Ajax wil binnen twee maanden duidelijkheid over functie van technisch directeur

door Jesse ter Haar 320

Bron Ziggo Sport

Ajax wil binnen twee maanden duidelijkheid over functie van technisch directeur

door Jesse ter Haar 320

Bron Ziggo Sport

Laatst geüpdatet

Edwin van der Sar wil in de komende twee maanden duidelijkheid hebben over de invulling van de functie van technisch directeur bij Ajax. Marc Overmars vertrok meer dan een jaar geleden bij de Amsterdamse club en binnen afzienbare tijd moet de functie intern of extern worden opgevuld.

Aan tafel bij Rondo op Ziggo Sport geeft de algemeen directeur van Ajax duidelijkheid over de doelen. 'Het is belangrijk om daar in de komende twee maanden duidelijkheid in te krijgen. An sich is dat een taak van de RvC. Die stelt de directie aan, ik ben zelf ook door de RvC aangesteld. Maar uiteindelijk is het fijn dat er op een bepaalde manier een samenwerking is en je samen door één deur kunt.'

Het allerliefst wil de bestuurder zo snel mogelijk een nieuwe technisch directeur aanstellen. Hij is niet van mening dat Ajax zoekend is, maar hij wil de verantwoordelijkheden weer uit handen geven. 'Het technische vlak is totaal niet mijn ding. Als algemeen directeur ben je met andere zaken bezig. De internationalisering en het commerciële is een belangrijk aspect en ik heb verantwoordelijkheden bij de UEFA en de ECA. Ik zou het graag ingevuld zien door Klaas-Jan (Huntelaar, red.), Gerry (Hamstra, red.) of een externe.'

Tegelijkertijd moet er ook nog een technische verantwoordelijke voor in de Raad van Commissarissen worden gevonden. Van der Sar vertelt dat de volgorde niet per se uitmaakt. 'Het kan door elkaar lopen. Voor de komende vier maanden is er duidelijkheid op het trainersvlak, dus de andere twee posities kunnen worden ingevuld. In de zomer zullen we weer een aantal spelers kwijtraken en daar moeten de lijsten voor gemaakt worden. De scouting, Gerry en Klaas zullen daar vanaf deze week de stappen in gaan nemen.'

Van der Sar en technische zaken

Het gaat vaak over de invloed die Van der Sar in de voorbije tijd - sinds het vertrek van Overmars - heeft gehad op het technische beleid. Hij geeft een update over die invloed. 'Het technische gedeelte ligt bij Gerry Hamstra en Klaas-Jan. Zij spreken met de scouting en de trainers en gaan op zoek naar de juiste spelers. Op het moment dat die gevonden zijn, dan krijg ik – net zoals Marc dat deed – uiteraard het clipje met hoogtepunten en de data die een speler produceert. Op die manier geven we ergens een klap op.'

Krijg 2,37 keer je inzet terug als Ajax dit seizoen de landstitel pakt!

Als je verantwoord speelt, houd je het leuk. Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Lees meer over:
Plaats reactie

AFCA-1983 +17727

Julian ward liverpool kandidaat td Ajax.. vandaag inside

07-02-2023 22:16

Omar +17174

Ben verbaasd dat Marc ondanks zijn gezondheidssituatie nog steeds aan het werk is, kan me ook voorstellen dat hij het rustig aan wil gaan doen

07-02-2023 14:22

grensjager +704

Overmars!!!

Gelijk terug halen, deze man heeft zoveel goed gedaan voor onze club dat die kleine(of grote dat weet ik niet) fout hem maar vergeven moet worden!

07-02-2023 14:15

Babangida83 +23920

Iemand die als directeur dickpics verstuurd aan vrouwelijke collega's. Ik zou het niet doen. Dan voldoe je in ieder geval niet aan de eis van het rapport, en waarom de media allemaal schreeuwde, namelijk dat je een vrouwvriendelijkere organisatie creëert. Dat zou een regelrechte middelvinger zijn naar alle vrouwen in de organisatie.

07-02-2023 16:07

Zomer +1855

Enige reden om zo lang op een nieuwe TD te wachten is dat ze Overmars terug willen halen

07-02-2023 14:14

Ajax The Best +16581

Tot wanneer loopt het contract van Marc?

07-02-2023 13:53

grensjager +704

Dit maakt niet uit. Hij verdient zichzelf wel terug

07-02-2023 14:19

tripleA +3895

Marc, welkom terug!

07-02-2023 13:24

Sportvolgert +40562

Geen overhaaste beslissingen nemen Ed! Neem je tijd.

07-02-2023 13:18

PH2BOT +40308

Edje Kadetje nu dus ook als zelfbenoemd ' interim' TD. Het wordt dus allemaal nog veel gekker met deze CEO kwiebes....

07-02-2023 13:11

Koekie87 +20987

Die technisch directeur had er al lang en breed moeten zijn aangezien we ondertussen al bijna een jaar verder zijn na het vertrek van Overmars. Ben daarom ook totaal niet overtuigd van de woorden van v.d. Sar dat er binnen twee maanden duidelijkheid komt over wie dat zou moeten gaan doen.

07-02-2023 12:21

Babangida83 +23920

Dat is de taak van Danny Blind. Maar die is dus weg.

07-02-2023 16:09

Rockanje23 +37065

Dat is hij ondertussen al ruim anderhalf jaar.

07-02-2023 19:08

Schip +23455

Sar heeft geen moer verstand van spelers. Als je een clip krijgt van Sanchez en Bassey en je denkt dat deze voldoen aan het Ajax profiel, kun je wel zelfverzekerd overkomen en een klap erop geven, maar dat kan een vakkenvuller ook.

Prik er nou eens doorheen. Je kunt wel rustig overkomen en zaken uitleggen, maar als je de kritische vragen niet stelt en niet achterhaalt wie Bassey, Sanchez goed genoeg vonden, wil je gewoon niet weten waar de onkunde in schuilt.

Dit technisch bestuur, H&H en Sar, is een nagel aan de kist van Ajax. En de passieve RvC een andere.

07-02-2023 12:03

Babangida83 +23920

Maar even serieus. Waarom zeg je dit over Van der Sar en heb ik je dit niet horen zeggen over Overmars de afgelopen jaren? Want van Kristensen, Orejuela, Magallan kun je dit ook zeggen. Ik ben het echter met je eens dat de technische leiding hier een fout heeft gemaakt. En toen hij bij Ajax speelde, kon je dat vrij snel zien. Maar de eerste fout ligt toch bij de scout, die hem live heeft zien spelen.

07-02-2023 16:11

Schip +23455

Je neemt gemakshalve aan dat Bassey daadwerkelijk is gescout. Dat vraag ik mij ten zeerste af. Die komt eerder uit een netwerk van een zaakwaarnemer, waarmee de scouting is omzeild.

Over die andere aankopen was ik toen ook al niet tevreden, maar de balans onder Overmars was beduidend beter dan wat Sar nu bij elkaar fladdert.

Je ziet - om een of andere duistere reden - over het hoofd dat onder Overmars in dezelfde periode ook spelers als Nico, Sanchez, Traore, Younes, Blind, Tadic, Neres, Onana en Antony werden gehaald. Om Haller er nog even buiten te laten.

Miskopen kun je erbij hebben, zolang de balans maar goed blijft.

In een en hetzelfde seizoen zoveel geld uitgeven aan matige aankopen is een kunst apart. Magallan , Christensen en Orejuela kwamen niet in hetzelfde jaar. Voor allen samen werd niet eens het bedrag voor Bassey neergelegd. Neem dat ook mee.

