Van der Sar over situatie Overmars: 'Onderzoeken zijn gedaan en daar zijn uitkomsten van'

door Jesse ter Haar 226

Bron Ziggo Sport

Van der Sar over situatie Overmars: 'Onderzoeken zijn gedaan en daar zijn uitkomsten van'

door Jesse ter Haar 226

Bron Ziggo Sport

Laatst geüpdatet

Ajax is aan de slag gegaan met de uitkomsten van onafhankelijk onderzoek naar het grensoverschrijdende gedrag van Marc Overmars en de cultuur binnen Ajax, zo verzekert Edwin van der Sar. In de uitzending van Rondo op Ziggo Sport vertelt de directeur over het proces.

'De onderzoeken zijn gedaan en daar zijn uitkomsten van. Er is een aantal handvaten die we hebben meegekregen', vertelt de voormalig keeper van onder meer Ajax en het Nederlands elftal. 'De RvC leidt het onderzoek op dat vlak en quick wins zijn altijd te maken. Iedereen kijkt op een andere manier naar elkaar. Het is niet altijd leuker en beter, maar wel noodzakelijk in deze tijd.'

Om het vertrouwen op de werkvloer terug te winnen, is er volgens Van der Sar hard gewerkt binnen de club. 'Er is een vertrouwenscommissie en we hebben onafhankelijk onderzoek laten doen naar de zaken die speelden', zo zet hij het uiteen. 'Dat is absoluut niet alleen naar Marc, want er zijn ook andere aspecten, die in alle organisaties tegen het licht worden gehouden. In de komende maanden proberen we er stappen in te maken, om uiteindelijk een betere organisatie te zijn voor iedereen.'

Of Overmars ooit terug kan keren bij Ajax, weet Van der Sar nog niet. De club is immers nog bezig met het proces van het scheppen van duidelijkheid. Hij voelt dat mensen altijd een tweede kans verdienen en hoorde ook Keje Molenaar spreken over een mogelijke terugkeer. De algemeen directeur blijkt niet te spreken over diens teksten. 'Ik hoorde Keje Molenaar wat roepen op tv, maar daar gaat hij niet over. Hij wordt bij zijn eigen club (FC Volendam, red.) ook niet betrokken. Hij is een goede speler geweest, maar op het moment dat het golfje na een aantal jaren naar beneden gaat, komt die man naar boven en brengt hij allerlei ongefundeerde zaken naar boven.'

Van der Sar ziet geen ineenstorting

Overigens heeft Van der Sar niet het idee dat het bij Ajax totaal in elkaar is gestort na het vertrek van Overmars. 'Dat ervaar ik niet zo. Voor mij is het afrekenen aan het einde van het seizoen. We zijn nog nooit in een situatie geweest waarin we twaalf spelers zijn verloren, waarvan drie transfervrij. De spelers die zijn gekomen, gaan we in de komende maanden tegen het licht houden. Ze moeten zorgen dat ze genoeg leveren en dan spelen ze.'

Krijg 2,37 keer je inzet terug als Ajax dit seizoen de landstitel pakt!

Als je verantwoord speelt, houd je het leuk. Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Lees meer over:
Plaats reactie

VOETBALisOORLOG +1811

Aan het einde van het seizoen, komt Overmars terug

09-02-2023 10:44

Pietsnot +15019

Over onderzoeken gesproken..... beetje offtopic, maar wel leuk....

De universiteit van Utrecht heeft onderzoek gedaan naar het IQ van fans van voetbalclubs. Op zich kwam er niks schokkends uit. Waar het landelijke IQ 100 is (duh) is het gemiddelde IQ van voetbalfans die voetbal actief op tv volgen 98. En voetbalfans in stadion was het 95.

Dus op zich niks abnormaals. Wel leuk te melden.... Ajax supporters doen het goed in vergelijking met de fans van Feyenoord. Waar Ajax kijkers op tv op het landelijke gemiddelde van 98 zitten en 96 in de stadions, daar scoort Feyenoord in het onderzoek het laagste van alle nederlandse clubs!

TV kijkers die Feyenoord volgen hebben volgens het onderzoek gemiddeld een IQ van 95 en de mensen in het stadion gemiddeld 91 (!)

Niet dat ze direct koekoek zijn, maar het verklaart wel waarom daar soms dingen gebeuren die niet door de beugel kunnen.

Hoe het komt dat Feyenoord (althans de fans) zo laag scoort wordt niet genoemd overigens, maar zelf gok ik dat iederee met een beetje normaal verstand langzaam maar zeker het stadion wordt uitgejaagd na elke keer nieuwe excessen. Maar dat is mijn aanname.....

08-02-2023 15:00

Sana-Herres +184

Nouuuuu hoe goed scoort Ajax op de Deugmeter 🤡

08-02-2023 12:18

KVF +995

Telegraaf meld dat de directeur van Liverpool op pole ligt om directeur te worden bij ons. Altijd maar de vraag wat er van waar is, maar iemand enigszins bekend met deze Julian Ward?

07-02-2023 22:20

3sterren +20205

We leven tegenwoordig in een voor mij hele vreemde democratie. Het is niet meer de meerderheid die beslist, maar een kleinere groep. Weliswaar een alsmaar groeiende groep, maar toch.

Even terzijde, het is mij opgevallen dat ”woke” rijmt op spook.

Men vindt het de normaalste zaak van de wereld dat een moordenaar van een politicus, na zijn straf te hebben uitgezeten, zich weer in vrijheid onder de mensen mag begeven.

Hij kan zelfs een huisje huren waar een hardwerkend persoon een moord voor zou doen.
Een veel gehoord geluid is dan:
”Ieder mens heeft recht op een tweede kans”.

Maar hé, niet in de huidige ’cancelcultuur’.

Van die spoken krijg je ’levenslang’ voor het maken en versturen van een foto, van iets wat eerder lachwekkend is, dan levensbedreigend.

De hele commotie omtrent dit onderwerp vind ik trouwens compleet lachwekkend.

Overmars gaat dus niet terugkeren op het oude nest. Die heeft namelijk levenslang.
Ajax wordt gegijzeld door de spookgemeenschap.

Zelfs alle vrouwen uit mijn gezin vinden dat Marc Overmars moet kunnen terugkomen.
Wel zijn zij reuze nieuwsgierig naar zijn ’dick pic’, die vrouwen zoveel angst heeft aangejaagd, want een foto van zo’n monster hebben zij nog nooit gezien.

De rest van Nederland trouwens ook niet, niemand heeft ooit de verstuurde beelden van zijn pik gezien. Het NRC, AD en de overige media al helemaal niet ...

07-02-2023 17:43

Qifesh +24917

"De rest van Nederland trouwens ook niet, niemand heeft ooit de verstuurde beelden van zijn pik gezien."

Sure?

07-02-2023 18:22

3sterren +20205

You tell me …

07-02-2023 19:30

Qifesh +24917

waarom vraagt niemand dat nou eens aan edwin

07-02-2023 19:37

3sterren +20205

@Qifesh
Dat zou een legitieme vraag zijn voor een doorgewinterde journalist.
Ik ben bang dat er geen journalist te vinden zal zijn die zijn vingers wil branden.
En daar bovenop denk ik niet dat de AD van Ajax hier antwoord op zal geven.
Daarom is mijn voorstel ook om de hele boel te laten rusten en verder te gaan tot de orde van de dag.
Gewoon weer fijn over voetbal lullen …

07-02-2023 20:01

Qifesh +24917

idd.. klaar mee weer.. pff.. begin edwin wel beter te begrijpen, het kan alleen maar makkelijker gaan na de afgelopen jaren aan drama.. altijd wat. Vond wel dat ie het aan het downplayen was qua zichtbaarheid naar de buitenwereld. schoof ie te makkelijk van zich af. We horen helemaal niet bezig te zijn met zijn beleid en poppetjes, maar hij laat het te vaak escaleren ipv gedecideerd te pers te woord de staan. Inmiddels is edwin al een tijdje bezig en ik gun hem wel weer eens een rustig jaartje. Maar het legioen nog meer.

07-02-2023 21:02

profoff +8392

Jij vindt de wet gewoon niet van toepassing als je iemand een goede td vindt.

07-02-2023 18:38

Ricoteb +53174

Dus omdat je een kleine wet verbreekt, mag je nooit meer je werk uitoefenen? Dat is juist het hele punt van zijn reactie hier. Overmars is nu publiekelijk aan de schandpaal genageld. Hij is zijn baan een tijdje kwijtgeraakt. Zijn huwelijk heeft een pittige deuk opgelopen. Als het OM of iets dergelijks hem willen bestraffen, moeten ze dat vooral doen. Maar dan heeft ie geboet voor z’n zonden, en moet ie ook weer een leven kunnen leiden. Moordenaars kunnen na de gevangenis weer onbezorgd terug de maatschappij in, iemand die een dickpick stuurt is voor altijd verbannen. Hoop dat jij ook zo’n engel bent die nog nooit wat fout heeft gedaan

07-02-2023 18:54

profoff +8392

Zou je dat bij je vrouw of zusje ook vinden?

07-02-2023 18:57

Ricoteb +53174

Zeker. Zover bekend heeft Overmars ze nooit ergens toe gedwongen of iets dergelijks. Als vrouw werk je in een “mannenwereld”, dan moet je ook een dikke huid hebben. Overmars ging (veel) te ver, die heeft daarvoor geboet. Daar moet hij dan naar die vrouwen toe ook persoonlijk zijn excuses maken, mocht hij terugkomen. Toen ik nog tiener was werkte ook in een winkel met vooral oudere vrouwen, nou dan krijg je opmerkingen naar je hoofd toe. Via social media krijgen meiden tegenwoordig zo’n 3 dickpicks per week. Nogmaals Overmars ging te ver en moest aangepakt worden, maar je moet het ook niet groter maken dan het is

07-02-2023 19:09

ProfessorX +19827

Daar gaat het niet om en zo ja. Zou me dochters en me vrouw zich kapot lachen .

Ik zou vragen hoe dan ?

Gewoon dramatische keuze van je en lees nu eens wat ze bedoelen .

