'RvC Ajax in laatste fase van conclusies trekken over KPMG-rapport'

door Bart Veenstra 96

Bron Het Parool

'RvC Ajax in laatste fase van conclusies trekken over KPMG-rapport'

door Bart Veenstra 96

Bron Het Parool

De bekendmaking van het KPMG-rapport over de mogelijke belangenverstrengeling van Sven Mislintat zou volgens 'ingewijden' een kwestie van dagen of weken zijn. Dat meldt Het Parool woensdagmiddag. De krant gaat in op de vraag waar het rapport toch blijft.

In september werd al bekend dat er een rapport over de bezigheden van voormalig directeur voetbalzaken Mislintat zou komen. Inmiddels is het eind maart en is het rapport nog altijd niet verschenen. 'Conclusies over mogelijk gerommel met transfergelden zijn er nog altijd niet', schrijft Het Parool. 'Ingewijden verzekeren dat de bekendmaking nu een kwestie van dagen of weken is. “De rvc beschikt al over het rapport.” Maar wat brengt Ajax daarover naar buiten? De toezichthouders zijn "in de laatste fase van conclusies trekken", zo heet het', aldus de krant.

Binnen de club zou het ongeduld nu groeien. Niet alleen bij de AFCA Supportersclub, maar ook bij diverse leden van de vereniging Ajax. 'Via de bestuursraad hebben verenigingsleden als grootaandeelhouder van de beursgenoteerde voetbalclub een stevige vinger in de pap', schrijft Het Parool.

Onvrede bij aandeelhouders Ajax

De krant sprak met Gerben Everts, de directeur van de Vereniging voor Effectenbezitters (VEB). Hij herkent de onvrede bij de aandeelhouders van de club. 'Ik hoop dat het zo lang duurt vanwege de vragen die wij en anderen hebben gesteld over de diepgang van het rapport', zegt Everts. 'Mijn indruk is dat Ajax het onderzoek aanvankelijk klein wilde houden, waarbij het niet over alle elf transfers van Mislintat ging en ook de rol van andere bestuurders en toezichthouders niet ter sprake zou komen. Maar ik denk dat verbreding van het onderzoek de reden is voor de vertraging, en dat is goed te billijken. Al wordt het nu weleens tijd.'

Volgens Everts kan het ook zo zijn dat Ajax heeft gewacht tot Alex Kroes daadwerkelijk was begonnen bij de club. 'Het is heel logisch dat hij als eerste te horen krijgt welke conclusies KPMG trekt over zijn directe collega’s in de directie en zijn toezichthouders.'

Heeft Mislintat verdiend aan de transfers van Ajax?

De belangrijkste vraag is nog altijd: heeft Mislintat verdiend aan de transfers van Ajax? Dit zou tot juridische stappen van Ajax kunnen leiden. Het verkennen van die mogelijkheden kan de lange duur van het onderzoek van KPMG verklaren. 'Naast een moeizaam proces van wederhoor. Elke euro die Ajax kan terugvorderen, komt van pas bij de aanstaande verbouwing van de selectie. Ondanks een riant eigen vermogen staat Ajax er financieel niet goed voor', aldus Het Parool.

De krant sluit niet uit dat het onderzoek uiteindelijk met een sisser afloopt. 'Als alle procedures goed zijn doorlopen en er geen "smoking gun" is, blijven alle betrokkenen buiten schot. Kroes’ prioriteit ligt nu bovendien bij het opschonen van de beroerde selectie, niet bij het winnen van de vorige oorlog.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Henkjanklaas +20608

Dit rapport wordt volledig overschaduwd door de misstap van Kroes.
Wat een ellende weer !

02-04-2024 09:30

Jayq +3344

Dat hangt of staat nog altijd met het moment dat het rapport daadwerkelijk naar buiten komt en of er iets noemenswaardigs in staat.

Over 2 weken is de Kroes-storm alweer enigszins gaan liggen en als er daadwerkelijk iets bezwaarlijks in het rapport staat, gaat dat echt wel (weer) impact hebben.

02-04-2024 10:03

Henkjanklaas +20608

RvC heeft weer zitten pitten. Je doet toch vlak voor aantreden nogmaals een check.

