[Update III] 'Ajax en Magallán persoonlijk rond'

door Finn Dekker 104

[Update III] 'Ajax en Magallán persoonlijk rond'

door Finn Dekker 104

Laatst geüpdatet

Ajax heeft naar verluidt een bod van negen miljoen euro uitgebracht op Lisandro Magallán. Dit meldt César Luis Merlo, een Argentijnse journalist.

De scribent meldt dat een aantal dagen voorafgaand aan de finale van de Copa Libertadores tussen Boca Juniors en River Plate (1-2) Ajax een nieuw bod heeft uitgebracht. Het bedrag dat de Amsterdammers voor de Argentijnse stopper willen betalen ligt rond de negen miljoen euro. Volgens het Algemeen Dagblad ligt de prijs één miljoen euro hoger, en wil Ajax liefst tien miljoen betalen.

Ajax kan spoedig een antwoord verwachten, want de verwachting was dat Boca Juniors na de prestigieuze finale zou reageren op het voorstel. De finale is gespeeld, dus het is wachten op meer nieuws. Feit is wel dat Magallán een overstap naar Ajax ziet zitten. Afgelopen zomer werd hij al medisch gekeurd, maar ging op het eind de deal alsnog niet door. Dit kwam mede door de komst van Daley Blind.

Update - 16.50 uur (14 december 2018) - 'Boca accepteert bod Ajax op Magallán'

César Luis Merlo, journalist bij TyC Sports, meldt dat Boca Juniors een bod van negen miljoen euro op Lisandro Magallán heeft geaccepteerd. De journalist meldt dat er nu alleen nog over details wordt onderhandeld door beide clubs.

De naam van de Argentijnse verdediger gaat al langer rond bij Ajax, maar nu lijkt een mogelijke transfer echt heel dichtbij te komen. Met de komst van Magallán haalt Ajax mogelijk al een opvolger voor Matthijs de Ligt in huis.

Update II - 08.00 uur (15 december 2018) - De Telegraaf bevestigt transfer Magallán

Dagblad De Telegraaf schrijft zaterdagochtend dat Boca Juniors vrijdag inderdaad het bod van Ajax op Lisandro Magallán heeft geaccepteerd. De Amsterdammers betalen volgens de Nederlandse ochtendkrant acht miljoen euro vast en maximaal één miljoen euro aan bonussen voor de Argentijnse verdediger.

Nu een overeenstemming met Boca Juniors is bereikt, lijkt een definitieve afronding van de transfer een kwestie van tijd, zo valt verder te lezen. Op dit moment wordt het papierwerk in orde gemaakt. Het is de bedoeling dat de Argentijn na de winterstop aansluit en ook direct meereist naar Orlando (Florida) voor het trainingskamp. Daar verblijft Ajax van 5 tot 12 januari.

Bijkomend voordeel voor Ajax is dat Magallán ook over een Italiaans paspoort beschikt. Het maakt het vergaren van een werkvergunning een stuk makkelijker. Magallán is overigens na de winterstop speelgerechtigd in de Champions League en dat komt gezien het aantal spelers dat op scherp staat totaal niet verkeerd uit.

Update III - 07.30 uur (18 december 2018) - 'Magallán en Ajax persoonlijk rond'

Volgens De Telegraaf duurt het niet lang tot Ajax Lisandro Magallán kan verwelkomen in Amsterdam. 'De transfer van Magallán nadert zijn voltooiing', schrijft de ochtendkrant, die na een akkoord tussen Ajax en Boca Juniors ook een persoonlijk akkoord met de voetballer zelf meldt. 'De speler en Ajax bereikten mondeling overeenstemming over een verbintenis tot de zomer van 2023.'

Het is de bedoeling dat Magallán in de winterstop aansluit en meegaat op trainingskamp in Florida. Op Instagram zou de Argentijn al afscheid hebben genomen, en volgt de verdediger Ajax op het online platform.

Lees hier over de vergelijking van Magallán met een aantal oud-verdedigers van Ajax.

Lees meer over:
Plaats reactie

WillyBrokamp +11117

O jee, Higler aanstaande zondag

18-12-2018 19:20

Babangida83 +23945

Deze winter toch gewoon zonder te blinken even voor 22 miljoen aan aankopen doen. Dat geeft toch wel onze groei van de laatste 5 jaar als club goed aan

18-12-2018 17:18

jeppas +3524

Origi van Liverpool mag ook vertrekken. Belgische spits en zie ik wel als een sterke concurrent voor Dolberg.

18-12-2018 16:19

Sunny +9565

Ja dat is een goeie hoor en past denk ik prima bij ons spelletje.
Waarom hij weg mag weet ik niet maar als er goede kop op zit en fysiek in orde, is hij welkom

18-12-2018 16:30

jeppas +3524

Hopelijk kijkt Marc mee ;-)

18-12-2018 17:25

Ardoe +578

Ja, zou een origie bevorderlijk zijn voor de selectie? ;)

18-12-2018 20:22

Rommy +0

Volgend seizoen
Onana
Mazraoui Maggalan Vertongen Tafliaco
Blind Vd Beek Tadic
Neres Dolberg Lainez

18-12-2018 14:16

DaleBlind +0

Ik hoor een hoop mensen om Babel roepen, en zou hem zeker wel een redelijk versterking vinden. Maar ik denk dat we zelfs nog een klasse beter nodig hebben in de spits, mocht Huntelaar volgend jaar stoppen.
Als eerste optie natuurlijk Suarez, is misschien wel heel moeilijk te halen, maar als je die voor een 25-35 miljoen record transfersom toch binnen kan halen. Dan meteen doen! Wellicht nog mogelijk om in een deal te betrekken als De Ligt of Frenkie naar Barcelona gaat.
Wie ik verder interessant zou vinden: Chicharito. Is inmiddels 30 jaar, speelt bij West Ham en kun je wellicht voor een iets lager bedrag halen. Heeft veel internationale ervaring bij Manchester United en in andere Europese top competities opgedaan, die hij wellicht aan jongens als Lainez door kan geven. Daarbij ook een hele complete voetballer, die zowel kansen kan creëren als afmaken. Zou denk ik goed bij Ajax passen.

18-12-2018 14:12

Babangida83 +23945

Kom maar met die minnetjes, maar 25/30 miljoen neertellen voor een speler met nagenoeg geen restwaarde en nog weinig topjaren, is bezopen. Zeker voor een Nederlandse club.

