Kritiek op beleid Ajax

door JulesP 113

Kritiek op beleid Ajax

door JulesP 113

Laatst geüpdatet

HET ROMMELT - Voor het eerst sinds Johan Cruijff zijn hervormingen doorvoerde bij Ajax, klinkt er nu stevige kritiek aan het adres van Ajax. 'Ajax zette zichzelf voor schut', aldus Piet Keizer. Technisch directeur Marc Overmars maakt zich nog geen zorgen om Ajax. 'Er staat topjeugd klaar met Meleg, Bazoer, Andersen. En Veltman, Van der Hoorn en Denswil zijn de vervangers voor Toby Alderweireld. Het niveau van Christian Eriksen is moeilijk te vervangen en niet te koop. Vorig jaar heeft Ajax ook weinig gekocht en kritiek gekregen. Zijn we toch kampioen geworden.'

Het uitblijven van het aantrekken van een nieuwe buitenspeler zorgt echter toch voor de nodige kritiek. Het vertrek van vleugelspelers Miralem Sulejmani, Ryan Babel, Isaac Cuenca, Jody Lukoki en Derk Boerrigter werd louter opgevangen met het aantrekken van Bojan. 'Dat Ajax daarna op het laatste moment uitkomt bij Ola John en Eljero Elia, lijkt op paniekvoetbal', zegt analist Jan van Halst in het Algemeen Dagblad. 'Het heeft me zeer verbaasd, zeker Elia. Die heeft zich de laatste twee jaar nou ook niet echt als een prof opgesteld. Als je weet dat Alderweireld en Eriksen gaan vertrekken, moet je daar eerder op inspelen. Niet op het laatste moment.'

'Voorlopig is er niets veranderd', stelt Piet Keizer. 'Ajax heeft Sana en haalt Bojan en gaat op het laatste moment toch voor Ola John en Eljero Elia. Vleugelaanvallers nota bene, dan zet je jezelf voor schut. Dat verbaasde me. Ik weet niet of dat van de directie komt, of van de technische staf. Maar het is onevenwichtig en getuigt niet van een consistent beleid', aldus Keizer.

Ook Aad de Mos doet in het Algemeen Dagblad zijn zegje. 'Het zou allemaal veranderen, zo riepen de dragers van de revolutie bij Ajax. Die zijn nu al drie jaar aan het donderjagen en hebben het ruim een jaar voor het zeggen. In die periode leid je niet even drie, vier topspelers op die de komende maanden Celtic, AC Milan en Barcelona de maat gaan nemen. Maar wie riep dat het allemaal anders gaat worden, krijgt nu bagger over zich heen.'

'Het was mooi geweest als de drager van de revolutie, Johan Cruijff, zijn gigantische netwerk en uitstraling had aangewend om ergens een aankomend toppertje los te weken. Jammer dat daar even geen tijd voor was. Nu ziet het er uit of er helemaal geen revolutie is geweest', besluit De Mos.

Lees meer over:
Plaats reactie

markjevangalen +0

Goedemiddag,

Wie heeft er interesse in originele voetbalshirts met bedrukking voor maar 40 euro. Ophalen of gratis verzending mogelijk met 2 jaar garantie.

Van Landen en clubteams. Meer informatie?

Neem contact op met het onderstaande emailadres: markjevangalen@live.nl

Groetjes,

06-09-2013 14:26

Pettersson1963 +0

MaupCaransa, wat een onzin. De Telegraaf hangt al jaren de vuile was buiten zonder eerst in overleg met Ajax te gaan. Ik kan me het verhaal van Jaap de Groot nog herinneren dat Ajax een financieel kerkhof was en dat de nieuwe RvC geconfronteerd werd met het ene lijk na het andere uit de kast. Als er iemand recht van spreken heeft dan is het Piet Keizer wel, hij constateert terecht dat het ontbreken van fatsoenlijke buitenspelers Ajax onwaardig is. Er was wel degelijk sprake van paniekvoetbal toen Overmars 48 uur voor het sluiten van de transfermarkt uitkwam bij Ola John en Eljero Elia. Hopelijk blijft Keizer als onafhankelijk denker Ajax kritisch volgen en paard en ruiter benoemen. Er zitten al genoeg jaknikkers in de organisatie.

05-09-2013 23:28

MosesD +14687

Onafhankelijke kijk en geen marionet. Verfrissend. Niet alles wat hij zegt is waar, maar gewoon open voor staan. Groot Ajacied.

06-09-2013 03:17

MaupCaransaNES +2

U heeft het over Piet Keizer, begrijp ik. Ik ben ook blij dat hij erbij is.

06-09-2013 08:40

MaupCaransaNES +2

U bekijkt het enorm oppervlakkig als ik zo vrij mag zijn.

De ene wandaad is de andere niet. Gaat het over de kwestie dat clubcoryfeeën worden getraineerd door baantjesjagers en een vracht aan lobbyisten tegen het belang van de vaste wedstrijdbezoekers, dan zijn er allerminst verzachtende omstandigheden om een media-offensief te starten. Gaat het in dit geval om hardwerkende clubcoryfeeën en nog geen soepele organisatie, terwijl er geen desinteresse is in verbeteringen, dan mag Piet Keizer (die zelf onstrategisch zijn erelidmaatschap verketterde) altijd netjes in ontvangst het gesprek aangaan want hij is nog altijd misschien voor zeldzame fijnproevers de grootste oer-Ajacied uit de Ajaxgeschiedenis.

Keer op keer buiten ziften op Ajax. Is door Keizer 'zeurpiet' ontstaan?

Als dit middenlaatste niet klopt, dan moet dat feit in de krant staan en dan komt er gelijk actie om ook Piet Keizer in staat te stellen, want denkkracht en eventuele kritiek is gewoon in clubbelang. Daarnaast kunt u nooit de ene wandaad met de andere vergoelijken, tenzij u de recht van het even wilt aanhangen. Piet Keizer weet dat er nu mensen werken die zich verenigen in belang van Ajax (lees: toeschouwers), dus is het dom om de boeman uit te hangen en al helemaal voor het oog van de wijde wereld. Kent u het spreekwoord 'met stroop vangt men meer vliegen dan met azijn'? Nogmaals: ik ben een groot voorstander van Piet Keizer, zelfs ik vind dit een kamikaze actie. Hoe goed bedoeld ook, het effect is kleinschalig en hij gaat er zelf vermorzeld door worden. Ik snap dat hij niet wil treuzelen, maar opdringen is het andere extreme en dit moet hij ook niet willen. Het lot van mensen wordt bepalend in hoe snel hij weer mee mag praten, dus vervloek ze niet. En ik denk zeker dat de zittende organisatie niet akelig wil omspringen met Piet Keizer, dus daarvan moet hij geen misbruik maken. Hij mag zich excuseren.

Natuurlijk stem ik in dat het beter geregeld mocht zijn qua transfers.

06-09-2013 09:00

heinp +41

Je hebt constant kritiek , vooral op het nieuwe beleid etcetera .
maar drie kampioen schappen op een rij voorafgegaan door 10 loze jaren ,en jij blijft hangen in het geweldige verleden ? haha ,dat waren de seventies maat en begin negentig .
Nu zijn we dankzij JC weer op de goeie weg ,de weg die jij haat blijkbaar.

08-09-2013 11:34

Ajax-Dejong +0

In de winterstop voor Diaby gaan!!!!! ( Ook van Arsenal ) Tijd geblesseerd geweest, op z'n weg terug. Technisch, ( ondanks z'n lengte ) Diepgang, Fel, ongelooflijk sterk!!! Kan op de plek van Poulsen (controlerend) maar kan ook rechts/linkshalf.

05-09-2013 19:11

MaupCaransaNES +2

Marc Overmars heeft gelijk, en van Aad de Mos en van Jan van Halst neem ik al helemaal niks serieus. Falende zeurpieten. Piet Keizer mag zeer zeker zijn gal spuwen over de transfers, intern wélteverstaan. Mike van der Hoorn, Bojan Pérez, Lerin Duarte zijn aanvaardbaar, misschien nog geen wereldtoppers maar zij zijn goedkoop aangetrokken.

