KNVB verplaatst Eredivisieduels; verplaatsing PEC Zwolle - Ajax echter niet mogelijk

door Bart Veenstra 195

Bron Eredivisie, Ajax Showtime

KNVB verplaatst Eredivisieduels; verplaatsing PEC Zwolle - Ajax echter niet mogelijk

door Bart Veenstra 195

Bron Eredivisie, Ajax Showtime

Laatst geüpdatet

De KNVB heeft meerdere wedstrijden in de Eredivisie verplaatst naar een ander tijdstip of een andere datum. Waar de duels van PSV, AZ en Feyenoord een nieuw tijdstip of een nieuwe datum krijgen, geldt dit niet voor PEC Zwolle - Ajax. Dit duel staat nog altijd op de planning voor zondag 9 maart om 14.30 uur.

Waarom worden deze wedstrijden verplaatst? Op de website van de Eredivisie schrijft men: 'Deze wijzigingen stellen Feyenoord, PSV en AZ in staat om beter te herstellen van hun Europese wedstrijden en zich optimaal voor te bereiden op hun komende duels in respectievelijk de UEFA Champions League en de UEFA Europa League.'

Ajax wilde duel met PEC Zwolle verplaatsen

Te lezen valt dat Ajax het duel met PEC Zwolle eveneens wilde verplaatsen, maar deze wijziging blijkt niet mogelijk. Hierdoor blijft het duel 'gewoon' op zondag 9 maart staan. Het duel in Zwolle begint nog altijd om 14.30 uur.

Wat wilde Ajax? Uit navraag blijkt dat Ajax het duel - net als AZ en Feyenoord (lees hieronder) - het duel wilde verplaatsten naar een andere datum. Waar de KNVB dit wel kon regelen voor AZ en Feyenoord kreeg Ajax een 'nee' vanuit Zwolle en Zeist. Volgens Voetbal International heeft Ajax van de gemeente Zwolle nul op het rekest gekregen. Het verplaatsen van de wedstrijd bleek volgens de gemeente niet mogelijk.

Wijzigingen Eredivisie

Hoe zien de wijzigingen eruit? Het duel tussen PSV en sc Heerenveen van zaterdag 8 maart zou om 21.00 uur beginnen. Deze wedstrijd wordt nog altijd op 8 maart gespeeld, maar begint wel een uurtje eerder: om 20.00 uur.

Tekst gaat verder onder de foto.

josip sutalo ajax pec zwolle 24 25
Ajax won dit seizoen eerder met 2-0 van PEC Zwolle. Naast Brian Brobbey was ook Josip Sutalo trefzeker.

Opvallender zijn de wijzigingen van de duels van Feyenoord en AZ. Feyenoord zou op zaterdag 8 maart (18.45 uur) tegen FC Groningen spelen, maar dit duel wordt nu verplaatst naar woensdag 2 april (20.00 uur). Het duel tussen AZ en RKC Waalwijk zou aanvankelijk op zondag 9 maart (16.45 uur) gespeeld worden, maar wordt nu op dinsdag 1 april (20.00 uur) gespeeld. Vanwege de aanpassingen is het duel tussen FC Twente - dat Europees al is uitgeschakeld - en Almere City vervroegd van 20.00 uur naar 16.45 uur op zondag 9 maart.

Europese wedstrijden en verplaatsingen in de Eredivisie

De Eredivisie laat weten dat wedstrijden in de vaderlandse competitie verplaatst kunnen worden als Nederlandse deelnemers aan de Champions League, Europa League en Conference League hierom verzoeken om beter te kunnen herstellen van gespeelde wedstrijden of zich beter kunnen voorbereiden op komende wedstrijden.

'Wedstrijden kunnen alleen worden verplaatst als het speelschema in de Eredivisie dat toelaat, de lokale autoriteiten van de thuisspelende club aan de nieuwe datum/aanvangstijd kunnen voldoen en met goedkeuring van het competitiebestuur betaald voetbal', schrijft men. 'De wijzigingen zijn tot stand gekomen met goedkeuring van het competitiebestuur betaald voetbal.'

