Borst: 'De middenvelders, vooral Taylor, bekommerden zich amper om het meeverdedigen'

door Roemer Smid 200

Bron Algemeen Dagblad

Borst: 'De middenvelders, vooral Taylor, bekommerden zich amper om het meeverdedigen'

door Roemer Smid 200

Bron Algemeen Dagblad

Laatst geüpdatet

Hugo Borst zag een liefdeloos en schandalig Ajax op bezoek bij Go Ahead Eagles, zo schrijft hij in een vernietigende column in het Algemeen Dagblad. Het middenveld van de Amsterdammers, en met name Kenneth Taylor, krijgen het te verduren van de voetbalcriticus.

Remko Pasveer liet zich zaterdag eveneens kritisch uit tijdens een interview met Het Parool over de mentaliteit van het huidige Ajax. Het interview van de keeper geeft volgens Borst een goed beeld van de afgebrokkelde staat waarin het team verkeerd. 'Het mooie is dat de toon niet haatdragend is. Hij zegt wat wij, voetbalvolgers of voetbalsupporters, allemaal al wisten, maar we hadden het nog nooit gehoord van een voetballer die nu deel uitmaakt van het soepzootje dat zich wekelijks presenteert als Ajax.'

'Gister zag ik de prutsers op bezoek bij Go Ahead Eagles'

Borst zat zondagmiddag met verbazing naar Go Ahead - Ajax te kijken. 'Gisteren zag ik de prutsers op bezoek bij Go Ahead Eagles. Ajax liet de afgelopen dertien jaar niet zoveel balcontacten toe in het eigen strafschopgebied als gisteren (38), maar per ongeluk wonnen ze toch.'

Ajax kreeg veel kansen tegen en was zonder keeper Diant Ramaj waarschijnlijk niet met de overwinning naar huis gereden. De oorzaak ligt volgens Borst bij bepaalde Ajacieden die er met de pet naar gooien. 'De middenvelders, vooral Kenneth Taylor, bekommerden zich amper om de aanvallende intenties van de tegenstander. Het was liefdeloos, het was een schande.'

Lees meer over:
Plaats reactie

brullie +7050

Schrijf daar Sutalo en Tahirovic bij, wat een waardeloze spelers zijn dit. Haal nou Bogarde terug die krijgt ze wel aan de praat, of niet, dan snel wegwezen ermee.

17-01-2024 08:37

Kingoffdatoilet +17247

Taylor en Tahirovic zijn ook beiden geen 6. Tahirovic was een aanvaller. In mijn ogen waarschijnlijk ook het beste als 8 of lopende 10. Ik hou niet van de lopende 10. Taylor is veel meer een niet verdedigende 8 of 10. Taylor heeft verdedigend een beetje dezelfde werketiek als Gravenberch had. Lui. Hoort bij de leeftijd.

16-01-2024 01:10

HStorm +3171

Hugo Borst; het achteraf orakel...

15-01-2024 23:15

BackInBlack +14562

Taylor heeft een keiharde trainer nodig

Van Gaal zou meedogenloos voor hem zijn geweest

15-01-2024 21:57

Jarikoning +7326

Taylor is in alles een vreselijk ventje. Slechte speler, enge uitstraling vieze onverzorgde uitstraling.
Walgelijk ventje hoop dat die nooit meer speelt

15-01-2024 20:43

SiegiEd14 +2271

Eens eens eens en dit roep ik al vanuit meneer 3 wedstrijden in Ajax 1 heeft gespeeld. Het is ook best lastig voor zo’n kereltje, altijd in de jeugd alle lof gehad en ging het vanzelf en nu moet hij ervoor werken en dit heeft hij nooit geleerd! Rensch idem!

15-01-2024 22:41

Mitchjo +6216

Komende zomer gewoon uithuilen en opnieuw beginnen. We moeten onze kop niet in het zand steken, zeker 75% van de huidige selectie is gewoon niet Ajax-waardig.

Als ik kijk naar seizoen 24/25, zie ik het zo:
Sowieso basis:
Brobbey, Hato, Ramaj

Aangevuld met talenten als:
Godts, Vos, Hlynsson, Van Axel Dongen etc.

Voordeel van de twijfel:
Sutalo, Rensch, V/d Boomen, Kaplan en Mannsverk (beiden nog weinig van gezien, maar denk dat ze het kunnen redden).

Verkopen:
Medic, Bergwijn, Berghuis, Avila, Sosa, Akpom, Tahirovic, Forbs, Gaaei, Taylor, ASE, Rulli, Gorter.

Zorgen dat je zoveel mogelijk vangt voor bovenstaande spelers en opnieuw beginnen. Ik zeg niet dat het allemaal waardeloze spelers zijn (ik schat zomaar in dat sommige het bij een andere club best aardig zouden doen).

15-01-2024 19:02

BackInBlack +14562

Ik zou Forbs en Gaaei behouden

15-01-2024 21:58

RickyAFCA +1897

Gaaei... Dat is een de hardloper geen voetballer.

16-01-2024 17:36

Mike1234 +2647

Dat geneuzel over Ajax DNA in het team moet ook eens over zijn. Jeugd is niet goed genoeg dus moet je niet opstellen op Hato na dan. Week in week uit laten onze Nederlandse vedettes en talenten het afweten dus gewoon kappen met dat gezeik. Goed genoeg is basis . Niet goed genoeg eruit . Simpel en zie zelfs hieronder dat FJ erin moet . Man man man bij Excelsior speelt tie zichzelf niet eens in de basis waar hebben we het over joh

Dit elftal heeft gewoon een leider nodig en een beter middenveld en dan ziet het er al beter uit. En niet presteren is banken, zo moet het gewoon zijn of je nou Taylor , Berghuis of Bergwijn bent ... Banken als je verzaakt

15-01-2024 15:48

Tres +223

Ik zeg niet dat Fitz-Jim in het team moet, maar die speelde zich wel in de basis bij Excelsior. Hij had wat wedstrijden gespeeld voor zijn verhuurperiode, maar was nog steeds niet helemaal fit op conditioneel gebied na zijn enkelblessure en hij moest nog wennen aan de speelstijl van Excelsior.

