Van der Sar over transfer Ocampos: 'Heeft wat haken en ogen en late nachten gekost'

door NielsOpdam 124

Bron Ajax TV

Van der Sar over transfer Ocampos: 'Heeft wat haken en ogen en late nachten gekost'

door NielsOpdam 124

Bron Ajax TV

Laatst geüpdatet

Edwin van der Sar geeft toe dat er nogal wat haken en ogen aan de transfer van Lucas Ocampos zaten. Dat vertelt de algemeen directeur van Ajax in gesprek met Ajax TV. De Amsterdammers waren al akkoord met Sevilla over een transfer van twintig miljoen euro, totdat de Raad van Commissarissen van Ajax daar voor ging liggen. Uiteindelijk huurt Ajax Ocampos voor een jaar van de Spanjaarden, met een optie tot koop.

Foto: AJAX

'Natuurlijk zijn er lijsten met spelers die je hebt als schaduw', begint Van der Sar over de opvolging van Antony. 'Alleen hoe dichter je bij het einde van de transferwindow komt, hoe moeilijker het wordt om dat in te vullen. Dan moet je gaan schakelen en gaan kijken wat de mogelijkheden zijn. Hij is een sterke speler, met agressiviteit. Hij gaat de positie denk ik op een andere manier invullen dan Antony. Het heeft inderdaad wat haken en ogen en wat late nachten gekost om hem binnen te halen op huurbasis.'

De Ajax-directeur noemt de transferperiode intensief, ook zijn eigen rol was intensiever dan de laatste jaren. 'Zeker bij de grote transfers, maar dat was niet heel anders dan bij Matthijs (de Ligt, red.) en Frenkie (de Jong, red.). Die contacten zijn er en die moet je ook benutten. Het is een teamprestatie om het elftal neer te zetten, om een transfer binnen te halen, maar ook om een transfer succesvol te laten plaatsvinden naar een andere club.'

'Kwartje is gevallen bij Brobbey'

De terugkeer van Brian Brobbey naar Amsterdam vindt Van der Sar mooi, vooral het interview dat de spits recent gaf. 'Waarin hij alle punten opnoemde, die wij het jaar daarvoor hadden verteld aan hem waarom hij zou moeten blijven. We hadden hem toen best wel een goed contract aangeboden... Het kwartje is gevallen. Het is een fantastische gast, hij is populair in de spelersgroep en iemand die specifieke kwaliteiten heeft. We zijn er zeker van dat hij de inspanningen, die wij hebben gedaan om hem terug te halen, gaat terugbetalen met doelpunten, succes en bekers.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Harrie.S63 +1699

Ajax heeft echt een keepers probleempje, echter ziet de RVC dat anders.
Stekelenburg en pasveer te oud.
Gorter te onervaren.
Pasveer is goed als 1e keeper maar wat als hij wéér uitvalt? Stekelenburg heeft al meer dan 1 jaar geen wedstrijden meer gekeept. Gorter voldoet voor alsnog niet aan de verwachtingen.
Ik zie dit probleem later weer op het bordje van de RVC komen. Mogen ze uitleggen waarom dan wel een keeper moet worden gehaald.

03-09-2022 02:23

Bramble1988 +9247

Dan hadden we afscheid moeten nemen van 1 van de 3.

03-09-2022 02:40

Panna +5042

Dat leg je net zelf uit!

03-09-2022 06:47

HendrikAjax +16830

Je hebt de laatste wedstrijden van vorig seizoen blijkbaar niet gekeken

03-09-2022 07:40

roodwit007 +14202

De RvC is de straf die je krijgt als je beurs genoteerd ben ik ben er voor om de club zo snel mogelijk er van af te halen , je moet altijd door die beurs met de kont bloot terwijl pisvee en feyenooit kan doen wat ze willen geen controle geen mee kijkers

03-09-2022 01:35

FTS95 +15956

Als ik dit lees dank ik god op mijn bloten knieën dat wij wél een RvC hebben...

