‘Je wint met 3-0, maar het veldspel moet beter kunnen’

door Mike van Weert 152

Bron Voetbal International

‘Je wint met 3-0, maar het veldspel moet beter kunnen’

door Mike van Weert 152

Bron Voetbal International

Laatst geüpdatet

Freek Jansen heeft bij Voetbal International kritiek geuit op het roulatiebeleid van Francesco Farioli. Hoewel de journalist altijd met enige spanning uitkijkt naar de bekendmaking van de opstelling, denkt Jansen dat Farioli op die manier zijn krediet begint te verliezen bij de supporters van Ajax. Dat heeft met name te maken met het niveau van het veldspel van de Amsterdammers.

Ajax behaalde op zondag uiteindelijk een simpele zege tegen Almere City (3-0), maar Jansen voelde de meeste spanning voorafgaand aan de wedstrijd in de Johan Cruijff ArenA. Het was namelijk nog een verrassing wie aan de aftrap zouden verschijnen. 'Bij Ajax is er altijd een soort spanning voor de wedstrijd een uur en een kwartier voor de aftrap. Dan wordt de opstelling bekendgemaakt en krijg je altijd hetzelfde bericht: Farioli rouleert weer flink. Dat blijft toch altijd boeiend om te bekijken.'

Desondanks is Jansen wel kritisch op het roulatiesysteem van Farioli bij Ajax. 'Hij zal er wel goed over nagedacht hebben, maar op zondag dacht ik: Dit houdt niet over. Uiteindelijk wint hij met 3-0 en kan je over het rouleren niet veel zeggen.' Toch voelt de journalist dat ook de mensen op de tribunes de keuzes van de trainer steeds minder beginnen te begrijpen. 'Ik heb wel het gevoel dat het krediet van Farioli een beetje aan het afbrokkelen is bij de supporters.'

De tekst gaat verder na de afbeelding.

francesco farioli ajax almere city 24 25
Ajax pakte drie punten tegen Almere City, waardoor de ploeg de tweede plaats heroverde. 

Jansen had meer van spel Ajax verwacht

Na afloop van de wedstrijd tegen Almere City was er een hoop kritiek op het spel van Ajax. De Amsterdammers wonnen weliswaar zonder grote problemen, maar Jansen denkt dat de supporters meer hadden willen zien. 'Je wint met 3-0, maar kom op. Tegen Almere mag er echt wel wat meer voetbal in komen. Als je van Feyenoord en PSV wint, dan wil je ook iets meer zien tegen zulke teams. Je hebt dan het gevoel dat er meer in zit.'

De kritiek over het spel van Ajax houdt al een tijdje aan. Zo won Ajax met enige moeite thuis van PEC Zwolle en werd ook de uitwedstrijd tegen NEC met de nodige moeite gewonnen. Tussendoor verloor Ajax de Europa League-wedstrijden tegen Real Sociedad en S.S. Lazio, en ging ook de uitwedstrijd tegen AZ in de Eredivisie verloren. Hoewel er op het spel dus veel aan te merken is, waren de goals afgelopen zondag wel van hoog niveau volgens Jansen. 'Het waren geweldige doelpunten. Die 2-0 van Taylor was schitterend.'

Farioli houdt zich echter nog altijd vast aan zijn eigen methoden en hij benadrukt de positieve resultaten. Jansen kan wel begrijpen dat de trainer de positieve aspecten wil benadrukken. 'Hij heeft zijn gelijk gehad, want ze hebben gewonnen, de nul gehouden, en ze zijn ingelopen op FC Utrecht en PSV. Daar is verder niets over te zeggen. Tegen ploegen uit het rechterrijtje mag je echt wel de lat wat hoger leggen. Je mag wat meer laten zien. Maar in de ogen van Farioli is dat blijkbaar nog niet mogelijk.'

Lees meer over:
Plaats reactie

hans_van_kins +1285

Zolang Farioli maar weet ,dat plaatsing voor Champions League belangrijker is, dan Europa League doorkomen. Misschien haal de 2e plaats niet, maar dan heb je daar wel alles aangedaan om het wel te halen.

17-12-2024 13:59

myway25 +2451

Momenteel boeit het niet hoe Ajax wint. Ajax moet komende 3 jaar gewoon veel winnen financieel weer knallen en dan kunnen we weer alles realiseren. Het materiaal is er niet naar. Mensen moeten wakker worden ipv allerlei verwachtingen hebben die de spelers niet kunnen waar maken.

17-12-2024 10:39

Chalana1984 +4642

Nee, het was niet goed en vooral erg saai maar er zaten toch een paar geweldige aanvallen bij. Het kan dus wel maar dat moet alleen wel vaker.

16-12-2024 23:32

Amp +37936

Heeft die freek nog nieuwtjes sinds een deel van de lekkage bij ajax is gedicht?

16-12-2024 23:11

Aram +18138

Gut en als we Moussa en Hwang hadden gehaald ipv Weghorst, Klaassen en Rugani, hoe was het rouleren dan uitgepakt?

Moussa als Godts er doorheen zit, Hwang met creativiteit, en Brobbey met vertrouwen vast in de spits.

