RvC Ajax moet zich uiteindelijk buigen over Spertsyan: 'Eringa zal niet snel toestemming geven'

door NielsOpdam 241

Bron NPO Radio 1

RvC Ajax moet zich uiteindelijk buigen over Spertsyan: 'Eringa zal niet snel toestemming geven'

door NielsOpdam 241

Bron NPO Radio 1

Laatst geüpdatet

Chris Woerts vindt dat er met twee maten wordt gemeten in de ophef rondom de mogelijke transfer van Eduard Spertsyan naar Ajax, zo vertelt de sportmarketeer in Geld of je leven op NPO Radio 1. Onder meer Evgeniy Levchenko is kritisch op de keuze van Ajax om te onderhandelen met het Russische FK Krasnodar.

Woerts vertelt dat PSV vorig jaar vijf miljoen euro betaalde voor Guus Til, die destijds bij Spartak Moskou speelde. 'Het is een beetje meten met twee maten. Omdat het Ajax is, wordt er ophef over gemaakt', vertelt de sportmarketeer. Sanctie-expert Heleen over de Linden vertelt in hetzelfde radioprogramma dat FK Krasnodar niet op de sanctielijst staat. 'De directeur – weliswaar olicharch – ook niet, dus dan zou het juridisch moeten kunnen.'

Spartak Moskou stond vorig jaar, net als FK Krasnodar nu, niet op de sanctielijst. 'Ik kan me niet herinneren dat dat headlines heeft gehaald in de krant, even los van het morele aspect', vervolgt Woerts zijn verhaal. Volgens de sportmarkteer moet de Raad van Commissarissen van Ajax zich er uiteindelijk over buigen. 'Gezien de ophef zullen ze zich wel achter de oren krabben, maar als het juridisch klopt en de technische staf hem per se wil hebben, dan wordt het natuurlijk lastig om "nee" te zeggen tegen een technische staf. Maar Pier Eringa (voorzitter RvC, red.) kennende zal hij, met zijn collega's in de RvC, niet snel toestemming geven', besluit Woerts.

'Uitgemaakte zaak dat hun directeur Sergei Galitskiy banden heeft met Poetin'

Dat FK Krasnodar niet op de sanctielijst staat, betekent volgens Over de Linden niet dat de club geen banden heeft met president Vladimir Poetin. 'Als je in Rusland groot bent, en dat is een voetbalclub, dan krijg je last. Dan moet je aandeelhouders erbij gaan betrekken die uit de entourage van Poetin komen. Het is een uitgemaakte zaak dat hun directeur Sergei Galitskiy banden heeft met Poetin', vertelt de sanctie-expert op NPO Radio 1.

Ajax speelt voor het eerst sinds de jaren tachtig in een wit uittenue! Bestel nu het nieuwe uitshirt voor het seizoen 2023/24!

Lees meer over:
Plaats reactie

Henkjanklaas +20657

Ik ken de kwaliteit van deze speler niet maar los daarvan elders op deze site wordt verwezen naar een verhaal in VI waar een tekort wordt aangegeven van 100 miljoen met de nadruk op de erg hoge salarissen gebaseerd op CL deelname. Hierbij verdwijnt ineens de focus op het mismanagement van vorige zomer toen 120 miljoen is weggeggooid. Immers geen van deze aangekochte spelers voldoen.
Dat een Antony even 100 opleverde, wordt ook maar niet meer vermeld. Op deze manier kan de schuld in de schoenen worden geschoven van Overmars die per saldo een enorm transferbedrag heeft binnengebracht. En al dat geld, honderden miljoenen, is ineens als sneeuw voor de zon verdwenen en veranderd in een schukd van 100 miljoen ?
Een dame van de rvc gaat nu met andere leden neem ik aan voor aankopen liggen terwijl ze zou moeten weten dat indien we die investeringen niet doen de kans zeer groot is dat we opnieuw naast CL voetbal grijpen en mede gezien de nieuwe opzet en sterk verhoogde prijzenpot is het leed dsn helemaal niet te overzien en haken we zelfs in Nederland af. Bedenk dat er nog maar een paar jaren geleden bij herhaling werd bevestigd dat Ajax niet meer was in te halen door andere clubs jn Nederland.. Ajax was het Bayern van Nederland geworden. Hier zit iets grondig scheef in de nieuwsgaring en feiten. Een vreemd signaal is in dat licht besien dat de rvc leden wel eventjes een verhoging van hun vergoedingen wilden. Hoe valt dit te rijmen met al die tekorten ?

31-07-2023 02:17

Berghuis +14372

De RvC buigt zich nergens over, die zijn druk met hele andere dingen. Bepalen hoe ze een maandelijks salaris kunnen goedkeuren en goedpraten. Mislintat word voor al deze zooi verantwoordelijk gehouden, maar die moet gewoon langs de RvC goedkeuring vragen. Mensen wijzen naar Overmars, maar Overmars had inmiddels zo veel krediet dat elke aankoop akkoord kreeg, zonder enig overleg. Mislintat zal dat krediet moeten gaan verdienen, maar als de RvC zo lax is als een schildpad, word dat heel lastig.

