Jol: 'Mannen tegen jongens'

door Pauline 87

Jol: 'Mannen tegen jongens'

door Pauline 87

Laatst geüpdatet

Martin Jol sprak na afloop van de wedstrijd van Ajax tegen Real Madrid (2-0 voor Madrid) van een duel van mannen tegen jongens. 'Ik was blij dat wij één man hadden in ons team, en dat was Maarten (Stekelenburg, red.).' Hoewel Jol vond dat Ajax teveel ontzag had voor Real, wilde hij zijn spelers niets te verwijten. Verder sprak hij van mazzel dat Cristiano Ronaldo niet in topvorm verkeerde, omdat hij er anders nog wat meer in had kunnen schieten. Toch had Jol tot de 2-0 hoop gehouden op een bal die goed zou vallen: 'Maar we kregen met Urby op de lat pas een kans toen het al 2-0 stond. Dat was te laat.'

Maarten Stekelenburg vond dat het vanavond allemaal niet lukte bij zijn team. Af en toe werd hij er moedeloos van: 'Ja, als je 80 minuten achter spelers van Madrid aan rent, steek je je handen af en toe wel in de lucht.' De uitblinker aan Ajax' zijde baalde van de nederlaag, en dat Ajax pas zo laat in de wedstrijd een eerste echte kans kreeg. (foto: Orangepictures.nl)

Lees meer over:
Plaats reactie

aka +5

Ajax is niet meer, Ajax was

17-09-2010 06:24

zburg1983 +0

ik hoor niemand trouwens over Siem de jong, ik vind hem tekort komen voor de echte top. is veels te traag voor een Ajax nummer 10 en hij voegt weinig toe aan Ajax de laatste tijd. Als je alle klassieke nummers 10 van Ajax op een rijtje zet hoort de Jong daar echt niet tussen!!!

16-09-2010 20:15

Ajaxfan007 +0

Tja als je zo gaat beginnen. We hebben al jaren geen echte nr. 10, 9, 7 en 11. Maar we blijven roeien met de riemen die we hebben.

Ergens best triest als je er over nadenkt.

16-09-2010 21:10

Raiko +1

Ajax speelde echt als bange kippen, met meer vechtlust had een gelijkspel misschien gekunt.

16-09-2010 19:59

zburg1983 +0

mannen tegen de wijfen zul je bedoelen!

16-09-2010 18:42

davids4life +0

ja real was een maatje te groot en dat hebben de jongens ook in hun schoot geworpen om niet te jachen en druk te zetten met 3 man om 1 speler is voor real makklijk dan staan er ook 2 vrij

16-09-2010 18:17

schuum +0

ach mensen real was gewoon een paar maatjes te groot voor ons ajax er is niks om voor te schamen het is toch al mooi dat we zulke wedstrijden mogen spelen

16-09-2010 17:01

pwie +1

Het is wel mooi maar ik vind het maar niks om voetbal les te krijgen.

16-09-2010 18:06

pwie +1

Ik was gister teleurgesteld in Jol jullie niet?
Ik zag hem een paar keer lachen na de wedstrijd sorry hoor maar als je top sporter bent mag je nooit lachen als je net hebt verloren?

16-09-2010 15:54

elpresidente +2

Opstelling van jol Alias The Godfather

---------------------Steek
VdWiel Alderweireld-Ooijer-Anita
-----DeZeeuw-Enoh-Emanuelson
------------DeJong--Sulejmani----
----------------ElHamdaoui----------


Opstelling Preud homme alias de Janet !

-------------Wischerhof-Douglas-----------------------------------
Rosales------------Brama-------------tiendalli
---------------------------------Jansen
--------------------Luuk de jong--------------------
Ruiz---------------Janko-------------------Chadli

Preudhomme speelt met 7 aanvallend ingestelde spelers. Dwingt een lading kansen af en krijgt maar een paar kansen tegen. Jol speelt met 3 verdedigende middenvelders en 4 verdedigers oftewel 7 verdedigend ingestelde spelers. Word volledig overlopen en krijgt meer dan 35 schoten op doel te verwerken. creert zelf 2 kansen nadat de wedstrijd was gelopen.

Jol weet na het klasse verschil tussen de spelers ook nog eens een opstelling te verzinnen waardoor geen enkele speler weet waar hij moet lopen en niemand elkaar kan vinden. Geef mij maar een trainer die vertrouwen heeft in zijn spelers en uit gaat van eigen kracht. De bijnamen zeggen duidelijk niks over de instelling van beide coaches.

16-09-2010 14:36

jarenfan +5

is toch een kwestie van vertrouwen,dat er niet was.
en daar is toch de trainer voor.
als je geen bal meer van 5 meter kan spelen..

16-09-2010 10:11

Nick88 +1

heel simpel.. als wij ook ruim 100mil schuld hebben en de spelers voor dat bedrag.. ik zeg een Messi.. Ibra etc.. dan winnen we ook.. maar ajax heeft dat niet en vind dat we trots op ajax moeten zijn, vooral op Steek.. dat hij ajax in de CL heeft gehouden! dat gezeik ja die is te slap en die in CL onwaardig.. kom op zeg.. alsof je t zelf beter zou doen ;)

16-09-2010 09:35

madderfak +0

De zeeuw was echt dramatisch
ongelovelijk.

