De Mos vindt dat Ajax geen buitenlandse trainer aan moet stellen: 'Dan doe je het helemaal verkeerd'

door Timo Suur 248

Bron SoccerNews

De Mos vindt dat Ajax geen buitenlandse trainer aan moet stellen: 'Dan doe je het helemaal verkeerd'

door Timo Suur 248

Bron SoccerNews

Laatst geüpdatet

Aad de Mos is niet te spreken over het gerucht dat Ajax een buitenlandse coach wil gaan aanstellen. Afgelopen week werd bekend dat de Amsterdammers - na het vertrek van John Heitinga - op zoek zijn naar een nieuwe hoofdtrainer en hiervoor worden Kjetil Knutsen en Kasper Hjulmand als realistische opties gezien door directeur voetbalzaken Sven Mislintat.

‘Ik zou hem willen adviseren om niet de fout te maken die velen van zijn voorgangers hebben gemaakt', begint De Mos tegenover SoccerNews. Hij is van mening dat Ajax geen buitenlandse coach moet aanstellen. 'Dan doe je het helemaal verkeerd. Ajax is gebaat bij een Hollandse trainer die weet wat het Ajax-dna inhoudt. Ik denk dat een buitenlander daar geen kijk op heeft. Dit zou de eerste blunder kunnen worden van Mislintat als er een buitenlander gaat komen, tenzij hij met Nagelsmann gaat komen. Dat is een uitzondering. Ik denk alleen dat hij financieel niet haalbaar is.'

Daarna komt De Mos te spreken over de situatie omtrent Heitinga. De analist vindt dat de oefenmeester onder moeilijke omstandigheden zichzelf moest bewijzen als hoofdtrainer. 'Heitinga had materiaal wat middelmatig was. Hij heeft geen eerlijke kans gekregen. Als hij was begonnen met een eigen voorbereiding en inspraak had gehad op de transfers, is dat een hele andere situatie', vertelt De Mos. 'Ik had Heitinga in ieder geval wel in de technische staf gehouden, maar niet als hoofdtrainer.’

De Mos ziet Schreuder en Van Gaal als goede opties

Peter Bosz wordt veel bij Ajax genoemd als nieuwe hoofdtrainer, maar De Mos is hier geen voorstander van. 'Het mag best een andere jonge trainer zijn in Nederland. Hij is ook al een keer bij Ajax geweest en meestal is dat geen goede zaak als je terugkomt bij een club. Dat is vaak een stuk minder dan de eerste periode', vertelt de analist, waarna hij ingaat op goede opties voor de Amsterdamse club. 'Ik ben enorm gecharmeerd van het werk van Dick Schreuder, maar hij heeft de naam tegen zich vanwege zijn broer. Dat zijn allemaal sentimenten die een rol spelen. Ik wacht het rustig af. Van Gaal zou wat mij betreft ook enorm geschikt zijn.’

Ajax speelt voor het eerst sinds de jaren tachtig in een wit uittenue! Bestel nu het nieuwe uitshirt voor het seizoen 2023/24!

Lees meer over:
Plaats reactie

FissaDeGekste +3403

Het mannetje is nooit meer over zijn boosheid jegens Ajax heengekomen he. Wat heeft deze man een ongelofelijke hekel aan Ajax.

06-06-2023 09:43

AlexIbarra +19293

Welke fout hebben vele voorgangers van (ik neem aan) Mislintat dan gemaakt? Niet het aanstellen van een buitenlandse coach toch?
Volgens mij was Olsen de laatste, 25 jaar geleden.

Verder lijkt het verhaal van Aad ook alle kanten op te gaan, hij zou graag een jonge NL coach willen maar Van Gaal is ook prima. En dat het niet Dick Schreuder wordt, komt door 'sentimenten'.
Zou hij anders de overduidelijke beste keus zijn dan?

Heitinga's ontslag is volgens Aad soort van lullig omdat hij zo'n matige groep had. Maar die groep hebben we toch nog steeds? Het zou heel mooi zijn als we 2 directe versterkingen halen deze window. Dan nog een paar jongens waarvan je hoopt dat ze mee kunnen komen.

