Duitse media: 'Mislintat keert terug bij Borussia Dortmund'

door Jip Jesse 168

Bron Duitse media

Duitse media: 'Mislintat keert terug bij Borussia Dortmund'

door Jip Jesse 168

Bron Duitse media

Laatst geüpdatet

Sven Mislintat gaat bij Borussia Dortmund terugkeren als directeur. Verschillende Duitse media melden maandag dat de voormalige directeur voetbalzaken van Ajax deze week een contract gaat tekenen bij de Duitse topclub.

Mislintat was al langer in gesprek met Dortmund over een technische functie. Nu lijkt de terugkeer van de Duitse directeur een feit. Volgens verschillende Duitse media zal de Duitser bij de huidige nummer vier van de Bundesliga de functie van sportief of technisch directeur gaan bekleden.

Op dit moment is Hans-Joachim Watzke de algemeen directeur van Borussia Dortmund. Hij vertrekt in het najaar van 2025, maar wil zijn opvolger al voor de start van het seizoen 2024/25 gepresenteerd hebben. Dat lijkt middels de aanstelling van Mislintat te gaan gebeuren.

Dortmund kent Mislintat

Mislintat werkte eerder van 1998 tot 2017 bij Borussia Dortmund. Daar vervulde hij bij Dortmund een rol als scout, vervolgens als hoofdscout en technisch directeur. Daarna was hij in technische functies werkzaam bij Arsenal, VfB Stuttgart en Ajax. Bij de clubs uit Londen en Amsterdam was het dienstverband van Mislintat onsuccesvol. Bij Ajax werd de Duitser na vier maanden ontslagen. Niet lang daarna scheidden de wegen van de door Mislintat aangestelde Maurice Steijn en Ajax ook.

Lees meer over:
Plaats reactie

brullie +7031

Kan hij die wereldwonderen komen ophalen dan ook weer? Ze zijn toch zo goed volgens hem? Bedankt alvast Sven.

03-04-2024 06:53

Bollenkemper +640

Gezien z'n staat van dienst en netwerk binnen Dortmund snap ik wel dat ze hem terughalen. Zolang hij z'n solistische capriolen maar achterwege laat en er gezamenlijke besluitvorming is.

02-04-2024 10:52

Cruyffie +2401

Oh oh oh wat herinner ik me nog de Mislintat Mania afgelopen zomer. En als je kritiek had op de (compleet bizarre) aankopen, werd je werkelijk weggehoond. Ik ben zo benieuwd: waar zouden de Mislintat fanboys inmiddels zitten? En zouden ze voor zichzelf nog steeds goedpraten dat het “prima aankopen waren”, die “nog moeten rijpen”, “in het verkeerde systeem terecht kwamen, “onder een slechte trainer”?

02-04-2024 07:41

AlexIbarra +19238

Ik wou dat ik ook nog in de illusie kon leven dat Ajax top is en Mislintat het grote probleem was.

Dat jij 's ochtends vroeg al bezig bent met collega-supporters af te zeiken omdat zij aankopen eerst aan het werk wilden zien voor ze af te branden, is best symbolisch voor het Ajax van nu.
Dat er mensen (S)fan worden van een TD snap ik ook niet maar jouw zielige kliekjespraat is nog veel treuriger.

Ik denk dat de meeste Mislintat fans zich in een hoekje zitten te schamen. Niet zozeer voor Mislintat maar voor heel Ajax. Gelukkig zijn er mensen zoals jij die zichzelf nog op een podium veren in hun reet willen steken. Geniet ervan!

02-04-2024 14:26

Balgevoel +30849

Spot on.

02-04-2024 17:05

Cruyffie +2401

Je hebt natuurlijk gelijk dat Mislintat niet het enige probleem was. Verre van zelfs. Maar mijn punt is overduidelijk breder, en bevat inderdaad forse kritiek op een (over)groot deel van supporters. Supporters die namelijk eerst blind achter Hamstra aanliepen (Bassey is een beest! Sanchez heeft grinta!) en vervolgens blind achter Mislintat gingen staan (Tahirovic toptalent! Forbs de snelste van eredivisie!).

Waarmee ik simpelweg wil zeggen: laten we nou eens écht kritisch op het aankoopbeleid zijn, en vooral op onszelf tijdens de aankopen. Want velen staan doorgaans als kleine kinderen te joelen bij weer een aankoop, zelfs journalisten, ook weer bij een Henderson, terwijl ook daar alle reden tot het stellen van vragen was (bijv: “als de opbouw een probleem is, waarom haal je dan geen écht voetballende zes zoals type Schöne”). Maar die kritiek wordt in het blinde enthousiasme weggewuifd. Elke keer weer. En dat vind ik zorgelijk.

Dat jij dergelijke kritiek niet kunt verdragen is duidelijk. Maar we zijn allemaal fan van een topclub, en daar hoort harde, directe kritiek bij. Vraag dat maar aan Cruijff.

02-04-2024 22:24

Balgevoel +30849

Tsja. Stuttgart staat derde in de Bundesliga met een grotendeels door Mislintat samengesteld elftal, vol jongens die een slok meer waard zijn geworden dan waarvoor ze ooit zijn binnengehaald. Evengoed een feit. Er zijn nogal de nodige factoren die maken of iemands werk ergens uit de verf komt, zeker in het voetbal...

