'Belastbaarheid van Brobbey is bij zowel Ajax als Oranje een heikel, gevoelig thema'

door Timo Suur 112

Bron Algemeen Dagblad

'Belastbaarheid van Brobbey is bij zowel Ajax als Oranje een heikel, gevoelig thema'

door Timo Suur 112

Bron Algemeen Dagblad

Laatst geüpdatet

De belastbaarheid van Brian Brobbey is bij zowel Ajax als het Nederlands elftal een gevoelig onderwerp, zo schetst het Algemeen Dagblad. De spits kampt vaak met spierklachten en dit zorgt voor zorg en ergernis bij zijn trainers.

Bestel het nieuwe derde shirt van Ajax in de Ajaxshop!

'De belastbaarheid van Brobbey is bij zowel Ajax als Oranje een heikel, gevoelig thema', schrijft de ochtendkrant, dat zich afvraagt waarom Brobbey zo blessuregevoelig is. 'Insiders en kenners bijten zich stuk op waterdichte verklaringen: komt het wellicht voort uit zijn jeugdjaren, toen hij fysiek zóveel sterker was dan leeftijdsgenoten dat hij in feite jarenlang onderbelast werd? Is het iets genetisch, in combinatie met zijn explosieve speelstijl? Puur pech wellicht? Vraagt zijn lichaam een heel specifieke, afwijkende vorm van training?'

Sinds zijn doorbraak heeft Brobbey weinig te maken met zware blessures, maar hij heeft wel vaak last van spierproblemen. Volgens medici was voorzichtigheid de manier om hiervan af te komen. 'Simpel gesteld stonden Brobbeys spieren in die gevallen bijna letterlijk op knappen. Dit tot zorg en ergernis soms van zijn trainers, die niet konden geloven dat een 22-jarige, ogenschijnlijk ijzersterke speler geen twee wedstrijden in een week kon spelen. Ook onder de nieuwe Ajax-trainer Francesco Farioli is dat wederom een item', aldus het AD.

Gullit hoopt op eerlijke kans voor Brobbey

Tegen Duitsland zal Brobbey in de punt van de aanval starten bij het Nederlands elftal, zo vertelde bondscoach Ronald Koeman eerder. Ruud Gullit hoopt dat de spits een eerlijke kans zal krijgen. 'Iedereen heeft het over Zirkzee en dat vind ik vervelend voor Brobbey', aldus de oud-voetballer. 'Ik vond het raar dat hij (Koeman, red.) zei: we gaan op de counter spelen en daarom spelen we met Brobbey. Brobbey is geen diepgaande spits. Hij is wel snel, maar hij is iemand die de bal vasthoudt. Ik hoop dat hij een goede wedstrijd speelt. Het is goed om daar concurrentie te hebben.'

Nederland en Duitsland staan dinsdagavond tegenover elkaar in de Johan Cruijff ArenA voor een duel in de Nations League. De wedstrijd begint om 20.45 uur en staat onder leiding van scheidsrechter Davide Massa. Beide landen staan op drie punten na één wedstrijd.

Weet jij de juiste winnaar van Nederland - Duitsland te voorspellen? Zet in en ontvang een odds boost van 50 of 100 keer je inzet! Alleen voor nieuwe spelers. Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 24+!

Lees meer over:
Plaats reactie

Aurelius1 +19703

Hij moet gewoon afwijkende training krijgen. Alles is tegenwoordig gericht op lopen en vliegen. Brobbey is anders gebouwd en moet het van momenten van explosiviteit hebben. Ga hem dan ook niet belasten met extreem intensieve trainingen.

11-09-2024 21:50

TheSpecialOne +8874

De kwaliteit van journalisten is ook niet meer wat het is geweest. Het is nu riooljournalistiek wat de klok slaat.
Ik heb Brobbey tachtig minuten zien buffelen en zijn directe tegenstander werd zelfs gewisseld vanwege het gevaar van een rode kaart. Ik ga ervan uit dat dezelfde journalist die Brobbey onterecht de maat heeft genomen morgen een lovend stuk over zijn sublieme spel zal schrijven.

10-09-2024 23:26

Danielson +50258

Bla bla bla bla bla bla bla

10-09-2024 22:52

NW23 +5041

AD. Dit kun je met een zak zout nemen.

10-09-2024 22:11

Renato +972

Een ieder heeft veel op met Brobby zoals we tijdens de seizoen presentatie hebben kunnen zien en horen Nu komt het AD juist vandaag weer met het zoveelste artikel over zijn fysieke gesteldheid.
Laat hem nu eens een reële kans krijgen alhoewel Duitsland toch wel iets anders is dan Bosnië. Ikzelf hoop op een goede wedstrijd voor Brobby.!!!

10-09-2024 19:58

J0rDyH#!dEr +40

Ik kan me herinneren dat een Belgische fysiotherapeut Seedorf adviseerde om zijn verstandskiezen te laten trekken, omdat hij continu last had van zijn hamstring(s).
Klachten trokken weg en hij was nog jaren sterk en fitvoor Milan. Wellicht is een dergelijke, meer holistische blik op de oorzaak ipv van symptoombestrijding een optie om eens te bekijken ??

10-09-2024 19:54

Sterretje73 +5230

Bizar...al.zie je wel vaker dat atleten met vooral rode spieren continu blessures hebben omdat hun spieren te sterk zijn voor hun lichaam. Pezen en kraakbeen kunnen de krachten die erop komen kennelijk niet goed aan. Ik vermoed dat zoiets ook bij Brob speelt.

10-09-2024 19:21

linksbinnen +8131

Ik gun Brobbey een goede pot tegen Duitsland vanavond. Zirkzee en Brobbey is appels met peren vergelijken. Net als Bosnië en Duitsland. Ik kende Zirkzee nog niet zo goed, maar zag dat ie technisch en positioneel sterk speelde. Hopelijk laat Brobbey zien dat hij van waarde is voor Oranje. En dat dan wel tegen een topband.

10-09-2024 18:04

Vak425 +221

Ergernis van de trainers? Dat zijn de mensen die er het dichtste op staan en weten hoe zaken in elkaar steken. Het woordje ergernis gebruiken is gewoon onfatsoenlijke stokerij en nergens op gebaseerd.

10-09-2024 15:23

Heldhaftig +11456

Vorig seizoen overbelast geraakt. Geef die jongen een maandje vakantie.

10-09-2024 15:21

ratje +3505

Heeft afgelopen jaar juist enorme stappen gemaakt op dit gebied. Was voor het eerst vaak in staat om wèl 90min te spelen. Nu lang op vakantie geweest en inmiddels zo goed als fit (laatste wedstrijd 80min). Als hij zijn ontwikkeling doorzet is er dus helemaal geen probleem (meer).

