'Peter Bosz vertrekt tegen zijn zin in bij Ajax'

door BvdPloeg 183

'Peter Bosz vertrekt tegen zijn zin in bij Ajax'

door BvdPloeg 183

Laatst geüpdatet

Peter Bosz trekt, in tegenstelling tot eerdere berichten, met tegenzin de deur achter zich dicht bij Ajax. Dat stelt De Telegraaf in een groot artikel, waarin blijkt dat (wederom) een verschil van mening bij de beleidsbepalers zorgt voor het vertrek van een belangrijk persoon.

'Botsing zorgt voor breuk', opent De Telegraaf, dat met de vinger wijst naar het viertal Hennie Spijkerman, Dennis Bergkamp, Carlo L'Ami en Björn Rekelhof. De vier andere leden uit de technische staf zouden het nooit eens zijn geweest met de manier van werken van Bosz en assistent Hendrie Krüzen. 'Peter Bosz vertrekt vandaag tegen zijn zin in bij Ajax. De coach van de Amsterdammers wilde het liefst bij de Europa League-finalist blijven en verder bouwen aan een jong elftal, dat in zijn ogen een gouden toekomst heeft. Maar een keihard conflict op de werkvloer, waarbij de leiding van Ajax de coach niet voldoende steunt, is de oorzaak van een breuk na amper twaalf maanden', zo valt te lezen.

Bosz stelde op een gegeven moment dat (een deel van) de technische staf zou opstappen of in ieder geval zou worden weggehaald bij het eerste elftal. Ajax koos anders. 'Van chemie tussen die vier aan de ene kant en de extreem aanvallend denkende Bosz en zijn assistent Krüzen aan de andere kant is er geen moment geweest. Het viertal wilde een grote vinger in de pap houden. Toen in de winterperiode bleek dat er geen verbetering in de communicatie en werksituatie kwam, is de coach rigoureus zijn eigen koers gaan varen en liet hij zich niet meer hinderen door de anderen. Saillant detail is dat vanaf dat moment Ajax beter ging presteren.'

De Telegraaf is opvallend kritisch richten de vier leden van de technische staf, die zich op een gegeven moment volledig zouden hebben afgesloten van Bosz, terwijl Ajax in de zomer vol voor zijn visie koos. Bosz (die net een nieuw huis had gekocht in Nederland) wilde dus niet weg, maar gaat nu waarschijnlijk toch. 'Midden in zijn eerste seizoen vond hij het werken met de toptalenten van Ajax zo geweldig, dat hij ervan uitging dat hij voor vele jaren in dienst zou blijven bij de club. Bovendien uitte hij meermalen zijn tevredenheid over het contract dat hij bij de Amsterdamse club had getekend.'

Lees meer over:
Plaats reactie

skinny hein +0

Allemaal nu klaar met piepen en miepen? Morgen na deze zogenaamde begrafenis weer verder.AJAX gaat nooit dood,welke trainer er ook weg gaat.

06-06-2017 22:47

WZAWZB81 +0

Jammer dat je zo weg moet gaan. Waarom zeg je niet gewoon dat je de ambitie hebt en dat dit een hele mooie kans is die je niet kan laten lopen. Dat begrijpt toch iedereen man!
Ik geloof er helemaal niets van dat een meningsverschil zo heftig zou zijn dat dit geen werkbare situatie zou opleveren. Overal zijn er conflicten en meningsverschillen, dat is toch geen reden om op te stappen, misschien juist een reden om te blijven. Daarnaast was Bergkamp al min of meer teruggetrokken als assistent.
Toch wil ik je het beste wensen voor de toekomst en enorm bedanken voor het afgelopen seizoen.
Of dit verstandig is moet nog maar blijken, bij Ajax had je kans op wel een titel, dat lijkt me bij Dortmund haast onmogelijk. Ik hoop van harte dat je straks niet een mooie trainers carrière hebt gehad zonder prijzen en alleen maar 2e plaatsen. Misschien toch minder clubhoppen!

06-06-2017 22:25

niquedegraaff +5292

Met dank aan Hennie Spijkerman, van der Sar (slapjanus), en Dennis Bergkamp. Ajax wordt niet geleid door Cruijff of van der Sar, maar door nono Hennie Spijkerman. Lekker geregeld weer. Hoeveel mensen met verstand van voetbal gaan er nog sneuvelen ?

06-06-2017 20:49

AFCAlways +0

Dit is echt een enorme teleurstelling. Er staat ook niet direct een waardige vervanger klaar. Wordt weer een tussenjaar.

