[Update] 'Snappen zijn situatie'

door BvdPloeg 65

[Update] 'Snappen zijn situatie'

door BvdPloeg 65

Laatst geüpdatet

SNEL BESLISSEN - UPDATE - Kenneth Vermeer sluit niet uit dat hij in de winterstop verkast naar een andere club. De doelman is bij Ajax tweede keuze achter Jasper Cillessen en met het oog op het WK in Brazilië moet Vermeer snel belissen wat hij wil.

'Ik heb nog niet met mijn zaakwaarnemer gesproken. We hebben eerst Roda en dan gaan we even zitten', legt Vermeer uit aan AT5. 'Ik weet nog niet wat ik wil, dat is bijzaak. Natuurlijk wil je spelen en als dat niet bij Ajax is, moet je ook verder kijken. Maar je weet nooit in de voetballerij. Het kan allemaal zomaar omdraaien. Er speelt op dit moment nog niets.'

Vermeer werd uit het doel gehaald door Frank de Boer na enkele wijfelende optredens in de competitie. Cillessen nam het over en hield sindsdien bijna wekelijks de nul. Kansen op speeltijd slinken voor Vermeer dan ook met de week. 'Je wil spelen, ook omdat ik uitzicht wil houden op het WK. Ik laat mijn kansen daarop niet afhangen van een blessure. Iedereen wil spelen, dus ik ook.'

Update - 13.30 uur
Frank de Boer heeft op de vrijdagse persconferentie aangegeven dat Ajax altijd kan meewerken aan een transfer van Kenneth Vermeer. De coach ziet de doelman echter liever in Amsterdam blijven. 'We hebben beiden onze belangen. Als er een club komt, dan zullen we zien wat er mogelijk is. Onze intentie is om hem te behouden', sprak De Boer.

De trainer weet echter ook dat Ajax te maken heeft met een echte clubman, die bovendien het WK dreigt mis te lopen. 'Als je zo lang bij Ajax speelt en je bent belangrijk geweest voor de club en je kijkt naar zijn toekomst, ja dan begrijp ik die vraag wel. De laatste seizoenen hebben wel bewezen dat we twee goede doelmannen nodig hebben. We snappen zijn situatie, maar we zullen er alles aan doen om hem te behouden.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Bensco +7175

allereerst: Kenneth krijgt eigenlijk alle antwoorden in zijn mond gestopt van de verslaggever. Het lijkt niet zozeer uit hem zelf te komen dus hoe dit artikel erbij komt dat hij concreet bezig is met een vertrek is mij niet helemaal duidelijk.

ten tweede: Ik snap hem volkomen. Cillessen is goed en stijgt zelfs boven mijn verwachtingen uit plus jasper heeft de neiging dat zodra hij onder de lat staat, hij ook blijft staan. Het was altijd al nek aan nek tussen die 2 maar kenneth heeft zichzelf uit ontwikkeld terwijl in Cillessen nog meer potentie zit. Daar komt bij dat jasper als mee voetballende keeper meer past in het spelletje van ajax.

Kenneth moet elders gaan kijken want anders moet die gaan wachten totdat jasper fouten gaat maken en dat gaat niet gebeuren. Dat gun ik hem ook, vermeer is een verdomde goede keeper die in spanje of frankrijk perfect uit de voeten zou kunnen en zijn leeftijd is ook perfect voor een buitenlands avontuur. Hij heeft als ajacied dubbel en dwars zijn sporen verdiend, o.a. vorig jaar toen die het minst aantal tegendoelpunten had en het jaar daarvoor al als nr2 maar ook in de jeugd en de inzet die hij toonde toen die moest wachten op Stekelenburg getuigd van het karakter van een echte ajacied!! KENNETH, JE BENT EEN HELD!!!!!

20-12-2013 14:01

Jowen +1

Ik zou het jammer vinden als hij weggaat, maar neem het hem niet kwalijk. Wens hem sowieso het allerbeste!
Hij heeft zich altijd professioneel opgesteld, dus mensen die daar over zeiken zijn zeker vergeten hoe lang hij achter Steek heeft moeten wachten....