Natuurlijk is het een slecht idee als Piet Keizer zich hiervoor laat lenen. Is het zulk een grote vraag om gewoon dit direct aan Cruijff, Overmars, Van der Sar, Bergkamp, De Boer en Jonk te melden zónder de vuile was buiten te hangen? Volgens mij hebben wij voldoende jeugd klaarstaan om het vertrek van Christian Eriksen, Toby Alderweireld, Ryan Babel, Miralem Sulejmani en Derk Boerrigter tijdelijk op te vangen. En dan spreek ik over Abdel el Hassnaoui, Fabian Sporkslede, Kenny Tete, Dejan Meleg en Lucas Andersen. Bovendien hebben wij Nicolai Boilesen, Kolbeinn Sigthorsson, Davy Klaassen en Ricardo Kishna weer erbij. Dus zoals al wordt aangegeven, zoekt Ajax revelaties dit seizoen welnu in eigen Mokum. Precies de levensader van Ajax, dus vrees past niet.

05-09-2013 15:20

ajaxfanmarcel +1469

piet keizer heeft geen recht om te klagen. toen het zo slecht ging paar jaar geleden was hij ook alleen maar aan het klagen. als je dan een echte vent ben kom voor je club op en bedenkt dan is een beleid. dat deed cruijff. waarbij cruijff ook gemeld heeft dat het resultaten pas naar minimaal 5 jaar zichtbaar zal zijn. tuurlijk je mag teleurgesteld. de tijd dat ajax dik geld uitgeeft is gewoon voorbij. ze hebben ander plannen en dt is ook gebaseerd op de toekomst. club van de beurs halen en het kopen en uitbreiden van stadion zijn daar onderdeel van. dan moet er wel geld in de la zitten. niet als je dit gedaan heb totaal blut ben. daarnaast heb ik wel vertrouwen in de boer en zijn staf. hij heeft afgelopen 2 jaar vaker een stunt uitgehaald. en met spelers als meleg, de sa, andersen en bazour komt er goed wat top spelers bij. ik beschouw dit jaar als verloren jaren en opbouwen. dus voor 2de plek of 3de maar kampioenschap schrijf ik ook nog niet af.

Aad de Mos die moet helemaal zijn muil houden. die laat gewoon zijn psv hard spreken. trouwens man zit der tog altijd naast.

05-09-2013 06:00

MosesD +14687

Waar haal jij toch vandaan dat we van de beurs zouden gaan en het stadion zouden kopen. En wat is het voordeel? Totale geldverkwisting.

05-09-2013 11:12

Pettersson1963 +0

De_Meer zullen we een lang verhaal kort houden! Keizer heeft gewoon gelijk. Ajax speelt al drie seizoenen tenenkrommend voetbal. Gebrek aan tempo en techniek! Keizer slaat de spijker op de kop, durft paard en ruiter te benoemen en heeft als prominent Ajacied recht op zijn eigen mening. Cruyff heeft de hele organisatie en de Technische Staf bij Ajax ingevuld, overwinteren in de Champions League was de belangrijkste doelstelling voor dit seizoen en onder het nieuwe beleid zouden we weer herkenbaar Ajax Voetbal gaan spelen. De doelstelling overwinteren in de Champions League kon direct de prullenbak in na het vertrek van Eriksen, herkenbaar Ajax Voetbal zie ik ook niet terug onder Jonk/Bergkamp en ik vrees dat we in de Champions League kanonnenvoer worden voor Barcelona, Milan en misschien drie punten pakken tegen Celtic. Het is dat Cruyff deze organisatie en Technische Staf zelf heeft ingevuld anders was hij de eerste die een brandbom zou leggen onder het huidige beleid. We spelen al drie jaar zonder fatsoenlijke buitenspelers, leiden zelf niets meer op en de enige speler met techniek en tempo vertrok een paar dagen geleden naar Tottenham Hotspur, het worden drie loodzware maanden in de Champions League...

05-09-2013 01:14

PDF +472

Ben het volledig met jou eens.

05-09-2013 11:58

MosesD +14687

Haha, jij bent er goed in jezelf nog belachelijker te maken dan je eigen verhalen. Als dat al niet knap is, dan op z'n minst vermakelijk.

05-09-2013 00:41

De_Meer +1

Het is inderdaad ook vrij belachelijk dat iemand zoveel moeite neemt om met een hele collectie nicks een diskussie probeert te manipuleren en een bepaalde kant op te sturen, dat klopt, daar ben ik het helemaal mee eens.Het zit om onduidelijke waarschijnlijk nogal diep bij de persoon, misschien tijd voor een bezoekje aan iemand in een witte jas.

05-09-2013 00:44

MosesD +14687

Hahahaha, hou op schei uit.

05-09-2013 00:47

Welja +716

Punt is, een aantal jaar geleden wilde een speler tussen Alkmaar en Amsterdam net zo lief naar AZ als naar Ajax. Toptalenten gingen naar Man city of Inter Milaan.

Tegenwoordig willen die jongens weer naar Ajax. Dat alleen al zal de kwaliteit doen stijgen. Wat er van die jongens wordt is aan die jongens, het TH en het beleid.

04-09-2013 23:45

Pettersson1963 +0

Keizer heeft gewoon gelijk. Ajax speelt al drie seizoenen tenenkrommend voetbal. Gebrek aan tempo en techniek! Keizer slaat de spijker op de kop, durft paard en ruiter te benoemen en heeft als prominent Ajacied recht op zijn eigen mening. Cruyff heeft de hele organisatie en de Technische Staf bij Ajax ingevuld, overwinteren in de Champions League was de belangrijkste doelstelling voor dit seizoen en onder het nieuwe beleid zouden we weer herkenbaar Ajax Voetbal gaan spelen. De doelstelling overwinteren in de Champions League kon direct de prullenbak in na het vertrek van Eriksen, herkenbaar Ajax Voetbal zie ik ook niet terug onder Jonk/Bergkamp en ik vrees dat we in de Champions League kanonnenvoer worden voor Barcelona, Milan en misschien drie punten pakken tegen Celtic. Het is dat Cruyff deze organisatie en Technische Staf zelf heeft ingevuld anders was hij de eerste die een brandbom zou leggen onder het huidige beleid. We spelen al drie jaar zonder fatsoenlijke buitenspelers, leiden zelf niets meer op en de enige speler met techniek en tempo vertrok een paar dagen geleden naar Tottenham Hotspur, het worden drie zware maanden in de Champions League...

04-09-2013 23:41

Welja +716

Ajax speelt al 10 jaar tenenkrommend voetbal.

04-09-2013 23:47

MosesD +14687

Ja, want van herkenbaar voetbal met vleugelspelers die achterlijn halen is geen sprake. Maar daar wat over opmerken mag natuurlijk niet. Nu was de verkoop van Eriksen en Alderweireld opeens goed en precies zoals het hoort wat betreft JC. Ja, zo kennen we er nog wel een paar haha.....

04-09-2013 23:55

MosesD +14687

Heb al zo lang een seizoenkaart maar als ik eerlijk ben vond ik het enige seizoen dat er echt heel goed gevoetbald werd in de Arena het jaar onder Morten Olsen. Wel even geleden ja..... Je zou denken dat het met het nieuwe beleid beter zou worden, tegenovergestelde is het geval. Helaas.

05-09-2013 00:04

3star +0

Haha zit jij nou op jezelf te reageren? En minimaal 2 accounts erbij om alleen duimpjes voor jezelf te kunnen geven.. Obsessieve kneus ben je. Neem Ajax niet zo serieus joh, het is maar een voetbalclub. Ga lekker slapen.

Edit: Even een update voor de mensen die het hebben gemist.

Petterson1963
Strapleton?
AlfredJKwak
Spin
Harry nak
TeddyRuxpin
HenryvakH1972 (oid)
Moses D

En ik vergeet er vast een paar.

