Alflen kijkt naar Ajax: 'Ben bang dat dit een dipje van drie jaar kan worden'

door Roemer Smid 128

Bron Voetbalnieuws

Alflen kijkt naar Ajax: 'Ben bang dat dit een dipje van drie jaar kan worden'

door Roemer Smid 128

Bron Voetbalnieuws

Laatst geüpdatet

Rob Alflen vindt de huidige staat van Ajax 'pijnlijk' en 'Ajax-onwaardig', zo vertelt hij in een interview met Voetbalnieuws. Verder gaat de oud-speler van Ajax en FC Utrecht in op de 'degradatiekraker' van aankomende zondag en op de knotsgekke wedstrijd van 2011 (6-4).

De huidige situatie bij Ajax doet Alflen pijn. 'Het is echt Ajax-onwaardig. Elke topclub heeft wel eens zijn dipje, maar ik ben bang dat dit wel eens een dipje van drie jaar kan worden. In zo’n korte tijd is die club min of meer naar de klote geholpen. Je merkt dat zowat heel Nederland Ajax nu uitlacht, maar voor het Nederlandse voetbal is het ook slecht. Feyenoord en PSV zitten nu wel in Europa maar dat kan ook zo afgelopen zijn. Ajax scoort gewoon veel punten in Europa, dus het is doodzonde', aldus Alflen.

Alflen ziet dat FC Utrecht altijd extra gemotiveerd lijkt als Ajax op bezoek komt. 'In de selectie van Utrecht zit niet het sentiment tegen Ajax. Dat zit bij het publiek, bij de echte ras Utrechter die op de tribune zit. Maar Utrecht zit nu in een vervelende situatie.' Utrecht won tijdens de interlandperiode in een oefenwedstrijd met 2-1 van N.E.C.. Dat is volgens Alflen goed voor het vertrouwen. 'Je moet ergens vertrouwen vandaan halen, dus dat zal wel een beetje vertrouwen hebben gegeven. Je hebt ook de hele week de tijd, je hoeft niet te herstellen, want je hebt in het weekend niet gespeeld.' Ajax oefende niet tijdens de interlandperiode.

Knotsgekke 6-4 in 2011

Menig voetbalfan zal zich de knotsgekke wedstrijd tussen FC Utrecht en Ajax nog goed herinneren. Op 6 november 2011 zag Alflen als assistent-coach hoe de wedstrijd in 6-4 eindigde. 'Dat was echt een achtbaan, een bizarre wedstrijd die alle kanten op vloog. Ik weet nog dat Mulenga een goal maakte terwijl hij een kruisband had gescheurd en dat de wedstrijd ook vol zat met fouten van Vermeer. Echt een bizar potje. Soms voelde je je helemaal kansloos en dan stond je ineens weer voor.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Chrismokum020 +16438

Wat een onzin dit. Stel een goede trainer aan en haal in de transferzomer een aantal echte versterkingen en het kan snel gaan. Al die gasten die ook weer hun zegje willen doen en over een bepaald type glazen bol beschikken, vermoeiend..

19-10-2023 23:08

Buitenspel +1521

Eigenlijk liet Advocaat een sportief failliet Feyenoord achter. Met de komst van Te Kloese en Slot is in een jaar tijd een complete turn around gerealiseerd die in de 2 jaar daarna verder is uitgebouwd. Ik ben het dus niet eens met de pessimisten hier. Die twee posten moeten wel met de hoogste kwaliteit worden bezet.

19-10-2023 12:55

36 +8694

Moeten weer helemaal opnieuw beginnen helaas, maar wij komen altijd terug

19-10-2023 14:37

Ajaxrilitmanen +1135

3 jaar is optimistisch. We zitten nu al in het tweede jaar en het is alleen erger geworden. Zelfs Bassey had in dit team een meerwaarde geweest. Nog een jaar of 5 want al het geld is door onze data Duitser en Hamstelaar de put ingegooid en we hebben nauwelijks spelers die we voor een mooie prijs kunnen verkopen

19-10-2023 11:56

NipeB +15837

En dat betekent dat ook de opleiding er erbarmelijk voor staat. Ten dele heb je altijd last van lichtingen die dan eens beter en dan eens minder zijn maar de lange jaren zonder echt goede middenvelders en aanvallers vallen inmiddels wel op. Daar moet echt flink verbeterd worden. Nieuwe trainers en methoden en vooral leren van clubs uit binnen- en buitenland waar ze het beter voor elkaar hebben.

19-10-2023 16:29

jerryisthename +31902

Wat een onzin joh, al dat drama...ook met de zogenaamde degradatie plek. Dit met 2 wedstrijden minder, waarvan er 1 al praktisch binnen is.
Als je die 6 punten hebt van Volendam en RKC, sta je ineens 7e. Dus ja...onzin gebabbel imo overal in de media door kenners op tv en internet en haters van andere clubs.
Met het juiste beleid nu zsm, kun je alsnog CL halen voor volgend seizoen en dan kun je over een jaar weer meetellen. Dus ja...al die voorspellingen van de zogenaamde kenners met hun 'jaren'. Ik denk dat we die jaren nu gehad hebben. Uiteindelijk straks 1,5 jaar ellende. Valt nog mee dan. 😉 Voor een club als Feyenoord. Voor ons is 1 seizoen al te lang!

19-10-2023 10:56

NipeB +15837

Maar waar zie jij dat er sprake is van beleid? Of dat er iets van automatismen te zien zijn bij Ajax 1? De spelersgroep en staf zijn wel echt enorm clueless. Dat was vorig seizoen niet zo. Dit krijg je niet zo snel op gang als dat in 3,5 maand al niet lukt want 17 vd 25 spelers trainen al de hele tijd met deze staf. Je ziet geen enkele verbetering. Ik denk dat velen niet hoopvol zijn obv wat ze zien op het veld.

19-10-2023 16:31

jerryisthename +31902

Even afwachten de komende weken. Steijn is nog steeds niet weg. Er is nu een verandering gaande met andere mensen olv. Van Gaal. Er gaan snel drastische wijzigingen komen in de organisatie en technische staf/selectie de komende weken tot uiterlijk de winterstop.
Wint Steijn zondag niet, dan is hij zeker weten weg. Let maar op. Van Gaal heeft schijt aan Steijn en ook aan jou. 😂

19-10-2023 17:22

NipeB +15837

Ja want jerryisthename is op de hoogte. 😂 een paar weken wachten, topidee!