02-04-2024 17:05

AjaxHoorn +32989

Het probleem is vooral dat mensen aankopen bekritiseerden die ze totaal niet kenden. En dat is vrij lastig als je nog geen minuut van iemand gezien hebt.

03-04-2024 09:36

VichoWazig +3446

Wel interessant dat Dortmund hem aanstelt, terwijl er nog een onderzoek tegen de beste man loopt. Betekent dit dat die uitkomsten al bij Dortmund bekend zijn en bovendien meevallen?

02-04-2024 07:27

Joelveltman123 +4637

Veel succes Sven!

01-04-2024 21:37

SiegiEd14 +2237

1 april kikker in de bil van Mislintat…

01-04-2024 21:06

jo1 +4584

Dortmund doet al jaren niet mee om de titel, kan je verzekeren dat wordt nog meerdere jaren volgehouden op deze manier haha. Hoe kan je die vent nu aannemen, die gast heeft een negatieve cv van hier tot Tokio

01-04-2024 20:33

Talentje020 +19883

Mislintat is toch wel het bewijs dat een goede scout geen goede TD maakt, Snap daarom ook niet dat Mislintat wederom een directeursfunctie gaat uitoefenen, het is opzich geen verkeerde scout i think, maar hij weet totaal niet hoe hij een selectie moet samenstellen die in balans is, en hij lijkt ook niet te kunnen inschatten hoeveel spelers waard zijn aan de onderhandelingstafel.

01-04-2024 20:29

Jutter1 +4314

Vaststaand feit is dat deze Mislintat Ajax met zijn solistische optreden op de transfermarkt bijna de afgrond heeft ingewerkt, met niet alleen sportieve maar ook zeker financieel grote gevolgen, zelfs dermate dat Ajax mogelijk nog een hele poos daar geconfronteerd mee gaat worden. Een hele dure, kostbare, les dus die ook duidelijk maakt dat het aanstellen van een buitenlandse TD/scout een grote fout is geweest en nooit meer mag worden herhaald in de toekomst! Het huidige seizoen spreekt wat dat betreft boekdelen en staat dus symbool voor het huidige meer dan miserabele Ajax seizoen, in de donkerste periode van het Ajax bestaan. Deze Duitse charlatan gaat nu dus weer aan de slag bij Dortmund, waar hij overigens al ruim 10 jaar vppr heeft gewerkt in het verleden. Ik vind dat voor dat Borussia nogal een risico omdat hij na zijn 1e periode bij Borussia erg weinig suucces heeft gehad bij zowel Stuttgart als Arsenal en daar al vrij rap moest vertrekken, maar deze zogenaamde chefscout heeft dus Ajax erg veel schade berokkend en is ook zijn verplichte vertrek daar hopelijk iets dat niet te lang blijft nasudderen.

01-04-2024 19:39

ProfessorX +19827

Stuttgart en Dortmund zijn wel weer op de rit gezet toen .

En dat er nog steeds mensen zijn en dat zijn er hier heel veel van , maar die denken nog steeds dat alles zijn schuld was maar dan ook alles !

Hij heeft een fout gemaakt en dat is een slechte selectie die niet in balans is .

Maar ze vallen hier over heen met z’n allen , want Nederlanders tsja zijn de aller beste betweters ter wereld en denken alles in pacht te hebben .

Vandaar dat we sinds 96 overal aan meedoen en schitterende prijzen winnen .

Rol maar lekker over elkaar heen toppers 👊🏻👍in plaats van objectief te kijken .

01-04-2024 20:40

Zuid2 +2523

Mislintat is inderdaad niet alles schuld.
Hij is onderdeel van een hele rij mensen die de club naar de vernieling geholpen hebben.

01-04-2024 21:18

Cruyffie +2401

Toevallig is die “ene fout” (een selectie die niet in balans is) wel de kern van zijn functie, te weten technisch directeur. En “niet in balans” is zacht uitgedrukt: het zijn vrijwel allemaal miskopen.

Dus objectief gezien: als hij goede spelers had gekocht, en gewoon Bosz had aangesteld, was er vermoedelijk weinig aan de hand geweest. Mislintat was TD, en dus verantwoordelijk voor de coach en de selectie. Die coach en selectie presteerden dramatisch: plek 18(!). Dan ben je simpelweg als TD verantwoordelijk, zo niet een complete koekwous. Als je dit niet “objectief” vindt, raad ik je aan de betekenis van dat woord nog eens op te zoeken..

02-04-2024 07:47

ProfessorX +19827

Miskopen zijn het pas als je er Meinders voor krijgt dan gekost heeft .

Ook de trainers gilde maak er een zooitje van , want het zijn geen slechte spelers dat is gelul .

02-04-2024 17:53

hetje +2171

Meschien kan hij een aantal van die overachievers naar Dortmund halen zodat er bij onze club weer gebouwd kan worden.

01-04-2024 19:21

Yeshyeshyall +10932

Ramaj is een goede keeper, Tahirovic en Mannsverk lijken wel wat potentie te hebben en Akpom scoort makkelijk. Voor het totale bedrag dat is uitgegeven echt veel te weinig natuurlijk.

