Goodijk eerlijk: 'Ontbreken van creativiteit is technisch directeur aan te rekenen'

door Marco Bouwmeester 194

Bron Voetbal International

Goodijk eerlijk: 'Ontbreken van creativiteit is technisch directeur aan te rekenen'

door Marco Bouwmeester 194

Bron Voetbal International

Lentin Goodijk vindt het lastig om te oordelen of het recente puntenverlies van Ajax de schuld is van Francesco Farioli of Alex Kroes. De Ajax-watcher gaf in een podcast van Voetbal International aan dat de hoofdtrainer en de technisch directeur beiden een aandeel hebben in het matige spel van de Amsterdammers tegen Go Ahead Eagles.

Bestel het nieuwe derde shirt van Ajax in de Ajaxshop!

Ajax wist zaterdagavond niet te winnen van Go Ahead Eagles (1-1). Dit gelijkspel betekende het tweede puntenverlies voor Ajax in het nog jonge Eredivisieseizoen. Goodijk is van mening dat het puntenverlies van Ajax niet de schuld is van één persoon. Toch had Kroes volgens Goodijk een betere prestatie kunnen leveren tijdens het smeden van de selectie. 'Ik zit een beetje in het midden. Uiteindelijk zou je met deze selectie moeten kunnen winnen van Go Ahead Eagles, maar onderaan de streep is de selectie niet in balans.'

'Als Go Ahead Eagles de duels weet te winnen en er creativiteit nodig is om de wedstrijd open te breken, dan moet je het hebben van Rasmussen en Gaaei', vervolgt Goodijk zijn verhaal. 'Dan ga je wel kijken naar hoe de selectie in elkaar zit.'

Ook Farioli heeft volgens de Ajax-watcher een aandeel in de matige wedstrijd die Ajax afgelopen zaterdag speelde. Tijdens de podcast concludeert Goodijk dat de selectie van Ajax simpelweg beter is dan die van Go Ahead Eagles. 'Punt één is het ontbreken van creativiteit, dat is de technisch directeur aan te rekenen. Wat de trainer valt aan te rekenen is dat je zoveel duels verliest. Als je de elf naast elkaar zet, heeft Ajax meer kwaliteit dan Go Ahead.'

Naast kritiek op de technisch directeur en de hoofdtrainer van Ajax kwam ook de prestatie van Bertrand Traoré aan bod. De aanvaller kwam tijdens de afgelopen transferperiode naar Ajax. Volgens Goodijk lijdt de nieuwe aanwinst nog te veel balverlies. 'Hij is vroeg in de zomer aangesloten. Hij heeft de speelwijze zich eigen kunnen maken en is een speler met veel ervaring. Ik vond hem vorige maand in Breda tegen NAC ook al best wel door het ijs zakken in een wedstrijd, waarin Ajax het moeilijk had. Hij had zoveel balverlies en rare acties en dat was nu tegen Go Ahead ook zo. Hij werd na een helft gewisseld. Het is best pijnlijk dat Farioli liever een rechtsback op zijn positie heeft dan Traoré.'

Verbeterpunten voor de wedstrijd tegen Besiktas

Nu Ajax zich in een druk schema bevindt, staat donderdag de volgende wedstrijd alweer voor de deur. De Amsterdammers zullen het gaan opnemen in een thuiswedstrijd tegen Besiktas. Als de club uit Amsterdam een goede prestatie wil leveren, dan zullen er volgens Goodijk een aantal aanpassingen gemaakt moeten worden. 'Er zal wel iets meer uit moeten komen, qua duels winnen, overtuiging en hoe snel de bal rond gaat. Het is nu wel zo voorspelbaar dat je de tegenstander daarmee niet openbreekt. Dat zal beter moeten, maar ik denk dat het thuis tegen Besiktas wel anders wordt.'

Lees meer over:
Plaats reactie

ElSandrini +18077

We hebben Hlynson en Fitz Jim als creatievelingen aldus Kroes... Vertelde hij in dat interview. Dan noemt hij mislintat een charlatan.... Hoe zou hij zichzelf dan omschrijven?

24-09-2024 14:26

NIO +2981

Is Menno van Geelen als interim AD man genoeg om Kroes de deur te wijzen?

24-09-2024 03:21

Myriad +7024

Lentin Goodijk heeft de juiste nuance.

De transfer window is slecht verlopen, maar van Go Ahead moeten we kunnen winnen.

24-09-2024 00:45

Artemio +31675

Eindelijk wat kritiek vanuit de media op de gefaalde transferperiode van Ajax.

24-09-2024 00:02

leonajax1992 +68

hoop niet dat Farioli straks de schuld krijgt als we een aantal wedstrijden verliezen. met alle respect maar door de prestaties van Kroes op de transfermarkt eindigden we afgelopen wedstrijd met Gaai en rasmussen op de vleugels en nog zonder creatieve middenvelder. daar kan zelfs guardiola nog geen chocola van maken

23-09-2024 23:05

Betuwe85 +20428

Precies kroes met zijn gladde praat

23-09-2024 21:54

RSM +3916

Brobbey altijd opstellen als het kan een vanaf begin. Er was geen aanspeelpunt voor.

23-09-2024 20:34

henkie58 +2027

Totale onzin! Terecht komen in een beerput wil niet zeggen dat de stront er gelijk uit te halen is!!!!!!

23-09-2024 19:49

MosesD +14637

Vertel.

25-09-2024 19:42

Ajaxsoul +3349

"Ontbreken van creativiteit is technisch directeur aan te rekenen"

Dat klopt, alleen niet deze TD maar de vorige 2, die hebben zoveel geld uitgegeven aan de verkeerde spelers dat er nu niets meer over is om zaken mee te doen. Dat er sommigen zijn die ervoor kiezen om de kop in het zand te steken om de realiteit maar niet onder ogen te hoeven zien terwijl de club structureel 100 miljoen tekort komt zonder CL deelname en zelfs geld heeft moeten lenen om de rekeningen te kunnen betalen doet daar niets aan af. Dat geneuzel over Weghorst raakt werkelijk kant noch wal, die heeft Ajax 2,3 miljoen gekost en voor dat bedrag haal je natuurlijk geen creatieve middenvelder die beter is dan wat er in de opleiding rond loopt of het moet er één zijn met één been.

De drogredenaties die worden gebruikt om Kroes onderuit te halen omdat men er ronduit schijt aan heeft dat Ajax zich door de hand van de knip te halen nog dieper in de financiële problemen zou werken, is ronduit stuitend. Men wil spelers en dat daar geen geld voor is boeit niet. Zo blijkt maar weer dat de club heel wat Trojaanse paarden in huis heeft gehaald. Naar verwachting zullen deze week de jaarcijfers over het afgelopen seizoen worden gepubliceerd met een prognose voor het huidige seizoen. Dat zal waarschijnlijk geen vrolijk verhaal worden, maar ik maak me geen enkele illusie dat dat de usual suspects ertoe zal bewegen om de kop uit het zand te halen, eens een struisvogel altijd een struisvogel. Sommige dingen veranderen nooit.

https://www.vi.nl/pro/de-rekening-na-een-rampjaar-ajax-begint-op-100-miljoen-in-de-min

https://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/2024/07/ajax-leent-miljoenen-om-salarissen-te-betalen-maar-ziet-sprankje-hoop-in-donkere-dagen

23-09-2024 18:52

GNBL +89836 moderator

Had in plaats van Weghorst ook een creatieve middenvelder kunnen huren. Je hoeft niet altijd te kopen. Hetzelfde geldt voor Rugani. Gewoon totaal verkeerde prioriteiten. Zolang Akpom er nog was, had je Weghorst nooit moeten halen.

Je kunt je best doen om Kroes te verdedigen, maar de eindstand is dat de beperkte middelen die beschikbaar waren, zijn gebruikt voor de verkeerde spelers op de verkeerde posities. Het resultaat is dat er nu een selectie staat die nog minder in balans is dan die van vorig seizoen.

23-09-2024 19:00

Ajaxsoul +3349

"Had in plaats van Weghorst ook een creatieve middenvelder kunnen huren"

Heeft Kroes geprobeerd met Tresor. Maar daar moest de club een bedrag voor op tafel leggen dat niet te verantwoorden was. Ook PSV en Feyenoord hebben targets mis gelopen om financiële redenen, het is wel heel erg makkelijk om veilig vanachter je toetsenbord te roepen dat de club een creatieve speler moet huren zonder je af te vragen of er een beschikbaar is en of die betaalbaar is. Akpom stond in de etalage en had ieder moment verkocht kunnen worden en als dat zou zijn gebeurd en Kroes Weghorst had laten lopen terwijl er geen tijd meer was geweest om een vervanger te halen, had men hem dat weer verweten. Ajax kon niet anders dan Forbs en Bergwijn verkopen omdat de club het geld nodig had om een gat van 100 miljoen te dichten. Dat is de voornaamste prioriteit van Kroes en daar gaat al dat gejammer en geweeklaag niets aan veranderen. Ajax zal moeten roeien met de riemen die er zijn en dat er mensen zijn die daar geen boodschap aan hebben, doet daar niets aan af. Het is tekenend hoeveel mensen er zijn die daar geen enkele boodschap aan hebben en die Kroes op basis van aannames de maat nemen omdat hij niet in staat is gebleken om proletarisch te winkelen.

23-09-2024 19:21

GNBL +89836 moderator

Is gewoon niet waar. Ajax heeft zich op de slotdag pas gemeld voor Tresor. Toen was Weghorst al binnen.

23-09-2024 19:45

Betuwe85 +20428

Wout was in mei al toegezegd dat hij kon komen. Kroes had gehoopt voor Akpom maar ja

23-09-2024 21:56

tijssenajax +13902

Niet alles heeft met (veel) geld te maken. Ik vind onze scouting niet erg creatief. Ik zie concurrenten die voor weinig geld leuke spelers binnenhalen.

23-09-2024 22:19

NipeB +15786

Je had Weghorst niet moeten halen. Volkomen overbodig want Akpom vertrok niet. Was volgens Beuker en Kroes enorme fout vorig seizoen van de vorige TD, 3 spitsen. Daar hadden ze echt van geleerd. 😂. Rugani met 3,9 miljoen salaris als vervanger van Medic (want Farioli ziet hem niet als LCV) is bespottelijk en Traoré en Sulemana niet fit cq geblesseerd en al jaren niks meer gepresteerd met een negatief oordeel van scouting. Die kunnen ook niks maar dit zagen ze dan goed. Kroes heeft alles verkeerd gedaan. Dat was ook helemaal te verwachten. Het toont het wanbeleid bij Ajax dat je iemand die al enorm afgaat in 2 weken AD tot TD zonder bevoegdheden waar hij ook afgaat en dan al stelt dat je met hem doorgaat. Een topsportklimaat hebben we bij Ajax niet. Dat blijkt wel weer. Dan is het niet raar dat je een middenmoter in de eredivisie wordt. 1 en 1 is meestal gewoon 2.