06-06-2017 18:08

vanVleuten +0

Feit is er personen de leiding hebben die hier niet geschikt voor zijn. Ik vraag mij af hoe het mogelijk is dat mensen als Weijers en van Wijk, die de leiding bij grote internationale ondernemingen hebben gehad, een goede ballenvanger tot Algemeen Directeur van een beursgenoteerde organisatie kunnen bombarderen. Hier gaat het al fout.

06-06-2017 15:41

johnd +6

Keizer dan maar doorschuiven, zie niemand van buiten die hetzelfde spel zou spelen.

06-06-2017 15:27

AjaxIsrael +2

maar Keizer speelt hetzelfde als Bosz en dat mag niet van ome Dennis.

06-06-2017 15:40

DulceDesde +369

Is pas een jaar trainer van jong en als je prijzen wilt pakken is het misschien beter om een ervaren trainer aan te stellen maar wel een die in dienst van de assistenten werkt.

06-06-2017 22:50

johnd +6

Enorm zonde, want Bosz is het beste in jaren dat Ajax is overkomen. EINDELIJK weer Ajax-voetbal en dan gebeurt dit... Zonde.

06-06-2017 15:25

Pvt +864

Eindelijk waren we op de goede weg en was het het afgelopen jaar weer eens ouderwets genieten. Nu kunnen we opnieuw beginnen dankzij onze egotrippende huis-autist Bergkamp en zijn vriendjes. Eerst Jonk er al uit gewerkt en nu dus ook Bosz. Belachelijk dat het bestuur niet meer moeite heeft gedaan om Bosz te behouden.

Ik had na het afgelopen half jaar ontzettend veel zin in komend seizoen, maar dat is nu helemaal verdwenen. Het is ook maar afwachten of alle spelers die van mening waren dat er iets moois aan het ontstaan was, nu nog steeds willen blijven. Deze soap en bijbehorende onzekerheid zal daar in ieder geval niet in positieve zin aan bijdragen. Ook maar afwachten of we ons nu kunnen kwalificeren voor de CL. De eerste wedstrijden onder een nieuwe trainer zijn normaal gesproken niet al te best.

06-06-2017 13:59

LiefhebberVan GOED voetbal +13

Supporters laat Ajax weten hier niet van gediend te zijn,
Koop geen seizoenkaart, of verkoop hem terug laat ze het voelen, wij als supporters hebben die kracht. kijken wat er gebeurt als er helemaal geen publiek meer komt?

#DumpTechnischeStafAjax #DumpRVC #DumpAandeelhouders

06-06-2017 13:25

Pvt +864

We mogen (en moeten) zeker duidelijk laten horen dat we het hier NIET mee eens zijn. Maar je moet je club uiteindelijk wel altijd blijven steunen.

06-06-2017 14:00

LiefhebberVan GOED voetbal +13

Nee, dit steun je niet!
Eerst en vooral spreek je de hele Ajax TC aan en die gebrekking RvC.
Wat een miskleunen, eerst weg die gasten. En Bosz terughalen, stelletje achterbakse lui!

Overmars en vd Sar moeten zich ook schamen dat ze dit niet zien en voorkomen. Wat een ellende

06-06-2017 15:41

mcjc +2

Dit is toch wel de druppel. Jonk was hier ook al de dupe van , en nu moet Bosz buigen. Degene die hier verantwoordelijk voor is moet Ajax gewoon verlaten want steld zijn eigen ego boven de club. Genoeg is genoeg!!

06-06-2017 13:14

ajax4ever01 +13

Bosz krijgt nu wel de schuld dat hij vertrekt maar als ik nu allemaal lees wat er zich af heeft gespeeld.. is Bosz na Jonk de tweede.. wie volgt?

06-06-2017 13:19

ElFlaco14 +1

Bergkamp weer erbij betrokken. Is geen toeval meer. Jonk we., Kreek weg, Trussful kon ook niet met Bergkamp overweg.
En nu Bozs die het goed doet.
Tja..Ajax is een werkgever waarbij als je geen ajax verleden hebt het gewoon onmogelijk wordt gemaaakt, ook al doe je het goed.
Bizar gewoon

06-06-2017 13:07

mcjc +2

Ik zou Bosz behouden en Bergkamp wegsturen. Voor Bergkamp Jonk terughalen. Zo blijft de Cruijf filosofie binnen Ajax en is de onrustzaaier weg bij de club.

06-06-2017 13:09

afcas +3803

nee, niet onder de cruijff filosofie. die wordt niet meer gevolgd he. en van cruijff mogen ze het ook niet meer zo noemen sinds bergkamp jonk eruit geflikkerd heeft.

