NB: 'Je ziet dat Taylor Farioli's vertrouwen graag wil uitbetalen'

door Brent Tomassen 88

Bron Ajax Showtime

NB: 'Je ziet dat Taylor Farioli's vertrouwen graag wil uitbetalen'

door Brent Tomassen 88

Bron Ajax Showtime

Laatst geüpdatet

Na iedere wedstrijd die Ajax speelt, valt er weer genoeg na te bespreken. Mooie doelpunten, vervelende momenten, vreugde en verdriet. Ajax Showtime kijkt iedere week met één van de redacteuren terug op de wedstrijd én wekelijkse actualiteiten in De Nabeschouwing. Vandaag: Ajax speelt niet groots, maar rekent eenvoudig af met Almere City. Ditmaal met redacteur Brent Tomassen. Lees hier zijn blik op de wedstrijd én praat mee!

Stelling: Ajax heeft nagelaten om goede zaken te doen qua doelsaldo.

'Daar ben ik het absoluut mee eens. Almere City is echt een heel zwakke tegenstander gebleken en er lagen constant voldoende ruimtes om echt flink uit te halen vandaag. Ajax was gewoon heel slordig en kregen een grote fase voor rust heel weinig druk op de tegenstander, waardoor die de bal achterin rustig kon rondtikken. Op het moment dat er wel iets van druk was, speelde Almere City de bal gewoon lang zonder succes, dus hier had je veel sneller de bal kunnen en moeten veroveren. In de tweede helft ging het iets beter, maar was de laatste pass steeds verkeerd.'

Francesco Farioli wisselde weer een aanzienlijk deel van zijn elftal tegen Almere City. Welke namen vond jij het meest verrassend?

'Vooraf vond ik Rugani de meest verrassende naam, maar zeer begrijpelijk als je later hoort dat Sutalo ziek is. Verder snapte ik de uitleg van Farioli vooraf wel om niet met Traoré en Gidts te starten. Wijndal had ik vooraf wel verwacht, omdat Hato behoorlijk wat minuten heeft gemaakt en daarbij op scherp stond. Ik denk dat Farioli hem heel graag wil gebruiken in de laatste wedstrijd voor de winterstop tegen Sparta.'

Wie was jouw Man of the Match tegen Almere City?

'Dat zijn er eigenlijk twee voor mij: Wijndal en Taylor. Ik ga dan toch voor eerstgenoemde, ook omdat Taylor er vroegtijdig werd afgehaald. Ik vond Wijndal verdedigend een zeer stabiele indruk maken. Almere City kwam aanvallend niet veel in het spel voor, maar ik kan me een paar momentjes herinneren waarop er zeker ruimte lag om Ajax pijn te doen. Die momenten werden ook gezien door Wijndal, want hij kneep een aantal keer goed naar binnen om met een fraaie ingreep een counter te verijdelen. Aanvallend had Wijndal ook zeker zijn waarde met een rol bij de 1-0 en na rust gaf hij bijna een fraaie assist op Weghorst, die de lat raakte.'

Welke speler(s) viel(en) er juist tegen?

'Baas valt me al een aantal weken flink tegen. Hij levert vaak te eenvoudig ballen in en staat defensief ook minder goed dan een aantal weken terug. Daarnaast merkte ik dat Rugani met name voor rust veel moeite had in de opbouw. Tenslotte speelde ook Rensch in mijn ogen een zwakke wedstrijd. Hij mocht van geluk spreken dat de 0-1 van Almere City werd afgekeurd, pakte een gele kaart en was aan de bal een stuk minder stabiel dan ik dit seizoen van hem gewend ben.'

Kort voor de 1-0 van Ajax had Almere City op 0-1 kunnen komen door Junior Kadile, ware het niet dat scheidsrechter Jeroen Manschot een overtreding waarnam. Kwam Ajax daar goed weg? 

'Daar kwam Ajax zeker goed weg, want in mijn ogen gaat Rensch daar gewoon gruwelijk in de fout en is er van een overtreding geen sprake. Ik geloof best dat er iets van contact is geweest op het standbeen van Rensch, maar de reden waarom hij valt is omdat hij al uit balans is door zijn eigen verkeerde aanname. Ajax heeft hier gewoon geluk gehad, daar waar het in Alkmaar pech had toen de goal van Brobbey werd afgekeurd. Ook daar had de VAR niks aan kunnen doen, omdat er al gefloten werd voordat de bal erin ging.'