30-07-2023 21:05

Ferd +38565

de RvC keurt geen salaris goed, dat doet de ledenraad.

02-08-2023 05:51

johanisajax +8843

Ik zeg GO!

30-07-2023 19:12

Michael 1974 +22030

Was dit onze 10 van het a lijstje v mislintat? Dan nu binnenhalen. Klaar met dit gezeik. We moeten het seizoen in.

30-07-2023 19:12

JBxxx +549

Overmars had hem al binnnen gehaald, hebben nu ook Ejuke gehaald van CSKA Moskou. Daar hoor je de media verder nergens over

30-07-2023 14:45

PuurGeluk +4810

Gekocht of gehuurd?

30-07-2023 20:18

Berghuis +14372

Maakt dat überhaupt uit? Je gaat een zakelijke overeenkomst aan met een Russische club (bedrijf), waar hoe dan ook geld mee gemoeid is. Als huren dus geen issue is, is kopen dat evenmin.

30-07-2023 21:02

Amsterdam4ever +2368

Nee, transfervrij. Er is een regeling dat spelers die nog 1 jaar vast liggen, transfervrij weg kunnen. Daar is gebruik van gemaakt, CSKA krijgt enkele Euro.

31-07-2023 20:25

Amsterdam4ever +2368

Ik ben er ook voor om deze gozer te halen, ik vind het een beetje onzin dat je geen speler kan kopen omdat anders de club mogelijk winst heeft aan t einde van het seizoen, en dus mogelijk winstbelasting moet betalen aan een deelstaat, waarvan mogelijk weer een deel bij het Kremlin terecht komt. Dat gaat over zoveel schijven..... hou op met me.

Dat gezegd hebbende, voor de discussie, dit maakt uit ja. Want die gozer wordt transfervrij gehaald via de regeling dat ze transfervrij mogen halen met nog 1j contract. CSKA krijgt dus geen ene euro, ze maken dus geen geld over.

31-07-2023 20:29

JCr14 +453

Net als met Overmars die nu zijn eigen Ajax aan het bouwen is. En beter voetbal speelt dan ons

30-07-2023 12:37

Tufono +4195

Triest gedoe, halen die gozer, het is voetbal en als wij dat niet doen dan haalt een andere club hem!

29-07-2023 23:12

babanightshift +9059

En? Hebben ze zich er al over gebogen of liggen ze inmiddels dubbel?

29-07-2023 21:33

Geer64 +139

Cruijff waarschuwde als je bestuurder Ajax laat regeren. En geen voetballers in de directie hebt. En die Duitser zsm enkele reis Duitsland. En dit elftal gaat veel verliezen ipv volgend jaar CL

29-07-2023 20:36

Ferd +38565

de grootste successen haalde Ajax zonder voetballers in de directie. En bestuurders regeren altijd, ook bij Ajax, ook in de succesjaren. Geer64 zsm enkele reis onderbuik.

02-08-2023 05:53

PuurGeluk +4810

“Kom in actie dagen”

29-07-2023 20:15

Aurelius1 +19736

Die Eringa, dat vind ik echt een slapjanus eerste klas. Bij zijn eerste interview vlak na zijn aanstelling durfde hij ook al niets te zeggen. Ajax is er niet om hypocriete journalisten te pleasen. Als Spertysan één van de weinige spelers is met kwaliteit die Ajax kan halen, dan moet ie gehaald worden.

29-07-2023 17:04

YRGI +32964

Maak rond. Vandaag nog.

29-07-2023 17:03

AFCA-pride +17374

Wat een Galbak ook weer die Valentijn op tv. Over moreel besef beginnen en dan zelf bij een krant werken die tijdens de oorlog heel fout was. Als je dan zo principieel wilt zijn, daar ook niet gaan werken. En psv en feyenoord geen probleem, maar Ajax kan geen zaken doen. Gelukkig gaf Youri Mulder nog een beetje tegengas.

29-07-2023 00:57

PJS +4995

Is de deal al rond? Actie

28-07-2023 17:58

Techno303 +2621

Het is echt een clowntjes wereld! Als je denkt dat het niet gekker erger kan… pfff

Sport zorgt altijd voor verbroedering (tot op zekere hoogte 😇)

Maar dit zou nooit en te nimmer een issue mogen en moeten zijn. Gaan we ook zo’n deugen kneus clubje worden 🤮

28-07-2023 12:29

RayJordaan +6854

Schijtziek wordt ik van al die nobody's die commentaar leveren, gewoon een prima voetballer dus halen die handel!

28-07-2023 07:46

3sterren +20205

Of het nu om het raketje gaat van Overmars, of de raketten van Poetin, als je het in verband kunt brengen met Ajax dan brengt het altijd wel wat teweeg in een gepolariseerde samenleving als dat van Nederland.

