Viergever verruilt Ajax transfervrij voor PSV

door Finn Dekker 269

Viergever verruilt Ajax transfervrij voor PSV

door Finn Dekker 269

Laatst geüpdatet

Eerder werd al duidelijk dat Nick Viergever vertrekt bij Ajax, maar nu is zijn nieuwe werkgever voor de komende vier seizoenen ook duidelijk. De geroutineerde verdediger tekent bij concurrent PSV. Dat is bevestigd door de club zelf en meerdere media. De club uit Eindhoven neemt de linkspoot transfervrij over van de Amsterdammers.

Viergever kwam in juli van 2014 over van AZ en speelde zodoende vier seizoenen in de hoofdmacht van Ajax. In totaal speelde de mandekker 81 wedstrijden, waarin Viergever vijf keer trefzeker was. Het laatste seizoen werd de verdediger vooral geteisterd door blessureleed.

Waar er al geruchten waren over een eventuele overstap naar de kersverse kampioen, geeft Viergever zelf bezig te zijn geweest met een overstap naar het buitenland. Maar toen Marcel Brands me belde ben ik het gesprek aangegaan met PSV. Ik was vereerd door de interesse en uit het gesprek sprak ontzettend veel vertrouwen. Ik ben blij hier te zijn', aldus de 28-jarige op de site van PSV.

Het nieuwe uitshirt van Ajax is vanaf nu officieel verkrijgbaar in de fanshop van Ajax! Ook is de nieuwe trainingslijn gelanceerd.

Lees meer over:
Plaats reactie

sjaakahz94 +0

Prima voor beiden. Ajax kan lekker doorselecteren en PSV gaat hem een belangrijke speler maken achterin. Mij hoor je niet klagen, Nick heeft 1 seizoen boven zich uitgestegen maar verder is het niet veel soeps. Trok zich echt op aan Sanchez, maar de top in Nederland vind ik al heel knap van hem. In de CL kan je dus echt niet met een Viergever op linksback aankomen, al helemaal niet centraal. Echter kunnen veel spelers een voorbeeld aan hem nemen, met hard werken kan je heel ver komen als je geen talent hebt. En als je beide combineert kan je veel bereiken.

04-05-2018 03:21

Morrissey +2

Tja Nick bedankt voor de goal tegen Schalke, oude tijden voor mij jaren 90 kwamen weer boven drijven. Nu wacht je een fluitconcert bij het weerzien omdat je bij die smerige gemeente club gaat spelen. Ik voorspel dat je volgend seizoen Europees niet gaat spelen en dat ons Ajax CL gaat spelen. Vergeet vooral niet te genieten van het fluitconcert wat over je gaat vallen.

03-05-2018 21:47

godofajax1900 +4171

Waar ik eerst nog positief was op 4gever ivm die goal tegen schalke 04 ben ik nu heel teleur gesteld had dan terug gegaan naar AZ

03-05-2018 21:26

w86 +9466

Wat een gedoe toch bij iedereen. Ajax kiest ervoor om hem niet meer nodig te hebben, dan is hij dus vrij om te gaan waar hij wil. Als je dan die verdedigers bij PSV ziet, is het niet eens uit te sluiten dat hij gewoon bij de eerste 11 komt.

Het doet mij meer pijn dat onze reserves daar in de basis staan, en dat ze nog boven ons zijn geëindigd ook. Zo goed is hun huidige selectie niet, maar wij zijn vergeten daar gebruik van te maken.

04-05-2018 13:13

Schöne82 +215

Viergever, prima kerel. Qua voetbal aan z'n absolute plafond bij Ajax. Blijkt ook wel uit deze transfer. Als je op je 28e na 4 jr Ajax, en transfervrij, niet een klapper kan maken naar de Premier League of Bundesliga oid dan ben je niet goed genoeg.

Bedankt voor je inzet!

03-05-2018 15:04

pimp +493

Kunnen wij dan niet even Vertonghen en Blind oppikken? Hebben allebei een aflopend contract.

03-05-2018 13:59

AFCA_XXX_AMSTERDAM*** +0

OFF: Nederland U15 wint van Duitsland --> doelpuntenmaker Dillon Hoogewerf

03-05-2018 12:38

kaashaas +4

Tja, onder Bosz een redelijk goede verdediger geweest zeker met Sanchez in de verdediging.
Bosz speelde dominant en veel op de helft van de tegenstander als je daar op traint dan heb je een langere afstand om uit te verdedigen. Maar blijf erbij Sanchez ruimde zoveel op . Bij het passieve spel van psv weet ik niet of hij dan zo goed is.
Is ook flink uit ritme en ik betwijfel of dit echt een versterking is voor psv.
Bij ons deed hij verdedigend naar behoren maar vind hem nou niet een echte linksback.

