Molenaar: 'Waren dichtbij verzoening'

door BvdPloeg 86

Molenaar: 'Waren dichtbij verzoening'

door BvdPloeg 86

Laatst geüpdatet

Keje Molenaar heeft in VI het hele verhaal van de laatste weken in Amsterdam verteld. Molenaar steekt meteen van wal. 'Vorig jaar schaarde iedereen zich achter Cruijff. Het plan werd destijds in de opstappende ledenraad gepresenteerd en Cruijff kreeg de gelegenheid om het technische beleid uit te zoeken. Cruijff nam toen zijn verantwoordelijkheid en werd commissaris. Daar hebben wij vier mensen bij gezocht en ik neem mijn complete verantwoordelijkheid als het gaat om de gemaakte keuzes.

Molenaar benadrukt dat er vertrouwen was in Ten Have & Co. 'Wij hebben toen als raad benadrukt dat deze vier mensen werden aangenomen onder voorwaarde dat het technische beleid van Cruijff zou worden uitgevoerd. Vervolgens is besloten om in een totaal andere visie Van Gaal aan te stellen. Het hele beleid van Cruijff, met alle trainers van de toekomst en alle andere mensen die gekomen zijn, is simpelweg niet uitgevoerd.'

Verzoening was dichtbij
De verzoeningscommisie was volgens Molenaar dichtbij een overeenkomst met Cruijff. 'We waren met de verzoeningscommissie zo goed als rond met Cruijff. Daar hoorde onder meer bij dat hij Van Basten wilde aanstellen en hij zou op termijn uit de Raad van Commissarissen stappen en een adviseursrol zou nemen. Cruijff is altijd uiterst correct gebleven ondanks dat mensen achter zijn rug handelden’, vertelt hij.

Cruijff wilde brief Telegraaf
Johan Cruijff wilde echter een brief zien waarin stond dat Cruijff onder meer afstand moest doen van zijn column in de Telegraaf. 'Ten Have heeft toen beloofd dat hij die brief zou geven en dat is niet gebeurd en dat vind ik kwalijk’, zegt Molenaar. ‘Wij (verzoeningscommisie red.) hebben toen benadrukt dat het contact moest worden onderhouden tussen Cruijff en Ten Have en er waren openingen. Zelfs Van Basten wilde wachten en dat was in mijn ogen de ideale man voor de positie van directeur. Echter, een uur later kwam de bom met het aanstellen van Van Gaal.’

Dieptepunt bereikt
Molenaar zegt dat het dieptepunt nu bereikt is en dat het nu kiezen is. Rechtsom of linksom. 'Ik denk dat ze voor Cruijff kiezen.' (foto: Orangepictures.nl)

Lees meer over:
Plaats reactie

vanreenen +10338

Eén ding begrijp ik niet. Als je naar de samenstelling van de 24-koppige ledenraad kijkt en Molenaar kent die mensen van haver tot gort, waarom niet uit die mensen een RvC en vz gekozen. Daarin zitten hele capabele mensen zoals Leo van Wijk. Dan was deze hele oorlog waarschijnlijk ook niet ontstaan. En ja, nogmaals de klemtoon leggen op Molenaar die verantwoordelijk is voor de samenstelling van de huidige RvC en het huidige functioneren. M.a.w. Molenaar zegt dat hij er verstand van heeft, maar heeft het tegendeel bewezen. Ook maar opstappen: luidt mijn advies. Ik zal voor dit advies geen rekening sturen naar mijn geliefde club.

19-11-2011 20:18

suske +25

Cruijff en Molenaar zaten wat informatie betreft op een lijn. Zie Paul en Witteman en VI. De Ledenraad kiest voor Cruiijff wat het voetbalgedeelte betreft. Dus komt er geen TD. Maar nog wel een Algemeen directeur. Ophof misschien?

19-11-2011 13:19

Randy428 +3

'Daar hoorde onder meer bij dat hij Van Basten​ wilde aanstellen en hij zou op termijn uit de Raad van Commissarissen stappen en een adviseursrol zou nemen.'