Resterend programma Ajax en PSV

Het lijkt erop dat Ajax en PSV dit seizoen gaan uitmaken wie er dit seizoen kampioen wordt van de Eredivisie. Op dit moment heeft Ajax een voorsprong van vijf punten op de ploeg uit Eindhoven. Met nog elf duels te gaan zou Ajax dan ook voor het eerst sinds 2022 weer kampioen van Nederland kunnen worden.

Beide ploegen treffen elkaar dit seizoen nog één keer. Op zondag 30 maart staat de kraker tussen PSV en Ajax op de agenda in het Philips Stadion. Ajax speelt dit seizoen verder nog thuisduels met AZ en FC Twente, terwijl er ook nog een bezoek aan FC Utrecht wacht. PSV op zijn beurt wacht nog lastige uitduels bij onder meer Go Ahead Eagles, FC Twente en Feyenoord. Zie hier het volledige resterende programma van beide titelkandidaten.

Bart Veenstra (Twitter: @Bart_Veenstra | e-mail: b.veenstra@ajaxshowtime.com)

Lees meer over:
Plaats reactie

JanBiesbos +29236

Doet ie goed FF, geprobeerd maar niet gelukt, niet zeiken en door, de energie moet in volgende wedstrijd!
Mike en falenteiltje zien complot 🤣
https://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/2025/02/de-telegraaf-komt-met-complottheorieen-over-pec-zwolle-ajax

28-02-2025 20:16

Jibberjabstep +1924

We worden al het hele jaar genaaid met de planning dus dit kan er ook wel bij. KNVB maakt zich hiermee natuurlijk volstrekt belachelijk.

28-02-2025 18:52

ajaxminimax +5471

Wat ik vooral belachelijk vind is dat de ene wedstrijd wel verplaatst wordt en de andere niet. Prima dat de gemeente Zwolle moeilijk doet, maar dan zal het feest voor niemand door moeten gaan. Je hebt bijvoorbeeld nu ook weer Fc Groningen pislink dat hun duel ineens verplaatst wordt en die van Pec Zwolle niet. De knvb maakt zich heermee gewoon belachelijk. In deze fase van de competitie vind ik dit niet kunnen

28-02-2025 17:36

GeorgeAdamski +3579

De mens is wat mij betreft vrij om in dit leven alles te zijn wat hij wil... behalve een zeikerd!

Het vorige vrije weekend voor een Europees potje is ons prima (nou ja...) bevallen😉

28-02-2025 17:40

gi0vanni +7318

Wat een opmerking, ik denk dat alle misdadigers die niet zeiken heel blij met je zijn. 😉

28-02-2025 18:40

GeorgeAdamski +3579

Haha, precies... ze vinden mij vrij vriendelijk in mijn oordeel over hen.

28-02-2025 20:37

Squadron11 +2436

Je komt een beetje zeurderig over. Dus als gemeente Zwolle niet akkoord gaat mag Feyenoord niet verplaatst worden?

28-02-2025 18:08

ajaxminimax +5471

Het heeft niks met zeuren te maken. Mijn mening is dat je in deze fase zoveel mogelijk alles in dezelfde speelronde moet laten spelen. Dat Ajax moet spelen vind ik prima, hoor je mij niet over. Het gaat in mijn punt niet alleen om Ajax, je hoort nu ook weer andere clubs die zeggen hun wel en zij niet. Dat had je als knvb gewoon kunnen voorkomen. Gewoon iedereen laten spelen dat weekend. Klaar.

