Siem de Jong benadrukt: 'Gaf Ajax eerste optie'

door BvdPloeg 150

Siem de Jong benadrukt: 'Gaf Ajax eerste optie'

door BvdPloeg 150

Laatst geüpdatet

Siem de Jong heeft tegenover het Algemeen Dagblad bevestigd dat hij graag naar PSV wil. De middenvelder van Newcastle United benadrukt echter dat hij het liefst aan Ajax was verhuurd.

'Ik heb Ajax de eerste optie gegeven en hoop nu aan de slag te kunnen gaan bij PSV', vertelt De Jong, die dus eerst met Ajax heeft gesproken. De Amsterdammers zagen af van een terugkeer, waardoor PSV in beeld kwam. 'Hun ambities spreken me aan en ze spelen Champions League. En het zou betekenen dat ik ga samenspelen met mijn broer. Dat is een droom die Luuk en ik al langer hebben.'

PSV is overtuigd, De Jong wil zelf en ook Newcastle United zou openstaan voor een verhuur. Niets lijkt een terugkeer in Nederland dus nog in de weg te staan. 'Ik snap de gevoeligheden natuurlijk bij deze stap. Maar het is voor mijn gevoel open en eerlijk gegaan. Ik heb eerst gekeken of Ajax zelf geïnteresseerd was deze zomer. Dat vond ik de juiste weg op het moment dat je met mijn achtergrond open staat voor een terugkeer naar Nederland. Ik heb een prachtige tijd gehad bij Ajax. De opleiding doorlopen, het eerste gehaald, vier keer kampioen geworden, aanvoerder geweest. Ik heb daar ook meteen open kaart over gespeeld met PSV toen die het eerste contact legden. Bij PSV respecteerden ze dat ik Ajax de eerste optie wilde geven.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Lewis Hamilton +1

Zouden John Heitinga of Luis Suarez ook voor PSV gaan voetballen? Vul zelf maar in, we weten allemaal het antwoord. Er zijn dus echte Ajacieden en dit soort gasten die overal de popie jopie willen spelen. Jammer Siem, had dit niet van je verwacht.

20-08-2016 04:04

sapp +642

Die gast moet toch gewoon voetballen!!? Het is zijn werk! Als zijn oude werkgever hem niet wilt, dan kijkt ie naar andere en in NL heb je maar 3 opties, Zo simpel is het. Stelletje simpele zielen!

19-08-2016 23:19

Morrissey +2

Hij krijgt zijn geld toch, wel of niet spelen. Hij kan ook vol gaan voor een basisplek bij zijn club. Ik kan niet tegen onrecht en PSV had een aantal jaar geleden net als nu Twente een waarschuwing moeten krijgen.

Het geen geld hebben om de salarissen van spelers te kunnen betalen dan naar de gemeente. Je koopt van dat geld meteen andere spelers en de salarishuishouding blijft het zelfde. Dat vind ik een vorm van competitie vervalsing.

Ajax heeftnatuurlijk de behoefde aan concurrentie in de competitie, laat dat wel op een eerlijke manier gaan.

Is het je niet opgevallen dat AZ en Twente net als PSV dreigen om te vallen als ze meedoen om de titel.

Ga jij lekker Siem aanmoedigen en vergeet Vermeer ook niet aantemoedigen.

20-08-2016 12:42

afca84 +0

Je kunt kwaad zijn of hem applaus geven in de Arena (onbegrijpelijk maar goed), conclusie is dat Siem gewoon geen ECHTE Ajacied is, klaar. Heitinga zou nooit naar PSV gaan net zoals van Bommel nooit naar ons was gekomen. Een uitstervend ras in deze tijd, wen er maar aan, want zulke dingen gaan nog wel vaker gebeuren...helaas. Wij hebben een clubhart, 95% van de spelers niet, die denken alleen aan hun carrière en centen.

19-08-2016 21:37

stefan pluim +0

Zijn we al aan het blazen?

19-08-2016 21:26

Morrissey +2

Siem is de weg kwijt! Kan het niet geloven dat hij voor de smerigste club in NL wilt gaan spelen. Wat een warme club is het, kopen ze eerst de beste speler bij 010, van geleend geld en nu dit.

PSV is de club die het Nederlandse voetbal kapot aan het maken is, ga eens opleiden en geeft jeugd de kans. Terug naar Judas Siem, het gaat een hel voor je worden als je tegen Ajax gaat spelen. Wat mij betreft krijg je het grooste fluitconcert ooit in de Arena. Zo hard de je huilend van het veld stapt.

Hoop dat je het slechtste seizoen ooit speelt.