Hij maakte elke wedstrijd sinds zijn komst indruk als invaller en uiteindelijk speelde hij zichzelf in de basis. Begin December had hij een kleine blessure en maakte hij weer minuten als invaller. Waarin hij het middenveld van Go Ahead Eagles domineerde, iets wat wij blijkbaar niet kunnen. Tot slot speelde hij zijn laatste wedstrijd weer in de basis.

Je kan prima een statement maken, maar het is wel handig als je op de hoogte bent van de feiten.

16-01-2024 11:08

Spelvreugde +4635

Taylor. Verdedigend: Doet veel te weinig en is positioneel slecht. Die 10 minuten dat Gooijer speelde was de druk van GAE veel minder groot. Toeval? Aanvallend: Zwak.

Tahirovic. V: Doet erg z'n best maar is positioneel slecht. A: Scoorde maar is structureel zwak.

Hlynsson: V: Laat z'n man soms lopen en is positioneel matig. A: Redelijk.

Sosa. V: Heeft nog niet een kwart van het gif dat Tagliafico had en is positioneel matig. A: Goede balbehandeling en trap maar geen gogme. Zorgt voor weinig gevaar voorin en maakt in zijn samenspel Bergwijn niet sterker. Dat was wel één van de positieve punten van Martha, die Bergwijn echt deed opbloeien.

Hato: V: Gister was hij slecht (hij leek wel ziek) maar structureel zeer sterk. A: Goed.

Sutalo: V: Werkt hard maar is positioneel een drama. Staat meestal net verkeerd opgesteld. Medić was beter gister. A: Matig.

Rensch: V: Flierefluiter die het positionele aspect niet van nature mee heeft gekregen waardoor hij veel gaten laat vallen en niet knijpt als het moet. A: Goed.

15-01-2024 15:19

MarkP +21770

Teveel mooi weer voetballers bij ajax.

15-01-2024 15:09

SiegiEd14 +2271

Nou met het mooie weer hebben ze ook weinig laten zien, de verwende kereltje ;0)

15-01-2024 22:43

Noahdepoah2021 +4863

Tahirovic krijgt de schuld maar ik geef het je te doen om iedere keer vrijwel het hele linker middenveld erbij te nemen omdat meneer Taylor verzaakt.

15-01-2024 15:06

Barra +5529

Dit leg je niet bij 1 speler neer. Ik zie allerlei spelers constant hun mannetje laten lopen. Drukzetten en verdedigen is een team effort. Sommige spelers dekken veel te driest door, waaronder Taylor, en anderen durven niet door te dekken, Sutalo heeft hier een handje van. Het middenveld is veel te onvolwassen om telkens de juiste keuze te maken. Tahirovic weet bv ook heel vaak niet waar hij moet staan of lopen. Taylor wil alleen aanvallend druk zetten en heeft totaal geen oog voor wat hij achterlaat. Sosa is echt lachwekkend hoe futloos hij als back verdedigt en ga zo maar door. Ik mis vooral voetbalintelligentie en gogme in deze selectie. Ze weten totaal niet hoe ze kunnen corrigeren wanneer het niet lekker loopt. Geen enkele leider die het aanpakt en mensen neerzet, om moedeloos van te worden.

15-01-2024 14:56

karlhof +4721

Ik mis fitheidby de gehele selectie. Ajax kan 30 minuten vol gas geven. Daarna is de fut eruit en wordt Ajax simpelweg eruitgelopen. Zelfs Hercules was conditioneel beter. Een aanfluiting voor de technische en medische staf en conditie trainers. Lekker rondootjes op de training. Dat is veel leuker. Van 't Schip snapt het allemaal niet zo. het is lachwekkend hoe Ajax zich week na week presenteert. Een parodie op een topclub.

15-01-2024 20:15

MichelBoerebach +29216

Ik had nog zo gehoopt dat er in de winter een club voor Taylor zou komen. Nu moet ik nog minimaal een half seizoen naar dit schromelijk overschatte 'eeuwige talent' gaan zitten kijken.

15-01-2024 14:43

AFCA-pride +17394

Je hoeft niet te kijken hè😜

15-01-2024 16:15

MichelBoerebach +29216

Klopt. Het is het kijken ook niet waard, maar ik kan het niet helpen!

15-01-2024 17:59

laling +2329

Frank de Boer aanstellen als trainer.
Die gooit er wel de knoet over en zorgt voor discipline.............

15-01-2024 14:24

EinSteijn +4781

Kan me helemaal dat woedende gezicht van Frank voorstellen bij dat gekloot van Taylor.

15-01-2024 18:15

BackInBlack +14562

Schei uit man

Ajax kan toch geen trainer aanstellen die vijf keer achter elkaar voortijdig de laan is uitgestuurd

Dat kan toch niet

15-01-2024 22:00

C14 +22461

Vooral Tahirovic liet veel lopen, door verkeerde keuzes, weet totaal niet wat te doen, kijkt niet achter zich.

