Voorzitter Henrichs roemt invloedrijke Cruijff

door Bart Veenstra 32

Voorzitter Henrichs roemt invloedrijke Cruijff

door Bart Veenstra 32

Laatst geüpdatet

Ajax-voorzitter Hennie Henrichs heeft voor het eerst in het openbaar gereageerd op het overlijden van Johan Cruijff. De preses van de Amsterdamse club roemt de legendarische nummer veertien in een speciale uitgave van Ajax Clubnieuws, die geheel in het teken staat van Cruijff.

Volgens Henrichs staat Ajax overal ter wereld bekend om 'haar successen, gekoppeld aan de spelfilosofie en haar jeugdopleiding'. 'En juist op dat derde punt, daar heeft Johan een onmetelijke bijdrage aan geleverd', begint Henrichs, die Cruijff als voetballer 'onnavolgbaar, geniaal en een leider binnen en buiten het veld' noemt. 'Na zijn vertrek in 1973 naar Barcelona keerde Johan begin 80'er jaren terug naar Nederland. Eerst als speler en in 1985 als trainer van Ajax. In die periode heb ik zelf kunnen ervaren dat Johan als geen ander wist wat het betekende een voetbalidool te zijn. Altijd had hij tijd voor een handtekening of een foto.'

Ook de maatschappelijk betrokken Cruijff wordt geprezen. 'Johan was maatschappelijk betrokken, wat resulteerde in de oprichting van de Johan Cruyff Foundation in 1997, met als doelstelling sport te promoten voor alle kinderen, maar vooral voor kinderen met een handicap', vervolgt de voorzitter, die inziet dat Cruijff de laatste jaren veel betrokken was bij 'zijn cluppie'. 'Perfectionist als hij was, ging hij altijd op zijn manier voor het hoogst haalbare. Die periode kende een aantal conflicten die op dit moment niet relevant zijn, omdat die afbreuk doen aan wat Johan voor Ajax heeft betekend en de manier waarop wij hem willen gedenken.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Eduard +3

....die periode kende een aantal conficten die .........afbreuk doen an wat Johan voor Ajax heeft betekend........niet de manier waarop wij hem willen gedenken...... .

Sorry maak dit kan echt niet Als je oprecht en zuiver bent en je wil niet dat dit opgerakeld wordt

1. dan zeg je hier niets over en zwijg je
2. dan zeg je al zeker niet dat het aan Cruijff afbreuk doet want dan geef je m postuum een douw en heb je impliciet een enorm oordel over m. (dat zou je best willen doen maar lieg er dan niet over want je doet t ).

Aangezien ik denk dat dit stuk "kapot" geredigeerd is voodat t naar buiten kwam(net zoals de laatste leden vergadering) is het een ongelofelijk misplaatst bericht Het getuigt van blindheid, arogantie en valsheid.

Kijk ik ben een van degene die vindt dat Cruijff Ajax groot heeft gemaakt. Ajax heeft Cruijff niet grootgemaakt. Ajax heeft m zeker wel kansen gegeven waarvoor hij enorm dankbaar was. Ik vind dan ook dat je als bestuurder faalt als je zo n voetbal visionair van jezelf vervreemd ook al is t nog zo moeilijk met m te werken af en toe.

Ik weet niet wat die Henrich nou allemaal voor Ajax heeft gedaan (van al die bestuurders is dat sowieso moeilijk te zeggen) Maar om Cruijff aan het eind van het artikel nog effe impliciet te veroordelen (terwijl je zelf zegt dat je dat niet gepast vind) getuigd van domheid of ongelofelijk misplaatste arrogantie.

De Aax bestuurders zitten er echt mee in hun maag Het gedraai is voelbaar ook hier weer. Wat willen ze nu eigenlijk en waar zij ze zo bang voor!

Mijn god wat een tragische club pakken zonder kracht en ruggengraat Waar staan ze eigenlijk voor.

12-04-2016 12:04

BaddahBing +0

Voor eigen gewin in centjes en aanzien
That's all

12-04-2016 12:18

Eduard +3

Ajax moet een voetbalclub worden Het moet gaan over voetbal. Het moet beginnen bij de basis de jeugdopleiding Die moet de beste van europa zijn etc.

