Levchenko niet te spreken over handelswijze Ajax: 'Dan sponsort men indirect de oorlog'

door Timo Suur 555

Bron De Telegraaf

Levchenko niet te spreken over handelswijze Ajax: 'Dan sponsort men indirect de oorlog'

door Timo Suur 555

Bron De Telegraaf

Laatst geüpdatet

Evgeniy Levchenko is niet te spreken over de keuze van Ajax om met FK Krasnodar te onderhandelen over een mogelijke transfer van Eduard Spertsyan. Dat laat de Oekraïner weten in gesprek met De Telegraaf. Hij is van mening dat de Amsterdamse club indirect de oorlog tussen Oekraïne en Rusland sponsort, zodra Ajax tot een akkoord komt met de Russische club.

'Als Oekraïner ben ik bevooroordeeld, maar als Ajax Spertsyan van Krasnodar koopt, sponsort men indirect de oorlog', begint Levchenko zijn verhaal. De voorzitter van de Vereniging Voor Contract Spelers (VVCS) laat weten dat hij door veel clubs is gebeld over deze morele kwestie. Veel clubs twijfelen of ze zaken kunnen doen met Russische clubs. 'Ik vind dat Nederlandse clubs geen bloed aan hun handen moeten willen hebben. Iedereen die geld naar Rusland overmaakt, participeert indirect in de oorlog.'

Een jaar geleden speelde Ajax nog een benefietwedstrijd tegen de Oekraïense club Shakhtar Donetsk om geld op te halen voor hulporganisatie. Dit maakt de handelswijze van Ajax voor Levchenko onbegrijpelijk. 'Het is gek dat je achter Oekraïne zegt te staan en een jaar later indirect Rusland steunt. Natuurlijk snap ik ook het belang van Spertsyan en dat dit een mogelijkheid is om hem uit Rusland weg te halen. Maar ik zeg echt: Ajax, niet doen!'

'Ajax lijkt ook met de kwestie in haar maag te zitten'

Verder schrijft De Telegraaf dat het erop lijkt dat Ajax ook met de kwestie in haar maag zit op dit moment. 'Voetbalcommissaris Jan van Halst werd maandag om een reactie gevraagd, maar speelde de bal door naar directeur Maurits Hendriks, die volgens hem met een ’onderbouwd antwoord’ zou komen. Een dag later laat een woordvoerder weten dat Ajax niet op transfergeruchten in gaat', zo valt te lezen. Afgelopen weekend kwam het gerucht naar buiten dat directeur voetbalzaken Sven Mislintat een bod heeft uitgebracht van tien miljoen euro en bonussen op Spertysan.

Ajax heeft zijn nieuwe thuisshirt gepresenteerd. Bestel hier het nieuwe thuisshirt voor het seizoen 2023/24!

Lees meer over:
Plaats reactie

Antonius Elshof +183

Niet Rusland maar de VS/Nato hebben de oorlog geprovoceerd door zich niet aan diverse afspraken ( geen uitbreiding) en frustrering Minskakkoorden ! Lees over de oorzaken van deze oorlog eens iets van de VS professoren Chomsky en Mearsheimer.. Ajax moet deze speler gewoon kopen . Westerse normen en waarden ? Kijk naar de transfers met Saudi-Arabië/Qatar etcetera !

28-07-2023 16:09

Ajacider +4897

En het laten klappen van het Intermediate Range Nuclear Forces verdrag ondertekend door Gorbatsjov en Reagan waardoor er een einde leek aan de koude oorlog. Toevallig of niet tijdens de America First Policy van Trump. Ik beschouw mezelf maar als neutraal in deze kwestie.

03-08-2023 10:20

Rene1 +135

Selectieve verontwaardiging, je hoorde hem niet toen Til bij PSV speelde…

26-07-2023 20:58

Ferd +38364

en Szymański bij Feyenoord. Overigens deed Feyenoord een paar weken terug een bod op Zakharyan, niemand zei er iets over. Ajax doet een bod, en heel Nederland staat op de achterste poten

27-07-2023 05:53

Rene1 +135

Deze lui willen zich graag profileren en Ajax is nog steeds de grootste en meest interessante club van NL.