10-09-2024 15:16

Sven.B +1903

Brobbey is al een jaar lang overbelast. Heeft nog altijd slepende blessures en gaat ook dit jaar een hoop wedstrijden missen vanwege zijn brakke fysiek. Gewoon goed dat Wout er nu is die gaan we echt nodig hebben.

10-09-2024 14:30

JohnDylan +21919

Tja, afgelopen seizoen heeft hij twee wedstrijden van Ajax gemist door blessures en het seizoen daarvoor heeft hij één wedstrijd (in de beker) van Ajax gemist door blessure. Brobbey heeft moeite met het spelen van hele wedstrijden maar hij mist niet veel wedstrijden door blessures.

10-09-2024 15:00

Vak425 +221

Zijn manier van spelen vergt gewoon heel veel energie.

10-09-2024 15:24

JohnDylan +21919

Hij is ook veel gespierder dan de gemiddelde voetballer waardoor hij meer energie verbrand.

10-09-2024 15:25

MPAjax +8398

waarom denk je, hij houdt zich vast zodat hij niet los staat en een tackle op zn benen krijgt, dat vast houden is minder erg dat een trap op de enkels

10-09-2024 16:43

champhead +14338

Onzin. (Bijna) hele afgelopen jaar fit geweest. Dit jaar laat aangesloten en daardoor nog niet veel volledig gespeeld. Waar dit artikel vandaan komt is me een vraag.

10-09-2024 14:22

Juichtoon +32409

Compensatie artikel voor de echte brekebeentjes Bijlow en Stengs..

10-09-2024 14:34

De Stift +7045

Brobbey moet op yoga. Elke dag, uurtje lenigheid vanuit controle versterken.

10-09-2024 14:08

caspervans +5348

Volgens mij is dat een 'bekend' fenomeen in de sport. Sporters die veel kracht hebben en heel explosief zijn, lopen ook een groter risico op blessures, helemaal als ze daar vooral op bouwen. In het geval van Brobbey zou het misschien helpend kunnen zijn om te trainen op wat meer lichtvoetigheid en om niet elk duel een fysiek duel te maken.

10-09-2024 13:46

chriseverhard +3558

Kijk naar lukaku en Ibrahimovic zijn ook bonkige een grote spelers en hun hebben nooit last van hun postuur

10-09-2024 14:40

Turbo +41897

Ibra heeft een totaal andere bouw en speelstijl dan Brobbey. En was toen ie net zo oud was als Brobbey regelmatig geblesseerd. Die startte in z'n Ajax tijd misschien 20 Eredivisie potjes per seizoen.

Lukaku heeft in de laatste 3 seizoenen 41 (!) wedstrijden gemist door blessures.

10-09-2024 14:45

Dolblij +45019

Ze weten tegenwoordig zoveel over topsport en wat daarbij komt kijken. Is er geen sportfysicus te vinden die met het lijf van Brobbey raad weet?

10-09-2024 13:24

Suavimani +11926

Brobbey moet beter leren doseren. Hij heeft zich een speelstijl aangemeten die zijn lichaam niet 90 minuten lang kan waarmaken. Het blijft me verbazen dat men in zijn begeleiding vooral heeft gefocust op symptoom bestrijding, zonder het onderliggende probleem op de lossen. Als Brobbey zijn wedstrijden anders leert indelen, dan gaat hem dat waarschijnlijk al flink helpen. Laat hem de spits zijn die hij is, niet de spits die we van hem proberen te maken.

10-09-2024 13:16

Okocha078 +13760

Opzich is Brobbey een groot talent , maar toch denk ik dat Weghorst meer rendement in de ED zou hebben. Weet dat veel mensen het hier niet mee eens zullen zijn, maar ik denk dat het niet verkeerd is als er in de winter een PL club in paniek aanklopt met een groot bedrag voor Brobbey. Als Akpom dan ook gaat zou ik het seizoen afmaken met Weghorst en Traore als opties voor de spits. Besteed dat geld dan maar aan een basiswaardige rechtsbuiten met Faberski als back-up en haal een concurrent voor Godts en Berghuis.
Zou imo niet verkeerd zijn om te kijken of je Jesper Karlsson kan huren, dan kan Godts rustig klaargestoomd worden.

10-09-2024 13:06

Turbo +41897

Ligt eraan wat je bedoelt met "rendement". Dit soort discussies lopen meestal een beetje scheef omdat het argument mbt "rendement" heel erg op de vlakte blijft en niet verder gaat dan speler A scoort 10 keer, speler B scoort 8 keer, dus speler A heeft meer rendement. En dat is veel te beknopt.

Kijk bv naar wat stats van vorig seizoen toen beide heren basisspeler waren bij hun club
(met de wetenschap dat Wout in een zwaardere competitie speelde).

Eerste stat is Weghorst, tweede Brobbey.
Assists: 3 vs 8
Expected assists: 2.85 vs 5.89
Kansen gecreëerd: 34 vs 45
xG + open spel goals: 6 uit 6.67 vs 18 uit 18.99
Duels gewonnen: 115 (46%) vs 153 (55%)
Luchtduels gewonnen: 65 (46%) vs 65 (63%)
Geslaagde individuele acties: 3 vs 28
Balveroveringen: 46 vs 38
Balveroveringen in final third: 8 vs 12
Penalties gewonnen: 0 vs 2
Goals per 90 minuten: 0.27 vs 0.67
Assists per 90 minuten: 0.14 vs 0.30

Weghorst zal misschien een paar typische spitsengoals meer maken - qua niveau van afronding ontlopen ze elkaar statistisch gezien nauwelijks - maar qua impact op het aanvalsspel stokt het daar volledig bij Wout. Hoeveel goals zal een team extra maken door alle kansen extra die Brobbey creëert of andere individuele momenten? Helemaal in een team wat juist moeite heeft met creëeren.

Rendement is zoveel meer dan g/a zonder context.

10-09-2024 14:11

Soccerskins v2 +43271

Moet je inderdaad wel alle context meenemen. Ik neem aan dat dit de statistieken en Weghorst bij Hoffenheim zijn, en dat is natuurlijk een team wat in zijn geheel veel minder creëert en scoort dan Ajax. Daardoor zijn de statistieken eigenlijk al niet meer met elkaar te vergelijken.

10-09-2024 14:35

Turbo +41897

Expected assists zijn te vergelijken. Dat zijn momenten waarop een speler een assist kán geven. Het daadwerkelijke aantal toont dan het rendement aan wat je daaruit haalt. Daar heeft speelwijze of weerstand geen al te grote invloed op. Zelfde geldt eigenlijk ook voor expected goals.

