Jol per direct weg bij Ajax

door StiensGroetAjax 254

Jol per direct weg bij Ajax

door StiensGroetAjax 254

Laatst geüpdatet

Ajax en Martin Jol hebben op verzoek van Jol in gezamenlijk overleg besloten om de onderlinge arbeidsovereenkomst met onmiddellijke ingang te beëindigen. Frank de Boer zal in ieder geval tot de winterstop voor de spelersgroep blijven staan. Uit de gesprekken die algemeen directeur Rik van den Boog de afgelopen weken en dagen met Jol voerde, kwam in toenemende mate naar voren dat Jol onvoldoende basis ziet om de samenwerking met Ajax succesvol voort te kunnen zetten.
Martin Jol (54) begon op 1 juli 2009 als hoofdtrainer bij Ajax. De club eindigde na zijn eerste seizoen, 2009-2010, als tweede in de Eredivisie. Daarmee werd deelname aan de voorronde van de UEFA Champions League gerealiseerd. Op 25 augustus 2010 wist hij zich met zijn team te kwalificeren voor de poulefase van de UEFA Champions League. Onder leiding van Jol won Ajax op 6 mei 2010 de KNVB Beker.

Directeur Rik van den Boog reageert op het vertrek Martin Jol. ,,Laat ik vooropstellen dat ik het vertrek van Martin Jol betreur en respecteer. We hebben wekelijks overleg, officieel. Tussendoor spraken we elkaar geregeld. Het gaat sportief gezien de afgelopen weken minder goed dan de periode daarvoor. En de vraag is hoe dat tij gekeerd kan worden. Dat is een lastige kwestie. Ik denk dat Martin ook veel moeite met de omstandigheden. Iedereen heeft een mening over Ajax. Bij zijn baan hoort een enorme druk van buitenaf. En die druk nam toe. Maar ik wil niet voor Martin spreken. Ik laat aan hem over of hij er iets over gaat zeggen."

Van den Boog kijkt met plezier terug op op anderhalf jaar Martin Jol bij Ajax? ,,Dat dit vandaag gebeurt doet niets af aan het fantastische seizoen dat we vorig jaar hebben beleefd. En na de zomer wist hij de ploeg ook al snel op niveau te brengen waardoor de poulefase van de Champions League werd bereikt. Dat was voor ons allemaal heel belangrijk. Hij heeft veel spelers ontwikkeld, een gezicht gegeven. Veel wedstrijden die we onder hem wonnen waren spectaculair, met veel goals voor en weinig tegen."

Lees meer over:
Plaats reactie

1eringzuid2 +7

Zeer gemengd gevoel over het vertrek van Jol. Iedereen die zegt dat het niet goed voor een team is, als er elke keer een andere trainer de dienst uit maakt, heeft gelijk. Aan de andere kant, zat er de laatste weken(eigenlijk al vanaf het behalen van de CL) geen vast patroon meer in een wedstrijd van Ajax. Elke week andere opstellingen, elke week weer andere spelers op onbekende posities. Geen automatismen in het team, en nu de laatste maand zakte men zelfs door de ondergrens want zelfs in de basis(het passen van een bal, aannemen spelhervattingen enz.) lukte niks meer. Thuis werd er in het begin nog gewonnen van ondermeer Nac en Willem II en Vitesse, maar toen was er al geen sprake meer van het voetbal wat we de 2e seizoenshelft van vorig jaar zagen. Na Excelsior-uit ging het licht uit bij Ajax en is er geen normaal duel meer gespeeld. Natuurlijk kun je dat een trainer aanrekenen. Maar ik vind ook dat de spelers de coach danig in de steek hebben gelaten. Wat je Jol kunt aanrekenen is dat hij spelers die zonder inzet, passie, mentaliteit, maar wel misplaatst arrogant, en bijdehand lopen te doen, elke week weer opstelde. Namen hoef ik denk ik niet te noemen. Er moet veel meer veranderen dan het posteren van een nieuwe trainer. Met een deel van het huidige bestuur gaat dat wederom niet lukken, die zullen Jol moeten volgen en op moeten rotten. Om supporters te beschuldigen van het feit dat ze te hoge verwachtingen hebben en daarmee druk op de technische staf en spelers leggen vind ik zeer kort door de bocht. Dan moet je niet bij Ajax trainer of speler zijn. Die druk legt Ajax zichzelf op. Kijk alleen maar eens naar het mooie papiertje dat je aan het begin van elk nieuw voetbal seizoen in de bus krijgt als er wordt gevraagd wordt om je ssc te verlengen. Ajax loopt te zeiken dat ze de topclub van Nederland willen zijn maar als het niet lukt dan naar de supporters wijzen dat zij de dienst uitmaken en teveel druk opleggen? Beetje omgekeerde wereld.

