Rensch en Van den Boomen weer beschikbaar; ook Kaplan en Rijkhoff in wedstrijdselectie

door Jip Jesse 243

Bron AS

Rensch en Van den Boomen weer beschikbaar; ook Kaplan en Rijkhoff in wedstrijdselectie

door Jip Jesse 243

Bron AS

Laatst geüpdatet

John van 't Schip weet wat hij kan verwachten van FK Bodø/Glimt. De oefenmeester is zich bewust van de krachten van de Noorse ploeg. Daarnaast geeft Van 't Schip gedurende de persconferentie een update over de wedstrijdselectie van morgen.

'Het is een fysieke ploeg', begint Van 't Schip. 'Ze zijn erg fit met een vaste structuur met een trainer die er lang zit. Ook zij hebben veranderingen ondergaan, maar de structuur is helder. Het team kent veel lopende spelers en ze hanteren een hoge intensiteit. Het wordt geen makkelijke wedstrijd. We hebben gezien dat ze in Europa kunnen presteren.'

De oefenmeester van Ajax wordt ook gevraagd in welke staat hij de Noorse topploeg inschat. Bodø/Glimt heeft immers sinds 9 december geen officiële wedstrijd meer gespeeld. 'Het is altijd afwachten. Zoals ik eerder zei, zijn er een aantal spelers vetrokken en er zijn ook spelers bijgekomen. Ze hebben net een trainingskamp gehad met veel wedstrijden. Ik ben toevallig weleens op die locatie geweest - destijds om een rapport te schrijven over Zlatan Ibrahimović - daar zitten altijd veel Scandinavische clubs. Ze hebben daar genoeg wedstrijden gespeeld, maar hoe ze voor de dag komen is afwachten', aldus Van 't Schip.

Rijkhoff en Kaplan bij de selectie

'Iedereen die vandaag trainde is fit. Kaplan heeft genoeg minuten bij Jong gemaakt. Hij is goed in de lucht en heeft een goede pass. Uit voorzorg hebben we voor een helft gekozen maandag.' Dit wil niet zeggen dat het Turkse talent start. 'Of hij speelt, zie je morgen.' Naast Kaplan, zijn ook Julian Rijkhoff, Devyne Rensch en Branco van den Boomen onderdeel van de selectie. Voor Rijkhoff is dit de eerste keer, terwijl Rensch en Van den Boomen terugkeren van blessures.

Het duel tussen Ajax en FK Bodø/Glimt begint donderdagavond om 21.00 uur en wordt gespeeld in de Johan Cruijff ArenA. Volgende week donderdag vindt de return plaats in het noorden van Noorwegen. De winnaar plaatst zich voor de achtste finales van de Conference League.

Lees meer over:
Plaats reactie

Hijosdedioses +6691

Ajax is als een leeuw zonder tanden en klauwen

15-02-2024 12:03

Dondy +1879

Of een walvis zonder spuitgat en staart

15-02-2024 16:26

peterVKV +6469

Inmiddels wordt het steeds meer duidelijk dat we naast Avila en Mikautadze ook Sutalo en Sosa definitief kunnen afschrijven. Forbs krijgt nu zijn kans. Pakt hij die niet (daar lijkt het op) dan kan je hem aan dat rijtje toevoegen...Hopelijk zijn Godts en Amou (???) snel terug voor die positie. Godts gaat echt de nieuwe linksbuiten worden als Bergwijn verkocht gaat worden (moet). Voor nu kan je ook de linksbuiten positie open laten en met de snelle Rijkhoff en Brobbey spelen die dan om beurten in het gat op links duiken. Wordt het spel dynamischer van en ik heb het gevoel dat die twee goed samen kunnen. Sowieso extra doelpunten in de basis.

15-02-2024 07:39

Belnaarhuis +5063

Als er een WK zou zijn voor het vroegtijdig afschrijven van eigen spelers dan is het toch wel het ajax publiek. Met uitzondering van spelers uit de jeugd ala Rensch

15-02-2024 09:57

peterVKV +6469

Bij Trabzonspor speelde Kaplan altijd RCV naast Denswil als LCV. Dus rechts naast Hato moet goed kunnen. Kan Sutalo eindelijk banken. Gooijer als rechtsback gewoon laten staan. Rensch als inverted wingback op links kan voetballend ook veel toevoegen door in te schuiven op het middenveld zodat we daar eindelijk een overwicht creëren. Dan kan hij Taylor ook in de rug ondersteunen in zijn zwakke punten. Komen de twee "eigen jeugd lievelingetjes op AS" bij elkaar in de buurt te spelen. Alleen al daarom is het leuk. In de jeugd speelden Rensch als inschuivende LCV en Taylor als LM ook veel bij elkaar. Dus die klik moet er zijn.

15-02-2024 07:25

Erwin2004 +942

Op naar een remise, maken wij het de volgende wedstrijd af!!