03-09-2022 08:20

ajax1roy +106

We kunnen wie dan ook goed vinden bij de td

Iedereen ook ik heb zijn mening over de td

Het neemt niet weg dat de RvC Ajax volledig voorschut gezet heeft. Zonder dat de RvC naar buiten treedt zelf

Ik geloof ook in de zaak vlachodimos dat hij in de winter 15 kost in plaats van 10 deze zomer

En dat de rvc dat ook gewoon gaat goedkeuren. Van de Sar kan als algemeen directeur alleen maar praten maar moet verder ook knielen

Ook de RvC heeft toch inspraak gehad wie overmars opvolgd Huntelaar. Word toch ook door de RvC goedgekeurd als td

RvC wil het woord niet meer horen

Onder ten Hag hoorde je geen mening van de rvc waarom nu wel

Klinkt bekent in de crisis periode

03-09-2022 01:06

Cednificent +491

Ik weet niet of de RVC Ajax voor schut heeft gezet. Ik denk eerder dat ze de club van onverantwoordelijk handelen hebben beschermd.

Als dr RVC zegt, Ziyech kopen we niet want de investering is te hoog, waarom zou Ocampos dan wel gekocht mogen worden met een investering in dezelfde categorie?

De verhalen van mensen die dicht op Ajax zitten klinken alsof er een soort machtstrijf gaande is waarbij Huntelaar en Hamstra ook risico’s nemen. You win some you lose some. Ze durven in ieder geval en proberen het, ze krijgen alleen een nee te horen. Uithuilen en doorgaan.

Alleen lelijk dat zoiets naar buiten komt.

03-09-2022 12:34

ajax1roy +106

Er zat een verschil van 24 miljoen tussen de 2

Ocampos 20 Ziyech 44

04-09-2022 14:34

ajax1roy +106

Waarom gaat een algemeen directeur niet in op de RvC

De RvC heeft Ajax volledig voorschut gezet

03-09-2022 00:52

AFCA-1983 +17718

Ajax tv interview met vd Sar…. Wij van wc eend adviseren …..

03-09-2022 00:16

Aldinho_nl +1061

Edwin is een echte Ajax held!❌❌❌

Er waren tijden dat de beste spelers op het laatst werden verkocht voor veel minder en er geen tijd en geld was om nog iets terug te halen. Wat een luxe nu, dankzij onder andere Van der Sar.

03-09-2022 00:09

Steffenhagen +37732

Prima interview van Edwin . Je kunt lullen wat je wilt maar met hem heb je wel een boegbeeld .Zeker internationaal. Dat niveau tilt Maurits Hendriks natuurlijk niet aan

02-09-2022 23:29

AFCACruijff14 +160831

Precies. Buiten dat Hendriks ook niet als vervanger van Edwin komt. Jammer dat Sar nauwelijks uitstraling heeft, maar hij is volgens mij op de achtergrond heel nuttig en gewaardeerd. Klaas moet gewoon ons technische boegbeeld worden met Hamstra die hem helpt en dan zit het wel goed.

02-09-2022 23:35

Steffenhagen +37732

Ja maar ik denk dus dat Hendriks binnen een paar maanden de opvolger is van Van der Sar .

02-09-2022 23:36

AFCACruijff14 +160831

Lijkt me nergens op gebaseerd. Wel dat alles voor 1 persoon gewoon too much is geworden voor Edwin.

02-09-2022 23:37

Leo Valk +1362

Nauwelijks uitstraling??? Serieus? 🥱

03-09-2022 02:41

Ricoteb +53174

Van der Sar is een prachtig boegbeeld, maar je moet iedereen op zijn kwaliteiten benutten. Van der Sar is nou eenmaal een voetbalman, en na het vertrek van Overmars heeft ook hij deze zomer laten zien een goeie invloed te hebben op transfers, zowel inkomende als uitgaande. Dan is het toch niet vreemd om met Hendriks iemand erbij te pakken die zich veel meer de algemene organisatie kan richten. Dan kan Van der Sar zich meer gaan richten op het uitzetten van het technisch beleid, met Hamstra en Huntelaar als uitvoerende krachten. Hendriks is geen vervanging, hij is aanvulling op.

