Overmars wil contracten verlengen

door GH 20

Overmars wil contracten verlengen

door GH 20

Laatst geüpdatet

VERLENGEN MAAR! - Marc Overmars heeft aan Voetbal International laten weten dat Derk Boerrigter, Christian Eriksen, Toby Alderweireld en Viktor Fischer een gesprek aan mogen gaan over een nieuw contract. De contracten van Eriksen, Alderweireld en Boerrigter lopen nog anderhalf jaar door. Fischer zijn contract loopt door tot medio 2014. 'Met Christian hebben we al meerdere keren gesproken. Dat pakken we volgende maand weer op. Dan willen we ook met Toby en Derk gaan praten.'

Fischer heeft van Ajax een aanbieding gehad om zijn contract met twee jaar te verlengen tot 2016. 'De hele technische leiding heeft groot vertrouwen in Viktor, dus we hopen hem binnenkort langer aan ons te binden,' aldus de technisch directeur. Zaakwaarnemer Sören Lerby lijkt geen haast te hebben. 'We doen rustig aan', meldt hij. 'Niet om bijdehand te doen, maar we willen eerst eens praten over de sportieve perspectieven van Viktor. Dat zou in de winterstop kunnen.'

Op extra spelers hoeft ajax niet te rekenen in de winterstop. 'We houden onze ogen altijd goed open, maar we gaan niet opeens allerlei aankopen doen,' aldus Overmars.

Lees meer over:
Plaats reactie

ajax19 +0

Op extra spelers hoeft Ajax niet te rekenen in de winterstop, is dat een conclusie van de redacteur? Dat kan ik niet uit die quote halen hoor. Hij zegt niet in het wilde weg te gaan versterken, en terecht. Inderdaad houden we wel onze ogen goed open.

07-11-2012 17:11

barbaanjur +0

geen blind?

07-11-2012 08:41

Daantje Makkes +1

Een spits en/of rechtsbuiten zou mooi zijn.. Persoonlijk ben ik gecharmeerd van Finnbogason en Wildschut

06-11-2012 11:16

suske +25

Verlengen kost minder dan. Een vedette kopen.

in December word er volgens geructen met grof geld gesmeten bij transfers. Dit inverband met de Financial Farplay in 2013. Er zal geboden worden op Eriksen Alderweirld en misschien nog wel meer spelers.
Hoge bedragen worden niet geschuwt!!

06-11-2012 09:20

herrewijnen1982 +0

Eriksen,moet je verkopen in de zomer.Djuricic of Maher halen voor zijn plek.Fischer verlengd wel.

06-11-2012 08:41

RobertoStrife +2

Je moet als profclub gewoon al veel eerder beginnen met die gesprekken. Bij anderhalf jaar kunnen ze de transfervrije status al ruiken.

06-11-2012 00:01

Dip +0

En laten we dan hopen dat de contracten niet maar met 1 jaar worden verlengd, maar minstens met 2.

05-11-2012 23:03

Randy428 +3

'Op extra spelers hoeft ajax niet te rekenen in de winterstop. 'We houden onze ogen altijd goed open, maar we gaan niet opeens allerlei aankopen doen,' aldus Overmars.'
Waar zou dit ook voor nodig zijn? De selectie is al compleet toch? Perfecte balans tussen oud en jong. NOT

Ik hoop dat ze voortvarend te werk gaan voor wat betreft de verleninging van Eriksen, Alderweireld en Fischer.
Voor wat betreft Boerrighter zou ik rustig wachten. Eerst maar eens zien of hij gaat aantonen het niveau wél aan te kunnen. Voorlopig heeft hij dit seizoen nog niets gepresteerd. We moeten niet blijven wedden op hetzelfde paard, maar doorselecteren als blijkt dat er dus onvoldoende mogelijkheden zijn bij de betreffende speler.

05-11-2012 23:02

jeffoajaxfan1 +1382

Boerrigter zou achterlijk zijn als hij niet verlengt aangezien hij nog niet terug op niveau is na zijn blessure , van Christian en Toby hoop ik dat ze verlengen zodat ze niet weer te goedkoop de deur uitgaan zoals jantje deed .