16-09-2010 09:28

Counter +0

Real heeft zich wel gerevancheerd voor de oorwassing in 95. Dit was eigenlijk nog erger... we zijn goed weggekomen.

16-09-2010 09:18

Maniche +0

pfffffffffffffff ben nog steeds aan het bijkomen van die martelgang....2 oplossingen! 1 6+5 regel, 2 de grote clubs failliet verklaren door hun onmogelijke schulden!

16-09-2010 08:58

Caelintroy +1652

3. Beter voetballen

16-09-2010 09:27

Caelintroy +1652

3. Beter voetballen

16-09-2010 09:27

ajaxhuntelaar +0

Jongens wat een opportunisme hier. Je ziet toch van een straatlengte aankomen dat dit ging gebeuren? We hebben geen enkele vleugelspeler die op basis van individuele kwaliteiten wedstrijd kan beslissen. De Zeeuw is oververmoeid, De Jong verbleekt ook wat de laatste tijd. El Ham heeft goeie spelers om hem heen nodig. Anita en Urby is ook geen CL niveau.. Enoh, Vertonghen, Steek, Wiel, Suarez en evt Mido zijn in mijn ogen CL waardig. 3/6 speelde niet.. Het is CL he!!

16-09-2010 08:50

foshoquz +0

De nederlaag was ook wel te verwachten maar de manier waarop was eigenlijk schandalig. Afgelopen zaterdag zag ik Osasuna op bezoek bij Real met beter positiespel dan wij. Totaal geen lef of wil om te winnen gezien. Stekelenburg uitblinker, Mickey, Toby en Urby (en dat zeg ik niet snel ;p) speelden nog wel aardig. De rest (behalve Enoh) is eigenlijk CL onwaardig. Tuurlijk er is een groot klasseverschil, maar als je daar zo mee om gaat kunnen we Milan-uit beter schriftelijk afdoen.

16-09-2010 09:12

V12 +867

Die grote bek van Jol weer. Mannen tegen de Jongens. Nee het is een topcoach tegen een prutser. Je elftal staat voor geen meter Jol. Ze lopen als kleine kinderen in het midden van het veld te voetballen. Ze hebben geen idee hoe ze moeten opbouwen. Het lijkt NERGENS na! Je moet maar gauw weggaan. Als andere clubs dit door krijgen dan kom je nergens meer aan de bak. Vlug verlaat het zinkende schip!

16-09-2010 08:45

Caelintroy +1652

beetje vreemd toch wel.......jouw reactie.

16-09-2010 09:28

Ajaxfan007 +0

V12 ben je dr weer met je negatieve kop?? Denk je echt dat Jol ze met deze strategie het veld in heeft gestuurd.

Real is gewoon beter in kwaliteit, kwantiteit en effectiviteit. Nou dat vind ik geen schande als zij iemand 10 miljoen per jaar kunnen betalen. Dit terwijl wij voor hetzelfde bedrag nog niet eens de helft van onze basisspelers kunnen behouden.

Jol, juist man op de juiste plaats. Zelfs VGaal of Hiddink is machteloos als je spelers totaal overrompeld worden. Net alsof je je neefje van 6 naar EuroDisney neemt.

16-09-2010 10:13

V12 +867

Jonge je moet verder kijken dan je neus lang is. Al tijden klopt er bij Ajax geen hout van. Het positiespel is gewoonweg slecht. Opbouwen gebeurt vooral door of de lange bal of door de 1ste linie in te spelen. Het veld wordt al weken niet breed gehouden, Suarez voetbalt achter El Hamdaoui en loopt de Jong in de weg. Etc. etc. We worden van de mat geveegd door FC Twente, vervolgens in fases door Dinamo Kiev en gisteravond was het om je dood te schamen. Jol is bij lange na niet de juiste man op de juiste plaats. Een team van Van Gaal heb ik nog nooit zo slecht zien spelen. Die hebben in ieder geval nog fatsoenlijk positiespel. Kijk maar eens terug in de jaren 90. Goede spelers speelden goed voetbal en werden beter. Nu hebben we alleen goede spelers. Jol zijn ploeg voetbalt gewoon slecht. Het is dat we kwalitatief goede spelers hebben maar het voetbal als team stelt heel weinig voor.

16-09-2010 10:47

Ajaxfan007 +0

Vorig seizoen laat je dan gewoon maar achter je? Dat neem je dan niet mee in de evaluatie van dit seizoen (wat nog maar 1 maand oud is). Ook lekker handig om de JCS mee te nemen. Daar kan echt goed naar kijken, dat is een goed meetmoment.

Nee, vorig seizoen helpt je argumentatie natuurlijk niet. Heb gewoon vertrouwen en zorg ervoor dat je geen mooi-weer-supporter wordt. Als het schijnt, de hemel in prijzen en als het vriest ze helemaal uitkauwen.
Als het even niet loopt; trainer weg! Suarez kan er weer niks van.