28-02-2025 18:28

Squadron11 +2436

Nee niet klaar. De veranderagenda is door alle clubs goed gekeurd. Uiteraard ben je afhankelijk van de gemeentes. Daar kan je het niet mee eens zijn, maar ze gaan niet naar luisteren. KLAAR

01-03-2025 00:05

Deligt1986 +673

Ah joh we hebben lekker gerouleerd, als er 1 uit gaat staat de andere er klaar voor, niet calimeroën

28-02-2025 15:33

JanBiesbos +29236

Precies en dan winnen en staan weer drie punten voor

28-02-2025 20:18

Renato +972

Fijn allemaal weer, gelukkig rouleert Farioli dus het hoeft geen probleem te zijn. En zijn wij trots op ons team dat al mega stappen heeft gemaakt!

28-02-2025 15:21

JanBiesbos +29236

Dat rouleren heeft veel voordelen

28-02-2025 20:19

JC14forever +1092

Prima toch, gewoon in het ritme blijven!

Ik vind het allemaal maar onzin dat steeds verplaatsen van wedstrijden...

28-02-2025 15:18

nightgoat +31199

Ajax vind ik een heel goede club.
KNVB vind ik een heel slechte club.

28-02-2025 15:05

31xAjax +7970

Wel toepasselijk zo vlak voor Carnaval, iedereen hier verkleed al Calimero.

Gewoon stoppen met wedstrijden uit het schema halen. Gewoon 2x per week voor de clubs die Europees spelen. Kein geloel fussbal spielen....

28-02-2025 14:38

Juichtoon +32678

Maar dat gebeurt bij de anderen dus niet. Dus wat bedoel je nu?
Ff weer alle Ajax supporters hier uitschelden voor calimero.

28-02-2025 21:58

Ferd +38589

Iedereen die nu jammers is een Calimero. We liepen tot vorige week een wedstrijd achter op PSV omdat er een wedstrijd van ons wel verplaatst was, en een wedstrijd van hun niet. So what?

01-03-2025 04:54

Juichtoon +32678

Had psv niet om gevraagd. Psv wilde doorspelen..

01-03-2025 09:54

@j@x-@d@m +440

En dan zeggen dat wij altijd geholpen worden door Zeist en co, pfff belachelijk

28-02-2025 14:15

Aabd +451

Komt kennelijk door de gemeente Zwolle

28-02-2025 14:40

JanBiesbos +29236

Nee pec die heeft gezegd verplaatst maar niet dan hebben we meer kans

28-02-2025 20:20

Tommyshelby +129683

AZ heeft nu 3 wedstrijden in 10 dagen, terwijl wij 4x aan de bak moeten. Belachelijk.

En Zwolle staat uiteraard vooraan om de Europese afdracht te claimen. Niet de eerste keer dat ze moeilijk doen.

28-02-2025 14:05

Marcw1972 +16692

Gemeente Zwolle doet moeilijk. Pec niet.

28-02-2025 15:28

Tommyshelby +129683

Dat is dan de eerste keer. PEC heeft in het verleden vaker geklaagd over Ajax en speelrondewijzijgingen.

28-02-2025 16:30

Dolblij +45466

Lucky Ajax toch ? Enorm hoefijzer toch ? Geluk aan de kont hangen toch ?

28-02-2025 13:50

Redrum +96213

Dat zogenaamde hoefijzer blijkt alleen in het beperkte hersenpannetje van Ruud Gullit te bestaan.

28-02-2025 14:24

Dolblij +45466

Zo groot is dat hersenpannetje geeneens. Dat hoefijzer past er niet eens in.

28-02-2025 14:29

ajax4perez +9565

Tsjah het is niet anders… we zitten in de flow dus gaat helemaal goed komen!
Daarbij gaan we - indien er geen gekke blessure gevallen zijn - gewoon winnen in Eindhoven met 1-3

28-02-2025 13:49

Baco123 +6735

Teken ik voor die uitslag wie zegt

28-02-2025 13:51

Petterson +25197

Als ik me niet vergis betreft het voor PSV, Feyenoord en AZ allemaal een thuiswedstrijd. Die gemeenten gaan dan natuurlijk wel akkoord. Maakt het hun wat uit wanneer ze een bepaald clubje moeten ontvangen!?

