'Heb niet het gevoel dat Farioli juiste trainer is als je de volgende stappen wil zetten'

door Brent Tomassen 84

Bron Rondo

'Heb niet het gevoel dat Farioli juiste trainer is als je de volgende stappen wil zetten'

door Brent Tomassen 84

Bron Rondo

Wesley Sneijder is opgetogen dat Ajax met een ruime voorsprong bovenaan staat in de Eredivisie, maar blijft kritisch op het spel en trainer Francesco Farioli. De voormalig Champions Leaguewinnaar ziet dat het organisatorisch goed staat bij zijn oude club en dat er opnieuw een visie is in Amsterdam.

‘Ik vind het toch wel knap van Ajax, hoor. In één rechte lijn gaan ze omhoog. Ik vind dat mooi', begint Sneijder bij Rondo. 'Het is zeker niet met mooi voetbal, maar uiteindelijk draait het wel om resultaat en om straks weer die Champions League te gaan halen. Dat geeft financieel weer een aardige impuls aan de club, waar ze uiteindelijk weer nieuwe spelers van kunnen halen die misschien weer het verschil kunnen maken qua voetbal.’

De oud-Ajacied had in het verleden veel kritiek op Farioli, maar moet nu een beetje terugkomen op zijn eerdere teksten. ‘Ik ben niet helemaal gedraaid. Het is knap hoe ze het doen, maar ik vind wel dat het gepaard gaat met een beetje geluk hier en daar. Maar dat moet ook, dat is het geluk van de kampioen zeggen ze dan. Er zit wel een visie achter. Het is compact, zorgen dat je goed staat en van daaruit komen er altijd wel momenten waarin je kansen gaat krijgen. Die moeten er dan in. Maar ze geven weinig weg.’

Tekst gaat verder onder de foto.

wesley sneijder ajax
Wesley Sneijder ziet dat Francesco Farioli het goed neerzet bij Ajax, maar de manier van voetballen zorgt toch nog steeds voor twijfels aan de oefenmeester,

'Als ze hiermee aanvallend voetbal gaan spelen, worden ze vijfde of zesde in de competitie'

Theo Janssen ziet dat de Ajax-trainer het uiterste uit zijn spelersmateriaal haalt en daarvoor de juiste tactiek hanteert. ‘Het is wel heel knap als je de spelers één voor één pakt en je ziet met wat voor kwaliteit ze in het elftal spelen, want als ze hiermee aanvallend voetbal gaan spelen, worden ze vijfde of zesde in de competitie. Dan komen ze echt kwaliteit tekort.’

De verdedigers van Ajax mogen dan op veel lof rekenen van de voormalig middenvelder van onder meer Vitesse, FC Twente en Ajax. ‘Hato speelde vorig jaar altijd centraal achterin en nu linksback, wat hij hartstikke goed doet. Nu heb je Baas die centraal speelt, dat verwachtte je ook niet van tevoren en in grote wedstrijden vroeg je je af: is dit wel goed genoeg? Maar je ziet ze zo dicht bij elkaar spelen en spelers dingen voor elkaar corrigeren. Wat je bij PSV niet ziet, zie je bij Ajax wel: ze hoeven maar vijf, zes meter druk te zetten en ze staan weer goed.’

Farioli juiste trainer voor lange termijn?

‘Het is de kwaliteit van de trainer om het verdedigend goed neer te zetten, dat heeft hij fantastisch gedaan', vervolgt Janssen. 'Ik denk wel dat als ze kampioen worden en ze krijgen een bak met geld, ze moeten gaan nadenken of dit wel de juiste trainer is om de club volgend jaar ook in voetballend opzicht weer op te bouwen’

Toch blijft de twijfel bij de linkspoot of Farioli wel de juiste trainer voor de lange termijn is. ‘Ik zie een trainer die volgens mij heel defensief is ingesteld en vanuit de omschakeling speelt. Bij Ajax moet je een trainer hebben die ook een beetje bravoure heeft en durf in het voetbal, waar ook een beetje risico bij komt kijken. Ik heb niet het gevoel dat hij zo’n type trainer is als je de volgende stappen wil zetten. Of je moet akkoord gaan hiermee als de club zegt: we gaan op deze weg verder. Dat is helemaal prima, maar wil je de volgende stap gaan zetten, weet ik niet of dit de juiste trainer is.’