Zonder overtuigend te spelen stond Ajax bij rust wel met 2-0 voor. Welke spelers namen de ploeg bij de hand?

'Uiteindelijk waren het voor mij vooral Taylor en Weghorst die de ploeg in het eerste uur bij de hand namen. Zeker als een tegenstander zo ver inzakt is het wel lekker om een aanjager als Weghorst te hebben en daarbij vond ik hem ook aan de bal goede keuzes maken. Aan Taylor zie je gewoon dat hij het vertrouwen van Farioli heeft en dit graag wil uitbetalen.'

Ondanks de zorgeloze wedstrijd speelde Ajax wederom niet groots. Wat zegt dat jou in deze fase? 

'Ik had niet verwacht dat ik een spetterende voetbalshow zou gaan zien. Dan kan eigenlijk ook niet tegen een ploeg van het kaliber Almere City. Wel vond ik alle goals vandaag prachtig. De aanvallen die je vandaag op de mat legde, waren er tegen bijvoorbeeld Lazio ook, maar toen miste je net een stukje vernuft om de tegenstander pijn te doen. Daarbij komt ook dat Lazio van een totaal ander niveau is dan Almere City.'

Tot slot: Donderdag neemt Ajax het op tegen Telstar in de beker. Zou jij het verstandig vinden om veel te rouleren?

'Ik zou spelers als Godts, Hato, Sutalo, Baas en Traoré niet laten starten, maar misschien wel laten invallen om in het ritme te blijven richting Sparta-uit. Ik hoop wel dat er een paar vaste krachten zullen spelen als Klaassen, Fitz-Jim en Brobbey, zodat je wat houvast hebt en je geen paniekwissels hoeft te doen mocht het wedstrijdverloop slecht zijn. Daarnaast zijn bekerwedstrijden als deze altijd leuk om wat talenten de kans te geven zich te laten zien. Het zou mooi zijn als een Faberski, Steur of Bounida een keer mag proeven aan Ajax 1, maar ik zou deze jongens pas brengen als de stand het toelaat.'

Brent Tomassen (X: @Brent_Tomassen | E-mail: brent.tomassen@gmail.com)

Lees meer van De Nabeschouwing van dit seizoen:

#ajavoj: ‘Farioli moet eruit krijgen dat Ajax na rust als een kaartenhuis in elkaar stort'
#vojaja: ‘De ervaren wissels van Farioli zorgden ervoor dat de wedstrijd kantelde’
#panaja: 'Berghuis in vorm is absoluut een topspeler voor een selectie als die van Ajax'
#ajahee: 'Er lijkt echt een andere Šutalo te staan onder Farioli'
#ajapan: 'Na zo’n penaltyreeks is iedereen alweer vergeten dat de wedstrijd heel slecht was'
#nacaja: 'Op deze manier worden er geen vastigheden gecreëerd in het elftal'
#jagaja: 'Berghuis zijn creativiteit is wat er ontbrak in Breda'
#ajajag: 'Over een langere periode kunnen we pas echt zeggen wat Ajax’ sterkste voorhoede is'
#ajafor: ‘Taylor nam na wissel Henderson echt de leidersrol op zich’
#gaeaja: 'Een wedstrijd als deze hoort bij het proces waarin Ajax zit’
#ajabes: ‘Farioli maakt spelers beter en daarvan is Sutalo het voorbeeld’
#rkcaja: 'Farioli heeft de ideale samenstelling van de Ajax-achterhoede gevonden’
#slaaja: ‘Als Brobbey zijn kansen benut, win je deze wedstrijd gewoon'
#ajagro: 'Brobbey is ook zonder goals belangrijk voor het aanvalsspel van Ajax'
#heraja: 'Het karakter van Ajax is echt veranderd, ze zijn bereid om voor elkaar te vechten'
#qaraja: 'Met het oog op Ajax’ drukke speelschema valt het sparen van Brobbey goed uit te leggen'
#ajawil: 'Tegen Feyenoord en PSV wil je als Ajax wél met een zo sterk mogelijk team starten'
#feyaja: 'Farioli is veel meer dan een simpele Italiaanse trainer'
#ajapsv: 'Het zou gek zijn als Ajax geen rol gaat spelen in de titelrace'
#ajamac: 'De 2-0 van Taylor toont aan dat Ajax het geweldig kan doen tegen teams met een laag blok'
#tweaja: 'Henderson kreeg het tempo er niet in tegen FC Twente'
#ajapec: 'Ajax' kinderziektes van vorig seizoen komen af en toe nog aan de oppervlakte'
#rsoaja: 'De diepgang en het loopvermogen van Taylor en Klaassen werden gemist'
#necaja: 'NEC heeft tegen Ajax vanaf de eerste tot de laatste minuut de dienst uitgemaakt'
#ajautr: 'Het is voor Ajax te hopen dat Godts tegen AZ weer wedstrijdfit is'
#azaja: 'Berghuis voegt op rechtsbuiten niks toe aan het spel van Ajax'
#ajalaz: 'Aan de bal is Baas de laatste tijd behoorlijk slordig'