27-07-2023 17:22

Redrum +95991

BREAKING: Morgen een uitgebreid interview in de Telegraaf met niemand minder dan Greta Thunberg. Die vindt het werkelijk schandalig dat Ajax met maar liefst 2 verschillende vliegtuigen naar Duitsland is gevlogen en noemt ons de verwoesters der aarde.

26-07-2023 20:25

MarLuuk76 +3557

Een van de vele omgebouwde baphomet trannys.

26-07-2023 23:13

Jarisuarez +1537

Ajax haalt toch juist een potentiële soldaat die voor Rusland vecht weg, dus ik zeg win win👍

26-07-2023 19:16

RPolletje +5237

EN LATEN WE NU SPORT EN POLITIEK APART VAN ELKAAR HOUDEN. DE DISCUSSIES LOPEN HOOG OP EN DAN HEEFT DIE FLAPDROL VAN DE TELEVAAG ZIJN ZIN. TWEEDELING BIJ ONS ALLER AJAX.

26-07-2023 19:05

RPolletje +5237

Die Levshenko had zonder zijn vrouw helemaal niets geweest

26-07-2023 18:51

Adammer +2855

In alle eerlijkheid heeft Ajax de laatste tijd teveel te correct (sociaal wenselijk) gehandeld. Ondanks die opstelling is er geen greintje waardering voor Ajax ontstaan. Men blijft Ajax verwijten maken en de grond in boren. Kortom, het is enkel in nadeel van Ajax om naar deze kritcasters te luisteren. Binnenhengelen deze man!

26-07-2023 18:37

Adammer +2855

Wat was de mening van Levchenko over de huur van Szymański door Feyenoord bij Spartak Moskou?

26-07-2023 18:34

RPolletje +5237

Geen want de met de havenslaafjes zal je nooit een groot publiek bereiken.

26-07-2023 18:55

Ferd +38364

en van het bod op Zakharyan door Feyenoord?

27-07-2023 05:53

willem1958 +8740

Hij voetbalt bij Fenerbache nu en niemand die er iets van zegt, ook Levchenko vindt er niets van, da's toch vreemd....
Dan kan Ajax toch ook Spertsyan wel ophalen als niemand dit een probleem vindt.

27-07-2023 09:48

LuisLitmanen +783

Deze omhooggevallen flapdrol preekt voor eigen parochie

26-07-2023 17:28

Copa077 +2761

Lafbek moet gaan vechten dan niet veilig in Nederland dingen gaan roepen aandacht tekort

26-07-2023 16:50

Noam +4080

Wat kan die speler nou aan die oorlog doen? Gewoon binnentrekken wat goed is. Al komt ie uit Noord Korea.

26-07-2023 15:50

Nummer 9 +1197

Oorlogshitser ..🤮

26-07-2023 15:39

Koekie87 +20967

Hahaha en je raad het natuurlijk nooit, wederom een stuk dat is gepubliceerd door de Telegraaf.

26-07-2023 15:34

AlexIbarra +19238

Voorzitter van de VVCS hoort toch spelersbelangen te behartigen?

Niet bepalen welke spelers wel en niet naar NL mogen komen en wat welke club allemaal wel en niet mag doen?

26-07-2023 14:50

YRGI +32921

De Telegraaf heeft zijn zin. Het heeft de burelen van Ajax bereikt. Zullen het nu wel weer niet meer doorzetten.

Echt diep triest dit. Ajax is niemand iets verplicht en wil een ARMEEN uit Rusland weghalen. Daarnaast gaat het geld van zijn club niet direct de oorlogskas in. Dat is gewoon je reinste onzin.

26-07-2023 14:24

Suk Hyun-Jun +6279

Recent werd duidelijk dat Feyenoord interesse heeft in Zakharyan en dat Spertsyan ook bij hun is aangeboden, daar werden totaal geen vraagtekens bij gezet.

