AFCA Supportersclub wacht op onderzoek KPMG: 'Niemand komt aan onze club'

door Bart Veenstra 307

Bron AFCA Supportersclub

AFCA Supportersclub wacht op onderzoek KPMG: 'Niemand komt aan onze club'

door Bart Veenstra 307

Bron AFCA Supportersclub

Laatst geüpdatet

De AFCA Supportersclub schrijft in een openbare brief dat iedere supporter van Ajax recht heeft op de waarheid. Daarmee wordt gedoeld op de gebeurtenissen in de afgelopen zomer, waarbij er door toenmalig directeur voetbalzaken Sven MIslintat liefst twaalf nieuwe spelers - waarvan elf aankopen - werden gecontracteerd.

Men is blij dat Ajax de weg naar boven heeft gevonden en het respect en de waardering voor interim-trainer John van 't Schip is groot. 'Maar we zouden alweer bijna vergeten wat de oorzaak is van de rampzalige seizoenstart. Het begon allemaal in mei, met de aanstelling en het snelle vertrek van Sven Mislintat die onze club mogelijk voor vele miljoenen heeft opgelicht', schrijft de AFCA Supportersclub. 'Het lijkt erop dat er voor veel aangekochte spelers veel te hoge transfersommen zijn betaald. Bedragen die totaal niet passen bij de kwaliteit van de spelers. Wat is er met deze vele miljoenen euro’s gebeurd? Waar is dit geld terechtgekomen? Het zijn vragen die bij veel supporters tot op de dag van vandaag leven.'

Onderzoek KPMG bij Ajax

De AFCA Supportersclub wacht het eindrapport van het onderzoek door KPMG op dit moment af. In opdracht van Ajax is KPMG eind september een onderzoek gestart naar mogelijke belangenverstrengeling naar de transfers van Ajax in de afgelopen zomer. 'Mislintat heeft zaken gedaan met een spelersmakelaar die aandelen heeft in een bedrijf waarvan hij zelf ook aandeelhouder is. Dit zou bij zowel Raad van Commissarissen als directie van Ajax niet bekend zijn geweest', wordt geschreven.

Het eindrapport van KPMG moet ook blootleggen of de processen rondom de aanstelling van Mislintat en het aankopen van nieuwe spelers goed zijn opgevolgd. Op die manier kunnen verantwoordelijken daarop worden aangesproken. 'De AFCA Supportersclub wacht met spanning de uitkomst van het eindrapport af. Wij zijn van mening dat alle Ajax-supporters recht hebben op de waarheid. Zij hebben het afgelopen jaar een hoop moeten incasseren. Of dat nu in het stadion was of op de maandagochtend tijdens de koffie op het werk.'

Tot slot schrijft men: Niemand komt aan onze club. En we laten al helemaal niet individuen ongestraft onze club oplichten of beschadigen. De onderste steen moet boven!'

Lees meer over:
Plaats reactie

Aram +17895

Intrigerende gedachte:
Het ontslag van Misl heeft meer schade aangericht dan het aanstellen van Misl.

16-01-2024 22:40

Joeri.B +234

K zou zeggen terug halen die munten links of rechtsom

16-01-2024 22:01

jo1 +4584

Milsluktat gaat de boeken in als grootste mislukking in de historie. Heb er zelf weinig aan toe te voegen.

16-01-2024 21:38

Vak420 +958

Nee hoor, Steijn neemt die plek van grootste mislukking met vlag en wimpel in.

17-01-2024 09:45

jo1 +4584

Ik heb het over een technische man, niet over de trainer. Sven komt nergens meer aan de bak

17-01-2024 09:55

EeuwigeBankzitter +1525

Stelletje zwakzinnigen met hun stoere praatjes!

16-01-2024 21:01

AFCA020! +6089

Met dit soort achterlijke uitlatingen denk ik dat je zelf zwakzinnig en stoer zit te zijn op je puberale zolderkamer….

16-01-2024 22:46

EeuwigeBankzitter +1525

Van mijn vrijstaande villa zul je bedoelen. Eigen bedrijf. Twee als je de belastingconstructie meeneemt.

Ik moet als ondernemer gewoon niks hebben van dit soort VMBO types die zich bemoeien met het besturen van een professionele organisatie.

17-01-2024 00:29

AFCA020! +6089

Hahahahaha yeah right….

Allereerst geloof ik je niet, en als het echt zo is ben je nog sneuer dan gedacht🤣🤣
Dat je dit soort ophemeling nodig hebt en zo opschepperig doet 🤣🤣🤣

Normaal blijven doen hoor bankzitter 🤪

17-01-2024 10:26

EeuwigeBankzitter +1525

@AFCA020! Ik geef een inhoudelijke reactie op je verzinsel dat ik vanaf de zolderkamer zou reageer, in plaats van mijn kantoor aan huis. Als jij dat opscheppen vindt, zegt alles over jou en niks over mij.

Ik hecht zelf gewoon meer waarde aan mensen die wat gepresteerd hebben in hun leven. In plaats van types als de supportclub, of jij. Daar verschillen we in.

17-01-2024 19:10

AFCA020! +6089

Dus jij insinueert dat (omdat ik er niet mee poch), dat ik niks gepresteerd heb?
Heb misschien wel minder met uiterlijk vertoon of allerlei verzonnen details als jij.
En nogmaals ik hoop echt dat het verzonnen is, dat zou je een beter mens maken. Even kinderachtig, maar welke beter

18-01-2024 08:11

Johan4ever +10914

Lekker makkelijk, op je bank zitten met stoere praatjes...!

16-01-2024 22:53

EeuwigeBankzitter +1525

Zit goed gab!

17-01-2024 00:29

MokumsParadijs +2259

Beetje trieste opmerking wel voor een gevierde ondernemer die zo geslaagd is in het leven. Vooral lekker die bank van je blijven warmhouden. Laat die jongens van de supportersclub maar aan de boom schudden. Doen ze goed!

17-01-2024 18:48

EeuwigeBankzitter +1525

@MokumsParadijs En wat hebben die precies toe te voegen dan? Waar hebben ze verstand van? Zaken? Financiën? Corruptie? Dat laatste sluit ik overigens niet uit...

Ik word zo schijtziek van dit soort inhoudsloos gezever. Zowel van die achterlijke supportersclub, als van jou!

17-01-2024 19:05

Jeugd +24672

23 miljoen voor een Kroatisch international is niet gek toch? Dan komt Mikautadze, tja die man heeft niet eens een kans gekregen dus hoezo is hij te duur?
Akpom doet wat ie moet doen.
Enige miskoop voor het geld dat betaald is vind ik tot nu toe Forbs en Avila maar ja, toon het maar aan.