Maar we hebben vooral een coach nodig die zorgt dat een Wijndal op zijn minst hetzelfde niveau bij Ajax haalt als bij AZ. Dat een Bassey in zijn kracht komt te spelen ipv als opbouwer, Rensch beter de flank leert bespelen, Conceicao en Brobbey dat doen waar ze goed in zijn, enz.

Alvarez kan niet voetballen maar was toch wel nuttig, Timber heeft een matig seizoen maar blijft een groot talent en Kudus heeft nooit echt potten kunnen breken maar heeft toch een hoop kwaliteit.
Ervan uitgaande dat zij vertrekken, weet ik echt niet of de nieuwe coach zomaar even een flink verbeterde selectie zal krijgen.

Een buitenlandse coach met FdB als assistent, zou dat een optie zijn? Het lijkt me prima om Frank eindeloos de basisprincipes erin te zien rammen bij een aantal jongens, maar als hoofdcoach zie ik hem niet graag terugkomen.

05-06-2023 17:45

Sentinel +8964

Peter Bosz heeft ook niet echt een eerlijke kans gehad. Toen het goed ging, gingen een aantal mensen binnen Ajax zitten etteren en werd hem verteld dat hij zijn plaats moest kennen; hij kwam maar van feyenoord.

05-06-2023 16:28

tMuurtje +971

Aad de Mos doet Mike Verweij intelligent lijken.
Een prestatie op zich.

05-06-2023 15:34

Balgevoel +30951

Wie dan, Aad? Zoveel lopen er niet rond, Nederlandse coaches waarvan je blind zegt: ja, die passen bij Ajax. Voor mij zou dat Marcel Keizer zijn, als 'the next best thing' na Slot (ja, boven Bosz), maar verder? Pascal Jansen vind ik in niets een Ajax-coach (de gemiddelde AZ-supporter valt met grote regelmaat in slaap daar), Slot is onhaalbaar, datzelfde geldt voor Ten Hag en dan kom je al heel snel uit bij Dick Schreuder, en die heeft z'n achternaam niet mee...

05-06-2023 14:10

edalm +4956

Aadje een borrel minder lijkt mij een goede optie. Deze is echt volledig van het pad af

05-06-2023 11:47

lexy88 +8823

Aad de Mos.. hou maar op weer. Ik heb er geld voor over dat hij een keer op TV door een echte kenner in de hoek wordt gezet, van Gaal ofzo, en dat hij daarna definitief uit de media verdwijnt. Wat een vervelende vent

04-06-2023 21:45

Berghuis +14373

De grootste clubs ter wereld hebben bijna allemaal een buitenlandse trainer. Maar hey, Ajax doet het uiteraard verkeerd in de ogen van heel veel mensen door geen middelmatig tot slechte Nederlandse trainer te nemen.. Ajax zou maar weer kampioen worden volgend jaar, daar zitten die mensen toch echt niet op te wachten. Onze beste trainers zijn of niet meer beschikbaar voor een job (Van Gaal, Rijkaard), zit bij de concurrent (Slot) of in het buitenland (Ten Hag). Dus er blijft niet bijster veel over. Constant Bosz roepen wat zeker staat voor aanvallend voetbal. Maar is nergens echt geslaagd met dat aanvallend voetbal. 2016/17 was zeker een goed seizoen, ook zonder landstitel. Maar t feit blijft wel dat je in de kwart finale EL al uitgeschakeld had moeten worden door Schalke of later door Lyon, waar we in beide uitwedstrijden finaal overlopen werden. Maar in de finale waren we totaal kansloos. Je eindigt 2 keer 2e (competitie en Europa) dat zijn gewoon geen prijzen.

04-06-2023 16:54

Sense of.H +5463

Nederland zit zwak qua Trainer's galide van de Hollandse euforie, dus als er geen licht is aan het einde van de tunnel moet je gewoon een andere weg nemen.

04-06-2023 16:40

MichelBoerebach +29216

Ajax DNA, en kind van de club. Termen waar ik kotsmisselijk van word.

04-06-2023 14:19

Juan62 +46420

DNA is identiteit.

Als hier mensen zeggen dat er geen verschil is tussen de Ajax en Feyenoord
behalve locatie en succeslijst dan zie ze het gewoon niet, of wil je het niet zien,
dat kan.