15-02-2024 06:41

RSM +3919

Daar gaan we dan weer. Foutenfestijn van jewelste.

15-02-2024 06:02

Aram +18138

Ik hoop:

Ramaj
Rensch Sutalo Hato Sosa
henderson Tahirovic
Fitz
Berghuis Brobbey Hlynsson

Iedereen boos op Sosa en elkaar napratend, maar alternatieven zijn veeeeeel slechter gebleken en met Hlynsson op linksbuiten was Sosa gewoon goed, en zonder Taylor wordt de linkerkant alleen nog maar beter. Rensch toch meer ervaring dan Gooijer, te vroeg voor Kaplan. We hebben geen 10, maar Fitz deed dat sterk bij JA.

Ik verwacht:

Ramaj
Rensch Rensch Hato Martha
Henderson Taylor
Taylor
Taylor Brobbey Martha

15-02-2024 05:40

RSM +3919

Gooijer doet het goed en dit toernooi is niveau top en subtop eredivisie. Sutalo eruit. Die bezorgd alleen maar ellende. En Taylor eruit en Martha op z'n plek maar dit laatste gaat nooit gebeuren.

15-02-2024 05:54

Clubliefde34 +6182

Ik irriteer me aan die spelfout aasgieren hier op as.. die na een spelfoutje gelijk een reactie moeten geven hoe het wel geschreven moest worden. Dan denk ik heb je echt niks anders te doen met je leven? Ik heb het ook wel is dat ik iets fout typ als ik snel op mijn telefoon een comment schrijf.. Maar als je een artikel als " beroep " publiceer zou ik wel even het artikel een paar keer doorlopen. Achja no big deal. Foutje kan gebeuren en dat neem je mee naar het volgende artikel! Er is geen moord begaan.. move on.

15-02-2024 04:57

w86 +9467

Ik heb het ook wel *eens

Sorry deze moest ik doen na zo'n prachtige betoog. Verder helemaal eens. Reageren op inhoud en niet op een spelfout.

15-02-2024 06:49

Maracana +1979

Heb ook een gruwelijke hekel aan taalnazi’s.

15-02-2024 07:12

Mcell +184

Taalnazis*

15-02-2024 10:36

Maracana +1979

😂😂😂

15-02-2024 11:13

VOETBALisOORLOG +1811

Bodø/Glimt is niveau Heerenveen, maar daar heeft het elftal nog moeite mee

15-02-2024 02:21

BasseyAdriaan33 +13709

Circus rensch beschikbaar, wat een nachtmerrie!
Ik wil iedereen zien behalve hem in de basis

15-02-2024 02:18

Henkjanklaas +20661

Als ik het goed heb zijn hato en kaplan allebei linksbenig. Dat is wel jammer want ik zou ze graag naast elkaar zien. Het kan wel,maar is niet ideaal.

15-02-2024 00:53

C14 +22461

Kaplan heeft vaker RCV gespeeld bij zijn oude club, mogelijk (aardig) tweebenig.

Maar Hato gaat dan ongetwijfeld naar linksback, en Kaplan naar LCV.

Ik zie dan liever Rensch - Hato - Kaplan - Gooijer

15-02-2024 00:55

Tommyshelby +129683

Volgens het AD gaat Hato spoedig verlengen tot 2028 😎

15-02-2024 00:22

Escapers +413

Is er ook een Nederlandse vertaling van dit artikel beschikbaar?

15-02-2024 00:21

behangdelul +32814

Ik wil echt niet de spellingsnazi uithangen, maar holy shit, degene die dit schreef, heeft diegene het stuk zelf teruggelezen?
"met een vaste structuur met een trainer die er lang we hebben wedstrijden gezien"
"Branco voor van den Boomen"

14-02-2024 23:02

IndoorNinja +1856

Verschrikkelijk 😤

14-02-2024 23:35

Sjaaakie +1129

En vergeet
"zijn er een aantal spelers zijn vetrokken"
niet

14-02-2024 23:41

Dolblij +45466

Moet je de andere artikelen van Jip eens bekijken. Buitenaards verwrongen en slecht nederlands.

14-02-2024 23:56

jerryisthename +31942

Het is idd héél slecht. En dan ook nog op een professioneel en groot platform als AS. 🙄

Het lijkt wel alsof het een buitenlands artikel betreft die door de schrijver van dit artikel door Google Translate is gehaald. Maar dan moet je het alsnog wel corrigeren naar netjes Nederlands en dus kloppend maken qua grammatica en spelling, maar ook interpunctie bijvoorbeeld.
Dit lijkt me echter niet van een buitenlands artikel overgenomen, want het betreft gewoon de persco van John bij Ajax in Amsterdam, dus is het helemaal vreemd.

Heel slecht dit en eigenijk heb ik dit nog nooit zo gezien online.
Wil deze beste jongen niet door het slijk halen hoor,
Maar ik ben zelf een redacteur en journalist en dit kan echt niet. Sorry.