En geld over (vooral door salarissen) om wat jeugd ontracten te verlengen.

16-12-2024 20:52

w86 +9467

Hoe hou jij geld over als je 10 miljoen uitgeeft ipv 2 miljoen? Kennelijk hadden wij dat geld niet, zelfs niet voor alleen Hadj Moussa op het moment dat hij naar Feyenoord ging. We hebben ook lang op de beschikbare 2 miljoen voor Weghorst moeten wachten.

16-12-2024 21:04

Aram +18138

En Rugani, Weghorst en Klaassen spelen alledrie gratis voor ons?

16-12-2024 21:38

Amp +37936

Ze spelen niet gratis nee. Maar klaassen relatief weinig salaris én transfervrij. Rugani in de huur. Dat scheelt nogal, ook al bennik er ook niet tevreden mee. Die andere twee kostten alleen aan transfer al 10 miljoen

16-12-2024 23:09

JohnnyHeitinga3 +8016

Dan had waarschijnlijk niemand die 1-1 tegen PSV gemaakt en hadden we geen pinchhitter die ons langs Heracles en Groningen schoot.

18-12-2024 10:19

Aetim +1368

Tegen Lazio begon hij met de sterkste opstelling. Nou, dat was genieten… :( Dus veel valt er niet over te zeggen. En Jansen moet niet gaan denken dat hij kan voelen wat er op de tribunes leeft. Populistisch gelul allemaal.

16-12-2024 20:37

Myriad +7125

Lekker elke wedstrijd met dezelfde basis beginnen en in oktober de helft van je team met jeugdspelers moeten vullen omdat de rest geblesseerd is.

Slim!

16-12-2024 19:09

Vak420 +973

Freek Jansen, dat is toch die gezellige podcaster/journalist die met Arco Gnocci samen een gezellig kwebbel podcast maakt. Die eigenlijk nooit echt feiten paraat heeft, op z'n best een matige voetbalvisie heeft en nooit echte diepgaande teksten heeft?

Prima hoor, iedereen heeft recht op zijn eigen opinie. Maar dit is wat mij betreft meewaaien op de populistische wind.

16-12-2024 17:43

Asociaal +2803

Dat rouleren blijft een terugkerend punt ondanks dat Farioli vanaf het begin van zijn aanstelling zijn redenen al heeft gegeven. Wat ik mij overigens wel afvraag, is of Farioli dit ook zal doen wanneer hij een "ideale selectie" naar zijn smaak heeft.

16-12-2024 16:23

mickey2602 +4790

Ik heb Farioli niet gevolgd voordat hij bij Ajax kwam maar wel gelezen dat hij bij Nice wel een vaste basis elf had.

16-12-2024 16:34

Oeroeboeroe +18449

Jansen uit kritiek, denkt, overweegt, wikt, dacht, voelt. Maar nergens staat, waar die flapdrol voor in het leven is geroepen, nl. verslagleggen en niet er een eigen mening op na houden. Je bent journalist en er zijn genoeg mensen die op de stoel van de trainer kunnen zitten, had je maar een vakk moeten leren of influencer moeten worden.

16-12-2024 15:51

papflapjes +7220

En als ze straks weer goed spelen is zijn krediet terug. Gewoon de waan van de dag.

16-12-2024 15:29

Oxxer +164720 moderator

Klopt Freek , ik verlang terug naar de tijd van Grootmeesters Steijn en Schip waarin Ajax 11 punten minder had dan nu rond deze tijd. Lekker kamikaze voetbal, alarmfase 1 zodra tegenstanders de middenlijn overstaken en een recordaantal tegendoelpunten.

16-12-2024 15:29

Ajaxhartt +10743

https://x.com/TheEuropeanLad/status/1868591159096066314

16-12-2024 15:27

Tommyshelby +129683

Farioli heeft zat krediet. Ik vind hem een ongelofelijk interessante trainer en een groot talent.

Zijn blinde vlekken mbt rouleren, keuzes op basis van data en het gebrekkige positiespel / hoge pressing zijn wel vaak frustrerend. Hopelijk gaat dat na de winter wat beter, als we uit Europa en/of de beker liggen.

16-12-2024 15:01

JaapStam +137575

Als we winnen van FK RFS en Galatasaray, kunnen we ons plaatsen bij de beste 8 in de Europa League en de maand februari overslaan. Die clubs krijgen namelijk een ronde vrij. Maar drie dagen na Galatasaray spelen we al tegen Feijenooit. Ben benieuwd hoe het rotatiesysteem gaat werken en welke spelers we dan beschikbaar hebben, zeker omdat er in de winterstop waarschijnlijk wat transfers gaan plaatsvinden.

16-12-2024 15:11

Tommyshelby +129683

Na Feyenoord hebben we wel een ‘clean week’ zoals Farioli dat noemt. Of staat er dan een bekerpotje gepland?

16-12-2024 15:13

JaapStam +137575

Shit, daar had ik nog niet aan gedacht. Voor zover ik weet is er nog geen exacte datum gepland voor de bekerwedstrijd na Telstar.