02-09-2022 23:42

Steffenhagen +37732

Mooie woorden en ik wou dat ik het met je eens kan zijn, maar ik denk te weten dat het anders ligt . Het vertrouwen in Edwin is niet meer zo groot binnen de RVC . Dus trekken ze een relatief sterke bobo aan in de personen van Maurits Hendriks . En die gast natuurlijk niet alleen de toekomst verbouwen . Dat is een kul verhaal . Edwin wordt langzaam maar zeker naar de uitgang gedirigeerd. Zijn contract loopt af in 2024 . En ik weet dat dat niet verlengd wordt

02-09-2022 23:47

Ricoteb +53174

Jij weet dat? Vertel? Dus jij denkt dat de RVC uiteindelijk weer naar een directie wil waarin niemand met een voetbalachtergrond zit, de hele reden dat de fluwelen revolutie ooit begonnen is?

02-09-2022 23:58

Steffenhagen +37732

Niet als doel op zich , maar wel als consequentie van het in hun ogen onvoldoende presteren van Van der Sar.

03-09-2022 00:00

Ricoteb +53174

Het zou best kunnen dat Van der Sar onvoldoende presteert. Naar buiten toe vind ik hem de laatste jaren heel erg verbeterd, maar hoe hij op de werkvloer is, kan de buitenwacht moeilijk beoordelen. En zelfs als ze hem eruit werken, terecht of niet, en ze zetten daar geen voetbalman neer, dan is de club ten dode opgeschreven. Kan me niet voorstellen dat de club binnen 15 jaar twee keer precies dezelfde fout maakt die de club aan de afgrond gaat brengen. Ik ben geen groot fan van Danny Blind, maar kan me niet voorstellen dat hij dat zou toestaan dat de club zichzelf zo de vernieling in zou helpen

03-09-2022 00:06

ajax1roy +106

Waar zie jij dat aan

Je ziet toch ook dat de RvC de regie heeft
En van de Sar naar hun pijpen danst

Huntelaar heeft ook helemaal niks te zoeken bij Ajax als beginner

Laat hem bij de Graafschap stagelopen waarbij het om duizenden euros gaat en niet om velen miljoenen

De RvC moet zich ook echt kapot schamen

03-09-2022 00:56

MichelBoerebach +29080

Inderdaad een boegBEELD.

03-09-2022 00:51

Joneuz +1579

Waar blijft Kaplan??

02-09-2022 23:23

NeeI +107618

Was gewoon op de training vandaag.

02-09-2022 23:34

ajax1roy +106

Ik zie hoor en merk er niks van

03-09-2022 00:56

ajax1roy +106

Vraag ik me ook af

03-09-2022 00:56

JOHANisGOD +18498

Ja hoor.

Hij was op de training.

03-09-2022 01:04

Cafeoostindie +2724

Ik moest het even laten bezinken. Traag in balhandeling hoorde ik(ik ken hem niet) en er was nog meer loos, echter kan deze man erg nuttig zijn als aanjager en motivator, en zo'n slechte speler zal het niet zijn als je van sevilla komt toch?

Ik ben heel benieuwd of hij morgen speelt, ik heb hem echt nog nooit zien voetballen.

02-09-2022 21:12

PietjePrecisie +1982

Op youtube zag het er matig uit (eerste filmpje) en geweldig (tweede filmpje). Ik heb toch wel hoge verwachtingen van hem.

02-09-2022 21:27

YRGI +32897

Hij gaat het vooral heel anders invullen op rechts. Als je meer een snelle en technische speler daar wilt, moet je Kudus er gewoon neerzetten. Ocampos is vooral een fysieke, slimme en sobere voetballer. Maar wel gewoon steady. Je speelt niet zomaar 2 EL finales.

02-09-2022 21:42

Zlaat +2418

https://youtu.be/7OZaBUTb5Xc dit filmpje geeft mij veel hoop. Kan ook op links en centraal.

02-09-2022 21:47

ajaxwestland09 +28905

Hij zit denk ik niet bij de selectie morgen had vandaag niet getraind zonde

02-09-2022 21:10

wijsneus +5246

Had liever Hamstra en Huntelaar dit interview zien geven en dan had Van der Sar in een ander interview kunnen uitleggen hoe en waar het misging met de transfers van Ocampos en Vlachodimos.

02-09-2022 21:07

Drukwerk1968 +7110

Op die manier doen ze het nooit goed.

02-09-2022 21:11

wijsneus +5246

Snap ik maar Hamstra en Huntelaar waren hoofdverantwoordelijk voor de transfers deze zomer. Ik weet dat ze officieel niet de functie hebben die Overmars wel had, maar het had mij leuker geweest om het van die twee te horen.