Ik zie ook weleens bij bekende kranten online (het AD bijvoorbeeld) vooral spellingsfouten hier en daar, maar dat kan een keer gebeuren, een klein foutje in een artikel. Die je later alsnog kunt corrigeren.
Als schrijver moet je eigenlijk eerst alles goed controleren voordat je het publiceert, anders is het gewoon echt lelijk. Niet professioneel.

Dit is niet alleen lelijk, maar gewoon slecht. Gênant eigenlijk. Het lijkt wel een grap ofzo. Haha.

15-02-2024 00:34

VOETBALisOORLOG +1811

Ik spreek drie talen, en dialect, maar m'n Nederlandse taal is het slechts

15-02-2024 02:27

kakhoofd3 +4173

442 lijkt me ook wel wat:

--Rijkhoff--Brobbey--
------Hlynsson------
vd Boomen---Berghuis
------Henderson-------
Hato-Kaplan-Rensch-Gooijer
---------Ramaj--------

14-02-2024 22:54

Alexander40 +6114

tip aan Van het Schip. Zet geen druk. De wijze waarop wij dat doen is namelijk lachwekkend. We gaan met 2 man druk zetten op 4 man. Of je ziet iemand die druk wil zetten achterom kijken of de rest wel volgt. Dan ben je juist al te laat. Bosz verbiedt spelers achterom te kijken. Of 2 man zetten druk, tegenpartij speelt een middenvelder in. Die wordt dan door een Ajaxspeler onder druk gezet die op 20 meter afstand komt aanrennen....Serieus, comedycapers. Geen druk zetten dus, maar gewoon afwachten op eigen helft tot de tegenstander de bal verliest. Niet des ajax maar druk zetten op deze wijze is zelfmoord.

14-02-2024 22:48

WantAmsterdam +116198

Schip zijn manier van “geen drukzetten” is helaas ook een puinhoop. Een lange pass van Heerenveen en het lag helemaal open. Tuurlijk waren er ook veel individuele fouten. Maar ons probleem is dat het bij ons ook een opeenvolging van individuele fouten is. Een grotere fout bij ons wordt snel afgestraft omdat die fout ook van niemand corrigeert wordt omdat de andere spelers ook in de fout gaan (en dat zijn meestal alle andere spelers). Het is dus een structureel (en tactisch) probleem en niet alleen te wijten aan sommige spelers of fouten. Onze restverdediging en hele verdedigende organisatie is om te janken.
Kijk eens hoe snel andere ploegen (op enkele individuen na, zoals de spits) alle! spelers achter de bal krijgen en hoe daar de ruimte goed bezet is en hoe alle spelers van de tegenstander gedekt zijn.

14-02-2024 23:34

SpursAjax +6710

Je moet echt met 2 controleurs gaan spelen!!! Een middenveld waar Taylor en Hlynsonn samen veel maar dan ook veel te diep spelen is onmogelijk!!!

14-02-2024 22:40

C14 +22461

Of gewoon Taylor en Hlynsson niet zo diep laten spelen ;), opgelost.

15-02-2024 00:57

GvanAchteren +871

Denk je echt dat dat niet tegen hen gezegd is?

15-02-2024 02:11

C14 +22461

Nee, is juist tactiek, kansloze tactiek

15-02-2024 03:09

JanBiesbos +29236

Dus routine genoeg

14-02-2024 22:38

NIO +3063

2 6en en 1 tien.
Anders speel je weer zonder middenveld wat het opbouwen voor de verdedigers nog moeilijker maakt.

14-02-2024 22:30

Qajax +783

Zou tof zijn als Rijkhof bij voorsprong aan het einde wat minuten krijgt. Kan en pareltje worden. Goed dat er 'm hebben laten terugkomen. Sowieso is Brobbert weg in de zomer. Dus vroeg doorselecteren lijkt me geen overbodige luxe.

14-02-2024 22:13

C14 +22461

Zou ik heel onterecht vinden, als anderen geen minuten krijgen. Fitz-Jim bijvoorbeeld is al die tijd bij Ajax gebleven, al bijna 21, en voegt veel meer toe aan het elftal.

15-02-2024 00:58

AjaxDeBesteClub +18786

Toch wel wanbeleid dat we een verdedigende middenvelder hebben gehaald. Ten eerste loopt hij met Tahirovic, Manssverk en Vos 3 talenten in de weg. Ten tweede is het middenveld nog net zo slecht als hiervoor. Omdat het probleem vooral ligt bij die andere 2. En ten derde missen we gewoon buitenspelers. Van het Schip wilt 4-3-3 spelen maar tegelijkertijd hebben we nu maar met Forbs maar echte 1 buitenspeler, waar de meeste mensen niet eens enthousiast over zijn.

Ik begrijp niet dat Kroes dit heeft toegestaan met zijn grote mond. 3 vdm's voor nu en voor de (nabije) toekomst. We hebben 0 rechtsbuitens in Ajax 1 en Jong Ajax. En ipv dat ze een 1e rechtsbuiten halen, komen ze met een 4e vdm aanzetten. Ik zou bijna zeggen dat iemand een klap in zijn nek moet krijgen.....