16-12-2024 15:21

JaapStam +137575

Ik hoor daar in ieder geval niet bij. Sommigen hebben te hoge verwachtingen van het veldspel met de spelers die nu bij de club zijn. Ze denken dat we zomaar het niveau van 2018/19 of 2021/22 kunnen halen, terwijl ze vergeten waar we vandaan komen. We komen van ver, en het lijkt erop dat sommigen dat snel vergeten zijn. Alsof we ineens kunnen spelen als Real Madrid of zo.

Ik ben heel blij met Francesco Farioli. Hij brengt frisse ideeën mee en haalt nu al meer punten dan vorig jaar onder Maurice Steijn. Bovendien wilde Farioli ondanks zijn vaderschap in Nederland blijven voor de club. Steijn daarentegen stond al op Schiphol, klaar om naar Ibiza te vliegen.

16-12-2024 14:49

Veli +1991

Mijn vertrouwen heeft hij nog steeds. Het is ongelooflijk wat Farioli met deze gemankeerde selectie nog presteert!
Plaats twee, betekent extra inkomen , en meer mogelijkheden.
Blijf realistisch!

16-12-2024 14:49

luigi_murciano +1489

Freek (Freak) met een Valentijntje.
Next.

16-12-2024 14:47

Mattie +901

Ik kan alleen voor mezelf spreken: Bij mij verliest Farioli geen krediet. Ik merk wel dat ik erg optimistisch was na de wedstrijden tegen Feyenoord en PSV (en toen nog de top 3 in EL), maar er daarna wat realiteitszin terug is gekomen. Ik heb in ieder geval genoeg vertrouwen in deze trainer om hem nog minstens anderhalf jaar verder aan het werk te laten en te zien wat hij kan bouwen.

16-12-2024 14:43

TweeBenig2 +16301

Freek Jansen bewijst wederom dat er in de Nederlandse voetbaljournalistiek geen plafond zit voor holle kritiek en ongefundeerde statements. Zijn gezanik over het 'afbrokkelende krediet' van Farioli lijkt eerder een projectie van zijn eigen afbrokkelende relevantie. Jansen blijft hameren op het roulatiesysteem alsof hij de enige is die de puzzel niet snapt. Het constante "ik heb het gevoel" en "de supporters denken" zijn typische dooddoeners waarmee Jansen probeert om zijn eigen mening op te blazen tot een volksbeweging. Over de mooie goals – zoals die van Taylor – wordt terloops opgemerkt dat ze "schitterend" zijn, maar daar stopt de lof. Waarom? Omdat positieve analyses blijkbaar niet goed verkopen. Verder dezelfde voorspelbare riedel over het "magere spel" van Ajax, terwijl er geen enkele nuance wordt geboden over blessures, teamdynamiek, of het feit dat de ploeg tweede staat. Het hoogtepunt van Jansens bijdrage is zijn vuige suggestie dat het krediet van Farioli bij supporters opraakt, zonder daar enig bewijs voor te leveren. Freek Jansen is niets meer dan een zichzelf op de borst slaande journalist die zijn eigen 'gevoelens' tot waarheid verheft. Driewerf bah!

16-12-2024 14:40

Mattie +901

Verwar je Freek Jansen niet met de heren van de Telegraaf? Ik vind de uitspraak van Freek Jansen ook ongegrond, maar ik kan me niet voorstellen dat hij over de rug van Ajax voor eigen gewin gaat. Lijkt me gewoon een sympathieke vent die weleens de plank misslaat (zoals iedereen). Bij de Telegraaf lijken er grotere complotten te spelen, die kwaadaardig(er) voor de club op mij overkomen.

16-12-2024 14:48

ijzerchef +3155

De Pakschaal podcast is ook de slechtste Ajax podcast. Is te veel de Freek Jansen show. Op een gegeven moment ging het de hele tijd over de Graafschap: de club waar Freek Jansen fan van is. Ik heb sindsdien al heel heel lang niet meer geluisterd.

16-12-2024 16:08

Elayais +5082

Ook ik ben teleurgesteld na het verlies tegen AZ, ook ik zie het liefste een klinkende 6-0 overwinning tegen de "kleintjes".

Maar nog meer, hou ik in het oog waar wij vandaan komen, met welke spelers we het moeten doen en wat voor achterstand er op allerlei vlakken is en was en dan is dit boven verwachting goed. Het feit dat je z'n goede week had tegen Feyenoord & PSV heeft de verwachtingen ook meteen weer omhoog gebracht.

En natuurlijk, wij zijn Ajax, wij moeten kampioen worden. Maar een releastische verwachting is/was dat niet voor dit seizoen, hoe pijnlijk ook.