20-12-2013 13:07

AFCAMaster +2

Prima, Cillessen laat nu zien wat het niveau van een Ajax keeper moet zijn, Kenneth schiet daarin tekort. Ook gisteren, tegen amateurs, was het af en toe billenknijpen. Daarnaast is Cillessen veel rustiger, wat ook voordelig is voor de defensie.

20-12-2013 12:42

Frank1970 +1

Succes voor de toekomst !! 1e keeper word je bij Ajax niet meer.

20-12-2013 12:35

ambtenaar +23

Een echte Ajacied, lijkt me een prima keeper voor een middenmoter in Engeland of Duitsland.

20-12-2013 12:18

wilyha +2

een echte ajacied joh , als die dat was geweest had die net als jasper zich blijven in zetten tot dat die weer eerste keeper is bij ajax en niet als paar maandjes op bank zitten al zeggen dat die een transfer wil

20-12-2013 12:19

MokumInMeHart +0

Vergeet niet dat Vermeer ook jaren tweede keeper is geweest achter Stekelenburg. Nu ziet hij Cillessen het uitstekend doen als eerste doelman en gaat hij verder kijken. Vermeer is op een leeftijd dat hij eerste doelman moet zijn. Ik begrijp het dan ook wel en mocht hij vertrekken, dan wens ik hem t allerbeste!

20-12-2013 12:31

RuffRhythim +24837

Alsof dat bij keepers precies zo werkt als bij veldspelers.

20-12-2013 12:34

wilyha +2

een ajacied ben je of ben je niet

20-12-2013 12:46

Wesl +0

ja maar een prof keeper ben je ben je niet. Is hij dan alleen een échte ajacied als hij op de bank blijft zitten? In de zomer wordt de kans op een mooie club alleen maar kleiner.
Hij heeft voor mij allang bewezen een echte ajacied te zijn!!

20-12-2013 12:53

smokum +0

En jij bent dat duidelijk niet! Kenneth zit al bijna 10 jaar bij het eerste, waarvan een jaar verhuur aan Willem 2, en heeft daarin meer op de bank gezeten dan in de goal gestaan. Jarenlang geduldig op zijn kans gewacht en nooit geklaagd. Maar nee, dat weet jij natuurlijk niet meer omdat je toen nog geen interesse in Ajax had aangezien ze toen nog geen kampioen waren. Gloryhunterrr dat je bent, Kenneth is een Jood in hart en nieren!

20-12-2013 13:27

AjaxYahudi +3108

Sterker nog, toen die bij Willem II keepte liet die de wedstrijd tegen Ajax aan zich voorbij gaan omdat die niet tegen ons kon keepen.

20-12-2013 13:56

kjkepel +0

Is ook lang 2e keeper geweest achter Stekelenburg, snap best dat hij, nu hij alweer op de bank zit, elders wil gaan kijken voor een vaste plek onder de lat. Prima keeper, maar het WK gaat hij never nooit halen ben ik bang.

20-12-2013 12:59

Jan Vertonghen +0

Zou als ik hem was niet naar Engeland gaan, is die in mijn ogen te klein voor. Spaanse competitie lijkt me juist ideaal voor Kenneth. Vind hem wel een type Victor Valdes

20-12-2013 12:23

Hanszel +0

Ik kan mij goed voorstellen dat hij weg wilt. Het is altijd lastig als je 2e keus wordt.
Hopelijk kan Ajax hem langer behouden, maar als hij weg wilt moet Ajax niet zijn poot stijf houden.

Vermeer is een top gozer en heeft nooit geklaagd ondanks alle kritiek!

20-12-2013 12:10

Rbrt92 +0

Gun hem een mooie transfer, maar hoop toch dat hij blijft! Als Jasper zo blijft keepen dan haalt Kenneth het WK sowieso niet.. Denk overigens wel dat er een goede keus is gemaakt door Jasper eerste keeper te maken! Ook gister zat Kenneth een paar keer te grabbelen..

20-12-2013 12:08

Jornnn +5

Zo lang Cillessen bij Ajax inde goal staat maakt hij toch geen kans op het WK. Waar hij ook speelt...

