Ten Hag gaat in op toekomst: 'Waarom zouden we niet doorgaan?'

door Jesse ter Haar 58

Bron ESPN

Ten Hag gaat in op toekomst: 'Waarom zouden we niet doorgaan?'

door Jesse ter Haar 58

Bron ESPN

Laatst geüpdatet

De toekomst van Erik ten Hag lijkt ook volgend seizoen bij Ajax te liggen. Het contract van de oefenmeester in Amsterdam loopt nog slechts één jaar door, maar ook na de zomer loopt hij nog voor de groep te staan bij Ajax 1.

Tegenover ESPN krijgt Ten Hag vragen over zijn toekomst en hoewel hij het eerst probeert te omzeilen, gaat hij er toch kort op in. 'Waarom zouden we niet doorgaan? Er is helemaal geen reden om daaraan te twijfelen. Ik heb gewoon nog een contract voor één jaar bij Ajax.'

Zondag won hij voor de tweede keer de beker en dat gaf als vanzelfsprekend een lekker gevoel aan de spelersselectie en de technische staf. 'Prijzen moet je vieren, dus dat hebben we gedaan met de ploeg. Helaas konden we dat niet doen met de fans van Ajax, maar met de ploeg hebben we het goed gevierd.'

De feestjes met de fans lijken er nog wel te gaan komen, want Ten Hag krijgt nooit genoeg van het winnen van prijzen. 'Wat dat betreft ben ik onverzadigbaar. Het kan nooit genoeg zijn en je moet altijd op jacht blijven gaan naar nieuwe titels. Als je die honger hebt, moet je ermee stoppen.'

Uitblinker Antony

Eén van de uitblinkers tijdens de bekerfinale was Antony. De Braziliaan kreeg wat kritiek na zijn prestaties tegen AS Roma, maar Ten Hag is blij met zijn pupil. 'Hij was weergaloos vanavond. Ik ben het niet eens met de mensen die twijfelen, want ook thuis tegen AS Roma speelde hij uitstekend. Hij creëerde vier kansen, maar dan kwam de bal net even achter hem. Hij had geweldige loopacties en doet precies wat we van hem vragen.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Ajacied33 +36798

Ik vrees de dag dat TH en Overmars ons ooit zullen verlaten...

19-04-2021 13:11

detrekhaaksjaak +3417

als onana, nico, neres weggaan, tadic, blind worden weer een jaartje ouder. zou zo maar kunnen dat het volgend seizoen helemaal in elkaar stort onder ten hag. zonder die 4, blijft er een armoedige trainer over die bizzare ideeen, voorbereidingen, opstellingen en wissels heeft.

is al eens eerder gebeurd, dat het compleet instorte, seizoen 19/20, je heb nu ook weer een beton blok op het middenveld, klaassen, alvarez

beste is afscheid nemen van ten hag, bedankt en net zoals de boer tot nooit meer.

19-04-2021 10:18

slumpf +4583

Zeg, trekvaaksjaak, wie heb jij in gedachten die het beter zou doen? En dan niet met Peter 'Kamikaze ik win nooit iets' Bosz aankomen.

19-04-2021 14:13

Hangjas +279

Als je die honger niet meer hebt dan moet je stoppen lijkt me logischer

19-04-2021 10:15

Silentskill +2860

Ik ben heel blij met Ten Hag. Hele goede trainer.

19-04-2021 07:04

4xEC1 +7750

Ik kijk nu naar de topreactie van Patrick78, staat nu op meer dan 24 likes. En hoewel ik het er roerend mee eens ben, bevestigt het aantal likes op dit bericht dat de meningen over Ten Hag hier zo ontzettend snel kunnen omslaan. Na de EL uitschakeling had iemand geplaatst dat hij/zij 10x liever Bosz dan Ten Hag had, een heel veel verhaal met redenen waarom. Toen ik dat las stond het al op 43 likes! Mensen, blijf aub bij je mening en verander het niet zoals het weer in Nederland!!

