Janssen: 'Supporters kunnen meer brengen'

door BvdPloeg 47

Janssen: 'Supporters kunnen meer brengen'

door BvdPloeg 47

Laatst geüpdatet

Theo Janssen was het na afloop niet eens met gemaakte keuzes en het publiek. 'Het was niet best vandaag. We hebben heel veel problemen als de tegenstander druk zet en ik denk dat we overdrijven in het blijven voetballen. Ik zou zeggen, 'gooi die bal naar voren en ga voor de tweede bal', maar dat gebeurde niet', legt Janssen zijn onvrede uit.

Over zichzelf was de middenvelder allerminst tevreden. 'We moeten punten gaan pakken want het gat kan acht punten worden. Ikzelf krijg bijvoorbeeld drie ballen en neem verder vooral corners.'

Ondanks een slechte serie eist Janssen positivisme bij het publiek. 'Ik vind het wel heel slecht dat ze ons uitfluiten. Je mag best je ploeg steunen. Als we voorstaan krijgen we van iedereen steun en als we tegenslag hebben gaat iedereen fluiten. De supporters kunnen meer brengen denk ik.'

Tot slot ging de discussie toch weer over de rode kaarten. 'Het is ernstig om te zien dat we met tien man wel lang gooien en voor de tweede bal gaan. Er is nog niet heel veel verloren en we gaan heus wel punten pakken, maar dat moet nu wel gaan komen. Misschien moeten we volgende week maar met tien man starten.'

Bekijk het interview hier.

Lees meer over:
Plaats reactie

BobAFCA +0

Wat een lulkoek dit zeg... Bij Ajax moet je gewoon iedere wedstrijd winnen en we blijven de ploeg steunen als wij zien dat heel het team zich kapot werkt. Indien de tegenstander gewoon beter is (zoals bij Madrid) is er ook gewoon sympatie. Maar als je als Ajax zijnde niet eens met de juiste instelling voor de dag kan komen in de klassieker dan moet je je als elftal schamen.

Dan kan Theo het wel laf hier op het publiek gooien. Maar het moet gewoon veel beter. Het publiek wordt negatief omdat ze weten dat Ajax het ook beter kan. Het is gewoon een mentaliteitskwestie.

Als het publiek ziet dat Ajax er alles aan doet om voor iedere bal te werken, dan gaat het publiek er nog meer achter staan. Maar als je na 45 minuten nog geen fatsoenlijk aanval heb opgezet tegen notabene Feyenoord, dan moet je je als team achter de oren krabben i.p.v. verontwaardigd op het publiek reageren.

Btw vind ik het feyenoordpubliek wel een publiek dat er achter gaan staan, maar vergeet niet dat hun de afgelopen seizoenen wisten dat er niet meer in dat team zat. Van dit ajax wordt gewoon terecht verwacht dat ze iedere wedstrijd winnen met 100% inzet, dan kan er weleens verloren worden dat maakt niet uit. De inzet moet gewoon beter.

24-10-2011 19:16

Tinus +10405

Je spreekt jezelf nogal tegen. In je eerste reactie je eigen gedrag op de tribune (fluiten en waarschijnlijk ook de wissel van vdWiel met overdreven gejuich begroeten) goed praten en daarna het feyenoordpubliek een veer in de reet duwen voor het feit dat ze ook in slechte tijden achter hun team staan. Misschien vat ik je stuk lichtelijk ongenuanceerd samen, maar daar komt het toch echt op neer.

De Ajaxspelers verdienen een dikke onvoldoende, maar het publiek net zo goed. Vooral hoe vdWiel werd benaderd heb ik in mijn hele supportersbestaan nog nooit meegemaakt. Echt belachelijk en dat tijdens een klassieker.
Het meest teneergeslagen na de wedstrijd was ik dan ook niet van de uitslag maar van de sfeer.

24-10-2011 19:46

nickzonny +0

Tja wij vragen inzet van ajax krijgen wij ook niet te zien. Als ze nou beter hun best doen staat het publiek er ook achter. Je krijgt wat je verdiend fluit concerten. Het is ook niet om aan te zien zo belabberd ze spelen. Janssen en Ajax moeten zich kapot schamen zogenaamde landskampioenen.

24-10-2011 18:57

janou +0

100000000% gelijk theo,
ik ben egt tegen de kakkerlakken,
maar ik vindt dat we aan hun een voorbeeld kunnen hebben.
die supporters bleven, ookal ging het slegt met feyenoord elke wedstrijd achter hun club staan,
en wij doen het een paar wedstrijden wat minder en er wordt gefloten,
als wij achter onze club gaan staan gaan ze egt beter voetballen,
als je van der wiel gaat uitfluiten word hij er alleen maar onzekerder van en gaat hij dus minder goed voetballen, als we met zijn allen van der wiel toezingen komt helpen wij hem weer terug in zijn vorm.