De huidige organisatie is te complex Er loopt teveel dood hout rond. Ik zou Ajax adviseren te kijken wat het kost van de beurs te gaan en wat je per jaar bespaart als je door simplificatie een paar lagen snijdt(RvC, etc etc).

Als dit dan binnen drie tot vijf jaar uitbetaald zou ik het doen !!! Zoals he nu gaat is t niet best. (90% van het geld moet naar voetbal en directe ondersteuning en 10% naar indirecte ondersteuning of zo ......) Ik weet zeker dat die verhoudingen bij Ajax zeer krom zijn.

12-04-2016 12:51

The "O" +784

Als je van de beurs gaat ben de RvC niet kwijt.

12-04-2016 13:34

Eduard +3

Ok dat begrijp ik......

Als beursgenoteerd bedrijf moet je een RvC heben. Als voetbalclub heb je een bestuur en toezichthouders (ok die toezichthouders ben je niet kwijt) Maar het wordt m i wel simpler. Ook kan je dan vlgs mij het Ajax bestuur (HH etc) vereenvoudigen

Kijk als je van de beurs afgaat heb je een kans de organisatie zo te vereenvoudigen dat 80/90% over voetbal gaat en 10% over support(besturen en toezicht houden) . Als je op de beurs blijft is dat vlgs mij niet mogelijk vanwegen de juridische regels waaraan je je moet houden(regels die Ajax als voetbalclub niet dienen)

Ik zou hope dat Ajax deze hypothese eens grondig onderzoekt

12-04-2016 14:19

je +5

Ze manipuleren

12-04-2016 21:59

swamb +69

Ik ben toch wel benieuwd waarom iedereen hieronder vind dat het zo slecht gaat met Ajax.. Ik ben het er mee eens dat Henrichs een glibber van een vent is begrijp me niet verkeerd. Maar de huidige organisatie van Ajax zorgt er toch voor dat we uitstekend presteren de afgelopen jaren. Er zit bizar veel talent aan te komen en niet alleen de generatie van van de beek nouri en cerny.

Dus alleen omdat er niet precies volgens Cruijf wordt gewerkt is het per definitie een kutzooi binnen Ajax? Vind ik wat te kort door de bocht.

12-04-2016 09:54

BaddahBing +0

Inderdaad korte termijn beleid, dus alleen maar naar prestaties kijken in een steeds zwakker wordende competitie als club met het grootste budget leidt tot uit de bocht vliegen.

Simpelweg omdat ook jij gelijk aan de Ajax bestuurders niet verder kijken dan de neus lang is.
En diegene die hen wederom op het rechte, historisch gezien Ajaxwaardige , pad had kunnen zetten, zoals hij 3 keer eerder gedaan heeft, compleet negeren.


Succes met weer een kampioenschap met bedroevend Ajaxvoetbal.

12-04-2016 12:17

Tinus +10405

'Zijn cluppie'.... Alsof hij het over zijn achterlijke neefje heeft. Wat een vervelende kwal zeg

11-04-2016 22:15

Freddy Al +11

Inhoudelijk vind ik dit een prima reactie.
Ik hoop dat men gaat inzien dat Cruijff heel veel losgemaakt heeft ook bij mensen die het niet overal mee eens waren.
Een groter compliment aan Cruijff kun je bijna niet maken.
Ik snap niets van dat moddergooien zonder enige inhoud,het brengt niemand iets.

11-04-2016 17:49

suitie +74

Wat voor nieuws zegt deze man inhoudelijk dan? Alles wat hij nu zegt is al tig keer gezegd door allerlei mensen. Behalve de laatste 2 zinnen maar daar gaat hij heel slim 'inhoudelijk' niet op in. Het moddergooien is oa door deze man begonnen..

11-04-2016 19:03

Freddy Al +11

Wat hij zegt is inderdaad geen nieuws,hij geeft volgens mij alleen aan dat hij heel veel respect heeft voor wat Johan Cruijff heeft bereikt en losgemaakt.

12-04-2016 08:58

BaddahBing +0

Hij meent er alleen geen donder van .
Respect hebben doe je in daden niet in woorden

12-04-2016 12:19

je +5

ben ji ook zoeen kantoor pikkie
Als Ji er niks van begrijpt waarom reageer je dan.

11-04-2016 20:43

Freddy Al +11

Nee ik werk niet op een kantoor en ik begrijp zijn reactie wel .Dank je.
Het moddergooien en het oeverloos bekladden van mensen begrijp ik niet zo goed.
Dat is waarom ik wel reageer

12-04-2016 08:56

Amsterdam Loyals +2020

Nare man, SV voor het leven...!