07-12-2010 22:41

Gewoon +0

Hehe een Boer voor een Boer

07-12-2010 16:30

Ringafca1978 +0

Als Frank t goed doet mag hij blijven! anders ja wie zal ik is noemen. Frankie Rijkaard,Guus Hiddink,Co Adriaanse,Louis v Gaal draait ook nie lekker met Bayern.Wie weet nog meer namen?

07-12-2010 10:44

robert R. +2

van gaal komt niet nooit niet zei hij pas nog co komt ook niet zit in qatar geld te verdienen dus hopen op guus hiddink en anders frank rijkaard en frank de boer voor de groep.

07-12-2010 14:49

FUNKADEL!C +4491

Zijn we hopelijk ook van die verkapte 4-4-2 formatie af, dat was het aangluren niet waard de laatste tijd..

07-12-2010 10:41

robjuh123 +0

Beter neemt Jol, al z'n miskopen mee! Atouba, Mido, Tainio. Sjonge jonge ik weet niet wat hij in hun zag, maar in ieder geval geen versterking. Jol heeft ajax in de problemen gebracht en nu is hij te laf om de problemen op te lossen. Goed werk hoor Jol... Dapper van je! Denk hier nog maar eens goed over na, want het komt er wel op neer!

07-12-2010 10:30

Mokumboy +0

Ja ik denk dat dit de juiste beslissing is. Ik vind Jol een goede trainer maar hij past gewoon niet bij Ajax. We zullen zien of de Boer het goed gaat doen hopelijk maakt hij de spelers wel beter. Wie weet is het wel een schot in de roos net als Michels of Van Gaal.

07-12-2010 10:10

Leo252 +1

Martin, "bedankt". Neem s.v.p. ook Atouba, Ooijer, Tainio, Mido, Leodeiro, de Zeeuw en El Hamdaoui mee. Jij was verantwoordelijk voor deze aankopen en wij blijven zitten met een enorme salarislast voor spelers welke weinig aan Ajax toevoegen of hebben toegevoegd (op de Zeeuw na). Stel een TD aan, bijv. Hiddink zodat je niet keer op keer met de erfenis van een trainer blijft zitten. De 10e trainer in 10 jaar tijd en met zo'n begroting. . . . . de laatste 6 jaar geen kampioen en interen op het eigen vermogen met pak hem beet zo'n 100 miljoen . Ajax bestuur schaam jullie, trek je conclusie en stap op.
Het wordt tijd voor mensen met een Ajax-hart en voetbalverstand!

07-12-2010 07:20

mrbig +0

Jongens, dit is niet goed hoor.

07-12-2010 03:26

MikeUitMokum +0

Waarom niet?

07-12-2010 03:58

Warrior +1

Zullen we dat aan het eind van het seizoen bespreken? Ben benieuwd hoeveel er dan om het hoofd van De Boer schreeuwen.

07-12-2010 06:24

PietBon +2

Ik dacht 't wel hoor. Voor alle betrokkenen is dit de beste oplossing. Als je het mij vraagt is dit ook allemaal geregiseerd. Net zo lang aan Jol's stoelpoten zagen tot ie 't zat was en dat was gisteren. Dit kost Ajax geen geld voor oprotpremies en dergelijke. Ik weet alleen niet of Frank de Boer er nu al klaar voor is maar dat zal de tijd leren. Wat mij betreft komt Frank Rijkaard nu ons aller Ajax trainen samen met Johan Neeskens en Frank de Boer als assistenten. Maak Danny Blind dan technisch directeur en klaar is Klara

07-12-2010 06:24

Diego81 +0

Adios!!! Nu weer over tot de orde van de dag en dat is ECHT voetbal spelen zoals het hoort!!

07-12-2010 02:15

RicoChet +0

ik denk dat ajax met het (cruijf camp) voor frank rijkaard gaan
naar mijn mening ideale coach voor ajax

anders zou ik co adriaanse een kans geven

07-12-2010 01:48

gusanito +5447

Zo snel kan het dus gaan, in de zomer schreeuwde iedereen dat hij moest blijven en nu is het in één keer afgelopen. Ajax is ziek en het medicijn tegen de ziekte is al 10 jaar zoek. Trainer na trainer faalt in Amsterdam, of wordt niet de tijd gegund door bestuur of supporters. Het doet pijn dat Ajax steeds meer topclub af is en zowel sportief als financieel een subtopper begint te worden. Zullen we ooit de weg terug nog vinden, of is het echt zo erg als Cruijff beweert en is ons dezelfde toekomst toebedeelt als Feyenoord. Het zijn bange dagen.

07-12-2010 00:27

DennisBergkamp +0

Martin bedankt veel succes verder.

06-12-2010 23:59

Dennis_Gijs12 +0

Als zelfd Cruijff al zegt dat het niet aan Jol ligt maar gewoon helemaal in de kern van Ajax te beginnen bij het bestuur die alleen maar met zichzelf bezig zijn. Als het aan mij had gelegen had Jol gewoon lekker gebleven vorig jaar rond deze tijd hoefde hij ook niet weg toen stonden wel zelfs 9 punten achter waar hebben we het nu over dan? Maar iemand roept eens wat en iedereen loopt er als honden achter aan. Gewoon domheid. Nu krijgen we de zoveelste trainer die het weer niet langer dan een jaar gaat volhouden. Je begint gewoon elk seizoen weer van vooraf aan.