19-08-2016 20:03

Pettersson1963 +0

Wat een trieste en onvolwassen reactie. Ajax wilde hem niet en het is zijn goed recht om voor PSV te kiezen. Ik zal De Jong nooit uitfluiten. De Jong heeft zeven seizoenen voor Ajax gespeeld en heeft zich altijd correct opgesteld.

19-08-2016 23:01

sapp +642

een! Ik denk dat @Morrissey nog nooit in een Opel heeft gereden of zijn leven lang geen Phillips spullen heeft aangeraakt. Zo smerig als hij die clubs vind. Ik denk dat mensen als @Morrissey ook liever een uitkering krijgen dan in een stad gaan werken die gelinkt is aan een andere club als AJAX, want anders ben je een Judas..

19-08-2016 23:24

Morrissey +2

Juist! Als jouw vrouw wordt geneukt door je beste vriend doet dat je niks.

En ja ik krijg een arbeidsongeschiktheids uitkering. Weken delen kanker en NF hebben deels mijn leven verneukt.

Ik Wens Siem een goede gezondheid net zo als Vermeer.

Ben keurig verzekerd bij ASR sponser geweest van 010.

Afgelopen jaar werd mijn rug verkracht door NF bot op bot en zenuwbanen die in de war zijn doet fucking veel pijn kan ik je zeggen.

Na een operatie van 12 uur ben ik gaan revalideren. Ik had het genoegen om de kamer te mogen delen met een harde-kern supporter van 010. Was ook nog tijdens de 2 ronde van de KNVB BEKER.

Hij en ik hadden de grootste lol. Ik sta open voor iedereen.

Jij moet uitkijken met wat je zegt, ik heb niet gekozen om NF te hebben en ook nog eens weken delen kanker daar overheen.

Zit vaak in een rolstoel mijn lichaam is op.

Jij bedankt dat je belasting betaald, kan ik toch nog een beetje leven.

Terug naar Siem, met uitfluiten is niks mis hoort ook bij het voetbal. Het is een pijnlijke keuze die Siem maakt. Goed lezen ik gun Siem een goede gezondheid, op sportief vlak gun ik het hem dit jaar niet.

VIVA AJAX

20-08-2016 00:26

hallo1 +0

Tyfuszooi zeg. Siem is een weergaloze speler. Hij maakt veel goals en speelt altijd goed als de wedstrijden belangrijk zijn. PSV haalt dus een geweldenaar binnen en wat doen wij weer? Wij scouten nog een paar tieners die zich in de kleedkamer nog niet hoeven scheren. Dat bespaart weer stroom zal Netto denken....Owww jaaa en Ziyech is hier niet nodig die is waarschijnlijk al een aantal jaar te oud. Alles boven de 20 jaar is bij Ajax te oud blijk baar. Heeft Overmars het 1ste van Ajax ook ingeschreven in de A1-competitie?

19-08-2016 19:08

Realistisch79 +0

De reacties verbazen niet. Gelukkig zijn er hier ook nog mensen die iets breder kijken dan alleen naar het belang van Ajax. Siem de Jong is een held die Ajax haar 30e titel heeft bezorgd. Hij heeft de pech gehad dat hij bij Newcastle geblesseerd is geraakt. Die jongen wil nu spelen. Heeft eerst aan zijn oude liefde gevraagd of hij terug mocht komen. Ajax wijst hem de deur. Hij wil graag weer elke week spelen (niet dat ie dat bij psv gaat doen) en psv geeft hem die kans. Laat die jongen lekker weer voetballen en heet hem welkom in de Arena als psv komt. Er zijn er tenslotte genoeg met een psv verleden naar Ajax gekomen en dat was allemaal geen probleem.

19-08-2016 18:48

bobos +0

Ik kan het niet meer met je eens zijn. Het is even een rare gedachte natuurlijk dat de Jong in een PSV shirt te zien lopen maar dat zal voor hem zelf eveneens zo zijn. De Jong kiest ook niet voor de club PSV maar voor carrière De Jong. En door nu een stapje terug te doen hoopt hij later er weer 2 vooruit te maken. Dat mag je dan zo'n jongen toch niet kwalijk nemen. IK hoop dan ook echt dat wat jij zegt, wanneer psv op bezoek komt dat De Jong het respect krijgt wat hij verdiend. Want in de afgelopen jaren heeft hij ontzettend veel betekend voor de club.