19-04-2021 06:23

Cello +52979 moderator

En de opmerkingen over dat ie meer geld heeft om te investeren....dat kan zijn, maar eerlijk is eerlijk, Ten Hag heeft spelers ook beter gemaakt. Ten Hag heeft, ondanks dat velen er bang voor waren vanwege aankopen eerder dit seizoen, gewoon opnieuw jeugdspelers ingepast die het ook weer gewoon goed doen!. Als je spelers beter maakt, wat ie doet, ze verkocht worden en relatief veel opbrengen....dan vind ik het helemaal niet vreemd dat hij (en Overmars natuurlijk) beslissen op die of die speler te willen halen. Ze hebben zelf er tijd, bloed, zweet en tranen in goed verkochte spelers gestoken.

Dan kunnen we hier van alles vinden mbt de nieuw aangekochte spelers, maar Ten Hag en Overmars hebben gewoon het verdiend om het veelal zelf verdiende geld te mogen herinvesteren. Dat staat verder los van wat wij vinden van de aankopen.

19-04-2021 00:47

Cello +52979 moderator

Ik ben maar wat blij, dat sommige lieden hier op AS het niet voor het zeggen hebben bij Ajax.

Op zich al meer dan vreemd te noemen, dat er gasten zijn, die maar blijven dwepen met Peter Bosz, omdat ie in enkele wedstrijden (toevallig alleen de achste-, kwart- en halve finale EL) in de thuiswedstrijden zo goed aanvallend voetbal liet spelen door zijn team. Zelfs ruim won, maar ondanks die ruime overwinningen 'met de hakken over de sloot' steeds doorging....ik dacht twee keer zelfs op het uit-gescoorde doelpunt!.

Dan heb je het werkelijk over eigenlijk maar 3 echt goede wedstrijden!!.

In de knvb-beker ging je eruit, ik meen tegen Cambuur en doordat ie Ajax-b opstelde tegen PSV (terwijl we óók dat jaar gewoon beter waren dan PSV als we met de a-keuze waren aangetreden) en prompt dus verloor kwam je aan het eind dus te kort om kampioen te worden (Fnoord had uiteindelijk slechts 1 punt voorsprong).

Nee. Laten we vooral Peter Bosz terug willen hebben!. Die ons 'slechts' met 3 zeer goede wedstrijden EL trakteerde op een mooi Europees seizoen. Maar uiteindelijk overal naast greep!.

Na Ajax heeft ie het al niet heel veel beter gedaan. Blijft vasthouden aan zaken, die inmiddels bewezen hebben niet tot echt succes te leiden èn prijzen op te leveren.
Maar goed. Als je dat wilt, leuk spelen, maar uiteindelijk overal naast grijpen, omdat de coach maar 1 trucje kent en sowiezo geen alternatief plan....dan moet je vooral gaan voor Bosz!. Maar daarna nergens meer over klagen als het wbt de prijzen niet wil lukken!.

Ter vergelijk: Ten Hag in 3 seizoenen 2 keer Bekerkampioen, zo goed als 2 keer Landskampioen, een halve finale CL en een kwartfinale EL. Waarbij ik het bereiken van de halve finale CL hoger aansla als het bereiken van de finale EL (maar dat is persoonlijk). En we spelen echt geen beton-voetbal als onder FdB. Ook niet super aanvallend als onder Bosz, maar meer de middenweg daar tussen. Imo gewoon heel realistisch.

19-04-2021 00:34

AFCADEE +266

Het is te makkelijk om te zeggen dat hij veel geld heeft om te investeren, ieder jaar stromen er weer jeugdspelers in en die zet hij ook rustig neer ipv een aankoop. Bovendien worden ze ook allemaal beter en maken ze hele grote stappen in het eerste. Dat is ook ten Hag. Lijkt allemaal maar normaal die jeugdspelers inpassen en stormachtig laten ontwikkelen, ten Hag doet dat.

18-04-2021 23:57

ajaxiscruijff +847

Ik mag toch hopen van niet. In de afgelopen jaren is er enorm veel geld uitgegeven aan nieuwe spelers. Haller alleen al kostte 22,5 miljoen. Ik geloof dat de selectie onder Bosz in totaal niet eens 22,5 miljoen had gekost. En die selectie haalde de EL-finale en speelde leuk, fris, aanvallend voetbal met veel druk op de tegenstander. De hand van Bosz daarin was ook duidelijk zichtbaar. Als ik de hand van Ten Hag zou moeten benoemen, dan zou ik zeggen: instellen op de tegenstander, risicomijdend, afwachtend en stroperig. Het is misschien een prima coach voor een andere club, maar niet voor Ajax. Met het spelersmateriaal dat hij tot zijn beschikking heeft, behaalt hij onvoldoende resultaten in Europa. Zijn wisselbeleid is vaak niet te volgen, hij weet spelers niet op scherp te zetten voor belangrijke wedstrijden zoals tegen Atalanta, Valencia en AS Roma. Nee, ik hoop echt dat hij zijn heil ergens anders gaat zoeken. Functie elders dus.