06-12-2010 23:54

RicoChet +0

IK VIND HET MAAR ZWAK VAN JOL
dus zonder geld kan je niks met deze spelers, dat laat je kwaliteiten als coach zien pff

06-12-2010 23:47

boris +0

johan kan nu lekker zn gang gaan en al die woorden omzetten in daden. lijkt mij?

06-12-2010 23:39

buitenveldert +0

Zucht... Cruijff komt niet, alles is weer naar de klote doel bereikt dus hij blijft waarschijnlijk gewoon weer met zijn reet in barcalona zitten

07-12-2010 07:30

Laurel +0

Niemand kan toch beweren dat dit jammer is!

Zit nu al maanden naar een hopeloos elftal te kijken. Voetbal lijkt toch echt nergens naar. Allemaal begonnen met de komst van Ooijer - geen toekomst en heeft een vrijwel niet passeerbare verdediging verstoord terwijl Oleguer voor veel geld nog achter de hand was. Hamdaoui met zijn nonchalante en egoïstische gedrag ergert onze beste man Suarez mateloos, blijven opstellen van Urby die wisselvallig is en toch weg wil plus de 'aankoop' van Mido is killing om een team nog als team te laten functioneren. Er spreekt geen enkel vertrouwen uit naar jongens die het goed deden of aan de deur klopten. Moet je zelf als manager op je werk eens proberen, kijken hoe snel je een ambitieus team kapot kunt maken.

Dat slechte management is nu bij drie clubs bewezen waar elk team/club op een gegeven moment klaar was met Jol. De man selecteert niet goed door, heeft geen contact met de jeugdteams maar blinkt uit in slechte aankopen, waar mogelijk via zijn manager, en verstoort relaties door de hele club. En als het dan lastig word weet ie het niet meer en doet ie wedstrijd na wedstrijd maar wat, geen enkele vastigheid of systeem. Is dus niet de man die AJAX omhoog brengt ondanks een paar aardige maanden.

Kortom, prima oplossing, zonder dat het geld kost - misschien wil een club of hijzelf contract wel afkopen dan levert het nog wat op. Was onhoudbaare situatie en nu dus kijken naar de toekomst, zo moeilijk is het niet.

Voormalig Ajacieden in de jeugdopleiding en binnen de bestuurlijke organen, in de jeugd ouderwets 4-4-3 spelen en niet zo achterlijk met geld strooien als je eens wat op de bank hebt staan. Hebben we nooit gedaan en ook nooit meer doen, dat is AJAX niet. En dat bestuur, ach, als ze maar zorgen dat het geld er niet uit vliegt en luisteren naar voetbalmensen in de club (die er dus weer moeten komen) waarbij scouting weer eens wat goeds doet, kunnen ze rustig op hun pluche blijven zitten en AJAX voor de camera met een symphatieke lach verkopen.

Frank de Boer, Rijkaard, Blind wie dan ook... dat zijn mensen waar ik mij mee kan identificeren ipv een dikke man in een campingpak met een pet op met bijgeloof dat z'n pet naast de bank moet liggen. In een strak pak en het mooiste voetbal, geen bijgeloof maar uitgaan van je eigen kracht met de grootste talenten en de hoogste opbrengsten van een verkoop, dat is AJAX! Dat wil ik terug!

.....pheew, zo ik ben het ff kwijt...

06-12-2010 23:32

030591 +0

mooie reactie, alleen ben ik het niet met je eens over urby.
maarja ieder heeft zijn eigen mening toch;)

06-12-2010 23:36

Warrior +1

Met een nieuwe wind mag Urby van mij ook weg. Hem vind ik het exponent van wat er mis is bij Ajax. Van de Wiel de laatste tijd overigens ook. Mentaliteit...slappe hap. Ik zeg niet dat ze niet kunnen voetballen, maar er zit niks in...te gemakkelijk uitgevallen. Ze stralen iets uit van..."who cares"

07-12-2010 06:22

Dille5 +0

Met een groot gedeelte ben ik het eens maar wat mensen met Urby altijd toch hebben... Speelt als 1 van de betere vaak! Betekent wel dat de anderen nog slechter spelen.

