Huntelaar schiet Oranje naar overwinning

door Sander 72

Huntelaar schiet Oranje naar overwinning

door Sander 72

Laatst geüpdatet

Mede dankzij twee doelpunten van Klaas Jan Huntelaar heeft Oranje een 3-4 overwinning geboekt op Oostenrijk. Na een slechte eerste helft stelde Oranje na rust met twee late treffers de overwinning veilig.

Na 35 minuten keek Oranje tegen een 3-0 achterstand. Met name doelman Timmer en verdediger Mathijsen lieten zich kinderlijk aftroeven in de lucht. Ajacied Huntelaar zorgde vlak voor rust met een kopbal voor de 3-1.

Na rust zette Oranje Oostenrijk onder druk, maar creerde aanvankelijk maar moeizaam kansen. Toch kwam de aansluitingstreffer, toen Heitinga profiteerde van een fout bij de thuisploeg: 3-2. Niet veel later scoorde breekijzer Vennegoor of Hesselink de 3-3 en zorgde Klaas Jan Huntelaar er voor dat Oranje zelfs nog won in Wenen.

Jong Oranje, met Kenneth Vermeer in de goal, won eerder op de avond met 3-0 van Estland. Het beloftenelftal van Oranje verloor met 3-1 in en tegen Tunesie. Jan-Arie van der Heijden maakte het enige Oranje-doelpunt.

Oranje onder 19 speelde met 1-1 gelijk tegen Tsjechie. Daley Blind speelde een helft. Christian Supusepa viel in de tweede helft in, maar moest al snel het verlaten met een zware blessure. Vermoedelijk heeft de linksback zijn scheenbeen gebroken.

Oranje onder 18 won met 2-0 van Zwitserland. Bij Onder 18 kwamen de Ajax A2-spelers Jarchinio Antonia (60 minuten) en Timothy van der Meulen (45 minuten) binnen de lijnen.

Lees meer over:
Plaats reactie

Mokum +0

off topic:
Heeft iemand voor me link met samenvatting Bekerfinale tegen AZ? die van ultrasuid ofzo?

27-03-2008 21:03

KJHuntelaar +3679

http://youtube.com/watch?v=tdW-BKOgwhk
Haha.. die klaas!

27-03-2008 19:58

Mokum +0

http://youtube.com/watch?v=pjqhztQg8I4&feature=related

Haha, die Johnny!

27-03-2008 20:26

Tm075 +0

Wat een topspeler is het toch ook hé. Het waren beide geen wonderschone doelpunten, maar het feit is dat hij er wel altijd staat. En dat maakt Huntelaar een topspits!

27-03-2008 19:18

Aias +0

Middenveld:
De Jong/ Urby--Seedorf/ Aissati--Gabri/ Sarpong

27-03-2008 19:06

afca4eva +5957

fantasie moet er blijven.....

27-03-2008 19:13

Aias +0

Geen fantasie. Seedorf en van Basten kunnen inmiddels wel goed met elkaar overweg en Aissati krijgt bij PSV geen speeltijd en anders Defour in de plaats voor Aissati. Perez kan misschien ook wel links en dan gaat Urby controlerend spelen.

27-03-2008 19:17

afcaoost +0

huntelaartje moet bij ajax blijfen

27-03-2008 17:03

ajax19 +0

Waarde Ajacieden overschaduwd de zwaktes van de kakkies! :P

27-03-2008 16:16

grotesmurf +4

Ik dacht het zelfde! :P

27-03-2008 16:22

sjeng +0

Had ik echt niet meer gedacht van NEDERLAND
Maja goed teruggekomen
Alleen als zoiets op het EK gebeurt liggen we eruit
Dus Van der Sar moet snel weer terugkomen
EN niet die prutser van een kakkerlak Timmer

27-03-2008 16:11

AFCA871 +0

Ik hoop dat Huntelaar speelt op het EK, ik denk dat hij op dit moment beter is dan van Nistelrooy, alhoewel dat ook een topspits blijft, maar de jaartjes gaan tellen, Klaas is jonger, scoort bijna wekelijks en is een killer. Van Nistelrooy heeft wat mij betreft z'n beste tijd gehad.