Verder is het enorme verschil bij sommige stats ook zodanig dat het zeer waarschijnlijk ook overeind zou blijven op vergelijkbaar niveau. Het is bv niet zo dat Wout bij Besiktas opeens wel volop geslaagde acties had en kansen creëerde bij de vleet. Veel van z'n stats waren bij een topclub in de Turkse competitie zelfs behoorlijk slechter dan in de Bundesliga bij Hoffenheim.

10-09-2024 14:39

Juichtoon +32409

AD, nuff said...

10-09-2024 12:56

babanightshift +8999

FysiotherapieShowtime

10-09-2024 12:51

JanBiesbos +29042

Leugens uit 010 brob heeft alles gespeeld op paar wedstrijden na, ze doen net of het een lozano, lang,stengs,bijlow,karsdorp,dest,hartman, speler is donder op zeg!

10-09-2024 12:51

Juichtoon +32409

Het seizoen ervoor speelde Brobbey zelfs 32 van de 34 wedstrijden...
Vorig seizoen dus 30. Maar volgens het AD is Brobbey dus blessuregevoelig..

10-09-2024 12:59

Ajaxsoul +3349

Blijft toch wel heel bijzonder dat die pseudo journalisten van het AD net zoveel feitenkennis hebben als een paling stekels. Brobbey heeft vorig seizoen 30 van de 34 competitiewedstrijden gespeeld en Europees alles. En daarin ook nog eens meer dan naar behoren hebben gepresteerd. Dat hij dit seizoen nog niet alles heeft gespeeld komt omdat hij vanwege interlandverplichtingen pas is ingestroomd toen de voorbereiding al zo goed als voorbij was. En 3 weken inactief was geweest vanwege vakantie en dus weer helemaal opnieuw moest worden op getraind. En dat duurt bij een krachtmens als hij nu eenmaal vaak wat langer.

10-09-2024 12:44

Brooklyn +4136

Brobbey lijdt onder het 'constant' druk zetten spel (trekken en sleuren) wat van hem wordt verwacht spelend onder Fariola. Omdat hij er niet op is gebouwd gaat het ten koste van zijn kracht en explosiviteit, die bepalend zijn voor zijn rendement.

Benieuwt hoe Fariola hiermee omgaat. Ook met het oog op een toekomstige transfer. Aardig wat betaald voor deze jongen. Rendement is dus key!

10-09-2024 12:43

Ajaxsupporter02 +13962

Vorig seizoen heeft jou het tegendeel bewezen.

10-09-2024 12:52

Sjaakie +5798

Volgens mij heeft Brobbey vorig jaar een prima seizoen gespeeld en kan dat door de verhoogde fitheid onder Farioli alleen maar beter worden.

10-09-2024 12:15

stopperspil +11174

Verwacht veel van die nieuwe fitness-trainer bij Ajax. Verwacht niet zoveel van de medische staf als je kijkt naar de revalidatieduur vd blessures

10-09-2024 12:13

willem1958 +8749

De waarheid zal ergens in het midden liggen, deels zal het met z'n bouw te maken hebben waardoor hij beter is in explosiviteit dan duur.
En deels zal het ook met mentaliteit/instelling te maken hebben, Tadic miste nooit één minuut maar stond erom bekend dat hij elke dag wat extra deed om altijd fit te zijn en Brobbey die niet echt een allround spits is had al lang extra training in koppen kunnen doen maar doet het niet, da's een gemis aan jezelf steeds willen verbeteren.
Als dan indertijd Litmanen vertelde hoe hij in z'n jeugd elke dag na school met z'n mindere been uren lang de bal tegen een muurtje stond te trappen net zolang tot z'n been op een heel behoorlijk peil was dan is dat een soort gedrevenheid die je bij Brobbey niet tegenkomt.
Misschien komt het wel omdat hij in de jeugd het met z'n kracht makkelijker kon compenseren en daardoor niet die state of mind heeft ontwkkeld.

10-09-2024 12:05

Juan62 +46179

Heb jij een medische opleiding?

Hebben de journalisten die?

Heel appart dat leken gaan speculeren over de fysieke toestand van Brobbey.
En het vervolgens hier als een soort waarheid wordt overgenomen

10-09-2024 12:06

willem1958 +8749

@Juan62;

iedereen weet dat korte dikke spieren meer gericht zijn op explosiviteit, daar hoef je niet voor gestudeerd te hebben, kijk naar het verschil in bouw tussen sprinters en 800 meter lopers.

10-09-2024 12:10

Kampioensoverwinning +1729

'Korte dikke spieren'? Spieren worden niet langer of korter door een bepaalde manier van training. Spiervolume kan wel toenemen.

10-09-2024 12:37

willem1958 +8749

@Kampioensoverwinning;

waar zeg ik dat ie ervoor getraind heeft?
Dta is gewoon z'n aanleg, z'n bouw en daarmee is hij hij van nature beter in explosiviteit dan in duurloop.

10-09-2024 12:42

JohnDylan +21919

Brobbey heeft vorig seizoen individueel (met een eigen team) aan zijn fitheid gewerkt naast de trainingen van Ajax en dat was ook duidelijk in zijn spel. Brobbey heeft misschien te laat om een koptrainer gevraagd maar hij moest er wel zelf om vragen en heeft dat dus gedaan. Dat lijkt me geen teken van een slechte mentaliteit.

10-09-2024 12:29

willem1958 +8749

@JohnDylan;

een paar maanden terug vertelde hij nog dat hij nog niet met koptraining was begonnen en daarna is het EK geweest en daarna vakantie maar het is vreemd dat hij na zoveel jaar er een keertje aan wil beginnen als mensen er iets over zeggen.
Je zou denken dat iemand die bij Ajax zit en het beste uit zichzelf wil halen dat die al op vroege leeftijd zich traint in van alles om beter te worden en niet als ie een jaar of 22 is, hij had al 10 jaar geleden ermee kunnen beginnen of nog eerder toen hij als jochie op straat voetbalde.

10-09-2024 12:39

JohnDylan +21919

Brobbey heeft in de jeugdopleiding harder gewerkt dan zijn leeftijdsgenoten. Britney moest vaak na trainingen nog speciaal met fitness coaches werken. Lijkt me logisch dat hij daarna niet veel individuele trainingsuren had. Dat zou zijn fysiek alleen maar hebben overbelast.

10-09-2024 13:23

willem1958 +8749

@JohnDylan;

als hij gewend was harder te werken dan z'n leeftijdsgenoten dan is het toch bijzonder dat hij met enige regelmaat met z'n fitheid zit te kampen, Tadic bijv die toch ook bekend stond als een trainingsbeest was altijd fit en miste nooit een wedstrijd, blijft vreemd dit.