23-09-2024 23:44

Bram +2041

Ben jij erbij geweest?

24-09-2024 08:48

MosesD +14637

Tresor is last minute geprobeerd. Er lopen echt meer kandidaten rond, echter je moet wel tijdig scouten en handelen. Bij de aanvang van het seizoen, nee wat zeg ik aan het einde van het vorige seizoen, had je al een inventaris kunnen maken waar de prioriteiten lagen.

25-09-2024 19:51

MosesD +14637

Je vergeet dat er de twee seizoenen hiervoor voor honderden miljoenen is verkocht. De fout zit 'm erin dat Overmars en Sar Ajax richting de ravijn hebben geduwd, door veel te veel aan salarissen te gaan betalen. Puur gebaseerd op deelname CL. Krankzinnig riskant natuuurlijk. Daar is Lenderink mede schuldig aan en gelukkig vertrekt die ook. Je kan Mislintat van alles verwijten, maar hij verkocht goed en hij saneerde ook in het salarishuis. Kroes heeft van alles in de media geroepen, wat niet al te slim was. Verkopen kon hij blijkbaar niet. Verhuren wel, maar als je van het huren bent, had hij in een vroeg stadium spelers kunnen huren. Nu heeft hij Rugani gehuurd, terwijl dat een speler is die je niet nodig hebt. De selectie is werkelijk totaal uit balans. We hebben 3.5 spits en welgeteld één creatieve middenvelder die vaker wel dan niet geblesseerd is (ook dat kan je incalculeren). Kijk een Arnesen had bij Fnoord ook weining te besteden, maar heeft na jaren die club eindelijk de weg naar boven opgeduwd.

25-09-2024 19:50

Bram +2041

Beetje dom gelul. Hij mocht niks van de RVC. Dus ajax kan pas gaan bouwen als dat cluppie weg is. Van Praag geniet van zijn macht. Die man moet zo snel mogelijk weg

23-09-2024 18:34

GNBL +89836 moderator

Rugani, Weghorst, Traore en Klaassen betalen contributie?

23-09-2024 18:36

Bram +2041

Lekkere bij de hand.. nee maar wel transfer vrij of gehuurd. Alleen weghorst niet. Hij kon niks he omdat eerst wat prutsers wegmoesten die niet weg wilde of konden

24-09-2024 08:47

NipeB +15786

😂 wat een onzin. De directie bepaalt de financiën. De RvC controleert alleen maar. Dat cluppie gaat ook niet weg maar krijgt een aantal nieuwe leden. De bestuursraad moet weer terug in hun hok en op de aandelen passen en verder niks. Daar komt Kroes vandaan en die is zowel als AD als TD compleet afgegaan. Van Praag mag nog wel een tijd blijven om de RvC in te werken. De RvC hoort gewoon de controlerende taak in te vullen. Het beleid wordt door de directie bepaald. Dat is nu Geelen en een nieuwe financieel directeur. Daaronder dan een nieuwe TD met Beuker en De Lange en Westerveld.

23-09-2024 18:43

Bram +2041

Lekker naïef als je zo denk. Rvc heeft meerdere transfers tegen gehouden

24-09-2024 08:46

NipeB +15786

De RvC keurt een transfer niet goed die de directeur financiën niet goed heeft gekeurd. Er ontbreken dan vinkjes. Zo werkt het inderdaad. Er worden kaders vastgesteld en die check je als RvC. Het ontbrekende vinkje bij Traoré en mislukte Sulemana hebben ze inderdaad niet meegenomen en dat is slecht. Die hadden ze beiden moeten tegenhouden. Naïef ben ik zeker niet. Eerder iemand de Rvc’s uit eigen ervaring kent en weet wat die doen en wat ook niet. Aan je post te zien, weet jij niet waar je het over hebt.

24-09-2024 08:48

Sambavleugels +18681

Als je Ounahi laat lopen en Klaassen haalt, en salaris aan Weghorst besteedt dat aan een buitenspeler besteed kon worden vraag je er ook wel een beetje om natuurlijk. Maar goed, een groepje nuchtere Hollandse jongens om mee te klaverjassen is ook belangrijk.

23-09-2024 18:10

Standby +9843

Kroes heeft Mislintat van alles genoemd, maar hij bakt er zelf helemaal niks van.

23-09-2024 17:51

Danielson +50149

Nog minder zelfs. Maar nu zwijgt De Telegraaf in alle toonaarden. En ook Sjaak Swart heb ik nog niet gehoord over 'die Kroes'.

23-09-2024 18:19

NipeB +15786

Nee dat zijn allemaal vriendjes van elkaar en vanuit dezelfde NL zaakwaarnemers die jarenlang enorm veel geld hebben verdiend aan een toen nog succesvol Ajax. Die agenda is erg duidelijk.

23-09-2024 18:44

Aldek +5080

Volledig eens met dit stuk…..

Waardeloze technische directeur.

Grote praatjes… niks maar dan ook niks beter gedaan. Selectie nog meer uit balans.


0 creativiteit…. Ongelooflijk 👎👎

23-09-2024 17:38

Mv9494 +16610

Grappig dat dezelfde mensen die Mislintat afbrandden nu precies dezelfde mensen zijn die Kroes geweldig vinden.

23-09-2024 17:38

Medoz +4322

Wie dan? Zou wel zo mooi zijn als je dan ook met namen komt...

23-09-2024 18:01

nightgoat +30833

"Grappig" dat mensen die Mislintat geweldig vonden nu Kroes afbranden.

Er is genoeg aan te merken op Kroes & co maar er moet toch íemand de rotzooi opruimen van Edje & co.

23-09-2024 18:04

Mitchjo +6168

Jammer dat hij het alleen maar erger maakt.

23-09-2024 18:17

NipeB +15786

Hij ruimt alleen niks op. Sterker nog, het is een nog grotere puinhoop. Dat is echt een prestatie.

23-09-2024 18:45

Johan1 +2902

Het gebrek aan kwaliteit is de TD aan te rekenen, het gebrek aan de juiste instelling is Farioli aan te rekenen.

23-09-2024 17:33

kampioenenjood +5043

Het blijft af en toe te bizar voor worden hoe graag bepaalde supporters er iedereen weer uit willen gooien. In de jaren voorafgaand het mooie CL jaar werden er ook fouten bij Ajax gemaakt en daar hebben de mensen die toen in de directie zaten en onze trainer ook van geleerd, zichzelf ontwikkeld en het daarna beter gedaan. Farioli moet het doen met de selectie die Kroes heeft samengesteld, maar Kroes moest het doen met een budget dat hij opgelegd heeft gekregen. Ook hij heeft het moeten doen met een dure groep spelers die wellicht liever niet weg willen door het salaris wat ze krijgen en het soort club dat geïnteresseerd is, gebaseerd op een EL budget, geen CL budget. Mensen ontslaan en weer een nieuw iemand halen schiet niemand wat mee op en dezelfde beperkingen qua budget etc blijven. We moeten echt met zn allen accepteren dat het herstel van Ajax een meerjarenplan is en niet iets om in een transferzomer op te lossen.

23-09-2024 17:26

Danielson +50149

Snap je het niet of wil je het niet snappen? Iedereen snapt dat het budget beperkt is.
Echter: het verkopen/verhuren van je twee beste linkervleugelspelers zonder adequate vervanger is een megablunder.
En het aantrekken van spelers op posities die al goed bezet zijn, is onbegrijpelijk evenals het niet aantrekken van een creatieve middenvelder.
Kroes heeft er een ontzagwekkende puinzooi van gemaakt en had al lang in het belang van Ajax moeten erkennen dat het vak van TD niets voor hem is.

23-09-2024 18:15

kampioenenjood +5043

Ik ben van mening dat de puinzooi die het nu is bij Ajax minder erg is dan de puinzooi die het 6 maanden geleden was. Iedereen kon zien dat Bergwijn weg moest, en dat is ook gebeurd. Forbs voegt weinig meer toe dan een jeugdspeler en is een enorm beperkte voetballer. Brobbey heeft in het verleden laten zien lui te kunnen worden op het moment dat er geen concurrentie voor hem is, dus met het aantrekken van Weghorst werd alvast een goedkoop alternatief binnengehaald bij een vertrek van Akpom. Natuurlijk zie ik ook dat deze selectie nog steeds erg matig is, maar verwacht dan niet ineens dat spelers met megadeals vertrekken en er vanalles aan gedaan kan worden. Ik zeg absoluut niet dat ik Kroes een mega goede TD zie, maar om zijn ontslag roepen is zo kortzichtig. Weer een zoektocht naar een andere en dan maar zien wie er dan weer op die positie terecht komt. Ik zie veel liever Kroes van zijn fouten leren en het de volgende transferwindow beter doen, en die daarna nog beter, etc.

23-09-2024 18:41

Aurelius1 +19697

Wacht jij nog maar af totdat de resultaten nog meer gaan tegenvallen. Tot nu toe heeft Ajax enkel nog maar tegen teams gespeeld van een zeer laag kaliber.

23-09-2024 18:55

Ajaxsoul +3349

Volgens mij ben je het vooral zelf die het niet snapt. Kroes is titulair directeur zonder statutaire bevoegdheden en moet gewoon doen wat hem wordt opgedragen. En hij heeft meermaals laten weten dat hij 100 miljoen goed moet maken en dat saneren zijn primaire opdracht is. Maar dat kan hij 100 keer uitleggen, als mensen het simpelweg niet willen accepteren houdt het op. Kroes heeft er geen ontzagwekkende puinzooi van gemaakt, dat hebben zijn voorgangers gedaan, hij is degene die de rotzooi mag opruimen en krijgt daar ook nog eens de strontkar over zich heen gegoten van de usual suspects wier onderbuik de voornaamste gesprekspartner is. En die geen enkele boodschap aan hebben dat Ajax in de financiële problemen zit en die opgelost moeten worden voordat er weer wat geld is om hen tevreden te stellen. Ajax heeft geen geld om een creatieve middenvelder te halen die beter is dan wat er in de jeugd rond loopt en als je dat weigert te accepteren terwijl de media vol hebben gestaan over de penibele financiële situatie waarin Ajax verkeert, ben je niet meer te helpen.

