Van Hooijdonk kritisch op Ajax-beleid: 'Type Weghorst verzuipt in dit Ajax'

door Jesse ter Haar 88

Bron NOS

Van Hooijdonk kritisch op Ajax-beleid: 'Type Weghorst verzuipt in dit Ajax'

door Jesse ter Haar 88

Bron NOS

Ajax mag blij zijn met het tegen Go Ahead Eagles behaalde punt, zo is Pierre van Hooijdonk van mening. Hij zag in de club uit Deventer de betere ploeg. Verder uit hij zijn verbazing over de rol van Diant Ramaj als tweede keeper én zet hij spitsen Brian Brobbey en Wout Weghorst tegen elkaar af.

Bestel het nieuwe derde shirt van Ajax in de Ajaxshop!

'Ajax pakte een punt', oordeelt Van Hooijdonk bij Studio Voetbal. 'Go Ahead speelde goed. Je zou echt denken dat Ajax de ploeg in het rood met geel was. Alles wat je wilt hebben, had Go Ahead Eagles. Heel goed positiespel, het uitstellen van de pass en gewoon echt het omsingelen van de tegenstander. Ik vond het leuk om te kijken. Het was fris en er liepen goede spelers bij.'

'Ajax was flets', zet de oud-profvoetballer ertegenover. 'In de opbouw maakten ze heel vaak onnodige fouten en brachten ze zichzelf in de problemen. Sutalo versloeg met een terugspeelbal Pasveer bijna. Pasveer leverde ook een paar ballen in. Het was eigenlijk echt niets. Nul schoten op doel in de eerste helft.'

Daar blijft het niet bij, want Van Hooijdonk heeft een prangende vraag: 'Wat is nu de reden dat Pasveer daar in het doel staat ten opzichte van Ramaj? Er is toch geen enkele logica. Ik vind Ramaj een veel betere keeper en beleidsmatig is het ook nog heel erg vreemd. Een keeper die vorig jaar best een aardig seizoen heeft gehad en waarde heeft gecreëerd, zet je nu op de bank.'

Ibrahim Afellay sluit zich aan bij de woorden van zijn collega. 'Het was de enige aankoop die functioneerde en ook een bepaalde marktwaarde vertegenwoordigt. Dat je hem dan op de zwarte lijst zet, is onbegrijpelijk. Maar het is sowieso een onnavolgbaar beleid bij Ajax, dus het is niets verrassends.'

Weghorst vs. Brobbey

Tijdens Go Ahead Eagles - Ajax stond Wout Weghorst als spits in de basis bij de Amsterdammers. Van Hooijdonk ziet in Brobbey echter een betere optie voor het huidige Ajax. 'Brobbey gaat hangen, de bal vasthouden en dan kunnen er mensen bij komen. Brobbey is veel sneller dan Weghorst, dus hij is een grotere plaag voor de tegenstander. Om mee samen te spelen en voor dit Ajax is Brobbey gewoon met voorsprong de ideale spits. Op deze manier verzuipt het type Weghorst in de spits bij Ajax altijd.'

Zodoende ziet de man die zelf ooit spits was enkel een rol als pinchhitter weggelegd voor Weghorst. Voor die rol echter, had Ajax aanvaller Chuba Akpom al in huis. Van Hooijdonk begrijpt het aantrekken van Weghorst dan ook niet. 'Met Akpom heb je eigenlijk een pinchhitter die het tijdens het afgelopen jaar met elf goals hartstikke goed gedaan heeft', aldus de analist, die de komst van Weghorst dus als onnodig bestempelt.

Tot slot wordt de naam van Ivan Perisic opgegooid. De Amsterdammers zouden interesse hebben gehad in de routinier, maar kwamen er niet uit met de Kroaat. Uiteindelijk trok hij naar PSV, maar als het aan Van Hooijdonk ligt, had Ajax hem goed kunnen gebruiken. 'Farioli zei: wij hadden onze selectie staan. Daarna nemen ze wel Davy Klaassen erbij, terwijl ze voor op het middenveld best wat spelers hebben. Perisic zou aan de linkerkant op elke positie kunnen spelen bij Ajax. Daar heeft Ajax echt problemen en is het heel erg dun.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Ajax4proud +10794

Zijn betoog begint goed maar dan gaat hij het over de spits en de keeper hebben. Brobbey is vaak niet fit genoeg. De keeper is een bewuste keuze voor leiderschap achterin en het gaat ook beter achterin dan met Ramaj. De keeper vind ik een hele goede keuze.