10-09-2024 13:32

JohnDylan +21919

Dat is niet bijzonder, dat komt doordat hij veel te gespierd is voor een voetballer en spieren energie gebruiken en zijn type spieren sneller overbelast raken in duursporten. Dat was in de jeugdopleiding al duidelijk en daarom werd Brobbey ook tot hij 18 was verboden om met gewichten te trainen. Waarom denk je dat er bijna geen voetballers zijn die eruit zien als Brobbey? Waarom denk je dat de voetballers die er wel uitzien als Brobbey zoals Adama Traoré met dezelfde problemen te maken hebben?

Adama Traoré heeft (toen hij ouder was dan Brobbey) aangeleerd om langzamer te bewegen, minder sprints te trekken, minder explosief te zijn tijdens het sprinten zodat hij qua fitheid en conditie beter geschikt is voor het voetbal. Dat is iets wat Brobbey in de loop der jaren ook moet leren maar net als Traoré heeft hij een expert nodig die hem daarin adviseert. Traoré kwam per toeval een Britse topsprinten tegen die hem adviseerde zichzelf minder explosief en snel te trainen en daar hem vervolgens mee heeft geholpen.

10-09-2024 14:04

HendrikAjax +16830

Het is wel tegenstrijdig om extra te gaan trainen terwijl de medische staf zegt dat je rust nodig hebt

10-09-2024 12:41

willem1958 +8749

Ja, misschien had hij er wel 10 jaar eerder mee kunnen beginnen, dan had ie dat nu niet erbij hoeven te doen.
Een jongen die een goede voetballer wil worden kan ook in z'n jeugd uit zichzelf iets gaan doen ipv dan ze het hem vertellen.

10-09-2024 12:44

HendrikAjax +16830

En op basis waarvan denk je dat hij dat niet heeft gedaan

10-09-2024 23:50

willem1958 +8749

Omdat hij geen goede kopper is, dat kan iedereen zien anders had ie wel vaker de kopkansen die hij kreeg afgemaakt.
Er zijn er zoveel die goed kunnen koppen, ik weet niet of je Ruud Geels vroeger hebt zien spelen, vanuit alle hoeken en standen kopte hij ze er in.

11-09-2024 09:42

HendrikAjax +16830

Je weet dat het al meer dan tien jaar verboden is om jeugdspelers te laten trainen op koppen. Dat is vanwege de hersenschade die het volgens een aantal onderzoeken zou veroorzaken. dit geldt trouwens in meer landen dan alleen Nederland.

Je zal hierdoor steeds minder goede koppers gaan zien de komende jaren. Maar het is niet zo dat dit betekent dat deze spelers niet extra trainen, alleen op koppen mogen ze niet extra trainen van hun clubs.

11-09-2024 17:21

willem1958 +8749

Die discussie is al eerder geweest op AS, er wordt nog steeds gekopt en geloof me; als nu bij Ajax een speler een kans voor open doel krijgt door simpel in te koppen en na de wedstrijd zegt dat hij dat niet wil en Ajax daardoor de wedstrijd verliest dan wordt hem al snel gezegd dat ie maar beter wel kan koppen.
Alleen bij de jongsten trainen ze nu met schuimballen vanaf 2020, da's de laatste 4 jaar dus praat geen onzin, er wordt nog steeds getraind op koppen, kijk hier;
https://www.ajaxshowtime.com/bijzaken-en-geruchten/ajax-laat-jeugd-alleen-met-schuimballen-koppen

11-09-2024 17:41

HendrikAjax +16830

Dan was ik verkeerd geïnformeerd, mijn excuses.

12-09-2024 07:00

JanBiesbos +29042

Ons een kreupele speler aanpraten vanuit 010 lekker opzouten met je bijlow en stengs

10-09-2024 12:00

JohnDylan +21919

Brobbey speelt voetbal met een American Football lichaam. Er is een reden dat er nauwelijks voetballers uitzien als Brobbey en dat de voetballers die er wel uitzien als Brobbey meestal ook blessuregevoelig zijn. Zolang Brobbey zoals vorig seizoen maar twee wedstrijden van Ajax mist met blessures is er geen probleem.

Heeft iemand ooit een speler van het postuur van Brobbey gezien die substantieel fitter was dan Brobbey? Traoré heeft er ook lange tijd problemen mee gehad (hij is nog steeds verre van een topfitte speler) en moest aanleren om langzamer te sprinten en rennen zodat hij langere wedstrijden kon spelen doordat zijn spieren minder energie gebruiken en minder snel overbelast raken. Daar heeft een voormalig Engelse Olympische sprinter hem mee geholpen.

10-09-2024 11:48

RuudKroket +844

Hetzelfde AD gilt van de daken dat Ajax geen Weghorst nodig heeft. Want Brobbey moet altijd spelen...🤡🤡🤡

10-09-2024 11:40

Robbie en de Kock +11150

Zirkzee lekker dartelen tegen Bosnië dat alleen van Luxemburg gewonnen heeft het laatste jaar en Brobbey in de basis tegen Duitsland.
Hmm, eerlijke kans? Kweenie...

10-09-2024 11:34

Brooklyn +4136

Voordeel: als hij tegen Duitsland overeind blijft, is zijn kostje gekocht. Dat geldt niet voor Zirkzee tegen een zwakke broeder. Ook al weet je nooit met de draaikont Koeman.

10-09-2024 12:48

TweeBenig2 +16112

Ho, ho, vorig jaar voor de kwalificatie van het EK heeft Bosnië uit en thuis zelfs verloren van Luxemburg

10-09-2024 15:01

Aram +17902

Koeman geeft Brobbey een nep-kans voor de vorm, tegen een sterkere tegenstander. Gullit ziet dit goed.

Ik had hem liever bij Ajax gezien, goed optrainen met Farioli. Want anders dan andere spelers is Brobs wel degelijk zeer serieus bezig om zijn lichaam beter bestand te maken tegen blessures. Gelukkig hebben we nu een trainer die dat ook begrijpt, in tegenstelling tot de gefrustreerde Koe of Schip.

10-09-2024 11:05

Dennis129 +11877

Zo serieus dat hij de hele zomerakantie geen reet heeft uitgevoerd en conditioneel zwaar door de ondergrens terugkomt. Waar Veerman en Schouten begin seizoen alweer volledige wedsrijden spelen kan Brobbey 10 minuten invallen.
Ik heb hem vorig jaar zomer geheel toevallig 2 keer getroffen toen hij aan het "trainen" was met De Sa. Op 60% een paar loopjes doen...
Brobbey is gewoon enorm lui en gemakzuchtig aangelegd. Doodzonde want fit en in vorm zeker 1 van de beste en belangrijkste spelers van dit Ajax.