16-12-2024 14:33

Copier +172

Beste Freek, ik heb het idee dat het voornamelijk analisten en journalisten zijn die zo denken. Wij zijn met een groepje kritische supporters die er al zo'n 25 jaar zitten en we zijn best tevreden. Zo vonden wij Ajax behoorlijk goed spelen tegen Lazio, maar zag ik daarna de analisten Ajax en Farioli redelijk met de grond gelijkmaken. Farioli is consequent. Als een speler niet volledig, 100 % fit is start deze niet. Hij geeft de hele selectie een kans. Hij communiceert heel duidelijk dat tijdig en veel wisselen voor hem essentieel zijn. Ajax staat tweede, kan bij de eerste 8 van de Europa League eindigen. Prestaties die ik aan het begin van het seizoen voor onmogelijk had gehouden. Ik heb ernstig het gevoel dat hij er in slaagt de hele organisatie van Ajax professioneler te maken, Maar opeens zie ik jullie beroepsgroep klagen dat het geen "Ajax" voetbal is. Tsja, dezelfde selectie als vorig jaar, tamelijk onevenwichtig (2 vleugelspelers, 3 spitsen). Een snelle vleugelspeler die op het laatst wordt verhuurd zonder vervanging. En dan toch zulke resultaten.
Voordelen van zijn aanpak: Fitz Jim en Baas (ajax talenten die onder ajax trainers geen kans kregen) breken door. Sutalo haalt een goed niveau, Rensch en Taylor worden "dragende" spelers. Wijndal liet gisteren opeens zien wat er mogelijk is. Hij verbetert spelers die Ajax al had afgeschreven.
En zelfs met die wisselende opstellingen zien wij af en toe heel mooi combinatievoetbal (gisteren, eerste goal). Ik zie veel zeer, zeer kritische analisten, misschien nemen die de supporters wel mee met hun overdreven harde kritiek. Maar ik begrijp het wel. Een "redelijk" verhaal "scoort" niet.
Los dat ik blij ben dat hij Ajax zo snel weer "op de rit" heeft gekregen, vind ik zijn manier van denken en werken fascinerend, en ik kijk vol verwachting uit naar het tweede deel van het seizoen. Een echte journalist met interesse voor sport/voetbal zou ook zo'n houding moeten hebben. Een echte journalist, bedoel ik.

16-12-2024 14:29

Simpelishetmoeilijkst +25360

Copier, goed werk. Ik hoop wel dat we binnenkort wat jeugd spelers erbij zien, zoals Faberski. Gewoon langzaam inpassen.

16-12-2024 14:36

Altijdindestraat +40242

Sorry Freek we trappen niet in deze stemmakerij...

16-12-2024 14:20

Joodhannus73 +3579

Wat heb je aan gevoel? Op basis van wat? Ik ben F-Sider en met de groep vrienden waarmee ik ga, heeft niemand dat gevoel. Elk weldenkende Ajacied weet dat het materiaal nog steeds niet Ajax waardig is. Hij haalt het maximale resultaat uit deze groep. Bergwijn ging weg, Weghorst kwam terug. Traoré en Klaassen waren dankbare left-overs. Maar daar win je de wereld niet mee. Forbs, Mikautatze en Vos gingen ook weg. Dus met vrijwel hetzelfde team staan we nu op plek twee en zitten we in de Uefa League en niet de Conference League, met alle kans op overwintering. Waar lullen we over? Weer een sensatie journalist die op basis vsn zijn sensatiegevoel weer sensatie wil maken. Want dat verkoopt. Het is zo triest en doorzichtig!

16-12-2024 14:17

FinidiKanu +1684

Wat een zuur gezeik. Natuurlijk is het niet om aan te zien, maar wat wil je met nagenoeg dezelfde selectie❌❌❌

16-12-2024 14:08

driehoekjes +3422

Farioli heeft bij andere clubs niet zoveel gerouleerd. Er is een noodzaak om dit op dit moment te doen bij Ajax ten gevolge van smalle en niet fitte selectie. Vergelijken met andere jaren bij Ajax of met andere clubs die een veel bredere (kwalitatieve) selectie hebben, zoals Pisvee, is zo kortzicht gezever.

16-12-2024 14:04

Juichtoon +32678

Ik heb het gevoel dat de media vanaf dag 1 aan de poten van 'die keeperstrainer' zaagt.

16-12-2024 13:57

rob +680

Stemmingmakerij weer dit. Iedereen weet hoe erg Ajax naar de klote is en meer verwachten is onrealistisch. Vooralsnog doet Farioli het boven verwachting.

16-12-2024 13:56

Mijnclub33x +9992

Freek Jansen: lekker stoken met je KUT krantje. Farioli beter dan Schreuder, Schip en Steijn samen.

16-12-2024 13:48

CruijffiaansNouriaans +4456

VI is echt geen kut krant; daar zitten journalisten en liefhebbers met best wel verstand van zaken. Ik lees het vaak en met veel plezier.

16-12-2024 13:54

Lazell +17005

Klopt, maar Freek Janssen zijn analyses, podcasts en hersenspinsels sla ik altijd over.

16-12-2024 14:57

CruijffiaansNouriaans +4456

Vind die ene met Arco wel lachen, maar dat komt misschien omdat ik ze ken.

16-12-2024 19:13

Wobbo +11463

Ik ben Farioli niet helemaal zat maar heb wel mijn op- en aanmerkingen.