Maar het grote boze Ajax in je stad is natuurlijk a different cookie .. 😁😉

28-02-2025 13:21

Henkjanklaas +20661

De gemeente zwolle wil het niet. Zal wel weer met politie inzet te maken hebben. Was het maar zo zoals bij het wielrennen waar gewoon wat vrijwilligers komen opdraven bij afwezigheid van de politie. Helaas is het een klein deel van het “voetbalpubliek” dat het verpest.

28-02-2025 13:13

Petterson +25197

Was bij wielrennen ook niet gebruikelijk. Vroeger en in alle andere landen draagt de politie zorg voor een veilige doortocht (verkeer). Nu gaan veel NL koersen het zonder politiebegeleiding moeten doen. Puur vanwege capaciteitsproblemen bij de Hermandad. Vraagt aanpassing van parcoursen (meer korte rondjes) en is wachten op eerste zware ongeluk (als een tokkie of Karen vind dat hij/zij wel het afgesloten parcours op mag).

28-02-2025 13:24

Jarikoning +7326

Als wij de el winnen gaat de cl plek dan naar de nummer 3 op de ranglijst?

28-02-2025 13:09

JariJari +15273

Nee, als wij 1ste of 2de worden gaat het extra CL ticket naar het team met in de voorronde CL met de hoogste ranking. Dat wordt Porto of Benfica als die 2de worden in Portugal. Als iemand anders daar 2de wordt is de volgende hoogste ranking nu Club Brugge, maar Feyenoord kan die eventueel inhalen met hun resterende CL wedstrijden.

Dus: porto/benfica 2de in Portugal? Dan die
Anders als: Club Brugge 2de in BEL dan die
Anders als: Feyenoord, Ajax of PSV 3de in NL dan die

28-02-2025 13:22

Jarikoning +7326

Wat nou Knjb? Zie het nut niet in vd verplaatsing.

28-02-2025 13:08

Noam +4122

De KNVB heeft er belang bij om de competitie spannend te houden. Laat ze maar denken dat we het nu moeilijk gaan krijgen bij PEC. Hun zin zullen ze niet krijgen want door Farioli zijn roulatiesysteem zullen we ook deze wedstrijd de volle buit mee naar huis nemen. Wij zijn niet te stoppen, want wij zijn Ajax.

28-02-2025 13:07

n1traM +258

Aha, de gemeente wil niet meewerken. Al dan niet nadat de club niet wilde meewerken aan verplaatsen van de wedstrijd. Laat PEC Zwolle dan maar lekker degraderen of minimaal veroordeeld zijn tot het spelen van degradatie play-offs.

28-02-2025 13:06

maikelklaassen +746

Wedstrijd van gae was ook verplaatst en nu moesten we verlengen en hadden we blessures opgelopen. Gewoon spelen!

28-02-2025 12:44

OpaHooligan +4040

Dat bedoel ik, was uiteindelijk zelfs ongunstiger.

28-02-2025 12:50

Berghuis +14373

Gemeente Zwolle is hier voor gaan liggen. Al zou het me niet verbazen dat de gemeente ook eerst bij PEC geïnformeerd heeft en zij gezegd hebben dat dit voor hen niet gunstig is. Mocht het ooit voorkomen dat PEC zoiets aanvraagd bij ons, gewoon weigeren.

28-02-2025 12:44

Mokum2018 +2113

Alsof pec ooit Europees gaat spelen

28-02-2025 12:56

Petterson +25197

Niet te zwaar aan tillen. Uit in Zwolle spelen op een di/wo begin April was niet veel gunstiger geweest met oog op competitie. Wel met oog op EL uiteraard. Maar competitie heeft dit jaar topprioriteit nu we staan waar we staan.

28-02-2025 12:43

OpaHooligan +4040

De schaal heeft prioriteit, die CL plek zit wel goed.