Nou wat jammer dat dat niet doorgegaan is zeg. Wie zit er in godsnaam op Bassie te wachten? Ik niet in ieder geval.
En op termijn uit de RvC stappen, en dan weer veilig vanuit de berg, zonder enige verantwoordelijkheid, schoppen en roepen in het wild, zoals we dat al jaren kennen?

Ik weet niet of ik daar nou zo gelukkig mee ben. Maarja, zo is Cruijff. Liever geen verantwoordelijkheid.

19-11-2011 10:21

marty21 +461

al die mensen hebben het zo goed voor met Ajax: alleen maar elke dag ellende dumpen bij de pers. Leve de club liefde. Elke dag zitten Pauw en Witteman en DWDD vol met hoofrolspelers van deze soap. Kwalijk dat ze niets, maar dan ook niets intern kunnen houden. Meneer Molenaar, heeft meer tijd op tv na zn voetbal carriere dan tijdens zn carriere!

19-11-2011 00:40

afca40 +0

nee,jij snapt er wat van. .

19-11-2011 09:46

RobertoStrife +2

Die Van Rossum met z'n opmerkingen over 4 verraders, geniaal!

18-11-2011 23:45

Cruijff4ever +51

Ja, geweldig..... "Kan me voorstellen dat er eentje tussenzit, maar hoe krijg je het voor elkaar 4 verraders te selecteren"! Maar met alle respect..... chapeau voor Molenaar die op geen enkele wijze zich onder zijn verantwoording heeft geprobeerd uit te lullen. Plus zijn er nu dingen bovengekomen die voor het Cruijff-kamp uiterst lekbaar waren zoals die brief, maar NOOIT is gelekt door het Cruijff-kamp! Dat hele probleem is ook door de partij die baat zou hebben bij het lekken van die informatie, niet gelekt. Dat kunnen Ten Have en co niet zeggen!

19-11-2011 11:42

Cruijff4ever +51

Maar die van Cruijff was ook goed "Intelligentie is niet zo belangrijk, informatie is belangrijker", toen het over die brief ging, want hij weet wel wat erin staat hoor.

19-11-2011 11:44

lasse +0

ff voor de duidelijkheid cruijff en van gaal gaan niet samen omdat:
1. van beide kanten gaat dat nooit goed gemaakt worden, van van gaal omdat hij zich erover heeft uitgelaten nooit meer goed te hoeven maken. en cruijff voelt zich natuurlijk terecht volledig verraden door van gaal en hoeft niks met hem te maken te hebben.
2. ze hebben allebei een heel andere visie. dus daarom is het gewoon heel gek. van gaal is van collectief en ccruijff van individu. dan kan je wel zeggen stap over je ego heen maar als ze allebei een andere opvatting hebben heeft dat weinig zin.

persoonlijk vind ik dat cruijff gewoon moet blijven omdat we net zijn weg zijn ingeslagen en die man wel heeft laten zien dat hij iets neer ka nzetten en dat hij dit voor ajax doet

18-11-2011 22:47

Lars +439

Ik heb net het stuk op Ajax1 gelezen (over van Gaal) en ik moet eerlijk zeggen, als dat weer het geval gaat worden ben ik daar niet blij om. Het is trouwens nu al een grote rotzooi. Ik ben voor Cruijff, dit omdat hij alles doet voor Ajax en niet voor zichzelf. En bij Louis heb ik daar mijn bedenkingen over. De gehele gang vn zaken is al helemaal niet wat je ervan verwacht.

