Knipping: 'Ajax was toch geen politieke partij?'

door StijnDoornhof 27

Knipping: 'Ajax was toch geen politieke partij?'

door StijnDoornhof 27

Laatst geüpdatet

Tom Knipping van Voetbal International heeft dinsdagochtend hard uitgehaald naar de handelswijze van Ajax in tijden van de coronacrisis. Volgens Knipping is Ajax kenmerkend voor de hypocriete voetbalwereld.

Volgens Knipping en vele andere Nederlanders is het momenteel gedurende de coronacrisis ongepast om met voetbal bezig te zijn, maar door de felle uitspraken van Marc Overmars en alle reacties die daarop volgden, gaat het in de media weer voornamelijk over voetbal. 'Er is kortom een mediacircus ontstaan dat er nooit gekomen was als het voetbal - net als ieder ander individu en bedrijf - had gewacht op het volgende overheidsbesluit dat de premier zal aankondigen op 21 april. Tel uit je winst. Deze gênante episode was weer tekenend voor de hypocrisie in het betaald voetbal.'

En deze hypocrisie zien we ook bij Ajax terug, vindt Knipping. 'Het Ajax dat zich nu presenteert als het morele kompas van de Eredivisie, vond het in januari (net als PSV) geen enkel probleem om even in Qatar poen te scheppen, zelfs niet toen rechtsback Sergiño Dest naar huis vloog omdat hij zich onveilig voelde. Sport en schendingen van de mensenrechten moesten we vooral niet mengen. Ze waren toch geen politieke partij? Ze volgden (toen nog wel) gewoon de overheid en die gaf geen negatief reisadvies.'

'Het Ajax dat elk jaar gretig graait in de UEFA-jackpot en oren heeft naar een gesloten super-Champions League (pech gehad, Eredivisie) noemt de UEFA nu Trumpiaans. Om erna op basis van de tussenstand wel even het beste Europese ticket voor volgend jaar op te eisen, want Ajax wil uiteraard wel blijven meedoen aan de show van die schandelijke UEFA', besluit de verslaggever.

Lees meer over:
Plaats reactie

FissaDeGekste +3436

Knipping en Van Duren als onderzoeksjournalisten respecteer ik zeker. Maar die Knipping is vroeger echt afgewezen door Ajax ofzo, die zit werkelijk waar alleen maar azijn te pissen over Ajax. Als er iets gedaan wordt waar je over zou kunnen gaan zeiken is hij er altijd bij. Get a life :')

09-04-2020 17:51

koopgeenphilips +0

Tom Knipping de grote 040fan. Hij probeert goed te verbergen dat het een echte is. Wat een nagemaakte vent.

08-04-2020 19:29

AlexIbarra +19334

De hele voetbalwereld gaat naar Qatar / MiddenOosten, zelfs provincieclubjes als PSV streken er (vorig jaar al) neer toen ze nog ambitie hadden. Maar als Ajax een weekje gaat trainen moet dat voor altijd tegen ze worden gebruikt natuurlijk..

Maanden later maakt iemand van Ajax een statement over wat Ajax wil, ipv politiek correct helemaal niets te zeggen en op de bond te wachten. En komt deze knurft aan met "Ajax was toch geen politieke partij?"
Nee, dat zijn we idd niet. Daarom is het ook logisch dat Overmars na wekenlang afwachten nu aangeeft hoe Ajax erin staat, ipv naar het RIVM, KNVB, UEFA of wie dan ook te wijzen.

Dat hij het niet eens is met wat Overmars zegt kan best. Maar als 'journalist' hoor je taal samenhangend te kunnen gebruiken. Een politieke partij had zijn smoel zo lang mogelijk dichtgehouden en zich verscholen achter andere organisaties. Overmars maakt gewoon een duidelijk punt namens zichzelf en de spelers.

"Hee buurman, kan die muziek wat zachter? Het is 2.30 uur en ik wil slapen."
"Hou je bek sukkel! Je bent toch geen politieke partij?"

Logica volgens Knipping.