Dortmund is gek

01-04-2024 19:18

Hziyech15 +2197

Hij heeft als fout gemaakt dat hij teveel onbekende projectjes heeft gehaald. Hij had naast een aantal projecten ook moeten proberen om een aantal nederlandse of bekende spelers te halen. Denk aan Lang(toen psv hem kocht had ajax tadic nog, maar is meer een voorbeeld voor het type speler), schouten, misschien wel vd beek.

Ohja en daarnaast was Steijn de allergrootste fout van allemaal. Hoe die de hele voorbereiding om zeep heeft geholpen en meteen alle aankopen heeft afgeserveerd was echt desastreus voor dit seizoen. Een goede trainer had de spelers geleidelijk gebracht en niet meteen allemaal in een team gegooid, om te bewijzen dat hij er niks aan kon doen(twente uit)

01-04-2024 22:45

AFCAViper +4680

Even kijken. Het is 1 april he vandaag. Doen ze daar in Duitsland ook aan?

01-04-2024 18:57

Aram +17904

Het is wel Duitsland he 😉

01-04-2024 22:26

Broekie045 +29

Ik heb nog 12 spelers die die zo mag komen kopen voor n miljoenetje of 120

01-04-2024 18:05

ProfessorX +19827

En de overige 6 dan ?

01-04-2024 20:41

MalleEppie +15113

Hopelijk slaagt hij daar.

01-04-2024 17:53

RSM +3918

Aub bij Ajax gaan scouten!

01-04-2024 17:21

RonaldMcDonald +5072

Sterkte alvast. Laten we hopen dat ie nog wat toppers bij Ajax gaat ophalen, waaronder leider Sutalo, de multifunctionele Mikautadze, een van de grootste talenten in Europa op zijn positie Tahirovic, een van de beste spelers in Scandinavië op die positie Gaaei, geweldige persoonlijkheid Medic, harde werker Avila, goede uitdager Mannsverk en eén van de snelsten in de Eredivisie Forbs.

01-04-2024 14:29

debetweter +10062

Mannsverk mag best blijven hoor.

01-04-2024 15:44

Henkjanklaas +20617

Vreselijke houten Klaas. In niets een Ajax speler.

01-04-2024 18:28

debetweter +10062

Henkjanklaas. Mannsverk doet het prima. We moeten werken aan de wederopbouw van Ajax. Daarbij moeten beide backs herzien worden, moet er een rechtsbenige centrale verdediger bij komen, een 10 en een rechtsbuiten. Dat zijn dus 5 basisspelers. Het is zeer onverstandig om ook nog een zesde of zevende speler te vervangen en te verwachten dat d opvolger daar meteen zal kunnen staan.

Er moeten inderdaad een paar spelers vertrekken echter zal ik de volgende posities alleen verkopen voor de juiste prijs, en niet bijkopen (tenzij er zich een buitenkansje voor doet; linksbuiten, spits, 8, 6, LCV en keeper.

01-04-2024 18:53

PetrusKeizer +10739

@RmcD LOL

01-04-2024 16:04

Patrick020 +22252

Ben benieuwd, bij ons heeft hij gewoon keihard gefaald.

01-04-2024 14:11

Gonzalez75 +5869

Kunnen we dit boek svp sluiten en niet meer over deze nep technisch directeur op dit platform schrijven. Hij kan nog genoeg spelers voor een goed bedrag in Amsterdam komen kopen waarmee hij ons heeft opgezadeld.

01-04-2024 13:55

Juan62 +46179

WTF ik heb me hier niet eerder over Mislintat uitgesproken maar dat er nog zoveel zijn die hem verdedigen is absurd, of zijn het een paar mensen met meerdere acounts?

Mislintat heeft een zeer onsamenhangende selectie samengesteld, totaal uit balans.
Heeft een team vol spelers gehaald en een trainer die niet gewend zijn om voor een topclub te spelen/werken

Misschien dat we er mee succes zouden krijgen over 3 jaar als ze op elkaar ingespeeld zijn ,
maar daar heb je nu niks aan.

De man heeft er een puinhoop van gemaakt, wij zijn naar de klote dit seizoen, en moeten maar hopen dat het repareren snel effect heeft.

Waarom hem blijven verdedigen? maar echte Ajacieden die ontzettend veel voor onze club hebben betekend hier kapotschrijven.

PS zoals er bij een paar weerstand is tegen het woord Ajax DNA mag de term echte Ajacieden blijkbaar ook niet meer.
Wat bij mij de vraag oproept; zijn jullie eigenlijk wel voor onze club?

01-04-2024 13:45

RuffRhythim +24837

Dr lopen hier inderdaad wel een paar halvies rond die heel erg in zichzelf geloven in hun gedachten. Wel vermakelijk op zich hoor 😂

01-04-2024 16:05

RuffRhythim +24837

Ja ik lach me vaak rot om mezelf, je wil het niet weten 🤪

01-04-2024 18:19

Broekie045 +29

Beter kan je t niet beschrijven hij mag zn aankopen komen terugkopen als die ze zo goed vind voor 120 milj.

Kutmof heeft onze club naar de klote geholpen!!

Op naar n nieuw seizoen met hopelijk betere selectie staf en resultaten en aub die 5e plek houden komende 7 weken

01-04-2024 18:10

Henkjanklaas +20617

Mislintat lovers zijn erg hardnekkig en laten zich nog steeds zien. Gewoon dood zwijgen…-:)

01-04-2024 18:30

LukaLitmanen +81984

Akpom, Tahirovic, Ramaj en Mannsverk zijn gewoon goede aankopen.