07-12-2010 07:07

plumber +0

Het ligt echt niet alleen aan de trainer,kijk maar eens naar de laatste 15 jaar,hoeveel trainers hebben we al versleten in die tussentijd ?
Ajax is gewoon ziek,nog net niet terminaal maar wel dood en doodziek.
De club wordt al jarenlang verneukt door personen die hun eigen belang belanrijker vinden dan het belang van de voetbalclub Ajax Amsterdam.
Hoop dat er nu eens schoon schip gemaakt kan worden en wel te beginnen bij de kern van het probleem,de directie. Van den Boog,van der Aat,Slop zijn de eerste die ook hun bureau leeg kunnen gaan ruimen.Verder moeten we Cruijff zijn ideeen laten uitvouwen en daarmee aan de gang gaan.Verder hoop ik dat Frank de Boer wel de tijd krijgt om fouten te maken,want op de lange termijn is het gewoon eens nodig dat er een trainer eens langer dan 1 of 2 jaar blijft.
Vorig seizoen heb ik echt van Ajax genoten,met prachtig aanvallend voetbal,meer dan 100 doelpunten gemaakt en er heel weinig tegen,een puntenaantal waar je normaal gesproken altijd kampioen mee wordt,de Knvb beker en plaatsing voor de voorrondes van de CL.
Hiervoor was toch echt Martin Jol verantwoordelijk en daarvoor wil ik hem bedanken,want hoewel de prestaties de laatste 2 maanden niet optimaal waren ben ik de prachtige wedstrijden van vorig seizoen echt niet vergeten.
Zonder de idiote actie van Suarez had je minder in de problemen gezeten en tot de winterstop door kunnen ploeteren om daarna met een uitgeruste selectie weer de aanval kunnen openen,want de naweeen van het WK wegen erg zwaar voor de spelers van Ajax die al bijna anderhalf jaar geen fatsoenlijke vakantie hebben gehad.
Misschien kunnen we nu ook het oude logo weer terughalen.

06-12-2010 23:30

afc_red +2

God zij dank is die prutser weg, neemt niet weg dat Ajax ziek is.
En alleen Frank De Boer gaat Ajax niet beter maken.
Veel slechter kan het niet gaan, ik ben overigens geen voorstander van ofwel blind ofwel rijkaard als trainer.
Blind is geen goede hoofdcoach, en Rijkaard kan het alleen met de juiste mensen om hem heen.
Nou succes dan maar, coach nummer 9 in 12 jaar.

06-12-2010 23:19

Dennis_Gijs12 +0

pff prutser? Dat zei je vorig seizoen ook niet na de winterstop. Toen stond je martin jol wi kent m niet.
Je geeft het zelf al aan 9 trainers in 12 jaar heb dat niet een beetje met het bestuur ook te maken. Als die gewoon Pantelic en Rommedahl hadden gehouden was er denk ik weinig aan de hand geweest.

06-12-2010 23:47

mvdk +44231 moderator

Eerlijk het heeft met ONS te maken! De meeste ajacieden eisen zowat dat de club ieder jaar kampioen wordt. En als het dan even tegen zit gaat iedereen gelijk schreeuwen en gek worden. Op die manier kan geen 1 trainer door blijven bouwen aan een goed elftal... Ik zeg altijd: Als ik mijn huis ga verbouwen, moet het eerst een rommel worden voordat het echt helemaal opknapt! En dat is ook echt zo. Alles moet op de juiste plaats gezet worden, en in het geval van Ajax is dat een enorme klus! Alleen ja, als ik mijn huis aan het verbouwen ben, en iedereen constant loopt te janken dat het een rotzooi is, en ik geen rommel mag maken, wordt het steeds moeilijker om te werken, omdat je op een gegeven moment geen ruimte meer hebt om te werken. Let maar is op wat je doet als je aan het werk bent, en iedereen de hele dag op je vingers gaat zitten kijken. Dan wordt de druk groter, en daardoor ga je fouten maken.

Er is maar 1 manier om Ajax beter te krijgen... STABILITEIT!
De mensen rustig hun werk laten doen, om de rotzooi van de afgelopen 10 jaar op te ruimen... Steeds andere mensen aan het roer gaat echt niet werken! Maar wij met zn allen gaan direct schreeuwen om vervanging na een slechte maand. ( wat ik ook wel weer begrijp, want het knaagd vreselijk aan alle Ajacieden ) Maar we schieten er niks mee op. Nu kunnen we wéér opnieuw beginnen.

07-12-2010 00:12

buitenveldert +0

Beter had je het niet kunnen schrijven ik sluit me hier helemaal bij aan

07-12-2010 07:27

T to the M +0

En jij vergelijkt Ajax met een huis..?
Denk je werkelijk dat de trainers zo zwak presteren omdat de supporters teveel van hun verwacht? Eerder het bestuur, en andere critici e.d. Je zou zelfs bijna de schuld kunnen geven aan het verleden van Ajax omdat ze daar titel na titel binnenhalen.

En er moeten gewoon, zoals Johan Cruijff al zegt, meer mensen met verstand van Ajax binnen Ajax komen.

Daarom is het nou goed dat Jol is opgetieft, wat die kerel de afgelopen weken uithaalt daar kan ik met m'n hoofd niet bij. Je weet dat je elftal niet fungeert in een 4-4-2 maar je laat ze er toch mee starten. Dan zit ik daar op de bank en dan denk ik echt, man waar ben je mee bezig?

