Ajax snakt naar de kannibaal!

door MvBMvBMvB 58

Ajax snakt naar de kannibaal!

door MvBMvBMvB 58

Laatst geüpdatet

Waarom werd Ajax vorige seizoen geen kampioen? Dat is de vraag. Ajax scoorde vorige jaar namelijk veruit de meeste goals, maar kreeg twee keer zoveel doelpunten tegen als kampioen AZ! De verdediging was namelijk veel te wisselvallig. In sommige wedstrijden (Hamburg uit, Fiorentina uit), bleek dat de verdediging het wel kon, maar in die wedstrijden werd er met een 4-4-2 systeem met veel verdedigende middenvelders gespeeld, zodat de kwetsbare achterhoede gedeeltelijk ontlast werd. Oleguer is namelijk niet doortastend en snel genoeg om de achterhoede te leiden en Wielaert, die bij FC Twente leider was, kijkt bij Ajax voornamelijk nog steeds de kat uit de boom. Dus de zwakke invulling van rechts in het centrum is wat mij betreft de boosdoener van de vele tegengoals die Ajax heeft moeten incasseren.

Mijn mening is dat Ajax weer snakt naar een beul achterin zoals Jaap Stam de laatste was. Jammer genoeg lopen er weinig van deze spelers rond in de voetbalwereld. Maar iedereen kent de Kannibaal alias Khalid Boulahrouz wel. Een meedogenloze mandekker met uitschuifbare benen en een behoorlijke snelheid en daarnaast is hij ook nog eens sterk in de lucht. Naast Jan Vertonghen zou onze defensie volgend seizoen, geflankeerd door Vd Wiel en nog een aan te trekken linksback, er heel goed voorstaan.

De haalbaarheid en de kans dat Boulahrouz naar Ajax komt is naar mijn mening vrij groot omdat Boulahrouz een conflict gehad heeft met de trainer van VFB Stuttgart en daarom lang niet altijd basisspeler is. Ook is de coach waaraan Khalid Boulahrouz zijn doorbraak bij RKC en zijn latere transfer naar HSV te danken heeft nu coach van Ajax.

Lees meer over:
Plaats reactie

ajax93 +0

Laat Jol dit oplossen en de rest van de staf

22-06-2009 19:28

RobsonAFCA +0

stekelenburg
v.d. wiel-oleguer-boulahrouz-obradovic
gabri-pranjic
aissati
elia/beerens-suarez-sulejmani

17-06-2009 19:04

Scorp +0

Mis je weer voetballend vermogen in je centrum.

18-06-2009 18:00

RobsonAFCA +0

het gaat niet om voetballend vermogen achterin! het enige wat ze moeten doen is hun man uitschakelen en ik denk dat je dan geen betere speler kunt hebben dan boulahrouz.. achterin hoeft er niet mooi gespeeld te worden!

19-06-2009 02:35

Scorp +0

We spelen niet in Italie. Je hebt altijd een voetballende verdediger nodig. Waarom is anders Wielaert gekomen?

24-06-2009 19:13

RobsonAFCA +0

je hebt gelijk! wielaert is een voetballende verdediger maar juist daardoor zou boulahrouz daar heel goed naast kunnen spelen! als de sloper die alles opknapt!

24-06-2009 21:29

SulejmaniNR10 +0

Weinig vertrouwen in Dario..
Let maar op... dat wordt een hele belangrijke spits voor ajax..

17-06-2009 17:59

Robertjan +2

Als je je spelers geen vertrouwen geeft wordt het nooit iets! Wielaert heeft tijd nodig. De problemen liggen op het middenveld. Spreek jullie volgend jaar nog wel een keer..

16-06-2009 07:58

Caelintroy +1652

gedeeltelijk mee eens, Wielaert verdient tijd, aan de andere kant is hij op een leeftijd dat hij met zijn ervaring er best wel meteen mag staan. Boulahrouz is voor mij absoluut welkom, wat een geweldenaar en een aanwinst zou dat zijn! Dus halen, samen met Wielaert in het centrum en Vertonghen op het middenveld, omdat ook eeen beetje boddy te geven, want er lopen idd kleine mannetjes rond.