Tekst gaat verder onder de foto.

francesco farioli almere ajax
Francesco Farioli zet zijn defensief goed neer, maar de vraag is: kan de Italiaan ook aanvallend spelen?

Weinig getest?

Sneijder sluit zich bij de woorden van zijn collega-analist aan en stelt dat Ajax onder Farioli nog maar weinig getest is. ‘Europees zijn ze echt met heel veel geluk verder gegaan tegen die Belgen (Union Saint-Gilloise, red.). Nu komt er toch wel een andere tegenstander (Eintracht Frankfort, red,). Ik ben heel benieuwd hoe ze ervoor staan.’

Presentator Wytse van der Goot countert met de prestaties in de week dat Feyenoord en PSV kort na elkaar verslagen werden. ‘Daar hebben we het al honderd keer over gehad', is Sneijder fel. 'Tegen Feyenoord hadden ze gewoon geluk dat die Wellenreuther twee keer mis zat en tegen PSV speelden ze echt goed.’

Tot slot wil Sneijder positief afsluiten met het feit dat Ajax bovenaan staan in de Eredivisie. ‘Dit heeft Ajax ook even nodig, ook als je kijkt hoe het buitenland naar Ajax kijkt. Vorig jaar hebben ze even gehad dat ze stijf onderaan stonden. Dan sta je er ook internationaal niet meer zo goed op en krijg je dat spelers ook niet meer naar je toe willen komen. Dit heeft Ajax nodig: Champions Leaguevoetbal, heel veel geld en vanuit daar verder bouwen.’

Lees meer over:
Plaats reactie

ricky10 +5913

Deze trainer heeft een ploeg gebouwd naar de mogelijkheden die er zijn. Hij heeft van deze selectie een ploeg gemaakt die bereid is te strijden en gebruik maakt van de dingen die ze wel goed beheersen en zo laat hij ze spelen. Het is ook niet mijn soort voetbal, maar ik heb wel respect voor deze trainer en wat hij neer heeft gezet.

05-03-2025 06:55

Amp +37862

Gewoon vriend steijn aannemen dan maar, of schip. Die speelden graag open huis

04-03-2025 22:19

driehoekjes +3396

Met een betere selectie speel je automatisch meer naar voren en heb je meer balbezit en ziet het er leuker uit. Hoeft een trainer helemaal niets aan te doen.

04-03-2025 20:54

Artemio +32135

Farioli is pragmatisch genoeg om mee te bewegen om het voetbal te spelen naar de kwaliteiten van de selectie.
Ik maak mij eerder zorgen om de kaders van het financiële gedeelte plus de technische leiding die zal moeten anticiperen.

Zelfs met het halen van de CL zal Ajax echt nog wel wat verkopen moeten doen. Denk daarbij aan spelers die significante waarde vertegenwoordigen(Hato/Taylor/Brobbey). Daarbij komt er nog een leger aan verhuurde spelers terug. Er ligt een gigantische klus te wachten in de zomer en met de aankopen die zijn gedaan heb ik er weinig vertrouwen in dat er als er meer geld is dat er dan betere aankopen komen.

Positief puntje is wel dat er spelers van Jong doorkomen (Steur/Bounida/Konadu/Verschure).

04-03-2025 19:47

Rock69 +8411

Je moet eerst spelers verkopen met hun salaris. Gaat ook wel.gebeuren. Ajax is ook.niet armlastig. Dat denken wel veel mensen. Is niet zo. Als je alle gehuurde spelers terug laat komen en koopt er ook nog eens een hele partij spelers bij dan heb je straks een selectie van 97 man. Dat bestaat dus niet. Daarom zegt Ajax ook. Eerst verkopen! Maar deze selectie zal echt niet uitgedund worden. Hato gaat voor een mooi bedrag weg. En Brobbey waarschijnlijk ook. Henderson nog. En dan houdt het op.

05-03-2025 20:47

NW23 +5061

Net als Marciano Vink niets geks zei, zeggen Sneijder en Janssen ook niks geks. Maar de kleuters hier met hun tere zieltjes kunnen zoals gebruikelijk niets hebben. Schande als ze niet lyrisch zijn over Ajax, de trainers of bepaalde spelers! Triest volk allemaal.