02-04-2024 10:14

PetrusKeizer +10739

gedane zaken, met name de door Herr M gedane zaken, nemen geen keer. Als die duitse altruist niet op water en brood gezet kan worden interesseert dat hele rapport me verder geen zier :)

28-03-2024 18:31

jokers +1173

Ik ben nieuwsgierig naar wat er over de jaren ervoor naar buitenkomt..

Je kan dit jaar alleen vergelijken tov voorgaande jaren.

En daar regeerde het old school netwerk. Miljoenen naar makelaars.

Dat duurt ff voordat je dat met zijn allen dicht

28-03-2024 09:52

Artemio +31835

KPMG zal de grote winnaar zijn.

28-03-2024 08:20

Steffenhagen +37811

De conclusie lijkt me nu al vast te staan . Mislintat operereerde solistisch maar binnen de grenzen van de wet en regelgeving , maar de interne controle mechanismen binnen Ajax waren onvoldoende geborgd . Dat is ten principale een zaak van de RvC dus die heeft wat uit te leggen aan de AVA .

28-03-2024 07:39

NipeB +15790

Daarom hebben we nu een AD/TD aangesteld zonder ervaring die alles met een groepje vrienden gaat doen. 😂 Ajax is mijn club maar wordt zo dom geleid dat ze van geen enkele fout ook maar iets leren.

28-03-2024 17:03

Hans Verhagen +14109

Rapporten in Nederland. Zorg dat dit erin komt en dat erin komt en dat je dat er uit laat....wat kost dat? Een grote onzin. We kunnen allemaal wel de conclusie trekken dat data nooit leidend mag zijn in het voetbal. Mislintat deed alles op data. En verder moet je vooral de RvC aansprakelijk stellen die alles goedkeurde en tot overmaat van ramp bij Almada wakker werd en juist deze afkeurde. Maar ja Pier zag de bui al hangen en heeft afscheid genomen met de regel dat hij ook niet meer aansprakelijk kon worden gehouden.

28-03-2024 07:05

NipeB +15790

Daar gaat het rapport helemaal niet over. Bovendien is Beuker precies hetzelfde als Mislintat namelijk data georiënteerd. Ajax stelt alleen maar vriendjes aan die elkaar niet corrigeren. Zogenaamd heeft buitenstaander Mislintat alles gedaan en Hendriks en anders alle vrouwen in de RvC. Wie daar niet doorheen prikt is wel heel erg dom.

28-03-2024 17:05

brullie +7031

Wie heeft er vertrouwen in het KPMG rapport?

28-03-2024 07:00

Nummer 9 +1197

ze dronken een glas, deden een plas en alles bleef zoals het was..🤦🏻‍♂️

28-03-2024 05:19

JanBiesbos +29030

Wat een onzin rapport zal vooral straatje schoonvegen worden.

27-03-2024 22:19

FlyingDutchMan +17310

Snel, dan kan er nog een kopie richting Dortmund voordat we Gaaei, Sutalo, Sosa en Medic verliezen!

27-03-2024 21:25

Amp +37580

maw ze zijn nog steeds aan t zoeken of Kroes nog klappen kan gaan uitdelen of niet...

Is overigens nogal een verschil tussen bekendmaking binnen enkele dagen of weken. Hoe goed zijn die zogenaamde ingewijden dan echt ingewijd vraag je je dan wel af.

27-03-2024 21:03

DTM1970 +1499

Als er geen sprake is van Fraude dan is er sprake van mismanagement en nalatigheid.
Er is al eerder aangetoond door o.a. VI dat er heel veel meer is betaald bij transfers.
Dan kom je uit bij bestuurdersaansprakelijkheid.
Dan is niet alleen Mislintat de Lul maar iedereen die zijn handtekening heeft gezet.
De vraag is of onze club dat aandurft om zoveel mensen ter verantwoording te roepen en financieel aansprakelijk te stellen.
Ik ben per definitie voor omdat het in de toekomst iedereen afschrikt om onze club te naaien.

27-03-2024 19:45

JanBiesbos +29030

Teveel betaald? Luister je speelt geen CL je zult dan op andere manieren spelers moeten binden

27-03-2024 22:21

Ferd +38373

dat zou zich uiten in salarissen en niet in transfersommen.

28-03-2024 06:17

Orangesoul +5986

Rapportje hier, rapportje daar! Mag wat kosten!