14-02-2024 22:13

Arjuna +3732

Hij is ook een 8 mss nog wel meer dan een 6. Hij staat er bij gebrek aan beter. Vos/Mannsverk kan je jaren mee vooruit op 6.

14-02-2024 22:48

AjaxDeBesteClub +18786

Ik vind Tahirovic het grootste talent wat we hebben. En precies hij wordt geslachtofferd. En we zien nu dat het middenveld nog even slecht is met Henderson op zijn plaats.
Maar ook op 8 positie hebben we met Van de Boomen, Taylor en Fitz Jim genoeg opties. De krapte zit hem echt op 10 en rechtsbuiten. Waar we voor 2 posities alleen Berghuis en Hylnsson hebben.

14-02-2024 22:56

Arjuna +3732

Was hem helemaal vergeten maar je hebt gelijk.

14-02-2024 23:30

Henkjanklaas +20661

Vind jij dat ? Een aardige speler meer is het niet. Doet vaak nog domme dingen. Komt nog steeds tekort voor het niveau dat we nastreven. Te veel mislintat aankopen zijn beneden alle peil maar dat weten we al langer.

15-02-2024 01:00

Artemio +32157

Erg fit… loze kreet. Ajax hoort ongeveer dezelfde mate van fitheid te hebben.

14-02-2024 22:08

Voetbalfan2002 +5579

En terecht Kaplan is op een wedstrijd na keer op keer een sterkhouder geweest in jong sinds zijn terug keer, de beste jongen heeft op 18/19 jarige leeftijd gewoon regelmatig gespeeld bij een team dat dat jaar kampioen werd in Turkije een competitie die jong talent niet snel de kans geeft, lang verhaal kort dan kan je echt wel wat.

Daarnaast is Kaplan een ideale Ajax cb groot, sterk en comfortabel aan de bal!!

14-02-2024 22:02

Professor +11201

Geen spektakel in de opstelling Schip houdt vast aan zijn vriendenteam. Bodo is een lopend en stug team houdt het vriendenteam daarvan?

14-02-2024 21:59

Juupie +2585

Forbs Brobbey Berghuis
-------Fitz-Jim Hlynsson
------- Henderson
Hato Kaplan Rensch Gooijer

- Van Axel-Dongen
- Rijkhoff
- Akpom
- Taylor
- Tahirovic
- Van den Boomen
- Martha
- Medic
- Sutalo
- Gaaei

Sosa op de tribune.

14-02-2024 21:48

BarryJanssen +14272

Geen keeper in het veld en ook niet op de bank.

Lijkt me een slecht plan. ;)

14-02-2024 21:49

Juupie +2585

Daarmee kunnen we die Noren verrassen.

14-02-2024 21:50

BarryJanssen +14272

Die weten niet wat ze overkomt!

14-02-2024 21:55

JanBiesbos +29236

😂flauwe humor

14-02-2024 22:32

BarryJanssen +14272

De beste humor in mijn optiek.

14-02-2024 22:36

PuntNaarAchterSVP +5372

Dat na alles wat we de afgelopen jaren hebben meegemaakt een krap verlies tegen Heerenveen nou de druppel geweest is die de emmer heeft doen overlopen 😂. Wat een bizarre opstellingen hier

14-02-2024 21:43

Heldhaftig +11459

Brobbey - Akpom
Hlynsonn
Boomen - Henderson
Sosa - Hato - Sutalo - Medic - Gaaei
Ramaj


Dit gaat natuurlijk niet gebeuren, en het is niet een erg sexy opstelling maar eerlijk, dit is wel iets wat zou kunnen werken. Duidelijke rolverdeling, iedereen op de juiste plaats, backs met enorme loopvermogen en 2 scorende spitsen. Medic en vd Boomen goede lange pass, Hato voor de opbouw etc.

14-02-2024 21:31

Heldhaftig +11459

Ik zit naar deze opstelling te staren en ik moet zeggen dat dit misschien wel de meest gebalanceerde opstelling is die Ajax neer kan zetten. Al zeg ik het zelf.

14-02-2024 21:33

BarryJanssen +14272

Altijd mooi als mensen hun eigen reacties gaan beoordelen.

14-02-2024 21:36

BarryJanssen +14272

Je hebt helemaal gelijk Barry!

14-02-2024 21:36

GNBL +90155 moderator

Hahaha.

14-02-2024 21:36

GNBL +90155 moderator

Wat lach je nou?

14-02-2024 21:36

wijzijndebeste123 +164877

Ik kan daar ook van genieten

14-02-2024 21:36

wijzijndebeste123 +164877

Zeg dat wel 123!

