'Ajax kijkt intern zeer kritisch naar een mogelijke transfer van Spertsyan'

door NielsOpdam 279

Bron Het Parool

'Ajax kijkt intern zeer kritisch naar een mogelijke transfer van Spertsyan'

door NielsOpdam 279

Bron Het Parool

Laatst geüpdatet

Ajax kijkt intern 'zeer kritisch' naar de mogelijke komst van Eduard Spertsyan, zo schrijft Het Parool woensdag. De Armeniër voetbalt momenteel bij het Russische FK Krasnodar en dat zorgt voor twijfels binnen Ajax. Door de oorlog tussen Oekraïne en Rusland twijfelen veel clubs of ze zaken kunnen doen met Russische clubs.

Sven Mislintat heeft vergaande belangstelling in middenvelder Spertsyan. Volgens het medium zorgt dat 'voor beroering, zowel binnen als buiten de club'. Binnen Ajax leven er gemengde gevoelens over deze mogelijke transfer, maar de club spreekt zich daar niet over uit. 'Ingewijden vertellen wel dat "er zeer kritisch" wordt gekeken naar een mogelijke transfer van Spertsyan.'

Transferexpert Fabrizio Romano meldde zaterdag dat Ajax een bod van 8,5 miljoen euro heeft uitgebracht op de Armeense middenvelder. Volgens Romano hebben de Amsterdammers ook twee miljoen euro aan bonussen opgenomen in de bieding. Daarnaast zou Ajax een doorverkoopclausule van tien procent willen opnemen in de deal met FK Krasnodar.

Levchenko: 'Als Ajax Spertsyan koopt, sponsort men indirect de oorlog'

Door de oorlog in Oekraïne is de morele vraag of Ajax zaken wil doen met een Russische club. Evgeniy Levchenko is voorzitter van de Vereniging Voor Contract Spelers (VVCS) en sprak woensdagochtend over de kwestie. 'Als Oekraïner ben ik bevooroordeeld, maar als Ajax Spertsyan van Krasnodar koopt, sponsort men indirect de oorlog... Ik vind dat Nederlandse clubs geen bloed aan hun handen moeten willen hebben. Iedereen die geld naar Rusland overmaakt, participeert indirect in de oorlog', vertelde Levchenko in De Telegraaf.

Lees meer over:
Plaats reactie

RijkdeGooier +2875

Hypocriet gelul allemaal met dat gezeur om zaken doen met een Russische club. Ineens moeten we allemaal Roomser zijn dan de Paus!

28-07-2023 16:19

jerryisthename +31688

Gewoon halen.

28-07-2023 10:51

DiAngelo +2408

Ten eerste is het (nog) niet verboden. Verder gaat het hier om een persoon die ook wensen heeft in het leven en niet om goederen. Laat de media vooral schrijven over bedrijven als Heineken en Unilever die gewoon zaken bleven doen. Of Russisch gas wat via een omweg toch nog de Europese unie binnen komt of de Nederlandsec banken die het maar heel moeilijk vinden om Russische tegoeden op te sporen en te bevriezen. Laten we deze Armeniër juist redden uit dat rotland, hij zal vast graag weg willen. Bovendien doet Nederland meer dan zijn best voor Oekraïne en behoort n extra gift van Ajax ter ondersteuning van n goed doel in Oekraïne toch gewoon tot de mogelijkheden.

27-07-2023 22:47

niquedegraaff +5289

Gewoon halen die man. Veeg je reet af met al die deug kneuzen. Door al dat deugen stort ons land nog eens finaal in elkaar.

27-07-2023 10:34

Koekie87 +20967

Je moet je ook helemaal niks aantrekken van al die deug kneuzen. Dat zijn namelijk de allergrootste hypocrieten die er zijn dat zag je namelijk ook wel met dat gebeuren met die oneloveband die Kokcu weigerde te dragen of aan dat hele wk in Qatar. Dat volk is namelijk alleen maar inclusief voor de mensen die dezelfde ideeën en meningen delen. Die je dat niet dan ben je extreemrechts, homofoob een wappie en noem het allemaal maar op.

27-07-2023 11:23

KleineReus +6429

...of gewoon een deugniet

28-07-2023 00:06

Altijdindestraat +39848

En ik altijd maar een hekel hebben aan PowNed:
https://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/2023/07/powned-opent-in-snoeihard-statement-de-aanval-op-mike-verweij-en-de-telegraaf

27-07-2023 02:02

SundayOliseh +2054

Ik vind juist dat je moet laten zien dat je als mensen onder elkaar juist wel goed en in vrede met elkaar om kan gaan. Ik ben niet zo van dat uitsluiten. Veel Russen zijn gewoon tegen de oorlog maar dat kan je daar echt niet zeggen in het openbaar. Dingen werken daar anders.

27-07-2023 00:29

YRGI +32921

Ja. Maar Nederlanders denken dat Russen graag hun leven op het spel zetten om een oorlog in oost Oekraïne aan banden te leggen. Natuurlijk niet. Nederlanders denken en oordelen sowieso heel makkelijk over andere volkeren, terwijl we in vrijheid in een v/d veiligere landen in de wereld leven. Lekker oordelen over mensen die in een dictatuur leven en moeten oppassen wat ze zeggen.

27-07-2023 10:17

SundayOliseh +2054

Precies, eens.