18-12-2018 20:12

AFCSANCHEZ +1

Beter halen we Babel terug voor in de spits. Dolberg heeft het even niet, kijken we volgend jaar wel weer. En Huntelaar ben ik ook niet echt tevreden over. Babel speelde gewoon basis bij Besiktas en is basisspeler bij Oranje. Gratis op te halen nu waarschijnlijk. Ik zeg doen. Was echt goed toen hij die laatste periode bij ons speelde.

18-12-2018 13:38

vdhaas +1

Basis besiktas zegt niks omdat besiktas van het niveau aek athene is. Bovendien heeft het met magallan niks te maken

18-12-2018 14:05

AFCSANCHEZ +1

Haha niveau AEK. Goeie man.

18-12-2018 14:11

vdhaas +1

Dank je. Ik zuig het niet uit mijn duim he. Is gebaseerd op resultaten van beide clubs: https://projects.fivethirtyeight.com/global-club-soccer-rankings/

18-12-2018 14:24

RayJordaan +6854

Babel is ook niet de jongste meer he.

18-12-2018 21:24

RuffRhythim +24837

Off topic: Higler gaat utrecht-Ajax fluiten #kots#

18-12-2018 13:14

behangdelul +32812

ach jezus nee, ook dat nog. Waarom geen Blom oid...

18-12-2018 13:38

PJK54 +1

dan ben ik bang voor een gelijk spel die heeft nog nooit in het voordeel van Ajax gefloten

18-12-2018 14:34

Bloedgezellig +0

Nu nog een keeper en een spits in de winterstop

18-12-2018 13:00

Niels. +2226

Die Diego Lainez die kan echt wel voetballen, doet mij een beetje aan Neres qua kappen, maar hij oogt meet frivool.
Overigens vind ik het wel raar dat hij ‘maar’ 12 miljoen kost..
Ik heb eerdere berichten gelezen en daar praten ze over 20m+ en zelfs artikelen gelezen waar ze het hebben over 25m+.
Ik hoop alleen niet dat Ajax het zelfde doet als psv en 12 miljoen betaald met 30/40% doorverkoop a la lozano.
Betaal dan maar wat meer circa 15/17..

18-12-2018 12:59

Ozymandias +159568

De 12 miljoen die ik lees gaat in de meeste berichten gekoppeld aan een doorverkoop percentage van 30%. Ik denk dat veel Mexicaanse clubs naar de transfer van Lozano naar PSV hebben gekeken en nu wel inzien dat ze hun talenten beter voor een wat lager bedrag plus een wat hoger doorverkooppercentage kunnen verkopen aangezien ze daar uiteindelijk veel meer aan zullen verdienen.

18-12-2018 13:48

AjaxCitizen +2163

Goed om te zien dat Ajax al voorbereidingen treft voor een mogelijke leegloop in de zomer en de selectie al rond wil hebben voor volgend seizoen.

Overmars is lekker bezig!

18-12-2018 12:24

Bobbaasje +3

Lisandro Magallán kent de stad Madrid en het stadion Santiago Bernabéu alvast.

18-12-2018 12:15

AjaxCitizen +2163

Blind en Veltman toch ook? Hebben er al twee keer gespeeld volgens mij.

18-12-2018 12:20

Bobbaasje +3

Joel Veltman weet ik niet,
Daley Blind, Lasse Schöne en Klaas-Jan Huntelaar zijn er wel geweest.

18-12-2018 12:24

AjaxCitizen +2163

O ja. Die ook inderdaad. Klaas Jan maakte daar trouwens een prachtige goal toen hij bij Schalke speelde. Hopen dat hij dat weer kan flikken.

;)

18-12-2018 12:34

PuurGeluk +4810

Die heeft er gespeeld toch?

18-12-2018 13:20

AjaxCitizen +2163

Ja, maar niet echt lang en veel. Herinner me eerder zijn goal tegen Real dan de periode dat hij daar speelde.

18-12-2018 14:00

AFCAfan93 +0

Onana - andriy lunin
De ligt - juan foyth
Ziyech - Lucas paqueta
Neres - Diego lainez
Lunin
Mazroui foyth Alvarez tagliafigo
Van de beek blind paqueta
Lainez dolberg tadic

18-12-2018 12:07

Sampaoli +39261

Lunin staat onder contract bij Real en Foyth onder contract bij Spurs, gaat een lastig verhaal worden dus. Paqueta heeft net zijn transfer naar AC Milan gemaakt dus die is absoluut onhaalbaar.

18-12-2018 12:14

AFCAfan93 +0

Dan heb ik dat gemist. Lincoln van gremio Lijkt me anders een interessante optie

18-12-2018 12:24

ajax1roy +106

Een vreemdelingen legioen

18-12-2018 12:45

AFCAfan93 +0

Persoonlijk zou ik liever Edson Álvarez zien komen net als Lainez ook van club America omdat hij voetballend een stuk beter is dan deze magallan en mocht de ligt in de zomer vertrekken dan zou ik graag zien dat Ajax juan foyth aantrekt groot talent en ook een goede voetballer. Tagliafigo Alvarez foyth mazroui een goede verdediging die allemaal nog goed kunnen voetballen ook.
Mocht onana vertrekken wie zouden Julie dan als opvolger willen zien?

18-12-2018 11:59

Sampaoli +39261

Onana lekker nog een jaartje houden, Mitryuskin na dit seizoen transfervrij aantrekken en kijken of hij als tussenpaus kan fungeren tot Kotarski er geheel klaar voor is.

18-12-2018 12:15

Ozymandias +159568

In de paar wedstrijden die ik van Álvarez heb gezien maakte hij geen geweldige indruk. Het viel me op dat hij veel slidings maakte wat voor een centrale verdediger geen goed teken is. Met die slidings gaf hij ook veel vrije trappen op gevaarlijke plaatsen weg. Bij Magallán viel het me juist op dat hij haast nooit een sliding maakte en met beide benen een goede staande tackle had waarmee hij weinig overtredingen maakte. Puur verdedigend lijkt Magallán mij een stuk beter (of ten minste verder in zijn ontwikkeling) dan Álvarez maar de Mexicaan lijkt aan de bal een stuk zekerder over te komen.