Sommige spelers passen nou eenmaal beter bij bepaalde clubs,
Bij ons gaat het om mooi teccnisch aanvallend herkenbaar winnend voetbal,
Bij Feyenoord gaat het vooral om werken werken en nog eens werken.
Dat is al jaren het verschil en het DNA van deze 2 clubs.

In Italie staat de D dan weer voor doping

04-06-2023 12:56

debarbaar +8250

Laten we eens kijken. De Boer deed het 2 jaar hartstikke goed en toen kwam Trustful erbij en werd het voetbal niet om aan te gluren, de Mos oppert zelfs van Gaal die het Ajax voetbal volledig verloochent heeft voor Mourinho voetbal. Heitinga, ook uit de Ajax school, speelde nog afzichtelijker voetbal dan Frank de Boer in zijn laatste jaar. Aadje Afkoopsom zelf had ook geen Ajax DNA en als je naar Feyenoord kijkt dan zit er helemaal niemand met een Feyenoord-achtergrond. Ja John de Wolf mag als ex SVV'er de pionnen neerzetten. De directeur, de hoofdtrainer, al zijn assistenten, de medische staf, de top van de jeugdafdeling en de hele RvC er zit niemand in die de club vertegenwoordigd. Vroeger wel, en nu gat het dus een stuk beter. (Oh wacht Mike Verweij riep nog heel hard in de podcast dat naast John de Wolf ook Peter Houtman daar nog rondloopt.... als stadionspeaker. Volgens mij hebben clubs als Feyenoord en Napoli meer Ajax DNA dan Ajax nu heeft.

04-06-2023 12:50

OdjePils +6320

Als Aad het zegt moeten we het juist doen!

04-06-2023 12:20

Soccerskins v2 +43429

ALLES NEDERLANDS ANDERS KAN HET NIET!

04-06-2023 10:57

MVG +16475

Ome Aad geeft ons weer eens onbedoeld advies. Nu weet ik het zeker… Ajax moet er buitenlandse trainer halen. Aad heeft het in zijn hele leven nog nooit bij het rechte eind gehad. Ongelofelijk eigenlijk dat deze man nog steeds naar zijn mening gevraagd wordt.

04-06-2023 10:24

Dolblij +45477

Aad lijkt steeds meer op catweazle in voetbal-land.

04-06-2023 09:36

Arjuna +3732

Ajax DNA, kunnen we daar nu mee stoppen met die onzin?

04-06-2023 09:27

Juan62 +46420

Waarom stoppen met een naam die ooit door de meester zelf, JC dus
de ether in werd geworpen.?
Met Ajax dna weet iedereen precies wat er bedoelt word.

BV Een spits met Ajax dna was Van Basten, een spits zonder dit dna was dirk kuijt.

Ik hou van spelers /trainers met Ajax dna
Ajax dna is geen onzin, maar je snapt het en heb het of je heb t niet

04-06-2023 12:10

Arjuna +3732

Frank de Boer, Jan Wouters. Ajax dna

04-06-2023 12:22

Sniperbooya +1128

Frank de Boer is deels grondlegger van de successen van de afgelopen jaren. Daarnaast moest hij het doen met de Ebecilio's en de Sana's van deze wereld.

Zeg niet dat de Boer een wereld trainer was, maar om hem nou in dezelfde adem als Wouters te noemen... :D

05-06-2023 09:04

goajaxgo +14157

Komt die nieuwe coach eigenlijk nog?

04-06-2023 09:25

slumpf +4583

En de kanonnen?

04-06-2023 10:03

AlexLitmanen10 +14429

Knudsen is onderweg

04-06-2023 10:51

36 +8695

Het orakel heeft weer gesproken

04-06-2023 09:07

markk +8909

Stel je voor als Manchester City, Liverpool, United, Chelsea of Tottenham zo hadden gedacht. Het is niet zo dat wij in Nederland een overschot hebben aan geweldige en ervaren trainers. Na Ten Hag en eventueel Slot blijven er niet veel over. Je moet geen concessies doen op het gebied van de trainer en technische staf, zij hebben een veel groter aandeel in het succes van teams dan in het tijdperk van Aad, toen niemand nog een data analist in dienst had en spelers tijdens de pauze nog even snel een sigaret rookten.