10-09-2024 11:35

JohnDylan +21919

“Op 60% een paar loopjes doen”

En jij wist natuurlijk precies in welke fase van hun training zij zaten. Of denk jij dat er op de trainingen niet ook vaak maar op 60% wordt gelopen maar dat ze alles op 100% doen? Wie weet was dat de warming up voor hun training. Of juist een extra loopje na de training in de gym van De Sa.

Waar blijkt uit dat Brobbey lui is?

10-09-2024 11:51

Dennis129 +11877

Als je een training aan het volgen bent kan je heel duidelijk zien wat de bedoeling is. En als je dan steeds als je 30 meter moet lopen op een bepaalde intensiteit 25 meter al afremt of als je er 100 moet al na 80 is dat vrij makkelijk te beoordelen. Daarbij hoor je ook nog eens heel duidelijk de coaching.

En zeker als er ook andere spelers bij zijn die gezamenlijk exact dezelfde training aan het afwerken zijn is het makkelijk om te zien of iemand de training met volledige overgave afwerkt of de kantjes ervan afloopt.
En die 2 trainingen was hij gewoon lui, iets wat de trainer in zijn bewoordingen overigens ook gewoon heel duidelijk liet horen.

En hoe hij deze zomer is teruggekomen van de vakantie is gewoon een schande. Lui, onprofessioneel, hoe je het wilt noemen. Iets waar ze bij Ajax ook totaal not amused over waren overigens.

10-09-2024 12:52

SwissAjaxFan +3972

Wat een dom gelul weer van dat 010 boulevard krantje. Eerst laat spelen en dan oordelen.

10-09-2024 10:59

Lavie +2271

De fitheid van Brobbey is altijd een dingetje geweest. Daarom is de transfer van Brobbey net zo absurd als die van Bergwijn. Te hoge transfersom, te hoge salarissen en er waren betere goedkopere alternatieven voor handen (Zirkzee).

10-09-2024 10:46

Ans B +19822

Ik wil net typen dat er zoveel onzin in dit stuk staat, scrol naar het deel waar ik zelf kan typen en zie dan dat de huidige topreageerder (FTS95) dit bijna letterlijk al vóór mij heeft gedaan.

Een getergde Brobbey straks aan de aftrap. Ben heel benieuwd hoe zich dat vertaalt.
Hij zal zich héél graag willen bewijzen, óók omdat hij nooit een echte kans heeft gekregen van tob-trainer Koeman. Dat kan zowel uitstekend als slecht uitpakken en dat luistert nauw, want welke vorm krijgt die getergdheid? Is dat vastberadenheid en messcherpte? Of overconcentratie, inclusief te veel (spier)spanning?

Beide vormen heb ik al gezien bij Brobbey. De eerste vorm onder o.a. TH, telkens als hij inviel én scoorde. De tweede o.a. aan het begin van vorig seizoen, toen hij alle ballen naast en over het doel schoot of recht op de keeper.
In deze situatie is die vleug van ongezonde spanning best voor de hand liggend bij de nog jonge Brobbey (vrees ik), maar als dat zo is, zou b.v. een vroeg intikkertje heel goed van pas kunnen komen en hem over die drempel heen kunnen helpen. Ook toeval is een detail dat tellen kan.

10-09-2024 10:24

trodat4030 +96446

Alleen heeft FTS het niet over dit stuk, maar over de opmerking van fanvooraltijd.

10-09-2024 10:33

Ans B +19822

O, dat is pas écht grappig! Dank, ik laat het maar gewoon zo staan.

10-09-2024 10:35

KarimB +11440

Hij zal zich héél graag willen bewijzen, óók omdat hij nooit een echte kans heeft gekregen van tob-trainer Koeman.

Zo makkelijk dit. Brobbey is nooit 100% fit. En geen Kluivert die je nog op 40% opstelde. Alleen een Brobbey op 100% fitheid is een oke spits. Daaronder word het direct heel treurig

Daarnaast een getergde Brobbey is ook alweer aantal jaren terug.

10-09-2024 10:47

Ans B +19822

Jij hebt vorig seizoen overgeslagen?

10-09-2024 10:48

KarimB +11440

Ja heb ik Ans.

Nee ofc niet. Ook toen vond ik het een hele matige spits. Die als die scoorde nog amper kon juichen. En als andere scoorden eer heen sjokte voor een plichtmatig handje.

Nee vind hem verre van getergd ogen sinds die terug is gekomen van Leipzig

10-09-2024 10:50

Ans B +19822

Oké, ieder z'n mening.
Ik vond Brobbey vorig seizoen erg goed en beslissend. Als één van de weinigen.
Ik kijk bovendien niet sec naar lichaamstaal. Is zéér onbetrouwbaar als daar geen overeenkomstige informatie naast staat. Of iemand wel of niet juicht of sjokt is bovendien totaal irrelevant voor hoe iemand speelt.

Op mij komt het over dat jij een soort ideaalplaatje hebt voor een spits, niet alleen qua gedrag, maar ook qua eisen, want Brobbey heeft vorig seizoen alles laten zien wat je van een Ajaxspits mag verwachten: zeer sterk in de duels, goed aanspeelpunt en goals/assist. Terwijl hij een enorme progressie maakte en nog steeds superjong is. Dat hij technisch gezien verre van perfect is, en in het begin van het seizoen alles miste wat hij maar missen kon én nog steeds moet bijleren qua positioneren/looplijnen doet daar voor mij niets aan af. Ik snap totaal niet waarom jij hem 'een hele matige spits' noemt.

10-09-2024 11:04

LouisVonGoal +2910

Boeie hoe hij juicht. Dat bepaalt hij zelf wel.

10-09-2024 11:32

Tobber +466

Wat denk je van de penalty’s, van Brobbey?

10-09-2024 11:42

KarimB +11440

Hij heeft wat goaltjes gemaakt idd. Maar beslissend kan je over twisten. 18 goals is gwn oke natuurlijk. Maar hij heeft ook legio kansen laten liggen. Waarbij je evt meer punten had kunnen hebben. In mijn ogen kijken mensen alleen na die 18 goals.

Mwah vind niet kunnen juichen als een ander scoort heel veel over een persoon zeggen. Dan speel je voor jezelf en niet voor team. maar dan mogen we over verschillen natuurlijk.

Mwah een spits mag best een paar aspecten niet beheersen. Ik vind alleen bij Brobbey het omgekeerd. Hij beheerst een paar aspecten wel. Dat vind ik gewoon echt te weinig.