Top van de ijsberg!! "Al tijden klopt er bij Ajax geen hout van". Man, het seizoen is nu net een maand oud. Alsjeblieft, man. Vermoeiend!!!!

16-09-2010 11:14

skinny hein +0

en vorig jaar?Zelfde coach,bijna zelfde spelers?Tegen hsv,olymp./fior/juve?Ging toch goed?En vGaal was lekker toen bij barca en t NL-elftal...Niveau-verschil is gewoon veel te groot,op alle punten.Kan Jol nix aan doen,Ajax niet,de spelers niet.Is de gewoon de realiteit,simpel toch.Lekker kampioen worden hier,en alleen cashen in de CL.Zit voorlopig nix anders op,leg je er bij neer.

16-09-2010 11:55

V12 +867

Kolder, vorig jaar speelde Ajax beter dan nu dat is 1 maar ook toen ging het niet geweldig. Er wordt geen goed voetbal gespeeld. Dat er nog genoeg anderen zijn die dat ook niet doen zegt mij niets. Tegen hen kun je de schijn nog ophouden. Maar doe nu niet net of we vorig jaar zo goed waren in Europa. Vroeger verrasten we altijd met goed positiespel en aanvallende tactiek. Daar kwamen we dan goed mee voor de dag. Nu doet Twente dat en een paar jaar terug AZ. Maar gister was daar het grote Ajax van wij zijn Ajax en zo en we staan daar een partij laf te voetballen en bovenal dom te voetballen. Het heeft met geld niets te maken dat je rechts niemand neerzet. Ook heeft het met geld niets te maken dat je niet kan opbouwen en ook heeft het met geld niets te maken dat je op 4 meter staat te dekken. Het NL elftal speelt San Marino toch ook niet zo van de mat?? Komt nog bij dat we bij Ajax zat goede voetballers hebben. Internationals van finalisten, halve finalisten etc. Nee hou op over het geld. Het is heus een reden voor klasseverschil maar niet voor dit verschil het was een blamage gister, wat een slecht voetbal.

16-09-2010 12:13

Ajaxfan007 +0

Laatste wat ik erover kwijt wil. Je blijft maar bekritiseren en paniekerig doen. Realiseer je wel dat Ajax een operationeel verlies had/heeft van 20 MILJOEN EURO!!!!

Dan doen wij het prima met de middelen die wij op het moment hebben. Als wij uit deze 'slop' komen (leuke woordspeling, he!), gaan mijn verwachting in Europa ook omhoog.

Ga nou niet oordelen na een wedstrijd tegen Real waarbij Real dit ook wel moest presteren tegen haar fans toe. Doe het dan misschien dit weekend na 010, maar ik denk niet dat je een reden zal hebben.

16-09-2010 12:21

V12 +867

Blijf maar lekker denken dat het goed komt. Je speelt gewoon slecht voetbal. Niet vanwege de slechte voetballers maar vanwege het slechte positiespel, opbouw, druk zetten etc. En inderdaad we winnen vast van Feyenoord. De individuele kwaliteit van dit team gaat daar voor zorgen. Maar denk je nu echt dat ze tegen 010 ineens sterk positiespel laten zien? Dat de opbouw goed verzorgd wordt etc. etc. ? Ajax voetbalt het hele seizoen al slecht. We worden geveegd door Twente in fasen door Dinamo en vernederd door Real. Zie je dan niet dat het niveau verschil wel heel groot was. Heeft niets met paniek te maken. Wij winnen met een schamele 2-0 van Willem II het verschil tussen Ajax haar begroting en die van Willem II is groter als die van Real en Ajax. Maar ja blijf jezelf lekker voor de gek houden. Het zijn deze zalvende praatjes die voor de stinkende wond zorgen die Ajax is.

16-09-2010 12:34

Camel1981 +0

Er is echt wel een verschil tussen uit en thuis spelen en een groot verschil tussen inter en real.

16-09-2010 13:05

Camel1981 +0

Dus jij wil zeggen dat er geen verschil is tussen het real en inter van nu??? Inter laat tegenstanders lekker aan de bal iets wat real noooooooit zou doen. En vergelijken met voor jaar heb je nu niets meer aan!!!! Alles wat was is niet meer. Nieuw seizoen nieuwe kansen dus als ik dom praat moet jij wel heeeeeeeeel erg dom praten en er op kicken om je eigen club de grond in te trappen. Dan ga je toch lekker in enschede wonen gast!

16-09-2010 13:19

Ajaxfan007 +0

Wat was de instelling dan?! Real begon gewoon zo sterk dat wij MENTAAAAAL overklast en overdonderd werden. Niet eens zozeer tactisch of technisch (dat faalt door het mentale uiteindelijk ook) maar gister was een mentaal probleem.

16-09-2010 14:44

daslogisch +1

En ook een heel veel groter verschil nog tussen de spelopvatting en t lef van Preudhomme's Twente of de lafheid en voetballende armoede van Jol's behoudende team..