04-06-2023 08:56

Bergkam +4704

In mijn herinnering zwaaide Aatsje met grote regelmaat ruim eerder af bij de clubs die hij trainde in het verleden. Meestal gedwongen omdat men niet écht onder de indruk raakte van zijn capaciteiten als trainer/coach. Is zodoende al jaren te zien/horen als analist. M.a.w. lid van de club achteraf predikers.

04-06-2023 08:18

TheRiviera +5478

Aad de Mosje met zijn verouderde kijk op voetbal. Het is toch absurd om te denken dat Ajax alleen een Nederlandse trainer kan hebben.

04-06-2023 07:58

Willem410 +3132

Als een buitenlandse club voor een Nederlandse trainer komt dan vinden ze het allemaal heel normaal de mensen die er verstand van hebben.
Ten Hag werd bij Ajax na 2019 net zoals Slot nu na 1 succesvol jaar al geadviseerd om de stap te maken.
De grootste clubs ter wereld Barca, Real Madrid, United, Bayern durfde het allemaal met een Nederlandse trainers en een buitenlandse trainer is daar sowieso geen issue.
Maar oh als Ajax toch eens aan een buitenlandse trainer zal denken, dan stort alles in elkaar want die snappen er helemaal niks van.
Alleen al in Europa wonen meer dan een half miljard mensen, de kans is dus veel groter dat je een hele goeie trainer zal vinden als je in de Europese vijver vist dan dat je puur alleen in de Nederlandse vijver blijft vissen.
Ons voetbalwereldje is niet zo groot en de enigste naam die ze dan geschikt vinden is Bosz veder komen ze niet.
Een man die na Ajax 3 best wel grote clubs heb getraind met potentie, bij alle 3 de clubs op straat is gezet omdat hij op het laatst nederlaag na nederlaag leed met een spel waar geen touw meer aan vast te knopen was.
Een man waar geen Europese club met een beetje allure zijn vingers nog aan brand.

04-06-2023 07:18

Mijnclub33x +9992

DNA is ook zo'n een uit zijn verband gerukt begrip. Overmars, Siyech en ten Hag hadden in eerste instantie ook geen DNA. Dus daar moeten we niet zo veel waarde meer aan hechten

04-06-2023 06:34

Mijnclub33x +9992

Ook een 'jongen van de club' vind ik nogal een abstract begrip. Dat zegt niets over z'n kwaliteiten waarvoor hij gevraagd werd. Kijk naar v. Nistelrooij, v. Bommel, zogenaamd jongens van de club. Ik zeg, ga voor bewezen kwaliteit en stel geen beginnelingen aan omdat hij het DNA heeft van de club. Gewoon een nogal achterhaald begrip.

04-06-2023 06:42

Qifesh +24917

Ajax had geluk dat ZIyech voor Twente koos ipv feijenoord destijds. Ajax DNA moet je blijvend bewijzen. Ook louis v gaal speelde met nederlands elftal op een hele laffe manier.

04-06-2023 08:55

Mijnclub33x +9992

v. Gaal is met pensioen en je zegt geen eerdere trainers terughalen, dus wat lul je nou de Mos!! Je vergeet Ron Jans te noemen, de beste optie. Is gelouterd en speelt het Ajax voetbal bij Twente. Snel en in hoog tempo druk zetten met aantrekkelijk combinatie voetbal. Een betere keus zou ik niet weten. Het

04-06-2023 06:27

Mijnclub33x +9992

Dat hebben we die laatste wedstrijd toch met eigen ogen kunnen vaststellen

04-06-2023 06:45

IRBaboon +6852

Onzinnige suggestie. Ron Jans wil geen topclub trainen.

04-06-2023 06:59

Juan62 +46420

Hij wil al heel lang, heeft dat vaak genoeg zelf aangegeven.
Afgelopen week nog in een groot interview

04-06-2023 12:13

Mijnclub33x +9992

Wie zegt dat?

05-06-2023 04:24

Spielmacher +10775

Reynolds, Buckingham, Kovacs, Ivic, Linder 81-82, Olsen. Ajax heeft juist een zekere traditie van (goede) buitenlandse trainers.

04-06-2023 01:44

Ferd +38589

juist. Tot aan Michels in 1965 had Ajax alleen maar buitenlandse trainers (op de oorlogsjaren na). En daarna zijn er ook een paar buitenlandse trainers geweest die het goed hebben gedaan.