07-02-2023 19:10

3sterren +20205

Het heeft voor mij niets met een TD te maken. Goed of slecht.
Ik vind het gewoon absurd dat je voor zo’n futiele kwestie een wetboek moet raadplegen.
Ik raad personen die schrikken van een mannelijk geslachtsdeel aan om hun biologieboeken subiet te verbranden, stel je voor dat ze per ongeluk een pagina openslaan met een foto van een lul.

Of het nu Overmars betreft of Pipo de clown, doe het gewoon af met een flinke reprimande voor mijn part.
We hebben het over een foto van een plasser …

Maar ik vind dat er wel genoeg woorden aan vuil zijn gemaakt …

07-02-2023 19:41

3sterren +20205

Kennelijk heb jij moeite met het lezen van teksten die meer dan twee woorden bevatten. Lees vooral het laatste gedeelte van mijn post nog maar eens.
Dus mijn antwoord is volmondig ja en dat vinden zij zelf ook.

Kom maar op met die dick pics.
Zij zitten er klaar voor …

07-02-2023 19:46

3sterren +20205

@Ricoteb
Laten wij maar gewoon weer over voetbal posten.
Over dit onderwerp kom je toch niet tot elkaar.
Ik hoop dat ze tijdens het pissen niet schrikken van hun eigen pik …

07-02-2023 19:53

profoff +8392

Woke rijmt op spook was inderdaad erg sterk geschreven

07-02-2023 20:17

Ricoteb +53174

Oh over voetbal hoeven de gesprekken niet altijd veel gezelliger te zijn hoor ;)

07-02-2023 20:41

VOETBALisOORLOG +1811

Overmars heeft zelf de handdoek in de ring gegooid. Hij kan ook niet berecht worden, omdat er geen voldoende bewijs is.
En net wat je zegt, heeft zijn relatie ook een deuk opgelopen, maar al met, met goed overleg, moet hij terug kunnen naar Ajax en als daar dames zijn die daar bezwaar tegen maken, die hebben dan pech gehad.
Want ook Overmars verdient een tweede kans

09-02-2023 10:50

VOETBALisOORLOG +1811

Overmars is niet de eerste en de laatste met dick pics.
Volgens mij kwam het ook van 2 kanten, want zeg nou zelf. Je maakt mij niet wijs dat hij hier z'n baan en relatie op het spel zet, om dick pics te sturen naar 'willekeurige' dames. Out of the blue.
Die dames kunnen tegenwoordig er ook wat van, en het het heel makkelijk is om het 'slachtoffer' kaart te spelen.

09-02-2023 10:55

Biss +10347

Haha een plaatje uit een biologie boek vergelijken met een dick pic ontvangen van je baas bij de grootste voetbalclub van Nederland.
Snap je echt niet het verschil? Hoe dit heel erg vervelend en intimiderend kan zijn voor een werknemer?

09-02-2023 12:18

Biss +10347

@voetbalisoorlog Dat is precies wat erg gebeurd en gemeld is. Maar dat maak je jou niet wijs?

Overmars was directeur, dan moet je je daar (tijdens werkuren) überhaupt niet mee bezig houden.
Ongelooflijk dat dit blijkbaar nog moet worden uitgelegd ook.

09-02-2023 12:21

3sterren +20205

Je hoeft hier niet te komen preken en al helemaal niet uit te leggen dat exhibitionisme onder de noemer ’ongepast gedrag’ past.
Dit is een voetbal site, geen site voor anatomische les.

Wat je mij wel mag uitleggen waarom jij je er zo druk over maakt, ha ha ha.

Men zou die print van zijn plasser gewoon hebben moeten ophangen bij het koffieapparaat en het probleem ’intimidatie’ is opgelost.
Zo niet dan doe je vervolgens aangifte bij het dichts bij zijnde politiebureau.

Maar dan wél met naam en toenaam.
Nooit anoniem !!!

Ongelooflijk dat dit blijkbaar nog moet worden uitgelegd ook ...

09-02-2023 13:39

Robbie en de Kock +11221

Volkert is misschien wel op vrije voeten maar zal tot het einde van zijn leven veroordeeld blijven door de samenleving als de moordenaar van.
Die heeft absoluut geen normaal leven meer.

09-02-2023 10:06

Wobbo +11461

Ik las die verhalen een paar dagen nadat Overmars was vertrokken in de kranten en dat was vooral van die stoffige, zweverige, linkse sulletjes praat over dat er een haantjes cultuur heerst bij Ajax etc etc. Toen had ik zoiets van JA DUH! Ajax is een topclub op voetbal gebied en als je de beste wilt zijn op alle vlakken dan moet er juist een haantjes cultuur heersen. Wat juist niet moet gebeuren is dat er allemaal van die loze figuren de club in geloodst worden met van die extreem linkse idealen als meer vrouwen, tegen de "patriarchy" en continue kreten lozen als "misogynie" etc etc.

Dat moet natuurlijk niet uitmonden in dat in dit geval Overmars dus zomaar dickpics aan iedereen kan versturen maar je moet juist ook niet willen dat heel de club veranderd moet worden omdat er nu zo'n extreem linkse woke ideologie door het Westen waait wat eigenlijk meer kapot maakt dan goed doet. En als ik dan die slappe houding van Flappie van der Slappie zie en hoe de huidige directie en RvC is ingedeeld waar nota bene 3 vrouwen in zitten dan krijg ik het idee dat het wel die kant uitgaat van softies en gevoelens en niet om prestaties. Dat softe D66 en GroenLinks gedoe. Blegh.

07-02-2023 14:19

DieLange +1024

Precies dit!

07-02-2023 18:59

Ricoteb +53174

Nu las ik ook wel berichten dat de sfeer bij Ajax wel erg jolig was geworden. En Overmars was daar blijkbaar koploper van. Dan moet je als serieus bedrijf wel een keer op de rem trappen. Maar dat ze net doen alsof het een groot hengstenbal is, is inderdaad zwaar overdreven

07-02-2023 19:01

Biss +10347

Makkelijk, zeggen hoe het niet moet. Hoe wel dan? Hoe gaat die geweldige en zelfs een beetje zielige Marc Overmars geen dickpics meer rondsturen als die ‘linkse woke ideologie’ zijn bek houdt?
Kom met opties en oplossingen, ipv alleen maar alles kapot praten voor de likes, zoals iedereen tegenwoordig doet.

09-02-2023 12:27

tripleA +3916

"Hij wordt bij zijn eigen club ook niet betrokken." Wat is dat voor rare zin? Waarbij wordt Molenaar niet betrokken? Vind het hele statement in de richting van Keje tenenkrommend trouwens.

Sar is goed voor de clubcultuur maar zonder Overmars ernaast toch wel een beetje stuurloos.

07-02-2023 13:34

MichelAngelo66 +22258

Goed voor de clubcultuur? Dat is juist wat hij te grabbel gooit. Anders had hij nu ook wel normaal gereageerd door Molenaar gewoon uit te nodigen om met een bak koffie te luisteren naar zijn ideeën. Gewoon uit meerdere invalshoeken de beste zaken oppakken om je club te verbeteren. Sar is een een klein kind die rare dingen doet als iemand kritisch is.

07-02-2023 16:15

Mocrodammerr +23054

Alle ajacieden hebben gezien/gehoord of gelezen wat Edje zei over Overmars mbt 2e kans etc. Wat is jullie gevoel? Zien jullie een opening vanuit Ajax om een terugkeer te realiseren?

07-02-2023 13:31

profoff +8392

Nee, gaat echt niet gebeuren. Als hij eerst op non actief was gesteld misschien wel. Maar als je iemand er zo hard uit knikkert ga je hier echt niet op terugkeren. Als de directeur op je vrouw dr werk een dickpic zou sturen en 2 jaar later weer terug zou komen zou je dat ook onbegrijpelijk vinden. Maar omdat het om Ajax gaat vinden mensen dat het moet kunnen

07-02-2023 13:55

MichelAngelo66 +22258

Nee die komt niet terug. Ajax is een clubje geworden waar het inclusief zijn inmiddels boven het voetbal gaat. Sar heeft de ballen niet om Overmars terug te halen. Die loopt gewoon in de pas mee. Slapjanus.

07-02-2023 16:19

profoff +8392

Digitaal potloodventen heeft niks met inclusiviteit te maken

07-02-2023 18:45

Biss +10347

Ja of hij is juist slap als je eerst iemand je club uit gooit en later op je knietjes vraagt of hij terug komt.
Is maar hoe je het brengt he? Met andere woorden, hij kan het toch nooit voor iedereen goed doen.

09-02-2023 12:31

MichelAngelo66 +22258

Ik denk niet dat hij eruit is gegooid en zeker niet door vd Sar. Dat is precies wat ik bedoel... daar heeft hij de ballen ook niet voor. Het enige daadkrachtige wat hij laat zien is op de middenstip met “kappen met die shit” roepen ver weg degene die hem een draai om zijn oren kunnen geven, pamfletten weghalen uit de burelen van de Arena en de verkeerde kant kiezen, bij Rondo derden een veeg uit de pan geven, maar ze niet rechtstreeks aanspreken. Vd Sar komt op mij over als een gast die het achter zijn ellebogen heeft. Een meeloper als het gaat om het veilig stellen van zijn eigen plekje.

09-02-2023 13:37

Ricoteb +53174

Op het moment dat Sar de deur wordt gewezen door Eringa, wat wel een hele waarschijnlijke en logische keuze gaat zijn, kunnen we niks meer uitsluiten. Alle “vijanden” van Sar, dus Overmars, Bosz, Molenaar, Bergkamp, Bogarde, Jonk (niet allemaal tegelijkertijd uiteraard), zouden dan weer eventueel terug kunnen en willen keren. Sar heeft toch verrassend veel bonje met mensen voor iemand die nooit te zien is in moeilijke tijden

07-02-2023 18:58

DieLange +1024

Laten we het hopen! Misschien dat dat de reden is dat er nu nog steeds geen nieuwe td is…

07-02-2023 19:00

MarkP +21766

Zo wanneer komt ie terug?

07-02-2023 13:22

Nr.10 +111404

‘We zijn nog nooit in een situatie geweest waarin we twaalf spelers zijn verloren…’

Inderdaad, oelewapper, dat is NOG NOOIT gebeurd in de geschiedenis van de club, al helemaal niet 6-7 basisspelers weg in een paar maanden. Had dan gezorgd dat het niet gebeurd was, pannenkoek.