Fischer lijkt me verstandig genoeg om te weten dat hij moet verlengen zodat hij zich lang kan doorontwikkelen.

Goede zaak als iedereen verlengt

05-11-2012 22:41

Liefhebber +1

Alleen Boerrigter (de minste van deze 4 spelers) zal op zeker willen verlengen. Fischer verlengt alleen als hij opschuift in de pikorde en veel minuten gaat krijgen van FdB de komende tijd (en terecht!). Hangt dus van FdB af wat Fischer zal gaan doen.
Eriksen en Alderweireld zullen niet willen verlengen en zullen zodoende aankomende zomer (met nog 1 jaar contract) voor veel te weinig de deur uitlopen.
Net als met de transfers afgelopen zomer, vind ik t TH met het verlengen van contracten nog geen bijster sterke indruk maken.
Jullie kunnen me weer afzeiken, maar reken er maar op dat ik gelijk krijg mbt deze spelers. De waarheid doet soms pijn, zo pijn dat sommigen hem proberen te ontkennen.

05-11-2012 22:07

Gewoon Gijs +18438

Ik ben bang dat je voorspelling uit gaat komen.

05-11-2012 22:24

oudzuid2 +7294

mee eens, vind ze veels te slap handelen wb het openbreken en verlengen van contracten. deze jongens hadden al tot 2016/2017 vast moeten liggen. Alderweireld, Eriksen en misschien ook De Jong zijn vd zomer pleite en wat houd je dan over??

05-11-2012 22:44

DeKlassieker +0

Jij noemt het afzeiken ik noem het wijzen op zaken waar andere misschien geen weet van hebben. Ik roep het al enige tijd dat het snijden in de selectie van afgelopen seizoen een belangrijke stap is voor het langer verbinden van sterkhouders.

In het afgelopen boekjaar zijn de salarissen met 2.8 miljoen gedaald. Voorafgaand aan dit seizoen zijn er 17 spelers weggegaan bij Ajax, waaronder een drietal spelers waar we bijzonder weinig aan gehad hebben, maar in totaal wel tussen de 4 à 5 miljoen euro per seizoen kregen (Aissati, El Hamdaoui en Cvitanich).

Ik vrees dat Ooijer, Bulykin, Lodeiro en Silva ook voor 4 à 5 miljoen per seizoen verdiende. Vertonghen, van der Wiel, Anita en Janssen stonden waarschijnlijk voor tussen de 5 à 6 miljoen in de boeken. Ik denk dat we met zekerheid kunnen zeggen dat de spelers salarissen met minimaal 10 a 15 miljoen zijn afgenomen. Toch?

Door de transfers is er ruim 25 miljoen euro "verdiend". Daar gaan nog wat onkosten vanaf, maar aangezien dit geld niet gelijk uitgegeven is, kunnen we met zekerheid zeggen dat we dit seizoen geld verdiend en geld bespaard hebben. Het stomste om te doen is om dit zuurverdiende geld uit te geven aan nieuwe spelers die gelijk meer gaan verdienen dan de gevestigde namen uit de jeugd. Wat het technisch hart nu gaat doen is proberen de sterkhouders langer aan de club te binden omdat hiervoor geld beschikbaar zou kunnen zijn.

Het is nu lastig om te bepalen hoeveel een speler als Eriksen zou kunnen verdienen bij Ajax, maar heeft iemand er problemen mee dat we een speler uit de jeugdopleiding die is uitgegroeid tot basisspeler een aanbieding doen voor minimaal 2.5 miljoen per jaar? Waardoor hij hopelijk minimaal 1 of 2 jaar langer bij ons blijft, zodat we op zijn positie niemand hoeven te kopen en de jeugd langer de tijd krijgt? Waardoor we uiteindelijk nog meer geld besparen op transfers, zodat we nog meer sterkhouders betere contracten kunnen geven?

Dit is er nu aan de hand binnen Ajax en dat is te beste ontwikkeling voor de club. Misschien tekenen ze niet bij, maar op deze manier zal het in de toekomst gaan. Bewezen jeugdspelers gaan het meeste geld opstrijken binnen Ajax en zo hoort het ook.