Ik hoop dat het gezonde verstand zal zegevieren ...

27-07-2023 21:08

Heimwee +6764

Nee spelers aankopen voor bedragen waar de voedselvoorziening voor geheel Afrika gewaarborgd kan worden. Heel de wereld is verrot. Leer daar mee te leven.

27-07-2023 20:59

Flipper33 +6826

Haal die gast gewoon man boeiend die oorlog is niet eens onze oorlog heeft die kneus Rutte ervan gemaakt Rusland en de Oekraïne zijn alle 2 klote landen !

27-07-2023 20:54

Fresh +17

Soms is het handig om je even te verdiepen in een onderwerp voordat je er zo’n sterke mening over hebt

27-07-2023 21:16

Flipper33 +6826

Zijn toch gewoon alle 2 klote landen en het is niet onze oorlog heeft die achterlijke Rutte ervan gemaakt

27-07-2023 21:29

Ferd +38565

Soms is het handig om je even te verdiepen in een onderwerp voordat je er zo’n sterke mening over hebt Flipper.

02-08-2023 05:54

PJS +4995

Rot toch op met je toestemming. Gewoon halen deze speler. Zie sport los van politiek. Al die azijnzeikers met een mening kunnen wat mij betreft kapot vallen. Actie wil ik zien .....5, 6, 7 nieuwe namen allen Ajax waardig. Deze speler heeft niet gekozen voor de oorlog. Dat betreft slechts 1 mafkees.

27-07-2023 15:48

DEELM +11891

Heet raar dit! Voordat er überhaupt met het entourage van deze speler gesproken wordt zou toch wel bekend moeten zijn hoe de club er in staat? Als de RVC tegen zou zijn dan heeft onderhandelingen ingaan toch nul zin? Of zwicht Ajax nu door de druk van de media? Wat natuurlijk ook een zwaktebod is omdat de hele kwestie helemaal niet verboden is.

27-07-2023 14:19

DD +6408

Ik zal wel de enige hier zijn... maar ook ik vind het niet kunnen om in deze situatie zaken te doen met Russische clubs en in het bijzonder met bevriende directeurtjes van Poetin. Die dwaas voert een oorlog in onze achtertuin die moet je boycotten. Spertysan is vast niet enige getalenteerde nummer 10 op de wereld.....

27-07-2023 12:56

JorgeDeLasTresPintas +1588

Je bent niet de enige, maar wellicht zijn wij wel de enige twee hier...

27-07-2023 13:00

YRGI +32964

Maar als hij een oorlog elders voerde, niet in 'onze achtertuin', was het allemaal best.

27-07-2023 13:46

DD +6408

Nee hoor, ik ben sowieso tegen regimes die expansiepolitiek, massamoorden en corruptie als beleid voeren. Daar moet je als ajaxzijnde ver weg van blijven. Helemaal als de desbetreffende club geleid worden door vriendjes van dit soort vuilbakken. Dan heb ik nog liever klaassen als nummer 10

27-07-2023 16:53

afcamitta +1852

Jij kijkt echt teveel Nederlandse televisieprogramma’s.

27-07-2023 18:40

BokkieBokstra +11331

Weer zo een die zijn eigen onderzoek doet

28-07-2023 08:31

Pingelaar +13307

Lekker de nos geloven. Kom je heel ver mee...

28-07-2023 09:06

Jaridebeste1 +6682

Ik ben het ook wel met je eens hoor.
Hoewel ik ook vind dat de hypocrisie in Nederland regeert. Nu het om Ajax gaat, buitelen ze over elkaar heen terwijl het vorig jaar vrij stil was rondom Szymanski en Til. Wees dan consequent denk ik dan. Maar ja, Ajax he.

28-07-2023 10:17

Ferd +38565

vorige maand was het ook stil toen Feyenoord op Zakharyan bood. Maar als Ajax, volgens onbevestigde geruchten, biedt is het plots schande.

02-08-2023 05:55

AlexIbarra +19291

Mijn achtertuin is minder groot dan die van jullie kennelijk.

28-07-2023 16:42

Ferd +38565

als hij een bevriend directeurtje was dan had hij op de boycot lijst gestaan, en dan had Ajax hem niet eens mogen halen.

02-08-2023 05:54

Henkjanklaas +20657

Wat wil men nu bij de rvc ? Als het verhaal klopt ten minste…
Het geld komt weer met bakken binnen, straks Bassey voor 20 weg en geen salarispost meer. We hebben zeker zes kanjers nodig anders pissen we straks weer naast CL voetbal.

27-07-2023 12:47

Robertini +39548

Zes is echt te veel. Drie is genoeg. Een cv, am en spits.