27-03-2024 19:35

Nr.10 +110990

Tja, het kan niet anders dan dat er niets uit dat rapport komt, anders hadden we er al lang over gehoord. Er zitten genoeg mensen bij Ajax die héél graag willen dat er bewijs komt dat Mislintat inderdaad een ‘oplichter’ is.
Het lijkt er op alsof hij gewoon slecht werk heeft geleverd. Voor de rest is het een rare hetze geworden, waarbij ook niet meer wordt gekeken naar wat er verder fout is gegaan, ook voor de periode dat Mislintat er was. Je ziet ook weer aan dit bericht dat andere mensen er belang bij hebben om alles maar op Mislintat af te schuiven, als de grote zondebok. Iemand als Kroes lijkt daarin mee te gaan, en dat is erg zonde, want dan zou je bijna vergeten dat bijvoorbeeld van der Sar als AD ook grote fouten heeft gemaakt. Zoals heel lang geen TD aanstellen en denken dat hij dat er zelf wel een beetje half bij kan doen.
Oh wacht…..

27-03-2024 19:18

JanBiesbos +29030

Je bedoekt 31,25 milj betalen voor voormalig bankzitter bergwijn?

27-03-2024 22:22

Nr.10 +110990

Ik vond Bergwijn indertijd een goede aankoop, hij heeft het niet laten zien, op de eerste maand na, waarin hij meteen 8 goals maakte en iedereen dacht dat hij de Eredivisie zou vernietigen. Dat moet hij normaal gesproken ook doen met zijn kwaliteiten. Het bedrag was inderdaad vrij hoog, maar ook weer niet extreem vond ik toen.
Maar met wat er verder fout is gegaan bedoelde ik vooral dat er: überhaupt geen plan was voor de opvolging van Overmars; er toen gekozen is voor een constructie met Hamstra-Huntelaar-van der Sar, in plaats van een nieuwe technisch directeur aan te stellen (fout van met name Van der Sar en Meijaard), terwijl je had kunnen weten dat het een hele zware transferzomer zou worden met veel vertrekkende spelers; er toen in de hectiek van de zomer maar zwaar geleund is op de zaakwaarnemer van Schreuder en Tadic, die allemaal slechte spelers heeft binnengehaald, of spelers die helemaal niet bij Ajax passen; Alfred Schreuder toen als trainer is aangesteld, en ze hem ook nog veel te lang hebben laten zitten, zélfs toen de spelersgroep al zo met hem klaar was dat ze van der Sar hebben gevraagd om hem te ontslaan; Daley Blind toen roemloos door de achterdeur is vertrokken om Schreuder in het zadel te houden; er na de zomer nóg langer gewacht is met het aanstellen van een technisch directeur, zodat er 1,5 jaar lang niemand op die post zat, terwijl van der Sar en Huntelaar ook nog in slechte conditie raakten en Hamstra duidelijk niet opgewassen was tegen de taak; er gekozen werd voor Heitinga als interim, die nog op geen enkele manier iets bewezen had, terwijl je juist toen iemand nodig had die ons naar een CL-plek kon loodsen, maakt niet uit hoe; er ook nog vage beloften aan Heitinga zijn gedaan over zijn toekomst bij Ajax, wat er uiteindelijk allemaal toe leidde dat Heitinga ook roemloos door de achterdeur weg kon, nog een club-icoon beschadigd na Daley Blind; er toen voor gekozen werd om Mislintat aan te stellen als TD, duidelijk een hele slechte keuze geweest achteraf; Eringa voorzitter van de RvC werd gemaakt, en van Halst technisch commissaris, opnieuw twee hele slechte keuzes; er werd gekozen voor Steijn als trainer omdat het per se een Nederlander moest zijn en van der Sar niet door één deur kon met Peter Bosz, een historische blunder, die man had nooit trainer mogen worden bij Ajax; er vervolgens is gekozen voor van 't Schip als interim, een aimabele man met veel status bij Ajax, maar iemand die als trainer nog nooit ergens indruk heeft gemaakt ondanks dat hij alle kansen heeft gekregen vanwege z'n connecties en carrière als speler, op dit moment had je opnieuw, net als met Heitinga, voor een bewezen zwaargewicht moeten kiezen die je naar een CL-plek kan loodsen, maakt niet uit hoe; er vervolgens wéér geen nieuwe TD wordt aangesteld na ontslag Mislintat, zelfs niet nu Kroes er eenmaal zit, en we dus wéér een jaar zonder technisch directeur gaan doen....