Als hij gelukkiger is voor veel geld in Engeland zeg ik ga maar weg, ga maar voor dat geld en zorg er maar voor dat Newcastle weer een topploeg wordt.

07-12-2010 07:55

DHsuarez16 +1

Maar zo gaat het elk jaar! Dit schiet toch ook niet op?

07-12-2010 08:23

Dennis_Gijs12 +0

Welnee ze weten niet waar ze over praten of brabbelen kan je het neter noemen. Net zoals ze in het het stadion maar wat staan te blerren maar geen id hebben hoe de wedstrijd verloopt en dan roept 1 iemand wat en de hele meut loopt er achteraan.

07-12-2010 09:51

JorisSuarez +0

Hier ben ik 200% mee eens.

Het is geen toeval dat in tien jaar tijd tien trainers bij Ajax aan het roer zijn geweest. De druk is groot, maar de druk van supporters is echt niet normaal. Wij geven een trainer nooit de kans om er wat van te maken. Altijd kritisch, kritisch, kritisch en het is nooit goed. Vorig seizoen liep alles op rolletjes, brak Ajax diverse records, goed voetbal, veel doelpunten en daarmee was iedereen tevreden, ondanks geen kampioenschap. Dit seizoen gaat het niet helemaal soepel in de Eredivisie (eindelijk na zoveel jaar dan wel weer CL gehaald) en de supporters beginnen weer met zeuren en uitfluiten.
Ajax-supporters zijn niet alleen verwend, maar zwaar arrogant. Weten altijd alles beter, van technisch beleid, commerciële zaken tot trainerschap. Nu wordt het tijd om als supporter zijnde de rol van supporter te nemen. Neem een voorbeeld aan supporters van andere clubs: je club steunen in goede, maar ook slechte tijden.

07-12-2010 10:37

mvdk +44231 moderator

Feijenoord

07-12-2010 21:52

AfcAjax1900 +0

Succeswoensdag bij je ontgroening op het hoogste niveau als trainer Frank, mijn steun heb je en laat het oude spel weer herrijzen want wij zijn Ajax.

Rest mij alleen nog te zeggen Jol bedankt voor het waardeloze en niet creatieve spel van de laatste maanden.

Wie ik natuurlijk ook moet bedanken is meneer v/d Boog en boezem vriend Coronell dat we met nog meer waardeloze spelers opgescheept zitten dan toen Marco er mee stopte. (ondanks een rapport die de naam draagt van 1 van de 2)

En boven al meneer Slop die heel makelijk 1 derde van de club afschrijft en dan nog zegt dat er niets aan de hand is.

Jol is 1 nou de rest nog. Johan de revolutie is begonnen. Dapp're strijders fier en koen

06-12-2010 22:55

leo9jaap +0

Het is heel simpel en het hoofdstuk Jol kent een triest einde, waar hij zelf voor gezorgd heeft. Vorig seizoen is namelijk gebleken dat Jol fantastisch is in het beter maken van de spelers die er zijn, en dan met name de jonge spelers. De weg had hij ook dit seizoen moeten blijven volgen en niet door het aantrekken van de middelmaat, want daar had zijn voorganger al in uitgeblonken.

Ook met het voor Jol een bittere pil zijn geweest toen bleek dat de topaankoop van deze zomer, El Hamdoui, weliswaar op het eerste gezicht een versterking bleek, maar aan de andere kant is gebleken dat hij het niveau van jongens als De Jong, de Zeeuw en Suarez omlaag haalt. Waarschijnlijk hadden weinig mensen verwacht dat 'het lachertje' Pantelic zo'n leegte zou achter laten.

Bovendien heeft Jol een aantal verkeerde keuzes gemaakt wat betreft de invulling van de technische staf, aangezien veel van de aangetrokken stafleden het niveau niet aankunnen.

Nu het zoveel minder gaat is het waarschijnlijk verstandig om De Boer zijn gang te laten gaan. Hij heeft laten blijken bij de A1 dat hij kan zorgen voor uitstekend positiespel en voetbal over de flanken. Het is ook een voordeel dat hij gewerkt heeft met deze talentvolle lichting waardoor hij weet wat hij aan ze heeft als hij ze wil inpassen in het eerste.

Martin Jol bedankt voor vorig seizoen!

06-12-2010 22:50

Manolo +0

Dit is het beste bericht van het jaar!!!! Jammer dat wij blijven zitten met prutsers als, Mido, Atouba, Ooijer, Tanio, El Hamdaoui en Suk om er maar een paar te noemen! Geen speler is beter geworden onder meneer Jol om over positie spel maar te zwijgen.

FRANK DE BOER S6

06-12-2010 22:49

Felo +0

Toch moeten we Martin bedanken voor vorig seizoen, we hadden zomaar kampioen kunnen worden, helaas niet gebeurd maar ik heb wel weer een geweldig Ajax gezien waar ik warm van werd.