27-07-2023 12:21

Babangida83 +23827

Tja, ik vind het ook niet goed dat zo'n speler daar niet weg kan komen. Dat vind ik ook niet etisch.

Verder vind ik het ook niet etisch dat PSV & Feyenoord ook met Russische clubs zaken hebben gedaan en hier helemaal geen aandacht voor geweest is in de media. Verder kan Levchenko wel zeggen dat hij dit op persoonlijke titel zegt, maar hij moet goed weten dat de voorzitter is van de VVCS. En dus zich hier niet persoonlijk over uit kan laten.

Als de persoon niet op de sanctielijst staat, dan kan Ajax daar dus gewoon zaken mee doen. En dan begrijp ik het morele aspect niet helemaal. Ik begrijp het deel belasting wel, maar daar vind ik ook het vrije verkeer van werknemers tegenover staan.

26-07-2023 22:43

Copa077 +2761

Psv guus til was geen probleem wat een onzin goede speler gewoon halen

26-07-2023 22:38

AJAXINMYHEART +21802

https://nos.nl/artikel/2484332-voetballers-halen-uit-rusland-mag-dat-het-is-bovenal-een-morele-kwestie

26-07-2023 21:31

legendslive4eva +288

Gewoon niet doen. Rusland moord, verkracht en foltert Oekraïeners. Daar zijn we tegen dus we boycotten Rusland. Klaar.
Ook als dat een betekent dat een speler niet komt, zelfs al was het Mbappé. Is een voetballer ooit meer waard dan je basis principes? Voor mij niet. Ik wil niks te maken hebben met het huidige Rusland, en zeker niet bijdragen aan de economie in dat land.

26-07-2023 21:29

TontoKarnaggel +42400

Mwhao, als het gaat om goederen of diensten ben ik het met je eens, dit gaat om een persoon die niks met de oorlog van doen heeft, moet je die dan veroordelen tot een carriere in uitsluitend rusland?

26-07-2023 21:39

legendslive4eva +288

Is inderdaad sneu voor de speler. Daar zou de fifa iets voor moeten bedenken. Kan die regelingen niet zo goed.

26-07-2023 22:45

Koekie87 +20967

Dan zijn er wel meer landen waar je geen zaken mee kan doen aangezien bijvoorbeeld Amerika ook al tientallen jaren huishoud in het Midden-Oosten of wat te denken van ons eigen land die als schoothondje onder de vlag van de EU blindelings achter Amerika aanloopt.

26-07-2023 21:40

WKtjee +692

Precies Koekie!

26-07-2023 21:56

legendslive4eva +288

Denk dat je zelf ook wel inziet dat dit whataboutism hier niet gelijk aan is. Ik ben tenminste nog gelukkiger met onze democratie dan ik zou zijn onder het Russische regime. Voor een ander kan ik niet spreken.

26-07-2023 22:47

Koekie87 +20967

Ik benoem gewoon iets en heeft totaal niks met whataboutism te maken. Ga jij maar eens in het Midden-Oosten vragen aan de mensen waar Amerika heeft huisgehouden in die betreffende landen wat ze van Amerika vinden. Maargoed over Amerika mag je uiteraard niks zeggen en alleen maar hoe goed ze zogenaamd wel niet zijn. Verhelderend licht ook dat land voor de rest van de wereld ook als het om zaken zoals democratie gaat en noem het allemaal maar op.

27-07-2023 00:51

behangdelul +32502

Vraag aan diezelfde mensen wat ze van IS en de Taliban vinden…oh wacht dat kan en mag niet. Nee de mensen hebben het zoveel beter daar nu!

27-07-2023 01:24

Koekie87 +20967

Goh en de taliban is een organisatie die in eerste instantie is ondersteund met geld en wapens door Amerika en Isis is opgericht onder een andere naam na de invasie van Irak door weer diezelfde Amerikanen. Men moet eens gaan beseffen dat zowel Amerika als het westen helemaal niks te zoeken heeft in dat soort landen en zich ver moet houden van de politiek en noem het allemaal maar op die daar bedreven word. Wij zijn namelijk niet superieur of wat dan ook aan die landen al willen we vaak doen alsof we dat wel zijn.

27-07-2023 07:10

WKtjee +692

Legendslive, als jij een relatie aangaat met je vriendin, trouw je toch ook niet met de minister president of zie ik dat verkeerd? Het gaat om een persoon en houdt dat onderscheid dan ook. Die jongen heeft toch geen misdaden begaan? Of de club?

26-07-2023 21:56

legendslive4eva +288

Ik heb het met je eens dat je niet verantwoordelijk bent voor de daden van anderen / je regering. Het gaat om het ontmoedigingsbeleid tegen Rusland, zodat ook de inwoners zich tegen het regime keren. Het gaat om een verenigd front te vormen tegen deze agressie. Zonder hulp van buitenaf hadden we nooit de Nazis verslagen. Zonder een gezamenlijk beleid zou ook Oekraïene verloren gaan. En als dat niet erg genoeg is, waar stopt het dan?

26-07-2023 22:42

YRGI +32921

De inwoners gaan zich niet tegen het regime keren. Het veiligheidsapparaat in Rusland is te sterk. Die mensen willen gewoon leven. Sancties helpen 99% van de tijd ook helemaal niet, omdat het regime zelf nauwelijks wordt geraakt, enkel de bevolking, die het al niet breed heeft.

