Vink zou terugkeer Ten Hag naar Ajax onverstandig vinden: 'Vind ik een beetje moelijk'

door Jon van Dam 49

Bron ESPN

Vink zou terugkeer Ten Hag naar Ajax onverstandig vinden: 'Vind ik een beetje moelijk'

door Jon van Dam 49

Bron ESPN

Een mogelijke terugkeer van Erik ten Hag bij Ajax is volgens Marciano Vink erg onwaarschijnlijk. De analist van ESPN denkt dat een té grote stap terug is voor de oefenmeester van Manchester United.

Donderdag meldde The Mirror dat Ten Hag aankomende zomer mogelijk vertrekt uit Manchester. Ook Vink verwacht dat Ten Hag over enkele maanden clubloos is. 'Wat wel zeker is; United is heel erg op zoek naar een nieuwe coach. Maar ze zijn aan het oriënteren en voeren ook gesprekken. Ze zijn bezig', zo legt de oud-speler van Ajax uit bij ESPN.

Vervolgens komt een terugkeer van Ten Hag bij Ajax ter sprake. Vink is totaal niet overtuigd en raadt de trainer af om terug te keren in Amsterdam. 'Nee, dat moet je nooit doen. Een trainer zit een bepaalde categorie. Je gaat van de top van Nederland naar het buitenland. In die categorie kan je een stap zijwaarts maken. Maar een terugkeer naar Ajax, de club waar je vandaan komt, vind ik een beetje moeilijk.'

Tafelgenoot Kees Kwakman is het roerend eens met Vink. 'Zeker als je kijkt hoe het eraan toe is bij Ajax.' Kwakman denkt dat Ten Hag beter kan kiezen voor een club in de Duitse Bundesliga. 'Bayern München, daar heeft hij een verleden. Als je eenmaal in een bepaalde A-categorie zit, dan is er toch altijd wel het vertrouwen.'

Frank de Boer

Bij SBS opperden Wim Kieft en Dick Advocaat de naam van Frank de Boer voor Ajax' trainerspositie. 'Misschien toch Frank de Boer dan?', vraagt Kieft zich af. Advocaat denkt dat De Boer opnieuw succesvol kan zijn bij Ajax. 'Hij heeft natuurlijk uitstekend daar gewerkt. Als je vier keer kampioen werd met hetzelfde elftal, dan moet je echt wel een hele goede trainer zijn natuurlijk.' De Boer gaf donderdag zelf aan dat hij 'niet perse' hoofdtrainer van Ajax hoeft te zijn. Wel staat hij open voor aanbiedingen.

Lees meer over:
Plaats reactie

WZAWZDB14 +4620

Ajax weer op de rails krijgen is een grotere uitdaging dan Bayern de champions league laten winnen.

13-04-2024 11:55

Runnerlex +1722

Nou die komt never nooit meer terug .

13-04-2024 10:15

Oxxer +163797 moderator

Ik zie ETH eerder kiezen voor BVB, de kans is vrij groot dat trainer Edin Terzin moet vertrekken, het trauma op de laatste speeldag van afgelopen seizoen hakt er nog steeds in, Terzin is geen trainer die BVB verder helpt.

12-04-2024 17:51

Capocapo +12001

Verwacht toch Bayern, gezien zijn verleden, maar ook de speelstijl

12-04-2024 20:12

FrancescosRavioli +15083

Bayern shopt wel vaker bij BVB. Ik sluit beiden niet uit

14-04-2024 22:48

Mokum10 +756

Die gedachten al, wat denk jezelf..... Erik gaat lekker door met shoppen in europa

12-04-2024 16:54

RuffRhythim +24837

Zie hem niet terugkeren maar als hij dat wel wil dan heeft hij daar echt wel over nagedacht. Beetje onzin om hem dan bij voorbaat uit te sluiten omdat er dan zogenaamd een afbreukrisico aan kleeft, of dat terugkomen bij een club waar hij eerder heeft getraind niet zou kunnen (wat is dat voor onzin ook?).

Dat moet je allemaal lekker aan Ten Hag zelf overlaten, niet aan een stel analisten met een mening...

12-04-2024 12:23

Moonlight +2225

Ik denk zeker niet dat Ten Hag Ajax kan helpen ,dat moet echt een sterke persoonlijkheid zijn.Ten Hag had veel betere spelers ter beschikking.