Persoonlijk gun ik heb wel een club waar hij in de basis staat. Het is ook niet zo dat hij een grabbelaar is.

20-12-2013 12:06

Odin +0

Vermeer is gewoon een grabbelaar die zelf veeeeeel te lang heeft mogen blijven staan. Maar die jongen heeft laten zien dat hij gewoon 0,0 zelfkritiek heeft.

23-01-2014 04:31

AlexIbarra +19293

Ik vind Kenneth een topkeeper maar volgens mij heeft Frank hem juist lang laten staan.

Had Jasper het na drie matige wedstrijden van hem overgenomen dan had er in de winterstop misschien weer een gelijke strijd kunnen zijn. Nu heeft hij echt een langere periode slechte vorm laten zien en weet je dat het de rest van het seizoen niks meer wordt. Toen Jasper foutloos keepte niet, en ook niet nu Jasper af en toe wat kleine, niet cruciale schoonheidsfoutjes maakt.

Maar je weet nooit hoe het loopt, niemand had ooit verwacht dat Jeroen Verhoeven in Ajax1 zou keepen...

22-01-2014 10:20

mvh +0

Ben niet zo van dit Vermeer-bashing. En niet omdat het een aardige gozer is.
Ik vind dat er aan het spel van Jasper nog wel wat te verbeteren is - maar ik hoor er niemand over. Vermeer heeft een paar rare grabbelballen te snel achter elkaar gehad en was zijn vertrouwen kwijt. Terecht dat Jasper er in kwam, en terecht dat Jasper er nog steeds in staat. Maar een paar maanden eerder stond Vermeer net zo terecht in Oranje.
Die rare trap van Jasper over de bal, nou ja, een oefenwedstrijd. Die rare fladderbal tegen psv die Cillessen niet over de lat tikte - nou ja, Veltman frunnikt die bal nog net het doel uit. Beetje mazzel moet je hebben.
Wat mij heel erg stoort aan Cillessen is dat ie geen goede lange bal heeft. Als hij de bal in handen heeft, ligt alles stil tot iedereen op zijn plek staat, om dan de bal met een rollertje aan de dichtstbijstaande speler te geven. Dat is wel zo zeker, klopt, en in sommige situaties ook beter, klopt. FdB houdt zowiezo van achteruit opbouwen. Maar een strakke uittrap die Sigi lekker kan doorkoppen op een doorlopende vleugelspeler als de kans voordoet? Of een uittrap die keurig in de voeten van een speler aan de zijlijn landt? Kijk nog maar eens hoe bij AC Milan die bal steeds van de keeper in de voeten van Ballotelli terecht kwam, die dan zijn tijdrekkunstjes aan de zijlijn ging lopen doen. Heb ik van Cillessen nog nooit gezien. Ook de meeste doeltrappen landen ergens in the middle of nowhere - en met uitzondering van Sigi en soms Hoesen is er niemand voorin die zo'n bal in de lucht kan opeisen tegen grote verdedigers. Op de meeste uittrappen volgt jagen. Dat doet Vermeer echt beter, beter dan welke Nederlandse keeper ook (Krul kan dat ook heel goed trouwens).
Ook afwezig: een strakke uitworp. Ik kan me niet herinneren dat ik Cillessen al eens een bal over 30, 40 meter in de loop van een Schöne of Serero heb zien gooien, zoals een Neuer dat geweldig kan. Corner, hij pakt de bal, en pats Robben (die corners niet kan meeverdedigen) krijgt de bal op snelheid mee. Een wapen, maar Cilessen heeft het helemaal niet in huis. Vermeer is er iig beter in.
Tenslotte is Vermeer in 1-op-1 en in de reflex, door zijn grotere explosiviteit, sterker dan Cilessen. Dat heeft ie in 3 kampioenschappen ruim bewezen.

Begrijp me niet verkeerd, het lijkt me terecht dat Cilessen er in staat en er is geen reden op dit moment aan hem te twijfelen. Hij doet heel veel goed en is betrouwbaar. Maar om Vermeer zo af te kraken - nou ja, Sjappies heb je overal.