24-09-2024 09:59

Betuwe85 +20486

Ja klopt want we hebben 2 flank spelers die met de kop naar beneden spelen en geen voorzet kunnen geven maar ja kroes had in mei wat beloofd

23-09-2024 13:38

C14 +22326

@topreactie/JaapStam:

Dat legt hij gewoon uit. In een heel goed Ajax kan een pure afmaker meer goede aanvoer afwachten in de 16. Dan nog is het niet ideaal want heel eenzijdig.

Is die aanvoer minder of slecht, heb je een spits nodig die meer brengt, die goed in de bal komt/inzakt, bal vasthoudt en meegeeft, die individueel iets kan, die meer meevoetbalt, etc.

Brobbey is daar ook geen schoolvoorbeeld van, want technisch niet heel goed en lompjes, maar houdt wel heel goed de bal vast als hij inzakt, om hem dan mee te geven. Maar ook in de spits in e drukte goed aanspeelbaar, want houdt ook daar goed de man en de bal af. Kan van daaruit ook weleens wegdraaien en versnellen.

Met Weghorst zou je met Berghuis op rechts moeten spelen, en wellicht Van den Boomen erin, maar dat wil je niet. Of 3-5-2 met Wijndal en Gaaei die de bal voor de pot slingeren. Dat wil je ook niet.

Gewoon kansloze aankoop. En wat wilde ze hem graag.

23-09-2024 13:04

Stamhoofd +11514

Weghorst is zo goed als de voorzet, zonder aanvoer heb je niks aan hem. Kun je hem niet verwijten, maar daar had een Kroes beter naar moeten handelen in mijn ogen.

23-09-2024 11:03

Lazell +16983

Inderdaad. De selectie is totaal in onbalans. Je kan veel van Bergwijn vinden, maar die zorgde (samen met Berghuis) vorig jaar voor veruit de meeste gecreëerde kansen. Ondanks de blessures. Daarnaast is de blessuregevoeligheid van Berghuis, Traore en Godts, maar ook de wisselvalligheid van die laatste 2 bekend.

Als iedereen fit is of zijn niveau haalt, kan je met dit team echt meer dan goed voetballen. Maar als er 1 of 2 spelers afhaken, ben je gewoon de sjaak en moet je spelers als Banel, Rasmussen of Akpom op links gaan gebruiken. De selectie is vooral voorin gewoon niet breed genoeg.

23-09-2024 12:51

linksbinnen +8081

Er is Weghorst te vroeg beloofd dat hij gehaald zou worden, er vanuit gaande dat Akpom wel verkocht zou worden. Toen dat niet gebeurde kon Kroes wbt Weghorst niet meer terug. En nu zitten we ermee.

23-09-2024 10:43

Babangida83 +23821

Eigenlijk kon Kroes het niet hebben gezichtsverlies te lijden en heeft hij hem alsnog aangekocht. Ik begrijp dat overigens wel. Was vrucht van het moeilijk spelers kunnen slijten. Helemaal spelers die niet per se weghoeven.

23-09-2024 10:57

Artemio +31731

Hij heeft alsnog gezichtsverlies geleden door Bergwijn te verkopen en op een amateuristische wijze Sulemana te missen als vervanger. Of Sulemana een geschikte vervanger zou zijn is dan weer een andere discussie.

23-09-2024 12:21

Babangida83 +23821

Maar dan had hij dus 2x gezichtsverlies geleden.

23-09-2024 12:54

Babangida83 +23821

Weghorst heeft aanvoer nodig door de lucht vanaf de zijkant. Op deze manier verzuipt hij inderdaad. Daarom past hij ook niet in het Ajax-spel, dat 80% over de grond gaat. En daarom is het dus een pinchitter voor dit spel, als je iets opportunistischer wilt spelen.