04-03-2025 18:16

TheSpecialOne +8933

Eens! Alleen ben ik het niet eens mee Theo Janssen die zegt dat Ajax mer dit materiaal slechts voor de vijfde of zesde plaats zou spelen. Op basis van wat komt hij tot die conclusie?!
Dus volgens Janssen hebben vier of vijf clubs betere spelers dan Ajax. Heel vreemd allemaal.

04-03-2025 23:26

NW23 +5061

Hier ben ik het wel met je eens. Ik denk dat alleen PSV betere spelers heeft. Als Ajax iedere wedstrijd veel aanvallender zou spelen, dat is waar hij op doelde, dan is het wel zo dat de resultaten minder zouden zijn natuurlijk. Waarschijnlijk zou je dan ergens in de buurt van Utrecht staan, maar geen 6e.

05-03-2025 10:55

TheSpecialOne +8933

Is Theo soms een orakel? Juist omdat Ajax zo vaak inzakt, komen ze onder druk te staan en bieden ze de tegenstanders volop kansen om te scoren. Tot nu toe is dat steeds goed gegaan, maar op een gegeven moment houdt dat "geluk" een keer op.
Als jezelf de tegenstander voortdurend onder druk zet dan komen ze niet of nauwelijks toe aan aanvallen toe. Onder druk maken spelers nou eenmaal meer fouten en als gevolg hiervan zal je vaker doelpunten kunnen scoren.

05-03-2025 13:24

WillemvH +1626

Sneijder: Bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla……………

04-03-2025 18:08

seerseker +881

En dan met een nieuwe trainer terug naar aanvallend voetbal en zo'n verdediging als psv? Krijgen we dan type Bosz of zo? Laat Farioli maar lekker blijven. Als ze kampioen worden loopt de helft van het elftal sowieso weg en kunnen we weer opnieuw beginnen. Er kunnen dan weinig nieuwe stappen gezet worden.

04-03-2025 16:40

pafo +1131

Eens met Jansen.

04-03-2025 14:37

Babangida83 +23933

Met Rugani is het lastig aanvallend voetbal te spelen ivm het doordekken. Je wilt ook een creatievere middenvelder, zodat je niet enkel van de buitenspelers afhankelijk bent als de tegenstander compact staat.

Maar de kwaliteit van de spelers is echt wel goed. Dat kun je ook zien aan hoe Regeer erin komt. Die viel nauwelijks op, terwijl hij bij Twente de beste man was.

04-03-2025 13:31

Aeter +6632

Hij is ook enkel gehuurd om een gat als backup op te vullen en dat vult hij prima in. Na dit seizoen mag hij weer terug.

04-03-2025 15:37

Babangida83 +23933

Het was ook meer een constatering. Ik vind dat als Sutalo speelt, je wel ver van je eigen doel kunt spelen.

Maar feit is dat Rugani ook wel eens speelt en die goed bij de speelstijl past, als je iets behoudender wilt spelen. Die jongen verliest geen enkel kopduel.

Dat is nu even de situatie waar we in zitten. Verschuuren is wat mij betreft er ook wel klaar voor. Maar dan wordt de verdediging in zn geheel wel erg jong en licht. Dus begrijp dat het dan weer Rugani wordt.

04-03-2025 21:57

TheSpecialOne +8933

Veel Farioli fanboys hier vergeten voor het gemak dat Farioli verantwoordelijk is voor de komst van Rugani, Weghorst en Klaassen.
Stuk voor stuk stylisten waar je voor naar het stadion komt. Lol!

04-03-2025 23:30

Rock69 +8411

Deze clown was een goede voetballer. Maar verder is het totaal niks. Heeft onze kabouter Nice wel eens zien voetballen onder Farioli. Een fysiek sterke ploeg en goed aanvallend voetbal met een sterke verdediging. Paris Saint Germain kan deze clown er alles over vertellen. Deze Paulus de boskabouter heeft zijn huiswerk niet goed gedaan. Daarom zal.het ook nooit een coach worden

04-03-2025 13:05

TheSpecialOne +8933

Mag je liegen?! De fans van Nice zijn juist blij dat Nice zijn identiteit weer terugheeft na het vertrek van Farioli.

04-03-2025 23:33

vanreenen +10301

Vandaar dat Ten Hag wacht tot 1 juli voordat hij zich bindt aan een nieuwe club. Misschien heeft hij al een aanbieding van Alex Kroes gekregen om trainer te worden als Farioli overstapt naar AS Roma.