Als je met maar twee aanvallend ingestelde spelers voetbalt en een van die spelers moet eens uitwijken naar een zijkant (wat eerder regel is dan uitzondering wanneer de Zeeuw je halve rechtsbuiten is..), dan heb je dus nog maar een man voor t doel staan. Al is de ene kerel de grootste en sterkste man, de meest ervaren en best getalenteerde speler van de wereld, het zal dan heel moeilijk worden tegen drie vier of vaak zelfs vijf tegenstanders. Ongeacht de vorm van de speler is t praktisch al onmogelijk dat je aanvallend iets kunt doen. Als je ziet dat door jouw lafheid de aanvallers van Ajax in een dergelijke situatie komen, moet je ballen hebben om toe te geven dat je het verkeerd hebt gedaan en moet je dit meteen herstellen. Jol gaat in navolging van de Juventus-teleurstelling en deze blamage ongetwijfeld lekker koppig door op dezelfde veel te laffe en averechtswerkende manier door..

16-09-2010 13:10

Camel1981 +0

alsof twente uit tegen inter ook zo gaat spelen denk eens na. Die gaan uit in milaan ook gewoon verliezen hoor. Real is toch wel wat beter dan inter. Inter speelt verdedigend ingesteld en real vol op de aanval en dat is het verschil. Bij Inter lieten ze twente gewoon aan de bal dat zou real never nooit doen!!!!

16-09-2010 13:17

Camel1981 +0

Ja zucht maar maar het is nu niet meer vorig seizoen! Dat heeft ook gewoon met het spel te maken. Inter speelt laf verdedigend voetbal. Te saai om te zien en lekker afwachtend. Ze laten de ander het spel maken om daar op te reageren en als je dat vergelijkt met Real die gewoon zelf het spel maken dan is het niet meer dan logisch dat inter eerder wint dan real.

16-09-2010 13:24

daslogisch +1

Ja, dus van vier kanten wordt aangetoond dat spelen met als doel goed aanvallen loont. Inter doet dat minder dan Real, Inter was dan ook voetballend de mindere en wint dan ook niet, waar Real wel deze insteek had, briljant voetbalde en ongekend gemakkelijk won. Twente speelde veel meer om goed aan te kunnen vallen dan Ajax, Twente speelt de tegenstander bij vlagen weg en wint, Ajax wordt de volledige wedstrijd weggespeeld en verliest. Insteek voorspelt heel vaak wat voor wedstrijd je in praktijk mag verwachten.

16-09-2010 13:45

daslogisch +1

Ja, dus als iemand aanvalt kun je ze verdedigend toch juist nog veel meer pijn doen??? Doe niet zo dwaas, ontken t overduidelijke nou niet. Inter speelt wat behoudender, Real was aanvallender, Inter loopt puntverlies op, Real wint. Twente speelt aanvallend, heeft prachtwedstrijd gespeeld en punt overgehouden, Ajax speelt laf, wordt toch volledig wegegspeeld en heeft voetballend helemaal niets gebacht. Doe jij nou niet zo dwaas alsof t een zeker feit is dat je als ploeg tegen Real geen kansen kunt krijgen. ALs je wel verstand van voetbal en tactiek etc hebt, zie je nl dat t niet de tegenstander is die bepaalt of jij zelf nog aan voetballen toekomt, maar dat t je eigen opstelling is..

Kom op zeg, iets van met een kritisch oog kijken naar wat er op t voetbalveld zelf te zien is, mag best hoor. Of je nu tegen Real of Agovv speelt, hoe wil je met de Zeeuw als rechtsbuiten (die daar allleen staat wegens lafheid trainer) gevaarlijk worden over rechts?? Bij ons stonden niet de beste voetballers, maar de hardste werkers opgesteld, in tegenstelling tot Twente. Twente heeft ook onder druk gestaan van Inter hoor, maar die konden daar wegens hun voetballende vermogen toch onderuit komen, waardoor de defensie eens rust krijgt en zij zelf kansen konden gaan creeren. Als je zo laf bent dat je veel liever werkers en spierballen opstelt dan techniek en balcotnrole, moet je ook niet doen alsof t vreemd is dat je totaal niet odner de druk vandaan kunt komen en alleen maar gaat verdedigen. Een voetbalabc-tje, waaraan laffe voetbalvolgers steede voorbij gaan. Ipv te zegegn dat Twente anders is of Real, mag je best even stilstaan bij deze voetbalwet die al zo vaak is aangestipt door voetbalprofessor Cruijff die zich nooit door angast laat verblinden.. Of ga jij nu ook beweren dat Juventus, waar tegen wijin de retunr met onze laffe opstelling ook al volslagen kansloos waren, dan een 1 onderdeel van voetballen beter zijn dan Itner?? Toch speelt t Twente met lef heel goed tegen Inter en wij heel matig in de return tegen Juve..

16-09-2010 13:24

Camel1981 +0

Ik zeg toch ook niet dat ajax de sterren van de hemel speelde of wel soms???????????? Ik vind gewoon de vergelijking met twente niet reëel en dat is MIJN mening. Ik ben van mening dat Ajax het thuis niet zo had aangepakt heel simpel omdat Ajax thuis altijd anders speelt dan uit en dat doet Twente ook.