28-03-2024 09:43

Adam24 +39069

Ik ben eerlijk gezegd niet zo geïnteresseerd in het handelen van Mislintat maar meer wat daar omheen allemaal is misgegaan en waar Ajax is tekort geschoten. Ik heb niet het idee dat het handelen van Mislintat erger was dan dat van Schreuder die openlijk toegaf dat zijn eigen zaakwaarnemer hielp met het rondbrengen van deals. Over belangenverstrengeling gesproken…

27-03-2024 18:35

Orangesoul +5986

Gebeurd nog steeds bij Ajax.. Spelers, trainers door een dezelfde zaakwaarnemer. Wordt onderhand de Berlijnse muur gebouwd om de Arena heen om zn imperium veilig te stellen!

27-03-2024 19:45

JanBiesbos +29030

Heel veel trainers vangen extra was al bij bodeglimt en bv Volendam en steijn hij nac

27-03-2024 22:23

TeringHenkie +28263

Loopt af met een sisser en een verplichte rectificatie van die Duitse krant de Telegraaf !

27-03-2024 18:34

Steffenhagen +37811

Much to do about nothing. Mislintat komt er mee weg

27-03-2024 18:34

Adam24 +39069

Niet om lullig te doen maar “Much ado about nothing” is volgens mij de uitspraak.

27-03-2024 18:37

Udenaar +5888

Dagen of weken… groot verschil

27-03-2024 18:00

Jelluhafca +3389

Oftewel de uitkomst wordt niemand uit de RVC heeft gefaald afgelopen zomer :)

27-03-2024 17:45

JesperDeVlo +5417

"en ook de rol van andere bestuurders en toezichthouders niet ter sprake zou komen. Maar ik denk dat verbreding van het onderzoek de reden is voor de vertraging" (citaat uit bovenstaande tekst)

Als blijkt uit het rapport dat de Rvc te weinig toezicht heeft gehouden op Mislintat, dan hoop ik dat de overgebleven 3 Rvc leden (Eringa en Van Halst zijn al opgestapt) hun consequenties zullen trekken.

Wellicht zijn Van Wijk en Van Praag nog in gesprek zijn met Mosman, Schlick en Van Oevelen dat zij zonder teveel reputatieschade hun portefeuille zullen neerleggen.

27-03-2024 17:36

Breuk +25074

Hoezo moet dat zonder reputatie schade?

27-03-2024 18:44

Nr.10 +110990

Het is niet de taak van die andere RvC leden om het transferbeleid te checken. De RvC heeft een verdeling van taken, Schlick en Mosman controleren de media en financiële afdeling, bijvoorbeeld, en van Halst controleerde de transfers. Daarom wil men altijd dat er een ‘voetbalman’ als technische commissaris in de RvC zit, en wordt er voor de andere posities in de RvC naar andere kwaliteiten gekeken (stel je voor dat Danny Blind de financiële afdeling zou moeten controleren).

27-03-2024 19:14

Myriad +7031

Er komt niets schokkends uit het rapport. Vermoedelijk is de manier van handelen van Mislintat gebruikelijk in de voetbalwereld, maar vast niet keurig genoeg voor een beursgenoteerd bedrijf.

Ik hoop vooral dat Ajax leert om beter na te denken over de opvolging van belangrijke personen. En daar niet mee te wachten totdat iemand weg gaat, maar constant bezig is met evalueren en mogelijke opvolging.

27-03-2024 17:30

barry1988 +24000

Hoe eerder dat rapport uitkomt hoe beter. Dan zijn we ook van alle speculaties af. Hopelijk kunnen we daarna de mensen die verantwoordelijk zijn voor deze zooi met naam en rugnummer benoemen en waar nodig eruit gooien en aansprakelijk stellen. Ik ben wel klaar met deze saga.

Wanneer ik het artikel zo lees zou het mij niet verbazen wanneer het met een sisser afloopt. We gaan het zien.....