08-04-2020 14:10

Schip +23595

Ach, in een goeie bui kan ik ergens wel een punt zien. Maar Tommeke zal zulke artikelen altijd over Ajax schrijven en niet over zijn psv natuurlijk. Niet opzettelijk, hij ziet het gewoon niet. Ksn me niet druk maken om dit gekakel.

08-04-2020 07:18

PaulC +297

Vindt u het Ajax shirt uit de gloriejaren ook het allermooiste shirt, meneer Knipping?

07-04-2020 22:52

vanreenen +10338

Knipping kan ook aan het gas. De gasprijs is naar beneden gegaan, dus Knipping.....wat let je.
John Jorritsma, burgemeester van Eindhoven staat niet toe dat PSV nog voetbalt vanaf half juni. Ik gun het die vent van VI die geen knipping voor de neus waard is van harte dat zijn blaadje failliet gaatl

07-04-2020 22:10

waayop +882

Tsja, mag hopen dat Knipping wel verstand van voetbal heeft want als hij ergens anders over gaat schrijven is het tijd voor zware medicatie. Of ze weten gewoon niet hoe ze hun blaadje moeten volkladden dat kan ook. Over hun eigen belang bij het hervatten van de competitie hoor je ze namelijk niet.

07-04-2020 20:27

FreddyAX +0

Waar heeft deze griezel het over?!
Ajax verzoekt om te kappen met de competitie dit steunt AZ en PSV en nog een aantal verenigingen, de veiligheids regio Eindhoven heeft bij monde van de Eindhovense burgemeester al laten weten dat hij niet akkoord gaat met herstarten van PSV ook niet voor lege stadions.
Terecht; de zonder wedstrijd gespeelde wedstrijden zullen de kans op samenscholing bij en rond stadions flink verhogen.
Dat is niet te verantwoorden meneer Verknipping!!!!

Knipping is een onderkruiper die alles doet om in het nieuws te komen ook als dat over de rug van anderen gaat.

07-04-2020 19:50

vanreenen +10338

Dan moet iedereen stoppen met het kopen van het blad VI. Gaat het vanzelf failliet.

07-04-2020 22:14

Amp +38002

Ach gut, zodra deze knipping mag schrijven zonder zn collega die onderzoekjes doet in vi begint ie iets te gekleurd en gefrustreerd te schrijven. Ajax is idd geen politieke partij. Ging naar qatar idd, waarom ook niet als de hele wereld er zaken mee doet? En dan nu quasi verbolgen doen omdat ajax zich tenminste uit spreekt, maar ondertussen die andere 5 a 6 clubs nooit noemen in zn galspuwerij. Komt iets te goedkoop over dit soort teksten. Wat een sneuneus.

Nu lekker wachten met zn allen. Wil niks meer weten van enige solidariteit. Lekker allemaal eigen belangen uit gaan spreken. Stiekem hoop ik zelfs dat de knvb kleur bekent en straks wil spelen terwijl het nog niet eens 100% veilig is en ajax gewoon weigert te spelen. Laat de rest dan maar lekker doorvoetballen.

07-04-2020 17:47

TontoKarnaggel +42547

Een voetbaljournalist die werkt voor een voetbal tijdschrift en zodoende dagelijks over voetbal schrijft, schrijft in een voetbal gerelateerd stukje dat hij boos is dat er over voetbal geschreven wordt.

Schiet mij maar lek.....

07-04-2020 17:23

JOHANisGOD +18498

Nou nou, al dagenlang zijn alle journalisten ermee bezig.

Tja, komkommertijd.

07-04-2020 17:16

stefanwillem +12180

Aanklagen wegens smaad. Aanpakken die engerds.

07-04-2020 17:02

Nana999 +0

Haha, opvallend veel minnetjes hier. Zeker supporters van andere clubs die thuis zitten, onder de duim van hun vrouw en hun frustraties nu maar wat graag botvieren op Ajax. Hetzelfde geld voor al die mediamannetjes die helemaal losgaan op onze club, gewoon kansloos.