04-03-2025 12:23

ajax2004v2 +2036

Dat doemdenken iedere keer weer

04-03-2025 14:04

Dolblij +45425

Zegt de man die Steijn tot op het bot verdedigde.

04-03-2025 11:48

De Stift +7093

NATUURLIJK mag Farioli blijven als het hem lukt om kampioen te worden. Vorig jaar stonden we laatste, eindigden we hangen en wurgen vijfde, en waren we het lachertje van de competitie. Er was geen cent te makken, we hadden een overvloed aan matige spelers, en er moest bezuinigd worden. Als we dankzij Farioli kampioen worden is dat een godswonder. En zijn een aantal van de financiële problemen ook een stuk teruggebracht. Dan kan er deze zomer wél gericht gebouwd worden aan een dominant voetballende ploeg.

Natuurlijk zullen enkele sterkhouders vertrekken omdat ze dat willen, maar omdat Ajax niet hoeft te verkopen, kunnen we redelijke transfersommen verwachten. Ik vermoed dat Taylor, Hato, Henderson, Van den Boomen, Weghorst en Akpom wel (definitief) zullen gaan. Dan komt er zo 100 miljoen binnen, bovenop de CL-inkomsten.
Haal daar ervaren transfervrije spelers als Tadic, Tagliafico en Eriksen voor terug. Geef kansen aan onze toptalenten als Steur, Bounida en Mokio. En investeer in een toptalent voor rechtsbuiten, rechtsback en linksback.

Met Tagliofico (toptalent) - Baas (Kaplan) - Sutalo (Janse) - Gaaei (Rosa) - Eriksen (Steur) - Berghuis (Bounida) - Klaassen (Mokio) - Godts (Edvardsen) - Brobbey (Tadic) - Traore (toptalent) hebben we een prima selectie met veel technisch talent, ervaren jongens en spelers die het Ajax-spelletje snappen, dat Farioli ook dominant voetbal erin kan slijpen.

04-03-2025 11:22

Andronixos.c +8173

Het voetbal is misschien niet om aan te zien.
Maar deze trainer heeft er wel voorgezorgd dat we na bijna 2 weer 1e staan.

Sneijder is echt de laatste die moet praten over trainers, aangezien hij nu na 4 of 5 jaar niet eens zijn papieren kan halen bij de curcus.

Ik ben er van overtuigd, dat als Farioli blijft en Kroes weet een goed budget te geven voor transfers voor volgend seizoen. Dan gaan we echt mooie tijden beleven in Amsterdam!

04-03-2025 09:59

AlexIbarra +19291

Bijna 2 jaar is helaas niet correct.
Eerder 2,5 jaar.

04-03-2025 10:40

Andronixos.c +8173

Dankje voor de correctie

04-03-2025 10:43

EuforischeRealist +15604

Dezelfde Sneijder vindt Mourinho de beste coach die hij ooit gehad heeft en een wereldtrainer, gelukkig denkt die Portugees lekker aanvallend he Wes?

04-03-2025 09:14

Okocha078 +13934

Met een voetballende en vooral makkelijk scorende spits ipv Brobbey+een vleugelflitser op rechts ipv Traore ziet het voetbal er al snel veel beter uit. Mocht Taylor gaan en je haalt daar een creatieve middenvelder voor terug hoef je er ook niet op achteruit te gaan.

Farioli roeit gewoon met de riemen die hij heeft.

Verdediging staat als een huis, daarom hoop ik dat Hato en Sutalo nog wel een jaartje blijven.

04-03-2025 08:54

Amsterdamnoord +6147

Farioli heeft bij zijn Turkse clubs juist zeer aanvallend gevoetbald. Het is duidelijk dat hij een pragmatische keuze heeft genomen om zo te voetballen o.b.v. de beschikbare spelers bij Ajax. Het is een teken van zijn kwaliteit als trainer dat hij zich zo flexibel opstelt. Met andere spelers, zal hij ook anders voor de dag komen.

04-03-2025 09:24

GNBL +90118 moderator

John van 't Schip proberen los te weken bij Armenië. Gaat moeilijk worden, maar we hebben hem en z'n Ajax DNA gewoon nodig.