27-03-2024 17:19

hans_van_kins +1256

Dus diegenen die Mislintat zijn gang hebben laten gaan en dus óók schuldig zijn aan het gevoerde aankoopbeleid, die personen hebben al de uitslagen in handen? Lekker dan, kunnen ze nog even snel hun eigen straatje schoonvegen. Of denk ik nu te simpel?

27-03-2024 16:46

Ferd +38373

ja, je denkt te simpel. Eringa en Van Halst waren de RvC leden die het transferbeleid controleerden, die zijn beide al weg.

28-03-2024 06:20

Siemjo +7873

Moeten er eerst nog zaken in de doofpot gestopt worden, voordat er diverse mensen te veel beschadigd worden over hun reilen en zeilen ten tijden van Mislintat. De opdrachtgever geeft voor de bühne de opdracht voor een onafhankelijk onderzoek, maar bepaald wel wat de uitkomst moet zijn.

27-03-2024 16:26

IndoorNinja +1856

Dit is veel meer het gevoel dat bij mij heerst. Nooit werd er over fees en al dat soort zaken gesproken ten tijde van Overmars terwijl hier regelmatig langs is gekomen dat hij heel veel betaalde aan fees aan bepaalde zaakwaarnemers. De spelers die Overmars haalde kwamen vrijwel altijd uit dezelfde hoek.

Wat ik me wel kan voorstellen is dat Mislintat gewoon echt een waardeloze onderhandelaar is gebleken. Wat hij heeft betaald, maar ook gekregen voor transfers was mijns inziens niet te vergelijken met Overmars. Overmars kon heel goed aan- en verkopen voor top prijzen.

27-03-2024 20:08

Johan4ever +10914

Er is maar 1 conclusie, klote mislintat min min...

27-03-2024 16:13

Rst +5242

Ook als er niks uit het onderzoek komt leidt Ajax reputatie schade.

Want stel je voor dat je als buitenlander gevraagd wordt TD te worden bij Ajax. Je zegt ja, maar dan mag je niet een trainer naar eigen keuze aanstellen, je moet eerst verkopen voordat je spelers kan kopen waardoor de selectie pas laat rond is. De club staat 100% achter de aankopen (want RVC heeft alles goedgekeurd) en dan is er de trainer die de gehaalde spelers afkraakt en dan mag je als TD de trainer niet eens ontslaan.

In de tussentijd wordt je ook nog door de Nederlandse media, Ajacieden, zaakwaarnemers en de toekomstig AD van Ajax uitgemaakt voor oplichter en is er niemand bij Ajax die voor je opkomt.

Welke buitenlander wil er dan nog TD worden bij Ajax?

27-03-2024 16:01

Capocapo +12001

Je eerste alinea, zo wordt er bij iedere normale club gewerkt. De tweede, helemaal terecht als je er zo'n tering bende van maakt.

27-03-2024 19:16

Ajax14AMS +25205

Mislintat is verantwoordelijk voor de trainer, kap eens met doen alsof hij zo zielig is en hij met pistool tegen zijn hoofd huilend Steijn zijn contract voorschotelde...

Dat verkopen is hij ook verantwoordelijk voor, dus dat dat een tijd duurde en daardoor de selectie laat rond kwam is een keuze die je maakt. Dat de spelers die gehaald zijn absolute troep zijn is ook een feit, maar daar hoor ik je weer niet over.

Kortom, de slechte trainer, selectie, rare gang van zaken en zijn rare gedrag achter de schermen ligt aan iedereen BEHALVE de hoofdverantwoordelijke zelf. Logischhhh.

27-03-2024 22:56

Ferd +38373

Christopher Vivell wil nog TD worden bij Ajax.

28-03-2024 06:20

Schip +23363

Deze post moet je laten voorlezen door Jambers met op de achtergrond zachte, maar dramatische vioolmuziek.

Onvervalst jankverhaal. Dat wordt geheid een tranentrekker, altijd goed voor flinke kijkcijfers.

28-03-2024 11:34

Ajax1114 +19393

Het is verschrikkelijk de RVC. Waarom blijven die drie daar maar zitten ? Vooral die Mosman kan ik niet zien of luchten.

27-03-2024 16:01

Turbo +41847

Vind dit allemaal niet zo interessant. We schieten er niks mee op, wat de uitslag ook is.

Mislintat is incompetent. Dat is wat anders dan een oplichter zijn.