07-02-2023 12:07

Ferd +38565

Het is de schuld van Overmars dat Gravenberch en Mazraoui vertrokken. En Overmars had Antony en Martinez ook een vertrek toegezegd. Dat kan je Van der Sar niet aanrekenen. Haller wilde driekwart van AS ook zien vertrekken.

07-02-2023 12:11

Nr.10 +111404

Okay Overmars is ook een pannenkoek.

07-02-2023 12:13

Mocrodammerr +23054

Om extreem grote talenten uit Brazilië te halen, ben je bijna wel verplicht om zulke afspraken te maken, helaas. Met Ziyech had hij ook afspraken maar die bleef langer.
Mazraoui is wel een grote fout geweest. Bij Gravenbergh had ik het idee dat ie gewoon weg wilde.

07-02-2023 13:30

Ferd +38565

Gravenberch had je kunnen behouden, maar Overmars dacht (onterecht) dat Ajax nog een optie in het contract had.

07-02-2023 13:41

DieLange +1024

Schuld van Overmars? Die heeft het kapitaal nagenoeg in z’n eentje opgebouwd. Nous heeft Ajax gewoon genaaid, blijven roepen dat de verlenging een kwestie van tijd is terwijl hij gewoon uit was op een transfer vrij vertrek om zo z’n zakken maximaal te kunnen vullen!!

07-02-2023 19:03

Qifesh +24917

Marc had overstag moeten gaan, zou ook geen schande zijn want nous was onze beste rechtsback sinds trabelsi. Maar goed ga lekker naar ten hag luisteren en denken dat klaibier of Rensch dat kan invullen. Marc had dat gewoon makkelijk kunnen fixen met geld idd. Het makkelijkste wat je kon doen voor Ajax want nous maakte heel Ajax beter. Sinds hij wegviel speelde Ajax poep man in de tweede seizoenshelft

08-02-2023 08:31

Ferd +38565

de schuld van Overmars ja, die had eerder een volwaardig contract moeten bieden. Hij had ook moeten weten dat er geen clausule in het contract van Gravenberch stond. Hij had ook geen keiharde belofte moeten maken aan Antony en Martinez.

10-02-2023 06:27

Wachtopster4 +370

Ja precies! En zeker niet verkopen als je zgn aan t bouwen bent om op Europees “ niveau “ te willen meedoen zoals eerst aangegeven en financieel was t ook niet noodzakelijk om te verkopen. Dus heel stom geweest of zijn ze bij Ajax alleen maar op geld uit? Het is n voetbalclub ( nog steeds)

07-02-2023 12:12

jordy888 +3157

Ja want als een club 100 miljoen voor een speler betaald weiger je dit natuurlijk. Iedereen is te koop wat weet jij ook.

07-02-2023 13:26

Nr.10 +111404

Hoe konden wij 50 miljoen op Alvarez weigeren?

07-02-2023 15:46

Web +178830

Ik ben een voorstander van Molenaar omdat ik hem hoog heb zitten

Maar ik snap vd Sar wel
Keje heb je 5 jaar niet gehoord toen het goed ging, nu het minder gaat hoor je hem weer

Maar nooit er instappen en de schouders er onder zetten. Dat is ook Keje Molenaar

07-02-2023 11:31

Ajax27 +19213

Precies, dat vind ik vaak bij Keje. Hij heeft ontzettend veel gedaan voor de club, maar je hoort 'm in goede tijden erg weinig over Ajax. Zodra het dan slecht gaat is ie de eerste die weer met allerlei journalisten gaat praten om zijn mening te verkondigen.

Beetje een naar mannetje vind ik 'm.

07-02-2023 11:47

Amp +37869

Wat heeft molenaar allemaal gedaan voor de club?

07-02-2023 22:44

Ajax27 +19213

Heeft toch menig jaren in de ledenraad gezeten en pp verzoek van Cruijff nog langer hierin gezeten om invloed uit te oefenen op hoe de club vanaf 2010 organisatorisch is veranderd. Ik weet het niet meer precies maar hij heeft daar volgens mij tot 2018 ofzo gezeten.

07-02-2023 23:03

Nr.10 +111404

Heeft er ook gewoon mee te maken dat niemand hem belt om eens wat over Ajax te zeggen als het goed gaat. Meestal zal zo iemand niet zelf naar de krant gaan, maar wordt hij gewoon gevraagd, en dat gebeurt als het slecht gaat.

07-02-2023 12:08

Ferd +38565

dat is juist een reden om een tegenstander van hem te zijn. Een beetje laf van de zijlijn brullen als het slecht gaat maar nooit verantwoordelijkheid willen nemen

07-02-2023 12:12

Ricoteb +53174

Maar ergens kan ik het hem ook niet kwalijk nemen. Als hij goed gaat met Ajax, wordt hij nooit ergens voor gevraagd. Als het slecht gaat wel, en dan geeft hij wel zoveel om Ajax dat hij daar geen nee tegen zegt en wil hij zich dus ook uitspreken. En verder begreep ik dat hij sinds de fluwelen revolutie ook nooit meer een positie aangeboden heeft gekregen. En dat hij toen niet tijdens de revolutie instapt, is wel begrijpelijk. Hij was samen met Cruijff iemand die het in gang heeft gezet, dan duidt het wel erg op zelf gewin om dan zelf directeur te worden. Dan wek je de indruk alleen chaos te creëren zodat je er zelf een joh aan overhoudt. Sindsdien zijn de directie en RVC posities altijd bezet gebleven

07-02-2023 19:15

MarcHogervorst +35302

Marc Overmars poll! Wie is voor en tegen zijn terugkeer?

Ik stem voor!

07-02-2023 11:23

Ajax_026 +3070

Ik tegen!! want Ajax hoort ruggengraat te tonen in hun keuzes en als grootste club van Nederland heb je een voorbeeld functie. Het zou een dikke middelvinger zijn naar de balans tussen vrouwen en mannen in het Nederlandse voetbal. Ook de shit storm aan media aandacht die je krijgt is niet gewenst nu eindelijk Schreuder weg is en er wat rust lijkt te ontstaan.

07-02-2023 11:38

tijssenajax +13980

Weet je wat misschien wel beter voor de maatschappij is dan al die voorbeeldfuncties? Mensen een tweede kans geven. Dan toon je pas respect voor mensen en een menselijk gezicht als organisatie. Heel veel mensen met voorbeeldfuncties weten precies hoe ze zich publiekelijk moeten gedragen, maar dat wil niet zeggen dat ze een fijn karakter hebben.
De shit storm van de media, laat me niet lachen. Dus dat is de maatstaf om iets te doen of laten?

07-02-2023 11:54

MichelAngelo66 +22258

“De balans tussen vrouwen en mannen in het voetbal”. God allejezus.

Ik ben tegen, maar niet daarom. Tegen, omdat een tweede dienstverband meestal geen succes is.

07-02-2023 16:22

Ajax27 +19213

Denk je nu werkelijk dat een beursgenoteerd bedrijf met bijna 500 werknemers en tig sponsoren het zomaar kan maken om zo iemand weer 'eventjes' aan te nemen.

De kwaliteiten van Overmars staan buiten kijf, als TD was hij enorm sterk en als speler heeft hij Ajax ontzettend veel gebracht.

Maar je bent zo ongeloofwaardig als je iemand als Overmars na een jaar gewoon weer aanneemt en tegen je vrouwelijke collega's op de werkvloer eigenlijk zegt... "schijt aan jullie mening of openheid van het grensoverschrijdend gedrag.". Dat kan niet, en reken er maar op dat dit in de media zo wordt opgeblazen dat er verschillende sponsoren zullen zijn die Ajax de rug toekeren. Het kan enorm veel schade opleveren.

07-02-2023 11:52

MarcHogervorst +35302

@Ajax27

Dat bedoel ik dus, er hoeft geen heel verhaal bij. Voor of tegen?

07-02-2023 12:52

mickey2602 +4788

Voor! Zeker nu er nieteens aangiftes zijn gedaan. En het principe van de 2e kans vind ik ook wel wat hebben. Ik denk echter dat Marc het nooit zal gaan doen want ten eerste is de kans groot dat hij er toch scheef op aangekeken wordt en ten tweede,zijn hartproblemen. Marc weet als geen ander wat een heksenketel die functie bij Ajax is en dat in combinatie met zijn hartproblemen zal ervoor zorgen dat hij dan liever bij een kleinere club blijft zoals nu Antwerp.

07-02-2023 12:34

MarcHogervorst +35302

Heej, dit is een poll er hoeft geen heel verhaal bij waarvoor je voor of tegen bent heh. Dat maakt het alleen onoverzichtelijker.

07-02-2023 12:51

3sterren +20205

Ik heb een heleboel woorden, die samen een heel verhaal vormen waarom ik voor stem, maar die zal ik je besparen ; ) ...

; )
; )
; )

07-02-2023 14:56

3sterren +20205

Ik stem voor! ...

07-02-2023 14:55

MarcHogervorst +35302

Precies! Als iedereen dat nu even doet. Dus alleen even zeggen:

"Ik stem voor"
of
"Ik stem tegen".

Likes tel ik niet want dat kunnen alle anonieme browsers van Jaap zijn. Dan heeft voor gelijk dertig stemmen extra.

07-02-2023 17:16

3sterren +20205

; ) ; ) ; ) ; ) ...

07-02-2023 17:44

johanisajax +8843

Wat ik ook al zei in een ander nieuwsbericht rondom Vd Sar over Brobbey en Sneijder - laat hij zich ook hier weer opnaaien. Slecht teken.

Al die mensen die iets vinden van Ajax en het beleid bedoelen het goed - zeker de oud-ajacieden die het beste met de club voor hebben. Nogmaals Vd Sar MOET als algemeen directeur daar boven staan en daar een positieve wending aangeven.

“Ik bedank Keje voor zijn betrokkenheid en zorgen over Ajax. Elke Ajacied wil het beste voor de club en daar zijn wij hard mee bezig. Kritiek hoort daarbij en we zullen altijd kritisch analyseren wat we beter kunnen doen. Keje is altijd welkom op de club en er zijn altijd zaken die we van elkaar kunnen leren.”