Sutalo op termijn ook.

Sosa en Forbs twijfel ik nog.

Alleen Avila, Gaaei, Medic en Mikautadze zijn miskopen

01-04-2024 13:20

YugoVik +33116

Mikautadse komt terug in de zomer, misschien dat hij onder een goede coach wel rendeert

01-04-2024 13:27

PetrusKeizer +10739

het bekende mantra van de Sfanclub, gaaaaap

01-04-2024 16:11

YugoVik +33116

Nee hoor, ik geef spelers een kans..

01-04-2024 16:14

jo1 +4584

Sven mag zijn brol direct komen halen bij Ajax en dat voor de helft vd prijs

01-04-2024 20:36

FelixGassenlicht +8948

Haha, houd toch op man. Nog even en dan heeft Mislintat het goed gedaan ook. Je vergeet Steijn ook nog even. Ver, heel ver achter niveau van PSV.

01-04-2024 13:46

Egbertjeeeee +0

Sutalo op termijn ook. Hoeveel tegengoals en hoeveel punten mag hij ons nog kosten dan voordat hij het gaat laten zien?

Tahirovic en akpom ook wel weer heel snel omhoog geschreven hoor na 1 goede wedstrijd.

Hoe je nog twijfels kunt hebben bij Sosa en Forbs is mij ook een raadsel. Bij Forbs kon je al na 2 wedstrijden zien dattie er geen poot van kan. Hij mist simpelweg basistechniek. Dat kan je vrij snel zien.

Er is ook totaal niet gekeken of de speler in kwestie daadwerkelijk past bij het spelletje dat ajax wilt spelen. Er is dan ook geen rechtsbuiten aangetrokken, geen creatieve, technische middenvelder, maar wel 2 backs die beter in een 532 systeem beter fungeren dan een 433.

De man heeft er gewoon een grote puinzooi van gemaakt

01-04-2024 15:29

Ron6 +3507

Die eerste vier zijn helemaal geen goede aankopen. Je legt de lat heel laag dan. Is toch geen niveau om in de echte subtop van europa te spelen met soms een keer een uitschieter halve finale CL of finale Europa League.

01-04-2024 15:43

RuffRhythim +24837

Goeie aankopen voor de middenmoot ja. Daar waar we nu staan dus. Meer is dat niet.

Met deze namen word je va je levensdagen geen kampioen en kan je succes in Europa ook op je buik schrijven.

01-04-2024 15:55

Ajax-Amsterdam +4191

Gaaei wil ik nog het voordeel van de twijfel geven. Ik zie hem meer als een speler voor de toekomst. Eigenlijk had hij dit seizoen meer minuten moeten maken in Jong Ajax

01-04-2024 16:01

PetrusKeizer +10739

het enige wat er op termijn goed is aan Die Kroaat is de termijnen van betaling die een koper moet voldoen.

01-04-2024 16:10

jo1 +4584

Ramaj kan wat worden, de rest is niet goed genoeg om een hoger niveau te halen

01-04-2024 20:35

vandenhaas4 +15064

Wie nog in Sutalo gelooft mag ook wel een afspraak bij de huisarts gaan maken

01-04-2024 20:46

YugoVik +33116

Weet je wat mensen niet begrijpen is dat we een nieuw koers gaan volgen onder kroes en misschien wel weer een nieuw Duitser als een soort TD..

Ik krijg het idee dat we richting een gemixte versie van Red Bull en ajax toe gaan werken ..Met directheid, snelheid, aanvallend en gogme..

01-04-2024 13:20

LukaLitmanen +81984

H2 heeft procentueel meer miskopen san Mislintat

01-04-2024 13:21

Kuningast +5079

Ze hebben beide gewoon gefaald.

Mislintat heeft teveel onervaren vreemdelingen gehaald voor te hoge bedragen

01-04-2024 13:42

Juan62 +46179

Vergeet die door hem gescout en gehaalde trainer niet

01-04-2024 13:57

Superscoorder +3710 editor-in-chief

Je bedoelt Knutsen en Bosz? Oh wacht, dat waren keuze 1 en 2, die mochten niet komen...

01-04-2024 15:44

Juan62 +46179

Wat een onzin Mislintat hij heeft met Bosz persoonlijk en de zaakwaarnemer van Knutsen gepraat.

Bosz had twijfels en Knutsen geen zin, dus niet dat ze niet mochten komen van een hogere kracht ofzo, of wat die ........ ook moeten voorstellen

01-04-2024 15:51

Bensco +7167

Feitelijk onjuist aangezien de aankopen van Mislintat nog niet zijn verkocht. Je kan hier dus nog geen conclusie aan vastbinden

01-04-2024 16:53

jo1 +4584

Sven heeft nog geen topaankoop gedaan, dus wel knap wat je zegt

01-04-2024 20:37

Artemio +31908

Dortmund DNA haha.

01-04-2024 13:18

Haarlemmer +20591

Yugovik is niet normaal actief in dit topic. Zou die belangen hebben in Mislintat?