02-09-2022 21:12

Ricoteb +53174

Hamsta en Huntelaar zijn niet eindverantwoordelijk. Vanuit de directie was dat Van der Sar. Dat komt juist omdat Hamstra en Huntelaar gaan officieel lid zijn van de directie.

02-09-2022 23:45

AFCACruijff14 +160831

H2 was juist niet hoofdverantwoordelijk. Dat was de laatste dagen juist het probleem...

02-09-2022 23:36

Yeshyeshyall +10920

Ik ben heel benieuwd naar Ocampos en het lijkt me een heerlijke speler maar het voelt wel wat alsof hij toevallig voorbij kwam en ze dachten: oh ja die, doe maar.. snap dat het laat in de window was maar tegelijkertijd was Antony misschien wel onze beste speler.

02-09-2022 21:06

Artemio +31676

Wat ik niet helemaal snap is dat Schreuder Sontje Hansen niet wilde laten verhuren/ weg laten gaan. Terwijl hij wel zat te springen om een vervanger van Antony.
Sontje is nu optie 4/5 voor de rechtsbuiten positie.
Rare gedachtegang van de trainer.

02-09-2022 20:48

Drukwerk1968 +7110

Misschien is Sontje nog niet ver genoeg na zijn blessure. Hij heeft tijd nodig.

02-09-2022 21:12

Artemio +31676

Hij is ver genoeg om op een hoger niveau te spelen dan Jong Ajax. Dat Schreuder hem wilde behouden snap ik dan ook niet. Het is niet zo dat hij in aanmerking komt voor Ajax 1. Hij kreeg een kans om het hogerop te zoeken dan jong Ajax. Die kans is hem ontnomen. Dat is niet erg als er maar perspectief is. Op het eerste oog is dat perspectief niet te zien ook niet voor volgend seizoen.

02-09-2022 21:27

Drukwerk1968 +7110

Dat is hem ontnomen..... Hij moet eerst eens wat langer laten zien dat hij terug is. Daarnaast heeft hij lange tijd gemist. Loyaliteit werkt 2 kanten op.

02-09-2022 22:00

WantAmsterdam +115917

Zoals al vaak gezegd, Sontje is geen rechtsbuiten.
Maar je punt staat, op zijn beste posities zijn er nog veel meer opties, dus daar maakt die nog minder kans.
Had echt verhuurd moeten worden.

02-09-2022 21:57

AFCAjax +17839

in gesprek met Ajax tv, maar ik kan het nergens vinden. iemand een linkje?

02-09-2022 20:36

mees0503 +846

Gewoon op ajax.nl kijken

02-09-2022 20:59

AFCAjax +17839

ja dat deed ik, daar staat ie nu ook, maar toen ik dat poste stond ie er nog niet.. dus of ze hebben hem tijdelijk ervanaf gehaald of AS heeft inside informatie ofzo.

02-09-2022 22:46

Ozymandias +159568

Door het ingrijpen van de RvC hebben Vd Sar, Hamstra en Huntelaar een fantastische deal met Sevilla gesloten. Ik heb geen hele hoge verwachting van Ocampos maar met zijn CV neem ik aan dat hij op z'n minst een meerwaarde heeft in de Eredivisie.

02-09-2022 20:36

ajaxwestland09 +28905

Gehuurd he mocht het niks zijn weer terug naar sevilla

02-09-2022 21:11

sebastiaan1900 +5269

Ja, dat is het prettige van deze deal. Deze constructie wilden ze ook met Ziyech.

02-09-2022 21:13

IRBaboon +6852

Juist daarom is het een goede deal. Kan Ajax zich geen buil aan vallen.

02-09-2022 21:17

ProfessorX +19827

Waarom kunnen jullie tenminste grootste deel niet trots op de oud spelers zijn en op Ajax ?

Klein lijstje afgelopen 4 jaar ondanks alles .
Ten Hag Bosz Overmars
Onana Mazraoui Dest de Ligt Tagliafico Martinez F de Jong Ziyech GravenBergh vd Beek Antony Sanchez ( Columbia) Traore Haller zijn zomaar 14 ! Spelers die voor Ajax top waren Ajax op de kaart hebben gezet .