11-04-2016 17:47

dennalafca +0

hele enge man. bah

11-04-2016 17:05

trainerdv +2

Waardeloos figuur. We moeten mensen hebben die uit de topsport komen. Deze kwal kan er zelf ook weinig aan doen trouwens, hij is ook maar benoemd. Probleem is structureel. Met een bestuursraad, ledenraad, directie (met Collee, blèch), technisch hart (zonder sturing), de RvC (waar eigenlijk 30% vrouw moet zijn!), groot aandeelhouders, de NV, zijn we een soort België waar niemand weet wie welke macht/verantwoordelijkheid heeft.

11-04-2016 17:00

ajaxtimadam +0

wie? wie is deze man.
Wat voegt deze man toe aan Ajax?
Een vieze verrader is het.

11-04-2016 15:52

toen_was_ajax_super_goed +0

een vieze rat is het !

11-04-2016 15:22

nightgoat +31195

Dit geval zegt alles over de huidige staat van Ajax, met een ernstig gebrek aan oprechtheid en gevoel voor menselijk denken en doen.
Dit geval is het afstotelijke symbool van de totale aftakeling van het eens zo grandioze Ajax.

11-04-2016 14:51

The "O" +784

Jij roept maar wat in het rond. Je zegt dat je de afgelopen 4 jaar altijd bij het rechte eind hebt. Maar je zit er de laaste tijd nogal eens naast. Vind je ook niet?

11-04-2016 17:10

nightgoat +31195

Daar hebben we frust"O" weer...verder alles goed ?
Dus jij vindt dat het met deze 'heren' aan het roer wel de goede kant opgaat...
Dan weet ik -alweer- genoeg en ga echt de vergeefse moeite niet doen om het je duidelijk te maken.
Neem nog maar een koekje, mazzel !

11-04-2016 18:33

The "O" +784

Ja gaat prima, aardig dat je het vraagt.

Ja op dit moment komt er eindelijk wat rust in de tent en ik vind het spel zeker vooruit gegaan.

Je hebt jezelf nogal hoog in je bol. Je bent alleen maar aan het schoppen tegen Ajax, denk je dat je de club daar verder mee helpt?

Het enige wat je hier komt doen is eigenlijk op een hele nare manier, alles wat Ajax nu doet weg honen.

Je wist het zo zeker dat psv wel even Ajax op zou rollen. psv verheerlijken is sowiezo 1 van je favoriete bezigheid. psv is goed en Ajax is niets.

Als Ajax kampioen word dan mag jij een heel groot blokje om meneertje. (om je eigen woorden te gebruiken)

Kritisch zijn mag en daar is ook alle reden toe, maar jij bent een hater.

11-04-2016 18:54

nightgoat +31195

Aaahahahaaa je bent er nog erger aan toe dan ik aanvankelijk dacht!
En bij gebrek aan beter ga je nu maar lekker simpel de boel verdraaien.
Veel geluk met jezelf, je zult het nodig hebben.

11-04-2016 19:58

The "O" +784

Alleen losse flodders, kom dan op zijn minst met een bewijsje wat ik heb verdraait in mijn verhaaltje.

Dat weet je niet daarom probeer je doormiddel van beledigen je losse flodders kracht bij te zetten. Zooooo voorspelbaar.

11-04-2016 20:05

nightgoat +31195

Vooruit maar weer, ik zal voor nu nog even meespelen maar daarna ga ik echt weer wat nuttigs doen hoor.
Ga maar even zoeken naar waar ik heel gemeen en onredelijk, Ajax niets vind en PSV juist heel goed.
Of mag ik niet vinden dat PSV het in 1 seizoen beter deed in Europa dan Ajax in de laatste 4 jaar ?
Wellicht is Noord-Korea dan wel wat voor je.
Laat mij mijn zogenaamde Ajax haat zien, "waar ik op een hele nare manier, alles wat Ajax doet, weg loop te honen".
En ja, ik had al (opbouwende) kritiek vanaf het eerste kampioenschap van de Boer, tough shit.
Je lijkt nogal geobsedeerd met mijn reacties, en verder weet je gewoon niet waar je het over hebt, maar dat weet je waarschijnlijk zelf niet.