22-01-2014 04:29

the tucan +0

Van mij had Jasper ook tegen Feyenoord wel onder de lat mogen staan. Ik snap wel dat Frank nu voor Vermeer kiest, maar dit is natuurlijk toch net even iets meer dan alleen een bekerwedstrijd. Hopelijk bewijst Vermeer morgen nog steeds een goede keeper te zijn. Al is het maar voor een eventuele verkoop

21-01-2014 19:04

tijger19 +123

Ik vind niet dat Vermeer hier een punt heeft, want als bv Blind 7-8 wedstrijden oprij grootse blunders maakt dan word hij echt wel aan de kant gezet. Wat wel zo is is dat je als keeper zijnde minder snel weer de kans krijgt. Helemaal als je vervanger momenteel beste van de competitie is.

21-01-2014 15:22

Blankenburg +4

Meestal blijven keepers langer staan. In het geval van Vermeer zelfs veel te lang. Vermeer is geen slechte keeper maar komt voor de top te kort. Cillessen is werkelijk in alles zijn meerdere. Ik vind het jammer dat Cillessen woensdag niet keept. Straalt zeker in topwedstrijden zoveel meer uit. Groeit binnen 3 jaar uit tot internationale topkeeper .

21-01-2014 13:42

ThaFox020 +0

Wordt weer billenknijpen morgen.. Hopelijk geen Vermeertje morgen..

21-01-2014 13:34

IamLegend +2

hou de nul dat is het belangrijkste!

21-01-2014 13:23

Bensco +7175

+1, uitgerekend dit soort wedstrijden moet je er staan en jezelf laten zien

21-01-2014 13:44

afca patrick +1

Fantastische prof. Volgens mij heeft deze jongen het gewoon heel goed naar zn zin bij Ajax. Ondanks dat hij niet speelt straalt hij op trainingen wel heel veel plezier uit. Verder is het volkomen terecht dat Cillessen keept. Is gewoon een klasse beter en veel rustiger dat Vermeer.

Maar Kenneth is wel een ideale 2e doelman. Zeurt niet, heeft een goed niveau en is een goede sparringpartner voor Cillessen.

21-01-2014 12:35

glob +230

Jasper pakte zondag natuurlijk ook weer twee ballen klemvast die Kenneth waarschijnlijk in 2x had gepakt. ik weet niet of jullie het ook gezien hebben maar in beide gevallen stormde er al een tegenstander op Jasper af om de losgelaten bal in te schieten. Maar ja, Jasper laat die niet los. Kenneth heeft daar wel een handje van. Tegenhouden is 1, maar vasthouden is 2.

21-01-2014 12:33

gusanito +5447

Het is natuurlijk precies andersom. Een keeper krijgt meestal veel krediet van een trainer en wordt niet zomaar gewisseld. Een speler uit vorm wordt veel sneller (tijdelijk) vervangen.

21-01-2014 12:30

ibrahendriks +1

Liever andere wedstrijd, het staat tenslotte goed nu. Ze zijn op elkaar ingespeeld. Aan het eind van seizoen meewerken aan een mooie transfer van Kenneth. Dat verdient hij op basis van zijn bijdrage in de vorige kampioenschappen. Bovendien hoor je hem nooit in negatief opzicht.

21-01-2014 12:30

De_Meer +1

Vermeer is een klasse keeper!

21-01-2014 12:29

Wayout +2

Ooh ja Vermeer keept. Nou dat is wel weer even wat minder

21-01-2014 12:09

oudzuid2 +7294

tsja, Stekelenburg stond er op een gegeven moment ook naast en die speelde enige tijd later een WK-finale, dus het kan raar lopen, maar op dit moment vind ik Cillessen toch net iets rustiger in het doel.

21-01-2014 12:07

Rayno95 +0

Toen was hij geblesseerd volgens mij.

21-01-2014 12:09

mvdv +0

Vreemd, ik zou juist het tegenovergestelde van Vermeer denken. Een keeper laat je juist heel erg lang staan en wil je zo min mogelijk vervangen. Hoe lang riep iedereen niet al om Cilissen en gaf de Boer telkens Vermeer weer een kans. Een speler vervang je juist veel sneller en gemakkelijker, ook omdat je die later weer veel gemakkelijker in kan zetten.