Lees meer over:
Plaats reactie

komopajax777 +13234

Henderson niet noemen als sterkhouder in deze wedstrijd kan echt niet.

16-12-2024 12:13

SpursAjax +6693

Baas heeft inderdaad een echte dip te pakken... Ik zou wel is het duo Sutalo en Rugani willen zien!

16-12-2024 10:52

Baco123 +6460

Taylor is geweldig dit seizoen
1 van de betere Ajacieden momenteel
Ga zo door zal ik zeggen

16-12-2024 09:17

GAjax31 +16127

Berghuis op de bank en we winnen weer haha.
Zonder dollen, het was op de doelpunten na weer niet om aan te gluren.. maar wel blij met de 3 punten. Volgende week nog even van Steijn winnen en dan hopelijk na de winterstop weer wat leuker voetbal.

16-12-2024 08:58

caspervans +5350

Zal niet los staan van elkaar, om heel eerlijk te zijn. Vind het echt te weinig wat 'ie brengt. Aan de bal, maar nog meer zonder bal.

16-12-2024 10:38

GAjax31 +16127

Ik ook hoor, maar ik denk dat als Berghuis gisteren rechtsbuiten had gestaan ipv Akpom, er weinig aan het wedstrijdbeeld was veranderd. Neemt niet weg dat Berghuis bij mijn favoriete opstelling op de bank zou zitten.

16-12-2024 10:58

caspervans +5350

Ja mee eens. Al is het doorzettingsvermogen en het offer wat Akpom telkens weer brengt met diepgang, hard werken en z'n duelkracht wel wat waard in deze fase. Nog liever zie ik Traoré of een nieuwe concurrent/talent, maar als het moet, dan maar Akpom of Rasmussen.

16-12-2024 15:04

GAjax31 +16127

Ja klopt, mijn voorkeur gaat ook eerder uit naar Traore en Akpom dan Berghuis hoor, maar eerlijk gezegd vind ik ze alle drie momenteel niet echt ideaal. Akpom werkt hard, maar het is gewoon niet zijn positie. Hij mist echt een voorzet. En Traore vind ik gewoon heel wisselvallig.

16-12-2024 15:06

caspervans +5350

Mee eens. Traoré in vorm is echt een Ajax-buitenspeler, maar voor m'n gevoel zien we dat maar 20-30 procent van de tijd. Ik hoop dat Faberski stappen blijft zetten en dat we snel de markt opkunnen voor een speler met zowel potentie als ook genoeg kwaliteit om er nu al te kunnen staan.

16-12-2024 15:11

Redrum +96117

Ik denk serieus dat het geen toeval is. Meneer Berghuis sjokt als een veteraan over het veld, zet geen druk, verdedigt niet mee en komt overal te laat. Op deze manier kan hij beter wegblijven.

16-12-2024 11:46

JanBiesbos +29059

Ik vond ook geen overtreding maar werd voor gefloten , vind ophef in media wederom stuitend, als in voordeel ajax is. Alles te nadelen is fluisterstil, utrecht-kowet was pas schandalig net als nac-az

16-12-2024 08:53

7172AFCA7395 +10311

De Ajax-gids van de laatste weken,

16-12-2024 08:16

Baco123 +6460

Hahahaha

16-12-2024 09:17

JanMolby +1526

"gaf bijna een fraaie assist, maar Weghorst schoot op de lat". OK, t werd dus geen goal. Doe me voortaan een lol, het was dus gewoon een fraaie voorzet. Niks 'bijna assist' of bijna whatever.