Vorig jaarde transfereerde Guus Til van Spartak Moskou naar PSV en huurde Feyenoord Szymanski van Dinamo Moskou. Ook daar werd niet over geklaagd.

Waarom komt er nu dan wel gezeik wanneer Ajax met een Russische club onderhandeld? Ik gok maar gewoon dat het komt omdat er sommige mensen in dit land zo'n enorm calimero complex hebben tegenover Ajax, want anders is dit niet te verklaren.

26-07-2023 14:19

Danielson +50248

Komt bij (naar ik heb begrepen) dat Spartak Moskou op de sanctielijst staat en Krasnodar niet.

26-07-2023 14:21

Suk Hyun-Jun +6279

Zou vreemd zijn als de ene Russische club wel op de sanctielijst staat en de andere niet.

26-07-2023 14:46

Danielson +50248

Hangt ondermeer van de eigenaar af. Spartak heeft altijd al sterke banden met Kremlin gehad.

26-07-2023 14:57

LOCAmpos +10474

Hoezo vreemd? Toch niet alle russen staan op de sanctielijst? Spartak is van Lukoil en dus in handen van de staat. Krasnodar is in handen van de Frits van Eerd (jumbomannetje) van Rusland. En die bewijst dat supermarkt eigenaren brandschoon zijn toch😄

26-07-2023 15:08

Suk Hyun-Jun +6279

@LOCAmpos

Nee ik ben ook niet zo gek om alle Russen te beschuldigen van het veroorzaken van de oorlog haha, maar ik weet heel weinig over het Russische voetbal. Bedankt voor de uitleg, ik wist niet dat ze verbonden waren aan dat bedrijf, maar als ik nu naar hun shirt kijk dan staat Lukoil in het Russisch voorop ja.

Wist overigens ook niet dat Frits eigenaar is van Krasnodar, da's ook niet helemaal fris nee...

26-07-2023 15:18

Suk Hyun-Jun +6279

@Danielson

Ah, op die manier. Ik wist wel dat Spartak bekend staat als volksclub, maar dat ze dat soort banden hadden, wist ik niet. Dan is het helemaal scheef dat er nooit iets over de transfer van Til is gezegd, want daarmee financiert PSV dus direct de oorlog.

26-07-2023 16:12

YRGI +32921

Spertsyan staat ook bekend als erg goede speler. En De Telegraaf wil alleen zuigen en hoopt of falen Mislintat, omdat ze geen nieuwtjes meer krijgen.

26-07-2023 14:25

Suk Hyun-Jun +6279

Al deze stukjes over Mislintat en Ajax komen inderdaad honderd procent omdat Sven niets aan de Telegraaf doorspeelt. Daar is bij mij ook geen twijfel over. Vind het wel geinig dat die nieuwe gozer van VI, Reon, wel inside informatie heeft.

26-07-2023 14:48

appiehappie +3024

Dus met de inkomsten van een voetbalclub betaald meneer Poetin zijn fratsen in Oekraïne....
Ik ga het omkeren....
We gaan iemand uit Rusland redden en een beter bestaan geven als wat hij nu niet heeft onder Poetin.
Mediageil echtpaar, willen maar voor dat buisje ergens aan tafel zitten....

26-07-2023 14:11

jake1972 +493

Die Levchenko moet niet op afstand zeuren. Een hoop van zijn landgenoten zijn naar Oekraine gegaan en hebben zich aangemeld bij het leger!!

26-07-2023 14:06

Dolblij +44984

Ik snap het dan nog net, dat hij als Oekrainer een punt wil maken, maar het is zo makkelijk scoren. Hij zou zijn pijlen dan beter kunnen en moeten richten op al die bedrijven die, ondanks sancties en embargo's, via omwegen nog steeds zaken met russische bedrijven doen, zelfs als die op de sanctielijst staan. En dat terwijl voetbalspelers juist bewust niet op de sanctielijst zijn gezet.

26-07-2023 14:04

AFCAjax +17839

als je belasting betaald steun je de oorlog ook.