16-09-2010 13:26

daslogisch +1

Jij zegt daarentegenwel dat dit verschil in vertoonde spel niet komt omdat wij laf speelden en Twente niet. En verder met alel respect hoor, maar das volledige lariekoek. Kijk aub naar de opstelling van beide clubs, wat de intentie was van de trainer, wat vooraf de kansen waren om aanvallend sterk te kunnen zijn en dan naar de beelden van de wedstrijden zelf. Als je dan niet inziet of toe wil geven dat er een verband zit tussen wat je in de theorie mag verwachten en in de praktijk te zien krijgt, tja.. dan houdt t op.
Om nogmaals duidelijk te maken hoe fout t is om niet naar de spelers opstelling van eigen ploeg te kijken om eigen voetbal te verklaren, het volgende.. Weet je nog hoe kansloos wij de returnwedstrijd met onze wederom laffe opstellign waren tegen Juve?? Dat er verschil zit tussen Real en Inter weet ik, maar er is geen een odnerdeel waarin Juventus beter is dan Inter. Dat zul je ook eens zijn. Duas ook tegen die meer vergeiljkbare club Juve waren wij met onze laffe opstellign niet in staat om echt goed te voetballen, hetgeen Twente tegen Inter zo overduidelijk wel lukte. Het verschil tuissen deze beide duels is alleen maar te verklaren, heel gemakkelijk zelfs, als je wederom kijkt naar wat je vooraf mag verwachten in theorie. Keer op keer is dan zo dat t team met de meest voetbaleldne opstelling ook in de praktijk t meest aan voetballen toekomt. Dit is onweerlegbaar, maar door alleen te beweren dat Real anders is dan Inter, ga je aan de grootste verklarende factor voorbij... Net als laffe laffe Jol die wegens lafheid ook niet durft te spelen met een aanvallend sterk team en waardoor wij keer op keer dergelijke wedstrijden mogen verwachten..

16-09-2010 13:38

Camel1981 +0

Ja oke mee eens maar dan nog vind ik het ver gaan om te zeggen laffe Jol. Als je ziet hoe onze meest aanvallende spelers Urby De Jong Sulejmani en El Hamdaoui niet mee verdedigen en niet bewegen bij balbezit kan ik me niet voorstellen dat dat komt omdat Jol dat gezegd heeft. Ik denk dat het met Allebei te maken heeft. Al denk ik wel dat de instelling van Jol iets kan overslaan op de spelers. Toch vind ik dat het niet alleen aan de opstelling lag maar ook aan de instelling van onze jongens. Ik ben ook nogal snel geirriteert over het feit dat er nu mensen zijn die het hele elftal tot de grond toe afbranden wat ik dan niet echt kan begrijpen. Ja het was erg slecht dat geef ik toe maar dat afbranden lijkt mij niet echt nodig.

16-09-2010 13:42

daslogisch +1

Tever gaan om Jol laf te noemen? Totaal niet mee eens, dit is juist wederom een bewijs dat ie structureel te laf is en daarmee onze ploeg structureel voetballend te kort doet.
Ik ben er ook over geirriteerd hoor dat er nu spelers worden afgebrand. Dat komt omdat die spelers inderdaad een maatje kleiner waren dan die tegenstadner, maar Jol heeft het voor de jongens met zijn lafheid en behoudend opstelling zelfs onmogelijk gemaakt om de mannen van Madrid pijn te kunnen doen. Het afbranden van de spelers is ook fout, wat in theorie en dus ook in praktijk zijn zij nu eenmaal minder goed dan spelers die voor Real spelen. Maar ipv dit te compenseren door iets extras te doen, maakt Jol het voordat er ook maar een bal is gespeeld die spelers nog moeilijker. En dat is een structureel met Jol, die ziet altijd een reden om niet t best voetballedne team op te stellen.,

Tegen Juventus konden we wegens de voetbalarme laffe opstelling van Jol ook al als makke lammetjes verslagen worden. Tegen Juve had dit al helemaal niet gehoeven. En de vrees lijkt mij terecht dat we met deze laffe opstellingen nog veel vaker voetballend zwaar zullen teleurstellen.
Maar Jol zal dit niet wijzigen, zal koppig laf blijven handelen waardoor we keer op keer niet zo goed zullen kunnen voetballen/aanavllen als we in theorie wel moeten zouden kunnen. Zelfs tegen Agovv en Dordecht spelen we ook niet net als Twente zelfs tegen Inter doet, met de insteek om goed te kunnen voetballen en dus met drie echte aanvallers, een bij de spitsenaansluitende midmid die in de rug wordt gesteund door een werker en een spelverdeler. Ook tegen hen speelt Jol met twee pure controleurs als halfspeler en een linkshalf/linksback als linksbutien. Met de opstelling van Jol die luistert naar angst ipv voetbalvermogen, kun je t dan tegen iedereen moeijker krijgen om voetballend de meerdere te kunnen zijn. Dat ligt juist wel keer op keer aan zijn zon behoudende aanval en middenveld.
T is juist keer op keer de opstelling van een trainer die bepaalt hoe de wedstrijd in grote lijnen gaat zijn..