04-03-2025 08:38

AlexIbarra +19291

Zelfs als we CL halen lijkt me dat niet te betalen.. ;)

04-03-2025 10:35

brullie +7046

Laat iedereen nu maar lullen, we zijn op kampioenkoers en dat had helemaal niemand gedacht! We zijn momenteel beter dan psv en Fnoord. AZ denken dat ze beter zijn omdat ze de laatste, wat is het 7x?, van ons hebben gewonnen maar wat zegt dat over AZ? Ajax laat zich steeds beetnemen. Afijn, we zijn lekker bezig!

04-03-2025 05:56

Oeroeboeroe +18432

Hadden we nu maar een makkelijk scorende spits, die die kansjes er even inprikt...

03-03-2025 23:52

JanBiesbos +29224

Theo zegt het goed , en oke nu zit het ook mee door psv, maar normaal gesproken waren we in gevecht om plek 2 of 3 met deze speelstijl en zouden we op 6 staan met aanvallender voetbal.

03-03-2025 23:42

Frans T +7672

Ajax heeft totnu 60 punten gehaalde met deze speelstijl.
Hoezo normaal gesproken een gevecht om plek 2 of 3?

04-03-2025 10:00

Warrior1 +98

Meer punten dan het hele vorige seizoen, en we moeten nog 10 wedstrijden. De heren analisten balen dat ze geen gelijk krijgen. Ze hadden graag gezien dat Farioli faalt. Bij Sneijder, vd Vaart en Valentijn Driessen zap ik snel door. Derksen was vroeger leuk, toen hij nog wat interessant nieuws bracht vwb transfers ed. Tegenwoordig is alles negatief wat hij zegt. Hetzelfde geldt voor Gijp...de spontaniteit is er wel af. Hij lacht alleen og als er K*T geroepen wordt.

04-03-2025 10:25

jerryisthename +31902

Theo Jansen zit ook overal.
En verspreid over het hele beeld....😂

03-03-2025 23:40

SCHREUDERNOPARTY +2498

Deze tafels echt lachwekkend haha

03-03-2025 23:17

AINIESTA +45174

Ga hoog staan tegen dit Ajax, zet een beetje druk en we veranderen in een laffe catenaccio ploeg die de lange bal speelt en elke tegenstander maakt dan kans, gelukkig valt het kwartje vaak onze kant op in 50/50 wedstrijden en zetten de meeste clubs niet hoog druk. Farioli investeert 0,0 in het positiespel. Misschien gelooft ie niet dat het lukt met deze spelers of het interesseert hem geen ene reet.

Maar wat gaan we met de CL miljoenen doen? We halen echt niet opeens 3 nieuwe middenvelders die wel positiespel kunnen spelen omdat Farioli het volgend jaar perse anders wil gaan doen. Volgens mij is Farioli heel content met deze selectie en deze speelstijl. We hopen vooral dat hij het ook anders kan en wilt.

Geloof niet dat Farioli opeens 180 graden gaat draaien qua speelstijl of filosofie. Positiespel boeit hem denk ik niet. Dat verwaarloosd hij heel het seizoen al.

Geweldige resultaattrainer maar dat is het ook wel vrees ik.

03-03-2025 23:16

JanBiesbos +29224

Financiële verliezen compenseren (2de slinea) of heb jij onder een steen geleefd afgelooen tijd? Moeten nog dure spelers met verlies verkocht worden :
-forbs
-wijndal
-sosa
-akpom
-medic
-avilla

03-03-2025 23:51

AINIESTA +45174

Rustig aan, waar zeg ik dat we opeens zomaar 70 miljoen of ook maar 30/40 miljoen kunnen investeren? Wat volgens sommigen nodig is om Farioli aanvallender te laten voetballen. En catenaccio tegen Almere City niet meer nodig is. Alsof Farioli met een aantal aankopen opeens 180 graden gaat draaien en volgend seizoen ultra aanvallend gaat spelen.

03-03-2025 23:59

stefanwillem +12151

Je hebt gelijk denk ik. Hij heeft bij geen enkele andere club waar hij gewerkt heeft anders gespeeld.

04-03-2025 07:45

Dulp +362

Dat is niet waar. In Turkije heeft hij zeer aanvallend gespeeld.

04-03-2025 08:55

JC14forever +1051

Precies dit dus!