16-12-2024 07:57

Dusan020 +577

Wat een fantastische goal zeg. Bal van Henderson precies op maat (mooi meegenomen dat die verdediger niet z’n best doet om hem te onderscheppen), en zeer beheerst afgewerkt

16-12-2024 06:46

Ajax2024 +2128

Taylor snel verkopen nu het kan.

16-12-2024 06:40

Ajax27 +19177

Ja want het is een erg goede stabiele middenvelder die eindelijk de volgende stap heeft genomen en nauwelijks meer onder de ondergrens komt. Hij heeft scorend vermogen, is goed aan de bal en maakt vaak erg veel meters en de goede keuzes. Dus laten we m vooral zo snel mogelijk verkopen zodat we daar van de Boomen neer kunnen zetten...

16-12-2024 08:05

Cosey2 +7031

Taylor nu verkopen, dat zou Mislintat niet eens bedenken.

16-12-2024 08:19

Dapperestrijders +4599

Kadootje van de scheids die floot voor een lullig duwtje tegen Wijndal, of was het Rench? Had het zomaar 0-1 kunnen staan voor Madurodam🤫

16-12-2024 05:51

DeWijsneus +25724

Was uiteraard weer Rensch. Zelfs het vrouwenvoetbal is te fysiek voor hem.

16-12-2024 06:09

Dapperestrijders +4599

Wijndal speelde een goede wedstrijd. Maar ja, het was maar tegen Almere he.

16-12-2024 05:46

Dapperestrijders +4599

Het is een fijt, Tailor wordt steeds beter en belangrijker voor Ajax

16-12-2024 05:43

JanMolby +1526

Met de Belgische telefoonGidts op links.

16-12-2024 01:06

Dapperestrijders +4599

Godts allemachtig

16-12-2024 05:52

remco_revenberg +26

Oke ik miss is het heel optimistisch maar op basis van vandaag en baas zijn slechte vorm door zet en wijndal zijn goede vorm zal ik toch er voor kiezen om hato op zijn eigen positie lcd te plaatsten en wijndal lb

15-12-2024 23:03

Mentir +2436

Persoonlijk vind ik Hato laatste tijd slecht verdedigend ingrijpen, opbouwend nu is baas ook paar keer fout gegaan maar denk dat ik dat nog even zo laat staan. Als Wijndal algemeen beter gaat spelen dan wel interessante optie

15-12-2024 23:18

Yeshyeshyall +10943

Sowieso fijn dat ie een keer een goede wedstrijd speelt. Als hij tegen de kleinere tegenstanders van waarde zou kunnen zijn dan is dat mooi meegenomen

16-12-2024 08:45

Patrick020 +22409

Pijnlijke dit.

“ Dus... Giménez raakt geblesseerd, zit twee maanden op de tribune, gaat trouwen, keert terug en heeft alsnog ruim drie keer zoveel goals als Brobbey dit seizoen? Interessant.” #feyher

15-12-2024 22:56

Odysseus +14306

En? Kreeg je hiermee de handen op elkaar op Fr12? Wat wil je nou toch de hele tijd met je ophemelen van onze concurrenten.?

16-12-2024 08:31

Torcida +5681

Dus Almere scoorde en toen werd het doelpunt afgekeurd? Of werd er gefloten en stopte Pasveer met keepen?

En dit compenseert dan een soortgelijke situatie met Brobbey vorige week? Het maakt niet uit dat het ene in de 11e minuut tegen de nummer 17 in de ArenA gebeurt, en het andere de gelijkmaker is in de 69e minuut van een uitwedstrijd tegen de nummer 5?

Tja, als dit soort ESPN-propaganda ook al schaapachtig wordt nageblaat op de AS nabeschouwing, dan heb je geen vijanden meer nodig...

15-12-2024 22:32

Dirk +7029

Prima wedstrijd van Tayler..
Wel verbaast de City de bus niet parkeerde en dat we daar toch nog problemen mee hadden ...
Zuinige prima zege ..

15-12-2024 22:31

WZAWZDB33 +790

Ajax - City, 3-0. Klinkt het toch als een hele prestatie thanks!

16-12-2024 08:55

Soccerskins v2 +43325

Taylor is zich fantastisch aan het ontwikkelen dit seizoen. Echt een van de sterkhouders van Ajax op dit moment. Samen met Henderson en Fitz Jim vormt hij het beste middenveld wat Ajax op kan stellen in mijn ogen.