16-01-2024 20:56

AFCA020! +6089

23 mln voor Sutalo is veel te veel… ook voor iemand die een handje vol wedstrijden gespeeld heeft voor Kroatië.
Gaat toch om kwaliteiten? Jordan Teze heeft ongeveer net zo veel interlands als Sutalo gespeeld toen hij naar Ajax kwam…. Zou je dan 23 mln voor betalen?
Of nog bizarder, Calvin Stengs, als aanvaller normaliter meer waard dan een verdediger, heeft meer interlands gespeeld dan Sutalo destijds had…. Zou je daar 23 miljoen voor betalen? Die jongen was incl bonussen eventueel 7 miljoen waard….
Vincent Janssen, een veelvoud aan interland en nog een spits ook…. Zou je daar 23 miljoen voor betalen?

Wat ik wil zeggen: het gaat toch om kwaliteit?

Mikautadze was veel te duur
Forbs heel veeel te duur
Akpom is ook een veel te dure reserve zonder enige restwaarde of potentieel (vond zelfs z’n eigen club?!)
Avila ook bespottelijk
Sosa daar lag het heel dik bovenop dat er wat extra toegeschoven werd
Medic, tahirovic, Gaaie

Eigenlijk is iedere aankoop veel te duur gebleken (op de gratis Branco na). En ze zijn ook nog eens niet alleen veel te duur, nee ze liggen ook allemaal 5 jaar vast voor tig miljoen, allemaal een tekenpremie en geen van alle is een absolute meerwaarde. Nee ook Ramaj niet, waar een paar middelmatige afwerkers van een clubje als GAE tegenaan schoten ipv langsheen.

Sven en de medeverantwoordelijke (Hendriks, Eringa, Lenderink, Mosman, Schlick) hebben er gewoon een onverantwoorde klote zooi van gemaakt helaas.

Alles wat Cruijff en de zijne hebben opgebouwd is gesloopt in de 18 maanden nadat Overmars er zomaar is uitgewerkt door een aantal die er beter van hoopte te worden

Ik vind het terecht dat de onderzoeksresultaten worden afgewachten en dat de daders gestraft zullen worden

16-01-2024 23:16

Lapzwans +1528

Ben het niet totaal met je oneens. Hoewel Medic slechts 2 miljoen gekost heeft en volgend mij nog niet eens genoeg gespeeld om een beetje een oordeel te kunnen vellen.. Ramaj is wel echt een topaankoop geweest zeker na het afketsen van een enorm verlies afgelopen zondag!

17-01-2024 00:02

Noxin +15475

Teze, Stengs en Janssen hebben hun interlands gespeeld toen ze een moment van opleving hadden. Nooit was er sprake dat deze jongens een vaste basisplek zouden veroveren. Sutalo is één van de bouwstenen van het nieuwe Kroatische elftal, samen met Gvardiol. Het moet wel heel gek lopen willen deze twee het komende decennium niet hét centrale duo gaan vormen.

Overigens is de voetbalwereld wel doorgeslagen, hoor. Voor Gvardiol werd 90 miljoen betaald. Een goede, talentvolle verdediger, dat zeker. Maar 90 miljoen?

17-01-2024 03:50

AFCA020! +6089

Ramaj is (nog) geen topaankoop.

GAE heeft een paar keer tegen hem aangeschoten, verder heeft hij nog weinig buitensporigs laten zien toch?
Hij kan geen organisatie neerzetten, krijgt als Ajax keeper meer dan 2 goals per wedstrijd gemiddeld tegen (heeft hij nog geen eens toppers hoeven keepen) en hij heeft nog geen weergaloze dingen laten zien toch?

Ja een paar reddingen op de vetkampstraat… chapeau 😅

Er moet nog heel veel meer gebeuren, voordat je Ramaj (in mijn ogen) een topaankoop mag noemen. Zeker voor dat bedrag van 10 mln (zonder ooit wat gepresteerd te hebben). Ook dat bedrag lag veeeel te hoog. Hebben ze het in Duitsland ook steeds over gehad . Strekking van het verhaal is dat Sven linksom of rechtsom z’n zakken gevuld moet hebben. Anders is hij werkelijk NOG slechter in zijn vak, dan menigeen al dacht

17-01-2024 10:34

AFCA020! +6089

@noxin

Ben ik niet geheel met je eens, Janssen heeft zijn interlands gespeeld in 7 jaar tijd. Stengs heeft zijn interlands gespeeld tussen 2019 en 2023 om maar wat voorbeelden te noemen.

Dat zou wel een hele lange opleving zijn, voor deze matige spelers 😅


Je zou kunnen stellen dat in de korte periode dat Sutalo international is, dat eerder hij een opleving heeft.

Maar, zonder Sutalo te kort te doen, ja 23 miljoen is veel en veel en veel te veel (wederom), maar ergens kan hij echt wel wat denk ik. Niet bij ons misschien, met zoveel ruimte in de rug. Maar er waren ook mensen die Martinez in z’n eerste seizoen niks vonden.
Wat te denken van een Vertonghen, Heitinga, Veltman, Alderweireld, Blind…. Die alleen door een paar werden afgeschreven.
Sutalo komt misschien nog wel bovendrijven. Hij heeft nu alleen wel voor altijd de schijn tegen in Nederland

17-01-2024 10:44

Noxin +15475

En zelfs voor Forbs en Avila valt wat te zeggen. Forbs was een groot talent uit de City fabriek en Avila vaste kracht bij de kampioen van België. Die krijg je niet voor 2 miljoen per stuk.

Het gaat er vooral om of er gelden in de zakken van mensen zijn verdwenen waar dat niet hoort. Ik vind de term "teveel betaald" dan ook niet van toepassing. Het is maar net wat een gek ervoor geeft. Man United betaalde ook bijna 100 miljoen voor Antony, die dat bedrag bij lange na niet waard bleek.

17-01-2024 03:46

EdwinvanderSar +4362

Ongelooflijk dat deze supportersvereniging de suggestieve berichtgeving van de Telegraaf over Mislintat klakkeloos slikt en overneemt.

Gezien de constructie is het zeer onwaarschijnlijk dat er enige sprake was van perverse belangen. Mislintant is hier ook nooit schimmig over geweest, alle informatie was openbaar te vinden.