04-03-2025 08:47

Nr.10 +111401

Wesley Sneijder heeft commentaar op Farioli... is dat niet dezelfde Sneijder die Maurice Steijn ten koste van alles bleef verdedigen? Het lag toch allemaal aan de spelers...?

03-03-2025 23:06

leeke +10406

Ach de kwaliteiten zijn toch niet echt beter geworden van de spelers. Ze zijn iets beter geworden omdat er Nu een team staat,dat voor elkaar vecht,en verdedigend beter staat,maar zodra Ajax aanvallend gaat spelen met dezelfde spelers,dan zie je pas echt dat het niet veel beter is hoor met de spelers

04-03-2025 06:36

4Ever14 +6634

Maar feit blijft dat er wel valt te presteren met dit team, iets waarvan elke tv analist en elke "Ajacied" beweerde dat alleen het tegenovergestelde mogelijk was.
Dus kan je concluderen dat Ajax grandioos heeft gefaalt met het aanstellen van een fatsoenlijke trainer de afgelopen 2 seizoenen.

04-03-2025 10:40

leeke +10406

Nee,ben ik het maar gedeeltelijk mee eens hoor. Als Steijn zo verdedigend had gespeeld zou hij iedere wedstrijd worden uitgefloten.Nou is het allemaal mooi omdat Psv veel punten laat liggen,Fijenoord wel heel veel geblesseerde spelers heeft,maar wat als Farioli nou 4e of 6e was geworden.......we moeten niet ontkennen dat alles wel heel veel meezit dit seizoen

04-03-2025 11:33

AlexIbarra +19291

Als wij 8 wedstrijden op rij winnen in de ED wordt dat ook gewaardeerd wanneer Psv minder laat liggen hoor.
Als je beide Klassiekers wint ook.

‘Wat als we 4e of 6e waren?’
Dan waren we idd net zo gaar als onder Steijn en Schip. Maar daar gaat het nou juist om. Met 60 punten sta je nooit 6e na 24 wedstrijden.

0-6 winnen bij Almere levert dezelfde 3 punten op als 0-1. Rondje verder tegen Frankfurt brengt iets van 5 miljoen in het laatje.

Dus laten we nou maar lekker verder gaan met veel doch zuinig winnen.

04-03-2025 15:27

leeke +10406

Het gaat erom,dat je op deze manier kan spelen met een Farioli.......of had jij deze speelstijl ook geaccepteerd onder Steijn of Schippie.....

04-03-2025 17:00

Aetim +1368

“als ze hiermee aanvallend voetbal gaan spelen, worden ze vijfde of zesde in de competitie”

Denkt er eindelijk eentje logisch na…

03-03-2025 22:58

Cosey2 +7086

Dat is ook het enige zinnige in z’n verhaal, voor het overige wordt het een jaartje dubbelen op Harvard ben ik bang.

03-03-2025 23:14

AINIESTA +45174

Je mag best aanvallend spelen tegen tenminste het rechterrijtje en zeker tegen Almere City en alle wedstrijden in de Arena. Feyenoord komen we 1-0 voor en kiezen we ervoor om catenaccio te gaan spelen vanaf de 2de helft in de eigen Arena. Feyenoord kon maar blijven aanvallen en uiteindelijk krijgen we de deksel ook op onze neus met de gelijkmaker. Daarna drukken we Feyenoord terug omdat we ervoor kiezen om weer naar voren te voetballen. Het is soms gewoon echt onnodig om zo ver terug en behoudend te spelen en je maakt de tegenstander onnodig sterker.

03-03-2025 23:20

AFCA1996L +15969

Zit ook wel wat in eigenlijk. We denken allemaal dat Farioli z'n speelstijl aanpast aan het materiaal dat hij heeft, maar misschien is dit gewoon zijn manier van spelen en is defensief voetbal iets wat hij bij andere clubs ook gaat impliceren. Ik zou ook niet weten waarom hij volgend seizoen ineens anders gaat spelen als hij succesvol is met de manier zoals het nu gaat

03-03-2025 22:57

IndoorNinja +1856

We zien toch allemaal ook wel dat onze spits niet eenvoudig scoort. Als je daar een goed scorende spits neerzet dan sta je ap veel sneller met twee doelpunten voor en kun je makkelijk attractiever voetbal spelen. Nu moet je voorzichtig blijven omdat je voorin gewoon niet sterk genoeg bent.