Opvallende statistiek over Rugani trouwens:
Hij heeft 365 minuten gespeeld, waarin Ajax 0 goals tegen heeft gekregen. Hij brengt misschien wel meer stabiliteit dan Sutalo. En gezien de prijs die Ajax betaald heeft voor Sutalo is dat kwalijk te noemen. Ajax moet (kijkend naar de financiële status van de club) goed nadenken of ze Josip wel willen houden. Ik denk dat je voor een stuk minder geld een kwalitatief gelijkwaardige of misschien wel betere speler kunt halen.

15-12-2024 22:22

Torcida +5681

Wat zijn het langste aantal minuten dat Sutalo speelde en Ajax daarin geen tegendoelpunt kreeg?

15-12-2024 22:41

Soccerskins v2 +43325

Dit seizoen? Niet meer dan 180 minuten.

16-12-2024 11:17

Torcida +5681

En tegen wie was dat allemaal, en tegen wie hield Rugani de nul (met de rest van de verdedigers)?

Het lijkt mij logischer om Rugani op de plek van Baas te zetten, want die heeft misschien iets te veel doelpunten ingeleid de laatste tijd. Maar met Sutalo en Rugani mist er weer een inspeelpass.

Misschien dat Hato weer naar het midden moet, Wijndal linksachter, en Baas eerste wissel. Maar dat zeg ik puur op basis van gisteren.

Hoe dan ook lijkt het me gekkenwerk om nu opeens Sutalo in te ruilen voor Rugani. Slaat echt helemaal nergens op.

16-12-2024 12:34

Soccerskins v2 +43325

Vind jij Sutalo een stabielere indruk maken dan Baas?

Ik vind dat ze beide genoeg steken laten vallen. Zowel met als zonder bal. En dan vind ik Baas aan de bal vaker nog iets dwingender.

16-12-2024 12:41

Torcida +5681

De laatste weken maakt Sutalo absoluut een stabiele indruk, en zeker stabieler dan Baas, die inderdaad beter in het voetballende gedeelte is. Baas heeft duidelijk een terugval, en dat is normaal.

16-12-2024 13:04

w86 +9400

Het is niet zo dat je Sutalo weer kan terugsturen en je 20 miljoen weer terugkrijgt... Wat zou je nu voor hem krijgen, en hebben we voor dat bedrag ook een beter alternatief?

Overigens vind ik je Rugani statistiek leuk, maar ook weinigzeggend bij zo weinig minuten tegen voornamelijk de kleinere ploegen?

15-12-2024 22:52

Soccerskins v2 +43325

Ik denk dat je deze zomer minimaal een 15 miljoen kunt krijgen voor Sutalo. Bologna was afgelopen zomer al bereid om dat te betalen en hij is door de prestaties van Ajax niet minder waard geworden.

Een beter alternatief vinden voor dat bedrag lijkt mij niet moeilijk. Ko Itakura bijvoorbeeld moet rond de 10 miljoen kosten.

16-12-2024 11:22

Dapperestrijders +4599

Ho, ho, ho, niet te snel. Het was maar tegen Almere he? Ik zou Rugani wel eens tegen betere tegenstanders willen zien.

16-12-2024 05:56

Soccerskins v2 +43325

Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Hopelijk krijgt hij de kans.

16-12-2024 11:18

31xAjax +7933

Taylor is politiek correct maar de meeste spelers zijn helemaal klaar met het roulatiesysteem.....

15-12-2024 22:18

Dapperestrijders +4599

Zeker Weghorst en Brobbey wel

16-12-2024 05:56

GAjax31 +16127

Tja, wat moet Farioli dan? We hebben 3 spitsen, waarvan Akpom dan meestal op de flanken speelt.. maar die willen beide toch speelminuten? Het is ook niet alsof ze zelf zo geweldig spelen in de minuten die ze krijgen, waardoor Farioli niet om ze heen kan als basisspeler.

16-12-2024 08:59

Robertini +39307

Voor mij de grootste verrassing van het seizoen, vind hem misschien wel de beste speler van de eerste seizoenshelft.

15-12-2024 22:04

soewares +2504

Weet t wel zeker. Denk dat Baas, Hato en Henderson ook op de nominatie stonden maar iets te veel fouten. Taylor consistent goed

15-12-2024 22:09

Robertini +39307

Hato vind ik maar matig op links

16-12-2024 00:05

Dusan020 +577

Vergeet Godts niet ☺️

16-12-2024 06:45

EricAjax1 +7506

Baas wel veel te veel fouten om in dat rijtje te staan

16-12-2024 08:52

Robertini +39307

Godts en Fitz-Jim denk ik nog wat te wisselvallig.

