Timber krijgt vragen over droomclub en toekomst: 'Zit goed bij Ajax, van plan om hier nog wel even te blijven'

door Bart Veenstra 47

Bron HELDEN

Timber krijgt vragen over droomclub en toekomst: 'Zit goed bij Ajax, van plan om hier nog wel even te blijven'

door Bart Veenstra 47

Bron HELDEN

Laatst geüpdatet

Jurriën Timber zit voorlopig op zijn plaats bij Ajax. De centrale verdediger heeft in Amsterdam nog een contract tot 2024 en de tijd die hij nog bij Ajax speelt wil hij gebruiken om nog beter te worden, zo vertelt hij in een interview met HELDEN.

In het interview blijft de toekomst van Timber niet onbesproken. De verdediger wordt gevraagd een keuze te maken tussen FC Barcelona en Manchester City. 'Manchester City', zegt hij. 'Ik speel graag om de prijzen, daarom zeg ik nu City. Barcelona heeft op dit moment een minder goede periode.'

'Ajax was altijd mijn droomclub, sliep ook onder een Ajax-dekbed'

Van een snelle transfer zal vermoedelijk nog geen sprake zijn, afgaande op de lovende teksten die Timber uitspreekt over zijn huidige club Ajax. 'Mijn doel is om zoveel mogelijk prijzen te pakken. Ik wil groeien als speler, mijn tijd bij Ajax goed gebruiken om nog beter te worden. Bij Ajax moet je al blij zijn als je in de basis staat, daarom wil ik ook bewust genieten van deze tijd. Ik speel hier om de prijzen, er is geen mooiere plek om te zijn. Ajax was altijd mijn droomclub, ik sliep ook onder een Ajax-dekbed.'

Tot slot krijgt Timber de vraag hoe zijn toekomst eruit ziet. 'Ik zit goed bij Ajax, ben van plan om hier nog wel even te blijven', zegt de verdediger, waarna hij er toch lachend aan toevoegt: 'Maar ja, als Manchester City belt, wat moet ik dan?' Timber was onlangs al met Ajax in gesprek over een contractverlenging, al liggen de gesprekken sinds het vertrek van Marc Overmars bij Ajax stil. De verwachting is wel dat de gesprekken binnenkort opgepakt worden.

Lees meer over:
Plaats reactie

YRGI +32921

Hebben ze serieus de gesprekken met Timber nog niet opgepakt? Lijkt mij prioriteit nummer 1.

24-03-2022 10:19

Henkjanklaas +20608

Dybala is transfervrij… misschien te veel gevraagd maar wat voor ons ?

23-03-2022 20:32

Therealist2021 +2698

Kunnen we niet betalen salaris

24-03-2022 08:56

Henkjanklaas +20608

Vrees ik ook ja

24-03-2022 10:03

PJS +4991

Verstandige jongen die komt er wel i.t.t. Nous, Ryan en Andre waarvoor euro's het doel zijn. Zou broertje Timber ook direct ophalen in Utrecht

22-03-2022 22:42

Ferd +38409

Hoelang heeft Andre hier gezeten en hoevaak heeft hij z'n contract verlengt? Beetje kortzichtig wat je zegt. Idem voor Nous, alleen over Ryan heb je gelijk.

Broertje Timber laat geen moment zien waarom Ajax hem zou moeten halen.

23-03-2022 04:36

HendrikAjax +16830

dan kijk je niet goed

23-03-2022 08:46

Ferd +38409

jij kijkt niet goed, Quinten Timber laat geen moment zien dat hij Ajax waardig is.

24-03-2022 02:07

Okocha078 +13727

Zou idd ook zijn broer terughalen. Kan denk ik perfect de rol van Nous overnemen. Hij ging weg met het oog op speelminuten,maar als je deze jongen de kans bied op een basisplaats staat hij te springen om terug te komen.de backs bij ons zijn verkapte middenvelders

23-03-2022 17:40

AdK +1657

Ja ok, dus tot 2024 nog contract.
Dat betekent dus verlengen!!!
Want anders krijgen we volgend jaar weer t verhaaltje van; “we zijn in onderhandeling”
En dan lukt t ‘opeens’ niet en zit er nog maar 1 jaar contract op deze topper, wat betekent voor een schijntje op te halen…
Dus-> verlengen! Met minimaal 2 jaar!