24-10-2011 17:44

Robinjo1988 +1

Ik fluit nooit spelers uit en vind het jammer dat het halve stadion dat wel doet. Maar Theo mag eerst naar zichzelf wijzen. Wat een baggerwedstrijd man geen strijd, beleving, temp, passie het was gewoon WEER 10x niks. Wordt tijd dat ze wakker worden en gewoon scherp beginnen aan elke wedstrijd. Zo niet, dan zie ik het somber in dit seizoen..

24-10-2011 17:40

brullie +7047

Theo heeft groot gelijk! Frustratie mag je uiten maar om zo verwend direct te gaan fluiten? Bij alle andere top clubs is dit nooit het geval. Vanaf de aftrap was allen 410 te zien en te horen. Nadat duidelijk werd dat 010 grip op wedstrijd kreeg werd het stiller en stiller terwijl de jongens dan een knetterend stadion willen horen! Wij willen goed voetbal zien maar snel te gaan fluiten en klagen wordt geen mens beter. Ok, van der Wiel was opnieuw slecht. We weten hoe ongeloofelijk goed hij kan zijn, waarom gunnen we hem dan die tijd niet? Het is een collectieve wanprestatie die we moeten bestrijden door achter het elftal te blijven staan...

24-10-2011 17:31

PietAFCA +0

Groot gelijk heeft'ie. Ik zit liever met 30.000 echte supporters in het stadion, dan met nog 20.000 extra fluitende en/of stille toeschouwers erbij. Fluiten doe je maar naar je vrouw, maar flikker dan a.u.b. op uit het stadion. Deze mensen maken ook een Van der Wiel kapot. Je ziet wat zelfvertrouwen kan doen met een klasse speler. Mensen die zich nu hopelijk aangesproken voelen: schaam je.

24-10-2011 14:35

ELPISTOLERO +3

Echt joh. Jullie hadden het daarover in de kleedkamer? Schaam je.

24-10-2011 14:27

AFCACBS1900 +2493

Dat gezeur over het publiek. Is toch niet vreemd dat als je speelt als een natte krant dat je uitgefloten wordt? Een hond krijgt toch ook geen beloning als ie zich niet gedraagt? Je moet het verdienen om toegejuicht te worden, maar als je het zoveelste puntverlies lijdt terwijl je kampioen wilt worden mag je wel eens wat kritiek krijgen.

24-10-2011 13:05

Tinus +10405

Gasten als jij zijn nou precies het probleem bij Ajax. Jij betaalt dus heb je 'het recht' om te fluiten als het niet goed gaat..... Natuurlijk is het logisch dat het publiek z'n onvrede toont bij een slechte vertoning, maar het is net zo logisch dat supporters er ook achter gaan staan. Het mes snijdt aan 2 kanten.
Bovendien de mate waarin werd gefloten was totaal buitensporig. Iedereen die dat niet inziet is (net als het vertoonde spel) gewoon Ajax-onwaardig.

24-10-2011 20:21

snotjoch +0

supporters: janssen kan meer brengen.

24-10-2011 10:45

omisom +1

Ik kan die spelers echt niet begrijpen wijzen naar de supporters en dat uit eigen frustratie omdat het gewoon niet loopt in het team er spelers rondlopen die bij ons in het dorp nog niet in het 1e komen.
Steek eerst de koppen eens bij elkaar om te kijken wat er fout gaat en ga dan pas wijzen naar de supporters want dat vind ik heel zwak niet om het één of ander Theo maar toen jij kwam en Demi werd verkocht, naar mijn idee de grootste fout van Frank, is het er niet beter op geworden oké je stond op de verkeerde plek maar toch heb je nog niet kunnen geven wat je bij FCT wel gaf en dat nu afreageren op de supporters nee dat gaat mij te ver oké uitfluiten van een speler hoort niet maar mogen we als supporter van AJAX iets verwachten? meer als de lamlendigheid als waar jullie de laatste tijd mee spelen?
Ik hoop nee eigenlijk eis ik dat we de aanstaande wedstrijden positief afsluiten en we als supporter kunnen zeggen kijk dat is ons AJAX!!!!

24-10-2011 10:24

NH023 +0

Theo heeft gelijk! Wij moeten altijd achter hun blijven staan. In goede en slechte tijden..
Het publiek van Ajax moet echt beter!
Was er maar een mogelijkheid om alle zakenlui uit het stadion te krijgen.
We willen supporters en geen gezinnetjes die een daggiie uit hebben, daar is de open dag voor.