19-08-2016 19:00

hallo1 +0

Donder op. Siem is een geweldenaar. Wij scoren een paar jongens van 18 en Psv haalt onze Siem binnen die in de bloei van zijn leven is met zijn 27 jaar. Daar heb je ook wat aan in belangrijke wedstrijden dan staat die er namelijk altijd. Wij moeten dan maar weer hopen dat Ghazi zijn oogkleppen niet opheeft of dat Gudelje eens wel op staat. Ik word schijtziek van het beleid van Ajax...

19-08-2016 19:09

IamLegend +2

met zijn blessure leed gaat het met ups and downs,.... dus die gaat echt ni veel wedstrijden spelen. en dan word diie een miskoop genoemd...

19-08-2016 19:17

hallo1 +0

ja wie zegt dat? als hij hersteld is dan is het een geweldige versterking voor..... de concurrent

19-08-2016 19:18

Realistisch79 +0

Donder op nog wel..... ;-)
Inderdaad in de bloei van zijn leven. Maar zijn voetbal leven staat al wel ruim 2 jaar stil. Hij is niet meer de oude en ook niet beter geworden daar. Althans, ik heb het niet gezien. En mbt el ghazi deel ik jou mening.

19-08-2016 19:52

markplas +208

Hij heeft groot gelijk hij gaat voor zn toekomst en de droom om samen met zn broer te spelen.... Laten we oud spelers is toe zingen inplaats van uitfluiten

19-08-2016 18:26

smokum +0

Ja laten we dat doen. Laten we een oud-speler toezingen die bij onze grootste concurrent gaat spelen. Goed idee man.

19-08-2016 18:33

RusselWestbrook +21

Ja, dat is inderdaad een goed idee. Dát maakt pas indruk. Dat je boven die simplistische shit staat.

19-08-2016 19:02

Robinjo1988 +1

Toezingen is overdreven maar hij krijgt van mij eerder applaus dan een fluitconcert.

19-08-2016 19:23

markplas +208

Heb je die pop al onder je bed vandaan gehaald stroppie drom ofniet

19-08-2016 20:50

Morrissey +2

Ga dat doen in Eindhoven.

20-08-2016 10:01

Arieajax +1153

Stadionverbod voor de hele famillie

19-08-2016 17:20

MankeNelis +7

Behalve Frenkie! ;))

19-08-2016 18:34

MankeNelis +7

Nooit gedacht dat Siem het ambiëerde om een schemerlamp te worden.

19-08-2016 17:20

GvanderK +2761 moderator

Kan er niet wakker van liggen, Ajax wilde hem zelf niet. Maar Siem blijft voor altijd een held die Ajax 15 Mei 2011 de 30e schaal bezorgde! Zo lang hij PSV maar geen kampioen maakt haha. In Dortmund en Munchen doen ze toch ook niet moeilijk om Götze en Hummels? Zo hoort het!

19-08-2016 17:12

smokum +0

Niet meegekregen hoe Lewandowski werd uitgekotst door de Dortmund fans? Zo hoort het!! Siem was inderdaad een held, maar zolang hij bij de lampjes speelt is hij gewoon een Judas!

19-08-2016 18:36

afca95 +1309

Hij is gewoon n lampie nu, iedereen roept is niet erg, wacht maar tot ie scoort tegen Ajax, dan is deze site te klein voor scheld kannonades. Als hij echt n grote Ajacied is ga je niet de grootste concurrent van je geliefde club helpen. Hij zegt dit gewoon om gezeik te voorkomen. Hij kan naar genoeg andere clubs. Hij zoekt t maar uit bij die club, voor mij is hij de tegenstander op t moment!

19-08-2016 16:58

milano1 +0

zul je zien dat die winnende scoort tegen ons.ze hebben altijd zoveel mazzel bah

19-08-2016 16:46

Adam24 +39255

Ik geef hem groot gelijk. Je biedt je netjes aan bij je oude club maar die zien het niet meer zitten in je, dan kijk je verder. En als sporter wil je altijd op het hoogst mogelijke niveau spelen. Terecht. Ik denk dat dit een gevalletje Vlaar wordt voor Ajax. Deze jongen heeft zoveel meerwaarde voor dit Ajax.

19-08-2016 16:32

SoNick +333

Ik was blij dat ie weg ging, ik ben blij dat hij niet naar Amsterdam terugkeert. Vond hem nooit een echte Ajaxspeler. Maar hij was wel efficiënt en dat zal hij ook in Eindhoven zijn.

19-08-2016 16:26

MrsAjax +0

Ik snap de ophef van vele supporters wel maar ik vind dat Siem in deze situatie keurig gehandeld heeft. Ajax heeft op het moment een overvol middenveld en in het systeem van Bosz was Siem ook geen optie voor in de spits. Onder Frank de Boer was een terugkeer wellicht wel bespreekbaar geweest voor de spitspositie.