27-03-2008 16:07

LuckyLuk +0

verdediging was helemaal slecht,leek wel of ze bang waren een bal vooruit te spelen, alleen maar tikkies breed. het was gewoon zielig, daarom sneijder net voor de verdediging omdat die wel een bal vooruit DURFT te geven, ze waren stuk voor stuk bang fouten te maken. Gelukkig heb ik de wedstrijd van jong oranje ook gezien, daar durven ze nog wel te voetballen

27-03-2008 15:55

Pitsko +0

40 miljoen, gewoon hard zijn, dat zie je aan sneijder die werd ook voor goed vele verkocht

27-03-2008 15:22

pietje12 +0

ik vond nederland eerste helft niet goed spelen maar de 2e helft waren ze veel beter,, ze ware de hele tijd op de helft van oostenrijk!

27-03-2008 15:12

kolfschoten +0

wat mogen we weer trots zijn op oranje

27-03-2008 15:01

awr +0

pfff...het was gister nie best...matthijsen en sneijder waren erg slecht..zo zie ik wesley liever nie voetballen..geen bal goed ingespeeld...

27-03-2008 14:24

Cello +52979 moderator

Commentaar Bernd Schuster:"ik heb liever Huntelaar bij ons voetballen, dan bij de tegenstander...".

Tsja zo kan ik nog wel een aantal voetballers bedenken, maar als dat al het criterium is om voetballers aan te gaan trekken bij Real Madrid. En nu begint na Sneijder ook al Robben te roepen daar dat Huntelaar moet komen...hallo!...begin eerst daar es te roepen om gasten als Farfàn en Lazofiets alsjeblieft....laat onze Hunter effe met rust, die moet gewoon nog effe in Amsterdam blijven!.

27-03-2008 14:16

TJHooker +3938

Het begint wel pijnlijk te worden om naar Oranje te kijken! Als je spelers als Van der Vaart, Sneijder, Huntelaar en (gister in mindere mate) Heitinga ziet spelen! Dan is het flink balen dat je die jongens volgend jaar misschien allemaal kwijt bent! Van der Vaart kunnen een hoop spelers nog wat van leren, die gozer loopt veel!! Trekt overal gaten en zit er vaak nog net even tussen, klasse voetballer.

27-03-2008 13:41

Vandervaart23 +0

Blijft toch een topspits, hopen dat die blijft!

27-03-2008 13:39

jaspervoetbal +0

van basten had velthuizen moeten opstellen

27-03-2008 12:44

Figo +0

Heitinga stond ook weer als een beginneling te verdedigen. Huntelaar speelde onopvallend maar die kansen die hij kreeg, werkte hij perfect af.

27-03-2008 12:02

JBAFCA +0

had ik ook ik kwam bij de 3-0 binnen lopen ik dacht ee de 2-0 weer toen zeide andere nee dit is de 3-0. mr laat hem mr fouten maken nu daar leert hij van als hij mr bij ons goed doet:P

27-03-2008 11:49

mrbig22 +0

Hunter heeft geen clausule in zijn contract dus nog lekker een jaar laten blijven. Volgend jaar is hij nog net zoveel of misschien meer waard.

27-03-2008 11:12

rikafca90 +0

Inderdaad,
Dat die kakkerlakken keeper 3 keer ernaast zit en die hamburgse drollenvanger weer eens 'z'n dag niet had'(die kan ons echt een hoop punten gaan kosten als hij op het EK speelt) daar kan Van Basten weinig aan doen, hij heeft het enige juiste gedaan en dat is wisselen, die overwinning is dus ook een verdiendste van hem !

27-03-2008 10:46

Fubu4Luque10 +0

Hamburgse Drollenvanger? ik hoop dat je mathijsen bedoelt en niet van der vaart want vandervaart speelde beter als sneijder en van persie.. en tsja timmer 3x in de fout die 1e corner het 3e doelpunt leek wel exact de herhaling van de 2e goal ik dacht eerst dat ze nog keer de herhaling uitzonden

27-03-2008 11:10

cruiffiaans +0

tuurlijk bedoelt ie mathijsen die is toch vervangen door van basten en niet van der vaart !!

27-03-2008 11:36

rikafca90 +0

Natuurlijk bedoelde ik Mathijsen, dat lijkt me logisch ;)

27-03-2008 12:46

tomaster +0

huntelaar heeft zich weer in de kijker gespeeld.. ik denk eerlijk gezegd als ajax niet snel stappen onderneemt dat hij ook net als heitinga vertrekt.. ik bedoel maar de europese topclubs liggen op de loer..