15-01-2024 14:19

Rockanje23 +37113

Aan de bal is hij niet eens zo slecht, maar zijn inzicht en positiespel is echt dramatisch. Hij heeft echt geen flauw idee wat hij moet doen. En dat op één van de meest cruciale posities in het elftal.

15-01-2024 14:26

C14 +22461

Precies, al vallen zijn gebreken aan de bal ook wel op als hij onder druk gezet wordt/weinig tijd en ruimte heeft.

Hij is heel duidelijk omgeturnd van een spits naar een 6. Moet zichzelf helemaal opnieuw uitvinden daar, en heel veel leren. Echt een bizarre aankoop wat dat betreft.

15-01-2024 14:28

Orangesoul +5988

Dat komt mede doordat de toevoer vanuit het midden niet gestopt wordt.. Tahirovic staat continu tegenover 2 a 3 man en die kan t niet in zn eentje verdedigen. Tevens het middenveld van Ajax is de zwakste schakel omdat het verdedigend slecht is.. Tegenstanders stellen zich erop in.. PSV had t heel snel door. Ze brachten Saibari en Til in de ploeg en het middenveld van Ajax werd compleet overlopen. Taylor verzoop in de loopacties van Til en Saibari. Saibari liet Taylor alle hoeken van t veld zien en kreeg een lesje in effectiviteit!

15-01-2024 15:31

SiegiEd14 +2271

Denk eerder dat de verdediging het nog moeilijker heeft omdat juist het middenveld de zwakste schakel is en dat bij de omschakeling de verdediging zo 6,7 spelers van de tegenstander op hun af zien komen. Ga dan nog maar eens positioneel goed staan met al die bewegende mannen die op je afkomen… Dit middenveld van Ajax is veel te licht en heeft 0 aan creativiteit en met een Taylor in de basis word het niveau van Ajax nooit meer van wat het geweest is!

15-01-2024 22:49

AFCA-pride +17394

Ik schat Vos ook hoger in, al maakt die ook nog zijn foutjes. Helaas geblesseerd. Er komt nu ook al veel teveel druk op Tahirovic, moet alles spelen omdat er eigenlijk nu geen alternatieven zijn. Had in ideale situatie rustig gebracht moeten worden.

15-01-2024 16:19

LukaLitmanen +82165

Hlynsson was verl slechter dan Tahirovic

15-01-2024 16:25

Rockanje23 +37113

Ja klopt. Hlynsson heeft het een tijdje goed gedaan, maar ook de laatste drie wedstrijden voor de winterstop was het al niks. Net als gisteren

15-01-2024 17:12

Dennis129 +11888

Het begint allemaal bij Bergwijn die schijnbaar geen seconde naar de rechtsback hoeft om te kijken. Continue een overtal aan die kant van het veld.
Als de afspraak is dat Bergwijn vil druk zegt op de rechter centrale verdediger van de tegenstander en Sosa doordekt is dit te verklaren. Maar Bergwijn deed gewoon helemaal niks behalve een beetje de pass lijn dicht te wandelen. Ik verwachtte echt dat in de rust gecorrigeerd zou worden. Maar ging gewoon door de tweede helft. Tactisch echt bizar

15-01-2024 14:12

fluwelenlinker +11856

Borst heeft gelijk. Hoe vaak er spelers van Go Ahead vrij op het middenveld of rond de 16 van Ajax kwamen te staan, is niet op 2 handen te tellen. En niet alleen door Taylor. Dat kan op 2 dingen wijzen: onbereidwilligheid of domheid. Het eerste zou het ergste zijn maar het tweede is waarop je scout of opleidt dus ook behoorlijk ernstig.
We hebben nog een hele lange weg te gaan jongens.

15-01-2024 14:06

MichelBoerebach +29216

Die weg loopt met deze rommel dood, kan ik je melden. Hier valt geen eer aan te behalen.

15-01-2024 14:45

Wieno +9248

Heel snel afscheid nemen van dit omhoog gevallen mannetje. We kunnen er op wachten dat als hij straks een keer scoort weer met gebaartjes gaat komen.

15-01-2024 13:57

TweeBenig2 +16301

https://archive.fo/0Atyc Hier de column.

15-01-2024 13:56

Jortjuh14 +2993

Hoe doe je dit? Premium artikelen toch kunnen lezen

15-01-2024 14:59

OuweDibbes +11967

Haha Hugo Kakkerlak Borst, op de radio grote verhalen dat Ajax wel weer zou verliezen.. Jammer he Hugo Borst. Je club speelt binnenkort helemaal nergens meer om..

15-01-2024 13:55

Nummer 9 +1205

Tja als je een trainer hebt die dat allemaal toe laat ….

15-01-2024 13:43

7172AFCA7395 +10344

Afgezien wat Borst zegt,als Henderson komt zou ik
Taylor er als eerste uitflikkeren.

15-01-2024 13:14

linksbinnen +8202

En als Henderson niet komt ff banken voor FitzJim. Geef maar eens een stevig signaal af naar juffrouw Taylor.

15-01-2024 13:22

7172AFCA7395 +10344

Volstrekt onbegrijpelijk dat die gast keer op keer weer
een basisplaats heeft.Is Schip ook aan te rekenen.

15-01-2024 13:26

Orangesoul +5988

Zal wel in zn contract staan dat ie moet spelen.. Albers heeft zn ellebogen diep erin bij Ajax..

15-01-2024 13:47

7172AFCA7395 +10344

Wie bij Ajax zulke contracten ondertekent moeten ze
ook gelijk eruit flikkeren.