Mijn mening is dat ze dit al veel eerder van plan waren. En nu scholletje op nos..flikker op ...k*tzooi...gdvdmm ik kan wel janken om dit gedoe

18-11-2011 22:40

glennieyy +0

Je kunt in ieder geval nooit zeggen dat het saai is bij Ajax, maar dit is niet leuk meer

18-11-2011 22:33

bazza25 +1

Wat ik niet begrijp is dat mensen zo geloven in Van Gaal, ja hij heeft ajax in 95 succes gebracht en is natuurlijk een prima trainer, maar is hij ook een bestuurder, zijn mensen vergeten hoe hij ajax met de grond gelijk maakte in dat studenten programma? zijn mensen vergeten hoe ongeloof achterlijk hij zijn biografie presenteerde alsof hij de man is die nederland op de kaart heeft gezet met zijn filosofie.
hoe verschrikkelijk ego deze man is en helemaal vol is van zichzelf,, je haalt een ongeleid projectiel binnen daar is cruijff een doetje bij
je kan er opwachten tot van Gaal, bergkamp, jonk, stam, etc weg krijgt met zijn doordrammen en dan???? nee ik zeg ze hadden cruijff op technisch gebied dwars mogen liggen want hij lijkt dwars maar vergelijk dit ajax is met wat er bij Barca is gebeurd, precies en inderdaad het zelfde, een voetbalorganisatie neerzetten met iconen uit het verleden. die er voor zorgen dat wij straks weer een team hebben met echte ajax talenten en die met veel winst doorverkocht kunnen worden

18-11-2011 22:30

Margammor +0

Het is een fantastische trainer, maar voor de rest is het een ongelikte beer en een enorme l.l als mens. Ongeschikt dus als algemeen directeur.

18-11-2011 22:32

Laurel +0

Wat iedereen, die hier met elkaar over elkaar heen rolt, uiteindelijk blijkt te vergeten is waar het vanaf het begin om gegaan is. Het lijkt mij duidelijk dat de afspraak is geweest dat Johan Cruijff (een man met groot clubhart anders doe je dit niet voor niets) de technische kant zou doen, verantwoordelijk zou zijn en mede zitting zou nemen in de RvC en de koers zou bepalen. Vanaf het begin is hij hierin tegengewerkt.

Hierop is Cruijff zich gaan bemoeien met andere zaken en werd Ling onderdeel van het spel. Een spelletje wie heeft de langste en dat heeft zijn oorsprong bij de overige vier RvC leden. Je bent of verantwoordelijk of niet, en niet met inmenging van mensen zonder voetbalverstand.

Dat dit nu zo uitgespeeld is, is meer dan kwalijk en vergeet het volgende niet:

Onder Cruijff en na zijn periode zijn de meest grote voetballers doorgebroken vanuit de jeugd, dat kunnen we van de periodes na van Gaal niet zeggen. Die heeft het voordeel gehad van een uitstekende jeugdopleiding (Frank&Ronald zijn persoonlijk door Cruijff binnengehaald bv) en daarna is er bijna niets meer doorgekomen op Wesley en Rafael na waarvan ik niet kan bepalen wat van Gaal zijn rol hierin is geweest omdat hij er net zat toen zij in de jeugd instroomden. Ik vrees dat er dus een grote kans is verloren gegaan om weer ouderwets excellent goede jeugd centraal binnen AJAX te hebben door van Gaal aan te stellen.

Ik heb respect voor van Gaal en wat hij AJAX heeft gebracht maar vind hem niet het beste uithangbord als directeur en heeft zich zeker niet bewezen op het vlak van jeugdopleiding.

Gaat hij er weer vandoor als hij het niet eens is en iedereen schofferen die het niet met hem eens is. Lees dat stuk even op AJAX1, daar staan weinig onwaarheden in. Hij zal zich nog groter voelen dan hij zich nu al voelt en zal heersen als een tiran. Dit is uiteindelijk zeker niet de beste oplossing.

En als ik dan denk aan die huichelaars in de RvC dan vrees ik het ergste voor mijn mooie club. Die zijn nl nog een graad erger dan alles wat er voor zat, gaan ze na zondag niet dan gaan ze nooit meer weg. Eigenlijk niet eens zin in NAC, nog nooit meegemaakt....

En die zogezegde ASD begrijp ik ook geen flikker van.