Zo je doe je dat, zelfs als je een hekel aan elkaar hebt. Dat heet diplomatie / PR en jezelf en de club in een positief daglicht zetten.

Ik ben een media en PR man, misschien dat ik bij Ajax kan gaan werken want als ik nu op de PR afdeling van Ajax had gezeten en deze interviwes had gelezen waren mn haren rechtovereind gaan staan…

07-02-2023 10:34

XXXFCA +2687

Je hebt helemaal gelijk, we worden te veel heen en weer geduwd door te reageren op ongefundeerde media invloeden. Een teken van zwakte en dat je de zaken niet onder controle hebt.

07-02-2023 10:45

johanisajax +8843

Moddergooien naar elkaar in de media is het domste wat je als directeur kan doen. Verder ben ik niet tegen Van der Sar ofzo, sommigen willen hem per se weg hebben en in dat kamp zit ik niet. Wel ben ik kritisch en zeker over dit soort uitspraken…

07-02-2023 10:48

Aurelius1 +19736

Pfff.... van der sar is maar voorzitter. Hij gaat er echt niet voor zorgen dat Bassey een bal beter gaat aannemen. Al dat gelul altijd over de invulling van de RvC, Molenaar die om de zoveel jaar wordt opgetrommeld maar altijd met conflict afhaakt, van der Sar z'n communicatie... allemaal totaal irrelevant. Je moet goede spelers halen, that's it. Meer is het echt allemaal niet.

07-02-2023 11:03

johanisajax +8843

Klopt maar een organisatie moet ook geleid worden zodat jouw doel bereikt wordt. Dat is de taak van vd Sar.

07-02-2023 11:33

Dusbaba +15418

Sar staat er dus met zijn ego in en dat vind ik nooit een sterk punt van een leidinggevende. Hij staat daar nl niet namens zichzelf, maar namens de organisatie. Leidinggevenden die niet vanuit hun ego redeneren zijn echter met een vergrootglas nog moeilijk te vinden. In die zin is het hem vergeven, maar ik blijf het een zwak punt vinden. Los van het feit dat ik dat interview met Molenaar heb gelezen en hij daarin nagenoeg alleen maar goede punten heeft aangestipt.

07-02-2023 11:17

johanisajax +8843

Precies je moet als leidinggevende je emoties en je ego aan de kant zetten - of zoals ik zeg: je verstand moet de auto besturen en je ego zit op de achterbank.

07-02-2023 11:32

Ans B +19945

@johanisajax
Hoewel ik vdSar steun ben ik het op dit punt met je eens.
Ik heb hem zelf ook nooit zo fel zien (ik heb het gelezen niet gezien) reageren.
Ik zie het vooral als een teken van onmacht en frustratie over die bakken van deels onterechte kritiek die hij over zich heen heeft gekregen - onterecht wat betreft de verantwoordelijkheid (sommige kritiek hoort meer bij de RvC dan bij vdSar), en op punten ook veel te veel op de man gericht, terwijl weer een ander deel van de kritiek m.i. arbitrair is, want gebaseerd op interpretaties waar je tegen-interpretaties tegenover kunt stellen.

M.a.w. hij heeft in hele complexe, moeilijke en ook pijnlijke omstandigheden (Overmars) heel veel op zijn bordje gekregen in korte tijd. En feitelijk alleen maar kritiek geoogst, die deels ook echt op de man werd gespeeld.
Dus zó gek vind ik het nu ook weer niet dat hij heeft gereageerd zoals hij heeft gereageerd. Maar met je conclusie ben ik het desondanks eens. Een fout is een fout, maar de ene fout reken je iemand zwaarder aan dan de andere. Dat geldt voor mij althans.
Het is en blijft uiteindelijk mensenwerk - gelukkig.

07-02-2023 12:18

Johan4ever +10914

@Johanisajax over Sneijder en Molenaar die hadden juist eerst naar v.d Sar moeten toekomen en niet via de media!V.d.Sar gaf ook aan dat elke Ajaxied welkom is om aan te schuiven!En over Molenaar heeft hij gewoon gelijk vind ik.Want die is met Volendam bezig.En dan moet hij niet over het beleid van Ajax praten in de media maar gewoon bij v.d.Sar op kantoor!En de zaak Sneijder vind ik ook dat hij gelijk heeft.Want Sneijder kreeg zijn zin niet en voelde in zijn ego gekrenkt!En ging daarom in de media zijn beklag doen!En dan ook nog niet het hele verhaal vertellen.Daarom vind ik dat v.d.Sar gelijk heeft om zijn kant over deze zaken te vertellen!

07-02-2023 14:23

RSM +3918

Overmars terug halen. Verdiend een 2e kans.

07-02-2023 10:23

ovopiet +1495

Overigens Edwin en een aantal reageerders, het zijn handvatten. geen vaatjes

07-02-2023 09:33

MarcHogervorst +35302

Klopt! Wordt altijd fout gedaan. :-)

Mijn vaten jenever zijn voor mij uitstekende handvatten om de zenuwen tijdens het kijken van de wedstrijd te bedwingen.

07-02-2023 11:21

TeringHenkie +28562

Doe je er ook een beetje suiker in?

07-02-2023 11:37

MarcHogervorst +35302

Nee joh, dat is slecht voor mijn gezondheid. Ik stop er een beetje lepelblad in voor de Vitamine C.

08-02-2023 07:37

trodat4030 +97067

Inmiddels is ook handvaten geaccepteerd als correct Nederlands. Das overigens al een tijd het geval. In de dop heb je wel gelijk overigens, maar het is inmiddels wel achterhaald.

07-02-2023 12:04

Ans B +19945

O, is dat zo? Wist ik ook niet.
Ik let er altijd heel erg op dat ik het zelf goed doe. Dat hoeft dus helemaal niet meer, mwah het zit er nu al helemaal ingebeiteld bij mij (en je wilt ook weer niet gecorrigeerd worden door mensen die dat ook niet weten😄).

07-02-2023 12:22

trodat4030 +97067

Jup, Dikke van Dale zegt:

Veel mensen denken bij dit woord aan vat in de betekenis ‘ton’. Dat heeft als meervoud: vaten. En daarom: handvaten.

De achtergrond van vat is hier echter anders. Het betekent ‘greep’ (zoals in: geen vat op iets krijgen) en het meervoud daarvan is: vatten.

Het juiste meervoud is dus: handvatten.

Toch wordt het meervoud handvaten zo algemeen gebruikt dat dit uiteindelijk ook het woordenboek heeft gehaald, hoewel de Dikke Van Dale er wel bij schrijft: minder juist. Gebruik dus bij voorkeur handvatten, want daarmee zit je altijd goed.

07-02-2023 12:41

3sterren +20205

In mijn boek staat het onder het kopje ’Taalverloedering’ met als subkopje: ’Voorbeelden van ernstige taalverarming’.

Over niet al te lange tijd zal ’Het Van Dale Groot woordenboek’ niet meer worden geüpdatet en niet veel later vervangen door een stripboekje met emoji 's met hun verklaring.
Fatsoenlijk communiceren behoort dan helemaal tot het verleden.

Ik verheug me nu al op de discussies op AS ...

07-02-2023 15:10

ovopiet +1495

Zo, v.d. Sar heeft weer iets gezegd en alle Sar-haters kruipen weer uit hun schulp om alles te verdraaien en v.d.Sar zwart te maken. Volgens mij zijn dit allemaal zogenaamde Ajax supporters ( of trollen) die Ajax kapot willen maken in plaats van het beste met Ajax voor te hebben.

07-02-2023 09:31

vandenhaas4 +15103

Een sneer naar Molenaar. Eindelijk doet Van der Sar iets wat mijn goedkeuring kan wegdragen.

07-02-2023 09:22

MichelAngelo66 +22258

Volkomen nutteloos en onnodig. Sar moet gewoon zijn werk eens een keer doen.

07-02-2023 10:24

debetweter +10106

Overmars heeft het heel goed gedaan voor ons. Naast het grensoverschreidend gedrag zit mij nog 1 ding heel erg tegen. De scouts lijken niet te bestaan uit zelfsturende teams, de hand van Overmas word nu gemist. Dit kan ook gezien worden als een fout, een goede manager of leider hoeft alleen bij te sturen en niet direct van invloed te zijn op het resultaat.

Ik hoop dat dat dan ook de gedachte was achter H2, echter heeft Ajax daar een verkeerde inschatting gemaakt en de scouts overschat.

07-02-2023 08:54

Godenzoon24 +15347

Beetje zwart wit. De scouts kunnen ook gewoon genegeerd worden natuurlijk. Ze hebben geen enkele zeggenschap en beslissingsbevoegdheid. Als er geen gebruik van ze wordt gemaakt kunnen zin daar helemaal niets tegen doen!

07-02-2023 09:33

debetweter +10106

De opmerkingen van ons beiden zijn aannames. Echter mist het stukje ownership wat je kan verwachten (danwel moet motiveren) van een goed functionerende werknemer en specialist. Als al die slechte transfers zonder scoutingsrapporten gedaan zijn, en er wel andere/betere rapporten waren is dat een heel groot probleem. Als de scouts nooit het achterste van hun tong hebben laten zien tijdens de aankopen van H2 is dat ook zorgwekkend. Daarop baseer ik mijn aannamen. Net zoals andere roepen dan Overmars voor succesvolle transfer zorgde, zeg ik dat het gebrek aan ownership geven aan scouts of het aanstellen van de juiste scouts om ownership te kunnen nemen een tekortkoming is geweest van Overmars.

07-02-2023 11:08

trodat4030 +97067

Misschien is dat inderdaad een ondergeschoven kindje geweest, al moet dat nog steeds maar blijken, want de herkomst van die bewering ligt natuurlijk weer eens bij onze vrienden van de Telegraaf, waar Brobbey onlangs nog een mooie quote over had. Daarbij, als het zo is gegaan, dan kan het ook zomaar zijn dat ze dat hebben erkend en er al iets aan hebben gedaan, alleen zien wij dat waarschijnlijk pas terug als men aankomende zomer de transfermarkt weer op gaan. Soms zie je het effect van een bepaalde beslissing pas een stuk later terug.