04-03-2025 08:17

BokkieBokstra +11331

Ik zou niet weten waarom farioli geen trainer zou kunnen blijven? Maak nou eerst het seizoen maar eens af.

03-03-2025 22:54

Steffenhagen +37930

Onzinnige stelling van Theo . De kwaliteit van je selectie bepaalt toch of en hoe aanvallend je speelt . En passant Farioli naar de uitgang praten is bezopen .

03-03-2025 22:54

NeeI +107910

Ik kan me hier best in vinden eigenlijk. Misschien blijkt Farioli ook gewoon minder een Ajax-trainer dan we met z'n allen gehoopt hadden. Neemt niet weg dat het wel een goede trainer is en hij fantastisch werk levert. Ben benieuwd wat hij kan laten zien met een fatsoenlijke selectie.

03-03-2025 22:51

Nr.10 +111401

Als hij kampioen wordt dit jaar heeft hij MINIMAAL een kans verdiend wat dat aangaat.
We moeten inderdaad niet vergeten dat hij nog steeds een hele, hele matige selectie heeft. Ik ben alleen wel bang dat het er niet veel beter op wordt komende zomer met Kroes aan het roer.

03-03-2025 23:08

NeeI +107910

Uiteraard. Dat we nu, tegen alle verwachtingen in, bovenin meedraaien, komt volledig op t conto van Farioli. En ik ben t ook met je eens wat betreft Kroes. Verwacht er eerlijk gezegd niet te veel van. Wederom degelijkheid. De breedte versterken.

Ik zou Farioli graag eens zien met een Ten Hag-selectie bijv. Of in iets mindere mate met het elftal waarmee Schreuder moest werken.

03-03-2025 23:13

afcas +3795

Daar zie ik het grootste probleem ook. De spelers die kroes tot nu toe heeft gehaald zijn op Traore na nou niet de meest begaafde voetballers. Ook in zijn uitspraken hoor je hem vooral roepen over karakter.

Voor zover ik het zie beginnen mensen vooral over termen als karakter wanneer spelers eigenlijk niet zo geweldig kunnen voetballen. En als je dan bewust op zoek gaat naar die eigenschap in spelers sla je dus de echt goede voetballers vaak over.

03-03-2025 23:37

Jari Jansen Janssen +510

Sneijder ziet liever een type Steijn natuurlijk

03-03-2025 22:46

EricAjax1 +7534

Als je aanvallend voetbal wilt gaan spelen moeten Brobbey, Berghuis, Traore, Klaassen, Henderson en nog wel een paar vervangen worden door kwalitatieve spelers..

03-03-2025 22:39

Breuk +25293

Als eerste Brobbey

03-03-2025 22:48

The Future +5587

En de kans dat dat gaat gebeuren komende zomer is klein. Althans, dat ze allemaal vervangen worden door kwalitatief betere spelers.

03-03-2025 22:54

Aetim +1368

Ik heb in het verleden anders aardig aanvallend voetbal gezien van teams waar de door jouw genoemde spelers in stonden…

03-03-2025 23:00

EricAjax1 +7534

En in welk seizoen was dat? En wie stonden er toen nog meer omheen?

03-03-2025 23:10

Aetim +1368

vraag maar aan je oudere broer

04-03-2025 15:47

EricAjax1 +7534

Niet zo stoer doen, ik stel je gewoon een normale vraag. Aan je reactie te zien heb je geen antwoord. Ook prima, maar dit is een beetje zielig.

04-03-2025 15:53

Ans B +19945

Tja, die twijfel had ik al vóór hij bij Ajax begon (o.b.v. alle artikelen die ik over hem las), en die twijfel is niet minder geworden.
Ik wacht het maar gewoon af. Als hij blijft tenminste.

03-03-2025 22:36

AFCACruijff14 +162184

Farioli verdient natuurlijk wel een tweede seizoen, maar dan moet er inderdaad flink worden ingezet op beter en aanvallender voetbal. Maar zal ook van Farioli afhangen wat hij wil. Kan me voorstellen dat Serie A clubs op hem gaan jagen, maar heb wel het idee ook dat hij en zijn staf hier erg happy zijn. Met het CL geld en misschien een goede transfer van bv Brobbey is er weer voldoende geld om de echt betere spelers te halen die gewoon technisch begaafder zijn.