16-06-2009 09:55

Nick88 +1

zou leuk zijn :)
goed voor het nederlandse voetbal, een nederlander in ajax ;-)

ik zou zo gaan spelen :

------------------Steek
VdWiel------Olegeur----Boularouz---Ogararu
------====Gabri--------Enoh
---Suarez------Aisatti-------Sujlemani
----------------Bodul

16-06-2009 00:19

RobsonAFCA +0

wtf??? ogararu??? hoe kan je die man er nou inzetten.. serieus! het liefst heb ik daar obradovic! enoh eruit vertonghen erin.. suarez gewoon diepe spits, bodul nog lang niet klaar voor het 1e.. sulejmani en elia buitenspelers!;)

16-06-2009 01:14

Nick88 +1

wat nou wtf?
ogararu is ten eerst goed genoeg..
en Enoh is veeeeeeeeeel beter dan die vertonghen.. die man heeft al zn kansen gehad.. en heeft ons in ons hempie laten staan afgelopen jaar..(zie terugspeelbal en goal..) En ik weet niet of je het nieuws volgt maar er is geen geld ;-) en ik zie elia niet komen, en het nut ervan ook niet...
we hebben genoeg spelers.. en laat Jol het maar samen brengen en ze laten spelen..

16-06-2009 10:49

Jeff +0

KHALID BOULAHROUZ! Kom op nou een keer!

16-06-2009 00:00

nickajax89 +0

Majstorovic!

15-06-2009 22:47

Cjvv +0

Doe mij maar Onyewu, als je die vandaag weer zag voetballen, echt een beer van een vent, snel, agressief en kopsterk, alles wat Ajax achterin mist.

15-06-2009 22:32

SGA1593 +0

klopt, goede verdediger maar zal niet naar ajax komen. Staat in belangstelling van Fulham, geen topclub maar wel meer mogelijkheden om zich in de kijker te spelen bij de Engels topclubs.

16-06-2009 17:01

SanderAFCA +0

Khalid Boulahrouz, Joris Mathijsen en Obradovic dan heb je een top verdediging.

Van der Wiel-Boulahrouz-Mathijsen-Obradovic

15-06-2009 22:06

simme +0

droom lekker verder

16-06-2009 00:32

Sulejmania +0

Boularouz is niet goed genoeg voor Ajax

15-06-2009 16:41

RobsonAFCA +0

hahahaha.. neehoor absoluut niet goed genoeg! man als hij komt is hij gelijk de beste verdediger van nederland!

15-06-2009 18:17

Bouke +0

elk jaar dat gelul over boula..hij komt toch niet. Hij wil eerst naar een buitenl..club die komt pas terug als ie boven de 30 is. als je en bij chelsea/sevilla/stuggart al nooit speelt...zou ie dan bij Ajax wel spelen ??? hmmm....zinloos die colum . schrijf maar over spelers die wel komen of al bij ajax spelen..

15-06-2009 14:20

cmfrienstolk +0

Boulahrouz,Engelaar mannen op een leeftijd dat ze aardig in de veteranen kunnen spelen, NIET doen dus.
Geef jonge spelers een kans naast Rob Wielaart en zie in een spelend team komen die er wel.
Ajax heeft kwaliteiten zat in eigen jeugd en naast de bestaande selectie met een nieuwe links back komen we vanzelf met mooi en goed voetbal aan de 3 sterren.

15-06-2009 12:26

WZ +0

Je neemt heel vaal risico met hem. Bij de afgelopen 3 clubs waar hij heeft gespeeld, is het allemaal fout gegaan. Qua persoonlijkheid en uitstraling ben ik echt van hem gecharmeerd. Wat dat betreft zou hij op dat gebied een goede versterking zijn, maar qua blessures is het een grote gok. Echter, het kan ook oppeens zijn dat hij opbloeit onder Jol en het helemaal goed gaat. De voetbalwereld is zo onvoorspelbaar.

15-06-2009 11:41

trainerCoach +0

Ja ik denk dat ook deze week gaat er duidelijkheid komen in het aankoop en transferbeleid...Jol en Blind hebben er goed aangedaan om vorige week een zwarte week te houden voor onze Bobby, maar ik hoor Bobby nu al brullen, \"EN NOU GENOEG GELULD AKTIE ,AKTIE WE MOETEN VOLGEND SEIZOEN KAMPIOEN VAN NEDERLAND WORDENNNNNNN\" kom op met die ECHTE VERSTERKINGEN.

15-06-2009 11:10

trainerCoach +0

Douglas halen van twente ,samen met wielaart in het centrum ;)

15-06-2009 10:33

Ajaxinhethart +1

Ryan Donk! Is een echte ajacied!!! :)

15-06-2009 09:54

elpresidente +2

Boulahrouz kan helemaal niet goed koppen en is dus helemaal niet sterk in de lucht, Hij is de laatste 3 jaar meer dan 50% geblesseerd geweest, hij is niks beter dan oleguer of wielaert.
Dan komt er nog bij dat hij een flink salaris vraagt en een transfersom.
Zet boulahrouz lekker uit je hoofd.