22-03-2022 21:11

behangdelul +32528

Wat een eindbaas. Lees je mee Nous, Ryan en Andre?

22-03-2022 17:26

36 +8586

Hopelijk ben jij wel verstandig en blijf je nog even

22-03-2022 16:37

AFCA1961 +3302

Kijk dit zijn de teksten die we willen horen......natuurlijk hoorde we deze teksten ook van Brobbey, Nous en Gravenberch maar Timertje is toch een ander verhaal denk ik.....
Opwaarderen zijn contract en met een aantal jaar verlengen.

22-03-2022 16:22

Msc +14160

Off: iemand enig idee waar Millen baars speelt? Dacht bij az maar op transfermarkt staat “ zonder club”

22-03-2022 15:32

lijntje9 +87

Geen idee. Is ook weg bij z’n zaakwaarnemer.

22-03-2022 15:48

B.dykstra +115

Als ik Ajax was dan zou ik de spelers die willen komen zeggen.is jou zaakwaarnemer die spaghetti vreter ravioli dan spijt het ons maar voor jou is bij Ajax geen plaats.

22-03-2022 15:24

B.dykstra +115

Zei nous en gravenberg dat ook niet ?

22-03-2022 15:22

Eurysaces +29507

Ik kan me voorstellen dat dit het eerste pareltje moet worden van de vervanger van Overmars, daarmee ben je gelijk binnen.

Hoop alleen wel dat je het warm houdt bij Timber, zijn verlenging heeft de hoogste prioriteit, Gravenberch is al verloren aan Raiola.

22-03-2022 14:51

Ajax1114 +19393

Gaan ze nu weer elke week vragen of hij blijft en of hij de eredivisie is ontgroeit. Geen enkele speler van Ajax is de eredivisie ontgroeit zo lang we maar twee punten voor staan op de nummer 2 en niet kunnen winnen van Heracles, Go Ahead en Utrecht.

22-03-2022 14:27

slumpf +4562

Voetbal is een teamsport. Er kan dus een individuele speler zijn bij een club die de eredivisie is ontgroeid, maar door prutsende teamgenoten degradatie voetbal moet spelen.

22-03-2022 15:06

DeHeerVanDeMeer +25169

Verstandige jongen, mag de gehele jeugdopleiding een voorbeeld aan nemen en lering uit trekken tov Graaf...

22-03-2022 13:18

Robbie en de Kock +11140

Tja, mooie teksten. Die had Gravenberch verleden jaar ook.
En je kan het ze niet eens kwalijk nemen.
Zo gaat het nu eenmaal sinds het Bosman arrest als je niet de absolute top als club bent.
Zg 'Oer' Ajacieden zoals Kluivert en Seedorf hebben ook maar max twee jaar in het eerste gespeeld.

22-03-2022 12:08

Cruijffthebest +13348

Tja, die klote Belg heeft heel erg veel kapot gemaakt!!

22-03-2022 12:14

PetrusKeizer +10739

Grapje? De spelers waren de gevangene van de club, dan zie ik het toch echt liever omgekeerd. De speler bepaalt z'n eigen toekomst

22-03-2022 12:21

slumpf +4562

Als jij een leerstage volgt en daar zit een verplichte werkdienst van twee jaar aan vast, wil jij ook weg kunnen na die twee jaar. Dan verwacht je niet dat een nieuwe werkgever aan je oude bedrijf moet betalen, zodat je weg mag.
Dat het kut was/ is voor Ajax is duidelijk, maar mensen zijn geen bezit.

22-03-2022 15:10

AFCAjax +17839

altijd die vergelijkingen met het reguliere zakenleven.. de voetballerij is een andere wereld en ja daar komt mensenhandel bij kijken (overigens niet met de negatieve lading die bij die term komt kijken). clubs leven van transfers.
in de normale zakenwereld kun je een werknemer van een concurrent gewoon wegkapen door hem een hoger salaris aan te bieden.. je hoeft geen contract af te kopen.

22-03-2022 15:21

Oxxer +163875 moderator

Met uitzondering van een paar zijn alle jonge spelers die niet met Mino werken heel verstandig.