18-04-2021 23:31

Sampaoli +39261

Waar komt de Peter Bosz brigade plotseling vandaan? In Ten Hag's 3e volledige jaar pakt hij naar alle waarschijnlijkheid 2x de dubbel. Bosz had een waanzinnige Europese campagne, maar vergooide de beker tegen Cambuur en werd geen kampioen. Daarna vertrok hij snel naar Dortmund om daar hopeloos te falen na een goed begin, idem bij Leverkusen.

En kom niet aanzetten met ongelooflijke onzin als 'hij presteert niet goed genoeg in Europa'. Halve finale CL, uitgeschakeld door een kut ploeg als Getafe na een bizarre pot tegen Chelsea, dit jaar kwartfinale EL. Weet niet hoe verwend jij bent vroeger, maar de realiteit is dat dit uitstekende Europese prestaties zijn.

18-04-2021 23:34

Nr.10 +111333

Bizar, dat er zo een Bosz-brigade is. Men heeft een heel selectief beeld daarvan. Velen zijn blijkbaar vergeten dat we onder Bosz heel weinig scoorden. Gaat allemaal maar over spectaculair en aanvallend voetbal, maar we scoorden met hem gewoon minder dan het laatste jaar onder de Boer, die door iedereen wordt afgezeken om zijn behoudende speelstijl.

18-04-2021 23:56

Simpelishetmoeilijkst +25332

Ben het geheel hiermee eens, maar vroeger was het echt ongekend, vooral 1969-1973, met .Keizer, Cruijffie, en Swart, et bijna allemaal Amsterdamse jongens. Heb er als jonge jongen van mogen genieten, en was er vaak bij.

19-04-2021 00:50

Oxxer +164592 moderator

100% mee eens. ETH heeft zijn eigenaardigeheden maar hij is de beste Ajax coach sinds LvG.

Met 2 x een budget veel groter dan van Ajax werd Bosz 2 x snel ontslagen en dan nog zien sommige fans hier Bosz als de grote '' Verlosser ''.

Echt lachwekkend.

19-04-2021 09:10

TinusRol +201

Alleen Neres en Ziyech waren bij elkaar al meer dan die 22,5 miljoen.
Neres nagenoeg in zijn eentje al als je de nabetaling van de afkoop van het doorverkooppercentage meerekent.

We hadden toen bovendien ook een aantal talenten (De Ligt, Dolberg, Klaassen), een paar voltreffers van de scouting (Onana, Sanchez) en spelers als Schone die het Allen fantastisch deden destijds.

Het was echt geen team vol koekenbakkers. Alles viel toen enorm op zijn plek.

18-04-2021 23:36

slumpf +4583

Zo is het. iedereen doet net alsof Bosz met Almere City de finale EL heeft bereikt.

19-04-2021 08:54

Nr.10 +111333

Ik geloof dat Ten Hag de eerste Ajax-coach is die twee keer de dubbel wint. Misschien dat ik me vergis, maar dan hoor ik graag wie dat nog meer gelukt is. Zo langzamerhand kunnen we spreken van een van de meest succesvolle coaches uit de clubgeschiedenis. Natuurlijk hebben Michels en van Gaal ook Europese prijzen gepakt, maar dat was in een andere tijd, toen kon je een elftal nog veel langer bij elkaar houden. Topprestatie wat die man levert.

18-04-2021 22:59

FrancescosRavioli +15350

Met dit materiaal zou het een schande zijn als hij het niet deed.

Bosz haalde een EL finale en werd bijna kampioen met een veel matigere bank een basis die ook 40% minder goed was.

Begrijp me niet verkeerd hoor. Ik ben blij. Dit was echter zijn plicht. Niet meer niet minder. Want laten we eerlijk zijn. Het was soms goed vandaag, maar ook heel lang heel traag.