Wielaert en \'oleguer zijn geen wereld top maar het zijn wel prima verdedigers Met ervaring. Er is ook helemaal geen geld voor een extra verdediger.

Jol kan beter de organisatie van het hele elftal in orde maken anders red je het zelfs niet met verdedigers als terry en ferdinand.

15-06-2009 00:53

jdvp1987 +9

een beul uit het oostblok idd!! die uitstraling heeft op zijn backs. En verder niks anders doet als ballen afgeven aan spelers die daar goed mee kunnen voetballen! wielaart en oleguer zijn dat beiden niet genoeg.

Bij ons wordt altijd gezegt dat een voorstopper eigenlijk alleen maar hoeft zorgen dat zijn man niet scoort, dus hij volgt hem overal ook naar de WC!!!

14-06-2009 23:55

DrSnuggles +0

Koop gewoon 2 centraal verdedigers van de kampioen van Roemenie, deze zijn op elkaar ingespeeld, vaak killers en kosten vast niet zoveel als Boulahrouz.

14-06-2009 23:50

Freddy +11462

Boula kost en een transfersom en een riant salaris. Scout dan maar een beul uit Argentinie, Brazilie of het Oostblok.

14-06-2009 23:19

MvBMvBMvB +0

Dan moet je na dit jaar niet gaan zeuren als we geen kampioen zijn geworden door wisselvalligheid!

14-06-2009 23:22

Sweetlake79 +0

Alsjeblieft niet Boulahrouz. Ik heb deze man 1 keer in het echt meegemaakt (dit jaar bij Stuttgart), wat een arrogant ventje. Totaal geen interesse in zijn supporters en als je er dan wat van zegt, zoals in mijn geval, heeft die tijd voor je. Ik zei, ga je altijd zo om met je fans, sukkel. Misschien ook niet correct, maar als je kinderen van 6 a 7 jaar wegstuurt, sorry dat floept het eruit. Meneer komt vervolgens teruglopen, komt ongeveer met zijn tegen jou hoofd staan en vertelt vervolgens dat je respect voor hem moet hebben. Je begrijpt dat ik hierom hard gelachen heb en heb gezegd dat die lekker moest doorlopen als je zo doet.

14-06-2009 23:01

locma +0

heb liever Chivu weer terug en trabelsie

14-06-2009 22:43

Mokum31 +6141

Bij Chivu was ik hoopvol maar bij Trabelsi ben je helemaal de weg kwijt

15-06-2009 09:09

410Roy +0

Pff de redactie is ook weer eens overijverig zo te zien haha. Heb jij geen huiswerk te maken Eline?

14-06-2009 21:49

Romarinho +0

Jongens heel leuk allemaal, maar Boulahrouz is ook niet goed genoeg voor Ajax. Hij zit immers bij elke club op de bank. Dan kan je net zo goed Oleguer behouden.

14-06-2009 20:45

wouter90 +0

Geruchten gaat dat Oleguer en Vermaelen worden verkocht en Jol daar Boulahrouz en Obradovic voor terug wil kopen,

14-06-2009 20:16

diegodave +0

En nog 1 hoop ik..? Anders zitten we opnieuw krap in de verdedigers. Vooralsnog zie ik \'jouw\' plan wel zitten.

15-06-2009 21:13

AmsterdamFM +1

Is een \'type\' Jaap Stam, Ajax kan wel een beul gebruiken want Wielaert heeft ook nog niet veel laten zien. en Oleguer is niet constant genoeg. speelt aardige wedstrijden maar zitten ook een paar hele slechte tussen

14-06-2009 20:12

vanRendrum +0

Als Ajax ergens behoefte aan heeft, is het wel een autoriteit in het centrum van de verdediging.
Dus Jol, halen deze man!

14-06-2009 19:32

SulejmaniNR10 +0

De grottste reden dat ajax meer doelpunten tegen kreeg dan AZ heeft te maken met SPEELSTIJL.
Az speelde counter voetbal. En dat verklaart waarom de 1 minder tegen krijgt end e ander meer scoort.
Al blijf ik erbij dat als Suarez 2 100% kansen afmaakt tegen groningen dat we gewoon tot t einde mee hadden gedaan.AZ speelde om niet te verleizen ajax om elke wedstrijd te winnen..