03-05-2018 11:22

vincent_DV +107

Ben benieuwd naar jullie gedachten. Zou Viergever dolgraag deze stap maken of is het een klein beetje gedwongen omdat er in het buitenland niet veel belangstelling was?
Hij is natuurlijk lang geblesseerd geweest, het eerste half jaar was niet denderend en ik denk dat je bij PSV meer kan krijgen dan bij pak 'm beet Stuttgart als Viergever zijnde. Ik denk persoonlijk dat hij gewoon eieren voor z'n geld heeft gekozen omdat er niet echt iets beters langs kwam.

03-05-2018 11:01

martin1234 +2

Nee, want het is een 12e / 13e man die echt heel nuttig had kunnen zijn! Ik had hem een contract aangeboden als Ajax zijnde.

03-05-2018 20:27

martin1234 +2

Volgens mij deed Ajax hem helemaal geen aanbieding? Maar als jij het anders weet hoor ik het graag.

04-05-2018 22:27

johan_afca +2

Misschien wil hij helemaal niet naar het buitenland? Die heb je er ook bij. Hij heeft ook rekening te houden met zijn vrouw en kind. Je weet de omstandigheden niet.

03-05-2018 12:55

vincent_DV +107

Hij zegt zelf te balen dat hij vorig jaar niet naar Stuttgart mocht, dus dat valt al af en hij had in eerste instantie alleen oog voor het buitenland gaf hij aan. Dan kan ik bijna niet anders dan eruit opmaken dat er niet echt een club naar wens is langsgekomen.

03-05-2018 13:15

Simon1 +2959

Ik heb nog steeds gemengde gevoelens over deze transfer. Aan de ene kant ziet iedereen dat Viergever niet de toekomst heeft en dat hij nooit dit niveau zal ontstijgen. Aan de andere kant heb ik vorig seizoen nog vers in mijn geheugen en vooral hoe hij gigantisch constant presteerde. Had in totaal maar twee foutjes dat seizoen gemaakt, maar maakte zich natuurlijk onsterfelijk door de late goal bij Schalke.

We kunnen nu wel zeggen dat er met Tagliafico en Sinkgraven (en wellicht jeugd) genoeg hebben, maar ik zie Tagliafico best wel eens vertrekken en Sinkgraven is te blessuregevoelig. We moeten echt een betrouwbaar iemand als Viergever hebben.

03-05-2018 10:28

ETM +3

Ik heb mede om wat jij zegt geen gemengde gevoelens. Bosz verkoos Nick boven de gedoodverfde inschuivende 4 Riedewald. Daar was aanvankelijk veel kritiek op, maar die verstomde door het spel van Viergever. Niet alleen weinig fouten, hij ontpopte zich voor het eerst bij Ajax tot een echte sturing gevende CV. Viergever kwam uiteindelijke in de schaduw van 2 absolute toptalenten te staan: Sanchez en de Ligt. Maar stilletjes was hij een cruciale schakel met name in het EL succes, maar ook in de titelrace die wonderlijk genoeg niet gewonnen werd.

Je moet gewoon doorselecteren als je 2 'over langere tijd bewezen' betere spelers hebt op een positie. Dat is nu toch sowieso niet het geval?

03-05-2018 10:39

Simon1 +2959

Viergever blink voornamelijk uit op de LB positie. Dat Riedewald op de bank werd gezet i.p.v. op '4 was logisch. Die jongen was er gewoon nog lang niet. Daarnaast was Riedewald in mijn ogen te klein en te slapjes. Hij liet zich zo vaak aftroeven. Dit gold echter ook voor Viergever. Oo de LB kwamen ze juist goed uit de verf. Toen Viergever was geschorst nam Riedewald ook de LB over. Beide zijn weg en zonder dat we zeker weten of we wel op Tagliafico en Sinkgraven kunnen opvangen. Zonde.

03-05-2018 11:14

ETM +3

Ok dan schatten wij de kwaliteiten van zowel Viergever als Riedewald anders in. Alleen komen we tot een vergelijkbare conclusie :)

03-05-2018 11:28

Tiemen_S +0

Ik hoop zo dat dit met verdere versterkingen in het achterhoofd is gedaan..

EDIT: in ieder geval een betere smoes om de rest voor de hoofdprijs te laten gaan als het moet!

03-05-2018 09:43

Marcoryn +0

Één van de betere constante spelers. Lekker transfervrij naar je concurrent. Hoop dat hij daar meer waardering krijgt.

03-05-2018 09:08

Yeshyeshyall +10983

Wöber is wel een toptalent hoor denk ik. Maar ja wel nog met nadruk op talent

03-05-2018 08:56

Minsc +1520

Ging tegen AZ weer een paar keer vreselijk de fout in aan het einde van de wedstrijd, veel te slap.