18-11-2011 22:28

Marcodonna +0

Keje Molenaar heeft het erg goed verwoord bij de snor en nu blijkt dat die 4 ratten nog grotere ratten zijn dan ik dacht.
114% achter JC.
Hoop dat de ledenraad zondag het vertrouwen opzegd en er een doorstart met JC kan worden gemaakt.
Ook Jonk zijn verwoording vond ik sterk.

18-11-2011 22:23

cruijff14 +0

Gaan we morgen nog wat doen om cruijff te steunen?

18-11-2011 22:18

vasofiets +44

johan johan johan

18-11-2011 22:26

TOOL +3

Die 4 in de RvC hebben een goudeerlijk Ajaxhart!

18-11-2011 22:16

mike117 +0

Wat een gezeik zeg! Als ik het zo lees zullen weinigen het met me eens zijn maar ik vind Cruijff helemaal niks, ook nooit gevonden ook. Ik ga al 23 jaar naar Ajax maar ik heb altijd een hekel gehad aan hem, nooit positief over de clubals hij zelf niks e zeggen heeft, zo kinderachtig!
Nu heeft ie wat te zeggen en heb je na 6 mnd nog niks, hij had ze verantwoordelijkheid moeën pakken en moeten zoren dat er binnen een maand een capabele directeur was.
Ik zeg welkom Louis en adios Johan.

18-11-2011 22:08

vasofiets +44

ga lekker blaasvoetballen

18-11-2011 22:12

mike117 +0

Haha ga jij lekker Cruijff volgen, komt het ooit wel is goed na een jaar of 20 als ie er niet meer is

18-11-2011 22:14

TOOL +3

Over 20 jaar heb je geen jongens van de club meer zoals nu nog het geval is! Als je dan nog steeds zo'n puinhoop met de jeugdopleiding is dan kan je zoiets als Cruijff nu doet niet meer doen omdat je altijd maar multifunctionele middenvelders hebt gekweekt ipv talenten hebt laten ontplooien!

18-11-2011 22:19

mike117 +0

Gedeeltelijk eens.
Je hebt wel een paar talenten rondlopen op dit moment volgens mij die goed zijn op 1 positie ipv elke positie behalve op goal.
Maar ik denk dat het verschil in trainingen tussen Johan en Louis niet zo verschillend is, alleen ik ben van mening dat je met Johan 24/7 onrust hebt en met Louis heb je duidelijkheid en rust.
En voor mij belangrijk Louis neemt z'n verantwoordelijkheid, Johan wil straks alleen een adviseurs rol dan kan ie zich weer verschuilen zoals ie altijd doet.

18-11-2011 22:25

Margammor +0

Ik heb het vermoeden dat als Louis zes maanden bij Ajax is, dat er op elk kantoor een dartbord hangt met een foto van Van Gaal.

Respect voor zijnnresultaten als trainer, maar als mens en manager lijkt het mij een drama.

18-11-2011 22:37

Hwb +1486

Als mens schijnt het juist een heel warme, betrokken en emotionele man te zijn. Als leidinggevende (ook als trainer tov zijn spelers) is hij wel behoorlijk autoritair, maar volgens veel spelers ook warm en betrokken.

18-11-2011 22:47

Margammor +0

Als trainer is dat top, maar als algemeen directeur lijkt het autoritaire element gecombineerd met zijn enorme ego mij wel een probleem worden.

18-11-2011 22:49

Hwb +1486

Dat denk ik ook. Maar als mens is het (ken hem niet persoonlijk, dus moet ik afgaan op wat mensen die hem wel kennen daarover gezegd hebben) zeker geen drama. Kan mij voorstellen dat hij dat als leidinggevende/manager wel is.

18-11-2011 22:52

vasofiets +44

dan bestaat ajax niet meer

18-11-2011 22:24

Margammor +0

Staat op ajax1 nu een super gedetailleerd negatief Stuk over Van Gaal. 100% inside info lekken.

18-11-2011 21:47

mvdv +0

wel een heel negatief stuk, maar toch kan ik er maar weinig echte onjuistheden in vinden.