26-07-2023 13:44

freak31 +5676

Die Levchenko en dat aandachtsgeile vrouwtje van hem zijn wel erg in zichzelf gaan geloven...niet?

26-07-2023 13:18

mokum007 +6522

Precies, en zolang je mag en kan onderhandelen met clubs uit Rusland gewoon doen

26-07-2023 13:25

freak31 +5676

Inderdaad, wordt zo moe van dat gedeug de hele tijd.

26-07-2023 14:35

mokum007 +6522

Precies 💪🏾

26-07-2023 19:21

Danielson +50248

Mensen, alleen kalmte kan u redden. Een paar bespiegelingen mijnerzijds.
A. Het is (nog?) niet zover, dus waarom nu al een grote broek aantrekken?
B. Je kon deze reacties vooraf uittekenen. Daarvoor hoef je niet over de vooruitziende blik van Aad de Mos te beschikken.
C. Ik ga er vanuit dat Ajax van te voren goed heeft uitgezocht wat wel en niet mag. En dat men binnen de grenzen van hetgeen toegestaan is, zal opereren.
D. De ergenis bij mij zit met name in het feit dat 'men" er bij transacties van Feyenoord en PSV in de zomer van 2022 in Rusland het zwijgen toe deed. En nu wel, op voorhand, stennis schopt.
E. Ik sluit bepaald niet uit dat Ajax (mocht het Spertsyan al willen aanschaffen) hier vanwege genoemde stennis alsnog van afziet.
F. Als Spertsyan vervolgens naar een andere niet-Russiche club gaat, hoor je daar niemand meer over. Zoals ook niemand zich druk lijkt te maken over een verkoop van Sanchez door Spurs aan Spartak Moskou.

26-07-2023 13:14

Joran192 +97

Psv en Feyenoord hebben het afgelopen jaar spelers uit rusland gekocht en gehuurd. Waar waren toen al die schijnheilige media?

26-07-2023 13:10

AlexIbarra +19238

Is toch iets totaal anders..
Die clubs hebben geen voorbeeldfunctie, het interesseert niemand wat ze doen.

Als Utrecht morgen een heel Russisch elftal haalt zijn ze ‘krachtdadig bezig in de transferperiode’.

26-07-2023 14:54

Sterretje73 +5221

Prachtig stuk op Ajax Fanatics. POW pakt de Telegraaf en met name Verweij aan. Heerlijk om te lezen...

"Punt is dat Mike Verweij en De Telegraaf deze kwestie en Oekraïense oud-voetballer Evgeniy Levchenko gebruiken om een doorzichtige en goedkope hetze tegen Ajax' directeur Sven Mislintat te voeren", vervolgt het artikel. "En waarom? Sinds de komst van de Duitser, sinds de komst van een nieuwe Raad van Commissarissen en sinds veel lekkende medewerkers de wacht zijn aangezet, loopt Verweij de ene na de andere primeur mis."

26-07-2023 13:07

Sterretje73 +5221

https://www.powned.tv/artikel/ajax-moet-schijt-hebben-aan-goedkope-hetze-te

26-07-2023 13:22

vanreenen +10236

Even voor die labiele figuur die nu zo nodig hoog van de toren blaast het volgende.
Misschien heb jij wel aandelen van één van de volgende bedrijven die nog actief zijn in Rusland.
Philips, je weet wel, de sponsor van...., JDE Peets, het moederbedrijf van Douwe Egberts, ING., Akzo Nobel en SHV. Dit zijn de bekendste bedrijven. Daarnaast o.a. DP Europa bekend van de Domino's pizza's.
Dus luilebol, ben je ook al bij die hele grote bedrijven langs geweest? Heet jij niet Lev-schenk-zo ?? Jij kijkt alleen op je ING-rekening onder het genot van een Douwe Egberts koffie. Daarna bestel je een Domino pizza en peuzelt die op (totdat je erin stikt) en spoelt dit weg met een glas heerlijk helder Heineken.
Dit zijn miljarden bedrijven en jij lult over 10 miljoen? Ik zou zeggen Ajax DOEN...!!
O ja, zoals Noppenkoning al aangaf....Unilever.