27-03-2024 15:55

AjaxDeBesteClub +18786

Waarom heb ik eigenlijk nooit iets gehoord over Schreuder en zijn zaakwaarnemer? En nooit iets over de enorme commissies die Overmars betaalde aan zaakwaarnemers? En wanneer komt het onderzoek naar Kroes?

In oktober schreef hij dat alle aankopen verkocht moeten worden. Vervolgens verpest hij het seizoen door een ongeschikte trainer aan te stellen, die net zo bevooroordeeld is tegenover de aankopen. Hierdoor lopen we plek 3 en 50 miljoen mis. En als klap op de vuurpijl stapt Sosa opeens over naar SEG. Als TD moet Kroes beslissen of hij Sosa wilt behouden of verkopen. Maar tegelijkertijd heeft zijn oud zaakwaarnemerskantoor daar een financieel belang bij. Het is op zijn minst erg onhandig. We moeten erg op gaan letten wat hij gaat doen met het geld van onze club.

27-03-2024 15:51

Ferd +38373

zijn OUD zaakwaarnemersbedrijf, hij heeft zijn aandelen 6 jaar terug al verkocht.

28-03-2024 06:22

AjaxDeBesteClub +18786

Klopt. Maar het is wel het bedrijf wat hij zelf heeft opgericht en opgebouwd. Hij heeft logischerwijs nog veel banden met SEG. Zijn mede oprichter van destijds, is daar nog steeds de eigenaar. Het lijkt mij geen toeval dat Sosa opeens overstapt naar SEG. En dat zijn wel dingen waar je mee moet uitkijken. Zeker bij een beursgenoteerd bedrijf.

28-03-2024 07:23

Artemio +31835

Dat zegt misschien meer over Sosa dan over Kroes.

28-03-2024 08:18

GGXIII +6511

SEG feliciteerde hem toch met zijn nieuwe baan bij Ajax?
En daarnaast nog het "protocol" dat hij niet aan tafel mag plaatsnemen als er onderhandelingen zijn met spelers van SEG. Dat is natuurlijk ook voor de bühne, via tussenpersonen bij Ajax kan hij nog steeds invloed uitoefenen.

De banden zijn er opzichtig nog wel natuurlijk. Daar is echt geen twijfel over mogelijk, anders waren boven gezegde dingen niet nodig geweest of gebeurd.

28-03-2024 08:56

Ferd +38373

Hij is al 6 jaar weg. 6 fucking jaar. Hij heeft niets meer met SEG te maken, bovendien heeft Ajax al aangegeven dat Kroes geen onderhandelingen met SEG doet, juist omdat figuren als jij daar week complotten over zouden gaan verzinnen

28-03-2024 09:36

Ferd +38373

Ik feliciteerde hem ook met z’n nieuwe baan, so what?

Het protocol is er puur om speculaties van complotdenkers te vermijden

28-03-2024 09:37

AjaxDeBesteClub +18786

Uiteindelijk gaat het om de geldstromen. Niet om wie de onderhandelingen doet. Wat GGXIII zegt, dat is voor de bühne.

Kroes is inderdaad 6 jaar weg bij SEG. Zijn mede oprichter is nu de volledige eigenaar daar. Hij heeft uiteraard nog veel connecties bij SEG. Daarom feliciteerde ze Kroes ook met zijn functie bij Ajax. En dat is waarschijnlijk ook de rede waarom Sosa plotseling naar dat kantoor gaat.

Ik zeg niet dat direct alle alarmbellen af moeten gaan. Wat ik zeg is dat over Mislintat hysterisch wordt gedaan. Terwijl er aan andere situaties en constructies geen aandacht wordt besteed. Ik vind dat we bij elke TD kritisch moeten kijken hoe netjes het allemaal gaat.

28-03-2024 18:19

Flaco +19583

Waarschijnlijk niks aan de hand dus. Behalve dan dat je een paar ton kwijt bent aan KPMG.

27-03-2024 15:49

Betuwe85 +20547

Rvc in laaste fase eigen straatje schoonvegen

27-03-2024 15:44

Lekkerhoor +3379

Het lezen van een rapport duurt niet bijzonder lang. Het laatste waar Ajax op zit te wachten is wederom een schandaal aan zijn broek. Die doen er alles aan om qua publiciteit zo goed mogelijk in de media te verschijnen. Er zullen ongetwijfeld dingen in hebben gestaan waar ze een oplossing voor zoeken. Het gaat uiteindelijk ook om spelers die nu nog actief zijn. Dat rapport direct naar buiten brengen kan de prestaties beinvloeden. Vertragen dus!