05-09-2013 01:22

MosesD +14687

Hahaha, nog zo'n roeptoeter. Of ben jij het de_meer? Nee, dat is een jij-bak. Daar doe ik niet aan mee. ;-)

05-09-2013 01:38

Jaxxie +0

Zijn style lijkt op de_meer. En het zou me niks verbazen als het de_meer wel is want wij hebben ''opeens'' een paar duimpjes omlaag gekregen ra-ra hoe kan dat?

05-09-2013 01:42

MosesD +14687

Ja, ze zijn ze smijten allebei snel met krachttermen om te proberen hun magere betoog kracht bij te zetten. Wel grappig eigenlijk. Maar of het er nou één of twee zijn, ze vormen inmiddels wel een minderheid. Het totale falen van Overmars cs. in de achter ons liggende transferwindow heeft er wel voor gezorgd dat steeds meer inzien dat het beleid echt niet alleen maar rozengeur en maneschijn is. Precies zoals het is.

05-09-2013 01:49

De_Meer +1

Ik heb hier 1 nick makker, maar dus Jakkes is er ook 1 uit die hele familie van je, vier je ook de verjaardagen en andere familiefeestjes met al die nicks van je en stuur je elkaar ook leuke berichtjes, etc.? Veel plezier!

05-09-2013 01:50

MosesD +14687

Wel grappig dat die de_meer maar blijft happen en schreeuwen. Je maakt wel wat bij hem los haha. Ja, mensen die ongelijk hebben en zich geen raad meer weten gaan gekke dingen roepen. Vermakelijk is het iig wel.

05-09-2013 01:55

Jaxxie +0

Haha ik heb de touwtjes in handen. En het grappige is dat ik niet eens direct reageer op hem. Ik praat alleen met jou. Hij zit telkens mee te lezen en een van zijn meerdere persoonlijkheden besluit om steeds maar weer onzin te lullen.

05-09-2013 02:08

Jaxxie +0

Mafkees? Ben je je pilletje vergeten in te nemen?

Ga niet mijn woorden verdraaien. Heb ik gezegd dat Jol terug moet?

Als jij niet ziet dat het spel al tijden niet om aan te zien is inclusief de voorgaande seizoenen heb je poep in je ogen.

Graag ook niet meer reageren op mij als je dat niet op een fatsoenlijke manier kan doen.

04-09-2013 22:09

MosesD +14687

Eens. Het is met sommige mensen onmogelijk om op een fatsoenlijke manier een discussie te voeren. Meteen is het 'mafkees' of 'jankerd', of dat soort geneuzen, Erg sneu. Heb je ook maar een beetje en zeker onderbouwde kritiek, dan ben je gelijk vriend van van der Aat, Coronel of weet ik wie, een aanhanger van Jol en sta je achter het beleid van de laatste 10 jaar en al dat soort nonsens. Ben je niet voor bepaalde dingen, dan ben je tegen alles. Zo zwart wit. Zo bekrompen. Gewoon niet op ingaan. Sommigen lopen hier overal blind achteraan kunnen door hun Ajax bril niet meer de realiteit van wens onderscheiden. Het is niet anders.

04-09-2013 23:40

Jaxxie +0

Ook al ben ik niet gelovig. Amen broeder

04-09-2013 23:57

De_Meer +1

Je bent niet toevallig ook 1 van die mensen hier die met behulp van wat verschillende accounts/nicks een anti stemming proberen te creeren tegen de huidige leiding bij Ajax en in het bijzonder tegen Cruijff. Mensen die wel superenthousiast over de aanstelling van 'echte' Ajacied Sturkenboom waren en liever willen dat alle mensen die door Cruijff naar voren zijn geschoven inclusief hemzelf er bij Ajax uit worden gewerkt.
En dan vervolgens met hun verschillende nickjes op zichzelf gaan zitten reageren en duimpjes geven om er voor te zorgen dat hun reacties vooral maar bovenaan de pagina verschijnen. Zielig gedoe.

05-09-2013 00:12

Jaxxie +0

Jij bent ziek in je hoofd

05-09-2013 00:15

De_Meer +1

Vraag Pettersson1963 eens vriendelijk om eerlijk te vertellen hoe groot die nickenfamilie van hem is waarmee hij een persoonlijke oorlog aan het voeren is. Wel eerlijk antwoord geven svp, Verschillende IP adresjes zegt helemaal niks.

05-09-2013 00:22

MosesD +14687

De_Meer zou zijn nickname moeten worden afgenomen. Maar ja, laat hem maar zwammen. Louter kolder.

05-09-2013 00:36

Jaxxie +0

Ik reageer ook niet meer op hem. Wel raar dat hij nog wakker is. Is allang bedtijd geweest.

05-09-2013 00:49

MosesD +14687

Hij heeft er echt totaal geen kijk op, dat bewijst hij met elke keer weer met een eindeloos lange post. Maar nog veel erger dan dat is dat hij zichzelf zo vreselijk serieus neemt.

05-09-2013 00:55

MosesD +14687

Ook wel aandoenlijk dat ie blijft schreeuwen en kopiëren.

05-09-2013 01:03

De_Meer +1

MosesD, Stapleton, toch niet toevallig allebei nickjes met een indirecte boodschap. Blankenburg1947, Pettersson1963, hmmmm, ga jij nou maar moppen tappen in Weesp, neem nog een Tangerientje, zet een plaatje opvan je favoriete bandje Current nog wat en doe de rest ook de hartelijke groenten.

05-09-2013 01:08

MosesD +14687

Ga maar slapen en dromen onder je Barcelona dekbedje jongen. En morgen weer braaf naar de baas.

05-09-2013 01:13

De_Meer +1

Is goed jongen, geniet van je grote held bij het Nederlands Elftal, er is vast nog wel een enkel reisje voor je richting Estland, dat moet jij als trouwe fan daar toch wel voor over hebben.

05-09-2013 01:22

3star +0

Ja, ik vrees dat hij niks beter te doen heeft. Plus zijn haat tegen Ajax zit ongelooflijk diep. Dat zou je toch niet verwachten van een intelligent en welbespraakt persoon.

Ach ik kan er wel om lachen nu. Hij is zo voorspelbaar geworden dat je precies weet bij welk topic hij zijn onzin zal spuien.

05-09-2013 01:29

De_Meer +1

Inderdaad vrij voorspelbaar, maar duidelijk dat het diep zit bij deze persoon, soort van pathologische hekel aan bepaalde personen bij Ajax. Wordt waarschijnlijk nog wel eens duidelijk waarom deze persoon er zo mee zit en wat de werkelijke beweegredenen zijn. Of misschien gewoon aandachtzoekerij dat kan ook, wie zal het zeggen.

05-09-2013 01:53

Bobo het Konijn +0

Natuurlijk komt het allemaal goed, kan zomaar weer een leuk jaar worden met nieuwe namen, wel hopen dat het leuk en aanvallend voetbal is. Het moet nou ook weer helemaal een negatief verhaal worden ondanks die hopelozetransferdag en de halfbakken communicatie. Duarte daar ben ik blij mee.

04-09-2013 21:20

gebruikersnaam +0

Ik ben het eens met de nieuwe filosofie maar op transfergebied lijkt er sprake van totaal wanbeleid.
Ik zeg dit niet omdat ik vind dat er meer aankopen hadden moeten komen maar puur omdat Ajax zichzelf in de manier van handelen en communiceren voortdurend tegenspreekt.

Het beleid is eigen jeugd eerst en aankopen moeten gerichte versterkingen zijn. Het beleid is dat we niet meer de hoofdprijs betalen.
De praktijk is dat we dan alleen nog maar aankopen doen die niet van een heel veel hoger niveau zijn dan wat we al hebben en dus nooit gerichte versterkingen zullen zijn.
Kortom, een elftal vol eigen jeugd en gekochte middelmaat.

Uiteindelijk wordt er verwacht dat we alles met eigen jeugd op kunnen vangen maar dan moet je spelers wel tot hun 24e bij Ajax kunnen houden.
Op die manier blijf je ook altijd genoeg sterkhouders in je selectie houden. Helaas is dat onmogelijk, onder andere juist door het huidige beleid.