01-04-2024 13:17

AjaxDeBesteClub +18786

Het is hem gegund. De door de media beïnvloedde anti Mislintat extremisten zullen toch wat cognitieve dissonantie moeten gaan ervaren. Hij wordt gevraagd voor een grotere club dan Ajax. Maar hij was toch een oplichter en de aller slechtste TD ooit? Nee jullie zijn gewoon beïnvloed door de hetze die vanaf dag 1 gevoerd.

De andere hoofdpersonen van dit seizoen, die allemaal wijzen naar Mislintat, zullen nooit bij een grotere club gevraagd worden. Bij balophetdak 7 denk ik dat ze passen van John van het Schip. Heerenveen is denk ook verstandig genoeg om Steijn niet te nemen. En door kliek vorming in o.a. de media is Kroes bij Ajax terecht gekomen. Anders had hij al echt niet bij clubs van dit kaliber ter sprake gekomen.

01-04-2024 13:15

Juan62 +46179

Een grotere club dan Ajax? Laat me niet lachen

Doe een wereldwijde poll en vraag welke naam van een voetbalbclub ze herkennen
Ajax of Borussia Dortmund.
Geheid dat ze Ajax zeggen en van Borussia amper hebben gehoort, ze denken waarschijnlijk dat de club uit Rusland komt.
Verder plaats je een ietwat warrige post of wat jij waarschijnlijk labyrintisch zou noemen gezien je taalgebruik;
Coqnitieve dissonantie , hoe verzin je het

Om de media en '' domme supporters hier'' de schuld te geven van een anti Mislintat hetze is juist dom.

01-04-2024 13:24

AjaxDeBesteClub +18786

Ik heb niks met Duitsers. Maar als we het objectief bekijken. Qua prestaties over de afgelopen 20 jaar zeker. Qua spelers die er hebben gespeeld. Qua begroting.

En het zou wat zijn als ik iedere post ga beoordelen. Dan zou ik bij jou elke keer moeten zeggen dat het inhoudelijk weinig voorstelt. Dat vind ik lullig.

01-04-2024 13:27

RuffRhythim +24837

🤣🤣🤣🤣
Ga eieren zoeken ofzo gast

01-04-2024 13:26

AjaxDeBesteClub +18786

Ook jij voelt je dus aangesproken. En ook jij hebt dus weer sterke argumenten.

01-04-2024 13:29

RuffRhythim +24837

Nee hoor, gewoon een reactie op jouw debiele reactie, verwacht geen extra argumenten. Deze voldoet voor de volle 100%

👋

01-04-2024 13:58

AjaxDeBesteClub +18786

Je voelt je dus aangesproken. De de anti Mislintat extremisten kunnen ook een leuk uitje gaan doen met elkaar. Misschien is is de nieuwe film van Ernst en Bobbie wel wat voor jullie.

01-04-2024 14:48

jo1 +4584

Ajaxdebestevlub rot toch op met je filosofie over je Duitste lover. Die vent is de grootste miskleun in Ajax zijn historie op elk vlak. Dat Dortmund er lekker de komende 20 jaar weer geen kampioen mee wordt. Vertrouw me daar hebben ze nu voor getekend

01-04-2024 20:39

AjaxDeBesteClub +18786

We gaan het zien. Hij heeft het daar goed gedaan in het verleden.

01-04-2024 22:20

jo1 +4584

Ja van mij mag hij het daar goed doen geen probleem als hij maar ver weg blijft van mijn club

02-04-2024 06:13

emieltjuhh +17839

Ongekenddd haha

01-04-2024 13:13

PuntNaarAchterSVP +5251

Dit geeft ook wel aan hoe andere clubs (of in ieder geval Dortmund) kijken naar de schuldvraag van deze situatie bij Ajax: die leggen de verantwoordelijkheid voor dit dramatische seizoen blijkbaar vooral bij de rest van de organisatie Ajax, en niet (alleen) bij Mislintat.

Aangezien ze een jaar of 10 ervaring met Mislintat hebben zegt dat denk ik wel iets.

01-04-2024 13:00

Muddy +2436

Ik vind het nog steeds lastig een mening te vormen over hem. Ze zullen hem niet voor niks aannemen en weten ook wat er bij Ajax is gebeurd. Wellicht ligt de schuld toch meer bij andere personen en niet alleen bij Svennie. Het lijkt er wel op dat ie data van spelers uit lagere divisies en jeugdelftallen heeft overschat. Ajax heeft daar z'n leergeld voor betaald en de lessen kan ie in Duitsland weer gebruiken om beter beleid te voeren.

01-04-2024 13:00

Juichtoon +32431

Misschien past Mislintat wel bij Dortmund maar een man met voetbalvisie is het niet.

01-04-2024 12:59

Myriad +7046

Goed nieuws, daar kunnen we nog wel wat ‘talenten’ kwijt voor de hoofdprijs. Wij hebben nog een paar Kroaten over.

01-04-2024 12:56

Dolblij +45019

Zou me niets verbazen als dat nog ging gebeuren ook.

01-04-2024 13:01

afca1985 +21250

We hebben nog wel wat rommel over, kom ze maar halen👍 2+1 gratis

01-04-2024 12:52

Mike1 +5342

1 april??