27-07-2023 13:29

Henkjanklaas +20657

Ook Links en rechtsback erbij , diepgaande middenvelder , rechtsbuiten en inderdaad tweede spits en CV ook

27-07-2023 13:54

Robertini +39548

Wijndal en ASE moet je gewoon een kans geven. Een rechtsback misschien, maar ik neig toch naar een laatste kans voor Rensch en Sanchez (geweldige Gold Cup gespeeld). Rechtsbuiten is niet nodig, Berghuis, Conceicao en Godts kunnen daar, daarnaast is Kudus nog niet weg.

Ik vind Berghuis een rechtsbuiten, vind dat hij van 10 af moet.

27-07-2023 14:00

Henkjanklaas +20657

Kudus gaat op zeker. Conceicao is geen 1e elftal materiaal. Een dravertje zonder veel inbreng. Bedenk ook dat plekken dubbel bezet dienen te zijn. Bergwijn heeft op rechts nog nooit gefuntioneerd. Wijndal een kans geven ? Dekt altijd aan de verkeerde kant. Dekt niet kort en heeft totaal verkeerde instelling. Blesseert Berghuis zich dan heb je geen volwassen vervanger rechtsvoor. Jonkies gedijen alleen in een volwassen goed draaiend elftal en dat staat er nu geenszins.

27-07-2023 14:13

Robertini +39548

Ajax is het meest succesvol geweest met 10 jonkies en 1 ervaren man, we hebben Berghuis, Bergwijn en Vd Boomen als ervaren mannen, dat is genoeg. Hoewel de kanttekening is dat Bergwijn niet bepaald een leider is, maar dan heb je er alsnog twee.

Ik heb wel vertrouwen in Berghuis op rechts, Bergwijn is idd niks op rechts, maar naast Conceicao (wat ik een toptalent vind) hebben we nog meer talenten die daar kunnen spelen. Een leider, een toptalent en nog meer talentjes die daar kunnen, dat is gewoon genoeg. We zijn geen Chelsea.

Wijndal en Sanchez zijn pas een seizoen bij Ajax, ik vind dat je ze pas echt kunt beoordelen na hun tweede seizoen. Wijndal was bij AZ echt goed en Sanchez heeft niet de technische baggage, maar heeft een geweldige Gold Cup gedraaid, met wat meer rust, kan het zomaar wat worden.

27-07-2023 14:21

Henkjanklaas +20657

Je denkt er veel te licht over. We moeten namelijk komend seizoen 100% CL halen gezien de nieuwe opzet en vooral de gestegen prijzenpot. Dat verhaal van 10 jonkies is natuurlijk nu onzin. We hebben nu geen Frenkie, De Ligt, vd beek enz. Om over generatie Kluivert sr. Maar te zwijgen. Jonkies gedijen alleen in een zeer goed en volwassen team

27-07-2023 14:25

Robertini +39548

Dat is gewoon niet waar. Kijk maar naar de selectie van onze succesvolle jaren, dan valt het echt wel mee hoeveel ervaring we hadden.

We missen kwaliteit in de as, ik vind niet dat we ervaring missen.

27-07-2023 14:37

Henkjanklaas +20657

Ik val in herhaling : toen hadden we jonkies met uitzonderlijke klasse. We willen toch het niveau zeg 2018/2019 nastreven…. Kijk ook naar het elftal jaren 90 een mix van zeer getalenteerde jonkies maar met als basis een Rijkaard, Litmanen, Finidi, Overmars etc. Kijk dat was andere koek. Het klopt gewoon niet wat je beweert.

27-07-2023 16:40

Robertini +39548

Ten opzichte van toen missen we dus kwaliteit en talent, geen ervaring. We hadden in die jaren niet meer ervaring dan nu.

27-07-2023 16:45

Henkjanklaas +20657

Geen ervaring litmanen en zeker Rijkaard man , en overmars was ook geen 19 of heb je die tijd nooit meegemaakt .. ik denk van niet

27-07-2023 21:40

Robertini +39548

Overmars was 22, Litmanen 24. Rijkaard was de enige dertiger. Nu is Berghuis de enige dertiger (en Klaassen, maar ik hoop dat hij gaat). We hebben evenveel, of zelfs meer ervaring dan toen.

Er zijn twee verschillen:
1. Team was langer bij elkaar.
2. Team had meer buitengewone kwaliteiten.

27-07-2023 21:58

Henkjanklaas +20657

Kortom de oudjes tussen haakjes waren veel beter en de jonkies idem . Vandaar dat we 6 kanjers moeten aankopen en snel ook. Punt

27-07-2023 23:35

Robertini +39548

Ben ik het dus niet mee eens. Punt. Maar goed, we zullen het er niet over eens worden, gok ik.

28-07-2023 00:07

Henkjanklaas +20657

Vergelijk die jaren 90 toen we de cup wonnen met deze tijd en je hebt de juiste conclusie. Wat een verschil zeg zowel jonge als de wat oudere spelers ! Vele lichtjaren. Goede nacht

28-07-2023 02:58

Flipper33 +6826

Pissen we toch wel want zie het niet gebeuren dat ze kampioen worden of 2e

27-07-2023 20:57

Joodhannus73 +3579

Haal die jonge laatste man van Anderlecht. Die lange. Was volgens mij 19 en deed het goed.