Het is puur een formaliteit bij een Nederlands beursgenoteerd bedrijf dat hij het had moeten melden. Wist hij veel. Dat de Telegraaf dit opblaast alsof er kwade wil in het spel zou zijn is lachwekkend.

Je weet nu al dat er in het rapport van KPMG veel staat, maar weinig wordt gezegd. Maar dan kunnen de heren in de falende Ajax-top die zelf met hun neus bovenop de gang van zaken zaten gelukkig zeggen dat ze het hebben onderzocht.

Ajax is tot niets meer dan een politieke slangenkuil verworden, met de zuigers van de Telegraaf als belangrijkste intriganten. Ze hebben het slechtste voor met de club, want negativiteit verkoopt en zonder lekkende mensen binnen de organisatie hebben ze geen nieuws.

Mislintat wilde hier vanaf en wordt nu geslachtofferd, waardoor hij zijn renovatiewerkzaamheden van de selectie nimmer af heeft kunnen maken. Hij gaf zelf al aan meerdere transferperiodes nodig te hebben, maar binnen Ajax handelen ze liever vanuit de onderbuik.

16-01-2024 20:53

Jan.T55 +421

En al die spelers (13) die hij aangekocht heeft zijn stuk voor stuk grote talenten maar geen kans hebben kregen.😂😂😂😂😂

16-01-2024 21:33

twynestar +28236

"Hij gaf zelf al aan meerdere transferperiodes nodig te hebben, maar binnen Ajax handelen ze liever vanuit de onderbuik."

Dat soort disclaimers doen geeft je als TD geen vrijbrief om in je eerste transferwindow een compleet onsamenhangende selectie, inclusief staf, samen te stellen waarmee je een onnodig grote val neerwaarts maakt (een prestatie op zich).

Je kunt het wel de onderbuik van Ajax noemen, maar de harde feiten spraken juist niet in Svens voordeel; de stand, het spel, de individuele prestaties, de interne onrust, zijn wellicht onrechtmatige connecties (hoe onschuldig ze in de praktijk zouden kunnen zijn). Het hoort allemaal binnen de scope van zijn eigen functioneren.
Het zou juist op onderbuik acteren zijn om hem nog langer het voordeel van de twijfel te geven, omdat hij zo populair high fives geeft na de training, zo'n goed verhaal heeft bij iedere persconferentie, zo goed alles buiten de media om weet te regelen (ook buiten de meeste collega's om daarmee, niet alleen maar goed), iedere speler zo blij en gemotiveerd was om bij Ajax te mogen spelen en als inderdaad meest genoemde drogreden; zijn disclaimer dat hij meerdere transferperiodes nodig had. Allemaal wishful thinking, vanuit de onderbuik.

16-01-2024 21:45

EdwinvanderSar +4362

Hij heeft inderdaad onvoldoende gekeken naar de balans in de selectie en veel spelers gehaald die weliswaar talentvol zijn, maar tijd nodig hebben en/of minder goed passen bij het Ajax-spel. Overigens had Overmars in die zin ook voldoende miskleunen.

De interne onrust kun je echt niet op zijn bordje schuiven, hij komt als buitenlander terecht in organisatoir drijfzand waar hij van meet af aan wordt tegengewerkt door opruiende media die hun bronnen dreigen te verliezen en lekkende scouts die zich bedreigd voelen in hun baantje.

Daarnaast heeft hij niet de vrije hand gehad in de aanstelling van de vreselijk slechte trainer en wist de directie niet hoe snel ze hem moesten laten vallen om hun eigen hachje te redden. Geen enkele buitenlander zonder Ajax-achtergrond en de juiste connecties zou onder die omstandigheden presteren.

16-01-2024 22:34

twynestar +28236

Niemand zegt dat hij het makkelijk had. Maar hij had een verantwoordelijkheid en het resultaat was ver beneden de maat. Er zit een hele wereld tussen wat hij op zijn best had kunnen presteren en wat hij werkelijk presteerde, ongeacht de omstandigheden. Als hij intern goed functioneerde was hij bijvoorbeeld niet zo snel gedumpt. Als de juiste trainers hem onmogelijk werden gemaakt had hij zijn eigen functie ter beschikking kunnen stellen. Als hij onheus bejegend werd in de pers had hij toenadering kunnen zoeken ipv in de Duitse pers over hen te praten.
Het is een directeursfunctie, dit zijn allemaal zaken die daarbij komen kijken. Hij heeft zijn route gekozen in alle uitdagingen, hij voldeed niet, hij werd ontslagen.

Dat geen enkele buitenlander zonder Ajax-achtergrond onder die omstandigheden zou presteren is speculatie vanuit de onderbuik. Dat Sven het niet kon, dat weten we in ieder geval.

16-01-2024 22:56

musicradio +3893

die leugenkrant moet verboden worden in nderland ze leven nog in de jaren 40

01-04-2024 12:33

Tadic020 +1885

Er moet schadevergoeding komen van 130 mil

16-01-2024 20:03

twynestar +28236

Nou daar hebben we in ieder geval 1 iemand die tot de doelgroep van de supportersclub hoort...

16-01-2024 21:46

w86 +9385

Precies en H2 moet ook nog 100 miljoen terugbetalen. En Ten Hag ook voor het voordragen van Klaiber en Labyad.

16-01-2024 23:12

jaripettersson +9454

Eventuele fraude moet uiteraard worden onderzocht. Ik vrees dat M. niet meer is dan een onkundige narcist. Iemand die zijn auto aan de kant zet om even zijn eigen stem te horen of rustig zijn eigen scheetje wil ruiken.

16-01-2024 19:54

AjaxDeBesteClub +18786

Wanneer komt het onderzoek naar Schreuder en zijn zaakwaarnemer? Schreuder heeft er als als trainer op aangedrongen dat spelers van zijn zaakwaarnemer voor vermogens werden gehaald. En die zaakwaarnemer was sowieso zeer sterk betrokken bij de een hoop miskopen van die transferzomer. Waarom heb ik daar (bijna) niemand over gehoord?

16-01-2024 19:37

VichoWazig +3442

Laten we dan ook vooral afwachten en niet zo schreeuwen over oplichting.

Het huidige Ajax mist kwaliteit en ervaring, dat moge duidelijk zijn. Had Mislintat dit beter kunnen doen? Zeker! Maar in het verleden is altijd minstens 50% van de aankopen mislukt. Normaal werd er alleen niet een heel elftal in 1 keer aangekocht, omdat er al een basis stond. Die was er nu niet meer door afspraken en verkopen uit het verleden.