- Als je toch gaat rouleren en gaat wisselen maak dan wat logischere koppeltjes. Weghorst bijv is bijna volledig afhankelijk van de aanvoer en Brobbey niet perse aangezien die uit zichzelf nog wat kan creëeren. Dus als je met Weghorst start begin dan iig met 2 vleugelaanvallers en dus niet met Taylor en Akpom. Als je met Taylor en Akpom begint gewoon met Brobbey beginnen.

- Beetje rouleren om de groep heel en fit te houden kan geen kwaad. Maar het rouleren om het rouleren zelf lijkt er alleen op dat je alleen op stamina wisselt zeg maar. Ik zie zo vaak het team worstelen met spelers die totaal niet thuisgeven en echt een absurd slechte wedstrijd spelen die dan wel 90 minuten mogen blijven staan omdat het nou eenmaal "hun beurt" is oid. Van den Boomen bijv. Vind ik persoonlijk een speler wat niets te zoeken heeft bij een topclub. Vind dat echt meer een speler voor Almere sowieso. Als spelers door de mand vallen wissel dan om het team beter te maken en niet alleen kijken naar de stamina meters.

- Het wegsturen van een groot eigen jeugd talent als Sylvano Vos door een Italiaanse passant vind ik ook echt niet kunnen. Dan merk je wel dat er te weinig Ajacieden en oud-spelers in de leiding zitten. 1 van de lichtpuntjes van vorig jaar en ik zag iig de potentie om Oranje te halen. En die verkoop je dan en zo'n amateur als Van den Boomen die geen ene reet toevoegt of waarde vertegenwoordigd mag dan wel blijven.

16-12-2024 13:47

CruijffiaansNouriaans +4456

Vos werd weggestuurd, omdat er geld vrij moest komen om o.a. de grote meneer Wout en zijn ego te betalen. Het was de beste optie om te verkopen; hij bracht het meeste en snelste geld op, omdat hij als een talent te boek staat. De rest was lastig verkopen, want we stonden er natuurlijk niet zo lekker op en dan gaan ne spelers gewoon voor minder. Het was niet chique, maar wel broodnodig. Daarbij was het niet de keuze van een Italiaanse passant, maar van Kroes. Branco bleek gewoon niet te verkopen, evenals Hendo en die kakkerlak op rechts.

16-12-2024 13:59

Jeugd +24908

Ik moet eerlijk zijn Farioli heeft bij mij geen krediet gehad. Waarom zou ik hem dat geven?De man had 0,0 palmares. In Frankrijk was een team dat bijzonder presteerde en boven het team van Farioli eindigde maar Farioli was het dus niet.
Ik kan waarderen hoe hij de organisatie wat beter heeft neergezet en dat spelers wat meer gas geven maar dat is het dan wel.

Het voetbal is meestal niet om aan te gluren en dat was in Frankrijk ook al de kritiek.
Zijn wisselbeleid is ronduit belachelijk.
Hij lult zoveel over vermoeidheid en blessures dat iedereen er in is gaan geloven.
Farioli heeft natuurlijk meer kwaliteit gekregen dan zijn voorgangers maar eerlijk is eerlijk, het is nog niet veel.
2e plaats is wat betreft resultaat prima maar de 4eplaats is om de hoek en dan is iedereen hier in paniek. De wedstrijden tegen Feijenoord en PSV waren heel goed, dat moet gezegd worden maar het overdreven wisselbeleid heeft ook geleid tot onnodig verlies. Bovendien hebben wij aantoonbaar minder blessures dan de rest van de branche? Dat weten we eind van het seizoen natuurlijk pas echt maar ik geloof er niet in.
Wat Ajax echt nodig heeft is kwaliteit.

16-12-2024 13:46

Juichtoon +32678

Ja wij hebben aantoonbaar minder blessures. Namelijk niemand momenteel.
Jouw hele posting is vooral een gebrek aan van alles...bij jou..een spiegel zo je wilt..
Ga naar de Arena met een spandoek..
In Italië, een land dat 5x wereldkampioen werd, noemen ze Farioli Il Nagelsmann...
Maar van jou krijgt hij 0,0 krediet...zinvol..

16-12-2024 13:58

Jeugd +24908

Momenteel 🤣 je maakt jezelf redelijk belachelijk met deze uitspraak.
Van alles, nog zo'n lekkere onderbouwing. Dit is zo ongeveer het niveau van jouw bijdrage.
Als je de sportprogramma en media in Italië volgt dan weet je dat men daar ook kritisch is. Tevens was dit na een seizoen Frankrijk het geval.
Italië is 5x wereldkampioen dus Fariolimoet wel goed zijn.🤣
Ben trouwens ook geen fan van Nagelsman, helemaal niet zelfs. Maar snap wel dat jij er wel van houdt, ook lekker druk enzo. Verder in Duitsland niet in staat geweest om met een team dat boven de rest uitsteekt kampioen te worden en daarna roemloos ontslagen.

16-12-2024 16:51

Juichtoon +32678

Ja wij hebben aantoonbaar minder blessures...punt..
Verder geef je blijk van een onrealistische kijk op de dingen..

16-12-2024 17:06

Jeugd +24908

Ah, dank, die punt is wel een waardevolle toevoeging inderdaad 👍

16-12-2024 17:39

Juichtoon +32678

Ben blij dat je dat ook inziet.