03-05-2018 11:02

Yeshyeshyall +10983

Jammer, goede centrale verdediger. Niks mis mee, uitstekende speler om er bij te hebben en typisch eentje die vanzelf weer opduikt in de basis omdat hij het gewoon kan. Hadden we goed kunnen gebruiken al is hij volgens mij wel blessuregevoelig en imo ook geen back

03-05-2018 08:56

FelixjeGassenlicht +0

Onbegrijpelijk om hem zo te laten gaan. Ideale 12e man, Multi inzetbaar en ervaring. Hij had graag willen blijven dus kan je hem niet kwalijk nemen dat hij naar PSV gaat.

03-05-2018 08:54

Freddy Al +11

Nick heeft het naar behoren gedaan bij ons.
Geen ster en geen drager maar wel een mentale rots in de branding die ons persoonlijk een EL ronde verder bracht .
Ik gun hem het allerbeste maar begrijp wel dat Ajax niet verlengde omdat ze met Wober een betere optie hebben.
Hopelijk krijgt hij een fatsoenlijke ontvangst van ons volgend jaar in de JC ArenA .en blijft hij gespaard van verder lichamelijke ongemakken.

03-05-2018 08:11

ETM +3

Hoezo is Wober een betere optie? Wober lijkt me vooralsnog een goed talent. Heeft t zeker niet verkeerd gedaan, maar Viergever is echt nog wel een stuk beter dan Wober. Leest t spel beter, herkent beter wanneer de pass naar voren kan, en is over het geheel meer solide. Ik zie nog geen enkele reden om Viergever door te selecteren.

03-05-2018 08:24

Balgobind +1

precies Wober is absoluut geen betere optie

03-05-2018 08:43

Murph +963

Van zijn mentaliteit kunnen aantal jonkies bij Ajax nog wat leren.

03-05-2018 07:50

Ajax27 +19221

Geen top, maar toch vaak erg blij met hem achterin geweest. Deed geen gekke dingen en was zelden te betrappen op een echte fout. En ik vergeet nooit meer de teen van Viergever tegen Schalke in de kwartfinale, nadat we nog maar met 10 man voetbalde. Hij heeft zn waarde lang en breed bewezen, thanks Viergever.

03-05-2018 06:55

Ajaxtrouw +6356

Geen top voor ons maar wel een stabiele speler waar je een team mee kunt bouwen en dat doet PSV goed. De Ligt is veel beter maar wij zijn die toppers al kwijt voordat we een prijs met ze kunnen pakken.

03-05-2018 02:49

ETM +3

Wat wordt Viergever nogsteeds ondergewaardeerd zeg! En dus niet alleen door supporters.
Een ieder die vorig seizoen een beetje gevolgd heeft en begreep kon imo maar 1 conclusie trekken: contractverlenging!

Viergever is geen back, maar het is een linker centrale verdediger. Door het afhaken van Sinkgraven (en ontwikkeling De Ligt) belandde hij vorig seizoen (weer) op de backpositie wat hij redelijk invulde en zelfs memorabel tegen Schalke. Maar Nick is een cv..

Hij was een van de eersten die vorig seizoen het spel oppikte dat Bosz wilde spelen en bleek het ook zeer aardig uit te kunnen voeren, dacht naar voren speelde zuiver en hard het middenveld in en coachte het spel en ook Sanchez van acheruit. Niet een speler om sierlijk in te dribbelen, maar wel een speler die heel rustig is aan de bal, heel vaak de juiste keuzes maakt, en zoals gezegd bij uitstek paste bij de aanvallende speelwijze. Verder solide verdedigend werk, betrouwbaar en een goede aanvullig op Sanchez die veel meer risicos nam in het verdedigen. ( helaas voor de zeker talentvolle Riedewald)
Bosz happy. Sanchez happy.

Veel mensen waren erg verrast want Viergever was al lang en breed weggezet (nadrukkelijk door de media) als een speler hooguit voor de bank, of minder. Viergever kende een moeizaam begin bij Ajax, even werd hij nog de nieuwe Moisander genoemd, maar Frank koos algauw voor aanstormend talent. Altijd een populaire keuze onder fans. Viergever die bepaald zn uitstraling ook niet mee had, een wat sullige goedzak zegmaar.

Nick werd vervolgens voornamlijk gebruikt als back, bij nood. Stiekem deed hij dat minimaal even goed of zelfs beter dan de spelers die hij verving. Maar Viergever keerde terug centraal in de 2de helft van het laatste seizoen van Frank vanwege blessures. (na keurig zonder gezeur op de bank te hebben gezeten of als back te hebben gespeeld) Hij deed het 'verrassend' goed, maar natuurlijk werd Nick weer met de grond gelijk gemaakt omdat Ajax niet kampioen werd. Kortom: Nick was gewoon veel te snel afgeschreven als lcv. Tenonrechte vaak in een adem met Veltman genoemd. Veltman is iets sterker in de lucht en heeft een iets betere crosspass, maar verder is Viergever imo in vrijwel alles beter, als cv.