Siem de Jong wil en moet gewoon wekelijks aan spelen toe komen. Hij heeft net als zijn broer ook moeten inzien dat de Engelse competitie iets te zwaar is voor hem.

Daarnaast snap ik als broer goed dat het een droom is om samen met je broer in één team te spelen. Helemaal als het op het hoogste niveau in Nederland kan.

Siem het is je gegund. Ik zal in me handen klappen als je het veld oploopt waar je vier keer kampioen werd en op 15 mei mij de mooiste dag uit mijn leven bezorgde. Nog steeds krijg ik kippenvel als ik denk aan die dag.

"De Jong, slim gespeeld, is dit de beslissing? Dit is de beslissing denk ik!"

19-08-2016 16:12

AFCA7 +205

Jij snapt het tenminste. De meeste mensen hier reopen uit emotie al dat hij een verrader is bla bla, hij heft niet eens getekend. Voor iedereen is het makkelijk praten, maar als ze zelf in die situatie zouden zitten piepten ze wel anders. Zelfde als bij Vermeer toen; weer een jaar weer wegrotten op de bank, of op het allerlaatste moment nog wekelijks op niveau keepen, jammer dat er geen andere club zich ook had gemeld, anders was hij denk ik niet gegaan naar 010.

19-08-2016 16:19

10Sneijder10 +3045

Hij zou naar verluid ook andere opties hebben gehad.. dit verandert de zaak wel natuurlijk.
Als je een Ajacied bent en de voetbalwereld in bent gebracht door de club dan moet je dit niet doen vind ik. En vooral niet icm huur voor één seizoen, dan gooi je al die jaren weg met een lullig bijrolletje.

19-08-2016 16:08

Adam24 +39255

Moet die dan bij Willem II of Excelsior gaan spelen? Kom op zeg. Een speler van zijn niveau heeft in de Eredivisie maar 2 opties waarvan er 1 heeft bedankt (omdat ze een beetje dom zijn).

19-08-2016 16:34

Robinjo1988 +1

Ach hij is niet naar 010 gegaan dus..

Waarom maken mensen zich toch altijd druk om psv? Echt een zielloos clubje zonder identiteit en rivalen. Ze zijn hooguit op sportief vlak een rivaal van Ajax maar geen echte rivaal zoals 010.

19-08-2016 15:46

Henning +0

psv is de enige concurrent die we hebben. feijenoord doet niet meer mee, al jaren niet.

19-08-2016 15:52

AFCA7 +205

Ik denk dat je ' Los Cucarachos' als een gevaarlijke outsider mag zien dit seizoen... ik denk ook niet dat ze kampioen worden maar je moet ze niet afschrijven. Toen ze 2e werden (en dat op de Mongoolsingel vierden LOL) hadden ze geloof ik minder dan 6 punten achterstand op Ajax, dus als ze 2x van ons hadden gewonnen-ze speelden dat seizoen sterk-dan waren hun gewoon kampioen, dus ze tellen wel degelijk mee... ;)

19-08-2016 16:15

Robinjo1988 +1

waarom maakte iedereen zich dan zo druk over vermeer?

psv boeit me gewoon echt niet.

19-08-2016 17:25

vak114 +5546

Siem de Jong wie kon hem niet
Siem de Jong,Siem de Jong was ooit een waardig Ajacied.
Ook ooit aanvoerder geweest.
P$v er nu,ook al zo kleurloos clubje.

Ach,dan passen ze in ieder geval perfect bij elkaar.

19-08-2016 15:45

IamLegend +2

haat aan siem de jong. club verrader. altijd al gezegt dat hij niks in het buitenland te zoeken heeft.

19-08-2016 15:44

Pettersson1963 +0

Club verrader? De Jong gaf Ajax de eerste optie maar Ajax wilde hem niet. Ik zie het probleem niet. De Jong heeft zich keurig opgesteld richting Ajax. Een speler uitfluiten omdat hij voor de concurrent gaat voetballen is te triest voor woorden

19-08-2016 16:06

IamLegend +2

vermeer is toch ook een club verrader?

19-08-2016 16:27

Siemmie +2166

Ligt anders, die heeft Ajax na zijn transfer compleet belachelijk gemaakt. Daarom hij is hij een verrader ;)

19-08-2016 17:03

Sjaakvaak +26608

Totaal niet vergelijkbaar, Siem is eerst naar het buitenland vertrokken en heeft zich nooit negatief uitgelaten over Ajax. Vermeer heeft de optie om voor een stuiver te vertrekken misbruikt om naar Feyenoord te gaan en vervolgens nog genoeg nagetrapt.