"want Brobbey heeft vorig seizoen alles laten zien wat je van een Ajaxspits mag verwachten"

Nouja hier verschillen we weer. Ik vind dit namelijk niet.
Dit vind ik bij brobbey heel matig
*Geen koele afmaker
*Geen kopper
*geen goede first touch
*geen goede timing bij hoge diepte ballen
* balbehandeling 1 op 1 is echt heel matig. Hij krijgt t voor elkaar om de bal meerdere keren verkeerd te raken waardoor die altijd te dicht op de keeper uit komt of op zijn linker uit komt'.

Kan jij een goal herinneren waarbij hij 1 op 1 komt en afrond met een heerlijke rustige schuiver?

Qua kracht en balletje vast houden is er geen betere dan Brobbey, vind het persoonlijk te weinig.

Dat juichen is natuurlijk een mening van mij. Maar ik vind het totaal niet bijdragen aan een Ajax gevoel als spelers niet juichen.

Wel fijn dat je gewoon de discussie aan gaat Ans zonder de tegenpartij meteen blind of debiel te noemen. Is wel een verademing hier

10-09-2024 12:03

Ans B +19822

Ik doelde met 'beslissend' niet alleen op het aantal goals. Ik kijk bij een spits (of andere aanvaller) naar het totaalplaatje, en dan m.n. niet naar statistieken maar hoeveel iemand bijdraagt aan een goede aanval. Voor mij zijn statistieken zeker niet onbelangrijk, maar 'slechts' een onderdeel van dat totaalplaatje.

Voor zover ik Brobbey ken (dus ook bij de jeugd) heeft hij altijd al veel kansen gemist, maar ook veel gescoord. Als hij helemaal lekker in zijn vel zit scoort hij veel en kan hij ook koelbloedig zijn, maar dat laatste is zeker een punt van aandacht voor hem. Tegelijkertijd kan ik me er iets bij voorstellen dat hij dat nooit leert als b.v. een Inzaghi of McKaay vroeger. Maar dat waren dan ook spitsen die je verder bijna niet ziet in een wedstrijd. Dat zijn niet mijn type spitsen.

Jij noemt een aantal tekortkomingen waardoor je hem matig vindt, waardoor ik beter kan begrijpen waarom je dat vindt. Ik denk dat dit typerend is voor ons verschil in inzicht/visie op hem. Ik kijk n.l. altijd, bij vrijwel elke speler omgekeerd: ik kijk méér naar wat wel goed gaat dan wat niet goed gaat, en bijna automatisch neem ik dan ook de context mee daarin (vooral als het fout gaat), ten eerste de leeftijd van een speler, maar ook hoe hij b.v. de bal kreeg aangespeeld (moeilijkheidsgraad), of iemand gegroeid is of niet enz. Ik kijk nooit naar alleen dát moment. Ik onthoud mede daarom ook veel beter wat goed gaat, dan wat fout gaat.

Neem de fout van De Ligt bij die tweede tegengoal. Hij was inderdaad zijn aanvaller kwijt; die zat steeds in zijn blinde hoek, dus hij doet niets. Dan kun je je focussen op het feit dat dit een grote fout is en dit optellen bij alles wat hij ooit fout heeft gedaan - dat is ieders goed recht overigens - maar ik heb De Ligt een goede wedstrijd zien spelen, met één fout (die in mijn ogen ALTIJD iemand een keer kan overkomen) en één ander moment (de eerste goal), waarin hij probeert de fout van een ander op te lossen (Xavi) door door te dekken, maar niet geholpen wordt door Van Dijk die veel te laat reageert op dát doordekken. Ik vond het dus geen fout van De Ligt, omdat hij - net als ik zag dat er een zee aan ruimte dreigde voor de man met de bal en dus ingreep. Hooguit kun je zeggen dat hij misschien te gretig doordekte (zoals de commentator deed), maar ikzelf vind ik dat een voorbeeld van in een split second moeten reageren en dat de totale context het probleem dus echt lastig maakt (wat als Van Dijk wel had geanticipeerd op het doordekken van De Ligt?). Ik vind fouten dus altijd relatief.

Ik begrijp tot op zekere hoogte wel dat anderen anders kijken, maar dit is hoe ik gewend ben te kijken.
Bij Brobbey zie ik zeker zijn imperfectie, maar ik vind hem dus naar verhouding heel effectief en levensgevaarlijk. Dat laatste vanwege zijn wapens (kracht en snelheid), en de effecten die dat heeft voor de andere aanvallers: goed aanspeelpunt, zij krijgen vaak nét dat beetje meer ruimte, omdat de persoonlijke verdediger van Brobbey dermate zijn handen vol aan hem heeft dat hij moeilijker kan doordekken, plus de extra aandacht die hún persoonlijke verdedigers moeten hebben om de persoonlijke verdediger van Brobbey eventueel te helpen.

Ik denk dat Brobbey naarmate hij ouder wordt en (beter) fit blijft door meer inhoud te kweken, nog véél beter kan worden. Hij heeft nu twee seizoenen trainers gehad die hem nauwelijks handvatten gaven of hem bijgeleerd hebben (noch een echte spitsentrainer). Nu is er een trainer die tenminste heel slim is, veel nadenkt en veel structuur brengt. Ik verwacht dat Brobbey, ondanks dat Farioli andere dingen van een spits verlangt, veel kan bijleren van deze trainer. En hopelijk heeft hij inmiddels eindelijk een echte spitsentrainer.

10-09-2024 13:32

gi0vanni +7148

Brobbey kon het bij Ajax al bijna heel de wedstrijd vol houden, lekker een balletje trappen tegen Duitsland en dan kan hij dit weekend weer rust pakken want in de ED hoeft Ajax niet te spelen.

10-09-2024 10:54

Babangida83 +23867

Brobbey wordt op dit moment ieder seizoen weer een stukje meer belast. Dus groot is het probleem ook weer niet. Er worden sowieso vorderingen gemaakt omdat hij meer belast wordt.

Zoals ik het als redelijk goed geinformeerde leek op dit thema zie, heeft het duidelijk te maken met zijn explosiviteit vs duurzaamheid. Van de 11 sprintjes wint hij de eerste 10 van iedereen. De 11de echter, heeft hij niet de inhoud om die ook te winnen. Waar een marathonspecialist bijvoorbeeld na 40km nog moet sprinten voor de finish, ligt Brobbey na 12km eraf. Hij lag echter wel op kop tot die tijd. Dat vergt een andere spieropbouw. Daar zal hij mee aan de gang moeten. Iets meer duurloop spieren vs explosiviteit. Zonder die explosiviteit te verliezen. Dat kan, dat is trainbaar. Zijn ze bij hem alleen niet optijd mee begonnen.