14-02-2024 21:37

Heldhaftig +11459

Ik ga stuk. Ik kon het ook er onder editten maar dit vond ik makkelijker

14-02-2024 21:37

MarcHogervorst +35302

Ik like altijd mijn eigen politieke commentaren op nu.nl hoor, zo geniepig ben ik dan wel!

14-02-2024 21:37

Heldhaftig +11459

Was gewoon erg onder de indruk van mijn eigen intellect en voetbalkennis

14-02-2024 21:37

Oxxer +164720 moderator

@Heldhaftig,Barry, GNBL, wzdb123

Wat hebben jullie op?

14-02-2024 21:40

BarryJanssen +14272

Helemaal niks.

14-02-2024 21:46

BarryJanssen +14272

Niet liegen Barry, je hebt natuurlijk weer de hele avond zitten zuipen!

14-02-2024 21:46

JJFajax +3560

Medic zeker niet veel aan het werk gezien zeker. Die man kan nog niet mee bij RKC

14-02-2024 21:50

wijzijndebeste123 +164877

Net ontwaakt uit n dimethyltryptamine reis. Zou dat t zijn?

14-02-2024 21:51

wijzijndebeste123 +164877

Dat verklaart n hoop 123!

14-02-2024 21:52

Oxxer +164720 moderator

😂😂😂

14-02-2024 23:45

Henkjanklaas +20661

Als je jezelf niet kietelt… akpom, gaaei, medic, sutalo, sosa horen in geen geval in het elftal.

15-02-2024 01:03

MarcHogervorst +35302

Kaplan voor Medic joh.

Medic mag de laatste vijf minuten ballen wegkoppen als we onder druk staan en 0-1 voor in een belangrijke wedstrijd, maar voor de rest is hij niet erg bruikbaar opbouwend en zo.

14-02-2024 21:36

AjaxDeBesteClub +18786

Dat is onze beste speler. Hylnsson op 10 ipv Berghuis is voor mij echt een onverklaarbare keuze.

14-02-2024 22:06

WantAmsterdam +116198

Een systeem met wingbacks zie ook zitten. 3 CVs lijkt me verdedigend gewoon stabieler en met Sosa en Gaaei hebben we twee spelers die dat goed kunnen invullen op de WBs.
Ik zou wel voor een 3-4-3 met wingbacks gaan en niet 5-3-2. Brobbey spits, en Bergwijn en Hlynsson om hem heen. Daarachter een blok met van den Boomen en Henderson, al lijkt me dat middenveld wel een beetje traag kwa handelen en niemand die echt een rush kan maken. Dus straks of Fitz of Mannsverk naast Hendo hopelijk.
Achterin liever Hato op LCV, en Kaplan centraal. Medic is het niet, echt klassen minder dan Kaplan.

14-02-2024 22:01

MarcHogervorst +35302

Ik weet niet of ik durf te kijken morgen hoor. Als dit ook mislukt na de competitie, na de beker, nu ook Europees een sof, dan hebben twee flessen jenever nodig in plaats van de gebruikelijke eene. En ik moet vrijdag nog werken. Pfff.

14-02-2024 21:27

wijzijndebeste123 +164877

Haha ik dacht dat jij al met pensioen was

14-02-2024 21:31

MarcHogervorst +35302

Nee, ik ben er wel niet ver van verwijderd, maar moet nog een tijdje. Mijn vader was al in de VUT op mijn huidige leeftijd, maar onze generatie moet door tot 68 denk ik. Pensioen situatie ook niet goed genoeg om te stoppen.

14-02-2024 21:32

GNBL +90155 moderator

Fijn dat steunpilaar Rensch weer fit is.

14-02-2024 21:16

MarcHogervorst +35302

In het land der blinden! Rensch is een goede verdediger, als je als alternatief .... vul maar in.

14-02-2024 21:26

Schip +23580

Kostte een stuk minder dan steunpilaar Sutalo.

14-02-2024 21:40

ajax4perez +9565

Rensch - sutalo - Kaplan - Hato

Henderson - VD Boomen
Berghuis Hlynsson
Akpom
Brobbey

14-02-2024 21:16

Heldhaftig +11459

Wat is dit voor opstelling dan? Lol

14-02-2024 21:24

BarryJanssen +14272

Dit is een vakkundige 4-0-2-2-1-1 opstelling zonder keeper.

Werkt gegarandeerd verrassend voor de tegenstander. ;)

14-02-2024 21:28

MarcHogervorst +35302

Laten we het 442 noemen, met Brobbey als dieptste spits, en Akpom zwervend daaromheen.?

14-02-2024 21:30

ajax4perez +9565

Natuurlijk met Ramaj op doel……

14-02-2024 21:31

LukaLitmanen +82165

3-5-2 of 442 gewoon spelen

Akpom verdient basisplaats. Samen met Brobbey in spits.

14-02-2024 20:59

Kijker +3405

We gaan met Kapla(n) een solide verdediging bouwen.

14-02-2024 20:58

WantAmsterdam +116198

Wij hier misschien wel, Schip zie ik het niet doen.