Vreemde gedachtengang van Vermeer!!

21-01-2014 11:59

Rayno95 +0

Als de beste 10 ervoor maar spelen ;) en Vermeer een goeie foutloze dag heeft morgen :)

21-01-2014 11:50

Rbrt92 +0

Klopt niet natuurlijk dat een speler die fouten maakt langer blijft staan,, een speler die fouten maakt die kan je tijdens de wedstrijd nog wisselen. Een keeper wissel je niet als hij fouten maakt tijdens een wedstrijd. Bij een topclub is er nou eenmaal veel concurrentie, dus als je het verkloot dan krijgt iemand anders een kans. Ik vind overigens dat Kenneth lang genoeg is blijven staan, en terecht ook, dus t is niet zo dat hij door een incident is gewisseld

21-01-2014 11:41

Daluniz10 +0

Daar heb je gelijk in, maar tegelijkertijd is het wel zo als keeper, dat als je eenmaal gewisseld wordt, je niet zo snel meer terugkomt. een veldspeler kan na een maand 'banken' weer een kans krijgen, desnoods op een andere positie. dat is het lot van een keeper. Maar goed kenneth stelt zich professioneel op en ik vind het goed dat de boer het zo heeft verdeeld dat de 'reserve keeper' de bekerwedstrijden speelt.
wel grappig weer om al die reacties hieronder te lezen alsof kenneth er niets van kan. zo goed werkt het geheugen van de gemiddelde ajacied blijkbaar. erg jammer

21-01-2014 12:01

Krullen +8058

Mooi om te zien dat hij zo professioneel blijft, zegt denk ik ook wel wat over de gemoedstoestand van de spelersgroep. Maar vrees voor Vermeer dat hij niet meer eerste keeper zal worden, daarvoor id Cillessen gewoon te goed.

21-01-2014 11:33

Tpes +1

Ook Cillessen kan een blessure krijgen. Mocht hij dit dan weer goed invullen dan mag ook Jasper weer zijn plek terug gaan verdienen.

21-01-2014 11:43

FlyingDutchMan +17316

Je bent een waardige vervanger Kenneth!

08-02-2014 00:50

Oliveira +0

Als Vermeer blijft keepen zoals hij gisteren deed heeft Frank de Boer een luxe probleem. Maar mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar Cillissen omdat hij een stuk langer is en beter is.

07-02-2014 19:00

Robinjo1988 +1

Uitstekend gekeept gisteren gozer!

07-02-2014 18:02

ibrahendriks +1

Bij een goed bod inderdaad laten vertrekken, hij verdient het om ergens de nummer een te zijn.

07-02-2014 13:25

vincent_DV +107

Ik zou hem na dit seizoen laten vertrekken, maar niet voor een appel en een ei. Is AC Milan niks voor hem? die hebben niet echt goede keepers op het moment. Dan zou ik Kaminski van Anderlecht proberen te halen of Kapino van Panathinaikos(schijnt heel goed te zijn), en dan een paar jaar de tijd geven, dan gaat Cillessen weg en kan hij het overnemen.

07-02-2014 11:41

OviMivO +1761

abbiati geen goede keeper? haha

07-02-2014 12:46

J_imster +0

Pff twee van die keepers die ik goed vindt en jet beste gun... Doet best wel pijn dat deze man niet keept. Maar vindt Jasper ook gewoon geweldig!!

07-02-2014 09:57

wendoo9 +8125

Vermeer onze toffe peer je stond er gisteren weer !!!!!!!!!!!

07-02-2014 09:54

ajacied043 +0

Vermeer was een goede tijdelijke vervanger voor Jasper, Toch zie ik graag Jasper in de goal staan tegen Heerenveen.
Ook hadden we een aantal geluksmomentjes dat de bal er niet in ging! ik hoop dat hij een mooie club krijgt Vermeer.

07-02-2014 09:47

Ismael Urzaiz +2165

Gisteren weer hele belangrijke reddingen. Bij corners was het echter weer billenknijpen..

07-02-2014 08:14

Maxwell_5 +6977

Onder het mom van: ik wil graag oude koeien uit de sloot halen...