De arena moet een hel zijn voor de tegenstander, een heksenketel.
Twente bijvoorbeeld het had oa lastig door het thuispubliek in de kampioenswedstrijd!
ZO HOORT HET!!!

24-10-2011 08:42

de12deman +0

ach als de spelers ook wat laten zien, doen de supporters het ook.als de spelers niet wat laten zien,dan zal je het zeker van de supporters horen.ik denk dat de spelers niet goed genoeg zijn.het lijkt erop dat met enkele uitschieters na gewoon het nivo niet gehaald word zoals ajax dat wilt.als wim jonk zegt; we willen naar een 9!!?? dan is er nog zeker een lange weg te gaan.neemt niet weg dat je je club moet blijven steunen.ook als het niet mee zit.iedereen weet dat koeman de boel aardig op de rails heeft in r'dam.en dat had iedereen moeten weten.zelfs alle spelers.maar omdat HET de klassieker is en DAT je moet winnen is best moeilijk om uit te voeren.als de helft van het team zich niet 100% voelt en als los zand bij elkaar voetbalt.en dat draai je niet zo snel om.we hopen het wel natuurlijk dat het heel snel beter gaat.en dat ajax dat wekelijks volhoudt.maar op dit moment is dat niet zo.en iedereen weet dat.en zien alleen maar spelers slechter worden.support je ploeg, laat je niet uit het veld slaan.tegen roda hebben we de suporters ook weer nodig!! of gaan jullie bij voorbaat dan ook greg gelijk uitfluiten met een slechte bal.blijf positief jongens.tis heust niet zo; we hebben de derde ster, jullie bekijken het maar voor een paar jaar.die spelers balen net zo als wij balen.maar blij positief suporten alsjeblieft zeg we zijn toch geen kleine kinderen.ajax zit in je bloed met voor en tegen spoed.

24-10-2011 08:21

vasofiets +44

laten ze eerst maar eens inzet tonen,dan zit het publiek er ook achter

24-10-2011 05:33

AFCA95T +0

Theo ziet iets over het hoofd. Als er constant keihard wordt gevochten en strijd wordt geleverd en je verliest toch, dan kun je ze niet uitfluiten. Maar vandaag was er geen strijd, geen passie, niemand deed zijn best. Dan snap ik het publiek wel een beetje. Je zuurverdiende geld uitgeven om 11 zoutzakken te zien niksen.

23-10-2011 22:58

Lazell +17005

Exact! Deze uitspraak van Janssen laat maar weer eens pijnlijk zien hoe zelfbewust de spelersgroep is.

23-10-2011 23:00

Whizzle +0

Precies, dit is erg kortzichtig, hij weet toch ook dat dit niet gaat over 1 wedstrijd, sterker nog, 1 seizoen?

23-10-2011 23:02

Motajax +358

Ik ben Vanuit Brazilië Ajax aan het volgen en elke keer dat ik een minimale internetverbinding weet te vinden gaat het helemaal nergens over ( uitzondering Zagreb). Ik ben vorig seizoen na het kampioenschap na 14 jaar van mijn seizoenkaart afgestapt. Ik kon de constante prijsvehogingen niet meer rijmen met mijn salaris, en dan lees ik nu dat deze verwende milionairs een wanvertoning op de mar hebben gelegd. Ik kan er niet bij met mijn hoofd dat we maar sympathie moeten hebben met Greg en de zijne opdat de ploeg beter gaat voetballen. Hou toch op!! Je krijgt een riant salaris om die bal dat netje in te leggen en dan moet je niet de schuld gaan leggen bij de mensen die krom liggen om een fatsoenlijke pot voetbal te bekijken. Ik vrees het ergste voor Madrid thuis en Lyon uit met deze amateuristische instelling.

23-10-2011 21:20

Cello +52979 moderator

Juist!.
En de voorgaande wedstrijden hebben aangetoond, dat ook met positivisme, het ondersteunen (en niet uitfluiten dus) ook niet bijdraagt tot verbetering.....

Eigenlijk is het nog opmerkelijk, dat onze toch al veeleisende supporters zich zo lang zo rustig en positief hebben opgesteld. Maar eens loopt ook in de Arena de emmer over.... en terecht, je steekt er veel tijd en geld in en je voelt je dan in de steek gelaten door je ploeg. En dan vind ik het belachelijk dat juist degene die al lang positief het team hebben gesteund (en er niets of steeds minder voor terug kregen), de supporters dus, nu worden beschuldigd als zouden zij het team in de steek laten......