01-04-2024 12:45

Dolblij +45019

Volgens de duitse media is nog niet helemaal duidelijk in welke rol Mislintat terugkeert. In elk geval lijkt Sebastian Kehl hierarchisch boven hem te gaan staan als Sportdirektor. Dit artikel op AS insinueert dat met de komst van Mislintat de opvolging van Watzke geregeld is. Dat is niet zo. Eerstaangewezene om de plek van Watzke op te vullen is Kehl, niet Mislintat. Watzke heeft tot nu toe het sportieve en het algemene in handen, en geeft deze 2 rollen in fases uit handen. Hoe het definitieve organigram er bij Dortmund uit gaat zien is, net zo min als de rol van Mislintat zelf, nog niet duidelijk.

01-04-2024 12:41

Oxxer +163880 moderator

@Dolblij

Klopt, helemaal , ik zag dat jij schreef wat ik wilde zeggen. Jij bent goed geïnformeerd.

01-04-2024 12:43

Dolblij +45019

@ Oxxer : het enige wat me in dit hele verhaal enigzins verbaast is het feit dat Kehl zou hebben aangegeven dat hij Mislintat liever niet ziet terugkeren, enerzijds vanwege het niet altijd "makkelijke" karakter van Mislintat, anderzijds vanwege de transferperikelen destijds rondom Edson Alvarez.

01-04-2024 12:55

Oxxer +163880 moderator

@Dolblij

Geen idee, hoe dat zit met Kehl, ik neem nooit alles voor waarheid aan wat in de media verschijnt.

01-04-2024 13:03

Dolblij +45019

Ik ook niet Oxxer. Het is alleen zo dat de media die hier over schrijven toch over het algemeen aan serieuzere berichtgeving doen dan het krantje van Driessen. Wat overigens geen garantie hoeft te zijn dat e.e.a. waar is. We gaan het zien.

01-04-2024 13:09

Oxxer +163880 moderator

@Dolblij

Mee eens , Duitsland heeft meer dan 1 betrouwbare bron, Pletti, Sky Germany, idg clubvolgers van het Rührgebied, regionale kranten. Even inlezen / tijd investeren en je filtert Tier S en Tier troep er snel uit. Dit is ook van toepassing op andere landen.

01-04-2024 13:15

Aurelius1 +19703

Het is onbegrijpelijk. Nu weet je als Dortmund zijnde dat die man er een complete puinzooi van heeft gemaakt bij Ajax, en trek je 'm alsnog aan. Sommige mensen krijgen in de voetballerij kans na kans na kans om te falen. Het barst van de falers die eindeloze kansen krijgen: bosz, de boer, van bommel, van halst, verbeek, etc.

01-04-2024 12:41

PuntNaarAchterSVP +5251

Hoe kan je als trainer falen als die volgens jou toch geen invloed op het spel/resultaat heeft?

01-04-2024 12:55

Dolblij +45019

Op veel plekken in de burelen van BVB geniet Mislintat vanwege zijn "ontdekkingen" nog steeds een goede reputatie. Als je je persoonlijke mening even uitschakelt, is de ontwikkeling rondom Mislintat helemaal niet zo onbegrijpelijk.

01-04-2024 12:59

Myriad +7046

Verschil is dat Mislintat een rijk verleden heeft bij Dortmund én dat hij het niet alleen voor het zeggen gaat krijgen. Het is nog maar de vraag of hij TD wordt.

Ze kennen Sven en zullen hem ongetwijfeld op zijn goede punten benutten.

01-04-2024 13:01

swelbaum +261

Het gaat er niet om wat je kunt, maar wie je kent.

01-04-2024 13:41

B2tob4 +12078

Dark Child @: gerenommeerde journalisten Verweij&Driessen….

Neem aan dat dit sarcastisch bedoeld is? Geen weldenkend mens kan die 2 hetze-aanjagers van de t-graaf toch nog serieus journalisten noemen..!

01-04-2024 12:38

Sjaakvaak +26582

Je kan op reageren klikken om onder een bericht te reageren. Hij was inderdaad overduidelijk cynisch.

01-04-2024 12:41

wijzijndebeste123 +163595

Lang leve Sven! Hail Theóden king!

T ga je goed, Svennoe!

01-04-2024 12:30

erik.d +37

In het verleden heeft Mislintat goed werk geleverd bij Dortmund. Daarnaast is de situatie buj Dortmund anders, die ploeg staat al, Ajax moest opnieuw opgebouwd worden, daar ging het in Mokum fout, onze duitse vriend kreeg alle touwtjes in handen, zonder tegenspraak of sturing.

01-04-2024 12:29

GAjax31 +16064

Als hij alle touwtjes in hadden kreeg, dan had ie zelf wel een trainer mogen uitkiezen toch?

01-04-2024 12:30

Hans Verhagen +14116

Maar is Mislintat niet gewoon overschat. Overmars had ook alle touwtjes in handen en dat ging vaak heel goed. Helaas werd dat ene touwtje fataal.

01-04-2024 12:32

TheRiviera +5476

Overmars had juist niet alle touwtjes in handen. Hij werkte nauw samen met Ten Hag en financieel directeur Lenderik. Dit heeft ze een keer uitgelegd in een artikel waarin we een kijkje kregen op haar werk.

Voor het halen van spelers overlegde Overmars en Ten Hag met elkaar. Nadat ze het eens waren over een speler legde Overmars het neer bij Lenderik. Ze vertelde zelf dat ze weinig verstand had van hoe goed de speler was maar dat ze ook puur naar het financiële plaatje keek. Zolang het financieel binnen het budget van Ajax verantwoord was ging ze ermee akkoord.