06-12-2010 22:48

RobertoStrife +2

Kunnen we Tainio nu niet wegsturen? Heeft toch geen vaste verdiensten..

06-12-2010 22:48

mvdk +44231 moderator

Toch wel pijnlijk weer dit... Mijn Ajax-hart bloedt

06-12-2010 22:44

giet +0

mijne niet omdat hij naar newcastle gaat soms ben je als club machteloos en dat is vandaag

06-12-2010 22:47

mvdk +44231 moderator

Het gaat niet om hoe maar om het algemeen... Hoe we Ajax al jaren zien stuntelen met trainers, bestuur en spelers.. Dat doet een Ajacied gewoon erg veel pijn. Als Jol naar Newcastle gaat moet ie zelf weten, maar Ajax zelf blijft het aller belangrijkste. En dan doet het zeer dat de ZOVEELSTE zijn kantoor leeg komt halen.

06-12-2010 23:44

mathieu1988 +910

Martin, bedankt. Jammer dat het niet liep dit seizoen. Vond het vorig seizoen echt prima gaan! Dit jaar, tja, moeilijk. Denk zeker niet dat hij de enige is die schuldig is aan het niet in vorm verkerende Ajax.

06-12-2010 22:43

Manolo +0

NET WAKKER UIT JE WINTERSLAAP ZEKER!

06-12-2010 22:50

Joodstt +0

Jij vindt dus dat echt alleen de schuld is van de trainer. Je hebt gelijk, de spelers werken elke wedstrijd bijzonder hard, geven werkelijk alles... zij kunnen er echt helemaal niets aan doen... Misschien moet jij maar ff een winterslaapje gaan doen?

06-12-2010 23:04

Arendinho +0

Hij heeft zich eigenlijk onmogelijk gemaakt door zijn aankoopbeleid, daarmee hield hij de doorstroom van jeugdspelers tegen. Door de koop van el Hamdaoui functioneerde de Jong (eigenlijk het hele middenveld) en Suarez niet (twee dezelfde spelers).

Hierdoor werd de organisatie in het team een zootje, omdat el Hamdaoui en Suarez het van hun inituïtie moeten hebben (verrassingseffect eigenlijk), dus de spelers hadden geen houvast...

+ natuurlijk dat ze alleen maar van 1 dezelfde zaakwaarnemer komen, en vaak spelers die over de top zijn geweest (lees: Atouba/Ooijer/Mido/Tainio).

En vergeet natuurlijk niet dat Jol alleen maar vriendjes bij de club wilde (v.d. Bussen, zijn broer, Bryan Roy, en ik vergeet nog wel een paar!).

06-12-2010 22:42

ajaxrulezz +0

Sommigen hier zijn echt mooi weer supporters.
Het gaat goed met Ajax want Ajax heeft de CL gehaald. Wow, wat hebben wij toch een goede trainer, Jol heeft alles maar goed voor elkaar hier!

Ajax staat vijf punten achter op de koploper halverwege het seizoen: Hmm, Jol moet maar oprotten, hij kan er niks van.

Zo komt het soms een beetje over van sommigen hier.. ;)

06-12-2010 22:37

brianb +0

Zo komt het niet alleen over... zo zijn de meesten hier ook nog.............

06-12-2010 22:57

Joodstt +0

Pcies. Erger nog; als Ajax ook maar achter komt valt iedereen over elkaar om de trainer de schuld te geven. Internethoolies, komen nooit in het stadion, dat is wel duidelijk!!!

06-12-2010 23:09

WimBaarman +37

merendeel successupporters? ;)

07-12-2010 10:43

casper +0

Volgende!

06-12-2010 22:35

elpresidente +2

Wat was ik blij toen ik net het nieuws hoorde op de radio. Zat me zo verschrikkelijk te storen aan die hagenees.

Hopen dat er nog snel meer gaat veranderen te beginnen met telecomboy van de Boog.

Niemand bij AS die wist van de vergadering vanavond ? Of heb ik dat bericht gemist ?

06-12-2010 22:33

hello dear +0

HERMSEN FOR PRESIDENT (THOMBO)

CRUIJF FOR PRESIDENT

DEZE HEREN VOORSPELDEN DIT AL MAANDEN

06-12-2010 22:28

WimBaarman +37

nou de goden zullen ons verlossen..

ahum.

06-12-2010 22:30

borac13 +0

jongens denken jullie nou echt dat nu jol weg is, de volgende wedstrijd beter zal gaan?
zo reageren jullie hier namelijk wel....
de trainer was echt niet het probleem, dat ligt veel dieper in de kern van "ajax"

06-12-2010 22:23

Gabri411 +49

simpel bij eerstvolgende wedstrijd in nederland (milan wordt te vroeg en is uitvak nauwelijks in beeld) dus tegen georgie uit. groot spandoek met RIK GOED VOORBEELD DOET VOLGEN. en spreekkoren richting hem en zn kornuiten. dan weet hij ook dat de supporters nog lang niet klaar zijn en dat wij JC steunen!