14-06-2009 18:52

Joey89 +0

Als Oleguer voor 4 á 5 miljoen weggaat naar Fiorentina of Galatasaray, dan zou ik hem zeker halen.

14-06-2009 18:45

ruppie1988 +0

Hij is zeker een aanwinst voor ajax. Maar is wel vaak geblesseerd!

14-06-2009 18:14

hans +0

ik hoop al 5 jaar dat hij komt

14-06-2009 17:43

dennis82 +0

Idd snakken naar Khalid Boularouz,geweldig als Ajax hem zou kunnen halen

14-06-2009 17:42

mr1060 +1

Dat zou een droom zijn om die in ajax shirt te zien, die moeten ze echt halen!

14-06-2009 17:23

RobsonAFCA +0

gewoon kietelen die boulahrouz.. jol: als je nou bij ons komt spelen sta je elke week in de basis en maak je veel meer kans op een basisplaats op het wk dan wanneer je bij stuttgart zou blijven.. nou dan denk ik dat boulah niet lang na hoeft te denken hoor!

14-06-2009 17:01

PietBon +2

Alles klopt aan dit verhaal. Je vergeet alleen te melden dat Boula niet in staat is om een heel seizoen blessurevrij te blijven. Ik vraag me af of hij een optie is voor het komende seizoen. Daarnaast zal hij ook veel geld kosten dus ik denk dat het niks wordt.

14-06-2009 17:00

boussoufa +0

In die wedstrijden ging ajax met een hele andere instelling het veld op. Eerst zorgen dat je verdeding staat en daar vanuit vooruit voetballen. Zo hoort het ook natuurlijk. Ik ben ook een voorstander van een 4/5 mans middenveld. Op de manier waarop ajax nu speelt is veel te statisch en voorspelbaar

14-06-2009 16:50

Stefano +0

Wielaert is 1 van de beste spelers en de leider van dit team. Ik snap deze kritiek niet en vind het volkomen onzinnig. Ik zie meer in versterking van het middenveld en aanval omdat het daar aan fysiek ontbreekt. Elke bal komt net zo hard weer terug omdat alle duels daar worden verloren, geen bal wordt vast gehouden spelers als Suarez en Leonardo steeds alle risico nemen.

14-06-2009 16:42

Theboss +0

mario melchiot erbij.. ervaring en kracht.. dat is wat we nodig hebben

14-06-2009 16:24

Scorp +0

Een linksback is sowieso een vereiste. Ik vind het raar dat na 1 en respectievelijk een half seizoen de huidige centrale verdediging al word afgeschreven.
Oleguer is een zelfde type als Boulahrouz enkel niet iedereen draait direct een fantastisch eerste seizoen. Ik heb Oleguer dit seizoen zeker zien groeien en weet zeker dat hij volgend seizoen laat zien wat hij in huis heeft. Zeker als hij een voetballende bikkel als Vertonghen naast zich krijgt zit dat wel goed. Ik vind dat het geld beter besteed kan worden aan een fysiek sterke verdedigende middevelder en een linksback.

14-06-2009 16:21

MvBMvBMvB +0

Oleguer zelfde als Boularouz?

Olequer heeft geen geweldige tackle, is lang niet zo snel en is minder sterk in de lucht

Oleguer heeft ook niet de gave om bij 1 tegen 1 tegen een snelle spits snel te anticiperen, ik kan je zo 5 voorbeelden noemen dit seizoen.

14-06-2009 16:35

ajaxinside +0

Alleen is het probleem van Boularouz dat hij veels te vaak geblesseerd is..

14-06-2009 16:39

Scorp +0

Makkelijk lullen is 1 ding, zeker na 1 seizoen.
Jij hebt Sulejmani ook al afgeschreven?
Deze jongen speelt net 1 seizoen in Ajax 1. Geef hem de tijd om te wennen en hij word minstens net zo goed als Boulahrouz.
Zelfde type ja zeker, allebei killers. Geeft Oleguer nog wat tijd. Dan heb je Boulahrouz niet meer nodig.

14-06-2009 16:42

Champy37 +0

De verdediging die hierboven wordt geschetst is wat mij betreft op dit moment de droomverdediging. Van der Wiel op rechtsback, Boulahrouz in het centrum met Vertonghen en Obradovic aantrekken als linksback als opvolger voor Vermaelen. Nu maar hopen dat het ook zo gaat lopen!!

14-06-2009 16:16

lerac +0

Odradovic ofzo en boulharouz wil ik graag zien komen.

14-06-2009 15:55

Mokum31 +6141

Wat mij betreft is Boulah meer den welkom

14-06-2009 15:53
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.