14-02-2024 23:39

Bjorn +12629

Die gasten hebben al 2 maanden niet meer officiële pot gespeeld en beginnen 1 april aan de competitie. Mag je nóóit in de problemen tegen komen.

Ondertussen doet iedereen alsod het Real Madrid is.

14-02-2024 20:51

Rockanje23 +37112

Het is geen Real Madrid, maar wij ook geen Ajax (meer)

14-02-2024 21:16

WantAmsterdam +116198

Als we gelijk kunnen spelen tegen het sterkste PSV sinds jaren, dan kunnen we ook winnen van Bodø. Alleen hebben zij een hele goeie, tactisch erg sterke trainer, en wij, Schip…

14-02-2024 23:40

Henkjanklaas +20661

Voetballogica -:). Zo werkt t niet….

15-02-2024 01:05

WantAmsterdam +116198

Lees mijn reactie nog eens, dan.

15-02-2024 11:47

MarcHogervorst +35302

Na Hercules zou ik Udi A7 niet onderschatten tegen Ajax.

(Mijn team in de jaren tachtig als tiener.)

14-02-2024 21:29

Schip +23580

Kan aan mij liggen, maar volgens mij hebben we net van H'veen verloren.

14-02-2024 21:35

JanBiesbos +29236

Rensch terug? Meer opties dus goed nieuws

14-02-2024 20:50

MarcHogervorst +35302

Oprecht blij met Rensch hoor! Nee het is niet het niveau 'Ajax gaat de halve finale CL halen', maar op het moment toch een van de beste verdedigers die we hebben. Wat ook weer wat zegt over de staat van die linie, dat geef ik grif toe.

14-02-2024 21:46

Petterson +25197

Mooie beloning voor Kaplan voor ijzersterke weken in JA. Hopelijk wordt hij snel een vaste waarde in de selectie. Goed om achterin wat meer smaken te hebben en om Hato af en toe rust te kunnen geven.

Logische keuze voor Rijkhoff omdat voorin de spoeling helemaal dun is (al heb je met Akpom wel een prima pinchhitter achter Brobs). Maar komt voor hem wel te vroeg na één goede wedstrijd in JA. Maar mooie ervaring en goed voor zijn motivatie.

14-02-2024 20:48

PH2BOT +40494

Zonder motivatie en met een appie flappie natte krant mentaliteit ga je niks winnen met deze selectie.

14-02-2024 20:42

TJHooker +3938

Je zou maar trainer van Ajax zijn en moet een opstelling maken. Wat een armoedige selectie, vol met technische miskleunen of motivatie loze luie honden. Wat een bagger. Jong was deze week beter

14-02-2024 20:37

caspervans +5350

Laat je als trainer van Ajax 1 nou net de beschikking hebben over alle spelers van Jong... Zou geen kwaad kunnen om er een paar de kans te geven in Ajax 1.

14-02-2024 20:39

BarryJanssen +14272

Zodat die hier vervolgens weer vakkundig afgebrand kunnen worden omdat ze gewoon nog niet aan Ajax 1 toe zijn.

Je ziet het bijvoorbeeld al bij zo’n Banel of Martha. Die jongens hebben gewoon (nog) niets in Ajax 1 te zoeken, maar worden bij gebrek aan kwaliteit toch opgesteld.

14-02-2024 21:21

caspervans +5350

Misschien had ik het dan wat anders moeten verwoorden, maar ik werd wel blij van wat ik tot nu toe zag van jongens als Mannsverk, Fitz-Jim, Kaplan en bij vlagen ook Kalokoh en Vos. En vooral die eerste 3 verdienen echt wel meer minuten bij Ajax 1 in mijn ogen.

14-02-2024 21:39

TJHooker +3938

Als je kijkt hoe anderen het doen, dan heeft FitzJim zeker recht op minuten. Speelde afgelopen wedstrijd goed en ging er volle bak voor. Liever een jongen die zich de pestkoppen rent en alles geeft dan die flegmatische gasten die we week in week uit voorgeschoteld krijgen.

14-02-2024 22:17

WantAmsterdam +116198

Dat Jong mooier voetbal speelt ligt alleen aan de trainer. Je zou maar trainer van Ajax zijn en na maanden nog steeds geen enigszins herkenbaar voetbal spelen terwijl het Vos met een stel jonkies wel lukt.

15-02-2024 11:49

Amp +37936

wel gek dat mannsverk er niet bij zit of een andere jonkie van t middenveld, maar branco al zonder dat ie al helemaal fit is en er net pas weer bij is voor de trainingen

14-02-2024 20:35

caspervans +5350

De staf is Branco fan. Volgens mij gaat alleen voor Branco, Taylor uit de basis verdwijnen. Ben er bang voor dat Fitz, Tahirovic, Mannsverk en Kaplan geen eerlijke kansen gaan krijgen zoals jongens als Taylor en Sutalo dat wel krijgen. Net zoals, wanneer hij weer fit is, ik het niet zie gebeuren dat Godts Bergwijn uit de basis gaat spelen. Terwijl die jongen alle kwaliteiten in huis heeft, die een Ajax-linskbuiten hoort te hebben.