19-10-2023 17:48

Web +178830

Afwachten of dit zo lang zal duren?
Ajax moet al in de winter kijken of ze spelers kunnen lozen
En waarom niet talentvolle jongens huren?
PSV heeft dit ook zo vaak gedaan, liever kopen maar soms kun je niet halen wat je wil en kom je bij keuze twee of drie uit. Dat is weer niks

Dat die Duitser zo stront eigenwijs was om al zijn aankopen door de strot te drukken. Waarom geen Schouten als die aangeboden word?en zo zijn er nog meer spelers
Heel slecht dat je geen voetbal mensen in de RVC had, die hadden hem wel terug gefloten
Nee hij wil niet samen werken want hij wist het allemaal zo goed
Hij wist ook zo goed dat Steijn de juiste trainer was

En mikautadze kon op elke positie voorin zegt Sven, de speler zegt zelf ik ben een spits. Dus die hebben eens niet gesproken samen

En is die Sutalo wel zo goed?
Vee Interlands ook zwaar overdreven , en je ziet Kroatië met de nieuw spelers ingeleverd heeft
Hij zou nog beter wezen dan Timber, ik heb het zo vaak gelezen hier
En dan ook nog Medic halen voor de zelfde positie, die is helemaal Ajax onwaardig
Forbs en Sosa hebben mogelijkheden en dan misschien nog een speler? Al moet ik dat nog zien, ja mee huppelen zal wel lukken

19-10-2023 09:55

SteviePienaar078 +3795

Jij hebt hier ook heel de zomer lopen verkondigen dat het geweldig ging worden met Steijn en Mislintat. Gelukkig zie je nu wel in dat we opgelicht zijn.

19-10-2023 09:57

Web +178830

Dat heb ik je al zo vaak gezegd
Ik ken Steijn niet, en hoe kan ik dan beoordelen dat hij niet goed genoeg is? Moet ik dan bij voorbaat hem afbranden
Zo zit ik niet in elkaar

Sven heb ik mij in vergist, als ik hem hoorde praten over voetbal werd ik enthousiast

19-10-2023 09:59

Ajaxrilitmanen +1135

Ja dat moet ome Web! Afbranden en ratten niet binnen laten komen bij de club!

19-10-2023 11:58

henkie58 +2055

Onzin! Snel hervormen, dit jaar zo goed mogelijk afsluiten en volgend jaar weer op de rails. Waarom?? Omdat Ajax nog steeds financieel gezond is en er makkelijker gehandeld kan worden. Het wordt een groot offer , maar het is haalbaar.

18-10-2023 23:18

Ajax27 +19213

Ach dat zeiden ze van Barcelona ook... die zullen de komende 5-7 jaar niets meer presteren. En bam, het jaar erna werden ze kampioen.

Een goeie trainer voor deze groep, paar gasten eruit, 2-3 hele goeie jongens erbij en je zult zien dat we eigenlijk gewoon een kampioensploeg hebben die dit jaar de tijd nodig heeft om te acclimatiseren en volgend seizoen 'gewoon' weer in de top mee strijdt om de titel.

Dit seizoen iig 5e worden en Europees voetbal halen. Met een beetje geluk 4e zodat je EL voetbal hebt.

18-10-2023 22:28

Ajax14AMS +25205

Ja maar die smerige club heeft alle illegaliteiten ervoor uit de kast getrokken.

Als wij ooit zo diep zinken als zij, dan zeg ik:
"de mazzel"

18-10-2023 23:02

Ajax27 +19213

True, maar er is 1 verschil... wij zitten financieel niet zo in een malaise. Bij ons is nog steeds erg veel mogelijk alleen daar is wel een fatsoenlijke TD en trainer voor nodig.

18-10-2023 23:19

Ajax14AMS +25205

Feyenoord zat financieel ook in een malaise. PSV was ook niet bepaald rijk.

19-10-2023 07:07

Ajax27 +19213

Zat ja... 12 jaar geleden. Door het roer volledig om te gooien bij Feyenoord, de organisatiestructuur te veranderen, het financieel beleid aan te passen en weer veel meer in te zetten op eigen jeugd zijn ze stap voor stap uit die malaise gestapt.

PSV is zeker niet rijk maar doet slimme aankopen. Ook al huur/koop je iemand als Simons die wellicht maar 1 jaar blijft... dat was wel de beste speler van de eredivisie afgelopen jaar die wij ontzettend hadden kunnen gebruiken. Spelers als Noa Lang en Lozano zijn misschien vervelende mannetjes, maar brengen wel wat extra en je weet wat je van ze kan verwachten. Een jongen als Luuk de Jong terughalen... of al die ex-Ajacieden die het wisselend goed doen, het zorgt voor een bepaalde herkenbaarheid van PSV. We kennen de spelers, veel Nederlanders in de basiself, oudere jongens met een geschiedenis bij PSV of in de eredivisie. Er zit gewoon een duidelijke gedachte achter het beleid van PSV. En dat zie je gewoon terug in de resultaten.

Ajax was vorig jaar al een zooitje, en dit jaar is het gewoon een regelrechte puinhoop. Zo moeilijk is het niet... als je maar een juiste TD en trainer aanstelt. Hoe kun je na de puinhoop van vorig seizoen weer aan komen zetten met een onervaren trainer? Hoe kun je een TD zoveel onbekende gasten met zoveel risico tegelijk laten starten. 2-3 Nederlanders van kwaliteit bij deze groep waarvan 1 echte leider, en dit Ajax had er compleet anders bij gestaan. Dus dat is een falen van de mensen die Mislintat zo vrij alles hebben laten doen.

Wij hoeven echt niet tig magere jaren te hebben. Een goeie TD en een goede ervaren trainer, en dit team staat zo op de rit. Van de winter 2 aankopen erbij en een paar jongens al laten gaan... en we staan er gewoon heel anders voor.

19-10-2023 09:59

Ajaxrilitmanen +1135

Psv heeft maar 1 goede transferzomer nodig. Al die mislukte voetballers zoals Lang, Bakayoko, Veerman gaan gewoon voor 20 milj+ weg. En ze krijgen daar ook nog CL gelden bij. Dan is het financiele gat alweer gedicht want onze data Duitser heeft al ons spaargeld over de toonbank gegooid

19-10-2023 11:59

Ajax27 +19213

Nee hoor, het spaargeld staat nog netjes daar waar het stond. Het eigen vermogen is afgelopen jaar met 39 miljoen gegroeid naar 236 miljoen.

Mislintat mocht pas uitgeven nadat er werd verkocht. Er werd voor 156 verkocht en voor 110 gekocht dus ook daar geen rare dingen te zien.

En mensen die zeggen dat de selectie van nu nog niet de helft waard is van wat het heeft gekost lult ook maar gewoon wat. Bassey was vorig jaar veruit de slechtste... had ons 23 miljoen gekost, maar hebben we gewoon weer voor 23 miljoen verkocht. Hij heeft dus alleen salaris gekost.

Als deze winterstop Bergwijn en Akpom mogen vertrekken, er 5-6 miljoen salariskosten vrij komen en er ingezet wordt op een rechtsbuiten + nummer-10 waarvan 1 van de 2 ook nog een echte leider is, dan ziet dit Ajax er al heel anders uit.

