TG: 'Prioriteit voor PSV ligt bij de Champions League'

door Bart Veenstra 21

Bron De Telegraaf

TG: 'Prioriteit voor PSV ligt bij de Champions League'

door Bart Veenstra 21

Bron De Telegraaf

Laatst geüpdatet

PSV legt de komende periode de prioriteit bij het bereiken van de Champions League. De Eindhovenaren spelen dinsdagavond en volgende week dinsdag in de derde voorronde van het miljardenbal tegen FC Midtjylland, terwijl aankomende zaterdag het duel om de Johan Cruijf Schaal met Ajax wacht.

De Telegraaf schrijft dat PSV 'dolgraag' wil aantonen dat het best kan concurreren met Ajax en dat de kloof minder groot is dan het verschil van zestien punten op de ranglijst van het vorige seizoen doet vermoeden. 'Maar het duel met de landskampioen om de Johan Cruijff Schaal van zaterdag, ingeklemd tussen twee wedstrijden tegen FC Midtjylland in de derde voorronde van de Champions League, lijkt daarvoor niet het juiste podium', schrijft De Telegraaf.

Op de persconferentie van maandag gaf PSV-trainer Roger Schmidt aan dat hij de komende week alle spelers uit zijn selectie nodig zal hebben. 'De Duitser lijkt daarmee aan te willen geven dat een aantal basisspelers in de ArenA rust krijgt als de situatie daar aanleiding toe geeft, om zo topfit bij het tweede duel met FC Midtjylland aan de aftrap te kunnen staan.'

In de wedstrijden tegen Galatasaray maakten de spelers van PSV een heel fitte indruk en volgens Schmidt heeft de club daar op ingezet. 'De selectie kreeg vrijaf om bij te komen van de beslommeringen van het "corona-seizoen". Elke speler kreeg wel een individueel programma mee, omdat de tijd maar kort was om goed voorbereid aan de kwalificatie voor de Champions League te kunnen beginnen.'

PSV kan volgens de bookmaker 'bijna niet verliezen' van FC Midtjylland.

Lees meer over:
Plaats reactie

brullie +7047

Voor Ajax ook, dus?

04-08-2021 07:15

InOvermarswetrust +3003

We gaan het lastig krijgen met Psv. Ajax mist nog 2 basisspelers en een aantal zijn nog niet op niveau. Zal een leuke, rommelige wedstrijd worden gok ik

03-08-2021 19:19

Harrie.S +427

PSV heeft nog geen weerstand gehad. Wat als ze onder druk komen? Hoe houden ze zich dan?

03-08-2021 19:09

Harrie.S +427

Logisch dat het verschil kleiner is geworden. PSV koopt een heel elftal nieuw en Ajax koopt één veldspeler.
Ajax krijgt het lastig.

03-08-2021 18:57

eros +4817

Ingecalculeerde nederlaag,… dan zou ik ook voor de championsleague gaan.

03-08-2021 15:41

Mokum2018 +2112

Nu ligt de prioriteit bij het bereiken van de Champions League, maar als ze er eenmaal in spelen dan verliezen ze alles om in januari alleen competitie te hebben.

03-08-2021 15:18

Jeugd +24905

Ik heb een hele andere kijk op de concurrentie dan de meeste hier zie ik. Iedereen hoopt dat PSV afhaakt.
Natuurlijk wil ik ook dat Ajax wint maar stel je voor.......Ajax wordt altijd kampioen omdat er geen concurrentie meer is.
Clubs als PSV en Feijenoord komen niet meer in de buurt in de competitie, verliezen structureel budget en halen daardoor ook steeds moeilijker CL voetbal.
Dat lijkt mij een horror scenario.
1. Doodsaai ( ook nu soms al niet om aan te zien)
2. Dodelijk voor Ajax want geen weerstand
We hebben nu al moeite met het aantrekken van echt goede spelers omdat ze best nog naar Ajax willen maar niet naar de NL competitie.
Als Ajax wekelijks voor spek en bonen speelt hoe verwacht je dan dat ze ineens op CL niveau kunnen aanhaken?
Ik zie graag minimaal 3 topclubs die ook jaarlijks CL spelen en die Ajax het vuur aan de schenen leggen. Een spannende competitie die we ook met regelmaat verliezen.
Hup PSV, Hup Feijenoord, Hup Az of wie dan ook.