18-11-2011 22:03

Margammor +0

Nee, de meeste "feiten" kloppen wel. Van Gaal zal Ajax door zijn ego ten gronde richten.

De man heeft top kwaliteiten als trainer, maar is als mens alleen geïnteresseerd in de persoon Van Gaal vrees ik.

18-11-2011 22:09

Hwb +1486

Klopt. Niet heel erg afgewogen overigens, maar de strekking is duidelijk en klopt denk ik wel.

Tijdens het lezen van dat stuk dacht ik bij mezelf dat Van Gaal een hele goede manager voor een Engelse club zou zijn, vooral bij het lezen dat het Van Gaal moeite kostte zich niet te met de opstelling te bemoeien. Een rol als Ferguson of Wenger heeft zou hem wel passen.

18-11-2011 22:25

petersson +0

Ik heb Keje Molenaar altijd een zeer nette en integere man gevonden en vertrouw volledig op zijn weergave van de gebeurtenissen. Er kan dan maar 1 conclusie zijn: laten we morgen met z'n allen de steun aan Johan duidelijk maken. Dat verdient hij en laat ook de ledenraad, die ons vertegenwoordigt!, duidelijk zien waar we staan. Achterbaks gedoe hoort niet bij ons aller Ajax, weg ermee.

18-11-2011 21:44

Ajax-Amsterdam1 +0

Het gaat eigenlijk ook niet meer zozeer om Van Gaal. Cruijff is gewoon aan alle kanten bedrogen door de andere commissarissen. (benoeming van gaal, achter zijn rug telegraaf benaderen om ander publicatie beleid).

Van Gaal is gebruikt door de commissarissen om Cruijff weg te krijgen. Het zou mooi zijn als Louis na al deze bekendmakingen hier ook achter komt de eer aan zich zelf houdt.

18-11-2011 21:43

Voetbalschoen +0

Juist, een kant moeten kiezen tussen v. Gaal of Cruijff is helemaal niet nodig. Sterker nog, het is uitermate triest dat we blijkbaar 1 van deze iconen zouden moeten afserveren. Als het een voorstel van Cruijff was geweest om v. Gaal erbij te halen had iedereen het volgens mij prachtig gevonden. Het gaat er hier puur om hoe deze RvC dit besluit tot stand heeft laten komen, en hoe het voorbij is gegaan aan hun mandaat; Het faciliteren bij de uitvoering van het plan van Cruijff. Hopelijk wordt er een nieuwe RvC samengesteld die dit mandaat wel ten harte neemt. We hebben er een tijd geleden voor gekozen om Cruijff de ruimte en de tijd te geven, dan moet je niet op korte termijn alweer wat anders willen.

18-11-2011 22:34

Voetbalschoen +0

Juist, een kant moeten kiezen tussen v. Gaal of Cruijff is helemaal niet nodig. Sterker nog, het is uitermate triest dat we blijkbaar 1 van deze iconen zouden moeten afserveren. Als het een voorstel van Cruijff was geweest om v. Gaal erbij te halen had iedereen het volgens mij prachtig gevonden. Het gaat er hier puur om hoe deze RvC dit besluit tot stand heeft laten komen, en hoe het voorbij is gegaan aan hun mandaat; Het faciliteren bij de uitvoering van het plan van Cruijff. Hopelijk wordt er een nieuwe RvC samengesteld die dit mandaat wel ten harte neemt. We hebben er een tijd geleden voor gekozen om Cruijff de ruimte en de tijd te geven, dan moet je niet op korte termijn alweer wat anders willen.

18-11-2011 22:38

Margammor +0

Dit zal zondag het issue worden: behoorlijk bestuur en bestuurlijke integriteit.

18-11-2011 22:45

AFCACBS410 +0

jongens, de ledenraad kan toch niet anders dan zondag die RVC eruit sturen? dat kan toch niet anders meer na alles wat vanavond ook weer bij vi naar buiten is gekome?