16-12-2024 19:21

xstaniox +15174

Werkt Jansen nu bij de Telegraaf ofzo?
Azijnzeiker

16-12-2024 13:44

w86 +9467

Het is heel simpel Jansen, Farioli staat met een selectie waarvan alle journalisten vooraf zeiden dat het wederom plek 5 zou worden, nu keurig 2e op slechts 6 punten van een "fantastisch PSV".

Dat het een buitenlander is zonder Ajax DNA, dat hij het anders doet dan o.a. Steijn en Schippie, dat het soms niet om aan te gluren is, allemaal waar. Maar als we in deze wederopbouw fase van de club met deze selectie 2e eindigen, kan je maar één conclusie trekken en dat is dat hij het uitstekend heeft gedaan.

16-12-2024 13:43

daslogisch1 +10199

Hear hear👆

16-12-2024 13:44

CruijffiaansNouriaans +4456

Dat is waar, er gaan veel dingen goed, en ik hoop op een of twee versterkingen en wat exits, maar het is echt niet om aan te gluren. Of het rouleren zin heeft gehad kan je pas zien als het einde van het seizoen in zicht is en de andere teams minder fris worden en we daar de winst pakken.

16-12-2024 14:01

w86 +9467

Volgens mij was een paar weken terug na in 1 week winst tegen Feyenoord en PSV dat dit het gevolg was van het rouleren.

Geen idee of dat waar was, maar wat nu gebeurd is schaamteloos aan stoelpoten zagen omdat er gecoupeerd wordt obv suggestieve verhalen dat "het publiek er klaar mee is". Ik denk dat een veel groter deel van het publiek klaar was met onderpresteren de afgelopen 2 jaar door trainers zonder verstand van zaken. Maar daar hoorde ik nooit een journalist over.

16-12-2024 15:30

Jutter1 +4316

Het Ajax van nu is een regelrechte aanfluiting in vrijwel alle geledingen!. Je ziet het wekelijks, een kwalitatief zwaar ondermaatse ploeg, totaal onvergelijkbaar met zeker de betere periodes van Ajax in het verleden!. Nu hebben we te maken met de slechtste ploeg/selectie in het toch roemruchte verleden van de club! Dat is helaas een voldongen feit, er moet dus heel wat gebeuren om de club enigzins uit het diepe dal te halen, zelfs in een ED die jaarlijks fors aan kwaliteit inboet!

16-12-2024 13:39

Stoffel +18570

We staan tweede met een selectie van een G-elftal...

16-12-2024 13:32

Jeugd +24908

Weet je hoe ver we van de 4 plek staan?
Ajax selectie is toch echt wel sterk genoeg om minimaal om de 2 plek te strijden. G elftal slaat nergens op.

16-12-2024 13:36

Semmier +625

2e met dit team is gewoon een harstikke goede prestatie!

16-12-2024 13:31

mokum410 +3298

Freek Jansen ongelooflijke clown, nooit kritiek op bilmaat Schreuder en Steijn.

Zo iemand is dan hoofdredacteur van VI😂

16-12-2024 13:23

daslogisch1 +10199

En komt nog uit Tilburg ook. Neem die gast nooit serieus.

16-12-2024 13:34

OpaHooligan +4040

Kruikenzeikert is het.

16-12-2024 13:36

mokum410 +3298

Ja? Dat eeuwige gejank over De Graafschap deed me vermoeden dat ie uit die regio kwam

16-12-2024 13:39

CruijffiaansNouriaans +4456

Pieter Zwart is toch capo daar ?

16-12-2024 14:02

Lazell +17005

https://www.vi.nl/colofon

Pieter en Freek blijkbaar.

16-12-2024 15:01

Robertini +39639

Volgens mij zijn er nog enorm veel supporters die blind en kritiekloos achter hem staan.

Ik heb zelf nog steeds gemengde gevoelens, vind hem veel bedenkelijke beslissingen nemen, maar de stand is prima.

16-12-2024 13:19

Woutert.v +184

Welke trainer bij Ajax krijgt geen kritiek...?
Bovendien, alle luitjes die zoveel kritiek hebben lijken (maar hey dat is maar een gevoel hè) niet echt te beseffen waar we vandaan komen. De boventoon van kritiek die hier op AS heerst, na een paar teleurstellende potjes, getuigt naar mijn idee enkel van een extreem hoog kortetermijngeheugen.

Juist doordat we van zover komen, en we al succes hebben gehad met Fariool, zijn mensen hem als verlosser gaan zien. Ik zie hem ook als verlosser, MAAR niet onschendbaar.

16-12-2024 13:24

Robertini +39639

Hem als verlosser zien, vind ik sowieso eng en daarnaast ook veel te vroeg en opportunistisch.

16-12-2024 13:46

Cosey2 +7088

Vanuit de spelersgroep hoor je werkelijk geen enkele wanklank, dat is niet iedere trainer gegeven, ze gaan echt allemaal door het vuur voor hem, en dat kan je heel ver brengen.