Wees trots erop en geniet van het nu

02-09-2022 20:24

wijsneus +5246

One of these is not like the others.

02-09-2022 20:33

ProfessorX +19827

Nou vertel 😋 Dest ?
Dan schrap ik hem

02-09-2022 20:36

wijsneus +5246

Iemand die heeft geholpen Ajax op de kaart te zetten, maar niemand waarschijnlijk trots op is. Dan zou je het toch wel moeten kunnen raden.

02-09-2022 20:42

ProfessorX +19827

Onana ja maar ik zet er ook bij ondanks alles

02-09-2022 20:44

Ricoteb +53174

Bosz en Sanchez zijn niet van de afgelopen 4 jaar ;)

02-09-2022 23:47

ProfessorX +19827

Moet 4 a 5 jaar zijn je heb gelijk

03-09-2022 07:14

Ajax1114 +19393

Goed gedaan Van der Sar. Gewoon op je post blijven en geef die Maurits Hendriks straks een paar rotschoppen.

02-09-2022 20:20

Ozymandias +159568

De aanstelling van Hendriks lijkt me juist een zeer intelligente. Ajax is bezig met de plannen en straks de bouw van de Nieuwe Toekomst en een van de dingen waar Hendriks veel om is geprezen is zijn rol als technisch directeur van het NOC*NSF in het professionaliseren van de faciliteiten in veel verschillende sporten. Daarom krijgt hij waarschijnlijk ook de huidige rol van Daphne Koster als manager van De Toekomst in zijn takenpakket. Ajax groeit nog steeds door, zoals Overmars met Hamstra een rechterhand kreeg en Hamstra met Huntelaar een rechterhand heeft lijkt het me geen slecht idee als Vd Sar met Hendriks ook een rechterhand krijgt. Ik zou wel vertrouwen hebben in een directie met Vd Sar, Hendriks, Hamstra, Huntelaar, Geelen en Lenderink.

02-09-2022 20:25

OuweDibbes +11721

De man is incompetent en draagt geen verantwoording. Op Hendriks zit niemand te wachten behalve de RVC die steeds meer in plaats van een controlerende orgaan naar een uitvoerende orgaan gaat.

02-09-2022 20:30

Ozymandias +159568

Waarom is hij volgens jou incompetent?

02-09-2022 20:31

Gewoon Gijs +18319

lijkt me juist wel echt competent, zowel in hockey als bij NOC zijn sporen verdiend

02-09-2022 20:52

Cafeoostindie +2724

Je moet nou eenmaal iemand hebben die op de centjes let.
Beter zo iemand dan iemand die je club binnen een paar jaar in de rode cijfers laat belanden.
We hebben er veel van gehad.

Lekker laten zitten, goed bezig.

02-09-2022 21:23

tbomas +1348

Het is wel duidelijk dat de man incompetent is met de 'loservlucht'-affaire én de zaak Yuri van Gelder in Rio. Vervolgens als rechterhand van Van den Hoogenband ook grote problemen in Beijing met oa de coronavlucht en het vooraf onnodig druk opleggen met medailleverwachtingen. Dat soort dingen zouden eigenlijk nul keer voor moeten komen. Papendal kunnen we heel misschien maar waarschijnlijk niet aan hem toeschrijven. TeamNL marketing wel, maar ook daarover zijn meningen verdeeld. Het is met Maurits eigenlijk hetzelfde verhaal als met Van der Sar (vertrek Bosz en keus voor kliek-Bergkamp, zaak-Nouri, inschrijving Haller, zaak-Overmars en bestuurscultuur die dat mogelijk maakte, teruggeroepen door rvc bij transfer Ocampos); ja, ze zullen de organisatie die ze leiden niet een faillissement in besturen en ze zullen ook best positieve kanten hebben, maar een echt goede directeur heeft niet meerdere lijken in de kast hangen. Los van of je enkele van die affaires niet volledig op hun conto wil zetten, je bent in die functie wel verantwoordelijk. Als we Hendriks niet incompetent mogen noemen, mogen we dat van geen enkele directeur behalve echt louche figuren als Dirk Scheringa. Waarom settlen voor middelmaat? De algemeen directeur of manager vernieuwing jeugdcomplex moet wat mij betreft vooral goede managementvaardigheden hebben. Een sportverleden is niet genoeg om meerdere grote fouten die ze gemaakt hebben te compenseren. Zeker niet als dat sportverleden in het hockey en op papendal is, met alle respect.