Vorig seizoen las je vaak: 'Speelt boven zn normale niveau' (really?)of 'Wordt gered door Sanchez'. ( wat in het begin eerder andersom was).
Maar er waren ook gewoon veel mensen bijgedraaid. (media was stil en uiteraard druk met Sanchez, Ziyech en Dolberg) Toen het contract van Viergever dit seizoen ter sprake kwam was geloof ik een overgrote meerderheid op social media terecht pro een verlenging, uiteraard ook geholpen door zn bezielde optredens in de EL.

Een fitte Viergever had dit seizoen gewoon in de basis naast De Ligt moeten spelen. Wober als leuke stand in. Viergever is op zeker (iig nog) beter dan Wober. Bovendien is hij redelijk snel (veel sneller dan dat hij oogt) wat goed aanvult op een eigenlijk wat trage huidige achterhoede.

Waar De Ligt het toonvoorbeeld is van heel snel in je rol groeien, is Viergever een toonvoorbeeld van met de jaren rijpen. En nadat Viergever eindelijk een echte versterking voor Ajax was geworden liet men hem transfervrij naar de concurrent gaan. En gniffelden een aantal onwetenden die nogsteeds niet doorhadden dan Viergever precies zo'n 'ervaren' man was waar iedere transferperiode om gegild wordt. Nee geen Rijkaard nee, we leven in 2018.

03-05-2018 02:34

ETM +3

Onjuist. Nick werd er niet uitgespeeld, maar Bosz koos voor hem als back omdat Sinkgraven uit viel en ja het vertrouwen in De Ligt was terecht groot. Aanvankelijk was overigens het koppel Sanchez Viergever sterker dan het koppel Sanchez De Ligt. De Ligt is nu ook veel verder dan toen.
Nee Viergever hielp Sanchez juist, dat heeft Sanchez zelf ook aangegeven. Maar uiteindelijk hielp Sanchez met zn beestachtige werk natuurlijk vaak iedereen. Wel was Sanchez wat druistig in de opbouw, en heeft Sanchez in dat opzicht zowel veel aan Viergever als aan De Ligt gehad.
Nick is gewoon een onderschatte speler, die in de hoek is geplaatst door menig actor in de media, en een bijzonder weinig sexy uitstraling heeft .

Een back vind ik hem ook zeker niet. Al vind ik hem vooralsnog redelijk vergelijkbaar met Tagliafico. Het liefst had ik een succesvol vervolg gezien van het project van de steeds geblesseerde Sinkgraven. Dat was imo nog wel echt een project, maar wel met veel potentie.

Met vertrek Sanchez, mogelijke vertrek De Ligt, nog wisselvallige Wober is Viergever laten gaan onverantwoord.

Vorig seizoen was de zwakste positie de rb positie. Veltman had het drukzetten aardig onder de knie, maar kon niet corrigeren en was voetballend matig. Tete kon vooral 1v1 heel goed verdedigen, maar had het in andere facetten echt moeilijk.

03-05-2018 10:15

Jan Doedel +4308

Als er een veel betere voor terug wordt gehaald is het top gedaan maar als de plek van Viergever wordt opgevuld met een speler in de categorue Atouba, Zimling Heitinga oid ( wat ik niet ondenkbaar vind onder deze leiding......) is dit weer een onnavollgbare actie van prof. drs. Marc Overmars

Mensen hier die dit Viergever kwalijk nemen gebruik je verstand. Ligt niet aaj hem maar aan Overmars.
Nick bedankt voor je tomeloze inzet!

03-05-2018 00:52

S_020 +4104

Hier gaan we spijt van krijgen. Niet zozeer omdat we we Viergever gaan missen maar omdat onze afdankertjes voor clubs als Pisvee altijd nog versterkingen zijn. Had 'm liever naar t buitenland zien gaan.

03-05-2018 00:37

Ajaxvooraltijd +2

Nu Schone en Siem nog aan psv slijten en we zijn klaar voor volgend seizoen. Allemaal hele aardige jongens en harde werkers maar vooral en bovenal geen Ajax materiaal.

02-05-2018 23:36

Babayaka +7

Siem de jong is werkelijk de grootste grap allertijden, dat die is teruggehaald is op en top wanbeleid.

03-05-2018 18:29

AlexIbarra +19293

Nooit begrepen waarom hij niet gewoon met 1 of 2 jaar verlengd werd.
Je hoort natuurlijk niet alles, misschien wilde hij alleen een langdurig contract of hoog salaris maar hij lijkt me niet veeleisend. Hopelijk gaat hij ons niet a la Siem dure punten kosten.