Waar blijft eindelijk eens de hand in eigen boezem van de Godenzonen??. Doen zij alles voor hun trouwe toeschouwers?.

23-10-2011 23:14

Dijkie +0

Volgende week gewoon tegenstander vanaf de aftrap laten scoren. Inzet komt de laatste tijd alleen na een achterstand of rode kaart.

23-10-2011 21:11

Dijkie +0

Volgende week gewoon tegenstander vanaf de aftrap laten scoren. Inzet komt de laatste tijd alleen na een achterstand of rode kaart.

23-10-2011 21:11

elio +0

hij moet zen bakkes houwe en vanaf minuut 1 het gras opvreten en vooral die kakkerlakken!!
greg verdient het eindelijk na zijn belachelijk slechte spel en zen tikkies trug om is een keer flink aangepakt te worden. DOE DER WAT MEE SLAPJANUS

23-10-2011 21:10

jarischot +0

nou dan moeten hun ook eens wat meer brengen. een beetje over ons zeiken.

23-10-2011 20:28

Darkbird +2505

Ik moet eerlijk zeggen dat ik Theo wel gelijk moet geven. Ook het uitfluiten van Greg vind ik ongepast want hier wordt hij zeker niet beter van.... Maar ditzelfde publiek loopt ook 10 minuten voor tijd naar huis dus waar hebben we het eigenlijk over!

23-10-2011 20:25

Jeff +0

Niet alleen dat publiek hoor! Volgens mij vergeet jij de supporters die er zowel uit als thuis ALTIJD bij zijn! En weet je hoeveel geld dat kost? En weet je wat je daar voor terug wil? Enkel strijd en laten zien dat je het leuk vind om te voetballen. Maar je niet kunnen motiveren voor een klassieker, het is de schande ten top!

23-10-2011 20:55

Balgobind +1

Iemand die het snapt..
Beuk erin dan hoor je mij niet, maar wat een slappe hap
Vndr wiel speelt al een jaar drama, dus de boer doe is wat
Ligeon en bulykin, jongens die er wel voor gaan

23-10-2011 23:32

theonieuwegein +0

Wij dure seizoenkaarten betalen en jullie simpel zakken vullen. oprotten die geen inzet en mentaliteit tonen

23-10-2011 20:13

AjaxFries +11

Groot gelijk Theo. Altijd dat gezeik en gefluit bij een 0-0 ruststand. Steun je team eens wat meer zeg! Juist vandaag had Ajax behoefte aan extra steun. Lekker laf. Was destijds met Boukhari ook zo. Altijd uitfluiten, en toen hij een keer een belangrijke treffer maakte, stond iedereen te juichen...

Eens Ajacied, altijd Ajacied!

23-10-2011 20:13

Sualex +2

Ik zal nooit fluiten. Maar dat zou ook echt nooit gebeuren als ze vechten voor iedere meter. Als de spelers doormiddel van inzet laten zien dat ze willen winnen dan gaat het publiek er vanzelf achter staan. Mijn scc kost bijna 500¤ en iedere week de benzine en parkeren tegen een associale prijs dan mag je toch wel inzet verwachten.

23-10-2011 20:01

Dragoon +0

Janssen heeft gelijk.

Steun je club wanneer ze het hardste nodig hebben en dat is niet wanneer ze 3-0 voor staan.
Maar wanneer ze in een dip zitten, zoals nu.

410 hoor je alleen maar zingen, de rest van het stadion is stil.
Maar fluiten kunnen ze wel als Ajax achter komt.

Steun je club.

23-10-2011 18:07

ajax19 +0

Dat is zo, maar je hoeft toch niet (alsof er niks mis is) te pamperen als spelers in een wedstrijd tegen een gehate rivaal zo slecht zich heeft voorbereid dat ze vast komen te zitten? Niet dat ik vind dat je kwaad moet reageren en spelers met inzet moet straffen met een fluitconcert, maar ze mogen zich ook wel eens realiseren dat tenminste professionaliteit wordt geëist van de ploeg. Het systeem is zo gruwelijk dat ongeveer de helft opeens niet kan functioneren, het doet pijn aan de ogen. 410 is helemaal niet met de wedstrijd en strijd bezig, ze zingen alleen liedjes ter zelfpromotie. Over de rest van het stadion kunnen we het niet eens hebben. In de Meer waren er tenminste echte fans die origineel voor de club gingen, ik wou dat die tijden konden herleven in de nieuwe setting.