06-12-2010 22:27

mano41 +0

slechter kon tog niet of slaap je

06-12-2010 22:29

Joodstt +0

Misschien ligt dat voornamelijk aan de spelers. Volgens jou gaat het vanaf morgen lopen. Nou, dat kan je dus keihard schudden...

06-12-2010 22:34

Gabri411 +49

trainer is verantwoordelijk voor de prestaties van zijn elftal. hij is de manager hij moet ze prikkelen hoe erg dat ook klinkt als je supporter bent voor een club waar je van houd. niet alle spelers hebben een ajax hart, die moeten gemotiveerd worden door de trainer, dat deed jol niet meer. dus is het slim dat die weg gaat. ik denk dat de boer minder moeite heeft met de ego's en zal ze passeren voor jeugdspelers.

06-12-2010 22:38

Joodstt +0

Ik wordt zo moe van dit gelul? Motivatie moet uit jezelf komen, de trainer geeft aan hoe er gespeeld wordt. Natuurlijk kan je als trainer af en toe op een bijzondere wijze porberen je groep teraken, maar als 80% geen mentalitiet heeft, niets voor elkaar over heeft, geen passie heeft en de allerdomste blunders maakt, ben je als trainer kansloos. Maar voor de gem supporter is het lekker makkelijk om als t slecht gaat gewoon de trainer de schuld te geven...

06-12-2010 23:08

RobertoStrife +2

Het idee is vooral dat het een begin is. Natuurlijk moet er veel meer gebeuren en moet De Boer ook veel begeleiding krijgen, maar het begin is gemaakt.

Ik hoop dat we nu Cruijff een kans geven.

06-12-2010 22:40

ajaxfanmarcel +1469

een frisse wint kan veel wonderen doen kan verkeerd uit pakken maar kan ook goed uitpakken omdat de selectie geen hoogte meer kreeg van jol. de spelers zetten zich niet meer voor jol in en deden hun best niet meer voor jol. nu mischien als frank de boer er staat iemand binnen ajax en veel jeugt kent. omdat ie als jeugt trainer kampioen is mee geworden. tegen hem op kijken.

06-12-2010 22:40

ajaxfanmarcel +1469

en dat is 1 nu paar van de bestuur nog

06-12-2010 22:21

ajaxrulezz +0

Erg jammer naar mijn mening. Ik vind dat Jol het best goed heeft gedaan nog. Hij eindigde op 1 punt na van het kampioenschap, na een fantastische tweede seizoenshelft, won de KNVB beker en zorgde toch dat we dit seizoen Champions League spelen. Ik denk dat het niet eens zozeer de schuld van Jol is, maar vooral het programma dat de selectie nu opbreekt en het gebrek aan goede vervangers om te kunnen rouleren, de spelers rust te geven als dat echt nodig is. Zo zie je ook maar weer, Ajax kan een trainer geen twee seizoenen bij zich houden. Erg jammer vind ik!

06-12-2010 22:19

ajax783 +0

eindelijk..

06-12-2010 22:18

WimBaarman +37

En daar gaan we weer vrolijk wennen, opbouwen, beetje presteren, niet voldoen aan eerdere prestaties, boos worden, en weg gaan.

Wie doet mee aan het volgende rondje?

06-12-2010 22:18

Joodstt +0

Hahaha precies.

06-12-2010 22:30

Oulida +0

Dat die trainer weggaat boeit me niet zoveel. Maar vd Boog moet zich solidair verklaren! Dus vd Boog, wees een vent en rot op!

Dit is jouw beleid Rick. En dat faalt blijkbaar! Jij bleef vertrouwen in hem hebben en je zou hem nooit ontslaan. Dat betekend dat jij nu dus solidair zou moeten zijn aan Jol. Jij stond voor het beleid, omdat het jouw beleid was. Nu blijkt dat te zijn mislukt. Dus rot op!!!

06-12-2010 22:17

hello dear +0

HERMSEN FOR PRESIDENT

CRUIJF FOR PRESIDENT

06-12-2010 22:17

truida +0

kut bestuur van ajax ze kennen niet eens met respect omgaan met de mensen kankerzooi
ajax amsterdam gooi het bestuur er uit hun maken ons aller ajax kampot doe je ogen eens open echt een menatliteit van de echte amsterdammer
wij brabanders zijn toch meer respect vol het doet mijn enorm pijn als ajacied die in eindhoven woon

06-12-2010 22:17

Oulida +0

Wij Brabanders zijn meer respectvol? Meer respectvol dan wij Amsterdammers? Wat bedoel je nou? Ga lekker die "respectvolle" boerenpummelclub van je supporten dan. En laat Ajax van de Amsterdammers zijn.