28-02-2025 12:44

Libero +19199

ff afkloppen, opa!

28-02-2025 12:46

OpaHooligan +4040

Ja okay, maar ik denk dat de kans dat we derde worden groter is dan de EL te winnen. Voorlopig denk ik daar nog helemaal niet aan (EL). Ik ben ook veel nerveuzer voor de ED wedstrijden nu, dan voor de EL. Als we in de halve finale staan wordt het misschien anders.

28-02-2025 12:49

Libero +19199

Ik zou het op zich logischer gevonden hebben als ze AZ uit probeerden te stellen. Die volgt op een ongetwijfeld zware Europese uitwedstrijd én tweede leg waar mogelijk weer een slopende verlenging aan vastzit. Dan is AZ, ook al is het thuis, geen ploeg die je zo'n 62 á 63 uur later wil tegenkomen. Nou, rouleren maar weer.

28-02-2025 12:42

Petterson +25197

AZ speelt toch ook nog Europees? Dus die hebben dan ook ‘zware’ benen. Hooguit niet beide verlengen.

Bovendien is de regel bedoeld om voorafgaand aan Europese wedstrijden vrij te kunnen krijgen. Om zo frisser op Europese toneel te kunnen verschijnen en coëfficiënt punten te kunnen sprokkelen als NL. niet andersom om beter in de competitie te kunnen presteren.

Sowieso maak ik me niet druk om AZ. Die gaan we pakken thuis! Heb je ze zien worstelen bij Heracles uit? En AZ laat na Europese wedstrijden wel veel punten liggen. Wij amper dit seizoen.

Komt goed!!

28-02-2025 12:47

w86 +9467

Hier noem je een goed punt, het verplaatsen is bedoeld om Europees beter voor de dag te komen.

Verplaatsen heeft dan ook vaak als nadeel dat er later ingehaald moet worden en er dus nieuwe knelpunten ontstaan.

Toen Ajax 5 jaar terug ver kwam in de CL is men begonnen met het verplaatsen. Om mij onduidelijke redenen was oa AZ toen pisnijdig omdat het competitievervalsing zou zijn. Maar het gaat om Ajax dus moet je tegen zijn.

Toen is afgesproken dat voortaan alle clubs hier aanspraak op kunnen maken. Op zich prima natuurlijk, maar men vergeet dat het niet te doen is om voordeel in de Eredivisie te halen.

Mooi voorbeeld. PSV speelde gewoon tegen NAC voorafgaand aan de laatste CL groepswedstrijd en won. Conclusie NOS: de keuze van PSV om gewoon te spelen pakte goed uit. Raar, want als PSV had verloren van Liverpool B/C had het juist helemaal niet zijn beoogde doel bereikt.

28-02-2025 12:56

Libero +19199

@Petterson: Ja, het is inderdaad een optie voorafgaand aan Europese wedstrijden, was ik even vergeten. En ja, AZ heeft ook een stevige tegenstander, hoewel ze (Spurs) in hun competitie zeer matig presteren in vergelijking met Frankfurt.
Hoop dat je gelijk hebt en we die negatieve reeks vs AZ eindelijk eens kunnen doorbreken; inderdaad is onze staat van dienst t.o.v. die van hen na Europese wedstrijden een stuk beter, bedankt voor het optimisme!

28-02-2025 12:58

Libero +19199

@w86 Die jou onduidelijke reden is voor mij vrij duidelijk: Robert Calimero Eenhoorn.

28-02-2025 13:02

Petterson +25197

😁👍

28-02-2025 13:08

Raoul14 +3092

Gewoon afstraffen, 0-6!

28-02-2025 12:42

afca1985 +21460

Niet zeiken, gewoon spelen.
Wij zijn Ajax...

28-02-2025 12:31

Koningtoto +60643

Gewoon stiekem 12 spelers opstellen.