23-09-2024 10:40

Robertini +39020

In de basis zal Weghorst in de top sowieso altijd verzuipen. Gewoon een subtop/middenmoot spits.

23-09-2024 10:17

Omar +17163

Tjah wat kun je zeggen, geen creativiteit en nauwelijks voetballend vermogen op het middenveld en als het niet loopt bij Ajax dan mogen Gaaei en Rasmussen erin komen om de kastanjes uit het vuur te halen. Twee spelers die in de KKD nog niet eens opvallen. Lijkt wel alsof ons selectiebeleid gesaboteerd is man! Wat een wanbeleid

23-09-2024 10:13

Robocop5 +2065

Ben erg te spreken over Farioli, zijn aanpak, zijn bevlogenheid. Maar over Ramaj helemaal eens, kapitaalvernietiging.

Verder gaat Weghorst ons niets extra brengen. Een hype in oranje, maar totaal geen Ajax spits. Vrees dat we er zelfs last van krijgen als ie niet speelt.

Het geld (salarissen)van Rugani en Weghorst en ook Klaassen had gebruikt moeten worden voor extra creativiteit, bijvoorbeeld voor (een type) Eriksen. Dat missen we het meeste.

23-09-2024 09:33

Aram +17844

Eens met Pierre maar het valt me op dat ook zij Akpom onderschatten. Dat is een veel betere Ajax-spits dan Weghorst. Bovendien belangrijk in het team. Een veel betere starter dan Weghorst en ook een betere pinchhitter.

23-09-2024 09:30

Breuk +25046

Ramaj begint seizoen gewoon als reserve . Onzin verhaal zwarte lijst .

23-09-2024 09:23

AlexIbarra +19228

Weer zo'n domme formulering waar ik me ook aan stoorde.
Ik heb trouwens niets tegen Ramaj en heb de voorkeur voor een jonge, meer talentvolle en waardevolle keeper in het doel.
Maar het is best mogelijk dat Ramaj ook gewoon ff in een dipje zit na de tegenslag, matig traint en er objectief geen aanleiding is om hem er nu in te zetten.

24-09-2024 02:50

GNBL +89853 moderator

Akpom, die tegen Fortuna goed was voor een doelpunt, een assist en ervoor zorgde dat Fortuna met tien man kwam te staan, bleef tegen GHA de hele wedstrijd op de bank. Kroes noemt dat topsportcultuur. Die man heeft gewoon finaal de plank misgeslagen en ons opgezadeld met een selectie die, hoe gek het ook klinkt, nog meer uit balans is dan die van vorig jaar.

23-09-2024 09:19

kakhoofd3 +4171

Hoe krijg je het voor elkaar elk verhaal om te leiden naar iets over Kroes😂 Vastgelopen casettebandje ben je man. Is toch trouwens Farioli die Akpom wisselt of uit de basis laat? Ik droom van de dag dat mensen zoals jij hun domme meningen in een dagboek schrijven in plaats van op AS,

23-09-2024 12:00

GNBL +89853 moderator

Vooral lekker blijven dromen dan kerel.

23-09-2024 12:14

Lazell +16983

Niet alles is de schuld van Kroes, maar hij heeft zijn grote waffel totaal niet waar kunnen maken. Normaal hoort iemand iets langer de kans te krijgen, maar als je puur naar dit moment krijgt zou je zo iemand charlatan kunnen noemen. Of zou je hem een klap in de nek kunnen geven voor het hebben van 3, 4 spitsen terwijl je slechts 1 (hele talentvolle jeugd)speler op links, 1 blessuregevoelige speler op rechts en 1 blessuregevoelig creatief brein hebt.

Kroes vooralsnog heeft opzichtig gefaald.

23-09-2024 12:58

kakhoofd3 +4171

Weet dat mensen zoals jij hardnekkig zijn, vind t gewoon treurig hoe je ELKE dag met negatieve kutberichten komt aanzetten die vaker wel dan niet uit onderbuikgevoelens lijken te komen. Vind je een beetje de telegraaf onder de supporters:) Heb niets tegen mensen die kritisch zijn, wel tegen mensen die alleen maar kritiek kunnen uiten zonder ooit iets positiefs te kunnen benoemen.