16-09-2010 13:56

Camel1981 +0

Ja dat is ook wel zo. Ik was ook nogal verbaasd toen ik zag dat we niet met 3 aanvallers speelde. Dacht eerst nog dat dat te maken had met suarez maar het is idd al vaker zo geweest. Denk dat je niet je opstelling in zoverre moet aanpassen aan de tegenstander maar dat je gewoon je eigen spel moet spelen. Helaas ziet Jol dat niet zo en zullen we ons daarbij neer moeten leggen want luisteren naar ons zal hij niet. Het is dan wel jammer dat we dus al voor de rest van de CL weten hoe het ongeveer verder zal gaan. Ik heb iets te fel gereageerd eerder sorry daarvoor. Nu ik er wat meer over na heb gedacht klopt het wel wat je zegt. Gaat nog een lastige CL worden voor ons. Dus dan kunnen we ze maar beter met hart en ziel steunen ipv afbranden zoals velen hier en op andere sites doen.

16-09-2010 14:08

elpresidente +2

We spelen onder Jol nooit met 3 aanvallers, dus dat kan nooit een verrassing zijn geweest.

Het is te hopen dat de jongens niet een minderwaardigheidscomplex hebben overgehouden aan gisteravond.

16-09-2010 14:38

Camel1981 +0

Ownee??? Spelen we normaal geen 4-3-3 dan?? Volgens mij wel hoor met voorin Urby Elhamdaoui Suarez.

Weet niet wat jij dan anders ziet dan ik.

16-09-2010 15:19

Ajaxfan007 +0

4-3-3 is toch meer:
Finidi, Kluivert, Overmars.
Jozefzoon, KJH, Zeegelaar.
Dat is een echte 4-3-3 aanval, met buitenspelers en echte nr. 9. Wat Ajax nu speelt is 4-5-1 waarbij het middenveld doorschuift naar voren. Niks mee omdat wij op het moment niet de juiste buitenspelers hebben.

16-09-2010 15:37

elpresidente +2

Urby speelt vanaf het middenveld. Dat lijkt me toch overduidelijk !

16-09-2010 18:38

Ajaxfan007 +0

Blij dat ik niet de enige ben, die dat door heeft.

16-09-2010 13:22

daslogisch +1

Helemaal gelijk. Jols aanvalstactiek is de bal bij Suarez inleveren en verder lekker lafjes zoveel mogelijk mensen achter de bal houden. Urby niet als linkshalf of linksback, maar als veredelde linksbuiten opstellen is al een laf compromis omdat een type Zeegelaar nog meer individuele dreinig heeft aan zon zijkant. Op rechts een dergelijke rol voor de Zeeuw in gedachten hebben is echt beschamend angstig van de coach. Hij kan daar helemaal niks en toevallig of niet (niet natuurlijk) in alle Azseizoenen heeft de Zeeuw goed gespeeld, toen hij in izjn eerste jaar op vier speelde of de andere jaren als rechtshal;f. Het enige jaar waarin hij structureel tegenviel, was toen hij structureel als een halve rechtsbuiten moest voetballen.. Als een de Zeeuw waarvan zijn krachten en zijn beperkingen nu eenmaal vastsaan dan gsiteren weer slecht speelt, kunnen we hem en andere spelers wel weer lekker onguanceerd gaan afgranden. Maar hij wordt gewoon niet goed gebruikt. Structureel zit t fout met Jols opstelling, dat was zodner enige twijfel onze grootste makke gisteren hoor.

Enoh als middenvelder die de bal een meter van Ooijer en Alderweireld komt ophalen, waardoor er drie ajacieden staan tegen nul Real Madrid spelers. Dat betekent ten eerste dat de slechtste opbouwer (want Alderweireld en normaliter Vertonghen zijn betere voetballers dan Enoh) steeds de opbouw gaat verzorgen, das voetbalelnd gezien al heel vreemd. Maar nog erger is dat wegens dat kluitje van drie tegen nul of maximaal een Real-aanvaller, Real elders dus een man meer heeft, waar wij er dus wegens deze drie man op t kluitje er elders dus een of twee missen. En dit is altijd voorin, aan de linker en rechterzijkant, waardoor t in aanvallend/opbouwend opzicht dus al nog moelijker wordt gemaakt om een kans te kunnen creeeren (want met twee man minder voorin is t al helemaal moeilijk voetballen).

Suarez en ElHa zijn dan nog zo goed dat ze ook tegen een tegenstander met een of twee man meer gevaar kunnen stichten, waardoor t net lijkt dat we aanvallend goed spelen. Maar das slechts verbloeming. Opbouwend en voetballend zijn wij structureel heel povertjes wegens met name Jols laffe opstellinkjes..

16-09-2010 13:08

Ajaxfan007 +0

Nou, dat de wond er is daar ben ik het met je eens. Echter ben ik benieuwd hoe jij het dan zou doen? Wat zou jij anders doen?