18-12-2018 13:52

El-Dorado +6

Goed voor Ajax, een pure verdediger met een slagersmentaliteit. Daarnaast ook goed voor de groep en voor onze ZA vrienden + intelligente jongen met leiderscapaciteiten.

18-12-2018 11:49

AFCSANCHEZ +1

Mourinho ontslagen. Niet te hopen dat Real voor hem gaat want dan heb ik er een stuk minder vertrouwen in. Gaan ze weer lekker counteren.

18-12-2018 11:18

behangdelul +32812

En hij is zelf weggegaan, met andere woorden: die heeft al wat anders achter de hand.

18-12-2018 11:42

Redrum +96213

Ik denk dat het Mourinho-effect wel een beetje is uitgewerkt. Kan me niet voorstellen dat Real nog op deze rat zit te wachten ook trouwens, maar je weet het nooit.

18-12-2018 12:05

louis60 +11472

Brazilië barst van het grote voetbal talent. Het heeft ook de meeste voetballers ter wereld. Waarom hoor ik de scouts daar niet over? Of gaan die alleen maar maar warme landen en Portugal? In Rusland en Zwitserland liepen ook altijd Braziliaanse toppers rond. Voor geld komen ze wel. En hier wordt het ook steeds warmer...Maar goed dat is voor na de zomerstop.

18-12-2018 11:00

zivkabrimovic +261

Babel opvolger Huntelaar.
Lainez opvolger Ziyech.
Sander Berge opvolger Frenkie.
Magallan opvolger De Ligt.
Mignolet opvolger Onana.
Fosu Mensah jaartje huren, concurrentie Mazraoui en Magallan.

Of speel ik te veel Fifa?

18-12-2018 10:33

Sampaoli +39261

Zijn realistische doelen hoor. Berge is wel een ander soort speler dan Frenkie (logisch) en Mignolet moet je écht niet willen.

18-12-2018 11:12

wendoo9 +8125

En Guardiola trainer zeker ?????? Dream on !

18-12-2018 11:29

gi0vanni +7309

Nee die verpest de teamgeest. :D Je moet Cocu halen. :d

18-12-2018 11:46

AFCAwooz +124

Mignolet? Dan kan je bijna nog beter Lamprou op doel zetten.

18-12-2018 11:58

Ozymandias +159568

Tadic lijkt mij totaal niet geschikt voor een positie van half. Hij heeft daar volgens mij ook nog nooit in zijn leven gespeeld. Hij heeft in de Premier League als moderne '10' gespeeld maar dat is een rol als aanvaller en niet als middenvelder en hij hoefde verdedigend dan ook niets te doen.

18-12-2018 13:53

witchmaster11 +4

Mexicaans wonderkind: ’Ik wil naar Ajax’.....................niks barca niks nadrid uit de televaag en goede morgen allemaal

18-12-2018 09:28

Bensco +7175

Mensen die roepen om Doan, Odegaard of zelfs Vilhena snappen er geen hol van. Ik dacht dat we nu wel een beetje klaar waren met die studiosport scouting. Ze blinken nauwelijks uit in de eredivisie en dan verwacht je er wel potten mee te breken in de Champions League? Ajax moet verder kijken dan de Nederlandse grenzen als het op Europees niveau mee wilt doen.

18-12-2018 09:16

fc Barcelona_ke +19255

Helemaal mee eens. Lainez hakf jaar verwennen en wordt opvolger neres/ziyexh

18-12-2018 09:21

behangdelul +32812

Odegaard niet, maar Doan en Vilhena kunnen echt wel een potje breken. Doan bijv is echt niet minder dan Tadic in zijn tijd met Groningen.

18-12-2018 09:22

witchmaster11 +4

niet voor die bedragen die ze daar willen hebben !!!

18-12-2018 09:30

vanreenen +10314

Ik kan mij herinneren uit de tijd dat Frank, de kampioenenmaker, trainer was, hij Vilhena wilde aantrekken voor ons middenveld. M.a.w. hij zag wel de potentie van Volgens. Inmiddels loopt er zoveel talent rond bij ons, dat hij niet meer nodig is.

18-12-2018 10:04

Sampaoli +39261

Ook in de Eredivisie kan exceptioneel talent rondlopen. Wat er is verandert ten opzichte van vroeger is dat wij deze spelers als aanvulling op de selectie halen in plaats van deze spelers als onbetwiste basisspelers kopen.

18-12-2018 09:25

Bensco +7175

Ja precies, breedte aankopen dus. Aankopen die niks toevoegen en die niks meer waard worden. Die plekken horen opgevuld te worden door jeugdspelers en niet door net niet spelers uit de eredivisie.

18-12-2018 09:39

Sampaoli +39261

Als de jeugd niet toereikend is zul je toch echt wat moeten aantrekken. Dat is op dit moment het geval, want Heitinga en Reiziger leveren vrijwel niks af. Doan is veel beter dan alle buitenspelers die er nu rondlopen bij Jong Ajax, bijvoorbeeld. Probleem ligt dan bij de jeugdopleiding en niet bij het aankoopbeleid.

18-12-2018 09:52

AjaxPassion +3899

Vond je Huntelaar, Suarez, Frenkie, Tadic, Ziyech ook allemaal maar niks?

18-12-2018 10:14

Bensco +7175

andere tijden, andere spelers. Suarez en Huntelaar blonken wekelijks uit, dat zie ik Odegaard, Doan en Vilhena niet doen. Ziyech deed dat wel en daar zal ik de minste niet in zijn om te erkennen dat dat een goede aankoop was. Tadic is niet vanuit de ED gehaald en Frenkie had welgeteld één wedstrijd in de eredivisie op zijn naam staan. Maar ook hier weer een speler die er met kop en schouders bovenuit steekt. Daar staan overigens ook een hoop op basis van studio sport gehaald spelers tegenover. Gudelj, Sigthorsson, Sinkgraven, Duarte, Moisander etc. etc. Dat hoofdstuk moet afgesloten worden. We moeten geen spelers gaan kopen om gaten te dichten, daar heb je jeugdspelers voor. Een aankoop moet wat toevoegen en dat gaan spelers als Odegaard, Doan of Vilhena niet doen. Hoe het überhaupt een discussie mag zijn dat Vilhena of all players bij ons Ajax mag spelen is mij sowieso een raadsel.