06-12-2010 22:20

stinsel +0

Leuke bijkomstigheid..., Gellukig heeft daley blind nog niet getekend bij Groningen.
Hij zal onder De Boer vast en zeker speeltijd gaan krijgen.
Die week bedenktijd van hem is achteraf gezien natuurlijk simpel te verklaren.. hij wist al veel meer als ons.
In ieder geval loopt er niet weer een talent de deur uit. (hopelijk)

06-12-2010 22:16

hello dear +0

DAG JOL FINALY...

RESPECT VOOR DHR HERMSEN(THOMBO)
DIE NIET AL MAANDE GELEDE VOORSPELDEN
HULDEN
AMEN

06-12-2010 22:13

ambtenaar +23

ik snap toch niet zo goed waar het nou precies fout is gegaan.
Na een mooie 2de seizoen helft vorig jaar

06-12-2010 22:04

soccerdj +0

Het is fout gelopen om Rohmedahl en Pantelic weg te doen...daar is het begonnen. Het WK sloopte onverwacht de basisspelers die soms nog onder hun niveau spelen. En Suarez die doodvermoeid oogt en VEEL minder scherp is dan de echte El Capitano. De wispelturige keuzes verraden de druk van Jol in zijn nek dat hij het ook niet meer weet en de druk van buitenaf niet te harden is.

06-12-2010 22:07

zburg1983 +0

DAT HEEFT HET BESTUUR GEDAAN

06-12-2010 22:07

soccerdj +0

Klopt, het is ook zaak om Coronel de deur uit te werken en kornuiten en de blauwe olifant te lanceren...

06-12-2010 22:09

Gabri411 +49

lang seizoen, slopend wk, korte vakantie (zeg maar gewoon 2 dagen vrij) en toen werd het alweer serieus. daar begon het mee. veel spelers zitten er nu al doorheen. helemaal de wk gangers.

06-12-2010 22:12

Junisderdester +0

We hebben elkaar nog jongens :(

06-12-2010 22:03

vanmook +0

Hmm was te verwachten.
Jol bedankt voor een mooi eerste jaar!

Jammer dat je het niet kon doorzetten.

Nu we toch weer zonder trainer zitten laat Johan C. Maar zen gang gaan.

06-12-2010 22:03

hello dear +0

DAG JOL FINALY...

RESPECT VOOR DHR HERMSEN(THOMBO)
DIE het AL MAANDE GELEDE VOORSPELDEN
HULDEN
AMEN

06-12-2010 22:03

mkouwenhoven +24

Mijn eerste reactie was: 'KAK! Wat nu..' Na wat bezinning vind ik het niet zo erg. De afgelopen weken heeft Jol enkele tactische missers gemaakt dat mij verbaasde. Geheel objectief kan niet kijken, maar je zou kunnen zeggen dat Jol nooit bij Ajax heeft gepast. Jol heeft namelijk geen signatuur, geen spelwijze die hem definieert.

Systeem is lang niet alles en daarom is het knap dat Jol met Ajax vorig jaar prima resultaten heeft geboekt. Maar het echte systeem ontbreekt, deels ook door de voorgangers van Jol en nu betekent dat het einde van zijn trainersschap bij Ajax.

En nu? De boel krijgt je niet zomaar op de rit. Ik weet zeker dat de Boer des Ajax wilt spelen, maar zal morgen kiezen voor vastigheid. Ik hoop alleen dat hij het lef heeft om daarna wel met echte buitenspelers te spelen. Een Ozbilliz, een Josefzoon. Daarnaast zal hij een signaal af moeten geven naar backs en middenveld. Vrees dat De Zeeuw en Enoh een moeilijke tijd tegemoet gaat en Eriksson wel een veel kan gaan spelen.

Tijd zal het leren. Ik ben in ieder geval positief.

06-12-2010 22:01

mvdk +44231 moderator

Wat gebeurd er met Blind??? ( Danny )

06-12-2010 22:00

Gewoon +0

Hehe die chagrijn die nixx weet is eindelijk weg!met zijn frot opstellinge

06-12-2010 21:58

milansu +0

Elke anderhalf jaar is het weer hetzelfde liedje. Dit kan niet aan alle trainers liggen. Toch raar dat veel mensen blij zijn dat hij weg is. Toen er van de zomer sprake was dat hij wegging, was iedereen nog in paniek (inclusief ikzelf) dat de eerste goede trainer in jaren weg zou gaan. Ook al gaat het nu slecht, daar zijn vertrek zal het echt niet in eens beter gaan.
Dit neemt echter niet weg dat ik Jol, naast een goede trainer, wel een geldwolf, zeiker eerste klas en machtswellusteling vind. En het zou me inderdaad ook niets verbazen al tekent hij op zeer korte termijn in Newcastle zoals al werd gesuggereerd.

06-12-2010 21:58

Rogyros +0

Ik hoop op Frank Rijkaard in de winterstop met Frank de Boer als assistent. Dat lijkt mij een fantastisch duo!

06-12-2010 21:57

StiensGroetAjax +0

Daley blind nu wel linksback?

06-12-2010 21:57
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.