06-06-2017 16:09

afcas +3803

nee, bergkamp doet waar hij zin in heeft en als dat problemen oplevert sturen edwin en marc degene met wie hij problemen heeft weg...

06-06-2017 17:33

Kikke +54

Dennis Bergkamp heeft langer het engelse voetbal gespeeld dan bij Ajax. Laat hem maar hoofdcoach worden, hij zit er nu toch al zo lang. En gooi hem er dan ook uit als het niet lukt...

06-06-2017 18:14

Kikke +54

jaaaaaa wie heeft de ballen binnen Ajax om dat te doen? Wie?

06-06-2017 19:20

RobinhoV410 +568

#BergkampOut

Helemaal genoeg van die vent. Het is schrikbarend dat hij zo dwars is en voor de zoveelste keer zijn eigen ideeën boven het belang van de club stelt. Hoe heeft de directie dit in godsnaam kunnen laten gebeuren?? Het best voetbal in 20 jaar tijd onder Bosz wordt uit het raam gegooid dankzij wat gekrenkte ego's. Bovendien: hoeveel blessures heeft Ajax de tweede seizoenhelft gehad? Juist ja, nagenoeg geen enkele, terwijl ze een ongekend aantal wedstrijden speelden. Ik ben echt woedend. Wat een stelletje incompetente idioten aan het roer bij onze club.

06-06-2017 13:06

AFCA14JC +0

Michael van Praag moet gewoon weer directeur worden... Die is tenminste hard en durft beslissingen te maken, die durft Bergkamp op z'n nummer te geven (totaal ongeschikt gebleken) en die durft Jonk terug te halen. Dit stelletje lafaards bezorgt ons een club welke niet goed functioneert. Don't get me wrong, in Overmars zijn intenties en in Sar zijn intenties geloof ik, dat is wel met het aanstellen van Bosz gebleken, maar ze kunnen gewoon geen harde leiders beslissingen maken.

06-06-2017 13:04

Kikke +54

volgens zeggen alleen niet Amsterdammers een net nummer, noemt geen enkele Amsterdammer zich 020, wat een provinciaals gedoe, even off topic, irriteert me al tijden mateloos...

06-06-2017 18:17

LiefhebberVan GOED voetbal +13

Als dit waar is, dan plaats dit de situatie met Wim Jonk meteen in een duidelijk perspectief!

Peter thanks voor een mooi voetbal seizoen! Dit is niet de goeie weg..

06-06-2017 13:00

Lagasj +2905

De directie, het technisch hart en de rvc OPSTAPPEN!
Meteen..... voor het te laat is.

06-06-2017 13:00

PetrosQ +1

En dat is het volgende slachtoffer van Bergkamp. Wat heeft die vent na zijn voetbalcarrière nou bewezen om zo'n grote vinger in de pap te hebben?

Het zou doodzonde zijn als dit waar is. Bosz is de perfecte trainer voor Ajax. Iedereen ziet dat, behalve de mannen die het voor het zeggen hebben. Ik zou nog eerder die 4 ontslaan dan Bosz laten gaan. Helemaal omdat Bosz Ajax juist beter laat voetballen terwijl Bergkamp en co daar juist niet voor zorgen.

06-06-2017 12:37

Lazell +17005

Inderdaad. Maar dat durft Edwin toch helemaal niet joh. En al durft hij het, dan nog heeft hij niet de competenties om dat goed op te kunnen lossen. Niet de eerste grote escalatie onder zijn leiding.

Puur op basis van prestaties (enige waar we op kunnen oordelen), weten we dat Bosz goed presteert. Het is een zegen voor de club geweest, vooral internationaal gezien. De prestaties maakt het werk van Overmars makkelijker om spelers te halen en voor Edje om internationale sponsors aan te trekken. Ga daar toch eens achter staan, probeer die vent te behouden voor de club. Als Nice het kan, kunnen wij dat godverdomme toch ook wel.

Ik begin nu toch wel heel benieuwd te worden naar de verklaring van Bosz. De enige persoon waarbij ik zijn uitspraken niet per definitie in twijfel trek.

06-06-2017 13:58

skinny hein +0

het Parool schrijft weer een ander verhaal...blijft lastig dit.

06-06-2017 12:26

AFCSANCHEZ +1

Haha je gelooft geen een verhaal, ook al zijn het AD, De Telegraaf en VI die nu precies hetzelfde schrijven. Maar nu komt een nietszeggend iets als Parool en die geloof je ineens wel, je reageert in ieder geval een stuk kalmer.