18-04-2021 23:11

Nr.10 +111333

Het is allemaal makkelijker gezegd dan gedaan. Voor de beker zijn ook PSV, AZ en Vitesse uitgeschakeld, ik vind dat wel vrij overtuigend.
Dat gelul over Bosz kan ik niet serieus nemen. We scoorden heel weinig onder Bosz, en het spel was vaak ook heel matig, maar om de een of andere reden hebben sommigen een selectief geheugen. Anyway, het was ook niet mijn punt, dat was dat Ten Hag volgens mij de eerste Ajax-coach is die de dubbel twee keer wint (of zelfs eerste Nederlandse coach uberhaupt?).

18-04-2021 23:18

Eurysaces +29531

Ajax geeft onder ten Hag 100 miljoen meer uit dan de nummer 2 van Nederland. Het is echt geen prestatie, die titels in Nederland. Tegen Vitesse speelde ze tegen een ploeg die in de afgelopen 10 jaar minder uit heeft gegeven dan Ajax aan hun laatste spits. In Nederland is het echt Overmars die voor de prijzen heeft gezorgd.

De afgelopen 2 jaar heeft ten Hag Europees niet overtuigd. Het materiaal was echt een klasse beter dan het materiaal waar Bosz de finale mee haalde. Dat gelul over ten Hag als toptrainer kan ik na het vertrek van Frenkie en de Ligt niet serieus nemen. Het is gewoon een goede trainer, erg geobsedeerd door het spel, meer niet.

18-04-2021 23:34

TinusRol +201

Een basis die 40% minder goed was?
De Ligt, Frenkie (weliswaar ongebruikt), Schone, Ziyech, Neres, Dolberg in vorm, Onana, Davinson Sanchez, Klaassen, Younes (die het in die doorslaggevende EL wedstrijden precies op zijn heupen had).

Gezamenlijk goed voor een transferwaarde van ruim boven de 300 miljoen. Moet maar zien of deze selectie dat ooit opbrengt.

18-04-2021 23:42

Nr.10 +111333

Ik vind het echt ontzettend flauw om te zeggen dat het geen prestatie is om kampioen te worden. Ja, Ajax heeft het meeste geld en de duurste selectie, maar daarmee ben je echt nog geen kampioen hoor, zeker niet drie jaar op rij. Je ziet dat PSG en Juventus het nu ook moeilijk hebben. Europees is iedereen snel verwend, men vergeet dat Ten Hag bijvoorbeeld ook steeds door die ellendige voorronden heen kwam, zodat het überhaupt mogelijk werd dat we nu elk jaar CL spelen. Het is makkelijk lullen allemaal, maar ik moet het nog maar zien hoor, hoe makkelijk zijn opvolger weer kampioen gaat worden.

19-04-2021 00:00

Widjai.G +173

hopen dat daley sneller geopereerd kan worden dan hebben we een volwaardige selectie om dit jaar kampioen te gaan worden.

18-04-2021 22:28

Headbutt +46

Laat Erik maar schuiven. Heeft mijn respect gewonnen afgelopen jaren. Op naar onze tweede dubbel onder Ten Hag

18-04-2021 22:04

31xAjax +7960

Ik gun hem zo erg ' an offer he can't refuse' van een mooie club....

18-04-2021 21:50

FrancescosRavioli +15350

Ik gun dat ook aan onszelf.
Vorig seizoen was wmb de koek al op met ten Hag. Daar doet een dubbel niet vanaf. knap hoor, de prijzen. Maar wil je doorgroeien, dan moet je een andere trainer daar neer zetten.

Ten Hag gaat Ajax niet beter maken.

18-04-2021 23:17

Nr.10 +111333

Ik ben echt benieuwd of al deze mensen hier nog iets over te zeggen hebben als Ten Hag straks een jaar weg is en de resultaten vallen tegen onder een nieuwe coach.

19-04-2021 00:02

slumpf +4583

Ze hier kennende, is een nieuwe coach bij de eerste verliespartij al de grootste lul ter wereld. En is het #----out.

19-04-2021 08:57

AjaxKeistad +92

Ik heb nu al ontzettend veel vertrouwen en zin in volgend seizoen!