23-10-2011 19:17

IamLegend +2

juist door dit soort reactiea ga ik geen seizoenskaart kopen. Ik wou dat wel doen dit seizoen. na het vertoonde spel in de beker finale en jc-schaal.
Ma de ondergrens is nog lang niet gevonden.
ow ow ow. De jongens kunnen zich maar niet motiveren. Ze krijgen miljoenen om goed te spelen. En de supporters betalen daarvoor. Wat krijgen ze terug? kritiek van janssen, en dan eist die ook nog om in de 2e helft met lange ballen te gaan spelen. Niet des ajax dus,..

Afin 5 wedstrijden gelijk spel. 3 rooie kaarten achter elkaar,.. En dan nog moeten wij ze steunen?
Greg, micky, de jong, eriksen en noem maar op al tijden uit vorm. Wat doen ze nou op de trainingen? Waar oefenen ze op. Moeten we het nu hebben uit standaard situaties?
Een klassieker als dit wil ik passie zien strijd en rivaliteit leeuwen die vechten om elke meter en om elk duel. Het middenveld was bagger. En dan gaat frank eriksen wisselen i.p.v de jong?

Zo kan ik nog wel ff doorgaan. De spelers en de td-staff moet zwaar door het stof gaan. Het roer moet om. Het vertrouwen die ze uitspreken in de media in de voorbereding na zo' n wedstrijd is een contrast verschil in vergelijking met het mentaliteit op het veld.
Het team proces is ver te zoeken laatste tijd.

nee ik ga daar geen 50 euro voor betalen voor een los kaartje of een seizoenskaart waar ik 250 euro of meer voor neer moet tellen.
Dan kijk ik thuis wel voor de buis,..Gratis en voor niks.

Voetballen moeten ze voor hun geld. Op na de volgende kampioenschap. Het is een schande dat vitesse het zelfs beter doet dan ons.
Dit hebben we aan ons zelf te weiten en mede door de langdurige onrust met JC.

Hoelang moeten de supporters nog betalen voor het wanbeleid bij onze club? fluitconcert richting van der wiel was niet netjes want het lag niet alleen aan hem.

Geef me is 1 goeie reden na vandaag waarom ik me club nog moet steunen?

Ik eis excuses van de spelers en frank! Altijd ma dat slappe gelul veel te positief. tot op de bot moeten ze na gaan wat er fout ging. De volgende wedstrijd hoop ik op een reactie van de spelers die zeggen dat ze het vertrouwen van het publiek willen terug winnen.

Greg zegt gwn eerlijk dat zijn spel kut is. Waren er maar meer zoals hij.

23-10-2011 19:18

Yba +16

Mee eens, maar heeft geen zin om tijdens de wedstrijd je ongenoegen te uiten. Doe het er lekker na of loop gewoon weg.

23-10-2011 19:33

mvbajax +0

frank en de spelers zijn de mensen die veel voor hun club ajax doen excuses verschuldigd, maar niet aan jou! met ajax alleen volgen op tv gratis en voor niks kun je hier niks over zeggen.

23-10-2011 20:06

IamLegend +2

ik heb het er niet voor over om 50 euro aan een wedstrijd uit te geven. Ik heb het al lastig genoeg om rond te komen elke maand.
Ik woon in het noorden dus de reis en eten en enz komt er nog is over heen. Ma als jij 500 euro per jaar aan je cluppie wilt uitgeven prima.

als je mijn reacties hebt gevolgd ben ik tot de laatste 4 wedstrijden aardig positief gebleven. Ma na vandaag ben ik ook van mijn geloof afgestapt.

natuurlijk steun ik het 1e ook weer bij de volgende wedstrijd. Ma ik ben vaker in Amsterdam voor de open trainingen en jeugdwedstrijden dan voor het 1e team. Die kan ik ook vanaf me tv en internet volgen.

Wat doe jij voor je club?

23-10-2011 20:17

ajax19 +0

Je kan ook niet aan komen zetten met zulk spel als je professioneel bent als elftal, kan me goed voorstellen dat fans zich kapot irriteren dat het systeem zo uitpakt. Maar ik vond het vooral erg dat we zo smerig uitzinnig reageerden toen Van der Wiel eruit werd gehaald, want hij speelde helemaal niet zwak en aan hem lag het niet in het elftal. Die gaat weg en dat is doodzonde, want zoveel goede spelers hebben we niet en we mogen met onze massahysterie onze handjes dichtknijpen dat hij zo zijn best blijft doen. Wij zijn geen knip voor de neus waard als we zo achterlijk negatief doen, daarin heeft Janssen gelijk.

23-10-2011 17:46

ajaxJodin +0

Waarom geen Corteo meer?