Voor PSV is het nu wel echt een jubeljaar. Kampioen worden en ook nog een speler van een topclub binnenhengelen...

Chapeau (Ger)Brands!

02-05-2018 23:21

0184AFCA +173

Jammer dat hij vertrekt. Toch een aantal belangrijke goals gemaakt en gaf altijd de volle 100% iets wat niet iedereen deed dit seizoen...

02-05-2018 23:15

vincent_DV +107

En ook talloze fouten waar goals uitkwamen... Iedereen ziet hem als held door zijn goal tegen Schalke, maar hij ging zelf compleet de mist in bij een tegengoal van Schalke, maar daar heeft niemand het over.

03-05-2018 08:23

Babangida83 +23947

Lijkt me moeilijk om een gelijkwaardige vervanger te halen die dezelfde kwaliteiten als Viergever bezit. Alleen met die fluwelen toptalenten kom je er niet. Je hebt er ook een paar zoals Viergever nodig voor de mentaliteit in de groep, op het veld en buiten het veld. Iemand die die jonkies neerzet, iemand die het spelletje al wat beter ziet/snapt. Ajax heeft juist behoefte aan wat ervaring, doen ze Viergever weg. Een van de redenen dat we niet goed doordekten is omdat hij niet meer in de verdediging stond en mensen corrigeerde... Snap dat hij geen CL-finale kwaliteit is. Maar even daaronder kan hij goed meedoen. Als de rest zijn technische kwaliteiten compenseert, is de balans weer beter.

02-05-2018 23:04

blessure +2

Viergever beschikt over een uitstekende mentaliteit.
Heeft nooit verzaakt.
Fouten maakt elke speler, dus ook Viergever.
Zo ook heeft De Ligt in het begin , de nodige fouten gemaakt, maar dat is normaal, op die leeftijd.

02-05-2018 23:30

Frankkie +0

Als ik hier de reacties lees van de “echte” Ajax supporter, dan snap ik inderdaad waarom iedereen Ziyech uitfloot!!
Wat een stelletje hersenloze droeftoeters hier zeg.......

02-05-2018 22:55

Pieter433 +0

Vorig jaar zomer heeft Ajax een transfer van Viergever naar het buitenland tegengehouden (hij was nog nodig), maar hebben ze hem geen contractverlenging aangeboden. Dat beleid (of gebrek aan?) begreep ik toen al niet. Waarom vorig jaar zomer geen contractverlenging voor 1 jaar tot medio 2019 om hem deze zomer alsnog te kunnen verkopen voor circa 4 miljoen? Niet handig dit met dubbel effect als je directe concurrent hem gratis ophaalt.

02-05-2018 22:48

Oliveira +0

Snap niet dat Ajax hem niet binnenboord heeft gehouden. Prima back-up verdediger. Ik snap echter de keuze van Viergever niet om te kiezen voor PSV, ik zie het nogal als een grote "fuck you"naar Ajax toe om eerlijk te zijn. Heb dan het fatsoen om desnoods voor Anderlecht uit te komen als je dan toch in de buurt van Nederland wilt blijven of iets dergelijks.....

02-05-2018 22:39

Pieter433 +0

Vorig jaar zomer heeft Ajax een transfer van Viergever naar het buitenland tegengehouden, maar hebben ze hem geen contractverlenging aangeboden. Dit is zijn antwoord en vanuit zijn perspectief kan ik dat wel begrijpen.

02-05-2018 23:01

Oliveira +0

Vreemde manier van denken om zo'n keuze te rationaliseren van "o wacht, Ajax blokkeerde mijn transfer eerder, laat ik naar de directe concurrent gaan als wraak". Nogal een ongefundeerd en irrationeel antwoord.

03-05-2018 00:25

Jos1983 +2

mis je niks aan, schaduwverdediger!! desalnietemin thx voor Schalke uit en Lyon uit Nickey

03-05-2018 00:30

Johnnie +387

Ajax moet nu gewoon Obispo kopen van PSV.

02-05-2018 22:36

Toekomst1900 +2

Wat een hoop onzin hier zeg! Ervaren verdedigers nodig, Viergever was geweldig. Viergever was op zn werklust geweldig tegen Schalke, het moment dat iedereen inderdaad nog weet. Maar dat zelfde seizoen ging hij enorm in de fout bij Twente uit, wat ons drie punten kost. Konden we ook goed gebruiken einde van het jaar. En die ervaren verdedigers? De beste verdedigers van de laatste 2 jaar zijn 18 en 20! Doe mij 4x een Sanchez of DeLigt en niemand heeft het over ervaring. Ervaring is een populair media woordje geworden en mensen praten het gewoon na. Onze ervaren mensen: Veltman, Schone en Huntelaar, gaven heel vaak niet thuis.