23-09-2024 14:55

Ferd +38316

Je doet je naam eer aan kakhoofd

23-09-2024 20:09

kakhoofd3 +4171

Thanks voor je bijdrage;)

23-09-2024 20:18

MaxPower +2583

Bij het aantrekken van Weghorst en Rugani mogen echt wel wat vraagtekens gezet worden. Je hebt op deze posities al onbetwiste basisspelers rondlopen (Brobbey en Sutalo) En zelfs Akpom als goede pinch-hitter. Komt daarbij dat zowel Weghorst als Rugani ook niet voor een appel en een ei komen voetballen. Volgens mij was het eigenlijk het idee om Sutalo en Akpom te verkopen Sutalo bleek het boven verwachting te doen en Akpom kregen ze niet verkocht. De kunst is om dan als TD op tijd te kunnen doorschakelen. Het debacle met de te late verkoop van Bergwijn kwam hier nog eens bovenop. Het is te hopen dat ze hun huiswerk beter op orde hebben tijdens de winter transferperiode.

23-09-2024 09:17

Harald Inen +6

leuke voetballers die 2 maar zeer beperkte analisten, als je niet begrijpt waarom Pasveer er staat dan kan je beter bier gaan tappen bij Nac

23-09-2024 09:08

HansBrobbey +1019

Ben t wel eens dat de aankoop van Weghorst totaal nergens op slaat. Maar over pasveertig moeten ze hun kop houden!

23-09-2024 09:01

henkie58 +2030

Een tennisbal in zijn bakkes en er nooit meer uithalen! Wat een kwal zeg!

23-09-2024 08:58

Artemio +31731

Weghorst werd veel te belangrijk gemaakt als transfertarget. Hij moest en zou komen. Alles moest wijken daarvoor. Creatieve middenvelder was niet zo belangrijk en een vervanger van Bergwijn ook niet.
Tot aan de winterstop zal farioli de kastanjes uit het vuur moeten halen, omdat de technische leiding heeft gefaald in de zomer.

23-09-2024 08:50

jollie18 +9849

Als Brobbey fit is dat de 1ste spits van Ajax. Helaas heb je nu weinig aan Weghorst omdat er geen fatsoenlijke buitenspelers zijn en Berghuis geblesseerd is. Met hem er weer bij gaat Weghorst wel belangrijk zijn.

23-09-2024 07:16

j0rnnn +5096

Ja, alleen is Berghuis wel erg vaak afwezig. Je moet echt wat spelers halen die ook over een voorzet beschikken. Gaaie en Rasmussen op de vleugel is pure armoede. Ik zou deze winter ook Karlsson proberen te huren (naast Sulemana?). Dan heb je 2 spelers met een voorzet en ook 2 pingenelaars op de vleugel en dus keuze per wedstrijd wat nodig is.

23-09-2024 07:28

paulis +10222

Extra knap als je bedenkt wat Brobbey er in zijn eentje vorig seizoen nog van wist te maken. In zo'n armoedig elftal, bijna zonder creativiteit / kwaliteit om hem heen, nog tot 22 goals en 8 assists komen.

23-09-2024 07:14

JohanDW +656

Toen had hij meestal nog Berghuis en/of Bergwijn om hem heen, dat is wel een wereld van verschil met nu.

23-09-2024 07:53

Breuk +25046

Maar dit seizoen heeft hij nog niks laten zien. Alleen bij Koeman

23-09-2024 09:27

Okocha078 +13657

We missen wel meer. 2 vleugelspelers met snelheid en een individuele actie sowieso. Die Sulemana hadden we goed kunnen gebruiken. Tuurlijk lukt dan lang niet alles, maar zijn wel spelers die durven en keer op x blijven proberen, waardoor er ruimte voor andere komt.Hendo is degelijk, maar eigenlijk wil je daar iemand die kan wegdraaien en versnellen.Rensch valt in wedstrijden als tegen GAE ook nog steeds door de mand, verlengen en verkopen imo.Weghorst moet je gewoon als breekijzer gebruiken, wat prima is. Klaassen zelfde verhaal.Godts, Faberski en FJ zijn prima talenten, maar eerlijk gezegd zouden ze (nog)invallers moeten zijn.