28-02-2025 12:27

Nr.10 +111510

Basisopstelling en dan Klaassen erbij zetten. Valt toch niet op.

28-02-2025 14:44

Tadic020 +1901

Boeiend in ritme blijven en winnen

28-02-2025 12:24

Betuwe85 +20851

Gewoon afstraffen die hap 3 keer 90 min moet iedereen kunnen z

28-02-2025 12:23

Babangida83 +23951

Het was de gemeente Zwolle, om de complotdenkers even opgelucht adem te kunnen laten halen:
https://www.vi.nl/nieuws/gemeente-zwolle-stak-stokje-voor-verplaatsing-wedstrijd-pec---ajax

28-02-2025 12:21

Redrum +96213

Dat is een pak van mijn hart.

28-02-2025 12:23

Babangida83 +23951

Als ik jou grijze haren kan uitsparen, dan doe ik dat, Redrum!

28-02-2025 12:24

Redrum +96213

Mijn dank is groot Babangida83.

28-02-2025 12:29

OpaHooligan +4040

Dus de gemeente Zwolle zit in het complot! De lizards! Nog steeds een complot!

28-02-2025 12:43

Tadic020 +1901

Dan mogen we geen spelers afstaan in interland periode

28-02-2025 12:21

Jelluhafca +3431

Maar goed ook, lekker in de flow blijven!

28-02-2025 12:18

VOETBALisOORLOG +1811

Lekker laten waaien, joh...

28-02-2025 12:13

EuforischeRealist +15621

Geprobeerd, niet gelukt, helaas. Niet over zeiken en gewoon winnen daar. Voorsprong op PSV minimaal 8 punten maken, laat ze maar zweten!

28-02-2025 12:10

Berghuis +14373

Dan staat de druk er bij hen wel vol op ja.. Sterker, dan zou het zo maar (tijdelijk) 10 of 11 kunnen wezen. Ik zie ze niet zo even winnen van Go Ahead.

28-02-2025 12:45

ajax4ever001 +18626

Prima dan moet Ajax gewoon al zijn spelers als tegenreactie niet afstaan voor de a.s. interlandperiode.

Dan een oprechte vraag: kunnen we als suppurtersgroepen zijnde gezamenlijk een statement maken richting het besluit van de knvb?

28-02-2025 12:08

Redrum +96213

Ajax moet het als extra motivatie meenemen om Zwolle in eigen huis op een nederlaag te trakteren.

28-02-2025 12:12

JanMolby +1632

Duidelijk gemotiveerd (gebrek aan) besluit 😂

28-02-2025 12:07

litmanen_ajax +569

Bij cruciale kwalificatiewedstrijden aan het begin van het seizoen (die bepalen of je wel/niet 8 europese wedstrijden gaat spelen) kan ik nog begrijpen dat je een wedstrijd verplaatst, maar inmiddels lijkt bijna elke wedstrijd te worden verplaatst als een Europese play-off wedstrijd wordt gespeeld. Lijkt me nogal overdreven en als je doorgaat in Europa leidt dit later in het seizoen alleen maar tot een nog grotere opeenstapeling van wedstrijden. Prima dus dat Zwolle - Ajax niet verplaatst wordt.

28-02-2025 12:05

Petterson +25197

Geheel mee eens! Of als een club in de eindfase tot halve finale van een toernooi weet door te dringen ook prima.

28-02-2025 12:49

Mokum2018 +2113

Ook mee eens, het was logischer geweest als de wedstrijd erop verplaatst zou worden i.v.m. eventuele verlenging in de return

28-02-2025 13:00

LukaLitmanen +82165

Wat een aanstellerij met dat verplaatsen steeds.

Je kunt toch wel een wedstrijd per 4 dagen spelen?

28-02-2025 12:04

Glenn-150 +28

Het grote Ajax maakt korte metten met alles en iedereen. Datum en tijdstip maakt geen moer uit

28-02-2025 11:59

Ajax27 +19221

IEDEREEN IS VERPLAATST!! Zelfs PSV van 9 uur naar 8 uur op de dezelfde dag, competitie vervalsing!!!