27-07-2023 12:09

vanreenen +10305

Gut o gut o gut, één of andere muts moet zich ook weer laten gelden in een halve pagina in het N.H.D. (zusje Teleraaf)
Waarom plaatst AS dit artikel eigenlijk zonder dit soort mensen voor te houden dat enkele multinationals nog in Rusland gevestigd zijn er er zaken doen.
Daarover praten ze niet. Reden (vermoed ik) dat het angsthazen zijn, bang voor een legertje advocaten en daarom zwijgt AS ook in het Russisch en Nederlands.

27-07-2023 12:00

Medoz +4322

Ipv te ageren tegen deugneuzen lees ik maar weinig inhoudelijke afwegingen. De tendens lijkt bijna 'we gaan zaken met Rusland doen omdat we ons niets voor laten schrijven.' Ik probeer voor mezelf uit te maken wat ik er van vind. Ik ben nog niet overtuigd. Wel denk ik, als de oorlog is afgelopen en we in de toekomst zien hoe kapot Oekraïne is en alle oorlogsmisdaden in kaart zijn gebracht - en ook het aantal gestorven soldaten in deze domme, expansionistische oorlog duidelijk is (zowel aan Russische als Oekraïense kant) - als dan mijn kinderen vragen wat wij deden - en we 'kochten' dus gewoon een modale voetballer van een Russisch bedrijf omdat het juridisch kon... Dan voelt dat voor mij persoonlijk niet juist.

27-07-2023 11:50

EricAjax1 +7534

Prima dat jij je er niet goed bij voelt. Maar zaken zijn zaken en staan los van welk sentiment dan ook. Als het juridisch mag en het is voor Ajax goed, dan vind ik persoonlijk dat je het moet doen.

27-07-2023 12:19

Medoz +4322

Prima. Mijn vraag is dan: laat jij je leven vooral sturen door wat juridisch mag of ook door wat jij vindt wat het goede (leven) is?

27-07-2023 12:58

MarLuuk76 +3557

Wat jij vindt wordt voor zeker 75% ingekleurd door de media die jij volgt. Geldt ook voor de mensen die de alternatieve media volgen. Beide spreken zeker de waarheid niet.

28-07-2023 21:58

DD +6408

Totaal mee eens! Maargoed het morele kompas staat bij ons aller ajax al jaren verkeerd afgesteld.

27-07-2023 12:58

Medoz +4322

Sterker, als ik EricAjax1 lees, is er nauwelijks een moreel kompas. Alleen een juridische ruimte die de grenzen van je denken en handelen bepaalt. Dat is natuurlijk een begin, maar verder vrij armoedig.

27-07-2023 13:02

AlexIbarra +19291

We hebben als Nederland toch miljarden aan wapentuig die kant op gestuurd om de Oekraïners te steunen, vele sancties en regeltjes opgesteld om de Russen economisch te verzwakken, etc. ?

Nu blijkt dat er binnen het topsportkader nog wel de mogelijkheid is om spelers te transfereren. Wat enerzijds een mooie mogelijkheid biedt voor spelers om Rusland te verlaten als ze dat willen, en onze 'bedrijven' een voordeeltje biedt tov de gangbare marktprijzen. Anderzijds vergroot het de Russische totale geldstroom waardoor wellicht over een deel vh geld belasting wordt betaald, waar dan weer Russische uitgaven waaronder oorlog van betaald kunnen worden.

De voetbalbonden en overheden hebben kennelijk besloten dat dit nog mag, en het is hoogst ongebruikelijk dat Ajax een moreel standpunt inneemt in de categorie: 'Wij willen niets te maken hebben met Russen'. ( / Arabieren / Chinezen)
Om eerlijk te zijn kan ik me niets herinneren in die richting.

Misschien is het niet aan Ajax om te oordelen over wie gelijk heeft in welke oorlog en wat we er allemaal van vinden. Er zijn al heel veel knappe koppen die daarover nadenken en kennelijk vallen (geen) voetbaltransfers niet onder de enorme hoeveelheid maatregelen die zij erg belangrijk vinden.

We hebben netjes 2 oefenwedstrijden tegen Oekraïense ploegen gespeeld als positieve bijdrage aan Oekraïne. Daarmee vind ik het wel welletjes als AFC Ajax.
We hoeven niet als enige club het aantrekken van spelers nog lastiger voor onszelf te maken dan het nu al is.

27-07-2023 13:26

AjaxFinest +3469

010 zo goed als rond met Zagreb. Misschien maar beter om een week uit te loggen van de app. Ik word er helemaal krankjorum van op het moment. F5, F5 en F5. Niks nakkes nada..