23-09-2024 19:06

Rymesyt +7851

Ik weiger inderdaad om dat te accepteren. Als je geld hebt om Wout Weghorst te halen had je ook geld gehad om een creatieve middenvelder of buitenspeler te huren. Andere clubs kunnen dat ook. Weghorst zo vroeg in het seizoen een toezegging doen is achteraf gewoon een blunder geweest. Alex Kroes zelf zegt hij fouten gemaakt heeft en zich op sommige situaties verkeken heeft. Is Alex Kroes niet meer te helpen?

Alex Kroes hoeft er van mij zeker niet uit, het hoeft allemaal niet zo extreem. Maar je kunt er wel gewoon eerlijk over zijn dat de afgelopen transferzomer mislukt is. De selectie die er nu staat is verder uit balans dan hij voor de zomer was. Het was ontzettend moeilijk, zeker. De grootste puinhoop is gecreeerd door de voorgangers van Kroes. Maar met de mogelijkheden die hij wel had is hij ook niet goed genoeg omgegaan.

24-09-2024 11:41

023Haarlem +3227

Zou Julian Ward nog naar Ajax willen??

23-09-2024 17:22

wijzijndebeste123 +163057

Ward is toch terug bij Liverpool?

Ik zou Vivell bij Man Utd losweken. Die heeft maar n contract tot einde van t seizoen.

23-09-2024 17:42

NipeB +15786

Gewoon Arnesen losweken bij PSV. Die is ook gewend aan een klein budget en kent de club. Veel slimmer idee. Nooit begrepen dat er niet naar hem is gekeken.

23-09-2024 18:46

Ans B +19809

Heb ik ook nooit begrepen. Ik zou zelf ook gesprekken hebben gevoerd met Stewart, want ik heb me wel afgevraagd of hij een goede kandidaat zou zijn. Dat moet dan blijken uit research en gesprekken.

23-09-2024 19:23

tijssenajax +13902

Dat ward wel tijd ondertussen

23-09-2024 22:22

MrPink +81562

Kroes staat enorm voor lul met zijn uitspraken. Hij zou het allemaal wel ff regelen en beter gaan doen. Noemde zijn voorganger van alles en nog wat maar is zelf geen haar beter. Je moet ook niet zulke praatjes hebben van tevoren.

Verwacht er ook niet veel van in de winter met Kroes aan het roer.

23-09-2024 17:13

Ans B +19809

Ook al zou hij een uitstekende opvolger zijn, als - op dat moment - beoogd AD mag en kan iemand zich simpelweg niet zulke uitspraken permitteren. Vanuit tactisch oogpunt niet qua inhoud, terwijl de bewoordingen ver beneden het niveau zijn van iemand die AD wil zijn. Ik vind dit echt onvergeeflijk van Kroes - voor mij een hele belangrijke reden (naast andere) om hem sterk te wantrouwen en in de gaten te houden, zonder te ontkennen dat hij ook goede dingen doet (zoals de keuze voor Farioli), of misschien nog gaat doen. Ik ben doorgaans geen zwart-wit denker, of onderbuik-kijker.

23-09-2024 19:31

JoeBlow +8156

De enige manier waarop je een Europese speler in de winter haalt, is als zijn club hem absoluut niet nodig heeft. Dat betekent dus dat hij waarschijnlijk in de eerste helft van het seizoen niet of nauwelijks heeft gespeeld. Dan is die gast dus weer maanden niet wedstrijd fit en heb je er verder dit jaar geen reet aan.

Je kan best in de winter halen, maar dan moet je een jong talent uit Brazilië (of iets dergelijks) halen met als doel hem alvast een half jaar te laten rijpen. Maar ook dan weet je dus dat je er dit jaar niks aan hebt.

De hoop-brigade die zich nu weer achter Kroes en de volgende transfer periode schaart, komt van een koude kermis thuis.

Dit zijn de spelers waar we het dit jaar mee gaan doen. 1 piepjonge linksbuiten, 1 rechtsbuiten die geen diepgang heeft en 3-4 centrumspitsen.

Succes, Farioli. Groeten, Alex.

23-09-2024 17:10

Babangida83 +23819

De trainer kan ook Rasmussen als rechtsbuiten brengen. En hij kan ook Faberski uitproberen. Farioli benut ook niet alle kansen die er zijn in de huidige selectie.

23-09-2024 17:10

Ans B +19809

Klopt. Ik wil niet overkritisch zijn, want grosso modo ben ik vooral blij met wat hij wél brengt, maar ik vind inderdaad dat hij wel degelijk steken laat vallen in de opstellingen, en enkele ingrepen vind ik tactisch discutabel - zoals FJ in de eerste helft de diepste middenvelder laten zijn, en Taylor juist terug laten zakken; precies andersom als je het bekijkt vanuit hun profielen: FJ net iets creatiever dan Taylor (naar mijn mening in elk geval) en ook bewegelijker en mede daardoor iets beter in het versnellen van het spel in de opbouw, terwijl Taylor juist weer doelgerichter is en veel meer scorend vermogen heeft.
Ook heeft hij nooit geprobeerd om in dit soort wedstrijden de rollen van Henderson en FJ te verruilen, dus FJ op 6 en Henderson op 8. Of Baas of Rensch op 6 (en dan resp. Hato als CV en b.v. Taylor als LB en vdBoomen i.p.v. Taylor, of Gaaei dan als RB).
Ik ben duidelijk geen fan van Henderson op 6: te weinig bewegelijk/wendbaar, verdedigend te weinig brengend en niet echt creatief.

23-09-2024 19:45

DrFootball +15141

Rasmussen is duidelijk gewogen en te licht bevonden.

Faberski komt net kijken. Daarbij is het een lichtgewicht. Speelde een paar zeer aardige wedstrijden in Jong, maar moet eerst maar eens wat constanter worden in Jong.

23-09-2024 19:56

Babangida83 +23819

Rasmussen is misschien te licht, maar wel na Traore je beste rechtsbuiten. Verder kan hij zich ook gewoon ontwikkelen. Hij heeft wel degelijk bepaalde kwaliteiten. Als je die meer benut, dan lijkt hij al beter dan dat hij is.

23-09-2024 20:13

tijssenajax +13902

Hij heeft wel iets moois in zijn balbehandeling, maar het is allemaal te vrijblijvend of zo.

23-09-2024 22:28

papflapjes +7027

Ik wil de transferzomer niet goedpraten maar we moeten hem wel meegeven dat ie minder dan 3 miljoen aan transfersommen heeft uitgegeven.

23-09-2024 17:00

Danielson +50149

Ja. Dat kan ik ook als TD hoor...

23-09-2024 18:16

NipeB +15786

Beetje kortzichtig. Heb je de salarissen gezien? Rugani die Medic vervangt zit dus op de bank met 3,9 miljoen salaris. In de top 3 grootverdieners. Weghorst staat er nog niet bij maar zal ook flink verdienen. Traoré en Klaassen zullen wel wat minder krijgen. Structurele lasten zijn belangrijker dan transfersommen.

23-09-2024 18:48

papflapjes +7027

3,9 miljoen is wel heel kwalijk als dat waar is ja. Heb je een bron?

23-09-2024 20:05

NipeB +15786

https://www.capology.com/club/ajax/salaries/

23-09-2024 23:29

afcas +3761

Het probleem is, dat het geld dat hij dus uitgaf, uitgegeven werd aan een speler die niet nodig was...

23-09-2024 18:52

Patrick78 +51628

Minimaal nog 18 wedstrijden zonder een vervanger van Godts en zonder een creatieve middenvelder

Het is een ramp in wording.

23-09-2024 16:43

papflapjes +7027

De blessure van Berghuis duurt niet zo lang toch?

23-09-2024 17:01

MrPink +81562

Nog 3 weken. En wie weet hoelang dat goed gaat.

23-09-2024 17:03

Redrum +95927

Ja hij kan binnenkort vast weer een potje mee spelen, om er weer 6 weken uit te liggen.

23-09-2024 18:04

NeeI +107618

Kroes af van de functie als TD lijkt me de beste oplossing. Kijk dan maar hoe dit intern ingevuld wordt. Vooraf een grote mond, kroegpraat in de media en onrust wegens allerlei randzaken, om vervolgens in de transferperiode zijn praatjes totaal niet waar te maken. Sterker nog, de selectie is zwakker dan vorig seizoen. En dat zegt heel wat.

In de winterstop MINIMAAL twee creatievelingen en een buitenspeler aantrekken.

23-09-2024 16:35

WantAmsterdam +115917

Van mij, twee buitenspelers, minsten eentje daarvan aardig creatief, en een creatieve middenvelder.

23-09-2024 16:37

Ajaxsoul +3349

"In de winterstop MINIMAAL twee creatievelingen en een buitenspeler aantrekken"

En die betalen met kralen.

23-09-2024 19:08

tijssenajax +13902

huren kan ook he. Voor het geld wat we uitgegeven hebben aan Weghorst, Klaassen en Rugani hadden we ook kunnen huren.

23-09-2024 22:30

Ajaxsoul +3349

Stop toch eens met die onzin. Een voetbalclub is geen uitzendbureau waar je naar hartenlust en onbeperkt spelers kan huren. Om een speler te kunnen huren moet die beschikbaar zijn en qua huursom ook nog eens binnen je budget passen. En clubs zijn alleen bereid om spelers te verhuren die ze niet nodig hebben of waar ze vanaf willen en eisen in de meeste gevallen van de hurende club dat die minimaal het salaris van betreffende speler overneemt. En de spelers die genoeg kwaliteiten hebben om Ajax verder te helpen zijn in veruit de meeste gevallen geen spelers die voor 2 miljoen op de loonlijst staan maar veel meer verdienen. Ajax heeft Rugani alleen maar kunnen huren omdat Juve van hem af wilde en om die reden bereid was om genoegen te nemen met een huursom die flink lager was dan zijn salaris. Anders was ook dat feest niet door gegaan. Huurspelers liggen niet voor het oprapen, maar zijn uiterst beperkt en dan heb ik het nog niet eens alleen over de door Ajax betaalbare.