26-07-2023 13:04

DeHeerVanDeMeer +25169

Welkom bij de Selectieve Verontwaardigings-Club Levchenko mafkees..

26-07-2023 13:03

Musica Merlo +8198

Natuurlijk heeft hij wel een punt maar er gebeuren op deze wereld veel meer van dit soort zaken die niet door de beugel kunnen , dan is een transfer nog vrij onschuldig. Denk bijvoorbeeld aan de wapenhandel. De wapenhandel profiteert flink als er weer ergens een oorlog start. Zoals de Amerikanen wapens verkochten aan de Irakezen tijdens hun onderlinge oorlog.

26-07-2023 12:58

Ajaxamsterdammmmm +1231

Hij heeft totaal geen punt.!

26-07-2023 13:05

een-tweetje +1324

Levchenko hoort voor contractspelers en hun belangen op te komen.. De job waarvoor hij betaald word is ie nu dus niet waard.

Speler moet maar lekker in Rusland vast blijven zitten. Goed verhaal.

26-07-2023 12:54

ProfessorX +19827

Indirect sponseren de Nederlanders ook Rusland !!!
Weet je hoe ?

Gas , Olie , Graan !

26-07-2023 12:52

mokum007 +6522

Precies D,

26-07-2023 13:35

JaapStam +136680

De Telegraaf is een Belgische krant+bedrijf!!! Alles wordt via Brusselse parlement door gestuurd naar Belgische, als Nederlandse kranten (zie de Telegraaf)!!! Alles is slecht aan Rusland!!! Dat is hun motto!!! Ik weet uit me eigen dat je ook veel goeie Russische mensen hebt op aarde!!! Het kan zijn in Rusland zelf, of buiten Rusland in andere landen!!! Hier wordt alles via de mainstream media gedaan alsof alle Russen aanhangers zijn van Poetin!!! Daarom had je vorige jaar veel Oekraïense vlaggen in Nederland!!! Ik moet zeggen dat die hype gelukkig over is, of is er ergens anders in Nederland nog wel veel van die Oekraïense vlaggen???!!! Kortom; je hebt teveel mensen die de mainstream media geloven!!! Iets met kip zonder kop alles maar volgen, zonder zelf je research te doen!!! Overigens zijn alle Nederlandse kranten gekocht door de Belgen!!! Het is maar dat je het weet!!! Dus Ajax, haal nu Zakharyan en Spertsyan op!!! F*ck Lechenko!!!

26-07-2023 12:51

Ajaxamsterdammmmm +1231

Klopt als een huis!

26-07-2023 13:06

MarcHogervorst +35302

@Ajaxamsterdammmmm

En het staat als een Bus, laat maar komen die 'Rus'!!

26-07-2023 17:08

YRGI +32921

Die Oekraïense vlaggen zijn inderdaad heel triest. Hadden we ook de vlag van Irak buitenhangen toen we daar binnenvielen?

26-07-2023 14:29

MarcHogervorst +35302

Precies Jaap, en als hij dan voor ons gaat spelen en hij scoort dan zingen wij allemaal luidkeels:

Я русский, я иду до конца!!!
Я русский, моя кровь от отца!!!
Я русский, и мне повезло!!!
Я русский, всему миру назло!!!
Я русский!!! !!!

Nou komt de man eigenlijk uit Armenië, maar het is gewoon om Aschja en Ozymandius te pesten!!!

26-07-2023 17:01

noppenkoning +41140

Unilever betaalde in 2022 35 miljoen euro belasting in Rusland.

26-07-2023 12:47

Lijn negen +562

Boycotten dus!

26-07-2023 14:32

Qifesh +24917

Dat zijn zeker twee Spertsyans

27-07-2023 04:44

emieltjuhh +17810

Wat heerlijk lezen is dit #pow… “En oja, Verweij is trouwens de enige journalist die tijdens persconferenties geen vragen stelt aan Mislintat, al sluiten we ook niet uit dat Verweij gewoon geen Engels kan.”””