Vermeer heeft gisteren gewoon prima gekeept, ere wie ere toekomt.

07-02-2014 08:28

RuffRhythim +24837

Wat een gelul #2

07-02-2014 08:54

Daluniz10 +0

als je invalt moet je er direct staan. dat heeft hij gisteren goed gedaan.
ajax moet hem na dit seizoen gewoon een andere club gunnen.

07-02-2014 07:47

wendoo9 +8125

En dan ?????? Van de sar ??????

07-02-2014 09:57

Bensco +7175

Vermeer deed gisteren waar die goed in is en dat is op de lijn blijven, netjes gedaan kenneth

07-02-2014 07:45

bojan +7

Allereerst zal ik waarschijnlijk veel te weinig kennis hebben om het te beoordelen, maar is het niet raar dat een keeper na 90 minuten er doorheen zit en krampverschijnselen heeft? Als je nu 90 minuten moet rennen begrijp ik het zeker maar hij staat de helft van de wedstrijd, in mijn ogen dan, te wachten op een bal.

Verder heeft hij natuurlijk een wereldpartij gekeept!

28-03-2014 11:05

Joy +289

Ik ben het enerzijds wel met je eens maar Ik denk wel dat je in deze rekening moet houden met het feit dat hij geen wedstrijd ritme heeft, en in de afgelopen weken nog met een liesblessure te maken heeft gehad.

28-03-2014 11:26

Pantheon +938

Zal vooral aan zijn liesblessure van de afgelopen week gelegen hebben. Misschien kwam deze wedstrijd wel gewoon 2 a 3 dagen te vroeg voor 'm.

28-03-2014 12:52

bojan +7

Oh ja inderdaad. Dat zal het zijn, was ik vergeten.

28-03-2014 17:21

mvh +0

Dat, en explosiviteit is een andere belasting dan afstand, vraagt andere training en andere spieropbouw. Je verwacht van een sprinter op niveau ook niet, dat ie zijn kunstje binnen minuten een paar keer herhaalt zonder dat t pijn gaat doen - met het argument, dat een marathonloper het toch 42 kilometer lang volhoudt? Dus als hij terug komt van blessure (specifiek getraind), bovendien niet veel wedstrijden "in de benen" heeft - niet zo gek allemaal. Vet gekieperd, Vermeer!

28-03-2014 20:24

Nacho van Manen +0

Toch is die Schone een uitstekende speler voor Ajax gebleken. ik was er van overtuigd dat hij voor de bank werd gehaald en echt een 13 in een dozijn was. Hij kan voorlopig nog wel even mee (27) en van grote waarde zijn voor dit Ajax.

28-03-2014 08:46

Rayno95 +0

Ik denk dat als je gezegd zou hebben dat hij een van de sterkhouders zou worden, dat je dan door werdt verwezen naar het gekkenhuis :p
Ik zag hem wel als een nuttige speler, maar had zeker niet verwacht dat hij zo belangrijk zou worden :)

28-03-2014 09:16

Maxwell_5 +6977

Er worden van oudsher spelers, uitblinkers, van andere Eredivisieclubs gehaald. Waarom er de laatste jaren zoveel scheve ogen zijn als dit gebeurd is mij een raadsel. Sommigen zijn helemaal doorgeslagen dat er een onbekende groeibriljant gehaald moet worden. Volgens mij zou de enige reden om een speler niet uit de eigen competitie te halen moeten zijn, dat de club er geen absurde bedragen voor moet gaan neerleggen.

28-03-2014 10:28

mvh +0

En hij blijft maar beter worden. Ik denk steeds: die man is in bloedvorm, beetje mazzel, gaat ie lekker... maar dit is niet alleen vorm. Daarvoor duurt dit al veel te lang, en het wordt steeds gekker. Er blijven maar mooie passes uit die man komen. Dat steekballetje was waanzinnig precies. Is hij niet iets voor een 10 ipv rechtsbuiten? Lekker vanuit het centrum balletjes de 16 in verdelen en genoeg dreiging om zelf ook eens uit te halen?

28-03-2014 20:29
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.