18-04-2021 21:44

Eurysaces +29531

Want met hetzelfde materiaal gaat hij het nu wel doen? Wie wordt de topper die hij volgens seizoen onterecht op de bank houdt? Gaan we straks een half seizoen Gravenberch op de bank zien en moeten we een half jaar later dan horen dat hij briljant is dat hij hem weer opstelt?
Het is een koppige ezel die met zijn koppigheid progressie remt, Ajax had veel verder kunnen zijn als het begon met Martinez achterin en Blind op het middenveld had gespeeld.

18-04-2021 23:37

Nr.10 +111333

Echt knap dat je zulk gezanik weet te produceren net nadat we de beker winnen. Ben jij wel voor Ajax?

19-04-2021 00:06

Slang +14994

Dat is goed nieuws want een betere ga je niet vinden. Maar heb wel een klein beetje angst voor een De Boer scenario waarbij de vonk er van af is omdat hij alles al bereikt heeft en niet veel vernieuwd

18-04-2021 21:41

Oxxer +164592 moderator

FdB had Ebicilio, Lukoki en Boerigter vergelijk dat eens met het materiaal van ETH.

18-04-2021 22:58

Dolberg25 +8859

Wij spelen ook met Traoré, Ekkelenkamp en Klaiber

18-04-2021 23:17

Eurysaces +29531

Onze trainer kiest voor die 3, een luxe die zijn voorgangers niet hadden..

18-04-2021 23:37

meerschehelden +2320

Prijzen winnen en een goede trainer zijn hoeft niet samen te gaan.

18-04-2021 21:37

Eurysaces +29531

Prijzen kun je ook met geld winnen, dat bewijzen de grote clubs in de Champions League en dat bewijst Ajax in Nederland. 175 miljoen is er onder Erik uitgegeven..

18-04-2021 23:38

036AFCA97 +146682

Blij met de beker, maar veel moet wel beter naar mijn mening. Haller moet echt een keer gaan presteren, Ekkelenkamp, Labyad, Traore kan je verkopen. Onana gauw duidelijkheid scheppen en anders een goede keeper terughalen (Maignan?) en Onana gewoon aanklagen. Ook moet Kudus meer minuten hebben om zich in vorm te gaan spelen. Haller, Klaassen en Alvarez zijn handige spelers maar voegen voetballend zo weinig toe. Rensch, Gravenberch, Kudus, Timber en Antony zijn toptalenten en die zullen af en toe slecht presteren, maar die komen er wel. Neres en Tagliafico verkopen? Ik denk dat die allebei toe zijn aan een stap. En dan Sulemana halen en Wijndal? Of een andere goede linksback? Poging doen bij Angelino? Weet niet hoe goed die speelt nu. Ten Hag en Overmars behouden. Als er in de spelersgroep dingen veranderen hoop ik dat het bestuur intact blijft.

18-04-2021 21:30

AFCA-B93 +5488

Haller doet echt enorm veel fout ja, maar de dingen die hij goed doet zie ik geen enkele andere speler in de selectie doen eigenlijk. Die bal op Neres? Dat hadden zowel Brobbey als Traore niet gelukt met die 2 verdedigers. De goal tegen RKC ook niet en zo zijn er nog wel andere typische Haller-momenten die andere spelers niet doen. Moet het beter? Jazeker. Maar het is niet alsof hij niks presteert.

18-04-2021 21:58

Ozymandias +159568

Ajax moet dan opzoek naar een assistent die verantwoordelijk wordt voor de tactische wisselingen tijdens wedstrijden (zoals Lodeweges daar verantwoordelijk voor was bij Oranje onder Koeman en Sacramento onder Mourinho). Ten Hag is daar duidelijk niet goed in (terwijl hij Ajax puur tactisch gezien vaak wel goed aan wedstrijden laat beginnen) heeft iemand nodig die hem daarin kan ondersteunen. Lodeweges deed dat onder Koeman goed en kan misschien een optie zijn.

18-04-2021 21:22

Pauw +2241

En hoe wil je aantoonbaar maken dat zijn wisselingen vaak niet goed uitpakken?

18-04-2021 21:29

Ozymandias +159568

Ajax speelt bijvoorbeeld na de wissels van Ten Hag vaker slechter dan beter.