Ajax heeft kwaliteit nodig. Ik vond Viergever een ‘leuke’ verdediger. Maar een contractverlenging plus hoger salaris, voor een leuke speler, die te kort komt voor de basis? Nee, bedankt voor dat potje tegen Schalke.

Ajax: investeer in kwaliteit en niet in leeftijd!

02-05-2018 22:32

ETM +3

Grootste probleem met jouw betoog is dat Viergever niet te kort komt voor de basis. Als de basis nu Sanchez De ligt was, dan had je een punt. Maar de Sanchezen en De Ligten blijven weer niet langer dan 2 seizoenen.
Dan wijs je op een fout van Viergever maar dat vind ik te makkelijk, die kun je bij iedere verdediger eruit halen. Sanchez was problematisch in de EL finale omdat hij veel fouten maakte in de opbouw, maar ik stond volledig achter het opstellen van Sanchez.
Viergevers rol in het gevierde spel was veel groter dan dat potje tegen Schalke, onder Bosz. Maar wmb had alleen al vanwege dat potje contractverlenging mogen hebben ja. Voordat hij wat gelukkige doelpunt maakte leidde Nick al de ene na de andere aanval in, op zn tenen, in de verlenging, in geslagen positie. Een brok onverzettelijkheid..
Ik word ook soms moe van het woord 'ervaring' maar ligt eraan in welke context. Ervaring die van waarde kan zijn heeft met persoonlijkheid te maken, en een bepaalde volwassenheid. Het is vervelend, want zo abstract. Ervaring ansich is betekenisloos.

03-05-2018 10:05

aka +5

Clubliefde bestaat niet meer

02-05-2018 22:00

DiAngelo +2410

Blijf het vreemd vinden, speelde goed achterin met een werkmentaliteit die je juist te weinig ziet bij Ajax en die je hard nodig hebt. Ging ook steeds beter voetballen, constant......Eind 20 een perfecte leeftijd om mee door te gaan en te behouden voor Ajax. Thanks Viergever, vooral omdat je op pure wilskracht ons gered hebt bij Shalke. Je hebt Ajax voor heel even terug gebracht in Europa en zodoende miljoenen opgebracht. Heel vreemd....

02-05-2018 21:52

ambtenaar +23

Prima aankoop van Psv.
Betere Nederlandse verdediger met ervaring die haalbaar is ga je net vinden.

02-05-2018 21:48

martin1234 +2

Aankoop? Ik vrees dat hij gratis is. Maar ik snap niet hoe je Viergever gratis de deur uit doet, maar Kristensen en Orejuela inkoopt.

02-05-2018 22:08

Dapperestrijders81 +2111

Dat filmpje... Hahaha. Bitch please. Terugkeer Jaap Stam doet nog steeds pijn zie ik....man man wat treurig....

02-05-2018 21:46

waynelove +2

Goedkoop he

02-05-2018 22:37

IkJijHijWijJullieZijnAjax +1

als ze sinkgrave maar niet laten gaan.
veel beter dan die trage gast tagliafico die er aan de flanken word uitgelopen.
sorry jongens maar ik vind die gast totaal niet passen bij ajax. zie ik liever die gast van jong ajax daar spelen die kale donkere jongen. daar komt niemand voorbij met die slidingen.

02-05-2018 21:44

Marcw1972 +16691

Sanniez bedoel je? Die doet het de laatste tijd aardig maar geen Ajax 1 materiaal vind ik. Ook niet eens met je wat betreft Nico. Dat is een prima aankoop.

02-05-2018 21:52

aniel.rambharos +1

Wat lul je nou over Tagliafico?. Een van de betere aankopen van Ajax de laatste tijd en jij zeurt over traagheid en niet passen?. Kijk je wel naar Ajax?. Loopt veel gaten dicht, kopsterk, hard in de duels, positioneel erg sterk, veel meer bagage dan Sinkgraven. Dus wat zeur je nou?.

02-05-2018 22:00

IkJijHijWijJullieZijnAjax +1

jullie hebben gewoon geen vestand van verdedigen.
blijf vooral genieten van zijn gaten dichtlopen ( die niet dichtgelopen worden) ajax heeft sinds zijn aankoop zelfs meer goals tegengehad, ik zal je een tip geven kijk eens buitenlandsvoetbal.
de meeste hebben hun vizier alleen maar op het middenveld en de aanval, en als een bal onderschept word door een lcv of rcv en de lb valt niet op dan heeft ie het goed gedaan.
tagliafico laat aanvallers gewoon de achterlijn halen, hetzelfde kritiek die wij op veltman hebben.

niemand in deze ajax verdediging gaat de top halen. ja je hoort het goed 0 spelers.
de
de ligt zal vast naar een mooie club gaan, maar die gaat na een jaar weggebankt worden. ajax speelt teveel met jaren 80 verdedigers, het voetbal vereist tegenwoordig meer dan dat. je moet je kunnen wapenen tegenover aanvallers waarbij de intwikkeling kwa techniek en snelheid flibk is toegenomen het afgelopen decenia

90% van wat ik over verdedigers heb verteld is uitgekomen.