Jol eruit?! en dan? Vergeet niet dat onze discussie gaat over het presteren van Jol. Niet over het vertoonde spel van Ajax want dat was dramatisch maar i.m.o. een incident.

16-09-2010 14:42

Camel1981 +0

Zielig persoon! Verlaat deze club nu het nog kan idioot want zogenaamde supporters als jij kunnen wij echt niet gebruiken

16-09-2010 13:14

kwdtje +0

Hopelijk trekken de jongens lering uit deze wedstrijd en geven ze zich 200% aankomende zondag, zodat het een grote slachting wordt.

16-09-2010 08:41

Davez +0

Nou, het is na gisterenavond maar te hopen dat we onderschat worden en volgende wedstrijden wel Ajax-waardig spelen. Ik wil niet negatief zijn, maar gisteren was echt slecht. Ik hoop dat ze gewoon hun dag niet hadden en dat ze met 't hoofd nog bij Sno zaten ofzo. Anders krijgen we het ook tegen Auxerre 2x heel moeilijk. Maar ik geloof dat volgende CL wedstrijden anders zullen zijn. Nou zondag op naar Rotjeknor en daar de punten voor de competitie weer meenemen naar Amsterdam!

16-09-2010 08:20

zburg1983 +0

Anita nieuwe linksback van oranje ???? DAAAAAAAAAG!

16-09-2010 08:11

12ajax +0

AJAX heeft zo niks in de CL te zoeken, kunnen wij nog aanvragen dat we uit de CL stappen.

16-09-2010 08:00

mathieu1988 +910

Beetje realistisch blijven. Wat had je gedacht? Een klinkende overwinning of een matige pot van Ajax wat een gelijkspel zou worden? Je speelt tegen één van de beste ploegen van Europa, ook nog eens uit en je mist een tweetal basisspelers.

16-09-2010 08:17

12ajax +0

verliezen mag, maar niet op deze bange onwaardige AJAX manier. Als Suarez volgend jaar weggaat heeft AJAX een groot probleem.

16-09-2010 09:32

afcaisthebest +0

Hier leren ze alleen maar van. Ben blij dat Milan heeft gewonnen dan hebben we de derde plek nog steeds in eigen hand.

16-09-2010 07:12

Jambalaja +0

Die ronalda is een bitch. Hij had niet eens het respect om zijn tegenstanders een sportieve handdruk te geven. Moest zeker weer snel naar Louise Vutton om een tasje te scoren. Hoop dat ie thuis tegen de elleboog van Ooijer aanloopt en lekker out gaat.

Wij zijn Ajax !

16-09-2010 02:06

Jambalaja +0

Die ronalda is een bitch. Hij had niet eens het respect om zijn tegenstanders een sportieve handdruk te geven. Moest zeker weer snel naar Louise Vutton om een tasje te scoren. Hoop dat ie thuis tegen de elleboog van Ooijer aanloopt en lekker out gaat.

Wij zijn Ajax !

16-09-2010 01:37

ajax1980 +0

nou ik heb gekeken en moet eerlijk zeggen dat die gasten van real echt 3 klasse beter zijn en als je dan vertonghen en suarez ook nog mist mag je blij zijn dat het maar 2-0 was en geen 10-0
maar goed schade is gelukkig klein en je weet gelijk dat je niet zo open moet spelen dan maar een 4-5-1 systeem tegen dat soort teams anders ga je er gewoon dik op
beter nu dan kan je de rest van de 5 wedstrijden nog wat eer herstel pakken voor zo ver mogelijk is

16-09-2010 00:36

elpresidente +2

Hahahahaha We speelde 451.

Misschien beter gezegd 4-3-2-1

16-09-2010 00:48

Liefhebber +1

Dat we zouden verliezen had iedereen wel ingecalculeerd, maar de manier waarop geeft echt te denken. Ik zag zo weinig scherpte, durf en concentratie. T begrip los zand heeft echt n nieuwe dimensie gekregen vanavond. Zowel bij balverlies als balbezit leek t nergens op. Geen lef of bravoure, je tegenstander op 5 meter dekken, kinderlijk eenvoudig instappen, slap in de duels, geen positiespel kunnen spelen, geen bal over 5 meter kunnen spelen, elke keer de lange bal hanteren etc. En dit allemaal tegen een Madrid dat nog zoekende is en 100en kansen miste.T was echt om je te schamen als ajacied zijnde.
Van alles waar ajax ooit voor stond, hebben we vanavond het tegenovergestelde laten zien.
En tis niet alleen tegen Real, ook tegen Roda en Willem II speelden we dramatisch voetbal. Of laten we zeggen geen voetbal. Lange bal op Suarez en hopen maar. Jongens als Anita, De Jong, De Zeeuw, Alderweireld hebben eigenlijk gewoon te weinig klasse om bij ons te spelen. En dat zijn bij ons onomstreden basisspelers. Dat zegt toch wel genoeg.

16-09-2010 00:16

elpresidente +2

Wat hij zegt !