15-01-2024 13:51

Orangesoul +5988

Tja zn speler wordt belangrijk gemaakt terwijl hij het helemaal niet aankan en van een beperkt niveau is..

15-01-2024 13:56

SiegiEd14 +2271

Wie kon Schip er anders neerzetten gezien de blessures? Nu is Fitte Jim mss een optie, maar de vorige wedstrijden waren er veel blessures op het middenveld.

15-01-2024 22:56

PaulEast +7927

Tja, het komt wel eens voor dat ik het totaal eens ben met Borst.

15-01-2024 13:10

FransHoek +8979

Wat voor een prutsers zijn ze dan wel niet bij Feyenoord? 2-0 voorsprong thuis weggeven. Dat kan toch niet in de zo gevreesde kuip? Onlangs zei hij ook nog dat Feyenoord Brighton wel even zou oprollen. Maar hij moet het natuurlijk weer over Ajax hebben, terwijl we gewoon 3 punten pakken en altijd lastig hebben daar.

15-01-2024 13:09

TeringHenkie +28614

"Wat voor een prutsers zijn ze dan wel niet bij Feyenoord?"

Je doet net alsof bij Ajax alles zo goed is. Feyenoord staat 2de en gaat vol voor de CL. Iets waar wij van kunnen schuimbekken!

15-01-2024 13:12

FransHoek +8979

Ik doe helemaal niet alsof. Het is een feit dat we daar bijna niet winnen. Gisteren deden we het wel. Ondanks het slechte spel is dat dus een goed resultaat. En vind jij thuis een 2-0 voorsprong weggeven door het zo opgehemelde Feyenoord wel goed dan?

15-01-2024 13:15

TeringHenkie +28614

Het is ervan dat Ramalj in een bloedvorm was, normaal gesproken staat Ajax daar met de rust al met 4-0 achter.

Uit tegen Luik paar jaar geleden stonden we ook met 0-2 voor in de rust, werd het ook 2-2!!

Ajax had ook een riante voorsprong tegen Marseille en gaf het ook weg!!

Ajax stond vorig jaar tegen Emmen! ook in de rust met 1-3 voor en gaf het ook weg weet je nog?
Wat een prutsers!!

15-01-2024 13:29

FransHoek +8979

Ik vind het maar een hoop frustratie. We hebben gewonnen, maakt niet uit hoe of wat. En had jij verwacht dat we met dezelfde spelers ineens een wereldelftal hebben na de winterstop? Maar om het nou prutsers te noemen vind ik wel erg ver gaan.

15-01-2024 13:34

TeringHenkie +28614

Dat zijn je eigen woorden want Feyenoord geeft een veilige voorsprong weg en dan zijn dat in jouw ogen prutsers.

Nu sla ik jou om de oren met dat Ajax dat ook vaak gedaan heegt en dan zeg ik ..ook dat zijn dan prutsers!

Dat vind jij dan weer te ver gaan. Hoe hilarisch -)

15-01-2024 13:56

stopperspil +11203

Vuil werk opknappen dat is te min voor Ajax

15-01-2024 13:05

godenzonen56 +507

Dirk proper ophalen bij nec ,

Heb je meer aan dan tahirovic en taylor

15-01-2024 13:03

Betuwe85 +20851

Je vraagd je vooral af wat ze getraind hebben op het trainingskamp behalve de ingestuurde 1-2 zie ik niks terug

15-01-2024 12:56

Betuwe85 +20851

Toevallig stukje dit was het weekend gezien bij Espn over Ajax . Beeld 1 Taylor wijst dat sutalo en man moet overnemen maar Sutalo heeft er al 1 gevolg 2vs 1 en een grote kans. Beeld 2 Tahirovic 30 sec na de gelijk maler laat hij zijn man lopen gevolg net geen overtreding en pen tegen. Beeld 3 sosa die bij de lange bal niet door dekt gevolg 1op1 met Ramaij terwijl Rench en Hato het snot voor de ogen rennen schikt meneer terug. Het is mentaliteit om vuile meters te maken

15-01-2024 12:52

Rockanje23 +37113

Het middenveld van Ajax is onderkant rechterrijtje niveau. Positioneel weten ze geen van allen waar ze moeten lopen. Zelfs Leonne Stentler viel het gisteren op. Nou, als zelfs zij het ziet moet het wel heel erg zijn.

15-01-2024 12:51

Michel0172 +218

Helemaal mee eens. Als je aanvallend voetbal wil spelen, met opkomende backs, is het belangrijk dat je in de omschakeling allemaal je verantwoordelijkheid neemt. We hebben nu geen Alvarez die als middenvelder in zijn eentje de helft van de counters onschadelijk wist te maken voordat de bal in de buurt van onze verdedigers was. Nu kunnen ze met z'n 3-en nog niet wat Alvarez in zijn eentje deed. Ze hebben ook met z'n 3-en bij elkaar niet de inzet die Alvarez in zijn kleine teen had. Al onze tegenstanders zetten zit 110% in tegen Ajax. Dan redden wij het niet met een middenveld dat op 90% speelt.

15-01-2024 12:47

Balgevoel +30951

Daarom moet je Taylor ook opstellen als meest aanvallende middenvelder, of helemaal níét.

15-01-2024 12:42

IndoorNinja +1856

Precies dit. Taylor en de Bergjes zijn wat mij betreft de kartrekkers van deze malaise in de selectie. Werken er alle drie totaal niet voor en lopen erbij als een stel zoutzakken.

15-01-2024 13:08

LukaLitmanen +82165

Zonder de Bergjes zouden we gisteren zelf verloren hebben

15-01-2024 16:25

IndoorNinja +1856

Dat weet je helemaal niet. Ik zie alleen maar spelers die geen stap te veel zetten.