27-07-2023 11:24

Aurelius1 +19736

De Levchenko's met die vrouw van hem vind ik veel te aandachtgeil.

27-07-2023 10:59

niquedegraaff +5292

En ben die deug kneuzen zo zat he.

27-07-2023 10:33

YRGI +32964

Pier moet controleren en niet de zin van de media doordrukken. Spertsyan is een Armeen, Krasnodar staat niet op de sanctielijst, PSV kocht eerder al een speler uit Rusland en toen was het muisstil. Genoeg redenen om die transfer rond te maken.

27-07-2023 09:56

MarcHogervorst +35302

Jemig Sanctie Expert, is dat ook al een beroep?

Halen die Russen!!! Niet mauwen, Я русский!!!

Alleen voor de rust in de kleedkamer geen Oekraïners halen, dat dan weer wel.

27-07-2023 08:53

YRGI +32964

Is waarschijnlijk gewoon jurist die zich heeft gespecialiseerd in sancties, die m.n. de VS aan iedereen die ze tegenstaat oplegt.

27-07-2023 09:59

Daminem +401

Het is zelf geen Rus, maar een Armeniër...

27-07-2023 10:20

Ajax27 +19213

Gewoon niet doen, klaar. Niet met Rusland zaken doen, gewoon helemaal niet moeilijk. En iedere speler die ervoor kiest om in die competitie te blijven voetballen... eigen schuld, dikke bult.

27-07-2023 08:06

AjaxFinest +3469

Laat jij ook alle producten van Unilever links liggen omdat die 35 miljoen belasting hebben betaald aan Rusland?.

27-07-2023 08:12

Ajax27 +19213

Zucht... weet je ook waarom Unilever de Russische tak nog niet hebben afgestoten? We hebben gezien hoe het andere grote concernen is vergaan die een grote tak in Rusland hebben afgestoten. Die worden gewoon overgenomen door de oligarchen daar. Dan komt er nog meer geld binnen dan die 35 miljoen aan belasting.

En sowieso... voedingsmiddelen gaan vergelijken met sport, lekker belangrijk. Ik kijk naar Ajax. Ajax is een beursgenoteerd bedrijf die verantwoording heeft af te dragen aan z'n aandeelhouders. Zaken doen met Rusland op dit moment kan erg slecht zijn voor het imago en dus ook de waarde van Ajax. Daarom simpelweg niet doen.

27-07-2023 08:55

Thaschja +10242

Waarom niet doen ?gewoon doen klaar

27-07-2023 08:59

Ajax27 +19213

Beursgenoteerd bedrijf, aandeelhouders, sponsoren, partnerships, imago.... ALS zoiets groot wordt uitgemeten in de media dat wij 'gewoon' zaken doen met Rusland, kan dat potentieel enorme effecten hebben.

Waarom het risico nemen? Kijk gewoon in Zuid-Amerika, daar lopen vast genoeg verdedigers rond die ons potentieel vooruit kunnen helpen.

27-07-2023 09:12

Thaschja +10242

Ja uit die vijver wat jij zegt zuid amerika , braziliaans , kroaten , moet ook kunnen daar heb je gelijk in.

27-07-2023 09:28

Aldek +5090

Plaats 6 dit jaar in de competitie gaat wel helpen denk ik?? En dan heeft einde seizoen het niet meer over deze speler

27-07-2023 09:45

Thaschja +10242

This dit jaar wel heel erg kwa spelers aantrekken dacht dat ze wel een aardige lijst hadden met spelers maar dat valt dan ook weer tegen.

27-07-2023 09:57

Ajax27 +19213

Ik neem aan dat ons vizier richting Zuid-Amerika niet ineens is ophouden te bestaan toen Overmars vertrok. Na Neres, Tagliafico, Martinez & Antony die ons enorm veel geld hebben opgeleverd en successen, moeten er toch lijstjes klaar liggen met spelers die ons in potentie vooruit kunnen helpen?

Kwestie van de juiste kiezen en voor gaan.

27-07-2023 11:41

YRGI +32964

Spertsyan heeft geen keuze als er geen club komt hè. En jij wil dat we 'm niet halen, dus moet hij daar nog langer voetballen. Hypocriet.

27-07-2023 10:01

Cruijffthebest +13431

Straks geen Sutalo en geen Spertsyan, wat een drama van een transferbeleid weer.
Weer spelers met nog minder kwaliteit die dan gaan komen en weer geen titel. Competitie begint over zo'n 3 weken en het is nog steeds geen goede selectie, geen CV's, geen creatieve middenvelder, geen rechtsbuiten en geen extra spits.
Heb op dit moment totaal geen vertrouwen in een nieuwe titel deze competitie en in Sven ook niet!

27-07-2023 05:29

RuffRhythim +24837

Had je soms wel gedacht dat je in een transferzomer meer dan een half elftal aan baggerspelers had weggewerkt?