19-08-2016 17:14

Sulejmanibesteaankoopooit +2

Ik zou het treurig vinden als hij zou worden uitgefloten in de ArenA. Laat hem lekker met zijn broer spelen als Ajax hem niet wil.

19-08-2016 15:29

IamLegend +2

ik zou het meer dan terecht vinden...

19-08-2016 15:45

Siemmie +2166

Ik zou me in ieder geval kapot schamen als Siem wordt uitgefloten.

19-08-2016 17:05

Bobo het Konijn +0

Ik kan het wel voorstellen dat Siem de Jong naar PSV gaat. Hij wil graag met zijn broer voetballen. Dat hij Ajax nog de kans geeft is niet nodig maar wel netjes. Als Ajax Siem de Jong niet wil dan kan je er toch geen probleem mee hebben dat hij voor PSV tekent. Een goede aankoop voor PSV. Na Ramselaar van Utrecht. En de CL in.

19-08-2016 15:27

JPC40 +3

Wat mij nou telkens weer verbaasd dat ze roepen keihard dat ze Ajacieden zijn en hun liefde voor de club blablabla, maar als ze moeten kiezen komen ze niet meer terug, want er is daar een willekeurig reden voor.

19-08-2016 15:27

Henning +0

lezen.. ajax wilde siem niet.

19-08-2016 15:54

BaronKoek +0

John Heitinga is een echte Ajacied: ik zie overigens meerdere spelers niet naar 020 of 010 gaan hoor

19-08-2016 14:35

Ajaxamersfoort +138

kit dat er altijd een de Jong kampioen. word.

19-08-2016 14:35

guusram3 +0

Wij hebben Frenkie toch?

19-08-2016 14:37

Strandvliet09 +136

Zielig dat mensen dit goed praten. Als een echte ajacied horen clubs als psv en feyenooit geen keuze te zijn. Tuurlijk hoeft ajax op dit moment geen siem de jong we hebben gwn eenmaal teveel middenvelders. Er bestaan in de voetbal wereld geen echte ajacieden in hart en nieren meer jammer.

19-08-2016 14:31

guusram3 +0

Dus Cruijff en Kluivert zijn ook geen echte ajacieden voor jou?

19-08-2016 14:36

Strandvliet09 +136

Wat Cruijff heeft gedaan heb ik nooit goed gekeurd, al was het een soort vn wraak actie naar Ajax toe toen die tijd. Ik respecteer de man en wat hij voor Ajax heeft gedaan maar ik keur het niet goed zelfde als Kluivert. Ik kan me gwn niet voorstellen dat je een Ajacied ben maar met een aartsrivaal succes wilt boeken.

19-08-2016 14:41

rodnet +10346

Lulkoek. Elke club waar dan ook ter wereld heeft helaas van dit soort kleinzielige eendimensionaal denkende fans. Daar komt veel ellende uit voort. Goeie spelers die bij de vijand spelen willen we niet, matige of uitgerangeerde spelers halen we terug omdat het 'echte Ajacieden' zijn, hou toch op man. De Jong speelt het keurig, gaat liever naar Ajax, Ajax wil hem (volkomen terecht) niet en dan gaat hij lekker bij zijn broertje in de provincie spelen. Who cares?

19-08-2016 14:48

Strandvliet09 +136

Ow.. Dus omdat er fans zijn die hun spelers of ex spelers niet bij aartsrivalen willen zien belanden zijn zij zielig? Er zijn gwn fans zoals ik die een bepaalde liefde voor een club hebben.
En wat voor ellende komt er hier uit? Er zit bij jou iets niet goed in je hoofd vast gap.

19-08-2016 14:54

rodnet +10346

Ach jongen, als je zoals ik al sinds eind jaren zeventig opbde tribune staat, Wim Jansen naar Ajax heb zien komen, Johan Cruijff naar Feijenoord hebt zien gaan en Ronald Koeman naar PSV (en de laatste twee later weer als succesvol coach terug bij Ajax) dan realiseer je je wel dat de absolute waarheid die blijkbaar nog in jouw hoofd zit niet zo absoluut is als jij wel denkt. Ik heb niks met PSV maar de Jong begrijp ik in dit geval wel. Als speler vond ik Siem niks bijzonders (behalve als 10 achter Pantelic) en ik ben blij dat hij niet uit volstrekt misplaatst clubsentiment wordt teruggehaald. En kan iedereen die ooit wat bij Ajax heeft betekend nooit meer ergens in Nederland terecht? Onzin dus. Ik denk maar met veel genoegen aan de dertigste titel terug, daar beleef ik meer genoegen aan dan aan jouw negatieve gedachtengang. En nee, dank je, met mijn hoofd is alles prima in orde.