16-12-2024 13:50

Hamstelaar +15097

Tja hadden we van Utrecht en AZ gewonnen dan had iedereen het nog steeds geweldig gevonden. Maar Farioli moet gewoon niet in topwedstrijden meer rouleren. En gisteren had prima de basis kunnen spelen en donderdag rouleren. Of gaan we tegen Telstar nu met de basis beginnen?

16-12-2024 13:18

JanBiesbos +29236

Echte supporters zijn realistisch en kijken ook over de wedstrijden en het seizoen heen ipv kortzichtig als toeschouwer klagen over een wedstrijd.
-Ajax is BLUT!
-Ajax zou 5de of 6de eindigen volgens alle anslisten
-Ajax staat tweede winnen van fey en psv
-Ajax overwinterd
-Spelers zijn beter gaan spelen zoals Taylor rensch sutalo, baas en fitz zelf basis spelers
-Ajax spelers in waarde weer gestegen

16-12-2024 13:17

Goos +138

Juist ! Lekker bij de feiten blijven en niet weer luisteren naar al roeptoeters met dat onderbuik gevoel.

16-12-2024 13:27

ajax4perez +9565

Overwinteren doet iedereen aangezien het pas beslist wordt eind januari 😜

16-12-2024 13:43

CruijffiaansNouriaans +4456

Iedereen overwintert. 8 wedstrijden, 2 na de stop.

16-12-2024 14:03

SamW +1466

Dat rouleren zorgt ervoor dat je al snel geneigd bent om te mopperen. Zeker als het resultaat met een wat mindere opstelling tegenvalt. Aan de andere kant zijn alle belangrijke spelers bijna de hele eerste seizoenshelft inzetbaar geweest. Alleen Godts raakte geblesseerd, maar die was relatief snel weer terug. Je had er toch niet aan moeten denken dat een paar sterkhouders tegelijk afwezig waren geweest? Dan hadden we nu niet in de verschillende competities op de plekken gestaan waar we nu staan. Farioli heeft heel goed ingeschat hoe hij met deze groep moest omgaan en daarmee verdient hij een groot compliment. Met twee of drie gerichte versterkingen kan het na de winterstop alleen maar beter gaan.

16-12-2024 13:15

Robertini +39639

Maar hebben ze door dat gerouleer niet gewoon meer wedstrijden gemist dan ze potentieel door blessures zouden missen?

16-12-2024 13:20

ratje +3515

Wellicht. Maar nu kan hij kiezen wie hij wanneer nodig acht. En dat kan niet als je blessures hebt.

16-12-2024 13:27

gi0vanni +7318

Zeer knap seizoen gezien de kwaliteiten in het team. Ben alleen van mening dat ze zich meer op de ED moeten richten. De EL is gezien de huidige financiële situatie gewoon bijzaak.
(Niet de pleisters kiezen maar gelijk voor het verband gaan in ernstige situaties.)

16-12-2024 13:20

MelleAfca +14328

Farioli verricht wonderen. Punt.

16-12-2024 13:14

Krullen +8061

Ik denk dat de meesten niet enorm fan zijn van het roulatiebeleid, wat niet gek is gezien het grote niveauverschil tussen sommige spelers. Maar om te zeggen dat z'n krediet op is vind ik ook wel ver gaan. Als ik me niet vergis hebben we 11 punten meer dan vorig jaar rond deze tijd, staan we tweede en zijn we over het algemeen een stuk stabieler. Vergeet ook niet wat de staat van de selectie was toen hij aankwam.

Ik hoop gewoon dat hij ons kan laten kwalificeren voor de CL en dat er achter de schermen vast wordt gebouwd aan een nieuwe selectie. Een aantal spelers afscheid van nemen, enkele gerichte aankopen en zorgen dat er waar mogelijk weer jeugd wordt ingepast. Na de afgelopen jaren hebben we tijd nodig om te herstellen en ik denk dat we Farioli die tijd moeten gunnen.

Overigens spelen sommige spelers wel bijna alles (Hato, Taylor, Sutalo). Misschien moet de rest nog maar wat harder werken om fitter te worden.

16-12-2024 13:13

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25437

Het eerste wat ik dacht waarom weer zonder vleugel spelers je wilt toch vermaakt worden voor je dure geld.

Hoop echt dat dit zsm klaar is het voetbal is op wedstrijden tegen PSV Feyenoord en Macabi na niet om aan te gluren.

16-12-2024 13:12

Gewoon Gijs +18422

Moet je bij Kroes zijn

16-12-2024 13:13

Gewoon Gijs +18422

Freek heeft ecbt geen feeling net supporters blijkbaar. We kunnen zeiken en zeiken. Eigenlijk is het gezeik positief. Vorig seizoen was zo giga zwak dat zeiken geen zin meer had. Nu kunnen we meer lritiek hebben, maar dat is wat anders als dat krediet afbrokkelt

16-12-2024 13:12

Danielson +50581

Farioli is natuurlijk niet perfect maar ik ben benieuwd welke trainer het beter gedaan zou hebben met deze onuitgebalanceerde selectie dan hij.
Na het sluiten van de transferwindow was het geweeklaag alom en zou -voor de situatie waarin Ajax zich nu bevindt- door iedere supporter blind bij het kruisje zijn getekend.
Freek begrijpt het dus niet helemaal.