11-04-2016 20:26

The "O" +784

Andwoord op je eerste vraag:
nightgoat, wo 16 maart 2016 om 09:09De geslaagde CL campagne van PSV is een grote afgang voor het hedendaagse Ajax.
Het brengt op schrijnende wijze het totale faalbeleid van Frankie en zijn vieze vriendjes aan het licht, niet dat ze er ook maar íets van zullen opsteken...
Als het zo doorgaat, is het wachten alleen nog op de musical:
Ajax, de totale aftakeling.

Andwoord op je tweede vraag:
nightgoat, wo 16 maart 2016 om 10:38Ja, want wat hebben de supporters de afgelopen jaren genoten van Ajax op het Europese podium he ?
En wat een stappen heeft Ajax gemaakt in al die jaren !
En ook nog eens met echt ouderwetsch gedurfd, flitsend, tactisch en technisch sterk Ajax voetbal !
(die tijd heb ik gelukkig nog mogen meemaken, maar aan jouw originele 'je bent een gemene pisveejer' reactie te zien, kom jij net uit een ei.)
Altijd weer vermakelijk, dat ernstige gebrek aan inzicht en realisme, als het niet zo treurig was.
Maar goed, de zon schijnt voor iedereen.
B-]

En als iemand een andere mening heb scheld je hem uit of beledig je hem zoals je hier boven ziet.

Ik daag je uit om 1 positieve reactie van je te plaatsen.

11-04-2016 20:40

nightgoat +31195

Pffff en dit is het dan...
Volgens mij is het allemaal niet ver van de waarheid.
Wat het 'schelden en beledigen' betreft, iets met een pot en ketel die zwart ziet.
Als je probeert uit te delen is het namelijk ook wel stoer als je zelf ook wat kunt incasseren.
En om afsluitend op je 'uitdaging' in te gaan, mijn meest recente 'positieve' reactie na PSV-Ajax;
"Hulde voor de geleverde strijd, het zat niet tegen maar het is al met al een verdiende zege.
Nu niet versloffen en dan maar hopen dat de Boer afscheid neemt met zijn laatste kampioenschap.
*plop*"

11-04-2016 21:12

The "O" +784

Niet Ver van de waarheid is nog steeds niet de waarheid.

De manier van communiceren geeft alleen aan wat voor type je bent maar dat geeft niet, dat moet jezelf weten het geeft alleen je zwakte aan.

En dit "positieve" berichtje moest je wel maken om dat je de dag ervoor hier liep te verkondigen dat psv wel even zou winnen van ajax.

Dit typte je 2 dagen ervoor:
Maar O meneertje, aanstaande zondag mag u helaas met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid, gewoon weer een heel groot blokje om.

En in je "positieve" berichtje toch nog even een sneer naar de Boer". Het viel je gewoon zwaar tegen dat Ajax won.

11-04-2016 21:22

swamb +69

wat ben jij een triest persoon nightgoat! Kan er niks anders van maken... The "O" verwoord alles netjes en duidelijk en komt met concrete waarheden en bewijzen over jou gedrag en negativisme en jij loopt als een klein kind hopeloos om je heen te schoppen. Je hoeft het zeker niet met elkaar eens te worden maar elkaar in de waarde laten wordt op prijs gesteld. Fijne dag verder

12-04-2016 09:41

The "O" +784

Ik denk ook dat het een kind is.

12-04-2016 18:40

je +5

Ga lekker in het bejaardenhuis zitten daar heb je rust sukkel

12-04-2016 00:35

The "O" +784

En wie ben jij?

12-04-2016 13:37

Sallons@AS +226

Hij had op de dag of een dag na het overlijden van Cruijff al moeten reageren. Je bent voorzitter van Ajax gvd! De club die Cruijff groot heeft gemaakt en visa versa. Je hebt een functie bij de club, bent het gezicht van de club. Om dan bijna een maand later pas te reageren vind ik respectloos. Gladjanus!!

11-04-2016 13:43

suitie +74

Dit dus. En dan nog reageren via een blad? Niet gelijk met een reactie komen als een echte voorzitter maar een maand later in een nietszeggend interview. Dat zegt wel wat over deze man. Een gluiperd.

11-04-2016 14:15

je +5

Heeft Meneer Hennie Henrichs en Arie van Os en Uri Coronel het condoleance register van Johan Cruijff getekent?