27-07-2023 07:59

Spielmacher +10766

Eruitinga.

27-07-2023 03:36

NW23 +5061

Niet dat ik deze speler perse wil zien komen of overtuigd ben dat hij een versterking is, maar als transacties met FK Krasnodar niet gesanctioneerd zijn, dan moet dit geen bezwaar zijn tegen de transfer als Mislintat in deze speler wel een versterking ziet.

We hoeven niet roomser te zijn dan de paus. We zijn geen hockeyclub en ook geen politieke partij. Ik snap dat de moraalridders en deugmensen Amsterdam al overgenomen hebben (gezien het GL gehalte daar), maar laat ze lekker weg blijven bij Ajax.

27-07-2023 02:18

Altijdindestraat +40228

En ik altijd maar een hekel hebben aan PowNed:
https://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/2023/07/powned-opent-in-snoeihard-statement-de-aanval-op-mike-verweij-en-de-telegraaf

27-07-2023 02:10

PH2BOT +40469

We gaan nog moeilijke tijden tegemoet maar dat is nu eenmaal het logisch gevolg van een jarenlange organisatorische janboel die is begonnenn toen Overmars van Ajax een 1- manszaak begon te maken en AD vder Sar daarin onvoldoende tegenin wist te brengen en zo steeds meer een trekpop werd van zowel Overmars als van RvC voorzitter Leen Meijaard. We zitten nu in de aftermath van dat jarenlange mismanagement....'and it ain't over till the fat lady sings'.

26-07-2023 23:46

kolan90 +1242

Wtf, doe je ogen open man. Mismanagement onder Overmars haha. Dankzij Overmars hebben we halve finale CL gehaald. Had Overmars dit niet gedaan dan zat jij nog steeds naar bacikoglus, delorges van deze wereld te kijken in de fucking europa League of nog een niveau lager

27-07-2023 01:13

Ferd +38565

Wtf, doe je ogen open man. Mondelinge afspraken maken met spelers en niets op papier zetten. Denken dat Gravenberch een optie heeft die er niet is. Onana die met 1 jaar wilde verlengen maar omdat Overmars perse 2 jaar wilde liep Onana transfervrij de deur uit.

Overmars heeft veel dingen goed gedaan, maar ook veel dingen slecht gedaan en die slechte dingen kan je met recht mismanagement noemen. Afspraken niet op papier zetten is mismanagement, contracten niet kennen is mismanagement, spelers transfervrij laten lopen terwijl ze wel willen bijtekenen is mismanagement.

27-07-2023 05:47

w86 +9463

Overmars heeft ons inderdaad naar een hoger niveau gebracht, maar vanaf de halve finale CL is de weg naar beneden ook al gestart.

Natuurlijk zullen hier altijd de beste spelers weggaan, en kan je niet hetzelfde niveau terughalen. Maar sindsdien is het salarishuis uit z'n voegen gebarsten en zijn inderdaad meerdere spelers voor te weinig of zelfs transfervrij vertrokken. Daarnaast de dickpics die z'n ontslag hebben ingeleid.

Op dat ontslag is vervolgens door Ajax niet goed ingespeeld met als gevolg dat er afgelopen jaar nog eens 110 miljoen is weggegooid. En dat alleen aan transfers, komen nog de vergoedingen aan zaakwaarnemers bij. Die overigens ook onder Overmars als enorme omvang hadden gekregen.

Zo is al het geld grotendeels verdampt en zitten wij ons hier te verbazen over waarom we geen geld meer hebben.

27-07-2023 06:39

Aldek +5090

Precies dit👍

al die zogenaamde wijsneuzen hier die het allemaal wel weten.

Plaats 6 dit jaar… en een en al begrip.

Want het is allemaal zo lastig en moeilijk ..

Pfff

27-07-2023 09:48

Ajax1969 +4166

En het salarishuis, dat onder Mark al een schrikbarende omvang had gekregen.

27-07-2023 10:29

RSM +3918

Hahahahahahaha

27-07-2023 09:12

JohnnyHeitinga3 +8016

Het schijnt dat Willem Alexander een keer een pilsje heeft gedronken met Poetin. Er is dus sprake van een band tussen die twee. Wat mij betreft stoppen we dus met belasting betalen waarmee zijn salaris en paleizen mee worden gesubsidieerd. Groeten.

26-07-2023 22:37

Artemio +32137

De komst van deze speler vind ik overbodig. Ajax heeft veel meer behoefte aan een verdediger.

26-07-2023 22:04

Patrick78 +52595

Overbodig? Ja met Klaassen op 10 wij zijn klaar!!!

26-07-2023 22:47

Artemio +32137

Ajax speelt met een jong defensie. Die gatenkaas moet eerst gedicht worden. Klaassen is van latere zorg.

26-07-2023 23:05

Patrick67 +9624

Veel gaten ontstaan omdat onze Deef een ijverig maar blind werkpaardje is met een slechte functionele techniek die door z'n constante balverlies helemaal niks meer bij Ajax te zoeken heeft.