28-02-2025 11:58

Redrum +96213

Absoluut, let maar op. Nu maakt Joey Kroos de winnende omdat hij nog een uurtje langer een palingmassage kon ondergaan.

28-02-2025 12:03

Koningtoto +60643

Off topic:

Ihattaren wordt geselecteerd voor jong Oranje.

Misschien toch maar een gokje wagen met Mo?

28-02-2025 11:55

Rolo +13806

En dan, ga je Mo halen ... Ik zie liever een investering in Bounida en Steur dan je tijd en geld spenderen aan Mo.

28-02-2025 11:56

ajax4ever001 +18626

Hij wil ze gewoon alledrie op het middenveld hebben 🤪😄

28-02-2025 12:10

Libero +19199

Beter méé verlegen dan óm verlegen.

28-02-2025 12:20

Koningtoto +60643

Niks mis mee nee. Steur als controleur, Mo en Bounida ervoor. SmullenG

28-02-2025 12:23

Rolo +13806

Wordt je compleet overlopen ben ik bang. En daarbij is het wel bewezen dat jonge jongens sturing nodig hebben in iedere linie.. en dat kan Mo niet brengen ben ik bang.

28-02-2025 17:35

TeringHenkie +28610

Ja natuurlijk, in potentie de beste speler van de eredivisie! 60x beter dan onze Traore!

28-02-2025 12:11

Libero +19199

Klein gokje dan, prestatiecontract met optie tot vast salaris bij bewezen continuïteit. Ik geloof er nog steeds niet heel erg in, de discipline is hem inmiddels wel érg vaak ontschoten. Dan is het bij RKC zonder al te veel druk wel een stukkie makkelijker presteren dan bij Ajax waar iedere stap onder een vergrootglas ligt.

28-02-2025 12:25

Petterson +25197

Anderzijds. Die jongen is vroeg zijn vader verloren, te vroeg op het paard getild, moeilijke relatie met zijn vriendin en familie, allerlei foute gasten om hem heen. Je zou als jonge gast voor minder in de problemen komen.

Wellicht is het kwartje nu echt bij hem gevallen.

28-02-2025 12:53

Libero +19199

Ik hoop het van harte. Waar hij dan ook zou komen te spelen, maar een goed functionerende Ihattaren bij Ajax zou natuurlijk voor zowel ons als voor hem geweldig zijn.

28-02-2025 13:06

Marcw1972 +16692

Zou PEC dit niet gewild hebben? Of de gemeente Zwolle? Het zou best wel eens PEC kunnen zijn. Ik kan me namelijk herinneren dat PEC in 2019 enorm boos was om verplaatsing van de wedstrijd tegen Ajax toen Ajax het zo goed deed in de CL.

28-02-2025 11:50

Babangida83 +23951

Volgens heeft de knvb dit destijds gewoon omgezet en werd PEC geïnformeerd. PEC was niet boos op Ajax. Mij lijkt het erop dat de gemeente Zwolle dit dan geblokkeerd heeft. Dat lijkt mij de enige partij die het kan blokkeren.

28-02-2025 11:55

Petterson +25197

Gemeente Zwolle zal PEC wel even geraadpleegd hebben zeker!?

28-02-2025 12:54

Babangida83 +23951

Dat kan, maar zullen we nooit aan kunnen tonen. Valt dus enkel maar gewoon in te geloven dat de gemeente dat niet doet. Geelen en Halsema doen dat in ieder geval niet. Dus zie niet in waarom ze in Zwolle wèl zo zaken doen.