12-04-2024 10:50

Robertini +38950

Ik denk niet dat Ten Hag in de A-categorie trainers zit, meer B, dus weet niet of Bayern wel op hem zit te wachten.

Terughalen werkt meestal toch niet, sowieso hebben we nu een trainer nodig die het helemaal opbouwt, vorige keer stond er best een aardig geraamte.

Ik weet niet of ik hem zou terughalen.

12-04-2024 09:40

Dirigent +6853

Je weet niet of je hem terug zou halen?

Ten Hag is een fantastische trainer, ik denk dat zijn Engels gewoon niet goed genoeg is om dingen goed te kunnen vertalen, te laten overkomen.

Daar heeft hij in het Nederlands geen probleem mee.

Ik zou superblij zijn als Ten Hag komt, is in mijn ogen net zo goed of zelfs beter dan Slot en Bosz

12-04-2024 12:02

Robertini +38950

Meestal pakt zo'n terugkeer niet goed uit, maar hij heeft Ajax natuurlijk wel het beste voetbal in tijden laten spelen. Ik weet het niet.

12-04-2024 15:07

Scherpschutter +1848

Dit slaat nergens op. Als je een stap omhoog maakt en je doet het slecht dan kun je geen stap zijwaarts maken, maar moet je een paar passen terug.

Erik ten Hag en Ajax kunnen elkaar helpen de weg omhoog weer te vinden. Welkom terug ouwe Tukker.

12-04-2024 08:48

Dirigent +6853

We moeten ze gewoon allebei terughalen, Ten Hag en Overmars.

Ouwe tukker en ouwe rakker.

Gouden duo

12-04-2024 12:03

Capocapo +12001

Valt toch mee? De topclubs halen meestal trainers uit hetzelfde, kleine vijvertje. Kijk zo'n Tuchel, vreselijke trainer, maar komt telkens weer bij een top club terecht

12-04-2024 20:13

7172AFCA7395 +10269

Als Bayern hem wil is Ajax gezien vrees ik.

12-04-2024 08:01

Scherpschutter +1848

Waarom zou Bayern hem willen? Bayern is als club veel verder dan Man U waar Erik aan het mislukken is…

Je haalt toch geen slecht functionerende trainer bij een mindere club?

12-04-2024 08:50

7172AFCA7395 +10269

Ik zou ten Hag daar geen mislukking willen noemen.Heeft daar een prijs in de kast gezet waar anderen voor hem faalden.Bovendien moest hij L Martinez lange tijd missen.

12-04-2024 17:32

barry1988 +23986

De media is bang dat het met ten Hag weer gaat draaien 😜.
Kijk ten Hag maak dan inderdaad een stap naar achteren.....om er later 2 naar voren te doen. Veel minder dan dit kan ten Hag het niet doen. En ten Hag kennende krijgt hij het wel weer aan de praat.

Frank de Boer zou ik alleen nog als assistent halen. Na Ajax overal gefaald en minder geworden als trainer.

12-04-2024 07:39

ajaxmachtig +802

De media zijn bang..
On: voor de opbouw denk ik dat je Frank juist zeer goed kunt gebruiken voor de opbouw. Zeker met veel jonge spelers.

12-04-2024 07:45

Keizer11 +925

Ik denk dat Frank ook openstaat voor Liverpool, Bayern en Man U als ik zijn broer Ronald mag geloven.

12-04-2024 07:30

Odin2710 +2035

Iedereen roept iets, iedereen vindt iets, iedereen adviseert iets. Maar niemand weet eigenlijk wat de beste keuze is

12-04-2024 07:02

NoFX +1572

Ten Hag komt niet. Als hij dan mislukt is zijn carrière foetsie. Kan beter via Bayern naar het bondscoachschap.

12-04-2024 07:01

Robertini +38950

Ik denk niet dat hij niveau Bayern krijgt, maar wel het niveau net daaronder. Dat kan hij beter doen dan terugkeren naar Ajax, want je hebt gelijk, als hij dan faalt, is er niemand meer die interesse heeft.

12-04-2024 09:43

Patrick78 +51583

De Boer, de Boer, de Boer, de Boer…..

Propaganda van het regime op zijn best!

11-04-2024 23:27

RFHK +12871

Frank de Boer heeft die scherpte van 2011-2014 niet meer. Iedereen wijst maar dat fragment van die 1-5 bij NEC. Hij kwam als bondscoach al lichtelijk verwart over en noemde om de haverklap al verkeerde namen etc. Ik vind hem echt vermoeid/verwart ogen. Deze De Boer is niet meer die felle energieke coach van 10-14 jaar geleden.