22-03-2022 11:25

kesselcity +1287

Maak hem top 5 verdiener en snel, hij verdiend het en kan over 2 jaar dan voor 60mil verkocht worden.

22-03-2022 11:00

RFHK +12873

Ondanks zijn klasse zal hij nooit dat bedrag opleveren omdat hij de lengte niet heeft. Veel Europese topteams spelen met de typische lange CVs.

22-03-2022 11:02

Kingoffdatoilet +17134

Klasse en kwaliteit gaat bij de echte top toch gewoon voor hoor.

22-03-2022 13:25

Eurysaces +29507

Veel van die teams weten ook dat die typische lange CV een voetballer naast zich nodig heeft met snelheid en kwaliteit aan de bal.

22-03-2022 17:18

Sjaakie +5798

Heel erg blij met deze jongen, net zoals Martinez.
Fantastisch koppel, goud waard.

22-03-2022 10:52

tmvde +2820

Kijk, dat is een verstandige jongen. Hopelijk blijft dat zo!

22-03-2022 10:49

AFCA-1983 +17723

Heel snel gaan verlengen die handel!!

22-03-2022 10:39

sucre +15110

Snel in gesprek en verlengen die gozer tot 2026! Zijn broer halen voor volgend jaar, lijkt mij een mooi duo om in je basis te hebben. Voetbal en onverzettelijkheid (en vrolijkheid, niet onbelangrijk ;-))

22-03-2022 10:32

Ferd +38409

2027 en laat z'n broer maar wegblijven, die laat niet zien dat hij van Ajax niveau is.

23-03-2022 04:39

Turbo +41868

De gesprekken liggen stil. Lekker bezig. Er is niemand die met die jongen aan tafel kan zitten en een contractje uit kan typen?

22-03-2022 10:31

MNJ7 +8671

En het maar gek vinden dat spelers transfervrij de deur uit lopen of verkocht moeten worden met een 1 jarig contact.
Timber had na het EK al verlengd moeten worden met een topsalaris....

22-03-2022 10:40

Libero +19077

Altijd weer dat gejank om niets, die jongen heeft nog ruim 2 jaar contract. De gesprekken liggen even stil na dat gedoe rond Overmars, raar hoor...

22-03-2022 12:42

Turbo +41868

Inderdaad raar. Dat lakse gedoe haalt het niveau van onze selectie omlaag. Dat jij het wel prima vind dat we straks een selectie vol dure aankopen met dikke salarissen hebben terwijl de talenten voor niks weglopen mag je zelf weten. Ik zie dat anders.

22-03-2022 13:33

Libero +19077

Dat vind ik helemaal niet prima, leg me geen woorden in de mond. Je begint nu ook over iets anders dan het verlengen van Timber en doet gewoon heel onredelijk. Alsof ze gewoon 'wel even' alle lopende zaken van Overmars zonder enige vertraging kunnen voortzetten en afronden.
Edit: heeft september 2020 voor bijna 4 jaar bijgetekend, maar hij had volgens jou al na één jaar van die vier alweer bij moeten tekenen. On-re-de-lijk.

22-03-2022 13:50

Turbo +41868

Grappig dat je mij iets verwijt wat je zelf doet. Waar zeg ik dat hij na 1 jaar al bij had moeten tekenen? Juist ja, helemaal nergens. We zitten inmiddels overigens al anderhalf jaar verder en de gesprekken liggen dus stil. Timber ontwikkelt zich snel, dan moet je daar als club net zo snel op reageren. Over 3 maanden begint de laatste transferperiode waarin Timber een meerjarig contract heeft. Daarna gaat zijn waarde 50% omlaag. Lijkt me redelijk belangrijk dus. Niks onredelijks aan.

22-03-2022 15:03

Libero +19077

Dat was MNJ7, my bad, maar gewoon een vergissing. Snap jij best.
Voor de rest: laat me niet lachen met je verzonnen drama.

22-03-2022 16:56

MNJ7 +8671

September 2020 was hij geen basisspeler , geen international , geen CL ervaring, geen dragende kracht in 1. Dan moet je hem toch belonen door de stappen die hij heeft gemaakt?