Bovendien zijn Weghorst en Rugani door Kroes gehaald op nadrukkelijk verzoek van Farioli en natuurlijk hebben diens wensen een hogere prioriteit dan die van al die als supporter verklede succesjagers die sowieso nooit tevreden te krijgen zijn. Gelukkig zijn de meeste echte supporters wel voor rede vatbaar en begrijpen dat je in deze moeilijke tijden moet koesteren wat je hebt ipv je blind te staren op wat je niet kunt krijgen. Waar de usual suspects een kind van de club als Klaassen met minachting bejegenen kreeg die bij zijn rentree van de echte supporters een daverend applaus omdat die wel intrinsieke gevoelens hebben voor de club die ze bijstaan en begrijpen dat je een toegewijde speler als hij moet koesteren en er waardering voor moet hebben dat hij zijn club wil helpen in de moeilijke situatie waarin die verkeert en bereid is om een financieel offer te brengen om dat te kunnen doen. Dat is waar we moed uit kunnen putten en die is altijd te verkiezen boven geweeklaag en gejammer.

24-09-2024 09:29

Rymesyt +7851

-Huren kan gewoon wel. PSV en Feyenoord hebben dat de afgelopen jaren regelmatig gedaan, met wisselend succes. Maar die spelers bestaan gewoon. Een type Minthe is nog steeds te verkiezen boven Gaaei als rechtsbuiten. En als het klopt wat hier over het salaris van Rugani geschreven wordt had je daar een aardige buitenspeler van kunnen huren, voorspraak van de trainer of niet.

-Weghorst komt niet op aandringen van Farioli, Rugani wel. Weghorst komt uit de koker van Beuker/Van Gaal en was al in mei voor het eerst benaderd.

-Verder vind ik het echt slap dat je mensen die het niet met je eens zijn weg zet als 'verklede succesjagers' en nepsupporters. Dat zou je niet nodig hebben als je daadwerkelijk argumenten had, dus gebruik die gewoon. Ik heb in het stadion ook gewoon staan klappen en juichen voor Klaassen. Ik was niet voor de komst van Davey omdat ik zijn type middenvelder niet nodig vond. De persoon Klaassen waardeer ik enorm, om zijn inzet, omdat hij een echte Ajacied is. Natuurlijk klap ik voor hem. Mensen staan nog steeds gewoon achter de club, ook als ze kritiek hebben op enkele technische keuzes die de afgelopen zomer gemaakt zijn. We zijn allemaal voor Ajax, ook als we het niet met elkaar eens zijn.

24-09-2024 15:59

Ajaxsoul +3349

"Huren kan gewoon wel. PSV en Feyenoord hebben dat de afgelopen jaren regelmatig gedaan, met wisselend succes"

Alsof ik het tegendeel heb beweerd, alsof ik heb beweerd dat huren niet mogelijk zou zijn. Kennelijk heb je wat moeite met begrijpend lezen, want dat heb ik nergens gezegd. Wat ik wel heb gezegd is dat er geen uitzendbureau bestaat waar je voor iedere positie ongelimiteerd spelers kunt huren, als je een speler wilt huren voor een bepaalde positie zal die beschikbaar moeten zijn en dat is lang niet altijd het geval. En hij zal ook nog eens binnen het budget moeten passen, de meeste verhurende clubs eisen minimaal dat je het salaris van desbetreffende speler overneemt en als zo'n speler 5 miljoen of meer verdient en je dat niet kunt of wilt betalen houdt het op. En de spelers die Ajax echt verder zouden kunnen helpen verdienen meer dan het minimum loon. Ajax heeft Rugani ook gehuurd van Juve en heeft dat alleen kunnen doen omdat Juve van hem af wil en daarom bereid is genoegen te nemen met een huursom die lager is dan zijn salaris. Anders was hij niet gekomen. Weghorst is overigens wel degelijk gekomen op aandringen van Farioli, dat hij wellicht is aangedragen door Van Gaal of Beuker doet daar helemaal niets aan af.

"Verder vind ik het echt slap dat je mensen die het niet met je eens zijn weg zet als 'verklede succesjagers' en nepsupporters".

Schei toch uit met die kinderlijke onzin. Ik vind het prima dat supporters liever andere spelers dan bijv. Klaassen hadden zien komen, dat is geen enkel probleem. Over hen heb ik het natuurlijk niet, maar over al die lieden die er een gewoonte van maken om het eigen nest bevuilen en de eigen spelers en bestuurders met minachting te bejegenen en voortdurend de strontkar over hen uit te storten. Kroes moet onder extreme omstandigheden werken omdat hij een gat van 100 miljoen moet dichten en 35% op de salarisuitgaven en 40-50% op de afschrijvingen moet besparen. Door spelers te kopen gaan die uitgaven en kosten juist omhoog ipv omlaag en dus is het volstrekt begrijpelijk dat hij met beperkingen te maken heeft bij het aantrekken van nieuwe spelers. Volgens de statuten van de organisatie heeft hij daar bovendien de goedkeuring van de RvC voor nodig en als titulair directeur zonder statutaire bevoegdheden moet hij gewoon uitvoeren wat hem wordt opgedragen.

De personen waar ik het over heb, zijn niet in staat om daar zelfs maar iets voor op te brengen dat op begrip lijkt en gieten in plaats daarvan voortdurend de strontkar over hem heen en roepen als een kleuter die zijn lolly niet krijgt om zijn ontslag omdat ze nieuwe spelers eisen en er geen boodschap aan hebben dat die er niet zijn of niet betaald kunnen worden. En ja, dat vind ik inderdaad nepsupporters, een echte supporter blijft ook achter zijn club staan als het even niet goed gaan, de besten onder hen steunen hun club juist extra als die dat nodig hebt, dat zie je duidelijk terug in het stadion. Natuurlijk mag jij daar anders over denken is geen enkel probleem.

24-09-2024 16:52

Steffenhagen +37732

Maar dat gaat dus niet gebeuren . Wintertransfers zijn altijd gecompliceerd. Het zal wel een talentje worden vermoed ik. Kroes is gewoon af .

24-09-2024 08:40

023Haarlem +3227

Kroes moet zo snel mogelijk weg bij Ajax.
Rugani, Weghorst, en Klaassen hadden nooit naar Ajax moet gaan.
We hadden gewoon een goede rechts en links buiten moeten halen.

23-09-2024 16:26

Amp +37409

Mislintat haalt derde centrumspits: wat een idioot, wat een charlatan, wat een dataduitser

De Lang koopt een jeugdspits die niet lang terug ajax gratis verliet, niks had bewezen en gepasseerd bij dortmund door een jongere spits: geweldige transfer, verkoop akpom maar direct, rijkhoff is vele malen beter

Kroes koopt een vierde spits: all hail kroes, hij had helemaal geen geld om te besteden dus logisch dat hij een onnodige vierde spits haalt en een cv weg doet voor een andere dure reserve cv en twee vleugelaanvallera wegdoet en liegt dat hij op tijd was met het aanmelden van sulemana

En ze blijven er maar intrappen....

23-09-2024 16:23

GNBL +89836 moderator

Je moet nu die deal met Tresor al rondmaken zodat hij zodra de markt in december opengaat direct mee kan trainen. Verder verwacht ik weinig van de winterse transferperiode.

23-09-2024 16:04

Ajax4Live123 +666

Het zagen aan de poten is begonnen. Dat Kroes geen groen licht kreeg om geld uit te geven wordt snel even vergeten. Je kan zomaar spelers halen die niet voldoen want dan krijg je hetzelfde als wat de Duitser vorig jaar deed. Beter de komende maanden de schade beperkt houden en met een wat vollere portemonnee gericht gaan kopen. Nu heeft Kroes meer tijd om spelers te beoordelen en een pareltje naar Ajax te halen. Vanuit Jong Ajax kan mogelijk talent doorgeschoven worden die mogen proeven aan het grote werk. Hoe vaak is er zo niet een speler veel sneller gebracht en bleek het een schot in de roos.

23-09-2024 15:58

Patrick78 +51628

Kroes incompetent als TD is.

Niks meer, niks minder

23-09-2024 16:04

WantAmsterdam +115917

Als hij geen groen licht kreeg, waarom heeft die dan geld uitgegeven aan 4 nieuwe spelers?

23-09-2024 16:08

Ajax4Live123 +666

Hij heeft geld uit geven aan Weghorts. De rest kwam transfer vrij. ( het bedrag van Weghorst was ook minimaal)
Snap niet waar jij 4 spelers vandaan haalt welke gekocht zijn.

24-09-2024 11:34

Bensco +7165

Kroes heeft in meerdere gevallen gewoon keihard gegokt en is daarmee keihard op zijn bek gegaan. Hij dacht voor 100 miljoen te verkopen, dat is niet gelukt. Hij dacht Akpom te verkopen en haalde Weghorst, nu heb je 3 spitsen. En hij heeft bijna al zijn buitenspelers verpatst en er niks voor teruggehaald, dat is echt de doodsteek geweest voor dit Ajax. Na dat geklungel van hem met die aandelen, zijn twijfelachtige optredens in de media en dat gestook tussen RVC en bestuursraad moet ik toch echt de pijnlijke conclusie trekken dat hij een waardeloze TD is.

23-09-2024 16:23

Mitchjo +6168

Hij heeft toch spelers gehaald? Alleen de verkeerde.

23-09-2024 16:27

Patrick78 +51628

https://www.transfermarkt.nl/spieler/vertragslosespieler/statistik/1/plus//galerie/0?ausrichtung=alle&spielerposition_id=99&land_id=alle&altersklasse=&wettbewerb_id=alle&seit=alle&yt0=tonen

https://www.transfermarkt.nl/spieler/vertragslosespieler/statistik/1/plus//galerie/0?ausrichtung=alle&spielerposition_id=10&land_id=alle&altersklasse=&wettbewerb_id=alle&seit=alle&yt0=tonen

Genoeg opties

Maar Kroes kennende………

#WemisseneenTD

23-09-2024 15:57

Tommyshelby +128427

Als je in 3 maanden geen buitenspeler of creatieve middenvelder toe kan voegen, waarom zou het in januari dan wel goed gaan. De Europese clubs willen normaal gesproken hun selecties in stand houden, of je moet iemand willen die een half jaar amper heeft gespeeld. Niet ideaal.

MLS en Zuid-Amerika is daarom logischer. Maar dat zijn vaak lange en moeilijke transfers. Iets waar ik Kroes en scouting te licht voor acht.