Misschien ben ik te pessimistisch, maar als ik week in, week uit ons elftal zie ploeteren en maar geen veranderingen zie, geeft dat me weinig hoop. Ik heb geleerd me aan te passen als blijkt dat wat je doet niet klopt.

"Als je doet wat je deed, dan krijg je wat je kreeg..."

14-02-2024 20:42

Amp +37936

ben binnen de kaders van deze selectie ook wel branco fan. Maar bedoelde vooral dat t gek is dat hij nu wel bij de selectie zit, terwijl die nauwelijks fatsoenlijke trainingsweken heeft gehad. Terwijl het bij andere spelers steeds een belemmering is, of er nu dus spelers zijn die al een tijdje minuten maken in wedstrijden maar er dan weer niet bij zijn

14-02-2024 20:45

caspervans +5350

Ja, dat vind ik ook bijzonder. Maar er wordt soms met twee maten gemeten volgens mij...

14-02-2024 20:49

Amp +37936

haha heel af en toe maar inderdaad

14-02-2024 20:51

caspervans +5350

Haha ja, maar dat valt wel vaker op toch? Sosa was een aantal keer direct de zondebok, terwijl het alternatief niet veel beter presteerde. Gaaei viel tegen en was al snel z'n plekje kwijt. Terwijl er ook jongens op het veld staan, die oneindig krediet lijken te hebben.

14-02-2024 20:54

BarryJanssen +14272

Als Branco er voor zorgt dat Taylor uit de basiself verdwijnt, ben ik vanaf nu ook Branco fan.

14-02-2024 21:23

WantAmsterdam +116198

Sterker nog, de concurrenten van Sosa, ASE en Martha, presteerden meestal duidelijk minder. De wedstrijd die Sosa had tegen Heerenveen, had Martha zowat elke wedstrijd na zijn debuut tegen Volendam. Ook Rensch was tegen PSV een drama.

14-02-2024 23:42

caspervans +5350

Ja, ik vind dat best wel bijzonder. Ik ben ook nog lang geen fan van Sosa, ondanks zijn kwaliteiten en wat hij heeft laten zien in de Bundesliga en soms ook bij Ajax, met zijn lekkere trap. Maar ik denk wel dat hij een rol kan spelen; geef hem dat vertrouwen en zorg dat hij in z'n kracht komt. Als 'ie evenveel kansen had gekregen als Taylor bijvoorbeeld, dan denk ik dat je een hele andere Sosa had gehad.

Tegen Heerenveen had 'ie geen enkele ruimte voor zich, dus kon 'ie ook niet doen waar hij goed in is. Ik hoop echt op Sosa morgen op linksback en Forbs op rechtsbuiten. Of hij moet Kaplan gaan inzetten, maar daar ga ik niet vanuit. Of Rensch, grote kans dat hij gaat spelen, dus dan zal dat wel of ipv Sosa of Sutalo zijn.

En hoop gewoon zo op een ander middenveld. Anders gaat dit echt een heel taai verhaal worden morgen.

15-02-2024 00:22

GDSR +2862

Mensen met hato op linksback stop met die opstellingen te plaatsen gaat niet gebeuren.

14-02-2024 20:23

bakitjoclu +211

De backs zijn kwetsbaar vooral de linksback, kan je nu beter voor meer verdedigende zekerheid kiezen met Hato als je met Kaplan weer een goede optie erbij heb voor LCV.

14-02-2024 20:29

Arjuna +3732

dom, prima voor een jeugdspeler om ook eens op andere posities in dezelfde linie te spelen. Ontwikkeling heet dat. Het gaat om het grotere plaatje, niet het plaatje van een zaakwaarnemer en een jeugdspeler. Iedereen ziet het probleem op linksback EN een structureel uit positie lopende Taylor. Prima om eigen jeugd voorop te stellen maar ten koste van wat?? Waarom niet eens de boel omgooien en Hato naar lb schuiven en Kaplan of een andere jeugdspeler a la Dies Janssen voor de leeuwen gooien op lcv. Sutalo mag blijven staan want betere opties hebben we daar momenteel niet. Gooier rb Rensch backup. Tahirovic voor Taylor. Voorhoede mag blijven staan. Zou Sosa eens op linksbuiten willen zien in een Schone rol.

14-02-2024 20:35

Petterson +25197

😁 Sosa in een Schone rol? Gebaseerd op wat? Zijn kapsel?

14-02-2024 20:50

Arjuna +3732

zijn geweldige voorzet

14-02-2024 20:54

caspervans +5350

Zijn publieke wedstrijd-selecties btw verdwenen? Vroeger hadden we voor elke wedstrijd nog een overzicht van wie er bij de selectie zat, maar zie dit nooit meer.