Je bent gewoon een Bosz hater.

06-06-2017 12:34

skinny hein +0

nee stond zeker achter bosz...leukste voetbal in jaren gezien. Maar ga gewoon niet mee met alle jankerds hier . En ad,telegraaf en vi zijn niet echt de waarheid toch altijd?:??En ik zeg alleen dat het Parool wat anders schrijft,thats it

06-06-2017 12:53

MosesD +14690

Ik moet plots weer denken aan de woorden van JC over de ex-topvoetballers in de directie en TH:
dat zijn ex-topspelers, die hebben aan een half woord genoeg en als er problemen zijn, lossen ze die op, desnoods in kleedkamertaal..
Kuch*Kuch......

06-06-2017 12:31

Raoul14 +3092

Weet dat je anti-Cruijff bent, maar de structuur van Bayern was zijn voorbeeld, daar kan het wel. Deze ex-topvoetballers kunnen het simpelweg niet.

06-06-2017 13:05

MosesD +14690

Ik ben niet zozeer anti-Cruyff, wel vind ik dat er teveel onkunde zit bij de meeste ex-topvoetballers. Bergkamp, Sar en Overmars zijn nou niet echt de beste kandidaten. Heb ik vanaf dag 1 geroepen. Ja, dan ben je meteen anti-JC, maar zo is het niet. Genoemde mensen zaten in de absolute top, maar dat wil niet zeggen dat zij op andere vlakken ook de beste zijn. Gullit misschien wel beste voorbeeld. Overigens zitten bij Bayern niet alleen maar ex-topvoetballers op de belangrijke posities. Daarbij is gekeken naar kwaliteit ipv naam. Wat hebben de mensen bij ons nou voor een ervaring of trackrecord?

06-06-2017 13:04

Raoul14 +3092

Ik zie jou in elk geval niet als een voorstander van het plan Cruijff, maar dat even buiten beschouwing gelaten. Cruijff heeft één grote fout gemaakt en dat is idd een keuze voor de verkeerde mensen, daar heb je helemaal gelijk in (gekregen).

06-06-2017 13:25

MosesD +14690

Het plan Cruyff moet je ook niet groter maken dan het is. De opleiding is continu in ontwikkeling en nooit zogenaamd af. Goeie mensen komen en gaan. Plan Cruyff heeft vooral gefaald door verkeerde poppetje op de verkeerde plekken. Ik was groot fan van Cruyff, de voetballer, de trainer, maar ik heb altijd gezegd dat hij niet altijd koos voor de juiste mensen. Vaak ging het om loyaliteit en niet altijd om kwaliteit. Jonk is een vakman. Een goede trainer, maar géén manager. Altijd gezegd. Bergkamp is wellicht prima individuele trainer, maar géén manager. Winter, Roy, Kreek, etc, zgn Cruyffianen, lieve jongens vooral maar niet de besten.

06-06-2017 13:34

Lazell +17005

Prima verwoord. Ook Cruijff maakt af en toe een fout en die mag best benoemd worden.

06-06-2017 14:11

Kikke +54

Cruijff zal als eerste toegeven dat hij inderdaad verraden is door deze gasten. Ze hadden namelijk helemaal niet de intentie om Cruijff voetbal te gaan spelen. tja Cruijff ging altijd al van het goede uit van de mens. Helaas begrijpen velen zijn filosofie niet, zoals ook jullie...

06-06-2017 18:20

MosesD +14690

Het gaat hier niet om de filosofie, maar de poppetjes.

06-06-2017 23:41

ojazeker +0

Godverdomme gaat lekker. Heb je een keer een goede trainer jaag je hem verdomme zelf weg

06-06-2017 12:25

AFCA14JC +0

https://www.reddit.com/r/soccer/comments/6fkddk/bosz_leaving_ajax_due_to_conflict_with/

06-06-2017 12:05

ZwartNazareth +1412

Vergeet niet dat Bosz en Ziyech goed samenwerkten. Met een nieuwe trainer moet je dat maar weer afwachten.

06-06-2017 11:59

JoodTotDood14 +0

Ik ben tegen protesteren maar in dit geval moeten we dit doen, wie doet mee? Sociale media of buiten maakt me niet uit, ik wil er alles aan doen om Bosz te behouden!