23-09-2024 07:04

Babangida83 +23821

FJ & Godts kunnen al wel basis. Maar dan moet de rest van het geraamte wel staan. En met Weghorst als spits en Kaplan als LCV staat die nog niet. Net zo goed als dat Klaassen ook nog in de afstemming tijd nodig heeft met het elftal. Ik vind hem eerlijk gezegd een ander type voetbal spelen dan de rest van het team; opportunistisch vs voetbal op balbezit. Ook Klaassen zou ik pas brengen bij een achterstand als je iets wilt forceren.

23-09-2024 11:04

Sportvolgert +40226

Ze hebben helaas gelijk. Er waren echt andere prioriteiten dan een 4e spits en centrale verdediger.

23-09-2024 06:56

Lazell +16983

Spits zeker. Centrale verdediger mocht van mij wel. Baas speelt er nog maar net. Kaplan is blessuregevoelig en heeft ook nooit 5 goede wedstrijden op rij gespeeld, dus wisselvallig. Janse is nog een jeugdspeler. En je hebt na Sutalo niemand die zich op rechts comfortabel voelt.

23-09-2024 13:01

YugoVik +33055

Aan weghorst heb je niks aan. Aan de versterking van weghorst kun je al zien dat Kroes incapabel is. Wat een slechte TD, ongelooflijk eigenlijk..

23-09-2024 06:52

JohanDW +656

De allerslechtste transferperiode van Ajax ooit eigenlijk deze zomer.

23-09-2024 07:55

JohanDW +656

Ja, maar toen werd er tenminste nog goed verkocht. Nu was het aan beide kant (in- en verkoop) kommer en kwel. Nog nooit vertoond wat mij betreft, zo slecht.

23-09-2024 09:18

dp92 +11159

Weghorst gaat echt wel zijn bijdrage hebben voor Ajax. Echter denk ik dat een creatieve speler meer bijdrage zal hebben. Kroes had beter zijn centjes daaraan kunnen besteden.

23-09-2024 05:51

JaapStam +136640

Hoe kun je Weghorst overbodig noemen terwijl hij tegen Go Ahead Eagles nauwelijks enige aanvoer kreeg van de flanken of het middenveld? Zowel Weghorst, Brobbey als Akpom missen al maanden een creatieve speler die het spel kan verdelen en hen van kansen kan voorzien. Daarnaast ontbreekt het aan iemand die durft te schieten op doel in plaats van steeds veilig terug te passen. Wat betreft Rasmussen, het is voor mij onbegrijpelijk dat hij nog steeds bij de wedstrijdselectie zit. Een speler als Faberski zou een veel betere keuze zijn. Hij heeft tenminste wat lef en kan iets creëren met de bal. Ik blijf volhouden dat Alex Kroes verantwoordelijkheid draagt voor het feit dat er geen creatieve speler zoals Yusuf Yazıcı is aangetrokken. Deze jongen heeft alles in huis. Hij kan schieten van afstand, corners en vrije trappen nemen, en beschikt bovendien over leiderschapskwaliteiten, iets wat hij al liet zien tijdens zijn tijd bij Lille OSC. Ondanks dat hij pas 27 jaar is, voelt hij voor mij als een doorgewinterde prof met de ervaring en capaciteiten die Ajax momenteel mist.

23-09-2024 05:29

driehoekjes +3334

Omdat ipv weghorst een technische middenvelder gehaald had moeten worden.

23-09-2024 06:30

YugoVik +33055

Aan weghorst hebben we niks aan

23-09-2024 06:35

31xAjax +7869

Weghorst is overbodig omdat Akpom maar ook Brobbey beter zijn. Het feit dat hij tegen GAE geen aanvoer kreeg doet daar niets aan af.....

23-09-2024 07:49

XXX +267

Dus omdat we geen of nauwelijks creatieve spelers hebben, mogen we niet klagen dat er een houterige spits is gehaald die zelf niets kan creëren maar alleen nuttig is als afmaker? Dat is nou precies het punt! Brobbey voegt tenminste wat toe aan het spel en met Akpom hadden we al een reserve spits en afmaker, die bovendien meer toevoegd aan het spel. Totáál overbodige aankoop! Sterker nog, gaat alleen maar gezeik opleveren.