27-07-2023 10:22

WKtjee +692

Eens met YRGI, sancties werken niet, ze hebben zoveel olie en gas geld, dit zijn druppels op een gloeiende plaat. Wie neemt dan nog die olie en gas af? Wij....via een omweg. De media wil je laten geloven in een leugen, de spreekbuis van een hypocriete politiek.

27-07-2023 10:29

deMeester +11450

basis principes, van wie zijn die dan? van de EU? van Nederland?
Nederland dat zo tegen het WK in Qatar was maar wel een gascontract sloot met datzelfde land?
Geld en wapens sturen naar Oekraïne? Waarom niet dwingen tot een compromis? Waarom niet onderhandelen?
Welke "basis principes" houdt de NAVO er op na? Om Turkije te vriend te houden en Zweden in de NAVO te krijgen hebben ze die verkocht over de rug van Erdogans politieke tegenstanders. Hoe zuiver is dat.

De clou is dat alles draait om geld en macht.

27-07-2023 00:14

036AFCA97 +146646

Achja, als ik er realistisch naar kijk is het raar. Je gaat wel gewoon 10 miljoen of meer overmaken aan een Russische club. Die gaan daar belasting over betalen en van dat geld worden wapens, munitie etc gekocht en Oekrainers kapotgeschoten.

Aan de andere kant, zo’n jongen kan er ook niks aan doen. Het is een Armeen die daar voetbalt. Mij maakt het verder niet uit. Ben niet perse fan van Spertsyan als speler.

Lastig allemaal. Zonde dat AS in een soort Twitter veranderd bij dit soort onderwerpen. Net als wanneer het over LG HDTV gaat, BLM of vaccinaties 😂

26-07-2023 21:17

wimdep +1298

Gewoon kopen die jongen, over paar maanden hoor je er niets meer over!

26-07-2023 21:16

TontoKarnaggel +42400

Potverdorie zeg, heeft heel nederland al 18 maanden de verwarming uit staan om maar geen gas uit rusland te hoeven gebruiken, heeft oranje het wk in Qatar laten schieten vanwege de arbeidsomstandigheden daar, heeft het kabinet alle banden met Saudie Arabie verbroken vanwege de mensenrechten, koopt niemand meer kleren om kinderarbeid tegen te gaan, stapt de knvb uit zowel de uefa als de fifa om de corruptie aan de kaak te stellen en slaan zowel psv als feyenoord buitenkansjes zoals Til en Symanzki af om rusland dwars te zitten, GAAT DAT KLOTEAJAX DE OORLOG TEGEN OEKRANIE SPONSOREN!!!! Zo hebben alle onmenselijke offers die wij als nederlanders gebracht hebben natuurlijk geen enkele zin meer.
Moreel volledig van het pad dat Ajax, echt verwerpelijk!!!!

26-07-2023 21:05

WKtjee +692

Tonto, je overdrijft

26-07-2023 21:58

legendslive4eva +288

Haha, ik moest wel lachen, ook omdat je gewoon gelijk hebt. We hadden veel meer moeten doen op elk van die punten.
Maar dan nog zou ik het mooi vinden als Ajax wel gewoon staat op zijn principes. Dat zou wel sjiek zijn. Eindelijk weer eens iets om trots op te zijn na het beschamende seizoen afgelopen jaar.
Ik had ook graag gezien dat knvb Qatar boycotte, helaas heb ik nu nog minder respect voor Oranje.

26-07-2023 22:58

vandenhaas4 +15047

Ajax moet zich aan de regels houden, maar van de regels mag het. Daarbuiten hoeft Ajax van mij niet mee te doen aan theatraal moralisme.

26-07-2023 20:41

Bergkomp +1399

Daarnaast kan je dit ook gewoon spinnen als het bieden van een kans aan iemand die niet Russisch is om dat rot land te verlaten. Je hebt helemaal geen rare theoriën nodig om te kunnen zien dat er voor en tegens zijn om dit te doen. En in dat geval is het zeker ethisch om terug te vallen op de regels. De regels zijn dat het mag. Dus doe het gewoon. Oekraïne verliest hierdoor echt de oorlog niet..

Kleine edit stel dat dit bijvoorbeeld Ziyech was die daar toevallig voetbalde. Vonden we het dan nog immoreel?

26-07-2023 20:54

Murdoink +2058

Levchenko die als die wordt opgeroepen door het leger er als een haas vandoor gaat of zijn dienstplicht afkoopt.

26-07-2023 20:41

YRGI +32921

Ik zou ook niet voor wat mannen in pak die in conflict zijn mezelf de vleesmolen in laten sturen. Laat Putin en Zelensky het zelf maar uitvechten i.p.v. duizenden mensen de dood in te jagen.

27-07-2023 10:25

Ajax14AMS +25205

Weer die titel aanpassen om meer clicks te genereren. Het begint nu wel echt heel triest te worden...

Je kan ook gewoon meer, betere stukken schrijven he?

Jammer dat AS zich verlaagt tot zulke sneue praktijken voor een paar extra clicks..

26-07-2023 20:33

JJFajax +3547

Transfer zal niet doorgaan omdat Ajax geïnformeerd heeft bij vd Beek. Las vandaag dat MU 23 miljoen verlangt. Zou ik liever Ziyech zien terugkeren. Hoop alleen dat Ziyech beetje afstand kan doen van zijn salaris.