16-12-2024 09:49

Mocrodammerr +23048

Opvallend dat Taylor vaak wordt bejubeld na een wedstrijd tegen flut tegenstanders. Die gast speelt ruim 3 jaar in Ajax 1. Wat liet hij bijv zien tegen Lazio?

Hij is gewoon een matige voetballer die Ajax niet naar een hoger niveau gaat brengen.
Ajax fans moeten de lat veel hoger leggen.

15-12-2024 21:43

Ajaxsupporter02 +14062

Wanneer ga jij eens toegeven dat Taylor het goed doet? Het is niet erg om een keer je ongelijk toe te geven.

Heeft het goed gedaan in meerdere topwedstrijden dit seizoen.

Goed veldspel, veel inzet, verricht veel verdedigend werk en heeft al 14 g/a op zijn naam staan.

15-12-2024 22:01

Mocrodammerr +23048

Ik zal het niet toegeven omdat ik gewoon zie dat hij te slecht is. Maar gasten zoals jij zijn al blij wanneer hij een mooi goaltje scoort tegen Almere of Fortuna. Ik wil hem goed zien spelen in Europa en tegen sterke tegenstanders in NL. Wat liet hij zien tegen Az? Utrecht? Lazio? Helemaal niks. Dik 3 jaar in Ajax 1 en nog steeds heel matig.

Hij is een creatieve middenvelder. Sinds wanneer moet een creatieve middenvelder het hebben van veel verdedigend arbeid werk verrichten? Een creatieveling die hard moet werken, doet iets verkeerds zou Cruijff hebben gezegd.

15-12-2024 23:35

Ajaxsupporter02 +14062

Taylor is geen typische creatieveling, hoe kom je hierbij?

Speelde ook goed tegen Besiktas, Feyenoord, PSV en Twente. Of komt dat jou even niet uit?

Niemand speelt elke wedstrijd goed.

15-12-2024 23:42

KingJames23 +11444

Taylor liet het al zien tegen de kakkies en de lampies. Dat zijn toch aardige tegenstanders.

16-12-2024 06:30

Robertini +39307

Ik ben vorige seizoenen vaak kritisch geweest op Taylor, maar dit seizoen is hij echt enorm belangrijk. Tegen Feyenoord gescoord, en twee assists tegen Twente. Als er 1 speler is waar het nu niet aan ligt, dan is dat Taylor wel.

15-12-2024 22:03

DankzijCruijff +48712

Opvallend wat voor triest geval jij blijft.

15-12-2024 22:41

Mocrodammerr +23048

Prima inhoudelijke reactie. Over "triest" gesproken LOL.

15-12-2024 23:36

KleineReus +6454

Sterk. Een opsomming met 1.

15-12-2024 23:20

Yeshyeshyall +10943

Jonge speler die daadwerkelijk beter is geworden van het rampseizoen van vorig jaar. En er zit nog rek in. Niks mis mee

16-12-2024 08:53

Robbie en de Kock +11171

Taylor die er vroegtijdig van af gehaald werd?
Welke wedstrijd heeft Brent gekeken??

15-12-2024 21:37

afcsjonnie426 +3969

Lijkt wel of Taylor wel meerdere wedstrijden kan spelen,of ligt dat aan mij.

15-12-2024 21:32

Tijntjee +694

Ik zou ook niet met een Gidts starten

15-12-2024 21:31

RJB1979 +25774

Bij Taylor wil ik graag dat lullige baardje eraf zien. Je moet echt van Pirlo klasse zijn om dat te kunnen rocken. Nu sta je gewoon voor lul.

15-12-2024 21:27

JantjeBeton +2987

... Zullen/kunnen wij hem gewoon (proberen te) beoordelen op zijn voetbalkwaliteiten?! ... 🙄🙄🙄

16-12-2024 00:28

JariJari +15251

Misschien brengt het PSG ofzo in de war en bieden ze 100M

16-12-2024 01:52

Bergkam +4675

Buitengewoon interessante analyse. Zag ook eventjes een half afgezakte kous bij hem.

16-12-2024 03:08

GAjax31 +16127

Pirlo had toch een goede baard? Taylor, en veel andere Ajacieden, hebben alleen zo'n raar sikje. Maar goed, ieder z'n ding.