10-09-2024 09:59

trodat4030 +96446

Dat is helemaal niet trainbaar, die spiervezel is genetisch bepaald, wordt je mee geboren en moet je het mee doen tot je je kist in glijdt. Van Davy Klaassen zal je nooit een topsprinter maken (heeft nou eenmaal lange spiervezels) en een Brobbey zal nooit een marathonloper worden (korte spiervezels), ook niet als je bij hen op 4 jarige leeftijd begint met trainen.

10-09-2024 10:29

EuforischeRealist +15533

Tot op zekere hoogte is dat wel degelijk trainbaar. Hij zal er geen marathons mee winnen, maar hij zal ze wel kunnen lopen om dat voorbeeld aan te houden. Nu is dat lopen al een probleem en met gerichte training kun je dat afvlakken al zal hij inderdaad nooit een topper worden op dat gebied.

Goede voorbeelden zijn imo een Arjen Robben en een Erben Wennemars. Allebei enorm explosief tijdens hun carriere op topniveau, beide ook verschillende (spier)blessures gehad en nu in hun nadagen lopen ze zeer respectabele tijden op de marathon.

10-09-2024 10:38

trodat4030 +96446

Tuurlijk, je kan met trainen beter worden in het onderdeel waar je van nature niet goed in bent, tot op zekere hoogte. Maar je kan niet door trainen van korte spiervezels lange spiervezels 'maken' en andersom ook niet (en dat is wat ik uit Baba's post begrijp, dat dat door training wel zou kunnen). Je zal daarom, als je echt de top wilt bereiken, altijd moeten zoeken naar de sport die het best bij jouw lichaam past.

Dat staat echter volledig los van recreatiesport wat je aanhaalt met Wennemars en Robben.

10-09-2024 10:48

gi0vanni +7148

Om spierklachten te minimaliseren moet je naar een masseur, veel water drinken en daarnaast je conditie niet te snel op willen bouwen en een goede warming up vooraf doen. Eventueel kan een middel als midalgan ook goed helpen, daar worden je spieren namelijk vanzelf warm van.

10-09-2024 10:49

Ans B +19822

@trodat4030
Ik lees dat heel anders en ben het met Babangida eens. Zoals jij het leest kan inderdaad niet, maar je kunt wel degelijk door een veel gerichtere trainingsopbouw (en onderhoud) iemands fitheid beïnvloeden. Ook voeding zou daarin een rol kunnen spelen.

Ik vind Madueke ook een mooi voorbeeld. Het duurde bij hem ook een paar seizoen voor PSV hem op de juiste manier fit kreeg en kon houden (daarvoor steeds opnieuw spierblessures).

10-09-2024 10:54

Epiret +4383

Kijk naar het fysiek van de olympisch kampioen 100 meter sprint en van de kampioen marathon. De sprinter kan nog geen kilometer lopen of is volledig uitgeput. Dat is met andere training echt niet te verbeteren, heeft inderdaad met de spieropbouw te maken.
Brobbey is qua lichaamsbouw overduidelijk een sprinter en zal nooit een duurloper worden. Daarom is hij ook sneller geblesseerd of niet fit na langdurige inspanning (zoals een hele voetbalwedstrijd).
Oftewel , het regelmatig niet fit zijn van Brobbey is inherent aan zijn lichaamsbouw.

10-09-2024 11:33

Babangida83 +23867

@Trodat, Als Hassan de marathon kan winnen vanuit haar specialisme 5 & 10km, dan is de spieropbouw inclusief zuurstofhuishouding daar de onderliggende factor van. Is echt een hele andere vraag van je spieren. Lichaamsmassa is ook belangrijk. Bij atletiek zie je dat heel mooi in het fysiek als je naar de mensen van de 100 meter kijkt en de mensen van de marathon. Bij schaatsen is het heel normaal dat je van afstand verandert/erbij pakt. Daar hoort ook een opbouwtraject bij en dat gaat niet in een half jaartje. Dat werkt gewoon. Brobbey hoeft helemaal niet zo'n grote aanpassing te doen als de voorbeelden die ik nu noem.

Bij atletiek zie je bij sprinters die beter zijn in het laatste gedeelte wel degelijk vooruitgang boeken bij de start van de sprint, als ze meer op explosiviteit trainen. Dat heb ik zelf ook gedaan. Hoe het wetenschappelijk zit, is weer iets anders. Maar je kunt op inhoud zeker trainen en je kunt spiermassa verliezen en weer aantrainen. Ik heb uiteindelijk zelf gekozen niet op marathons te gaan trainen, want dat zou ik heel dun moeten worden. Zowel in gewicht als bolling van de spieren. Uiteraard had ik er wel aanleg voor. Dat had ik verder kunnen ontwikkelen door veel erop te trainen. Uiteindelijk veranderen daar ook mijn spieren van. Die moeten het langer volhouden.

10-09-2024 12:24

Sjaakvaak +26582

Trodat, misschien even goed om te vermelden dat "korte" en "lange" spiervezels niet bestaan. Je hebt het over short-twitch/long-twitch spiervezels, waarbij inderdaad short-twitch voordeliger is voor explosieve inspanningen. De lengte van deze verschillende type spiervezels is niet verschillend.

10-09-2024 12:26

Babangida83 +23867

@euforischerealist, Bij Robben was het ook een zaak van de juiste lichaamshouding, waardoor sommige delen van zijn lichaam meer onder spanning kwamen.

10-09-2024 12:29

Oeroeboeroe +18342

Midalgan gebruikte ik 50 jaar geleden al voor elke (tennis)wedstrijd. Totdat... ik een keer net mijn benen en arm had ingesmeerd, net met de warming-up bezig was en ik moest plassen. Bleek later, dat ik na het inwrijven mijn handen niet goed genoeg had afgeveegd. Godsamme, wat heb ik gelopen die partij zeg!!! 🤡🥵🔥

10-09-2024 12:31

Babangida83 +23867

@Sjaakvaak, aan je taalgebruik te zien zit jij dichter bij het vuur en kun je het beter duiden, wat ik opschrijf? Dan wel ontkrachten?

10-09-2024 12:47

Ans B +19822

@Babangida83
Eens, er wordt een probleem van gemaakt waarvan nog helemaal niet vaststaat hoe dit op iets langere termijn vorm gaat krijgen. De waan van de dag, mede vanwege het afgelopen EK en daarvóór al 2 jaar deel uitmakend van de slechtst fitte selectie van NL.
Terwijl 1. Brobbey juist ondanks die slechte fitheid van de selectie grote stappen heeft gemaakt qua inhoud (wél 90 min. spelend), en 2. Ajax dit seizoen een trainer heeft die extreme fitheid traint en eist (en je dus voorzichtig moet opbouwen met iemand met een dergelijk spierstelsel).