- Ten eerste omdat grote talenten voor hun 22e al worden weggeplukt.
- Ten tweede omdat het erop lijkt dat Ajax spelers koste wat het kost wil verkopen (zeker als er een ander talent klaar staat) We zijn een opleidingsclub en zijn daar
trots op maar het betekent niets meer dan dat spelers verkopen het grote doel is.
- En ten derde omdat we grote talenten maar voor 3 jaar vastleggen. Tegen de tijd dat ze op hoog niveau beginnen te komen hebben ze dan nog maar een 1-jarig
contract en moeten we ze verkopen voor bodemprijzen.

Als men het eigen beleid volgt zou er geld worden uitgetrokken voor 1 of 2 aankopen van hoog niveau. Dan koop je daadwerkelijk alleen maar gerichte versterkingen.
Ik vind dat je per seizoen best een wat hoger bedrag mag betalen voor 1 of 2 aankopen (afhankelijk van wat en hoeveel er vertrekt) die daadwerkelijke grote versterkingen zijn. Spelers waar de eigen jeugd zich aan op kan trekken.
Die spelers mogen soms ook best wat ouder zijn. Als 1 of 2 spelers van hoog niveau ervoor kunnen zorgen dat talenten zich beter ontwikkelen verdien je het bij de verkoop van die talenten wel weer terug.

Enkele voorbeelden

De Boer zegt in de winterstop er vanuit te gaan dat Eriksen zal vertrekken na het seizoen. Hij zette hem al min of meer in de etalage en deed dat aan het eind van het seizoen nog een keer. Eriksen geeft eind vorig seizoen al aan weg te willen.
Als een speler die al jaren gewild is dit roept dan weet je dat hij zal vertrekken. Vervolgens roept de Boer dat hij Maher als opvolger ziet van Eriksen en v Ginkel voor de Jong.
Later blijkt dat Ajax zich niet eens gemeld heeft voor Maher. Dan wordt er geroepen dat het vertrek van Eriksen intern wordt opgevangen maar tegelijkertijd meldde Ajax zich voor Duarte.
En uiteindelijk gaat Eriksen weg en toen was er ineens paniek en moest er op het laatste moment een buitenspeler bij. Nou dat is een andere positie dan Eriksen en als we die buitenspeler zo hard nodig hadden dan hadden we die allang kunnen halen.

Neem nu Narsingh. We waren toen in de winterstop bijna rond maar hij vond dat hij te snel moest beslissen omdat hij nog maar een dag had.
Vervolgens wordt er half jaar gewacht voor het weer wordt geprobeerd terwijl de transfer in de tussentijd allang afgerond had kunnen zijn.
Dan was hij ook niet zo duur geweest omdat men gewoon de prijs had kunnen betalen waarover in de winterstop akkoord was bereikt met Heerenveen, hij zijn goede 2e seizoenshelft nog niet had gespeeld, Assaidi en Dost nog niet verkocht waren en p$v zich nog niet gemeld had.

Ik sta volledig achter de nieuwe visie als het op opleiden aankomt.
Ook hoeven er voor mij echt niet ieder jaar veel aankopen te komen of grote bedragen uitgegeven te worden.
Maar het transferbeleid zoals dat nu wordt uitgevoerd is compleet ongeloofwaardig en komt zwaar amateuristisch over.

04-09-2013 17:59

bazza25 +1

ach man moet je is kijken welke krant met deze onzin komt ... Een hoger kakkerlak gehalte kan het niet hebben en dat weten ze ook nog Piet Keizer erbij te betrekken die enorm gekrenkt is in zijn ego omdat hij niet betrokken is bij de revolutie....
Aad de mos kraamt altijd onzin uit en die kale nicht van eredivisie live zegt alleen maar wat de lezers van het AD willen horen...

Elke ajacied die hier ja gaat lopen knikken is wat mij betreft gewoon een enorme kneus!! en beseft zich niet dat elke kakkerlak van zo'n stuk loopt te smullen


Laten we het lekker afwachten en kijken wat er gebeurd en wie er opstaat!!

Frank en zijn staf slijpt er wel weer een goed positie spel in en zorgt hopelijk dat het team rendeert

04-09-2013 16:33

donpedroh +0

Laten we alles maar rustig afwachten! Markt is toch dicht:) Frank heeft na de winterstop alles sowieso op de rit voor een flinke inhaalrace; nu niet te veel punten morsen!

04-09-2013 16:10

medijk +0

vreemd al die kritiek nu opeens
enkele jaren geleden was ajax al jaren geen kampioen geworden en stond ajax in het rood.

nu 3 jaar achter elkaar kampioen en een dikke bankrekening. toch is er weer kritiek. gewoon zo doorgaan lijkt me.
het enige waar ik over twijfel is de aansluiting met de europese (sub)top als elk jaar goede spelers vertrekken en de vervangers nog heel jong zijn.
het aantrekken van topspelers is inmiddels mogelijk met de huidige bankrekening, maar die gaan niet in de eredivisie spelen

04-09-2013 15:16

MaupCaransaNES +2

Marc Overmars heeft gelijk, en van Aad de Mos en van Jan van Halst neem ik al helemaal niks serieus. Piet Keizer mag zeer zeker zijn gal spuwen over het transfergebied, intern wélteverstaan. Mike van der Hoorn, Bojan Pérez en Lerin Duarte zijn aanvaardbare transfers, misschien nog geen wereldtoppers maar ze zijn goedkoop aangetrokken.

Natuurlijk is het een slecht idee als Piet Keizer zich hiervoor laat lenen. Is het zulk een grote vraag om gewoon dit direct aan Cruijff, Overmars, Van der Sar, Bergkamp, De Boer en Jonk te melden zónder de vuile was buiten te hangen? Volgens mij hebben wij voldoende jeugd klaarstaan om het vertrek van Christian Eriksen, Toby Alderweireld, Ryan Babel, Miralem Sulejmani en Derk Boerrigter tijdelijk op te vangen. En dan spreek ik over Abdel el Hassnaoui, Fabian Sporkslede, Kenny Tete, Dejan Meleg en Lucas Andersen. Bovendien hebben wij Nicolai Boilesen, Kolbeinn Sigthorsson, Davy Klaassen en Ricardo Kishna weer erbij. Dus zoals al wordt aangegeven, zoekt Ajax revelaties dit seizoen welnu in eigen Mokum. Precies de levensader van Ajax, wij horen niet te vrezen.