19-10-2023 14:43

NipeB +15837

Maar we stellen een onervaren AD aan die vast ook TD functie zelf gaat doen. Uit kostenoverwegingen is dan de smoes. Die haalt dan spelers uit zijn netwerk en heeft de sleutels van de club zoals we die paar maanden geleden ook aan Mislintat gaven. Dat is wanbeleid. Een nieuwe trainer die echt iets kan stapt hier natuurlijk niet in. Je moet vooral af van een organisatie vol met vriendjes die elkaar de hand boven het hoofd houden. Een gezonde club heeft Ajax DNA en een aantal goede buitenstaanders die nieuwe impulsen en andere ideeën brengen.

19-10-2023 16:40

Ajax27 +19213

Maar daarom hebben we nu Michael van Praag en Louis van Gaal erbij. Louis als adviseur van de RVC... geloof je het zelf. Dat wordt de adviseur voor de AD, TD, de RVC en die nieuwe directeur to be die de jeugdopleiding gaat aanpakken.

Dus nee, zo vrij als de vorige TD heeft mogen handelen dat gaat de komende periode niet meer gebeuren. Die fout maken ze niet nog een keer.

Ik zie van Gaal ook nog gaan praten met 'zijn' parels uit de jaren 90 met een verleden bij Ajax. Daar zal ook nog wel hier en daar wat Ajax bloed worden toegevoegd in bepaalde hoeken.

20-10-2023 10:27

Terugnaardemeer +10644

Als Ajax de trainer na een half seizoen blijft vervangen dan gaat de dip langer dan 3 jaar duren.

18-10-2023 22:05

Caparzo +4244

Als dat zo zou zijn, 3 jaar (en 3 jaar geen CL geld), zijn fnoord en eindje totaal uit beeld en ben je structureel een subtopper. Ik mag hopen van niet Robbie.

18-10-2023 21:58

Ajax14AMS +25205

Was andersom toch ook niet drama queen

18-10-2023 23:03

NipeB +15837

Toen kreeg je geen 70 miljoen startgeld en konden niet de nummer 1-3 CL spelen. Alleen nummer 3 moet voorrondes CL spelen. 1 en 2 innen heel veel geld. En net nu doen wij niet mee. Met een beetje pech is AZ 3 en dan ben je in 1 klap een subtopper.

19-10-2023 16:41

Caparzo +4244

Precies, gelukkig nog iemand die wat verder denkt als z’n neus lang is. Reël gevaar, als je niet zorgt dat je volgend jaar weer vaste CL inkomsten hebt (dit jaar is voorbij), heb je een grondig probleem (3 jaar achtereen geen 70mio en de anderen wel).

19-10-2023 18:45

Ajax14AMS +25205

PSV en Fey hadden jaren geen CL, financieel in een nog dieper dal en zowel qua selectie als financien een enorme afstand. Doe niet zo overdreven...

19-10-2023 19:37

Caparzo +4244

Wer lesen kann ist klar im Vorteil.

19-10-2023 21:54

Ajax14AMS +25205

Is geen reeel scenario .

19-10-2023 22:31

JBM +2637

Een mooie open deur van Robbie

18-10-2023 21:54

barry1988 +24064

Met het aantrekken van de Lange, Beuker en Kroes ben je al goed op weg. Nu alleen nog een goede tactisch sterke trainer en de wereld ziet er al snel anders uit.

18-10-2023 21:13

Ajaxisart +18768

Loos Steijn, begin zsm opnieuw.

18-10-2023 20:43

debetweter +10106

Degraderen, kkd, promovendus, kampioen!?

18-10-2023 20:42

Babangida83 +23933

Laat t een les zijn voor de volgende keer. Als het hoogtepunt is geweest, gelijk doorgaan met doorselecteren en zorgen dat de volgende generatie klaargestoomd wordt. Tenzij mensen blijven, kun je je niveau nooit vasthouden en zult opnieuw moeten gaan bouwen.

Dure middelmatige aankopen zijn niet alleen slecht voor de portemonnee, meer nog stagneren ze je groei naar een nieuw hoogtepunt.

En bij een echte dip: hele gerichte aankopen kopen en jeugd brengen. Dan ben je sneller weer terug dan dit soort paniekepisodes. We hebben werkelijk alles weer gedaan waarvan we hadden gezegd dat we het niet meer zouden doen. Puur uit paniek.

En sterker, nu laten we Van Gaal de jeugdopleiding van Cruijff voor de derde keer verknallen (creatieven vs robots). Dus de echte pijn komt de komende 10 jaar nog, waarschijnlijk. Hoop echt dat Kroes dit verschil ook kent, begrijpt en ingrijpt. Het kan echter ook zijn dat hij AZ wil gaan kopiëren en we weer jeugdteams gaan opleiden ipv jeugd.

18-10-2023 20:36

C14 +22445

Nou korte tijd, de bende is in 4-5 jaar bewerkstelligd.

Maar kan ook aan het einde van dit seizoen al grotendeels verholpen zijn.

Dat vergt alleen nu meteen de goede koers varen, dus een andere technische staf. Dat vergt vertrouwen blijven houden in de jeugd die er nu instaat (Hato, Vos, Taylor), en die daar nog bij kan (Fitz-Jim, Godst, Misehouy).
In de winterstop proberen zoveel mogelijk door te selecteren en aankopen zoals Van den Boomen, Tahirovic, Akpom te slijten. Met Mannsverk heb je achter Vos al de 6 dubbelbezet. Met Taylor en Fitz-Jim/Berghuis de 8 ook.

In de zomer nog meer doorselecteren en het geld gebruiken voor kwalitatieve ervaring, dus minder spelers kopen, slechts een paar, maar die meer ervaring aan kwaliteit koppelen, op posities waar je geen toptalent hebt lopen.

Met een nieuwe trainersstaf en bij beter spel, zal het (zelf)vertrouwen en de teamgeest groeien, en zullen een paar van de aankopen ook ongetwijfeld beter uit de verf komen.

Het is alleen wel van belang dat Ajax minimaal Europa League voetbal haalt, zodat met name de talenten ook in Europa kunnen groeien, en dan het jaar erop in de CL kunnen knallen.

18-10-2023 20:10

en88ajaxfan +2125

Het KAN simpelweg geen 3 jaar duren dus dat gebeurt ook niet. Ik heb vertrouwen in Kroese, Louis en de nieuwe RvC. Ik denk dat er wordt voorbereid op een nieuwe trainer en staf. Bogarde terug, enkele goede assistenten nog erbij en rond de winterstop nog een gerichte goede aankoop, een echte versterking. En in de zomer verder bouwen met de juiste spelers.