06-06-2017 11:54

Nosky +1032

Ik heb dit getweet:

https://twitter.com/Nosky_K/status/872016284900184064

Heb alleen vrijwel geen bereik op Twitter. Als er een paar mensen MET bereik dit retweeten komt het wellicht ergens.
Iemand moet de aanzet geven zal ik maar zeggen.

06-06-2017 11:59

AjaxCitizen +2163

Bosz is naar alle waarschijnlijkheid gewoon weg. Die kan je niet behouden na het horen van dit nieuws.

Zag wel wat op Instagram van Ajax_warriors:

https://www.instagram.com/p/BU_ipbpAUYq/?taken-by=ajax_warriors

De meningen van de volgers zijn in ieder geval voor Bosz.

06-06-2017 12:12

AjaciedMike +181

Breaking: Bergkamp en Spijkerman stappen op om probleem met Bosz op te lossen. Peter Bosz tekent alsnog niet in Duitsland. Ach fuck, dromen komen nooit uit! Ben ik hier ziek van zeg.. me club staat weer in de fik!

06-06-2017 11:59

Noxin +15583

Dus de 'cultuurbewakers' pesten iedereen weg die de cultuur willen gaan uitvoeren. Misschien tijd dat ze zelf hun biezen pakken. Wat een geneuzel.

06-06-2017 11:53

skinny hein +0

iedereen vergeten dat hij nonstop traore en younes bleef opstellen?En maar klagen allemaal.... nu ineens is het de nieuwe JC. Gewoon een nieuwe trainer,klaar. En nee de spelers rennen ook nu niet allemaal weg.Negatieve sensatiebakken allemaal.


whahahah 27 minnetjes die is goed

06-06-2017 11:57

AjaxCitizen +2163

Ja hij stelde Younes en Traoré op. En?

Younes is volgens mij de speler met de meeste succesvolle dribbels in de Eredivisie. Begon na de winterstop ook steeds meer in vorm te raken. Traoré ook. En wie wilde je als vervanger van Traoré? EL Ghazi? Traoré past veel beter bij ons spel. Speelde Europees verdienstelijk. Mensen kijken daarnaast niet hoeveel inzet hij toonde in het meeverdedigen. Ze kijken alleen naar wat hij fout doet.

En gewoon een nieuwe trainer, klaar? Je moet er eerst voor zorgen dat de rotte appels eruit zijn. Anders ben je aan het eind van aankomend seizoen terug bij af, omdat de nieuwe trainer ook niet kon samenwerken met een aantal mensen binnen de club.

06-06-2017 12:02

AFCA14JC +0

Flikker een end op

06-06-2017 12:08

nahfahlaar +179

Ja je hebt gelijk, Bosz is ook niet perfect. Maar hij heeft Ajax Europees gezien weer op de kaart gezet. Hij heeft het Ajax-spelletje gemoderniseerd, opgefrist. Heel Nederland heeft genoten van Ajax de tweede seizoenshelft, en daar mogen we Bosz dankbaar voor zijn.

06-06-2017 12:08

skinny hein +0

oh ben ik ook dankbaar voor. Maar mensen doen nu net alsof we failliet gaan zonder ene peter bosz. Begrijp me goed,zwaar kut dit,maar we gaan niet dood ofzo.

06-06-2017 12:20

Nosky +1032

Je gaat niet failliet nee. Maar met Bosz had je een lijn doorgetrokken. Die is nu doorbroken en een ander dient weer een nieuwe lijn uit te stippelen.

06-06-2017 12:36

Heroisch +0

en nonstop Schone en Veltman. PB is geen domme man. Heeft volgens mij alles te maken met loyaliteit naar spelers, die dat ook terugbetalen. Net zoals ie loyaal naar ajax toe zou zijn door de miljoenen in dortmund te weigeren als die 4 weggaan. traore en schone zou volgend jaar sowieso veranderen. Veltman en Younes denk ik ook.

06-06-2017 12:09

Nosky +1032

En ben jij vergeten dat we dit seizoen 81 punten hebben gehaald in de competitie (en helaas Feyenoord zijn beste jaar sinds tijden had) en we in de finale van de EL stonden?

En toen we begonnen met die andere 'veel betere spelers' we in de voorbereiding niet voorbij een stel amateurs kwamen?

06-06-2017 12:33

skinny hein +0

ik zeg ook niet dat hij slecht was..maar dat vrijwel iedereen ook liep te klagen. Ben blij met dit seizoen maar blijf ook realistisch.