03-08-2021 12:51

JariJari +15272

Beter antwoord: Ajax in een "superleague"

03-08-2021 12:59

RRL +2375

Hahaha nee pik

03-08-2021 13:01

Msc +14160

Ajax wil vanaf 2024 in de nieuwe CL

03-08-2021 14:27

Jutter1 +4316

Ik kan me helemaal daarin vinden. In een toch al niet hoogstaande ED heb je concurrentie nodig, anders wordt het alleen maar saai en gaat de kwaliteit alleen maar nog meer naar beneden, ja óók die van Ajax! Daarom ook acht ik het wenselijk dat ook Feyenoord weer bij de top gaat aansluiten, en kan je mogelijk voor een deel voorkomen dat bepaalde spelers niet langer hun neus ophalen voor onze competitie. Aan de andere kant kan je een Super League echter niet tegenhouden door de Europese regelgeving heb dat al eerder gezegd, dus die opzet kan het voetballandschap weer gaan veranderen. En dat heeft ook invloed op de ontwikkelingen aan de top van onze ED. Dus raakt bovenstaande tekst eigenlijk alweer achterhaald, zeker omdat Ajax door zijn verleden en naam en faam normaliter deel zal gaan uitmaken van die SL in welke vorm dan ook, en waarschijnlijk uitgenodigd gaat worden. Mogelijk wordt die SL enigzins aangepast in vergelijking met het oorspronkelijke plan, maar is/wordt zonder twijfel van grote financiele betekenis voor de deelnemende ploegen, dus ook Ajax. Ben reuze benieuwd wat en hoe de consequenties van e.e.a. zullen gaan worden!

03-08-2021 18:08

Adam24 +39202

Tegen PSV moet je niet met de beoogde basis beginnen maar de meest fitte spelers moeten dan spelen. Echt belachelijk dat zo veel spelers nog niet fit zijn en tegen RB Leipzig er na 10 minuten al af lagen.

03-08-2021 12:41

Markopantelic007 +3893

Ik wil dat Ajax PSV compleet van de mat veegt. Ten Hag is er nu drie jaar, het mag er nu wel een keer vanaf het begin staan.

03-08-2021 12:22

Flipper33 +6826

Wil ik ook maar kan zomaar andersom zijn

03-08-2021 15:21

Bapinho +3484

Volgensmij wordt t een boutwedstrijd. psv zit midden in de kwalificatie voor CL wedstrijden en Ajax is nog niet klaar met voorbereiding. Hoop dat t beter wordt dan tegen leipzig afgelopen weekend

03-08-2021 11:11

Msc +14160

Is toch altijd een waardeloze wedstrijd ?

03-08-2021 12:51

JariJari +15272

Dit.Zo zinloos deze wedstrijd.Nobody cares.

03-08-2021 13:00

Sprinter +2427

Is di - za - di aan het begin van het seizoen al te vol? Lijkt me juist prettig voor de opbouw van de intensiteit en conditie. Schmidt wil na de legendarische bekerwinst in China toch ook weer eens een prijs pakken?

03-08-2021 11:10

Verloren Godenzoon +5042

Die Denen vagen ze helaas weg. Mijn hoop is gevestigd op Benfica/Spartak.

03-08-2021 10:54

JariJari +15272

Benfica dan. Moskou is ongeveer hetzelfde niveau als Mydt.

03-08-2021 13:01

Montana +801

PSV heeft de betere voorbereiding. Ik denk dat Midtjylland niet echt een uitdaging gaat worden voor ze. Dus lijkt me niet dat ze met een compleet B-elftal zullen aankomen.

Het verschil met Ajax dit seizoen zal zijn dat PSV de intensiteit van dit drukke programma niet vol kan blijven houden. Wellicht dat ze goed aan het seizoen beginnen maar dat ze in december al instorten. Ajax speelt nu al een aantal jaar met dit zware schema en heeft de beter 'bank' om dit op te kunnen vangen.