Er zijn geen grote talenten als Neres, Antony, Sanchez gehaald. Er is een middencategorie speler als Bergwijn gehaald, die mentaal kwetsbaar is. Geen buitencategorie. Maar dat is wel voor hem betaald. Er is dus naast weinig echte kwaliteit ook nog eens veel te veel betaald.

Dat is wanbeleid. Geen keeper verder, dat was wel logisch na het vertrek van Onana.

Het is gewoon zwak.

07-02-2023 17:49

patrick37 +1746

Vd sar oprotten en snel prutser

07-02-2023 19:58

champhead +14373

Ik kijk Rondo net terug. Durf het hier bijna niet te zeggen maar wat mij betreft maakt van der Sar een erg sterke indruk. Hij krijgt ook teveel de schuld van bepaalde zaken waar de RvC over gaat.

07-02-2023 11:37

Ozymandias +159568

Het probleem is volgens mij nou juist dat Vd Sar geen actieve rol neemt tenzij het hem door iedereen wordt opgedwongen. Hetgeen wat hij in bij Rondo zij versterkte dat gevoel bij mij enorm. Zeker in relatie tot de aanstelling van een technisch directeur. Als de RvC daar geen haast bij zou hebben gemaakt had hij als algemeen directeur ze daar toe moeten dwingen. Vd Sar doet liever zo min mogelijk zodat hij nergens verantwoordelijk voor kan worden gehouden want hij heeft zelf ook wel door dat wanneer hij iets doet het altijd fout gaat.

07-02-2023 11:41

Babangida83 +23920

@Ozy, hoe ga je dit als Algemeen directeur opdringen bij een RvC zonder voetbalcommissaris? Dat lijkt me niet heel handig. Maar het uberhaupt opdringen bij je RvC is natuurlijk lastig. Je laatste zin is puur speculatie. Van iemand die een werkweek van 60-70 uur heeft, terwijl hij ook zou kunnen gaan golven de rest van zijn leven, kun je denk ik niet zeggen dat hij liever zo min mogelijk doet.

07-02-2023 16:13

Ozymandias +159568

Vd Sar geeft zelf toe dat Ajax met meerdere mogelijke technisch directeuren heeft gesproken. De RvC wordt technisch bijgestaan door Adrie Koster. Het was voor Vd Sar als CEO heel makkelijk geweest om de RvC te dwingen haast te maken. Zelfs al was het maar door in de media meerdere keren te herhalen dat je hoopt dat er binnen een/twee maanden iemand is gevonden.

"Van iemand die een werkweek van 60-70 uur heeft, terwijl hij ook zou kunnen gaan golven de rest van zijn leven, kun je denk ik niet zeggen dat hij liever zo min mogelijk doet."

Hij vind het vast heel leuk om dingen te doen waar hij niet verantwoordelijk voor wordt gehouden maar elke keer dat hij op de voorgrond moet treden probeert hij zo lang mogelijk z'n handen er vanaf te houden. Dat begon al bij de Jonk situatie en is de gehele tijd doorgegaan.

07-02-2023 16:23

Babangida83 +23920

@ozy, dat laatste ben ik gedeeltelijk met je eens. Maar je weet dat je als Ajax-directeur snel kritiek krijgt. Dat laat deze fase ook zien. Echt belachelijk na 10 jaar fantastische resultaten. Dus het is logisch dat hij voor sommige dingen, die niet primair zijn taken zijn, gaat zeggen dat het zijn fout was. De situatie Jonk ligt ook volledig bij de RvC en Overmars. Daar kan hij druk op zetten, maar meer ook niet. En wat jij niet kunt zien, is hoeveel druk Sar daar op heeft gezet. De situatie Blind had hij natuurlijk anders moeten doen. Zegt hij zelf ook. Maar van mij mag hij die fout maken.

Een interim RvC-adviseur de TD aan laten stellen, terwijl je Blind terug verwacht. Niet handig, lijkt me. Je kunt het voorbereidende werk alvast wél doen. En dat hebben ze zeker ook wel gedaan. De druk van Van der Sar daarop, is niet zo heel relevant, anders dan dat hij als onderdeel van de directie daar over gehoord wordt.

07-02-2023 17:38

Ricoteb +53174

Dat mag jij vinden. Hij heeft een uur lang tegenstrijdigheden mogen oprakelen en de schuld van zich afschuiven, zonder een kritisch woord van de anderen aan tafel. Dan maak je snel een sterke indruk ja

07-02-2023 12:01

Danielson +50416

Is Ziggo voor Ajax wat Fox News is (was?) voor Trump?
Er wachten ons Gouden Tijden als Ziggo de voetbalrechten verwerft ! 😁

07-02-2023 12:06

Ricoteb +53174

Het is wel enigszins een 1-2’tje, maar het punt is vooral dat er bij Rondo geen journalisten en analisten zaten die Ajax volgen. Het hele verhaal was puur van “het AD zegt dit, wat vind jij ervan Ed?”, “Sneijder vertelt dit aan tafel, klopt dat?” Niemand met bronnen binnen Ajax die hem tegen kon spreken. Journalisten met bronnen, of bijvoorbeeld Kale en Kokkie en die gasten van de Pantelic podcast, zet die eens tegenover hem. Want dan wordt hem ook verweten als onwaarheden worden verteld.

07-02-2023 12:14

champhead +14373

Onzin dat hij de schuld van zichzelf schuift. Hij zegt zichzelf een onvoldoende te geven ondanks Gullit hem een 7 geeft en meerdere keren zegt hoe goed hij het wel niet doet.

07-02-2023 12:18

Ricoteb +53174

Nou nou dat komt hard aan. Kritiek op aankoopbeleid? Ja daarvoor moet je bij H2 zijn, die regelen alles. Aankoop Ocampos? Ja die kwam uit de koker van Schreuder. Schreuder een foute keuze als trainer? Nee joh was hartstikke logisch. Schreuder na Emmen laten zitten? Nee joh er waren aanknopingspunten. En dan zijn er nog tig kritische vragen niet gesteld. Waarom heeft hij een gesprek met de spelers 2 keer afgewezen? Als hij het niet leuk vindt om technische dingen te doen, waarom is dan niet tijdelijk Hamstra of Huntelaar aangesteld? Waarom moest blijkbaar na Emmen er een assistent bij? Waarom duurde dat vervolgens extreem lang? Waarom op het moment dat je echt haastig naar assistenten gaat zoeken (na Feyenoord), ontsla je de trainer na de volgende wedstrijd? En waarom zou je Schreuder dan met Heitinga een assistent geven, die hij zelf niet wil hebben? Waarom lichtte Sar het vertrek van Blind niet toe, en moest Schreuder zich maar weren tegen de journalisten met die vragen?

07-02-2023 12:26

Ozymandias +159568

Jezelf een slecht cijfer geven is niet kritisch zijn op jezelf. Analyseren en aangeven wat je fout hebt gedaan, waarom je dat fout hebt gedaan, hoe je dat beter had kunnen doen en hoe je dat in de toekomst beter kan doen is kritisch op jezelf zijn. Dat ontbrak bij Vd Sar op alle punten. Vd Sar gaf van bijna alles andere de schuld en probeerde zijn eigen rol te minimaliseren. Dat is het omgekeerde van kritisch op jezelf zijn.

07-02-2023 12:34

PH2BOT +40308

Gullit....de 'ull' in zijn naam zijn exemplarisch voor al zijn gelul. Alleen maar 'kassa' bij die gast. Na zijn voetballoopbaan overal mislukt.