19-08-2016 15:11

Strandvliet09 +136

Ik vins het gwn krom dat mensen zogenaamd clubliefde tonen te hebben maar vervolgens tekenen bij de enige concurrent van ajax. Ik had hem bv een club als Az zeker gegund.. Daar lijkt hij bv ook meer speelminuten te kunnen maken. Ik ben zeker blij dat hij niet naar Ajax is gekomen want ik vond hem toen die tijd gwn een bruikbare speler meer niet. Maja dit is gwn mijn mening

19-08-2016 15:19

rodnet +10346

Ieder zijn mening hoor, prima. Maar dat schuimbekkende geschreeuw zonder enige relativering en dan denken dat dat iets met clubliefde te maken heeft..... Je kunt (zoals ik als ouwe F-sider) best je ogen open houden voor de realiteit. Clubliefde zit per definitie bij supporters (zoals jij en ik) en zeker tegenwoordig niet meer bij spelers. Overigens vind ik in het geval van de Jong wel dat hij het bijzonder netjes speelt, aanzienlijk chiquer in ieder geval dan Vermeer (waarvan ik het niet onbegrijpelijk vond dat hij naar Feijenoord ging maar wel walgde van de manier waarop). Maar beiden gun ik met respect voor hun inspanningen in het verleden het allerbeste (behalve tegen Ajax dan).

19-08-2016 15:32

Siemmie +2166

En er zijn ook fans zoals ik die een bepaalde liefde voor (ex) spelers hebben. Natuurlijk is het gevoelig, ook bij mij, maar hij heeft toch goed gehandeld? Wat had hij dan moeten doen? Banken in de championship? Denk ff na..

19-08-2016 17:16

Wally020 +247

want Johan was geen echte Ajacied!!!
het zijn broodvoetballers, geen amateurs die op zaterdagmiddag voor de bitterballen komen!!!

19-08-2016 17:22

4xbestevaneurop +0

Vermeer bedong een afkoopsom van 1 miljoen, maar zei er niet bij dat hij al rond was met 010. Dan ben je een echte naaier.
Siem speelt liever met zijn broer samen, ongeacht of dat bij psv of f'noord was geweest. Ik kan het niet voor me zien om Siem in een psv shirt te zien spelen tegen Ajax. De man die ons de 3e ster bezorgde met 2 goals...

19-08-2016 14:21

Strandvliet09 +136

Als ex aanvoerder van Ajax vind ik deze actie vn siem ook gwn een naai streek.

19-08-2016 14:32

Rudolph J +0

Goed van Siem, dat hij dat benadrukt. #dikkekuyt

19-08-2016 14:20

dennalafca +0

Echte ajacieden met clubliefde voor ajax zoals heitinga, huntelaar en suarez zijn er nog maar weinig. maar dat maakt juist die jongens uniek

19-08-2016 14:17

ambtenaar +23

Ach Andy van der meide is een ras ajacied en heeft ook een paar maanden daar lopen ballen.

19-08-2016 14:21

dennalafca +0

Echte ajacieden met clubliefde voor ajax zoals heitinga, huntelaar en suarez zijn er nog maar weinig. maar dat maakt juist die jongens uniek

19-08-2016 14:17

4xbestevaneurop +0

Huntelaar? Zijn 1e optie was altijd Schalke want hij wil daar afsluiten zegt hij al jaren, Ajax was maar plan B. Ben je dan een echte?

19-08-2016 14:23

pimp +493

Keurig gehandeld hoor Siem! Veel plezier met je broer. Hoop dat jullie 2de worden.

19-08-2016 13:56

@Maar7en +1586

Dat PSV koopt en huurt er op los.. of komt Ramselaar nu niet meer naar PSV? Siem is een aardige gast en prima dat ie eerst Ajax vraagt, wel vreemd dat hij vorig jaar niet wilde btw dus snap van Ajax ook goed dat ze niet meer willen. Denk dat ie veel te blessuregevoelig is. Hopelijk beweegt het Ajax wel om Ziyech binnen te hengelen en een goede linksbuiten.

19-08-2016 13:54

JesusZoonVanGod +5932

Waarom al die hatelijke reacties? Ben blij dat hij naar Eindhoven gaat en niet naar Amsterdam komt. De Jong kan aardig koppen en schieten, maar daar is ook alles mee gezegd. Verder is het een trage speler die duidelijk handelingssnelheid tekort komt.