04-09-2013 13:26

De_Meer +1

1. Ajax heeft vd Hoorn er al vrij vroeg bijgehaald als versterking voor het centrum achterin, omdat het waarschijnlijk was dat Alderweireld zou vertrekken + Veltman en Denswil, waar de Boer al langer z'n vertrouwen over uit heeft gesproken zitten eraan te komen, Ligeon en Boilesen heb je er ook bij achterin.
2. Er is steeds gezegd dat bij een mogelijk vertrek van Eriksen, wat tot op het laatste moment onzeker bleef, en de ene na de andere club voor hem afhaakte, waarbij hij zelf liet weten gewoon bij Ajax bij te tekenen als de goede club zich niet voor hem zou melden, pas een vervanger zou worden gehaald als hij ook daadwerkelijk weg zou gaan. Daarbij werd gelijk al gesteld dat Duarte in beeld was en dat het verder van binnenuit opgelost zou worden en dat de technische Staf vertrouwen heeft in aankomende talenten als Serero, Andersen, Fischer, Klaassen, Meleg en ook de vorig jaar gehaalde Schone, die het afgelopen seizoen boven verwachting deed.
Ze hadden ook voor Maher kunnen gaan, was wel vele en vele malen duurder geweest, en had men hoger moeten bieden dan PSV en Maher ook(financieel)moeten overtuigen, als hij sowieso niet liever naar PSV had gewild. Maar men is dus voor Duarte gegaan, 1 van de betere Nederlandse eredivisie spelers, die bij Ajax de kans krijgt om zich verder te ontwikkelen en 100% gemotiveerd is om naar Ajax te komen, wat bij Maher de vraag was.
3. Er moest iemand voor op de vleugels worden gehaald. Fischer zou weer op links starten, met Boerrigter als tweede keus. Voor op rechts diende Bojan zich aan + is de Sa er nu bijgehaald, omdat De Boer blijkbaar geen vertrouwen meer in Lukoki heeft.
Boerrigter vertrok, daar heeft men geen vervanger voor gehaald, wat wel de bedoeling was. Daar kan je vragen bij stellen. Ajax had bijvoorbeeld ook die Mokthar kunnen halen.
Maar dat men niet om voor 5 voor 12 nog ff 4 miljoen voor Elia ophoest is een begrijpelijke beslissing + men heeft ook wat pech dat Benfica op het laatst Ajax geen Ola ijsje gunt.
Dat men met de huidige leiding zoveel mogelijk op de doorstroming van jonge spelers vanuit de jeugdelftallen probeert in te zetten zit altijd een risico aan vast, omdat je nooit 100% zeker kan weten of jonge talenten het gaan waarmaken. Maar het is wel sympathiek beleid en er gaat ook een motiverende boodschap van uit naar jonge talentjes bij Ajax, die zien dat er reele kansen zijn om het eerste te halen.
Maar als je zwak van hart bent en over weinig geduld beschikt dan zit je wat makkelijker in je stoel bij een club als Manchester City, Chelsea, Real Madrid, etc. , die de financiele middelen hebben om de beste spelers te kunnen halen.

04-09-2013 12:50

stefanpetterson +0

Ben het helemaal met je eens, met betrekking tot de doorstroming probeert het TH het risico te spreiden, door ook over de grenzen naar heel jong talent te zoeken. Alleen de beperkingen van de Fifa, pas een contract met 16 gooit roet
in het eten. Overigens begint men nu weer te klagen (Jack Spijkerman ea) dat er te weinig nederlands talent bij ajax te
vinden is. Zo valt er altijd wat te zeiken!

04-09-2013 12:59

MosesD +14687

Op zich prima verhaal. Persoonlijk vind ik van de Hoorn echt helemaal niks voor Ajax. Vind ik een dure misser. En ja, Mokhtar was gewoon heel betaalbaar. Overmars houdt wel van niet al te dure gokjes, zie Sana. Mokhtar is waarschijnlijk over 2 jaar niet meer te betalen met het huidige beleid. Gemiste kans dus.

04-09-2013 13:08

jeffreytjes +0

mensen , mensen we doen net al of het seizoen voorbij is en we 18 de geworden zijn.
en we een stel domoren op het veld hebben staan maar ik kan zo 11 goeie spelers op noemen als ze hun nivo halen gewoon weer kampioen mee kunnen worden. en we hebben nog geen bal getrapt in europees geval laten we het eerst gewoon afwachten en over een wedstrijd of 5 gaan we er weer over praten .

04-09-2013 12:40

Jaxxie +0

Ajax teert nu op het feit dat we 3 keer kampioen zijn geworden. Getuigd van luiheid en geen ambities.

04-09-2013 12:29

SoNick +333

Ach schei uit. Veel negatieve reacties zijn enkel gebaseerd op de korte termijn. Natuurlijk heeft Ajax dit seizoen nog weinig laten zien, maar we zijn nog maar net bezig! Ik heb een hekel aan de waan van de dag die hier schijnbaar heel belangrijk is. Om een voorbeeld te noemen: had Bojan de bal op Schöne breed gelegd, had Schöne Ajax op een 2-0 gezet: algemene opinie:"Schöne neemt Ajax bij de hand als vervanger van de Jong met 2 doelpunten". "De Boer kan rustig gaan slapen met uitstekende stand-inn". Laten we dit team eens een paar maanden de kans geven. In de winterstop zien we wel of we echt kwaliteit tekort komen.

04-09-2013 13:08

Jaxxie +0

Korte termijn valt wel mee. Om eerlijk te zijn zie ik al 3 jaar geen progressie in ons spel.

-Voorsprongen worden nog steeds niet vastgehouden.

-Bal wordt eeuwig rond getikt zonder echte dreiging

-Systeem is voorspelbaar. We kunnen de tegenstander moeilijk verassen als het even niet lukt.

Ook al zijn we 3 keer kampioen geworden. De beste wedstrijd die Ajax heeft gespeeld is toch wel een aantal jaar geleden. Namelijk 15 mei 2011 en de rest is op 1 hand te tellen.

Kortom het is niet echt genieten om naar ''dit'' Ajax te kijken. En dat is toch wel de reden geweest waarom ik al 13 jaar Ajax fan ben.

04-09-2013 17:26

gerard +317

Lees net dat 'Ajax-trainer De Boer ziet wel heil in transfervrije Boulahrouz'!!!!

04-09-2013 12:23

Discordia +0

"Ga achter je club staan"


Lees: geen andere mening toegestaan

04-09-2013 12:22

Discordia +0

Tjah, als je types als "Freshman" hebt die Ajax met Barcelona gaat vergelijken begrijp ik wel waarom elke vorm van kritiek direct afgeschoten wordt. Het is ook heel realistisch om te denken dat er in de eredivisie een team opgebouwd kan worden bestaande uit louter talenten als er elke transferperiode aan de beste spelers getrokken wordt.

04-09-2013 12:20

MosesD +14687

Spijker op de kop! Dat is nu eenmaal de realiteit.

04-09-2013 12:29

MichelAngelo66 +22264

Natuurlijk is nu ook niet alles perfect, maar ik word kotsmisselijk van al die zogenaamde Ajacieden die alleen maar lopen te zeiken en halve waarheden in de media lopen te slingeren. Ga godverdomme een keer achter club staan Keizer. Het enige wat je doet is als een zoutzak in de rondte lopen met een zure kop en bommetjes neergooien met je vriendjes.

En zo'n wijsneus als van Halst. Ik vond het sowieso onzin dat na het vetrek van die twee opeens achter John en Elia aangegaan werd. Dat zijn helemaal geen vervangers. Dus wat nou "je moet er eerder achteraan gaan als je weet dat die twee weggaan".

Ongelofelijk vermoeiend al die onzinnige en domme verhalen.

04-09-2013 12:18

ajax1980 +0

nou ik denk dat het allemaal wel goed komt
want talent is er zat en de spelers spelen nu dan niet top
maar dat komt toch zeker wel terug
hebben ook niet de makkelijkste wedstrijden gehad
ik denk wel dat die meleg snel bij het eerste komt en andersen komen er ook aan
Fischer krijgt zijn vorm wel terug en bojan ja moelijk te zeggen loopt zich vaak vast

elk jaar raken we de beste kwijt maar zijn al 3 jaar kampioen doen nog mee in Europa al is dat niet top
we moeten gewoon de weg volgen die ajax is ingegaan gaat met horten en stoten maar je komt er uiteidelijk wel
ik heb er wel vertrouwen in

04-09-2013 12:06

tonny +0

Piet voor jou is het tijd in een bejaardentehuis hahahha, je baalt gewoon omdat je nergens voor gevraagd bent denk ik.
Samen met johan een kaartje leggen lijkt me het beste

04-09-2013 11:50

SoNick +333

Waar hebben we het over. Het gaat toch lekker? Drie titels op rij. Een paar spelers verkocht, maar zoals Overmars al suggereert: ruimte voor de nieuwe lichting. Ik maak me echt geen zorgen. Men doet alsof Ajax al kansloos is voor een titel, maar met spelers als Sigthorsson, de Jong, Blind, Vermeer, van Rhijn, Moisander, Schöne, Bojan hebben we genoeg spelers die zich op het hoogste niveau al hebben bewezen. Aangevuld met de nieuwe jeugd een behoorlijk goede selectie voor Nederlandse begrippen.