07-02-2023 13:00

PH2BOT +40308

Zo was het exact Ozzy.

07-02-2023 13:04

Rockanje23 +37065

Spijker op zijn kop

07-02-2023 13:53

Babangida83 +23920

Geef me één tegenstrijdigheid aan alsjeblieft.

07-02-2023 16:18

Ricoteb +53174

- Zegt niet met Alex Kroes gesproken te hebben, omdat hij alleen met kandidaten in een gevorderd stadium praat. Maar zegt daarna dat hij met verschillende (buitenlandse) kandidaten heeft gesproken, maar die wilden niet omdat ze bezet zijn of de Eredivisie te klein vonden. Dan zijn die kandidaten dus niet in een gevorderd stadium, maar hij heeft wel met ze gesproken. Dus ergens zit ie te jokken.

- Hij wilde geen rechtsbuiten kopen ivm Conceicao. Daarom gingen ze ook niet voor Ziyech want Ajax wilde alleen huur en hij alleen koop. Maar volgens proberen ze wel Ocampos voor 20 miljoen te kopen.

- Hij zegt nauwelijks invloed te hebben op het technisch beleid of “een vinger in de pap te hebben”. Ten eerste, hij is eindverantwoordelijk, hij heeft bij elke transfer de beslissende stem, zowel inkomend als uitgaand. Ten tweede, hij noemt daarna meerder transfers op waar hij zich nadrukkelijk mee heeft bezig gehouden. En ten derde, als je echt niks met technische zaken te maken wil hebben, wat hij zegt, stap je vorig jaar april/mei toch naar de RVC en zegt “jullie gaan nu een TD aanstellen voor de zomer, desnoods doen jullie Hamstra tijdelijk met tekenrecht, maar ik wil het niet”. En anders doe je dat zeker na de zomer.

- Hij zegt dat ze hun huiswerk hebben gedaan omtrent Schreuder. Dan is het bijzonder dat je verbaasd bent dat Ajax-Schreuder een mismatch is geweest. Schreuder is namelijk bij elke club waar ie hoofdtrainer was een mismatch gebleken.

Take your pick.

07-02-2023 16:31

PH2BOT +40308

Staat je TV wel rechtop dan champhead? Een zwakker optreden als CEO van Ajax kan ik me niet voorstellen: allemaal abstract gelul en wegduiken om enige verantwoording af te leggen door direct naar anderen te gaan wijzen. Maar ja ..met twee van die slijmglijers als Gullit en Van Halst aan tafel hoef je echt geen serieus kritische vragen te verwachten. Voor hen is dit programmaatje simpel en eenvoudig €.6.000,- KASSA!!

07-02-2023 12:56

Babangida83 +23920

@PH2BOT, heb jij überhaupt een benul van wat de verantwoordelijkheid van een Algemeen Directeur is in een structuurvennootschap? Hij kan natuurlijk scherpe uitspraken doen. Maar dat is zijn rol niet. In de one tier board die ze hebben, maken ze besluiten gezamenlijk. Hij kan dus scherpe uitspraken doen, maar dat is dan zijn persoonlijke mening. Hij vertegenwoordigt hier Ajax. En als AD kan hij geen duidelijke uitspraak doen over iets, als die beslissing nog niet genomen is (met zijn allen.). Dus als jij een AD ziet, die dat wel doet, dan is dat dus een slechte AD. Maar hij komt voor jou dan wel sterk over in de media. En daarbij heeft hij op een heel chique manier naar anderen gewezen en terecht ook. Maar hij pakte ook verantwoordelijkheid op bepaalde andere stukken. Bijvoorbeeld over hoe Blind naar de uitgang is gegaan. Terwijl dit natuurlijk primair bij H2 ligt.

Verder heeft Van der Sar gewoon duidelijk de huidige tijdlijnen geschetst. Maar als je die niet wilt horen... Anderzijds, je moet je zelf ook indekken voor als iemand in de RvC er langer over wil doen om een bepaalde valide reden in de toekomst.

Kortom, Van der Sar is een diplomaat en dat maakt hem een uitermate geschikte AD.

Waar het uiteindelijk om gaat, is hoe hij intern presteert. En zoals hij ook aangaf. De Arena is uitgebreid, de commercie is verdubbeld, het aantal werknemers is verdubbeld en ga zo maar door. Dat zijn niet te bevatten resultaten. Ga er maar eens aanstaan.

07-02-2023 16:21

patrick37 +1746

Hij is ook schuldig aan het sportieve verval

07-02-2023 19:59

RobDAZ +2726

AFC Ajax = Ajax Amsterdam.
Cultuurhistorisch en geografisch bepaald, daar is niks aan te doen.
Vd Sar heeft het over internatonalisering.
Dat mag hij uitleggen..

Club kan in marketing en media ook internationaal verbeteren, wellicht indirect sportief, maar zeker niet in denktrant klausS WEF jugend.
Waarvan akte.

07-02-2023 11:14

soewares +2504

Proberen ook buiten de landsgrenzen bekendheid te verwerven en daarmee extra inkomsten te genereren. Het is niet zo lastig om dat zelf te bedenken, misschien wel als je zo een enorm bord voor je kop hebt en anti buitenland bent

07-02-2023 13:46

Babangida83 +23920

Ik hoop dat ze gewoon hun tijd hiervoor nemen. Zachte heelmeesters, stinkende wonden. Dit soort mensen zijn heel belangrijk in de organisatie. Dan kun je beter niet over één nacht ijs gaan. En wat mij betreft begint het nog steeds bij duidelijkheid van wie de voetbalcommissaris gaat zijn. Want in de huidige RvC zit dus niemand die genoeg voetbalverstand heeft om in te kunnen schatten wie de belangrijkste voetbalman in de organisatie gaat worden. En dat is echt een heel groot risico. Kies je daar de verkeerde man, dan gaat blijken dat het de afgelopen tijd nog relatief rustig is geweest.

Heitinga laat weer zien dat het Ajax-DNA heel, heel belangrijk is voor een voetbalman in de club Ajax. Wat mij betreft is Huntelaar daarom de enige optie. Laat de media je niet wijs maken dat ze allemaal miskopen aangekocht hebben van de zomer. Dat valt straks echt nog wel mee, als Heitinga ze weer aan het voetballen heeft gekregen. Dat is een momentopname. Net zoals dat hier de jubelstemming na hun eerste transferperiode ook een momentopname was. Ik denk dat ze ook met het ontslag van Schreuder weer heel krachtig en snel hebben gehandeld en er staat weer een goed team om mee door te gaan. Dat scenario hadden ze al in hun hoofd en dat stond al klaar. Gewoon erg professioneel.

07-02-2023 11:14

Amsterdam4ever +2364

Ik hoop zo dat Pier Eringa gaat doen wat Pier het beste doet, het puin opruimen en stevig ingrijpen. Dat betekent voor mij, zsm afscheid nemen van Van de Sar, en direct een sterke, communicatief vaardige CEO benoemen die veel ervaring heeft. Ik hoop op Vincent Mannaert van Brugge, die heeft de organisatie daar opgebouwd die zo succesvol was de afgelopen jaren daar. Die heeft tevens als voordeel dat hij veel ervaring heeft op het technische vlak, dan zou je dus prima Huntelaar als TM kunnen benoemen onder hem. Waarbij Mannaert hem dus gaat begeleiden en coachen, en instappen waar dat nodig is. Huntelaar kan vanuit zijn kant dan weer clubcultuur bewaken, ook heel belangrijk.