07-02-2023 12:11

Joodhannus73 +3579

Dat je er 12 verliest, waarvan 3 transfervrij is wanbeleid wat hoofdzakelijk de schuld is van de bewierrookte Dickpic, onder het bewind van Sar. Dat moet je niet als excuus aanwenden waarom het nu zo slecht gaat.

07-02-2023 08:47

Godenzoon24 +15347

Ja want Brobbey had je 5 mlj moeten geven om hem te houden. Nou nog niet eens onomstreden. Wanbeleid is dus hem terugkopen. Mazroui wilde ook een topsalaris. Voor een vaak geblesseerde back moet je dat niet doen. En wie is de 3e basis klant die gratis wegliep? Gravenberch zelfde laken in pak als Brobbey en was niet eens gratis! Dus beetje ongefundeerde kritiek. Maar je hebt weer wat geroepen.

07-02-2023 09:38

DEELM +11891

Brobbey is toch niet afgelopen zomer gratis de deur uitgelopen? Dat was al een jaar eerder.

07-02-2023 10:22

Godenzoon24 +15347

Onana zal op gedoeld worden idd. Maar kun je dat Overmars aanrekenen. Je hebt ook te maken met geldbeluste zaakwaarnemers en ondankbare spelers. Punt blijft hetzelfde!

07-02-2023 10:42

Matzet +5392

Welkom Marc en Marjan bij de uitslag van het perfecte plaatje. Het thema van deze finale was geslacht.

Marjan, een geweldige foto van een vagina. Het roept echt emotie op. Dat lelijke schaamhaar en die gerimpelde schaamlippen, geweldig. Één en al afschuw, de perfecte emotie.

Marc, jij daarentegen, moest jij verdomme ook je eigen pik fotograferen? Heel lelijk en dan ook nog die wc pot op de achtergrond. Voortaan is het verboden om foto’s te maken. Hup terug naar Ajax als TD en doen waar je goed in bent. Dit sloeg helemaal nergens op.

07-02-2023 08:43

TeringHenkie +28562

"Dat lelijke schaamhaar en die gerimpelde schaamlippen, geweldig. Één en al afschuw, de perfecte emotie."

Inderdaad, de sluizen van het Noord zeekanaal is er niets bij.

07-02-2023 11:39

MrGreen +1715

BAM! Inhoudelijk verder weinig zeggend, maar de uithaal naar Molenaar komt echt uit z’n hart. Dat kan ik wel waarderen.
Inderdaad, altijd als er stront in de ventilator komt bij Ajax, is daar ook ineens Molenaar om eloquent de uitwerpselen nog wat beter over de rotoren te verdelen.

07-02-2023 08:32

RememberLitmanen +950

Aan de andere kant lijkt het dat als er stront na boven komt de naam van sar ook altijd na boven komt…en dan niet echt als de persoon die het opruimt maar wacht tot het hard word

07-02-2023 08:53

Biss +10347

Volgens mij zeggen alle mensen met een hart voor Ajax er iets van als het slecht gaat met onze club. Jij doet/wij doen letterlijk hetzelfde hier op AS, met nog veel minder verstand van zaken dan Molenaar.
Om daar als vd Sar dan naar uit te halen in de media, vind ik eerder heel klein en onzeker. Daar moet je als directeur van Ajax toch ver boven staan, 0,0 aandacht aan geven?

Ik zie liever dat hij zich druk maakt om andere dingen. Doorstroming van jeugd, verlengen contracten, sponsoren en verder ongeveer de gehele huishouding bij Ajax.
Maar nee, laten we in discussie gaan met Keje.

07-02-2023 10:15

DEELM +11891

Volgens zit het momenteel wel redelijk met alle contracten. Alleen Sontje niet, maar ik ben bang dat die het niet meer gaat halen. Hopelijk verhuur na verlenging. Voor de rest veel doorlopende contracten.

En over het doorstromen van talent kun je sinds vorige week al helemaal niet meer over klagen. Flink wat jongens hebben gedebuteerd en er staat een onervaren trainer voor de groep. Wat wil je nog meer?

Dat heeft Van de Sar dus toch goed gedaan?

07-02-2023 10:29

Biss +10347

Ik heb het alleen over dit artikel, waarin hij de tijd neemt om Molenaar een sneer te geven. Dat vind ik jammer, omdat hij op een positie zit waarbij hij overzicht heeft over de hele club. Iets wat wij, simpele supporters, niet hebben. Dus ik hoor ipv zijn mening over Keje Molenaar liever de ins en outs van onze club.
Ik kan niet oordelen over vd Sar omdat ik de ins en outs dus niet weet. Ik kan alleen naar resultaten kijken. En die vind ik niet geweldig, op meerdere vlakken binnen de club.

07-02-2023 11:15

PetrusKeizer +10739

'de onderzoeken zijn gedaan en daar zijn uitkomsten van'.
'ik heb n pot pindakaas gekocht en toen ik die thuis opendeed bleek er pindakaas in te zitten'.

07-02-2023 08:26

PetrusKeizer +10739

Had Overmars maar handvaten gegeven. Nu zat hij steeds met zn handen ergens tussen zn benen naar houvast te zoeken.

07-02-2023 08:20

PetrusKeizer +10739

Sar zal gewacht hebben met t ontslaan van Schreuder, dat is niet t zoveelste staaltje van zn spreekwoordelijke gebrek aan daadkracht. Dat is een poging tot uitstel geweest van het onvermijdelijke: namelijk dat de focus (weer) bij zn eigen onvermogen zou komen te liggen om leiding te geven aan ons geliefde Ajax. Hij zal in de spiegel blijven kijken tot dat ding van vermoeidheid van de wand klettert, er gaat niks veranderen. #SarOUT

07-02-2023 08:16

RadheAjax2021 +17911

De vraag of Marc kan terug komen lijkt iedereen bezig te houden. Maar wie zegt dat Marc wilt terug komen? Na de ellende wat hij heeft veroorzaakt bij de dames zal hij denk ik ook geen trek hebben om terug te komen. Ik denk dat Ajax door moet en een andere kandidaat moet zoeken.

Hamstra en Huntelaar zijn lichtgewichten voor TD. Anders waren ze wel meteen benoemd na het vertrek van Marc. Er liggen nog genoeg dingen die gedaan moeten worden. Maar zolang de RvC geen stappen neemt komen we ook niet verder. De samenwerking RvC en vd sar is geen succes. Hij kan wel dingen blijven aangeven maar als er niks aan of mee gedaan wordt Tsja….

Enige wat tijdelijk opgelost is dat John het seizoen afmaakt en Dwight erbij is gekomen. Over paar maanden is het seizoen weer voorbij en moet je je gaan klaar stomen voor het nieuwe seizoen. Maar zolang het technische gedeelte niet wordt ingevuld zoals nieuwe TD en in de RvC kun je de boel onmogelijk leiden.

07-02-2023 08:10

MrGreen +1715

Los van dat het gewoon onmogelijk is dat hij terugkeert… Al zou hij terug willen, zijn hart problemen gaan er voor zorgen dat hij nooit meer in zo’n positie normaal kan functioneren.

07-02-2023 08:33

RadheAjax2021 +17911

Ook dat inderdaad MrGreen.

07-02-2023 08:48

OwenStevenDalberg +27551

Van der Sar is alleen maar vijanden aan het maken onder de (voormalige-) Ajacieden. Blind, Bosz, Blind jr, Bogarde, Sneijder, Jonk, Bergkamp en Molenaar en dan vergeet ik er vast nog een paar. Hij moet nog maar even zo doorgaan en dan zetten deze mannen een revolutie op om hem weg te krijgen. Het is toch geen FC Sar?!

07-02-2023 07:29

Qifesh +24917

Bergkamp, destijds onze grootste legend weggewerkt. Weet nog dat iedereen supertrots was om hem erbij te hebben op de toekomst. Mensen vergeten hun eigen helden ineens.

07-02-2023 08:05

Tonymacaroni +778

M.b.t. Molenaar heeft v.d. Sar volkomen gelijk.
Je ziet of hoort Keje nooit totdat er iets aan de hand is binnen de club.
En volgens mij hebben ze hem ooit benaderd voor een of andere bestuursfunctie en daar heeft hij toen ook voor bedankt. Oftewel een gevalletje van de beste stuurlui.

07-02-2023 09:03

MichelAngelo66 +22258

Totale onzin. Wat zou Molenaar moeten zeggen als alles crescendo gaat? Sar moet zich druk maken om het feit dat er schijnbaar oud Ajacieden wat moeten zeggen. Daarbij was Molenaar kritisch op de gang van zaken, niet op de persoon. Ondanks dat Sar waardeloos zijn werk doet. Sar is een wolf in schaapskleren. Die doet alles waar de FR niet voor stond.

07-02-2023 10:32

Web +178830

Ik zou hem graag in een functie bij Ajax zien
Maar dat gaat hij niet doen, altijd vanaf de zijlijn roepen, ik kan snappen dat ze daar klaar mee zijn
De laatste 5 jaar hebben wij Molenaar niet gehoord,nu het minder gaat staat hij weer op

07-02-2023 11:28

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25424

Blijkt dus weinig aan de hand. Een foto dat is alles. Gewoon deleten en weer door

07-02-2023 07:20

Hans Verhagen +14137

Eigenlijk maak jij niet uit of Overmars terug komt. Uiteindelijk maakt de massa dat uit. We weten nog steeds niks en dat komt omdat ws dingen zijn gebeurd die 25 jaar geleden in elk bedrijf gebeurde maar waar deze preutse on assertieve generatie hysterisch van wordt.

07-02-2023 06:54

Barra +5529

Dickpics sturen was 25 jaar geleden nog niet mogelijk. Weet trouwend niet of jij op je werk je zwans weleens rondstuurd naar Linda van de receptie, maar lijkt me niet normaal gedrag.

07-02-2023 07:01

Hans Verhagen +14137

Heb je weleens bedacht dat Linda in deze ook een rol zou kunnen hebben? Ik stuur geen dickpics. Ik kan me niet voorstellen dat je zoiets verstuurd naar iemand waar je geen enkele affectie mee hebt gehad.

07-02-2023 07:13

PetrusKeizer +10739

Misschien ns bij jezelf nagaan hoe het zit met je eigen voorstellingsvermogen, in combinatie met je realiteitsbesef.