04-09-2013 11:40

De_Meer +1

Groot deel van de kritiek komt ook van de mensen die liever hadden gehad dat 'echte' Ajax man Sturkenboom verder had kunnen gaan met z'n kaartentrekkerij beleid en ervoor had gezorgd dat de mensen die door Cruijff bij Ajax naar voren zijn geschoven + Cruijff zelf er bij Ajax uit waren gewerkt.

04-09-2013 11:07

De_Meer +1

Voor het eerst? De afgelopen jaren is het steeds hetzelfde liedje. Als er wat spelers vertrekken + de resultaten zijn wat minder komen er gelijk bakken met kritiek van dezelfde groep mensen die vervolgens haarfijn weet te vertellen wat er allemaal mis is bij Ajax en dat het vast staat dat er niks gewonnen gaat worden met het beperkte spelersmateriaal en de huidige aanpak.De afgelopen 2 seizoenen hebben ze in ieder geval ongelijk gekregen, waarbij het opvallend is dat veel van deze 'Voetbalexperts' dan in ene 180 graden draaien en weer haarfijn weten te vertellen waarom Ajax het beste voetbal speelt en over een goede selectie beschikt. Of ze houden zich f stil tot dat de resulaten weer wat minder zijn.
Lijkt er erg op dat deze mensen Ajax onder de huidige leiding liever ziet verliezen!

04-09-2013 11:03

vakp +1

Echte Ajax man die Piet Keizer!!!?
Die snapt er niks van!!
Onruststokers heb je niks aan dus lekker wegwezen die Keizer, richting bejaardentehuis!!

04-09-2013 10:58

Jaylen +0

Ben het wel met Keizer eens, ook vorig jaar. Het voetbal was soms niet om aan te zien.!

04-09-2013 10:36

suske +25

En als we weer kampioen worden met wie ben je het dan eens???

04-09-2013 10:41

Jaylen +0

We worden ook kampioen, geen twijfel over. Wij hebben nog steeds betere spelers dan de rest, maar vind het raar dat keizer zo word afgekraakt. Naar mijn mening heeft hij wel eens gelijk. Waarom Elia of ola john halen als je al buitenspelers hebt. We hebben vervanging voor Eriksen en Alderweireld, zo veel is er niet aan de hand! Even geduld en we zetten weer een reeks neer en hopelijk met mooi voetbal. En over met wie ik het eens zou zijn als we weer kampioen zijn kan ik niet zeggen. Ik weet niet wat er in de toekomst voor stukken worden geschreven!

04-09-2013 14:55

DonAdam +2360

Ook als we kampioen worden, blijf ik kritiek hebben op het aan- en verkoopbeleid.

Maar met Keizer ben ik het nooit eens, want die reageert omdat hij rancuneus is. Dat kan toch? Niet zo zwart/wit denken, joh.

Aadje Afkoopsom zegt weleens zinnige dingen, alleen probeert hij te vaak een wit voetje te halen bij het publiek dat hij adresseert, en dat is jammer. Nu ook weer, hij zegt het in het AD, dus hij zegt het tegen de kakkerlakken.

04-09-2013 21:18

suske +25

Iedereen weet het beter. Vooral de Mos en Keizer. ik ben het met hun totaal niet eens. Het Cruijff beleid is gericht op een financieel gezode club. Niet beven je stand leven. Zie Feyenoord die leefde ook boven hun stand. En waar staan ze nu. Ze kunnen alleen huren of gratis spelers op halen.

Ajax is Financieel gezond. Het Cruijff beleid is prima!!!

04-09-2013 10:05

HarryHarHar +3018

Financieel gezond maar de schrik slaat je iedere keer al om het hart als er een middenmoter op visite komt in de Arena laat staan een club van enige naam, dan hebben we het maar niet over europa, ja er zijn jeugdspelers zat.. Pfffff

04-09-2013 10:10

suske +25

Jij wil dat Ajax mee doet in Europa? Kan maar dan moet je ook niet piepen als Ajax financieel ten gronde gaat Europese top spelers kosten klauwen met geld en voor je het weet. sta je weer 21,mlj in de min net als voor heen!! en dat is zeer slecht voor Ajax!!!.Ik heb geen schrik ben gewoon Ajax supporter in goede en slechte tijden. je kunt wel veel willen maar het moet ook kunnen. real geeft 100,mlj uit terwijl ze een enorme schulden last hebben die jij een ik mee betalen Spaanse bank weetje wel. Bankia!!!

Iedere club schroeft de vraag prijs van hun spelers om hoog. Overmars en consorten doen aan die spelletjes niet mee. Getuigt van een standvastig beleid !!!!!!!!!

04-09-2013 10:22

HarryHarHar +3018

Fortuna Sittard en FC Emmen zijn financieel ook een gezonde club maar daar kan je ook europa niet mee in!

04-09-2013 12:29

Professor +11190

Natuurlijk is financieel gezond zijn het belangrijkste.(althans hier in Nederland) En natuurlijk kunnen wij geen 3 toppers halen dat weet ook iedereen wel. Maar het is wel zo dat ondanks de 3x kampioenschappen het spel nou niet echt leuk is. Lees dat sommige van die mensen na 20 minuten heen en weer spelen van Ajax gaan zappen en daar kan ik me wat bij voorstellen. Bijvoorbeeld tegen Groningen het doelpunt kwam niet uit een aanval, maar de eerste echte aanval met een schot op het doel kwam pas na 25 minuten.En zo gaat het wel vaker Ook ben ik het eens met een van de schrijvers hier dat als een Den Haag of Roda naar de Arena komt dat we het dan gewoon moeilijk hebben en dat ligt toch echt aan systeem en SPELERS. En niet aan het defensieve spel van de tegenpartij dat doet ieder Nederlandse club al jaren in de Arena. Denk dat het probleem zit bij Keijzer en consorten dat we niet echt attractief spelen en dat de transferperiode erg warrig was. We halen vd Hoorn terwijl de Boer roept dat we met Veltman al een vervanger hebben (en Denswill is daar gewoon veel beter) maar oke een extra back up van 3,8 miljoen euro die in het tweede het nog niet laat zien. Iedereen weet dat Eriksen weggaat maar wij wachten tot hij zijn handtekening heeft gezet en dan pas Duarte halen (had deze jongen nou wat eerder gehaald want voor Eriksen hebben we alleen Meleg om hem op te volgen en die is er nog niet klaar voor) Duarte goede voetballer moet nog blijken of hij Ajax echt aankan (heb er vertrouwen in) maar paar weken eerder en hij was hier al helemaal gewend.
En dan de soap om een vleugelspits hoef toch niet te beschrijven dat dat op zijn minst gezegd amateuristisch is.
En willen we op hetzelfde niveau blijven voetballen met soms een jaarje een uitschuiter naar boven of beneden dan moet je zo doorgaan en dat ook tegen je achterban vertellen. Maar meneer Cruijff en consorten roepen dat we binnen een paar jaar de (sub)top van europa moeten bestormen en dat we grote stappen moeten maken. En dat doe je niet met de huidige spelers. Je moet in Ajax 1 en jong Ajax veel meer doorselecteren en basisspelers die toch niet meer beter worden er uit halen ter faveure van sommige wissels en de grote talenten in de jeugd (waar we dr helaas veel te weinig van hebben) Het is echt veel te veel middelmaat bij Ajax. En wat er gezegd werd over die buitenspeler aantrekken dat Cruijff even ze netwerk moest bellen en een aankomend toppertje moest regelen. Vergeet dat maar wat dat betreft heeft Cruijff helemaal nergens wat in de pap te brokkelen ook niet bij Barcelona (alleen bij Ájax op veel te veel afstand)

04-09-2013 10:58

MosesD +14687

En zo is het. Mensen die het hier niet mee eens zijn, begrijpen er werkelijk niets van en luisteren en kijken teveel naar de fabeltjeskrant.

04-09-2013 11:51

suske +25

Jij snap het niet.

04-09-2013 19:14

Mister Rager +0

Dan komt iemand met een heel betoog vol argumenten, en jij zegt alleen 'Jij snap het niet.' ?? lekker onderbouwd.