23-09-2024 09:36

Jeugd +24622

Helemaal gelijk als het gaat om Ramaj. Gewoon in alles een dom besluit.
Bovendien heeft van het begin af aan telkens rouleren, ons in 4 competitie wedstrijden tgen zwakke tegenstanders al 4 punten gekost.

23-09-2024 04:56

JohanDW +656

Al 5 zelfs.

23-09-2024 07:56

Jariebombarie +926

Weghorts heeft alleen zin als Gaaei speelt. De rest van dit Ajax kan geen voorzet geven.

23-09-2024 04:21

bojansuarez +324

Ik mag hopen dat Kroes in January een 10 en buitenspeler uit Zuid Amerika mag halen. Als ie dan ook nog iets weet te verkopen heeft ie voor mij, z’n inschattingsfouten van afgelopen window keurig hersteld.

23-09-2024 03:57

Dapperestrijders +4537

Daar is geen geld voor. Het worden in vervolg afdankertjes zonder club.

23-09-2024 04:12

NipeB +15790

Ook als Ajax dan al dermate ver achter de derde plaats staat dat dat een utopie is geworden? Of als Farioli en zijn staf die tegen GAE dermate vreemde keuzes maakten al hebben besloten dat ze er eind van het seizoen weer mee stoppen (doen ze steeds tot nu toe)? Zo belangrijk vind jij iemand die geen ervaring heeft als AD of TD maar het toch mag blijven proberen? Bijzonder.

23-09-2024 08:30

Bensco +7166

Ja precies. We draaien een dubbel programma met een compleet uitgeklede selectie. Met een beetje pech sta je tegen de winter al tegen een onoverbrugbaar gat aan te kijken. Men lijkt ook te denken dat we in januari weer volop geld te spenderen hebben. Dat moet ik ook nog maar zien. Als je vroegtijdig bent uitgeschakeld in Europa en de 3e plek uit zicht is heeft Ajax op financieel gebied weer wat goed te maken. Ik vind het opmerkelijk hoe hardnekkig men ook Kroes maar blijft verdedigen terwijl hij fout op fout achter elkaar blijft opstappen.

23-09-2024 08:39

Dapperestrijders +4537

Weghorst is een spits op het niveau 2de klasse Engels voetbal, ballen hoog voor de pot en rammen maar. Aan Akpom of Brobbey had je meer gehad.

Bovendien, met al dat geswichts bouw je niet aan een vast elftal met steeds weer andere basisspelers. Soms wel 5 a 6 mutaties per wedstrijd, dat lijkt mij niet bevoordelijk voor het automatisme in de groep en bouw je niet aan een vast elftal. Bovendien, een goede Berghuis wordt hard gemist.

23-09-2024 03:50

Dapperestrijders +4537

Bovendien, begin iedere wedstrijd gewoon met Klaassen. Die zorgt voor rust en balans, meer nog dan Henderson.

23-09-2024 03:55

YugoVik +33055

Klaassen voor fitz jim

23-09-2024 06:36

cantharel +3522

Never change a winning team , daar heeft Farioli nooit van gehoord ondanks hij best wel een goede trainer is.

23-09-2024 09:31

Dapperestrijders +4537

Helemaal mee eens met Pi. Vier spitsen, nul buitenspelers. Denk dat de Kroes-Control nogal wat haperingen vertoont. Noem het gewoon ondoordacht beleid.

23-09-2024 03:34

Rob1976 +9443

Weghorst is inderdaad overbodig.
Ramaj niet op goal slaat inderdaad nergens op.
Hato als back ook niet.
Gaaei als rechteraanvalker ook niet.
Rasmussen in ajax 1 ook niet.
Er klopt best veel niet.

23-09-2024 01:03

Jariebombarie +926

Hato als back vind ik wel een uitvinding. Ik heb die jongen nu meerdere keren centraal een bal zien verspelen waar een doelpunt uit kwam omdat hij te veel hooi op z'n vork nam en dacht even wat mannetjes uit te spelen. Hij is nog lang niet toe voor een centrale rol.

Rest ben ik mee eens.