22-03-2022 19:25

wladimir +3059

Hij ligt vast tot 2024. Twee jaartjes erbij zou mooi zijn. Ik denk dat hij het wel leuk zou vinden om met zijn broer te spelen. Is Quinten goed genoeg voor Ajax? Nog een seizoen afwachten bij Utrecht.

22-03-2022 10:20

ajaxcied4life +26031

Ik denk dat het jaar Utrecht goed is geweest voor die jongen.

22-03-2022 10:22

AFCACruijff14 +161031

Ik hoop dat Ajax nog 1x met Timber kan verlengen. Grootverdiener maken, verlenging tot 2026 en dan minstens nog 1 seizoen blijven.

22-03-2022 10:12

Goldenlastra +1725

Inderdaad, maak hem een icoon en evt seizoen daarop aanvoerder

22-03-2022 10:20

Kingoffdatoilet +17134

Doe dan maar lekker tot 2027 en 2 jaar blijven 😜

22-03-2022 13:27

Rasmussen +25823

Iemand meer over Onana? Betrokken bij ongeluk?

22-03-2022 10:10

Sampaoli +39169

Ja, gelukkig is hij ongedeerd.

22-03-2022 10:11

AFCACruijff14 +161031

https://www.telegraaf.nl/sport/1494198576/keeper-ajax-betrokken-bij-auto-ongeluk-in-kameroen

Zo dan.

Is hij goed weggekomen.

22-03-2022 10:13

Michael 1974 +21983

Jaaaa, Timber nog (een paar) jaar!

22-03-2022 09:59

Henkjanklaas +20608

Lijkt steeds dat media , journalisten graag willen dat dit soort spelers vertrekt. Ergerlijk… een kanjer van een speler daar niet van maar speelde tegen feye zeker niet op zijn best.
Dat sloom achterin rondspelen is ook om een hartverzakking van de krijgen. zeer irritant en het leidt tot weinig positiefs.

22-03-2022 09:49

trodat4030 +96404

Media heeft uitspraken nodig om teksten te kunnen produceren. Hoe controversieler hoe beter. Dus komen dit soort vragen omhoog, hopend op een prikkelend antwoord en dus veel views en clicks. Ze willen niet per se een vertrek, ze willen smeuige verhalen, maakt niet uit waarover, als t maar smeuig is.

22-03-2022 10:16

Eurysaces +29507

Het is heel belangrijk dat het contract voor het eind van het seizoen verlengd is, met nog 2 jaar te gaan is dit anders de laatste kans om een mooi transferbedrag voor hem te krijgen. Als hij niet verlengd heeft voor die tijd is er genoeg tijd om een vervanger aan te trekken voordat de voorbereiding begint. Ajax moet zich niet opnieuw laten verleiden door praatjes over verlengen.

Verder hoop ik dat Timber verlengd, dat mag 1 van de best betaalde spelers van de selectie worden, zo belangrijk is hij wel voor het team.

22-03-2022 09:47

NoPants +7482

Het wordt steeds gekker hier, in de zomer dat hij nog 2 jaar contract heeft hem verkopen omdat hij nog niet verlengt heeft? Dan ga je een heeeeleboel spelers vroegtijdig moeten verkopen.

Helemaal mee eens dat spelers een jaar voor het contract afloopt verlengt of verkocht moeten worden, maar 2 jaar gaat me te ver.

22-03-2022 14:56

Eurysaces +29507

Ik wordt vooral gek van die spelers die met hun jaarcontract voor een schijntje de deur uit lopen, omdat hun zaakwaarnemer dreigt hem anders gratis te laten vertrekken of inderdaad gratis vertrekkende spelers.

2 jaar is het moment waarop je spelers nog voor de hoofdprijs kan verkopen en het moment waarop zaakwaarnemers niet zullen dreigen met het uitzitten van het contract. Op dit punt heeft Ajax nog een sterke hand in de onderhandeling.

Natuurlijk moet je dit niet met elk speler doen, maar elk doorgebroken talent dat in de basis staat, zou deze behandeling moeten krijgen. Voor zowel de sportieve als financiële belangen van de club.