18-10-2023 19:06

Cobrakai +62

en88ajaxfan ,Het moet voor de winterstop àlles gebeuren niet als afgelopen seizoen met schreuder en al

18-10-2023 19:17

Epiret +4417

Voorlopig zit Steijn blijkbaar nog stevig in het zadel, dus we hoeven ons geen zorgen te maken om toekomstig puntenverlies, want dat is gewoon een gegeven.
Heel bijzonder dat een club als Cambuur wel een trainer durft te ontslaan, die het eigenlijk minder slecht heeft gedaan als onze Maurice. Bij Ajax lijkt het besef te ontbreken dat een goede trainer een groot verschil kan maken in het genereren van broodnodige inkomsten. Penny wise, pound foolish, zoals de Engelsen zeggen….

18-10-2023 18:20

en88ajaxfan +2125

Steijn cast in het zadel? Nee hoor, achter de schermen gebeurt het en wordt er hard aan gewerkt om over een aantal weken met een nieuwe trainer en staf verder te gaan.

18-10-2023 19:08

Sies +4519

Van der Gaag...yeah!🤨

18-10-2023 20:12

Epiret +4417

Zal best wel een keer gebeuren, maar helaas duurt het allemaal te lang, de schade wordt met de dag groter.

18-10-2023 20:56

Kuningast +5079

1 Goede coach en alles kan weer anders zijn. Enkele goede aankopen en jeugd helpt ook mee

Volgend seizoen zijn we er weer bij daar heb ik alle vertrouwen in

18-10-2023 18:06

en88ajaxfan +2125

Eens. Wel Steijn snel nog naar buiten werken.

18-10-2023 18:58

FrancescosRavioli +15351

Zolang ze Nederlandse trainers willen en Ten Hag niet wordt ontslagen, zitten we met Steijn opgescheept.

De beste trainers die nu vrij zijn, zijn Fred Rutten, vd Gaag en Keizer. Dat zegt denk ik ook wel genoeg. Alle drie trainers die niet het niveau hebben om ons uit deze malaise te trekken (Rutten acht ik overigens wel als een zwaargewicht, maar is geen typische Ajax trainer).

19-10-2023 09:02

Jarivanheumen +5684

Kan nooit drie jaar duren. Aangezien er alleen maar topaankopen zijn gedaan

18-10-2023 17:34

7172AFCA7395 +10326

Yep een heleboel (jeugd)internationals.
Alleen die trainer is niveau VVV helaas.

18-10-2023 18:15

Jarivanheumen +5684

Ja klopt. Twee reserve spelers van Kroatië, reserve speler van Georgië, reserve speler van Bosnië,reserve speler van jong Portugal. Al koop je alle internationals van Gibraltar. Dan kunnen ze nog steeds niet voetballen

18-10-2023 19:40

3sterren +20205

Om het sentiment draaglijk te maken volg ik het advies op van mijn vrouw: ”Je moet gewoon je tablet ondersteboven houden”.
En ja verdomd zeg, het helpt inderdaad een beetje.
Een flauwe glimlach siert enigszins weer mijn gezicht, maar mijn Ajaxhart bloedt nog steeds ...

18-10-2023 17:26

JanBiesbos +29223

Op basis waarvan? Zitten al twee jaar in dip duszzz

18-10-2023 17:16

mokum007 +6523

Precies D, maar eigelijk was het al begonnen bij ETH, aan het einde van het seizoen

18-10-2023 17:58

Cello +52979 moderator

Ik kijk niet verwonderlijk op van de woorden van Rob Alflen. Begin vorig jaar, toen we al begonnen met de zgn. 'uitverkoop' (de verkoop van 10 spelers waarvan er 7 basis stonden als ik me goed herinner) zei ik al dat het een tussenjaar zou worden, dat vermoedelijk wel eens langer dan een jaar kon gaan duren.... immers destijds vond ik het vertrek van 7 basis-spelers al te veel van het goede.... en dat nog los van de trainer die toen kwam en de verreweg troep aan spelers die werd binnengehaald door Huntelaar/Hamstra. Dit jaar deden we het nog eens effe dunnetjes over, want de vorig jaar overgebleven basiskrachten (Timber, Alvarez en Kudus) trokken dit jaar de deur achter zich dicht in de JCA. Dus in 2 zomerse transferwindows ben je gewoon je complete basis kwijtgeraakt. En er kwam nauwelijks kwaliteit voor terug!. Beter nog....als je de samenstelling van de selectie van mei 2021 erbij pakt dan zijn er van de 36 selectiespelers van destijds 27 maanden later (aug 2023) uiteindelijk nog 4(!) over. 4 die nauwelijks of niet speelden in seizoen 2020-21. Dat waren Brobbey, Taylor, Rensch en de reservegoalie Pasveer destijds nog achter (de nog niet pillen slikkende) Onana.

Kortom....dit kan je nooit en te nimmer ongestraft doen. Daar valt bijna niet tegen op te leiden en ook niet op te kopen, zeker niet zoals het de laatste transferwindows is gegaan. En dus lijkt het me niet vreemd als het eerder verwachte tussenjaar uiteindelijk tussenjaren gaan worden. Je begint echt weer he-le-maal vanaf nul met bouwen.

18-10-2023 16:48

JanBiesbos +29223

Vergeet niet dat we kochten NA de voorbereiding en ook nog verkochten net voor de deadline EN klaassen daley tadic het pand ook verlaten hebben.

18-10-2023 17:19

Cello +52979 moderator

@JanBiesbos

Ja die 3 natuurlijk ook nog, al was Blind al in de winterstop verdwenen natuurlijk. Maar in principe ben je vrijwel alles en iedereen (kwa basisspelers) in 'no-time' verloren, die perfect wisten hoe of Ajax doorgaans hoort te spelen en dus vertrouwd zijn met 'onze manier van spelen'. Tuurlijk.... jongens als Hato, Rensch, Taylor, Brobbey en zelfs Bergwijn zouden het ook moeten weten. Echter zijn die of te onervaren of gewoon simpelweg niet goed genoeg om dat over te pakken van hen die de afgelopen 2 jaar zijn vertrokken. Zij zijn dus gewoon niet goed genoeg of te weinig ervaren om de basis te kunnen zijn van waaruit we door kunnen. En alle nieuwkomers....precies zoals het woord nieuw al impliceert, voor hen is de gebruikelijke manier van spelen van Ajax ook echt nieuw. De bovengenoemde jongens als Bergwijn, Brobbey, Taylor, Rensch en ook Hato kunnen duidelijk niet het raamwerk zijn van het vertrouwde ajax-spel.... iets wat voorgaande generaties nog wel konden zijn en daarbij de nieuwelingen ook op sleeptouw konden nemen.
Dat alles is er niet meer. En vorig jaar met Schreuder en nu met Steijn heb je ook niet een trainer die er echt helemaal mee vertrouwd is, met onze manier van spelen....en daar hebben de spelers dus ook al geen houvast aan....

We zijn dus gewoon he-le-maal terug bij AF!. Dat gaat gewoon echt serieus nog wel wat tijd in beslag nemen om terug te keren naar daar waar we waren....

18-10-2023 18:32

JanBiesbos +29223

Ajax trainer halen en wellicht toch investeren huren van oude Ajax klanten die op zijspoor of bank zitten vd beek, tagliafico haller, die weten hoe het werkt ….