18-12-2018 10:39

Aspers73 +3241

Ik zoe Odegaard en Doan wel uitblinken wekelijks, en beiden nog maar 19 of 20 jaar oud.

18-12-2018 11:34

AFCAsphere +9

Doan doet dit op zijn jonge leeftijd bij een degradatiekandidaat, terwijl hij nog niet eens een jaar bij Grunn speelt en niet eens de Nederlandse en Engelse taal machtig is. Die jongen doet alles op gevoel.

18-12-2018 14:34

AjaxPassion +3899

Dan moet je gewoon ff een x een wedstrijd van ze kijken. Odegaard en Doan blinken namelijk wekelijks uit.

Tadic had ook vanuit Groningen of Twente naar Ajax gekund, dan had hij het ook gered. Frenkie stak nog helemaal nergens bovenuit, anders was hij niet tot zijn 18e bij Willem II (waar hij nooit mocht spelen) gebleven.

19-12-2018 13:26

wdw020 +0

ben ik met je eens Doan willen ze de hoofdprijs 10 mil misschien en de odegaard wilde niet naar ajax koos voor geld en grote naam die mag lekker bij fietstas blijven

18-12-2018 10:33

AFCAsphere +9

Niet weg van Doan? Leg dan ook even uit waarom, want met deze opmerking voeg je helemaal niets toe.

Iedereen kan zien dat Doan - een tiener van de andere kant van de wereld, die hier nog geen jaar is en onze taal niet eens spreekt - vrijwel wekelijks excelleert bij een team dat tegen degradatie strijd. Met Frenkie en Ziyech om hem heen zal hij nóg beter gaan spelen.

18-12-2018 14:37

AjaxCitizen +2163

Mensen die roepen om een Vilhena bij Ajax, mogen per direct hun account stop zetten. Kom op hoor. Als je die al in het mooie shirt van Ajax wilt zien, dan heb je duidelijk geen verstand van voetbal.

:')

18-12-2018 12:22

Bensco +7175

Ja dit dus! niks meer aan toe te voegen

19-12-2018 02:45

AFCAsphere +9

Als je niet in kan zien dat Doan een ontzettend getalenteerde voetballer is die de potentie heeft om uiteindelijk naar een top 10 club te transfereren, dan snap je er zelf denk ik vrij weinig van. Gevalletje ‘de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet’.

Deze jongen kan op 19-jarige leeftijd (binnen een jaar na zijn transfer in een onbekend land) een zeer matig FC Groningen op sleeptouw nemen. Als hij dat in zijn eentje bij Grunn kan, dan moet jij je eens voorstellen wat hij kan wanneer hij betere spelers om zich heen heeft.

18-12-2018 14:30

Freddy Al +11

Doan en Odegaard mogen van mij toch echt komen.
Ik denk dat ze meekunnen met het niveau na een bepaalde periode.

18-12-2018 18:12

Bensco +7175

Ik zou als Ajax zijnde niet 25 miljoen minimaal gaan vergokken aan spelers die er niet ver bovenuit steken. Doan alleen al moet 10 miljoen kosten en Odegaard zal ook wel minimaal 15 kosten.

19-12-2018 02:47

De_Realist +365

Persoonlijk snap ik niet wat Ajax in Magallan ziet, naar mijn mening geen bijzondere speler en voor 8-9 miljoen euro kan je denk ik wel wat leukere spelers vinden maar ok, we gaan het zien.

Wat ik echter helemaal niet snap is dat dit echt het seizoen is om Schuurs kansen te geven wanneer je weer eens 3-0 of 4-0 voor staat. Bijvoorbeeld tegen de Graafschap dan geef je hem toch 30 minuten speeltijd in de tweede helft? Ik zou liever Schuurs wat meer speeltijd geven in die wedstrijden nu het kan in deze eerste seizoenhelft, dan helemaal geen speeltijd en gelijk doorschakelen naar Magallan.

Overigens van alle posities die wij momenteel het best kunnen verbeteren, steekt de spits positie er toch wel torenhoog bovenuit. Huntelaar is uitgespeeld op 35-plus jarige leeftijd. Dolberg zit al een tijd lang in slechte vorm. En voor de rest hebben wij geen echte spits.

Kan iemand mij trouwens iets vertellen over die Mexicaan Lainez? Ik heb daar tot deze week nog nooit van gehoord. Wat zijn zijn prestaties tot dusver, hoeveel wedstrijden in eerste heeft ie gespeeld etc.?

18-12-2018 09:01

Aspers73 +3241

Nee, we hebben een volwassen vent nodig met een goede kop als je tegen ploegen als Madrid gaat spelen. Leuk jochie hoor Schuurs, maar echt nog lang niet klaar voor dit niveau.

18-12-2018 10:02

zivkabrimovic +261

Precies, je wordt gewoon bang van de bakkes van Magallan.

18-12-2018 10:31

wdw020 +0

ik denk dat Mangallan gewoon een kleine versie van Otemendi is gewoon erin beuken en spitsen uitschakelen het is geen de ligt

18-12-2018 10:34

De_Realist +365

Lees nog eens mijn bericht terug, ik vraag mij af waarom Schuurs nog helemaal geen speeltijd heeft gekregen met invalbeurten om zich op een hoger niveau te ontwikkelen terwijl er meerdere wedstrijden waar wij hem makkelijk wat speeltijd hadden kunnen gunnen.

Ik zeg niet dat hij er al klaar voor is, ik zeg dat er meerdere kansen zijn laten liggen om hem te testen op een hoger niveau. Wie weet had Schuurs zich stormachtig ontwikkeld als hij die kansen wel gewoon had gekregen.

18-12-2018 20:18

wendoo9 +8125

Sorry Realist maar je ziet het helemaal verkeerd. Magallan wordt gehaald als vervanger voor de De Ligt, en zal Schuurs niet in de weg staan in zijn ontwikkeling. Deze jongen is een goeie voetballer, hard en is koppend erg sterk wat we nodig hebben als Mathijs vertrekt. Waarom denk je dat we nu ons mannetje redelijk staan ?? Dit komt door spelers zoals Tagliafico die blijf buffelen al is zijn kop door midden geschopt. Ons linkerkant is niet voor niks zo sterk geworden.Dit komt door deze kleine krijger die drie longen schijnbaar heeft en koppend ook geweldig is voor zijn lengte. Dit brengen Zuid-Amerikanen !!! Passie ,mentaliteit en gif in hun spel.