26-07-2023 12:43

ProfessorX +19827

Zijn mond zit steeds vol van de gratis frikandellen en BITTERballen !

26-07-2023 12:54

MarkP +21542

Man v koblenko dat zegt eigenlijk genoeg.

26-07-2023 12:40

emieltjuhh +17810

Koblenko is niet verkeerd

26-07-2023 12:43

stefanwillem +12035

Nee dat niet ze moet alleen wel d’r kop houden

26-07-2023 12:47

401Middenweg401 +5986

@mtb Afgestudeerd politicologe. Als er iemand zwakzinnig is ben je het zelf.

26-07-2023 17:55

Jan Doedel +4281

Wie? Oh ja die middelmatige voetballer van oa FC Groningen.
Waar bemoeit hij zich eigenlijk mee? Ik moet kotsen van al die goede mensen die de hele wereld vertellen wat wel en niet mag.

Ajax sponsort geen oorlog als ze deze speler kopen, wat een onzin!

Waar was deze man toen het wk in Qatar werd gehouden? Of was dat minder erg dat die arbeiders daar werden uitgebuit en doorgingen?

Waarom vecht ie niet mee met zijn landgenoten? Hij heeft daar vast nog wel familie die hulp kunnen gebruiken.

Maar daar is meneer waarschijnlijk te schijterig voor.

26-07-2023 12:37

Lijn negen +562

Wat een vieze egoïstische reacties weer hier. Vanachter je laptop, veilig en wel, in een van de meest rijke en veiligste landen ter wereld, afgeven op andere mensen die daadwerkelijk leed meemaken.

Een goede weerspiegeling van de maatschappij in ons gave landje. Altijd maar aan jezelf en je eigen belang en pleziertjes denken.

Je moet kotsen van al die goede mensen? Dat komt omdat ze jou terechtwijzen op je immorele en egoïstische gedrag en gedachtes. Achter je laptopje schuimbekkend afgegeven op andere mensen die in een oorlog verwikkeld zijn. Alweer vergeten wat het leed van oorlog inhoud? Niks van je ouders meegekregen? Je bent 49 jaar maar hebt nog vrij weinig wijsheid opgedaan in het leven klaarblijkelijk.

Nog smeriger om dan ook altijd weer met de vinger naar andere te wijzen. En zo de aandacht af te leiden van je eigen egoïstische gedrag. Ja maar zij doen het ook en waarom zeggen ze daar niet iets van. Ongelooflijk laf gedrag.

Kunnen we dit soort topics niet beter zonder reacties plaatsen moderators? Nul toegevoegde waarde.

26-07-2023 13:08

YRGI +32921

Het klopt gewoon niet wat Levchenko zegt. Of weet jij meer en gaat het transfergeld dat Krasnodar ontvangt rechtstreeks de oorlogskas in?

26-07-2023 14:31

Lijn negen +562

Bij transfersommen moet er belasting afgedragen worden, ook in Rusland. Daarbij gaat vermoedelijk bijna de helft van de staatsbegroting van Rusland naar defensie.

26-07-2023 14:33

DeMeer1976 +3095

Reactie van Levchenko is te begrijpen, hij is nota bene Oekraïner dus daar spelen emoties mee waarvan veel mensen die hopelijk nooit zullen voelen.

26-07-2023 12:30

gusanito +5442

Dat is zo en toch moet je niet publiekelijk alle Russen over één kam gaan scheren naar mijn mening.

26-07-2023 12:33

DeMeer1976 +3095

Dat is ook zo. Er vallen er genoeg van balkons etc die tegen regime ingaan.
En buiten dat zijn er veel Russen tegen de oorlog denk ik.