18-10-2023 20:17

Nadamesmo +2266

In pricipe met een groot gedeelte eens.
Maar er geldt een ijzeren "wet" in de voetbalsport (eigenlijk alle teamsporten).
Je past het systeem aan aan het beschikbare spelersmateriaal en niet andersom.
En er zijn nog steeds coaches met UEFA-PRO op zak die deze beginnersfout maken.
Het is aan de TD om die spelers te halen die kunnen beantwoorden aan de preferente "housestyle" als die niet direct beschikbaar zijn uit eigen opleiding.
In beide gevallen is het dus bij Ajax vreselijk mis gegaan en dan met name in de onderlinge communicatie.
Op dit moment is er een club waar een samenwerkende TD en Trainer/coach dit op korte termijn wel voor elkaar hebben. Ondanks dat dit een halve "cultuuromslag" ten gevolge had.

18-10-2023 20:18

LukaLitmanen +82152

Berghuis is de enige basisspeler die nog over is van het laatste jaar TenHag...

Precies 2 jaar geleden de legendarische wedstrijd tegen Dortmund..

18-10-2023 21:44

Ajacider +4926

Dat dipje kan heel snel omslaan als ze aan de top bij Ajax eens beseffen dat niet de naam Ajax maar de mensen die er werken voor resultaat zorgen. Focus weer op voetbalbeleid. Van AD naar TD op het trainingsveld en de jeugd. Steijn asap eruit en dit jaar beschouwen als de wederopbouw waarbij je nog heel blij mag zijn als de derde plek wordt behaald.

Het succes van Feyenoord mag je toeschrijven aan Slot. Als die volgend jaar vertrekt gaat het daar ook minder. Bosz is er ook een die zomaar kan vertrekken na 1 goed jaar en qua financiën liggen ze daar in Lampenstad nog lichtjaren achter. Zie een Lang ook niet drie jaar in de ED spelen. Lozano en de Jong hebben geen restwaarde en Dest en Ketchup gehuurd. Deze dip hoeft niet 3 jaar te duren als er wordt ingegrepen.

18-10-2023 16:05

FrancescosRavioli +15351

Ketchup? Jerry Ketchup?

19-10-2023 09:06

7172AFCA7395 +10326

Dipje van drie jaar ?
Dip dus, die ook binnen drie weken bezworen kan zijn.

18-10-2023 16:04

Indy2 +15254

Het duurt geen 3 jaar om een capabele trainer aan te stellen, wel duurt het een aantal jaren om de spelers te vervangen. Dus, zonder expliciet te zijn, zegt Robby Alflen wat het gros van de media ons voorhoudt, namelijk, 'de spelers zijn waardeloos'.
Onder aanvoering van de Telegraaf, heeft de media zich voor het karretje van zaakwaarnemers laten spannen, die buitenspel waren gezet door Mislintat.

18-10-2023 15:59

Babangida83 +23933

Een complot bedenken om je eigen gelijk aan te tonen. +1

18-10-2023 20:46

FrancescosRavioli +15351

Tot nu toe laten al die aankopen van mislintat vooral zien er goed reet van te kunnen.
En stel, al zouden 4 wel het niveau hebben, dan heb je nog steeds 7 miskopen.

Avila, Medic, Mannsverk, vd Boomen, Tahirovic hadden we 3 jaar geleden NOOIT gehaald. Hun kwaliteit lijkt enigzins acceptabel omdat we vorig seizoen zo'n ruk seizoen hebben gehad met miskopen, maar dit seizoen is het niet beter. Gaaei en Mikautadze laat ik nog even buiten beschouwing.

Tot nu toe laat alleen Forbs zien een goede aankoop te zijn. En die is hoe oud, 19?

19-10-2023 09:07

AFCAMM +11374

Vermeer zat er toen niet echt lekker in.. dramatische pot.

18-10-2023 15:37

Redrum +96198

Ongelofelijk, ik heb echt nog nooit meegemaakt dat een keeper 3 keer in één wedstrijd een bal zomaar inleverde bij een aanvaller van de tegenpartij, zodat die hem in een leeg doel kon schieten. Kenneth Vermeer presteerde het wel die dag.

18-10-2023 15:39

Balgevoel +30915

Haha, ja, Kenneth had ook weleens een soort onverklaarbare kortsluiting. Maar ik heb 'm ook wedstrijden zien keepen waarbij ik concludeerde: dit is wereldtop. Vermeer en Menzo hebben hun gedeelde Surinaamse roots niet nodig gehad om met elkaar vergeleken te worden. En over Vermeer: ik zie 'm nog steeds, met betraande ogen, dat afscheidsinterview geven. Wat is hij toen schandelijk behandeld, maar dat terzijde.

18-10-2023 15:46

MisterAFCA +6442

Om het een silver lining te geven. Ik kon een dag later wel een mooie nieuwe tv kopen dankzij Kenneth

18-10-2023 16:55

FrancescosRavioli +15351

Rulli kan dat ook hoor. Alleen dat is een lijnkeeper.

19-10-2023 09:11

Opperhoofd +12637

Dit seizoen is verloren maar zet een goeie trainer voor de groep en alles is mogelijk.

18-10-2023 15:19

Balgevoel +30915

Al zet je The Champ neer: werkelijk iedereen die iets van een functionerend middenveld kan neerzetten en spelers af en toe eens laat staan, ook na een foute bal, gaat met Ajax meer punten pakken dan Maurice met z'n lange halen naar voren.

18-10-2023 15:26

HarryHarHar +3018

Dan wel in de winterstop grote schoonmaak maken in de selectie en aanvullen met Ajax waardige spelers...

18-10-2023 16:40

Babangida83 +23933

Zoals afgelopen zomers, bedoel je?

18-10-2023 20:49

jeffrey_van_der_sluis +30495

Met een gewoon prima trainer hoeft deze crisis geen jaren te duren hoor!

18-10-2023 15:19

FTS95 +16087

Als je Mitchel van der Gaag aanstelt kan je er inderdaad gerust nog een jaartje bij optellen.

18-10-2023 15:06

Orangesoul +5988

Ja die gaat de riemen wel even strak trekken net als Schreuder toendertijd..

18-10-2023 15:17

FrancescosRavioli +15351

Ik heb vd Gaag wel veel hoger zitten, maar die gaat ons absoluut niet redden.

Alhoewel fdB ook geen ervaring had.

19-10-2023 09:12

Altijdindestraat +40224

Altijd grappig hoe dit soort figuren meteen jaren eraan vast koppelen, terwijl de selectie echt niet zo slecht is om minstens Europees voetbal te halen en dit jaar als opbouwjaar te beschouwen.
Alleen mist er één ding, een kwaliteitstrainer en staf.