04-09-2013 19:40

suske +25

Dan had je in het begin mijn reactie moeten lezen daar onderbouw ik hoe ik over de situatie bij Ajax denk. Positief!!!!!!. Was Gisteren!!!

05-09-2013 10:10

DonAdam +2360

Mwah, het snijdt best hout wat hij zegt. Jij daarentegen krijgt van mij een 1 voor de moeite voor je oneliners.

Het aan- en verkoopbeleid is gewoon heel zwak en het beleid van de doorstroom van talenten kan gewoon nog niet, want wat er nu uit de opleiding stroomt is JOR jeugd dat niet goed genoeg is*, of het zijn buitenlandse talenten die op 16-18 jarige leeftijd aangetrokken is. We kunnen het TH en de fluwelen revolutie van Cruyff pas over een jaar of vijf afrekenen op het beleid. Tot die tijd moet er gewoon een toptalent aangekocht worden als de beste speler verkocht wordt en er staat nog geen vervanger klaar. En dat gebeurt helaas niet, terwijl er geld genoeg is.

*Ga maar na wat er echt uit de eigen jeugd komt en dat een vaste plek in de basis heeft: Vermeer, van Rijn en Blind, that's it.

04-09-2013 21:25

TOOL +3

Makkelijk is dat, alleen maar lopen zeiken en verder geen kut te doen hebben! Niet dat het er toe doet maar ik ben wel uitermate tevreden met de manier waarop men nu bij Ajax omgaat met transfers.
De heren genoemd in bovenstaand stukje lullen net zo onsamenhangend als de meeste azijnzeikers hier. Dat er niet is ingespeeld op het vertrek van Eriksen en Toby, wie zijn Van der Hoorn en Duarte dan? Het enige wat je kan zeggen is dat we geen prominente namen hebben gehaald voor op de flanken, terwijl we wel Bojan erbij hebben. Wat willen we nou? Lukoki, Derk, Sulejmani, Babel en Cuenca hebben afgelopen seizoen eigenlijk allemaal geen rol van betekenis gespeeld. What is the f-ing problem.

04-09-2013 10:04

Quicky +0

Geweldig toch. Ajax in één keer verlost van grote favorietenrol. Dat had niet goed gekomen. Nu als de verwachtingen getemperd zijn gewoon weer groeien. Wel jammer dat een topper is uitgebleven. Maar ben nog altijd dankbaar dat Labyrat en Elia niet zijn gekomen. Rotte appels zitten we niet op te wachten. Dat deze ontbraken was het succes laatste jaren.
Mark, zou wel ff nadenken over woorden van vader van Siem. Zou een echte uitzonderingspositie maken in salarishuis. Max 2 spelers mogen 1,5 tot 2 keer salaris plafond verdienen. Dat alleen gebruiken voor bewezen krachten met goede kop erop. Meerwaarde voor het team! Dit puur om bijv. Vertongen en Eriksen te laten blijven of langer contract te tekenen. Alderweireld zou hiervoor niet in aanmerking komen. Ook nieuwe spelers niet. Misschien Siem op die manier belonen en behouden. Als hij dan toch gaat, verdien je het terug in motivatie en transfersom. Je moet je goede bewezen spelers belonen! Succes met het vinden van een model daarvoor.

04-09-2013 10:03

sjaakthenler +0

Kerel, al geef je ze 5x het salaris, ze gaan niet bijtekenen. Ze willen hogerop, een betere competitie. Niet meer geld, anders waren spelers als Eriksen en Vertonghen allang weggeweest. Nederlandse competitie stelt geen ruk voor, 3 seizoenen in de Eredivisie is al heel lang.

Je bent helaas niet de enige die het niet snapt of wilt snappen.

04-09-2013 10:54

PDF +472

Hoe denk je dat Cruijff had gereageerd op de situatie bij ajax momenteel als hij nu niet het beleid bepaalde. Hij had alles en iedereen de grond in gestampt.

04-09-2013 09:54

Welja +716

Ik word zo moe van al die buitenstaanders die niks geholpen hebben of niets hebben toegevoegd aan de organisatie.
Die dan meteen hun gram halen als het de eerste de beste keer een keer niet goed uit ziet. Ook al zijn ze zo al drie jaar lang op hun bek gegaan.

We staan 3 punten achter op P$V, en we hebben al 5 angstgegners gehad, waarvan 3 uit.
P$V heeft tegen 4 clubs gespeeld die in het rechterrijtje eindigen, waarbij ze bij een winstpartij nog gezwijnd hebben ook nog. Ze willen een makkelijke tegenstander om hun feestje niet te verpesten en zelfs dat lukt niet.

De laatste wedstrijd was inderdaad de slechtste wedstrijd tot nu toe, maar zou het iets te maken kunnen hebben met het feit dat je je bepalende speler kwijt bent? En dat spelers die dit gat direct op kunnen vullen nu eenmaal niet naar Nederland komen om te voetballen?
Overigens denk ik dat Alderweireld wel op te vangen is, het is alleen de plek van Eriksen die problematisch is.

En dat ze vroeg in de avond hun zoektocht al staken naar een vleugelspeler zegt mij dat ze er ook niet hard naar op zoek waren. Ze hebben volgens mij gewoon gehoopt dat er op de laatste dag nog een vleugelspeler goedkoop moest/mocht vertrekken bij hun club. Dat kon niet.. Pech dan. Jong Ajax speelt niet voor niets in de Jupiler league.

En als Pelle kan slagen in de eredivisie, kan Bojan dat ook. Maar Bojan staat iets minder centraal in de spelopvatting van de ploeg. Als Pelle geblesseerd/verkocht/uit vorm is verliest feyenoord zijn punten ook wel.

We zijn 5 wedstrijden onderweg, maar de meningen zijn nu al 180 graden omgedraaid. Behalve van de Ajacieden die het beter vonden gaan in de 6 jaar voorafgaand aan periode de Boer/Cruijff.

Ajax heeft voor dit beleid gekozen. Wen er maar aan. Ook al is dit beleid misschien niet perfect, het is beter als dat eeuwige gezeik en geruzie binnen de club.

04-09-2013 09:52

themaboh +0

wat een overdreven en verwachte poep-reflex. Dit kan je verwachten van mensen die blijkbaar ook publiciteit nodig hebben. Kijk als Bojan en Fisher in vorm zijn hoor je niemand over de vleugelspelers. Ajax wordt echt niet beter van de lukoki's, boerrigters van deze wereld. Het is alleen vervelend dat Fisher en Bojan beiden niet in vorm zijn. Wellicht dat Meleg kansje krijgt of straks Duarte ( kan ook links en rechtsbuiten).
Elia; gooit al twee jaar met de pet ernaar. Prima dat die niet komt. Cuenca, is niet fit. John, was wel een mooie deal geweest en als die jongens van Benfica niet op zaterdagavond geblesseerd raken komt die gewoon. Wellicht alsnog doen in de winterstop

Alderwereild is prima op gevangen met Van derHoorn en Denswil/Veltman erachter. Hier hebben ze goed ingespeeld.

Waar natuurlijk wel een steek is laten vallen is bij de opvolging van Eriksen. iemand vinden van dezelfde kwaliteiten is lastig, maar met Maher, van Ginkel zijn er twee die ze prima op voorhand hadden kunnen halen. Of die jongen van Anderleacht Praet Je had de opvolger al in huis moeten hebben. kijk dat je geen 16 mln meer uitgeeft = prima, maar 8-10 mln voor exceptioneel talent moet kunnen. Strootman wordt toch ook verkocht voor 20 mln, dus je kan er altijd aan verdienen.

CL was al kansloos (ook met Eriksen) en dat blijft het nu helemaal, maar in NL kun je prima kampioen worden met deze selectie.

04-09-2013 09:34

Tyronetjonaloi +3

Jongens we beschikken over Vermeer en Cillisen twee top keepers, verder ook nog Moisander, BLind, Boilesen, Poulsen, SIEM, Duarte, Bojan en Fisher. Zijn allemaal stuk voor stuk spelers die in vorm levensgevaarlijk zijn. En Frank de Boer gaat daar voor zorgen.