27-03-2008 10:06

MankeNelis +7

Dat dacht ik dus ook. Die is gewoon weg, temeer omdat hij de gesprekken met Ajax heeft uitgesteld, dan weet je hoe laat het is.

27-03-2008 10:52

Jeecee +0

Hop weer een paar miljoen erbij, lekker Klaas :D

27-03-2008 09:51

boerb +67

prachtig, 2 ajacieden scoren. ik hoop dat de derde man die scoorde, jan vennegoor of hesselink volgend jar ook ajacied is. zeer goed breekijzer die zich makkelijk in de basis kan spelen als hunt niet meer is. verder vind ik het zeer vervelend dat Supusepa een beenbreuk heeft, dat kan hem nog wel is op gaan breken.

27-03-2008 09:49

Ron1957 +0

Leuke woordspeling dat "op gaan breken" :-)

27-03-2008 09:54

MokumExtremist +0

Wat een fenomeen die Hunter. Voor mij staat ie boven Ruud van Nistelrooij! Hij is aan de bal sterker en heeft inmiddels alweer een aardig moyenne..

27-03-2008 09:40

Barrabrava +0

Hunter moet nog 25 worden, maar heeft zich nu al opgewerkt tot 1e keuze. Toch weet ik niet zeker dat hij beter is dan van nistelrode.. Die heeft wel weer meer ervaring, maar over een jaar of 2 staat hij op eenzame hoogte

27-03-2008 09:53

MokumExtremist +0

Van Nistelrode ;) Studio Spaan gekeken ?:p schitterend is dat...

27-03-2008 10:03

Cjvv +0

Manucharyan heeft gescoord voor Armenie.

27-03-2008 08:52

Etienne +0

Ik hoop niet dat de scouts gisteren Huntelaar gevolgd hebben. Anders zijn we hem zeker kwijt. Maar we kunnen de prijs nu wel opschroeven naar 50 miljoen (onderhandelingsbod).

27-03-2008 08:29

bogey +0

wat n flop keeper die timmer, alle 3 de doelpunten ziet hij er niet goed uit.
maarja super spits huntelaar maakt ze wel weer even :P

27-03-2008 06:03

tjocksonny +0

Echt mooi dat vennegoor of hesselink in bloedvorm verkeert.

27-03-2008 01:33

masterrr +1

Mvb heeft voor prima tactiek gekozen. Je zou ook kunnen opperen om bijv. VDV en van persie dieper te zetten (schaduwspitsen) en Sneijder en Seedorf daarachter.

Echter, tactiek is ook mar hoe de spelers het invullen. Als de klik er niet is, wordt het ook in een ander systeem niets. De voorbereiding zal super belangrijk worden om dat af te stemmen!

Wat een commerciële zender is dat SBS trouwens.

27-03-2008 00:11

Bergkamp10 +18

echt he dat sbs, Nl mag voor mij het meest aanvallende nationale elftal ter wereld worden, laat ze maar bouwen op het middenveld en niet vanaf de verdediging. We hebben geen verdedigende ploeg maar juist aanvallend. Seedorf, VdV, Persie, Sneijder kunnen allemaal storen als ze willen. De Zeeuw mag als stofzuiger fungeren.

27-03-2008 00:15

DS84 +1854

Wereldspits.

27-03-2008 00:10

ArieB +1

Mees de Wit
onthoud deze naam mensen, kijk de e2 filmpjes maar op ajaxtv..

26-03-2008 23:52

Cello +52979 moderator

Ja heb ook die filmpies gezien...damnnn wat spelen die gassies voor hun leeftijd al goed hè?. Zeker als je het vergelijkt met hun leeftijdgenootjes van de diverse buitenlandse clubs waartegen ze speelden!.

27-03-2008 00:24

Bergkamp10 +18

Haha op vakantie had ik 3 vriendjes van mekaar van NAC ontmoet. Leeftijd? 12 jaar. Ik was toen 22, en kan zelf aardig een bal trappen. Die gassies speelden iedereen helemaal weg. En ook gewoon de boel bepalen terwijl er mannen van ruim 30 in het veld stonden. Ik dacht bij mezelf: stel dat er ipv 3, 11 van die jochies stonden....en dat was NAC!!