18-11-2011 21:42

Hwb +1486

Dat zou je denken, maar dat soort bijeenkomsten en stemmingen kunnen vreemd lopen.
Ik kan mij bijvoorbeeld voorstellen dat er mensen zijn die de voorkeur geven aan Van Gaal terug bij Ajax. Ook omdat dat betekent dat er wél een directie is, De Boer waarschijnlijk niet zal vertrekken en Bergkamp mogelijk ook niet.
Laten we wel wezen een eventueel wegsturen van de RvC betekent wel dat je ineens zonder RvC én nog steeds zonder directie zit en dat zal voor sommige mensen toch een onzekere situatie zijn.

18-11-2011 21:50

Sualex +2

Er zitten nog gewoon mensen in de directie waaronder ook Coronel die vuile rat.

18-11-2011 21:53

Margammor +0

Coronel zit allen nog in het bestuur van de vereniging Ajax, niet in de RvC of de directie.

18-11-2011 21:55

Margammor +0

Pro Van Gaal is niet hetzelfde als pro RvC.

Er is nog steeds een zittende directie en als de RvC ordtvweggestuurd benoemd de Ondernemingskamer binnen een week een interim RvC.

Dan weg van dat NV gedoe en de nieuwe bestuursraad ook de RvC maken. Dan is de club en het bedrijf deels weer een geheel.

18-11-2011 21:54

Margammor +0

Nu Cruijff nog in PenW eroverheen en dan is de stemming volledig voor zondag.

18-11-2011 21:50

Hwb +1486

Goede vraag van Van Rossem: waarom zijn die commissarissen dat gaan doen?

18-11-2011 21:36

Erik1966 +0

Ongelofelijk wat Jonk te vertellen heeft!
Supporters kom in actie!

18-11-2011 21:35

Hwb +1486

Haha, Derksen die het heeft over inspelen op onderbuikgevoelens...

18-11-2011 21:35

Sualex +2

Gewoon de zooi eruit gooien en Cruijff de macht. Die praat toch Hiddink om. En klaar zijn we.

18-11-2011 21:34

Margammor +0

Los van de persoon Van Gaal, is de aanstelling van Van Gaal door de RvC de doodslag binnen de club. De tweedeling is nu volledig. Zij hebben namens het bedrijf nu de club Ajax vernietigd.

18-11-2011 21:34

mvdv +0

inderdaad, wat er ook gebeurt nu er komen alleen maar verliezers, en wij als fans helemaal. Deze RvC heeft de club voor een keuze gesteld die NOOIT had gemogen, wat er ook gebeurt wij verliezen een icoon en misschien wel meerdere.

18-11-2011 21:36

Sualex +2

Het is toch zo duidelijk als wat. Coronel is al met leugens door de mand gevallen. Bijna alle mensen en kranten die anti Cruijff zijn praten uit eigenbelang. Dat de RvC gaat praten in het supportershome zegt ook al genoeg. Dat ze nattigheid voelden.

18-11-2011 21:31

Erik1966 +0

Het lijkt wel een achtbaan! Op dit moment heb je de beste Ajaxieden allemaal bij elkaar. Eigenlijk een droom, hoe bizar ook! Volgende week kan het zomaar zijn dat iedereen weg is. Ten Have is de grootste ramp ooit!

18-11-2011 21:31

bux +5

We moeten zelf maar eens vragen of hij wil vertrekken. Google maar op tenhavecm kun je de rat mailen.

18-11-2011 21:28

Hwb +1486

Van Rossem overigens wel mooi hoor, het even wat relativeren en in een groter kader plaatsen.

18-11-2011 21:22

IamLegend +2

Zou best wel zonde zijn voor ajax als kamp jc zou opstappen. 300+ aan interland ervaring, en misschien wel 500+ competitie wedstrijd ervaringen hebben internationaal bijgeschoold zijn etc etc. Al die ervaring verdwijnt dan als jc zou opstappen.

Want JC heeft ze onder gebracht en aan het werk gezet onder 1 filosofie geweldig echt. Met van Gaal erbij kan je de kar trekken. En nieuwe gouden tijd bij ajax. Hoop ik,..