Zie het echt niet zitten.

11-04-2024 23:22

Torcida +5539

Dit is misschien een heel gekke, maar waarom heeft niemand het over Roger Schmidt?

Give ze cup zu Ajax!

11-04-2024 23:20

Patrick78 +51583

Geen Ajax-DNA

Ongeschikt volgens Verweij en co.

11-04-2024 23:25

Heimwee +6649

de Boer wordt stilletjes aan naar voren geschoven, gaat het 100% worden. Is dit wat Ajax nodig heeft?

11-04-2024 23:08

SCHREUDERNOPARTY +2489

Zie beetje 50/50 reacties daar op, maar is de enige bewezen crisis manager geweest bij Ajax die enorm succes heeft bereikt (met een ''matige'' selectie)

DUs zou het idee echt totaal niet gek vinden dat het geopperd word, want Ten Hag is totaal kansloos die gaat never na United terug dat word Bayern ofz.

11-04-2024 23:12

MidMid +5666

Precies, je moet weer even een basis neerzetten. Dat kan De Boer. En als die na twee jaar staat, kan kan je een aansprekende trainer aantrekken en daarmee ook weer betere spelers.

12-04-2024 09:47

Rikkie66 +22800

Die komt echt niet terug. Laat Frank maar komen. Ajax moet terug naar de basis. Degelijk voetbal met goede resultaten. Het frivole hart veroverende Ajax voetbal moet de doelstelling zijn maar daarvoor moet je eerst opbouwen.

11-04-2024 22:52

profoff +8339

Houd toch op met de Boer. Degelijk voetbal zonder echte buitenspelers en nul beweging zonder bal. Dat is de boer voetbal.

11-04-2024 23:05

Rikkie66 +22800

Toen hij kwam was het een puinzooi en hij ging met 4 schalen en een goed gevulde bankrekening. En inderdaad het was allemaal niet geweldig maar ik zou er op dit moment een moord voor doen.

11-04-2024 23:30

C14 +22310

Je neemt ook gewoon geen enkele omstandigheid mee in je verhaal.
Zoals het totaal ontbreken van concurrentie, lagen allemaal op hun gat, werd dan ook met hele lage puntenaantallen kampioen. En het was geen puinzooi, hij kon prima werken, Ajax was in opbouw.

Waarom genoegen nemen met mogelijk net iets beter? En ik acht De Boer niet eens beter dan Schreuder om maar iemand te noemen.

12-04-2024 03:31

MidMid +5666

1000 procent mee eens!

12-04-2024 09:48

Dolblij +44782

Afgezien van de "stap terug" hadden ETH, maar ook Bosz en anderen, hun momentum bij Ajax. Het is dan altijd maar de vraag of dat nog een keer gebeurt.

11-04-2024 22:51

jeffrey_van_der_sluis +30320

Ten Hag zit in eenzelfde traject als Bosz, die wilt eerst proberen te slagen in het buitenland. Pas na 2 a 3 buitenlandse clubs zal Ten Hag missen terug keren naar Ajax. Maar komende zomer vind ik ook prima!

11-04-2024 22:36

Craain +4952

Als Ten Hag weg is bij Manchester dan gaat hij zeker naar Bayern.

11-04-2024 22:34

Hersenspinsel +7992

Zou ten Hag iets met deze groep kunnen?
Erik was nooit echt de man van de jeugd de kans geven.
Nu heeft hij soms alleen maar jonkies tot zijn beschikking. We gaan het zien.

11-04-2024 22:30

Gaza +4353

Donny stond ook een tijdje wissel bij ETH

11-04-2024 23:12

Stoffel +18543

Nee dat willen de “analisten” natuurlijk absoluut niet hebben, die pushen liever voor middelmaat.

11-04-2024 22:29

daslogisch1 +10033

Jij snapt het!

11-04-2024 22:42

daslogisch1 +10033

Lekker belangrijk wat Vink of iemand anders van ESPN vind. Het gaat om wat Ajax wil en niet wat Anti-Ajax ESPN wil. Ik zou het een verademing vinden als hij terug keert! Hij weet als geen ander het weer aan het marcheren te krijgen met de juiste middelen.

11-04-2024 22:15
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.