23-09-2024 04:20

cantharel +3522

Tegengoal de schuld van Hato zoals hij wel vaker schuldig is aan tegengoals. Speelt alsof hij het heeft uitgevonden en zie zijn attitude in het veld dus moet vaker worden gewisseld om dat er uit te halen.

23-09-2024 09:37

tijssenajax +13919

Dus dan Hato maar op linksback. Alsof hij daar presteert. Verdedigd niet fel genoeg en brengt opbouwend ook te weinig. Maar meneer vind wel dat hij ons matst, want eigenlijk zou hij al naar Arsenal kunnen.

23-09-2024 10:44

Robertini +39020

Type Weghorst is gewoon middenmoot als basisspeler. Aardige supersub, maar nooit meer in de basis.

23-09-2024 00:56

tijssenajax +13919

Vervelend dat je dit allang ziet, maar er eerst weer bewezen moet worden dat degenen die dit zeggen ongelijk hebben.

23-09-2024 10:45

Elayais +5047

De kwaliteit van deze "analisten" is ook weer duidelijk. Als je niet snapt waarom Pasveer in de goal staat in plaats van Ramaj dan snap je het spelletje niet, of dan wil je iets roepen voor het aandacht trekken of interessant doen.

23-09-2024 00:43

daslogisch1 +10044

Het was weer 1 zure zult wat door je strot werd geduwd door de z.g.n. anAAListen. En dan die Wilfred Genee-wannabe die de boel weer loopt op te stoken en voortdurend loopt te zuigen, wat een idioot.

23-09-2024 01:07

Dapperestrijders +4537

Hoezo Ramai voor Pasveer?

23-09-2024 03:57

Torcida +5570

Dankzij Pasveer speel je nu in de Europa League, dus dat was achteraf bezien een goede zet. Maar wat mij betreft mag Ramaj nu wel meer gaan keepen. Als je toch zoveel rouleert...

23-09-2024 08:02

NipeB +15790

Pasveer was tegen GAE weer precies de keeper die we al eerder vervingen door Rulli. Onrustig, schoof ballen in de voeten van GAE. Is sowieso niet beter dan Ramaj. Je vernietigt transferwaarde door deze korte termijn keuze. Ik had dat als Ajax nooit toegestaan. Maar ja, we weten inmiddels dat de 3,9 miljoen salaris voor Rugani ook echt alleen maar zijn als vervanger van Medic. Want Farioli wil toch liever een links/rechtspoot centraal. Dus Pasveer blijft eerste keeper want Rugani is ook niet de ervaren coach achterin. Lachwekkende keuzes en beleid van Kroes en Farioli.

23-09-2024 08:37

Babangida83 +23821

In mijn ogen was Kaplan de factor waarom je niet aan voetballen toe kwam achterin. Pasveer kon daardoor ook niet lekker zijn ballen kwijt. Ging geforceerd op zoek naar betere opties, die er niet waren. Toen Hato centraal ging spelen, toen speelden we weer onder de druk van GAE uit en kregen de aanvallers weer de bal in de voet ipv op hun ademsappel. Speel je een heel andere wedstrijd.

23-09-2024 11:08

NipeB +15790

Hato vond ik erg zwak, zowel als back en centraal. De fout die tot 1-0 leidde was evenveel dom van hem als van FJ. Zat helemaal niet in de wedstrijd met erg veel fouten en die idiote corner zo naar een GAE speler terugspelen. Kaplan was ook zwak. Zorgelijk dat Farioli dus eerder links/rechtspoot kiest en Rugani dan dus alleen Sutalo kan vervangen. Dat had je dan ook niet hoeven doen. Kaplan is niet fit en liet bij JA ook niks zien en kreeg zelfs rood. Bizar dat je dan een basisplaats krijgt in Ajax 1. Zijn keuzes zijn echt zeer discutabel.

23-09-2024 11:42

Indy2 +15254

Er werden tegen GAE bitter weinig duels gewonnen. Te veel spelers waren uit vorm. Er werd zo gestumperd dat Weghorst nul keer een bruikbare bal kreeg. En nu gaan de heren analysten bij Studio Voetbal beweren dat Weghorst daarom een miskoop is — dat "het type Weghorst" in de spits bij Ajax "altijd verzuipt"?
Weghorst moet meer dan Brobbey bedient worden met voorzetten, dat hij die niet kreeg lag afgelopen wedstrijd uiteraard toch echt aan zijn medespelers.