06-06-2017 12:50

jameesk +0

schandalig!!! hoe vd sar en bergkamp hiermee zijn omgegaan dit is gewoon kinderlijk gedrag ! we speelden eindelijk weer leuk voetbal en omdat bergkampje in zn trots is aangetast. wou die niet meer samenwerken zet je eroverheen pannekoek! vd sar naja dat zegt al genoeg te zwak om achter bosz te blijven staan of puur vriendjes politiek! ook weer heel zwak

06-06-2017 11:54

fanvooraltijd +6818

ik krijg steeds meer het idee dat Bergkamp de kwade geest is in het conservatieve denken . Gesteund door de Rvc jaagt hij alle mensen met een echte vooruitstrevende visie ,zoals Jonk en Bosz de deur uit . Hij wil terug naar het afschuwelijke beton voetbal van FdB .

06-06-2017 11:43

ZwartNazareth +1412

Gast verdient een half miljoen per jaar om bij een hockeyclub te gaan zitten.

06-06-2017 11:51

RaynoFischer +18

Teert zijn naam, had hij Kees Vd Berg geheten was hij allang weggestuurd denk ik ....
Een keer oké, maar het is nu wel erg vaak dat hij erbij betrokken is, helemaal klaar met die man.

Zonde voor zo geweldig oud voetballer, maar wat een klootzak.
Dat Arsenal nog geen interesse heeft getoond?

06-06-2017 11:54

AjaxCitizen +2163

De RvC steunde hem kennelijk niet in deze kwestie, aangezien ze net als de selectie wilden dat Bosz aanbleef. Had ik eigenlijk niet verwacht.

06-06-2017 11:56

MosesD +14690

RvC stond juist achter Bosz!

06-06-2017 11:55

Heroisch +0

Vroeger werd de toiletvrouw ontslagen als de trainer er een probleem mee had. Bij deze grap wordt de succestrainer weggedaan vanwege Rekeldorp, een hersteltrainer

06-06-2017 11:42

AjaxCitizen +2163

Vraag me af waar hij enige inspraak op heeft. Moet dan alleen de conditietrainingen zijn geweest, want als hij kritiek had op het tactische gedeelte dan moet hij zeker ophoepelen. En als hij het niet zag zitten om de trainingen minder intensief te maken, dan begrijpt hij er niets van. Met zo een jonge selectie en een spelopvatting met drukzetten als een belangrijke factor, zijn zware trainingen wel het laatste wat je wilt om de herstel te bevorderen.

06-06-2017 11:55

didierajax020 +2

Man wat hoopte ik dat Bosz AS eventjes kon lezen qua reactie. Die man heeft zoveel goeds gegeven aan het Ajax voetbal. Het klinkt raar, maar ik heb liever dat Bosz blijft dan bijv. een Klaassen.

06-06-2017 11:42

AjaxCitizen +2163

Is niet raar, want bij vertrek Klaassen weet je dat er een ander weer opstaat. Bij vertrek Bosz is het de vraag of je een gelijkwaardige vervanger kan vinden die ook nog eens in deze slangenkuil kan functioneren.

06-06-2017 11:47

AjaxIsrael +2

Het grappige is dat zowel De Telegraaf, het Ad en VI met precies hetzelfde verhaal komen (spreken elkaar normaal erg graag tegen) en dan heb je hier nog types die roepen dat het niet klopt en allemaal sensatie is.

Jonk, bryan roy en Orlando trustfull die problemen hadden met Bergkamp was zeker ook sensatie.

06-06-2017 11:40

altijdwelwat +7

Het grappige is ook dat Bosz zichzelf enorm tegenspreekt dit waren zijn exacte woorden een kleine 2 weken terug : "Ik heb hier een driejarig contract getekend. Bij andere clubs liet ik vaak clausules in mijn contract opnemen. Dat heb ik bij Ajax niet gedaan. Dat zegt wel iets. Ik heb het hier prima naar mijn zin." Overmars en van de Sar liepen hand in hand met hem over het veld. Nu komt er een zak met geld langs en hoor je opeens hele andere geluiden, stel Dortmund was niet gekomen was Bosz dan ook zo stellig geweest om op te stappen?

06-06-2017 11:37

Milan93 +3

Hij word vandaag om 14.30 gepresenteerd ?!

06-06-2017 11:52

MelleAfca +14328

Jij snapt het niet helemaal.

06-06-2017 11:51

MichelAngelo66 +22267

Bosz had het naar z'n zin. Hij zei ook met een lach "als ze me niet ontslaan". Er speelde dus wel degelijk iets. Er was weerstand tegen hem en dat wist hij maar al te goed. Hij hield zich netjes op de vlakte. Weerstand kwam van mannetjes die nu niets of te weinig te vertellen hadden blijkbaar. Assistent trainertjes. Mijn hemel wat een onkunde van onze directeur weer.