02-05-2018 22:16

IkJijHijWijJullieZijnAjax +1

ok onnodig te vermelden lol

maar je zal het zien.
we gaan van tete, sanchez dynamisch, snel en sterk in de 1 tegen 1 duels, naar wober, de ligt, tagliafico traag in opbouw, balletjes breed, draaicircels van een traktor.

en maar verbaast en teleurgesteld reageren dat je uitgeschakeld word in alle competities.
we rekenen ziyech af die gaten laat vallen waardoor de verdediging te snel onder druk komt. maar de verdediging kan niet eens verdedigen, dus word ziyech uitgelicht. kijk even naar alle doelpogingen die onze tegenstanders hadden waartegen wij punten verloren, en kijk even naar hun doelsaldo, het is genant.

als je kan leven met 30 tegengoals moet je met mij geen discussie aangaan over verdedigen.

02-05-2018 22:37

GinoAFCA +14908

hahahaha serieus?

02-05-2018 23:34

Figo +0

Mooie jaren gehad, zonde van dit seizoen. Leuke speler maar goed om door te selecteren.

02-05-2018 21:31

ajaxfan4life82 +0

Er gaan de laatse jaren meer ex ajaxspelers naar psv en feyenoord, dan dat spelers van die twee clubs naar ons komen.. Dat bedacht ik me, door een artikel op as, "ajax kan de nieuwe bayern van Nederland worden"..

02-05-2018 21:27

Suarez16_ +9300

Wauw zie nu die aankondiging pas hahahaha. Je zou bijna denken dat ze Suarez hadden vastgelegd, maar nee een 28-jarige back-up linksachter.

02-05-2018 21:19

ajaxminimax +5471

Zo gaat dat nou eenmaal bij die club, blijf het me ook afvragen hoe iemand voor psv kan worden...

02-05-2018 21:23

IkJijHijWijJullieZijnAjax +1

tja hoe kan iemand ooit afsluiten bij feyenoord!?

hoe kunnen er 3 ajacieden er voor zorgen dat psv de europa cup 1 wint?

conclussie: conflict, een speler wil spelen, of heeft nooit een ajax hart gehad.

02-05-2018 22:31

Gewoon Gijs +18422

Weer een knap staaltje onkunde van Marc Overmars. Blijkbaar niks geleerd van fouten uit verleden (denk aan Vermeer).

En van Viergever snap ik het eigenlijk ook niet. Hele vieze smaak van in mijn mond dat hij overloopt naar zo'n stinkclub. Al is dat dus ook Ajax zelf aan te rekenen. Ipv van zo'n bruikbare speler te behouden ga je grof geld betalen voor iemand van ver die het eerst maar moet laten zien en moet wennen. Als je hem niet bruikbaar vond had je hem vorig seizoen voor een leuk bedrag naar het buitenland kunnen laten gaan.

Kortom: wanbeleid en wansmaak

02-05-2018 21:15

Dapperestrijders81 +2111

Viergever past niet in de huidige speelstijl van Ajax . Bosz speler maar nu overbodig . Zou me niks verbazen dat cocu vertrekt en ze bosz aanstellen.

02-05-2018 21:39

Gewoon Gijs +18422

Cocu blijft. Bosz zou zichzelf dan ook belachelijk maken.

Viergever moest vorig seizoen dus blijven voor Bosz. En vervolgens laat je Bosz gaan. Wat wordt Ajax toch achterlijk geleid

02-05-2018 21:56

martin1234 +2

Nee hoor, Bosz zal dat doen als hij een aanbieding krijgt

02-05-2018 22:11

MickS +6256

Vind het jammer dat hij gaat. Zou een goede stand in zijn imo bij blessures. Als alles een beetje 'normaal' verloopt spelen we in ieder geval tot de winterstop op drie fronten mee: Europees, beker en nationaal. Dat kan voor de jonkies achterin best nog wel eens fysiek een uitdaging zijn. Dan is een viergever een goede stand in. Verder ook wel sympathie voor deze man. Nooit een wanklank van hem gehoord, en hij blijft voor eeuwig mijn (ver)schalke held. Dat doelpunt zal ik nevernooit vergeten.