23-09-2024 15:48

WantAmsterdam +115917

Je had gewoon Ünüvar kunnen houden (want daar hebben we deze zomer sws niks aan verdient op het besparen van zijn klein salaris na). Die heeft creativiteit, aardig scoringsvermogen/rendement en kan op LB. Het is geen hoogvlieger maar imo echt een prima pinchhitter voor de Eredivisie, dat heeft die bij Twente aangetoond (credits aan John Dylan, ik jat zoals gebruikelijk weer behoorlijk van hem).
Andere optie was Namli geweest. Ook een creative speler die op LB kan. Die was na de transferperiode nog op te halen geweest en zeer zeker goedkoper dan de speler die we wel vast gelegd hebben, Klaassen (die we niet echt nodig hadden).
Het lijkt er soms op alsof Kroes de boel bewust saboteert want deze twee opties lagen zo enorm voor de hand, en de eerste staat zelfs bij Ajax onder contract.

23-09-2024 15:47

Amsterdamnoord +6008

Mee eens. De enige overweging waar ik nog enigszins bij in kan komen is dat je het kostbare geld niet uit wil geven voor de winterstop waar je betere opties zou kunnen halen. Dat heeft wel echt grote risico’s want de huidige selectie is gewoon totaal uit balans. En het verklaart ook niet waarom Davy Klaassen dan wel gehaald is

23-09-2024 17:50

WantAmsterdam +115917

Is inderdaad niet geloofwaardig gezien dat je het kostbare geld wel aan een derde spits en Klaassen betaalt. Ünüvar en Namli zijn financieel geen echte risico’s, kosten nauwelijks wat.

23-09-2024 17:54

Babangida83 +23819

Ik wil niks oprakelen...maar had hij nu maar meer aandelen Ajax gekocht, dan had hij meer baat bij dat t met Ajax goed zou gaan :-)

23-09-2024 20:19

Lavie +2259

Gisterenmiddag zag ik bij ons in de fietsenstalling drie Ajacieden lekker meevoetballen en eentje zelfs scoren. In Enschede zijn ze heel blij dat Weghorst naar Ajax is gegaan. De doelpuntenmaker afgelopen zaterdag is ook een oud Ajacied. Ook Feyenoord en PSV hebben oud Ajacieden in de selectie. Met onze jeugdopleiding is niet zoveel mis. Met het aankoopbeleid wel.

23-09-2024 15:38

JohnDylan +21782

Inderdaad, jammer dat spelers als Timber, Dest en Lang bij onze concurrenten spelen en wij met aangekochte middelmaat zitten.

23-09-2024 15:48

WantAmsterdam +115917

Alledrie onder Overmars. Lang, daar hebben we ook nauwelijks aan verdient. Quinten loopt transfervrij de deur uit. Net zoals Nous en veel talenten uit de jeugd, onder andere Rijkhoff.
Tja. Ajax heeft beperkte middelen. Als je spelers als Haller, Klaassen, Berghuis, Promes en co. Dikke salarissen geeft, dan moet je op een ander vlak sparen.
Ons wanbeleid begon lang voor 2022 en H2. Toen werd het alleen zeer duidelijk.

23-09-2024 16:07

Babangida83 +23819

@Want, Maar daar begon de ramp ook. Overmars was een disaster, waiting to happen. Tot die tijd leek Ten Hag de prestaties nog wel een beetje te camoufleren, maar ook daar had hij de grootste moeite mee zijn laatste jaar. We speelde zelfs 442. Het hing van allemaal kunstgrepen aan elkaar.

Misschien terecht dat Kroes er van langs krijgt. Maar hij komt in verre van een gespreid bedje. Hij moet eerst een enorme puinzooi opruimen, voordat hij met werk kan beginnen.

23-09-2024 20:22

Siemjo +7844

Met een lege portemonnee is het moeilijk zaken doen. Als je dan de kans krijgt om een speler te verkopen die in het hoogste salaris segment zit en het meest opbrengt maar gezien zijn status weinig heeft geleverd moet je dat zeker doen. Het is alleen jammer dat dit vlak voor het sluiten van de transferdeadline gebeurde. In iedergeval heb je dan wel geld en de tijd om in de winterstop een gerichte aankoop te doen

23-09-2024 15:37

Dolblij +44838

Wat we zeker weten is dat Kroes een aandeel in Ajax heeft. En daarin is hij meer dan creatief geweest.

23-09-2024 14:59

JohnDylan +21782

Kroes doet er alles aan om het aandeel in Ajax te tanken zodat hij niet voor handel met voorkennis wordt gestraft. ;-)

23-09-2024 15:07

Dolblij +44838

haha, dan is hem dat aardig gelukt, het aandeel staat bij Euro 9,80 vandaag. Toen hij het kocht was de kroes, eh, koers, rond Euro 12.

23-09-2024 15:15

JohnDylan +21782

Nog even en we kunnen de aandelen van Ajax als fans zelf opkopen en al die … eruit trappen. ;-)

23-09-2024 15:33

willem1958 +8740

Ja, iedereen zei het de hele zomer al; er moet een creatieve middenvelder bij maar in plaats daarvan wordt Rugani gehaald terwijl het achterin redelijk op orde is.
Berghuis is geblesseerd en dan heb je te weinig spelers die de assists geven naar de voorste linie.
Kroes zei dat het geld op was van de zomer en er eerst verkocht moest worden maar waarom huur je dan Rugani?

Kroes had ook een bewezen goede creatieve middenvelder kunnen huren voor dit seizoen, dat kost weinig geld voor Ajax begrippen en los je het probleem voor dit lopende seizoen in ieder geval op.
Die 2,5 miljoen bijv voor een huurspeler is weinig geld als Ajax daardoor meedraait bovenin ipv punten te morsen, dan ben je komende zomer aantrekkelijker voor nieuwe aan te trekken spelers en is de kans op Cl voetbal een stuk groter en de waarde van het team gaat omhoog.
Ik hoop van niet maar als Ajax teveel punten gaat morsen tot de winter dan zal er wel weer paniek in de tent zijn en loopt Ajax achter de feiten aan.

23-09-2024 14:42

GNBL +89836 moderator

Vier linksbacks? Een klap in je nek!
Vier spitsen? Dat heet topsportcultuur!

Kroes noemde zijn voorganger een meesteroplichter en charmante zwendelaar, en beschadigde daarmee ook zijn toekomstige werkgever. Vervolgens is hij zelf nog geen week in dienst voordat hij wordt geschorst voor handelen met voorkennis. Praag, de man die daadwerkelijk veel heeft betekend voor Ajax, wordt vervolgens bijna aan de hoogste boom gehangen vanwege de schorsing van Kroes. Kroes mag door zijn vrienden in de bestuursraad terugkeren bij Ajax, dit keer als TD, een functie waarin hij nul ervaring heeft, maar die hij overigens al tijdelijk op zich wilde nemen als AD (Dennis te Kloese-vibes).

Farioli wordt aangesteld tegen veel verwachtingen in, en wat gebeurt er dan? Hij krijgt een selectie die nog minder in balans is dan die van het jaar ervoor. Iedereen begrijpt dat er weinig te besteden was, maar dat je met de beperkte middelen dan Rugani en Weghorst haalt, is totaal onbegrijpelijk, aangezien je op die posities geen problemen had. En als kers op de taart verkoopt hij Bergwijn en verhuurt hij Forbs zonder een vervanger terug te halen. Oh ja, en dan ook nog vrolijk liegen op AjaxTV door te zeggen dat je op tijd was met de Sulemana-deal, terwijl dat niet zo was.

Onkundig, onbetrouwbaar en ongeschikt. Dat is Alex Kroes.

23-09-2024 14:33

Patrick78 +51628

#Kroescontrol

23-09-2024 14:50

ptjebel +2243

Nu eerst zo snel mogelijk een paar hele goeie scouts in Zuid Amerika laten scouten.
Want daar zitten de creatieve Ajax spelers die we nodig hebben.
Dat was de beginnersfout van Kroes.
Verder valt hem niets te verwijten.

23-09-2024 14:19

Koningtoto +59946

Wat is er met de scouts daar fout gegaan? We hadden toch behoorlijk wat goeie scouts lopen daar? Komt niks meer van door.

23-09-2024 14:25

JohnDylan +21782

Ajax heeft zelden naar de scouting geluisterd, ook onder Overmars werden ze genegeerd. Overmars kocht gewoon alle clienten van Essel Sports zoals Orejuela, Cassierra, Magallán, Martínez en bij Antwerp ook Ávila. Ajax heeft bijna letterlijk elke Latijns Amerikaanse client van Essel Sports gekocht. Dat had natuurlijk niets met scouting te maken en als ik Ajax was zou ik onderzoeken of een deel van dat geld via een omweg niet op de bankrekening van Overmars terecht is gekomen. Daar is iets heel vreemds aan de hand.

Álvarez en de later aangetrokken (niet door Overmars) Jorge Sánchez hadden “toevallig” ook een Nederlandse “zaakwaarnemer” (Van Kooperen). Het idee dat Ajax iets met scouting doet is lachwekkend, Ajax is al jaren the b*tch van Nederlandse zaakwaarnemers.

23-09-2024 15:04

ptjebel +2243

Nogal een aantijging tegen Overmars JohnDylan.
Kan je die hard maken? Zo niet dan kan deze in de bak van de complot wappies.
Waarschijnlijk heb je de haan horen kraaien maar weet niet waar z'n klepel hangt.

23-09-2024 18:13

afcas +3761

Mislintat werd voor minder Amsterdam uitgejaagd...

23-09-2024 19:26

DrFootball +15141

Het is heel gebruikelijk dat spelers door hun buitenlandse zaakwaarnemer worden ondergebracht bij een Nederlandse zaakwaarnemer. Die kent de Nederlandse (fiscale) regels veel beter. Dat is dus niet zo gek.

23-09-2024 20:06

BokkieBokstra +11291

Begin met te scouten binnen de ring.

23-09-2024 14:25

Stijn.L +367

Ik zeg er loopt een hele leuke voetballer mij Jong Ajax, Mokio die jongen wint duels en is goed is de passing.

23-09-2024 14:19

BokkieBokstra +11291

Vind het inmiddels wel wat flauw gezeur over Ajax en Kroes. Als je ziet waar Ajax vandaan moet komen van vorig jaar, een onevenwichtige selectie, een tekort aan geld. Vind het heel jammer dat Bergwijn weg is gegaan, Forbs misschien wat jammer en dat tekort aan buitenspelers is vervelend. Dat betekent naar de jeugd kijken en daar lopen talenten, nood breekt wet, heeft bij Groningen goed uitgepakt. Maar er lopen nog voldoende creatieve spelers in de rondte. Zag tegen Fortuna hele mooie doelpunten met goed samenspel, het zal allemaal niet in ene gaan, maar ben echt positief over het spel, de energie en nieuwes spelers die zich aandienen. Ajax moet onverstoorbaar verder gaan en de negatieve praat naast zich neerleggen.