19-08-2016 13:44

HenryVakH1972 +1018

Siem de Jong is er 1 met een winnaarsmentaliteit die ons kampioen heeft gemaakt. Om hem dadelijk te zien in het shirt van de vijand doet mijzelf intens pijn en verdriet. Dacht dat de tijd van ex-Ajacieden in Eindhoven wel voorbij was. Bosman, Vanenburg, Jonk etc. Ze hebben die lampjes veel gebracht, in tijden dat wij goed speelden en altijd tweede werden.

19-08-2016 14:01

JesusZoonVanGod +5932

Qua sentiment heb je gelijk over Siem. Maar we moeten ons nu niet laten leiden door sentiment, maar puur kijken naar het kunnen van een speler. Zoals ik al aangaf heeft Siem bepaalde kwaliteiten, kwaliteiten die wij op dit moment niet nodig hebben. Siem zal een beperkende schakel zijn in het spelletje dat Bosz wil spelen.

19-08-2016 14:16

A-west +5754

Het is toch verschrikkelijk dat het gevaar tegenwoordig van de backs moet komen. Ja, dat kan Tete niet, wordt geslachtofferd omdat die middenvelders te weinig brengen, terwijl juist daar het gevaar van moet komen en niet van Veltman en Dijks, Gudelj en Bazoer mogen zich dat aantrekken.

19-08-2016 13:24

Ben +0

Hadden we Siem op het middenveld moeten zetten?

19-08-2016 13:34

Xxxjuliara +0

CLUBLIEFDE ALLEEN BIJ SUPPORTERS het blijkt maar weer eens....

19-08-2016 13:24

hakkietjakkie +80

Het ga je goed Siem no worries!
Hoop dat je weer je oude niveau vind en weer eens een seizoen fit blijft, ookal is dat in Eindhoven!

19-08-2016 13:24

boris +0

Moet er toch niet aandenken dat Siem met een schaal in z'n hand staat met een PSV tenue om.

19-08-2016 13:28

WyZynDeBeste +2

Dus zorgen dat wij die schaal pakken....

19-08-2016 13:39

TheRiviera +5478

Dat zou idd jammer zijn maar zijn keuze is logisch. Zijn hart ligt bij Ajax daarom heeft hij ook Ajax de eerste keus gegeven maar als Ajax geen interesse heeft moet je verder kijken naar wat het beste is voor jou. Spelen bij PSV geeft hem speeltijd om weer in vorm te komen in zowel de Eredivisie,Beker en de CL en een grotere kans om ze erelijst aan te vullen plus spelen met Luuk is altijd een droom van beide geweest.

Eerlijk gezegd vind ik het vreemd dat Ajax Siem niet een jaartje huurt het is niet alsof barst van de middenvelders. Met Klaassen,Bazoer,Gudelj,Sinkgraven en Schöne heb je 5 volwaardige middenvelders voor het eerste maar aangezien Sinkgraven vaak op linksbuiten geplaats zal worden en Schöne niet echt een kans meer zal krijgen op het middenveld blijf je met Klaassen,Bazoer en Gudelj over. Daarin tegen heb je wel Nouri,vd Beek en Frenkie die eraan komen maar komen nog ervaring tekort om echt om te kunnen bouwen. Siem halen zou je goed zijn voor in de breedte.

19-08-2016 13:47

luiszwaaris +0

Lekker boeiend, 1 keer invallen en hij is weer 6 maanden uitgeschakeld. Meneer is van glas

19-08-2016 13:19

OKP-AFCA +56

Jammer dat hij naar psv gaat maar wat ik ben gelukkig dat hij ons middenveld niet komt 'versterken', alhoewel hij waarschijnlijk zeer veel zou toevoegen aan het toch al statische beton middenveld.

19-08-2016 13:17

A-west +5754

We zullen het zien woensdag. Gudelj en Bazoer hobbelen hun wedstrijdje weer mee, zonder beslissende passjes, cornertjes nemen , vrije trappen nemen. Ze moeten gvd meer brengen, dan rol je die russen op. Ik zag van de week Manchester City ballen, tuurlijk lopen daar betere spelers, maar als je ziet wat voor een energie die gasten in een pot leggen, daar krijgt een paard de hik van. Dat is het moderne voetbal,en niet eerst oeverloos rondschuiven achterin voordat de bal eens naar voren gaat, en de tegenpartij zich hergroepeert. Gas erop gvd en niet wandelen en denken ,het komt vanzelf. !

19-08-2016 13:11

luiszwaaris +0

Stel je eens voor dij hij de winnende maakt tegen ons, huilen

19-08-2016 13:09

Youp020 +0

ik snap de keuze wel, clubs liggen idd niet voor het oprapen voor Siem.