Ik zie in het gegeven voorbeeld ook nog steeds niet hoe er precies sprake is van een verstrengeld belang. 2 heren doen zaken en hebben daarnaast toevallig een volledig losstaand bedrijf allebei een aandeel. Misschien handelen ze ook wel wat op de beurs en hebben ze allebei aandelen Shell… Is dat dan ook belangenverstrengeling?

Ik ben overigens hier niet bezig om Mislintat zn prestaties goed te praten. Nogmaals de selectie is slecht en niet in balans en daar is ook hij (mede) debet aan. Wat ik wel weiger is om hem zwart te maken voordat er ook maar enig bewijs is.

16-01-2024 18:52

Ajax14AMS +25205

vd Sar meer schade aangericht dan Mislintat...

Inderdaad, wat een schade. De financieel en commercieel meest gezonde situatie waarin Ajax ooit geweest is, met enorm veel sportief succes. Van KNVB-bekers tot Johan Cruijff-schalen, landstitels tot mooie Europese campagnes, noem het maar op...

vd Sar heeft Ajax in zijn tijd hier inderdaad gesloopt, veel meer dan die geweldige Mislintat! Die was zo goed dat je als je een paar weken geleden de ranglijst ondersteboven hield we zelfs EERSTE stonden. Geweldig!!!

16-01-2024 18:39

Kampioensoverwinning +1729

Een gotspe dat mensen die zichzelf waarschijnlijk Ajacied noemen alles in de schoenen van v/d Sar schuiven. Deze totale schijtselectie is de verantwoordelijkheid van ome Sven.

16-01-2024 20:04

Sterretje73 +5223

Zit jij nou te bazelen ? Sar was wel degelijk algemeen directeur en dus hoofdelijk verantwoordelijk voor wat er gebeurt is. Natuurlijk zijn er meer zoals Hendriks e.d. maar als Sar een powerhouse was geweest (of Overmars alleen een schorsing had gekregen) dan zou dit alles nooit gebeurt zijn. Dat Mislintat de boel belazerd heeft staat daar los van al hoop ik wel dat ze die kerel bij schuld tot het einde van de wereld opjagen....

16-01-2024 20:32

Ajax14AMS +25205

vd Sar wordt beoordeeld op de fouten die hij gemaakt heeft als een TD in het afgelopen jaar.
Voor het gemak vergeten we dat hij eigenlijk een AD was en dus ook op zijn AD-taken beoordeeld moet worden, en hij heeft het daarin meer dan voortreffelijk gedaan.

Laten we vergeten dat de beste man noodgedwongen een baan moest uitvoeren die niet van hem is, dat moest combineren met de baan die hij al heeft, EN de schuld krijgt van alle sh!t waar zijn voorgangers hem mee opgezadeld hebben.

Nee, bekijk het maar. Vd Sar is gewoon een topper.

16-01-2024 20:40

MarcelvTol1971 +15310

Ik vraag me echt af of het ooit openbaar gemaakt wordt.

16-01-2024 18:27

trodat4030 +96424

Tuurlijk, dit is beursgevoelige informatie en is Ajax gewoon verplicht openbaar te maken.

16-01-2024 19:32

Hans Verhagen +14115

Mosman wil Hendriks en Hendriks wil Mislintat. Mislintat wil een lichtgewicht als trainer die na verwachting weinig strobreed in de weg zal leggen. De RvC bestaat uit mensen die naar boven kijken maar niet weten of er lucht of zand in de bal zit. Ze keuren alles goed behalve Almada. Sar blijkt al die jaren de almachtige president gespeeld te hebben, maar is in werkelijkheid een door rancune gedreven persoonlijkheid zonder capaciteiten dan alleen een ballenvangen. Bosz mag niet komen van hem en Mislintat is het daar stiekem roerend mee eens. Van Halst wordt als een soort stroman aangesteld, een blikvanger waar je doorheen kijkt. Niemand heeft echt iets met Ajax, maar wel heel veel met zichzelf. Wat overblijft is Sar die wel wat met Ajax heeft, maar ook vooral met zijn eigen hooghartigheid bezig is.

de eerste zin was al genoeg...de trekker was toen al over gehaald, want de tweede zin had het kunnen voorkomen, maar wisten niets van voetbal. En Sar keek erna en liet het gebeuren.

16-01-2024 18:25

Kampioensoverwinning +1729

Nee, hij keek ernaar.

16-01-2024 20:05

Ajax4proud +10815

Wacht nou geduldig op de KPMG onderzoek. Lenderink zette als financieel directeur haar handtekening onder alle aankopen, waarvoor Ajax liefst 400 miljoen euro aan verplichtingen aanging. Mocht dat niet goed zijn dan gaat zij gewoon de deur uit.

16-01-2024 20:46

lexy88 +8816

Haha je komt van een koude kermis thuis. Ga je eens inlezen in wat een financieel directeur moet doen.

En waar was iedereen met de kritiek op Jeroen Slop bij de transfer van Sulejmani? Dat transferbedrag was t.o.v. de omzet een riskanter. Nooit iets over gehoord. Waarom, vraag ik me af.

16-01-2024 23:52

Ajax4proud +10815

@lexy88
Leuk dat je bijna bij elke opmerking Jeroen Slop erbij haalt. Het gaat hier niet om hem maar om de huidige financieel directeur. Kom uit die bubbel.

Leuk dat je haar probeert te beschermen maar ik geef alleen de feiten, de waarheid is hard maar daarmee zul je het moeten doen.
Van Praag in samenspraak met de RvC heeft besloten dat er geen ontslag valt
voordat de uitkomsten van het KPMG-onderzoek bekend zijn.
Mocht de uitkomst negatief zijn, zij is financieel eindverantwoordelijk en dat betekent exit tenzij ze anders beslissen bij de RvC.

17-01-2024 01:07

gi0vanni +7143

Die fan groeperingen zijn dan net zo blind als de gene bovenin. Want het gaat al veel langer mis. Aan de andere kant denk ik dat al die mensen geen koekenbakkers zijn, het zou logischer zijn dat ze alleen maar voor de macht en het geld gingen.

16-01-2024 18:20

Ajax1114 +19393

Voorlopig zitten Lenderink en Annette Mosman er nog steeds. Vooral die laatste is echt onbegrijpelijk omdat zij veel invloed had bij de aanstelling van Hendriks .