23-09-2024 14:13

XXX +267

Iedereen weet heus wel waar we vandaan komen. Punt is dat de selectie gewoon minder is dan vorig jaar en ook (nog) minder in balans. Dan heb je als Kroes zijnde gewoon gefaald. Het weinige geld dat je had is gewoon weggegooid met Rugani, Weghorst en waarschijnlijk ook Traore (veel te grillig, niet wat Ajax nu nodig heeft). De meerwaarde van Henderson voor dat salaris zie ik ook niet, maar goed daar kun je over twisten. Als je het zo op een rijtje zet en je ziet waar de pijnpunten lagen en nog steeds liggen, kun je toch onmogelijk tevreden zijn? Had alles op alles gezet om 1 of 2 creatieve middenvelder te halen en 1 extra buitenspeler.

23-09-2024 14:21

LukaLitmanen +81896

Kroes is een kansloze populist en charlatan

23-09-2024 14:13

Indy2 +15254

Ook ik ben populist in hart en nieren — salus populi suprema lex esto

23-09-2024 14:20

GNBL +89836 moderator

Kroes vervangen door Arnesen of Huiberts. Wat mij betreft haal je ook Eenhoorn dan heb je gelijk een goed duo staan.

23-09-2024 14:11

vanreenen +10211

Onze creatiefste speler, Steven Berghuis, is wrl vaak geblesseerd en de herstelperiode duurt ook wel erg lang. Zo'n speler wordt node gemist. Daarnaast hebben we misschien bij Jong of O19, maar die mist dan weer de ervaring van op het hoogste niveau. Trouwens toen ik JC zag debuteren had hij ook geen ervaring. Alleen maakte Johan zich razendsnel onmisbaar.

23-09-2024 13:54

tijssenajax +13902

In de transferperiode hadden ze kunnen anticiperen op de blessuregevoeligheid van Berghuis. Zelfs dat hebben ze nagelaten.

23-09-2024 22:38

wijzijndebeste123 +163057

Weghorst en Rugani halen is gewoon oliedom geweest. Kroes heeft overduidelijk Weghorst beloofd hem te halen (daarom durfde Weghorst zo lang te wachten) omdat Kroes dacht dat hij Akpom wel zou verkopen. Dat is een totaal verkeerde inschatting geweest. Je moet nooit zoiets beloven als je niet zeker bent van verkoop. Tevens is Rugani gehaald omdat er gedacht is dat een ervaren CV vereist was om minder kansen weg te geven. Echter bleek uit de voorbereiding en EL kwalificatiewedstrijden dat we met Pasveer en de verdediging Rensch Sutalo Baas Hato helemaal niet veel kansen meer weg gaven. Dan moet je dus ook afstappen van Rugani halen. Tevens wordt ten onrechte door de technische leiding gedacht dat ons probleem een gebrek aan ervaring is. Maar elke idioot kan zien dat ons probleem vooral een gebrek aan creativiteit en voetballend vermogen op t middenveld is en kwaliteit op de vleugels.

Nu heb je slechts 1 creatieve middenvelder die continu geblesseerd is, een Jong Ajax speler op linksbuiten en een wisselvallige rechtsbuiten die de afgelopen jaren niet eens aan de 10 volledige wedstrijden per seizoen kwam.

Al t voorgaande is t gevolg van verkeerd beleid/keuzes/prioriteiten van de technische leiding. Dus die mag je dit ten volle aanrekenen. Plek 3 gaat nu zelfs heel lastig worden. Ik vrees (hopelijk heb ik ongelijk) dat id winter Ajax alleen een linksbuiten haalt en t middenveld laat zoals t is. Dan blijf je t probleem houden dat je veel te moeilijk tot kansen komt.

23-09-2024 13:46

Breuk +25029

Ajax had Hwang moeten halen . Daar gaat Feyenoord veel plezier aan beleven .

23-09-2024 13:54

Ajacied33 +36629

Hwang is de oplossing niet. Ajax had alles op alles moeten zetten om Tresor binnen te halen, hij wilde zelf ook graag. En anders een andere creatieve geest op het middenveld. En je had Bergwijn niet zo laat moeten laten vertrekken. Doe je dat wel, dan had je sneller orde op zaken moeten stellen met bijvoorbeeld Sulemana

23-09-2024 14:04

4Ever14 +6586

Zowel Hwang als Tresor waren een aanwinst geweest in het huidige Ajax. Maar denk ook inderdaad dat Tresor het meeste impact zou hebben.

23-09-2024 14:18

johanisajax +8825

Alle kritiek is correct, alleen is Kroes gewoon geen TD en is ie daar door gestuntel vanuit de club terecht gekomen.

Johan zou zeggen: je kunt de slager niet beoordelen over de versheid van zn groente.

23-09-2024 13:54

wijzijndebeste123 +163057

Kroes wilde ook als AD deze zomer TD spelen. Zijn z'n eigen woorden. De nieuwe TD zou pas na de zomer komen.

23-09-2024 13:57

papflapjes +7027

Aan de ene kant, als hij AD was geweest dan had hij dezelfde taken ook op zich genomen. Aan de andere kant, hij moest dan wel want er is simpelweg geen TD.

23-09-2024 13:57

johanisajax +8825

Daar had Van Praag nou juist wel tegenin kunnen gaan, Kroes alleen op algemeen beleid. Duidelijk ongeschikt als TD.

23-09-2024 13:58

papflapjes +7027

Als Kroes alleen algemeen beleid deed dan hadden we geen TD of een andere noodoplossing.

23-09-2024 14:02

Nr.10 +110907

@wijzijndebeste123. Dan nog moet je het Ajax kwalijk nemen dat we hem op die positie hebben gezet (maar ik weet dat je het daar mee eens bent). De man is een bluffer, die makkelijk roept dat hij het allemaal wel gaat regelen. Dat is fout van hem, zelfoverschatting, maar los daarvan is het een grote fout van Ajax om iemand zonder ervaring als technisch directeur, deze zomer technisch directeur te maken.
Echt een bizar slechte inschatting.

23-09-2024 17:32

Babangida83 +23819

@wijzijndebeste, met dien verstande dat Vivell dan TD was geweest.

Maar een ex-spelersmakelaar AD maken, what could possibly go wrong....

23-09-2024 20:34

Gewoon Gijs +18319

na 2 keer mis te hebben gezeten met TD's (eerst H2, daarna Sven, nu Kroes), nu gewoon weer iemand die zich nergens bewezen heeft als TD. Ik hoef niet Huiberts, maar dan heb je een ervaren persoon, die weet hoe het vak werkt.

23-09-2024 23:39

Indy2 +15254

De methode "eerst verkopen dan kopen" wordt te ver doorgevoerd. Hierdoor zijn we belangrijke spelers misgelopen.

"Oliedom (....) Kroes dacht dat hij Akpom wel zou verkopen. Dat is een totaal verkeerde inschatting geweest. Je moet nooit zoiets beloven als je niet zeker bent van verkoop."

Ik vind het juist te prijzen dat Kroes hier een gokje deed. Ja, hij dacht Akpom wel te kunnen verkopen en nee dat is niet gelukt. Waarom het niet gelukt is blijft een raadsel. Er lijken op dit gebied nauwelijks zekerheden, zoals jij eist. Soms komt belangstelling heel laat en soms blijft het volledig uit. Ook Mislintat wist toppers als Alvarez en Kudus pas helemaal aan het einde van de transferperiode te slijten.
Misschien had Kroes goede redenen om te verwachten dat hij Akpom kon verkopen — mogelijk werd er van verschillende kanten geinformeerd.

23-09-2024 14:06

4Ever14 +6586

“Ik vind het juist te prijzen dat Kroes hier een gokje deed.”

Ik vind dat wanbeleid, als je weet dat je financieel niet sterk staat, moet je ook geen domme gokken nemen.
Overigens was het totaal onnodig om Akpom in te ruilen voor Weghorst, bovendien vind ik Weghorst niet eens beter dan Akpom.
Rugani was bij voorbaat al onnodig, heeft niet de ervaring die men beweert dat hij heeft en op basis van zijn interview kan je ook niet zeggen dat hij verbaal sterk is in het engels.

23-09-2024 14:23

Nr.10 +110907

Het gaat echt om een klein bedrag hoor. Dan verkoop je hem in de winter. Wat loop je dan mis? Misschien 2,5 miljoen afschrijving en salaris bij elkaar.
Los daarvan had je hem natuurlijk gewoon moet verkopen, of aan het einde tenminste verhuren. Heel apart dat dit niet is gelukt, en is in mijn ogen een indicatie van onkunde.

23-09-2024 17:34

WantAmsterdam +115917

Tja, je zegt het perfect, zoals ik dat van je gewend bent. Spaart me een hoop moeite.
Iets wil ik nog aanvoegen wat je zelf ook al aangaf:
Inplaaats van Klaassen vast te leggen hadden we gewoon voor Namli kunnen gaan en we waren erop beter geworden. En ik ben er 100% zeker van dat Namli goedkoper was geweest dan Klaassen.

23-09-2024 15:40

MosesD +14637

Geheel eens. Gekkies die hier roepen dat Namli niks is, dat is nergens op gebaseerd behalve dat die jongen bij PEC speelt. Een prima speler, die beslist wat had toegevoegd.

24-09-2024 09:42

Bensco +7165

Denk dat Rugani vooral gehaald is om Farioli enigszins tegemoet te komen. Denk ook wel dat hij zijn waarde gaat tonen op termijn.

23-09-2024 16:17

WantAmsterdam +115917

Waarom gebruikt hij dan rugani nauwelijks? Hij geeft een Kaplan die net terug is van een blessure en zelfs Wijndal de voorkeur boven hem.

23-09-2024 17:06

Bensco +7165

Omdat die geen voorbereiding heeft meegedraaid en nog ingewerkt worden. Het is volgens mij geen geheim dat veel spelers die laat terug zijn gekomen eerst tot een bepaald conditie niveau moeten komen voordat ze inzetbaar zijn. Brobbey heeft ook lang de tijd nodig gehad om het gewenste niveau van Farioli te halen.

23-09-2024 18:09

caspervans +5336

Grotendeels met je eens, maar op 1 punt niet; ik denk namelijk wel dat we echt te weinig ervaring en topsportmentaliteit in onze selectie hadden. Het mooie was wat mij betreft een combinatie van geweest, daarom doodzonde dat Tresor niet kon komen. Hopelijk herstelt Ajax in de winter nog iets met creativiteit op het middenveld en voorin.