23-10-2011 17:33

Opa +15

In de Meer hadden wij uitsluitend echte supporters. In de Arena is ruim de helft NEP-supporters.

23-10-2011 17:25

AFCAULLATH +0

Verander eerst de wedstrijdinstelling!!! Verliezen/gelijkspelen kan altijd gebeuren, maar het gaat om de manier waarop!!! Misschien dat de spelers in de spiegel kunnen kijken en zichzelf de vraag stellen heb ik er alles aan gedaan???

Vandaag ( dat was niet de eerste x ) was er geen instelling/mentaliteit!!! De ploeg wordt gesteund door ons, maar wel als je strijdend ten onder gaat!

23-10-2011 17:00

ajaxJodin +0

Geen Corteo meer? En die kakkies dachten zo lekker rustig in de Arena.

23-10-2011 16:54

OdjePils +6320

Jullie moeten meer brengen Theo!

23-10-2011 16:52

grotesmurf +4

Het begon vandaag al klote, terwijl er nog geen gefluit had geklonken richting de Ajax spelers..

Dus waar begint het mee? Als die spelers nu eens mentaliteit gaan tonen, maar dat schijnt pas te kunnen wanneer ze met 10 man spelen én achterstaan.

23-10-2011 16:51

XXX-AFCA-XXX +0

Toen opkomst van de spelers zag je al bij ajax dat ze geen zin hadden in deze wedstrijd. Ik vindt het terrecht dat publiek spelers uitfluiten. Sommige mensen betalen wel meer dan 50 euro om goed ajax zien te voetballen en krijgen ze dit te zien. gewoon een keer oudewetst straftraining krijgen

23-10-2011 16:49

Ewanos +0

Jonge al die arrogante verwende schijtsupporters hier die bij de kleinste tegenslagen gaan fluiten en schreeuwen. Altijd maar denken dat we elke wedstrijd met 5-0 gaan winnen, dit is geen '95 meer.

Van fluiten gaan ze echt niet beter foebele, niet dat ze dat uberhaupt deden vandaag maar toch kom op zeg.

Theo slaat hier de spijker op z'n kop, het is al jaren zo met het publiek in de ArenA en nu hij de confrontatie aangaat voelen de 'supporters' zich op de teentjes getrapt.

23-10-2011 16:48

grotesmurf +4

Kleinste tegenslagen? Het is nota ben al weken bar en bar slecht! Tegen Twente, AZ en Feyenoord was de mentaliteit ver te zoeken... om over andere wedstrijden nog maar te zwijgen.

Geen 95 meer? Joh, je meent het. Maar dat heeft iedereen ondertussen wel al 16 jaar door hoor. Ik verwacht geen 5-0, maar wel inzet en passie.

23-10-2011 16:54

Junisderdester +0

Je kan wel gaan fluiten, maar daar gaat niemand beter van voetballen. Als iedereen er meer achter gaat staan heeft 't nog n kleine kans dat t goed gaat.

23-10-2011 16:38

afca1985 +21454

Spelers ook en daar begint het mee.

23-10-2011 16:36

grotesmurf +4

Ah gossie, zijn we stout geweest..

Wat een kut instelling van de spelers, alweer!

23-10-2011 16:28

JJood +0

Als je je eigen speler uitfluit kun je je zelf niet echt een Supporter noemen vind ik. Weet niet wat jij positief vind aan uitfluiten? Frank de Boer moet maar is met een oplossing komen ;)

23-10-2011 16:34

AfcaYid +0

Er kan wel gezegd worden dat Theo geen recht heeft om dit te zeggen maar hij heeft hier natuurlijk 100% gelijk. Alleen in Eindhoven wordt de eigen ploeg meer uitgefloten dan bij ons. Het is gewoon verschrikkelijk. En ja mensen betalen veel voor hun kaartjes maar dat is het risico dat erbij hoort, soms zit er een slechte wedstrijd tussen. Maar goed ik was er vandaag niet bij, dan zal ik wel weer geen recht van spreken hebben.

23-10-2011 16:27

ELPISTOLERO +3

Soms een slechte wedstrijd. Het gaat niet om slecht voetbal, het gaat om de inzet en de intentie die al wekenlang ondermaats is.

23-10-2011 16:30

Raikkonen94 +641

haha ik geef je helemaal gelijk hoor, niks op aan te merken.

23-10-2011 16:30

mitchafca +0

Kijk wat je zegt (soms zit er een slechte wedstrijdtussen) het is al weken inzetloos,strijdloos. kakkies thuis moeten ze het gras opvreten en duels inknallen (Zoete siem en twitter boy). amen.