16-01-2024 18:12

Manov +8581

Nee niemand komt aan Ajax

16-01-2024 18:04

Ajaxbrl +13691

Mag hopen dat hij de rest van z’n leven maagzuur heeft

16-01-2024 18:01

Jelluhafca +3389

Het scheelt dat we niet zijn gewaarschuwd 😕

16-01-2024 17:55

Koningtoto +60202

Dat er nog steeds,mensen zijn die mislintat verdedigen doet me van mijn stoel vallen van verbazing. Of het nou oplichting is of niet boeit me niet zo. Maar ontkennen dat hij er een ongelofelijke teringbende van heeft gemaakt doet me zwaar vermoeden dat ze in het weekend in een kakkerlakken of boerenshirt lopen.

16-01-2024 17:49

Odysseus +14246

Ik loop niet in een Feyenoord of PSV shirt zoals je weet, maar ik kijk wel genuanceerd naar Mislintat.

16-01-2024 17:52

hoolimike +2453

Klopt zijn geen Ajacieden dat is onmogelijk.

16-01-2024 17:56

Johan4ever +10914

Vreemde Topreactie ! Dat hij liever een onderzoek heeft naar Edwin omdat hij 10x meer schade heeft aangericht dan die klote Sven...!

´´Ajax, met toen nog Edwin van der Sar als algemeen directeur, wilde het onderste uit de kan halen tijdens de onderhandelingen. Manchester United ging uiteindelijk akkoord met een transferbedrag van 95 miljoen euro voor Antony, met daarbij een bonusbedrag van 5 miljoen euro.´´

Als v.d.Sar in figuurlijke zin een oplichter zou zijn, heeft hij dat iig voor Ajax gedaan ! 😂 😇

Dat kan ik niet over die klote duitster zeggen met die mooie praatjes van hem ! En gasten die vinden dat v.d.Sar 10x meer schade heeft aangericht dan klote Sven, zijn voor mij geen echte supporters...!

❌❌❌ 👊

16-01-2024 17:45

Breuk +25089

Tja zo lust ik er nog wel 1. Onder vd Sar zijn o.a. Bassey en Daramy gehaald en weer prima verkocht door Mislintat.

16-01-2024 18:40

Johan4ever +10914

Tja zo lust ik er nog wel 1, onder v.d.Sar waren we bijna altijd succesvol...!

Onder Mislintat slechtst niet...!

16-01-2024 18:56

WantAmsterdam +116039

Die 95 miljoen voor Antony (waar makkelijk 25 naar allerlei mensen ging) was niet geweldig onderhandelt maar gewoon een Manu in paniek die kort voor de deadline nog een aanvaller wilden.
Verder heeft Sar een enorme schade aangericht ja, H2 als TD duo met al die miskopen. schreuder als trainer, Heitinga als trainer, samen met Overmars al jaren een onverantwoordelijk hoog salarishuis,, Mislintat tegenwerken bij de trainers keuze door een Nederlander maar niet Bosz te eisen.
Als hij verantwoordelijkheid heeft moeten nemen, heeft Edwin zowat altijd gefaald.

16-01-2024 18:56

Mentir +2432

Veel hebben last van pijn door het vele billenknijpen, maar in de jaren zijn PSV en Feyenoord ook niet zo sterk geweest. in Engeland staat Astenvilla ook gewoon 3de dus kan altijd anders gaan.

Zit er gewoon in dat er geen duidelijkheid is, en zal ook niet veel beter gaan tot er een leider opstaat, enige dat kan zijn is Kroes maar afzien of het veel beter is. (vond het niet echt professioneel om over de vorige TD te beginnen terwijl je niet bij de club bent)

Mislintat had de ondankbare taak na anderhalf jaar geen TD gehad te hebben omdat de amateuristische leiding boven hem ook gewoon niet geschikt was, dan met een verplichting om nederlandse trainer te gaan die geen Bosz mag heten omdat in het verleden ze boos op hem zijn is persoonlijke afkeur plaats van een neutraal en zakelijk houding houden zoals het zou horen bij een top club.

Heeft Sven fouten gemaakt, Ja dat is zeer duidelijk maar niet enige die schuld heeft aan het totale mismangment van Ajax.

16-01-2024 17:42

DrFootball +15141

Is dit een officiële supportersvereniging?

16-01-2024 17:30

Misdielat +1235

AFCA Supportersclub heeft een belangrijke mededeling aan de Ajaxspelers:

*** Jullie horen hier niet te zijn. Jullie zijn hier als gevolg van oplichting ***

Nou "supportersclub" bedankt voor julle steun hoor.

16-01-2024 17:26

Sluk +2585

Ellende op werk? Laten we niet overdrijven, neem de plagerijen als een vent, voor je het weet lachen wij weer om iedereen.

16-01-2024 17:16

Dumoulin +833

Natuurlijk moeten we het rapport afwachten. (... ik laat me verassen maar ik denk eigenlijk niet dat er iets uit gaat komen)

Maar goed, een club die lange tijd :
1. Geen TD had
2. Waarvan de CEO onwel werd - en uit z'n kracht kwam to Marc. O moest vertrekken
3. Die geen goede scout/recruitment officer had
3. Die een RvC had waarin geen voetbalvestand meer zat
4. Die de ''toekomst als steunpilaar en vlaggenschip'' weg zag zakken
5. etc etc

Moet niet de hele tijd naar één persoon lopen kijken. Doen alsof het allemaal is opgelost als bewezen wordt dat er frauduleus is gehandeld. Doen we dat wel dan stoppen we de kop in het zand en zetten we echt de weg terug naar de top niet in.

En let wel het gaat niet alleen om het invullen van die functies met capabele mensen Maar ook met het creëren van 1. leiderschap en slagvaardigheid 2. de juiste topsport cultuur etc etc. Daar ontbreekt t al heel wat langer aan dan de periode van afgelopen zomer.

16-01-2024 17:15

AjaxDeBesteClub +18786

Trouwens zo een onderzoek vind ik bij voorbaat al onbetrouwbaar. Als je zo een bedrijf betaald om onderzoek te doen, mag je meestal ook op voorhand bepalen wat de uitslag moet worden. Als ze echt denken dat Mislintat de boel heeft opgelicht, moeten ze grote jongens zijn en aangifte doen. Anders moeten ze hun bek houden.

16-01-2024 17:06

Kampioensoverwinning +1729

Beetje lastig om aangifte te doen van strafbare feiten als je zelf niet eens weet of daar sprake van is...