07-02-2023 11:04

RobDAZ +2726

We kunnen na 25 jaar best eens nadenken of het (nog :-) normaal is dat een echte voetbalvereniging de grootaandeelhouder is van beursbedrijf X.

Als we tegenwoordig over grensoverschrijdend gedrag praten, huidige cultuur binnen Ajax toch in onderzoek is, dan zou het primair daarover moeten gaan.

07-02-2023 10:50

JanBiesbos +29059

Krijg je met deeltijd werkende vrouwen in de Rvc …. Er gebeurt geen kut! Net als die andere beroepen (zorg , onderwijs , opvang , etc) waar vrouwen oververtegenwoordigd zijn en parttime werken omdat ze het “leuk” vinden. Beetje profiteren van de door mij 40 urige werkweek (noodzakelijke) gecreëerde welvaart. Wel overal een grote mond over ( evenveel vrouwen in top, evenveel verdienen etc) productief zijn ho maar. Maak toeslagen ook maar deeltijd afhankelijk … mijn 2 centen…

07-02-2023 10:31

Ajax27 +19183

Ik ken genoeg vrouwen in de top, en daar is er niet 1 bij die parttime werkt, niet 1. Wat denk je, dat je een directeursfunctie binnen een groot bedrijf kan krijgen wanneer je zegt dat je max 24 uur wilt werken? Is gewoon niet realistisch.

Bij kleinere bedrijfjes zie je op management niveau nog wel eens wat parttimers, maar bij grotere bedrijven zie je ook dit zeer weinig. Ga je nog 1, 2 of 3 stappen hoger dan zie je het helemaal niet meer.

07-02-2023 11:00

RobDAZ +2726

Van der Sar kan zoveel willen en vinden, maar voetbal- en clubcultuur vallen niet onder auspiciën van een beursbedrijf. Het hoort daar simpelweg niet thuis.

Eérst de organisatie/structuur, dan de poppetjes.

#éénAjax
#beursexit
#corporate_identity

07-02-2023 10:29

Pietsnot +15019

Het lag dus allemaal een stuk genuanceerder dan de media beweerde

07-02-2023 10:18

GAjax31 +16128

Lees dat meerder mensen vonden dat VD Sar er gisteravond prima uit kwam.. de lat ligt wel laag dan vind ik. In een setting zonder kritische vragen kwam hij er minder slecht uit dan tijdens eerdere interviews, maar in de stukjes die ik heb gezien praat ie vooral om de vragen heen. Plus een aantal totaal onnodige sneren naar bijv. Molenaar en Sneijder. Ik heb dan ook weinig vertrouwen in VD Sar. Verder lijkt mij een nieuwe technische directeur hoogst noodzakelijk, want nog een transferzomer H2/Sar zie ik echt niet zitten.

07-02-2023 10:06

Ajax27 +19183

Er werden meer dan genoeg kritische vragen gesteld. Het verschil met bijvoorbeeld een Schreuder daar een tijdje terug, is dat Schreuder direct zijn emotie liet zien. Dat scoort kijkcijfers.... maar is eigenlijk heel slecht. Dat toont meteen de onervarenheid.

Bij van der Sar zie je een bepaald soort rust. En wed maar dat ie met 10001 tegelijk bezig is en tot over z'n oren in de stress zit. Maar op TV straalt ie een baken van rust uit.

Ik vond 'm ook sterk overkomen. En volkomen terecht dat ie daar personen als Molenaar en Sneijder even op de plaats zet. Molenaar hoor je nooit in interviews wanneer het goed gaat met Ajax, maar als het slecht gaat hoor je 'm direct weer in diverse interviews zijn mening geven. Gewoon een naar mannetje. En Sneijder is gewoon Sneijder.... een pannenkoek die denkt dat ie het heeft uitgevonden. Groot iets verkondigen op TV... maar nergens echt een rol willen vertolken bij een club. Ergens bij een wedstrijdje een paar spelers benoemen is allemaal leuk en aardig. Maar de grote mensen wereld werkt iets anders. Dan leg je het idd voor aan de technische mensen, volg je een bepaald proces. En dan krijg je een antwoord. Erg mooi om te zien dat vd Sar dat even met de grond gelijk maakt en volkomen terecht.

07-02-2023 11:07

GAjax31 +16128

Daar kijken we dan heel anders naar, maar dat mag natuurlijk. Ik vond hem helemaal geen baken van rust en die sneren vooral kinderachtig.

Volgens mij is Molenaar gewoon een Ajacied die het beste voor heeft met zijn club. Dat hij gevraagd wordt voor interviews als het minder gaat kan hij ook niets aan doen. Ik heb laatst een podcast geluisterd waar hij te gast was waarin hij dat uitlegde en ik vond hem heel redelijk en oprecht overkomen.

Sneijder als pannenkoek wegzetten vind ik ook een beetje jammer. Is een hele grote speler geweest en bovendien een Ajacied. Waarom niet gebruik maken als Sneijder je kan helpen aan een goede speler voor weinig geld? In plaats van er inhoudelijk op in te gaan begint ie over dat Sneijder een 'vent' moest zijn en het tegen de technische mensen had moeten zeggen. VD Sar overlegt toch met H2? Je laat dus een goede speler voor 8 miljoen lopen, terwijl zulke bedragen zonder probleem worden uitgegeven aan Ocampos en Sanchez, etc.

07-02-2023 11:21

Ozymandias +159568

Off-topic: De reden dat Chelsea veel meer spelers heeft gekocht dan ze nu Europees mogen inschrijven is dat ze dachten dat alle spelers die onder 22 zijn op B-lijst mochten worden gezet en niet alleen de onder 22 jarige spelers die al twee jaar bij een club hebben gespeeld. Zoveeste fout van Chelsea die de regels gewoon weg niet lijken te weten.

Het grappige is dat ze naar SkySports hadden gelekt dat ze een loophole hadden gevonden. SkySports is enorm aan het shillen voor de nieuwe eigenaren van Chelsea (waarschijnlijk dat een van de nieuwe eigenaren ook aandelen in Sky heeft ofzo) en deden alsof Chelsea de UEFA te slim af was.

07-02-2023 09:58

GAjax31 +16128

Zoveel spelers kopen en dan in de winter niet terugkomen met 50 miljoen voor Alvarez..

07-02-2023 10:31

Ozymandias +159568

Sinds de zomer heeft Chelsea een geheel nieuwe technische leiding en scouting staf. Ajax heeft hun enige kans om flink te verdienen aan Álvarez gemist en Álvarez heeft denk ik z'n enige kans om voor een club van dat kaliber te spelen gemist.

07-02-2023 10:32

OleguerPresasRenom +393

Ik ben van mening dat bij het beoordelen van het functioneren van H2 ook vaak de waan van de dag heerst. Puur kijkend naar de aankopen van de afgelopen twee transferwindows is het allemaal nog niet zo beroerd (of kan er nog niet over geoordeeld worden). Ik denk dat het over pakweg 2/3 maanden er allemaal heel anders uit kan zien. De afgelopen periode onder Schreuder heeft een slechter beeld gegeven van de selectie dan het daadwerkelijk is.

Bassey:
Dure aankoop dat staat vast. Begon sterk en iedereen zag zijn potentie, is daarna door veel positiewisselingen en slecht tactisch plan naar een zeer laag niveau gezakt en heeft nu nul zelfvertrouwen. Toch denk ik dat hij onder Heitinga als LCV zich nog in het elftal kan spelen. Deze speler heeft zelfvertrouwen nodig en voetballers om hem heen. Kortom te vroeg om af te schrijven.