26-07-2023 20:21

Koekie87 +20967

Hoe goed is Ziyech momenteel eigenlijk nog, hoor de laatste tijd ook wel dat hij vaak kampt met blessures, daarnaast is hij ondertussen ook alweer dertig en weet niet wat hij qua salaris ontvangt maar moet zich natuurlijk wel realiseren dat hij het salaris wat hij bij Chelsea krijgt bij Ajax niet zal krijgen.

26-07-2023 20:26

Bramble1988 +9251

Hij behartigd toch belangen van spelers? Dan zegt hij dus dat spelers, zolang de oorlog duurt, niet meer uit Rusland weg kunnen, want de “kopende” club mag geen zaken doen met Rusland. Lekker dan, je zou toch denken; haal die spelers daar zsm weg!

26-07-2023 20:20

Ajax14AMS +25205

Als wij die jongen niet halen dan gaat hij naar Feyenoord, of Gladbach, of (....)

Wat een bullshit allemaal man.

26-07-2023 20:19

w86 +9347

Maar als Feyenoord hem koopt is het geen probleem. Die mochten ook Szymanski huren en wilden hem ook kopen. En PSV mocht ook Til kopen en daarmee de oorlog met overheidsgeld steunen. Volgens mij hebben we toen niet de mening van Victoria Koblenko en Levchenko gehoord?

26-07-2023 20:29

Ajax14AMS +25205

Weet ik niet, Feyenoord en PSV nieuws boeit mij namelijk niks.

Zou wel typisch zijn inderdaad...

26-07-2023 20:32

Koekie87 +20967

Valt het je ook niet op dat al dit soort verhalen bij de Telegraaf vandaan komen. De Telegraaf geeft momenteel gewoon een podium aan mensen om Ajax in een kwaad daglicht te zetten. Neem nou dat verhaal van Rob Jansen de zaakwaarnemer van Heitinga die ook al een podium kreeg van diezelfde krant om zijn gal te spuwen. Verhaaltje van Verweij over die Lemic, Zelfde als dat verhaal over Tadic en noem het allemaal maar op. Ze doen er echt alles aan om zowel Ajax als Mislintat kapot te maken.

26-07-2023 20:34

Ajax14AMS +25205

Ja, want dat verkoopt. Het is een sensatiekrant.

Nieuws dat nergens belangen bij heeft is heel zeldzaam tegenwoordig.

26-07-2023 20:35

Koekie87 +20967

Eigenlijk zou je het nieuws wat de Telegraaf over dit soort zaken publiceert moeten scharen onder desinformatie en nepnieuws.

26-07-2023 20:46

Ajax14AMS +25205

VI lijkt nu de plaats waar je naartoe moet voor betrouwbaar Ajax-nieuws. Lijkt me een verbetering tov de Telegraaf

26-07-2023 20:47

Miskopabal +2893

Iedereen die z'n smoel hield toen die kakkerlakken en die subsidieboeren zaken deden met Rusland moet nu ook zijn muil houden!!

26-07-2023 20:17

ajaxwestland09 +28932

Het duurt te lang , sta hier al een tijdje en we moeten door...

26-07-2023 20:14

Ajax14AMS +25205

Het nobele Ajax heeft er 12 miljoen voor over om iemand uit Rusland te redden... Prachtige club! 😍

26-07-2023 20:14

Voetbalfan2002 +5528

Dit krijg je dus als je directie gevuld wordt met rijke grachten gordel directeurtjes met linkse idealen. We hebben het hier verdomme om een voetbal club we moeten weer een kampioenswaardig team opstellen. Zeker als de druk komt vanuit de Telegraaf die selectief verontwaardigd zijn om dat we Ajax zijn (red. Til & szymanski) daarnaast als een Armeen weg wil uit Rusland dan is het ook moreel verwerpelijk als hij vast zitten door een boycot vanuit Europa! ;)

26-07-2023 20:13

IndoorNinja +1854

Dit is natuurlijk complete onzin over de directie. Alsof die ene speler de enige is die bij ons wat kan toevoegen van de hele wereld. Als dit zo’n heikel punt is schakel dan gewoon door naar je tweede optie.

27-07-2023 06:56

TJHooker +3932

Voor de speler zelf is het wel lastig allemaal. Kan hij dan niet gekocht worden?

26-07-2023 20:12

afcamitta +1852

Ik als Oekraïner zegt die Levchenko..Is hij vergeten dat zijn vader een Rus is?

26-07-2023 20:11

Ajax1204 +38016

Beetje een moraalridder ook. Ben ook absoluut geen voorstander van Rusland maar kom op zeg. Gewoon zakendoen moet nog kunnen hoor

26-07-2023 20:26

michaellaudrup +4660

Wat heeft ajax nou met die oorlog te maken? Kopen als daar goede voetballers rondlopen.

26-07-2023 20:10

w86 +9347

Volgens mij kan je zelfs gestraft worden als politiek en sport teveel vermengd raken.

26-07-2023 20:30

Mofson +8151

Als alles wettelijk gezien gewoon mag moet je schijt hebben aan dit soort boycot onzin.
Nu juist de hele wereld hypocriet de Russen boycot zou je juist uit die vijver moeten vissen.
Ik zie echt geen reden om zaken te doen met een Russische club.
Helemaal niet omdat onze overheden ook gewoon nog zaken doen met Rusland .
30 mil per dag storten we naar Rusland. Maar een Russische voetballer halen, ho maar.