22-03-2022 15:03

NoPants +7482

Ik vind dat je het ontzettend eenzijdig bekijkt. Stel dat je nu tegen timber zegt verlengen of vertrekken, en hij vertrekt. Dan verlies je een topper en moet je weer een nieuwe speler inpassen, en als het een beetje tegenzit gaat een martinez ook om zich heen kijken omdat degene waarmee hij zo goed samenspeelde weg is.

Als timber komend seizoen weer sterk speelt in de CL hoeft hij nu niet eens veel meer op te leveren. Wat schiet je er nou echt mee op?

22-03-2022 17:32

Eurysaces +29507

Ik vind dat weer erg eenzijdig. Alsof Ajax hem niks te bieden heeft, hij zit nog niet in de top van het salarishuis, kan met een nieuw contract financieel onafhankelijk worden en alsnog een jaar bij Ajax blijven spelen, als hij niet langer wilt blijven. Dit scenario geldt voor de meeste doorgebroken talenten bij het eerste.

Ajax is een club die draait op transfers, verkopen met 1 of 2 jaar contract is een wereld van verschil. Als blijkt dat je voor het talent met 2 jaar contract niet het gewenste bod krijgt, kun je alsnog besluiten hem een jaar te behouden.

22-03-2022 17:42

NoPants +7482

Tuurlijk heeft ajax hem veel te bieden, maar ook dat is niet zonder risico’s. Wat als hij komend seizoen de bekende dip krijgt waar talenten bijna allemaal doorheen gaan? Dan heb je nog een zeer duur betaalde kracht waar je niet vanaf komt.

En jij stelt dat ajax talenten met 2 jaar moet verlengen of verkopen. En nu zeg je dat hem ook nog kan behouden als het juiste bod niet komt. Maar wat is dan je beleid? Eigenlijk zeg je dat je hem alleen bij het juiste bod wilt verkopen, maar doe je dat bij een 3jarig contract niet ook?

Wat ga je tegen het volgende talent zeggen als die zegt ‘ja maar timber mocht wel spelen met nog 2 jaar contract’?

Ajax draait inderdaad op transfers, maar de enige manier waarop ajax aan de absolute buitencategorie spelers komt is door de jeugdopleiding/jonge aankopen. En die moet je juist zolang mogelijk behouden.

Stel dat je frenkie en matthijs in augustus 2018 had verkocht. Dan hadden ze een jaar langer contract dan in 2019, maar hadden ze meer opgeleverd denk je?

22-03-2022 17:50

Eurysaces +29507

Als hij volgend seizoen die bekende dip krijgt, heeft hij nog een langlopend contract om daar overheen te groeien. Anders gaat hij na de dip zijn laatste jaar in, net als Mazraoui, en loopt hij gratis de deur uit. Met je grootste talenten die doorbreken in het eerste en zelfs al een basisplaats hebben afgedwongen, kun je/ moet je wat risico nemen met een verlenging.

Als er inderdaad voor Timber geen bod komt boven de 20 miljoen, kun je hem ook behouden, dat is namelijk een bod dat je een jaar later ook nog kunt krijgen. Meer dan 20 miljoen ga je nooit krijgen voor een verdediger met 1 jaar contract, voor een verdediger met 2 jaar contract praat je over hele andere bedragen. die hele andere bedragen zijn het die Ajax hebben gebracht waar ze nu zijn.

Het gaat er om dat je talent het liefste wilt verkopen met nog 2 jaar contract, op dat moment moeten ze dus klaar zijn voor de Europese top. Frenkie en de Ligt waren dat niet in augustus 2018, dus die moest je behouden. Als Frenkie en de Ligt in 2019 nog een 1-jarig contract zouden hebben, waren ze beide voor niet meer dan 30 miljoen verkocht.

22-03-2022 18:45

NoPants +7482

Als hij komend seizoen de bekende dip krijgt en zijn basisplaats verliest terwijl hij grootverdiener is, wordt het bijzonder lastig om andere talenten te verlengen die wellicht meer speeltijd krijgen. Die willen dan ook zoveel verdienen. Het heeft allemaal met elkaar te maken.