18-12-2018 10:49

Ozymandias +159568

Hoe weet je dat dit het idee was? Ik heb Overmars en Ten Hag daar nooit iets over horen zeggen. Dat was volgens mij alleen het idee van sommige supporters. Schuurs is not niet goed genoeg voor een basisplaats en kan nu zich verder ontwikkelen om over 2.5/3.5 seizoen Magallán op te volgen. Dan is Schuurs nog altijd pas 21/22 jaar oud. Ik zie het probleem dus niet.

18-12-2018 12:21

LS16 +0

Met het oog op volgend seizoen zou ik graag Doan en Odegaard zien komen. Deze snel strikken en een contract vanaf komende zomer geven.

18-12-2018 08:17

Sampaoli +39261

Beide? Dan wordt het wel erg vol in de selectie. Ik zou voor een van de twee gaan, mijn voorkeur gaat dan uit naar Doan omdat hij qua mentaliteit en commercieel plaatje goed bij ons zou passen. Ödegaard heeft zijn kans gehad en koos voor Madrid.

18-12-2018 08:43

Labrador +10

Uit principe zou ik odegaard niet eens willen.

18-12-2018 08:46

3*stars*3 +23524

Daar heb je wel een punt.
Kan mij herinneren dat hij met een kutexcuus kwam en zich te groot voelde voor een rondleiding bij Ajax.

18-12-2018 08:50

fanforeffer +4

Eens maar hij heeft nu ook de gevolgen van zijn keuze gezien. hij heeft geleerd. Er zijn zoveel jongens bij ajax weggegaan omdat ze dachten dat ze vreselijk goed waren,te goed voor ajax. Daar heb je met Odegaard geen last van.

18-12-2018 09:05

mvdk +44255 moderator

Ajax is lekker bezig. We worden alleen maar sterker, ook in de breedte.

18-12-2018 07:33

Raikkonen94 +641

Overmars verdient een hele dikke pluim. Blind en (met name) Tadic zijn wonderaankopen en datzelfde mag je zeggen van Tagliafico (helemaal voor dat bedrag). Als je dan nu in de winter Magallan en Lainez kan halen dan ben je toch wel heel lekker bezig hoor.

18-12-2018 09:23

jeppas +3524

Doan en Vilhena mogen ook aan de selectie worden toegevoegd met het oog op aankomende transfers en een ouder wordende Schone

16-12-2018 01:48

PJSM +0

Vilhena!!!!!! rot op man. Voegt totaal niets toe.

16-12-2018 11:26

AFCAsphere +9

Doan: ja
Vilhena: meh

16-12-2018 13:07

AjaxAmsterdam +3

Wat zie jij in Vilhena? Die komt veel tekort om bij Ajax te spelen. Kan je beter een jeugdspeler er voor in de plaats doen. Eiting bijvoorbeeld.

18-12-2018 07:35

CDS +1561

Eens, Vilhena is een topper. Doe gaat mensen verbazen bij een iets beter team dan Feyenoord.

18-12-2018 07:46

3*stars*3 +23524

Vilhena is wat voor Genoa of Southampton maar geen Ajax niveau.
Dan kunnen we jeugdopleiding net zo goed opdoeken.

18-12-2018 07:47

MaximilianRosse +9197

Helemaal mee eens. Als je al zo’n soort type zoekt dan kom ik uit bij Matusiwa.

18-12-2018 08:16

3*stars*3 +23524

Zo was hem vergeten en idd, die kan je dan eerder een kans geen.
Deed het vorig seizoen goed in jong Ajax en Ten Hag leek ook onder indruk van hem.
Een ander type middenvelder dat niet in Ajax1 bijloopt.

18-12-2018 08:23

Amsterdamsetrots +4545

Babel per direct clubloos, toch leuk om erbij te hebben na de winter!!

16-12-2018 00:57

Joodhannus73 +3579

Fantastisch nieuws..!!! De ontbrekende schakel achterin hebben we! Heb er hard om geroepen... Geloof hier helemaal in!!! Nu nog een tropische aanvaller erbij en we gaan stunten in de CL als we een redelijke loting hebben!

16-12-2018 00:27

louis60 +11472

Oke. Lampies winnen met 4-0 uit bij Heracles! Ajax geen kampioen en eruit tegen PSG. Gvd weer een verloren seizoen. Want na de zomer toppers weg en weer bouwen terwijl lampies weinig verkopen en volgend seizoen weer kampioen worden. Ik word hier super deprie van....gelukkif heb ik er maandag weer vertrouwen in...

15-12-2018 23:59

GoodLuck +1

Waar koop jij die glazen bol?

16-12-2018 01:32

BRAMHOUTEN +3813

ik heb een andere glazen bol. na de winterstop bij elke persconferentie van psv een huilende van bommel. het is allemaal niet eerlijk dat ajax zo goed is en wij niks meer winnen

16-12-2018 08:50

wendoo9 +8125

Zou zeggen ga hulp zoeken tegen je depressie !!

18-12-2018 10:55

Daveajax1976 +101

Nep gewoon een eeuwige slaappil in

18-12-2018 15:27

mario-ajax23 +0

Als je hem haalt als vervanger van de ligt ga je er niet bepaald op vooruit,dacht dat we alleen nog maar kwaliteitsspelers zouden halen,en niet 2de rangs te kleine mandekker uit argentinie,ze hebben niet allemaal t niveau van nico! Begrijp deze aankoop dan ook echt niet!

15-12-2018 19:56

DUDE92 +3021

Minder dan 10% hier zag de transfer van Nico ook niet zitten. Geef deze jongen een kans zou ik zeggen. Het is nou ook weer niet alsof we iedereen kunnen halen die we willen.

15-12-2018 20:42

FrancescosRavioli +15366

Hij is 1.86. Gewoon een prima lengte.

15-12-2018 21:00

Freddy Al +11

Vind je nou zelf ook niet dat je oordeelt over niks?
Hoe kun je nu een speler afschrijven,dat raakt wat mij betreft kant noch wal!

15-12-2018 22:24

Cello +52979 moderator

Tsjah.....noem een speler die uiteindelijk de finale Copa Libertadores heeft gespeeld maar een 2de rangs speler..... daarmee bewijs je eigenlijk al gelijk hoe dom je post is.