05-11-2012 23:22

Liefhebber +1

Ik vind wat jij doet geen afzeiken. Jij reageert inhoudelijk en daar houd ik van. Daarvoor kom ik op AS.
Ik ben ook voor het snijden in de selectie en vind dat ook een goede zet, tis echter niet allemaal geweldig. Vergeet bijvoorbeeld niet dat Poulsen die niks toevoegt wel weer een contract van 2 jaar heeft gekregen met een salaris van 9 ton exclusief premie's, ook Babel zal een riant salaris opstrijken.
Daarbij vind ik dat je de belangrijke spelers in je team en die je in de toekomst veel gaan opleveren lang aan je moet binden. En daar ook snel bij moet zijn, Dat is nu beide niet t geval. Er worden zelfs erg korte contracten uitgedeeld. En niet tijdig verlengen en korte contracten kost ook gewoon geld. Spelers gaan daardoor voor te weinig weg. Dus die 25 miljoen die je volgens jou zou besparen verspil je hierdoor ook weer voor n groot deel.
Daarbij ben ik niet voor veel uitgeven aan nieuwe spelers en begrijp ik dat er zuinig aan gedaan moet worden. Feit blijft daarentegen dat Ajax onder t TH de laatste 2 jaar ook ongeveer 20 miljoen heeft uitgegeven (o.a. aan Sigthorsson, Janssen, Serero, Cillessen, Boerriger, Sana, Moisander). Dit had met een betere kijk op spelers en hun kwaliteiten beter besteedt kunnen worden (bijv Bony kostte 4 miljoen, Djuricic past duidelijk beter bij ons dan Janssen/Serero, Cillessen is totaal overbodig).
Ik vind t gewoon allemaal niet zo geweldig gaan als anderen zichzelf wijs maken.

05-11-2012 23:38

Dip +0

Vergeet niet dat Djuricic dit jaar echt begint door te breken bij Heerenveen, de afgelopen jaren was het echt niks. Zelfs vorig jaar niet.

Ook Bony speelt nu bijna 2 jaar voor Vitesse, die was toen 4 miljoen euro inderdaad. Maar vergeet niet dat De Boer toen pas net ingestapt was. Ik vind de enige miskopen die Ajax onder De Boer heeft gedaan Cillessen en Sana.
Erg zonde van Cillessen dat hij voor ongeveer 3,5 miljoen is aangetrokken en eigenlijk nauwelijks speelt.

Sigthorsson (mits fit) heeft echt wel de potentie om de huidige Bony te evenaren, mits niet beter. Serero was een gok, en heeft dit jaar leuke wedstrijden gespeeld. Ook Boerrigter was een gok, en heeft vorig jaar erg leuke wedstrijden gespeeld. Dat Sigthorsson en Boerrigter zoveel zijn geweest is gewoon pure pech.

Ik ben overigens wel van mening dat Poulsen en Sana echt helemaal niks toevoegen. Sana was (mocht die krullenbol, ben z'n naam vergeten, de waarheid spreken, wat hij wel vaker doet) al vaker gescout. Te veel negatieve reporten, conclusie: niet doen. Nu wordt hij gekocht omdat hij goedkoop was en er moest iemand komen.

Ajax had best een fatsoenlijke cvm en buitenspeler kunnen kopen, alleen had er wel meer dan 0 euro moeten worden uitgegeven.

Trouwens vind ik dat we vorig jaar op papier echt een geweldig elftal hadden, Janssen in een Xabi Alonso rol leek erg mooi. Helaas heeft het niet zo mogen uitpakken, en is gelukkig Anita doorgebroken. Maar vergeet niet dat Ajax toen een half uur echt heel erg sterk tegen Madrid speelde, daarna wat minder maar alsnog erg sterk. En zelfs de beste kansen kreeg. Ook die eerste wedstrijd tegen Twente, waar Twente echt helemaal werd weggetikt.

06-11-2012 01:06

Vinc-ajacied +4

Dit zijn de spelers die onder Frank zijn gekomen voor het 1e team:

Sigthorsson, Janssen, Bulykin, Boerrigter, Sana, Poulsen, Cillessen, Moisander, Babel, Schone, Serero.

Moisander vind ik een prima aankoop. Babel kan er mee door. Sigthorsson hadden ze beter moet aftesten op fysiek en Serero wil ik nog wel de kans geven, de rest zijn allemaal miskopen.