18-10-2023 15:00

ElSandrini +18198

Vorig jaar was ook een opbouwjaar...... Punt is alleen dat als je weigert te beginnen met opbouwen dat je elk jaar een opbouwjaar hebt... Ondertussen harken psv en Feyenoord de CL miljoenem wel binnen

18-10-2023 15:12

Knalpot +3622

Je kan alleen niet meer van een opbouwjaar spreken als je daarna Timber, Alvarez, Kudus en Tadic weg laat gaan. De 'bouwstenen' waarop je nog een beetje dreef trap je er dan ook onder vandaan.

18-10-2023 17:22

Ferd +38560

met Schreuder aan het roer was het meer een afbreekjaar

19-10-2023 04:00

mvdk +44153 moderator

En 1 of 2 fantastisch voetballende middenvelders. Echte rasvoetballers.

Het liefst zie ik een type Eriksen en een type Frenkie de Jong op ons middenveld. Qua speelstijl. Lopertje ernaast, dan heb je een ideaal middenveld. Dan alles wat compacter zetten zodat alles wat beter te belopen is en gaan.

18-10-2023 15:12

FrancescosRavioli +15351

Op dit moment zou een type Siem de Jong (1e periode) nog een versterking zijn.

Volgens mij is onze verdediging het zwakste punt en moet daar vooral naar gekeken worden met de rechtsbuiten positie

19-10-2023 09:15

Nadamesmo +2266

@altijd...
Je bent een struisvogel die z'n kop heel erg diep in 't zand steekt.
Deze selectie adequaat vervangen gaat minimaal een paar jaar kosten. Onder welke trainer/coach dan ook.

18-10-2023 16:56

Heimwee +6764

ander clubs profiteren altijd van de behaalde punten van Ajax. Daarom europese ranking per club en niet per land. Dat is wel zo eerlijk. Als Ajax straks de punten nodig heeft zijn ze weer opgeknoeid. Zo gaat het al decennia lang.

18-10-2023 14:50

FrancescosRavioli +15351

Doe je AZ wel tekort mee. Enige club naast Ajax die voor de coefficienten iets bijdraagt

19-10-2023 09:17

Joko +5063

Goeie speler was dit ook, waarom kan ajax niet meer dit soort spelers binnen harken?
Waarom heeft ajax alleen maar van die domme blinde dravers.
Wtf is er gebeurd bij ajax. Zijn ze meegegaan in het domme power voetbal, en hebben ze techniek en slimheid overboord gegooid?

18-10-2023 14:50

Orangesoul +5988

Ja de TIPS is overgegaan in Data voetbal.. Zelfs Ajax is gedigitaliseerd.. Nog even en er staan straks robots op t veld.. of beter nog! Geen voetballers op t veld en kunnen supporters thuis een 4D AI VR bril op doen en kunnen ze toch nog het swingend samba tikkie takka Ajax voetbal van weleer aanschouwen.

18-10-2023 15:22

Dizo +795

Echt onzin, met een paar goede veranderingen, zoals een goede tactische trainer ( mijn voorkeur: Gallardo). Het team gaat weer voetballen met vertrouwen en nieuwe energie. en georganiseerd. Dan gaat het weer draaien.

18-10-2023 14:50

LukaLitmanen +82152

Zolang we incapabele trainers en TD's blijven aanstellen, is dat zeker een mogelijkheid ja.

18-10-2023 14:34

jake1972 +493

Dipje duurt al bijna 1,5 seizoen. Zijn we dus al op de helft

18-10-2023 14:24

Balgevoel +30915

Haha, twee jaar, zou ik zeggen. Vanaf januari '22 met een hele korte opleving tussen augustus en september '22. In die tijd zagen we 4-4-2, een 'versterkt' middenveld, een City-vierkant, een vrijgelaten rechterkant en daarna vooral lange ballen zonder middenveld, want dat heb je in het voetbal helemaal niet nodig. Ik bespeur een causaal verbandje tussen speelwijze en ons 'dipje'... ;-)

18-10-2023 14:39

Chadd +7759

Langer, dat laatste half jaar onder Ten Hag ging al nergens meer over qua voetbal.
Met 4-4-2 en de tong op de schoenen naar de titel.

18-10-2023 17:17

Nr.10 +111341

Nou ja, het zijn sowieso twee seizoenen naar de klote. Als we nou eens de juiste stappen gaan zetten eindelijk, in de komende maanden, zou ik niet weten waarom we volgend seizoen ook moeten verkloten. Er is een hoop talent in de selectie, met een goede trainer en een paar gerichte versterkingen spelen we gewoon vol voor het kampioenschap volgend jaar.

18-10-2023 14:16

FrancescosRavioli +15351

Ben ik wel heel benieuwd op welk talent je doelt. Want op Vos, Godts en Forbs na kom ik niet heel ver.

19-10-2023 09:21

Nr.10 +111341

Ik denk dat Ramaj een keeper is met potentie. Rensch, Taylor en Brobbey hebben laten zien dat zij talent hebben, al komt het er afgelopen seizoen en dit seizoen niet uit (maar dat geldt ook voor de meer ervaren spelers). Sutalo is gewoon een groot talent, die totaal is ingestort nu bij ons maar met een goeie nieuwe trainer wel weer gaat opbloeien. Dat je Hato vergeet is helemaal bizar. Avila is denk ik ook een talent, die zeker Europese subtop kan worden. Misschien geldt hetzelfde voor Gaaei, dat weet ik nog niet. Tahirovic en Mannsverk zeker grote talenten die de potentie hebben om te slagen bij ons.
Een stuk of twee/drie meer ervaren spelers erbij, en onder de juiste trainer maak je enorme sprongen. De ervaren jongens die er nu zijn, Bergwijn en Berghuis, zijn absoluut geen leiders, maar wel spelers die als ze goed gebruikt worden 25-30 goals/assists per seizoen Eredivisie leveren.

19-10-2023 10:38

willem1958 +8803

Ik hoop dat de komende weken er een trainer aangetrokken wordt die wel de ploeg weer laat voetballen ipv als los zand op het veld te staan en dan in de winterstop er 2 a 3 ervaren spelers aangetrokken worden die de ploeg op sleeptouw nemen en dat zo de tweede seizoenshelft gunstig uitpakt, dat zal nog lastig genoeg worden.

Op die manier speelt Ajax komend jaar dan wel weer Europees en met de nieuwe organisatie die gevormd wordt dan maar hopen dat vanaf volgende zomer Ajax weer meedoet voor het kampioenschap.

18-10-2023 14:16

Kryptonite +76957

Ik gok op 2,67 seizoenen. Een net zo niet-onderbouwd, uit de lucht gegrepen getal.

Vorig jaar hadden we een slecht jaar omdat er slecht ingekocht was en we een slechte trainer hadden aangesteld. Dit jaar hadden we al alles recht kunnen trekken. De meeste miskopen van vorig jaar zijn doorgeselecteerd, zonder verlies. Dan heb je de mogelijkheid om opnieuw te beginnen.