27-03-2008 01:28

Bergkamp10 +18

Mooi zo'n oerhollandse naam

27-03-2008 00:29

DrSnuggles +0

Alle kredieten naar Huntelaar en Heitinga, maar met van Basten zitten we opgescheept, hij heeft nu al zo lang met het Ned.11-tal kunnen werken om er iets moois van te maken, en nog weet die niet hoe die wil spelen met zijn manschappen.
Ik hou men hart vast voor volgend seizoen want bij Ajax krijgt Marco niet zoveel tijd als bij het Nederlands 11-tal

26-03-2008 23:33

Cello +52979 moderator

"...en nog weet die niet hoe die wil spelen met zijn manschappen".

Wat een onzin!. Sorry hoor, maar Marco weet wel degelijk hoe hij wil spelen. Hij heeft zelfs geleerd om ook eens te luisteren naar wensen van zijn spelers. Waarom denk je dat ie nu veelal 4-2-3-1 speelt?. Tegen Kroatie zagen we een voortreffelijk NL-IX. En dan zou het met hetzelfde systeem en nu zelfs met een vPersie erbij ineens weer niets zijn?. Nee dat vind ik niet. Marco kan je hierin niets verwijten, wat wel gezegd kan worden is dat in de eerste helft de inzet en motivatie ver, maar dan ook ver beneden alle peil was gekoppeld aan individuele fouten. En dat mag niet gebeuren maar kan wel gebeuren en dan sta je aan de zijlijn als trainer machteloos. Dan kan je alleen nog wat in de rust doen òf wisselen. Dus nee...ik ben het totaal niet met je eens!.

26-03-2008 23:58

Bergkamp10 +18

Inderdaad, het is deze avond het sterkste optreden geweest van MvB als bondscoach! Goede wissels, op tijd!! (in de rust al) hij doorzag goed wat er aan scheelde. In de eerste helft leek het alsof oostenrijk beter was, maar dat was niet...goed geanticipeerd van MvB!

27-03-2008 00:01

masterrr +1

Sneijder is niet meer waard dan VdV. Hij is een ander type speler, maar -in tegenstelling tot wat velen zeggen- zijn ze juist complementair aan elkaar. Ze vullen elkaar prima aan.

VdV heeft een neusje voor de goal, is een echte schaduwspits. Sneijder een pure midmid, spelverdeler. Met een Seedorf daarachter en Van Persie er omheen kan ik me geen beter middenveld bedenken.

Natuurlyk hunter voorin.

26-03-2008 23:32

cheyennebonobo4 +0

Ben het compleet met je eens. Denk alleen dat juist vdv eerder alles ziet dan Sneijder en Sneijder juist de bal soms te lang bij zich houdt, maargoed. Andere type spelers, waarbij ik meer gecharmeerd ben van VDV, die technisch de beste speler van nederlandse nationaliteit is. Daarnast kan ik ook genieten van Sneijder, van Persie en Seedorf. Dit zijn namelijk het type spelers waar Nederland het van moet hebben.

26-03-2008 23:35

Bergkamp10 +18

Ik zou de fax even in de gaten houden vanacht Van Geel, is weer lekker voor je overuren...Huntelaar wat goed, maar wat geniet ik van Sneijder, er is geen speler die zo snel en efficient beweegt als Sneijder. In stilte geniet ik hoe hij het spelletje speelt en begrijpt.

26-03-2008 23:08

Jasmen +0

Idd Sneijder is zo verschrikkelijk goed, hij heeft zoveel controle over de bal en kan er zoveel mee doen. Prachtig om te zien.

26-03-2008 23:11

cheyennebonobo4 +0

VDV beweegt vele malen beter, is technischer. Die bal op de borst in de 16 aannemen en met hakje Heitinga aanspelen.

26-03-2008 23:12

Bergkamp10 +18

ben ik niet met je eens, VdV is qua bewegen trager en twijfelachtiger. Nee, niet te tippen aan Sneijder.

26-03-2008 23:16

Rho1980 +1499

Idd, bovendien wil vd Vaart alles op een mooie manier doen. Sneijder is meer een werkpaard gezegend met 2 voetballende benen met allebei prima schot. vd Vaart is wat luier en heeft alleen een fantastische linker.

26-03-2008 23:19

Bergkamp10 +18

Het verschil tussen Sneijder en VdV is dan Sneijder het spel sneller "ziet" en daarom ook sneller kan bewegen. VdV is ook van grote waarde hoor, maar vind hem net een tikkie minder. Denk dat aanvallend Sneijder en VdV van grote zijn voor Oranje. Van Persie moet nog net ff wat meer krijgen...die kan alleen beter zijn in de indviduele actie, niet beter in het totale overzicht zoals Sneijder en VdV dat hebben.