Bergwijn:
In mijn ogen een zeer goede speler die uiteraard wel veel heeft gekost. Is door Schreuder veelal verkeerd gebruikt en daarom zijn klasse niet kunnen laten zien. Heeft nu in twee wedstrijden op linksbuiten (en met Wijndal eronder) al weer veel dreiging laten zien en het is wachten op zijn doelpunten. Met een logische opstelling waar Heitinga voor lijkt te gaan, gaat Bergwijn nog veel leuke dingen laten zien.

Brobbey:
Zuur om een jeugdspeler terug te moeten halen voor 20 miljoen, maar dat is niet de fout van H2. Wel een spits waarvan je weet wat die kan en er ook gelijk staat. Is ondanks dat hij zeker geen onbetwiste basisspeler is alsnog op 1 goal na de topscorer van de eredivisie. Met meer speelminuten gaat hij gewoon een hele goede speler voor Ajax worden die alsnog met winst wordt verkocht.

Conceição:
Hele talentvolle speler die zijn potentie bij vlagen laat zien. Unieke kans wat mij betreft op een onderbezette positie. Goede aankoop die voor Ajax nog belangrijk gaat zijn.

Grillitsch:
Moeilijk te beoordelen als gevolg van zijn vele blessures. Wel transfervrij en dus een vrij risicoloze transfer. Heeft bij zijn vorige clubs laten zien wel te kunnen voetballen en is op papier dus een prima transfer. Kan wellicht in de laatste fase van het seizoen nog zijn waarde gaan laten zien.

Kaplan:
Ook moeilijk te beoordelen als gevolg van zijn blessures. Wel een talentvolle speler die in de winterstop leek zijn kans te kunnen gaan pakken. Een speler die voorlopig zeker nog niet is afgeschreven en waarschijnlijk nog leuke dingen kan gaan laten zien als hij weer fit kan worden.

Lucca:
Prima plan B spits, die zijn waarde al heeft gehad dit seizoen en gaat denk ik nog belangrijk zijn. Bijna risicoloze transfer, omdat het een huur met optie tot koop is. Het verhaal dat de koopoptie verplicht is, is volgens mij een broodje aap verhaal. Aan het eind van het seizoen de optie niet lichten en het is een prima transfer geweest.

Ocampos:
Slechte transfer en gelukkig op tijd afgestopt door het RVC. Heeft alsnog veel geld gekost voor de weinige minuten. Kanttekening is wel dat hij totaal geen kans heeft gekregen van Schreuder. Een transfer die is ontstaan uit een late verkoop van Antony. Deze transfer zie ik als een blunder van H2. Duur leergeld.

Rulli:
Een hele goede aankoop. Staat er meteen en is zeker een belangrijke factor is de verbeterde opbouw t.o.v. de eerste seizoenshelft. Dikke pluim voor H2.

Sanchez:
Komt te kort en had nooit gehaald mogen worden. Is geen Ajax speler en loopt jeugd in de weg (al lijkt Heitinga de jeugd al boven hem te zetten). Gelukkig ''maar'' 5 miljoen gekost. Aankomende zomer gelijk weg doen voor 2 miljoen om de schade te beperken. Slechte aankoop van H2

Wijndal:
Is mede door blessures een tijd niet fit geweest en heeft onder Schreuder te weinig laten zien. Onder Heitinga liet hij de afgelopen twee wedstrijd alweer leuke dingen zien en ik denk dat hij in de combinatie met Bergwijn een hele belangrijke speler kan zijn. Prima transfer wat mij betreft waarbij natuurlijk al werd voorgesorteerd op een vertrek van Blind (wat uiteindelijk allemaal in een stroomversnelling is gekomen).

07-02-2023 09:50

OleguerPresasRenom +393

Resumé, 11 transfers, waarvan er 2 echt als niet goed kunnen worden bestempeld. Is het dan echt allemaal zo slecht van H2? Ik ken geen technisch directeur waarvan elke aankoop raak is, dat zagen we ook bij Overmars.

07-02-2023 09:52

Ozymandias +159568

Elf transfers waarvan er misschien één echt goed kan worden bestempeld. Ik ken geen technisch directeuren waarvan bijna elke aankoop niet raak is. Bassey is een enorme miskoop, Ocampos is 8 miljoen down the toilet, Sánchez is 5 miljoen down the toilet voor een onnodige transfer gezien de talenten die Ajax al in huis had, Lucca is een mishuur die nauwelijks speeltijd krijgt terwijl Ajax heel hard een alternatief voor Brobbey nodig had, Conceição wordt misschien een leuke speler maar kunnen we niets nuttigs over zeggen. Kaplan was onnodig gezien de talenten die Ajax al in huis had. Wijndal was onnodig gezien de talenten die Ajax al in huis had.

Op dit moment kan je volgens mij alleen zeggen dat Rulli een geslaagde transfer was. De rest is op z'n best "wait and see" en op z'n slechtst als een zekere miskoop.

07-02-2023 10:02

OleguerPresasRenom +393

Iedereen heeft er natuurlijk zijn eigen kijk op, maar ik vind dat je te veel spelers na iets meer dan een halfjaar al hebt afgeschreven. Ik denk dat er in het verleden al vaak genoeg is gebleken dat spelers na wat aanpassingstijd alsnog belangrijk worden voor Ajax.

Nogmaals Ocampos en Sanchez ben ik met je eens, maar Lucca vind ik zeker geen mishuur. Brobbey werd afgelopen zomer juist gekocht als eerste spits. Met als alternatief Tadic in de spits, vind ik het juist slim om ook te kijken naar een spits die deze positie op een andere manier invult als breekijzer. Helemaal in deze constructie waarbij het niet veel geld kost. En het is niet zo dat er een spits klaar stond in de jeugd om deze rol in te vullen.

Daarnaast ben ik oprecht benieuwd welk talent jij dan voor ogen had voor Kaplan? Ik zie hem dan even als LCV. Dat is dan denk ik Hato, maar die was afgelopen zomer nog niet zo ver en denk niet dat iedereen had verwacht dat hij zulke stappen zou gaan zetten.

07-02-2023 10:25

TheRiviera +5476

Sorry maar daar ben ik het niet mee eens. Zowat alle aankopen die Ajax heeft gedaan waren nooit bedoeld als directe versterkingen voor het huidige seizoen behalve Bergwijn en Rulli. Spelers zoals Bassey en Sanchez kunnen pas volgend seizoen beoordeeld worden of ze ook daadwerkelijk van waarde kunnen zijn of dat ze miskopen zijn.

- Bergwijn: Directe versterking maar is teveel voor betaald.
- Bassey: Toekomstige versterking. Nog te vroeg om over te oordelen.
- Sanchez: Toekomstige versterking. Nog te vroeg om over te oordelen.
- Rulli: Directe versterking. Nog te vroeg om over te oordelen.
- Kaplan: Toekomstige versterking. Nog te vroeg om over te oordelen mede door blessures.
- Griltisch: Breedte versterking. Nog te vroeg om over te oordelen mede door blessures
- Brobbey: Directe/Toekomstige versterking. Heeft aardig wat te bewijzen om zijn belachelijke transfersom waar te maken.
- Lucca: Toekomstige versterking. Nog te vroeg om over te oordelen mede door geringe aantal speelminuten.
- Wijndal: Toekomstige versterking. Nog te vroeg om over te oordelen maar moet zich door het vertrek van Blind sneller bewijzen.
- Conceição: Toekomstige versterking. Nog te vroeg om over te oordelen.
- Ocampos: Directe versterking. Had van waarde kunnen zijn als Schreuder hem meer kansen gaf en niet Tadic rechts had gezet.