Hoe wil de rvc dat opvangen als jc echt gaat dreigen met vertrek?

18-11-2011 21:22

ossenaar40 +0

Er moet toch een aktie komen morgen tegen de rvc wat een klootzakken.

18-11-2011 21:20

Erik1966 +0

Die Ten Have mag wel een goede verzekering hebben.
Hij haalt zich echt de woede van de supporters van de Grootste Club van Nederland op z'n nek.

18-11-2011 21:20

SammyR +2

Zijn er al anti Ten have liedjes voor Zaterdag? Of pro Cruijff liedjes? Ik ga zoveel mogelijk bleren als kan.

18-11-2011 21:19

baklap +0

JOHAN JOHAN JOHAN FOREVER AJAX WE LOVE YOU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

TEN HAVE & CO FLIKKER OP VUILE RATTEN.

18-11-2011 21:19

Margammor +0

We moeten nu natuurlijk niet vergeten dat Molenaar zo gruwelijk helder en open is met een doel. Zondag praat de ledenraad met de RvC en moet die verantwoording afleggen. Molenaar is al vast de sfeer daar aan het managen.

18-11-2011 21:18

JeRooney +0

Molenaar is pro Cruijff... Logisch dat hij alle argumenten bestrijd die hij kan bestrijden. Maar vergeet niet dat er genoeg zijn die hij niet kan bestrijden maar die komen met Derksen en Molenaar nooit naar voren.

18-11-2011 21:17

Sualex +2

Haha Derksen verwoorde mijn reactie precies van vandaag.
Dat de grote rat Coronel is. En hij heeft zichzelf verraden omdat hij zei: ik zou hier nooit op gekomen zijn.
En de zaakwaarnemer van van Gaal zei dat hij vorig jaar al gesproken had met Coronel over van Gaal.
Ik zou zeggen stadionverbod voor Coronel en consorten

18-11-2011 21:17

brandevoort +0

KIJKEN ALLEMAAL P&W :

Cruijff vanavond te gast bij Pauw en Witteman

18-11-2011 21:17

Hwb +1486

Vind Derksen overigens wel te kort door de bocht hoor. Nu net ook weer over Coronel. Die gaf helemaal geen leiding aan Van Basten, slechts indirect via de directie. Als voorzitter ga je niet over transferbudgetten etc (al heb je mogelijk wel invloed die je kan gebruiken).
Maar hij versimpelt dingen zo erg dat ze eigenlijk niet meer kloppen.

18-11-2011 21:15

mvdv +0

mee eens, Derksen verliest zich af en toe te veel in emotie. Des te knapper dat Keje dit zo ontzettend rustig en duidelijk kan vertellen.

18-11-2011 21:17

Margammor +0

Incorrect. Coronel was toen gedelegeerd directielid vanuit de RvC na het vertrek van Fontein en Van Geel. Van der Aat was toen interim directeur en niet tekenbevoegd.

18-11-2011 21:22

Hwb +1486

Oke, excuus. Dan heb ik dat verkeerd in mijn hoofd zitten.

18-11-2011 21:23

brandevoort +0

DIT IS DE NEKSLAG VOOR TEN HAVE EN CO........OPZOUTEN !!!!

18-11-2011 21:15

Margammor +0

Cruijff is dan zelf idd ook wel ver gegaan in zijn vergevingsgezindheid.

Als Van Gaal nu ook kijkt, dan moet hij dus zich erg afvragen of hij voor deze RvC wenst te werken. Wat ze Cruijff nu flikken, dat kunnen ze dus Van Gaal dit ook flikken. Ik zou me erg zorgen gaan maken als ik Van Gaal was.

18-11-2011 21:13

Erik1966 +0

Wat stinkt dit zeg!!!!
Die gasten moeten toch weg gestuurd worden en een stadion verbod voor het leven!
Davids, tjonge,tjonge dat ik daar ooit voor heb staan juichen!