Maar wat doen we? We stellen een nog grotere nobody aan als hoofdtrainer. We verkopen al zijn sterkhouders en de CFO en RvC zorgen ervoor dat we pas kunnen kopen als we hebben verkocht. Gevolg is dat veel spelers pas later in de voorbereiding aansluiten en omdat de hoofdtrainer een onervaren nitwit is, weet hij er geen raad mee.

De spelers dan. Het profiel van de spelers is op zich passend bij onze speelstijl en filosofie, op Akpom en wellicht Gaeei en Avila na. Echter, je verkoopt je eerste 4 leiders en haalt er niet één ervaren leiderstype voor terug. Branco is wel een leider, maar is op papier ook een nieuwe speler en heeft verder ook niet de status die een Tadic, Blind, Timber en Alvarez hadden. Bovendien verkoop je met Kudus je enige onvoorspelbare dribbelaar én je enige rechtsbuiten en trek je geen vervanger aan. Tot slot haal je geen creatieve 10 waar het elftal zo naar snakt.

Kortom: het is goed mogelijk om in één a twee transfer windows orde op zaken te stellen. Maar niet als je steeds dezelfde onbegrijpelijke fouten blijft maken zoals het aanstellen van slechte, onervaren trainers en het niet vullen van de gaten in de selectie.

18-10-2023 13:58

Caelintroy +1652

Vertrek van Blind was al gebeurd voordat de nieuwe TD kwam, Tadic heeft er zelf voor gekozen om te gaan, Klaassen wilde volgens mij ook al weg. Niet onoverkomelijk dacht ik.

18-10-2023 15:17

Kryptonite +76957

Ik geef Mislintat daar ook niet de schuld van. Ik zeg alleen: je verliest je captains nummer 1 t/m 4 en haalt er geen ervaren leiderstype voor terug. Dat laatste neem ik Mislintat, of degene die een dergelijke transfer heeft tegengehouden of onmogelijk gemaakt, wel kwalijk.

18-10-2023 16:09

Caelintroy +1652

Dat snap ik, alleen denk ik dan weer , was het überhaupt mogelijk een leidersfiguur te vinden? Wie zou er naar Ajax willen op dit moment en ook als je kijkt naar hoe het vorig seizoen ging. Zo iemand moet wel haalbaar zijn. Ik zou het niet weten of je dit aan Mislintat kan wijten.

Maar ik begrijp wel wat je zegt.

18-10-2023 16:23

Kryptonite +76957

Ik denk dat we ook in 2018 niet hadden verwacht dat een Tadic en Blind haalbaar waren. Toen zij kwamen waren we al 4 jaar geen kampioen geweest en speelden we ook al jaren geen CL.

En geloof het of niet, maar de spelers die we dit seizoen hebben gehaald waren ook zeer gewild en hadden ook veel andere opties. Sutalo is een absoluut toptalent, Mikautadze staat eveneens hoog aangeschreven, Forbs wilde City onder geen beding zonder terugkoopclausule laten gaan, Tahirovic speelde geregeld bij Roma en stond er goed op bij Mourinho, Sosa had een klein dipje maar kon een paar jaar geleden naar zowat alle topclubs, Branco was één van de beste middenvelders van heel de Ligue 1 én transfervrij. Zelfs Akpom kon na zijn geweldige seizoen naar verschillende (PL) clubs.

Het probleem is echter dat géén van deze spelers ervaren en/of een kartrekker is. Voeg daaraan toe een eveneens onervaren, visieloze trainer en je hebt the perfect recipe for disaster.

18-10-2023 16:40

Caelintroy +1652

Ja ok, dat is ook absoluut waar. Dan is het toch, voor mij althans, het aanstellen van de trainer hetgeen wat ik Mislintat kwalijk neem. En misschien dacht hij dat iemand zoals, een Branco of Sutalo, de nieuwe leider zou worden.

Hoe dan ook het aanstellen van Steijn is een verkeerde keuze van hem geweest.

18-10-2023 16:55

Kryptonite +76957

Eens. En toch blijf ik me afvragen uit wiens koker Steijn is gerold en hoe dat proces überhaupt is verlopen. Als Mislintat daadwerkelijk de opdracht kreeg "Nederlandse trainer, maar niet Bosz" en Slot en Ten Hag zijn niet haalbaar. Tja.. welke Nederlandse trainer was op voorhand een evident veel betere optie dan Steijn geweest? Wellicht Jans, maar die was met sabbatical soort van. Verder is het echt lood om oud ijzer. En daarom MOET je nu een ervaren buitenlandse trainer halen want de Nederlandse trainers zijn op dit moment niet goed genoeg. Een ervaren buitenlandse trainer die het klappen van de zweep kent met o.a. Dave Vos in de staf zodat hij zich verder ontwikkelt en hopelijk over een paar jaar hoofdtrainer kan worden, lijkt me geweldig.

18-10-2023 17:21

Caelintroy +1652

Exact dat! Laten we hopen dat dit gebeurt, ik zie het nu ook niet met een NL trainer gebeuren. Geruchten vd Gaag, werd ik ook niet direct warm van. Voor nu hebben we een trainer nodig met een duidelijke visie of plan. Die dat kan overbrengen naar zijn spelersgroep. Want nu zie ik geen plan, onzekere spelers die geen idee hebben wat er van ze verwacht wordt. En dat is toch echt allemaal te danken aan Steijn

18-10-2023 17:29

Babangida83 +23933

Mooie discussie mannen, maar wat zouden jullie zeggen van Keizer? Die heeft toe het team van Frenkie en De Ligt ook laten groeien. Heeft met veel jong spul, plus Ziyech, prachtig Ajax-voetbal op de mat gelegd. Zette spelers ook op de juiste posities en spelers werden onder zijn leiding aantoonbaar beter. Tevens bracht hij veel jeugd.

Ik zou Knutsen ook graag zien komen.

18-10-2023 20:59

Kryptonite +76957

Ik heb echt geen idee wat ik van Keizer moet vinden. Een jaartje Jong Ajax, daar deed ie het prima. Daarna het vreselijke drama met Nouri toen hij hoofdtrainer van Ajax 1 werd. Vervolgens heel kort bij Al-Jazira, daarna snel naar Sporting om ook weer binnen jaar ontslagen te worden, maar wel de beker daar gewonnen. Toen weer kampioen met Al-Jazira en daarna binnen een maand weg bij Al-Shabab. Het gaat echt alle kanten op met hem en dat maakt het moeilijk om hem te beoordelen.

Heb jij of iemand anders er een betere kijk op? Hoe deed ie het bijvoorbeeld bij Cambuur, Emmen en dergelijke?

18-10-2023 21:11

FrancescosRavioli +15351

Tagliafico wilde gewoon komen hoor. Die had je gelijk de band kunnen geven.
Je had ook Schouten kunnen hebben en de Ketelaere.