15-12-2018 23:24

ETM +3

De laatste 2 verdedigers die Ajax aantrok uit dat continent waren absolute voltreffers. ( Sanchez, Tagliafico) Beetje meer vertrouwen mag dan toch wel? Of ben je een Maggelan-kenner? Zo klink je iig niet ;)
Daarnaast ga je er bij een vertrek van De Ligt trouwens sowieso op achteruit.

16-12-2018 02:19

De_Realist +365

Orejuala is anders geen succes...

16-12-2018 09:01

ETM +3

Even vergeten idd.

16-12-2018 10:23

Ozymandias +159568

Je denkt toch niet serieus dat Ajax een vervanger van De Ligt kan aantrekken waarmee ze er niet op achteruit gaan? Je begrijpt toch wel dat er een reden is dat De Ligt meer dan 75 miljoen kost? Ajax zal er sowieso op achteruit gaan. De vraag is hoeveel ze er op achteruit zullen gaan. Magallán lijkt mij puur verdedigend gezien geen enorme achteruit op De Ligt. Opbouwend wel maar de spelers om Magallán heen (de linkercentrale verdediger, rechtsback en rechtercentrale middenvelder) kunnen zijn opbouwende taken overnemen.

Waarom is Magallán volgens jou te klein? Hij is 1,85 meter lang. Alderweireld is maar één centimeter langer en spelers als Umtiti, Ramos en Koscielny zijn kleiner dan of net zo lang als Magallán.

18-12-2018 18:55

eros +4817

Er zullen deze zomer diverse spelers vertrekken. Magallan zou de eerste vervanger kunnen zijn. De jeugd aangevuld met enkele goede aankopen zullen de plekken moeten gaan opvullen. Er zullen vele miljoenen binnenstromen, maar er zullen ook veel spelers gekocht moeten worden.

Ik verwacht in iedergeval het vertrek van (zij lijken niet meer houdbaar):
De Ligt: 80 miljoen
de Jong: 75 miljoen
Ziyech: 30 miljoen
Huntelaar: 0

En mogelijk het vertrek van (al zou ik die nog een jaar proberen te behouden):
Onana: 20 miljoen
Tagliafico: 20 miljoen
Neres: 40 miljoen
Dolberg: 50 miljoen

Uit de jeugd komen diverse talenten door: Schuurs (cv), Gravenberch (cm), Sierhuis (sc)

Maar aankopen zijn ook zeker gewenst. Enkele intressante optie's:
Magallan, Vertonghen/Alderweireld, vGinkel, Danjuma, Pröper, Fosuh Mensah, Berge, Olmo, Munir

Jeugdige talenten:
Pierie, Doan, Boadu, Venema, Stengs, Doku

15-12-2018 19:28

mvdk +44255 moderator

Ik zou naar Club Brugge gaan en Welsey ophalen. Echt waar, die gaat bij Ajax een sensatie worden.

Ik zie deze jongen graag komen:

Wesley
Doan
Pierie
Vertonghen
Danjuma zou ook kunnen, maar of hij zijn niveau van kan houden????

Voor de rest hebben we een goede jeugdopleiding.

Mocht Onana vertrekken dat moeten we een goede keeper zoeken. Misschien wil Cillessen wel Champions league ons spelen... Ter Stegen gaat hij er niet uit spelen en de grote clubs hebben al een topkeeper. PSG zou kunnen als Buffon stopt, maar kom maar lekker naar ons.

15-12-2018 19:48

Freddy Al +11

Ik denk dat dit niet gaat gebeuren; De Ligt en mogelijk Frenkie gaat moeilijk worden dat geldt ook voor Ziyech maar het tweede rijtje betwijfel ik ten zeerste,Nico laten ze niet gaan, Onana als er een goede vervanger is, Neres en Dolberg vind ik geen vanzelfsprekendheid temeer omdat Ajax niets moet verkopen.

Neemt niet weg dat er spelers weggaan en dat je nu al moet inspelen op de nieuwe situatie.
De reeks namen die je noemt is interessant , ik zou toch ook graag Odegaard naar Ajax zien komen naast wat mij betreft Sol, Doan,Pierie,Alderweireld(niet waarschijnlijk) maar mogelijk ook wat meer ervaring drbij.

Het gaat moeilijk worden om de kwaliteit van de huidige selectie te handhaven.

15-12-2018 22:35

ajax4ever01 +13

Goed bezig die Marc en ik hoop dat deze argentijn de monden snoert van sommige critici hier op AS die continu zeiken dat hij te kort komt.

15-12-2018 15:06

Mario65 +3

Als supporter kan ik geen goed oordeel over deze verdediger geven, want ik ken hem.niet goed genoeg.
Maar Ajax zit al lang achter hem aan en dat zal een goede reden hebben...
Ben benieuwd.... ook naar de nog jonge aanvaller Traoré van ACT

15-12-2018 14:01

mistermiyagi +7

Fosu Mensah lijkt mij de beste vervanger van de Ligt..
Ajax: Als Man Utd geen zaken wil doen met ons voor een redelijk bedrag, dan krijgen ze later ook Dolberg, Neres of ander talent niet..

15-12-2018 13:10

behangdelul +32812

Wil Fosu zelf wel terug? Neem aan gewend aan Engels salaris en zal vaast 'voelen' dat zijn missie in het buitenland nog niet af is.

15-12-2018 13:13

Ozymandias +159568

Magallán is een intelligente man en verdedigend heeft hij zeker zijn kwaliteiten (hij anticipeert goed, heeft een goede tackle in beide benen, kan goed koppen en timed zijn tackles en kopduels goed). Ik denk dat Ajax verwacht dat ze met Magallán een modelprof binnen halen die verdedigend altijd een 7/8 zal halen. Opbouwend kunnen Blind en Mazraoui de taken die De Ligt nu opbouwend heeft overnemen wanneer Magallán hem vervangt. Dit is zeker geen transfer waar ik warm van wordt (ik denk ook niet dat dit de geschiedenis in zou gaan als één van Overmars' topaankopen) maar het zou me wel verbazen als Magallán een miskoop blijkt te zijn. 9 miljoen is veel voor zo'n speler...