14-02-2024 20:22

bakitjoclu +211

Morgen de perfecte wedstrijd om 4-4-2 uit te proberen . Zou graag Sosa een keer linkshalf zien dan heb je een linkspoot op links met echt een goede (vroege) voorzet en met Akpom een goede kopper.

Ramaj
Rensch Sutalo Kaplan Hato

Henderson Tahirovic
Berghuis Sosa

Akpom Brobbey

14-02-2024 20:22

arufred +9820

Juist 442 maar met de volgende 11 spelers:
Ramaj,Sosa,Kaplan,Hato,Gooier,Hlynsson,Henderso,Branco,Berghuis.
Voorin Akpom en Brobbey.

14-02-2024 20:51

bakitjoclu +211

Branco gelijk in de basis na maanden eruit lijkt me sterk, en sosa op linksback zag er vorige week belabberd uit vandaar mijn idee om hem door te schuiven waardoor hij meer in zijn kracht komt te spelen denk ik.

14-02-2024 21:54

El22salvador +614

Sowieso Sutalo eruit voor rensch. Wordt echt doodziek van dat gestuntel. Kaplan erbij en Hato naar de back positie, tahirovic erbij op het middenveld Henderson kan ook als 8 spelen

14-02-2024 20:13

Amp +37936

ja rensch was inderdaad prettiger tegen heracles...

14-02-2024 20:27

Giovanni36 +1077

Ramaj
Gooier rensch Kaplan hato
Henderson vd boomen hlyson berghuis
Brobbey akpom

14-02-2024 20:11

Giovanni36 +1077

Sutalo mag ff een tijdje banken met ze landgenoot en kers op de taart ik loop niet achter me man aan taylor

14-02-2024 20:12

El22salvador +614

Brobbey Akpom forbs/hyllnson
Berghuis
Tahirovic henderson
Hato kaplan rensch gooijer

14-02-2024 20:09

Asociaal +2803

Beste nieuws van de week: Van Den Boomen en Rensch (ongeacht wat hij laat zien) weer beschikbaar

14-02-2024 20:05

arufred +9820

Brobbey Akpom

Hlynnson Henderson Branco Berghuis

Sosa Hato Kaplan Goojer

Ramaj

14-02-2024 20:03

RemcoRe1986 +1283

Gooier Sutalo Hato Rensch
Henderson Branco
Hyllson
Berghuis Brobbey Banel

14-02-2024 20:03

burwatti +14349

Banel 😂

14-02-2024 20:28

RemcoRe1986 +1283

Betere opties?

14-02-2024 21:54

Robertini +39639

Branco naast Henderson zou ik aanmoedigen. Ik heb het idee dat hij veel meer zou leveren dan Taylor of Hlynsson.

14-02-2024 19:56

Mocrodammerr +23061

Zoals ik Schip hoorde praten over Kaplan op de persco, verwacht ik hem voorlopig niet te zien als - in ieder geval - een basisspeler.
Weer dat typische geouwehoer dat hij "nog jong is".

14-02-2024 19:50

wijzijndebeste123 +164877

Van t Schip heeft afgelopen week tussen de regels laten weten dat Kaplan en Mannsverk alleen bij blessures minuten zullen maken. Dat is ronduit bizar en zeer vooringenomen. Waarom zou je bij voorbaat beslissen dat n speler zonder blessures van anderen geen kans gaat krijgen?

14-02-2024 19:59

AFCA-pride +17394

Omdat ze misschien heel lang geblesseerd zijn geweest?

14-02-2024 20:04

wijzijndebeste123 +164877

Omdat ze geblesseerd waren besluit je bij voorbaat om ze de volgende 15 wedstrijden geen kans te geven? Sorry maar dat slaat werkelijk nergens op

14-02-2024 20:07

OwenStevenDalberg +27551

De nieuwe Mikautatzes.

14-02-2024 20:07

WantAmsterdam +116198

Kaplan is inmiddels al maanden weer fit en heeft aardig ritme opgedaan bij Jong. Mannsverk wordt ook steeds wedstrijdsfitter.
Verder is het zoals WZDB123 zegt, ze waren geblesseerd, dat betekend niet dat je ze voor de restant van het seizoen niet meer extensief kunt gebruiken.

14-02-2024 20:10

Oxxer +164720 moderator

@Mocrodammer

Kaplan had allang min moeten maken in Ajax 1, zo een jongen raakt gedemotiveerd als hij voorlopig bij Jong Ajax blijft spelen.

14-02-2024 20:16

ajaxwestland09 +29038

Offtopic zit even ajax vrouwen tegen Heerenveen te kijken wat een slechte keepster

14-02-2024 19:49

Ajax1114 +19393

Al die keepsters zijn slecht. Meer oefenen om hoog te schieten en je wint want dan is bijna elke schot op doel ook een doelpunt.

14-02-2024 20:06
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.