11-04-2016 13:36

robertomalone +1185

Hennie je werkt als een rode lap op mij, dus vooruit dan maar, nog een keer op de hoorns:
!!!!!!!!!!! JUDAS !!!!!!!!!!!

11-04-2016 13:07

De Ajax Ziel +2

Bepaalde lieden kunnen beter de mond houden over Voetbal Club Icoon Johan Cruijff, omdat elk woord over voetbal, club en icoon heel vals klinkt.

PS
Steun géén sportief wanbestuur..

11-04-2016 12:59

booya4afca +115

Vieze rat.

Bij het lezen van dit soort teksten gaan mijn nekharen recht overeind staan.
Cruijff zal het eens moeten lezen...

11-04-2016 12:49

waynelove +2

Sjongejonge als je iets negatiefs erin wilt zien dan vind je het wel. Dit is gewoon een kerel die doet wat hij denkt dat het juiste is. Wij weten zo weinig van wat er allemaal gebeurt daar, dat al deze wij/zij opmerkingen gewoon nergens meer over gaan. Stop eens met dat gedemoniseer van mensen. Precies dit soort gedrag ging vooraf aan het verbanden van "heksen" en het lynchen van zwarte amerikanen. Het is blinde haat.

11-04-2016 12:47

je +5

Ji sluit je Ogen voor zaken die gebeurt zijn wij Zijn Amsterdammers en wij Zijn vernieuwend stilstaan achteruit gaan en Dan praat ik over de jeugdopleiding een gemiste kans.
Ji hoeft er niet van alles erbij te halen want dat is lariekoek

11-04-2016 12:54

BaddahBing +0

hahaha ik zou zeggen google je ff rot op uitspraken van HH over Cruijff, en misschien kan je dan proberen enige nuance aan te brengen,
veel succes daarmee.

Nu ben jij slechts Ignorant.


" Precies dit soort gedrag ging vooraf aan het verbanden van "heksen" en het lynchen van zwarte amerikanen. Het is blinde haat. "

Hoe gek kan je het maken.

11-04-2016 14:20

suitie +74

Hahaha..heb er ook hard om moeten lachen. Precies dit soort gedrag blablabla. Schitterend...

11-04-2016 14:28

Ajax Koersvast +0

Henrichs zou deze reacties gewoon eens onder ogen moeten krijgen;
misschien dat dan het kwartje (opstappen) valt...?

11-04-2016 12:45

BaddahBing +0

Farizeeër.

"Volgens Henrichs staat Ajax overal ter wereld bekend om 'haar successen, gekoppeld aan de spelfilosofie en haar jeugdopleiding'. 'En juist op dat derde punt, daar heeft Johan een onmetelijke bijdrage aan geleverd'"

WTF juist op dat derde punt ?
Echt weer zo'n bestuurder die niet kan erkennen dat Cruijff aan alle drie de punten een onmetelijke bijdrage heeft geleverd.
Nee er moet voor deze ratten ook nog wat overblijven om met de eer te strijken,
dus vooral Cruijffs bijdragen aan AJAX maar vooral kleiner maken dan dat het werkelijk is.
Maar een grote troost voor all h8rs

Grote delen van Voetballend Nederland (Pers Voetballers Trainers Bestuurders Analisten en Opiniemakers/hebbers Supporters en andere belanghebbenden)
hoeven niet langer het gevoel te hebben in de schaduw van de grootsheid van Johan Cruijff te moeten bestaan,
terwijl zij al die jaren nooit hebben willen beseffen hebben dat hij hen allen slechts mede heeft laten shinen,
en hen alle mogelijkheden heeft gegeven ook anderen te verlichten.

Maar de afgunst regeert in dit koude kikkerlandje

Fck 'm all

11-04-2016 12:12

je +5

Vuile huicelaar pak ji je koffers maar.

11-04-2016 12:08

Ajax412 +1326

Lulhannes

11-04-2016 11:58

Labanda +1

Hennie wilt na 3 weken ook nog even wat zeggen. De tekst zal hij wel van de PR afdeling hebben gekregen.

11-04-2016 11:55

RoodWit +62

Deze man moet de eer aan zichzelf houden, en gewoon vertrekken, hetzelfde gebeurde met Uri Coronel. Iedereen weet hoe de vork in de steel zit, waarom zit de beste man nog steeds op zijn o zo belangrijke plouche?