Heel veel succes bij PSV, maar niet te veel, want het mag niet ten koste gaan van onze prijzen ;-)

02-05-2018 20:59

IkJijHijWijJullieZijnAjax +1

viergever was gewoon een goede verdediger, helemaal in combinatie met sinkgrave.
die twee samen vond ik ijzersterk aan de linkerkant.
als je die twee tot het einde had gehad waren we gewoon kanpioen geweest.
hele goede aankoop van psv

02-05-2018 21:31

Obnoxious +1

Succes daar Viergever! Bedankt voor je jaren trouwe dienst. Vorig jaar was fantastisch, mede dankzij jou.

02-05-2018 20:59

martin1234 +2

Geen succes!! Ik gun PSV niks. Viergever daarentegen had ik een mooi contract bij Ajax gegeven. Waarom moet deze jongen per se weg? Ik snap er echt niks van.

02-05-2018 22:14

tonny +0

zegt genoeg over de allerbelabberst slechte directie anders laat je die man niet gaan.
zal geen wereldvoetballer zijn maar hij stond er wel altijd en ging voorop in de strijd
daar konden anderen een voorbeeld aan nemen

02-05-2018 20:44

Dapperestrijders81 +2111

Viergever past niet in de huidige speelstijl van Ajax . Bosz speler maar nu overbodig .

02-05-2018 21:41

footietsar +170

Ah wat maakt het uit. Deze jongen bracht Ajax alleen maar ongeluk. Heeft er 4 jaar gespeeld en toevallig heeft Ajax in deze periode niets gewonnen. Nu zal hij de komende jaren PSV droog houden ;-)

02-05-2018 20:42

Ajacied33 +36807

Of hij wordt daar meteen kampioen... Wij hebben niet echt patent meer op prijzen

02-05-2018 20:47

Gabri411 +49

Dat filmpje bewijst maar 1 ding: ook bij het promoten van nieuwe spelers hebben zij weer ajax nodig. Mooiste shot aan het eind. Een logo met twee sterren. Afca vaak geïmiteerd nooit geëvenaard! Hoop nu alleen maar dat de directie een keer woord houd en de verdiende centen op het veld zet in een mix met de echte toptalenten.

02-05-2018 20:42

GregNeck +0

Of 'ie nou wel of niet bij Ajax past, het slaat gewoon nergens op om spelers naar de directe concurrent te laten vertrekken. Zie dan liever dat ze z'n contract nog een jaartje verlengen om ons in de breedte te ondersteunen.

Ondanks dat ik extreem sceptisch was over de Forgiver heeft 'ie in de Europese wedstrijden van vorig seizoen toch een beetje m'n Ajax-hart gestolen. Daarom vind ik het jammer dat hij weg gaat. Hele nuttige speler om in je selectie te hebben, zeker met de stand van zaken bij onze huidige defensie.

02-05-2018 20:37

Ellende +324

AJAX laat hem niet zomaar vertrekken naar een directe concurrent. Ze zien het in Schuurs, de Ligt en Wober centraal meer zitten. Daarnaast willen ze deze positie nog graag met een nieuwe impuls/speler versterken. Linksback verwachten ze Sinkgraven terug en is Tagliafica een zekerheidje.

Ik snap waarom ze hem laten gaan. Ze gaan hem geen contract tot 2022 geven als bankzitter.

02-05-2018 20:51

HilversumNoord +0

Mee eens. Tijd voor nieuwe talenten. En hij wilt zelf geen bank zitten. Wel zuur dat het pisvee wordt

02-05-2018 21:39

IkJijHijWijJullieZijnAjax +1

je hebt niks te vertellen. transfervrij is vogelvrij.
ajax kan daar niks tegen beginnen en ajax heeft dit ook natuurlijk zien aankomen.

02-05-2018 22:55

NouridolbergNeres34 +1912

blijft een schijtbakken clubje, treurig niveau dat filmpje

02-05-2018 20:37

Bocarra +14

Eigenlijk staat er niets meer in de weg om Davy Propper of Lozano van PSV over te nemen.

02-05-2018 20:31

3*stars*3 +23524

Pröpper zit al bijna een jaar in Brighton...
Vond het trouwens wel altijd een Ajax voetballer.

02-05-2018 20:42

Michelinho +9

Pröpper is al vanaf het begin van het seizoen speler van Brighton.

02-05-2018 20:48

Bocarra +14

Oeps, je hebt helemaal gelijk. Dan maar van Ginkel.. :-))

02-05-2018 20:58

Michelinho +9

NOOOOO!!! Dan maar 40M voor Pröpper wat een veel betere speler is.

02-05-2018 21:00

Gewoon Gijs +18422

Die is niet van psv. Lozano trouwens ook maar voor klein deel.

02-05-2018 21:18

Ellende +324

Staat niets in de weg?
Een contract?

02-05-2018 20:54

Bobbaasje +3

Als Luuk de Jong vertrekt, gaan ze voor Kolbeinn Sightorsson.

02-05-2018 20:29

Dwergje48 +4

Succes Nick!

02-05-2018 20:17
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.