Maar dat je Weghorst en Rugani erbij hebt gehaald, vind ik geen slechte zet van Ajax. Ook niet als je bedenkt dat Rugani puur voor een jaar is en wel een toegevoegde waarde kan hebben voor jonge, defensieve talenten. Weghorst is een winnaar pur sang, net als Klaassen overigens, en dat is iets waar veel talenten nog wat van kunnen leren bij Ajax 1. Dus hopelijk slaat dat vonkje over.

Verder sluit ik me bij je aan en ga ik meeduimen dat er wel nog iets bij komt op het middenveld. Als het zo door blijft gaan, kan ik me toch eigenlijk niet voorstellen dat Farioli niet met de vuist op tafel gaat slaan voor creativiteit.

23-09-2024 16:55

WantAmsterdam +115917

Het gebrek aan mentaliteit hadden we vind ik vooral laatst seizoen. Begin dit seizoen met Farioli vond ik mentaliteit en inzet prima. Wedstrijden zoals Pana tonen dat ook aan.
Het probleem is gewoon voetbal, niet weer pure harde werkers. Dat type hadden we met Gaaei, Henderson en Akpom al genoeg.

23-09-2024 17:29

caspervans +5336

Ja, voetbal missen we absoluut. Maar nogmaals, wat mij betreft was het wel een combinatie van. Ik mis nog steeds bij een aantal jongens de juiste mentaliteit. Die is echt al wel vooruitgegaan, maar een paar procentjes erbij kan geen kwaad.

Daarbij vind ik Rugani een uitstekende zet, zodat je in ieder geval een rechtsbenig alternatief hebt voor centraal, maar tegelijkertijd niet in de weg zal staan van talenten door een een-jarige periode. Weghorst had ik liever alleen gezien als Akpom was gegaan, maar tegelijkertijd blijf ik altijd bang voor een blessure bij Brobbey en dan hebben we een probleem als we maar 1 spits over hebben. En dan zie ik liever Wout verschijnen dan Rijkhoff.

Maar goed, uiteindelijk zal er wel voetbal bij moeten, want daar moet het om draaien. In dat licht ben ik ook echt ontzettend benieuwd wat voor keuzes Farioli de komende tijd gaat maken, als er meer gerouleerd gaat (moeten) worden op het middenveld.

23-09-2024 18:25

Babangida83 +23819

Ajax had een probleem in de hiërarchie bij de topsportbeleving. De trainer kan dat niet zelf. Deels, maar hij heeft ook hulp van ervaren spelers nodig om mee te gaan in zijn professionele werkwijze.

23-09-2024 20:30

Gewoon Gijs +18319

Weer compleet eens. Stel nou eens een ervaren TD aan, niet zo beginneling als Kroes met een grote mond die daar niks van heeft waar gemaakt.

23-09-2024 23:37

MosesD +14637

Persoonlijk vind ik Arnesen een goede. Is deels zijn verdienste dat Fnoord na jaren en jaren de weg naar boven is ingeslagen. De man had het beslist beter gedaan dat Kroes.

24-09-2024 09:45

MosesD +14637

Volkomen eens natuurlijk. Kroes heeft het gewoon heel slecht gedaan. Nu een soort zoethoudertje dat we in de winter ons gericht kunnen versterken. Dan is het a) te laat en b) zijn spelers duurder. Het beleid is zo penny wise pound foolish, daar krijgen we straks de rekening voor gepresenteerd.

24-09-2024 09:38

Ajax030 +204

Als we Hwang, die later naar Feyenoord ging, hadden gehaald ipv Weghorst en/of Klaassen, hadden we er zoveel beter voorgestaan...

23-09-2024 13:46

papflapjes +7027

Maar dan hadden ze creatief moeten scouten en dat associeren ze met Mislintat

23-09-2024 13:50

Homelander14 +619

Welke creatieve middenvelder heeft Mislintat gehaald vorig jaar ?

Tahirovic? Van den Boomen? Mannsverk?

Er is maar 1 reden dat we in deze situatie zitten dat is door Mislintat. Kroes mt een ongelooflijke teringzooi opruimen en moet dat met een nagenoeg failliet Ajax doen.

Kroes kun je simpelweg pas in zijn 3e jaar echt gaan beoordelen.

23-09-2024 13:55

papflapjes +7027

Met "creatief scouten" bedoel ik spelers halen die niet perse voor de hand liggen. Ik zeg niet dat Mislintat creatieve spelers gehaald heeft.

Daarnaast, Mislintat zei zelf dat er meerdere jaren nodig waren om de selectie op orde te krijgen, waarom zou dat alleen voor Kroes gelden?

23-09-2024 14:01

ajax2004v2 +2013

Maar kroes heeft met het beschikbare geld niet gehaald wat echt nodig was en het uitgegeven aan posities die wel goed bezet waren

23-09-2024 14:06

wijzijndebeste123 +163057

"Er is maar 1 reden dat we in deze situatie zitten dat is door Mislintat."

Dus niet Kroes maar Mislintat heeft ervoor gekozen om Weghorst en Rugani te halen ipv een creatieve middenvelder en buitenspeler? Lol!

"Kroes mt een ongelooflijke teringzooi opruimen en moet dat met een nagenoeg failliet Ajax doen."

Kroes heeft de aanwezige puin onder t bed geveegd en nog een veel grotere puinhoop gecreëerd.

23-09-2024 14:22

Rymesyt +7851

Er is niet maar 1 reden, er zijn er meerdere. Mislintat is inderdaad een gigantische reden, al hebben zijn voorgangers ook deel in de schuld. En Kroes is in een giga bende terecht gekomen (wist hij al toen hij instapte) en heeft er toch echt mede schuld (let op: Mede, zeker niet alle) aan dat het niet beter gelukt is de selectie op orde te krijgen. Dat zegt hij zelf ook.

23-09-2024 16:09

Sven Heida +1384

Homelander14, na drie jaar pas nou dan zijn we falliet .

23-09-2024 16:53

johanisajax +8825

Maak er nou geen hogere wiskunde van, er is maar 1 oplossing voor Ajax:

- Van Praag en consorten zijn verantwoordelijk voor Kroes als TD en dus eruit
- Kroes terug naar algemene directie
- Nieuwe leden RVC met voetbalkennis
- Nieuwe en zeer competente TD halen (wie dat dan ook mag zijn)

Als je dit niet doet of allemaal halve oplossingen gaat bedenken, komt het gewoon niet goed met Ajax en dreigen we zelfs niet eens meer een topclub te zijn in Nederland.

De nood is hoog, werk aan de winkel!

23-09-2024 13:44

Breuk +25029

Ik denk dat ze al op zoek zijn naar nieuwe RvC leden en een TD. Maar zo makkelijk gaat dat natuurlijk niet.

23-09-2024 13:52

JohnDylan +21782

Van Praag is daar niet verantwoordelijk voor. Hij wilde Kroes eruit werken (en terecht) maar de kliek in de bestuursraad heeft Kroes de club opgedwongen. Van Praag is de enige die tussen die kliek en de club in staat. Wil jij echt dat de kliek die door Henrichs is opgezet de alleenmacht binnen Ajax krijgt?

23-09-2024 13:53

johanisajax +8825

Het was helemaal niet terecht dat Kroes weg moest. Dus nee, Van Praag is een oude stoorzender in dit verhaal. Kroes moet gewoon lekker AD zijn en wegblijven bij het voetbal en dat overlaten aan mensen met voetbalkennis. Hij heeft iig bewezen ongeschikt te zijn als TD maar nogmaals, daar was ie ook niet voor aangenomen.

23-09-2024 13:56

JohnDylan +21782

Kroes is een charlatan, hij is ook verre van een geschikte AD. Van Praag keek direct door hem heen en zag een lichtgewicht met een grote mond. Jammer genoeg dat de Henrichs kliek Kroes per se de club in wilde werken om de macht te grijpen.

Kroes maakte in interviews als AD al duidelijk dat hij het technische beleid onder zijn leiding zou nemen. Als AD zou hij dus juist meer invloed over het technische beleid hebben dan hij nu heeft.

23-09-2024 13:57

Danielson +50149

Ja dat verbijstert mij ook in hoge mate. ABN AMRO hockeykerel Boekraadt met de rest van de volstrekt incompetente Bestuurs- annex Ledenraad. Een relikwie uit het verleden waar we z.s.m. van af moeten.

23-09-2024 14:00

TheSpecialOne +8825

Van Praag is de mol. Eigenlijk is het hele bestuur van Ajax één grote slangenkuil vol met mensen die Ajax als hun persoonlijke speeltje zien. Kijk mij eens de grote man zijn bij Ajax! Stumperds.

23-09-2024 14:08

Amp +37409

Op basis van welke argumenten móét kroes algemeen directeur zijn dan?

23-09-2024 16:16

johanisajax +8825

Niks moet, maar als jij wordt gehaald als spits en je gaat dan als keeper spelen en je krijgt er 100 tegen in 10 wedstrijden, betekent het niet dat je een slechte spits bent en je maar snel weg moet...

23-09-2024 16:36

TheSpecialOne +8825

Ik zie een Manchester United scenario opdoemen als Ajax niet snel echt zaken op orde gaat stellen.

23-09-2024 14:05

johanisajax +8825

of nog erger: een HSV scenario!

23-09-2024 14:17

ajax2004v2 +2013

Kroes gewoon eruit, was deze zomer sowieso te geweest al dan niet inbdubbel functie

23-09-2024 14:07

NouridolbergNeres34 +1889

Ik zou Kroes ook eruit zetten, de man liegt alles bij elkaar.

23-09-2024 14:13

johanisajax +8825

Nou goed, als Kroes er ook uit moet in het uiterste geval - al heeft ie met Farioli wel een goede move gemaakt - dan zeg ik maar 1 ding: Overmars terug als TD! Dat is de enige die een vliegende start kan maken bij Ajax. Dan maar even publiekelijk nog een keer zn excuses aanbieden en mensen met hart voor de club een tweede kans geven.

Iemand een beter idee?

23-09-2024 14:19

4Ever14 +6586

“al heeft ie met Farioli wel een goede move gemaakt”

Komt uit de koker van Beuker, Kroes wou van Gaal of ten Hag. Kroes heeft letterlijk niks bereikt, hij heeft ons alleen maar verder in de stront geduwd.

23-09-2024 14:30

johanisajax +8825

ok dat wist ik niet! Dan hadden we beter Beuker als tijdelijke TD kunnen aanstellen voor afgelopen zomer....

23-09-2024 14:41

Bjorn +12238

Het begint met winnen van duels/tweede ballen, daarna komt pas creativiteit. In dat eerste slaagden we al niet..