Ik denk dat hij de intensiteit van de eredivisie prima aan kan en dat psvau hier een prima deal mee gedaan heeft, hoe vervelend ook.

Ik hoop dat Siem wel een passend welkom krijgt bij zijn komst naar de Arena. Dat laat de grootsheid van onze club zien. Ik ga in ieder geval staan voor hem. Aan de zure reacties van sommigen hier zou het wel eens een gênante vertoning kunnen worden....

19-08-2016 13:09

Vakkie125 +0

Dat hoop ik ook... ons publiek moet sowieso ALLE spelers warm onthalen die zich ooit voor AJAX heeft ingezet... zels VERMEER......

19-08-2016 13:16

TheRiviera +5478

Mooi gezegt maar helaas zou het me niet verbazen als sommige supporters voor siem ook een pop ophangen zoals ze destijds voor Vermeer deden.

19-08-2016 13:50

DJ +0

Dit verneukt echt een beetje het 15 mei 2011 moment. Ik snap zijn situatie wel, maar voor ons als supporters betekent deze stap gewoon een vieze vlek op hele mooie herinneringen.

19-08-2016 13:04

A-west +5754

Gudelj had eruit gemoeten. Veel minder creatief kan bijna niet. Siem deed best goeie dingen , vulde de spitspositie best goed in, speelde goed op het midenveld. Mijnheer Gudelj heeft meer ook voor zijn uiterlijk met zijn benengescheer dan voor het voetbal.

19-08-2016 13:03

elpresidente +2

Ik gun het siem wel. Voor hem liggen de aanbiedingen echt niet voor het oprapen. En als je dan niet naar een of andere gat wil vertrekken. Is dit een normale keuze.

19-08-2016 13:00

Johan1 +2956

Ik snap dat Ajax De Jong niet gehaald heeft. Hij is erg vaak geblesseerd geweest, kost veel aan salaris en houdt de ontwikkeling van vd. Beek/Nouri/De Jong tegen. We hebben genoeg middenvelders. Siem is natuurlijk niet de creatieve middenvelder die we nodig hebben. Wat ik echter niet begrijp, is dat er zoveel Ajacieden telkens weer naar PSV verkassen. Van alle oud-Ajacieden die naar PSV gegaan zijn, kun je een heel elftal samenstellen. Kieft, Arnesen, Vanenburg, Koeman, Lerby, Reiziger, Kluivert, Vink, vd Meijde, Menzo, De Jong....en nu vergeet ik vast nog een paar. Andersom maak je het zelden mee. Geeft je ook te denken.

19-08-2016 13:00

Vakkie125 +0

zie het maar als een compliment he

19-08-2016 13:18

A-west +5754

We spelen niet alleen binnen het veld maar ook daarbuiten de tweede viool. Lachwekkend gewoon.

19-08-2016 12:59

Spuit11 +1291

Lezen: Siem wilde eerst náár Ajax maar Ajax wilde Siem niet. Toen ging Siem verder kijken en koos hij voor PSV.

Kortom, PSV speelt tweede viool.

Uitgelachen?

19-08-2016 13:53

Uttoo1234 +0

Maar toch.. Als je ziet wat Ajax koopt en wilt kopen, lopen wij echt achter PSV aan. Wij zijn opeens met alles tevreden.

19-08-2016 14:11

afc_red +2

Als AJax hem had gehuurd had iedereen geklaagd.
Als PSV hem huurt klaagt iedereen (nog meer)

19-08-2016 12:56

A-west +5754

Ajax is van alle kanten de loezer, neem dat van mij aan, iedereen begint ze zo langzamerhand uit te lachen. Dit gaat door tot Rvc met vriendje en leeghoofd vd Sar en Overmars met dit beursbeleid opgehoepeld zijn. Cruijff kotste er ook van

19-08-2016 12:55

talent020 +7

Ajax gaat naar de afgrond omdat we Siem De Jong niet terughalen? Waar had koning Siem moeten spelen dan? En voor wie? Ajax heeft behoefte aan een creatieve middenvelder, niet aan De Jong!

19-08-2016 12:58

AjaxfanRuben +223

Ajax - Psv en zing: Siem de Jong wie kent hem niet? Siem de Jong, Siem de Jong is een echte Ajacied!

19-08-2016 12:53

A-west +5754

Jullie zijn gewoon jaloers dat psv deze gast binnenhalen, ik kots op pisvee maar hier geef ik ze gelijk in, samen met zijn broer, kan nog wel eens goed uitpakken.

19-08-2016 12:52
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.