02-09-2022 22:57

Ozymandias +159568

Sorry maar als dat de grootste fouten uit zijn loopbaan zijn lijkt hij me juist uitermaten competent.

02-09-2022 22:59

Steffenhagen +37732

Sweet dreams ; natuurlijk is Hendriks de opvolger van Van der Sar en eerder dan jij denkt . Pfff wat een naïviteit…

02-09-2022 23:35

Ricoteb +53174

Waar ben je nou bang voor dan? Dat hij spelers die slecht gespeeld hebben in een Europese wedstrijd, alleen in de auto terug naar Nederland laat rijden? Of dat hij de verwachting gaat uitspreken dat Ajax kampioen móét worden? Hendriks wordt niet de baas van de spelers, daar heb je de technische leiding voor. Hij zal waarschijnlijk moeten zorgen dat de faciliteiten en de organisatie verder geprofessionaliseerd worden. En we hebben deze week toch wel gezien dat de organisatie soms wel wat proffesioneler kan.

02-09-2022 23:54

Brownfinger +2005

Heeft haken en ogen gekost??

Daar hadden we er toch zat van

02-09-2022 20:20

EersteAanname +2172

Arme flappie

02-09-2022 20:16

Henkjanklaas +20596

Hier en op Ajax tv met geen woord over dat amateuristisch gedoe met Ocampos. Die wel toen weer niet en toen weer wel kwam weliswaar gehuurd. Uitleg van Sar zou op zijn plaats zijn

02-09-2022 19:55

Wamberto +2968

Dat gebeurt zo vaak op die manier in de voetbalwereld. Ik vind het erger dat het allemaal direct op straat is komen te liggen.

02-09-2022 21:04

Artemio +31676

Het kan niet anders dan dat de Telegraaf meerdere ingangen heeft bij Ajax.

02-09-2022 22:44

tbomas +1348

Schreuder is een direct lek naar Mike Verweij, dat is al jaren bekend, al in zijn Twente-tijd door tubantia-journalisten ontdekt, en ook bevestigd door Dick Advocaat een aantal jaar geleden. Er is geen enkele reden waarom hij dat ineens niet meer zou zijn nu.

Daarnaast heeft Romano (lees: de twitteraccounts van de clubmensen waar Romano op parasiteert) vaak directe lijntjes naar de clubs waarmee Ajax onderhandelt. Zeker bij United ligt altijd alles op straat.

En dan is Hamstelaar er nog bij gekomen. Twitteraccount waarbij ook alles uit ons technisch beleid lekt. Ik zie echter niet in waarom die laatste een issue is want die profileert zich echt als Ajacied, in tegenstelling tot de Telegraaf die vooral sensatie zoekt en voor hun eigen belang opkomt. Dat dit van de RVC naar buiten is gekomen, is uiteindelijk goed voor ons om te weten- we kunnen het toevoegen als 'first strike' op het conto van Hamstra (want als Sevilla uiteindelijk akkoord gaat met 4m voor huur, was die deal vanaf het begin echt ook al mogelijk); en als hundreth (oid) strike op het conto van Van der Sar, die alweer communicatief opzichtig de fout ingegaan is door te zeggen dat alle seinen op groen stonden voor de transfer terwijl de RvC nog niet akkoord was.

02-09-2022 23:07

Wamberto +2968

Echt jammer allemaal. Ik vond het de laatste jaren een verademing dat er nauwelijks iets op straat kwam te liggen, er ontzettend veel rust van de clubleiding uitging en je soms zelfs werd verrast door een transfer omdat er vooraf gewoon niets naar buiten lekte.
Lekken zorgt op den duur altijd voor scheve gezichten binnen een club, en dat zou echt jammer zijn.

03-09-2022 12:29

JordanAFCA +22481

https://www.instagram.com/p/CiA0CwNKyq9/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

Ten Hag kon beter bij Ajax blijven

02-09-2022 19:51

WantAmsterdam +115917

Vind het maar raar, Brobbey heeft eerder gezegd dat Ajax de enige club was die hem wilde, en nu geeft die ook geen duidelijk antwoord “beiden denk ik”. En een appje, waar je iemand feliciteert en zeggen “had je graag bij willen hebben” lijkt me ook niet heel serieus.