16-01-2024 17:18

AjaxDeBesteClub +18786

Daar heb jij een punt. Maar dan gaat mijn laatste zin op. Dan moeten ze gewoon hun bek houden. Zeker in deze tijd kan je mensen niet zomaar beschuldigen. Dan moeten ze het stilletjes uitzoeken en pas naar buiten treden als er iets bekend is.

16-01-2024 17:23

3sterren +20205

@AjaxDeBesteClub
“Als je zo een bedrijf betaald om onderzoek te doen, mag je meestal ook op voorhand bepalen wat de uitslag moet worden.”

Met “zo een bedrijf” doe je de organisatie KPMG, die het onderzoek doet echt heel erg te kort en weet je niets van hun reputatie, resultaten en hun activiteiten, bovendien zet je jezelf met wat je daarna beweert, compleet voor schut …

16-01-2024 21:04

AjaxDeBesteClub +18786

Dat is dus exact de reden waarom ik 'zo een bedrijf' zeg. Ik praat dus in het algemeen. Kpmg heeft wel een aardige reputatie. Maar het is naïef om te denken dat zij heel anders zouden zijn dan de rest van dit soort kantoren.

En dat moet jij lekker weten. Hij zegt complotten. Daarom zeg ik eerlijk wat ik denk dat er aan de hand is. En ik vind het onzin dat je dan voor schut zou staan.

16-01-2024 21:23

3sterren +20205

Maar je gelooft toch zeker zelf niet dat een gerenommeerd bedrijf als KPMG de uitkomst van een onderzoek door hun opdrachtgevers laat bepalen.
Zelfs niet door Ajax …

16-01-2024 21:31

AjaxDeBesteClub +18786

De waarheid ligt denk ik in het midden. Ze kunnen niet zomaar elke conclusie produceren. Dat zou inderdaad ten koste gaan van hun geloofwaardigheid. Maar het zou wel kunnen dat Ajax heeft aangegeven dat Kpmg op een geloofwaardige manier moet aantonen dat Mislintat niet zuiver op de graat is/was. Ajax heeft ze de opbracht gegeven om te zoeken naar verdachts heden en bewijzen. Dat is al een sturende grondhouding. Als ze niks kunnen vinden, dan heeft Kpmg op een bepaalde manier gefaald richting Ajax.

Maar mijn oorspronkelijke punt was dat heel veel van dit soort bedrijven grote bedragen vragen om onderzoeken te creëren met voorbedachte resultaten en conclusies. En dat de rechter de enige is die uiteindelijk een geloofwaardige oordeel kan vellen.

16-01-2024 21:58

AjaxDeBesteClub +18786

Achter de spelers staan lijkt gemiddeld genomen niet onze grootste kwaliteit als Ajax publiek. Die gasten hebben al zoveel over zich heen gehad, met alle gevolgen van dien. Nu wordt het, na heel half jaar, iets rustiger met alle heisa. En dan komt de supporters vereniging hier weer mee. Lijkt mij niet bevorderlijk voor de resultaten.

16-01-2024 16:59

Jan.T55 +421

De bron van al het kwaad is natuurlijk het bestuur van de vereniging Ajax met 700 leden die allemaal stemrecht hebben maar dat gesloten is als een oester en hun besluitvorming is nog steeds zwaar onderbelicht is gebleken. Er zijn wat blunders gemaakt door deze groep en niet alleen nu maar ook in het verleden. Deze vereniging zou helemaal losgemaakt moeten worden van de club Ajax en de aandelen zouden ondergebracht moeten worden in een aparte bv waardoor er wat meer openheid komt, maak er desnoods een holding van. Geen enkele club heeft zo'n onoverzichtelijke constructie wat besluitvorming zo stroperig als de pest maakt, teveel macht, te gesloten en veel onkunde waar Ajax nu staat, pak de bron aan.

16-01-2024 16:59

JanBiesbos +29033

We staan bijna derde zonder tadic klaassen kudus alvarez en timber… is het zo slecht? Nee het is:
1- zeer jong
2-onervaren
3-afgebrand door Steijn
4-elke wedstrijd afgebrand door zijlijn Ajacieden.

16-01-2024 16:56

musicradio +3893

die zijlijn ajacieden moet de toegang tot de jc arena ontzegd worden zoals die van basten (die alles aan ajax te danken heeft) kieft en co

01-04-2024 12:52

Hans Verhagen +14115

Veel kritische noten voor deze supportersclub, maar kan niet ontdekken waarom. Het is eigenlijk een verhaal vol waarheden en dat het onderzocht gaat worden is gewoon omdat er dan juridische standpunten ingenomen kunnen worden. En dat is nodig om evt misdadigheden te straffen en geld terug te krijgen van de dader.

16-01-2024 16:54

PuntNaarAchterSVP +5249

Supportersvereniging: wij hebben een onderbuikgevoel en willen een zondebok!

16-01-2024 16:48

JanBiesbos +29033

Aub: overmars en vd sar

16-01-2024 16:57

GAjax31 +16064

Wat is eigenlijk het nut van deze brief? In plaats van een hele brief te schrijven met als conclusie dat er op de uitkomst van het onderzoek gewacht moet worden.. kun je toch gewoon wachten op dat onderzoek en zodra de uitkomst er van bekend is een briefje schrijven?

Nu wordt er alleen nog even tussendoor gezegd dat de transfersommen niet passen bij de kwaliteit van de spelers. Daar zullen ze vast beter van gaan voetballen. Ik vraag mij verder af of ze ook van mening zijn dat er voor Ramaj te veel is betaald? Dat was namelijk voordat hij in de basis kwam ook het sentiment rondom hem.

16-01-2024 16:42

Dolblij +45019

Hier is AFCA Supportersclub veel te voorbarig met het gebruik van gezwollen begrippen als "oplichting" of "beschadiging ". Allemaal veronderstellingen hangende een lopend onderzoek. Ben allerminst onder de indruk van dit soort goedkoop geroeptoeter dat je eerder uit de hoek van de TG zou verwachten.

16-01-2024 16:37

Psychevore +21186

Tsja we krijgen binnenkort een directeur die, nog voor hij in dienst treed, soortgelijke uitspraken doet.

Zo'n clubje wappies voelt zich daar natuurlijk door geïnspireerd.

16-01-2024 16:44

Dolblij +45019

Inderdaad, die actie van onze toekomstig directeur was van hetzelfde stompzinnige niveau.

16-01-2024 18:12

3sterren +20205

De 18e plek heeft nu niet bepaald veel goeds gedaan voor het imago van Ajax, en daarom vind ik het gebruik van “beschadiging” best op zijn plaats …

16-01-2024 21:08

w86 +9385

Oh deze club wil zich ook even laten horen. Ze willen zien waar de transfersommen zijn heengegaan? Wat zou je denken van naar de verkopende clubs?