07-02-2023 08:24

FGLJN +3889

Hahaha. Het hele internet (en ook real life, maar daar vertel je zoiets niet zo snel) staat propvol met verhalen over vrouwen die constant dickpics ontvangen van allerlei random onbekende mannen, en jij denkt dat mannen alleen dickpics sturen naar vrouwen met wie ze al een geschiedenis van wederzijdse affectie hebben?

07-02-2023 09:13

Godenzoon24 +15347

Juist. Dat doe je niet ineens uit het niets!

07-02-2023 09:43

Godenzoon24 +15347

Nou bekenden die met elkaar werken denk ik wel ja.

07-02-2023 09:44

Ferd +38565

Dat jij het jezelf niet kunt voorstellen pleit voor je. Maar het gebeurd wel, en veel ook. Vraag maar eens rond bij leuk-uitziende dames in je omgeving, die krijgen ze vast wel, ongevraagd, op social media

07-02-2023 12:17

Barra +5529

Een paar weekjes geleden nog een vrouwelijke radio dj die live in de uitzending een dickpic toegestuurd kreeg van een onbekende man. Ze heeft hem terug gebeld waarom hij dit in hemelsnaam deed, kon hij geen antwoord op geven. Het gebeurt genoeg en daar ligt echt niet altijd iets aan ten grondslag. Alsnog een td van een beursgenoteerd bedrijf hoort dit niet te doen. Hij heeft geen moord gepleegd, maar het kan wel genoeg zijn om je baan te verliezen.

07-02-2023 13:13

MarcHogervorst +35302

Precies Hans! Ik weet nog dat ik twintig jaar geleden van mijn manager te horen kreeg dat ik tijdens het uitje met overnachting in mijn eigen bed moest gaan slapen, terwijl de jonge adminstratie-medewerkster zo'n beetje alles deed om duidelijk te maken dat haar bedje ook een mogelijkheid was. Wij mannen krijgen altijd de schuld.

07-02-2023 17:20

Barra +5529

Casanova hoor, onweerstaanbaar voor de vrouwtjes.

07-02-2023 19:26

Nr.10 +111404

@Hans, praat er eens met vrouwen over. Als die zelf geen ongevraagde dickpics hebben gehad, dan kennen ze wel een vrouw die ze wel heeft gehad.

07-02-2023 22:24

FrancescosRavioli +15357

In 2023 kan het zo maar zijn dat Linda van de receptie je een dickpic stuurt.

09-02-2023 13:17

FrancescosRavioli +15357

Dat heet context.
Ik denk niet dst een leidinggevende deze random naar eigen personeel stuurt.

Wat Marc op Snapchat doet heb ik verder geen zicht op.

09-02-2023 13:18

FrancescosRavioli +15357

Schoof ze toen een panorama dickpic onder je deur door?

09-02-2023 13:19

kanye.w +4151

25 jaar geleden mocht je nog roken in vliegtuigen of restaurants en mochten homo's & lesbiennes niet met elkaar trouwen. Dat iets 25 jaar geleden wel als normaal werd beschouwd (waag ik te betwijfelen overigens), betekent niet zoveel. Ik ben heel blij dat topmannen binnen bedrijven eindelijk niet meer de dans ontspringen als ze zich als een creep gedragen.

07-02-2023 07:16

TeringHenkie +28562

Hij maakt deel uit van "de massa!"

07-02-2023 11:43

brullie +7046

Waarom is het zijn cultuur? Marc heeft zeker dingen gedaan die niet door de beugel konden. Gebeurd hier bij ons ook en andere bedrijven. Niet goed te keuren overigens! Maar een levenslange straf door bij zijn club eruit te moeten? Ik persoonlijk vindt deze periode voldoemde en mag hij wat mij betreft terug komen. De F-side (of vak F toen ik er zat, poeh lang geleden) altijd met zijn opspraken en spandoeken....waar blijft deze voor onze Marc dat hij terug moet komen?

07-02-2023 06:49

FGLJN +3889

Zelf ontslag nemen bij een bedrijf/club = levenslange straf?
Wauw.

En, zelfs al was hij ontslagen, zelfs dan is het nog bizar om zoiets een levenslange straf te noemen. Waarom zou het een levenslange straf zijn volgens jou?

07-02-2023 09:20

koppensneller +5108

Los van wat hij zegt valt me op dat hier op AS het normaal schijnt te zijn om Ajacieden die ( in het verleden) veel voor de club hebben betekent bij de eerste de beste tegenslag uit te maken voor van alles waarbij Clown nog het meest vriendelijke woord is . Jammer.

07-02-2023 05:41

Qifesh +24917

Voetbal is oorlog en de zwakste schakels beperken ons niet alleen, maar maken onze club kapot.

07-02-2023 06:30

Sander.A +63

Hij is alleen de zwakste schakel als TD, niet als AD. Daarin heeft hij laten zien meer dan bekwaam te zijn.

07-02-2023 06:37

Wouter.H +11162

Onze club.. het spijt me zeer maar de club is meer van de mensen die er voor gespeeld en gewerkt hebben. Wat heb jij voor de club betekend behalve seizoenskaartjes en een paar shirts? Die mensen hebben jaren van hun leven erin gestoken.

07-02-2023 06:39

Qifesh +24917

Nee een meer dan bekwame ad had al wel een td binnengehaald. Maar vd Sar doet weer alsof ie gedecideerd kan blijven ( ondertussen wel telkens weg op de foute momenten niet bereikbaar voor commentaar )

07-02-2023 06:41

Qifesh +24917

Wouter.H. hoe weet jij of ik daar niet heb gespeeld of gewerkt? Seizoenskaarten en shirts? Gap ik heb Ajax nooit verlaten. Toen vd Sar naar Manchester (juve/fullham) ging heb ik gewoon elke wedstrijd Ajax aangemoedigd, dus kom niet over loyaliteit praten of clubliefde. Er zijn mensen in het publiek die meer van Ajax houden dan Ajax medewerkers of spelers zelf kunnen beseffen.

07-02-2023 06:45

Godenzoon24 +15347

Ja joh , triest gewoon. Ook als je ziet hoe er over Blund of Tadic gesproken werd. Overmars was geweldig toen hij er zat en dan nu hij weg is doen alsof hij er niets van kon als td.

07-02-2023 09:46

AFCA1961 +3302

Deze man heeft een plaat voor zijn kop van schokbeton, waar gaat dit heen?? Als ik hem goed begrijp is er dus helemaal niks aan de hand, is er geen sprake van een ineenstorting maar slechts "een golfje dat iets naar beneden gaat"
Ondertussen plakt ie ook nog even Keje aan de schandpaal en die sluit dus achteraan aan in het rijtje "slachtoffers" van Sar die nooit meer met hem willen werken, te weten: Bosz, Blind SR en JR, Bogarde, Jonk, Bergkamp en dus dus ook Keje.
Ondertussen staat zijn eigen positie totaal niet onder druk......die kritiek heeft ie schijnbaar dan niet gehoord.....we staan er goed op met de clown.......de waanzin regeert,

07-02-2023 05:11

Barra +5529

Molenaar is geen slachtoffer en hij plakt hem al helemaal niet aan de schandpaal. Molenaar heeft de laatste tijd veel over Ajax gezegd en dus nag Sar daar op reageren.

07-02-2023 07:05

tdecler +3320

Dan pakt hij de telefoon, belt hij Dhr Molenaar even op om te zeggen dat hij het niet leuk vind. Zoals Edwin zelf zei: als een echte man.

07-02-2023 08:24

OwenStevenDalberg +27551

Golfje naar beneden? De Niagara watervallen zijn er niks bij!

07-02-2023 07:24

FGLJN +3889

Chelsea en Liverpool die 9e / 10e staan. Schalke dat nu weer voor de 2e keer gaan degraderen. Juventus dat 13e (!) staat. River Plate dat degradeerde. Sevilla en Valencia die bijna op een degradatieplek staan.

Dat zijn ineenstortingen.
Ajax heeft heel kort even 5e gestaan, en draait voor de rest gewoon nog steeds mee in de top. Sorry maar ik kan dat geen ineenstorting noemen.

07-02-2023 09:28

Godenzoon24 +15347

Negatieve records internationaal en nationaal, 5e plek icm het aantal punten. Het voetbal wat niet om aan te gluren was. De beleidsmatig missers en de enorme missers op de transfermarkt. Als je dat afzet tegen waar we vandaan kwamen afgelopen jaren is dat een ineenstorting van jewelste. Geen idee wat die andere clubs daarmee te maken hebben!

07-02-2023 09:50

mickey2602 +4788

@FGLJN,dat het geen ineenstorting is kun je alleen maar toeschrijven aan het feit dat alle clubs bovenin belabberd draaien.Zowel PSV,Feyenoord als AZ doen het heel wisselvallig. Oftewel gewoon geluk dat je na zo'n serie als we hadden nu 3e staan.

07-02-2023 12:47

MarcHogervorst +35302

@FGLJN
Dat zijn wel veel zwaardere competities heh.

08-02-2023 08:06

PetrusKeizer +10739

Sar kijkt zelden in de spiegel. Vraag maar aan zn scheerkwast.

07-02-2023 04:59

arjan.z +247

Kan niet meer naar vd Sar luisteren en/of kijken. Het is alsof je ouders sex hebben. Een ongeluk op de andere baan helft. Laten we hem gebruiken voor het handen schudden met Sjeiks. Voetbalscholen in Tibet het Ajax systeem leren. Hij kon redelijk functioneren met Overmars op schoot en Danny Blind als opa waar je wijze raad aan vraagt. Nu een zielig hoopje mens. Moeten er daarna altijd bij zeggen dat hij een geweldige keeper was. Dat doe ik dan ook maar.

07-02-2023 03:24

Spelvreugde +4634

Wat een buitengewoon zwakke AD is die Sar toch. Hij zei o.a. dat hij vindt dat hij geen fout heeft gemaakt betreffende Schreuder want ze kenden hem al en ze hebben het zorgvuldig overwogen. Oh, gelukkig maar. Ik was gezien de dramatische ontwikkelingen bij Ajax 1 echt onder de indruk dat die Schreuder een slechte keuze was, maar ze kenden hem al en hebben het goed voorbesproken. Alles OK dus.