16-12-2024 08:59

Francesco +5691

Tegen Telstar met je wissels + jeugd spelen.

Mokio, Faberski, Ramaj etc

Verder Rugani, klaassen

15-12-2024 21:26

Bobje99 +7110

Ik hoop eindelijk liever op een pot met een redelijke basis. Klap er maar eens op en win eens dik. Iedere keer dat stroperige en matige. Tracteer de supporters eens want dat is al een tijdje niet meer gebeurd

15-12-2024 21:48

Mentir +2436

Volgens het boekje misschien een overtreding en goed dat de scheidsrechter fluit maar zag er niet goed uit voor Rensch zelf, sommige laten gewoon door spelen voor het zelfde vergrijp.

Vaak met hem is dat hij maar half inzet toont in verdedigen of passing, maar gelukkig had ie wat betere moment in de wedstrijd.

15-12-2024 21:16

Juichtoon +32526

Hij duwt Rensch met z'n arm weg en dat mag niet...zet het beeld maar stil.
Schouder mag wel, arm niet. Overtreding dus..goed kijken mannen

15-12-2024 21:12

Ajaxsupporter02 +14062

Eens, vond het ook een overtreding.

15-12-2024 21:32

vodin424 +375

HHaha doe ff normaal zeg

15-12-2024 22:33

Ajaxsupporter02 +14062

Wat is er zo grappig?

15-12-2024 22:39

Juichtoon +32526

Precies. Brobbey wordt een miljoen keer aanvallend afgefloten maar nu is er echt niks aan de hand...:-).

15-12-2024 22:43

markk +8904

Allereerst was het geen afgekeurde goal. De scheidsrechter fluit ver voordat er geschoten wordt en de rest is niet relevant. Rensch is veel te laconiek maar het is een 100% overtreding. De speler komt van achter en heeft geen enkele intentie om de bal te spelen. Hij springt slim tussen het been van Rensch en de bal in waardoor Rensch van de bal gezet wordt. Als de aanvaller de bal had geraakt dan was het een ander verhaal geweest. Nutteloze discussie overigens.

15-12-2024 21:06

Alexander40 +6114

Eens, was gewoon een overtreding op Rensch. Daar kan je heel goed voor fluiten. Hij had ook door kunnen laten spelen want de overtreding was vrij licht. Maar om nu te spreken over een fout van de scheids zoals de media doet en Maduro gaat veel te ver.

15-12-2024 21:09

Juichtoon +32526

Hij pakt of duwt Rensch met z'n arm...en dat mag niet..
Jammer dat je foto niet kwijt kan die ik zelf van het voorval gemaakt heb..overduidelijk.

15-12-2024 21:13

Craain +4964

Ik vind helemaal geen overtreding, punt uit. Veel te slap gedaan van Rensch. Niet de eerste keer.

15-12-2024 21:13

Ajaxsupporter02 +14062

Komt dat omdat het Rensch is of omdat je het echt geen overtreding vindt?

15-12-2024 21:33

Craain +4964

Echt geen overtreding...

15-12-2024 21:46

Craain +4964

https://youtube.com/watch?v=1j78NJAdAv0&si=-f8cXBshQU6bWanv

Kijk maar goed, 1:17 minuut...
Helemaal geen overtreding. Die AZ speler met zijn linkervoet was als eerste bij de bal... Niets aan de hand... Eerlijk is eerlijk...

Daarnaast had Rensch alle tijd om terug te spelen... Maar hij koos toch even verder te spelen... De bal was vooruit en AZ speler pakte die met zijn linkerbeen... Het is meer duel om de bal...ja hoor, AZ speler linkerbeen raakte eerst de bal en toen viel Rensch..

Het gaat mij om het feit wat ik zie... Gewoon zwak opgetreden van Rensch...

15-12-2024 21:53

Ajaxsupporter02 +14062

Die Almere City speler hoeft zijn handen niet te gebruiken. Daarvoor kun je dus affluiten.

15-12-2024 22:04

Craain +4964

Ik zie helemaal niets, echt niet. Hij trok hem helemaal niets... Gewoon de duels aangegaan terwijl az speler als eerste bij de bal was.

Dat zeiden analisten en YouTube link hierboven ook.

15-12-2024 22:16

BBAFCA +9762

Klopt, als je de beelden terugkijkt is het duidelijk een overtreding

15-12-2024 21:14
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.