Mislintat had banden met zaakwaarnemers? Oh dat zou dan de eerste TD zijn..

Ik wil Sven niet verdedigen en de aankopen ook niet, maar dit is scoren voor de bühne. Dat onderzoek komt er wel, maar wellicht is er nog niks gevonden van wat men verwacht? En zoekt men dus liever nog even verder dan dat het boek gesloten wordt?

16-01-2024 16:33

TontoKarnaggel +42461

Het is al 2 jaar op alle vlakken een puinzooi bij onze club. Bestuurlijk, jeugdopleiding, aankopen, technische staf, overal gaat er van alles fout. Als mensen denken dat alles te herleiden is op pakweg 16 weken Mislintat, tsja..

16-01-2024 16:30

w86 +9385

Dit. Je hoeft Mislintat niet te verdedigen, maar hij is echt niet de enige schuldige voor de huidige status van de club.

16-01-2024 16:34

Henkjanklaas +20611

Wat duurt dit Jezus lang zeg. Ik heb het donkerbruine vermoeden dat KPMG de boel rekt om de factuur lekker te laten oplopen….
Kwestie van uurtje factuurtje bij dat soort consultants.

16-01-2024 16:28

supporter sinds +7887

tja als het alleen om de periode Mislintat gaat dan heb je dat rapport in 2 weken toch wel klaar.

16-01-2024 16:39

Ajaxhartt +10710

Het overgrote deel van de gehaalde spelers voldoet niet.
Voor veel spelers zijn te grote bedragen betaald.
Dat mogen we een wanprestatie noemen.
Als ook nog sprake is van zelfverrijking, dan mogen we dat fraude noemen.

16-01-2024 16:28

JaapStam +136702

Mislintat en Van der Sar hebben ook nog eens Peter Bosz tegen gehouden bij de ingang bij Sportpark de Toekomst!!! Wat een stelletje mafklappers waren dat in het Ajax bestuur; de 1 kon niet met geld om gaan, en die ander weigerde een uitstekende trainer de deur weg te wijzen weer naar buiten richting P$V!!!

16-01-2024 16:27

AFCACruijff14 +161060

Mislintat heeft over het algemeen flutspelers gehaald, maar ik heb nog geen enkel bewijsje gezien dat hij Ajax opgelicht heeft of zichzelf wilde verrijken.

16-01-2024 16:22

Redrum +96035

KPMG kan blijkbaar ook niets vinden tot nu toe.

16-01-2024 16:35

supporter sinds +7887

Dat weet je niet ... Misschien is het rapport al klaar met harde conclussies naar Mislintat, directie en Rvc ... en houden ze het intern in de doofpot.
Kortom meer dan terecht dat AFCA hier namens iedere Ajacied om vraagt !

16-01-2024 16:48

AlmightyAjax +5828

Die Sven is aardige vent met misschien goede bedoelingen, maar het is gewoon een amateur.

16-01-2024 16:45

AFCACruijff14 +161060

Dat ontkent niemand maar dat is niet hetzelfde als een oplichter zijn. De man is geen TD gebleken, vermoedelijk wel een goede scout.

16-01-2024 16:47

Nadamesmo +2266

Een data scout. En die krijgen altijd maar de halve waarheid door.

16-01-2024 17:08

AFCAjaxMidNineties +12696

Ware en rake woorden!!!

16-01-2024 16:22

JoeBlow +8170

In plaats van een nietszeggend persbericht vol open deuren en grote woorden - misschien kan onze supportersclub eens wat doen aan dat doorgesnoven tuig dat de ingang van de Arena verbouwde?

16-01-2024 16:20

Balgevoel +30849

Die hebben net met veel pijn en moeite en - vooral - ChatGPT dit bericht in elkaar geflanst als strafwerk.

16-01-2024 16:26

babanightshift +8978

Ouwe-jongens-krentenbrood

16-01-2024 16:26

jokers +1173

At joeblow waarom vraag je dat aan anderen, doe het zelf, je weet hetzelf zo goed,

Je kon na de wedstrijd helpen het was een zekerheid dat er wat ging gebeuren, waar was je om het te voorkomen.

Altijd wijzen en commentaar maar helpen ho maar, dat moeten andere mensen voor jouw doen

Marco 2.0

16-01-2024 16:39

Misdielat +1235

De Telegraaf-hetze heeft er flink ingehakt onder de goedgelovigen.

16-01-2024 16:17

Ajaxtrouw +6339

Hulde voor hun stellingname. Onderste steen moet boven.

16-01-2024 16:15

AjaxDeBesteClub +18786

Ja kom maar met de uitslag van het onderzoek. Ook als er helemaal niks uit komt moeten ze het de resultaten naar buiten brengen. Ajax en de Nederlandse pers hebben de reputatie van Mislintat helemaal kapot gemaakt. En straks blijkt het ten onrechte. Als ik Mislintat was zou ik het er in dat geval niet bij laten.

16-01-2024 16:14

Ajaxtrouw +6339

Waarom voel ik nog steeds de behoefte bij velen hier om Mislintat uit de wind te houden? Natuurlijk pleit zijn gedrag anderen (waaronder Sar en Steijn) niet vrij maar Mislintat had een cruciale rol en heeft veel geld uitgaven aan voor ons miskopen. Waarom zijn er nog steeds mensen die dat niet willen zien?

16-01-2024 16:11

WantAmsterdam +116039

Geld uitgeven aan miskopen is wat anders als zich zelf te verrijken, ik hoop dat begrijp je zelf ook.

16-01-2024 16:13

AjaxDeBesteClub +18786

Omdat ik vind dat hij veel te veel kritiek heeft gekregen voor wat hij daadwerkelijk heeft gedaan. Ik durf nu al te zeggen dat zijn aankopen minimaal dubbel zo succesvol gaan zijn als die van h2 en de zaakwaarnemer van Schreuder en Tadic. Ik vind het onrechtvaardig en daar kan ik slecht tegen.

16-01-2024 16:18

Cosey2 +6993

Maar degene die Avilla voor 14,5 miljoen weer ergens weet te verpatsen verdiend wat mij betreft een standbeeld naast Johan in de ArenA.
Bewezen is idd. nog niks, maar je kunt je toch niet voorstellen dat de bedragen allemaal kloppen nu je ze aan het werk gezien hebt.