26-07-2023 20:08

supporter sinds +7878

Dit gaat straks nog verder doorwerken .. geen spelers meer uit Hongarije vanwege anti homo wet, geen spelers uit … nou vul maar in.
Ook geen vragen waarom een land als Bahrein sponsor mag zijn van een grote wielerploeg terwijl in het land de mensenrechten structureel niet worden nageleefd etc … het is 1 grote hypocriete wereld !

26-07-2023 19:59

Ajax14AMS +25205

Het westen denkt dat ze moreel superieur zijn aan de rest, en wilt zich daarom ook bemoeien met de zaken van landen waar ze helemaal niks mee te maken hebben.

Wij zijn helemaal niet moreel superieur..

26-07-2023 20:17

BokkieBokstra +11291

Het is net of ik poetin hoor!

26-07-2023 21:10

Ajax14AMS +25205

Mij vergelijken met Putin, wat een niveau....

Wat is er niet waar aan wat ik zeg, @BokkieBokstra?

26-07-2023 23:26

KleineReus +6429

Toch niet erg om te klinken als Putin? Of vind je jouw waarden superieur aan die van Putin?

27-07-2023 00:09

Ajax14AMS +25205

Ik doelde niet eens per see op de Rusland situatie...

27-07-2023 00:37

KleineReus +6429

Is dit een cryptische manier om te zeggen dat je jouw waarden wel superieur vindt aan die van Putin?

27-07-2023 03:16

Ajax14AMS +25205

Slim ben je niet he

27-07-2023 08:18

KleineReus +6429

Nee, ik ben niet zo slim. Heb je helemaal gelijk in. Overigens wel slim genoeg om glibberigheid te herkennen. Beetje blanket statements droppen en vervolgens rookgordijnen opwerpen kan iedereen

27-07-2023 23:45

Ajax14AMS +25205

Jij leeft in jouw eigen fantasie wereld.
Prima, maar val mij er ff niet mee lastig. Thanks.✌️

28-07-2023 00:41

Medoz +4322

Het niveau op AS, of misschien van de doorsnee voetbalsupporter. Nauwelijks een fatsoenlijk argument voor of tegen. Nauwelijks een morele afweging voor of tegen. Slechts gemakkelijke en luie whataboutisms (die worden gelegd als laffe landmijnen).

26-07-2023 19:58

Ozymandias +159568

Het idee dat whataboutisms geen waarde hebben in een discussie is iets wat mensen die er niet tegen kunnen dat whataboutisms ervoor dienen dat er door hun hypocrisie wordt heengeprikt ons willen doen geloven. Op deze manier een whataboutisms proberen te ondermijnen toont een totaal gebrek aan intellectuele creativiteit wat het grappig maakt dat je het niveau van de doorsnee voetbalsupporter aanvalt.

Sterker nog, als je gehele argument kan worden onderuit gehaald door een whataboutisms heb je een zeer zwak argument.

26-07-2023 20:06

Medoz +4322

Sprak de sofist🙂

Overigens: hypocrisie doet niets af aan de geldigheid of houdbaarheid van een argument of standpunt. Het werpt vooral de vraag op of de hypocriete persoon/instantie etc wel de meest voor de hand liggende of waarachtige vertolker is.

26-07-2023 20:11

JesusZoonVanGod +5820

Een simpel argument is genoeg toch? Verschillende Oligarchen die in het kringetje rondom Putin verkeren hebben grote belangen in clubs als Zenith en Spartak. Waarom zou je indirect hun kas spekken? Ik bedoel maar, waarom wel sancties opleggen, maar vervolgens wel dit soort handel toestaan.

Ik heb ook nog geen enkele club een statement tegen de oorlog zien maken. De grootste sponsor van Zenith heeft zelfs een huurlingen leger opgetuigd die op dit moment aan het vechten zijn aan het front.

Van mij hoeft er uit dat land helemaal niets te komen. Die jongen zelf kan daar natuurlijk weinig aan doen.

26-07-2023 20:07

Harrier Du Bois +38678

Ach, in schrift zeggen ze het moeilijk te vinden, misschien bezwaar, het is voor de bühne, om de moraalridders niet in 1 keer over je te laten vallen, want dan doen ze graag samen, moeilijk doen.

26-07-2023 19:44

Ozymandias +159568

"Ajax kijkt intern zeer kritisch naar een mogelijke transfer van Spertsyan"

Zeker, de scouting kijkt er naar, de technisch directeur kijkt er naar, Van Halst moet goedstemming geven, Huntelaar wordt vast ook even gevraagd wat hij van Spertsyan vindt...

26-07-2023 19:44

DonAdam +2360

Zelden zoveel stupiditeit bij elkaar gezien als in dit topic. Mensen rollen over elkaar heen om recht te lullen wat krom is. Land A valt land B binnen, beschiet burgerdoelen en vermoord onschuldige burgers, maar we moeten volgens de reaguurders hier vooral de 'propaganda' niet geloven. Land B zal ook wat op de kerfstok hebben(het absurde 'waar er twee vechten hebben twee schuld' principe) en vergeet landen C,D, E en F niet, het zogenaamde 'whataboutism', een truc uitgevonden door, tromroffel, jawel, land A, waar men het Machiavellisme tot in de puntjes heeft geperfectioneerd! Hypocrisie weet men schijnbaar ook van alles van.