Nadat Overmars en Lenderik samen akkoord waren werd er een rapport opgemaakt en dat werd bij de RVC neergelegd die het laatste ja-woord moest geven.

01-04-2024 12:46

Ajax1114 +19393

Ik kan er niet over uit. hoe zo'n man nog aan de bak kan komen. Heeft het niet alleen bij ons slecht gedaan he. Je ziet hoe belangrijk beleidsbepalers zijn bij een club. Ook bij Dortmund blijkbaar dramatische personen in de leiding van de club.

01-04-2024 12:28

Sjaakvaak +26582

Als je in de gestuurde opinies van de Telegraaf en Nederlandse zaakwaarnemers wil geloven, dan heeft hij inderdaad over gefaald en is het een verschrikkelijke kerel. Kijk je met een open blik, dan is het niet zo gek dat Dortmund hem weer aanstelt.

01-04-2024 12:42

GAjax31 +16064

Gun hem het beste verder bij Dortmund. Ondanks dat hij bij Ajax niet geslaagd is, lijkt het mij wel een correcte man die nooit heeft terug geslagen na alle kritiek die hij heeft gekregen vanuit de media.

01-04-2024 12:26

MarcelS16 +1694

Mischien vond hij de kritiek achteraf wel terecht. En hield hij wijselijk zijn mond. De graftak.

01-04-2024 12:30

Mantequilla +77

Nou sven, ga je gang! Sutalo, medic, sosa en mikautadze voor 60 mil……

01-04-2024 12:23

Ramon19792101 +2025

Gecondoleerd Dortmund

01-04-2024 12:22

YugoVik +33116

Ik denk dat dortmund wel eens een titelkandidaat gaat worden aankomende seizoen..

01-04-2024 12:23

DankzijCruijff +48692

Ik wil niet stoken maar die Mislintat…

🍿👀🍿👀🍿👀🍿👀🍿👀🍿👀🍿👀🍿👀🍿👀🍿👀🍿👀🍿👀🍿👀🍿👀🍿👀🍿👀🍿👀🍿👀🍿👀🍿👀🍿👀🍿👀🍿👀🍿👀🍿👀🍿👀🍿👀🍿👀🍿👀🍿👀🍿👀🍿👀🍿👀🍿👀🍿👀🍿👀🍿👀🍿👀🍿👀🍿👀🍿👀🍿👀🍿👀🍿👀🍿👀🍿👀🍿👀🍿👀🍿👀🍿👀🍿👀🍿👀🍿👀🍿👀🍿👀🍿👀🍿👀🍿👀🍿👀🍿👀🍿👀🍿👀🍿👀🍿👀🍿👀🍿👀🍿👀🍿👀🍿👀🍿👀🍿👀🍿👀

01-04-2024 12:21

AFCACruijff14 +161156

Ik geloof best dat Sven veel voetbalkennis heeft en talenten kan scouten. Hij was wel een afschuwelijk slechte onderhandelaar en had ook geen enkele feeling van wat een complete groep nodig heeft. In de rol die hij bij Dortmund krijgt kan hij best weer slagen, grote talenten halen en die bij een groep stoppen. De kern van Dortmund bestaat ook veel routiniers. Maar je moet Sven nooit meer helemaal alleen de macht geven, want daar ging het bij Ajax helemaal mis.

01-04-2024 12:18

Hans Verhagen +14116

Als je veel voetbalkennis zou hebben dan zaten er 2 hooguit drie misperen tussen, geen zes.

01-04-2024 12:20

YugoVik +33116

Je doet net of alle spelers voor de basis zijn gehaald?, sommige zijn als aanvulling gehaald..

01-04-2024 12:22

AFCACruijff14 +161156

Ik vind de meeste spelers best talent hebben, maar er is meer nodig dan alleen talent. En daar ligt schijnbaar niet de kwaliteit van Mislintat. Los van Avila die echt niks kan.

01-04-2024 12:29

Hans Verhagen +14116

Als je voor 115 miljoen koopt en je strijdt voor de 5e plek, dan is er iets misgegaan. Of je ze nou voor de basis of voor aanvulling hebt gehaald. Kanttekening in deze is dat Schippie niet echt een trainer is die spelers beter maakt, maar dan nog.

01-04-2024 12:30

Sjaakvaak +26582

En dan is Steijn zelfs nog slechter dan Schip geweest. Niet gek dat je met moeite op die 5e plek hangt. Het is een godsschande wat voor onkundige personen de tactiek en opstellingen hebben mogen bepalen dit seizoen.

01-04-2024 12:44

Ajaxbrl +13693

Dortmund over 2jaar in de 2e Bundesliga dus…

01-04-2024 12:17

YugoVik +33116

Dortmund kampioen

01-04-2024 12:23

Ajaxbrl +13693

Van de 2e Bundesliga idd.

01-04-2024 13:22

Hans Verhagen +14116

Is er nou niemand anders te vinden! 2/3 van de supporters hadden het beter gedaan dan deze data king. En nog zijn er mensen die hem verdedigen.

01-04-2024 12:17

YugoVik +33116

Dat zou je denken, maar de spelers wie aangekocht zijn kunnen meer dan dat ze nu laten zien..