Ik kan ze wel vertellen dat hun geliefde slogan 'helemaal niks' nog weleens heel hard in nu nadeel kan gaan uitpakken, en daar heb ik als Ajacied zeker geen medelijden mee :)

07-04-2020 16:56

Dennis1964 +121

Tuurlijk heeft Ajax interesse in een gesloten champions league. We worden al 10 tallen jaren uitgekotst in Nederland terwijl er in het buitenland juist enorme waardering is voor Ajax.
Fuck de Eredivisie.
Ik ben het wel eens dat we inderdaad beter kunnen afwachten wat er komen gaat dan nu al een hard standpunt in te nemen.

07-04-2020 16:55

TontoKarnaggel +42547

Kan niet wachten om deze kleinzielige, hypocriete prutcompetitie achter ons te laten.

07-04-2020 17:40

Raydo +1523

Tom Knipping van VOETBAL International vindt het tijdens de coronacrisis ongepast om met voetbal bezig te zijn. Waarom blijven ze VI publiceren dan?

07-04-2020 16:15

EuforischeRealist +15644

Aldus de verslaggever die z'n inkomen heeft te danken aan datzelfde voetbal en bij een blad werkt dat z'n bestaansrecht aan dat voetbal verleend. Beetje krom om dan te stellen dat voetbalclubs zichzelf niet mogen uitspreken of beschermen...

07-04-2020 16:04

Oliveira +0

Wat een onzin. Al deze dingen staan los van elkaar. Waar is de correlatie tussen al deze dingen? Ik zie het niet.

07-04-2020 15:49

Redrum +96288

Het is een mooi kunstwerkje van Knipping, waarbij hij wat dingen die wij gezegd hebben, wat dingen die ons verweten zijn en wat gebeurtenissen mooi samenvoegt tot één groot negatief geheel waarbij Ajax in een kwaad daglicht wordt gezet. Overigen is dit hele stukje totaal niet gebaseerd op feiten, maar dat is niet erg als je een club ergens van beschuldigt. Als journalist mag je roepen wat je wil, er is toch niemand die jou controleert of die het überhaupt interesseert of je stukje onderbouwd is met feiten. Voetbaljournalist, het meest simpele beroep ter aarde.

07-04-2020 16:00

Lazell +17005

VI onderbouwt normaal gesproken alles ontzettend goed en is het enige kwaliteitsblad van NL over voetbal. Des te vreemder vind ik het dat een artikel als dit door de redactie heen komt.

Hij begint ook nog objectief met 1 goed argument dat Ajax, PSV en AZ voor de beurt praten, om vervolgens in de rest van het artikel alleen maar op Ajax in te hakken, met Qatar en dat Ajax om de een of andere reden niet in de Super League zou mogen als grootste argumenten. Een voetbaljournalist kan een serieus en moeilijk vak zijn (kijk eens naar de analyses van Pieter Zwart en Sam Planting over tactiek bijv.), maar Tom is een beetje het zwarte schaap van VI, samen met die Krabbendam.

07-04-2020 16:26

RayJordaan +6863

Aawh kijk nou toch, alle boertjes en kakkies vervelen zich en lopen weer te minnen, kunnen jullie niet enkeltje Bergamo of Spanje doen?

07-04-2020 15:44

RayJordaan +6863

En de volgende kneus heeft zich aangediend.. Tom who the fuck is that guy Knipping wilt ook ff wat van zich laten horen.

07-04-2020 15:40

Danos +0

Ach ja het is een opinie stuk maak je er vooral niet te druk om. Persoonlijk vind ik hem tot op bepaalde hoogte ook wel gelijk hebben. Al gaat het vooral dat de voetbal wereld redelijk hypocriet is en ja dat klopt wel dat is niks nieuws.

07-04-2020 15:39

Redrum +96288

Haha gretig graaien in de jackpot. Dat is de beloning die je krijgt als je kampioen wordt of de voorrondes overleefd kansloze kneus. Het gevolg van goed beleid weet je wel. Iets waar je recht op hebt. Gretig graaien is wat de rest van Nederland nu van plan is te doen met de CL-opbengsten van Ajax volgend jaar.