27-03-2024 15:36

Sven Heida +1384

Mislintat valt niets te verwijten en als ik kijk naar de jaren voor Mislintat hoe de zaakwaarnemers toen hun zakken hebben gevuld dat is niet normaal . Ja Kroes had een grote mond over Mislintat hoe gaat dat uitpakken en bijkomend voordeel hij kan nu geen al te grote bedragen uitgeven aan nieuwe spelers dan word hij aan de hoogste boom opgehangen .

27-03-2024 15:28

FTS95 +15988

Structureel teveel betaald voor een zooitje bagger...nee joh, niets te verwijten.

27-03-2024 15:30

Sven Heida +1384

Foutje , hij heeft die trainers niet aangesteld maar wel een zooitje ongeinteresseerden verkocht .

27-03-2024 15:33

Lekkerhoor +3379

In dit geval is onkunde helaas niet juridisch strafbaar. Er zijn er hier genoeg die met nog een jaar dezelfde selectie ons als kampioen zien!

27-03-2024 15:38

Aram +17868

Present!
Wel met een andere staf hoor.

27-03-2024 19:55

MosesD +14643

Ik vermoed dat Mislintat niets te verwijten valt m.b.t. zelf geld verdienen aan transfers en veel te veel geld betalen voor spelers. De foute krant blijkt er dan weer eens volkomen naast te zitten. Benieuwd of er dan stappen worden ondernomen.

27-03-2024 15:13

XXXFCA +2673

Als Mislintat incompetent is is het de schuld van Ajax zelf, als hij moedwillig (grote) bedragen heeft betaald om daar zelf aan te verdienen is dat een ander verhaal. Daar zal het van af hangen denk ik.

27-03-2024 15:16

Le Canard +1255

Als hij namens Borussia de heren Gaaei & Medic voor 341 miljoen overneemt is de boel wat mij betreft wel weer rechtgetrokken.

27-03-2024 15:11

behangdelul +32519

Zo, KPMG ff lekker met de dikke pen een onderzoekje doen a €50000 waar je totaal geen kut mee gaat opschieten, maar goed, Ajax aan verplichting voldaan. KPMG lekker geschreven en dooorrrrrr

27-03-2024 15:09

ck69 +13062

50K? doe er maar een nulletje bij.

27-03-2024 15:14

BokkieBokstra +11297

Het kost wat maar je hebt wat! Vrinden uit het hockey en roeicircuit. Jaargenoten.

28-03-2024 11:02

trodat4030 +96403

Grappig hoeveel RVC- en directieleden van Ajax lekker op AS zitten te vertellen wat er allemaal wel en niet in het rapport staat……

27-03-2024 14:50

Wobbo +11215

Dus de RvC krijgt de rapporten te zien waarin ze wellicht zelf kunnen zien keihard te hebben gefaald?

27-03-2024 14:48

Rockanje23 +37007

Die conclusie kon je na drie weken onderzoek al trekken. “Mislintat heeft slecht werk geleverd maar niets gedaan wat niet door de beugel kan”

27-03-2024 14:41

Torcida +5605

Conclusie: Iedereen doet het zo, en als we er een punt van gaan maken, dan kunnen we SEG-oprichter Kroes ook op staande voet ontslaan.

27-03-2024 14:39

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25303

Zitten wel lang met de pielemuis in het handje

27-03-2024 14:30

Rolo +13614

dickpic incoming....

27-03-2024 15:30

Ricoteb +53174

Ik heb zomaar het gevoel dat hier nog wel een twist komt die we nu niet zouden verwachten. Dat het onderzoek breder is getrokken dan enkel Mislintat en degene die hem moesten controleren, duidt er toch op dat er nog wel meer speelde. En dat het iets gaat zijn waar Ajax niet heel lekker uit gaat komen.

27-03-2024 14:30

Redrum +95991

Na maandenlang keihard te hebben gezocht en gegraven is het nu helaas tijd voor KPMG om het rapport af te ronden en de zeer onbevredigende resultaten kenbaar te maken.