Beschamend slecht ultra-verdedigend spelen en dan denken dat je Real kan tegen houden. Je nodigt ze simpel weg uit om bij je eigen 16 te komen spelen. Gisteren zo`n mooi voorbeeld gekregen uit Tukkerland aanvallend pressie voetbal en Jol denkt toch maar te moeten spelen op de verdediging. Een slap en heel slecht Ajax gezien zonder lef. Zo hebben we iig niks te zoeken op het miljoenenbal.

16-09-2010 00:33

Camel1981 +0

Alsof twente in milaan ook zo gaat spelen. Wat een onzin zeg. In milaan gaat twente ook gewoon onderuit hoor.

16-09-2010 13:11

Camel1981 +0

Ik zeg ook niet dat Ajax goed was maar ik vind gewoon de vergelijking met Twente niet terecht. Gezien tegenstander en uit en thuis spel.

16-09-2010 13:20

Camel1981 +0

Ik zeg ook niet dat Ajax goed was maar ik vind gewoon de vergelijking met Twente niet terecht. Gezien tegenstander en uit en thuis spel.

16-09-2010 13:21

brttt +0

Dit Ajax was net als het eerste bezoek van Balkenende aan het Witte Huis van Bush....vernederend, lachwekkend en als een schoothondje zich gedragend!

15-09-2010 23:49

joodtotmendood +0

Wat een ontzettende stakker ben je toch. We spelen tegen een club die 90 miljoen voor 1 speler uitgeeft en iedere week op het hoogste niveau kan spelen. Ajax draait ieder duppie om en mag tegenstanders als Roda en Groningen als lastig bestempelen. Alsof dat niet voldoende is, missen we onze beste speler. Als je dit dan lachwekkend vindt dan snap je er erg weinig van.

16-09-2010 00:17

suarez2009 +0

Nu is Twente opeens veel verder dan Ajax als ik de meeste moet geloven. Niks dan lof voor Twente maar ik had de rollen wel eens omgedraaid willen zien en kijken of ze dan nog steeds allemaal zo'n grote bek hebben. Bij voetbalzone kun je als ajacied beter even niet komen want daar lees je de gekste reacties, een of andere clown beweerde zelfs dat op suarez en vertonghen na Ajax van jupiluer league niveau is, een hoog Van der Gijp gehalte dus.

En wat hoop ik nu dat ze Feyenoord zondag helemaal wegspelen, ik kan niet wachten tot het zondag is zodat deze kater weggespoeld kan worden.

15-09-2010 23:35

wilyha +2

twente heeft helemaal niet goed gevoetbald iedereen mte zn grote bek twente heeft 2 keer op goede plaats een vrije trap gehad en ene hoekschop meer was het niet 2e waardeloos

16-09-2010 00:11

fjtafkak +0

De wedstrijd gezien?

16-09-2010 00:36

Sazzz +1

Ik wel en Twente was best aardig, maar Inter vond ik onder de maat.

16-09-2010 01:54

Tinus2000 +0

Vraagje: is al bekend hoeveel kaarten er voor de uitwedstrijden beschikbaar zijn? Is het nog steeds 10% van de capaciteit? Auxerre kunnen er bv 24000 in. Betekent dit 2400 kaarten voor ons?

15-09-2010 23:25

dungen +1

als het zondag maar beter is

15-09-2010 23:21

Mokum31 +6141

Gelukkig heet die tegenstander geen Real Madrid
Moment vd avond ..... Ajax publiek die het Barca clublied zingen :-) .... Humor

16-09-2010 00:07

CheckYoSelf +1

Ajax is gewoon niks zonder suarez, want aanvallend waren we gewoon zeer zwak

15-09-2010 23:17

Beretta +5

Tja, we hebben inderdaad weinig jongens in ons team met CL ervaring maar om zoveel ontzag te tonen voor Real Madrid is gewoon totaal niet nodig. We werden totaal overlopen op het middenveld, de Zeeuw speelt het hele seizoen al bagger en de Jong lijkt een dipje te hebben. Verlies is uiteraard niet dramatisch, cijfermatig valt het ook alleszins mee maar als we niet van deze wedstrijd leren kunnen we net zo goed de rest van de wedstrijden (behalve die tegen Auxerre) overslaan.

15-09-2010 23:17

gertputten +0

mannen tegen een stelletje angst hazen waar is de amsterdamse bluf gebleven

15-09-2010 23:15

roos +0

Amsterdamse bluf is tegenwoordig in Enschede te bewonderen...

15-09-2010 23:18

gertputten +0

missen gewoon een echte gifkikker op het middenveld als theo janssen

15-09-2010 23:44

tampeloeris +0

denk ook het laatste,zat niet meer in...helaas

15-09-2010 23:13

9 +0

Ajax kan niet beter.. helaas.

15-09-2010 23:13

roos +0

Mannen tegen kinderen was t..

15-09-2010 23:12

waynelove +2

bang en kan iets beter

15-09-2010 23:11

Janilee +0

Ach het konden twee dingen zijn: Ajax was bang of kan niet beter... ik denk het laatste

15-09-2010 23:07

Suared +0

Ik 't eerste

15-09-2010 23:23
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.