Dus zoals je kan zien valt er weinig nog te oordelen over meeste spelers. Je moet spelers ook wel de tijd geven om zichzelf aan te passen en te bewijzen. Sommige spelers doen dit snel maar andere spelers hebben een jaartje nodig en dat is niet zo erg. Spelers zoals Sanchez en Bassey zijn niet gehaald om nu direct al van waarde te zijn.

Daarnaast moeten we stoppen met het ophemelen van de jeugd. Er loopt geen stront rond in de jeugd waarvan we onder de indruk moeten zijn. Er is een verschil tussen TALENT en TOP TALENT. En Ajax hoeft niet hoog en laag te springen voor simpel talent. Meeste van die spelers zullen nooit stijgen naar een acceptabel niveau. Daarnaast breken top talenten automatisch door zonder ook maar weinig kansen te krijgen. Ze maken indruk op trainingen en in de minimale minuten die ze krijgen en daarin laten zien een niveautje hoger dan de rest te zijn.

Spelers zoals Baas, Regeer en Fitz-Jim zijn leuk maar ze hebben tot op heden niks laten zien waardoor je zou denken dat ze absoluut beter zijn dan de andere opties die Ajax heeft. Er loopt simpelweg niks in de jeugd waar je serieus op kan bouwen en als een van deze talentjes toch meer in zich heeft dan we denken dan komt dat er van zelf wel uit.

07-02-2023 12:14

JanBiesbos +29059

Sanchez en ocampos kan echt niet.
Grilitz kwam “gratis”.
Luca is huur en is prim voor plan B
Conceicao prima!
Bergwijn liet het zien in oranje …
BASSY is een LINKER cv die zijn zeer zeer schaats en daarom veel geld waard! Alle Pl clubs zijn op zoek hierna maar ook naar backup voor op de bank. Hij gaat geld opleveren.
Wijndal prima!

07-02-2023 10:38

Ajax27 +19183

Bassey
Wel een miskoop. Als je 23 miljoen uitgeeft en het blijkt dat die speler in de basis gewoon niet kan voetballen... dan heb je iets heel erg mis gedaan. Als ie 8 miljoen kostte, 19 jaar was en je nog flink aan 'm kon werken was het wat anders. Bassey is 23 en nu moet je 'm gaan leren voetballen. Volgend seizoen is ie 24 en kan ie hopelijk voetballen... en draait ie hopelijk een beter seizoen. Maar als je iemand voor zo'n bedrag haalt moet ie direct inzetbaar zijn en direct bij 1 van de betere horen.

Wijndal:
Kritiek op Blind is dat ie niet kan verdedigen, je hebt net een geweldige periode met Nico gehad vol gif en die voetballend ook meer dan goed was. En dan haal je Wijndal... aan de bal goed, maar kan niet verdedigen, zal nooit dat gif tonen zoals Nico dat had. Dus gewoon een compleet verkeerd profiel gehaald.

Brobbey
Niet de fout van H2? Hoezo? Zij hebben 'm toch gehaald. Ze hadden ook kunnen zeggen: "onder de 10 miljoen en met 1 miljoen salaris mag ie komen, alles erboven zoeken we gewoon verder". Je had voor 19 miljoen met 3 miljoen salaris en CL voetbal ook heeeel wat andere voetballers kunnen verleiden. Kijk naar Haller, zo lopen er meer dan genoeg spitsen rond.

Lucca
Kost niet veel dus maakt weinig uit, maar die transfer is eigenlijk niet te begrijpen. Je haalt met Brobbey een jong talent die veel moet spelen. Dan kun je daarachter niet een 2e talent halen die eigenlijk ook veel moet spelen. Dan haal je een pinchhitter. Iemand die het niet erg vind om op de bank te zitten en af en toe 10-20-30 minuten in te vallen. Lucca zal niet tevreden zijn en zal in de zomer weer weg zijn. En Brobbey leert niets van Lucca. Stel je haalt daar zo iemand als Huntelaar... dan had Brobbey ook een fijne mentor gehad. Gewoon een onbegrijpelijke transfer.

Bergwijn
Als je voor dergelijk veel geld en dito salaris een speler haalt moet ie in mijn ogen meer kunnen dan goed voetballen. Dan moet het een rolmodel zijn, een speler waar anderen tegenop kijken, waarvan ze willen leren. Een speler die een verlengstuk is voor de trainer, leider eigenschappen heeft om jonge jongens met de voetjes op de grond te houden. Dat heeft Bergwijn allemaal niet. Daarnaast had je de afgelopen jaren op die plek de beste buitenlandse speler na Litmanen. Dus gewoon een rare transfer op een raar moment.

Sanchez
Al benoemd, die kan werkelijk nix. Komt gewoon tekort.

Ocampos
Alleen door het geluk van de RVC is ie niet voor 20 miljoen gekocht. Anders was dit ook een totaal overbodige miskoop geweest. Hij heeft weinig tot niet de kans gekregen, maar met Bergwijn, Tadic, Berghuis, Conceicao en Kudus had je 5 opties voor 2 plekken. Waarom werd ie uberhaupt gehaald? Om Schreuder te pleazen nadat Antony vertrok?

Dus als je de nuance verlegt, dan zijn ineens 7 van de 11 transfers niet goed geweest. Eigenlijk niet te plaatsen in zowel het beleid van de club als waar de club voor staat en wat voor profiel spelers we voor iedere plek zochten.

H2 is hiervoor verantwoordelijk en heeft dus niet goed gepresteerd.

07-02-2023 11:33

RobDAZ +2726

De Ajax Ziel legt focus op Clubcultuur, tijdloze Ajax-waarden als beeldmerk, enig echte gezicht AJAX.
In kielzog daarvan sterke clubstructuur, die eea moet bewaken en versterken. Geen IDconflict, maar eenheid in organisatie.
#beursexit

Bestuursraad AFC Ajax die primaire taak en verantwoordelijkheid oppakt.
#éénBestuur

Last but nog least actieve rol gewone supporter.
Ieder voor zich.. En samen AJAX Amsterdam.
#BottomTop

'Geef Ajax z'n gezicht terug'
#éénAjax

07-02-2023 09:47

Gewoon Gijs +18380

Zo snel al? En dan alsnog gewoon H2 aanstellen zeker?

07-02-2023 09:35

ajacied1992 +3

Hij heeft zich goed staande gehouden gisteren.
Ga er maar zitten, 4 man met een mening die vuren op jou beleid.
Snel Marc terug op z'n oude plek, dan komt t goed!

07-02-2023 09:32

nightgoat +31026

Als Edje Ajax het beste gunt, gaat hij weg bij haar.

07-02-2023 09:18

Siemjo +7892

Wachten waarschijnlijk het onderzoek van Overmars af. Zijn rits van zijn gulp is weer gerepareerd. De slachtoffers willen niet met naam en toenaam genoemd worden. De plooien zijn dan weer glad gestreken. Marc Overmars wordt dan weer aangesteld als Technisch directeur.

07-02-2023 09:17

Dubbelvla +8461

een snelle scan over de koppen van berichten over van der sar:

- over ocampos: "er was te veel haast", geen plan voor vertrek spelers
- "de situatie blind hebben we niet goed aangepakt"
- "timing van schreuder was niet goed"
- "nieuwe td duurt te lang"

en dan "had het op een aantal vlakken beter moeten doen" — joh. als ik zoveel onkunde zou tonen in een kalenderjaar tijd had ik geen kerstbonus gekregen, op zijn zachtst gezegd.