27-03-2024 14:29

wijzijndebeste123 +163331

Het lijkt uit te draaien op wat een aantal voorspelden vanaf dag 1:
Mislintat heeft niks aan tranfers verdiend. Wel had hij vanwege Corporate Governance voorschriften bij n beursgenoteerd bedrijf moeten melden dat hij samen met een zaakwaarnemer aandelen in hetzelfde databedrijf heeft. Dit is dezelfde conclusie als uit t onderzoek van Stuttgart kwam dat slechts enkele weken in beslag nam.

27-03-2024 14:23

AjaxDeBesteClub +18786

Het zijn alleen de bestuurder van Ajax die hebben gezegd dat Mislintat ze niet geïnformeerd heeft. Zelf is Misintat hier nooit inhoudelijk op ingegaan. En we weten ook niet of het klopt.

Als ze Mislintat wilde behouden, hadden ze niet het niet publiek gemaakt als Mislintat intern niet heeft gecommuniceerd volgens de regels. Dat zorgt alleen maar voor onrust en problemen. En als ze Mislintat weg wilde hebben, konden ze dit ook gewoon zeggen terwijl het niet waar is. Het valt toch niet te bewijzen. En dan konden ze dat onderzoek misbruiken om hem weg te krijgen.

27-03-2024 15:59

401Middenweg401 +5986

Ah, ze hebben die lamtak van de VEB ook weer van stal gehaald.

27-03-2024 14:22

Zuid2 +2523

Het is toch allang bekend bij iedereen in en rond de club?
Mislintat heeft juridisch gezien niks fout gedaan.
Met de nadruk op juridisch.

27-03-2024 14:09

401Middenweg401 +5986

Deze aankopen hadden wat mij betreft best juridisch strafbaar mogen zijn.

27-03-2024 14:24

debarbaar +8219

Ingewijden hebben een hoop te verbergen. Sinds december horen we al dat het verschijnen van het rapport een kwestie van dagen of weken is. Ik ben bang dat er gevingerd wordt naar de rvc en zittende directieleden en van Praag kennende probeert die man zich als een paling door het net te werken. Ik denk dat we een gekuist rapport gaan zien.

27-03-2024 14:08

Breuk +25074

Gevingerd bij de RvC

27-03-2024 14:52

Dolblij +44984

Er zal vermoedelijk uitkomen dat men zich hier en daar niet aan de compliance regeltjes die gelden voor een NV heeft gehouden, verder niets.

27-03-2024 14:01

Japie27 +1720

KPMG lekker uren laten schrijven, die lachen zich dood. In Duitsland was het onderzoek binnen maand afgerond

27-03-2024 13:57

Dolblij +44984

personeelstekort bij KPMG, zal wel meevallen met dat uurtje factuurtje.

27-03-2024 13:59

Omar +17166

Personeelstekort omdat het personeel allemaal overspannen thuis zit vanwege de vele uren die ze moeten schrijven? Het onderzoek dat Deloitte deed naar de mondkapjesdeal kostte de belastingbetaler uiteindelijk 9.5 miljoen. Dit zal ook wel een gepeperde rekening worden

27-03-2024 14:09

Dolblij +44984

Bij Deloitte waren veel meer medewerkers bij dat onderzoek betrokken. Je denkt toch niet dat KPMG een heel leger accountants en specialisten op dit niemendalletje over Mislintat zet.

27-03-2024 14:11

AFCAHoorn +22626

De conclusie? Er is helemaal niets aan de hand.

Zit ik toch fout dan kom ik hoogstpersoonlijk mijn excuses aanbieden.

27-03-2024 13:44

YugoVik +33101

Het kan beide kanten op gaan, ik neig meer dat hij er niks aan verdient heeft maar wel misschien aan belangenverstregeling heeft gedaan omdat ajax een beurs genoteerd bedrijf is..

Daar gelden andere regels voor dan bij een normaal voetbal club..

27-03-2024 13:45

Steeph +3867

Je hebt het hier zo vaak fout gehad dat je nu al de rest van je leven druk zou zijn met het aanbieden van je excuses.

27-03-2024 16:12

AFCAHoorn +22626

Volgens mij heb jij het al druk genoeg in het circus, clowntje.

27-03-2024 16:55
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.