Het zal wel. Ik geef een tip: koop een woordenboek, ga je eens grondig inlezen in de materie van deze 'militaire operatie' en gebruik een keer je verstand. Voetbal is uiteindelijk maar een bijzaak, al is het de belangrijkste bijzaak ter wereld.

Ik hoop niet dat deze meningen te maken hebben met het verdedigen dat Ajax deze speler misschien gaat halen, maar ik vrees hiervoor.

Het meest ironische is dat Ajax deze speler niet eens hard nodig heeft. Ajax heeft behoefte aan een nieuwe verdediging en een centrumspits.

26-07-2023 19:42

AjaxHoorn +32989

Don, niemand keurt een inval goed. Wijs mij eens op die posts.

26-07-2023 20:10

Suk Hyun-Jun +6279

Er zijn in de topics van Verweij over dit onderwerp en het topic van Levchenko genoeg onderbouwde argumenten van je mede-Ajacieden te vinden waardoor je misschien twee keer na zal denken over deze oorlog en de (krachts)verhoudingen tussen wereldmachten in het algemeen.

Ik denk dat ieder mens met een gezond verstand op AS de inval van Oekraïne afkeurt, maar je denkt niet dat Rusland dit zomaar doet, toch? Een andere user hier had een treffende quote "not one inch further eastward", maar uiteindelijk hebben de Verenigde Staten en de NAVO zich daar niet aan gehouden. Toen Putin aan het begin van de oorlog sprak over nazi's aan de macht in Oekraïne, dacht ik "wat voor gelul is dit nou weer", maar het Azov is per definitie een neonazistische groepering die actief is in de politiek en ook onderdeel uitmaakt van het leger en ook één van de redenen is waarom er serieuze problemen waren in het oosten van Oekraïne tussen autochtone Oekraïners en ethnische Russen die daar woonachtig zijn sinds de opsplitsing van de Soviet Unie.

Vraagje aan jou trouwens: was je net zo verbolgen over de acties van de Verenigde Staten toen ze Irak binnenvielen, platschoten en bombardeerden, met als argument dat er 'wapens van massadestructie' waren, terwijl die er in werkelijkheid helemaal niet waren? Of vond je dat allemaal oké, omdat de VS zichzelf zo propagandeert in de Westerse media dat zij een oorlog altijd aangaan met andere landen met de beste intenties?

Het is heel stoer om anderen te vertellen dat ze een woordenboek moeten gaan kopen, maar met een woordenboek gaan ze niet zoveel leren over hoe wereldmachten zoals de VS en Rusland met elkaar omgaan. Uiteindelijk gaat het om geld en een misplaatst gevoel van eer en de gewone mensen - of dat nou Oekraïners zijn, Russen, Jemenieten of Palestijnen - zijn daar altijd de slachtoffers van.

Het zou je in ieder geval sieren om niet zo neerbuigend naar andere mensen (en je mede-Ajacieden) te zijn en niet zo snel het vingertje te wijzen alsof je de waarheid volledig in pacht hebt.

26-07-2023 22:39

AjaxHoorn +32989

Nog 1 laatste opmerking over politiek en overheden.

Blind op je overheid af gaan is gewoon niet zo slim. Het verleden bewijst keer op keer dat danwel bewust danwel onbewust zij niet het beste voor hebben met hun burgers. En het gebeurt vandaag de dag nog steeds.

Ga maar eens kijken naar atoombomtesten waarbij mannen in de buurt in een bootje moesten zitten. Hoofd naar beneden en testen wat er gebeurd. 1000en mensen.

26-07-2023 19:40

Sjakieson +621

De selectieve verontwaardiging is gewoon lachwekkend. Hypocriet gelul. Snel halen die gozer, geweldig talent!

26-07-2023 19:36

Holadieje +5882

Je moet het zo zien: we redden een onschuldige Armenier uit de handen van het kwaadaardige Rusland! Het is een reddings missie. Dat hierbij miljoenen zijn gemoeid, is de investering in het redden van deze sporter. Lang leve Oekraine! Lang Leve Europa! Doen Ajax!

26-07-2023 19:34

afcagunners95 +554

Wat een hypocriet gelul is dit zeg! Zaken doen met China die concentratie kampen vol Uyguren heeft is prima! Zaken doen met de USA die overal zitten en nog steeds een gevangenis als Guantanamo Bay hebben, waar honderden mensen zitten zonder eerlijk proces is prima! Zaken doen met Israel die miljoenen mensen letterlijk gevangen zet in een gort droog gebied zonder elektriciteit en ze vervolgens beschieten is prima! Maar oh oh als we een of andere willekeurige Armeen kopen die al voor de oorlog bij Krasnodar speelde, dan is de wereld te klein. Levchenko moet niet zo selectief verontwaardigd acteren.

Het is idd erg wat er gebeurd, maar dit gebeurd over de hele wereld en dan meten we wel met andere mate, of zeg maar gerust zonder mate. Tevens moeten die clubs het geld zelf investeren om zich goed staande te houden en hoeven ze niet elke eurocent aan Putin af te staan. We betalen ze toch niet met Tanks en clusterbommen?

26-07-2023 19:31

AjaxHoorn +32989

Pas nou op. Je wordt straks door een paar moraalriddertjes als wappie weg gezet. Want UsA en RuSlAnD is NieT hETZelFdE!!!!,!!