04-06-2023 07:09

Bergkam +4704

Weet dat het met Kovacs best goed ging. Maar......het was snel afgelopen toen ons fenomeen Johan werd weggekaapt door Barcelona. Wel prima om over de grenzen van ons kikkerlandje te kijken overigens. Er zijn tegenwoordig véél ploegen die hoog druk zetten. Ook de mindere clubs in ons land. Sprinten op een speler met bal af om vervolgens weer terug te sprinten naar de eigen 16m lijn. Een soort murenen dus.

04-06-2023 10:57

Spielmacher +10775

Kovacs ging weg in 1973, toen Cruyff wegging was George Knobel trainer.

06-06-2023 06:05

PH2BOT +40494

Stephan Kovaçs deed het anders lang niet zo slecht als coach van Ajax 1 Aadjo...2x EC 1 weet je 't nog?....en met de Deense coach Olsen liep het ook prima.

04-06-2023 01:25

Artemio +32157

Ajax heeft in Europa en verder vele aanhangers vanwege haar visie en voetbal. Dus om alleen in Nederland te kijken is kortzichtig.

04-06-2023 00:44

barry1988 +24072

Ik ben benieuwd naar wie hun dan zouden voorstellen de verschillende mensen die dit soort dingen roepen en dan bedoel ik echt namen noemen.
Er zijn namelijk niet veel opties met echt "Ajax dna". Sowieso zijn er weinig Nederlandse opties, Ten Hag, Slot en Bosz. Waarvan Ten Hag en Bosz in het verleden bij Ajax hebben gewerkt maar hebben niet perse Ajax dna. Tel daarbij op dat Ten Hag en Slot niet haalbaar zijn. Dan blijft alleen Bosz over als optie met al zijn twijfels die aan hem hangen.

03-06-2023 23:48

Oeroeboeroe +18450

Aad, je bent je medicijnen weer vergeten!

03-06-2023 23:45

LOCAmpos +10509

Stik in dat schijt Ajax dna. Kan het niet meer horen

03-06-2023 23:09

Mudjie.M +1790

Wit rood wit DNA 🤣

04-06-2023 07:28

vanreenen +10321

Ik zou hem willen adviseren om niet de fout te maken etc. zegt 'Aad Afkoopsom' de Mos.
Ik stel de mening van een oud-Hagenees die zijn zakken gevuld heeft bij Ajax niet op prijs. Aafje zegt dit en Aafje zegt dat. O nee, Aadje bedoel ik. Daar nog de mening van tig anderen te beginnen met Willumpie in het AD maandag.

03-06-2023 21:32

Elayais +5082

Ten Hag en Bosz hebben ook geen Ajax DNA, maar zijn wel bekend met de Ajax DNA. Net zo bekend als veel van de buitenlandse coaches omdat Ajax nou eenmaal een enorm grote naam is en wereldwijd bekent is om zijn voetbalstijl. Als het niet vanuit de jaren 70 of 90 is, dan wel van een paar seizoenen terug toen ze het weer eens hebben laten zien.

Veel buitenlandse coaches zullen net zoveel van de Ajax speelstijl weten als Nederlandse coaches die niet bij Ajax zelf gespeeld hebben.

03-06-2023 21:16

Tony Emmanuel +524

Peter is op weg naar psv. Dus we gaan voor die buitenlandse trainer.

04-06-2023 06:41

Elayais +5082

Mooi, ik zit absoluut niet te wachten op Bosz. En één ding is zeker, in Eindhoven winnen ze volgend jaar niks...

04-06-2023 12:40

Nr.10 +111512

Even serieus hè, wat moet je hier nou mee? Dit is toch überhaupt geen reactie waard eigenlijk? Blijf me erover verbazen hoe intens dom dit soort mensen zijn.

03-06-2023 20:55

Ricoteb +53174

Het enige wat je hiermee moet en kan is nu juist een buitenlandse trainer nemen. Aad heeft het namelijk nog nooit goed gehad. Zelfs dit seizoen voor Ajax, heb hem horen zeggen dat we 1e, 2e en daarna 4e zouden worden, behalve 3e.

03-06-2023 23:18

Nr.10 +111512

Aad het anti-orakel.