07-02-2023 02:47

Drukwerk1968 +7111

Op voorhand leek het een goede keus. Een keus die ook door overmars gemaakt zou worden. Achteraf is het makkelijk.

07-02-2023 08:53

Spelvreugde +4634

Het leek mij en velen anderen op voorhand al een bijzonder slechte keus. Lees de posts hier op AS maar terug als dat kan. Toen al zeiden we dat Schreuder’s verleden vol ellende zat en aangaf dat hij geen Ajax coach is.

En als je dan toch zo’n fout maakt zit de nog grotere blunder erin om hem pas na Volendam thuis te ontslaan.

Sar stapelt fout op fout maar blijft zijn straatje schoonvegen en zit er alleen nog maar omdat er een slappe en gemarkeerde RvC boven hem zit.

07-02-2023 12:24

Bc te P +22130

Die heeft weinig vrienden gemaakt en dat beperkt Ajax in de toekomst mbt juiste mensen binnenhalen. Zijn wil is wet en dat is niet goed voor ons.
Oud zeer wat sar kennelijk is aangedaan, dat vat hij persoonlijk op ... zorgwekkend en ook onacceptabel om in het belang van Ajax te kunnen denken. Als dingen persoonlijk worden moet je opstappen imo

07-02-2023 02:17

The Future +5587

Hier is toch geen houden aan? Als je met zo'n optreden in een tv-programma komt, is het toch klaar? Hij toont weer geen leiderschap en visie. Daarnaast zegt hij in de spiegel te kijken, maar zijn handelen toont dat niet aan. Bijna alles wat hij zegt is discutabel. De voetbaltechnische kant ligt hem niet, dus moet er binnen nu en 2 maanden een td komen. Ongeacht of de voetbaltechnische man in de RvC al is gevonden.. Leuk en aardig, maar hij loopt al jaren mee in het wereld, zou deze tekortkoming al voor het vertrek van Overmars geweten moeten hebben (gezien zijn eerdere keuzes/persoonlijkheid), heeft zelf H2 en Schreuder aangesteld en heeft de situatie met H2 zelf zo ruim een jaar laten aanmodderen... Om dan nu te komen met "dit is niet mijn ding en moeten we snel oplossen" is echt onacceptabel. Dit gebrek aan zelfkennis, het gebrek aan reflecterend vermogen het afgelopen jaar en het zo lang niet ingrijpen toont in alles onkunde aan. Zelfde geldt voor het vertrek van Blind. Van aanstelling van Schreuder en H2, het niet in gesprek willen met Blind (om eventueel in een vroegtijdig stadium de kou uit de lucht te halen), het partij kiezen voor Schreuder, de nare communicatie richting Blind eind december en de soap die daaruit voortvloeiend. Overal zit Van der Sar zelf tussen. Hij heeft het laten gebeuren en deels zelf zo gestuurd, dus om te doen alsof hij het "liever anders zag" en/of "betreurt" is stuitend. Zelfde geldt voor het aankoopbeleid. Aangezien hij Schreuder en H2 aanstelde én overal zijn handtekening onder zette, is hij ook daar verantwoordelijk voor. Het verhaal omtrent Ocampos slaat ook echt op niks. Hij doet net alsof het zijn idee was om Ocampos te huren, maar dat komt van de RvC. Als het aan Van der Sar en co lag, hadden we hem nu voor 20 miljoen gekocht en voor miljoenen op de loonlijst staan... Maar zo zit het volgens hem niet. En we kunnen zo nog meer oude koeien uit de sloot halen, maar het is uiteindelijk heel simpel. Van der Sar heeft alle keuzes gemaakt die hebben geleid tot dit grote sportieve verval en is dus ongeschikt. Misschien dat hij deze storm overleefd, maar voor mij is het klaar.

07-02-2023 01:40

MichelAngelo66 +22258

AD onwaardig. Molenaar was vrij netjes naar vd Sar. Blijkbaar kan Edje dat niet opbrengen. Op mij komt vd Sar over als een nare rancuneuze vent. Hij deed ook al zo vreemd met die pamfletten destijds toen hij eenmaal binnen was. Goeie keeper geweest en ik was nooit zo anti, maar dit doet wel de deur dicht voor mij. Van mij mag hij er morgen uit. ‘Kappen met die gast’

07-02-2023 01:08

PetrusKeizer +10739

@Michelangelo66: pamfletten? Dat ben ik ff kwijt. Wat ik me als de dag van gisteren herinner is dat hij persoonlijk die krantenartikelen van de ramen van de kantine of zo haalde 😂

07-02-2023 04:41

MichelAngelo66 +22258

Die bedoel ik inderdaad. Dacht dat het pamfletten waren vanuit het personeel toen. Maar je kan gelijk hebben…. Zo lang geleden. Anyhow… Sar is een paljas wat mij betreft.

07-02-2023 10:21

PetrusKeizer +10739

Wat t ook verder was, het was inderdaad van t personeel en dat hij dat dan hoogstpersoonlijk kwam weghalen, ik lig weer dubbel bij t hele idee! 😂

07-02-2023 22:34

Dragon36 +22

zo, bij Molenaar zit wel veel oud zeer hoor. Was echt een beetje aan het sneren.

07-02-2023 00:18

Ajaxvooraltijdinmijnbloed +3701

Sat mag van mij weg maar Molenaar, Jonk, Bosz, Bogarde hoeven ook zeker niet weer terug te komen

06-02-2023 23:54

Ozymandias +159568

Waarom Bogarde niet? Bijna alle verdedigers die met hem werken worden beter en spreken lyrisch over hem (Alderweireld, Timber, Botman, Martínez, etc.).

07-02-2023 00:05

Ajaxvooraltijdinmijnbloed +3701

Ging als voetballer ook gratis weg he om ajax een hak te zetten om er zelf veel beter van te worden. Samen met kluivert en reiziger toen. Niet zo netjes

07-02-2023 00:09

CruijffLegend +4976

Dat was ergens in een vorig leven..

07-02-2023 02:24

PetrusKeizer +10739

Als je mensen in de voetballerij op hun zonden afrekent kan je de hele betaalde sector wel opdoeken 😂

07-02-2023 04:57

4xEC1 +7750

Over rancuneus gesproken. Blijf niet in het verleden leven man.

07-02-2023 06:14

Qifesh +24917

Idd.. Ik vind het aandoenlijk..

07-02-2023 06:32

The Future +5587

En waarom niet? Bogarde was, volgens spelers én gezien de ontwikkeling van verdedigers, echt een uitstekende trainer. Jonk toonde aan een geweldig kundige opleider te zijn. Jeugdopleiding is onder hem met sprongen vooruitgegaan en sinds zijn vertrek beetje bij beetje minder geworden. Bosz was de trainer die de beleving en het trotse gevoel terugbracht bij supporters. Ik heb een seizoenkaart en zie het seizoen onder Bosz als het seizoen waarin er eindelijk echt sfeer in de Arena kwam. Hij heeft die intense emoties weer los kunnen malen bij veel supporters. Daarnaast heeft hij ons Europees weer op de kaart gezet. Het is wellicht geen prijzenpakker, maar wat zou ik blij zijn als hij terugkomt en dat weer herhaald. Dan zou alle negativiteit rond de club worden weggespeeld.

07-02-2023 00:16

Robertini +39548

Bogarde en Jonk zijn voor mij echt wel welkom.

07-02-2023 00:53

CruijffLegend +4976

Sat? Ken ik niet man, maar mag van mij ook weg. Rest sans Molenaar zijn wmb welkom.

07-02-2023 02:26

Cruyffie +2403

Van der Sar kan vanavond stoer lullen, echter gaat het maar om één ding: de resultaten op het veld.

Je was by far de beste van de Eredivisie, qua spel en begroting. Vervolgens geef je 100 miljoen uit, en dan is dit het resultaat? Een Bassey, Ocampos, Sanchez, Kaplan, Grillitsch en Lucca? En nauwelijks jeugdspelers die doorschuiven?

Lachwekkend. Hij mag zeer kritisch naar zichzelf gaan kijken, en vooral naar Gerry Hamstra. Die twee zijn m.i. volkomen ongeschikt.

06-02-2023 23:32

The Future +5587

Van der Sar blijkt gewoon een ongeschikte bobo. Een man die graag op het pluche zit. Iemand die liever vriendjes om zich heen verzamelt die naar hem luisteren/hem beschermen dan mensen die iets toe kunnen voegen aan de club. Schreuder, Bergkamp, Keizer, H2 waren/zijn zijn mannen. Stuk voor stuks niks toevoegend of juist schadelijk voor de club, maar dat maakt hem niet uit. Bosz, Blind, Bogarde, Jonk waren mannen die goed waren voor de club, maar waarbij Van der Sar hun vertrek juist inluidde. Sterke mensen met een filosofie sneuvelen, omdat hij daar niet mee kan werken. Niet alle mannen, want Overmars bleef overeind, maar dat was er ook wel eentje. Voor de rest moeten het grijze, onervaren muizen zijn die geen bedreiging voor Van der Sar vormen. Van der Sar is een bobo.

06-02-2023 23:46

Drukwerk1968 +7111

6 basis spelers weg. Meerdan 200 miljoen. Als jij een huis verkoopt voor 6 ton en je koopt voor 3 ton terug ga je er in kwaliteit op achteruit. Of zeg je dan ook: 3 ton uitgegeven?

06-02-2023 23:47

The Future +5587

Iedereen begrijpt dat je erop achteruit gaat, maar om in jouw voorbeeld verder te gaan "we wonen nu in een huis van 150.000 ton dat zonder adequaat ingrijpen nog minder waard wordt".

06-02-2023 23:49

Ricoteb +53174

Als ik jou 3 ton geef om een huis te kopen en je komt met een afgevallen garagebox aankakken, zou ik nog steeds niet blij zijn

06-02-2023 23:51

Drukwerk1968 +7111

Waarom dan steeds schreeuwen om die 100 miljoen? Dat is gewoon niet waar. Daarnaast is het nu geen 150000. Bassey heeft tijd nodig, bergwijn gaat waarde bewijzen, brobbey ook. Wijndal daarbij. Brobbey, wijndal en bassey verkoop je uiteindelijk voor 100 miljoen.