06-06-2017 12:02

Dwergje48 +4

Ik ben dit alles met verbazing aan het volgen. Hoe kan het dat het opeens aan het einde van het seizoen zo ontploft, en dat er hiervoor niks aan de hand leek? En hoe kan het zijn dat volwassen mensen dit niet onderling kunnen oplossen? En hoe kan het dat de directie etc van Ajax dit maar laat gebeuren? Ik weet er verder niks over te zeggen. Wat een toestand.

06-06-2017 11:39

Mini +1

Wees blij dat het aan het einde van het seizoen is, en niet al tijdens de winterstop. De situatie is belachelijk maar het is wel goed uit de media gehouden.

06-06-2017 11:59

skinny hein +0

Bosz was er toch als de kippen bij om ja te zeggen tegen dortmund? Alsof die 4 meer te zeggen hebben na zo een topseizoen in europa dan de hoofdtrainer en zijn assistent. ...speculaties,meer niet. Hij deed het toch prima?Hoef je ook niet weg behalve als je zelf wilt.

06-06-2017 11:37

AjaxCitizen +2163

Jonk wilde ook niet weg. Die werd er ook uitgewerkt.

06-06-2017 11:41

AFCSANCHEZ +1

Bosz zei ja omdat hij het op deze manier natuurlijk helemaal niet prettig is om te werken. En het meest ongelooflijke aan het verhaal is, dat die 4 inderdaad meer te zeggen hebben dan de hoofdtrainer en zijn assistent. Dat alles omdat eindverantwoordelijke, Van der Sar, vriendjes is met die 4. Ik snap Bosz dat hij weg wil. Hij wilde de club helpen, alleen gaat hij niet zijn visie zo doorduwen omdat hij geen echte Ajacied is. Het is voor Bosz gewoon; zijn visie volgen of weggaan. Groot gelijk. Hij heeft de EL finale gehaald, niet Bergkamp of wie dan ook.

06-06-2017 11:36

AjaxIsrael +2

Oh dus jij was blijven zitten als er 4 man in je omgeving niet achter je staan en de directie vervolgens partij kiest voor die 4?

06-06-2017 11:36

skinny hein +0

wel met deze successen en een talentvolle ploeg achter me...schijt aan de rest toch als je dat presteert?

06-06-2017 11:55

mdeV +0

kleuterklas zeg godzamme.

06-06-2017 11:37

ZwartNazareth +1412

En van elke verkochte seizoenskaart gaat een deel op aan het salaris van Bergkamp & Co.

06-06-2017 11:36

didierajax020 +2

https://www.instagram.com/ajax_warriors/ #AjaxistheBosz

06-06-2017 11:36

Red Devil +3604

Net VI,Telegraaf en het AD gelezen maar het is een grote puinhoop in de trainersstaf van Ajax.
Het wordt tijd dat iedereen eens tot de orde geroepen wordt daar en zich volwassen gaat gedragen ipv als een stelletje kleuters.
Laat Ajax de gok maar nemen met Jaap Stam of Marcel Keizer als coach komend seizoen.

06-06-2017 11:29

flodder +16

denk je ....ze hebben alles eindelijk voor elkaar voor jaren ...maar nee hoor begint de ''zeik'' weer .

06-06-2017 11:29

RobertMuric18 +0

ajax_warrios op instagram 20K volgers verwoordt het precies zoals het is! We moeten onze stem laten horen.

06-06-2017 11:31

noppenkoning +41465

ik snap hier geen hout van, het enige wat ik wel snap is dat ik afgelopen jaar meerdere keren heb genoten van het Ajax spel, wat ik in de voorgaande 5-10 jaar amper heb gehad. Lijkt me zo dat dit vooral door Bosz kwam en niet door Bergkamp en L'ami

06-06-2017 11:25

AFCSANCHEZ +1

Hoe we wel een statement kunnen maken is gewoon massaal seizoenskaart stopzetten. Het gaat ze namelijk om de centen. De enige manier om ze te raken. Als we gaan protesteren lopen ze te lachen daar veilig boven in hun kantoortje. Naar beneden komen durven ze niet. Ze hebben schijt aan de supporters, die waren weer trots na zoveel jaren. Het enige wat ze boeit is eigen belang, en de centen, hoe meer seizoenskaarten hoe dikker de bonus voor deze heren. Keizer zal ook wel aangesteld worden, lekker goedkoop. Kunnen ze weer meer Chinees bestellen van die 5 miljoen uit Dortmund. Ben er klaar mee, zoek het lekker uit.