02-09-2022 19:55

Pietsnot +15019

Waar gewerkt wordt vallen spaanders. Ze werken onder de hoogst mogelijke druk en miljoenen kijken over hun schouders mee.

Ik vind dat ze het gewoon netjes hebben gedaan. Bak geld verdiend en desondanks een zeer veelbelovende selectie

02-09-2022 19:44

DeHeerVanDeMeer +25164

Beter kan ik het niet verwoorden 👍
Prima transfer zomer in een knotsgekke markt, niemand is foutloos..

02-09-2022 19:59

Robbie en de Kock +11118

Zo is het inderdaad.
Wat Overmars in jaren stap voor stap mocht leren hebben H2 in één window zich moeten eigen maken.
Een snelcursus top transfers plegen.
Petje af!

02-09-2022 20:02

Pietsnot +15019

Idd, hier leer je meer van dan in 10 jaar bij Feyenoord als TD goedkope huurspelerd binnenhalen

02-09-2022 20:05

WantAmsterdam +115917

Naci niet eens in de selectie

02-09-2022 19:42

altijdlastig +1122

Zag hem bij de geblesseerden staan. Is te hopen dat dat het niet meteen is

02-09-2022 19:54

WantAmsterdam +115917

Je kijkt doe wedstrijd ook zonder Naci? Haha sterkte.
Hij heeft volgens mij gisteren of eergisteren nog getraind, dus denk niet dat het een blessure is, ze achten hem nog niet klaar gok ik.

02-09-2022 19:56

maikyNL +128

Iemand een idee of ie morgen al kan meedoen tegen cambuur?

02-09-2022 19:38

fc Barcelona_ke +19239

Ik zag em niet op de trainingsveld. Mssn zijn visum regelen. Over Grillitsch volgens mij kan ie wel beschikbaar

02-09-2022 19:39

maikyNL +128

Mooi moment om alvarez ff te laten banken dus👍🏻

02-09-2022 19:40

burwatti +14190

Komt die niet terug van een blessure waardoor hij Vrijwel geen wedstrijdritme heeft ?

02-09-2022 19:42

Libero +19050

Ocampos heeft een Spaans paspoort, geen visum nodig.

02-09-2022 20:54

Prutser +2933

Papieren zijn gereed las ik, of hij het fysiek aankan is een volgende.

02-09-2022 20:47

WesleySonck +1494

Vraag me wel af wie er dan bovenaan op het schaduw lijstje stonden en dus niet haalbaar bleken

02-09-2022 19:36

ProfessorX +19827

Gianni henrique

02-09-2022 19:38

Sampaoli +39155

Mij bekruipt de angst dat Ajax de macht uit handen heeft gegeven aan zaakwaarnemers, bijvoorbeeld die van Schreuder die plotseling 'intensief hulp aanbiedt' in een transferperiode.

02-09-2022 19:39

ZaadDeMos +1239

De Lekkende Kraan grijpt de macht. En De Telegraaf weet eerder dan Van der Sar wat er binnen Ajax gebeurt.

02-09-2022 19:49

Ibuprobrimovic +4598

Vd Sar oogt soms wat lomp, maar ik denk dat zijn invloed zwaar wordt onderschat. Prima uithangbord naar het buitenland. Incl. Hunter nstuurlijk.

02-09-2022 19:32

jerryisthename +31669

Klopt helemaal, Ibrahiprofen! 👍🏼😉

02-09-2022 19:42

wijsneus +5246

Had graag uitleg willen hebben hoe het zo erg mis is gegaan bij de transfer van Ocampos en Vlachodimos. Van der Sar praat veel, maar zegt eigenlijk niets. Lijkt me ook beter om hier gewoon transparant in te zijn.

02-09-2022 19:24

AINIESTA +44330

Dat krijg je natuurlijk bij AjaxTV.

02-09-2022 19:35

jerryisthename +31669

Of Vandaag Inside, Veronica Offside, Shownieuws of VTBL...oh nee, die bestaat niet meer...😅

02-09-2022 19:44

AjaxIsBeast +5975

Ik begrijp de teleurstelling van mensen dat Ziyech niet komt, maar dit is echt een kanon! Bovendien veel goedkoper qua transfersom en salaris. Hij is pas net 28 geworden dus kan wel wat jaartjes mee. Helemaal top!