06-02-2023 23:52

Drukwerk1968 +7111

Wijndal, brobbey en bergwijn, daar was iedereen het over eens. Bassey is te duur. Genoemde 3 komen er wel.

06-02-2023 23:53

The Future +5587

Drukwerk.... Wat is dat nou voor onzin? Als ik jou moet geloven gaat zelfs Ocampos zijn waarde nog bewijzen... Alleen door het zwakke Europese jaar zijn we al veel geld verloren qua waardedalingen. Waarde die we nooit neer terug krijgen. Zelfs als die spelers het nog goed gaan doen, is er veel waarde verdampt.

06-02-2023 23:56

Drukwerk1968 +7111

Noem ik die naam? Praat geen onzin man.

06-02-2023 23:57

Qifesh +24917

"Wijndal, brobbey en bergwijn
Zelfs als die spelers het nog goed gaan doen, is er veel waarde verdampt"

1 jaartje cl met deze mannen en we hebben ze weer verkocht tegen een meerprijs.

07-02-2023 07:59

michiels +1976

laatste half jaar onder ten Hag was het spel ook niet om aan te gluren. Zeker niet by far het beste. dankzij Dessers zijn onterechte penalty is het gelukkig nooit spannend geworden de laatste competitiewedstrijd.

07-02-2023 07:39

RadheAjax2021 +17911

Keje molenaar komt dus ook niet binnen bij Ajax. Maar het is dan wel logisch als de RvC het druk heeft met de zaak overmars dat ze geen tijd hebben om na te denken over een nieuwe TD….

06-02-2023 23:26

Sjaakvaak +26607

Waarom zou Molenaar in vredesnaam TD moeten worden dan?

06-02-2023 23:56

The Future +5587

Wat is die Edwin toch aan het raaskallen over Molenaar en Sneijder. Dat hij het niet met ze eens is, prima. Groot gelijk op sommige punten ook, maar om dan zo te reageren.. Laat je niet kennen, geef inhoudelijk aan waarom je het er niet mee eens bent en laat het daarbij. Het is zo onnodig en laag om het zo op de man te spelen. Als Algemeen Directeur van Ajax hoor je, naar mijn mening, meer klasse en niveau te hebben...

06-02-2023 23:25

AFCACruijff14 +162185

Denk dat als je een vol jaar shit na shit op je krijgt afgevuurd er een moment komt dat je even zegt wat je er echt van denkt. Terechte kritiek of niet laat ik in het midden.

06-02-2023 23:42

The Future +5587

Haha in een tv-programma? Dat is toch op geen enkele manier begrijpelijk of acceptabel?

06-02-2023 23:47

Talentje020 +20051

Over Sneijder kan ik het me wel voorstellen, die gooit gewoon een informeel gesprek op tafel, kan me wel voorstellen dat Sar daar not amused over was,

Molenaar snap ik wat minder, vooral het gedeelte over Volendam was nogal onnodig om te benadrukken.

06-02-2023 23:49

The Future +5587

Ja, maar dan kan je dat toch ook op een nette, duidelijke en waardige manier aangeven? Hoe dat nu ging, vond ik van weinig klasse getuigen. Iedereen weet hoe Sneijder is. Ook bijvoorbeeld met het helpen van Ihattaren. Even een weekje interesse tonen/met die jongen optrekken en hem vervolgens in de media bekritiseren. Sneijder doet alles om interessant te kunnen doen op tv. Dat weet iedereen en daarom zou hij, vanuit Edwin's perspectief, het ook niet waard moeten zijn om je zo te laten kennen.

07-02-2023 00:09

Intec2.0 +12430

Er wordt een hoop aangepraat van buitenaf daar lijkt het duidelijk op. Dat niet alles vlekkeloos gaat begrijp ik ook maar het wordt er wel heel dik opgelegd. Wat ook duidelijk werd is dat er geen weg terug voor Overmars meer is helaas. Ook heerlijk sneer naar Keje Molenaar

06-02-2023 23:21

Danielson +50538

Goed gedaan Slappe Sar. Qua sneer dan..

06-02-2023 23:23

Drukwerk1968 +7111

Weer een kleuter

06-02-2023 23:35

Maxwell_5 +6977

Spijker op zijn kop wat betreft Molenaar.

06-02-2023 23:16

Talentje020 +20051

Hmm heb daarbij mixed feelings, Ik snap Van Der Sar wel, maar Molenaar heeft aan de zijde van Cruijff bijgedragen aan de huidige structuur binnen Ajax,( oud spelers op belangrijke functies o,a) waar Edwin nu zelf profijt van heeft, dat hij nu van zich laat horen nu het bestuurlijk minder gaat kan je ook anders oppakken, nodig hem uit en ga met hem zitten, ipv het als een persoonlijke aanval te zien.

06-02-2023 23:20

Maxwell_5 +6977

Van der Sar, geeft juist aan dat je van Molenaar altijd iets hoort wanneer het slecht gaat. Toen het goed ging, hoorden we niet over dat hij blij is met de aanwezige beleidsbepalers, spelers, trainers, etc. En dat is precies waar ik hem gelijk in geef.

En dat staat er los van dat ik het jammer vind dat ze niet door 1 deur kunnen. Molenaar gedraagt zich als een verkapte Verweij of Driessen. Meelopen in de polonaise als Ajax wint, maar vooraan staan om Ajax te besmeuren wanneer het ergens even minder loopt. Je geeft het zelf al goed aan: als Molenaar Ajax écht een warm hart toedraagt, kan hij ook het gesprek aan gaan, ipv van der Sar via de media proberen te bereiken. Wat dat betreft snijdt het mes aan twee kanten.

06-02-2023 23:36

Talentje020 +20051

Ik vind ook dat het mes aan 2 kanten snijdt, ook Molenaar zou rechtstreeks het contact kunnen zoeken,

Ik vind hem echter geen Verweij of Driessen, Molenaar zegt vaak wel zinnige dingen( weliswaar vaker als het minder loopt dan als het goed gaat,) maar hij heeft met Ajax wel het beste voor, ons journalistieke duo is juist gebaat bij onrust in de tent,

06-02-2023 23:45

Ans B +19945

Ik had altijd een hoge pet op van Molenaar, suggereerde hier zelfs dat Molenaar misschien wel de beste kandidaat was voor technisch commissaris voordat ik
zijn naam hier zag.

Maar in de laatste weken van Schreuder en kort na zijn ontslag schrok ik van de teksten van Molenaar. Hoe hij Schreuder verdedigde, hoe scherp (rancune?) hij was over Ajax en de clubleiding. Het was voor mij direct duidelijk dat Molenaar geen optie meer was. Ook met Schreuder, het ging niet alleen om de inhoud van zijn mening, ik hóórde de lading die er achter zat (ik las dus alleen een tekst).

Ik vind het bovendien iets raars hebben, kan er niets aan doen, dat hij zo naar een ander club was 'gehopt' (ik wist dat niet n.l.). Omdat ik hem geen brood-bestuurder vind - zo had ik 'm althans nooit ingeschat - maar altijd heb gezien als iemand die dit allemaal (met Cruijff dus) uit pure liefde voor Ajax wilde doen.
Bij wijze van spreken alsof Sjaak Swart naar Volendam was gegaan om een of andere functie te bekleden. Misschien is dat naïef of irreël, maar zo voelt het wel.

07-02-2023 00:51

Dusbaba +15418

1 nuance dan. Keje komt uit Volendam. Dan heb je natuurlijk al snel iets met de plaatselijke club natuurlijk.

07-02-2023 01:23

P.Russo +6366

Nou zolang Van der Sar er zit zal Molenaar dus ook niet in welke functie dan ook bij Ajax komen. Ik vrees dat hetzelfde ook het geval is bij Jonk, Bosz, Blind en Bogarde.

06-02-2023 23:14

Juichtoon +32657

Dus wordt Sar een soort Bergkamp...

06-02-2023 23:17

Robertini +39548

Ik snap de vrees voor sommigen, maar waarom Blind? Hij is echt alleen als voetballer succesvol geweest, in elke andere functie gefaald.

07-02-2023 00:34

Qifesh +24917

dronken bestuurder

07-02-2023 08:02

tdecler +3320

Heeft hij in de RVC gefaald? Volgens mij waren ze binnen de club tevreden en wilden ze hem graag terug.

07-02-2023 08:46

Sterretje73 +5270

Molenaar zei helemaal niets verkeerds Edwin ! Hij weigert alleen aan openbare lynchpartijen mee te doen ipv laf mee te wauwelen met al die sneeuwvlokjes...

06-02-2023 23:13

Danielson +50538

Molenaar is totaal ongeschikt voor welke bestuursfunctie dan ook binnen Ajax, ja zelfs (klaarblijkelijk) bij Volendam. Discussie gesloten.

06-02-2023 23:25

The Future +5587

Dus als iemand niet geschikt is voor een functie, moet je zijn opvattingen maar automatisch wegzetten als dom en hem persoonlijk aanvallen?

06-02-2023 23:52

Sjaakvaak +26607

Mijn god Future, jij hebt het interview duidelijk niet gekeken, noch de uitspraken van Molenaar goed gelezen.

06-02-2023 23:58

MichelAngelo66 +22258

Danielson.... Discussie gesloten? Hoe oud ben jij? Tien?

Je reageert met een stelling die werkelijk in niets slaat op wat sterretje73 zegt. Kleuter.

07-02-2023 01:15

tdecler +3320

@danielson
Discussie heropend.
Waarom is hij totaal ongeschikt?

07-02-2023 08:47

Danielson +50538

Heb ik al een paar dagen geleden tijdens die hausse van Molenaar headlines alhier uitgebreid onderbouwd. Kijk daar maar even naar.

07-02-2023 09:35

Keizer +30218

Het zou wel een grote grap zijn als Marc op korte termijn weer terug zou keren. Weet ook niet hoe ze dit gaan verkopen binnen de organisatie en naar buiten toe.

Marc zal geen foto's meer sturen hoor! Alleen van boven de riem! 🥲

06-02-2023 23:13

jeffrey2022 +8236

Sar donder alsjeblieft op met je gelul, Rutte de tweede ben je, alles recht praten wat krom is.

06-02-2023 23:13
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.