07-04-2020 15:31

AjaciedRK +3

Wat heeft Ajax deze Knipping ooit misdaad. Het begint steeds treuriger te worden met zijn hele hetze. Probeert echt alles onderuit te halen met non-argumenten of incorrecte feiten. Iedere dag het liefst drie stukjes van hem over hoe hypocriet Ajax is. En nu melden dat er een mediastorm is gekomen...

07-04-2020 15:28

Redrum +96288

Hij zal wel een keer zijn afgewimpeld toen hij als journalist Ajax benaderde voor een interview ofzo. Sindsdien is Ajax slecht en zal Tom elke kans aangrijpen om ze even flink af te branden. Ik vermoed dat het zo met veel van de mensen is gegaan die zich in de afgelopen dagen negatief hebben uitgelaten over Ajax/Overmars. Het zijn allemaal egootjes en hun ego is ooit gekrenkt door Ajax. Daar zijn ze nooit overheen gekomen.

07-04-2020 15:43

Aspers73 +3243

Volgens mij heeft Ajax die UEFA jackpot helemaal zelf verdiend met goed beleid en goed voetbal. Hadden anderen dat ook maar moeten doen. En als er een Super CL komt, en Ajax krijgt de uitnodiging, moeten ze dan maar nee zeggen om solidair te zijn met de rest?

07-04-2020 15:24

AlexIbarra +19334

Goed idee, Jong Ajax kan dan in de ED spelen zodat de talenten kunnen doorgroeien naar waardige eerste elftal spelers. :)

07-04-2020 21:37

ll_mitcho +0

Zijn artikel klopt niet eens. Maatregelen voor o.a. voetbal zijn tot 1 juni en niet tot 28 april

07-04-2020 15:22

MPAjax +8458

De enige die labiel is is de knvb en de nederlandse media

07-04-2020 15:17

Lazell +17005

En wéér worden er non-argumenten aangehaald. Nu weer dat Ajax geen politieke partij is. Het gaat hier ook om de veiligheid van haar eigen medewerkers en hun directe omgeving. 'Ajax presenteert zich als het morele kompas van de ED'. Het moet niet gekker worden zeg.

07-04-2020 15:17

Danos +0

Maar dat gold toen niet voor Quatar? Het was voor Dest toch ook niet heel veilig maar hij moest in eerste instantie toch gaan.

Ben het op zekere hoogte wel met hem eens, je kan niet de ene keer zeggen we volgen de overheid en op het andere moment niet. Nu wordt Ajax als voorbeeld gepakt maar over een maand kan je ook PSV of Feyenoord nemen als geeft dat minder klikt.

07-04-2020 15:42

Lazell +17005

Toen ze de reis naar Qatar boekten, was de veiligheid niet in gevaar nee. En toen Dest zich onveilig voelde (niet onveilig was, maar voelde), mocht hij direct weg. Ik keur die beslissing niet goed, maar ook bij Qatar vind ik het selectieve verontwaardiging. Zaken doen in China is slim waar de mensenrechten met de miljoenen geschonden worden, maar Qatar mag niet. Het is voor een club als Ajax onmogelijk om alleen maar zaken te doen met nette landen. En wie bepaald dan wat een net land is? Dan is het hek van de dam. Mag Rusland wel bijv? De VS? Turkije? En zijn alle mensen in die landen verantwoordelijk voor het beleid dat door de regering gevoerd wordt (m.a.w.: mag een Belg geen zaken doen met jou als Rutte de mensenrechten zou schenden). Nogmaals, ik keur het niet goed maar ik kan de uitspraak van vd Sar héél goed begrijpen.

Des te anders is het nu, waar clubmensen, spelers en familieleden zomaar in levensgevaar kunnen komen als ze verplicht worden door te spelen. Als er ook maar 1 dode valt daardoor, wordt onze directie daar levenslang voor aangekeken. Om nog maar te zwijgen over de juridische zaken bij contracten of de overbelasting. En wat zulke journalisten ook altijd vergeten is dat Ajax ook nadeel ondervindt hiervan.

07-04-2020 16:09

mgtow +22319

Zo'n Knipping moet je gewoon een beroepsverbod geven. VI was ooit een goed blad. Nu een enorme faal.

07-04-2020 14:49
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.