18-11-2011 21:13

CrazyJew +1

Dit is niet alleen maar ff de Cruijff show want Keje is aardig stipt met data

18-11-2011 21:12

CrazyJew +1

Heel verhelderend,

18-11-2011 21:10

Margammor +0

Wat een enorme eikels hoe ze dit gespeeld hebben.

Achter de rug van Cruijff om met de Telegraaf praten over Cruijff en dan weigeren om Johan als medelid van de RvC de brief te overhandigen welke aan de RvC is gericht en over hem gaat.

Op dat moment wisten ze dus al dat Van Gaal zou komen, anders hadden ze de brief wel gegeven. Ze wisten toen al dat ze afgelopen woensdag Van Gaal zouden gaan presenteren.

18-11-2011 21:09

CrazyJew +1

Holy shit, ze hebben Cruijff aan alle kanten gesaboteerd. Duistere zaken. Jannus weet echt een hoop. 1000% Achter Cruijff

18-11-2011 21:05

JohnDylan +22698

Molenaar moet in de RvC plaats nemen zodra deze RvC wordt weggestuurd.

Theo van Duivenbode (voorzitter), Leo van Wijk, Johan Cruijff, Maarten Fontein, Tscheu La Ling en Keje Molenaar.

Dat zou een geweldige RvC zijn waarmee we in ieder geval weten dat Cruijff echt een kans krijgt.

18-11-2011 21:05

Margammor +0

Molenaar klapt nu aardig uit de school.

18-11-2011 21:01

Hwb +1486

Inderdaad, heerlijk om iemand gewoon te horen vertellen wat er gebeurd is. Met feiten en data enzo erbij.
Weet natuurlijk niet zeker of hij alles vertelt, maar het komt zeer geloofwaardig over.

18-11-2011 21:06

Hwb +1486

Verhaal dat jannus18 gisteren meldde dat de RvC bij De Telegraaf is geweest klopt dus, zag je aan de reactie van Molenaar.

18-11-2011 21:01

mvdv +0

en jannus18 wist vanochtend ook al te vertellen dat Cruijff vanavond bij Pauw en Witteman zou zitten. Ben benieuwd hoe hij aan al deze informatie komt.

18-11-2011 21:05

Hwb +1486

Als ik moet gokken, familie van of bevriend met de meer geïnformeerde mensen binnen Ajax, vermoedelijk iemand in de verzoeningscommissie.

Moet overigens zeggen dat ik nogal twijfelde aan zijn verhalen, maar moet dat nu toch intrekken.
Overigens meldde hij vandaag ook dat er vanalles gedaan is om te voorkomen dat Molenaar bij VI zou zitten.

Snap overigens niet dat De Telegraaf dit verhaal niet naar buiten heeft gebracht. Zeker gezien het feit dat ze aan de kant van Cruijff staan. Bovendien lijkt dit mij toch relevant nieuws, dat je als krant moet melden.

18-11-2011 21:10

mvdv +0

ja ik dacht dat jannus18 misschien contact heeft met Keje, want alles wat hij gezegd heeft hier afgelopen dagen klopt wel, ik twijfelde aanvankelijk ook. Hij zei ook in bericht dat er maar eens nagevraagd moest worden bij het advocatenkantoor van Keje of zij wel blij waren met alles wat hij nu moet doen voor Ajax.

18-11-2011 21:13

spitske9 +0

Ik sta echt achter Keje Molenaar.
Die man heeft er wel verstand van. Hij staat er voor onze club

18-11-2011 20:56

Margammor +0

Fantastische uitzending en een zeer helder verhaal van Molenaar.

18-11-2011 20:55

spitske9 +0

Ja zo is er veel duidelijk hoe het zit.

18-11-2011 20:57

brttt +0

Cruyff vanavond bij Pauw en Witteman, zie website Pauw en Witteman!

18-11-2011 20:48

Mokum31 +6179

Mooi ik zat al steeds te kijken wie de gasten zouden zijn!
Het duurde wel erg lang voordat ze het bekend maakte .... Top

18-11-2011 21:04
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.