26-07-2023 19:33

LukaLitmanen +81962

Rusland wordt al decennialang enorm overschat qua gevaar en economie;


De Russische economie is net zo groot als de Benelux. Terwijl wij met 5x zo weinig inwoners hebben (30mil en 140miljoen).


Het Russische leger stelt weinig voor. Tov de NAVO is het een lachtertje.

Ja, ze hebben kernwapens, maar dat hebben Frankrijk, VK en USA ook.

Bovendien draait alles om Moskou en Sint Petersburg. Als je die 2 steden ‘uitschakelt’, heb je al 80% van Rusland in handen.

26-07-2023 19:29

Ozymandias +159568

We hebben Rusland weer nodig als Koude Oorlog vijand om meer wapens te verkopen. Nederland als landje van 17 miljoen inwoners is een van de tien grootste wapenexporteurs ter wereld. Nederland kan alleen rijk blijven door ervoor te zorgen dat elders bloed blijft vloeien.

Trouwens hoort Nederland traditioneel bij de grootste wapenexporteurs ter wereld. Als je in het centrum op de Kloveniersburgwal bent kan je een enorm huis zien waar vaak groepen toeristen voor staan, het Trippenhuis. De gebroeders Trip waren niet alleen twee van de grootste wapenhandelaren ter wereld maar waren ook actief in het opstoken van conflicten zodat ze aan beide kanten van zo'n conflict wapens konden verkopen. Het waren warlords en het waren verre van de enige warlords die Amsterdam rijk hebben gemaakt tijdens de Goude Eeuw.

26-07-2023 19:32

LukaLitmanen +81962

Nederland heeft ook kernwapens toch? Volkel meen ik.

Vergeet ook niet dat de saamhorigheid tussen de EU-landen en NAVO-landen nu ook een boost krijgen.

Na Brexit waren ze bang dat meerdere landen zouden afscheiden en die angst is door oorlog nu minder.

26-07-2023 19:35

AjaxHoorn +32989

Juist. Bijna NIEMAND wil dit zien. Misschien omdat hij hier een prominente naam bent, maar normaliter ben je nu zogenaamd een complotgekkie. Terwijl het gewoon feitelijk overal staat.

De staat heeft aandelen in Marlboro. Waarom denken jullie dat accijns op sigaretten zo langzaam verhoogd worden?

26-07-2023 19:35

KleineReus +6429

Mooie aan dit soort theorieën, is dat ze niet falsifieerbaar zijn. De wapenindustrie zal altijd draaien bij oorlog. Net zoals de farmaceutische industrie bij een pandemie. En de bouw en renovatie industrie bij een tsunami. Het zegt echter op zichzelf niets over de richting van deze causale relatie. Waarom is de koude oorlog ooit weggeweest als de koude oorlog zo ontzettend nuttig is voor het militair industrieel complex?

27-07-2023 23:56

AjaxHoorn +32989

Wat een walgelijke toneelstukje weer. Ajax moet gewoon lekker die jongen kopen als hij goed bevonden wordt. Dit hypocriete landje die met liefde gouden sieraden koopt, diamanten koopt waar tienduizenden per jaar aan dood gaan, met zn allen een WK kijken waar wat over te zeggen valt. Gaat met liefde op vakantie naar landen die verantwoordelijk zijn op aanvallen op burgerdoelen. Aandelenbezitters die investeren in wapens.

Ik wil totaal niet zeggen dat ik een inval op welk land dan ook goedkeur voordat het interne wappie allarm weer af gaat bij sommigen hier. Maar wat een kunstje wordt er toch elke keer opgevoerd.

26-07-2023 19:29

komopajax777 +13196

Gewoon halen die Spertsyan op sportieve gronden.Die jongen is niet in oorlog met Oekraïne.

26-07-2023 19:29

Holadieje +5882

PERSBERICHT

Ajax uit verontwaardiging over uitspraken Evgeniy Levchenko

Datum: 26 juli 2023

Amsterdam - Ajax heeft met grote verbazing kennisgenomen van de recente uitspraken van Evgeniy Levchenko, waarin hij kritiek uit op de normen en waarden van de club. De voetbalclub is teleurgesteld dat de Oekraïner vanuit zijn luie stoel klaagt, terwijl hij zelf niet actief is in het verdedigen van zijn land.

Het is opmerkelijk dat Levchenko zich uitlaat over de normen en waarden van Ajax, terwijl hij niet betrokken is bij de dagelijkse gang van zaken binnen de club. Ajax hecht veel waarde aan respect, integriteit en verantwoordelijkheid, zowel binnen als buiten het veld, en heeft altijd gestreefd naar een positieve en inclusieve sfeer.

Sven Mislintat, lid van de technische staf bij Ajax, heeft gereageerd op de uitspraken van Levchenko met een knipoog. Hij erkent dat het moeilijk is om te oordelen over een club vanaf de zijlijn. Als ludieke geste belooft hij Evgeniy Levchenko een braadworst toe te sturen als compensatie voor zijn opmerkingen.

Ajax benadrukt dat het openstaat voor constructieve kritiek, maar dat het belangrijk is dat deze kritiek gebaseerd is op feitelijke informatie en een goed begrip van de situatie. De club nodigt Levchenko uit om indien gewenst in gesprek te gaan, zodat hij een dieper inzicht kan krijgen in de waarden en cultuur van Ajax.