Voor het 2e team (niet door Frank dus)
Hoesen, Boccarra, Fischer, Andersen, Rits, (Meleg)

Daarnaast als je de basis kijkt onder Frank

------------------Vermeer-----------
v Rhijn-Alderweireld-Moisander-Blind
--------------------Poulsen----------------
----------Siem---------------Schone-------
---Sana-----------Eriksen----Babel


Dan staat er één speler in die onder Frank is gedebuteerd. Als je het dan zogenaamd met de jeugd doet doe het dan ook gewoon goed. Frank de Boer is echt een held maar moet niet zo koppig doen met zijn aankopen.

Sana, Boerrigter, Poulsen, Sulejmani, Enoh mogen van mij allemaal in de winterstop weg die voegen echt niets toe. Daarnaast vind ik dat hij of Boccarra/Sprokslede vol de kans moet geven of gewoon eerlijk moet toegeven dat er echt niks rondloopt en dat het onmogelijk is om een goed lopend middenveld en aanval te hebben zonder een goede aankoop.

Anita en Suarez worden te erg gemist in zo'n Ajax. We hebben geen enkele killer in de selectie, helemaal niemand net als vorig jaar. Goede aanvallers kosten geld. En dan niet Sigthorsson die 80% van de tijd geblesseerd is.

En een goed voetballende middenvelder kost ook geld. Ik ben voor bezuinigen maar ipv van Boerrigter, Poulsen, Sulejmani, Sana, Enoh zie ik liever Fischer, Boccarra, Lukoki, Andersen en Sporkslede. Nu Frank nog..

Het gaat toch niet gebeuren maar ik hoop dat er in de winterstop een echt goede buitenspeler bij komt waar ik al bijna 2 jaar op wacht.

06-11-2012 01:26

DeKlassieker +0

Laat ik dan beginnen met uit te leggen wat het snijden in de selectie daadwerkelijk wil zeggen. De totale selectie zal bestaan uit 25 spelers, maar slechts 18 van deze spelers zullen daadwerkelijk spelers zijn die toe zijn aan het eerste elftal. De overige 7 spelers zullen allemaal jeugdspelers zijn die er net tegen aan hikken. In vergelijking met het verleden is dit al een enorme wijziging. Dit komt puur en alleen door het feit dat er in de laatste 10 jaar allemaal groot verdieners plaats hebben genomen op de bank bij Ajax. De bank van Ajax is echter bedoeld om voor het grootste gedeelte te bestaan uit jeugdspelers die toe zijn aan het eerste elftal. In het verleden vielen dit soort spelers vaak buiten de wedstrijdselectie, maar dat is nu niet meer het geval. Nu heb je vaak Denswil en Fischer erbij zitten, twee geweldige talenten maar nog zeker niet toe aan 40 wedstrijden per seizoen. Doordat er nu zoveel mensen zijn vertrokken de afgelopen twee jaar zit de jeugd veel dichterbij het eerste elftal.

Maar ja dan komt het volgende ''probleem''. Vertonghen wordt verkocht en je kunt een speler van zijn kaliber nooit opvangen met een jeugdspeler die er eigenlijk nog niet klaar voor is om alles te spelen. Moisander is dat wel en daarom is hij gekocht. Anita ging weg en Janssen kun je hier ook bij betrekken, maar nog steeds is het onmogelijk op die positie op te vullen met een jeugdspeler. Ze hebben niet voor niets een extra jeugdige CVM gekocht voor de toekomst. Voor deze positie had je dan alleen Enoh nog over, maar naast zijn duelkracht voegt hij eigenlijk bijzonder weinig toe en hij heeft vaak kleine blessures. Hiervoor is Poulsen gehaald, met door gebrek aan geld daar moet je realistisch in zijn. Zijn salaris doet er weinig toe, want voor zijn positie alleen al zijn er eigenlijk twee spelers weggegaan. Maar een tweejarig contract...? Tsja daar stond ik ook wel even van te kijken. Voor Babel geldt een heel ander verhaal waarom die nu bij Ajax kan spelen, maar qua salaris zijn er ook op zijn aanvallende posities minimaal twee grootverdieners vertrokken (Cvitanich en El Hamdaoui).