11-04-2016 11:50

Michael25 +822

De man die door te liegen en bedriegen de filosofie van Cruijff en de uitvoerders daarvan buiten de club heeft gewerkt, mag Cruijff niet roemen voor de jeugdopleiding. De Cruijff filosofie kun je niet gedeeltelijk volgen, wat nu volgens de club wel gebeurt. Je moet constant vernieuwen en innoveren om voor te blijven lopen, die ontwikkeling werd fel tegengewerkt. Door middel van oa prestatiecoaches werden jeugdspelers verder ontwikkeld op fysiek en mentaal gebied, als aanvulling op de voetbaltechnische zaken. Met het vertrek van Jonk c.s. hebben we wat dat betreft weer een stap terug gezet. Het overlijden van de immer kritische Cruijff komt Henrichs juist niet slecht uit, juist vanwege de recente ontwikkelingen in de opleiding. Om dan juist dat aspect te benoemen, moet je wel een enorm glibberige slang zijn.

11-04-2016 11:36

tonny +0

Wat een lullo.
Cruijff was en is nog steeds ajax hij heeft de club op de kaart gezet.
En jij maakt alles kapot bij onze club
Oprotten is het enigste advies
Kwal eerste klasse

11-04-2016 11:31

suitie +74

Goh...daar is ie dan. Het gezicht van de club laat wat van zich horen. En wat heeft ie te melden? Heel veel wat we al weten over Johan Cruijff. Niks bijzonders dus. Bij de laatste 2 zinnen krijg ik de rillingen, wat een huichelaar..bah. Blijf t een vies, eng, naar mannetje vinden..
Schandelijk dat ie nu pas wat van zich laat horen.

11-04-2016 11:18

ajaxminimax +5471

De verrader

11-04-2016 11:14

4xbestevaneurop +0

De man zegt wat omdat hij wat MOET zeggen als voorzitter. Noemt wat dingen op die iedereen weet zoals zijn loopbaan even kort doorlopen en zeggen dat hij voor iedereen tijd had.
Eind vorig jaar zei Cruijff zich gepiepeld te voelen,ook door Henrichs. Toen ze gingen stemmen was er NIEMAND van de honderden stemmers die Cruijff gelijk gaf, eigenlijk door hem 0,0% te steunen gaven ze Cruijff gewoon een dikke vinger en lachten ze hem uit en dachten ze: Oke dag Johan, dan hou je er toch mee op! Het beste zou nog zijn om van de beurs af te gaan zo dat de vele mensen in commissie's en raadjes eindelijk overbodig worden!

11-04-2016 11:12

Cruyffie +2403

Dankzij een speech van de grootste kneus van amsterdam: freek de jonge. Wat een droeftoeter is dat zeg. Opflikkeren met deze nietszeggende, visieloze, schaamteloze en achterbakse schuimlaag aan mensen, die het zicht op de mooiste club van de wereld vertroebelen, en zelfs aantasten. Knuppels.

11-04-2016 11:19

Keizer11 +930

Hoeveel bestuursleden zijn er al vertrokken na conflicten sinds de jaren 80.
Hij heeft iedereen overleefd, gaf nooit n mening, keek altijd eerst wie t sterkst was en zocht dat wiel.
Ajax is vooral voor hem belangrijk voor als hij zaken doet in t buitenland voor zijn bedrijf. Is toch vertrouwd als je kan zeggen dat je wat bij Ajax doet. Hij heeft Cruijff nooit gesteund, heeft Cruijff ook nooit willen aanstellen. Judas eerste klas.

11-04-2016 11:03

kaashaas +4

deze man is zooo dom als hij zakelijk was geweest had hij Johan met open armen moeten ontvangen!! dit is met recht een kansloze beatuurder die totaal geen enkel idee hwwft wat een schat aan waarde Johan nog voor ons Ajax had kunnen betekenen..

11-04-2016 11:01

MS22 +0

Henrichs moet t woord Cruijff niet eens in z'n mond mogen noemen, de vieze rat dat die henrichs is. Voor dolfje geld t zelfde. Wij supporters zitten echt niet te wachten om de gelogen mooie woorden van henrichs en Collee over Johan Cruijff de grootste en beste Ajacied aller tijden!

11-04-2016 10:56
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.