15-01-2024 22:36

Balgevoel +30951

Los van de namen die je noemt, zou topfitheid momenteel wel de allerbeste aankoop zijn. Ik geloof niet zo in bewust verzaken. Wel in dat matige trainingsarbeid automatisch leidt tot mindere wedstrijdintensiteit. Niets gaat overtuigend: sprinten, duelleren, instappen... Ik heb echt het idee dat deze selectie helemaal niet fit genoeg is, zeker niet in vergelijking met Feyenoord en PSV...

16-01-2024 09:56

IndoorNinja +1856

Ik ben het helemaal met je eens. Dat vond ik fantastisch aan TH.

16-01-2024 12:10

Balgevoel +30951

Zelfs toen het einde '20/'21 nergens meer op leek, konden ze blijven gaan. Anders hadden we die titel nooit binnengesleept. Mooi was anders, maar het helpt uiteraard wél.

16-01-2024 12:27

IndoorNinja +1856

Ja joh. Sowieso in de eerste seizoenen werd de overwinning toch vaak over de streep getrokken in de laatste 20 minuten.

16-01-2024 12:33

JanBiesbos +29236

Smitt zei het al gae beste voetballende ploeg ED

15-01-2024 12:34

Standby +10116

Taylor behoudt altijd zijn basisplek, hoe slecht hij ook speelt. Dan ga je niet harder werken.

15-01-2024 12:33

YRGI +32964

Ajax DNA hè...

15-01-2024 12:37

Lavie +2333

Met een beetje mazzel had hij gisteren wel twee gemaakt. Verdedigend laat hij behoorlijk wat steekjes vallen. Zoveel is duidelijk. Taylor of Tahirovic zal de basis moeten verlaten. Laatste scoort vaker in de Eredivisie.

15-01-2024 13:05

Standby +10116

Taylor kan best zijn waarde hebben rondom het doel, alleen heeft hij niet de werkethiek die nodig is voor een 8. Als Mannsverk en Van den Boomen fit zijn, dan zal Tahirovic of Taylor inderdaad de basis verlaten. Alleen ga ik ervan uit dat Tahirovic geslachtofferd wordt.

15-01-2024 13:53

Lavie +2333

Kenneth Taylor behoort bijna tot de club van 100. Berghuis, Brobbey en Rensch behoren daar al toe. Deze vier zie ik het liefst in de basis om Ajax een beetje herkenbaar te houden.

Tahirovic en van den Boomen zijn gehaald als concurrent voor Taylor. Vanuit de eigen jeugd heeft hij Fitz-Jim en Vos als concurrenten. Als Nederlandse kaaskop heeft Taylor de voorkeur bij trainers als Schreuder, Heitinga, Steijn en van 't Schip. Ook Reiziger heeft bij Jong Oranje veel vertrouwen in Taylor.

Tahirovic maakt gisteren een mooie goal, maar neemt net als tegen Almere weer heel veel risico met een sliding in de eigen 16. Tegen RKC zie ik het liefst Fits-Jim op zijn positie. Week erop uit in Almelo tegen Heracles misschien ook wel.

15-01-2024 15:05

Standby +10116

Ik vind Tahirovic geen wereldspeler hoor, maar ik vind hem wel in alles beter dan Taylor en Hlynsson (al is dat op dit moment niet zo heel moeilijk). Gisteren was hij verdedigend minder, maar normaal gesproken is hij de enige van de middenvelders die zich over de verdediging bekommert. Verder heeft hij een goede lange pass, anticipeert hij goed losse ballen en kan hij prima afmaken. Als Mannsverk/Van den Boomen fit is, zou ik hem op 8 zetten. Fitz-Jim zou ik niet mee beginnen, hij kon niet eens een basisplek afdwingen bij Excelsior. We kunnen hem beter verhuren aan een eredivisie club waar hij sowieso veel gaat spelen.

Verder spelen we met 5/6 jeugdspelers in de basis (Hato, Rensch, Taylor, Hlynsson, Bergwijn, Brobbey) en we hebben ook nog jeugdspelers op de bank. Dus ook al halen we Taylor eruit, Ajax blijft herkenbaar. Taylor heeft genoeg kansen gehad wat mij betreft.

Maar uiteindelijk is het wachten op Mannsverk en Van den Boomen. Als zij fit zijn zal het middenveld compleet veranderen denk ik.

15-01-2024 16:56

Lavie +2333

Er is een beetje te veel betaald voor Tahirovic, ik denk wel dat het een goede speler kan worden. Ik ben bang dat er serieuze communicatieproblemen zijn. Ik zie liever Taylor zijn basisplaats behouden. Hij gaat (meer) doelpunten maken en heeft een goede klik met Brobbey.

Fitz-Jim heeft zich na blessureleed wel degelijk in de basis gespeeld bij Excelsior. Tegen RKC en Heracles kan hij prima op zes spelen. Drie jongens die met elkaar hebben gespeeld in Jong, maar de KKD zijn ontgroeid. Tegen die tijd trainen Mannsverk, van den Boomen en Vos weer mee.

Laten we hopen dat die peperdure Henderson niet naar Ajax komt. Hij wil 7 miljoen verdienen voor 2,5 jaar. Dat zou nog meer wanbeleid zijn.

15-01-2024 23:50

Rockanje23 +37113

Er loopt ook niet veel beters momenteel hè. Tahirovic én Hlynsson komen ook tekort

15-01-2024 13:17

Standby +10116

Op dit moment kan ik wel ergens begrijpen dat hij speelt, maar toen er alternatieven waren speelde hij ook.