23-09-2024 00:37

Aegukka +677

Je bevestigt precies wat Van Hooijdonk zei - in een matig Ajax, dat niet domineert en waarin hij weinig voorzetten krijgt, heb je weinig aan Weghorst. Je kan hem niet in de diepte aanspelen want hij is niet snel, en ook in kaatsen met een man kort in de rug is ie een stuk minder dan Brobbey. Dus in principe niet meer mee beginnen.

23-09-2024 01:13

Indy2 +15254

Als Ajax een totale off-day heeft en er geen voorzet aankomt dan heb je weinig aan Weghorst. Mee eens. Maar niet met Weghorst beginnen omdat je weleens zo'n off-day zou kunnen hebben is natuurlijk een onwerkbare en belachelijk negatieve insteek. Hopelijk bedoel je dat niet.

23-09-2024 02:19

Dapperestrijders +4537

Ja, Weghorst in de winter gewoon weer wegdoen. Heeft trouwens de meeste aanhang bij de jeugd en tieners gezien de verkoop van shirts met Weghorst aan die categorie.

23-09-2024 04:01

Lazell +16983

"omdat je weleens zo'n off-day zou kunnen hebben"

Weleens is een flink understatement. We zijn voor voorzetten/creativiteit te afhankelijk van spelers die regelmatig niet kunnen leveren. Je hebt Godts en Traore voor 2 flankposities en Berghuis als creatief brein. Alle 3 zijn regelmatig geblesseerd en 2 van de 3 zeer wisselvallig. Je gaat dus meer dan genoeg "off-days" krijgen voor wat betreft creativiteit en voorzetten. Die niet incalculeren met de huidige selectie is naïef.

23-09-2024 13:12

Aegukka +677

Zoals de afgelopen weken eindeloos herhaald is hier zijn er amper buitenspelers, en degenen die er zijn zijn niet per se het type dat buitenom gaat en een hoge voorzet geeft. Dus alles waar Weghorst goed in is (oorlog maken in de zestien, koppen, de afvallende bal) komt er weinig van in het huidige spel. Als je opportuun gaat spelen bij een gelijkspel of achterstand is het misschien leuk om hem op de bank te hebben zitten, maar dat is het wel.

23-09-2024 16:27

driehoekjes +3334

Daarom heb je meer aan brobbey, met zo weinig aanvoer. Ipv weghorst had een buitenspeler gehaald moeten worden

23-09-2024 06:35

Lazell +16983

Omdat spelers als Taylor en Fitz-Jim, maar ook de flankspelers of backs hem kunnen inspelen en doorbewegen. Heeft de dubbele cijfers gehaald qua assists vorig jaar. Je krijgt veel meer dynamiek in die zone van het veld. Brobbey heeft ook nog eens diepgang.

23-09-2024 13:14

MarkP +21533

Pierre knows, hij was een aardig goede spits. Weer een aankoop die niet te rijmen valt v alex cruise. De man doet maar wat maar je moet wel wout zn miljoenensalaris betalen.

23-09-2024 00:27

ajaxfan83 +3389

Je bedoeld kroes en Beuker, of hoevaak moet er nog naar buiten komen dat die twee de selectie samen stellen

23-09-2024 00:37

Indy2 +15254

.... en Farioli, de Lang

23-09-2024 00:40

Prometheus +1004

Kroes blijft eindverantwoordelijk, zo heeft hij zelf ook verklaard.

23-09-2024 05:01

afcas +3761

Klopt, het blijft ook een achterlijke aankoop die alleen te gebruiken is als pinch-hitter. En daar is dan je hele transferperiode op afgestemd... Maar hey, hij heeft zo een goede mentaliteit...

23-09-2024 00:07

Dapperestrijders +4537

Ach ja, allemaal goed bedoeld maar zero kwaliteit. Meer een spits niveau Heracles, de Graafschap, Emmen, Go Ahead.

23-09-2024 04:08
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.