16-01-2024 16:33

AjaxDeBesteClub +18786

Ik geloof dat Avilla 12 miljoen heeft gekost. Een jongen van 21 die bij Antwerpen in de basis stond. Die bedrag vind ik als enige echt een stuk te hoog voor wat we tot nu van hem hebben gezien. Misschien heeft het er mee te maken dat Overmars hier op een vervelende manier is weg gegaan en dat Mislintat, als concullega, niet het onderste uit de kan wilde halen.

16-01-2024 16:37

Cosey2 +6993

12 klopt, maar kan door bonussen oplopen tot 14,5 miljoen.
Maar bonussen zullen er wel niet inzitten.

16-01-2024 19:42

MarkP +21560

Dit gedrag heb je overal over elk onderwerp. men noemt dat tribalism of tribe mentality.

16-01-2024 16:22

AjaxDeBesteClub +18786

Ik noem het vooral een andere mening hebben. En nuchter naar de situatie kijken in plaats van je laten beïnvloeden door al die leeghoofden op televisie en op kranten redacties.

16-01-2024 16:27

MarkP +21560

Andere mening mag maar houdt het wel bij de feiten.

16-01-2024 16:32

AjaxDeBesteClub +18786

Absoluut. Het grotere plaatje is dat er de afgelopen 2 jaar 15 goede spelers zijn vertrokken en met Bergwijn en Brobbey 2 zijn bijgekomen. De selectie was dus helemaal uitgehold.
Zelfs als Mislintat een fantastische transferzomer had gedraaid, had de selectie nog steeds een heel stuk minder geweest dan 2 jaar terug en waarschijnlijk ook dan vorig jaar.
Bij media en supporters lijkt het besef te missen dat we na zoveel uitgaande spelers even een paar stapjes terug moeten doen. Zij denken dat er 15 spelers weg kunnen gaan en dat we tegelijkertijd op CL niveau kunnen acteren en kampioen kunnen worden. Dan valt het inderdaad nogal tegen en dan is het makkelijk om te zeggen dat Mislintat de schuldige is het niveau verlies.

16-01-2024 16:47

w86 +9385

En wat zijn dan die feiten? De suggestie dat hij er zelf geld aan over heeft gehouden is nog geen feit. Een feit is bijvoorbeeld wel dat H2 voor hetzelfde bedrag 10 spelers heeft gehaald waarvan er nu alweer 7 weg zijn en waar je voor maar 1 daarvan iets hebt teruggekregen.

Dus qua slecht aankopen is H2 net zo schuldig. En dat komt weer door het gebrek aan een sterke TD.

16-01-2024 18:54

Ajaxtrouw +6339

Waarom toch steeds over anderen beginnen. Ja ook anderen hebben grote fouten gemaakt maar dat maakt de miskleun van Mislintat toch niet minder? Zo apart dat dit steeds gebeurt.

16-01-2024 20:16

wijzijndebeste123 +163425

Stoere maar onnozele praat zonder enig bewijs. Is inmiddels maanden geleden en nog steeds niks gevonden blijkbaar. Maar ja de domme supporter voelt zich heldhaftig door obv de onderbuik tegen n ingebeelde gemeenschappelijke vijand te schreeuwen. Bij n gebrek aan daadwerkelijke verbondenheid verbroedert dat.

16-01-2024 16:11

Koningtoto +60202

Domme uitspraak. Onderzoek is niet klaar, dus weet je niet of er iets gevonden is ja of nee.

16-01-2024 16:15

wijzijndebeste123 +163425

Je zegt t precies goed. Er is niks bekend. Dus dit bericht van de supportersclub is niks waard.

16-01-2024 16:20

Psychevore +21186

De belangenverstrengeling zoals die hier voorgesteld wordt is volgens mij echt geen belangenverstrengeling, maar goed, ik ben daar geen expert in.

De zaken onder Overmars die miljoenen in de zakken stopte van zaakwaarnemers lijkt me veel interessanter om te onderzoeken. Er waren seizoenen dat Ajax de absolute top het nakijken gaf met betrekking tot fees voor zaakwaarnemers. Veel meer nog dan bijvoorbeeld een Real Madrid.

16-01-2024 16:10

Ajaxhartt +10710

Maar in die tijd gaven we ook op voetbalgebied topclubs het nakijken.
Dat scheelt in de beoordeling.

16-01-2024 16:25

JanBiesbos +29033

De echte oplichters in NL zijn de supermarkten uit NL en de NL banken en verzekeraars en de NL energie leveranciers …

16-01-2024 16:09

WantAmsterdam +116039

Hoe kan zo een onderzoek nu al meer dan 4 maanden duren??

16-01-2024 16:08

JanBiesbos +29033

Omdat er niks is….

16-01-2024 16:09

Web +178830

Dat komt na buiten dan

16-01-2024 16:10

Koningtoto +60202

Of het is groter dan we denken, kan ook zomaar he.

16-01-2024 16:18

Sjaakvaak +26579

Dan was er allang wat gelekt Koningtoto

16-01-2024 16:28

JanBiesbos +29033

Serieus .. weet je wat schandaal is? Bergwijn kopen voor 31,25 milj, bankzitter bij tottenham, wij hebben meer betaald aan tot, dan tot aan psv!

16-01-2024 16:49

Capocapo +12001

En zo is Daramy voor teveel verkocht. Shit happens

16-01-2024 17:06

Web +178830

Dat blijkt in Nederland normaal te zijn
Dat zie je toch overal mee

16-01-2024 16:09

WantAmsterdam +116039

Geef eens wat andere voorbeelden van vergelijkbare situaties.

16-01-2024 16:11

wijzijndebeste123 +163425

Heeft Web niet. Zoals gewoonlijk roept hij maar wat. Of denk je dat Web ook maar enigszins te maken heeft gehad met n dergelijk onderzoek?

16-01-2024 16:14

WantAmsterdam +116039

Als het maar tegen Mislintat is.

16-01-2024 16:15

DeWijsneus +25689

Overmars situatie?

16-01-2024 16:19

WantAmsterdam +116039

Dat was een totale andere situatie.

16-01-2024 16:20

Capocapo +12001

123'tje roept nooit zomaar iets 🤣

16-01-2024 17:06

Artemio +31867

Personeelstekort bij KPMG.

16-01-2024 16:18

Sprinter +2427

Prima dat dit gebeurt maar maar wat gaat er gebeuren als er door KPMG niets wordt gevonden?

16-01-2024 16:07

JanBiesbos +29033

Dan duurt het lang…

16-01-2024 16:09
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.