Cillessen is ook weer een geval apart. Ik heb met grote schaamte gekeken naar Verhoeven in het doel en op dat moment was er ook geen goede jeugdkeeper voorhanden. Er moest dus een nieuwe tweede keeper gehaald worden. Haal je dan een volwaardige vervanger, aangezien Vermeer ook zijn pijntjes had, of haal je een oude ervaren keeper? Ze hebben gekozen voor het eerste en of dit een wijs besluit blijkt te zijn moet de toekomst uitwijzen (dus vanaf het moment dat Vermeer misschien weggaat). Komt Cillessen dan in het doel als hij nog bij Ajax zit of komt van der Hart daar te spelen?

Janssen is nog steeds in mijn ogen een miskoop, want voor de positie waar hij voor is gehaald heeft hij niet naar behoren gepresteerd. Serero is ook weer een geval apart, want die komt van Ajax Cape Town en dat zit financieel weer totaal anders in elkaar dan alle andere transfers. Boerrigter heeft prima gepresteerd, maar is gewoon uit vorm. Sana is een lichtgewicht, maar alle andere flankspelers kunnen nagenoeg geen 40 wedstrijden spelen, dus deze extra (goedkope) optie is meer dan welkom bij Ajax. Tsja en dan Sigthorsson... Ik vind het een geweldige spits voor Ajax, maar ja als hij steeds geblesseerd is... Zijn aankoop snap ik echter weldegelijk.

Ik ben dan ook totaal niet van mening dat het technisch hart heeft gefaald, vooral niet doordat zelfs de miskoop Janssen nog snel van de hand is gedaan. Nu er flinken stappen zijn gemaakt op financieel gebied is het inderdaad nodig om spelers langer te contracteren. Vergeet niet dat dit in het verleden niet altijd mogelijk was en vergeet al helemaal niet wat de wensen van een speler zijn. Zolang een speler zich niet in het eerste heeft kunnen bewijzen heb je niets aan om hem langer dan 4 jaar vast te leggen. Wanneer een speler zich wel bewezen heeft en zijn contract loopt nog 1 á 2 jaar door, dan moet de financiele ruimte er zijn om zijn contract open te breken. Dit is in het verleden niet het geval geweest, want van onder de 1 miljoen euro naar 1.5 miljoen gaan is geen grote opwaardering als een buitenlandse subtop club al meer dan 2 miljoen wil betalen. Nu de selectie zo gewijzigd is dat er meer goedkopere jeugdspelers erbij zitten, zou het dus financieel mogelijk moeten zijn om een aantal basisspelers gewoon laten verlengen voor 2.5 miljoen per jaar. Voor een bewezen eigen jeugdspeler is dit nog altijd een betere optie als clubzijnde, dan een Luque halen en heb 2 miljoen per jaar betalen. Daar is Ajax al helemaal mee gestopt onder het huidige beleid en dan kunnen we helaas niet zeggen onder de trainers Marco van Basten en Martin Jol en het toenmalige bestuur.

Het heeft allemaal met de toekomst van de club te maken en ik hoop dat je hierin vertrouwen kunt vinden.

06-11-2012 09:18

Godenzoon24 +15394

Met al je reacties in dit topic 100% eens op Jannsen na want dit vind ik geen miskoop maar gewoon verkeerd gebruikt. Maar dan zijn er nog mensen die het niet snappen en j een duimpje naar beneden geven. Van die oppotunisten die na zaterdag alles kut vinden en als ze vanavond winnen jou helemaal gelijk geven. Erg jammer zulke mensen.

06-11-2012 19:06

Dijkie +0

Grotendeels mee eens behalve het feit dat je een aantal basisspelers kunt laten verlengen voor ca 2.5 mln per jaar. Hierdoor worden de salarisverschillen binnen de selectie te groot. Wel mee eens dat de contracten voor de echte talenten in de jeugd wel wat meer beloont mogen worden in vergelijking met de aangekochte spelers.

06-11-2012 20:48

Godenzoon24 +15394

Serero is gewoon top en Babel verdient 3 ton!

06-11-2012 19:01
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.