28-02-2025 14:05

Redrum +96213

Het massale gejank in Nederland in 2019 zal ik nooit vergeten omdat er wedstrijden van Ajax verplaatst werden. Dat het letterlijk volgens de regels moest (verplicht aantal rusturen tussen twee wedstrijden dat anders niet gehaald ging worden) vergat iedereen voor het gemak maar even. Het was allemaal weer één groot complot om Ajax te helpen, terwijl ze door de wijzigingen juist een enorm nadeel hadden in de competitie. Ach ja, van die dingen ja, van die dingen!

28-02-2025 12:05

Aegukka +708

Dat was inderdaad de eerste keer dat een Eredivisie-wedstrijd verplaatst werd, na een belletje van Edwin van der Sar die na de 2-1 nederlaag in de eerste wedstrijd nog kansen zag tegen Madrid - the rest is history. Het heeft Nederland Europees ook goed gedaan (tot onvrede van de andere landen overigens ), maar ik kan me voorstellen dat de kleine Eredivisieclubs er niet altijd op zitten te wachten; die hebben een programma waar ze zich op instellen, en ook hun belangen. Als het uit rancune wegens 2019 is zou dat uitermate flauw zijn, maar als PEC er om sportieve redenen niet nee instemt is dat hun goed recht. We hebben een veel grotere selectie dan een PEC, en Farioli heeft zoals welbekend fanatiek gerouleerd en gewisseld, dus het zou ook helemaal geen probleem moeten zijn.

28-02-2025 12:06

Redrum +96213

Ach, ik snap het ergens van PEC ook wel hoor. Als klein clubje wordt het je allemaal maar opgelegd en je hebt het maar te slikken. Dat is frustrerend waarschijnlijk, daar kom ik nog wel in. Maar goed, aan de andere kant zijn het diezelfde kleine clubs die hun handje al jarenlang ophouden om een deel van de Europese inkomsten van Ajax te ontvangen. Dan moet je misschien ook gewoon je mond houden en het accepteren.

28-02-2025 12:09

Aegukka +708

Ja maar zelfs dat is een ingewikkeld argument - de clubs in de (sub)top die in de regel het grote Europese geld ontvangen lopen alleen maar verder uit en de overige clubs ontvangen allemaal hetzelfde deel van een percentage van dat Europese geld. Dat zal best een mooi bedrag zijn (een paar ton?), en het maakt de competitie als geheel misschien sterker, maar voor het behalen van haar eigen doelen (zo hoog mogelijk eindigen in de competitie) is een club als PEC er niet per se mee geholpen.
(Als Ajax-fan vind ik die verplaatsingen rondom Europese knock out-wedstrijden alleen maar goed hoor, laat dat duidelijk zijn)

28-02-2025 14:28

Luck76 +2960

Ajax-GA Eagles is destijds verplaatst en toen verloren we daarna (na de oorspronkelijke datum) van Union. Ik denk juist dat het fijn is om nu in dit ritme van 2 wedstrijden te blijven.

Neemt niet weg dat het een vreemde zaak is dat er geen reden voor de afwijzing wordt genoemd

28-02-2025 11:48

Petterson +25197

Was het niet dat we toen van Riga verloren!?

Wel moesten we die wedstrijd tegen GAE toen inhalen na 140min tegen Union en halve selectie ziek.

Sowieso met kennis van achteraf had je die wedstrijd niet uit willen stellen. Gelukkig wel goed gekomen tegen GAE.

28-02-2025 12:57

FelixGassenlicht +8980

Vreemd, AZ bijvoorbeeld wel gehonoreerd. Gelijke monniken, gelijke kappen.

28-02-2025 11:45

Torcida +5774

Wat hebben we toch een enorm hoefijzer in Amsterdam!

28-02-2025 11:43

Matzet +5419

Ajax heeft 120 minuten in de benen en wint een paar dagen eenvoudig van GAE. PSV kan zich 3,5 maand voorbereiden op de Eagles en verliest alsnog.

Niet zeuren, wij gaan die sPECkies gewoon verslaan en de Adelaren gaan de Lampen nog een keer van katoen geven.

28-02-2025 11:35
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.