03-03-2025 22:35

Nr.10 +111401

Als Farioli zelf door wil (wat ik eigenlijk niet verwacht) en de doelstelling wordt aanvallender voetbal, dan moet je hem wel een grondig betere selectie geven met meer spelers die wat kunnen aan de bal. En dat zie ik ook niet echt gebeuren onder Kroes, als ik kijk naar wat hij tot nu toe presteert op de markt...

03-03-2025 23:10

Chalana1984 +4611

De prangende vraag is natuurlijk ook: hoe zet Farioli het neer als hij meer aanvallende kwaliteit in zijn selectie heeft? Als hij dan ook het maximale uit de selectie haalt, zou dat wel eens heel erg de moeite waard kunnen zijn.

03-03-2025 22:34

fluwelenlinker +11849

Het is gewoon ontzettend knap wat Farioli gedaan heeft. Ik zou hem toch de kans geven om volgend seizoen te bewijzen dat hij het ook met beter voetbal kan. Na het seizoen moet Farioli maar eens een weekje bij Van Gaal gaan logeren om met Louis te sparren over hoe hij dat voor mekaar kan krijgen.

03-03-2025 22:32

Patrick78 +52594

‘ Tegen Feyenoord hadden ze gewoon geluk dat die Wellenreuther twee keer mis zat ‘

Sneijder ga naar Utrecht met je vriend Frans van Seumeren…

03-03-2025 22:30

BokkieBokstra +11331

Dat ajax geluk zou hebben, deze week werd onterecht goal go ahead afgekeurd, feyenoord werd gered door kameraad ruperti. Je moet soms ook meeval hebben

03-03-2025 22:56

Bjorn +12625

Mijn gevoel is dat je FF énorm moet danken en moet prijzen voor dit seizoen (wel of geen titel, directe CL plek is meer dan wij hadden kunnen dromen na vorig seizoen), maar indien er een Italiaanse topclub komt voor hem in de zomer, ik acht die kans best groot, je hem misschien beter kan laten gaan. Wel een hele lastige keuze.

Zijn aanpak werkt, maar gaan spelers dit nóg een seizoen op deze manier? Zich helemaal wegcijferen voor het resultaat? Ik weet het niet. Als hij met dit semi-Italiaanse voetbal vijf keer op rij niet wint, breekt de pleuris uit onder supporters. Dan is zijn krediet heel snel op.

Een tweede termijn van Erik ten Hag bij Ajax een gek idee?

03-03-2025 22:23

AFCACruijff14 +162184

Ik ben sowieso van mening dat je iemand die hier niet graag is moet laten gaan, speler of trainer.

Mijn gewenste opvolger zou weer Ten Hag zijn ja. Iemand die resultaat aan goed voetbal wist te koppelen. Overigens zou ik Simonis van GAE ook maar eens goed in de gaten houden.

03-03-2025 22:37

Bjorn +12625

Dat wist EtH zeker geweldig te doen. Maar ik vraag mij dan ook altijd weer af: zou FF ook niet zo mooi voetbal gespeeld hebben als hij de beschikking had over: De Ligt, Blind, Mazraoui, Frenkie, Donny, Ziyech, Dolberg, Haller, KjH, Martinez, Nico, Timber, Neres en Tadic?

Feit is denk ik dat FF's visie meer gericht is op zekerheid en behoudend voetbal. Dat gaat niet heel lang goed bij Ajax als de resultaten uitblijven.

03-03-2025 22:50

JoltTrommels +806

Hadden we met Farioli een 2-0 (3-0) weggegeven tegen Tottenham?

03-03-2025 23:02

Bjorn +12625

Ik denk het niet. Maar hadden we met Farioli ook op 2-0 (3-0) gekomen?

04-03-2025 00:22

Leo Valk +1364

@Bjorn... Italiaanse topclub??? Heb je Milan, Juve en Atalanta gezien? Die toBclubs bedoel je?

03-03-2025 23:29

Bjorn +12625

Neen: Inter, Napoli, Lazio en AS Roma heb ik gezien.

Voor Italianen zijn AC Milan, Juventus, Inter en Napoli meer dan groot. Als het aanbod komt, wil hij denk ik gaan.

04-03-2025 00:21
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.