03-08-2021 10:22

Odin2710 +2107

Peioriteit ligt bij het beter willen zijn dan Ajax. Dus ook deze willen ze absoluut winnen...

03-08-2021 10:11

Ajaxbrl +13863

Laat ze maar lullen we zien het allemaal wel...

03-08-2021 09:41

Bensco +7175

Dat gat is allang gemaakt en zal komend seizoen alleen maar groter worden. PSV heeft bij lange na niet de financiële middelen om Ajax bij te benen en dat zal komend seizoen alleen maar erger worden als Ajax wederom met ruime afstand kampioen gaat worden. PSV heeft maar een optie om aansluiting te houden en dat is door zichzelf te blijven plaatsen via de voorrondes. Een misstap en ze lopen de nodige miljoenen mis en dat gat wordt groter. De druk ligt dus nu in Eindhoven.

03-08-2021 08:35

Juichtoon +32675

@Bensco
Dat weet ik niet hoor. Mocht PSV de CL halen komt er toch 30 (CL) + 40 (transfers) en 50 (bedrijfsleven) binnen. 120 mln. Ik denk dat het gat dan wel gedicht is.

03-08-2021 09:21

Bensco +7175

Wel onder de voorwaarde dat ze zich plaatsen voor de CL dan, anders lopen ze al 30 miljoen achter. En dat wordt nog een flinke dobber tegen Benfica/Spartak.

En dat gat zie je al in de acties op de transfermarktZ PSV heeft simpelweg de financiële middelen niet om spelers van 15-20 miljoen binnen te harken, wij wel. Zie je überhaupt wel wat bewegingen bij PSV op de transfermarkt?

03-08-2021 09:39

Berghuis +14373

Dus jij beweerd dat na 1 goed jaar PSV het gat in 1x dicht? PSV beschikt ook over de nodige leningen en rest schulden. Het zou héél vreemd zijn dat Ajax 5 jaar nodig heeft z'n gat te slaan op financieel gebied en dat PSV in 1 seizoen dat wel even dicht. Dan kan Ajax beter de boel opdoeken. Als PSV dan zoals jij berekend 3 van zulke seizoenen heeft wij 15 van zulke seizoenen nodig hebben. Ajax is in alles véél groter dan PSV. PSV heeft de CL inkomsten nodig, als wij 1 of 2x de CL niet zouden halen zakken wij niet ineens weg omdat we daarnaast andere hele hoge jaarlijkse inkomsten hebben. PSV teert op leningen. Daarbij kan als wij in de winter 5 pt achter staan op PSV (voorbeeld) gewoon een aankoop doen van 20 miljoen die doorslaggevend is. Die luxe heeft PSV bij verre niet.

03-08-2021 09:47

Juichtoon +32675

Ja klopt, alhoewel op een zeker moment bij meer vermogen ook 30 mln verschil niet meer uitmaakt.
PSV roert zich toch aardig op de transfermarkt...of bedoel je vanaf nu?

03-08-2021 09:49

Bensco +7175

PSV heeft nauwelijks eigen vermogen. Ze hebben ook geen torenhoge schulden ofzo (circa 50-55 miljoen) maar ze hebben geen 180 miljoen aan eigen vermogen zoals wij dat wel hebben.

En vooralsnog is het vrij rustig bij PSV. Een hoop uitloop maar qua inkomende transfers valt het allemaal wel mee financieel gezien dan. Alleen Drommel en Ramalho kostte hun geld. Propper en Van ginkel waren transfervrij. Dat kunnen buitenkansjes zijn of ze krijgen ervoor wat ze ervoor betaald hebben, niks.

03-08-2021 09:55

Psychevore +21186

Natuurlijk, want Ajax krijgt helemaal niks ofzo.

03-08-2021 10:08

Juichtoon +32675

@Berghuis,
Wat ik bedoel is dat er bij PSV ook opeens veel geld kan binnenkomen (120 mln). Daarmee kunnen ze ook iets. Dat het eigen vermogen niet naar het niveau van Ajax gaat lijkt me logisch. Maar Ajax benut deze middelen ook niet. Financiële wijsheid met een knipoog; je hebt het vermogen alleen maar als je het ook uitgeeft.