23-10-2011 16:34

OKP-AFCA +56

Ga verdomme zelf meer geven! Uitfluiten ben ik het niet mee eens nee, maar vandaag had ik het helemaal gehad, stelletje lapzwansen! Siem de Jong moet opdonderen, prutser!

23-10-2011 16:20

Robertjan +2

Wat een respect voor de spelers en straks weer juichen als ze scoren. Snap je jezelf nog wel?

23-10-2011 16:32

OKP-AFCA +56

Ja, op deze manier verdienen ze respect. Ik krijg ook heel veel respect als ik me werk zo uitvoer zeker!?

Snap jij je jezelf nog!?

En als je me in het stadion gezien hebt, ik heb niet gejuichd want ik zat me nog te ergeren aan het gepruts, waar ik op dat moment bijna van terug kwam want ik zag zowaar 4 spelers een bal naar elkaar overspelen.. over wel 4 meter! Helaas, gingen ze weer vrolijk verder na de 1-1.

Ik snap dat ze niet elke week fantastisch voetbal kunnen laten zien, maar het zou schelen als ze er eens voor vochten, maar allemaal als een stel zoutzakken erin gaan en pas voetbal laten zien als je 1-0 achter staat, snappen de spelers het wel!?

En ik moet zeker respect hebben voor Siem omdat hij toevallig 2x scoort op 15 mei?
Weet je ook dat hij geen bal meer fatsoenlijke geraakt heeft sindsdien, en wel altijd speelt!?

23-10-2011 19:58

TheNakker +0

Ben diep geschokt door deze vertoning.
Heb geen echte wil om te winnen kunnen bespeuren vandaag, en het was gewoon te droevig voor woorden.
Dit is gewoon een algeheel gebrek aan kwaliteit en mentaliteit.
Moet de Boer serieus nog spelers opladen voor een thuiswedstrijd tegen Feyenoord ?
Now dan is er echt iets goed mis met deze selectie.
Wat een zaadpartij.

23-10-2011 16:17

Randy428 +3

Tsja. Ik vraag me zo langzamerhand af wat er in de kleedkamer besproken wordt. Zal er gezegd worden, laten we proberen een puntje te halen?

Met die instelling zie ik ze in ieder geval wel op het veld staan. Bij 1-0 achterstand even gasgeven tot de 1-1. Dan kun je wel scoren binnen 3(?) minuten. Maar erover heen ho maar.

Ook begon de inzet pas weer een beetje te komen toen de rode kaart gevallen was, en we met 1-0 achterkwamen. Maar ook dat minimale stukje inzet, was weer heel snel verdwenen.

En met boerrighter als aangever, heb je er niks aan als je 'spits' De Jong zich verstopt achter de tegenstander, of te sloom aan komt wachelen. Vond hem een van de slechtste vandaag, al is het moeilijk kiezen na zo'n wanprestatie.

23-10-2011 16:36

ajax783 +0

uitfluiten is zeeer terecht, man wat zijn ze slecht.

23-10-2011 16:12

robert R. +2

supporters: ''Spelers kunnen meer brengen."

23-10-2011 16:11

ajax19 +0

Heb je dat grappige zelf verzonnen? AZ fan zeker?

23-10-2011 16:24

robert R. +2

wat az fan ben Ajacied in hart en nieren en ja dit heb ik zelf verzonne

23-10-2011 17:13

Robertjan +2

De spelers spelen naar hun niveau. De afgelopen jaren is het steeds hetzelfde liedje. Dan is dat gewoon het niveau en heeft het geen zin om meer te verwachten want dan zit er gewoon niet in. We leven niet meer in 1995...

23-10-2011 16:36

robert R. +2

jij weet ook dat vandaag Ajax gewoon drama was en oke een paar wedstrijdjes slecht spele kan maar dit is egt belachelijk.
Az staat $#@$% al 8 punten boven ons!
En ik snap er al helemaal niks van dat als ze achter staan en een man minder hebben ineens wel kunnen voetballen.

23-10-2011 17:02

brttt +0

Theo raakt wel de essentie van het huidige spel van Ajax: balletje terug, balletje breed ipv balletje naar voren (zoals Feyenoord vandaag).

23-10-2011 16:10

vasofiets +44

gaan jullie maar eerst met een positieve instelling voetballennnnnnnnnn gvd

23-10-2011 16:09

ELPISTOLERO +3

Theo, loop niet te zeiken over onzin, man. Wat moeten we dan doen, het geluid van een slak nadoen als die twee Belgen die bal oeverloos naar elkaar en terug spelen.