26-07-2023 15:17

gusanito +5442

Ja en als ik zuurkool koop in de supermarkt steun ik stiekem de nazi's. Dit is gewoon triest gelul

26-07-2023 12:27

ProfessorX +19827

Dat doe je ook als je een fiets steelt ook iets van 40/45 volgens de opa rip

26-07-2023 12:56

stefanAFCA5 +2254

Ik begin een beetje moe te worden van deze onzin. Dan bedoel ik niet de oorlog op zich, hoeft ook weer geen discussie te worden. Maar het sponsoren. Hou op man, populistisch gelul

26-07-2023 12:27

Simpelishetmoeilijkst +25125

Het stoken is weer begonnen! Last zeg maar zichzelf te kijk zetten, gekken, die het zijn.

26-07-2023 12:27

Pointer1 +115

Gaan jullie ook een verslag maken van t stukje van Powned als reactie op dit bericht? Zou jullie wel sieren. T moet maar een afgelopen zijn met die Hetze van de T en Mike V tegen Sven en Ajax.

26-07-2023 12:12

ProfessorX +19827

Vandaar de beroemde Kanis klap 💪🏻

26-07-2023 12:57

Sies +4481

Sport is sport... politiek is politiek

26-07-2023 11:59

Schip +23362

Of Krasnodar nou op de sanctielijst staat of er indirect een lijn is met het Kremlin - je moet echt uit een ei gekropen zijn als je denkt dat een oligarch ook maar iets te zeggen heeft onder Putin, die worden allen vermoord, ontvluchten het land of doen mee met Putin - waarom zou je uberhaupt het risico nemen?

Trek gewoon een speler uit een andere competitie aan. Prima excuus om aan de RvC te vragen wat meer budget vrij te maken, omdat je tegen dit soort problemen aanloopt. Laat die Korneev lekker in zijn sop gaar koken.

26-07-2023 11:54

Kruising +723

Flikker toch op met je dan sponsor je de oorlog, wat een onzin!

26-07-2023 11:54

Lijn negen +562

Flikker toch op met je kortzichtige egoïstische reactie. Wat een onzin! Verdiep je eens ergens in en denk eens na over wat acties zoals deze betekenen voor anderen. In dit geval belastinggeld wat rechtstreeks in de oorlogskas van de hedendaagse Hitler stroomt.

26-07-2023 13:27

YRGI +32921

Het transfergeld van Krasnodar verdwijnt in de oorlogskas? Bron?
Daarnaast zou ik Putin niet met Hitler vergelijken.

26-07-2023 14:36

Lijn negen +562

Je leest toch wat ik schrijf? Belasting wordt afgedragen over transfers. Het belastingstelsel in is Rusland gecentraliseerd en er wordt begroot vanuit Moskou. Lees bijvoorbeeld eens over de (financiële) macht van Moskou over de andere regio's in rusland:
De strijd tussen Moskou en de regio's. Belastinginning in de Russische Federatie (Kort, J.F. de; McCahery, J.)

Verder zin er begrotingstekorten vanwege de hoge defensie uitgaven en het vermoeden dat bijna de helft van de federale begroting naar defensie gaat:

https://www.raamoprusland.nl/actueel/2256-bijna-helft-staatsbegroting-rusland-naar-defensie#:~:text=Het%20staatsbudget%20voor%202023%20bedraagt,offici%C3%ABle%20koers%20van%20najaar%202022).

26-07-2023 14:43

Lijn negen +562

Daarnaast, waarom zou jij Putin niet met Hitler vergelijken, en met wie dan wel?

26-07-2023 14:58

MarcHogervorst +35302

Met Churchill, Thorbecke, Drees en Koning Willem II!

26-07-2023 17:03

Lijn negen +562

Ik begrijp de vergelijkingen als je bedoelt dat al deze heren tactvol waren. Putin is ook tactvol, tactvol in de uitvoering van misdaden tegen de menselijkheid.

26-07-2023 17:22

Lijn negen +562

Nee, geen verdere reactie op de vergelijking en de bronnen?

