het veld in gingen de spelwijze en tactiek nog een keer door samen met Erik bedacht hij dit. Erik is eindverantwoordelijk voor het spel van de ploeg.

19-03-2019 13:41

PJK54 +1

Dus is mijn idee er over niet zo vreemd?

19-03-2019 14:42

AJAIXIXIXI +1

Poulsen nieuwe assistent, Alfred gaat hoofdtrainer worden dus dan kan je hem eigenlijk niet afpakken.

19-03-2019 13:03

grannig mokum1 +1

Nee, maar wel jammer

19-03-2019 13:19

AJAIXIXIXI +1

Zeker jammer, maar weinig aan te doen. Waar ik nu wel bang voor ben is dat er veel sfeer in de groep vertrekt met Schreuder (we weten allemaal wel dat Ten Hag niet erg goed in de communicatie is) waardoor spelers natuurlijk ook eerder weg willen.

19-03-2019 13:29

noppenkoning +41476

Afkoopsom 1 miljoen, lol als we nu zelfs assistenten gaan verkopen

19-03-2019 13:02

trodat4030 +97098

Over een paar jaar gaan zelfs de bardames van de Toekomst voor miljoenen verkassen ;-)

19-03-2019 13:08

Jelle2500 +0

Ontzettend jammer...

19-03-2019 13:01

Tomajax1990 +193

2,5 jaar? Blow ik nou teveel ?

19-03-2019 12:57

Redrum +96213

Misschien kan Erik ook mee dan?

19-03-2019 12:54

FWAjacied +3899

Ik denk niet dat ze bij Hoffenheim nog plaats hebben.

19-03-2019 12:55

Cisco2 +0

En dan opzoek naar een nieuwe trainer?

Of Reiziger doorschuiven?

Nee dankje, Erik doet het prima. Lekker houden.

19-03-2019 13:13
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.