26-03-2008 23:25

Bergkamp10 +18

van grote waarde bedoel ik

26-03-2008 23:27

cheyennebonobo4 +0

Ligt er maar aan hoe je naar bewegen toekijkt. Aan de bal is Sneijder beter. Hij kan sneller kappen en met beide benen. Toch vind ik VDV veel technischer en heeft vele malen betere looplijnen. Daardoor kan VDV ook in de spits spelen en Sneijder niet. Sneijder is meer een spelmaker daar VDV meer een diepgaande 10/spits is. Daarnaast is het onzin dat VDV een twijfelaar is, daar hij meer goals maakt dan Sneijder en meer assists geeft dan Sneijder. Zie vandaag de goal. VDV neemt aan in de 16 iets wat Sneijder op zo'n wijze niet zou lukken met zijn toch minder body en vervolgt dit met een hakje op het oog dat er iemand bij de 2de paal scherp staat. Daarnaast vind ik de steekpass en gewone pass van VDV beter. Toch moet ik je gelijk geven dat Sneijder de bal beter in bezit kan houden en sneller openingen weet te creeeren.

26-03-2008 23:22

Bergkamp10 +18

VDV, is een voetballer die je dichter bij de goal moet zetten, Sneijder heeft ook meer verdedigende capaciteiten als het nodig is wat ie vandaag ook heeft laten zien. Ik vind Sneijder een meer totaalvoetballer hij kan het hele middenveld bezetten, vdv alleen voor in het middenveld en voor de goal. Voor de rest kan Sneijder net zo prima een bal afmaken als Vdv

26-03-2008 23:40

swaap +0

1e Goal Hunt op aangeven Sneijder
2e Goal Heit op aangeven V.d.V
3e Goal Lange Jan op aangeven Hunt
4e Goal Hunt op aangeven van Lange Jan


Hoe bedoel je het was de Ajax-Showw

26-03-2008 22:54

LarsAjax19 +0

Matijsen nooi meer opstellen Aapje
Drama pot!

26-03-2008 22:52

Flerenc +1

Hij heeft al eerder fouten gemaakt. Ik denk dat Van Basten er een streep door zet. Ik weet niet of je België hebt gezien, maar Vertonghen maakte ook een lekkere fout. Al had die Simons zich ook beter kunnen opstellen.

26-03-2008 23:02

Cello +52979 moderator

Ja die Simons...wanneer gaat hij eens zo spelen bij 040 zoals ie dat ook in het Belgische team doet?.

26-03-2008 23:05

Deelstra +0

Gelukkig trekken Heitinga en Huntelaar het weer recht wat kakkerlak Timmer krom had gemaakt. Hulde!!!!

(Check m'n profiel voor mooie sportfoto's)

26-03-2008 22:50

Cello +52979 moderator

Kijk Oostenrijk is misschien dan niet zo zeer een uitdaging om tegen te spelen, maar ik vind het nu ook weer overdreven om dan extra uitdagingen te gaan toevoegen. En die extra uitdaging werd klaarblijkelijk gevonden in een 3-0 achterstand. Maar goed, die uitdaging is overwonnen, maar bij zeker 2 tegendoelpunten mag je je vraagtekens zetten. En Mathijsen vond ik een drama..wie schreef ook alweer het bericht dat Joris iets voor Ajax zou zijn?. En dan Joris die een beetje laatdunkend deed naar aanleiding van die berichten (alsof hij te goed zou zijn voor ons aller Ajax)?. Joris blijf alsjeblieft heel ver van ons Ajax vandaan...bij het idee alleen al dat jij bij ons zou MOGEN spelen, daar draait mijn maag bij om!.

26-03-2008 23:03

Fredschuit1 +1536

Morgen een eerste officiële bod?

26-03-2008 22:47

jo1 +4584

huntelaar je mag niet scoren want dan ben je te snel pleite bij ajax

26-03-2008 22:46

Cello +52979 moderator

Dat zat ik ook net te denken....en verder 6 goals in Oranje in 11 duels, dat gelegd naast een percentage van ruim meer dan 80% bij Ajax....ze gaan deze zomer echt wel aankloppen bij vGeel. De jacht op onze spits zal geopend worden. Hélaas.

26-03-2008 22:55

Janilee +0

Er is niets aan te doen helaas

26-03-2008 22:57
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.