18-04-2021 21:36

El Pistolero +4932

En waaruit blijkt dat dat een kwestie van oorzaak en gevolg is? Het is natuurlijk niet zo dat een keuze altijd per definitie goed uitpakt. Als het zo makkelijk zou zijn, zou iedereen dezelfde keuze maken. Bij de Formule 1 maken de rijders en staf ook keuzes, bijv. vwb het soort banden. Als het zonnetje schijnt er niet wordt gekozen voor regenbanden en het weer plotseling omslaat en het begint te regenen, betekent dat niet automatisch dat betreffende keuze daarom de verkeerde was.

18-04-2021 21:44

Ozymandias +159568

Dat argument slaat misschien op individuele keuzes maar niet op een algehele tendens in drie en een half seizoen.

18-04-2021 21:49

Web +178830

Dat krijg je altijd als je met de beste 11 begint
Wisselen gaat vaak om spelers rust te geven

18-04-2021 22:31

Web +178830

Waar haal jij in vredesnaam vandaan dat hij niet tactisch kan wisselen?

18-04-2021 21:34

Ozymandias +159568

Dat haal ik uit drie en een half seizoen aan bewijsmateriaal.

18-04-2021 21:49

behangdelul +32804

HIj had vandaag anders beste wissels :)

18-04-2021 21:55

Nr.10 +111333

Haha ja laten we Ozymandias verantwoordleijk maken voor het wisselbeleid. Ga toch weg man, wat weet jij er nou vanaf. Vandaag spelen Ekkelenkamp en Neres weer een belangrijke rol bij die winnende goal.

18-04-2021 23:04

Patrick78 +52514

Wat een held! Erik is echt een van de beste 5 Ajax-trainers aller tijden.

18-04-2021 21:21

Maurice Moss +3789

Top-5 bestaat wmbt uit Michels, van Gaal, Cruijff, Kovacs en Reynolds (willekeurige volgorde).

18-04-2021 22:52

Nr.10 +111333

Het is misschien een beetje vloeken in de kerk, maar Cruijff heeft als trainer toch niet echt veel succes gehad bij Ajax? Als ik het goed heb, is hij niet eens 1 keer landskampioen geworden in drie seizoenen, heeft hij het met een aantal belangrijke spelers aan de stok gekregen (waaronder Rijkaard), en zijn andere spelers overgestapt naar PSV onder zijn leiding (Koeman en Vanenburg). Wel een Europacup II gewonnen dacht ik, maar dat was toen de cup voor bekerwinnaars, niet zo'n bijzonder toernooi.

18-04-2021 23:11

HallelujahAmsterdam +10641

Is goed als daar nu al duidelijkheid over komt . TH heeft zeker z'n tekortkomingen vind ik : slechte wissels (alhoewel , bedankt Neres) , slechte tacticus , ook geen motivator en hij moet af van die slechte aankopen van hem , zoals Klaiber , Labyad . Teveel momenten met het elftal gehad dat ze pieken, en vooral dalen hadden en dat hij ze er maar niet uit krijgt . Maar overall ben ik wel tevreden . Belangrijker nog , zie niet zo snel een AJAX waardige trainer .
Misschien Bosz . Maar suggesties zijn welkom .

18-04-2021 21:18

JariHeijden +5606

Als je Ten Hag een slechte tacticus vindt, dan sla je echt de plank mis. Dat is nu juist zijn sterkste kwaliteit. Daar zijn legio voorbeelden van en iedereen die met hem heeft gewerkt is daarover vol lof.

Ten Hag is een meester in het bereiden van een tactisch plan. Het goede aan hem is dat hij per wedstrijd zijn tactisch plan zo aanpast dat hij de zwakste punten van de tegenstander blootlegt.

18-04-2021 21:34

detrekhaaksjaak +3417

waar was die tacticus tegen atalanta, as roma, valencia, getaffe, liverpool, chelsea thuis?

19-04-2021 12:53

JOHANisGOD +18498

Bosz met zijn zelfmoordvoetbal zonder prijzen.

18-04-2021 21:37

jollie18 +9911

Zou mooi zijn hopelijk is de rek er nog niet uit. Maar in het voetbal weet je het nooit. En mijn complimenten voor Anthony was de enigste die er zin in had denk ik..Of is Vitesse zijn favoriete tegenstander

18-04-2021 21:18

Tecmessa +1754

Verlengen die man! Ik ben van '89, heb de LvG periode maar half bewust meegemaakt. Ik durf wel te stellen dat dit de beste Ajax trainer is die ik zelf actief heb meegemaakt.

18-04-2021 21:16
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.