10-09-2024 10:29

Breuk +25095

Gelukkig hebben we voldoende spitsen.

10-09-2024 09:55

gi0vanni +7148

Klopt en als het vleugel probleem is opgelost kan je met Traore zelfs 5 verschillende spelers in de spits zetten.

10-09-2024 10:51

Sjaakvaak +26582

Brobbey stond 29 van de 34 competitiewedstrijden basis. In Europa stond hij 12 van de 12 wedstrijden basis. En in die wedstrijden heeft hij gemiddeld 79 minuten gespeeld.

Wat is dit voor dom gelul van het AD dat hij "geen twee wedstrijden in een week kan spelen". Het originele stuk bevat een boel aannames en fouten. Het is simpelweg een opinie stuk van Sjoerd Mossou. Classificeer het ook zodoende, AS.

10-09-2024 09:52

Lavie +2271

Het is allebei waar, hè? De fitheid van Brobbey is gewoon niet zijn sterkste punt. Hij verdient een belachelijk salaris en er wordt flink op hem afgeschreven. Beter hadden we hem verkocht afgelopen zomer. Er was alleen niemand geïnteresseerd.

10-09-2024 10:52

Sjaakvaak +26582

Het is niet waar, Brobbey heeft consistent aangetoond 2 wedstrijden in een week te kunnen spelen. Ook die spierproblemen is op los zand gebaseerd.

Ja, afgelopen seizoen 3x eruit gelegen (44 dagen slechts) met kleine spierkwetsuren. Na een slopend seizoen. Is dat dan dat Brobbey invalide is of dat Brobbey gewoon een té druk seizoen heeft gedraaid? Zoals aangetoond heeft hij bijna alles gespeeld, hij heeft amper rust gekregen.

Seizoen ervoor lag hij er slechts 4 dagen uit, met een schouderblessure. Enige spierblessures die hij verder heeft gehad was 26 dagen in 21/22 en 5 dagen in 20/21. Niet bepaald het profiel van iemand die niet fit is.

10-09-2024 11:30

Lavie +2271

Hij heeft de afgelopen 2 seizoenen meer gespeeld dan de seizoenen ervoor. Nog steeds heel weinig volledige wedstrijden. Er is wel degelijk wat op de fitheid van Brobbey aan te merken. Voor een jong jongen wordt er extreem voorzichtig met hem omgesprongen.

Zijn salaris en afschrijving is te hoog voor Ajax. Er zal altijd een beetje twijfel over deze jongen zijn.

10-09-2024 11:34

Sjaakvaak +26582

Wat je zegt gold voor 22/23. Toen werd er inderdaad extreem voorzichtig met hem omgesprongen.

Voor 23/24 liep dat compleet anders zoals hierboven ook gezegd. Gemiddeld 79 minuut per wedstrijd volgemaakt, met 41/46 basisplaatsen, dat zijn hele goede cijfers.

10-09-2024 12:15

Maxwell_5 +6977

Sjaak ik denk dat je beter kan stoppen met uitleggen. Als iemand tot tweemaal aan toe zijn salaris koppelt aan fitheid, dan kan je beter doorscrollen.

10-09-2024 13:32

Lavie +2271

Dat is meer dan ik had verwacht, maar wel het eerste seizoen dat hij zoveel minuten heeft gemaakt. Wel een seizoen waar Ajax op de laatste plaats stond en als vijfde is geëindigd.

In 22/23 had ik al voor Zirkzee gekozen en dat is nu bevestigd wat mij betreft. Brobbey is een goede speler, maar is zijn afschrijving en salaris niet waard gebleken. Net als bij Bergwijn en Wijndal.

10-09-2024 14:12

Aram +17902

Vorig jaar regelde Brobbey het zelf en werkte hij meer aan zijn core fitness. Dat werkte en hij was zeer fit en steeds inzetbaar, totdat Schip hem op een eiland ging zetten in een 1541 .

10-09-2024 09:45

nightgoat +30910

"Brobbea$t"

Is de naam nog altijd.

10-09-2024 09:43

B2tob4 +12078

Nations League, een verdienmodel van de EU sportbonden. Door dit kolderieke circus wordt wederom de ED weer gruwelijk verstoord..!

10-09-2024 09:34

Turbo +41897

"Ergernis" lijkt me wat overdreven. Iets waar je weinig aan kan doen. Explosieve speelstijl + veel spiermassa + 22 jaar oud. Het is geen raadsel waarom hij die problemen heeft. Je moet alleen z'n belastbaarheid managen. Farioli lijkt me daar uiterst geschikt voor. Brobbey heeft vorig jaar 40 keer in de basis gestaan bij Ajax, en was alleen niet beschikbaar toen zijn onkundige trainers hem over de klink jaagde en hem met een lichte blessure opstelde. Toen begon het gekwakkel. Af en toe een wedstrijdje overslaan moet kunnen.

10-09-2024 09:29

Bjorn +12406

Voor mijn gevoel de elfde keer dat "we" tegen Duitsland spelen in de laatste vijf jaar. Wat een gedrocht die nutteloze potjes.

10-09-2024 09:22

Rolo +13643

Beter dan die nutteloze oefenpotjes tegen Papua new guinea. Dan kan je beter 'ergens' om spelen dan de voetbalkalender volproppen met interlands die nergens om gaan.

10-09-2024 09:26

JoltTrommels +770

Of een zinvol potje met je broodheer tegen Feyenoord of Utrecht. Wie zit er nou te wachten op het Nederlands elftal?

En zeker met die Nations League. Als je maar genoeg prijzen bedenkt, wint elk land er wel een keer een.

10-09-2024 09:55

Rolo +13643

Wat heeft de wedstrijd tegen Feyenoord of Utrecht hiermee te maken? Jij verwacht dat als de interlandperiode er niet was geweest dat de politie gewoon zijn ding deed en die wedstrijden doorgingen?

10-09-2024 09:58

OpaHooligan +3761

Eens, dat potje tegen Duitsland is nog wel zinnig. Maar ja. Wat moet je met een wedstrijd tegen Bosnië of Hongarije? En dan sowieso in de EK/WK kwalificatie die onzin partijtjes tegen Andorra en San Marino. Tijd om al die divisies eens aan te scherpen.

Als je mee wil doen in de WK kwalificatie, dan zou je bijvoorbeeld minstens in de Nation League in de B divisie moeten spelen. En de groep in de Nation League weer terug naar drie i.p.v. vier.

10-09-2024 10:09

WantAmsterdam +116101

Je speelt in de NL ook om niks meestal en de voetbalkalender wordt zo te veel opgepompt.

10-09-2024 11:38
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.