27-07-2023 08:21

jollie18 +9912

Daarom is Ajax misschien bezig met van de Beek

26-07-2023 21:58

kolan90 +1242

Is totaal een andere type. spertsyan is 10x beter

26-07-2023 22:32

AjaxHoorn +32989

Ik denk 20x.

26-07-2023 22:48

The "O" +784

Ik denk 16x.

26-07-2023 23:44

Spielmacher +10766

Overduidelijk 13.75

27-07-2023 00:21

PH2BOT +40469

24M vraaht MU? ..lachen man

27-07-2023 00:32

Holadieje +5975

Volgens mij zijn die stinkende vette kakkerlakken ook bezig met Zakharyan van Dinamo >MOSKOU
Waarom horen we hier verdomme niks over?!

26-07-2023 21:53

1991 +7787

Die is naar Lazio toch?

26-07-2023 23:19

Ferd +38565

maar ze hebben wel een bod gedaan een week of wat terug, geen haan die er naar kraaide

27-07-2023 05:48

deMeester +11450

Omdat dat het lievelingetje Feyenoord betreft.
Net als die propaganda voor hun legioen. Dat zo fantastisch is.
Dat ze in Rome, Nancy, Marseille en Leverkusen de boel slopen wordt gebagatelliseerd.
Dat ze hun eigen bestuur met de dood bedreigen vanwege Feyenoord city, detail.
Dat ze hun eigen supporters bedreigen en schade toe brengen omdat het homo's zijn? doofpot. ( waar zijn die moralisten dan eigenlijk? alles moest toch zo divers en woke? ) je hoort niet.
Muurschilderingen over ex spelers die verkassen naar de rivaal, Logisch.
Bestuur van Union Berlin dat in een restaurant wordt aangevallen? Ach dat is een enkeling.
En nu de Russische affaire. Het patroon en de feiten zijn duidelijk.

26-07-2023 23:57

deMeester +11450

Tweede wereldoorlog? Ze hebben na de oorlog goud verdient aan de Duitsers.

27-07-2023 00:26

3sterren +20205

”Hij die zonder zonden is werpe de eerste steen”.

Ben je Kenneth Vermeer, weliswaar als lappen pop, bengelend aan een stuk touw vergeten ? ...

27-07-2023 21:28

CruijffLegend +4976

Niet vallen voor propaganda en gewoon zaken doen, onafhankelijk van politiek.

26-07-2023 21:49

DeMeer1976 +3095

Is die Spertsyan echt zo goed dat je hemel en aarde moet bewegen om hem te halen? Plus het bijkomende ophef erbij? Ik kan me zo voorstellen dat er betere alternatieven zijn dan deze speler

26-07-2023 21:41

Afcajelle91 +1438

Juist! Dat wilde ik net zeggen, bedankt🙏

26-07-2023 21:47

deMeester +11450

Ja ga lekker buigen voor moralistische terreur die ook nog onderbouwd is op willekeur.

26-07-2023 23:44

PH2BOT +40469

SperziJan is helemaal geen topspeler. Afblijven please.

27-07-2023 00:36

Ferd +38565

de ophef is na 2 weken over hoor

27-07-2023 05:48

Steffenhagen +37930

Ik denk dat deze transfer sowieso niet doorgaat

26-07-2023 21:41

Josey Wales +11676

Als Pier Eringa de moraalridder uit wil gaan hangen over de rug van onze club dan moet hij heel snel wegwezen ,dat gaat ie maar lekker bij een politieke partij doen.

26-07-2023 21:38

deMeester +11450

Laat hem Kaag maar vervangen in plaats van het jongetje jetten

26-07-2023 21:45

Juichtoon +32658

Heeft Ajax met Overmars ook al gedaan en kijk waar we nu staan.
In de eigen voet schieten wordt zo een Amsterdamse specialiteit. De rest van NL zegt niks maar lacht zich achter de voordeur suf.

26-07-2023 21:48

ricky10 +5913

Hier gaan Kamervragen van komen deze hypocriete shit.

26-07-2023 21:32

Betuwe85 +20845

En dat van een kakkerlak

26-07-2023 21:27

deMeester +11450

Misschien moeten wij Bulykin maar als spitsentrainer aanstellen.. Al was het maar of die moraalridders te pesten.

26-07-2023 21:26

bollejan1 +2607

Dit is een goede test voor de RvC, kunnen ze de druk aan of bezwijken ze

26-07-2023 21:21

TontoKarnaggel +42541

Ach, als we hem niet halen dan bedenken ze wel weer iets nieuws om Ajax te kunnen bashen.
Dus niks van aantrekken, we doen het toch nooit goed.....

26-07-2023 21:17

Juichtoon +32658

Maar Ajax trekt zich het wel aan. Dat is het nu juist.

26-07-2023 21:49
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.