23-09-2024 13:42

Turbo +41770

Dat lijkt maar zo. Het is puur kwaliteit, handelingssnelheid, finesse, creativiteit, intentie, etc.

Ajax won tegen GAE 60% van alle duels. We wonnen 57% van de grondduels. En 63% van de luchtduels.

Hard werken, duels winnen, mentaliteit, etc.. het is over het algemeen vooral de knee jerk reactie van fans die falen daaraan wijten. Ajax mist - al jaren - klasse en typische Ajax spelers.

23-09-2024 13:47

TheSpecialOne +8825

Go Ahead heeft dus volgens jouw redenering meer kwaliteit dan Ajax? In de topsport is het altijd en mentaliteit en kwaliteit. Het is nooit of alleen kwaliteit of alleen mentaliteit. Kwaliteit en mentaliteit zijn inherent aan het behalen van goede resultaten.

23-09-2024 14:13

Turbo +41770

Nee. Dat is ook niet mijn redenering maar iets wat je er zelf op plakt om alles wat je erna typt een onderbouwing te geven.

Ajax is verantwoordelijk voor wat Ajax doet. Dat Ajax matig voetbal speelt, z'n eigen speelwijze niet uit kan voeren, op bijna geen enkele speelwijze een antwoord heeft, en tegen dezelfde muren aan blijft lopen is het gevolg van een structurele blinde vlek mbt juiste types, handelingssnelheid, intelligentie, finesse, creativiteit etc. De problemen van Ajax liggen niet in het harde werken, ervaring, mentaliteit, duelkracht of welke dooddoener dan ook.

23-09-2024 14:22

Blava2 +142

Hard werken is meer dan duels winnen.

23-09-2024 14:40

Turbo +41770

"Het begint met winnen van duels" - daar reageer ik op.

En waar je het ook op wil betrekken, er is niemand die daadwerkelijk aan gaat kunnen tonen dat "hard werken" enige impact op ons resultaat heeft gehad. Dat was namelijk ook niet het geval. Het is een knee jerk reactie van emotionele fans. Meer niet.

23-09-2024 14:52

tijssenajax +13902

Zo is dat.

23-09-2024 22:44

JohnDylan +21782

Een undercover Feyenoord supporter. Blood, zweet en tranen, hard werken, rode koppen!! Dat is het moderne Ajax. Het aantal echt creatieve spelers van de afgelopen tien jaar is op één hand te tellen en spelers met flair zijn al langer bijna geheel verdwenen uit de club.

23-09-2024 13:54

LukaLitmanen +81896

De 19-jarige Gravenberch die op AS meer kritiek kreeg dan Klaassen en Alvarez. Geniaal.

Toen Gravenberch met Berghuis samen op middenveld stond, speelden we PSV en Dortmund overhoop. Vreemd hè?

23-09-2024 14:15

Robertini +38975

Het halen van Weghorst en Rugani is gewoon bizar als je juist creatieve spelers mist, gaat echt helemaal nergens over.

23-09-2024 13:35

Hamstelaar +14824

Echt wat een gezeik telkens over Kroes. Alsof hij zelf niet dolgraag creatieve spelers had gehaald. Er is gewoon simpelweg geen geld door kut beleid van vorige directies.

Spelers werden niet verkocht omdat niemand interesse heeft in zulke spelers. Bergwijn werd helaas pas een uur voor het einde verkocht. Als Bergwijn 1 of 2 dagen eerder wegging dan hadden we nu Sulemana en een creatieve speler gehaald. Kroes heeft gewoon vier ervaren krachten gehaald en helaas kwam er geen club voor Akpom. Dus iedereen heb geduld tot de winter dan gaat Kroes de creatieve mensen halen.

23-09-2024 13:34

Robertini +38975

Maar wel geld voor Rugani en Weghorst. Van Rugani kan het misschien nog dat Juve veel van z'n salaris betaalt, maar Weghorst is toch een bizarre transfer?

23-09-2024 13:36

Hamstelaar +14824

Hoezo is Weghorst een bizarre transfer? We hebben juist ook spelers nodig die weten wat er gevraagd wordt en de boel op stelten kan zetten. Weghorst moet alleen goed gebruikt worden als breekijzer en niet mee beginnen.

23-09-2024 14:13

XXX +267

We hebben voetballers nodig die kunnen voetballen. Weghorst valt niet in die categorie. Je doet het voorkomen alsof de rest in dienst van Weghorst moet spelen om hem te laten functioneren. De omgekeerde wereld...

23-09-2024 14:25

Suk Hyun-Jun +6279

@Mendieta

Als je een een transfersom en salaris kan betalen voor een onnodige vierde spits zoals Weghorst, dan heb je in eerst instantie dus wel degelijk geld om te besteden aan een creatieve middenvelder. Wat begrijp JIJ daar niet aan?

Een speler zoals Namli, een creatieve middenvelder die ook op de vleugels kan, was bijvoorbeeld transfervrij en zou niet meer dan ~750K salaris moeten kosten. Daar heeft Kroes notabene nog een gesprek mee gevoerd, maar toch vanaf gezien. Waarom? Juist zo'n type heeft Ajax in deze situatie nodig.

En je kan je wel zo betweterig proberen te gedragen - met je "lastig is voor sommigen te begrijpen" - maar eerder gaf jij mij ook al sterk de indruk dat je zelf weinig begrijpt van de huidige situatie bij Ajax. De club staat financieel niet aan de rand van de afgrond, ook al willen sommige kranten je dat doen geloven. De club heeft nog tientallen miljoenen aan transfergeld die de komende maanden/jaren betaald worden in termijnen door transfers zoals Antony, Martinez, Haller, Timber, et cetera. Dat soort grote bedragen worden altijd in fases overgemaakt.

De leiding binnen Ajax speelt nu dus een heel risicovol spel door niet te investeren om zo geen grote rode cijfers te schrijven. Als je je dit seizoen weer niet kwalificeert voor Champions League, dan loop je WEER een enorme som geld mis en dan krimpt het financiële gat tussen Ajax en de concurrentie nog meer of raak je zelfs achter hen. Daardoor kun je nog minder investeren komende zomer, tenzij je noodgedwongen talenten zoals Hato en Brobbey voor grote bedragen verkoopt. En als je in dat geval de situatie dan heel macaber schetst - met een leiding die de hand op de knip houd en een TD die onnodige spelers haalt en broodnodige spelers niet - dan kan Ajax mogelijk jarenlang een sleeping giant worden.

Als Kroes niet zo fucking incompetent was in het verkopen en aankopen dan had ons korte termijn perspectief best rooskleurig geweest.

23-09-2024 15:25

Rymesyt +7851

Is een breekijzer niet wat lager in de prioriteit dan een buitenspeler of creatieve middenvelder? Als je Akpom en Brobbey hebt?

23-09-2024 16:32

Robertini +38975

De echte vraag is: Waarom is het voor sommige reaguurders hier zo lastig om normaal te doen, Mendieta? Met je "lastig om voor sommige te begrijpen".

23-09-2024 18:14

Robertini +38975

@Hamstelaar, omdat Weghorst niets toevoegt dat we niet al hadden in de selectie. Akpom is al een prima pinch-hitter, gaat nergens over om Weghorst te halen als je hem nog hebt.

23-09-2024 18:15

Kryptonite +76738

Daar gaan we weer. Dezelfde broken record.

1. Er is kennelijk wel geld voor Weghorst en Klaassen en consorten. Laatstgenoemde is dan wel transfervrij, maar komt niet contributie betalen om bij ons te mogen sporten. Simpel voorbeeld: aan de eveneens transfervrije Namli hadden we nu toch veel meer gehad dan aan Klaassen? Niet per se omdat Namli een betere speler is, maar meer vanwege de positie en speelstijl van Namli t.o.v. die van Klaassen.
2. Je kan ook spelers huren. Weet je wel, het tegenovergestelde van verhuren met koopoptie. Dat werkt namelijk beide richtingen op, zo bewezen Feyenoord (Szymanski, Minteh) en PSV (Xavi, Tillman) ook eerder.

Er zijn heus wel veel verzachtende omstandigheden te bedenken waarom de selectie nog altijd niet goed is en waarom het moeilijk was om door te selecteren van de zomer. Maar er is geen enkel excuus voor het feit dat we deze zomer vooral houterige spelers hebben aangetrokken en niet één creatieveling (op het middenveld).

23-09-2024 13:39

vanreenen +10211

Onze zeer goede en zeer gewaardeerde creativeling is al weer enige weken geblesseerd en nu herstellende. Wanneer Berghuis hersteld is, is het probleem opgelost.

23-09-2024 14:03

Hamstelaar +14824

Met spelers huren ben ik het deels eens. Je bent namelijk aan het opleiden voor andere clubs en je houd er geen geld aan over. Maar sportief kan het je veel brengen uiteraard. Daarnaast denk ik dat we aan Klaassen meer hebben aan Namli al kan je het moeilijk vergelijken want zulke verschillende spelers zijn het

23-09-2024 14:13

Kryptonite +76738

We hebben duizend keer meer aan een creatieve speler die op linksbuiten kan spelen dan een lopende middenvelder zonder creativiteit. Kom op nou.

23-09-2024 15:11

Eurysaces +29499

Bergwijn is verkocht zonder dat Sulemana binnen was, hoe is dit Kroes niet aan te rekenen? Het halen van ervaring boven creativiteit is ook een keuze, en ook die is Kroes aan te rekenen.

Kroes heeft het gewoon slecht gedaan.

23-09-2024 13:43

Breuk +25029

Stel dat de geblesseerde Sulemana wel binnen was en de transfer van Bergwijn was afgeketst hadden we pas echt een probleem .

23-09-2024 13:59

Danielson +50149

Historisch slecht. Nog slechter dan destijds vd Boog en consorten.

23-09-2024 14:02

Hamstelaar +14824

We moesten Bergwijn wel verkopen als je de berichten om Ajax goed had gelezen. Er is namelijk een te kort aan geld.

23-09-2024 14:11

Eurysaces +29499

Wat zou er gebeuren als we Bergwijn niet verkocht hadden? Er zou niks gebeuren. Wat er wel is gebeurd, is dat de kans op CL een stuk kleiner is geworden. Als je het dan over financiële problemen hebt, heb je daar toch wel de grootste te pakken.

23-09-2024 16:05

Jariiii +21814

@Hamstelaar
Zo sta ik er (gevoelsmatig) ook in.

23-09-2024 15:48
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.