03-08-2021 10:40

Bensco +7175

Ajax is natuurlijk ook bezig met projecten om Ajax op langere tijd duurzaam te houden. Zoals bijvoorbeeld de Arena over te nemen en de toekomst uit te breiden. Dat zijn projecten waar de nodige miljoenen voor worden gereserveerd. Dus dat kapitaal hoeft niet perse op het veld te staan

03-08-2021 10:48

Juichtoon +32675

Ja klopt...

03-08-2021 10:50

PierreHeno +6530

Door spelers te verkopen haal.je helaas nog niet meteen ook betere spelers binnen en met miskleunen als Kudus en Sulemana wordt je ook niet meteen beter. En talent is 1 ding nasr hoe gast Geavenberch het bv oppakken dit seizoen? En hoe valt de loting poulefase CL bv uit? Vooral dat zijn de seizoensbepalende factoren voor Ajax. Voorlopig zijn we er nog niet echt beter op geworden voor komend seizoen.

03-08-2021 10:55

PierreHeno +6530

Dream on.

03-08-2021 10:55

JariJari +15272

Die 50 is een lening.

03-08-2021 13:05

Juichtoon +32675

Ja klopt maar wel te besteden en terug te betalen tot 2080.

03-08-2021 14:51

EuforischeRealist +15617

Die winnen vanavond al dik van die Denen dus die komen gewoon op volle kracht naar de Arena. Zou ook compleet van de domme zijn om je grootste concurrent al direct bij de start van het seizoen een mentale voorsprong te geven door met je 2e team te komen en dik op de broek te krijgen.

03-08-2021 08:29

Spielmacher +10771

In het gunstigste geval hebben ze 80% kans tegen Midtjylland en hooguit 60% tegen Spartak/Benfica. De kans dat ze de CL daadwerkelijk halen is dus minder dan 50%. Sta je dan met je prioriteit.

03-08-2021 08:11

AFCACruijff14 +162317

Hoe kom je bij deze gekke berekening? Volgens jouw berekening zijn ze in beide rondes de favoriet en dus ruim boven de 50 procent.

03-08-2021 08:18

Spielmacher +10771

0.8 x 0.6=0.48

03-08-2021 08:32

Pingelaar +13318

@spielmacher

De berekening zelf is juist. Alleen je berekening klopt niet met wat jij bedoelt.

Jij beweert dat PSV 80% en 60% kans heeft. Hoe kan het dan zijn dat PSV minder dan 50% kans van slagen heeft?

Hier de juiste berekening voor je:
80 + 60 = 140
140 : 2 = 70 %

PSV heeft dus Gemiddeld 70% kans

03-08-2021 08:51

NaarCLbeker5 +921

Nee, spielmacher heeft gelijk, want hij wil de kansen van PSV om twee ploegen er uit te mikken berekenen. En dat doet hij goed.

03-08-2021 09:01

BennieBlind +2318

@Pingelaar zo werkt kansrekening niet.

03-08-2021 09:02

Pingelaar +13318

@bennieblind

Ik weet hoe kansberekening werkt. Maar in het geval van spielmacher kan je kansberekening er niet op toepassen. Wel bijv. Bij Kaart- en dobbelspellen of de loterij.

03-08-2021 09:10

PierreHeno +6530

Wat is de kans dat je bij roulette na 100x zwart achter elkaar de eerstvolgende keer ' rood' treft? Precies: 50%. De kans echter dat je 100x achter elkaar zwart gooit is vrijwel nul maar bij elke afzonderlijke keer toch telkens opnieuw weer 50%. De kans om 6x achter elkaar een 6 te gooien met een dobbelsteen is 1/6 tot de 6e = het product van de afzonderlijke kansen.

03-08-2021 11:10

Rondo64 +3392

Dit soort kansrekening doet werkelijk waar pijn aan mijn ogen. Met deze methode kan je haast zeggen dat Ajax een 60% kans heeft om élke wedstrijd te winnen dit seizoen, omdat we tegen een go ahead thuis 80% kans hebben en tegen psv uit 40% kans.