26-07-2023 21:00

Vik86 +42397

Tja ik had het al een tijd terug voorspeld dat levschenko zich ermee zou gaan bemoeien... Die man wil graag in de belangstelling staan als het om Oekraïne en Rusland gaat..Nu is het wachten op een reactie van koblenko bij RTL Boulevard.. Vanavond zal Levschenko waarschijnlijk ook aanschuiven bij Nederland 1..Zo voorspelbaar.. Dan heb je nog die Achterlijke Verweij.. Vuile misgunner.. Hij probeert met alle mogelijke middelen ajax in diskrediet te brengen..

26-07-2023 11:53

Noahdepoah2021 +4843

Meneer Levchenko, volgens mij bent u gezond en sterk. Waarom blijft u veilig hier en gaat u niet naar uw land en vecht u mee? Al zou u alleen maar helpen puin te ruimen. U bent maar een beetje aan het voetgolfen en praat en praat terwijl u landgenoten de wapens oppakken. Ik kan dat niet rijmen. Waarom wordt die vraag niet gesteld door de Telegraaf.

26-07-2023 11:50

JanBiesbos +29030

Gewoon goedkope hetze tegen sven en ajax , mike heeft wat gevonden en lev voor zijn karretje gebonden. Ik heb niks gehoord over de transfer van Guus Til eerst gehuurd van Sparta moskou door Feyenoord en toen gekocht door psv voor 3 milj van Sparta moskou.
Muisstil

26-07-2023 11:49

Juan62 +46168

Hier kunnen we alles wat krom is recht praten.
In dit geval zit Ajax verkeerd

Je moet je zeer goede naam in de voetbalwereld nu niet gaan verkwanselen om een speler.

26-07-2023 11:45

JanBiesbos +29030

Je hebt gelijk maar dit hoef ik niet te horen van De Telegraaf omdat hun intentie heel iets anders is en je weet waarom.
Laat jij alle unileverproducten staan?
https://www.nu.nl/economie/6273850/unilever-verdedigt-activiteiten-in-rusland-dit-is-de-minst-slechte-optie.html
Voorlopig is er niks gekocht behalve guus til door psv voor 3 miljoen en daar hoor je niemand over.

26-07-2023 11:53

Lijn negen +562

Fijn om nog enig fatsoen en realiteitszin te zien hier tussen al die ongenuanceerde eigenbelangetjes hiero. Dank daarvoor Juan. Alleen gaat het natuurlijk niet om het hooghouden van de eigen naam in deze kwestie...

26-07-2023 13:30

TeringHenkie +28263

Maar....hoe jij denkt, komt die speler nooit meer uit Rusland weg en mag er geen 1 club wereldwijd hem kopen.

Heel Europa koopt spelers uit Rusland, zelfs Feyenoord en Psv. Wat is het probleem?

26-07-2023 16:18

SwissAjaxFan +3972

https://www.ajaxfanatics.nl/powned-haalt-uit-verweij-en-de-telegraaf-gebruiken-deze-kwestie/

26-07-2023 11:44

Sies +4481

Precies Verwey loop gewoon de primeur mis...wat een ongelooflijke pannenkoek...

26-07-2023 11:55

DTM1970 +1499

Toen PSV Till haalde werd hij bevrijd uit Russische handen. De Spurs verkopen deze week een speler aan Moskou en dat is geen probleem! Nu het om Ajax gaat is het sponsoren van de oorlog.
Ja we sponseren de Oorlog inderdaad met Miljarden en iedere Nederlander betaalt zich blauw aan energie en inflatie voor die oorlog.
Ben helemaal klaar met dit soort gasten die dan nog iets te klagen hebben. Dan krijg je toch helemaal niets meer pannenkoek.
Ben ook helemaal klaar met de Telegraaf. Dat was ooit een Amsterdamse krant en pro Ajax. Tief dat kantoor uit de stad.

26-07-2023 11:37

JanBiesbos +29030

Voorlopig is de enige speler uit de rusische competitie in de ED Guus Til die bij Feyenoord en Psv speelt en heeft gespeelt.

26-07-2023 11:33

Balgevoel +30849

https://twitter.com/ajax_stuff/status/1684097811401306112?t=vgamMrMqTKkxCY0N0QNjBg&s=19

26-07-2023 11:35
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.