19-10-2023 09:23

Kryptonite +76957

Tagliafico wilde een te hoog salaris. Wat Schouten betreft - vind hem überhaupt niet bijzonder - ik eet m'n schoen op als PSV bij hem en Lang niet een zeer hoog doorverkoopbeding is overeengekomen met de verkopende clubs. Die constructies hoef ik bij ons niet te zien. De Ketelaere, was hij überhaupt haalbaar? Ik betwijfel het.

19-10-2023 09:29

Caelintroy +1652

Nico was ik helemaal vergeten. Die had van mij inderdaad gelijk mogen komen.

19-10-2023 11:36

Indy2 +15254

Ik kan hier weinig mee. Volgens Alflen is de club is "naar de klote geholpen", maar hij zegt niet hoe, door wie of wat. Eigenlijk zegt hij niets.

"... ik ben bang dat dit wel eens een dipje van drie jaar kan worden".

Waarom drie jaar, Rob? Je argumenteert niet, legt niets uit, en dan lijkt het wel alsof je maar wat roept.

18-10-2023 13:54

Joko +5063

Dat is toch duidelijk, waar zijn de stylisten? Het zijn allemaal domme blinde dravers die spelen.

18-10-2023 14:52

Turbo +42043

Dat kan inderdaad als we de huidige situatie niet correct herstellen. We zijn nu 2 jaar op rij bezig onszelf in de voet te schieten met waardeloze trainers en TD's. Dat is structureel aan het worden. Hebben bijna 250 miljoen geïnvesteerd in 12 maanden tijd en het resultaat is een waardeloze opgepompte selectie voor de korte termijn en een staf van niveau KKD.

Er moet echt wat gebeuren om ons uit deze situatie te krijgen. We staan er te slecht voor om "tijd" als heelmeester te zien. Er moeten keuzes gemaakt worden in zowel beleid als simpelweg de poppetjes in Ajax 1.

Het is imo hopen dat de opleiding in de komende 24 maanden voldoende typische Ajax spelers produceert die een belangrijke rol kunnen vervullen, en dat de huidige selectie wederom door een filter gaat en opnieuw wordt aangevuld. Dat alles begint met een fatsoenlijke trainer en een TD met oog voor speler/speelstijl compatibiliteit. Dat is nogal wat. Één ongeschikt iemand aanstellen in één van de openstaande functies en je blijft gewoon ronddwalen zoals nu het geval is.

Ben er best bang voor tbh.

18-10-2023 13:52

TheSpecialOne +8930

Incompetente mensen stellen incompetente mensen aan. Dat is de situatie waar Ajax nu helaas in zit. Maar wie gaat het tij keren bij Ajax? Wie o wie?

18-10-2023 14:25

4Ever14 +6633

"Maar wie gaat het tij keren bij Ajax? Wie o wie?"

De admiraal, Louis van Gaal.

18-10-2023 15:14

TheSpecialOne +8930

Ik hoop meer op Kroes maar kende de beste man tot voor kort niet eens. Dus ik ken zijn kwaliteiten niet.
Louis is in ieder geval niet goed begonnen door meteen terug te grijpen naar mensen die in mijn ogen niet de kwaliteiten hebben om Ajax weer op de rit te krijgen. Als coach zeg ik volmondig ja tegen Louis, maar als crisismanager heb ik niet zoveel vertrouwen in Van Gaal.

18-10-2023 15:23

Balgevoel +30915

Onzin. Nog dit seizoen staat Ajax weer op om zich in ieder geval te melden bij de top vier, wat natuurlijk niet genoeg is, maar al wel een hele grote verbetering. De volle focus moet liggen op het rondbreien van de 'ondersteunende organisatie' (directie) en tegelijkertijd moeten we terrein terugwinnen op Feyenoord en PSV, die ons met onze eigen middelen ('voetbal') verslaan.

We hebben een trainer/staf nodig die vanaf moment één die lange bal eruit ramt, weet hoe ze een compact en daarmee aan voetballen toekomend middenveld neerzetten en gebruik maken van de (logische) basis die er al ligt: 4-3-3 met duidelijkheid over in ieder geval vaste linies en misschien zelfs wel een as. Ajax overleeft al vanaf januari '22 met alles dat niets te maken heeft met waar we ooit groot mee zijn geworden.

Ik verlies liever als gevolg van een mislukt driehoekje waarop je kan voortborduren, dan door een simpel afgeslagen lange bal die vooral tentoonspreidt dat we op geen enkele denkbare wijze aan iets 'duurzaams' werken. Ik geef niks om logo's, maar zou wel willen schreeuwen: geef Ajax z'n gezicht terug!

18-10-2023 13:34

Balgevoel +30915

Tenzij we, zoals dit bericht suggereert, onze Maurice nog een paar life lines toewerpen met blijkbaar nog een paar uit de voorraadkast opgeduikelde quasi-valide excuses om maar vooral tot de conclusie te kunnen komen dat het op geen enkele manier aan hem en zijn staf zou kunnen liggen dat we zestiende staan...

https://www.voetbalzone.nl/nieuws/van-gaal-kroes-en-ajax-directie-vellen-oordeel-over-maurice-steijn/425709

19-10-2023 10:38

ach ja +5801

Wat een bullshit allemaal, met de juiste trainer, selectie en aankopen, sta je er snel weer. We zijn financieel gezond en kunnen geld uitgeven en miskopen wegdoen, dus no worries vrienden!

18-10-2023 13:32

Oeroeboeroe +18427

De berg met geld slinkt sneller als sneeuw voor de zon

18-10-2023 13:54

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25424

Dipje 3 jaar maak er maar 7 van

18-10-2023 13:27

Redrum +96198

Nog pijnlijker is dat allemaal nobodies opeens vinden dat ze er iets over moeten zeggen.

18-10-2023 13:25

401Middenweg401 +6044

Ja. AS zit vol met dat soort gasten. Doodziek wordt je er van.

18-10-2023 13:26

musicradio +3893

as lijkt wel een verlengstuk van die leugen en laster krant

18-10-2023 13:58

Slang3 +46014

pijnlijker is dat de niet-nobody's het niet durven

18-10-2023 13:26

Jww +2384

Nu vind ik Alflen geen nobody. Zo jammer dat hij destijds met blessues kampte. Vond hem echt een smaakmaker. Was het niet die zwembadwedstrijd in Zaragossa of was het Sevilla waarin hij zo excelleerde? Was echt één van mijn favoriete spelers bij Ajax toenertijd.

18-10-2023 13:50

musicradio +3893

ben ik roerend met je eens redrum maar ook die nobodies driessen en co en die andere ajax media haters derksen ,borst en co krijgen alle podium op as je kunt er beter niet teveel over zeggen anders word je zo verbannen

18-10-2023 13:55

LennartB +2913

Weet je wat Ajax-onwaardig is? Maurice Steijn!

#SteijnOut!

18-10-2023 13:20
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.