16-12-2024 13:11

Gonzalez75 +5885

We mogen met wat we aan spelers materiaal hebben tevreden zijn waar we nu staan. In de race voor de titel en in Europa kunnen we nog bij de laatste 8 terechtkomen na de eerste ronde. In de winterstop afscheid nemen van enkele spelers. Wellicht nog een extra linker aanvaller contracteren, uitrusten en voorbereiden op tweede seizoenshelft.

16-12-2024 13:15

MarcoB1971 +4783

Zo lang hij geen andere buitenspelers heeft dan moet je soms rare sprongen maken. Maar ik ben er wel van overtuigd dat Ajax na de winterstop, het tegen wat betere tegenstanders niet kan maken om met van de Boomen en dergelijke niet te laten spelen.

16-12-2024 13:10

mdm89 +1526

Hoe weet die Jansen wat supporters denken? Wat een drama dat sommige journalisten puur op hun eigen onderbuik af gaan. Wellicht zijn de meeste supporters wel iets realistischer na het afgelopen seizoen.

16-12-2024 13:10

daslogisch1 +10199

Daarom zongen ze zijn naam allemaal in het stadion. Ja, dan is het krediet 'aan het afbrokkelen'....Wat een fake news.

16-12-2024 13:05

MisterAFCA +6443

Ik begin dat rouleren ook wel aardig zat te worden ja. Winnende trainer heeft altijd gelijk zeggen ze… maar tegen Az bijvoorbeeld met die opstelling beginnen is gewoon onnodig puntverlies. Start je daar met je sterkste elf, zoals je wel eindigt, win je die pot gewoon.

Het lijkt wel alsof rouleren boven het resultaat staat. In de laatste succesvolle seizoenen speelde we soms drie keer in de week met nagenoeg dezelfde basis en nu kunnen de meeste niet langer dan een uur 1 a 2 keer in de week?

Europa is bijzaak dit seizoen. Dus geef er dan maar een paar rust. Maar zorg dat je tegen je directe concurrenten gewoon met je sterkste 11 begint.

16-12-2024 13:00

Wieno +9248

Ik denk (ofja hoop) dat dit na de winterstop anders zal zijn. Dan zou er iets meer balans moeten zijn (ligt aan de mogelijkheden) en hebben de spelers ook weer even wat rust gehad. We moeten niet vergeten dat we gewoon echt al veel wedstrijden hebben gespeeld. Fariloli is als de dood dat er 2 spelers voor een langere tijd eruit liggen en je wellicht maanden lang met Boomen, Rasmussen, etc. moet spelen. Vandaar dat data nu heilig is...

16-12-2024 13:06

Gewoon Gijs +18422

Deze pot was wel fout, beter vol tegen Az en rust tegen Lazio

16-12-2024 13:14

Wieno +9248

Ik snap wat je zegt, maar overwinteren in Europa is ook wel belangrijk om in de winter nieuwe spelers te kunnen overtuigen om (gehuurd) de stap naar Ajax te maken. Spelers die bij de grote clubs op het 2e plan zijn gekomen en zich in de kijker willen spelen, vinden het belangrijk om dit op Europees niveau te doen. Naar de eredivisie kijkt geen hond.

16-12-2024 13:33

mokum410 +3298

Dit soort reacties man 🤣

16-12-2024 13:41

Wieno +9248

Als je als voetbalverslaggever zegt: Je wint tegen Psv en Feyenoord, dan mag je ook wat verwachten van het spel tegen Almere... dan ben je toch gewoon al af. Tegen PSV en Feyenoord kon Ajax vooral reageren en profiteren van de ruimtes. Tegen Almere moeten deze spelers het spel maken en dat kan dit team gewoon niet. Zeker niet met Akpom en Taylor op de vleugels.

Nog 2 potjes volhouden en afwachten wat er gaat gebeuren, dan pas kunnen we oordelen. Voor nu win je potjes met middelmatige spelers als Boomen, Hlynsson, Wijndal, Rasmussen, Klaassen en een niet scorende spits. Als we dat eens kunnen inruilen voor 2 technisch begaafde spelers, dan zijn we al een heel eind.

Waarom horen we ze niet over het geweldige Feyenoord dat maar geen aansluiting weet te vinden met PSV? Ze zijn nog altijd het lelijke, zielige broertje dat iedereen een succesje gunt. Die Mexicano loopt 2 balletjes binnen en het is ineens weer een wereldspits. We kijken heel even naar de wanprestatie van de arbiter bij Utrecht en gaan dan snel weer over naar de goal van Almere die goedgekeurd had moeten worden. De goal van Brobbey vorige week horen we dan weer niemand over.

Om te kotsen dit journalistieke niveau!

16-12-2024 12:58

Henny +1808

Geen speld tussen te krijgen!

16-12-2024 13:11

Gewoon Gijs +18422

ik vind het nog steeds een overtreding op Rensch

16-12-2024 13:15
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.