07-02-2023 09:05

Lars.v +3039

Iedereen praat elkaar maar na. VD Sar kwam prima over gister avond.

07-02-2023 09:04

Ricoteb +53174

Prima? De man heeft geen enkele kritische vraag gehad. Hij heeft een uur lang alle verantwoordelijkheden van zich af geschoven, en hij heeft een uur lang alleen maar tegenstrijdigheden op lopen lepelen, die bij een beetje doorvragen al aan het licht zouden komen. Heel veel nietszeggende algemeenheden. Hij gaf totaal geen nieuwe informatie en inzichten, hij heeft alleen zaken die kritisch over hem kunnen gaan aangepakt met “onzin, geen idee waarom mensen dat denken”

07-02-2023 09:09

Darkbird +2502

Na de chaotische zomerperiode waarin een paar onbegrijpelijke transfers plaatsvonden heeft Edwin het deze winter toch anders gedaan. Geen paniek aankopen gezien de stand op de ranglijst, de juiste beslissing genomen om Schreuder weg te sturen en daarna Heitinga als nieuwe trainer benoemen.

Edwin heeft steken laten vallen, maar is ondanks zijn grote oren geen ezel die dezelfde fout blijft maken. Ik heb er vertrouwen in dat het goed komt! Een ervaren TD die de Ajax filosofie kent zou mooi zijn, overigens heb ik geen suggesties wie daar voor in aanmerking komen…

07-02-2023 09:22

Lars.v +3039

Mooi gesproken!

07-02-2023 10:08

Rockanje23 +37065

Alles is nog is terugkijkend en lezend denk ik dat vd Sar zelf opstapt als Ajax geen kampioen wordt en/of de EL niet wint.

07-02-2023 08:44

Robertini +39328

Ik dacht dat de AD daarover ging, bijzonder dat het de RvC is, ze zitten wel te slapen.

07-02-2023 08:36

GinoAFCA +14859

Ik ben benieuwd

07-02-2023 08:23

MarcHogervorst +35302

Over twee maanden is ook het onderzoek naar Overmars klaar. Marc komt terug!

07-02-2023 07:55

en88ajaxfan +2125

Dat is ook mijn vermoeden…..

07-02-2023 08:27

MarkP +21759

Hij bekend al zijn fouten en zijn eigen falen maar mag toch blijven bij een beursgenoteerd bedrijf, ajax lijkt meer op een overheidsinstelling.

07-02-2023 07:53

debetweter +10077

Ach man. Zeik niet zo. Hij werkt heel veel achter de schermen, schijnt verstoppertje te spelen zoals de mensen hier schrijven. Doet daar waarschijnlijk ook heel veel goed.

Daarnaast was het afgelopen periode zo makkelijk nog niet. Drama na drama, van Nouri, Promes en Overmars tot aan het vertrek van EtH, Anthony en Martinez. Factoren waar Van Der Sar geen directe invloed op heeft. Het aanstellen en aanhouden van Schreuder is inderdaad een fout geweest. Dat wordt o.a. erkend. Alleen als je in staat bent te zien wat je niet goed doet, ben je in staat te veranderen.

07-02-2023 08:10

PetrusKeizer +10739

Dan kan hij t maar beter omdraaien. Wat we nu voor de schermen zien achter de schermen gaan doen, en vice versa.

07-02-2023 08:32

debetweter +10077

Hij werkt op een hoger, strategisch, niveau. Daar wil je geen pottenkijkers. Het lijkt me inderdaad wel heel verstandig dat er gekeken gaat worden naar een goede spokeman die als assistent van Van Der Sar kan werken. Iemand die het prettiger vind in de spotlight te staan, maar ook kan inzien wat op dit moment wel/niet gedeeld kan worden en hoe je daar in de media mee om moet gaan.

07-02-2023 08:45

AjaxMiddelburg +2944

Waar ik van schrik is de opmerking dat de volgorde niet uitmaakt. Heitinga is een interim. Dus we hebben vacatures op alle belangrijkste technische plekken in de organisatie. Een beursgenoteerde! In mijn ogen is de volgorde, eerst technische man in de rvc. Die denkt/besluit mee over de td. De td bemoeit zich op zijn beurt met oa de technische staf.

07-02-2023 07:38

Wambertoho +1072

Dit is dus binnen veertien maanden.

07-02-2023 07:29

Jp777 +8813

een zomer van extreme mislopen:

Sanchez
Ocampos
Lucca
Grillitsch

Hoe haal je het in je hoofd om deze 4 spelers te halen? Zeker Sanchez is een belachelijke aankoop. Eigen jeugd is nu al 2 klassen beter.

Twijfelaars:
Bassey

Jeugdspelers:
Brobbey
Conceição
Kaplan

Spelers die nog niet uit de verf komen:
Bergwijn
Wijndal

07-02-2023 06:36

AjaxHoorn +32989

Lucca is gehuurd en Grillitsch was transfervrij.

Ik stond zelf niet achter Bassey en Bergwijn. Beiden zijn niet afgeschreven, maar ik omschreef Bassey als de donkere Dijks (obv YouTube) en Bergwijn heeft zijn hele carriere al heel wisselvallig gespeeld. Bij PSV was hij ook regelmatig 8 wedstrijden compleet onzichtbaar.

07-02-2023 07:58

14 +847

Kwam Grillitsch niet transfervrij over ?

07-02-2023 08:03

PetrusKeizer +10739

Sanchez is geen belangrijke aankoop, maar n belangrijke miskoop. Flauw, ik weet t. Helemaal met je posting eens

07-02-2023 08:35

Robertini +39328

Lucca heeft 2 goals en 1 assist in 107 minuten en nauwelijks wat gekost.

07-02-2023 08:38

Godenzoon24 +15296

Die wil gewoon Hamstra aanstellen! Pffff

07-02-2023 06:19

PetrusKeizer +10739

'Op die manier geven we ergens een klap op'. Wat is dit voor prietpraat.

07-02-2023 04:35

tijssenajax +13945

Inderdaad, wollige ambtenarentaal.

07-02-2023 07:38

PetrusKeizer +10739

'RvC gaat over de doelen'? Welke 'doelen'. Wat is dit voor geraaskal.

07-02-2023 03:53

Mudjie.M +1790

Goede keeper geweest bij Ajax...maar niet geschikt voor zijn baan bij Ajax..to soft!!

07-02-2023 03:44

HenryWaltonJonesjr +672

"Voor de komende vier maanden is er duidelijkheid op het trainersvlak, dus de andere twee posities kunnen worden ingevuld."
Oke dan, maar de laatste 6 maanden was er ook al duidelijkheid op het trainsersvlak en toch kwam niemand binnen voor die andere posities.

07-02-2023 01:48

The Future +5574

Precies dit. Alles wat Van der Sar heeft gezegd, roept meer vragen op over zijn functioneren. Hij betreurt het vertrek van Blind, maar is daar (eind)verantwoordelijk voor en heeft dit laten gebeuren/zo gestuurd. Ocampos had, als het aan hem lag, juist direct voor 20 miljoen en een gigantisch salaris gekocht en hij doet nu alsof de directie bewust/directie inzette op huur. Als je al gelooft dat hij de waarheid spreekt, wat alleen al erg discutabel is, zijn er vervolgens nog heel erg veel dingen fout gegaan die echt op zijn conto te schrijven zijn. Hij is gewoon onkundig.