Al zou ik het nu niet erg vinden als Berghuis, Taylor vervangt op het middenveld. Dan kun je Hlynsson op 8 proberen. Hij is wat agressiever in de duels en ik heb het idee dat hij het in ieder geval probeert. Maar het is afwachten tot Mannsverk en Van den Boomen fit zijn.

15-01-2024 13:49

AjaxDeBesteClub +18786

Tahirovic was verdedigend echt slecht gisteren. Normaal is hij een stuk beter. Maar Hylnsson en Taylor zijn wekelijks een probleem met hun verdedigende 'kwaliteiten'. Taylor is ook de enigste speler waar ik mij aan erger bij Ajax. Hij loopt daar over het veld met een soort misplaatste attitude, terwijl dat helemaal nergens op gebaseerd is. Aan de bal vind ik het heel vaak matig. En zonder bal is het weerzinwekkend slecht.

15-01-2024 12:25

niquedegraaff +5292

Tahirovic is sowieso slecht. Altijd balverlies

15-01-2024 12:36

AjaxDeBesteClub +18786

De cijfers weerspreken dat.

15-01-2024 12:38

Balgevoel +30951

Klopt, maar Tahirovic heeft de beeldvorming niet bepaald mee. Gaat straks alleen gewoon een beter voetballende versie van Álvarez worden en uiteindelijk ergens in een topcompetitie belangrijk zijn bij een grote club. Nog altijd maar 20 jaar en heeft niet de luxe om zich in de luwte te ontwikkelen. Mijn type speler is het niet, maar objectief (Sofascore beschouw ik als zodanig) beschouwd, draait hij niet eens zo'n slecht jaar. 12 potjes, 2 goals, 2 assists, passnauwkeurigheid van 87% bij gemiddeld zo'n 58 balaanrekingen per pot...

https://www.sofascore.com/player/benjamin-tahirovic/1102659

15-01-2024 12:48

AjaxDeBesteClub +18786

Dat wordt gewoon een goede speler. Zijn verdedigende en aanvallende kwaliteiten zijn mooi in balans. Hij heeft de potentie om een hele complete nummer 6 te worden. Het enige jammer is dat hij nog geen enkele wedstrijd heeft gespeeld waarin hij verdedigend en aanvallend hoger dan een 7 scoorde. De meeste wedstrijden is het verdedigend sterker dan aanvallend. Alleen tegen Go Ahead en Zwolle niet.

15-01-2024 12:54

Betuwe85 +20851

Taylor de enigste hmmm ik kan me irriteren aan Bergwijn en Berghuis die ook gewoon niet mee verdedigen

15-01-2024 12:53

AjaxDeBesteClub +18786

Ik vind dat die 2 onevenredig veel kritiek krijgen. Misschien verwachten we er meer van. Maar volgens mij horen zij nog steeds bij de beste spelers, ook dit seizoen.

15-01-2024 12:57

ovopiet +1504

Ik erger me ook wekelijks aan jou “Ajaxdebesteclub”, maar jij blijft ook maar doorgaan met negatief schrijfgedrag.

15-01-2024 13:07

AjaxDeBesteClub +18786

Dat moet jij weten. Volgens mij valt de negativiteit wel mee. En inhoudelijk heb je er nooit iets tegenin kunnen brengen.

15-01-2024 13:31

wijzijndebeste123 +164897

Taylor is n absolute schande. Wat n grenzeloze slapjanus.

15-01-2024 12:25

JanBiesbos +29236

Daarom zegt raf niks omdat taylor geen sven aankoop is

15-01-2024 12:24

twynestar +28585

En omdat Raf geen betere mentaliteit dan Taylor had natuurlijk. Hij kwam er gewoon mee weg door veel meer voetballend talent en vooral een heel andere tijd qua voetballen toen er nog ruimte was voor dat soort jongens.

15-01-2024 12:34

Aspers73 +3241

Ook de aanvallers verdedigen nauwelijks mee terug.

15-01-2024 12:04

supporter sinds +7891

eindelijk eens een analist / journalist die het in mijn ogen dan, de juiste conclussie trekt !
Wat mij betreft had hij ook berghuis en bergwijn in zijn verhaal mogen betrekken.
Zonder deze spelers zal het team beter functioneren !

15-01-2024 11:59

Jarivanheumen +5684

Kappen met die onzichtbare tien. Wat heeft hlynsson gisteren nu weer toegevoegd? Niks

15-01-2024 11:53

Laudrup10 +17172

Volgens Perez hoort hij bij de enige vier in dit elftal die bovengemiddeld goed zijn.

15-01-2024 12:07

Betuwe85 +20851

Maar komt er nog maar af en toe uit bij hem

15-01-2024 12:54

Cesc88 +6202

Dit riep ik 1.5 jaar geleden al, Taylor is werkelijk een verschrikking voor je elftal. Is op de training qua technische vormen nagenoeg altijd de beste maar beseft gewoon niet wat profvoetbal inhoud, het is ongelooflijk met deze jongen. Wil gewoon lekker voetballen als ze aan de bal zijn en voor de rest doet die geen klote, ik heb echt met deze verdediging te doen. Zet hier Maldini en Nesta in hun prime jaren neer en die lijken er ook geen klote van te kunnen, dit middenveld is het slechtste middenveld dat we ooit gehad hebben en zullen krijgen.

15-01-2024 11:46

Aspers73 +3241

Je ziet Taylor nooit om zich heenkijken. Hou hem maar eens in de gaten....kijkt alleen naar de bal.