15-12-2018 12:49

behangdelul +32812

In de huidige transfergekte is 9mio natuurlijk een fooi voor een speler die de CL-finale heeft gespeeld.

15-12-2018 12:54

Ozymandias +159568

Tja, voor een Argentijnse transfer is het eigenlijk gewoon heel erg veel. Zeker twee keer zoveel als mensen daar hadden verwacht. Tagliafico kwam voor 4,5 miljoen euro en dat werd daar niet als een te laag bedrag gezien terwijl Tagliafico als een betere speler werd beschouwd. Tagliafico was toen ook zeker beter dan Magallán nu is. Laat ik het zo zeggen, ik denk dat Magallán bij Ajax zal slagen maar ik denk dat bij Ajax ook zijn top zal liggen.

15-12-2018 12:57

behangdelul +32812

4,5 mio voor 100% van de transferrechten of zoals in goed zuid amerikans gebruiken 25 hier, 25 daar en de rest ook verdeeld? We gaan het zien en als Ajax zijn top is, prima! Dan kan ie OF lang blijven of naar een Engelse, Spaanse of Duitse middenmotor...

15-12-2018 13:02

Mario65 +3

Moet men reageren op iemand die zich zo noemt?
Zeg dan "lulletje rozenwater" of op z'n Latijns
"Penis aqua rosa"

15-12-2018 14:04

behangdelul +32812

Mooie transfer! kwaliteiten moeten we nog maar gaan bezien, maar als je bij Boca vandaan komt en net de finale van de CL heb gespeeld ben je echt geen prutser!

15-12-2018 12:40

atalantanio +539

Ajax heeft hem uitgebreid gescout dus ze zullen wel weten wat ze doen. Ik heb hem in de Superclasico zien spelen en hij viel me niet echt (positief) op, maar ja, zo een Pavon bijvoorbeeld ook niet. Dus dat zegt allemaal niet zo veel.

Hopelijk betekent zijn komst niet dat een wintertransfer van De Ligt ineens bespreekbaar is.

15-12-2018 12:25

Oliveira +0

De Argentijnen van Boca zijn blijkbaar blij dat hij gaat. Voornamelijk omdat ze zeggen dat hij slecht is. Weet iemand hier iets meer over? Ik heb Magallan alleen op YouTube gezien, en om eerlijk te zijn weet ik niet wat ik van hem moet denken.

15-12-2018 12:21

Cisco2 +0

Dat vind ik opvallend. Heb een aantal jaar op de grens Brazilie / Argentinie gewoond (Dus niet in buenos aires) maar wat ik heb gezien van de wedstrijden van Boca was hij meer dan degelijk. En de fans van Boca uit die streek waren helemaal niet negatief over hem.... Waar heb je die informatie vandaan dan? Het AzijnShowtime van Boca misschien?

15-12-2018 14:24

OKP-AFCA +56

Die mensen die hem een prutser vinden zijn altijd de grootste schreeuwers, dat is hier ook, de zeik reacties overdonderen altijd de goed opgebouwde en beargumenteerde posts.

15-12-2018 16:53

Damgimarson +135

Per Schuurs zou van mij wel een jaartje naar Willem ll mogen. Ik denk dat het niet verkeerd is voor zijn ontwikkeling. Tevens als Onana weg zou gaan zie ik graag Daniel Bentley (Brentford )komen dat is echt een geweldige keeper!

15-12-2018 12:17

Eastwood +0

Landgenoot van Tagliafico. Wellicht dat Nico nu ook wel wil blijven, mocht er sprake zijn van interesse.

15-12-2018 11:52

Adios +0

Alleen voor die reden zou hij al meer dan 9 miljoen waard zijn!

15-12-2018 11:53

Rsv +1

Fans van Boca begrepen niet of ze 9 miljoen ontvingen of dat ze 9 miljoen aan Ajax moesten betalen om hem naar Amsterdam te sturen, zo slecht vinden de fans hem. Hopelijk valt het mee.

15-12-2018 11:49

GvanderK +2747 moderator

Als hij de winnende in de finale had gemaakt was hij ineens een geweldenaar, Argentijnen blèren elkaar allemaal na. Ajax zal hem niet zomaar willen.

15-12-2018 11:52

mgtow +22318

In Argentinië vinden ze een verdediger alleen goed als hij als een domme kracht iedereen omver beukt en de bal braaf inlevert. Deze vent doet dat slimmer en meer passend bij wat Ajax zoekt.

15-12-2018 12:18

Suarez16_ +9300

Zeiden wij ook over Milik. Doet het meer dan goed bij Napoli.

15-12-2018 11:52

mgtow +22318

Sloeg ook nergens op. Mensen zeurden echt om niks. Als hij die blessure niet had gehad was hij nu eerste spits bij Napoli, zo goed is hij.

15-12-2018 12:17

Dit is mijn club +10287

Denk je niet dat alles nu negatief is bij de gemiddelde Boca supporter na die verloren finale tegen River? Zou dit met een flinke korrel zout nemen.

15-12-2018 12:55

ELNINO +0

Er zijn twee kritiekpunten vanuit Argentinie: hij is niet hard genoeg in de duels en hij is niet zo goed aan de bal. Dat eerste kritiekpunt is er vooral omdat er in Argentinie hard gespeeld word en de tweede zal wel effe tijd kosten alleen gaat hij hier in dat opzicht veel leren dus komt wel goed

15-12-2018 11:46

Suarez16_ +9300

Ik ken hem niet, maar zo'n gozer moet toch wat kunnen lijkt mij. Argentijs international, Copa finale gespeeld en al een paar jaar basisspeler bij een van de grootste clubs in Z-A. Ik ben benieuwd of onze selectie "rond" is met Traore en Magallan of dat er toch nog iets bij komt wellicht met het oog over een half jaar. Nu is Ajax toch wat aantrekkelijker voor een speler als Pavon of een defensieve middenvelder als Berge/Barrios of zelfs een groot talent op nummer 10 met een plek bij de laatste 16 van de CL. Zou je toch gebruik van kunnen maken en met een beetje extra kwaliteit de CL kan geen kwaad en alvast een half jaar aanpassen in Amsterdam is ook niet vervelend. Nu zit een Dani De Wit nog wel is op de bank in de CL.