07-02-2023 01:57

HenryWaltonJonesjr +672

Ja dat klopt. Ik vind dit zo raar, toen ik nog 10 jaar oud was (nu bijna 32) was van der Sar een van mijn absolute helden, ik keek zo op tegen die man als voetbaler, juist ook vanwegen zijn character.
En nu heb je dit.

07-02-2023 02:06

tijssenajax +13945

Ja, goed kunnen voetballen zegt niet alles over wie je bent als persoon.

07-02-2023 07:40

Rockanje23 +37065

"Een goed paard is nog geen goede ruiter"

07-02-2023 08:24

Dusbaba +15388

De RvC stelt dus een directielid aan. Okay, maar wie stelt een directielid voor? Niet de RvC lijkt mij zonder voetbalman.

07-02-2023 01:00

wijzijndebeste123 +163989

Vd Sar is de enige met zogenaamde technische “kennis”. Die gaat de RvC adviseren om H2 als TD aan te stellen. Daarom wil hij haast maken en roept hij dat de volgorde van t aanstellen van n TD vs technisch RvC lid niet uitmaakt. Dan kan H2 worden aangesteld voordat er een technisch RvC lid zit die dat dwarsboomt.

07-02-2023 01:06

Dusbaba +15388

Wie het ook wordt, maar hij legt het nu neer op het bordje van de RvC terwijl hij er wel degelijk een inbreng in heeft. Zo niet de enige want enige voetbalman in de leiding.

07-02-2023 01:14

Henkjanklaas +20638

Rondo gekeken. Wat een slappe hap zeg. Ajax hater Gullit gaf Sar het rapportcijfer 7 !! Niet te geloven toch ?
Waarom werd hem in de uitzending niet voorgehouden dat Ajax onder zijn leiding na het vertrek van Overmars een enorme duikvlucht heeft gemaakt met een verwijzing naar de desastreuse CL campagne en zeker met de wedstrijden tegen een Napoli ? Waarom vervolgens geen kritiek van de presentator inzake van de Sar’s opmerking dat hem de volgorde qua aanstellingen niet zo veel uitmaakt. Natuurlijk moet de volgorde altijd zijn:
1 of 2 technische mensen in de RvC, vervolgens een TD en daarna pas een trainer ! Hoe kan het zijn dat Ruud Gullit aan van der Sar het cijfer 7 toekent, terwijl onder de leiding van de directeur zo veel fout is gegaan met het huidige aankoopbeleid. Waarom is een Hamstra daar niet medeverantwoordelijk voor gesteld ? Idem van der Sar zelf.
Waarom niet de vraag: hoe is het mogelijk dat ze Ocampos voor 20 miljoen wilde kopen totdat de RvC er gelukkig een stokje voor stook.
Dat een Martinez het eerste half jaar of langer onder ten hag niet speelde is juist ook een farce. Ik zag al meteen dat dit een hele goeie was.
Ook toen was vd Sar al aanwezig. Die oud voetballers bij Rondo plus presentator zaten Sar daar een beetje te sparen zeg ! Niet te filmen.
Hoe kan het in god’s naam mogelijk zijn dat Blind op deze wijze is vertrokken en nu heeft Sar er veel te laat spijt van hoe dit is gegaan. Waarom in Rondo geen ernstige kritiek op twee aankopen met name Sanchez en Bassey die volstrekt te weinig basistechniek bezitten en wat is er loos met Wijndal ?

07-02-2023 00:42

Bowie +2377

Ziggo is hoofdsponsor, Sar zit ook bijna alleen bij hun aan tafel. Dan krijg je dit soort situaties

07-02-2023 07:56

Steffenhagen +37834

Luister goed : hij zegt dus dat vanaf nu Ajax gaat denken over de opvolging van spelers die deze zomer gaan vertrekken . Dat Kudus , Timber en Alvarez wegggaan staat wel vast ,maar hoezo gaat de scouting nu pas aan het werk ? Je had de opvolgers al lang en breed in beeld moeten hebben .,, ik schrik echt van dit soort berichten

07-02-2023 00:39

The Future +5574

Ook waar. Het gebrek aan visie en daadkracht is stuitend. Wat jij zegt klopt, maar afgelopen zomer heeft ook aangetoond dat je verrast kan worden. Je moet dus niet alleen op zoek naar vervangers van spelers waarvan je denkt dat ze vertrekken. Je moet ook lijstjes hebben voor spelers/posities waar je je zeker van waant. Ook daar kunnen spelers vertrekken.

07-02-2023 02:06

Steffenhagen +37834

Als je van der sar hoort praten over de nieuwe TD dan hoop ik echt dat Pier Eringa dat naar zich toetrekt. Van der sar heeft buiten H2 geen idee hoe de wereld eruit ziet. Het is weer de gemakzuchtige optie die sar in petto heeft . Geen visie ; geen ambitie (meer) . Er moet iemand gaan ingrijpen

07-02-2023 00:34

Pingelaar +13293

We moeten er helaas nog even op wachten voordat Eringa gaat beginnen bij Ajax. 14 maart wordt hij pas voorgedragen.

07-02-2023 00:38

Jojo.14 +3658

Dat van Alex Kroes vind ik maar een raar verhaal. Van de Sar zou zelf niet met kandidaten spreken die niet dichtbij een overeenkomst zijn geweest. Maar buitenlandse kandidaten waar Ajax ook niet dichtbij een akkoord was sprak hij wel persoonlijk.

07-02-2023 00:17

wijzijndebeste123 +163989

Vd Sar lult uit zn nek. Hij doet nu daarnaast alsof externe kandidaten allemaal niet zouden willen zodat H2 zogenaamd de enige haalbare optie lijkt. Echter als je Huiberts of De Condè n goed voorstel doet komen ze gewoon.

07-02-2023 00:20

Sjaakvaak +26585

Want Huiberts of De Conde hebben zo'n goede track record. Waarom middelmaat halen? Zet gewoon een ervaren man naast Huntelaar zodat hij in de luwte door kan groeien.

07-02-2023 01:05

wijzijndebeste123 +163989

Huiberts en De Condè zijn ervaren. Huntelaar kan prima met 1 van hen meelopen.

07-02-2023 01:07

patrick37 +1746

Huntelaar laat me niet lachen

07-02-2023 06:03

roodwit007 +14212

h2 heeft die rommel niet gehaald dat was onze duinfietser , die zich als td voordeed maar niet bereikbaar want op de fiets in de duinen zonder foon kan je geen zaken doen , dit was zijn eigen antwoord toen !!

07-02-2023 00:04

Sjaakvaak +26585

Welke rommel precies? Sanchez? Want Overmars had nooit miskopen? We zijn pas net eindelijk van Magallan af.

07-02-2023 01:06

Steffenhagen +37834

Eigenlijk zegt van der Sar hier dat een van de twee uit H2 de nieuwe technisch directeur wordt, als het aan hem ligt. Ben nog allerminst gerust op zijn beoordeelingsvermogen …

06-02-2023 23:45

LukaLitmanen +82086

Wat is het verschil tussen een technisch directeur en wat H2 doen dan?

06-02-2023 23:38

Ricoteb +53174

Tekenrecht. Overmars mocht met goedkeuring van de RVC zelf contracten tekenen. Hamstra en Huntelaar moeten bij elke uitgave van boven de 1 miljoen eerst bij ome Edwin toestemming vragen, en die moet het daarna bij de RVC na gaan vragen

06-02-2023 23:41

Henkjanklaas +20638

Volmachten, tekenrecht en het belangrijkste: kennis van zaken en directe zeggenschap over het totale scouting apparaat.

07-02-2023 00:44
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.