Stel dat frenkie en matthijs in de zomer van 2018 beide nog 2 jaar contract hadden en zeker niet wilde verlengen. Had jij dan gezegd verkopen of behouden? Tuurlijk is dit met de kennis van nu een makkelijk en extreem voorbeeld, maar als je het beleid opzet zoals jij stelt kan je natuurlijk gemakkelijk weer in die situatie komen. Sterker nog, wie weet zit je nu met timber precies in die situatie. Nog 2 jaar contract, heel stabiele speler, zeer talentvol. Zou een stap omhoog misschien al wel aankunnen maar is nog niet de absolute uitblinker week in week uit. Dat klinkt voor mij redelijk vergelijkbaar met matthijs en frenkie in 2018.

Ik denk niet dat we het eens gaan worden hierover. Ik hecht meer waarde aan een extra seizoen toptalent en jij hecht meer waarde aan extreme transferbedragen denk ik. Tuurlijk zie ik het liefst ook al die toptalenten én een jaar langer blijven én met nog minstens 2 jaar contract vertrekken, maar als je zo’n beleid opzet moet je ook naar de keerzijde kijken. Was gravenberch een jaar geleden meer waard dan nu?

22-03-2022 19:20

NoPants +7482

Hoe zie je het trouwens voor je met talenten die voor hun 18e doorbreken? Voor hun 18e mogen ze maar een contract voor 3 jaar tekenen, dus dan tekenen ze op hun 16e en moeten ze op hun 17e én 18e een verlenging tekenen en anders mogen ze vertrekken?

22-03-2022 22:13

Eurysaces +29507

Het gaat zoals ik al aangaf om de talenten die in de basis staan bij het eerste, die wil je vroeg in het proces lang binden. Gravenberch had afgelopen zomer moeten verlengen, dan had hij nu nog een jaar kunnen blijven. Voor Timber geldt precies hetzelde.

Spelers van 17 jaar zijn geen basisspeler bij het huidige eerste elftal, het gaat alleen om talentvolle basisspelers, niet om elk talent.

Frenkie en de Ligt zaten met nog 3 jaar contract in een duidelijk groeiproces, het was volstrekt logisch dat je die nog een jaar zou behouden, die zouden met 2 jaar contract meer waard zijn dan toen ze 3jaar contract hadden vanwege de natuurlijk verwachte ontwikkeling.

En ja, als Frenkie of de Ligt, of nu Timber met 2 jaar contract niet wilt verlangen, zou ik ze proberen te verkopen.

22-03-2022 23:02

In Bassey we trust +15361

Hij is geen talent meer, maar een vaste kracht.. Die jongen speelt al zolang bij ons aller. de spreekwoordelijke dip krijgt hij echt niet meer.

24-03-2022 09:21

NoPants +7482

Die jongen staat net een jaar in de basis en heeft dit seizoen voor het eerst CL gespeeld.

Ik hoop natuurlijk dat hij deze groei vasthoudt, maar het verleden leert dat hij nog een dip gaat krijgen.

24-03-2022 10:45

Jaridebeste1 +6666

Overmars is straks al 2 maand weg en de gesprekken liepen al. Dat moet als de sodemieter opgepakt worden en opwaarderen dat contract. Waar wacht je op?? Ik mag hopen dat ze achter de schermen de gesprekken alweer opgepakt hebben. Anders begrijp ik er niets van. Hebben we nu nog geen voorbeelden genoeg waarbij het mis ging en we te laat waren?

22-03-2022 09:26

Henkjanklaas +20608

Rake woorden. Steeds maken ze dezelfde fout zowel in de tactiek spelerscontracten te verlengen en op het veld trouwens ook. Zelfs een matige club als feyenoord sneed er in de eerste helft aardig door heen.

22-03-2022 09:51

MNJ7 +8671

Schiet nou eens op en geef Timber een topsalaris! Verlengen tot 2026 en nog 2 jaar blijven en laatste jaar aanvoerder!

22-03-2022 09:25

BokkieBokstra +11299

Mooie teksten en als er nou eentje een transfer zou kunnen maken en het aan zou kunnen is het Timber.

22-03-2022 09:20

CruijffiaansNouriaans +4450

... Jaartje nog dus ?