04-06-2023 08:10

Johan4ever +10914

De Mos wil niets weten van kritiek op Schmidt: ‘De beste trainer van de Eredivisie’

03-06-2023 20:44

Dazoo +3137

To name a few: Tomislav Ivić, Kurt Linder, en... Ștefan Kovács (2 x Europacup I en 1 x Wereldbeker).

03-06-2023 20:44

Squadron11 +2436

Ik zou hem willen adviseren om niet de fout te maken die velen van zijn voorgangers hebben gemaakt', begint De Mos.

Welke buitenlandse trainers hebben we dan gehad??

Olsen en Reynolds waren best succesvol 😆

03-06-2023 19:51

bollejan1 +2607

Als Aad het zegt dan moeten we wel een buitenlandse trainer aanstellen.

03-06-2023 19:32

Hunkelaars +3370

Waarom vragen we Aad niet om het nog eens te proberen?
Met Dick Advocaat als mentor, samen met Cor Pot en Sjaak Swart.

03-06-2023 18:48

Aldek +5099

En daar heb je er weer een… wat Ajax wel niet moet doen…

Aad houd lekker je bek ajb

Zo moe van die droeftoeters.. zijn waarschijnlijk bang dat Ajax sterker wordt:

Heitinga & S…….r deden het zooo lekker🤮🙈

03-06-2023 18:44

Mike1 +5384

Ik zou Ron Jans wel een goede trainer vinden voor Ajax.

03-06-2023 18:41

Bruno04 +15801

Hmm twijfel ik over. Wel vind ik dat hij een klein stapje hoger zou kunnen als Twente. Zoals bijvoorbeeld het Feyenoord van een paar jaar terug.

03-06-2023 18:44

Aurelius1 +19736

Iedere trainer is zo goed als z'n materiaal. Om de één of andere reden is een buitenlandse trainer het nieuwe narratief binnen de club, en de supporters zijn daar niet op tegen. Als de resultaten uitblijven ontstaat er weer een ander narratief, of 'het narratief Bosz', dat ook ieder jaar voorbij komt.

03-06-2023 17:57

Simpelishetmoeilijkst +25360

We mogen aannemen dat Mislintat heel nauwkeurig luistert naar wat seniele Aad vindt, dat er moet gebeuren.
Laat ons niet kapot lachen.

03-06-2023 17:01

YRGI +32964

Doen dus. Als Aad er op tegen is, moet je het juist doen. Die lult altijd maar wat.

03-06-2023 16:50

Juichtoon +32682

Aad, Ajax heeft zelfs 'zn dna' aan buitenlandse trainers te danken.

03-06-2023 16:40

AJAX020ADAM +6969

De Mos weer zwaar aan de drank, en ga de zon uit, ouwe trekpop.

03-06-2023 16:09

Oxxer +164724 moderator

Aad de Mos en Soccernews a match made in heaven.

03-06-2023 15:57

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25442

Die Aad de Peter Pannenkoek van het Nederlandse voetbal analisten gilde

03-06-2023 15:42

DrFootball +15154

Net zoals bij Ajax waar een grote opschoning gaande is, is het misschien ook een idee om het Nederlandse journaille eens wat te vernieuwen.

03-06-2023 15:33

Sjaakvaak +26608

De fout van velen van zijn voorgangers? We hebben amper buitenlandse trainers gehad en de laatste dateerde alweer van een jaartje of 25 geleden. Tevens was Kovacs volgens mij uiterst succesvol en ook Spitz Kohn (hetzij als interim) deed het redelijk goed.

03-06-2023 15:30

MarcHogervorst +35302

Vergeet Jack Reynolds niet!

03-06-2023 15:38

Simpelishetmoeilijkst +25360

De meesten waren er toen nog niet bij, zelfs ik niet, en ik ben al met pensioen.

03-06-2023 17:02

Nr.10 +111512

In het begin had Ajax toch alleen maar Engelse trainers?

03-06-2023 20:57

MarcHogervorst +35302

@Nr.10

Klopt, jaren twintig, voetbal was in Engeland uitgevonden. Heel veel Engelse trainers overal bij topclubs toen.

04-06-2023 01:03

MarcHogervorst +35302

@Simpelishetmoeilijkst

Klopt maar in de Meer was een tribune naar hem vernoemd, dus daarom kennen mensen hem denk ik wel.

04-06-2023 01:06
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.