15-01-2024 12:05

Betuwe85 +20851

En wijst veel om de verantwoording af te schuiven

15-01-2024 12:54

Giga +242

Maldini en Nesta..
Dat Sosa geen idee heeft aan welke kant hij moet verdedigen heeft niks met het middenveld te maken, en ook niet met de buitenspelers.
Onze verdedigers, op Hato na, beheersen essentiële kwaliteiten voor het ambacht verdedigen niet.

15-01-2024 12:25

Oxxer +164724 moderator

Borst heeft het over middenvelder Taylor die sinds hij in Ajax 1 zit consequent niet mee verdedigd en jij wil het alleen over Sosa hebben, Hato een groot talent maar zeker niet foutloos staat boven de partijen?

15-01-2024 12:31

niquedegraaff +5292

De verdediging wordt overlopen omdat zo'n Taylor te lui is mee te verdedigen...

15-01-2024 12:37

TeringHenkie +28614

Dat heb ik altijd al gezegt, sinds de wisseling Gravenberch-Taylor verzuipt onze verdediging!

15-01-2024 12:41

Betuwe85 +20851

Hato stond anders ook licht te dekken bij de 2-2 en schiet een bal maar half weg waaruit de 1-1 valt zo goed was hij gisteren niet

15-01-2024 12:55

Giga +242

@Oxxer

Ik wil het niet alleen over Sosa hebben, dit middenveld is ook te licht.

Het gaat mij erom dat je niet alles bij de middenvelders in de schoenen kunt schuiven als onze verdedigers gewoon al bepaalde basisvaardigheden missen.

15-01-2024 15:10

Oxxer +164724 moderator

''Ik wil het niet alleen over Sosa hebben, dit middenveld is ook te licht.

Naar mijn mening doe jij dat wel, in een andere reactie op mij heb jij een bijna identieke post over Sosa. Wat kan Sosa eraan doen dat Taylor weigert vuile meters te maken en Schip de fysieke veel te lichte Hlynsson opstelt.

15-01-2024 15:58

Giga +242

Je haalt twee dingen door elkaar.
De achterhoede wordt in de steek gelaten door het middenveld bij omschakel momenten.

Alleen schuif jij het ook nog bij Taylor in de voeten dat Sosa meerdere keren bij een simpel 1 vs 1 duel met een buitenspeler verkeerd staat opgesteld.

15-01-2024 20:25

Oxxer +164724 moderator

Ik haal geen dingen door elkaar, Taylor weigert consequent terug te verdedigen, dat haalt Boedt terecht aan. Blijkbaar wordt jij happy door Sosa in de discussie te betrekken, hij heeft niks te maken met waar Borst het over heeft.

15-01-2024 23:43

edalm +4956

Denk dat Gaaei ook wel klaar is. Anders kan ik niet verklaren dat Medic werd ingebracht. Zie dan liever Rensch centraal.

15-01-2024 11:46

wijzijndebeste123 +164897

Denk dat t vooral met Edvardsen te maken had. Is n kopsterke spits dus dan is Rensch Hato vragen om problemen.

15-01-2024 12:17

niquedegraaff +5292

Gaaei is een rechtshalf / rechtsbuiten. Absoluut geen verdediger.

15-01-2024 12:38

Amp +37936

Zat gaaei bij de selectie?

15-01-2024 12:45

profoff +8396

Voorin met 5 spelers op een rij gaan slaat voetballend al nergens op, maar in de omschakeling is het helemaal dodelijk

15-01-2024 11:45

Rob1976 +9535

Ik blijf het zeggen, Rensch en Taylor als "dragende" basisspelers zegt alles over de kwaliteit van dit ajax.

15-01-2024 11:41

LarryHoover +174

Precies dit.. Sugawara een optie?

15-01-2024 11:52

Tony Emmanuel +524

Dealtje met az? Moeilijk man.

15-01-2024 12:18

Rob1976 +9535

AZ is t Spurs van Nederland: graag alles inpikken van ajax, maar andersom altijd moeilijk lopen doen

15-01-2024 13:43

RadheAjax2021 +17911

Ja klopt Taylor is te beroerd om mee te verdedigen. Als je dan nog zo een onbenul hebt als Sosa die teveel ruimte weg geeft en Taylor er niet bij staat is het niet gek dat we vaak tegendoelpunten krijgen. Heb het al vaker gezegd Taylor is geen basisplaats materiaal.

15-01-2024 11:38

niquedegraaff +5292

Je geeft al snel ruimte weg hé, als je middenveld niet mee verdedigd en je wordt overlopen, dan moet je keuzes maken. Sowieso, het maakt niet uit welke keuze je maakt, je zal ruimte weg geven omdat het middenveld hun spelers laten lopen

15-01-2024 12:40

AFCACruijff14 +162337

Als Henderson zou komen dan zou ik zorgen dat hij een koppel gaat vormen met Mannsverk als hij fit is. En daarvoor een vrije rol voor vd Boomen. Maar ja, moet iedereen eerst fit worden of zelfs hier tekenen.

Tahirovic, Taylor, Hlynsson kan echt niet als middenveld.

15-01-2024 11:36

Barra +5529

Het staat nu niet nee, maar vd Boomen op 10 is ook zeker de oplossing niet. En Mannsverk moet het ook eerst maar even laten zien, want of hij het niveau heeft is ook afwachten.

15-01-2024 14:41

AFCACruijff14 +162337

Of Berghuis op 10.

Moet iemand anders rechtsbuiten.

15-01-2024 14:43

Barra +5529

Tuurlijk ben ik het met je eens dat het middenveld niet staat, maar wat dan wel de oplossing is met de huidge lamzakken echt geen idee.