Het fluiten is gewoon ten teken van dat het echt niet zo langer kan. Als je je zo laat afbluffen op zowel voetbal als mentaliteit door een team als nota bene Feyenoord, kunnen we als publiek moeilijk uit ons dak gaan.

23-10-2011 15:55

opsspo +0

En over het algemeen word er niet gefloten bij een slechte wedstrijd, maar dit was alweer de zoveelste in korte tijd en dan ook echt extreem slecht! De koek is na een tijdje wel op bij de supporters, soms moet je dan maar een statement maken richting het team.

23-10-2011 16:03

Raikkonen94 +641

"De koek is na een tijdje wel op bij de supporters..."
Na een tijdje??? We zijn 10 wedstrijden opweg.... En natuurlijk die wedstrijden waren grotendeels slecht, maar tegen Zagreb en in de JC schaal lieten we het wel zien. Dus het zit er gewoon in in deze groep, maar voor de zoveelste keer: je eigen spelers uitfluiten, daar wordt je echt niet beter van en is dus geen statement! Enkel de uitspelende ploeg krijgt hier motivatie door.

23-10-2011 16:14

Lazell +17005

Als ze niet beter kunnen, oké., Maar dit is een ontzettend goede groep voetballers. Dan zie ik ons vandaag verliezen van Feyenoord, niet omdat Feyenoord zo fantastisch speelt maar omdat ze te lui zijn om te werken en met het mes tussen de tanden te spelen.

Fluitconcert is op zijn plek! 7 van de 10 wedstrijden is poep. Dan mag je als supporters duidelijk maken dat het zo niet verder kan door middel van een fluitconcert. Na afloop valt kun je de tegenstander toch niet meer motiveren, kerel.

23-10-2011 16:35

Raikkonen94 +641

Uhm, ik denk dat het de spelers echt wel duidelijk was dat ze slecht speelde, uitgefloten ofniet. Als we ze gewoon tot het einde aan toe bleven steunen, hadden ze sowieso na de wedstrijd wel van elk medium en iedereen te horen gekregen dat ze er niets van bakten vanmiddag. En van een fluitconcert gaan ze never nooit beter voetballen of ineens meer strijdlust tonen, dat komt eerder door het tegenovergestelde, je ploeg door dik en dun steunen.

23-10-2011 17:06

Lazell +17005

Dat ze doorhebben dat het slecht is geloof ik wel. Maar of het ze iets interesseert weet ik niet. Wekenlang zien we geen progressie. Ze moeten zich eens heel goed beseffen dat ze veel talent hebben. Dat mensen zoals jij en ik een moord zouden plegen om op hun plek te staan.

Het kwartje moet nu wel een keertje vallen. We hebben veel geduld gehad en ons verstopt achter het feit dat zoiets veel tijd kost. Dat is ook zo, maar met passie voetballen, daar heb je geen tijd voor nodig. Dan mogen supporters die zich te pletter werken gerust eventjes fluiten. Ajax heeft over het algemeen een prachtpubliek dat de voetballers enorm steunt, maar er is een grens en daar wordt nu overheen gegaan.

23-10-2011 22:57

Steek +0

Het publiek dat Van der Wiel uitfloot was ontzettend triest, gatverdamme.

23-10-2011 15:47

Bjornzuindas +2

aan het publiek....

die waren allemaal op tijd wakker.....
misschien lag het aan gister avond dat laatste biertje...

23-10-2011 15:38

KJH23 +0

Wat een kansloze opmerking! Hij zegt dat het niet goed was en is ook kritisch naar zichzelf toe! Daar kunnen een hoop spelers een voorbeeld aannemen. Maar Janssen heeft wel een punt. Het uitfluiten van je eigen spelers lost niks op! Blijf ze steunen. En dat dan jan vertonghen wordt uitgeroepen tot man of the match waanzin! Als iemand het verdiende was het vermeer wel!

23-10-2011 15:44

Raikkonen94 +641

100% mee eens. Vond het ook belachelijk dat Vermeer geen MotM werd, ja hij kreeg die rode kaart maar hij heeft ons wel dat punt bezorgd met zijn reddingen!

23-10-2011 15:45

Raikkonen94 +641

Theo was net als het hele team ver onder de maat, maar hij heeft hier wel een punt denk ik. Ze blijven idd teveel de voetballende oplossing zoeken, ook als dat bijna niet mogelijk is. Deze defensie is gewoon niet ver genoeg om onder druk de juiste voetballende keuzes te maken. En het uitfluiten vind ik nergens op slaan. Volgens mij ga je nooit beter voetballen als je je eigen team uit gaat fluiten

23-10-2011 15:32
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.