22-03-2022 09:20

thajax +7423

Dit klinkt stukken beter dan de teksten van Gravenberch.
Wel gauw opwaarderen. Ook al is 2024 nog wel even weg, verdient Timber het om een topsalaris te krijgen. En als we dan 1 of 2 jaar kunnen verlengen, dan zou dat helemaal mooi zijn.

22-03-2022 09:18

Eurysaces +29507

Bij Gravenberch hoor je net als bij Brobbey alleen maar de teksten van zijn zaakwaarnemer. Ik weet niet of Timber een intelligente jongen is, die wel zelf nadenkt, maar dat zijn die andere 2 zeker niet.

22-03-2022 09:49

Ajaxadam1 +31667

Als Ajax hem geen grootverdiener maakt en hij transfervrij weggaat moeten we niet gaan janken met zn allen. Ajax moet eigen jeugd ook leren belonen als ze zich ontwikkelen tot sterkhouder

22-03-2022 09:13

Msc +14160

Laat Ajax leren van het verleden en jeugdspelers die zich committen aan Ajax en gewoon echt goed zijn, ook in lijn met aankopen belonen. Desnoods geef ze een fors deel van de transfersom als teken van loyaliteit. Ajax is groot geworden door eigen jeugd en naar verhouding maak je de meeste marge op jeugdspelers…

22-03-2022 09:08

Rho1980 +1487

Gaan het zien…. Hoorde Brobbey en Gravenberch eerder zelfde teksten delen.

22-03-2022 08:58

BakkalBijter +11624

er is 1 andere factor die vrij belangrijk is.. Zou het wel typerend vinden als Timber binnenkort voor 4 jaar verlengt zonder gezeik, dat zou (voor mij) wel echt bewijs zijn dat het aan die speklap ligt.

22-03-2022 09:24

Libero +19077

Lastig te beoordelen. Je zou kunnen stellen dat spelers die voor Raiola kiezen al denken aan een lucratieve transfer. Maar ze lijken wel vaak tijdens onderhandelingen de intentie te hebben om te blijven en vervolgens draait het ineens.
Volgens mij klopt het wel dat hij enorme eisen stelt en vervolgens de spelers vertelt dat Ajax te krenterig is.

22-03-2022 14:47

In Bassey we trust +15361

En nous....

22-03-2022 09:36

Nr.10 +110996

Kan ik hier uit afleiden dat hij nu niet meer onder een Ajax-dekbed slaapt? Geen goede ontwikkeling.

22-03-2022 08:58

RuffRhythim +24837

Hij is dan ook geen 8 jaar meer he?

22-03-2022 09:02

Nr.10 +110996

Ik denk dat Tadic met zijn 33 jaar nog steeds onder een Ajax dekbed slaapt. Roger Schmidt trouwens stiekem ook.

22-03-2022 11:13

Sunny +9547

Dit snap ik dus niet he. Als je nou van 1 speler de zekerheid hebt dat hij meer dan voldoet is het Timber wel. En met een nog 2 jaar doorlopend contract moet je toeslaan voordat de grote clubs hem op de korrel krijgen.
Er had al toch lang verlengd moeten worden?
Hoezo liggen de gesprekken stil?
Raiola, kom er maar in!

22-03-2022 08:58

MNJ7 +8671

Er gaan gewoon heel veel dingen fout in dut soort situaties. Brobbey,Nous,Labyad,Danilo lopen allemaal transfervrij weg en nu met Gravenberch is er ook weer te lang gewacht. Een ezel stoot zich niet 2 x aan de zelfde steen maar Ajax....

22-03-2022 09:36

trodat4030 +96404

Timber zit niet bij Raiola (gelukkig).

22-03-2022 11:02

JordanAFCA +22481

Gelukkig is hij wel verstandig en hij gaat het 100% halen als hij op deze manier doorgaat alleen moet nog wel een aantal dingen leren met name de restverdediging, dat hij teveel in de 16 staat van de tegenstander waardoor er gaten ontstaan achterin.

Mocht hij persé willen vertrekken deze zomer en in de situatie zou staan (is niet zo) waarin Gravenberch nu in staat zie ik hem wel al die stap dan maken. Hij is echt veel en veel beter dan Gravenberch en laat het al een paar seizoenen echt elke wedstrijd zien en speelt zo constant dat hij zelden door de mand valt.