26-07-2023 19:29

VanOranjeNassau +1304

Ja lachen..

26-07-2023 19:46

barry1988 +23997

Ajax moet eens juridische stappen gaan ondernemen tegen de laster en imagoschade vanuit de media.

26-07-2023 19:27

rich67 +6658

Waar leg je de grens zou je zeggen. Rusland is fout volgens het heersende credo maar Saudi, Iran etc. kan dan weer wel.

26-07-2023 19:26

Ozymandias +159568

Laat ze direct intern ook kritisch kijken naar of het wel ethisch verantwoord is dat Ajax betaald reclame maakt voor een bank die geld witwast voor drugs kartels en terroristische organisaties.

26-07-2023 19:22

LukaLitmanen +81962

Ajax is ook in zee gegaan met gokreclames en firma’s toch? Bloxx en Unibet

Mensen dichtbij mij hebben daar vreselijke psychische en financiële schade aan overgehouden.

26-07-2023 19:25

Adam24 +39066

Sorry, maar dit is echt je reinste "Whatboutism". Het is niet zo moeilijk om te begrijpen dat de EU een lijn heeft getrokken wat betreft zakendoen met Rusland die in wet en regelgeving is vastgelegd. Dat er kritisch wordt gekeken naar deze transfer is dan ook alles behalve gek te noemen. Wat overigens niet betekent dat de transfer niet kan plaatsvinden.

26-07-2023 19:31

Suk Hyun-Jun +6279

Maar in plaats van dit heel makkelijk te bestempelen als een whataboutism, kan je eerlijk zeggen dat Ozy en Luka hier geen punt hebben?

Iedereen hier is tegen de oorlog, maar als je geen speler - die niets met deze oorlog te maken heeft - uit Rusland mag halen omdat je daarmee wellicht indirect de Russische troepen zou financieren, waar leg je de grens dan?

Het Nederlands elftal is ook gewoon naar Qatar gegaan, waar duizenden mensen zijn gestorven tijdens het maken van de stadions of aan de gevolgen daarvan. Maar daar kon men zich in Nederland ook vrij makkelijk overheen zetten toch? Er keken miljoenen naar die wedstrijd tegen Argentinië.

Zo kunnen we dus nog even doorgaan met de argumenten en waar ligt dan de grens? Ozy en Luka hebben allebei gewoon een punt: voetbal is voor veel lui een middel om geld te verdienen en ook Ajax verdiend geld voor het reclame maken van producten of diensten die direct of indirect slecht zijn voor de mensheid. Dat kun je dan heel makkelijk opzij proberen te schuiven als een whataboutism, maar als we nu geen Russische spelers kunnen halen, dan moet je niet selectief verontwaardigd doen, dan moet je ook alle moreel verwerpelijke onderwerpen aanpakken. En we weten allemaal dat dat niet gaat gebeuren.

26-07-2023 22:52

Ricoteb +53174

Volgens Klerry Hunstra (voormalig Hamstelaar) is deze interne discussie al uitvoerig gevoerd in april/mei vanwege interesse en vanwege spelers die aangeboden zijn. Als ze nu dus een bod doen, zou genoeg moeten zeggen.

26-07-2023 19:22

j0rnnn +5096

Gewoon huren. Blijkbaar is er dan helemaal geen probleem.

26-07-2023 19:21

Misdielat +1235

Van der Sar had deze deal een halt toe geroepen. Wie moet er nu de knoop doorhakken?

26-07-2023 19:20

edalm +4914

PowNed opent in snoeihard statement de aanval op Mike Verweij en De Telegraaf.

PowNed heeft in een artikel hard uitgehaald naar De Telegraaf en in het specifiek Mike Verweij. De Ajax-watcher is volgens de omroep een hetze tegen de Amsterdamse club begonnen omdat hij 'geen bronnen meer heeft'.

https://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/2023/07/powned-opent-in-snoeihard-statement-de-aanval-op-mike-verweij-en-de-telegraaf

26-07-2023 19:20

Cello +52881 moderator

@edalm

En zoals dat stuk ook goed beschrijft hadden velen in de achterban, zie hier maar op AS de laatste weken/maanden, dit ook idd al in de gaten. Powned vergeet alleen wel te vermelden, dat Valentijn Driessen net zo makkelijk meegaat in die hetze tegen Ajax.

26-07-2023 19:30

AjaxHoorn +32989

Heerlijk. Weg met vetklep Verweij.

26-07-2023 19:32

XXXFCA +2671

Al die cancel culture helden staan zeker ook onder de koude douche omdat ze geen gas uit Rusland willen verstoken. Hypocrisie ten top.

26-07-2023 19:15

AjaxHoorn +32989

Er is destijds ook in corona tijd voor de camera heel netjes en correct gedaan maar voor en na de uitzending werd er gewoon lekker handje geschud en geknuffeld. Kijk ons eens deugen mensen. Like mij, like mij!

Uitzending van 538: presentator spreekt zich uit tegen het gevoerde beleid. Regisseur geeft aan dat hij zn muil moet houden. Wat nou vrijheid in dit land.

26-07-2023 19:31

Misdielat +1235

Waarom het braafste jongentje in de klas willen zijn? Ze moeten ons toch niet, of we het nou wel of niet doen. Dus gewoon kopen die Spertsyan.

26-07-2023 19:13

Michael 1974 +21971

Kappen….kopen

26-07-2023 19:13
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.