02-09-2022 19:18

JariJari +15050

Een groot kanon ook. Zoveel mensen zeggen dat hij qua stijl niet past maar willen dan wel Suarez, nog een grotere rammelaar qua speelstijl en ook geen typische Ajax speler.

Ik ben heel blij met Ocampos na mij er wat meer in te hebben verdiept. Hopelijk nemen we hem volgend jaar permanent over.

02-09-2022 20:22

Koningtoto +59946

Dit is eerlijk wel de beste selectie sinds 1997. Dus ik verwacht echt wel wat dit seizoen.

02-09-2022 19:17

Ajax1812 +9046

Mwah, vond die van 18/19 ook wel degelijk

02-09-2022 19:22

Soccerskins v2 +43196

Was beter inderdaad, deze heeft geen exceptionele talenten zoals De Ligt en Frenkie.

02-09-2022 19:29

AlexLitmanen10 +14361

Timber is nivo de ligt.
Er is nu wat meer ervaring en wat minder voetbal.

02-09-2022 19:36

Pietsnot +15019

Timber is beter dan de Ligt en Antony een compleet ander type maar wel regelmatiger in zijn spel dan Frenkie die natuurlijk een betere voetballer was maar wel wisselvalliger destijds

02-09-2022 20:11

WantAmsterdam +115917

Antony is er niet meer dus dat is niet relevant.

02-09-2022 21:09

NeeI +107618

Qua algeheel niveau ben ik t met je eens. Maar als team geloof ik niet dat we beter zijn dan het 18/19 seizoen. De backs, koppel Frenkie-Schone, prime Tadic in de spits. Dat gaan we niet snel evenaren.

02-09-2022 19:27

DeMeervanweleer +7562

Je weet het niet, dit moet ook nog groeien.

02-09-2022 19:30

WantAmsterdam +115917

We missen imo gewoon een middenvelder van het niveau Frenkie om in de buurt van 18/19 te komen.

02-09-2022 19:44

Pietsnot +15019

Bergwijn Brobbey ...
Dat kan echt een wereldkoppel worden

02-09-2022 20:12

Hziyech15 +2197

Als Antony was gebleven, dan was ik het eens.

02-09-2022 19:29

Amsterdamnoord +6008

De selectie van 97 was lang niet meer zo goed als de jaren ervoor

02-09-2022 19:29

Dennis129 +11877

Dit meen je toch niet? Blind is zwaar over de top inmiddels en wijndal niet veel beter. Rensch heeft twee aardige wedstrijden gespeeld in een jaar. Tel daar een keeper van 39 bij op. Genoeg twijfel in de achterhoede. Taylor moet ook alles nog maar laten zien. Tadic die inmiddels ook al zwaar over zijn top. Een geweldige spits die alleen nog geen 90 minuten kan spelen. Zoveel kwetsbaarheden in de basis. Hele goede selectie hoor, maar jouw conclusie is wel erg overdreven. Je moet echt bidden dat Timber en Brobbey niet geblesseerd raken, wat heb je gelijk een probleem van hier tot Tokyo

02-09-2022 19:30

Pietsnot +15019

Uit vorm is niet direct over de top. Laten we het in de winterstop beoordelen, niet na 3 wedstrijden

02-09-2022 20:13

vandenhaas4 +15034

Lijkt me gewoon een mindere selectie dan vorig seizoen. Of al die nieuwe spelers moeten opeens voltreffers blijken te zijn.

02-09-2022 19:31

Pietsnot +15019

We hebben sinds 2019 elk jaar een selectie die tegen de Europese top indruk heeft gemaakt. Altijd op een luizige, misschien wat naïeve manier onterecht uitgeschakeld. Maar wel steeds finale waardig materiaal vol pressing en flitsend voetbal

Er zullen wel mensen lachen, want er is geen cynischer publiek dan Ajax publiek helaas, maar we zitten echt in een Gouden tijdperk. Ik heb er al een aantal meegemaakt en herken ze

Geniet er van en met wat mazzel een 5e beker met de grote oren. Over een paar jaar kan alles weer anders zijn dus geniet geniet geniet!

02-09-2022 20:10
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.