15-01-2024 14:59

seerseker +882

Hugootje geniet zich te pletter. Wat een feest voor hem. Voorlopig 3 punten. En door...

15-01-2024 11:35

Babangida83 +23953

Eerste keer daar gewonnen in 8 jaar (ok, GAE speelde niet altijd Eredivisie, maar toch) en dan is het een schandalige prestatie. Dit gaat volgens mij niet om het voetbal.

Nu weer makkelijk één speler er uitlichten en ook nog één van de jongste. Schaam je kapot. Je kunt er met gemak 4-5 uitlichten die allemaal het zelfde niveau fouten maakt of nog erger.

Dan zou ik graag eens van de gelegenheid gebruik maken om Rensch eens een compliment te geven. We winnen niet voor niets gisteren. Iedere keer schakelden we een tandje bij na de gelijkmaker van Go Ahead en Rensch greep verdedigend goed in, zorgde voor goed voetbal van achteruit en maakt een keurige goal. Hele volwassen wedstrijd, wat voor Ajax traditioneel gezien gewoon een hele lastige uitwedstrijd is en waarvan de kans klein was vooraf dat wie die zouden winnen.

15-01-2024 11:33

AFCACruijff14 +162337

Haha hou op. Taylor verzaakt al 2 jaar. En Rench had gister gewoon schuld aan een tegengoal. Maar blijf ze lekker pamperen. Go Ahead kon gister wel 6x scoren, mede door die twee.

15-01-2024 11:38

edalm +4956

Dus het lag niet aan het feit dat Bergwijn zijn man continu liet lopen? Of een niet teruglopende Berghuis. Kom op dit zijn de dragende spelers. Die moeten mannen (jongens) zoals Taylor en Rensch aansporen.

15-01-2024 11:43

Babangida83 +23953

Niemand zegt hier dat Taylor perfect is. Het is alleen wel een groot talent. Dat jij graag ziet falen, blijkbaar. Je focust je blijkbaar enkel op zijn fouten. Zelfde geldt voor Rensch. Die speelde op dat ene moment na een topwedstrijd, pik jij weer die ene fout eruit. Je zou eens op Hato zijn fouten moeten gaan letten. Of die van Sutalo. Of die van Bergwijn of Berghuis. 3 van die 4 namen maakten gisteren al meer en grotere fouten dan Rensch & Taylor bij elkaar. Toch presteer je het om Taylor er weer uit te pikken. Gefeliciteerd. Wel een beetje te makkelijk, vind je niet?

15-01-2024 11:49

AFCACruijff14 +162337

Die ik graag zie falen? Ik zie het liefst Ajax de CL winnen en dat Taylor een hattrick in de finale maakt met 3 assists van Rensch.

Ik beoordeel alleen op wat ik zie. Het zijn gewoon zwaar beperkte spelers.

En dit topic GAAT over Taylor, dat was Borst zijn column. Dus ik reageer. Gefeliciteerd terug.

15-01-2024 12:08

Giga +242

Twee jaar geleden speelde Gravenberch op die plek dus Taylor kon moeilijk falen volgens mij.

15-01-2024 12:11

AFCACruijff14 +162337

Gravenberch is al dik 1.5 jaar weg. Je snapt me heus wel.

15-01-2024 13:30

Babangida83 +23953

@AFCACruijff,

"En dit topic GAAT over Taylor, dat was Borst zijn column. Dus ik reageer."

Heb je ook gezien wat ik schreef in mijn reactie op dit artikel? Je maakt nu een cirkelredenatie.
Dat kan helemaal niet als argument. Sorry, we verklaren het ongeldig :-)

Over de rest zijn we het gewoon niet eens, waarvan akte. Prima.

15-01-2024 13:36

Chalana1984 +4642

Je kunt Taylor m.i. alleen op het middenveld gebruiken als je twee verdedigende c.q. controlerende middenvelders hebt. Verdedigen kan of wil hij niet.

15-01-2024 11:27

Odysseus +14337

Klopt. Alleen vind ik hem niet goed genoeg om daar een middenveld op in te richten.

15-01-2024 13:01

TeringHenkie +28614

Henderson en Martinelli op 6 en 8 en Taylor kan dan op 10 !!

15-01-2024 13:42

36 +8695

Taylor basis geeft het absolute onvermogen aan

15-01-2024 11:21

Dusbaba +15425

Wat ik sinds een tijdje heb met Taylor is dat hij best wel een aantal sterke kanten heeft, maar ook die komen er niet uit. Je leest dan wel vaak dat je spelers in hun kracht moet zetten en daar lijkt het bij Taylor niet op. Alsof hij geforceerd iets anders moet doen waardoor niet alleen zijn zwakke kanten bloot komen te liggen (steeds), maar ook dat zijn sterke kanten niet aan bod komen. Dat het pure onwil is, wil ik niet geloven.

15-01-2024 11:20

TontoKarnaggel +42546

Gisteren de hele wedstrijd gekeken maar zonder deze column van Hugo Tiet had ik niet eens geweten of onze Kenneth gisteren mee gedaan had...

15-01-2024 11:14

DEELM +11891

Ik zat vanochtend na te denken met welk middenveld Ajax begon aan de wedstrijd. Naast Tahirovic kwam ik toevallig wel op Taylor, maar kon ik die andere gewoon echt niet opnoemen. Bleek Hlynsson te zijn. Schrijnend toch?

15-01-2024 11:21

TontoKarnaggel +42546

Schrijnend en herkenbaar

15-01-2024 11:30
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.