01-04-2024 12:19

Hans Verhagen +14116

Ze weten het dan goed te verbergen.

01-04-2024 12:21

YugoVik +33116

Omstandigheden om goed te spelen moeten nog gecreëerd worden, dat snap je wel toch neem ik aan?

01-04-2024 12:22

YugoVik +33116

Een echte scout ziet de ware potentie van een spelers daarom weet ik dat jij geen echte scout bent of in ieder geval geen goede scout..

01-04-2024 12:35

Hans Verhagen +14116

Ja dat snap ik zeker. Een goede trainer kan er met wat gerichte aankopen wel wat van maken.

01-04-2024 12:38

Sjaakvaak +26582

Mooi, een willekeurig plaatje zonder context. In welke periode was dit? Hoeveel wedstrijden/voor welke club? En tegen wie wordt hij vergeleken? Op basis waarvan wordt deze score berekend? Etcetera.

01-04-2024 12:45

ajaciedje90 +59905

Succes Sven!

01-04-2024 12:15

DarkChild +3451

Zolang gerenommeerde journalisten als Mike Verweij en Valentijn Driessen of onafhankelijke zaakwaarnemers als Rob Jansen nog niet hebben verteld hoe wij dit moeten zien, lijkt het me ongepast om er zelf een mening over te gaan vormen.

01-04-2024 12:11

Myriad +7046

Ik hoef er dus helemaal geen mening over te hebben? Wat een rust in mijn hoofd ineens :)

01-04-2024 13:03

Oxxer +163880 moderator

Een Sportief Directeur in Duitsland is een statutair benoemde functie , de persoon neemt plaatst in der Vorstand, beleidsmatig is dit een grote meneer. De technisch directeur is titulair en zit daaronder, hij doet de contract besprekingen e.d.

01-04-2024 12:11

JanBiesbos +29043

Top aankoop , nederlandse media en analisten zijn allemaal ajax haters en Feyenoord supporters. Zoveel mogelijk slopen en negatief schrijven over de club, de dicpics waren de “atoombom” op Ajax, zelfs die vol gevreten zgn ajax iconen doen eraan mee. De TG voorop als adam krantje omdat negatief verkoopt, zelf ETH werd negatief bejegend in zijn tijd. Diezelfde ajax haters willen frank de boer voor de groep en weer een schreuder, niks ervan opsjaken!

01-04-2024 12:11

Haarlemmer +20591

Goeie 1 april grap

01-04-2024 12:07

w86 +9387

Duitsers maken geen grappen

01-04-2024 12:28

Jelluhafca +3389

De vrijheid die hij van Jan van Halst en co kreeg in Amsterdam afgelopen zomer zal hij in Dortmund zeker niet gaan krijgen

01-04-2024 12:00

YugoVik +33116

Hij heeft geconstateerd dat de jeugd en instelling van veel spelers niet goed is.. Als je ziet hoe sterk metaal gaaei is, dan zegt mij dat al genoeg..

Ik vind het verontrustend dat kroes bij kale en kokkie terrecht komt en zegt dat hij ajax weer ajax wil maken terwijl hij weet dat ajax spelers moet gaan aantrekken..

De jeugd is niet goed genoeg voor het eerste, de instelling van Nederlandse spelers en jeugd spelers is ook niet goed .. Dus dan moet je wel als ajax zijnde spelers gaan kopen..

01-04-2024 12:04

YugoVik +33116

Jij zegt dat je scout bent, maar kent het woord ontwikkeling niet, dan vind ook heel verontrustend koennieeee..

01-04-2024 12:07

Jelluhafca +3389

Over de huidige status van de jeugdopleiding ben ik het volledig met je eens..dat was al jaren bekend alleen werd door weinigen onder ogen gezien. Juist nu in deze zelf gecreëerde situatie was het prettig geweest als je terug kon vallen op een aantal jeugdspelers die klaar stonden en WEL het niveau hadden.

01-04-2024 12:08

leeke +10393

De jeugd vind ik niet eens zo slecht.probleem is dat ze er nu direct moeten staan. De ballans is er gewoon niet op dit moment. Zo een Hlynnson had gewoon rustig gebracht moeten worden zoals het over het algemeen gebeurd.

01-04-2024 12:09

Ajaxfan31183 +16391

Eens over de jeugd, vos liet gisteren in die minuten zien toen hij inviel dat hij (nog) niet het niveau heeft voor het eerste vana Ajax , alleen de instelling van bepaalde aankopen is ook niet echt denderend zoals een sosa met name

01-04-2024 12:13

Oxxer +163880 moderator

@Koenniiee

Jij vraagt de mods op te treden tegen kinderachtig gedoe maar noemt jouw discussie genoot consequent Fikkie.

01-04-2024 12:21

Sjaakvaak +26582

Je hebt geen respect Koenniiee.

01-04-2024 12:27

Oxxer +163880 moderator

@Koenniiee

Wat is jouw punt? Als jij uitdeelt moet je ook kunnen incasseren. Ik spreek jou nu aan op de toon, accepteer dat en laat gaan, ipv zo een laatste zin te plaatsen.

01-04-2024 12:37

Oxxer +163880 moderator

Ligt er aan welke directie functie hij gaat invullen.

01-04-2024 12:12
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.