04-09-2013 09:15

vdvaart8 +0

Voor de Nederlandse competitie moet deze groep echt wel voor het kampioenschap kunnen spelen!

Toby is ook als jonge speler centraal achterin gezet dus dat gaan we met Denswil ook gewoon doen!
Ik verwacht dat Bojan en Fischer aankomende weken alleen maar beter zullen gaan worden (kan haast niet slechter) en met de terugkeer van Siem zal het middenveld ook weer beter worden.

Duarte is voor Nederland gewoon een goede speler en ik verwacht dat Cillisen over enkele weken de goal op gaat!

04-09-2013 09:11

Poepopdestoep +0

Is het zo erg dat er kritiek is op het beleid?
Er gaan toch ook dingen met name aankoopbeleid niet helemaal naar wens?
De revolutie was noodzakelijk om Ajax van de ondergang te redden maar is het van een zeer laag niveau hoe Aad "zeiksnor" de Mos en Ajax-hater bij uitstek Van Hanegem zich nu in de media uitspreken. Ik ga mee met Piet Keizer dat er niet op tijd kwaliteit is ingekocht want elke boerenlul kon de inschatting maken dat wij bepalende spelers kwijt zouden raken.

04-09-2013 09:11

Bobo het Konijn +0

Als je de commentaren van laag niveau beticht dan denk ik, ach de fluwelen revolutie was ook van een laag niveau. Wim Jonk moet nu gewoon leveren, spelers die Ajax dit jaar ver in de CL laten komen en weer kampioen laten worden. En waar we in de toekomst heeeeel veel centjes kunnen verdienen, allemaal voor in het rood witte spaarvarken.

04-09-2013 09:16

CrazyJew +1

Heb er niet zo'n probleem mee dat ze kritiek hebben, is andere jaren niet anders. Maar denk wel dat we tegen de winterstop wederom een aardig ingespeeld elftal hebben en alsnog strijden om kampioenschap. En als dat gebeurd lach ik me slap,

04-09-2013 09:05

kratarzu +838

Is ook een sport, janken om beleid, beleid krijgen, beleid afkraken en dan vooraan staan bij het kampioenschap. Heerlijk genieten van jaloezie. Suarez ging ooit weg en was in vele ogen onvervangbaar. Systeem word verandert en we worden kampioen. Dit gaat al enkele jaren zo en er word elk jaar weer geklaagd. En dat notabene over buitenspelers. Hoeveel spelers met meerwaarde die vorig jaar het seizoen hebben bepaalt zijn weggegaan? Verandert voorin echt helemaal niks, Siem weer terug en het zal weer gaan lopen.

04-09-2013 09:04

pinballmagic +107

Toch iets om even bij stil te staan
Piet Keizer is een echte Ajaxman

04-09-2013 08:56

FUBAR +189

Hij doet niet anders dan zeuren.

04-09-2013 09:00

kratarzu +838

Een echte ajaxman of een Cruijff hater? Is net zoiets als Feyenoord fans die hopen dat hun club verliest als ze ajax daarmee geen kampioen maken.

04-09-2013 09:07

Erik1966 +0

Als hij het goed voor heeft met Ajax dan had hij de kritiek wel intern gehouden. Dit lijkt meer op natrappen!

04-09-2013 09:10

vakp +1

Hou toch op !!
Die man voegt helemaal niets toe bij Ajax!
Drama!!

04-09-2013 13:05

JesusZoonVanGod +5866

Wat een gezever zeg, zullen we dan maar gewoon terug gaan naar het oude 'beleid'? Fijn gevaarlijke financiële spelletjes spelen? We zijn nu drie jaar op een rij kampioen geworden zonder veel geld te spenderen, hoelang zijn we voor onze drie kampioenschappen ook al weer geen kampioen geweest? Precies ja!

Keizer moet niet zeiken met z'n 'geen consistent beleid' want dat is er nu juist wel! De focus leggen op de jeugd en het stoppen met betalen van belachelijke bedragen en salarissen lijkt Ajax nu toch aardig consistent te doen.

04-09-2013 08:56

Leerdam +0

Beste Piet je gaat toch niet op Willem van Hanegem lijken. Niets doen en alleen maar negatieve kritiek leveren.

04-09-2013 08:55

MankeNelis +7

De 5de colonne is weer in aantocht. Die gaan weer aan alle stoelpoten zagen. Ik heb alle vertrouwen in het huidige beleid. Het was een 5 jarenplan we zijn nu halverwege er is nog niets aan de hand en de buitenwacht ruikt poep en zullen het niet nalaten om ermee te gaan gooien. Iedere ploeg in de ere-divisie moet inventief zijn. Er is niet zo veel geld in deze competitie als in de omringende landen. Denk nou maar niet dat Marc en Frank achterlijk zijn. Die weten wat er aankomt en wat je juist wel of niet moet doen. Gewoon goed naar de argumentatie luisteren dan snap je waarom het transferbeleid loopt zoals het gelopen is. Al die wilde aankopen uit het verleden hebben niets opgeleverd. En nu doe je het een keer niet, komt die hele 5e colonne weer uit de kast.

04-09-2013 08:41

Raikkonen94 +641

Keizer loopt allang te haten op Ajax omdat hij nu niks te zeggen heeft en zijn plan om meer zeggenschap te krijgen gefaald is vanwege de stroming Cruijff die te groot werd. Aad de Mos zei dat PSV AC Milan wel even zou oprollen in de Champions League dus ben je dan geloofwaardig? Er is altijd kritiek, die was er ook begin vorig jaar. Rond de winterstop wil ik nog wel eens zien waar we staan. Spelen we dan nog steeds zo matig en blinkt niemand uit? Dan is er misschien reden tot zorg. Nu wacht ik liever nog even af ipv met de opportunistische stroming mee te gaan.

04-09-2013 08:39

kampioen0809 +1

@OnkelXXX Ja, wat zegt Marlon1 nou? Ergens op reageren met een vraagd waarop het antwoord al wordt gegeven.

04-09-2013 08:38

OnkelXXX +0

Je hebt gelijk. Ik lees zijn eerste 2 zinnen volledig verkeerd.

Excuses!

04-09-2013 08:46

Roovers419 +0

Alleen dit al. Dit gezeik van mensen met andere belangen zorgt ervoor dat ik er nog meer achter ga staan. Piet Keizer is een held en ik vind het heel spijtig dat hij kritiek geeft, ik vind ook dat de directie daar serieuzer meer om moet gaan. Al die anderen mogen van mij de rambam krijgen.

Ik heb het 2de van Ajax gezien en 9's weet ik niet, maar er spelen zeker 4 8'en in.

04-09-2013 08:28

Bobo het Konijn +0

Heel goede spelers in de jeugd? Goed genoeg voor ver komen in de CL of weer kampioen te worden dit jaar?

04-09-2013 09:10

marlon1 +0

Respect voor piet keizer want hij als voetballer heeft betekend voor Ajax. Maar na zijn carrière heeft hij alleen maar commentaar op de Ajax leiding omdat hij zelf geen serieuze rol binnen de club heeft gekregen. Nu loopt hij de revolutie alleen maar af te kraken. Maar die zijn juist goed bezig. Ze willen alleen aankopen doen als het financiël verantwoord is. En dat is alleen maar goed. Met succes zie 3titels oprij. Dat is jaren anders geweest en zonder grote successen. En rare aankopen als mido. We gaan gewoon een top seizoen tegemoet. Europees misschien niet maar dat komt wel weer. Dus laten we net als anders met ze alle ons allerbeste Ajax Amsterdam steunen. Want wij zijn Ajax wij zijn de beste. Veel plezier dit seizoen mede supporters.

04-09-2013 08:27

OnkelXXX +0

Is Keizer niet gewoon heel ontevreden over zijn beperkte rol bij Ajax?

04-09-2013 08:34
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.