Dit is naar mijn mening een van de grootste talenten die wij hebben gehad. Echt een topper achterin.

22-03-2022 08:58

In Bassey we trust +15361

Altijd als spelers zeggen het komt wel goed krijg ik de kriebels.. dat duurt altijd zo lang... gewoon snel handelen Ajax.. zeker bij deze topper.. dit is ons goudmijntje voor de komende jaren...

22-03-2022 08:57

Velibor30370 +4149

Fantastisch hoe hij zich zo snel heeft ontwikkeld. Was altijd al van m gecharmeerd maar niet gedacht dat ie zo snel zo goed zou zijn. Had ik eigenlijk eerder van Quinten verwacht met z’n dominante, agressieve en beetje hautaine spel. Altijd heerlijk om naar te kijken. Jammer dat die niet vol voor de rechtsback positie is gegaan, had m denk ik goed gepast.

Hoop dat Ajax Timber goed op waarde schat en hij een mooie verlenging tot 2027 krijgt. Dan kan ie over hopelijk niet eerder dan 3-4 jaar naar een grote competitie voor mooie prijs.

22-03-2022 08:50

AFCA-pride +17342

Ik zag Quinten ook wel op 6. Drive, felheid, snelheid, voetballend vermogen. Erg jammer dat hij niet voor een verhuur heeft gekozen. Nu krijgt Utrecht weer geld als we hem terug willen.

22-03-2022 08:55

BakkalBijter +11624

Voor Quinten zelf is het voordeliger denk ik. Meer reden voor Utrecht om hem op te stellen. Daarnaast vraagt Utrecht nooit écht hoge bedragen voor hun spelers, dus als hij voldoet zouden we hem makkelijk weer kunnen halen.

22-03-2022 09:22

AFCA-pride +17342

Ik vind de bedragen voor Labyad en Klaiber anders best flink. Bij verhuur hadden ze ook afspraken met Utrecht kunnen maken mbt % doorverkoop voor “verder opleiden”.

22-03-2022 09:36

Velibor30370 +4149

6 zou hem ook goed passen idd. Heb m ook potjes op rechts- en linksbuiten zien spelen waar hij goed uit de voeten kwam. Was een periode meesterlijk, erg jammer van z’n blessures. Als ‘ie zich goed ontwikkeld is dit er wel 1 van Utrecht waarvan ik t niet erg vind dat Ajax daar geld aan uitgeeft

22-03-2022 11:27

Velibor30370 +4149

Hij is niet verhuurd toch? Liep vlgs mij gewoon uit z’n contract bij Ajax

22-03-2022 11:28

AFCA-pride +17342

Klopt, liep uit contract. Net als wat anderen dit jaar…
Hij was aardig multi inzetbaar ja, buitenposities en rechtsback ook geen probleem. Wellicht op rechtsback nog wel betere optie geweest als Regeer en ik had hem daar wel voor de leeuwenbdurven gooien, heeft bij Jurien ook goed uitgepakt.

22-03-2022 11:34

UwSchipper +5591

Fijne speler, maar gaat te vaak stil staan met de bal onder de voet.
Pass naar Nous!

22-03-2022 08:46

hakimziyech +18246

2 jaar erbij, 3 mil minimaal voor deze wereldtopper. Eigen jeugd hoort een royale vergoeding te krijgen als ze zo goed bezig zijn. Voorlopig zijn het de outsiders die het grote geld pakken.

22-03-2022 08:40

MelleAfca +14302

My man! Kleine 4 miljoen per jaar tot 2027, iedereen tevreden.

22-03-2022 08:38

Carrerdecasp +8167

Nu al één van de beste spelers van de Eredivisie. Snel opwaarderen.

22-03-2022 08:33

insectenverdelg +23402

zsm verlengen.

22-03-2022 08:32

NeeI +107658

Vlug een mooi, verbeterd contract ondertekenen dus.

22-03-2022 08:27

Stamhoofd +11527

Eindelijk eens verstandige teksten, fantastisch als hij nog jaren bij ons blijft!

Hopelijk gaat hier geen Raiola tussenkomen

22-03-2022 08:23
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.