03-08-2021 12:47

JariJari +15272

Lol wat? 😂

Spielmacher zn berekening is gewoon juist.

Zn inputs niet uiteraard. Tegen de Denen hebben ze 60-65% en tegen Benfica 40-45%. PSV heeft dus 24-29% kans zich te kwalificeren.

03-08-2021 13:09

AlexIbarra +19293

Als het zo werkte, wonnen we allemaal een hoop geld in de Toto..

03-08-2021 15:49

AFCACruijff14 +162317

Sorry maar die berekening van spielmacher slaat nergens op. PSV is 80 procent en 60 procent de favoriet. Dan kom je gemiddeld op 70 procent uit. Sowieso is het raar om beide rondes met elkaar te verrekenen maar oke.

03-08-2021 09:04

EuforischeRealist +15617

De berekening van Spielmacher is prima. Ze moeten immers beide rondes overleven om in de CL te komen. Je ontkomt er dus niet aan om beide ronde te verreken met elkaar.

03-08-2021 09:12

FTS95 +16091

Dat is helemaal niet raar, dat klopt als een bus, net als zijn berekening met deze waarden. Zijn theorie dat ze daardoor andere prioriteiten zouden moeten leggen is echter wel onzin, want om aan te haken bij Ajax is CL voetbal van essentieel belang.

03-08-2021 09:20

BennieBlind +2318

@AFCACruijff14 Vergelijkbaar voorbeeld: Als je twee keer achter elkaar een muntje gooit, dan is de kans dat je twee keer kop gooit 0.50 • 0.50=0.25=25%. Dat klopt ook als je de mogelijkheden uitschrijft, want je kunt:
-2 keer kop gooien
-2 keer munt gooien
-eerst kop gooien en dan munt gooien
-eerst munt gooien en dan kop gooien
Dus twee keer kop gooien is een van de in totaal vier mogelijke uitkomsten, dus 1/4=0.25=25%.
Of je voetbalwedstrijden zo stellig als onafhankelijke percentages uit kan drukken, valt over te discussiëren, maar in het geval dat je dat doet zoals Spielmacher, dan moet je ze met elkaar vermenigvuldigen en dus klopt zijn rekensommetje wel.

03-08-2021 09:24

Pingelaar +13318

Nu ik hier nog even over nadacht, met toto werkt het ook hetzelfde.

Zet je in op 3 wedstrijden, worden de quoteringen ook met elkaar vermenigvuldigd tot je eindbedrag.

03-08-2021 09:24

NaarCLbeker5 +921

Ja Spielmacher heeft gelijk. Zo kun je ook de kansen van Ajax om de treble te winnen berekenen. Bijvoorbeeld: kansen van Ajax op kampioenschap 50%, kans op beker 50%, kans op CL 4%. 0.5 X 0.5 X 0.04 = 1% kans op treble, eens in de 100 jaar.

03-08-2021 09:27

JariJari +15272

😥 het NL schoolsysteem ...

Mensen zijn te dom om te zien dat ze iets duidelijk niet weten. Dit is zo makkelijk jongens. Combinaties van conditionele kansen vermenigvuldig je.

03-08-2021 13:11

PierreHeno +6530

Zo lust ik er anders nog wel een paar zeg. En wat zijn onze statistische kansen op de titel bv ? en op het behalen van de KO fase CL? Allemaal.50% zeker?...oftewel 'wel' of 'niet' ? Lachen man die statistiek.

03-08-2021 11:01

mgtow +22318

Prioriteit bij de CL? Dat is dan de eerste keer in de recente geschiedenis dus geloof ik er geen zak van.

03-08-2021 08:02

***1900*** +4396

Prima toch, was andersom net zo geweest. Ondanks dat wij nog steeds het sterkste team hebben, is PSV duidelijk verder in de voorbereiding. Laat ze maar lekker op halve kracht aantreden. Kunnen wij mooi profiteren om er weer wat ritme in te krijgen en de volgende prijs in de kast kunnen plaatsen.

03-08-2021 07:59

Ferd +38584

ze dekken zich nu al in, en dus tonen ze aan dat ze de concurrentie met Ajax niet aankunnen

03-08-2021 07:57
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.