15-12-2018 11:35

Raydo +1523

De Telegraaf 'bevestigt' natuurlijk helemaal niets. De enigen die iets kunnen bevestigen zijn Boca, Ajax, of Magallan.

15-12-2018 11:31

GvanderK +2747 moderator

Beurs is gesloten, waarschijnlijk zullen we maandag wat horen.

15-12-2018 11:38

Ajaxhart +0

Zal best een goede aankoop zijn. Welcome Lisandro!
Hoop alleen dat:
1. hij de groepsdynamiek niet verstoort, en dat
2. het eerste niet een vreemdelingenlegioen wordt.

15-12-2018 11:18

afcas +3803

zolang t maar kwaliteit is... liever een "vreemdelingenlegioen" vol tagliafico's en tadic' dan allemaal nederlandse jongens als bazoer, riedewald, el ghazi etc. die de mentaliteit missen en denken dat ze boven de club staan. ajax is schijnbaar in het buitenland een grotere club dan in nederland gezien het respect voor de club bij buitenlanders en gebrek aan respect bij nederlanders...

15-12-2018 17:54

altijdwelwat +7

Ik laat mij graag verrassen maar ik ben tot op heden totaal niet onder de indruk van deze speler. Hij beschikt over een goede mentaliteit en duelkracht zoals alle Argentijnen, maar met ruimte in zijn rug is hij kwetsbaar door gebrek aan snelheid. Daarom hangt hij het liefst tegen zijn eigen 16 aan, en dat past niet bij de Ajax filosofie. Ook aan de bal is zijn inbreng zeer beperkt.... lijkt mij in eerste instantie een jongen voor de breedte.

15-12-2018 11:11

Ozymandias +159568

Ik heb hem maar zeven wedstrijden gezien maar hij is zeker niet iemand die het liefst tegen zijn eigen zestien aanhangt. Hij was van de twee centrale verdedigers van Boca juist elke wedstrijd degene die goed doordekte.

15-12-2018 12:06

altijdwelwat +7

De tijd zal het leren ...

15-12-2018 12:18

vanreenen +10314

Lisandro welcome. Lisandro tussen Matthijs en Nico is niet verkeerd. Buiten het voetbal kan Nico hem voorstellen aan Máxima en de stad Amsterdam leren kennen. Zeker in de CL zal het een versterking zijn en kan Daly zich richten op de plaats van Schone.

15-12-2018 11:09

Youri08 +23

Extra CV optie is nooit weg. Tot nu toe hebben we bijzonder weinig blessures op sleutelposities ondanks het dubbele programma sinds juli.

15-12-2018 10:58

tMuurtje +971

Tenzij men bij Ajax al die tijd dat ze achter 'm aanzitten enorme oogkleppen op heeft gehad (nooit uit te sluiten natuurlijk), zal dit heus wel een nuttige aankoop zijn.
Een extra verdediger is sowieso geen overbodige luxe; er komt een zware tweede seizoenshelft aan, ook als we - grote kans - de volgende CL ronde niet overleven.
Ik vind eerlijk gezegd dat we in de spits ook nog wel iets extras kunnen gebruiken; in mijn ogen de zwakst bezette positie in deze selectie dit seizoen.
Niet dat ik een idee heb wie je daarvoor zou kunnen halen zonder een godsvermogen uit te geven.
Anyone?

15-12-2018 10:51

Matzet +5418

Hangt er vanaf wat voor type spits je wil. Met Huntelaar heb je al een pinchhitter en met Dolberg heb je al een jonge veelzijdige spits. Bovendien kan Tadic er ook spelen en heb je Sierhuis ook nog. Ik hoef er niemand bij, maar als je toch twee namen wil: Andrea Petagna(SPAL) en Johannes Eggestein (Werder). Twee verschillende types, dat wel.

15-12-2018 11:15

tMuurtje +971

Tadic op die positie is een noodverband, hoewel zeker geen slechte.
Maar daarmee ontstaat weer een ander gat.
Dolberg heeft wel heel lang nodig om zijn nummer één status weer waar te maken en bij Huntelaar is het beste er al een tijd van af.
Sierhuis lijkt vooralsnog tekort te komen.
Eggestein is een groot talent, maar is die haalbaar?
Petagna ken ik niet; ik ga eens kijken.
Misschien mis ik gewoon de tijden waarin Ajax altijd wel een spits van (potentiële) wereldklasse had. Dat is lang geleden.
Anyway, dank voor je reactie en suggesties!

15-12-2018 11:33

ajaxxcied4life +2

Hij hept een pass in beide benen zag ik. Geen overbodige luxe.

15-12-2018 10:30

ovdw +34

Van Tagliafico werd ook gezegd vanuit Argentinië dat het een redelijke - maar zeker niet meer dan dat - speler zou zijn voor Ajax. Hij was namelijk klein, voetballende geen wonder en ook niet al te snel. Inmiddels is ie aanvoerder van Argentinië...

Over Davinson Sanchez werden soortgelijke verhalen de wereld in geholpen. Wel een talent, maar zou ie voetballend passen bij Ajax? Hij zou geen sterke opbouwer zijn en bovendien niet wendbaar en snel op de eerste meters. Een jaar later vertrok hij voor recordbedrag naar Engeland...

Wat betreft Magallan laten de compilaties op YouTube (uiteraard niet dé graadmeter om een speler te beoordelen) dingen zien van hem die de verhalen tegenspreken. Hij lijkt sneller dan De Ligt, lijkt behoorlijk intelligent, heeft niet alleen met rechts maar ook met links een meer dan redelijke inspeelpass en zelfs een crosspass.

Uiteraard moeten we het afwachten. Maar ik sta positief tegenover zijn komst. Ik verwacht dat hij zeker niet onder doet voor Wöber (in wie ik het overigens ook wel zie zitten).

15-12-2018 10:26

Ajaxbrl +13858

80 - 9 tel uit je winst , Ook gelijk Stekelenburg maar halen als 2e keeper en alvast voor van de zomer Robben contracteren tegen behoud van Bayern salaris.

15-12-2018 10:26

Ozymandias +159568

Stekelenburg komt regelmatig te laat, is vaak in clubs te vinden en rookt...

15-12-2018 12:09

Beer +1652

Zouden ze nu werkelijk zo dom zijn bij de scouting na maandenlang touwtrekken aan deze jongen, of weten jullie het beter?

15-12-2018 10:25
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.