06-06-2017 11:29

ajaxminimax +5471

Ben het wel eens met jouw idee hoor, alleen ik ben ook van mening dat de spelers er niet slachtoffer van mogen worden, aangezien die ook gewoon achter Bosz stonden... En het meest bizarre vind ik dat de RvC achter Bosz staat. Dus waar gaat het mis? RvC is toch de baas?

06-06-2017 11:32

didierajax020 +2

Sorry maar, waarom zetten wij allemaal onze woorden niet om in daden? Ook AS, Ajax-life etc. Ik ben van mening dat ook wij als supporters onze onvrede wél kunnen uiten. Ik zou niet weten hoe, protest, iets wat opgemerkt zal worden. Ben er totaal niet van maar dit kan toch niet.

06-06-2017 11:28

didierajax020 +2

Wat is dat email adres precies?

06-06-2017 11:35

didierajax020 +2

Dat snapte ik, maar ik bedoel, wat wordt daar mee gedaan?

06-06-2017 11:30

AFCSANCHEZ +1

Wat is dat precies voor initiatief van Ajax1. Protest? Moet je je aanmelden via dat email-adres?

06-06-2017 11:36

ajaxminimax +5471

Trouwens ik mag wel hopen dat Ajax een persconferentie belegt en het ook laat zien op AjaxTV. Dat zijn ze gewoon verplicht naar de fans toe...

06-06-2017 11:25

Gewoon Gijs +18422

Wat nou: helemaal niets in Amsterdam? Wij hebben een slangenkuil! Wij staan bovenaan met wanbeleid.

06-06-2017 11:19

trainerdv +2

Dit is niet hoe het moet, Ajax. De echte succesen komen met continuitiet. De Boer, Cocu, Bronkhorst, Van Gaal, Hiddink... Bosz had in dat rijtje kunnen komen, zeker weten. Gemiste kans.

06-06-2017 11:18

MosesD +14690

Ik heb Bergkamp lang verdedigd, maar dit kan echt niet! Eruit met die gast en neem Spijkerman, l'Ami (en zijn multomap) gelijk mee. Peter Bosz door velen hier eerst uitgemaakt voor 'kakkerlak' en wat dies meer zij, is onze beste trainer geweest sinds van Gaal. Hadden kunnen gaan oogsten. Ook slap van de directie. Ook die mogen opkrassen. Cruyff wilde ex-spelers die de club zouden leiden, maar deze 3 kunnen er helemaal niks van. Ik ga mijn seizoenkaart na 27 opzeggen.

06-06-2017 11:23

ZwartNazareth +1412

Een graaicultuur is het.

06-06-2017 11:22

jarenfan +5

.Krijg steeds meer de indruk,dat Dennis (de stille) ,de intrigant is in
het geheel,ook indertijd met Jonk.

06-06-2017 11:16

AFCSANCHEZ +1

Ik moet er eigenlijk wel om lachen. Dit zou je echt bij een amateurclub verwachten. Bergkamp is de cultuurbewaker, wat wil hij zien dan? Het spel onder Bosz is zoals Ajax hoort te zijn. Waar bemoeit die Bergkamp zich mee, eikel.

En wat moet ik zeggen over Carlo La Salami, nietsnut. Voegt niets toe. En die zure Spijkerman. Bosz heeft het gewoon prima gezien, die Spijkerman voegt ook niets toe. En een of andere Bjorn. Bjorn wie, zullen de meeste mensen denken.
Het is dus niet heel gek dat Kruzen en Bosz veel samen deden. Die Salami en Spijkerman en Bjorn zouden naar zichzelf moeten kijken omdat ze gewoon niet goed genoeg zijn. Maar ze hebben lopen huilen bij Van der Sar. En die zwaar ongeschikte Van der Sar durfde hun vriendjes er niet uit te knikkeren en dus voelde Bosz zich genaaid en ging weg.

Nou, het concept voor een nieuwe soap.

06-06-2017 11:21

danidinhoajax +0

Verschrikkelijk nieuws dit, wat voegt zijne koninklijke hoogheid Bergkamp in godsnaam toe behalve pro-cruijff mensen er uit werken de afgelopen jaren. Deze man is te bang om te vliegen en verziekt nu al een aantal jaren de sfeer binnen de ajax leiding. Ook uiterst zwak van Van der Sar dat hij partij kiest voor Bergkamp. #bergkamp rot op

06-06-2017 11:20
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.